Had nog net genoeg op m'n map om sculptor 8 aan te kunnen zetten, wel moeten sprokkelen met ~400 diamanten omdat mijn ijzervoorraden geen 3,9mil kwijt kunnen.
Dus eind goed al goed
Had nog net genoeg op m'n map om sculptor 8 aan te kunnen zetten, wel moeten sprokkelen met ~400 diamanten omdat mijn ijzervoorraden geen 3,9mil kwijt kunnen.
Verwijderd
Het is toch 1/3 van de TaskForce, maar het mag inderdaad wel meer zijn. Het kost je niet meer dan 5 minuten en je moet niet bang zijn je eigen mening te durven geven.EnerQi schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:16:
Hmmm 15 van de 45/50 mensen hebben gereageerd op de vragenlijst van World. Niet meer interesse?
PS4 BF3/BF4/BF1: Phunkeee
Gelukkig maar!NSG schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:09:
[...]
Dus eind goed al goed
FreeReef.nl
Verwijderd
Speadsheetje maken waarin je het XP level invult van de speler en met een formule dit laat berekenen.Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:28:
Ziet er goed uit world ☺
Over de intel eis heb ik nog nagedacht. ( Xp lvl × 0.6 ) + 5. Dit is wel een stuk lastiger bij te houden, omdat je dan ook constant iemand z'n xp lvl moet bijhouden. Maar deze formule zorgt er wel voor dat iemand met xp 34 er 25 moet halen en iemand van xp 55 er 38 moet halen. Wat het naar mijn idee eerlijker maakt, hoe dit makkelijk bijgehouden kan worden weet ik nog niet. Maar als ik dat wel weet, wil ik dat best doen.
Verwijderd
Denk je niet dat het veel werk is om bij te houden wie er weer een lvl hoger is ?EnerQi schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:38:
[...]
Speadsheetje maken waarin je het XP level invult van de speler en met een formule dit laat berekenen.
Wat zou kunnen is een lijst met alle spelers en hierbij het XP level en behaalde intel van die week. Vervolgens met formules bepalen of ie voldoende of onvoldoende heeft gehaald.
ik kan dat wel bouwen hoor
Sowieso stijg je niet zoveel levels per week (hooguit 1 of heel misschien 2 als je defence upgrade).Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:01:
[...]
Denk je niet dat het veel werk is om bij te houden wie er weer een lvl hoger is ?
Hey,THEDARKEST schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:21:
Ziet er idd goed uit!
Ik wil best helpen met het bijhouden van de lijsten.
Alleen als de Intel eis berekend moet worden op de manier van Slot gaat het me wat teveel tijd kosten ben ik bang.
Thanks!
FreeReef.nl
Really?EnerQi schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:31:
[...]
De formule van slot: XP level * 0,6 + 5 is lastig te tracken omdat je al een rekenmachine nodig hebt om dit inzichtelijk te maken.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Ik kan dit ook uit het hoofd berekenen, maar wat ik eigenlijk wil is dat iedereen (niet alleen officiers) kunnen volgen of iemand voldoende intel haalt. Als de overige leden (niet officieren dus) moeite moeten doen, zullen ze dat niet proberenRannasha schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:32:
[...]
Really?
Rond het XP level af op een tiental en het is supersimpel om even uit te rekenen (29, 35, 41 intel bij XP 40, 50 en 60 respectievelijk). Bij 9 van de 10 spelers zie je dan direct dat ze het doel makkelijk gehaald hebben. Bij de randgevallen reken je de precieze waarde uit, kost nauwelijks meer moeite.
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2015 17:39 . Reden: laatste stukje vergeten ]
Da's 10 minuutjes hobbyen in Google Sheets:Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 17:15:
Maar ik wilde eigenlijk dat dit automatisch zou gebeuren in een spreadsheet en dat het vakje dan uit zichzelf groen of rood kleurt. Gewoon om het makkelijk te houden.
Verwijderd
Dat ziet er netjes uit, voor mij is het alweer tijdje terug maar het begint alweer te dagen. Hier komen we wel verder mee.Rannasha schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 19:12:
[...]
Da's 10 minuutjes hobbyen in Google Sheets:
https://docs.google.com/s...Aa4Xm2VtEvumnQ/edit#gid=0
Als de intel eis anders wordt, maar van vergelijkbare vorm, dan is het binnen een minuut aangepast.Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:26:
[...]
Dat ziet er netjes uit, voor mij is het alweer tijdje terug maar het begint alweer te dagen. Hier komen we wel verder mee.
Moet de intel eis wel zo worden als ik voorstel.
FreeReef.nl
Verwijderd
Het is gelukt om alle 20 stages te pakkenWorld Citizen schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:32:
http://2p.com/32482691_1/...de-by-CC-by-yxwz0612.htm#
Hier vind je de Dr Terror filmpjes met warriors
Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
Verwijderd
Tegen zeer veel npc's zijn ze ook heel effectief, als je er wat mee oefent dan merk je dat vanzelf. Je zult zien dat je hun dan ook wilt gebruiken in missie'sSteevo_S schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:14:
Ook voor het eerst met grenadiers gespeeld tijdens een TF missie, leuke dingen maar heb het gevoel dat ze tot een bepaald level weinig effectief zijn.
Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69
Hoi VeringVERINGTENTJE schreef op donderdag 23 april 2015 @ 23:28:
Ik zit nu in een TF dat Stranglehold, Curtain Call en heel af en toe Dead End (nog niet gehaald) speelt, en hier wordt grotendeels door warriors/smoke en zooka/smoke gedaan inderdaad, (af en toe hooka). De rest heeft hier weinig te zoeken in de hogere maps (tanks/grenadiers/riflemen). Scorcher/tank kan heel af en toe nuttig zijn.
En World, wel 'n beetje doorgaan hè, ik haal je bijna in
Verwijderd
Ik kan de TF niet vinden. Maar je hebt het er nu meer naar je zin ?VERINGTENTJE schreef op donderdag 23 april 2015 @ 23:28:
Ik zit nu in een TF dat Stranglehold, Curtain Call en heel af en toe Dead End (nog niet gehaald) speelt, en hier wordt grotendeels door warriors/smoke en zooka/smoke gedaan inderdaad, (af en toe hooka). De rest heeft hier weinig te zoeken in de hogere maps (tanks/grenadiers/riflemen). Scorcher/tank kan heel af en toe nuttig zijn.
En World, wel 'n beetje doorgaan hè, ik haal je bijna in
Gelukkig zit er ook een stijgende lijn in de intels die gehaald worden. We knokken door voor genoeg intel om straks iedere dag Foxtrot te kunnen starten.THEDARKEST schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 08:33:
[...]
Hoi Vering![]()
Je hebt dus een leuke uitdaging in je nieuwe TF?
Jammer dat je weg bent gegaan, er zit weer een stijgende lijn in, alleen komen we weer intel tekort
Dat is idd ook waar!Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 08:57:
[...]
Ik kan de TF niet vinden. Maar je hebt het er nu meer naar je zin ?
Je bent in ieder geval ervaringsrijker, wat wij goed kunnen gebruiken als je ooit weer wilt terugkeren![]()
[...]
Gelukkig zit er ook een stijgende lijn in de intels die gehaald worden. We knokken door voor genoeg intel om straks iedere dag Foxtrot te kunnen starten.
Volgens mij wordt die tactiek veel gebruikt in de hogere TF's.VERINGTENTJE schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:47:
Yup, het is zeker een uitdaging en het is wel een leuke TF ook.Ok, het is natuurlijk geen TF Tweakers
De TF waar ik nu zit heeft nooit intel tekort eigenlijk. (Ik heb nu 79 intel en er staan er nog een stuk of 5 boven mij met intel).
Goed om te horen dat er weer een stijgende lijn in zit![]()
Wat bij ons over het algemeen de tactiek is, is dat de warriors de RL's die in de buurt van de core staan weghalen, en dan vervolgens zo snel mogelijk naar de core met zooka's onder rook (of soms hooka's) en dan zoveel mogelijk shocken en core neerstompen.
Eerlijk gezegd is mijn bijdrage nog niet heel groot, want mijn zooka's zijn nog minderjarig (worden zondag meerderjarig) en m'n warriors lopen nog in luiers...
[ Voor 20% gewijzigd door Aggronor op 24-04-2015 10:08 ]
[ Voor 1% gewijzigd door Grrr... op 24-04-2015 17:25 . Reden: typo ]
Bij een hoger radar level krijg je meer tegenstanders dan bij een lager level. Het radar level is gekoppeld aan je HQ (je kunt niet hoger bouwen). HQ aan je XP level.Grrr... schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 17:19:
Voor wat betreft de Intel die je moet halen als die gekoppeld wordt aan je level. Waarom zou die hoger moeten zijn bij een hoger level? Je tegenstanders worden toch ook sterker?
(Grrrr.... in het spel)
1. Ik ben van mening dat het niet genoeg is en dat we dan een groepschat zouden moeten hebben op bv Whatsapp of hangouts of misschien gewoon een heel andere chatclient als mensen liever wat anoniemer blijven. Maar daar hoeven we pas over na te denken als we de beslissing nemen om het uit te gaan werken. Overigens heb ik daar al eerder over na zitten denken want ik merk nu dat ik soms BB start alleen voor de chat. En dat is op dagen als vandaag zonde van de tijd die je online mag zijn voordat je aangevallen kan worden ongeacht je online bent of niet.EnerQi schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:50:
Mooi idee maar...
1. De chat is niet gedeeld tussen de 2 TF's, het zijn 2 losstaande taskforces. Het topic hier is het enige wat men verbindt. Is dat genoeg?
2. Wat gaat het doel zijn van TF 1 en TF 2 (vp?, intel?, missies?, etc)
p.s. Je 2e puntje (2e TF maar niet werven) gaat het afvalputje zijn, dat moet je niet willen
Verwijderd
+1Steevo_S schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:19:
Ik ben een van die casual spelers, de huidige TF is niet eens vol hoe wil je in vredesnaam een feeder TF en een actieve "intel" gerichte TF vullen?
World heeft nog een tweede accountVerwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:57:
Ik zou voor nummer 1 gaan, maar de 2e TF zal ook een leider moeten hebben. Die persoon moet het dan niet erg vinden om daar te blijven en niet naar de "main" TF te kunnen.
Daarnaast is werven niet echt makkelijk als je het mij vraagt, maar het is mogelijk !! Dus ik zeg we gaan voor idee nummer 1.
Steevo_S schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:19:
Ik ben een van die casual spelers, de huidige TF is niet eens vol hoe wil je in vredesnaam een feeder TF en een actieve "intel" gerichte TF vullen?
Leden werven buiten Tweakers om maar wel vragen/eisen dat ze zich hier registreren. Dat werkt, ik heb het meegemaakt. En bij die TF hebben ze niet eens een site of iets dergelijks zoals World heeft gemaakt.
Ik heb niks meegekregen van een dagelijkse intel eis, misschien heb ik dat gemist. En met de aankomende update en bijbehorende dagelijkse events is het misschien ook voor de casual players wat makkelijker om daar aan te voldoen mits we die kant op gaan. Persoonlijk heb ik overigens nog steeds een voorkeur voor een wekelijkse eis. Het zou zo maar kunnen dat als er een dagelijkse kom dat ik dan ook zou moeten verhuizen naar TF2.Steevo_S schreef op woensdag 29 april 2015 @ 11:22:
Dat is nu juist het probleem, die casual spelers halen vaak aan het einde van de week die intel eis wel, maar dat is niet waar de leiding hier heen wilt, die willen een limiet per dag zodat elke dag een bepaalde missie gespeeld kan worden, dan zou je de eisen dusdanig moeten veranderen dat je een dagelijkse intel limiet stelt.
Wat krijg je dan? De casual spelers die elke TF nodig heeft zullen dan vanzelf weggaan of volledig inactief worden en interesse in het spelletje verliezen.
Dit is niet wat de leiding aangeeft maar dit streeft wel naar hun idealen, aangezien een missie soms afhangt van een paar uur of X aantal intel dat mist, er zijn dagen dat er (veel) te weinig intel behaald word en we daardoor deze eindeloze discussie elke keer opnieuw hebben.THEDARKEST schreef op woensdag 29 april 2015 @ 11:35:
[...]
Ik heb niks meegekregen van een dagelijkse intel eis, misschien heb ik dat gemist. En met de aankomende update en bijbehorende dagelijkse events is het misschien ook voor de casual players wat makkelijker om daar aan te voldoen mits we die kant op gaan. Persoonlijk heb ik overigens nog steeds een voorkeur voor een wekelijkse eis. Het zou zo maar kunnen dat als er een dagelijkse kom dat ik dan ook zou moeten verhuizen naar TF2.
Ik moet hierin Steevo_S gelijk geven, eigenlijk proef ik ook dat we een dagelijks intel eis zouden moeten hebben (of halfwekelijksSteevo_S schreef op woensdag 29 april 2015 @ 11:58:
[...]
Dit is niet wat de leiding aangeeft maar dit streeft wel naar hun idealen, aangezien een missie soms afhangt van een paar uur of X aantal intel dat mist, er zijn dagen dat er (veel) te weinig intel behaald word en we daardoor deze eindeloze discussie elke keer opnieuw hebben.
Verwijderd
Een dagelijkse inteleis is niet nodig.. Het "overschot" aan intels wat wordt gehaald op dr t. dagen zijn heel lang houdbaar hoor :-) die kunnen gewoon bewaard worden voor de dagen dat er net iets minder wordt binnengehaald.EnerQi schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:07:
[...]
Ik moet hierin Steevo_S gelijk geven, eigenlijk proef ik ook dat we een dagelijks intel eis zouden moeten hebben (of halfwekelijks). En dat komt eigenlijk omdat we net te weinig intel krijgen om iedere dag een tinderbox te starten (missen er +- 300 per week dacht ik).
Bij een overvloed van intel zou een wekelijkse eis ook geen probleem zijn....
Een dagelijkse intel eis is onzin. Intel is onbeperkt houdbaar, dus zolang er voldoende buffer-intel is in de TF maakt het niet uit of iemand om de dag 20 intel haalt of iedere dag 10 intel. Het enige dat nodig is, is een intel-buffer zodat de fluctuaties van dag tot dag opgevangen kunnen worden. Dan is het vaststellen van een wekelijkse hoeveelheid prima.Steevo_S schreef op woensdag 29 april 2015 @ 11:22:
Dat is nu juist het probleem, die casual spelers halen vaak aan het einde van de week die intel eis wel, maar dat is niet waar de leiding hier heen wilt, die willen een limiet per dag zodat elke dag een bepaalde missie gespeeld kan worden, dan zou je de eisen dusdanig moeten veranderen dat je een dagelijkse intel limiet stelt.
Wat krijg je dan? De casual spelers die elke TF nodig heeft zullen dan vanzelf weggaan of volledig inactief worden en interesse in het spelletje verliezen.
Verwijderd
Het was een mooie aanvalSteevo_S schreef op donderdag 30 april 2015 @ 08:44:
Ik heb besloten om de tf te verlaten, ik heb nog wel mijn laatste aanval gedaan in de missie.
Ik merk dat het gat tussen casual en de actieve spelers te groot aan het worden is en daardoor mijn interesse in dit spel verlies.
Succes allemaal!
We hebben moeite om de TF te vullen omdat we niet aan het werven zijn en de nieuwe leden vooral van Tweakers en/of de vriendenkring laten komen. Als we gaan werven kan het snel gaan. Maar we moeten eerst weten wat de leden willen/denken.RobVeldman schreef op woensdag 29 april 2015 @ 22:48:
Dus terug naar de startpost. Wat mij betreft is het voorlopig goed zo. We hebben nu al moeite 50 leden te vinden, laat staan twee TF's vullen.
Helemaal mee eens! Maar mocht de meerderheid dit toch willen dan ontkomen we er niet aan. Al denk ik dat de meerderheid gewoon een wekelijkse eis wil en ze vertrekken als er een dagelijkse eis komt.Rannasha schreef op woensdag 29 april 2015 @ 23:43:
[...]
Een dagelijkse intel eis is onzin. Intel is onbeperkt houdbaar, dus zolang er voldoende buffer-intel is in de TF maakt het niet uit of iemand om de dag 20 intel haalt of iedere dag 10 intel. Het enige dat nodig is, is een intel-buffer zodat de fluctuaties van dag tot dag opgevangen kunnen worden. Dan is het vaststellen van een wekelijkse hoeveelheid prima.
Ik denk zelfs dat een dagelijkse limiet contraproductief is. Weinig mensen kunnen iedere dag even actief zijn. Daarnaast is het vaak gunstig om doelwitten op te sparen voor een grote upgrade op Dr T dagen. Het zou me niets verbazen als er op dinsdagen en vrijdagen minder intel binnen gehaald wordt.
Heel jammer dat je vertrekt Steevo. Bedankt dat je nog even een laatste aanval deed en misschien tot ziens in de TF.Steevo_S schreef op donderdag 30 april 2015 @ 08:44:
Ik heb besloten om de tf te verlaten, ik heb nog wel mijn laatste aanval gedaan in de missie.
Ik merk dat het gat tussen casual en de actieve spelers te groot aan het worden is en daardoor mijn interesse in dit spel verlies.
Succes allemaal!
Het hele idee is dus om mensen te gaan werven omdat we op deze manier geen kwalitatief goede spelers meer aantrekken. Een schop naar mensen die niet goed of niet aanvallen en/of te weinig intel halen is een stuk onvriendelijker dan vragen of diegene naar een tweede TF wil gaan. Zo'n persoon kan dan ook altijd terugkomen als het beter gaat. Dit zijn natuurlijk ook nog maar ideeën die nog verder uitgewerkt moeten worden. Maar zoals ik al eerder aan gaf, als we mensen buiten Tweakers om gaan werven zou het hard kunnen gaan en dan is het altijd handig als je alvast een plan hebt liggen.Valachii schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:00:
Zonde Steevohet ga je goed!
Wat betreft het onderwerp van THEDARKEST, stem ik eigenlijk voor geen van de opties (optie 4 dus)
Ik vind dat we de TF eerst maar eens vol moeten krijgen met (kwalitatief) goede spelers.
Met kwalitatief doel ik op mensen die voldoende intel halen en veel (nuttig) aanvallen. (dus niet op je VP / level) Een speler die veel intel haalt, en voor zijn level nuttige aanvallen kan plaatsen vind ik vele malen belangrijker dan een hoog level die maar wat doet.
Hier wil ik een voorbeeldje bij halen: Gisteren heeft Enes' een goede eerste aanval op Mercury (foxtrot) gedaan. Vervolgens was ik aan de beurt en heb ik hem vrijwel afgemaakt (helaas door een verkeerde flare niet direct) een low level had deze nu met gemak (met zookas) kunnen afmaken (ik heb ook gevraagd of de note aangepast kan worden). Vervolgens vind er na mij een aanval plaats die (mijns inziens) nergens op slaat. Een hoog level die met warriors de boel afmaakt. Een aanval die (ZEKER bij foxtrot) heel erg nuttig zou zijn op een andere map met rockets/shocks. Ik ga hier geen namen noemen (dit is makkelijk terug te zien ingame) maar dit is niet zijn eerste keer, geniale attacks worden afgewisseld met hele onzinnige.
In het volkrijgen van de TF met deze "kwalitatief" goede spelers vind ik een grote rol voor officers weggelegd. Laatst hebben we de post van WC gezien waar ook bevindingen uit zijn gekomen en een aantal extra officers zijn geselecteerd. Ik vind dat er dan ook navolging moet komen van deze post/nieuwe officer benoemingen. Het bijhouden van Intel, aanvallen, notes en of aanvallen nuttig zijn.
Mijn zwaktebod is dat ik niet voldoende tijd heb om het officerschap op me te nemen, en dus ook niets met deze punten kan doen. Maar ik vind wel dat ALS we ooit vooruit willen, dit punten zijn die echt uitgewerkt moeten worden. (daarom ook klasse THEDARKEST, dat je je officerschap aangrijpt om hier een discussie te starten, super!)
Nu zie ik niet een streng regime voor me, maar door enigzins verloop van inactieve leden voor wat actievere leden gaan we een heel eind komen (met intel). Ruimte voor casual gameplay bestaat altijd, aangezien er altijd mensen zijn die meer intel halen dan de eis voor bv foxtrot, dus dat heft elkaar prima op.
Wat betreft aanvallen zie ik wel een wat "strenger" regime, aangezien elke aanval ontzettend belangrijk is om verder te komen. Dus mensen die niet aanvallen (zonder reden) of onzinnig aanvallen, moeten echt aangesproken worden.
Tot zover mijn two cents...
Slechte smoes, je hebt vast wel internet op je mobielTorgo schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:23:
Out of office: ivm verhuizing, klussen en nog geen internet in het nieuwe huis, ben ik de komende dagen verminderd beschikbaar.
[ Voor 3% gewijzigd door Aggronor op 01-05-2015 13:01 ]
De vraag die ik mij ook al gesteld heb, hoe wil je dit objectief vaststellen? Het idee van een "nuttig aanval" is helemaal wazig en zorgt voor een scheef gezicht naar de leiding toe (officiers/leider).Valachii schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:00:
Zonde Steevohet ga je goed!
In het volkrijgen van de TF met deze "kwalitatief" goede spelers vind ik een grote rol voor officers weggelegd. Laatst hebben we de post van WC gezien waar ook bevindingen uit zijn gekomen en een aantal extra officers zijn geselecteerd. Ik vind dat er dan ook navolging moet komen van deze post/nieuwe officer benoemingen. Het bijhouden van Intel, aanvallen, notes en of aanvallen nuttig zijn.
Verwijderd
Omdat we nu nog Tinderbox doen, kunnen zeer veel troepen nuttig zijn. De "niet-nuttige" Tmed aanvallen zijn zo goed als verdwenen en de aanvallen die nu met tanks nog worden gedaan, leiden vaak tot goede aanvallen. Dus om alleen nog specifieke troepen aan te laten vallen is nu met Tinderbox nog niet nodig.EnerQi schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:18:
[...]
De vraag die ik mij ook al gesteld heb, hoe wil je dit objectief vaststellen? Het idee van een "nuttig aanval" is helemaal wazig en zorgt voor een scheef gezicht naar de leiding toe (officiers/leider).
Ik (als officier) heb al eens voorgesteld om de notes uit te breiden naar specifieke troepen volgorde om een map zo snel mogelijk af te maken. Het nadeel hierbij is dat we (officiers) niet 24/7 online zijn en sommige aanvallen lukken beter dan andere waardoor de notes weer aangepast moet worden ;-).
Mijn voorstel om alleen warriors en hooka's te gebruiken werd ook niet hard op gereageerd.
Ik wil gerust tijd steken in het beoordelen van aanvallen, maar alleen als dit (voor een groot deel) objectief kan. Ook zouden de niet-nuttige-aanvallen / intel-week-eis niet halen tot consequentie moeten leiden en daar wil de TF nog niet aan
Verwijderd
Het is wel heel veel om bij te houden. Met een dagelijkse inteleis ben ik het niet eens. Ik denk dat we foxtrot gewoon nog niet moeten spelen tot we in onze sheet zien dat het mogelijk is.EnerQi schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 08:26:
Objectief kunnen we het volgende vaststellen:
1. het niet-aanvallen in niet-gehaalde missies
2. niet halen van de intelweekeis
Officiers zouden ook
- notes bijhouden/schrijven. We schrijven de aanvalsrichting, de blindstop making en welke rockets/shocks er weggehaald moeten worden.
wat we dus niet meten/doen is:
- niet-aanvallen in gehaalde missies
- dagelijkse inteleis: we starten een missie om ~20.00 of niet. Het zal of Tinderbox of Foxtrot worden.
- zeer specifieke troepen vermelden in notes (en/of volgorde).
- niet-nuttige aanvallen
- spelers die niet de notes volgen (zoals "low level only" en toch aanvallen)
Verwijderd
De week intel is een kleine moeite om bij te houden.. Maar heb jij de namen van de gister niet behaalde missie genoteerd ? En wat betreft de notes bijhouden.. dat gebeurt nog steeds niet zoals het zou moeten.EnerQi schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 11:31:
Hmm ik mis iets in je post @ slot.
we houden het volgende bij:
- week intel (XP sheet) op zaterdagavond
- niet aangevallen in niet-gehaalde missies
- notes bijhouden
Wat is hier veel aan? Dit doen we nu ook al.
We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door VERINGTENTJE op 06-05-2015 09:44 ]
Behalve leadership (world heeft 2 accountsVERINGTENTJE schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:30:
edit
Ok, hier was dus al over nagedachtJe zit dan idd met leadership, niet aan gedacht...
Het puntensysteem heb ik eerder al geopperd, daar was nogal wat weerstand tegen helaas.EnerQi schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:14:
Niet aanvallen = -2 (bij niet-gehaalde missies)
Week intel = -1
Notes niet volgen = -1
Bij -5 = kick
Om pluspunten te scoren:
Week intel ingehaald (2e week) = +1
Reset om de 4 weken/maand. Of om de 2 weken?
------------
Is het misschien een idee om 5a6 spelers niet te laten aanvallen tenzij het blijkt dat we de missie niet gaan halen? Die 5a6 spelers vallen in het laatste uur aan om alsnog de missie te halen. De later-aanvallen afweging zou ook voor alle officieren kunnen gelden.
De bedoeling is om ervoor te zorgen dat iedereen een steentje bijdraagt en de leechers eruit kunnen halen![]()
* EnerQi thinks out loud
Twee TF's van 25 lijken me wat klein, vooral omdat je ook wat lagere missies zal moeten doen en de rewards ook lager zijn. Maar de gedachte is verder helemaal goed imo.VERINGTENTJE schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:30:
Zomaar even een hersenspinsel: Is het geen idee om 2 TF's van 25 man te maken, en dat we elke week de laatste paar mensen van de ene groep laten 'degraderen' en de hoogste paar mensen van de andere groep te laten 'promoveren'?
Op die manier krijg je dat mensen meer intel willen scoren omdat ze niet willen degraderen of juist willen promoveren.
Ik heb er verder nog niet over nagedacht, dus misschien kleven er een heleboel nadelen aan, geen idee.
edit
Ok, hier was dus al over nagedachtJe zit dan idd met leadership, niet aan gedacht...
Het missen van de OP boot kan afgevangen worden door een bepaalde tijdstip op een bepaalde dag af te spreken wanneer dat gebeurd. Verder moet er altijd goed overleg blijven tussen de leiders en officers van beide TF's.EnerQi schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:18:
[...]
Behalve leadership (world heeft 2 accounts) heb je ook nog het probleem met het collecteren van de OP boot en het starten van de missie (niet meedoen of een OP boot missen bij promotie/demotie).
Overigens zie ik 25 man minder snel hogere missies doen wegens intelgebrek dan 50 man... Ondanks dat de missies bij 50 man duurder in intel zijn (maar geen 50%!)
FreeReef.nl
FreeReef.nl
Lol, leave a friendly note when kicking someone from your Task ForceWorld Citizen schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:19:
Release notes nieuwe update!
Update: "The Temple of Doom Cannons"
EVENTS
- A new enemy approaches: Colonel Gearheart! Tear down her War Factories in the hunt for prototype modules
- Hammerman attacks YOU...
- Events are now daily! (tap here for more info)
- Daily events start at 6am and end at 3am the following day (21h duration)
NEW STUFF
- Prototype Weapons Lab (unlocks at HQ 15)
- Assemble experimental and unstable prototype defenses
- Distract and destroy with a new Gunboat ability: Critters (unlocks at HQ 19)
- Two new super-challenging operations
- Sea and land turtles
IMPROVEMENTS
- One-time only player name change (Settings > Accounts > Change Name)
- Watch your attack replays from the revamped Activity Log
- Retreat confirmation
- Re-arrange your base more easily by swapping building positions
- Drag and drop Landing Crafts to switch their order
- Check out your Task Force's operation stats
- Leave a friendly note when kicking someone from your Task Force
- Even better AI pathfinding
- Arabic language support
- Lots of new graphics
- Tons of bug fixes
CHANGES
- Ice Statue boost duration reduced to 8h from 10h
- Flamethrower and Scorcher burn damage increases from +damage statues
- VP reward boat comes at 6am now, when the day's event starts
- Reduced camera shake from the Grenadier's explosions
TELL US WHAT YOU THINK
- Please post your feedback about this update here
Ze zijn bezig world, ik wou nog een T lvl doen en kan niet meer inloggenWorld Citizen schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:34:
En hij is uitgebracht!! Whoho here we go!
Moet alleen wachten tot ik wifi heb vanavond 😞. Kan nu niet updaten...
Dus Vertel vertel hebben we een nieuw event vandaag al?
[ Voor 9% gewijzigd door Aggronor op 06-05-2015 11:36 ]
FreeReef.nl
Klinkt bekend, ik wou net aan terror 11 beginnen. In ieder geval nog een paar kunnen doen.THEDARKEST schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:35:
Ze zijn bezig world, ik wou nog een T lvl doen en kan niet meer inloggen
Ja ik snap de wens verder ook wel hoor. Maar je kan niet ontkennen dat het best humor is, een friendly note terwijl je zojuist een rotschop hebt gekregen.World Citizen schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:38:
Die friendly note is een aanvraag van ons. Na lang spreken met Tim vond hij het ook een goed plan. Hebben we het al over sinds de TF Update.
Zover ben ik niet eens gekomen vandaag, dat stomme werk ookMRCL schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:50:
[...]
Klinkt bekend, ik wou net aan terror 11 beginnen. In ieder geval nog een paar kunnen doen.
Jammer dat ie gierig wasMRCL schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:09:
Makkelijk wel, maar gul helaas niet. Vanaf level 10 begint het voor mij meestal wal leuker te worden, maar dat zat er vandaag helaas niet in.
FreeReef.nl
Verwijderd
Ik heb nog geen update om te downloadenWorld Citizen schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:27:
Blijkbaar krijgen we vandaag al de nieuwe 7 drt levels 😀. Sommige hebben hem al afhankelijk van tijdzone
FreeReef.nl
Dus vandaag en morgen Dr. T en dan overmorgen Gearhart?World Citizen schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:47:
Android komt altijd later ja ....
Events volgorde info:
- Events will start at 6am each day (according to your timezone)
- Events will end at 3am the following day (according to your timezone)
- Each event lasts 21 hours
[afbeelding]
Verwijderd
Dus met IOS kun je een Android speler al aanvallen ?!?THEDARKEST schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:45:
[...]
Op Android hen ik em nog niet op IOS ben ik nu aan het updaten 😁
FreeReef.nl
Verwijderd
Misschien wel morgen of overmorgen hammermanWorld Citizen schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:54:
Ik denk het dark... Maar ik weet niet of we vandaag de normale of de vulcano drt krijgen. Als het vulcano is dan hebben we morgen gearhart... Anders hebben we dus morgen vulcano en overmorgen gearhart.
Hier ook een volle map en genoeg loot en diamanten voor het defense gebouwtje mocht het nodig zijn.
2 weken sparen werpt zijn vruchten af 😀
Yep dat kan.Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:52:
[...]
Dus met IOS kun je een Android speler al aanvallen ?!?
Vandaag normal terror. Dus inderdaad morgen Volcano.World Citizen schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:54:
Ik denk het dark... Maar ik weet niet of we vandaag de normale of de vulcano drt krijgen. Als het vulcano is dan hebben we morgen gearhart... Anders hebben we dus morgen vulcano en overmorgen gearhart.
Hier ook een volle map en genoeg loot en diamanten voor het defense gebouwtje mocht het nodig zijn.
2 weken sparen werpt zijn vruchten af 😀
Lijkt me niet dan zouden Gearhart en Hammerstein andersom staan denk ik.Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:58:
[...]
Misschien wel morgen of overmorgen hammermanis dat geen optie ?!?
[ Voor 15% gewijzigd door Aggronor op 06-05-2015 13:00 ]
Verwijderd
Het is een cirkel van 6 dagen... als de cirkel zondag begonnen is, dan heb je overmorgen hammerman. Ontrafel de gedachtes van supercell maar...THEDARKEST schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:59:
[...]
Yep dat kan.
[...]
Vandaag normal terror. Dus inderdaad morgen Volcano.
[...]
Lijkt me niet dan zouden Gearhart en Hammerstein andersom staan denk ik.
FreeReef.nl
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq