Hoi
Allereerst ben ik echt ontzettend blij dat er een discussie is losgekomen hier. Ik vond het zelfs redelijk lang duren en had meer meningen verwacht.
Blijf dat aub ook doen.. als je iets opvalt, niet aanstaat of wat dan ook.. please laat het me weten. Ik vind het niet erg gecorigeerd te worden, en ga graag op de duivelsstoel zitten. Aangezien we op dag 1 van de lancering zijn begonnen, heb ik net zo veel ervaring als wie dan ook...
Dan wil ik wel alvast kwijt dat ik nog steeds achter mijn (onze) beslissing sta, en ik ook denk dat het goed heeft uitgepakt.
Stukje motivatie van mijn kant:
Ik ben de TF gestart omdat het me leuk leek om eens een clan te belijnen. Mijn insteek is en is altijd geweest om een groep te vormen rond de spelers. Ik had zelf geen doel. De eerste dag stak ik het ook in als een vrijblijvende TF waar we wel kijken hoe het gaat.
Als ik dan nu kijk naar welke spelers we hebben, wat hun motivatie en mening is, en wat de verdeling is tussen de verschillende kampen, dan is de kern van onze TF zeer gierig. Ze willen meer, hoger, moeilijker en dat blijkt ook wel in het resultaat.
Dan probeer ik dus het ledenbestand te vormen naar die grootste groep. In de essentie moet je daar democratisch in zijn, maar ervaring leert mij dat het soms in de ontwikkelfase veel efficiënter is om af een toe in overleg een knoop door te hakken in korte tijd. Hoe meer stabiel en bedreven je ledenbestand word, hoe minder dit nodig is omdat iedereen elkaar in de gaten gaat houden en de sociale controle ervoor zorgt dat het bestand zich vanzelf gaat filteren.
Als laatste even, ik bedoel alles wat ik hieronder zeg goed. Wellicht geeft schijfstijl soms een andere indruk... Maar ik probeer niks anders als beter te worden met de TF.
Klopt! Dit is mijn fout. Ik heb er nooit bij stil gestaan ook de TS aan te passen. Dit zal ik voortaan doen, en begin daar morgen mee.
mimang schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 23:21:
Vind het een beetje jammer dit. 2e clan op boombeach misschien starten voor de mensen die niet zo overdreven hoge / veel eisen heeft? Het is en blijft een spelletje en dus 10 intel / week en elke dag aanvallen vind ik een behoorlijke eis hoor...
10 intel per week per persoon is voor onze clan veel te weinig.
We doen elke dag een 225 intel missie. Als iedereen nu zou proberen om 10 intel te halen dan zouden we dus:
50 leden keer 10 intel = 500 intel ophalen.
500 intel gedeeld door 7 dagen = 71 intel per dag. Waardoor we dus maar een missie van 71 intel kunnen doen.
De werkelijke eis zou eigenlijk 32 intel moeten zijn.
225 intel keer 7 dagen = 1.575 intel
1.575 intel gedeeld door 50 leden = 32 intel.
We mogen denk ik ontzettend van geluk spreken dat de eis nu 10 intel is. Er zijn leden die dit compenseren door 5 tot 10 keer meer dan de eis van 10 te halen. Deze leden deden soms echt veel moeite om intel te halen zodat we weer een missie konden doen.
We mogen denk ik heel blij zijn dat er leden ver onder hun niveau spelen en in een andere TF wellicht hogere missies kan doen.
Geen intel eis, is dus al niet mogelijk omdat we de intel nodig hebben. De eis is nu eigenlijk voor ons niveau erg laag…
Rannasha schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:29:
[...]
Als je 10 intel per week als minimum eis hebt (en dat op zaterdag evalueert), dan kun je niet iemand kicken die van zondag ochtend tot dinsdag avond 3 intel heeft gehaald. Zo-mo tot di-av is ~42% van de week en in die tijd is 30% van de drempelwaarde behaald. Ja, dat betekent dat je achterloopt op het schema, maar dat is makkelijk in te halen.
Een minimum-intel-regel is prima, maar pas die dan wel correct toe.
Rainmaker schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 23:11:
[...]
Is me bekend.
Echter; aan de ene kant wordt er gezegd dat dit nu een "professionele" taskforce aan het worden is, en dat er een aantal regels zijn. Deze regels staan zwart op wit (eigenlijk wit op grijs); in de TS van dit topic.
*knip
Dus; dingen die in de chat worden gezegd zijn mijn inziens niet gegarandeerd door de gebruiker gelezen.
Dat er niet zomaar mensen gekicked mogen worden ben ik het natuurlijk mee eens. Alles gebeurd in overleg op zijn minst, en deze losstaande dinsdag avond, die niet standaard elke week terugkomt was zo een snelle actie.
Ik heb in mijn 2 posts redelijk duidelijk uitgeschreven wat de motivatie is.. En EnerQi soms het ook goed op.
Wat ik belangrijk vind, en dat is dus gebaseerd op de gierigheid van onze leden die momenteel het grotere deel van de TF bekleden.
Als je doel is om 10 intel te halen voor de eis, dan pas je niet in onze TF.
Ik bedoel te zeggen dat het grote gedeelte van onze TF leden niet eens naar de intel eis kijkt. Op hun dooie gemakje halen ze de 10 intel, waar een 10 tal (ook lage leden) echt extreme aantallen haalt. Dus onze TF is op zoek naar spelers die dusdanig actief zijn, of het spel dusdanig spelen dat 10 intel een eitje is.
Als je in verhouding veel trager groeit, dan andere leden van eenzelfde niveau, pas je niet in onze TF.
Het grootste gedeelte van onze leden spelen het spel redelijk snel. Zijn actief, en willen groeien en beter worden. Als dit is wat de speler willen, dan moet de TF zich daar ook naar vormen.
Als je het spel zo niet wil spelen, dan is daar niks mis mee, maar dan ben je niet de beste keus voor onze TF..
De enigste die gereageerd heeft die dinsdag is Provine. Tuurlijk baal ik dan, en dat is een fout. Maar dat is een risico wat ik genomen heb, Provine is terug, en het effect is naar mijn mening dus redelijk perfect. De overige leden hebben niet gereageerd. Dit kan betekenen dat ze boos zijn en denken “F-it”, of eigenlijk toch wel klaar waren…
Daarnaast zijn er enkele leden en ik die nogal veel in de gaten houden. Het is echt niet dat we enkel gekeken hebben naar die dinsdag avond en niet naar het verleden.
Raffellos geeft aan van niks te weten, maar dat zegt ook eigenlijk genoeg. Als hij in het lijstje was gevallen dan had hij allang in het verleden een keer net na een TF aanval in de chat zien staan “Yo wat ging er door je heen”… Er is altijd al opspraak geweest rond de leden die gekicked zijn, waarin Provine wellicht de dupe is geweest van de adhoc methode.
Ik moet ook zeggen dat ik niet echt veel opmerkingen heb gehad over die dinsdag avond. Alle leden die binnen de vorm van onze TF passen, hebben het volgens mij maar half mee gekregen. Dat bevestigd voor mij een klein beetje dat we allemaal een beetje op 1 lijn liggen.
Hoe stabieler onze TF word, hoe makkelijker dit ook zal gaan. Straks zijn er echt niet meer van dit soort acties, want de leden die overblijven houden elkaar in de gaten en geven feedback(!!!op een vriendelijke manier!!!.
Als er excessen zijn dan filteren we er die nu zo uit. En ook nu zijn er nog een handvol leden over die weer er ver onderuit vallen.
We zitten op 48 van de 50 leden. 80% valt in de groep “let’s go and bring it on”.. Op het moment dat we 49 leden hebben, kick ik mijn 3e account.. want ook die past niet in de groep, maar heeft zijn functie gedaan. Daarna, zullen we met zijn alle weer moeten bekijken of er leden zijn die erbuiten vallen. Totdat er niemand meer buitenvalt.. blijf je dit houden.
Als de groep zegt “we hoeven niet meer gestimuleerd te groeien”, dan doen we dat niet meer, en blijven we met wie we zijn, tenzij er iemand mee kapt.
Pro TF. Dat zijn we nog niet, en ik weet ook niet of we daar heen willen. We spelen ver boven onze concurrentie.. dat wel. We hebben zeer actieve leden en als ik rondneus bij andere TF’s, dan spelen die missies van 135 intel. Dus ja, als de groep zegt we gaan helemaal gek, dan sta ik in dienst dit te vormen…
Als ik nu rondkijk dan zijn er best wat spelers die soms iets opofferen voor de TF. Ik heb ook wel eens geen gold voor hertrainen van troepen, maar val dan toch aan in de TF. Soms verplaats ik mijn boost tijd van de meest ideale periode naar een paar uur eerder of later om hem in de TF te gebruiken.
Dit word echt niet van je verwacht momenteel, maar ja er zijn spelers die zo bezig zijn. Een echte Turtle speler past er dus niet echt tussen…
Nu kap ik ff met typen, want dit is de 2e keer dat ik het typ, en ben er klaar mee
Als je iets mist aan uitleg of je bent het ergens niet mee eens, of je hebt een idee… laat het weten. Serieus, dat is het enigste wat ik heb om van te leren…
Nu ga ik VP jagen