Erg netjes!
En de eerste nieuwe TF video !!!!
FreeReef.nl
Ik voel me zo blij als een Warrior met de nieuwe update!

FreeReef.nl
Haaahaha. Dit is ook echt hoe ik jou zie rondhuppelen bij de scouting

Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69
VERINGTENTJE schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 18:16:
Haaahaha. Dit is ook echt hoe ik jou zie rondhuppelen bij de scouting
FreeReef.nl
Voorproefje van morgen... uit een ander land.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=IJ3HDNHxXqU]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=IJ3HDNHxXqU]
FreeReef.nl

Beste Lidjes...
WHoa vette update
Algemeen en WELKOM TERUG!!!!!!!
Welkom Donkersgood en Veringtentje!!!!!! Wij zijn blij jullie er weer bij te hebben, en we zien gelijk dat we eigenlijk weer 2 missies hoger kunnen...Daarnaast hebben we een paar leden van buitenaf gescoord... Deze zijn gevonden hoofdzakelijk op hun INTEL inkomsten en vanuit daar kunnen ze eens kijken of het spel niveau wat we hanteren ook bij hun past... We weten allemaal dat INTEL een bottleneck is voor elke TF, en zijn dan ook erg blij met de nieuwe leden die meteen laten zien dat 25 intel in een dag of 3 a 4 geen probleem is. TOP!
INTEL
Dan inderdaad even de intel zelf. Het gaat goed! 90% van de TF zit dik in de intel, en we kunnen ook meestal de missie doen die we willen. Dit gaat echt stukken beter dan een paar weken geleden. Vering en Donker waren en zijn nu weer echte intel wolven... dus we zitten goed.We hebben echter in de afgelopen tijd de Intel een beetje bijgehouden en tegen een forumule afgezet om te kijken wat iedereen nou eigenlijk binnen zou moeten halen, kijkend naar zijn eigen niveau...
Hieruit blijkt dus dat 90% wel in orde is.. Sommige zitten er echt dik (2x zoveel) overheen, en sommige hangen er net onder. Een enkeling zit er echt heel dik onder.. en dat is waar we nu naar gaan kijken.
Komende week zullen we herhaaldelijk bekend maken aan de leden die laag zitten in INTEL dat die daar op moet gaan letten. Als je aan het einde van de week echt veel te laag zit, moeten we toch gaan kijken of we niet iets anders moeten gaan doen. Wellicht Tweakers2 of toch een andere TF zoeken.
Dit is dus ect iets wat deze week belangrijk is, en zal de week daarop ook nog onder de loep liggen.
DE SHEET MET INTEL GEGEVENS
Hier houd ik het even bij om weer een eindeloos lang bericht te voorkomen
Dus rap online komen en chatten
Kusje van je leier WC!!!
[ Voor 3% gewijzigd door World Citizen op 11-05-2015 17:56 ]
FreeReef.nl
Mooie sheet! Het is inderdaad te merken dat het stukken beter gaat met intel de laatste tijd, hopelijk kunnen we deze stijgende lijn voort zetten!World Citizen schreef op maandag 11 mei 2015 @ 17:50:
[afbeelding]
Beste Lidjes...
WHoa vette update![]()
... en de motivatie stijgt ook meteen weer als ik zo in de chat kijk.
Algemeen en WELKOM TERUG!!!!!!!
Welkom Donkersgood en Veringtentje!!!!!! Wij zijn blij jullie er weer bij te hebben, en we zien gelijk dat we eigenlijk weer 2 missies hoger kunnen...
Daarnaast hebben we een paar leden van buitenaf gescoord... Deze zijn gevonden hoofdzakelijk op hun INTEL inkomsten en vanuit daar kunnen ze eens kijken of het spel niveau wat we hanteren ook bij hun past... We weten allemaal dat INTEL een bottleneck is voor elke TF, en zijn dan ook erg blij met de nieuwe leden die meteen laten zien dat 25 intel in een dag of 3 a 4 geen probleem is. TOP!
INTEL
Dan inderdaad even de intel zelf. Het gaat goed! 90% van de TF zit dik in de intel, en we kunnen ook meestal de missie doen die we willen. Dit gaat echt stukken beter dan een paar weken geleden. Vering en Donker waren en zijn nu weer echte intel wolven... dus we zitten goed.
We hebben echter in de afgelopen tijd de Intel een beetje bijgehouden en tegen een forumule afgezet om te kijken wat iedereen nou eigenlijk binnen zou moeten halen, kijkend naar zijn eigen niveau...
Hieruit blijkt dus dat 90% wel in orde is.. Sommige zitten er echt dik (2x zoveel) overheen, en sommige hangen er net onder. Een enkeling zit er echt heel dik onder.. en dat is waar we nu naar gaan kijken.
Komende week zullen we herhaaldelijk bekend maken aan de leden die laag zitten in INTEL dat die daar op moet gaan letten. Als je aan het einde van de week echt veel te laag zit, moeten we toch gaan kijken of we niet iets anders moeten gaan doen. Wellicht Tweakers2 of toch een andere TF zoeken.
Dit is dus ect iets wat deze week belangrijk is, en zal de week daarop ook nog onder de loep liggen.
DE SHEET MET INTEL GEGEVENS
Hier houd ik het even bij om weer een eindeloos lang bericht te voorkomen....
Dus rap online komen en chatten
Kusje van je leier WC!!!
Ik let niet eens meer op mijn eigen intel, was ook een beetje verrast dat ik vorige week 71 intel heb gehaald
Haha alsof onze halve TF over je basis walst

En de SOLO van Steen!!!!
Met nieuwe intro..
- Kleuren ring lijkend op Tweakers
- Logo is gestyled TF logo
- Muziek is remix van Hammerman (by Mc WC
)
Maar ik zal er voorlopig nog wel aan rotzooien.. Af is hij niet echt.
Met nieuwe intro..
- Kleuren ring lijkend op Tweakers
- Logo is gestyled TF logo
- Muziek is remix van Hammerman (by Mc WC
Maar ik zal er voorlopig nog wel aan rotzooien.. Af is hij niet echt.
FreeReef.nl
Steen,
met zookah... maar hij doet het in 3. Al had hij het in een keer kunnen halen denk ik.
YouTube: Gearheart Boom Beach (May 14, 2015)
met zookah... maar hij doet het in 3. Al had hij het in een keer kunnen halen denk ik.
YouTube: Gearheart Boom Beach (May 14, 2015)
FreeReef.nl
2 nieuwe Warriors filmpjes van na de update.
Filmpje 1 is van Beach Breacher XP31 zonder smoke...
Filmpje 2 is van WC XP74 Met en zonder boost.
FreeReef.nl
Leuke filmpjes, dit geeft mij wel te denken dat ik beter mijn warriors en zooka's upgrade ipv tanks of heavies. De shock, warriors, zooka's en medkit worden steeds belangrijker in missies en special events.World Citizen schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 20:15:
2 nieuwe Warriors filmpjes van na de update.
Ja die voor low levels leek me wel handig. Niet echt voor onze TF ... maar goed.EnerQi schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 11:14:
[...]
Leuke filmpjes, dit geeft mij wel te denken dat ik beter mijn warriors en zooka's upgrade ipv tanks of heavies. De shock, warriors, zooka's en medkit worden steeds belangrijker in missies en special events.
Hier Dr Terror van vandaag
Zonder Boost.
FreeReef.nl
Ahhh Gordel OWNED !!!!! 

FreeReef.nl

Aanvallen
Toch weer die vervelende intel die voor een post zorgt...Maar ik steek even af met het elke dag aanvallen. Dit is iets wat soms tot problemen zorgt omdat we een missie niet halen. We gaan hier echt strenger naar kijken. Hier vind je de presentie lijst...
Je kunt je altijd afmelden! Maar niet aanvallen is gewoon een no-go... Dus let hier please mee op..
INTEL
EnerQi is zo vriendelijk geweest om een export te maken van onze Intel formule. Hieronder zie je een lijst met XPlevel en minimaal Intel.Uiteraard kun je het ook bijhouden via de INTEL sheet... Maar hier dus alles even opgesomd.
Let op, dit is niet voldoende om elke dag Foxtrot te doen, dus het compenseren van vroeger gaat niet meer. Als leden meer XP halen dan het minimum is dat geweldig, want dan halen wel wellicht elke dag de missie die we willen. Iedereen moet dus aan de eis gaan voldoen.
AANKOMENDE ZATERDAG IS DEZE LIJST HET MINIMUM.
Zorg dat je het haalt!
XP Level | Minimum Intel |
38 | 27 |
39 | 28 |
40 | 29 |
41 | 29 |
42 | 30 |
43 | 30 |
44 | 31 |
45 | 32 |
46 | 32 |
47 | 33 |
48 | 33 |
49 | 34 |
50 | 35 |
51 | 35 |
52 | 36 |
53 | 36 |
54 | 37 |
55 | 38 |
56 | 38 |
57 | 39 |
58 | 39 |
59 | 40 |
60 | 41 |
61 | 41 |
62 | 42 |
63 | 42 |
FreeReef.nl
Op verzoek van de TS is de titel veranderd van [IOS/Android] Boom Beach - taskforce: [Tweakers] naar [iOS/Android] Boom Beach - Taskforce: Tweakers
Ik ben vanaf morgen waarschijnlijk inactief ivm vakantie. Ben 28 mei weer actief in de TF!
24 aanvallen hadden we nodig vandaag. Top! Volgens mij wordt het nu toch echt wel tijd om ons te focussen op Stronghold, m.a.w. zoveel mogelijk Stronghold spelen, faal of geen faal. Hangt natuurlijk van de intel af, maar ik denk dat als we genoeg intel hebben voor Stronghold, dat we die dan moeten gaan doen, en niet Foxtrot omdat we anders eventueel de dag erna niet genoeg intel hebben. (Zo stimuleer je mensen misschien ook nog om wat meer intel te halen)
Voor Stronghold (en hoger) moeten we wel anders gaan denken/spelen. Niet meer overal paden naar de core maken, maar onder smoke/met shock defense voorbij lopen en sneller voor de core gaan. Ik ben het de laatste week al aan het oefenen (zoals wel te zien aan mijn fantastische faalaanvallen).
Medics worden ook steeds meer overbodig bij hogere missies, ze kunnen nooit de dmg 'outhealen'. Je kan dan beter een bootje extra met zooka's of heavies nemen.
Ook zou ik voor willen stellen dat mensen vóór ze gaan aanvallen zich even melden in de chat, zodat we onze aanvallen wat beter kunnen coördineren. Het gebeurt nu te vaak dat mensen iets aanvallen terwijl ze op een andere map veel meer nut zouden hebben.
We hebben nu redelijk wat goeie warriorspelers en ik denk dat het belangrijk/cruciaal is, dat die voor een groot deel zo snel mogelijk aanvallen om ruimte te creëren voor de rest.
Just my 2 diamonds
Voor Stronghold (en hoger) moeten we wel anders gaan denken/spelen. Niet meer overal paden naar de core maken, maar onder smoke/met shock defense voorbij lopen en sneller voor de core gaan. Ik ben het de laatste week al aan het oefenen (zoals wel te zien aan mijn fantastische faalaanvallen).
Medics worden ook steeds meer overbodig bij hogere missies, ze kunnen nooit de dmg 'outhealen'. Je kan dan beter een bootje extra met zooka's of heavies nemen.
Ook zou ik voor willen stellen dat mensen vóór ze gaan aanvallen zich even melden in de chat, zodat we onze aanvallen wat beter kunnen coördineren. Het gebeurt nu te vaak dat mensen iets aanvallen terwijl ze op een andere map veel meer nut zouden hebben.
We hebben nu redelijk wat goeie warriorspelers en ik denk dat het belangrijk/cruciaal is, dat die voor een groot deel zo snel mogelijk aanvallen om ruimte te creëren voor de rest.
Just my 2 diamonds
Meh, ik ben verdeeld.
1) Hoger level, meer uitdaging - ja graag. Maar dit brengt problemen met zich mee.
- We falen vaker, waardoor minder loot
- Low-level spelers zijn *niet*, maar dan ook echt NIET gemotiveerd om aan te vallen als een level er onhaalbaar uitziet.
- We moeten heel specifiek gaan omtrainen naar de missies, terwijl iedereen het liefst met zijn standaard config speelt.
2) Lager level - meer plezier. Iedereen kan aanvallen, alles voelt nuttig en motivatie is hoog. Je weet vrijwel zeker dat er iedere dag een volle OP-boot binnen komt varen. Maar:
- Weinig uitdaging
- Als we een makkelijke dag hebben heeft de helft geen aanval
- We groeien niet in de strategieën voor hogere levels.
Ik neig nu, gezien de frustraties van afgelopen week, naar optie 2. Ik denk dat motivatie voor lower levels daarin nu absoluut het zwaarst weegt.
Als we voor optie 1 zouden willen gaan zouden we volgens mij dichter bij elkaar moeten liggen, qua XP-levels en speelstijl.
- Steen / Donkersgoed
1) Hoger level, meer uitdaging - ja graag. Maar dit brengt problemen met zich mee.
- We falen vaker, waardoor minder loot
- Low-level spelers zijn *niet*, maar dan ook echt NIET gemotiveerd om aan te vallen als een level er onhaalbaar uitziet.
- We moeten heel specifiek gaan omtrainen naar de missies, terwijl iedereen het liefst met zijn standaard config speelt.
2) Lager level - meer plezier. Iedereen kan aanvallen, alles voelt nuttig en motivatie is hoog. Je weet vrijwel zeker dat er iedere dag een volle OP-boot binnen komt varen. Maar:
- Weinig uitdaging
- Als we een makkelijke dag hebben heeft de helft geen aanval
- We groeien niet in de strategieën voor hogere levels.
Ik neig nu, gezien de frustraties van afgelopen week, naar optie 2. Ik denk dat motivatie voor lower levels daarin nu absoluut het zwaarst weegt.
Als we voor optie 1 zouden willen gaan zouden we volgens mij dichter bij elkaar moeten liggen, qua XP-levels en speelstijl.
- Steen / Donkersgoed
Verwijderd
Ik ben het met jullie beide eens. Is het een idee om eerst nog een week Foxtrot te spelen ? Hierbij in de notes te zetten dat communiceren voor je aanvalt verplicht is.. Dan kunnen we ook de aanvals techniek gaan gebruiken die we nodig hebben om moeilijkere missies te halen.
Nu staat er eigenlijk altijd in de note: via links/rechts, warriors op de rockets/shocks en gbe op rockets/shocks. Daarmee maak je het voor iedere speler erg simpel om aan te vallen. Als er wordt gecommuniceerd zul je zien dat er steeds minder aanvallen nodig zijn en dat Foxtrot eigenlijk ook heel simpel is. Dan is het tijd om dezelfde tactieken toe te passen in Stronghold.
Nu staat er eigenlijk altijd in de note: via links/rechts, warriors op de rockets/shocks en gbe op rockets/shocks. Daarmee maak je het voor iedere speler erg simpel om aan te vallen. Als er wordt gecommuniceerd zul je zien dat er steeds minder aanvallen nodig zijn en dat Foxtrot eigenlijk ook heel simpel is. Dan is het tijd om dezelfde tactieken toe te passen in Stronghold.
Communicatie...
Zoals je misschien gezien heb heeft Slot bij elke basis de note gemaakt: "Vóór het aanvallen communiceren".
Wat de bedoeling is is dat je jezelf even meldt in de chat voordat je gaat aanvallen.
Waarschijnlijk weet je zelf wel waar je het beste kan aanvallen en waar je het nuttigst kan zijn. Echter, het kan voorkomen dat Steen (even random naam gekozen) ziet dat hij basis A kan afmaken als er iemand anders eerst even een rocket launcher/shock/whatever platgooit. In dat geval is het nogal lullig als er iemand online komt en aan basis B begint.
Dat is eigenlijk de bedoeling van de notes van vanavond. Gewoon even zeggen dat je er bent, wat voor troepen je hebt en waar je wil aanvallen. Je hoeft ook echt geen bevelen op te volgen, en ook niet op officiers te wachten omdat die het beter zouden weten (trust me, die weten nog minder dan jij).
Er wordt ook 's nachts aangevallen. Grote kans dat er niemand is dan. Tja, dan gewoon naar eigen inzicht uiteraard.
Ik denk dat als we iets meer communiceren dat missies een stuk eenvoudiger kunnen worden.
Zoals je misschien gezien heb heeft Slot bij elke basis de note gemaakt: "Vóór het aanvallen communiceren".
Wat de bedoeling is is dat je jezelf even meldt in de chat voordat je gaat aanvallen.
Waarschijnlijk weet je zelf wel waar je het beste kan aanvallen en waar je het nuttigst kan zijn. Echter, het kan voorkomen dat Steen (even random naam gekozen) ziet dat hij basis A kan afmaken als er iemand anders eerst even een rocket launcher/shock/whatever platgooit. In dat geval is het nogal lullig als er iemand online komt en aan basis B begint.
Dat is eigenlijk de bedoeling van de notes van vanavond. Gewoon even zeggen dat je er bent, wat voor troepen je hebt en waar je wil aanvallen. Je hoeft ook echt geen bevelen op te volgen, en ook niet op officiers te wachten omdat die het beter zouden weten (trust me, die weten nog minder dan jij).
Er wordt ook 's nachts aangevallen. Grote kans dat er niemand is dan. Tja, dan gewoon naar eigen inzicht uiteraard.
Ik denk dat als we iets meer communiceren dat missies een stuk eenvoudiger kunnen worden.
Beter communiceren kun je helaas niet afdwingen. Wat mij deze avond is opgevallen is dat niet iedereen de nieuwe manier apprecieert.
Wat jij eigenlijk wilt, is een note die aangepast wordt zodra iemand een plan aan het maken is in de chat (denk ik). Het probleem is dat niet iedereen (veel) tijd heeft om dit voor te bereiden (ivm boost of prive leven). Terecht dat sommige "boos / gepikeerd " zijn geworden door deze plotselinge aanpak.
Persoonlijk denk ik dat de note het volgende moet bevatten:
- De richting van aanvallen en/of de komst van een blindspot. Het is namelijk mogelijk om met smoke een deel defence over te slaan. Dit ook zo vermelden dan!
Nice-to-have: volgorde van aanvallen / uitgebreide note. Hoe ik dit voor mij zie is het volgende:
note:
Links aanvallen, linksboven de core een blindspot.
Zooka's afmaken
Hooka's machine en snippers
Hooka's booms en mortieren
Warriors shock
Eigenlijk de omgekeerde volgorde van noteren. Dit maakt het verwijderen van een succesvolle aanval makkelijker in de note maar vraagt veel tijd van officieren.
Overigens GBE en/of warriors is zo'n beetje altijd op rockets en shocks. De vraag is of dit nog genoteerd moet worden.....
Wat jij eigenlijk wilt, is een note die aangepast wordt zodra iemand een plan aan het maken is in de chat (denk ik). Het probleem is dat niet iedereen (veel) tijd heeft om dit voor te bereiden (ivm boost of prive leven). Terecht dat sommige "boos / gepikeerd " zijn geworden door deze plotselinge aanpak.
Persoonlijk denk ik dat de note het volgende moet bevatten:
- De richting van aanvallen en/of de komst van een blindspot. Het is namelijk mogelijk om met smoke een deel defence over te slaan. Dit ook zo vermelden dan!
Nice-to-have: volgorde van aanvallen / uitgebreide note. Hoe ik dit voor mij zie is het volgende:
note:
Links aanvallen, linksboven de core een blindspot.
Zooka's afmaken
Hooka's machine en snippers
Hooka's booms en mortieren
Warriors shock
Eigenlijk de omgekeerde volgorde van noteren. Dit maakt het verwijderen van een succesvolle aanval makkelijker in de note maar vraagt veel tijd van officieren.
Overigens GBE en/of warriors is zo'n beetje altijd op rockets en shocks. De vraag is of dit nog genoteerd moet worden.....
Nee, ik denk dat je me niet helemaal begrijpt, en de notes worden ook gewoon weer 'normaal' ingevuld.
Zojuist meldde Flatu zich in de chat en zei dat ie warriors had. Nu zijn er nog 3 bases waar warriors nuttig zijn. Koko vraagt vervolgens of Flatu Machina wil doen zodat hij daarna met z'n zooka's aan de gang kan.
Zo gezegd, zo gedaan...Machina plat!
Had Flatu zich niet gemeld en de andere basis gedaan, dan zat Koko nu nog te wachten (of had andere basis gedaan omdat hij misschien geboost was en dat wilde gebruiken)
En voor de officieren: Probeer de notes up to date te houden.
Zojuist meldde Flatu zich in de chat en zei dat ie warriors had. Nu zijn er nog 3 bases waar warriors nuttig zijn. Koko vraagt vervolgens of Flatu Machina wil doen zodat hij daarna met z'n zooka's aan de gang kan.
Zo gezegd, zo gedaan...Machina plat!
Had Flatu zich niet gemeld en de andere basis gedaan, dan zat Koko nu nog te wachten (of had andere basis gedaan omdat hij misschien geboost was en dat wilde gebruiken)
En voor de officieren: Probeer de notes up to date te houden.
[ Voor 5% gewijzigd door VERINGTENTJE op 20-05-2015 00:06 ]
Verwijderd
Daar komt bij kijken dat niet iedereen alles weet. Met elkaar praten helpt ontzettend. Ik neem paradox als voorbeeld, in deze basis staan 3 shocks achter de core. Als je het bereik van je troepen niet weet en dus ook niet zeker weet of ze buiten schot blijven. Dan kun je dat vragen. Paradox heeft daardoor 6 aanvallen teveel gekost. In deze missie geen probleem, maar het was gewoon niet nodig. Het had de spelers nog geen minuut gekost om te vragen of hun troepen daar buiten schot bleven. Dan had ik of een ander kunnen zeggen dat het verstandig was om of eerst grenadiers de shocks te laten neerhalen of om ze te blijven shocken en met alleen zooka's op stap te gaan.
Kan dit niet op een note ? Ja, maar dan wordt ie te lang en heeft niemand zin om het allemaal te lezen.
Wat betreft de "boze" reactie's, die overigens niet goed werden opgevat door mij, ik ben geen communistische leider en bepaal dus ook niet alles in mijn eentje. Er zijn geloof ik zat officieren die ook een note kunnen tikken.
En om het even duidelijk te maken: communiceren doet iedereen goed !!!
Kan dit niet op een note ? Ja, maar dan wordt ie te lang en heeft niemand zin om het allemaal te lezen.
Wat betreft de "boze" reactie's, die overigens niet goed werden opgevat door mij, ik ben geen communistische leider en bepaal dus ook niet alles in mijn eentje. Er zijn geloof ik zat officieren die ook een note kunnen tikken.
En om het even duidelijk te maken: communiceren doet iedereen goed !!!
Als ik zo kijk naar hoe we de afgelopen dagen Foxtrot doen, gaat het kwa planning ed best goed. De mensen die meepraten in de chat zorgen er voor dat het vaak binnen de helft van de aanvallen al zo goed als gebeurd is.
Het "boze" hieronder heb ik gemist, dus kan ik niet zo veel over zeggen... Maar als we naar het resultaat kijken is het goed gekomen toch?
Volgende week beginnen we we wat vaker Stronghold.. alleen is Intel dan nog wel een kleine drempel.
Even nogmaals de lijst jongens
Het "boze" hieronder heb ik gemist, dus kan ik niet zo veel over zeggen... Maar als we naar het resultaat kijken is het goed gekomen toch?
Volgende week beginnen we we wat vaker Stronghold.. alleen is Intel dan nog wel een kleine drempel.
Even nogmaals de lijst jongens
XP Level | Minimum Intel |
38 | 27 |
39 | 28 |
40 | 29 |
41 | 29 |
42 | 30 |
43 | 30 |
44 | 31 |
45 | 32 |
46 | 32 |
47 | 33 |
48 | 33 |
49 | 34 |
50 | 35 |
51 | 35 |
52 | 36 |
53 | 36 |
54 | 37 |
55 | 38 |
56 | 38 |
57 | 39 |
58 | 39 |
59 | 40 |
60 | 41 |
61 | 41 |
62 | 42 |
63 | 42 |
FreeReef.nl
Zijn er nog plekken vrij in deze taskforce?
Mijn ervarings niveau is level 42, overwinningspunten staan op 295 en hoofdkwartier is level 16
Mijn ervarings niveau is level 42, overwinningspunten staan op 295 en hoofdkwartier is level 16
[ Voor 38% gewijzigd door MurtnR op 22-05-2015 14:08 ]
Jazeker, we zien je graag verschijnenMurtnR schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 14:06:
Zijn er nog plekken vrij in deze taskforce?
Super!
Zojuist geprobeerd mij aan te melden, merk alleen dat ik de melding krijg dat ik 400 overwinnignspunten nodig heb. Is dit destijds omhoog gegaan?

Beste spelers van Boom Beach!!! TaskForce Tweakers heeft een 2e Taskforce opgestart voor de beginnende speler.
Tweakers 2 |NL|
#29LVY8JP
Iedereen boven de 200VP is welkom, er zijn geen regels en geen eisen, mensen die helemaal niet actief zijn worden wel gekikkerd.
Wil je doorgroeien naar onze hoofd TF dan hoef je enkel te laten zien dat je het serieus neemt, naar 400VP klimmen en je gaat door...
Uiteraard worden in de deze TF de technieken en lessen van onze andere TF gebruikt!
Met vriendelijk Groet
World Citizen!
FreeReef.nl
Precies wat ik zocht om casual door te gaan
, zojuist aangemeld!
Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
Yes Welkom Steevo!!!!
FreeReef.nl
Mijn excuses, ik had je post niet goed gelezen waardoor ik niet door had dat je VP nog wat aan de lage kant is. Maar je kan je inmiddels aanmelden bij Tweakers 2.MurtnR schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 19:02:
[...]
Super!
Zojuist geprobeerd mij aan te melden, merk alleen dat ik de melding krijg dat ik 400 overwinnignspunten nodig heb. Is dit destijds omhoog gegaan?
Mooi, nu er een tweede is kunnen we denk ik wat strenger zijn in de eerste TF.World Citizen schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:58:
[afbeelding]
Beste spelers van Boom Beach!!! TaskForce Tweakers heeft een 2e Taskforce opgestart voor de beginnende speler.
Tweakers 2 |NL|
#29LVY8JP
Iedereen boven de 200VP is welkom, er zijn geen regels en geen eisen, mensen die helemaal niet actief zijn worden wel gekikkerd.
Wil je doorgroeien naar onze hoofd TF dan hoef je enkel te laten zien dat je het serieus neemt, naar 400VP klimmen en je gaat door...
Uiteraard worden in de deze TF de technieken en lessen van onze andere TF gebruikt!
Met vriendelijk Groet
World Citizen!
Om nog even terug te komen op de post van Vering. Het lijkt er idd op dat we ons maar meer moeten gaan focussen op Stronghold. Mijn mening dat ik het liefste dagelijks een missie doe is eigenlijk ook wel een beetje veranderd, al moet het niet zo gaan zijn dat we maar 4 dagen in de week een missie doen denk ik.
Welkom terug Steevo!Steevo_S schreef op maandag 25 mei 2015 @ 13:06:
Precies wat ik zocht om casual door te gaan, zojuist aangemeld!

200 vp? Lvl 30 en 130 vp pas, moet ik gewoon meer aanvallen of is het op mijn level niet handig om zo hoog te komen?
Tja, ieder z'n eigen manier natuurlijk, maar als je het mij vraagt, VEEL meer aanvallen. Op die manier krijg je veel meer powerstones (dus uiteindelijk betere statues), je krijgt meer loot (dus sneller grotere upgrades), en je oefent veel meer.
Rond de 300vp rond jouw level moet te doen zijn zonder dat je te moeilijke tegenstanders krijgt.
Maar nogmaals, ieder heeft z'n eigen speelstijl. Mocht je in een taskforce (TF) zitten, dan is 'veel' aanvallen wel een must, omdat je dan intel verzamelt zodat je gezamelijk missies kan spelen.
Rond de 300vp rond jouw level moet te doen zijn zonder dat je te moeilijke tegenstanders krijgt.
Maar nogmaals, ieder heeft z'n eigen speelstijl. Mocht je in een taskforce (TF) zitten, dan is 'veel' aanvallen wel een must, omdat je dan intel verzamelt zodat je gezamelijk missies kan spelen.
Verwijderd
Als lvl 30 speler met rond de 250 vp, krijg je level 40 spelers, bijna alleen maar.. Rond level 30 kom je ook nog niet zo ver bij dr t. Het is heel lastig om die periode door te komen door de genoemde punten. Tuurlijk zouden jij of ik het makkelijker doorkomen, omdat we al enigszins wat ervaring hebbenVERINGTENTJE schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:02:
Tja, ieder z'n eigen manier natuurlijk, maar als je het mij vraagt, VEEL meer aanvallen. Op die manier krijg je veel meer powerstones (dus uiteindelijk betere statues), je krijgt meer loot (dus sneller grotere upgrades), en je oefent veel meer.
Nee, je krijgt spelers met ongeveer dezelfde VP, dat kunnen idd óók lvl40 spelers zijn, maar ook lvl 20 spelers, toch?
Mijn punt is dat als je VP zo laag is in vergelijking met je level dat je dan bijna alleen maar 'walkovers' krijgt, en daar leer je niks van imo en tegen de tijd dat ie 300vp bijelkaar gesprokkeld heeft is ie alweer een paar levels hoger.
Mijn punt is dat als je VP zo laag is in vergelijking met je level dat je dan bijna alleen maar 'walkovers' krijgt, en daar leer je niks van imo en tegen de tijd dat ie 300vp bijelkaar gesprokkeld heeft is ie alweer een paar levels hoger.
is de huidige war factory te doen met 42 krijgers level 11
ik zag op yt dat word citizen deze gemakkelijk plat kreeg maar zijn troepen zijn veel sterker
ik zag op yt dat word citizen deze gemakkelijk plat kreeg maar zijn troepen zijn veel sterker
rvl
Het ligt ook een beetje aan je statues, maar ik kreeg de vorige net aan neer (Lees: al mijn warriors waren met de derde aanval ook dood) met full boost warriors level 13. Ik verwacht dus het een onmogelijke taak wordt om ze met level 11 neer te krijgen.rmcvanleeuwen schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:33:
is de huidige war factory te doen met 42 krijgers level 11
Ik was er al bang voor. Dan probeer ik 1 onderdeel te pakken en daar hou ik het dan bij. Bedankt voor de infoTHEDARKEST schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:50:
[...]
Het ligt ook een beetje aan je statues, maar ik kreeg de vorige net aan neer (Lees: al mijn warriors waren met de derde aanval ook dood) met full boost warriors level 13. Ik verwacht dus het een onmogelijke taak wordt om ze met level 11 neer te krijgen.
rvl

Lieve leden van de Tweakers Boom Beach Taskforces,
Onlangs hebben we een 2e Taskforce aangemaakt voor nieuwe leden die net begonnen zijn en ook graag in de Tweakers groep willen meespelen.
Dit gaat best goed.. Er zitten ondertussen al weer dik 35 leden in die TF, en elke dag komt er wel eentje bij. Het speel niveau ligt net wat lager dan Tweakers 1, wat dus prima verloopt.
We gaan echter nog een grotere stap maken. Er is veel ambitie onder een aantal leden die echt het next level HardCore gaming zouden willen gaan ondernemen. Dit houd dus in dat het echt heel serieus zou worden. We hebben het bv over minimaal 100 intel per week, 700+ VP en echt doodserieus elke dag aanvallen... Pro Gaming dus.
Na heel lang nadenken al maanden aan een stuk wil ik dan toch de knoop door gaan hakken en een 3e TaskForce gaan starten.
THC Tweakers Hardcore.
Deze Tak van het Tweakers concept gaat beginnen als een 5 man TF met een ambitie om naar 10 man te groeien.... In de eerste opzet zullen Steen, VeringT, Dhr Slot en World Citizen1 deze TaskForce gaan aftrappen.... Er is dan nog 1 plek vrij en die gaan we selectief opvullen.. Als blijkt dat er dan nog 2 a 3 spelers zijn die ook bereid zijn aan de bizarre eisen te voldoen... dan mogen die ook over gaan komen.
Het is ook geen probleem als bv iemand hier een weekje of 2 a 3 in mee wil spelen. Het is een veeleisende TF, die we echt naar de NR1 van de wereld willen helpen... Spelers kunnen dus elkaar aflossen als dat nodig zou moeten zijn...
Maar het doel is dus Tweakers.net ook op een Nr1 plek van de wereld te krijgen.
De 3 nieuwe Tasforces zullen de volgende setup krijgen.
Tweakers THC
- Max troepen (Zookah, Heavy, Warriors, Art, Barrage)
- Min 100 Intel
- Elke dag aanvallen
- Boost in missie noodzakelijk
- Leider: Steen, Vering, Dhr Slot, World Citizen 1
Tweakers 1
- VP 400
- Intel op basis van Formule
- Elke dag aanvallen
- Leider: World Citizen 2
Tweakers 2
- VP 100
- Geen intel eis
- Geen aanval eis
- Leider: Beach Breacher
Het is een flinke stap en ook een test om te kijken in hoeverre we echt de Top kunnen gaan halen. Ik heb overwogen om Tweakers1 te gaan opdelen in de actieve leden en de minder actieve... maar ik denk dat de groep zo gezellig in elkaar zit dat dit erg zonde zou zijn. Tweakers 1 is een zeer sterke groep.. ook zonder de 4 top leden. Foxtrot is dan nog steeds haalbaar... Dus dat lijkt me een leuke optie dan 15 man kicken, en dan over 4 weken weer 5 man kicken....
Ook het verliezen van Steen, Slot en Vering omdat het een beetje makkelijk word zou ik verschrikkelijk vinden. Dit zijn ook echte Tweakers.net leden, en als we niet een nieuwe uitdaging gaan maken, dan raken we dit langzaam kwijt.
Al bij al lijkt me dit dus een prima test. Mocht het niks worden heffen we THC op en blijven we doorgaan zoals het nu is... Maar ik denk dat we de Tweakers naam wel naar de nr1 van de wereld krijgen!
De website en ons beeldmerk ga ik aanpassen naar het nieuwe Concept. Op de site zullen alle 3 de TF's een plekje krijgen en het beeldmerk gaan we onderscheiden door wat kleur. Ik blijf zeer actief in TF1 en THC, en zal daar ook leden voor blijven werven.
Laten we heel duidelijk houden dat ik nog steeds verliefd ben op de Tweakers Taskforce en niks geen moment in de steek ga laten. Tweakers1 blijft mijn kindje en daar word niet mee gefucked! Ik zie alleen geen andere optie meer als een extra Hardcore TF om zo ieder speel niveua een plekje te geven.
Mocht blijken dat we er niks van bakken en schande aan de Tweakers naam gaan hangen...
De leden die de ambitie hebben om naar THC te gaan, mogen dit aangeven hier.. en na een interview (
Tweakers 2 leden kunnen nu Tweakers 1 in met de 300VP grens... De regels en druk in TF1 zal wel blijven zoals het is...
Dan, Ik kan hier goed een mega strategische fout maken... Als blijkt dat ik dit niet goed bedacht heb gaan we terug naar 2 TF's... Spreek je dan ook uit over je mening.. en geef ons de kans dit een week of 2 te proberen... Het kost geen enkele moeite weer terug naar het oude systeem te gaan, maar als we dit niet proberen dan weten we het ook gewoon niet.
Hier laat ik het even bij ! .... Ik hoor heel graag jullie meningen! In de loop van de dag zullen we een actie gaan ondernemen.
Met vriendelijke kusjes en een beetje aaien,
World Citizen
FreeReef.nl
Nou succes dan maar jongens. Kunnen we in TF1 dan wat meer focussen op de ook fanatieke, maar minder ervaring/tijd hebbende leden? De overig 45 zeg maar... En deze richting dan ook vasthouden als jullie PoC/Pilot mislukt?
Dat is inderdaad een beetje het idee Torgo... Tweakers 1 heeft genoeg zeer actieve leden, maar met een druk leven. Dus is nog steeds een hoog niveau Taskforce, en dat gaan we ook zo houden. Maar de echte no life spelers kunnen zich wagen aan Tweakers HC.
FreeReef.nl
Zoals al aangegeven op de TF1 chat, dit had ik al kunnen raden. Op dit moment heb jij effectief de kop van TF1 “onthoofd”. De 4 leden die overgegaan zijn (Steen, VeringT, De Heer Slot en jijzelf) zijn/waren “DE” leden van TF1 die op strategisch niveau/fanatiek niveau de boel ook trekte.World Citizen schreef op zondag 14 juni 2015 @ 08:45:
[afbeelding]
THC verhaal
Het is ook geen probleem als bv iemand hier een weekje of 2 a 3 in mee wil spelen. Het is een veeleisende TF, die we echt naar de NR1 van de wereld willen helpen... Spelers kunnen dus elkaar aflossen als dat nodig zou moeten zijn...
Maar het doel is dus Tweakers.net ook op een Nr1 plek van de wereld te krijgen.
Ik vraag me serieus af wie nu de boel gaat trekken in TF1. De overige officiers? (Raffellos, WStreet, Oscar, Aggronor, EnerQi (mijzelf), NSG of Paul) of vervalt TF1 nu in een soort modus van “het komt wel een keer”. Vooral dat laatste is hetgeen waar ik bang voor ben.
Waarom de VP eis? Wat wil je hiermee afdwingen? De eis zou meer moeten zijn:De 3 nieuwe Taskforces zullen de volgende setup krijgen.
Tweakers THC
- VP 700+
- Min 100 Intel
- VERPLICHT Elke dag aanvallen
- Boost in missie noodzakelijk
- Leider: Steen, Vering, Dhr Slot, World Citizen 1
- max warriors / max zooka’s / max barrage/ max artillerie (en misschien max smoke)
- min 100 intel
- Elke dag aanvallen
- boost in missie (vertel er ook even bij welke statues jij verwacht dat men boost!)
De eis van: “Min 6 van de 7x aanvallen” is een zeer vervelende eis. Effectief laat je dus toe dat iedere dag (minimaal) 6 leden niet hoeven aan te vallen (42 leden / 7 dagen). In TF1 zijn er nu regelmatig 10 leden die niet aanvallen…..Tweakers 1
- VP 300
- Intel op basis van Formule
- Minimaal 6 van de 7 keer aanvallen
- Leider: World Citizen 2
Overigens dient er nu eigenlijk ook een eis te zijn welke missie er gestart wordt, op welke tijd en hoeveel Intel men moet halen en dit effectief ook handhaven met consequenties.
Een eenduidig eislijstje.Tweakers 2
- VP 100
- Geen intel eis
- Geen aanval eis
- Leider: Beach Breacher
Dit is een inside job/overleg tussen jullie 4 geweest ipv de hele TF erbij te betrekken. Als het de bedoeling is dat TF1 in de top 2000 eindigt (wat effectief vroeg ook de bedoeling was), dan heb je bij deze de hele TF omzeep geholpen. De top 2000 gaan we effectief niet meer halen doordat er de laatste tijd alleen maar hoge spelers zijn weggegaan. Foxtrot hebben we gisteren ook niet gehaald en zelfs MET de 4 THC leden ;-). Hoe komt het toch dat jij denkt dat we Foxtrot wel halen?Het is een flinke stap en ook een test om te kijken in hoeverre we echt de Top kunnen gaan halen. Ik heb overwogen om Tweakers1 te gaan opdelen in de actieve leden en de minder actieve... maar ik denk dat de groep zo gezellig in elkaar zit dat dit erg zonde zou zijn. Tweakers 1 is een zeer sterke groep.. ook zonder de 4 top leden. Foxtrot is dan nog steeds haalbaar... Dus dat lijkt me een leuke optie dan 15 man kicken, en dan over 4 weken weer 5 man kicken....
Ook het verliezen van Steen, Slot en Vering omdat het een beetje makkelijk word zou ik verschrikkelijk vinden. Dit zijn ook echte Tweakers.net leden, en als we niet een nieuwe uitdaging gaan maken, dan raken we dit langzaam kwijt.
Al bij al lijkt me dit dus een prima test. Mocht het niks worden heffen we THC op en blijven we doorgaan zoals het nu is... Maar ik denk dat we de Tweakers naam wel naar de nr1 van de wereld krijgen!
Zonder overleg degradeer jij TF1 in een middenmotor (VP eis lager + onthoofding van TF1). Een paar extra leden (zelfs als we tot 50 zouden komen) gaan het verlies in Intel en aanvalskracht van THC niet goedmaken. Foxtrot is bij deze een onmogelijke uitgaven geworden door gebrek aan leiding in de TF.Tweakers 2 leden kunnen nu Tweakers 1 in met de 300VP grens... De regels en druk in TF1 zal wel blijven zoals het is...
Van wie verwacht jij wie de notes gaat schrijven of zelfs de missie gaat starten?
Van wie verwacht jij dat de intelsheet bijgewerkt wordt?
Wie worden officiers en wat is het criteria?
Tl:dr
Je hebt effectief TF1 onthoofd en alsnog de splitsing aangebracht tussen actieve en niet/minder-actieve leden. Dit heb je gedaan zonder overleg met de overige TF1 leden.
Mvg,
Een gefrustreerde EnerQi
p.s. de komende 3 weken ga ik leren/examen hebben (administratieve organisatie / interne control) en ga ik dus minder Intel halen. Niet dat ik dat wil, maar omdat het moet ;-). Dit is al aangegeven in de chat van TF1 maar gezien de structuur veranderingen durft ik niet meer te zeggen wie dit nu wel of niet weet. Als ik hiervoor Officier af ben in TF1 wegens gebrek aan tijd, dan zij het zo
Verwijderd
helemaal eens met EnerQi. Kappen met deze onzin. Prima dat je THC begint, maar dat Tweakers 1 een veredelt Tweakers 2 maken dat kan echt niet
Oke EnerQi, ik snap je punt heel goed, maar we waren de leden kwijt geraakt als we dit niet hadden ondernomen.EnerQi schreef op zondag 14 juni 2015 @ 10:15:
[...]
Zoals al aangegeven op de TF1 chat, dit had ik al kunnen raden. Op dit moment heb jij effectief de kop van TF1 “onthoofd”. De 4 leden die overgegaan zijn (Steen, VeringT, De Heer Slot en jijzelf) zijn/waren “DE” leden van TF1 die op strategisch niveau/fanatiek niveau de boel ook trekte.
Ik vraag me serieus af wie nu de boel gaat trekken in TF1. De overige officiers? (Raffellos, WStreet, Oscar, Aggronor, EnerQi (mijzelf), NSG of Paul) of vervalt TF1 nu in een soort modus van “het komt wel een keer”. Vooral dat laatste is hetgeen waar ik bang voor ben.
Ik heb inderdaad contact met de 3 leden buiten de chat om. Geloof me op mijn woord dat daar nooit iets is gezegd wat geheim was of wat over andere leden ging. Het enigste waren prinsscreen ed die overeen gestuurd werden.
Via de mailing werd wel eens iets gezegd over de zin die men nog had in het spelletje. Vering heeft indertijd mij ook persoonlijk gemaild met text en uitleg waarom hij weg ging.
Een doodsteek kan ik het niet noemen omdat ik ze toch kwijt was geweest... Nu hebben we ze nog in een Tweakers jasje kunnen behouden.
Ik hoop dus dat je kunt inzien dat ik de Kop niet kaap, maar behoud.....
We willen geen eisen in THC. Als iemand niet een no life speler is, dan valt hij er al buiten. Dus het maakt niet uit welke eisen je hebt.. Mensen die op dit niveau willen spelen zitten allang aan max offence, en zijn gierig naar VP en Intel... Doen er toch wel alles voor. De eisen zijn er meer om het een vorm te geven.Waarom de VP eis? Wat wil je hiermee afdwingen? De eis zou meer moeten zijn:
- max warriors / max zooka’s / max barrage/ max artillerie (en misschien max smoke)
- min 100 intel
- Elke dag aanvallen
- boost in missie (vertel er ook even bij welke statues jij verwacht dat men boost!)
We hebben nooit moeilijk gedaan als iemand 1x niet aanvalt. We hebben daarom ook de sheet waarin duidelijk te zien is dat er mensen niet altijd aanvallen.. en pas gekicked worden als het echt vaker op een rij is. Vandaar de eis 6/7... Dit is dus altijd al geweest. Maar je werd dus niet gekicked als je er een dag niet was. Je mag de sheet erbij pakken, als we dat wel hadden gedaan hadden we nu al hoogstens 25 leden in TF1....De eis van: “Min 6 van de 7x aanvallen” is een zeer vervelende eis. Effectief laat je dus toe dat iedere dag (minimaal) 6 leden niet hoeven aan te vallen (42 leden / 7 dagen). In TF1 zijn er nu regelmatig 10 leden die niet aanvallen…..
Overigens dient er nu eigenlijk ook een eis te zijn welke missie er gestart wordt, op welke tijd en hoeveel Intel men moet halen en dit effectief ook handhaven met consequenties.
Missie start is altijd 08:00 geweest. En dat was momenteel Foxtrot met uitstapjes naar Stronghold.
Ik degradeer niet, ik behoud 3 spelers die langsaam de drive aan het verliezen zijn. Vergeet niet dat ze al vertrokken waren en terug gekomen zijn... maar meermaals hebben laten merken ervan te balen dat een deel van de TF niet mee gaat in de drive van de overige 30 leden. Ik kan hier niks aan veranderen... Ik kan zoals in mijn post gezegd de helft uit TF1 kicken, maar daar word het ook niet gezelliger op, en dan zijn we helemaal nergens meer.Dit is een inside job/overleg tussen jullie 4 geweest ipv de hele TF erbij te betrekken. Als het de bedoeling is dat TF1 in de top 2000 eindigt (wat effectief vroeg ook de bedoeling was), dan heb je bij deze de hele TF omzeep geholpen. De top 2000 gaan we effectief niet meer halen doordat er de laatste tijd alleen maar hoge spelers zijn weggegaan. Foxtrot hebben we gisteren ook niet gehaald en zelfs MET de 4 THC leden ;-). Hoe komt het toch dat jij denkt dat we Foxtrot wel halen?
Zonder overleg degradeer jij TF1 in een middenmotor (VP eis lager + onthoofding van TF1). Een paar extra leden (zelfs als we tot 50 zouden komen) gaan het verlies in Intel en aanvalskracht van THC niet goedmaken. Foxtrot is bij deze een onmogelijke uitgaven geworden door gebrek aan leiding in de TF.
Nogmaals... Ik heb ze niet weggelokt.. het hele idee komt niet eens van mij. Je moet we hier echt in vertrouwen dat ik niks kaap, dit eigenlijk liever helemaal niet wil, maar ook geen andere optie zie om de betreffende top bij ons te houden.Van wie verwacht jij wie de notes gaat schrijven of zelfs de missie gaat starten?
Van wie verwacht jij dat de intelsheet bijgewerkt wordt?
Wie worden officiers en wat is het criteria?
Tl:dr
Je hebt effectief TF1 onthoofd en alsnog de splitsing aangebracht tussen actieve en niet/minder-actieve leden. Dit heb je gedaan zonder overleg met de overige TF1 leden.
Mvg,
Een gefrustreerde EnerQi
p.s. de komende 3 weken ga ik leren/examen hebben (administratieve organisatie / interne control) en ga ik dus minder Intel halen. Niet dat ik dat wil, maar omdat het moet ;-). Dit is al aangegeven in de chat van TF1 maar gezien de structuur veranderingen durft ik niet meer te zeggen wie dit nu wel of niet weet. Als ik hiervoor Officier af ben in TF1 wegens gebrek aan tijd, dan zij het zo
Aan jouw de vraag dan wat ik had moeten doen
- 10 man kicken in TF1 om de top 3 te houden
- TF 3 starten voor de top 3
Echt EnerQi... ik snap dat je ervan baalt... maar ik kan gewoonweg niet anders dan dit.. En ik had ook liever gehad dat iedereen in TF1 net zo actief was als 35 van de andere... maar dat is nou eenmaal niet.
FreeReef.nl
Ik sluit me voor een groot deel ook aan bij de reactie van EnerQi.
Ik kan me best voorstellen dat de Hardcore spelers graag in een taskforce met gelijkgestemden willen zitten. Overigens meen ik me vorige week te herinneren dat we een stemming/discussie zouden hebben over het eventueel oprichten van een THC, nu is het een redelijk eenzijdig besluit geweest maar het zij zo.
Het verlagen van de eisen van TF1 kan ik me niet in vinden. Bovendien het direct toelaten van de vrouw Slot met 255 VP, vind ik bizar. Als reden gaf je dat de hulp van de heer Slot nog nodig hebt bij deze TF, maar aangezien hij qua spelbeleving toch niet in TF1 past (anders was hij niet naar THC gegaan) denk ik niet dat dit een toevoeging gaat zijn. Ik doe het liever met de mensen die nu in TF1 zitten en mensen die er later nog bij komen omdat ze aan onze oude eisen voldoen. Ik zou dan ook graag zien dat de toelating van de vrouw Slot weer teruggedraaid wordt.
Hoewel deze post misschien wat zuur overkomt, heb ik nog steeds wel plezier in Boom Beach en onze TF. Ik blijf dan ook lekker meedoen op semi-fanatiek niveau, zoals het gros van onze TF.
Dr. Flatulenski
Ik kan me best voorstellen dat de Hardcore spelers graag in een taskforce met gelijkgestemden willen zitten. Overigens meen ik me vorige week te herinneren dat we een stemming/discussie zouden hebben over het eventueel oprichten van een THC, nu is het een redelijk eenzijdig besluit geweest maar het zij zo.
Het verlagen van de eisen van TF1 kan ik me niet in vinden. Bovendien het direct toelaten van de vrouw Slot met 255 VP, vind ik bizar. Als reden gaf je dat de hulp van de heer Slot nog nodig hebt bij deze TF, maar aangezien hij qua spelbeleving toch niet in TF1 past (anders was hij niet naar THC gegaan) denk ik niet dat dit een toevoeging gaat zijn. Ik doe het liever met de mensen die nu in TF1 zitten en mensen die er later nog bij komen omdat ze aan onze oude eisen voldoen. Ik zou dan ook graag zien dat de toelating van de vrouw Slot weer teruggedraaid wordt.
Hoewel deze post misschien wat zuur overkomt, heb ik nog steeds wel plezier in Boom Beach en onze TF. Ik blijf dan ook lekker meedoen op semi-fanatiek niveau, zoals het gros van onze TF.
Dr. Flatulenski
Wat moet ik dan doen met Tweakers 1.... Alles blijft toch hetzelfde in Tweakers 1?Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2015 @ 10:23:
helemaal eens met EnerQi. Kappen met deze onzin. Prima dat je THC begint, maar dat Tweakers 1 een veredelt Tweakers 2 maken dat kan echt niet
FreeReef.nl
De eisen van TF1 verlagen dus niet... Ik heb inderdaad enkel Vrouw Slot toegelaten onder de grens zodat Slot de boel in de gaten kan houden met eventuele notes ed. Het is niet de bedoeling dat er lagere spelers inkomen... De eis is nu enkel op 300 gezet om de oud leden van T1 die in T2 zitten de kans te geven terug te komen. De eis naar 400 gaat eind deze dag weer omhoog, en er worden dan enkel 400+ leden gezocht.BigNaatje schreef op zondag 14 juni 2015 @ 10:35:
Ik sluit me voor een groot deel ook aan bij de reactie van EnerQi.
Ik snap je argument.. en als de Officieren van TF1 denken de notes ed mee te kunnen pakken, dan ga ik Vrouw Slot vragen nog wat VP bij te halen...
FreeReef.nl
EnerQi, ik snap je frustraties heel goed, maar snap je die van mij/ons ook? Elke keer weer een heleboel mensen die niet aanvallen, elke week missies niet kunnen starten omdat er niet genoeg intel gehaald wordt.
Iedereen speelt het spelletje op z'n eigen manier, en zo hoort het ook. Ik wil bijvoorbeeld zo ver mogelijk komen wat missies betreft en dat gaat niet met semi-actieve spelers.
Meerdere keren heb ik geprobeerd een discussie op gang te brengen, maar dan krijg ik als antwoord dat ik niet moet zeuren, dat ik een azijnpisser ben, en dat ik wil muiten. Sorry, maar daar pas ik voor...
Ook hier op het forum heb ik geprobeerd om wat dingen te veranderen (melden vóór je aanvalt bijv.), en dat heeft ook niet gewerkt.
Over de eis wat betreft THC ben ik het wel met je eens, MAX_insert random troops ipv vp700.
We hebben nu een TF gemaakt met like-minded spelers, waarbij we niet hoeven te 'zeiken' of je alsjeblieft wil aanvallen/meer intel wil halen, en wat mij betreft maken we die TF 10 of zelfs 25 man als er genoeg spelers zijn met dezelfde mindset.
Er is nu dus een extra TF waar we wél strenge regels hebben en waar we ons wél aan gaan houden. 1x niet afmelden als je niet aanvalt, ok. De 2e keer is het
Hetzelfde met intel.
Iedereen speelt het spelletje op z'n eigen manier, en zo hoort het ook. Ik wil bijvoorbeeld zo ver mogelijk komen wat missies betreft en dat gaat niet met semi-actieve spelers.
Meerdere keren heb ik geprobeerd een discussie op gang te brengen, maar dan krijg ik als antwoord dat ik niet moet zeuren, dat ik een azijnpisser ben, en dat ik wil muiten. Sorry, maar daar pas ik voor...
Ook hier op het forum heb ik geprobeerd om wat dingen te veranderen (melden vóór je aanvalt bijv.), en dat heeft ook niet gewerkt.
Over de eis wat betreft THC ben ik het wel met je eens, MAX_insert random troops ipv vp700.
We hebben nu een TF gemaakt met like-minded spelers, waarbij we niet hoeven te 'zeiken' of je alsjeblieft wil aanvallen/meer intel wil halen, en wat mij betreft maken we die TF 10 of zelfs 25 man als er genoeg spelers zijn met dezelfde mindset.
Er is nu dus een extra TF waar we wél strenge regels hebben en waar we ons wél aan gaan houden. 1x niet afmelden als je niet aanvalt, ok. De 2e keer is het

Verwijderd
Ik vind dit echt niet kunnen World. van 400 naar 300 en dan ook nog lagere binnenlaten en officier worden. Niet motiverend.
Vering T, je had ook gewoon je eigen TF kunnen starten ipv je zin doordrukken en de Tweakers TF opsplitsen zonder dat hier een meerderheid van de TF achter staat. Maar hoera, het is je gelukt en je hebt er niet eens een coup d'etat voor hoeven plegen, WC is met je mee.
Tweakers is een community en de TF draait op de fun factor. Tweakers leden zijn divers en de TF was ook divers. Nee daar ga je nooit de ere divisie mee halen, maar wiens ambitie is dat? Niet die van het merendeel van de Tweakers TF.
Tweakers is een community en de TF draait op de fun factor. Tweakers leden zijn divers en de TF was ook divers. Nee daar ga je nooit de ere divisie mee halen, maar wiens ambitie is dat? Niet die van het merendeel van de Tweakers TF.
Vandaar ook deze oplossing...Torgo schreef op zondag 14 juni 2015 @ 10:48:
Vering T, je had ook gewoon je eigen TF kunnen starten ipv je zin doordrukken en de Tweakers TF opsplitsen zonder dat hier een meerderheid van de TF achter staat. Maar hoera, het is je gelukt en je hebt er niet eens een coup d'etat voor hoeven plegen, WC is met je mee.
Als hij een eigen TF zou starten... was het exact hetzelfde geweest alleen had er dan geen Tweakers als naam boven gestaan... Dat staat er nu nog wel. Hij neemt niemand mee, hij en een paar leden zijn het met elkaar eens...
Ik heb het iniatief toen genomen om dan een THC TF op te richten, want dan vallen ze ten minste nog binnen de Tweakers vlag....
De andere optie was om de helft van TF1 te kicken om ze daar in te houden, maar dat wil ik dus al helemaal niet..
Tweakers 1 is de Hoofd TF, en dat blijft... Echter is onze hoofd TF zoals je zegt een Fun TF, en echte mega actieve spelers passen daar niet in.....
FreeReef.nl
Jammer dat je het wederom zo kinderachtig moet brengen Torgo, maar je hebt helemaal gelijk!
En daarom zijn we dus ook weggegaan, omdat het niet de ambitie van het merendeel is, maar van een paar, en nee, ik heb dat niet besloten, WIJ hebben dat besloten...Torgo schreef op zondag 14 juni 2015 @ 10:48:
Nee daar ga je nooit de ere divisie mee halen, maar wiens ambitie is dat? Niet die van het merendeel van de Tweakers TF.
Niemand heeft mij het mes op de keel gezet, en niemand heeft stiekem achter mijn rug om andere leden benaderd of wat dan ook...
Kom op, je moet weten dat ik daar niet in mee zou gaan!
Kom op, je moet weten dat ik daar niet in mee zou gaan!
FreeReef.nl
VERINGTENTJE schreef op zondag 14 juni 2015 @ 10:56:
Jammer dat je het wederom zo kinderachtig moet brengen Torgo, maar je hebt helemaal gelijk!
[...]
En daarom zijn we dus ook weggegaan, omdat het niet de ambitie van het merendeel is, maar van een paar, en nee, ik heb dat niet besloten, WIJ hebben dat besloten...
Later we het maar proberen in TF1 en kijken hoe we die weer een beetje kunnen organizeren.
Nu Vering T, Steen, WC1 en slot in TF HC zitten moeten we een beetje nadenken over een nieuwe structuur, want er is wel een beetje een gat nu denk ik. Zal ik weer terug komen naar TF1?
Ja Torgo we kunnen je goed gebruiken...Torgo schreef op zondag 14 juni 2015 @ 11:03:
![]()
[...]
okay, ik hou op met zeuren. Veel succes in je/jullie hardcore TF!
![]()
Later we het maar proberen in TF1 en kijken hoe we die weer een beetje kunnen organizeren.
Nu Vering T, Steen, WC1 en slot in TF HC zitten moeten we een beetje nadenken over een nieuwe structuur, want er is wel een beetje een gat nu denk ik. Zal ik weer terug komen naar TF1?
Er word ook al in de chat gesproken over je terugkomst.... Dus ik denk dat iedereen daar wel blij mee is!
FreeReef.nl
Okeeey, ik proef dat er duidelijk meer frustratie is dan alleen bij mij 
Ikzelf heb meegedaan in verschillende clans/tf’s/koningrijke/teams etc bij verschillende spellen op allerlei niveaus. Ik heb een gameradio gehad, gameadmin geweest en zelfs leider in clans geweest inclusief het leiden en begeleiden van andere leden. Hoe dan ook, deze discussie komt eigenlijk regelmatig voor.
Het is altijd het spanningsveld tussen de fanatiekelingen en degene die minder fanatiek spelen. Het is en zal altijd een spanningsveld blijven, alleen zijn er nu een paar fanatiekelingen weggegaan en is het spanningsveld naar “onder” verschoven. Met als gevolg dat de net-niet-waardige fanatiekeling daar weer frustraties op hebben ;-).
Wat mij altijd geholpen heeft in al die tijd van verschillende spellen zijn DUIDELIJKE regels. Deze regels zijn eisen en uitzonderingen dienen er ook niet gemaakt te worden. Om maar een voorbeeldje te noemen, te hard rijden mag niet, maar toch doen we het ;-). Het resultaat is incidenteel een boete/schatkist spekken.
Door deze duidelijke regels weten de spelers waar ze aan toe zijn en waar ze zich aan committeren/achter staan. Wat wij nu de hele tijd doen is wisselen van regels, lager/hoger, splitsen van TF’s waardoor steeds een bepaalde groep geïrriteerd is. Als de regels helder zijn, kan een speler dus zelf de keuze maken of hij/zij hieraan wil committeren of niet. Zo niet dan even goede vrienden en succes bij een andere TF’s.
Waar wij met zijn allen aan moeten werken (TF1,2 en THC) zijn een duidelijke set regels en deze maandelijks evalueren/beoordelen. Misschien zelfs na iedere update van boom beach wegens veranderende regels/speelveld.
THC: hardcore iets, vrij duidelijk wat het moet zijn
TF1: Foxtrot halen en incidenteel stronghold starten. Groeien naar hogere missies met als uiteindelijke doel de top 2000 in de ranking board halen. (of 1500
).
- Inteleis op basis van formule (al zou ik liever zien dat het hoger is om iedere dag een missie te kunnen starten)
- geen groene statues / wisselen voor rode/paarse
- Iedere dag aanvallen als er een missie gestart is (dit zou dus iedere dag moeten zijn)
- gezelligheid
- VP eis zou op 400 moeten staan / fanatiekheid moet hoog zijn.
(de volgorde van de eisen is mijn volgorde)
VP eis doet mij in iedergeval niets, de inteleis en aanvalseis zouden meer als basis moeten dienen. Ik heb liever een speler die iedere week 50 tot 70 intel binnenhaalt en aanvalt dan een VP eis van 400. Iemand die 50 of meer Intel haalt, stijgt vanzelf in VP en aanvalskracht ;-)
Motto: no guts, no glory! We moeten met zijn alle beter willen worden.
TF2:
Motto: hakuna matata (leeuwenkoning
). Even geen zin in eisen / slappe periode / geen tijd/ geen stress.
Ikzelf heb meegedaan in verschillende clans/tf’s/koningrijke/teams etc bij verschillende spellen op allerlei niveaus. Ik heb een gameradio gehad, gameadmin geweest en zelfs leider in clans geweest inclusief het leiden en begeleiden van andere leden. Hoe dan ook, deze discussie komt eigenlijk regelmatig voor.
Het is altijd het spanningsveld tussen de fanatiekelingen en degene die minder fanatiek spelen. Het is en zal altijd een spanningsveld blijven, alleen zijn er nu een paar fanatiekelingen weggegaan en is het spanningsveld naar “onder” verschoven. Met als gevolg dat de net-niet-waardige fanatiekeling daar weer frustraties op hebben ;-).
Wat mij altijd geholpen heeft in al die tijd van verschillende spellen zijn DUIDELIJKE regels. Deze regels zijn eisen en uitzonderingen dienen er ook niet gemaakt te worden. Om maar een voorbeeldje te noemen, te hard rijden mag niet, maar toch doen we het ;-). Het resultaat is incidenteel een boete/schatkist spekken.
Door deze duidelijke regels weten de spelers waar ze aan toe zijn en waar ze zich aan committeren/achter staan. Wat wij nu de hele tijd doen is wisselen van regels, lager/hoger, splitsen van TF’s waardoor steeds een bepaalde groep geïrriteerd is. Als de regels helder zijn, kan een speler dus zelf de keuze maken of hij/zij hieraan wil committeren of niet. Zo niet dan even goede vrienden en succes bij een andere TF’s.
Waar wij met zijn allen aan moeten werken (TF1,2 en THC) zijn een duidelijke set regels en deze maandelijks evalueren/beoordelen. Misschien zelfs na iedere update van boom beach wegens veranderende regels/speelveld.
THC: hardcore iets, vrij duidelijk wat het moet zijn
TF1: Foxtrot halen en incidenteel stronghold starten. Groeien naar hogere missies met als uiteindelijke doel de top 2000 in de ranking board halen. (of 1500
- Inteleis op basis van formule (al zou ik liever zien dat het hoger is om iedere dag een missie te kunnen starten)
- geen groene statues / wisselen voor rode/paarse
- Iedere dag aanvallen als er een missie gestart is (dit zou dus iedere dag moeten zijn)
- gezelligheid
- VP eis zou op 400 moeten staan / fanatiekheid moet hoog zijn.
(de volgorde van de eisen is mijn volgorde)
VP eis doet mij in iedergeval niets, de inteleis en aanvalseis zouden meer als basis moeten dienen. Ik heb liever een speler die iedere week 50 tot 70 intel binnenhaalt en aanvalt dan een VP eis van 400. Iemand die 50 of meer Intel haalt, stijgt vanzelf in VP en aanvalskracht ;-)
Motto: no guts, no glory! We moeten met zijn alle beter willen worden.
TF2:
Motto: hakuna matata (leeuwenkoning
Jazeker, ik snap je frustratie erg goed (zie verhaal hierboven). Ik deel die frustratie ook maar weet ook dat ik hier weinig aan kan veranderen zonder ingrijpende acties. Ik kan die 100 intel ook halen zodra ik mijn manier van spelen zou omgooien (ipv grondstoffenjacht, update en dan wachten naar altijd lege map). Daarom moeten we ook duidelijker zijn naar elkaar en met de TF wat ons doel is. Dan kan jij (en andere) de keuze maken of jij bij deze club wil horen of niet.EnerQi, ik snap je frustraties heel goed, maar snap je die van mij/ons ook?
Hmm.. Jammer, erg jammer. De vier bovengenoemden waren de trekkers van de TF een beetje voor mij.
Ik heb al langer gepleit voor een hardere aanpak en het navolgen van opgestelde regels. (waarom stel je ze anders op?) Dit is mijns inziens redelijk uitgebleven en de afgelopen week ben ik de motivatie voor BB daardoor een beetje verloren. Het was iedere keer hetzelfde liedje, ik val braaf elke dag aan en 25% van de TF doet dit niet en sancties blijven uit, tevens halen mensen de intelnormen niet en zijn er veel crappy aanvallen en er gebeurt niets. We komen geen stap verder, waar doe ik het dan allemaal voor?
Nu de trekkers van de TF wegvallen zie ik het persoonlijk niet zitten om in TF 1 te blijven. Hier gaat naar mijn mening toch niet veel aan veranderen. Zeker nu er geen leiding meer is.
De eisen van TF hardcore zijn mij iets te guitig,
- VP 700+ (heb ik nog niet)
- Min 100 Intel (kom er wel vaak in de buurt, maar om dat elke week te halen gaat me een beetje te ver.)
- Elke dag aanvallen (doe ik al)
- Boost in missie noodzakelijk (doe ik al)
Persoonlijk vind ik dit ook best wel een "betrayal" naar een aantal van de leden, (waaronder ik). Die wel elke dag braaf aanvielen en intel hoeveelheden ver boven de norm haalden. Maargoed, het zij zo.
Ik kijk het nog even aan of de eisen voor TF HC iets worden versoepeld, en anders ga ik denk ik richting TF 2. Alles of niets
Ik heb al langer gepleit voor een hardere aanpak en het navolgen van opgestelde regels. (waarom stel je ze anders op?) Dit is mijns inziens redelijk uitgebleven en de afgelopen week ben ik de motivatie voor BB daardoor een beetje verloren. Het was iedere keer hetzelfde liedje, ik val braaf elke dag aan en 25% van de TF doet dit niet en sancties blijven uit, tevens halen mensen de intelnormen niet en zijn er veel crappy aanvallen en er gebeurt niets. We komen geen stap verder, waar doe ik het dan allemaal voor?
Nu de trekkers van de TF wegvallen zie ik het persoonlijk niet zitten om in TF 1 te blijven. Hier gaat naar mijn mening toch niet veel aan veranderen. Zeker nu er geen leiding meer is.
De eisen van TF hardcore zijn mij iets te guitig,
- VP 700+ (heb ik nog niet)
- Min 100 Intel (kom er wel vaak in de buurt, maar om dat elke week te halen gaat me een beetje te ver.)
- Elke dag aanvallen (doe ik al)
- Boost in missie noodzakelijk (doe ik al)
Persoonlijk vind ik dit ook best wel een "betrayal" naar een aantal van de leden, (waaronder ik). Die wel elke dag braaf aanvielen en intel hoeveelheden ver boven de norm haalden. Maargoed, het zij zo.
Ik kijk het nog even aan of de eisen voor TF HC iets worden versoepeld, en anders ga ik denk ik richting TF 2. Alles of niets
Ik kom er zo nog op terug, maar ik denk dat de VP700 eis gaat veranderen in een Max Troepen eis... Dus Max warriors, zookah, barrage, art en veel offensieve statues...
De 700 vp eis houd nu spelers tegen die inderdaad wel mee zouden kunnen in de mentaliteit maar dus simpelweg de VP niet hebben...
100 intel is wel echt nodig... Al is precies 100 natuurlijk niet nodig.. maar tegen de 100 elke week is echt een must.
Valachii.. ik weet niet hoe het zit met je upgrade levels, maar de heren in THC zouden het tof vinden als je het gevoel hebt op THC niveau mee te spelen...
THC bouwt echt op Wil, en niet op Eisen... Maar de eisen moeten er zijn om een richtlijn te geven, al ben ik het met jullie eens dat de 700vp eis redelijk niks zeggend is.
De 700 vp eis houd nu spelers tegen die inderdaad wel mee zouden kunnen in de mentaliteit maar dus simpelweg de VP niet hebben...
100 intel is wel echt nodig... Al is precies 100 natuurlijk niet nodig.. maar tegen de 100 elke week is echt een must.
Valachii.. ik weet niet hoe het zit met je upgrade levels, maar de heren in THC zouden het tof vinden als je het gevoel hebt op THC niveau mee te spelen...
THC bouwt echt op Wil, en niet op Eisen... Maar de eisen moeten er zijn om een richtlijn te geven, al ben ik het met jullie eens dat de 700vp eis redelijk niks zeggend is.
[ Voor 8% gewijzigd door World Citizen op 14-06-2015 13:08 ]
FreeReef.nl
Laat ik maar eerst beginnen met dat ik zeer teleurgesteld ben in hoe de besluitvorming is gelopen (of misschien eerder niet)
Wat er nu met deze actie in mijn ogen effectief bereikt wordt is:
Een serieuze TF die lang niet sterk genoeg is tov hun ambities (Stronghold met 5 spelers?)
Een actieve TF die nu grotendeels stuurloos is en hun grootste Intel inbreng is ontnomen.
Ik snap zeer goed wat de frustraties over gebrek aan Intel en aanvallen, ik deel deze frustraties. Maar laten we eerlijk zijn, ik zie dit zo niet opgelost worden, sterker nog, de problemen voor TF1 zullen nu alleen maar groter zijn.
Persoonlijk zou ik eerder zijn gegaan voor strakkere sturing, ik snap best dat je vriendelijk en aardig wil zijn voor iedereen. Maar als leiding zet je een visie neer waar je heen wil, vervolgens kom je met een aanpak en regels, en als iemand daar niet aan mee werkt of zelfs tegen werkt dan gewoon exit !!
Deze gang van zaken zal op zowel korte als lange termijn denk ik voor niemand bieden waar zij naar opzoek zijn.
Voor mijzelf, ik zie de komende week wel even aan, maar ik zie de toekomst binnen TF1 somber in.
Greetz,
Proteus
Een serieuze TF die lang niet sterk genoeg is tov hun ambities (Stronghold met 5 spelers?)
Een actieve TF die nu grotendeels stuurloos is en hun grootste Intel inbreng is ontnomen.
Ik snap zeer goed wat de frustraties over gebrek aan Intel en aanvallen, ik deel deze frustraties. Maar laten we eerlijk zijn, ik zie dit zo niet opgelost worden, sterker nog, de problemen voor TF1 zullen nu alleen maar groter zijn.
Persoonlijk zou ik eerder zijn gegaan voor strakkere sturing, ik snap best dat je vriendelijk en aardig wil zijn voor iedereen. Maar als leiding zet je een visie neer waar je heen wil, vervolgens kom je met een aanpak en regels, en als iemand daar niet aan mee werkt of zelfs tegen werkt dan gewoon exit !!
Deze gang van zaken zal op zowel korte als lange termijn denk ik voor niemand bieden waar zij naar opzoek zijn.
Voor mijzelf, ik zie de komende week wel even aan, maar ik zie de toekomst binnen TF1 somber in.
Greetz,
Proteus
We hebben de eis voor 700VP laten vervallen.. Deze word omgezet in een Max troepen eis. Je moet dus max Level, Barrage, Art, Warrior, Zookah, Heavy hebben...
Dit is veel logischer, en hebben onderstaande reacties mij aan helpen herinneren.. .Thanks voor de feedback!
Wel blijft de eis rond 100 intel.. Dit is namelijk echt nodig. Hierdoor definieer je jezelf ook al als over actieve speler. Als je niet super actief bent haal je de 100 intel niet. Je moet dus bijna ziek willen worden van het spelletje wil je dat halen.
Het is dus niet dat je met Max troepen ook direct naar THC kan.. Je moet echt de speler zijn die een paar extra stappen wil zetten, en zijn spel min of meer wil opofferen aan de Taskforce....
Er zijn namelijk meer leden die wel Max troepen hebben, maar als ik het zo inschat hebben die helemaal geen zin en tijd om er zoveel mee bezig te zijn. Van Vering, Steen, Slot en WC1 is dat wel duidelijk.
Mocht je nou toch de zin hebben dit te doen... dan laat het weten. Het is niet een VSSWC clubje... het is een Tweakers HardCore clubje... En daar hoort iedereen bij die HardCore wil zijn....
Hieronder heb ik het allemaal al wat ruimer uitgeschreven, maar het is echt een kiezen of delen situatie... Het is niet dat ik het allerliefst dit zie gebeuren... Ik zag liever iets anders.
Maar als ik dit niet had gedaan, hadden we 15 minder actieve leden in TF1 moeten kicken, en dat leek me ook ver van wenselijk... TF1 is een Tweakers TF met actieve leden, zonder het mes op de keel te zetten. TF2 is voor de beginners.. en THC is voor die paar die te veel willen, en anders toch wel vertrekken...
De strakke sturing had dus gekund... maar dan waren we met 30 man in TF1 overgebleven... Als je echt iedereen wilt kicken die 1x niet aanvalt... dan houd je niks over. Dat kun je dan beter opvangen met een HardCore TF die genadeloos is..
Dit is veel logischer, en hebben onderstaande reacties mij aan helpen herinneren.. .Thanks voor de feedback!
Wel blijft de eis rond 100 intel.. Dit is namelijk echt nodig. Hierdoor definieer je jezelf ook al als over actieve speler. Als je niet super actief bent haal je de 100 intel niet. Je moet dus bijna ziek willen worden van het spelletje wil je dat halen.
Het is dus niet dat je met Max troepen ook direct naar THC kan.. Je moet echt de speler zijn die een paar extra stappen wil zetten, en zijn spel min of meer wil opofferen aan de Taskforce....
Er zijn namelijk meer leden die wel Max troepen hebben, maar als ik het zo inschat hebben die helemaal geen zin en tijd om er zoveel mee bezig te zijn. Van Vering, Steen, Slot en WC1 is dat wel duidelijk.
Mocht je nou toch de zin hebben dit te doen... dan laat het weten. Het is niet een VSSWC clubje... het is een Tweakers HardCore clubje... En daar hoort iedereen bij die HardCore wil zijn....
Hoi Pro,Proteus_x schreef op zondag 14 juni 2015 @ 13:28:
Laat ik maar eerst beginnen met dat ik zeer teleurgesteld ben in hoe de besluitvorming is gelopen (of misschien eerder niet)
Greetz,
Proteus
Hieronder heb ik het allemaal al wat ruimer uitgeschreven, maar het is echt een kiezen of delen situatie... Het is niet dat ik het allerliefst dit zie gebeuren... Ik zag liever iets anders.
Maar als ik dit niet had gedaan, hadden we 15 minder actieve leden in TF1 moeten kicken, en dat leek me ook ver van wenselijk... TF1 is een Tweakers TF met actieve leden, zonder het mes op de keel te zetten. TF2 is voor de beginners.. en THC is voor die paar die te veel willen, en anders toch wel vertrekken...
De strakke sturing had dus gekund... maar dan waren we met 30 man in TF1 overgebleven... Als je echt iedereen wilt kicken die 1x niet aanvalt... dan houd je niks over. Dat kun je dan beter opvangen met een HardCore TF die genadeloos is..
[ Voor 47% gewijzigd door World Citizen op 14-06-2015 14:30 ]
FreeReef.nl
Ik krijg het gevoel dat de 4 "deserteurs" anders over een paar weken toch weg waren gegaan vanwege [niet aanvallen|lage Intel|andere frustraties]
Dan kun je ze m.i. beter in een losse tf hebben, waarbij je tenminste nog wat contact met mede-tweakers hebt, dan dat ze zich verspreiden over de 10000 andere taskforces die er zijn.
Wil niet zeggen dat het geen klap is voor tf1, maar als je de mensen anders toch niet vast had kunnen houden, is het de beste oplossing.
Dan kun je ze m.i. beter in een losse tf hebben, waarbij je tenminste nog wat contact met mede-tweakers hebt, dan dat ze zich verspreiden over de 10000 andere taskforces die er zijn.
Wil niet zeggen dat het geen klap is voor tf1, maar als je de mensen anders toch niet vast had kunnen houden, is het de beste oplossing.
We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.
Helemaal mee eens! We komen er wel met de overblijversRainmaker schreef op zondag 14 juni 2015 @ 14:55:
Ik krijg het gevoel dat de 4 "deserteurs" anders over een paar weken toch weg waren gegaan vanwege [niet aanvallen|lage Intel|andere frustraties]
Ik snap wel hoe jullie tot jullie conclusie zijn gekomen, echter ben ik het nog steeds niet eens met deze oplossing.De strakke sturing had dus gekund... maar dan waren we met 30 man in TF1 overgebleven... Als je echt iedereen wilt kicken die 1x niet aanvalt... dan houd je niks over. Dat kun je dan beter opvangen met een HardCore TF die genadeloos is..
Overblijven met 30man die altijd aanvallen, nuttig en effectief, lijkt mij nog altijd beter dan hoe we er nu voorstaan.
Intel komt nu een heel stuk trager binnen, de aanvallen zijn nu van nog minder spelers ( TF minus non-show minus de toppers)
Dit is gewoon een flinke stap terug, zeker voor de spelers zoals ik die probeerde nuttig te zijn met goede aanvallen (en fails
Nu heb ik mijn stinkende best gedaan te groeien en zit er straks alleen nog maar 3keer Tinder in, en de stap naar THC is echt MEGA met 100+Intel en max troops.
Eigenlijk is TF1 nu een veredelde TF2 en zit tussen TF1 en THC een mega kloof die niemand uit TF1 op korte termijn kan overbruggen.
Maar goed, zoals ik al zei ik ga het laten bezinken en kijk het nog even aan.
Grtz,
Proteus
Verwijderd
Toch even bericht van Hakkie.
Ik begrijp volkomen de beweging om ruimte te geven aan de super fanatieke spelers waar we enorm veel plezier mee hebben gehad en veel van hebben geleerd.
De beslissing die world heeft genomen is doordacht en weloverwogen, toch is dat natuurlijk geen garantie dat het allemaal zo goed gaat uitpakken voor allen, maar dat zal de tijd leren.
Hoofdreden dat ik gejoined ben destijds en gebleven, is omdat we netjes en respectvol met een ieder omgaan, tsja wel volwassen
Vandaag ging het in mijn ogen door wat emotie even niet netjes en met name naar mevr slot en dat spijt me zeer!
Verder veel succes en plezier gewenst aan allen waar dan ook maar:) en vergeet niet het is en blijft een leuk spelletje.
Ik begrijp volkomen de beweging om ruimte te geven aan de super fanatieke spelers waar we enorm veel plezier mee hebben gehad en veel van hebben geleerd.
De beslissing die world heeft genomen is doordacht en weloverwogen, toch is dat natuurlijk geen garantie dat het allemaal zo goed gaat uitpakken voor allen, maar dat zal de tijd leren.
Hoofdreden dat ik gejoined ben destijds en gebleven, is omdat we netjes en respectvol met een ieder omgaan, tsja wel volwassen
Vandaag ging het in mijn ogen door wat emotie even niet netjes en met name naar mevr slot en dat spijt me zeer!
Verder veel succes en plezier gewenst aan allen waar dan ook maar:) en vergeet niet het is en blijft een leuk spelletje.
Verwijderd
De frustraties zijn volkomen terecht, ik ben het met jullie eens dat het ook op een andere manier had kunnen gaan. Al is het wel al een aantal keer ter sprake gekomen in de chat. Ik snap dat niet iedereen die 100 berichten iedere keer gaat terug lezen.
Ik denk ( zeg het me als het niet zo is ) dat het voor sommige nu ook leuker is geworden. Een aantal vonden dat ze geen bijdrage konden leveren bij foxtrot of stronghold, deze personen kunnen nu wel mooie aanvallen laten zien in tinderbox en leert hier misschien wel meer van! Een pwng of aggronor ( ik noem maar iets ) die een solo kunnen neerzetten, kiebi die een mooie opening kan maken en een ieder die beter leert omgaan met smoke.
Misschien heeft World het al met jullie besproken en ik weet niet of wij nog welkom zijn.. maar er is ook een mogelijkheid om een week bij de HC groep te zitten en er dus wordt omgewisseld. Natuurlijk moet er dan wel voldaan worden aan de "eisen".
Waarom je bij deze groep zou willen ?
Ik vond het deze ochtend echt geweldig, beelden boosten.. langzaam bouwt de adrenaline zich op, je scout de basis nog eens voor de zekerheid. Je haalt diep adem.. drukt op attack 13k gold.. en de adrenaline stijgt tot een niet gekende hoogte, je troepen lopen op de core af.. en je voelt de adrenaline door je hele lichaam stromen als je de core langzaam neer ziet gaan en je een top aanval hebt neergezet.
Dus ik zou zeggen: ga voor die 100 intel en zorg voor een bepaald max troepen, artillery, barrage etc.
Ik denk ( zeg het me als het niet zo is ) dat het voor sommige nu ook leuker is geworden. Een aantal vonden dat ze geen bijdrage konden leveren bij foxtrot of stronghold, deze personen kunnen nu wel mooie aanvallen laten zien in tinderbox en leert hier misschien wel meer van! Een pwng of aggronor ( ik noem maar iets ) die een solo kunnen neerzetten, kiebi die een mooie opening kan maken en een ieder die beter leert omgaan met smoke.
Misschien heeft World het al met jullie besproken en ik weet niet of wij nog welkom zijn.. maar er is ook een mogelijkheid om een week bij de HC groep te zitten en er dus wordt omgewisseld. Natuurlijk moet er dan wel voldaan worden aan de "eisen".
Waarom je bij deze groep zou willen ?
Ik vond het deze ochtend echt geweldig, beelden boosten.. langzaam bouwt de adrenaline zich op, je scout de basis nog eens voor de zekerheid. Je haalt diep adem.. drukt op attack 13k gold.. en de adrenaline stijgt tot een niet gekende hoogte, je troepen lopen op de core af.. en je voelt de adrenaline door je hele lichaam stromen als je de core langzaam neer ziet gaan en je een top aanval hebt neergezet.
Dus ik zou zeggen: ga voor die 100 intel en zorg voor een bepaald max troepen, artillery, barrage etc.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2015 11:46 . Reden: spelfouten ]
<knip> laat ook maar
[ Voor 90% gewijzigd door richards3 op 15-06-2015 20:39 ]
Ik heb het even een paar dagen laten bezinken maar wil toch nog even reageren:
Zelfs voor iemand die toch behoorlijk vaak de chat leest kwam dit toch wel als een verassing en zoals al meerdere malen aangegeven is het niet echt netjes. Maar ik begrijp de beslissing wel en ik denk ook dat dit niet te voorkomen was. Ik wens de heren dan ook veel succes en plezier toe! Verder bekijk ik het positief, we hebben nog steeds een gezellig clubje en we kunnen eens kijken wat we zonder de Intel monsters van de groep kunnen bereiken. Aangezien Tinderbox en Foxtrot makkelijk neer gingen kunnen we aardig ver komen. Zoals iemand zich al hardop af vroeg in de chat (sorry weet niet meer wie
), misschien is er nu juist wel motivatie terug bij een aantal mensen die mensen die zicht eerst flink nutteloos voelden.
Ondanks dat dit niet te voorkomen was moeten we er denk ik inderdaad voor gaan waken dat TF1 geen veredelde TF2 wordt waar Proteus bang voor is. Naar mijn mening moet TF2 voor doorstroming/opleiding zijn en moeten vooral in TF1 de regels hetzelfde blijven en misschien wat strenger gehanteerd worden.
En sorry World, vertellen dat Tweakers1 je kindje is en dat je nog steeds verliefd bent op de Tweakers Taskforce maar wel met je hoofdaccount vertrekken komt bij mij niet echt geloofwaardig over
. Ik snap je beslissing echter wel en zie je tweede account graag snel aan de top verschijnen
Zelfs voor iemand die toch behoorlijk vaak de chat leest kwam dit toch wel als een verassing en zoals al meerdere malen aangegeven is het niet echt netjes. Maar ik begrijp de beslissing wel en ik denk ook dat dit niet te voorkomen was. Ik wens de heren dan ook veel succes en plezier toe! Verder bekijk ik het positief, we hebben nog steeds een gezellig clubje en we kunnen eens kijken wat we zonder de Intel monsters van de groep kunnen bereiken. Aangezien Tinderbox en Foxtrot makkelijk neer gingen kunnen we aardig ver komen. Zoals iemand zich al hardop af vroeg in de chat (sorry weet niet meer wie
Ondanks dat dit niet te voorkomen was moeten we er denk ik inderdaad voor gaan waken dat TF1 geen veredelde TF2 wordt waar Proteus bang voor is. Naar mijn mening moet TF2 voor doorstroming/opleiding zijn en moeten vooral in TF1 de regels hetzelfde blijven en misschien wat strenger gehanteerd worden.
En sorry World, vertellen dat Tweakers1 je kindje is en dat je nog steeds verliefd bent op de Tweakers Taskforce maar wel met je hoofdaccount vertrekken komt bij mij niet echt geloofwaardig over

Net zoals THEDARKEST lees ik ook zoveel mogelijk de chat terug maar deze signalen heb ik ook niet opgevangen. Daarom hebben we ook een topic hier om dingen te besprekenVerwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:01:
De frustraties zijn volkomen terecht, ik ben het met jullie eens dat het ook op een andere manier had kunnen gaan. Al is het wel al een aantal keer ter sprake gekomen in de chat. Ik snap dat niet iedereen die 100 berichten iedere keer gaat terug lezen.
Terugkomen is voor mij geen probleem maar waarschijnlijk wel voor jullie. Door de manier van communiceren (eerder het gebrek/de verrassing) voelt TF1 nu als “opstapje” naar THC. Ook vraag ik me af of jullie niet geïrriteerd raken van de manier van spelen in TF1 als jullie terugkomen. Nog steeds zijn er spelers die niet aanvallen en nog steeds spelen we Foxtrot.Misschien heeft World het al met jullie besproken en ik weet niet of wij nog welkom zijn.. maar er is ook een mogelijkheid om een week bij de HC groep te zitten en er dus wordt omgewisseld. Natuurlijk moet er dan wel voldaan worden aan de "eisen".
Allen,
Het is nu een week later en ongetwijfeld heeft iedereen het erg naar zijn zin in THC. Het is echter wel duidelijk dat er iets moet veranderen in TF1. Een aantal semi actieve leden waaronder ikzelf (Kiebi) blijft nog wel volharden, echter zijn ook genoeg leden die niet/minder aanvallen of weinig intel opbrengen.
In het verleden werd dit gecompenseerd door de THC bannelingen
Nu dit niet meer het geval is, zie je een langzame afname van het aantal leden daar sommige andere opzoek gaan naar actieve TF's. Ik wil daarom dat de VP toegang wordt verlaagd naar 300. Dit sluit beter aan op TF2, en zorgt ervoor dat je sneller nieuwe, actieve leden krijgt. Wanneer we weer voller zitten, kan je tenminste selecteren op actieve leden die ook een bijdrage hebben.
Het merendeel is het hiermee eens. Het is ook niet zo dat de hele TF ineens veranderd wanneer je de VP eis van 400 verlaagd naar 300. Er zijn nu al zat leden die onder de 400 eis zitten, en daarom zal een dikke 500 VP speler ons ook niet joinen.
Graag dan ook de VP aanpassen naar 250 of 300, zodat we mogelijk weer kunnen gaan groeien. Ik ben ook voorstander van elke dag missie, gewoon omdat ik het leuk vind! Ik vermoed dat wanneer je te vaak een dag een missie overslaat, meer leden zullen vertrekken (zie Hakkie)
Het is nu een week later en ongetwijfeld heeft iedereen het erg naar zijn zin in THC. Het is echter wel duidelijk dat er iets moet veranderen in TF1. Een aantal semi actieve leden waaronder ikzelf (Kiebi) blijft nog wel volharden, echter zijn ook genoeg leden die niet/minder aanvallen of weinig intel opbrengen.
In het verleden werd dit gecompenseerd door de THC bannelingen
Nu dit niet meer het geval is, zie je een langzame afname van het aantal leden daar sommige andere opzoek gaan naar actieve TF's. Ik wil daarom dat de VP toegang wordt verlaagd naar 300. Dit sluit beter aan op TF2, en zorgt ervoor dat je sneller nieuwe, actieve leden krijgt. Wanneer we weer voller zitten, kan je tenminste selecteren op actieve leden die ook een bijdrage hebben.
Het merendeel is het hiermee eens. Het is ook niet zo dat de hele TF ineens veranderd wanneer je de VP eis van 400 verlaagd naar 300. Er zijn nu al zat leden die onder de 400 eis zitten, en daarom zal een dikke 500 VP speler ons ook niet joinen.
Graag dan ook de VP aanpassen naar 250 of 300, zodat we mogelijk weer kunnen gaan groeien. Ik ben ook voorstander van elke dag missie, gewoon omdat ik het leuk vind! Ik vermoed dat wanneer je te vaak een dag een missie overslaat, meer leden zullen vertrekken (zie Hakkie)
In feite zou het intel-per-week een betere activiteitsmeter zijn dan een vp niveau om te selecteren of iemand "Tweakers 1 waardig" is.
Op basis van tinder (336) of foxtrot (372) iedere dag, zouden we gemiddeld 50 tot 55 p.p moeten halen en daar komen we bij lange niet aan.
pwng, waarom vind je er niets meer aan?
Op basis van tinder (336) of foxtrot (372) iedere dag, zouden we gemiddeld 50 tot 55 p.p moeten halen en daar komen we bij lange niet aan.
pwng, waarom vind je er niets meer aan?
Steeds die intel problemen. Tinder vind ik geen uitdaging en foxtrot betekent om de dag een missie. Vorige week waren er maar 6-7 die boven de 70 intels hadden van de 39 leden
Ik vind dit een goed idee.neetochniet schreef op zondag 21 juni 2015 @ 18:18:
Allen,
In het verleden werd dit gecompenseerd door de THC bannelingen![]()
Er zijn pas een paar high level players vertrokken, dat trek je niet recht binnen een week of twee.pwng!! schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:54:
Steeds die intel problemen. Tinder vind ik geen uitdaging en foxtrot betekent om de dag een missie. Vorige week waren er maar 6-7 die boven de 70 intels hadden van de 39 leden
De vraag die gesteld moet worden is: willen we minder active leden in Tweakers 2 hebben zitten (minder actief as-in minder dan x aantal intel) of willen we eerst vol zijn voordat we deze shifting maken.
Persoonlijk heb ik liever de spelregels duidelijk voordat er iemand overstapt van TW2 naar TW1 (of extern personen).
Mijn "prefered" intelniveau zou minimaal 40 intel per week. Onder de 40 dien je dus naar TW2 te gaan.
Dit betekend nog steeds dat we niet iedere dag Foxtrot/Tinder kunnen doen. Er zullen dus een aantal leden 60 tot 70 intel in de week moeten halen om op een gemiddelde intel-per-week-per-persoon op 50/55 te houden.
Een andere optie is het opheven van TW1 en deze splitsen in TW1.1 (25 active personen, 40/50 intel per week) en TW1.2 (een paar keer tinder door de week, ook 25 man). Dit heeft overigens niet mijn voorkeur....
Persoonlijk heb ik liever de spelregels duidelijk voordat er iemand overstapt van TW2 naar TW1 (of extern personen).
Mijn "prefered" intelniveau zou minimaal 40 intel per week. Onder de 40 dien je dus naar TW2 te gaan.
Dit betekend nog steeds dat we niet iedere dag Foxtrot/Tinder kunnen doen. Er zullen dus een aantal leden 60 tot 70 intel in de week moeten halen om op een gemiddelde intel-per-week-per-persoon op 50/55 te houden.
Een andere optie is het opheven van TW1 en deze splitsen in TW1.1 (25 active personen, 40/50 intel per week) en TW1.2 (een paar keer tinder door de week, ook 25 man). Dit heeft overigens niet mijn voorkeur....
Ik ben het eens met enerq. Minimaal 40 halen (tenzij redenen waardoor niet mogelijk is). Er zijn genoeg die meer halen (zoals banaan raffel aggr en ik) die kunnen het gemiddelde omhoog halen. Anders naar tf 2
We kunnen wel over TF2 en promoveren blijven praten, echter ik zie niemand de overstap willen maken. TF 2 is momenteel voller en actiever dan TF1.
Intel eis 40 wat mij betreft prima, maar om daar te komen moet je kunnen selecteren op leden. Wat dat betreft volg ik Hakkie; zolang je 11 slots over hebt, heeft het geen zin om leden te kicken.
VP toegang naar beneden naar 300, dan komen er vanzelf nieuwe leden en kan je vervolgens intelfalers kicken
Intel eis 40 wat mij betreft prima, maar om daar te komen moet je kunnen selecteren op leden. Wat dat betreft volg ik Hakkie; zolang je 11 slots over hebt, heeft het geen zin om leden te kicken.
VP toegang naar beneden naar 300, dan komen er vanzelf nieuwe leden en kan je vervolgens intelfalers kicken
Ik zou het beter verworden als: vriendelijk verzoeken meer intel te halen of een plaatje in TW2 reserverenneetochniet schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:24:
Verwijderd
En er is niemand die genoeg zijn of haar best wil doen om ook in de HC TF mee te spelen ? Oftewel 100+ intel en de andere "eisen", zo ja.. laat dat merken. Als er meerdere zijn die dat willen, dan stijgt het aantal intel ook weer.
Over 40+ intel.. 17 leden hebben dat vorige week niet gehaald en een handvol net aan. Mijn vrouw haalde de 41 vorige week en over haar kan ik niet eens zeggen dat ze actief speelt. Start het spel op en als al haar mannetjes dood zijn sluit zij het spel weer af en dat zo'n 4 á 5 keer per dag. Het zal dus nog geen half uur per dag zijn. Oftewel super actief spelen is niet nodig om die 40 te halen. En ik begreep dat er vorige week nogal wat gezeur was over dat ze TF 1 mocht joinen.. uiteindelijk weg "moest" en dan meer/evenveel intel haalt als 50% van de tf.
Als je graag wilt dat er voldoende intel wordt gehaald en dat iedereen aanvalt.. laat weten en zien dat je ook in de tweakers HC wilt spelen. Nog geen max troepen/bbarrage etc ? Ga daar voor en pas je statues aan op dat speelgedrag. Als je dit speelgedrag toont en andere ermee aansteekt, dan zal ook TF 1 iedere dag genoeg intel hebben en zal ook 95% iedere dag aanvallen.
Over 40+ intel.. 17 leden hebben dat vorige week niet gehaald en een handvol net aan. Mijn vrouw haalde de 41 vorige week en over haar kan ik niet eens zeggen dat ze actief speelt. Start het spel op en als al haar mannetjes dood zijn sluit zij het spel weer af en dat zo'n 4 á 5 keer per dag. Het zal dus nog geen half uur per dag zijn. Oftewel super actief spelen is niet nodig om die 40 te halen. En ik begreep dat er vorige week nogal wat gezeur was over dat ze TF 1 mocht joinen.. uiteindelijk weg "moest" en dan meer/evenveel intel haalt als 50% van de tf.
Als je graag wilt dat er voldoende intel wordt gehaald en dat iedereen aanvalt.. laat weten en zien dat je ook in de tweakers HC wilt spelen. Nog geen max troepen/bbarrage etc ? Ga daar voor en pas je statues aan op dat speelgedrag. Als je dit speelgedrag toont en andere ermee aansteekt, dan zal ook TF 1 iedere dag genoeg intel hebben en zal ook 95% iedere dag aanvallen.
Ik denk dat de leiding even een moment moet nemen om goed na te denken over waar elke task force heen wilt, door het weggaan van een paar sleutel spelers dreigt alles uit elkaar te vallen...
Wat is TF2 op dit moment? Een relaxed groepje waar meer dan de helft niet aanvalt of amper intel binnen haalt maar wel een plekje inneemt voor iemand die een potentiele kandidaat is voor TF1, ga je daarmee verder? Wil je een strakker beleid voeren en deze task force als daadwerkelijke spingplank gebruiken?
Misschien moet iedereen even met elkaar een chat opzoeken (Kik, hangouts etc.) en daar een duidelijke richting uitstippelen voor elke TF zodat elk lid weet waar die aan toe is... Persoonlijk denk ik dat WC iets teveel hooi op zijn vork heeft genomen en een paar mensen moet uitkiezen die TF1 kan beheren en TF2...
Wat is TF2 op dit moment? Een relaxed groepje waar meer dan de helft niet aanvalt of amper intel binnen haalt maar wel een plekje inneemt voor iemand die een potentiele kandidaat is voor TF1, ga je daarmee verder? Wil je een strakker beleid voeren en deze task force als daadwerkelijke spingplank gebruiken?
Misschien moet iedereen even met elkaar een chat opzoeken (Kik, hangouts etc.) en daar een duidelijke richting uitstippelen voor elke TF zodat elk lid weet waar die aan toe is... Persoonlijk denk ik dat WC iets teveel hooi op zijn vork heeft genomen en een paar mensen moet uitkiezen die TF1 kan beheren en TF2...
Verwijderd
Toen ik bij tweakers TF kwam, was ik ook niet meteen zo actief.. ook mede omdat ik mijn map niet leeg kon krijgen en niet iedere dag genoeg recources had om een upgrade te starten.Steevo_S schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:11:
Wat is TF2 op dit moment? Een relaxed groepje waar meer dan de helft niet aanvalt of amper intel binnen haalt maar wel een plekje inneemt voor iemand die een potentiele kandidaat is voor TF1, ga je daarmee verder? Wil je een strakker beleid voeren en deze task force als daadwerkelijke spingplank
Maar uiteindelijk ben ik heel veel leden voorbij geraasd in xp/vp/intel. Dus een xp 25 speler kan alsnog meer "toekomst" bieden dan een xp 42.
En hoe kwam dit? Door de juiste manier van tips geven en mensen erop attenderen, dit gebeurt op dit moment niet in TF2 (af en toe op aanvallen in de missie maar als je de statues van mensen ziet hebben ze echt een "quick guide" nodig).Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:18:
[...]
Toen ik bij tweakers TF kwam, was ik ook niet meteen zo actief.. ook mede omdat ik mijn map niet leeg kon krijgen en niet iedere dag genoeg recources had om een upgrade te starten.
Maar uiteindelijk ben ik heel veel leden voorbij geraasd in xp/vp/intel. Dus een xp 25 speler kan alsnog meer "toekomst" bieden dan een xp 42.
Ik ben nu HQ18, en ga als een speer, mede door de tips en aanwijzingen destijds in TF1.
Verwijderd
Als iemand om tips zou vragen, dan zal hij of zij die ook zeker krijgenSteevo_S schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:20:
[...]
En hoe kwam dit? Door de juiste manier van tips geven en mensen erop attenderen, dit gebeurt op dit moment niet in TF2 (af en toe op aanvallen in de missie maar als je de statues van mensen ziet hebben ze echt een "quick guide" nodig).
Ik ben nu HQ18, en ga als een speer, mede door de tips en aanwijzingen destijds in TF1.
Ik denk dat je het punt een beetje mist.
Steevo, kom gewoon weer terug naar TF1! Jij, Provine, Shineless, DCYZ zouden allemaal terug kunnen naar TF1.
Je punt is duidelijk; TF2 is wel groot, maar beetje ongeorganiseerd waardoor nieuwe leden niks leren. In TF1 is dit allemaal beter geregeld.
Jij ging destijds weg vanwege de intel discussies. TF1 is nu ook wat relaxter nu alle super actievelingen een eigen TF zijn gestart.
Slot,
Het ritme wat jij noemt voor 'De vrouw slot' is denk ik hoe het merendeel van TF1 speelt. Voor ons is dit de norm, en ik zie weinig leden die mogelijk willen overstappen naar THC. Hooguit PWNG?
Je punt is duidelijk; TF2 is wel groot, maar beetje ongeorganiseerd waardoor nieuwe leden niks leren. In TF1 is dit allemaal beter geregeld.
Jij ging destijds weg vanwege de intel discussies. TF1 is nu ook wat relaxter nu alle super actievelingen een eigen TF zijn gestart.
Slot,
Het ritme wat jij noemt voor 'De vrouw slot' is denk ik hoe het merendeel van TF1 speelt. Voor ons is dit de norm, en ik zie weinig leden die mogelijk willen overstappen naar THC. Hooguit PWNG?
Misschien heb ik ergens iets gemist maar "relaxter" in TF1 kan ik het toch niet noemen
. De eisen die TF1 had/heeft zijn er nog steeds en worden misschien zelfs verzwaard (op dit moment 30 intel per week door de formule van de heer slot).
Ondanks dat 40 intel goed te halen is, lijkt het me bijzonder goed om eens met een groepje de strategie uit te zetten. Of dat nu officiers of de leiders zijn, maakt mij even niets uit. Al denk ik dat world in 3 TFs leider is...
p.s. morgen examen en ik bemoei me meer met bb dan met mijn lesstof
Ondanks dat 40 intel goed te halen is, lijkt het me bijzonder goed om eens met een groepje de strategie uit te zetten. Of dat nu officiers of de leiders zijn, maakt mij even niets uit. Al denk ik dat world in 3 TFs leider is...
p.s. morgen examen en ik bemoei me meer met bb dan met mijn lesstof
Verwijderd
Als ze meer intel haalt dan 50% van de TF 1 leden, is dat dus niet de norm.. maar is het zelfs te overactief voor TF 1. Je wilt toch steeds moeilijkere missie's doen ? Als je bijvoorbeeld Fifa online speelt, doe je dat toch ook niet om alleen maar te verliezen ?neetochniet schreef op maandag 22 juni 2015 @ 18:50:
Slot,
Verwijderd
Ik hoor steeds meer de roep om TF1 om te turnen naar een TF met 25 leden. Dit gegeven feit dat we nu zwaar intel tekort hebben en er anders spelers uit TF 1 weggaan.
Ik steun dit idee:
- 25 spelers
- meest actieve (gemeten in Intel) of 25 top VP uit TF1/TF2
Hoor graag wie hier mee eens is.
p.s. we weten dat we dan nieuwe TF moeten oprichten omdat je TF1 niet kleiner kan maken.
Ik steun dit idee:
- 25 spelers
- meest actieve (gemeten in Intel) of 25 top VP uit TF1/TF2
Hoor graag wie hier mee eens is.
p.s. we weten dat we dan nieuwe TF moeten oprichten omdat je TF1 niet kleiner kan maken.