Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-06 12:04
Nice Jazzper, waar ga je hem voornamelijk voor gebruiken?

Na ongeveer 5 pagina's te hebben doorgespit ben ik erg benieuwd geworden naar dit apparaatje!
Echter heb ik 3 vragen mbt het gebruik, hopelijk zijn de vragen nog niet gesteld :)

- Mi Band werkt met iPhone dankzij de onofficiële app, echter werkt alleen het doorsturen van push meldingen niet maar bij ontvangen oproepen wel?

- Mi Band trackt niet je fiets gegevens? (ook niet als ik hem om mijn enkel doe?)

- Mi Band werkt alleen met ios via de app, ik kan de Mi Band dus niet gebruiken als sleeptracker voor bijvoorbeeld sleepcycle of voor meer info in apple health?

Ik wil graag een Mi Band omdat ik de gegevens van Apple health erg mager vind, die meet alleen stappen en telt fietsen als (hard)lopen. Ik fiets erg veel, gewoon als vervoersmiddel, stravia e.d moet je specifiek opstarten en ik wil het juist meten zonder dat ik iets hoef op te starten voor ik ga fietsen.
Verder slackline ik erg veel en ben ik benieuwd of de Mi Band dan niet gaat flippen, bij het slacklinen beweeg je namelijk bijna constant met je armen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Zspirit schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:53:
Nice Jazzper, waar ga je hem voornamelijk voor gebruiken?

Na ongeveer 5 pagina's te hebben doorgespit ben ik erg benieuwd geworden naar dit apparaatje!
Echter heb ik 3 vragen mbt het gebruik, hopelijk zijn de vragen nog niet gesteld :)

- Mi Band werkt met iPhone dankzij de onofficiële app, echter werkt alleen het doorsturen van push meldingen niet maar bij ontvangen oproepen wel?

- Mi Band trackt niet je fiets gegevens? (ook niet als ik hem om mijn enkel doe?)

- Mi Band werkt alleen met ios via de app, ik kan de Mi Band dus niet gebruiken als sleeptracker voor bijvoorbeeld sleepcycle of voor meer info in apple health?

Ik wil graag een Mi Band omdat ik de gegevens van Apple health erg mager vind, die meet alleen stappen en telt fietsen als (hard)lopen. Ik fiets erg veel, gewoon als vervoersmiddel, stravia e.d moet je specifiek opstarten en ik wil het juist meten zonder dat ik iets hoef op te starten voor ik ga fietsen.
Verder slackline ik erg veel en ben ik benieuwd of de Mi Band dan niet gaat flippen, bij het slacklinen beweeg je namelijk bijna constant met je armen.
1) Ontvangen van oproepen werkt wel, de MiBand gaat bij inkomende berichten trillen, waarbij je kan aangeven hoe lang hij moet trillen als je een inkomende oproep krijgt

2) Ik denk dat dit niet werkt, de MiBand is bedoeld en ingesteld om hem om je pols te doen. Denk dat als je hem om je enkel doet de band niet accuraat is.

3) De info van je slaapgebruik vult hij in Apple Health kit. (net zoals hoeveel stappen je gezet hebt die dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hmz, sinds de laatste update (via de PlayStore) monitort hij het slapen niet meer, en de stappen overdag zijn kwijt als ik ze niet snel synchroniseer.

Iemand tips voor me? Kan ik bv een firmware-versie terug?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Loop er nu een middag mee rond. Heb er geen last van en vind hem er stuk meer stylish uitzien dan ik had verwacht. Ik heb de combinatie iPhone met de Mi app uit de apple store. En hij kan inderdaad praten met Apple Health. Nu nog met de Stravas van deze wereld.

Stom toevallig kwam mijn moeder vandaag op visite en die had van de dokter voor een lokale proef een Garmin Connect Vivofit gekregen en dat in combinatie met haar Samsung met Android. Wat een gedoe om dat ding aan de praat te krijgen zeg... Kan ook aan Android liggen maar die Mi Band ging 10x sneller en eenvoudiger.

En ja hij trilt bij oproep.

Fietsen nog niet geprobeerd.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-06 12:04
Bedankt voor de antwoorden,
Leuk apperaatje, ga hem zeker bestellen!
Wel jammer van het fietsen want dat wil ik nou juist het liefste :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Daar gebruik je toch gewoon telefoon voor? Strava/endomondo etc.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-06 14:26
Ik ben sinds gisteren in het bezit van de mi band. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid mijn account ingelogd in de app. Hij detecteert mijn nickname wel, maar geeft vervolgens de melding 'can't sign in'. Iemand anders hier ook problemen mee, ik gebruik de Android app

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
jorisderoo schreef op donderdag 23 april 2015 @ 08:12:
Ik ben sinds gisteren in het bezit van de mi band. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid mijn account ingelogd in de app. Hij detecteert mijn nickname wel, maar geeft vervolgens de melding 'can't sign in'. Iemand anders hier ook problemen mee, ik gebruik de Android app
Gisteren ook heel de dag gedoe mee gehad. Met een bestaand account kon ik niet meer syncen. Hij zag de Mi band niet meer. Na unpairen kon ik bandje niet meer pairen. Na uitloggen kon ik niet meer inloggen (zelfde melding als jou).

App opnieuw geïnstalleerd: geen succes
Telefoon factory reset: geen succes
Vanochtend weer geprobeerd: 1e poging weer melding van niet in kunnen loggen. 2e poging ging het wel goed.

Nu werkt het weer naar behoren.

Wat het nu was? Geen flauw idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-06 14:26
Werkt inderdaad nu wel weer, zullen wel serverproblemen zijn

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Overdag slapen lijkt hij niet te snappen. Jongste is ziek en heeft hele nacht gespookt. Ik heb ff middagdutje gedaan van anderhalf uur, maar dat snapt de Mi Band niet. Zou je soort manual override voor moeten hebben.

En ook een buggy duwen waarbij je hand gefixeerd op het handvat zit van de wagen snapt hij niet.

Beiden zaken die een 100+ euro band ook niet snappen vermoed ik overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-06 08:25
pven schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:55:
Hmz, sinds de laatste update (via de PlayStore) monitort hij het slapen niet meer, en de stappen overdag zijn kwijt als ik ze niet snel synchroniseer.

Iemand tips voor me? Kan ik bv een firmware-versie terug?
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is de firmware aan de app gekoppeld. Als je een downgrade van de app doet, dan stuurt deze ook weer de juiste firmware naar de Mi Band.

Ik heb een tijdje geprobeerd om zowel met mijn iPad als met mijn Android telefoon te syncen. Elke keer als ik van app wisselde werd er een nieuwe firmware naar de Mi Band gestuurd. Een downgrade is dus geen probleem denk ik.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ga ik proberen. Dank! :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 19:18
http://www.gearbest.com/s...lbkBnbWFpbC5jb218MjM3Mw==

40% goedkoper(althans, dat stellen ze) bij gearbest voor de komende vier dagen. 15 dollar voor de miband is een koopje :)

[ Voor 5% gewijzigd door WolfsRain op 24-04-2015 20:42 ]

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 20:05
Jazzper schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:10:
Overdag slapen lijkt hij niet te snappen. Jongste is ziek en heeft hele nacht gespookt. Ik heb ff middagdutje gedaan van anderhalf uur, maar dat snapt de Mi Band niet. Zou je soort manual override voor moeten hebben.

En ook een buggy duwen waarbij je hand gefixeerd op het handvat zit van de wagen snapt hij niet.

Beiden zaken die een 100+ euro band ook niet snappen vermoed ik overigens.
Ja net als fietsen inderdaad, blijft een aparte beweging die ze moeten bestuderen en inprogrameren. Ik ben zelf in China geweest en heb het idee dat in veel gebieden fietsen niet heel erg populair is. Buggy's ook niet veel gezien eigenlijk, ze nemen daar kinderen meer in de arm mee maar vooal met van die vesten die je aantrek en je kind in kan hangen. Buggy's en karretjes waren in de metro in Beijing zelfs verboden. Dus zoiets zou een achterliggende reden kunnen zijn.

Daarnaast schiet ie direct in slaap-modus als ik hem heel even afdoe en neerleg. Mijn redemie is om hem dan maar direct even op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konijnenvla
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-02-2024
Het is gelukt hoor. Mijn Miband werkt op de Redmi 1.

Omdat ik het toch niet kon verkroppen dat het niet werkte heb ik het eerst via de Redmi 1s van mij moeder geprobeerd. Deze accepteerde hij wel en werkte het perfect. Natuurlijk niet optimaal omdat ik steeds op de telefoon van mijn moeder moest kijken.

Aangezien mijn Redmi natuurlijk niet op MIUI 6 zat heb ik deze geupdate naar de Beta versie die ik ergens op de genoemde forums vond. Hierdoor werkte de Miband nog steeds niet samen met mijn Redmi 1

Toen ik een beetje met de app begon te spelen op de 1s was er een firmware update voor de MiBand.
Deze uitgevoerd en op de gok geprobeerd mijn Redmi 1 te verbinden.

En het werkt.

Ik heb tijdens mijn studiereis in Florance mooi kunnen bijhouden wat ik gelopen heb en geslapen.
Het tracken van de slaap in de touringbus blijkt hij overingens niet te kunnen.

Moraal van het verhaal. De miband werkt op de Redmi 1 ook al heeft deze geen Bleutooth 4.0
Om het te laten werken moet er waarschijnlijk een omweg gemaakt worden via een andere telefoon om de firmware van de Miband te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
konijnenvla schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 19:30:
Het is gelukt hoor. Mijn Miband werkt op de Redmi 1.
(...)

Moraal van het verhaal. De miband werkt op de Redmi 1 ook al heeft deze geen Bleutooth 4.0
Om het te laten werken moet er waarschijnlijk een omweg gemaakt worden via een andere telefoon om de firmware van de Miband te updaten.
Meen je, top. Bedankt voor het delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IsY0hHK.jpg

Ziek kind + Mi Band is confronterende cijfers ;)
Wel voor het eerst dat hij behoorlijk goed zit qua slaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-06 08:25
Jazzper schreef op maandag 27 april 2015 @ 08:57:

Ziek kind + Mi Band is confronterende cijfers ;)
Wel voor het eerst dat hij behoorlijk goed zit qua slaap.
Ik zie dat je drie stippen onder de cirkel hebt staan. Ik heb zelf maar twee schermen: Slaap en stappen. Wat zie je op het derde scherm?

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
f.v.b schreef op maandag 27 april 2015 @ 12:25:
[...]

Ik zie dat je drie stippen onder de cirkel hebt staan. Ik heb er zelf maar twee schermen: Slaap en stappen. Wat zie je op het derde scherm?
De weegschaal van Xiaomi. Denk dat je even een update moet uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
MmarkM schreef op maandag 27 april 2015 @ 12:27:
[...]

De weegschaal van Xiaomi. Denk dat je even een update moet uitvoeren.
Ik heb dat ook niet hoor.
Huidige versie Google Playstore: 1.3.412 (had em niet)
Huidige versie Xiaomi: 1.3.912 (heeft em ook niet)

Heb je wel die Xiaomi weegschaal? Misschien dat ie dan erbij komt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Call of Duty schreef op maandag 27 april 2015 @ 12:31:
[...]

Ik heb dat ook niet hoor.
Huidige versie Google Playstore: 1.3.412 (had em niet)
Huidige versie Xiaomi: 1.3.912 (heeft em ook niet)

Heb je wel die Xiaomi weegschaal? Misschien dat ie dan erbij komt ofzo?
Ahww, dan heeft het te maken met versie iOs > Android :)
Op iOs zit het blijkbaar wel, Android (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Voor wie het nog niet weet, de miband zwart, bij Banggood 15,29$ op het moment.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Supertip... :X

[ Voor 10% gewijzigd door ralph075 op 27-04-2015 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-06 08:49

Janar

Geen

Ik heb nu al een tijdje de mi band en merk dat niet alle stappen geteld worden. Als ik de band strak heb dan telt het goed maar schiet het bandje heel snel los. Zet ik het band één gaatje losser dan blijkt het niet alles te tellen(mogelijk ook door de combinatie overhemd en Fleece jas).
Van de 500+ stappen werden laatst er ongeveer 300 geteld.

Even zien wat ik ermee ga doen. Ik vind de band an sich niet vervelend dus mogelijk maar even verder oriënteren voor een uitgebreidere life tracker.

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik doe hem vaak einde avond voor het slapen een gaatje losser, want ik erger me vrij snel aan zaken als ik probeer te slapen.

Die nauwkeurigheid lijkt vooralsnog aan beide kanten dezelfde foutmarge te hebben bij benadering. Ik mis de nodige stappen bij fietsen/wandelwagen/etc, maar hij rekent ook soms stappen als ik geen reet uitvoer maar iets te fanatiek op de bank mijn handen gebruik. Ik heb ook geen idee of een 10x duurdere tracker hier beter in is. Uiteindelijk zal je toch GPS nodig hebben ga je voor militaire precisie en zelfs dan is het niet zuiver.

Slapen lijkt hij toch best goed te tracken. Ik heb de Mi Band nu een week en toevallig is mijn jongste ook al een week behoorlijk ziek. Heb nog geen normale nacht gehad en hij trackt dat best goed vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Hmmm, heb de miband een tijdje in gebruik (sinds half februari) en nu ik hem heb geupdate naar de laatste versie staat er opeens nog maar data tot 17 maart in (qua slapen en stappen). Hij was daarvoor netjes tot en met vandaag geupdate...

Restore naar de vorige versie incl data (mbv Titanium backup) heeft niet geholpen. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-06 12:46

StrongArmLance

Endless flow

Janar schreef op woensdag 29 april 2015 @ 11:05:
Ik heb nu al een tijdje de mi band en merk dat niet alle stappen geteld worden. Als ik de band strak heb dan telt het goed maar schiet het bandje heel snel los. Zet ik het band één gaatje losser dan blijkt het niet alles te tellen(mogelijk ook door de combinatie overhemd en Fleece jas).
Van de 500+ stappen werden laatst er ongeveer 300 geteld.

Even zien wat ik ermee ga doen. Ik vind de band an sich niet vervelend dus mogelijk maar even verder oriënteren voor een uitgebreidere life tracker.
Ik heb juist dat mijn stappen extreem snel geteld worden.

En hij geeft niet met lichtjes aan waar ik ben, moet ik de app voor checken ;(

[ Voor 5% gewijzigd door StrongArmLance op 29-04-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Je kan toch je pols omhoog snappen en dan zie je lampjes hoe ver je bent. Beetje tricky beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02 23:18

D2k

StrongArmLance schreef op woensdag 29 april 2015 @ 20:01:
[...]

Ik heb juist dat mijn stappen extreem snel geteld worden.

En hij geeft niet met lichtjes aan waar ik ben, moet ik de app voor checken ;(
arm vertikaal hangen, en dan doen alsof je op je horloge kijkt (paar seconden vasthouden die houding)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik wil morgen rondje hardlopen (5 - 10km) waarbij ik gelijk eens wil vergelijken met mijn Mi Band. Kennen jullie een truc om de band het als aparte workout te laten zien? Even stil staan ervoor? Ik zou de achterliggende algoritmes wel willen weten (triggers etc). Kan moeilijk 10 minuten in coma liggen, opstaan en knallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:50
Jazzper schreef op donderdag 30 april 2015 @ 14:08:
Ik wil morgen rondje hardlopen (5 - 10km) waarbij ik gelijk eens wil vergelijken met mijn Mi Band. Kennen jullie een truc om de band het als aparte workout te laten zien? Even stil staan ervoor? Ik zou de achterliggende algoritmes wel willen weten (triggers etc). Kan moeilijk 10 minuten in coma liggen, opstaan en knallen ;)
Route tracker activeren? :) zelf nog niet geprobeerd. Ik gebruik zelf Runtastic Pro (dank u Android voor de installatie van .apk's) voor het lopen. Maar eigenlijk altijd komt de afstand overeen met wat de MiFit app zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Wow das gaaf. Maar volgens mij niet in de iPhone versie danwel buiten China:
http://en.miui.com/thread-82226-1-1.html

overigens

ik heb een review geschreven over de band. Eigenlijk was het meer een dump voor mezelf van alles wat ik er over wist. Ik heb zelf geen Android dus dat wordt niet belicht, maar verder pak ik alles mee ;)

Jasper's review: Xiaomi Mi Band fitness tracker review: goedkoop en goed

check it out

[ Voor 64% gewijzigd door Jazzper op 30-04-2015 21:10 . Reden: review toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-06 16:28
ik heb een review geschreven over de band. Eigenlijk was het meer een dump voor mezelf van alles wat ik er over wist. Ik heb zelf geen Android dus dat wordt niet belicht, maar verder pak ik alles mee ;)

check it out
Mooie review _/-\o_

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Jazzper schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:12:
Wow das gaaf. Maar volgens mij niet in de iPhone versie danwel buiten China:
http://en.miui.com/thread-82226-1-1.html

overigens

check it out
Ah oké :) wist niet dat je geen Android had. Misschien dat er later nog wel een nieuwe update komt voor Ios waar dit wel bij zit.
Zal trouwens morgen de route tracker eens uitproberen voor jou.
Mooie review!

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 01-05-2015 15:28 . Reden: review gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 11:16
De accu van mijn exemplaar gaat vrij snel leeg. Ik gebruik de notification version van de software (van XDA). Hij laadt op tot 92%, verder komt hij niet. Na 14 dagen stond hij op 30% en heb ik hem maar een keer weer opgeladen.

Op zich vind ik het nog steeds niet heel vervelend maar heb wel het idee dat er mensen zijn die er veel langer mee doen. Thoughts om deze accuduur te verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 23:37
Ik heb overal gezocht, maar ik krijg op mijn nexus 5 (root) de app niet geinstalleerd, niet via de playstore maar ook niet via een losse installatie. Ik heb de laatste update er op staan (5.1) maar kan er dus helaas niks mee. Ook zoeken heeft tot nu toe nog niks opgeleverd. Iemand enig idee welke richting ik uit moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
ksborg schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:31:
De accu van mijn exemplaar gaat vrij snel leeg. Ik gebruik de notification version van de software (van XDA). Hij laadt op tot 92%, verder komt hij niet. Na 14 dagen stond hij op 30% en heb ik hem maar een keer weer opgeladen.

Op zich vind ik het nog steeds niet heel vervelend maar heb wel het idee dat er mensen zijn die er veel langer mee doen. Thoughts om deze accuduur te verlengen?
Hier gebruik ik ook de notification versie en zit na 9 dagen gebruik ik 81% batterij.

Volgens mij kost vooral de trilfunctie relatief veel energie. Misschien dat je in de notificatie settings dat nog wat terug zou kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-06 17:45
Sinds vandaag een vervangend bandje binnen dus zou de app ook weer even op mijn telefoon installeren. krijg alleen steeds de melding can't sign in! zowel bij de play store als de tweaked versie. iemand nog meer hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 19:18
Ik zit op 27% en heb het bandje op de eerste dag dat ik hem kreeg(19/3) volledig opgeladen. Doe er dus ruim anderhalve maand mee, heb ook de notification versie trouwens.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

Iemand misschien een oplossing voor de volgende probleempjes:

1: Ik kan alleen maar inloggen bij de "nieuwere" versie, 1.4.452 of zoiets, de versie die in de playstore staat en de tweaked notification versie werken allebei niet, daar krijg ik "can't login".

2: Ik kan die 1.4.452 app wel installeren op mn moeder dr telefoon, met android 4.3, krijg dan een melding dat ik naar 4.4 moet upgraden, maar alles werkt nog gewoon. Kan inloggen in het chinees, daarna is alles engels, maar zodra ik naar een band zoek vind hij er geen (heb m al unpaired met mn eigen telefoon).

3: mn vader zn telefoon met android 4.0.3 (HTC Sensation XE) krijg ik de app uberhaupt niet geinstalleerd.

Ik gok dat nummer 3 aan de android versie ligt, nummer 2 misschien ook, maar de eerste vraag snap ik echt niet. Alvast bedankt.

Edit: vraag 2 en 3 zijn opgelost, beide hebben geen BLE dus gaat sws niet werken. Rest alleen de eerste nog.

[ Voor 6% gewijzigd door mark-k op 02-05-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 577822

hi,

vraagje ivm de mi band
registreert hij ook zonder dat hij een telefoon in de buurt heeft? of kan hij lokaal niks cachen en heeft hij constante sync nodig.
tijdens het lopen neem ik vaak mijn telfoon niet mee.
ook zwemmen met je foon lijkt me niet handig :-o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 577822 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:22:
hi,

vraagje ivm de mi band
registreert hij ook zonder dat hij een telefoon in de buurt heeft? of kan hij lokaal niks cachen en heeft hij constante sync nodig.
tijdens het lopen neem ik vaak mijn telfoon niet mee.
ook zwemmen met je foon lijkt me niet handig :-o
6. Can Mi Band work without syncing for some time?
Yes, since bracelet have built-in memory it can work some time, approx 10 days. By this time bracelet will gather all statistics and then send it to phone, where it gonna be upload to Xiaomi servers.
I would recommend you to sync bracelet with Mi Fit app at least once a day.
Had je ook zelf even kunnen opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Hulde aan de batteryduur!

In gebruik genomen met 91% , en nu 37 dagen later aan de lader omwille van nog 7%!

Fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-06 20:25
Bij mij meet het slapen niet meer en na elke sync wil hij de firmware updaten maar lukt dat niet. Er is waarschijnlijk een keer iets mis gegaan met een firmware update of hij is nat geworden van binnen of iets anders??.

Iemand anders dit probleem (en misschien een oplossing) bug melding staat o.a. hier http://en.miui.com/thread-69223-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-06 16:58
BALEN! Mijn tracker is uit zijn bandje geschoten ergens in Disney. Hier keek ik het meeste naar uit, hoeveel loop je op zo'n dag in een park. Ik denk dat het gebeurd is in een attractie dus best heftige omstandigheden. Helaas, even een nieuwe bestellen (dat kan tenminste voor deze prijs!) en weer terug gaan denk ik, haha. Verder ben ik er wel aan verslaafd hoor!

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Vakantiecheck!

Zee, kastelen bouwen, douchen etc: geen probleem so far!

Ook ronde hardgelopen en hij had hem redelijk goed gepakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-06 17:09
Heb de Mi Band ook sinds een week, erg leuk speelgoed! (helemaal voor 12 euro)

Syncen met m'n iPhone werkt prima en de gegevens lijken ook best accuraat. Je stats checken is leuker dan ik had gedacht. Ik weet bijvoorbeeld dat ik te weinig slaap, maar als je het over een hele week op een rijtje ziet staan is het best confronterend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
sheepdog schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:32:
Heb de Mi Band ook sinds een week, erg leuk speelgoed! (helemaal voor 12 euro)

Syncen met m'n iPhone werkt prima en de gegevens lijken ook best accuraat. Je stats checken is leuker dan ik had gedacht. Ik weet bijvoorbeeld dat ik te weinig slaap, maar als je het over een hele week op een rijtje ziet staan is het best confronterend ;)
Ja, erg is dat he. Merk wel dat ik mezelf dwing om meer rust te pakken en meer te bewegen door dit ding. Praten we niet over uren meer rennen maar wel toch per dag half uurtje meer lopen en per week paar uur meer slaap. En puut omdat ik het nu echt kan aflezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Mijn MiBand is er helaas met gestopt. Vergeten af te doen toen ik ging zwemmen in het hotel. Nochtands deed hij het dezelfde dag nog maar de volgende morgen kon mijn telefoon hem niet meer vinden.
Na unpairen in de app bleef de band elke 5 minuten trillen en ledjes knipperen en gaf de telefoon aan dat er een MiBand was gevonden maar als ik vervolgens in de app probeer te pairen " Too many devices found " (ook als er echt niemand in de buurt was). Als ik de band in de oplader doe gaat netjes de ledjes knipperen maar verder doet hij nu echt helemaal niks meer.

Twijfel nu deze te vervangen voor een nieuwe, of misschien een stap hoger en een Fitbit HR aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:30
Ik heb sinds kort de lederen armband voor de Xiaomi MiBand en even kort een review over geschreven.

Bij de aankondiging van de MiBand vorig jaar juli zou er naast de siliconen armband ook een lederen armband komen. Sinds april is deze, na lang wachten, eindelijk op de markt. Met een prijs van 199 RMB ($32/ €28) is het zeker geen goedkope armband en alleen in kleur bruin leverbaar. Gek genoeg is deze armband steeds uitverkocht bij Xiaomi. Op dit moment is de lederen armband alleen te koop bij ibuygou waar ik deze dan ook gekocht heb.

De armband komt in de inmiddels welbekende eco bruinkleurige verpakking die Xiaomi ook voor andere producten gebruikt. De binnenkant van de verpakking lijkt wel met een soort fluweel te zijn bekleed. Naast de armband is er een klein opbergvakje waar de mini schroevendraaier en een extra set van 4 schroefjes te vinden is. De schroevendraaier is verchroomd heeft aan weerskanten een schroefdopje met aan de ene kant een platte kop en aan de een kant een kruiskop schroevendraaier. Om te zorgen dat je de schroefdopjes niet te vast draait en niet meer goed los krijgt zit er een rubber ringetje. Tevens zit er ook aan de schroevendraaier een ringetje zodat hij aan een sleutelbos kan.

Afbeeldingslocatie: http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150512_152021%20(Medium).jpg Afbeeldingslocatie: http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150512_152248%20(Medium).jpg Afbeeldingslocatie: http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150512_152439%20(Medium).jpg Afbeeldingslocatie: http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150514_094559%20(Medium).jpg
(klik op de afbeelding om te vergroten)

De armband is van echt leer, iets wat ook te ruiken is. Verder is het leer vrij zacht en mooi afgewerkt en hoewel de MiBand een IP67 certificering heeft zou ik niet met de leren armband gaan douchen.Tijdens het dragen of slapen kreeg ik geen uitslag of eventueel last van transpiratie. Verder heeft de armband een gesp en 2 leren lusjes om de band op zijn plaats te houden. Wel weegt de armband met 20 gram zwaarder dan de siliconen armband van 12 gram.

Afbeeldingslocatie: http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150512_152722%20(Medium).jpg Afbeeldingslocatie: http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150512_152812%20(Medium).jpg Afbeeldingslocatie: http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150512_152643%20(Medium).jpg Afbeeldingslocatie: http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150512_155912%20(Medium).jpg Afbeeldingslocatie: http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150512_155930%20(Medium).jpg Afbeeldingslocatie: http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150512_153935%20(Medium).jpg

De behuizing en gesp zijn van geborsteld metaal.De behuizing is iets donkerer van kleur dan de sensorknoop maar heeft net als de sensorknoop dezelfde facetrand. Ook de afwerking van de behuizing en gesp ziet er verder goed uit. De sensorknoop sluit mooi aan in de behuizing waardoor de facetranden 1 geheel lijkt. Eerlijk gezegd heeft de MiBand met een leren armband en metalen behuizing veel meer uitstraling en is het goedkopere sportieve karakter meteen ook weg. Mijn siliconen armband zit er na bijna een half jaar er erg afgedragen uit dus benieuwd hoe de leren armband er na 6 maanden uit zal zien.

Afbeeldingslocatie: http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150512_155111%20(Medium).jpg Afbeeldingslocatie: http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150512_155128%20(Medium).jpg Afbeeldingslocatie: http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150512_155444%20(Medium).jpg Afbeeldingslocatie: http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150512_155620%20(Medium).jpg

De sensorknoop zit vast door een extra frame met 4 schroefjes. Wie overdag deze armband draagt en denkt 's avonds deze even gauw om te wisselen voor de siliconen armband komt bedrogen uit. Het omwisselen duurt minstens 10 minuten en met de kleine schroeven en niet magnetische schroevendraaier is het bijna monnikenwerk.De sensorknoop er in laten zitten kan ook niet omdat elke 30 tot 45 dagen de sensor eruit moet om opgeladen te worden.

Afbeeldingslocatie: http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150512_155047%20(Medium).jpg Afbeeldingslocatie: http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150512_154452%20(Medium).jpg

Samengevat is de leren armband uit mooie materialen gemaakt zoals leer en metaal en geeft de MiBand een luxe uitstraling. De sensorknoop zal met de leren armband in ieder geval niet makkelijk uitvallen maar even gauw de sensorknoop eruit halen zit er ook niet in. Voor de prijs die Xiaomi er voor vraagt kun je 2x een MiBand voor kopen en daarmee voorbehouden aan de echte Xiaomi fan in mijn beleving.

[ Voor 105% gewijzigd door Chocoball op 16-05-2015 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -seagull-
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 17:23
Ik had de originele lederen armband besteld bij honorbuy.com maar dan kwam het bericht dat hij niet geleverd kon worden en of ik dan een Leather Replacement Wrist Band Strap Bracelet for Xiaomi Mi Band wou. Ik draag die nu ongeveer een week en vind hem beter dan de originele silicone armband.

Afbeeldingslocatie: http://www.honorbuy.com/1032-thickbox_default/leather-replacement-wrist-band-strap-bracelet-for-xiaomi-mi-band.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06 19:25
Kenzi schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 03:48:
Mijn MiBand is er helaas met gestopt. Vergeten af te doen toen ik ging zwemmen in het hotel. Nochtands deed hij het dezelfde dag nog maar de volgende morgen kon mijn telefoon hem niet meer vinden.
Na unpairen in de app bleef de band elke 5 minuten trillen en ledjes knipperen en gaf de telefoon aan dat er een MiBand was gevonden maar als ik vervolgens in de app probeer te pairen " Too many devices found " (ook als er echt niemand in de buurt was). Als ik de band in de oplader doe gaat netjes de ledjes knipperen maar verder doet hij nu echt helemaal niks meer.

Twijfel nu deze te vervangen voor een nieuwe, of misschien een stap hoger en een Fitbit HR aan te schaffen.
Heb ik ook gehad. Je moet de bluetooth instellingen op je telefoon wissen, dan weer opnieuw pairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sinds vandaag ben ik ook in het bezit van een Mi Band. Blijkbaar heb ik mijn voorbereidende onderzoek niet heel zorgvuldig gedaan, want pairen met een iPhone 4 is helaas niet mogelijk. De Mi Band vereist Bluetooth 4.0, en deze is pas vanaf de iPhone 4S beschikbaar.

Gelukkig is er een ander iDevice in huis waar wel Bluetooth 4.0 in zit, dus kan ik in elk geval de Mi Band uitlezen. Ik ben erg benieuwd naar de statistieken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
Na twee geweldige dagen met m'n nieuwe gadget is mijn enthousiasme zojuist wat minder geworden. Het slaapgedrag van afgelopen nacht is niet gemeten :|

Vanuit de (iOS) app krijg ik de melding: You didn't wear your band last night

Da's overigens een onjuiste conclusie, want ik had 'm toch ècht om :+ . Echter de meting/registratie is niet goed gegaan helaas.
De MiBand lijkt wel goed te werken, want er worden stappen geregistreerd sinds vanmorgen.

Vreemd dus... even in de gaten houden de komende tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
Dit heb ik ook 1x gehad. Ik moest hem echt een dag laten liggen voordat hij zichzelf ging resetten en weer begon met registreren. Het vreemde was dat hij wel gepaired was met mijn telefoon (iOS) want ik kon hem locaten en de kleur van de LED'jes aanpassen. Hij weigerde gewoon om beweging te detecteren :|
Wat ik zeg, na 24h stil liggen toen deed hij het weer.

Heeft iemand anders ook zoiets meegemaakt?

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Ja, ook 2x mee gemaakt, eenmaal overdag en eenmaal in de nacht. Maar verder praat ik er liever niet over...
* ralph075 is bang dat het de goden verzoeken is, om er weer over te beginnen.... ;)
* ralph075 gaat dus ook niet zeggen dat het inmiddels alweer een hele poos gewoon... nou ja, je weet wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Als tegenwicht: Na drie weken zero, zero problems. Inclusief strand, zand, douchen en 24/7 de band om. Het kan dus wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-06 13:47

OmeJoyo

This is me

Inmiddels alweer ruim 2 maanden de band 24/7 om, inclusief sporten, slapen, zwemmen, douchen en eigenlijk geen serieuze problemen. Soms ontgrendeld mijn telefoon niet vanzelf en een enkele keer mist een notificatie. Verder echt super tevreden en het helpt me zeker, meer te slapen en bewegen.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:59

4POX

Everybody is wired

Geeft de APP aan als de accu bijna leeg is?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
4POX schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:38:
Geeft de APP aan als de accu bijna leeg is?
Niet dat ik weet. De mi-band wel dmv een knipperend rood lampje.
Binnen de app kan je wel je batterij-niveau zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
daxy schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:35:
[...]
Binnen de app kan je wel je batterij-niveau zien.
Yep, hier inmiddels 27% en 28 dagen onderweg.

Kan beter als ik sommige anderen heb gehoord, maar voor mij betekent het iig dat het al 28 dagen go.... nou ja, je weet wel... gaat met mijn band...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
ralph075 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:01:
[...]

Yep, hier inmiddels 27% en 28 dagen onderweg.

Kan beter als ik sommige anderen heb gehoord, maar voor mij betekent het iig dat het al 28 dagen go.... nou ja, je weet wel... gaat met mijn band...
Gewoon minder lopen, dat bespaart ook in batterijverbruik :)
Of is dit juist wat je niet wilt bereiken met een activity tracker 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

Inmiddels heb ik de notification app draaiend, loopt niet perfect maar wel prima verder. Accu gaat nu wel wat sneller uiteraard.

Ik zit alleen nog steeds met één dingetje, ik krijg echt met geen mogelijkheid dat smart/early-bird alarm werkend. Wat ik ook probeer, hij gaat gewoon op de ingestelde tijd. Ik heb gecheckt, ja ik ben in light sleep ver voor een halfuur voor het alarm, ik heb al met en zonder bluetooth aan geprobeerd, zelfs nog een extra alarm op mn telefoon zelf gezet op de tijd voor het geval hij daar bedoelde half uur van tevoren, al 3 versies van de app geprobeerd maar niks helpt. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 09:26
Verwacht mijn mi band aankomende week binnen. Ben benieuwd!

Binnen! Heb nu de notificatie versie geïnstalleerd. Deze versie Is wel wat ouder dan de huidige versie uit de playstore.
Maken de verschillende versies nog uit hoe die de stappen telt? Of zit dat echt in het apparaatje zelf?

[ Voor 66% gewijzigd door Dacuuu op 24-05-2015 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Laatst online: 05-11-2024
Chocoball schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 18:59:
Ik heb sinds kort de lederen armband voor de Xiaomi MiBand en even kort een review over geschreven.

Bij de aankondiging van de MiBand vorig jaar juli zou er naast de siliconen armband ook een lederen armband komen. Sinds april is deze, na lang wachten, eindelijk op de markt. Met een prijs van 199 RMB ($32/ €28) is het zeker geen goedkope armband en alleen in kleur bruin leverbaar. Gek genoeg is deze armband steeds uitverkocht bij Xiaomi. Op dit moment is de lederen armband alleen te koop bij ibuygou waar ik deze dan ook gekocht heb.

De armband komt in de inmiddels welbekende eco bruinkleurige verpakking die Xiaomi ook voor andere producten gebruikt. De binnenkant van de verpakking lijkt wel met een soort fluweel te zijn bekleed. Naast de armband is er een klein opbergvakje waar de mini schroevendraaier en een extra set van 4 schroefjes te vinden is. De schroevendraaier is verchroomd heeft aan weerskanten een schroefdopje met aan de ene kant een platte kop en aan de een kant een kruiskop schroevendraaier. Om te zorgen dat je de schroefdopjes niet te vast draait en niet meer goed los krijgt zit er een rubber ringetje. Tevens zit er ook aan de schroevendraaier een ringetje zodat hij aan een sleutelbos kan.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

De armband is van echt leer, iets wat ook te ruiken is. Verder is het leer vrij zacht en mooi afgewerkt en hoewel de MiBand een IP67 certificering heeft zou ik niet met de leren armband gaan douchen.Tijdens het dragen of slapen kreeg ik geen uitslag of eventueel last van transpiratie. Verder heeft de armband een gesp en 2 leren lusjes om de band op zijn plaats te houden. Wel weegt de armband met 20 gram zwaarder dan de siliconen armband van 12 gram.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

De behuizing en gesp zijn van geborsteld metaal.De behuizing is iets donkerer van kleur dan de sensorknoop maar heeft net als de sensorknoop dezelfde facetrand. Ook de afwerking van de behuizing en gesp ziet er verder goed uit. De sensorknoop sluit mooi aan in de behuizing waardoor de facetranden 1 geheel lijkt. Eerlijk gezegd heeft de MiBand met een leren armband en metalen behuizing veel meer uitstraling en is het goedkopere sportieve karakter meteen ook weg. Mijn siliconen armband zit er na bijna een half jaar er erg afgedragen uit dus benieuwd hoe de leren armband er na 6 maanden uit zal zien.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

De sensorknoop zit vast door een extra frame met 4 schroefjes. Wie overdag deze armband draagt en denkt 's avonds deze even gauw om te wisselen voor de siliconen armband komt bedrogen uit. Het omwisselen duurt minstens 10 minuten en met de kleine schroeven en niet magnetische schroevendraaier is het bijna monnikenwerk.De sensorknoop er in laten zitten kan ook niet omdat elke 30 tot 45 dagen de sensor eruit moet om opgeladen te worden.

[afbeelding] [afbeelding]

Samengevat is de leren armband uit mooie materialen gemaakt zoals leer en metaal en geeft de MiBand een luxe uitstraling. De sensorknoop zal met de leren armband in ieder geval niet makkelijk uitvallen maar even gauw de sensorknoop eruit halen zit er ook niet in. Voor de prijs die Xiaomi er voor vraagt kun je 2x een MiBand voor kopen en daarmee voorbehouden aan de echte Xiaomi fan in mijn beleving.
erg goede en mooie review met mooie foto s na het zien van je review ook 1 besteld bij ibuygou
hoe lang was bij jou de verzending??

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Paperbag24 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:09:
[...]
erg goede en mooie review met mooie foto s na het zien van je review ook 1 besteld bij ibuygou
hoe lang was bij jou de verzending??

Dank je voor het compliment, Ik neem aan dat je gratis verzending hebt genomen. Het is wisselend bij ibuygou de laatste tijd. Meestal was het rond de 10 dagen alleen mijn laatste bestelling deed er bijna 3 weken over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
Chocoball schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:09:
[...]

Dank je voor het compliment, Ik neem aan dat je gratis verzending hebt genomen. Het is wisselend bij ibuygou de laatste tijd. Meestal was het rond de 10 dagen alleen mijn laatste bestelling deed er bijna 3 weken over.
ok bedankt dan weet ik het ongeveer.
ja ik heb voor gratis gekozen anders werd de armband wel heel duur >:) :)

ik las nog verhalen van hun gratis verzending dat dit te lang zou zijn vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Paperbag24 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 20:11:
[...]

ok bedankt dan weet ik het ongeveer.
ja ik heb voor gratis gekozen anders werd de armband wel heel duur >:) :)

ik las nog verhalen van hun gratis verzending dat dit te lang zou zijn vandaar de vraag.
Ik weet wel toen ik hem bestelde dat ze maar een klein aantal op voorraad hadden. Misschien even contact opnemen met hun klantenservice om te vragen of er voorraad is en hoe lang verzending ongeveer gaat duren. Ben wel benieuwd naar jouw ervaringen met deze armband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Leuk, dat bandje dat meer dan een maand op een oplaadbeurt werkt..... maar waar is nu dat laadsnoertje gebleven......???
:X :? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
Chocoball schreef op zondag 24 mei 2015 @ 23:03:
[...]

Ik weet wel toen ik hem bestelde dat ze maar een klein aantal op voorraad hadden. Misschien even contact opnemen met hun klantenservice om te vragen of er voorraad is en hoe lang verzending ongeveer gaat duren. Ben wel benieuwd naar jouw ervaringen met deze armband.
ik heb ze gevraagd of die op voorraad was ze hadden m nog in stock.

gelijk besteld en met verbazing vandaag een mail dat hij verzonden is. :P _/-\o_ :9~

de verzend tijd ligt tussen de 15 20 werkdagen volgens hun.

het wachten kan beginnen.

ik laat zeker mijn ervaringen weten ik zit er aan te denken om ook gelijk een video review op youtube te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Laatst online: 11:14
Ben na 3 maand ook nog steeds erg te spreken, vooral de accu is echt perfect. Na 2 uur is ie ook al weer vol opgeladen en kan ie het weer 3-4 weken volhouden.

Alleen de integratie van Google Fit ontbreekt en dat is wel echt jammer. Omdat Google Fit ook hardlopen en fietsen kan tracken is het makkelijker, maar ik wil niet altijd de telefoon mee dus ook geen oplossing :p
Kortom: is de integratie binnen Google Fit op korte termijn te verwachten?

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ralph075 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 03:57:
Leuk, dat bandje dat meer dan een maand op een oplaadbeurt werkt..... maar waar is nu dat laadsnoertje gebleven......???
:X :? |:(
EXACT DAT! gisteravond rode lampjes en op. Vanochtend zoeken. Geen idee waar dat snoertje is... Nu dus even niets.

@hierboven: als je android hebt kan je nu al google fit gebruiken met wat tussenstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:41
Kon er nog niks over vinden dus ik vraag het even:

De gegevens uit het bandje komen in de Mi Fit app op de Iphone en dus ook in de health kit, kun je echter de gegevens ook importeren in Strava vanaf het bandje of vanuit de Mi Fit App?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Nee helaas niet.

Via XDA forum hebben ze voor Android wel iets gemaakt om die rauwe data uit te lezen en te exporteren naar bv Google Fit zo ver ik weet, maar Strava zelf is vrij dicht op paar devices en natuurlijk GPX files na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Jazzper schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:25:
[...]

@hierboven: als je android hebt kan je nu al google fit gebruiken met wat tussenstappen.
Met een onhandige work-around inderdaad.. Ik had meer gehoopt op de Health-vault manier van Apple. Dat alles ook (gemakkelijk) met elkaar kan communiceren zonder extracts en uploads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:41
Jazzper schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:43:
Nee helaas niet.

Via XDA forum hebben ze voor Android wel iets gemaakt om die rauwe data uit te lezen en te exporteren naar bv Google Fit zo ver ik weet, maar Strava zelf is vrij dicht op paar devices en natuurlijk GPX files na.
Ah jammer! Dan moet ik een ander alternatief zoeken :X bedankt voor het ophelderen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driesvho
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-05 21:35
Ga de Mi Band binnenkort ook ontvangen. Ik was al wat aan het opzoeken over de app. Op XDA staat er een Beta van de app Gliderunner, die wel met Google Fit kan syncen.

http://forum.xda-develope...p-gliderun-alpha-t3057985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
driesvho schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:53:
Ga de Mi Band binnenkort ook ontvangen. Ik was al wat aan het opzoeken over de app. Op XDA staat er een Beta van de app Gliderunner, die wel met Google Fit kan syncen.

Handig, maar (nog) niet handig om te gebruiken met de Mi-band. Als je om de historie geeft tenminste:
In the case of the MiBand when you change the app your band stored data will be wiped. I'm investigating a way to avoid this.

=====
Edit:
Jazzper schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:25:
[...]
EXACT DAT! gisteravond rode lampjes en op. Vanochtend zoeken. Geen idee waar dat snoertje is... Nu dus even niets.
Hier is ie boven water oOo

[ Voor 18% gewijzigd door ralph075 op 26-05-2015 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:41
driesvho schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:53:

Sinds vandaag is er ook een update van de originele app met Google Fit ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
nielsn schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:56:
[...]
Sinds vandaag is er ook een update van de originele app met Google Fit ondersteuning.
Daar heb ik op gewacht!

Wat details over de update;
"Mi Band’s official Mi Fit app has been updated with Google Fit support that lets you sync your fitness data with Google Fit once you connect your Google account. Your fitness data from the Mi Band will automatically get synced with the Mi Fit app once your open the app, once connected with Google Fit, your data will also get synced with Google Fit once the Mi Fit app is opened.

Google launched the Google Fit app for Android last year, and also released Google Fit API so that it can gather data from fitness trackers and apps. Google Fit recently got updated with distance tracking, calories burned and more. It also asks you to enter key information like gender, height, and weight to calculate these details.

The Mi Fit update v1.4.923 also bring UI improvements and bug fixes. The latest update is available through Google Play. The Mi Band was launched in India last month for Rs. 999, and is available through flash sale every week on the official website. Check out our Mi Band review if you are planning to get one
."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Laatst online: 16-06 19:25
Ik heb de app geupdate en de mi band en direct gekoppeld met google fit. Zie alleen nog niet mijn data terug in google fit.. Maar de ondersteuning is er eindelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Nu nog sleep tracking integreren in Google Fit en de app van Xiaomi is overbodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Laatst online: 16-06 19:25
Mijn batterij gaat sinds de firmware update sneller leeg. Gisteren na 71 dagen opgeladen naar 100%. Na 1 nachtje slapen zit ik al op de 89%.... Ik heb de standaard app overigens.... Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 09:26
Reaper.JA2 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:36:
Nu nog sleep tracking integreren in Google Fit en de app van Xiaomi is overbodig :)
Behalve voor firmware updates dan.

Ik draai de laatste modified app. Maar heb gisteren de laaste originele versie geïnstalleerd gehad. Nu weer terug op de oude app. Eerst werkte de abs/touwtje spring meting. Nu na de nieuwe firmware niet meer. Hmzz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Laatst online: 11:37
Weet iemand of er momenteel nog ergens een aanbieding of een goede kortingscode loopt voor de aanschaf van een Miband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
timmert26 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 19:25:
Weet iemand of er momenteel nog ergens een aanbieding of een goede kortingscode loopt voor de aanschaf van een Miband?
Bij Allbuy was ie gisteren €12 (en een paar centen). Aangezien het mij teveel 'too good to be true' was heb ik het bandje voor €18 euro bij Banggood besteld. In mijn ogen een prima prijs.

Zie voor de linkjes mijn post van gisteren: ralph075 in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Laatst online: 11:37
Bedankt! Dit staat ook gewoon in de titel: 100% Original Guarantee or Full Refund Promise

dat doet bij mij ook altijd belletjes rinkelen, zal er eens over nadenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
LeGato23 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 10:58:
Na twee geweldige dagen met m'n nieuwe gadget is mijn enthousiasme zojuist wat minder geworden. Het slaapgedrag van afgelopen nacht is niet gemeten :|

Vanuit de (iOS) app krijg ik de melding: You didn't wear your band last night

Da's overigens een onjuiste conclusie, want ik had 'm toch ècht om :+ . Echter de meting/registratie is niet goed gegaan helaas.
De MiBand lijkt wel goed te werken, want er worden stappen geregistreerd sinds vanmorgen.

Vreemd dus... even in de gaten houden de komende tijd
Ook na minimaal 24 uur in de la gelegen te hebben, werkte de MiBand niet naar behoren. Alleen met een actieve MiFit app en openstaande bluetooth verbinding werden er stappen geregistreerd.... :'(

Maar... er is ook goed nieuws! Recentelijke is er een update van de MiFit app uitgebracht en daarmee ook een nieuwe firmware. Na het installeren van de update en verbinden met de MiBand werd automatisch de nieuwe firmware geinstalleerd. Sindsdien werkt de MiBand weer perfect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:40
Ik ben ook erg geïnteresseerd in de miband, maar vraag me af in hoeverre ik er wat aan heb. Ik ben een fanatiek fietser en gebruik hiervoor een Garmin edge die naar Strava synced(via garmin connect). Tevens heb ik de app sleep as Android aangeschaft, maar daarin zit nog geen ondersteuning voor de miband toch?

Heeft dit apparaatje nog wel nut voor mij? Wellicht is er hier iemand met een zelfde "setup"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Met betrekking tot het fietsen: daar ben je (voorlopig) helemaal niks mee met een miband. Maar als je graag meldingen/notificaties wilt krijgen van je phone die ondertusseb in je rugzak zit, stappen wilt tellen + beter overzicht van hoe je slaapt (hoe weet je telefoon dat trouwens terwijl die jou bewegingen niet weet??), en dat voor een kleine 15 euro, dan kan je dit kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Als je bandje tijdens fietsen om je enkel doet, dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
Afbeeldingslocatie: http://img.td-imgs.com/images/26/30/402630_130773649846213482.jpg

ik kwam gisteren deze lederen armband tegen op tinydeal niet de originele maar wel van leer en kunststof

http://www.tinydeal.com/r...wrist-strap-p-151136.html

de originele is nog onderweg zodra die binnen is maak ik een video review :) :P

[ Voor 49% gewijzigd door Paperbag24 op 01-06-2015 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Heeft er iemand al ervaring met de Google Fit integratie? Beschik op dit moment niet over een Bluetooth 4.0 apparaat dus kan niet syncen -.-

Ben benieuwd of de telling van de stappen 1) even accuraat is en 2) of het niet dubbel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Na een week met een lege Mi Band (had net zo goed een week in bed kunnen liggen, want geen data hoef je ook niet te bewegen, toch ;)) eindelijk het kabeltje gevonden! Opgeladen, syncen en band werd gelijk geupdate.

Zie iets nieuwere interface maar volgens mij verder geen leuke gimmicks. Hopelijk krijgt de iPhone ook snel integratie met Google Fit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3E3A37
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-04 22:07
Helaas afgelopen weekend op een festival de 'dongle' verloren. Het zat toch stevig in de armband en was er pas één keer (voor het opladen) uit geweest. Nu zit ik dus met een lege armbande + usb-kabeltje. Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar iemand toevallig interesse om het voor een kleine vergoeding over te nemen? Incl. het originele doosje.

Kan overigens iemand anders na het opnieuw connecten met mijn dongle er nog gegevens uithalen?

[ Voor 4% gewijzigd door 3E3A37 op 02-06-2015 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:40
bottom line schreef op maandag 01 juni 2015 @ 00:52:
Met betrekking tot het fietsen: daar ben je (voorlopig) helemaal niks mee met een miband. Maar als je graag meldingen/notificaties wilt krijgen van je phone die ondertusseb in je rugzak zit, stappen wilt tellen + beter overzicht van hoe je slaapt (hoe weet je telefoon dat trouwens terwijl die jou bewegingen niet weet??), en dat voor een kleine 15 euro, dan kan je dit kopen.
Hij meet dat door op m'n matras te liggen. Werkt wel goed, alleen heeft die app nog geen fitnessband integratie. Het wachten is op het moment dat bijvoorbeel MI de API daarvoor openstelt. Zou ideaal zijn. Eigenlijk zou hij alleen handige data voor mij opleveren tijdens het lopen. Google fit integratie is dan wel weer netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik zie dat ik in de iPhone app nu ook de slaaptijden kan aanpassen. Nog meer nieuwe features?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-06 19:32

..Christiaan..

..zwll..

Vandaag via geekbuying de miband gekregen. Werkt perfect op mijn Jiayu g4s met een miui rom. Kan telefoon ontgrendelen en pairen gaat prima. Of de stappen accuraat zijn weet ik niet. Vanavond meegelopen met de kids tijdens de 5k avondvierdaagse. Volgens bandje bijna 9000 stappen.....

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Bij mij hing hij ook weer om bij de avondvierdaagse 5km met mijn zoontje. Na de update lijkt hij veel harder te tellen. Ik scoor veel hoger dan een tijdje terug terwjil ik niets geks doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Laatst online: 14:32
Ik heb de Mi Band dinsdagavond binnen gekregen. Nog niet de tijd gehad om er uitgebreid mee te spelen. Ik heb de sync naar Google Fit aangezet, maar het lijkt erop dat het syncen van de calorieen niet goed gaat. Ik zie voor gisteren in Fit bijvoorbeeld dat ik 0 calorieen heb verbrand met lopen, 374 calorieen verbrand heb in rust, en 1003 calorieen verbrand heb met fietsen. Die 1003 geloof ik wel, die komen uit Strava naar Fit, maar die andere twee kloppen overduidelijk niet. Het vreemde is dat de Xoami app ook niet op 374 calorien voor die dag komt, dus wat er nou precies mis gaat snap ik nog niet helemaal.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste