Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
Goed werk World!

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:33
Afbeeldingslocatie: http://tftweakers.bieslook.com/wp-content/uploads/2015/02/sliderrank640.png

Ja ja plek 2317 gehaald!

Ik wil iedereen die mee heeft geholpen om vandaag toch de 300 Intel te halen heel hartelijk danken!

[ Voor 19% gewijzigd door World Citizen op 17-02-2015 00:32 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:56
wat is het minium wat ik kwa level en victory points moet hebben wil ik de tweakers taskforce kunnen joinen. Ik weet dat hij nu op 300 staat maar dat hij af en toe verlaagd wordt om nieuwe leden toe te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperKneus schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:21:
wat is het minium wat ik kwa level en victory points moet hebben wil ik de tweakers taskforce kunnen joinen. Ik weet dat hij nu op 300 staat maar dat hij af en toe verlaagd wordt om nieuwe leden toe te laten.
Mag ik jou vragen welk lvl je bent en hoeveel VP je hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:01

Rannasha

Does not compute.

Wat betreft de keuze van missies en minimum intel eisen:

Missie keuze
We hoeven niet per se iedere dag dezelfde missie te doen lijkt mij. Zeker nu we nog niet genoeg intel binnen halen om iedere dag Bottleneck te doen zonder te hoeven wachten. Bovendien verslaan we Bottleneck nog niet vaak. Aan de andere kant is Sour Grapes vrij makkelijk en kunnen we de intel daarvoor wel opbrengen.

Oplossing: Bijvoorbeeld 4 dagen per week Bottleneck en 3 dagen per week Sour Grapes. De keuze van de missie kan worden afgestemd op Dr Terror timing: Bottleneck op DrT dagen, wanneer mensen meer online zijn en meer boosts gebruiken. Sour Grapes juist op de dag voor DrT, zodat iedereen vrijwel zeker is van een volle boot loot om de dag erna een grote upgrade te starten.

Naarmate we meer intel per week binnen halen en beter worden in de operations, kan het aantal dagen Sour Grapes omlaag, tot het de 0 bereikt, waarna we langzaam de volgende operatie kunnen invoeren, beginnend met 1-2 keer per week, enz...

Minimum intel eisen
De taskforce bereikt een steeds hoger level, dus de hoeveelheid intel die te verzamelen is, neemt toe. Daarnaast willen we moeilijkere operations doen en is er dus meer intel nodig. Momenteel worden de intel eisen een beetje willy-nilly vastgesteld. Dat kan beter.

Bijvoorbeeld: Kies nu een minimum intel niveau, dat voor de huidige situatie redelijk is. Bijvoorbeeld 15/week. Bekijk vervolgens iedere week de totale hoeveelheid intel behaald door de TF en verhoog het minimum niveau met hetzelfde percentage als dat de totale hoeveelheid is toegenomen. Voorbeeld: De wekelijkse intel-opbrengst voor de TF stijgt van 1000 naar 1050 (+5%). De minimum-eis stijgt de week erna daarom naar 16 (5% hoger dan 15, afgerond). Spelers met een lager level zullen sneller groeien dan het gemiddelde van de TF, dus nieuwere spelers zouden geen moeite moeten hebben om de stijging van het minimum niveau bij te houden.

Parallel hieraan zou je kunnen denken aan het opsplitsen van de intel-eis in twee delen: Een absoluut minimum per week en een voortschrijdend gemiddelde over de laatste 4 weken. Bijvoorbeeld: Absoluut minimum van 12 per week, maar het gemiddelde over de laatste 4 weken moet minstens 20 zijn. Zo kun je incidenteel een week wat minder actief zijn (zonder dat dit direct gemeld moet worden), maar kunnen de algemene eisen aan intel-vergaring strenger worden.

TDLR: Neem wat Ritalin als je de aandacht te kort komt voor een korte tekst als deze!

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:34:
[...]

Mag ik jou vragen welk lvl je bent en hoeveel VP je hebt ?
Level 15 en VP 85. Ik weet dat ik nog een beginner ben en dat ik nu nog niet kan joinen maar ben benieuwd wanneer wel, dan weet ik waar ik heen moet werken. Ben net HQ6 en ga zo snel mogelijk HQ7 aanzetten zodat ik de quarry krijg voor stenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Beetje frustrerend dat een level 50 een missie afmaakt terwijl die meer damage op een andere missie kan doen....dit mag wel zwaarder wegen dan een keer geen intel of niet aanvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperKneus schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:56:
[...]

Level 15 en VP 85. Ik weet dat ik nog een beginner ben en dat ik nu nog niet kan joinen maar ben benieuwd wanneer wel, dan weet ik waar ik heen moet werken. Ben net HQ6 en ga zo snel mogelijk HQ7 aanzetten zodat ik de quarry krijg voor stenen.
Groei zo snel mogelijk en zo hard mogelijk, VP eis blijft wel op 300 staan.

@ Rannasha, mijn stem heb je !! Ben het volledig met je eens. De intel eis mag van mij wel 100 zijn in 4 weken (gemiddeld 25 per week).

@ Steevo, het is al vaker voorgekomen. Het is zeker niet netjes, probeer hem te vragen waarom. En wat stel jij voor om daar eventueel mee te doen ?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2015 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Is goed hoor, op dit moment heb ik via het supercell forum een task force gejoined, kan ik alvast ervaring opdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Assembly - Bottleneck #001

Het eerste filmpje staat online!

Dit is de map Assembly in de missie Bottleneck. Deze word met 7 aanvallen neergehaald, en dat was keurig!

[ Voor 17% gewijzigd door World Citizen op 18-02-2015 23:00 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Borderlin 98 - Sour Grapes #002

En de 2e

Borderline 98 in de missie Sour Grapes

[ Voor 26% gewijzigd door World Citizen op 18-02-2015 23:01 ]

FreeReef.nl

• SuperKneus
Leuk die filmpjes, mooie aanvallen ook. Had die 2e niet beter eerst door andere aangevallen kunnen worden?

• Valachii
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-03 12:18
SuperKneus schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 08:51:
Leuk die filmpjes, mooie aanvallen ook. Had die 2e niet beter eerst door andere aangevallen kunnen worden?
Hoe minder aanvallen per "map" hoe beter SuperKneus. Dus dit was perfect :)

• SuperKneus
Valachii schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:20:
[...]

Hoe minder aanvallen per "map" hoe beter SuperKneus. Dus dit was perfect :)
Oke dat wist ik niet dus ja dan is het wel beter. Maar aan de andere kant is het denk ik voor de rest van de members (en dan voornamelijk de beginners / 'low level' members) ook leuker en leerzamer als ze ook aanvallen.

Of zit er een heel groot verschil in het krijgen van punten / resources tussen de map slopen met 1 aanval of met 10 aanvallen.

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

SuperKneus schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:24:
[...]

Oke dat wist ik niet dus ja dan is het wel beter. Maar aan de andere kant is het denk ik voor de rest van de members (en dan voornamelijk de beginners / 'low level' members) ook leuker en leerzamer als ze ook aanvallen.

Of zit er een heel groot verschil in het krijgen van punten / resources tussen de map slopen met 1 aanval of met 10 aanvallen.
Aan het einde van de dag is wat telt het aantal behaalde Force Points. Het maakt niet uit of je aanvallen overhoudt of niet.

• SuperKneus
Rannasha schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:28:
[...]

Aan het einde van de dag is wat telt het aantal behaalde Force Points. Het maakt niet uit of je aanvallen overhoudt of niet.
En hoe zit het met de resources die je krijgt. Maakt het uit als je als member geen aanval hebt gedaan?

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

SuperKneus schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:30:
[...]

En hoe zit het met de resources die je krijgt. Maakt het uit als je als member geen aanval hebt gedaan?
Nee, dat maakt niet uit.

Verwijderd

SuperKneus schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:24:
[...]

Nee dat niet, maar als de basis met 1 aanval wordt gesloopt. Dan blijven er meer aanvallen over voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Afbeeldingslocatie: http://tftweakers.bieslook.com/wp-content/uploads/2015/02/logogot.png

En we hebben weer 4 nieuwe videos!

Check

TaskForce Tweakers Website - Videos/TaskForce Missions

Of direct op ons:

Youtube Kanaal - TaskForce Tweakers

Like, Share en word Abbonee om de TF te helpen!!!!!

Thanks

[ Voor 29% gewijzigd door World Citizen op 20-02-2015 18:07 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Afbeeldingslocatie: http://tftweakers.bieslook.com/wp-content/uploads/2015/02/logogot.png

Clean Sheet

We zitten vol! We hebben nu 50 leden waarvan 2 nog met een dubbel account. Voorlopig zijn die beide erg nuttig, dus laten we die even zitten. Mochten er aanmelding komen van 50+ leden, dan gaan we die personen wel vragen om hun account te kicken...

Maar voor nu zitten we dus vol, en dat betekend dat we een met een schone lei van start gaan deze week.

We moeten met 50 leden de 300 intel per dag makkelijke gaan halen, want we willen de Bottleneck missie doen. Sour Grapes is leuk, maar gisteren heeft de helft niet aangevallen... en dat betekend dat we beter zijn, en hoger moeten.

Intel

De Intel eis staat momenteel op 20 intel per week. Dit is nog steeds aan de krappe kant. Gelukkig hebben we nog steeds leden die mega veel intel binnen slepen, en hoop ik dat we de komende week daar voldoende aan hebben. Mocht volgende week blijken dat we nog een intel tekort hebben, dan moeten we deze regel gaan aanpassen, en zullen we de spelers wellicht in moeten ruilen. Voorlopig is het dus belangrijk dat je rond de 20 per week uit gaat komen, en dat we elke dag 300 intel halen.

Aanvallen

Aanvallen word bij deze echt een must. Simpel gezegd is het onacceptabel dat je niet aangevallen hebt in een missie die we niet gehaald hebben. Mocht dit voor gaan komen dan zal dit echt leiden tot een kick. Het kost je 3 minuten per dag, en dit vereisen we van onze leden. 90% van onze leden heeft daar ook geen enkele moeite mee. Afmelden is natuurlijk nooit een probleem!

We zullen een nieuwe pagina in onze sheet gaan maken, en daarin bij gaan houden hoe dit verloopt.

LAATSTE VERSIE

Groei

Afgelopen week was wat onrustig ivm het tekort aan Intel. We wilden graag Bottleneck spelen, maar het moest telkens weer Sour Grapes worden. Ondanks dat dit soms niet erg is, zoals Rannasha hieronder al schreef, moeten we toch echt ambiëren Bottleneck te spelen.

De missie die we net niet halen is ons doel. Een missie die we makkelijk halen moet altijd als een stap terug voelen. Gelukkig zijn de meeste leden het daar mee eens.. Dus de doelstelling moet altijd dat stapje hoger zijn..

Hopelijk gaan we deze week met wellicht een uitzondering dus elke dag Bottleneck spelen, en uiteraard dik verslaan :)

Website

Onze website is nu bijna klaar. Hier en daar moet ik nog wat dingen updaten en de eerste "Spelers Info" heb ik ondertussen binnen.

Nogmaals de oproep aan de leden om de volgende info :

- Avatar van 300x300 pixels (gewoon een plaatje mag ook, knip ik hem wel kleiner)
- Boom Beach lijfspreuk, of slagzin
- Stukje tekst over jezelf, omtrent BoomBeach.. dus wat je leuk vind, of bijzonder aan het spel

Daarnaast mag je altijd tips of nieuws insturen. Ak is het nog zo een kleine tip of komt het nieuws via een andere website.. dat maakt niet uit.

Stuur me dit in een PM of op ons Gmail account tftweakers[apenstraatje]gmail.com

Videos

En we hebben nog 2 extra video's online gegooid :)

#007 TaskForce - Sour Grapes - Fluke 78 - SOLO!!!

#008 TaskForce - Sour Grapes - Pardox 90

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 09:36
Mooie site, erg strak. Ik ga bieslook onthouden :)

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Weer 3 nieuwe!

# 011 TaskForce - Bottleneck - Mercury 96

#010 - TaskForce - Bottleneck - Wallop 88

#009 TaskForce - Sour Grapes - Tonnage 94

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERINGTENTJE
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 12:12

VERINGTENTJE

BtC Hodler since '15

Even over bommen vs. barrage.
Ik zie regelmatig dat er barrage gebruikt wordt bij targets die stijf tegen elkaar aan staan. Volgens mij kan je hier beter bommen gebruiken.

Rekenvoorbeeld: (ik ga nu uit van max. bommen (5034) en max. barrage(11910))
1e barrage kost 10 GBE. De 2e kost 16 GBE. (totaal dus 26 GBE).
1e bom kost 3 GBE. De 2e kost 5 GBE, 3e kost 7 GBE, 4e kost 9 GBE (totaal dus 24 GBE).

Als er 2 targets tegen elkaar staan, dan kan je dus met 1 bom 2 targets raken.
Dat betekent dat je met 4 bommen 40.272 dmg kan doen (4x 5034 x2 targets)
Met 2x barrage kan je maximaal 23820 (2x11910) dmg doen (mits alle missiles doel raken).

Ergo: Met 2 GBE minder (26 vs 24) doe je dus 16452 dmg méér.

Er staan ook regelmatig 4 targets in een vierkant naast elkaar. Dan wordt het voordeel van bommen dus nog een stuk groter.

Bovenstaande geldt uiteraard alleen als je nog geen bommen/barrage hebt gebruikt. Na een paar bommen gegooid te hebben wordt het ‘goedkoper’ om barrage te gebruiken en vice versa.

edit: Barrage kan waarschijnlijk ook meerdere targets tegelijk raken, maar een barrage bestaat uit 15 schoten (dus 794 dmg per schot) verspreid over 6 'vakjes'. De kans dat ie meerdere targets raakt is dus niet zo groot. Het zal uiteraard wel gebeuren en dan wordt het verschil tussen bommen en barrage iets kleiner, maar nog steeds ruimschoots in het voordeel van bommen.

[ Voor 15% gewijzigd door VERINGTENTJE op 24-02-2015 18:56 ]

Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Iemand tips om deze te verslaan?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EGYuBlI.jpg

Liefst met hookers mijn Warriors zijn pas level 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagana
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 21:56
@ steevo_s

Ga via links naar boven, barrage op de rocketlauncher dan via achter naar de hq zou ik doen.

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:55

QuasaR

One ring to rule them all

Als iemand eruit geschopt wordt had ik enigszins wel een uitleg hier verwacht waarom...

Daddy of 3 :)

• jespertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-04 10:58
Ik ben blijkbaar ook gekicked, reden eigenlijk onbekend, geen berichtje over gehad wat er misschien niet goed gaat of dergelijke.

Volgens mij heb ik elke keer nog de VP eis gehaald en ben ik ook niet degene die het minste haalt. Ik heb niet altijd kunnen aanvallen omdat ik niet altijd kan kijken op Boom Beach waardoor het kan voorkomen dat ik niet elke dag aan de grote opdracht kan meewerken, maar als dit een probleem is stuur hier dan een bericht over en geeft mensen de tijd om hier in te verbeteren.

In de chat van de taskforce is dit niet mogelijk, want als ik soms na een uurtje kijk zijn er weer 100 nieuwe berichten en om die allemaal door te lezen heb ik niet altijd behoefte aan en tijd voor. Als je wil groeien als taskforce lijkt het me ook logisch om mensen persoonlijk op hun fouten te wijzen en ze hier een kans in te geven om te laten groeien, maar blijkbaar werkt dat zo hier niet. Het ene moment krijg je nog een aantal complimenten voor een nette aanval vanuit de officers en 1 a 2 dagen laten word je gekicked...

Ik ben benieuwd wat nu precies de reden is, laat maar horen ;)

• ormsambeek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-08-2024
Als ik het goed begrepen heb, 2x niet aangevallen in een mislukte missie. Pls don't shoot the messenger.

• World Citizen
Hoi,

Het is vervelend.. maar als je 2x in een paar dagen tijd niet aanvalt en we halen de missie niet... dan is dat balen. We hebben die aavallen hard nodig.

2x in zo een korte duur is dan wel veel, vinden jullie niet.. als je kijkt naar hoe de andere leden bezig zijn met de aanvallen... ?

Daar heb ik op besloten de kicks uit te voeren. Ik heb een redelijk duidelijke post geplaatst met uitleg eerder.

Ik vraag dan ook aan jullie waarom je die 2x niet hebt aangevallen, en dat niet even laat weten dan. Blijkbaar is het reageren binnen 39 minuten nadat we de missie niet gehaald hebben geen probleem....

[ Voor 5% gewijzigd door World Citizen op 26-02-2015 22:40 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR

QuasaR

Ik ben een zwakke speler en wacht meestal tot het einde om aan te vallen omdat meeste defensieve dan al uitgeschakeld is en ik meer kans maak om echte schade toe te dienen. Heb we eens in het begin van een level aangevallen en dat is gewoon een slachtveld waarbij ik totaal geen schade toe kan dienen.
Het wil in mijn geval voorkomen dat ik niet op tijd thuis ben om voor het einde van een missie de aanval te doen, ook omdat de waarschuwing die je normaal 1 (of 2) uur van te voren niet altijd aankomt.

Overigens ben ik niet rouwig om het feit dat ik gekickt ben. Ik merk dat jullie vrij hard gaan in de ontwikkeling / missies en merk dat ik daar niet in mee kan gaan en jullie in feite op die manier ook een beetje tegenwerk.

[ Voor 18% gewijzigd door QuasaR op 27-02-2015 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:16
@ Officieren (en leider)

Ik meen me te herinneren dat we pas op zaterdag/zondag kickten ipv random door de week.
Wat is de reden om hiervan af te stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:17

NSG

Je weet niks!

EnerQi schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:59:
@ Officieren (en leider)

Ik meen me te herinneren dat we pas op zaterdag/zondag kickten ipv random door de week.
Wat is de reden om hiervan af te stappen?
De eerdere kicks in het weekend hadden te maken met niet halen van de intel eis op momenten dat we die wel hard nodig hadden. Gezien het aantal behaalde intel op zaterdag op null wordt gezet, werd het weekend uitgekozen om te kicken.

De kicks van deze week waren echter gebaseerd op het niet voldoen aan de "elke dag aanvallen" eis, je begrijpt dan wel dat er niet tot het weekend gewacht gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jespertje
World Citizen schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:32:
Hoi,

Het is vervelend.. maar als je 2x in een paar dagen tijd niet aanvalt en we halen de missie niet... dan is dat balen. We hebben die aavallen hard nodig.

2x in zo een korte duur is dan wel veel, vinden jullie niet.. als je kijkt naar hoe de andere leden bezig zijn met de aanvallen... ?

Daar heb ik op besloten de kicks uit te voeren. Ik heb een redelijk duidelijke post geplaatst met uitleg eerder.

Ik vraag dan ook aan jullie waarom je die 2x niet hebt aangevallen, en dat niet even laat weten dan. Blijkbaar is het reageren binnen 39 minuten nadat we de missie niet gehaald hebben geen probleem....
Ikzelf vind het enigszins zwaar om als iemand 2 x niet heeft aangevallen direct iemand te kicken, terwijl je geeneens de ruimte geeft of echt een waarschuwing hebt gegeven. De reden waarom ik gisteren niet heb aangevallen is het feit dat ik eerder niks kon doen op de basis ivm het feit dat rocketlaunchers mij direct vernietigen, daarna in de auto gestapt om bij thuiskomst nog een keer te kijken of er iets mogelijk was, maar toen was ik al gekicked. Ik denk dat jullie af en toe te snel de kick button gebruiken zonder iemand een kans te geven om uitleg te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERINGTENTJE

VERINGTENTJE

BtC Hodler since '15

World Citizen schreef op zondag 22 februari 2015 @ 08:52:

Aanvallen

Aanvallen word bij deze echt een must. Simpel gezegd is het onacceptabel dat je niet aangevallen hebt in een missie die we niet gehaald hebben. Mocht dit voor gaan komen dan zal dit echt leiden tot een kick. Het kost je 3 minuten per dag, en dit vereisen we van onze leden. 90% van onze leden heeft daar ook geen enkele moeite mee. Afmelden is natuurlijk nooit een probleem!

We zullen een nieuwe pagina in onze sheet gaan maken, en daarin bij gaan houden hoe dit verloopt.

LAATSTE VERSIE
Volgens mij heeft World het hier toch zéér duidelijk verwoord. Zo'n kleine moeite om even aan te vallen en een nog kleinere moeite om te zeggen: Sorry, (insert date) kan ik niet aanvallen. Dan is het absoluut geen probleem.

En over zaterdag/zondag kicken, dat heeft betrekking op intel voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR

QuasaR

Een aanval doen puur voor het bovengenoemde feit vind ik ook onzin.
Ik kan dan wel zo'n aanval gaan doen maar weet 100% zeker dat alles direct afgeslacht gaat worden zonder dat ik überhaupt schade heb kunnen toedienen. Is dat dan wat je wilt ? Een aanval 'verspillen' puur om het feit DAT er aangevallen moet worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERINGTENTJE

VERINGTENTJE

BtC Hodler since '15

Dan verschillen we daarin van mening want een aanval is nooit verspild. Maar het is dan toch een hele kleine moeite om dat in de chat te vermelden? Waarschijnlijk had je dan wel te horen gekregen dat je bijvoorbeeld bommen of barrage ergens op kan gooien zodat het voor de volgende makkelijker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggronor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
(overleden)
QuasaR schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:44:
Een aanval doen puur voor het bovengenoemde feit vind ik ook onzin.
Ik kan dan wel zo'n aanval gaan doen maar weet 100% zeker dat alles direct afgeslacht gaat worden zonder dat ik überhaupt schade heb kunnen toedienen. Is dat dan wat je wilt ? Een aanval 'verspillen' puur om het feit DAT er aangevallen moet worden ?
QuasaR, ik begrijp precies wat je bedoelt.
Wat ik dan doe is even de chat op gaan en vragen wat ik eventueel uit kan halen.
Vaak worden er dan goede opties gegeven die helaas niet altijd even goed verlopen.
Maar als het niet goed verloopt is dat echt geen ramp.
Voorbeeld: Een aantal dagen geleden zag ik ook echt geen goede aanvalsoptie.
Slot vroeg mij toen om een RL te pakken.
Ik kwam bij de RL maar mijn GBE was op en al mijn warriors werden geslacht waardoor de damage die ik had gedaan verwaarloosbaar was.
De enige melding die er op volgde was dat het jammer was maar wel goed uitgevoerd, totaal geen probleem dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jespertje
VERINGTENTJE schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:54:
Dan verschillen we daarin van mening want een aanval is nooit verspild. Maar het is dan toch een hele kleine moeite om dat in de chat te vermelden? Waarschijnlijk had je dan wel te horen gekregen dat je bijvoorbeeld bommen of barrage ergens op kan gooien zodat het voor de volgende makkelijker wordt.
En daarom gaf ik aan, ik wou gaan aanvallen wanneer ik weer terug ben. Mijn reistijd bedraagt 1:15 uur, dus ik dacht, dan val ik daarna aan wanneer anderen misschien iets open konden maken voor mij.

Het gaat me uiteindelijk meer om het punt: je geeft mensen geen kans voor uitleg o.i.d. en je geeft ook geen directe waarschuwing. Misschien is dat wel in de chat gebeurt, maar als er 100 berichten per uur voorbij komen, waarbij soms een groot deel ook niet in relatie staat met de taskforce en dan ga ik niet alles lezen, vooral omdat het ook voorkomt dat er staat van, hey ik heb 1 VP erbij gehaald, ik sta 12de en dan gaat dat 30 berichten zo door.

Daarnaast snap ik ook niet waarom je zou kicken op het moment dat de Taskforce niet vol is en er nog geen nieuwe leden bij willen/kunnen. Lijkt me dan juist een moment om iemand er in te laten en hem een waarschuwing oid te geven.

[ Voor 9% gewijzigd door jespertje op 27-02-2015 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
jespertje schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:23:
[...]

En daarom gaf ik aan, ik wou gaan aanvallen wanneer ik weer terug ben. Mijn reistijd bedraagt 1:15 uur, dus ik dacht, dan val ik daarna aan wanneer anderen misschien iets open konden maken voor mij.

Het gaat me uiteindelijk meer om het punt: je geeft mensen geen kans voor uitleg o.i.d. en je geeft ook geen directe waarschuwing. Misschien is dat wel in de chat gebeurt, maar als er 100 berichten per uur voorbij komen, waarbij soms een groot deel ook niet in relatie staat met de taskforce en dan ga ik niet alles lezen, vooral omdat het ook voorkomt dat er staat van, hey ik heb 1 VP erbij gehaald, ik sta 12de en dan gaat dat 30 berichten zo door.

Daarnaast snap ik ook niet waarom je zou kicken op het moment dat de Taskforce niet vol is en er nog geen nieuwe leden bij willen/kunnen. Lijkt me dan juist een moment om iemand er in te laten en hem een waarschuwing oid te geven.
Hoi Jesper.

Je bent gekicked nadat de missie was afgelopen.. dus je had niet meer aan kunnen vallen. Je hebt daar 24 uur de tijd voor gehad... Wachten op andere spelers was dus niet gegaan.

Toen je voor je reistijd ingame keek hoe het ervoor stond, had je ook even in de chat een berichtje kunnen achterlaten met welke reden dan ook. Ik heb denk ik al 25X verdeeld over de website/forum/chat vermeld dat het helemaal niet erg is als je niet kan aanvallen..maar laat het dan even weten. Hetzelfde geld dus voor de vorige keer...

Tevens is heel duidelijk vermeld dat men gekicked word als je niet aanvalt. Je leest dit topic, dus hebt mijn post op zondag 22 februari 2015 08:52 ook gelezen.

Ook is het verplicht aanvallen een regel van onze TF die na de eerste maand ooit al ingevoerd is. Stond altijd in het textboxje ingame bij onze TF, en daar staat nu voortaan dat het op de website staat.
De regels lijken me duidelijk, echter hebben we altijd hardop uitgesproken dat de aanval/kick regel pas hard word als we vol zitten... en de Intel regel pas hard word als we niet genoeg hebben elke dag.
Ook op de site staat dat afmelden geen probleem is.

Beide keren dat je niet hebt aangevallen zijn na mijn post van zondag ...

Om het dan maar even onder elkaar te zetten:
- Regels niet gelezen
- Posts hier niet gelezen
- Niet aangevallen
- Niet afgemeld
- 2 x in 5 dagen

Vind je dan echt dat ik nog achter iemand aan moet gaan zitten voor uitleg en hem nog een kans moet geven als het overal incl website/chat/dit topic etc vermeld staat dat we een TF zijn waarin van iedereen verwacht word dat je aanvalt... of het even laat weten. Vind je dan niet dat je zelf de moeite had kunnen nemen om je even af te melden? Je geeft ons niet de kans je het voordeel van de twijfel te geven...

Zoals mijn post Zondag beschrijft.. zitten we vol. Dus dan worden de regels strenger. Tevens zijn we flink naam aan het maken op het internet middels filmpjes en de website etc... dat er hoogstwaarschijnlijk genoeg nieuwe aanwas is.

Als voorbeeld, er zijn gisteren 2 leden geweest die verkeerd geplanned hadden waardoor ze niet echt goed konden aanvallen. Die gaven dat aan in de chat (of van mij part hier of een PM) en daar hebben we een creative oplossing voor gevonden. Geen Probleem.

Mvg
World Citizen

Quote uit mijn bericht van Zondag:
(ook door Vering al aangehaald)

Aanvallen

LAATSTE VERSIE

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

De 2e uit de reeks Warriors!!!

- 15 PVPs
- Minimum XP48 (I am 42/43)
- 7 Without boost
- 3 With GBE boost
- 5 With GBE, TH, TD Boost

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
En weer 3!

#012 TaskForce - Bottleneck - Duality 91

#013 TaskForce - Tinderbox - Gambit 89 SOLO!!

#014 TaskForce - Tinderbox - Crunch 96

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:58
Gastuh,

No hard feelings, hoop ik. Het ging de laatste tijd steeds wat minder het spelletje, de lol was er uit bij mij,
terwijl jullie wel fanatiek blijven. Veel plezier verder, en nogmaals bedankt voor de vele buit en leermomenten,

Grt, Baco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
mdouble schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:01:
Gastuh,

No hard feelings, hoop ik. Het ging de laatste tijd steeds wat minder het spelletje, de lol was er uit bij mij,
terwijl jullie wel fanatiek blijven. Veel plezier verder, en nogmaals bedankt voor de vele buit en leermomenten,

Grt, Baco.
Balen man! Je bent een goede speler die erg consistent was! Thanks voor je tijd. Je bent altijd weer welkom!

We nog 2 van de 3 video's waar je in meespeeld... om af en toe eens naar terug te kijken :)

#017 TaskForce - Tinderbox - Mercury 89

#016 TaskForce - Tinderbox - Conveyor 96

#015 TaskForce - Tinderbox - Quota 89 SOLO!!!

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

FYI: ik ben dit weekend op pad en kan mogelijk niet aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Rannasha schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:38:
FYI: ik ben dit weekend op pad en kan mogelijk niet aanvallen.
Top Geen probleem!

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valachii
Ik ben deze week van zaterdag 7/3 tot zaterdag 14/3 op wintersport. Ik weet niet niet hoe het zit met Wifi maar hou er rekening mee dat ik weinig intel haal en mogelijk ook niet kan aanvallen (of goede aanvallen :p)

Ik zie jullie volgende week graag allemaal terug!

Gr,
AFCA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
Voor mij precies hetzelfde als afca: weekje wintersport en twijfels over Wi-Fi... Zal proberen aan te vallen, maar intel zal weinig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Ah... jullie zijn zo verslaafd dat we jullie toch wel online zien :)

Weer een nieuwe filmpje!

#018 TaskForce - Tinderbox - Quota 98

[ Voor 20% gewijzigd door World Citizen op 07-03-2015 15:47 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormsambeek
Van woensdagmorgen 11-03 tot en met zaterdagmorgen 14-03 zit ik een paar dagen in het buitenland, ik zal dus veel minder/niet kunnen aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

UPDATE!

We zijn weer een weekje verder en weer groeien we harder dan dat we dachten. Vorige week hadden we nog de ijdele hoop TinderBox (336 intel) te verslaan... maar wat blijkt, een missie hoger Foxtrot (372 intel), halen we ook :) .

We zijn zoooooo goed !!!! }:O
Wat resulteerd in BIJNA de top 1500 van de wereld. (500 plekken gestegen in een week)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DESQuUDFsaloLpAgluWa9gIC/full.png

Ik denk dat voor ons huidigge gemiddelde speler niveau dit een punt is waarop we een tijdje moeten rusten. We kunnen waarschijnlijk makkelijk een missie hoger, maar we komen simpelweg Intel te kort.

INTEL

Intel is wederom onze grootste zorg. We willen nu eigenlijk Foxtrot spelen en die kost 372 intel er dag. Even doorrekenen brengt ons dan op 53 intel per persoon per week...

Dit is niet haalbaar voor lagere leden onder ons, in de huidigge speelstijl. Als iedereen even agressief speelde als enkelle anderen, dan zou dit lukken, maar dat verwachten we niet. Het is een Tweakers.net clan, dus het grote deel van de leden moeten Tweakers leden zijn, en op zoek gaan naar enkel Tweakers leden die heel aggresief spelen is geen optie.

Een ander belangrijk punt hierin is defense. Als je eenmaal wat hoger in de VP zit, en je bent rond max defense, dan sleep je best makkelijk 20 intel per week binnen puur op defense. Onze lagere leden (en ik ook) halen dit niet, en die 20 zou eigenlijk wel onderdeel uit moeten maken van je eis.

Spelers die hoger zijn, spelen toch wel aggresiever. Dus voor hun hoeven we die eis niet te forceren. Ze willen zelf de hogere missies doen, en weten precies wat dat kost.

De eis moet dus aan de onderkant van de ladder liggen...

De nieuwe eis is vanaf vandaag

25 intel per week, kick bij 19 of minder.

Dit moet te doen zijn.. als je het spel dagelijks opend, en je doet er een beetje moeite voor, dan haal je 20 intel wel. Wellich moet je even een keer extra aanvallen..

We kijken tegen aanstaande Zaterdag even hoe dit gaat.... Er word niemand zomaar gekicked, dit gaat altijd even via de Chat... Check dus even de chat als je aanvalt in de TF, want meestal word het op dat moment besproken.

Overig

:) We doen het goed!!!!!

Hier een gratis plaatje van een kistje diamanten !!!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Qc6jFVS.png

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
Komen er ook tips om dit mogelijk te maken? Ikzelf haal geen 20 intel binnen met defence, meer 5a6 per week ;). Ikzelf probeer mijn level in intel te halen per week, maar ik merk dat ik er steeds meer moeite mee krijg.

Wat doe ik als speler fout (of minder goed ;) ) om meer intel te halen? Sinds ik 25 VP gestegen ben, heb ik geen grondstofprobleem meer maar een tijdprobleem (bouwen duurt te lang). De aanvallen die ik nu uitvoer (vooral NPC) zijn puur om intel te scoren, grondstoffen ben ik toch kwijt ivm aanvallen.

p.s. kluis/vault is al op het hoogste level :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
EnerQi schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:09:
Komen er ook tips om dit mogelijk te maken? Ikzelf haal geen 20 intel binnen met defence, meer 5a6 per week ;). Ikzelf probeer mijn level in intel te halen per week, maar ik merk dat ik er steeds meer moeite mee krijg.

Wat doe ik als speler fout (of minder goed ;) ) om meer intel te halen? Sinds ik 25 VP gestegen ben, heb ik geen grondstofprobleem meer maar een tijdprobleem (bouwen duurt te lang). De aanvallen die ik nu uitvoer (vooral NPC) zijn puur om intel te scoren, grondstoffen ben ik toch kwijt ivm aanvallen.

Ik ben nu een tijdje HQ15 en heb ook moeite resources binnen te halen maar sinds ik mijn basis heftig heb aangepast haal ik vaak wel rond de 20 intel op defence, vorige periode eindigde ik zelfs op 36 intel (terwijl ik vroeger moeite had 20 te halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERINGTENTJE

VERINGTENTJE

BtC Hodler since '15

EnerQi schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:09:

Volgens mij doe je niks fout, dat ga je nu gewoon krijgen, dat je upgrades lang duren (2+ dagen) en als gevolg daarvan val je ook wat minder aan (tenminste, zo ging het bij mij).

Wat ik wel doe is m'n dagelijkse rondje npc en ik kijk welke PvP weinig loot heeft om die dan ook weg te spelen, zodat er plaats gemaakt wordt voor een PvP met (eventueel) meer loot.

Waar ik voorheen nog rond de 10 intel per week kreeg door defense is dat nu ook drastisch gedaald (1 intel in de laatste 5-6 dagen). Dat komt voornamelijk omdat ik voor 95% word aangevallen door tank/medic en die fietsen zo door m'n basis heen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
Dan houd ik dezelfde tactiek aan, laag level PvP wegspelen (of replacen bij te sterke verdediging) + NPC om mijn bouwers aan het werk te houden en een grote upgrade op Dr Terror dag.

Ik zal rond de 368 VP blijven voor een tijdje, genoeg grondstoffen en 3 shards per dag van mijn 24 uurs boot! :P. Sparen voor betere statues!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Uhh Apple heeft een GameCenter storing. NIET UITLOGGEN UIT JE GAMECENTER!!!!!
Dan kun je er namelijk niet meer in...

Ik kan dus voorlopig niet ingame komen.

Onze website is ook down omdat onze vriendelijke hoster zo vrij is geweest mijn hele paket te resetten, en ik dus alles kwijt ben aan instellingen, parked domains etc etc...
Fijn dagje zo 😄

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
World Citizen schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:58:
Onze website is ook down omdat onze vriendelijke hoster zo vrij is geweest mijn hele paket te resetten, en ik dus alles kwijt ben aan instellingen, parked domains etc etc...
Fijn dagje zo 😄
Wat leren we weer? Backup! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
backups heb ik wel, er is echter geen locatie meer om ze terug te zetten, plus geen domeinen meer om aan de koppelen. 😄. De hostingsprovider heeft mijn acount opnieuw aangemaakt zonder dat ik dit vroeg en vervolgens geen enkel domein geparkeerd.

Ik kan dus wel een back upnterug zetten, maar dan heb ik nog niks

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Ik kan het wel tijdelijk hosten? steevo.org of wil wel tijdelijk een domeintje registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Het word momenteel opgelost dus hoop vanavond weer alles op orde te hebben. Thanks Steevo!

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
En de website is weer online. Onder het oude maar nu ook onder het nieuwe adres !!!

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
Intel

We doen al een tijdje Tinderbox (336 intel per dag) en een aantal mensen “klagen” dat de taskforce blijft hangen op deze missie. We winnen relatief makkelijk en we houden veel aanvallen over. Het probleem is hier dat de gewonnen intel per dag te laag is om een hogere missie te starten, namelijk Foxtrot (372 per dag). Zodra we deze missien doen, hebben we veel te weinig intel om tinderbox de volgende dag te kunnen starten.

Mijn voorstel (om te beginnen!) is om op dinsdag en vrijdag Foxtrot te starten om een betere reward te krijgen op dr terror dagen (reward bundeling ;) ). Op de woensdag en zaterdag zullen we met zijn alle aan de bak moeten om het intel weer op 336 te krijgen om tinderbox te starten om 20.00 uur.

Gemiddeld zouden we:
Tinderbox: 336 x 7 = 2352 / 48 = 49 Intel per persoon per week.
Foxtrot: 372 x 7 = 2604 / 48 = ~55 intel per persoon per week.

Nu snap ik dat intel verzamelen soms bemoeilijk wordt door de lage kans op intel. Dit is: 50% bij PvP en 25% bij NPC. De manier om meer intel te verzamelen is om de Radar verhogen en hierdoor meer spelers/npc op de map te hebben staan.

Wat ik af en toe ook hoor (en merk dit ook bij mijzelf) is dat het grondstoffen verzamelen af en toe best moeilijk is. Als richtlijn blijkt dat men geen moeite heeft met grondstoffen als men een ResourceReward Masterpiece heeft (RR mp) EN als VictoryPoints (VP) level die ongeveer 10x je XP level is.

Is dit een idee en zijn dit goede tips? Zijn er misschien nog meer tips waar onze TF iets aan heeft?

Mvg EnerQi

p.s. World, deze tips ook op de website zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag foxtrot willen spelen, maar zoals gisteren (dinsdag) bleek, hadden we pas rond 2100 genoeg intel voor Tinderbox. Is het een idee om te beginnen met 1 maal per week Foxtrot te spelen? Mijn voorstel zou vrijdagavond 2000 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Ik zal de aftrap geven:
Er is weer discussie over de hoeveelheid intel omdat we de laatste week een paar keer geen missie konden starten om 20.00u
Sommige fanatiekere spelers willen graag dat er meer intel gehaald wordt en dat iedereen hieraan bijdraagt, en willen het liefst zo snel mogelijk dead end kunnen spelen (moeilijkste TF missie).
Sommige spelers zijn iets minder fanatiek, spelen wanneer ze tijd en zin hebben en voldoen niet aan deze verwachtingen.

Op dit moment zijn er nogal grote verschillen in de TF, variërend van 20 intel per week tot 100 intel per week. De discussie is er de laatste weken geweest, en huidige situatie lijkt door verschillende verwachtingen niet meer echt houdbaar. Hier moet dus een oplossing voor gevonden worden.

Discussie hieronder! :)

Mijn bijdrage aan discussie:
  • We moeten duidelijke eisen aan intel stellen, en wanneer iemand gekickt wordt.
  • Hier ook niet van afwijken: dus niet ineens halverwege de week spontaan kicken als we afspreken op zaterdagavond te kijken naar hoeveel intel iedereen heeft gehaald, maar ook niet iemand laten zitten "omdat we toch geen vervanger hebben" (zorgt voor onduidelijkheid / discussie / frustratie)
  • We moeten verwachtingen afstemmen: ik wil gewoon leuk een spelletje spelen als ik zin heb (ervaring leert dat ik hiermee op ongeveer 50 intel per week kom): als nu besloten wordt dat iedereen elke dag zijn map leeg moet spelen is dat wat mij betreft prima maar dan mogen jullie mij kicken. Als we zeggen dat we een TF zijn die gewoon leuk een spelletje wil spelen (wel met harde inteleis: bijvoorbeeld 50% / 75% / 100% van je XP level), kunnen de spelers die fanatieker zijn hun conclusies trekken en verder kijken - Hier moet dus duidelijkheid over komen!
  • Regels moeten voor langere tijd gelden, dus bijvoorbeeld voor een maand (eerste van de maand regels evalueren ) tenzij er een nieuwe update komt (dit in verband met mogelijke aanpassingen voor de te verzamelen intel of intelprijs voor missies)
Zomaar wat mij te binnen schoot op dit moment, ik zal het nog wel aanvullen. Graag van iedereen zijn mening en eigen inbreng, zodat we niet iedere week in de chat dezelfde discussie moeten voeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:57
Ik kan me hier wel in vinden. Ik heb de laatste tijd een stuk minder tijd omdat ik een nieuwe baan heb, maar vind het leuk om in de avond toch wel een uurtje of wat te boombeachen. Afgelopen week kwam ik er amper aan toe en heb ik tot nu toe 18 intel gehaald (ben het nu proberen bij te werken:) ), wat echt te weinig is. Ik hoop de komende tijd weer meer aan spelen toe te komen zodat ik niet de actievere spelers tot last ben.

Voor mij is het belangrijkste dat we een goede balans vinden, we hebben ook een heel aantal spelers met een lager level die het gewoon moeilijker gaan krijgen als we grotere missies gaan doen. 2 keer in de week een moeilijke (rondom dr. terror ofzo) en de rest een stapje lager. Zo wordt iedereen wel geprikkeld door de missies lijkt me.

Wat de intel eis moet zijn, is een lastige vraag. Als ik naar me zelf kijk moet 75 % van het XP level geen probleem zijn, als het het casual speel (deze week is daarop een uitzondering). Ik hoor graag hoe andere mensen hierover denken

Dr. Flatulenski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regels opstellen is een prima idee, maar wie gaat er bijhouden wie zich er wel of niet aan houdt ?

Wat betreft een percentage van het XP lvl als intel eis stellen ben ik het niet mee eens. Ik denk (zeg het als ik er naast zit) dat Rainmaker (xp 42) Gordeldier (xp 43) Jan (xp 45) makkelijkere PvP's op hun map krijgen dan ik (xp 42). Dit omdat hun vp vele male lager is als dat van mij.
Dan zou ik zeggen: hun komen makkelijker aan de intel eis van 'intel gelijk aan xp lvl'.
Mijn voorstel voor intel eis zou zijn 15 intel + 50% van xp lvl aan intel. In mijn geval (xp 42) 15+(0,5×42)=36. Naar boven afronden :-).. één week niet halen is opvolgende week compenseren, zo niet dan een kruisje achter je naam en de 3e week weer zien als een "nieuw" begin. Maar haal je deze week niet de eis dan is het een 2e kruisje en dit leidt tot een kick. Regel geldt niet als je op vakantie gaat.

Wat betreft niet hebben aangevallen in een missie die niet gehaald is. Een half kruisje achter je naam >|<, kruisjes van intel eis en niet aanvallen staan bij elkaar dus 2 keer niet aangevallen en de intel eis niet kunnen compenseren in de opvolgende week = kick. Overwerken is een veelgehoord excuus, begrijpelijk.. kan gebeuren, maar wetende dat dit voorkomt, dan kun je ook de avond dat de missie is gestart kunnen aanvallen. Of op je werk zijnde heb je ook pauze en bezoek je het toilet, gooi je gbe even over een basis heen, stuur je troepen de basis in en sluit het spel weer af.

Deze eisen opstellen tot in ieder geval een week na de volgende update van Boom Beach. Dan hebben we een week de tijd om te kijken wat voor veranderingen de update heeft gebracht in het bijvoorbeeld verkrijgen van intel.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
@ slot: nuttige aanvulling over niet aanvallen, had ik nog helemaal niet genoemd. Dat van de percentages in mijn post was ook een voorbeeld, jouw voorstel lijkt me ook prima (dus basiswaarde + percentage van XP). De hoogte van het percentage moeten we afspreken waarbij iedereen inspraak heeft, zodat dit wordt ingevuld op manier waarmee de meerderheid in de taskforce akkoord gaat.

Wat betreft bijhouden: ik ben op dit moment nogal druk met werk, waardoor ik niet kan beloven dat netjes elke dag te doen. Lijkt mij het handigst als hier meerdere mensen op toezien. Er was een sheet in google docs, kan die door meerdere mensen worden bijgewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil best namen doorgeven van de mensen die niet hebben aangevallen aan de persoon die het in een sheet verwerkt. Wat intels betreft wil ik op zaterdagavond 23:00 ook best screenshots maken en de gegevens verwerken, maar dan moet iedereen akkoord gaan met dat tijdstip :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:37
Ik kan me vinden in whatever de top spelers in de TF willen. Als het echter te gek wordt moet ik op een gegeven moment gaan afhaken. Ik zou wel graag max 1x per maand de regels herzien en zou het ook wel leuk vinden als we moeilijkere missies afwisselen met wat makkelijkere. Te moeilijk is ook niet zo leuk vind ik, dan sla je als med/low lvl geen deuk in een pakje boter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Torgo schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 15:34:
Ik kan me vinden in whatever de top spelers in de TF willen. Als het echter te gek wordt moet ik op een gegeven moment gaan afhaken. Ik zou wel graag max 1x per maand de regels herzien en zou het ook wel leuk vinden als we moeilijkere missies afwisselen met wat makkelijkere. Te moeilijk is ook niet zo leuk vind ik, dan sla je als med/low lvl geen deuk in een pakje boter.
Geheel eens met bovenstaande. Wil er best tijd en moeite in stoppen maar het blijft voor mij wel een spelletje wat geen moeten moet gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
@Gnauw en torgo: ben ik het niet helemaal mee eens. We hebben 50 man nodig, en volgens mij is het niet zo dat als er 5 topspelers iets willen de rest zich moet aanpassen of vertrekken. We moeten regels vaststellen waarin de grote meerderheid zich kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERINGTENTJE

VERINGTENTJE

BtC Hodler since '15

Helemaal eens met Luappul! Het gaat er niet om wat een paar man wil, het gaat er om wat we met z'n allen willen/kunnen bereiken.

Persoonlijk zie ik ons graag moeilijkere missies spelen (en dan maakt het me echt helemaal niet uit of we die halen of niet), en dat gaat alleen als we met z'n allen daar aan mee willen werken. Dat betekent dat we dus genoeg intel moeten verzamelen.

Natuurlijk is de een actiever/fanatieker dan de ander, en dat maakt ook niet uit, maar ik denk dat we nu wel op een punt komen waar we moeten bedenken wat we willen.

Ik gok dat zo'n 60-70% wel actief wil groeien en dat de rest probeert in ieder geval het minimum intel te halen zodat ze niet gekickt worden. Als we willen blijven groeien dan betekent dat dat we ook steeds meer en meer intel moeten halen...

De intel eis zoals Slot het zegt kan ik me wel in vinden en is ook zeker redelijk makkelijk haalbaar zonder extreem actief te hoeven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
luappul schreef op zondag 29 maart 2015 @ 08:45:
@Gnauw en torgo: ben ik het niet helemaal mee eens. We hebben 50 man nodig, en volgens mij is het niet zo dat als er 5 topspelers iets willen de rest zich moet aanpassen of vertrekken. We moeten regels vaststellen waarin de grote meerderheid zich kan vinden.
Ik heb het nooit over top5 gehad. Wat ik bedoel met top spelers is de meest actieve, fanatieke, gedreven spelers. Volgens mij vertegenwoordigen ze een vrij groot deel van de TF. Ik wil graag weten wat die groep wil bereiken en hoe, zodat de gehele groep kan beoordelen of dat haalbaar en leuk is. Ik vind wel dat als je een grote inbreng hebt in de TF door je level, inzet,website bouwen, activiteit, etc dat je ook een grotere inbreng hebt in de richting van de TF. Dit zijn immers onze most valuable players en de hele TF heeft er baat bij om die erbij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onze force points verdubbelen ? Op langer termijn dan hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 14:57:
Onze force points verdubbelen ? Op langer termijn dan hè
Ik zou eerder de 1500 range aanhouden bij de taskforce ranglijst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
@Torgo (en de rest);
Mijn laatste bericht was ook meer een nuancering, we moeten het met 50 man doen. Natuurlijk zijn de mensen die iedere dag actief zijn en hun aandeel leveren erg belangrijk maar die zijn over het algemeen sowieso actief. Aanvulling daarop is dat we ook minder actieve mensen nodig hebben, we gaan geen 50 man bij mekaar rapen die 70+ Intel halen. Daar moet dus rekening mee gehouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valachii
luappul schreef op zondag 29 maart 2015 @ 19:45:
@Torgo (en de rest);
Mijn laatste bericht was ook meer een nuancering, we moeten het met 50 man doen. Natuurlijk zijn de mensen die iedere dag actief zijn en hun aandeel leveren erg belangrijk maar die zijn over het algemeen sowieso actief. Aanvulling daarop is dat we ook minder actieve mensen nodig hebben, we gaan geen 50 man bij mekaar rapen die 70+ Intel halen. Daar moet dus rekening mee gehouden worden.
Maar hoe gaan we dit meten? iets van een poll aanmaken oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Dat was volgens mij wel de bedoeling, maar heb nog niks voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shineless
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-12-2022
World Citizen schreef op maandag 09 februari 2015 @ 18:36:
Ja je bent van harte welkom... maar je moet even richting de eis van 200 vp werken. Maar we spreken af dat we een plekje vrij houden voor je... dus je kunt er dan altijd in!
Hi there,

Nog steeds redelijk actief bezig met boom beach.
Graag zou ik de Tweakers taskforce willen joinen, maar ik zag dat jullie de benodigde victory points hadden opgehoogd naar 300 (ik zit inmiddels rond de 235 vp).

Gelukkig hoorde ik van Steevo dat jullie aan het rekruteren zijn :+
Mag ik er bij?

During the day I'm tired, because I'm a super hero at night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Yes we kunnen we wat enthousiasme gebruiken 😄. Ik zal de eis even verlagen. Zien we je zo.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
Hoever ga je die verlagen? Wil ook wel joinen maar 300 vp's ga ik op XP level 15 nog niet halen. Speel ook CoC in tweakers2, waarvan er een hoop mensen hier ook lid zijn. Hoor het wel.

Make it fool proof and someone will make a better fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

Goedemorgen allemaal in deze rumoerige tijden :)

Laten we eerst even de VeringT en Dreamteam bedanken voor hun inzet in het verleden. Ze hebben besloten ons te verlaten. Jongens bedankt!

Het is heel gewoon dat er tussen 50 mensen dingen veranderen. Er zijn leden die iets anders willen, geen zin meer hebben en/of hogerop willen zoeken. Wellicht zien we ze nog eens terug als ze ons groepje toch gaan missen :)

Algemeen

Ik ben zelf een tijdje bezig geweest met andere dingen waardoor ik niet zo veel tijd aan de TF heb kunnen besteden als ik graag zou willen. Sorry, maar de hormonen begonnen te stromen en dan is niet veel anders meer interessant :) ....

Dit is allemaal wat bedaard dus ik heb er weer zin in!

Het plan nu is om in ieder geval TinderBox weer elke dag plat te gooien en te gaan kijken naar Foxtrot.
Foxtrot is voor ons het kantelpunt op het gebeid van slagkracht. We halen hem soms wel als de maps meezitten, en soms niet als hij een keer wat moeilijker is.

Willen we Foxtrot elke dag uitspelen dan moeten we denk ik nog een klein beetje groeien.. :)

Leden

Ik Zou heel graag een volle TF willen zien met 50 super actieve leden die allemaal aan de Top staan, maar we zijn een Tweakers.net FanForce. Ik heb hier heel lang over na lopen denken en vind eigenlijk in de essentie dat de TF ook echt voor het grootste deel uit T.net leden moet bestaan. Hier een daar een vriend van, of een mega goede speler die ons verder helpt is helemaal geen probleem.. maar het moet niet te gek worden.

Dit houd in dat onze poel van nieuwe leden dus vanuit Tweakers.net moet komen, en daardoor is de poel dus niet zo groot. Dit belemmert ons naar een mega snelle doorgroei naar de Top, maar ik persoonlijk vind dit niet erg.. In de vragenlijst hieronder zou ik graag jullie mening willen daarover.

We kunnen we wat extra leden gebruiken... We kunnen dus de eis voor toegang verlagen of toch buitenaf zoeken. Ook die vraag zie je hieronder terug.

Intel

Er is dagelijks bijna discussie over intel, hoeveel we zouden moeten halen etc.. Maar de kernvraag in mijn ogen is nog steeds wat we doen als iemand dat niet haalt. Het lijkt me dus handig dat we hier een hele duidelijk strakke eis over gaan maken. In mijn ogen is aanvallen het belangrijkste.. een speler die elke dag een gemiddeld goede aanval doet, is me net zo veel waard als iemand die elke week 100 intel binnen sleept. Immers is Intel nutteloos als we de missie niet halen.

Ook dit komt terug in de vragen lijst.

Discussies en feedback

Uiteraard is er feedback op wat je doet in de TF. Dit kan wel eens een verhitte strijd opleveren, en af en toe is de woordkeuze dan ook niet heel tactisch. Vooropgesteld, ik ben geen babysitter of schoolmeester. Ik ga er van uit dat iedereen op een constructieve manier feedback kan geven en niet zijn emoties daar in loslaat. Mensen die heel fanatiek zijn in het spel zullen echter ook wel eens ergens van balen. Soms volgt er dan een minder constructieven opmerking. Dit moeten we echt vermijden. Zowel het extreem nonchalante gedrag en het extreem fanatieke gedrag is onwenselijk, tenzij je het op een beetje vriendelijke manier kan brengen.

Als je iets niet aanstaat van een ander dan zeg je hem dat en vang je het op met je dikke huid. 1 opmerking van 1 persoon mag je nooit uit het veld slaan. Botvier even op elkaar en laat het dan los. Het is heel normaal dat tussen 50 man hier en daar wat frictie ontstaat, en dat er meningsverschillen zijn. Dit moeten besproken worden en dat ziet er wel eens heel pijnlijk uit, maar kom op, het is niet dat we bij elkaar wonen of elke dag met elkaar moeten leven.

Als je vind dat je moet vertrekken omdat iemand iets over je schrijft dan is dat mega zonde.. want er zijn talloze andere leden die het waarschijnlijk met jouw eens zijn.. Klachten kun je bij mij droppen.

Dus:
- Aan de fanatieke leden... Hou het normaal
- Aan de nonchalante leden... Probeer een beetje mee te denken

Officier

Simpel hoofdstuk als je het mij vraagt. Een officier denk in de chat mee over aanvallen en is bereid notes te schrijven. Dit hoeft niet elke dag, en je bent niks verplicht... maar we moeten dit samen doen. We hebben dan ook een aantal extra officieren nodig. Je kunt jezelf opgeven in de vragenlijst.

Vragenlijst

Zou iedereen de onderstaande vragen willen beantwoorden zodat we een beter beeld krijgen van wat de leden willen... en daar op kunnen voortborduren. Hou de antwoorden kort graag. Dus ja/nee en evt een regel motivatie. Hou in je achterhoofd dat het te organiseren moet zijn. Dus als je een constructie hebt om bv Intel te peilen, vraag jezelf dan af of je bereid bent dat zelf bij te houden... en kijk dus wat het aan tijd kost.

1- Wil je Officier worden

2- Wat vind je dat de speler minimaal aan intel moeten halen per week

3- Wat moet de minimale VP eis zijn om ons te joinen

4- Wil je elke dag een missie doen of vind je het niet erg er maar 5 per week te doen

5- Hoeveel % van onze leden moet via T.net komen

6- Wat vind je dat er niet goed gaat en heb je een oplossing voor

7- Haal je liever een makkelijkere missie of faal je liever op een hogere

8- Wat vind je dat ik anders moet doen

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Nee

Minimaal 20

200+

4- Wil je elke dag een missie doen of vind je het niet erg er maar 5 per week te doen
5 per week is persoonlijk genoeg maar dit komt meer doordat ik in het weekend niet kan spelen

Het liefst iedereen of dat het bekenden zijn van tweakers

De Nederlandse botheid kan ik af en toe niet echt waarderen maar ik begrijp de frustraties als mensen base notes niet lezen maar het kan ook op een wat nettere manier

Wat is het loot percentage wat je bij beide krijgt?

Meer videos van mijn super aanvallen op YouTube zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagana
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 21:56
1- Wil je Officier worden?
Nee, ik heb er niet voldoende tijd voor helaas.

2- Wat vind je dat de speler minimaal aan intel moeten halen per week?
Dat ligt erg aan de speler, zoals je zelf al zei is dat afhankelijk van hoe waardevol de speler is, valt die voldoende aan tijdens de missies en ook vaak dan mag de intel-eis van mij gerust lager zijn dan die van iemand die aan het eide van de missies pas aanvalt en dan alleen omdat het "moet".
Val je genoeg aan dan is de helft van je XP lvl voldoende, doe je dat niet dan zul je een bijdrage moeten maken met intel en dus minimaal je XP lvl aan intel.

3- Wat moet de minimale VP eis zijn om ons te joinen?
Ergens tussen de 200 en 300, er is wel een minimale hoeveelheid nodig zodat ze ook voldoende kunnen bijdragen aan de missies, ook als je weinig hebt en je aanvallen kosten veel gold en doen bijna geen schade is er demotiverend voor een speler denk ik, liever eerst wat groeien zodat je er zelf ook wat aan hebt en lol hebt in de missies, dat is tenslotte waarom we het spelletje doen, voor het genoegen wat we eruit halen?

4- Wil je elke dag een missie doen of vind je het niet erg er maar 5 per week te doen?
Dat ligt erg aan de intel, hebben we genoeg dan liever 7 keer tinder goed halen zodat we iig niet dalen in de forcepoints dan 5 keer foxtrot doen en net niet halen.
Hebben we genoeg over dan 2 keer foxtrot in de week en de rest tinder lijkt me een goed idee, zodat we allemaal een bijdrage kunnen doen en het vaak genoeg halen.
Misschien zelf af en toe een lagere missie zodat de lagere spelers ook meer bijdrage kunnen leveren en de hogere een beetje kunnen rusten of pas bijspringen als het echt nodig is en intel kunnen sparen voor de foxtrot en hogere missies?

5- Hoeveel % van onze leden moet via T.net komen?
Minimaal 75% vind ik wel belangrijk, het gaat er denk ik om dat we er een gezellige boel van maken en ons best doen om zo hoog mogenlijk te komen, tweakers is daar de definitie van dacht ik zo?
Heb je een kennis die boom beach leuk vind en ook in het clubje past stel ze dan voor aan de tweakers website en laat ze lid worden?

6- Wat vind je dat er niet goed gaat en heb je een oplossing voor?
Het lijkt wel alsof er een tweedeling ontstaat tussen de fanatiekere en minder fanatieke spelers en die kloof word niet erg dicht getrokken.
De oplossing is denk ik dat we allemaal een beetje moeten schipperen tussen wat we willen en wat de rest wilt, de ene meer zijn/haar best doen de andere niet afkraken als het een keertje niet goed gaat en constructief commentaar geven, nu gaat dat af en toe nog wat te snel te hard.
Dit getypt te hebben kunnen er ook leden een dikkere huid krijgen, neem het commentaar van de leden met een korrel zout en denk er over na hoe ze het bedoelen ipv hoe het overkomt?

7- Haal je liever een makkelijkere missie of faal je liever op een hogere?
Ik faal liever op een hogere, daar kan iedereen van leren en dan kunnen we vanzelf omhoog.
Iedere keer tinder halen met gemak is niet leuk en geen uitdaging en dat is wel wat het zou moeten zijn, zonder uitdaging geen groei?

8- Wat vind je dat ik anders moet doen?
Over jou persoonlijk heb ik geen opmerkingen anders dan dat jij en slot de ruggegraat zijn van de groep en er nog een paar mensen zijn die een erg goede bijdrage brengen (jullie weten denk ik wel wie ik bedoel). zonder die inzet zou het niet de groep zijn die het nu is, hiervoor mijn dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Nee.
Ergens tussen 50% en 75% van het XP-level van de speler. Maar wat me belangrijker lijkt is dat het absolute minimum per week niet per se hetzelfde zou moeten zijn als het minimum gemiddeld over een paar weken. Bijvoorbeeld een absoluut minimum van 10 per week, maar het gemiddelde over de laatste 4 weken moet 20 zijn. Op die manier kan iemand een week met weinig activiteit compenseren door de volgende weken wat actiever te zijn. Dit vereist wel wat meer onderhoud dan alleen even op zaterdagavond in het intel-overzicht kijken, maar moet met een Excel sheetje goed te doen zijn denk ik.
Dat zou flexibel moeten zijn. Een lage harde ondergrens lijkt me goed zodat mensen die joinen niet helemaal nieuw zijn en al een beetje het klappen van de zweep kennen, maar een VP 200 speler die erg actief is en snel groeit is een stuk nuttiger op lange termijn dan een VP 400 speler die een keer per dag 10 minuutjes speelt. Idealiter praat de kandidaat even met een officer via chat of Tweakers-DM.
Maakt niet zoveel uit zolang maar duidelijk is wat het plan is en er niet ter plekke maar wat wordt besloten. Als er voor gekozen wordt om niet elke dag een missie te doen, dan is het misschien goed om af en toe op een ander tijdstip te starten, zodat mensen die voornamelijk op specifieke tijden actief zijn niet altijd dezelfde fase van de missie meemaken.
Zoveel mogelijl. Naast Tweakers zijn ook "eerste-graads" connecties prima wat mij betreft (dus spelers die binnenkomen via een andere speler die wel op Tweakers zit).
Gebrek aan duidelijk beleid mbt missies. Welke missie is ons doel en wat doen we als we onvoldoende intel hebben? Missie later starten? Zo ja, wanneer er voldoende intel is of pas de volgende dag om 20:00? Zo nee, lagere missie starten? Een duidelijke koers hierin zou prettig zijn (bv: "We starten Foxtrot of Tinderbox om 20:00 afhankelijk van hoeveel intel we hebben. Is er onvoldoende intel voor een van deze missies, dan wordt de missie uitgesteld tot de volgende dag om 08:00, waarna opnieuw gekeken wordt.")
Idealiter zit het net op het randje van halen/falen. Een missie die duidelijk te moeilijk is, is vrij zinloos en eentje die geen uitdaging biedt schiet ook niet op. Zolang we ongeveer 50%-70% van de missies halen, zitten we op een goed punt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -WarAx-
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09-2022

Ik ben het al! Echter ben ik de laatste tijd ietwat minder actief op de chat, ik heb het druk met school/stage en hierdoor minder tijd voor boombeach. Mochten er wat meer actievere officieren nodig zijn, dan geef ik mijn status graag aan iemand die er vaker is.
Het verschilt per level, je kan niet eisen om je hele map leeg te maken allen voor intel.
Een minimale hoeveelheid is handig, echter als je anders geen volle taskforce hebt kan je altijd wat zakken. Zet hem op 300 punten, of 200.
Elke dag een missie betekent elke dag rewards! Ik heb liever 7 keer per week missies die we makkelijk halen en daarmee ook meer rewards binnen halen dan 5 keer een zware missie die we misschien niet halen.
Zo veel mogelijk, meld je anders aan bij tweakers, een kleine moeite maar het loont. Dit zorgt er hopelijk ook voor dat we wat meer activiteit krijgen op het forum. Die is namelijk redelijk dood....
Samenwerking blijft moeilijk omdat er altijd sterke en mindere sterke spelers zullen zijn. Ik vind de manier hoe het nu gaat prima! Je hebt een aantal fanatiekelingen nodig die de kar spannen.
Yolo! Als ik denk waar ik wat kan betekenen dan doe ik dat. Ik doe soms voorwerk op een moeilijkere missie en soms probeer ik te solo-en.
Niets, je stopt er heel veel tijd en energie in en daar heb ik alleen maar respect voor! Ik hoop dat je het leuk vind om te doen en mede dankzij jou is deze taskforce zo actief. Hulde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
Dit ben ik momenteel al, maar ik hoef niet perse officier te zijn als er andere kandidaten zijn die erg enthousiast en actief zijn en die rol ambiëren.

gemiddeld 20 per week lijkt mij redelijk. (op dit moment)

Dit mag flexibel zijn maar ik zou als basis 300 hanteren. Als je minder hebt dan alleen in overleg.

Ik vind minder missies doen niet erg, maar doe liever 5 makkelijke en 2 moeilijke dan 5 moeilijke.

maakt mij niet zoveel uit. Lijkt me wel handig als ze NL zijn en bereid zijn lid te worden van Tweakers.

Fanatisme is goed, maar mensen moeten niet het gevoel krijgen dat ze iedere keer als ze haast hebben en snel even aanvallen (en dit niet heel erg goed doen), een keertje geen zin hebben om de comments of de notes te lezen, meteen worden afgefakkeld. Daarentegen moeten mensen zich ook realiseren dat als mensen heel hard hun best doen om de missie te halen en hij wordt net niet gehaald doordat sommige aanvallen nutteloos waren en sommige helemaal niet hebben aangevallen, dat dit frustrerend kan zijn. Op een of andere manier moeten we hier een midden weg in kunnen vinden.

Ik vind het leuker om makkelijke missies te halen en langzaam naar hogere missies toe te groeien.

Niks, volgens mij gaat het prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggronor
  • Niet online
(overleden)
Ja

25 en maandelijks herzien

250, om mensen te weren die het spel een paar weekjes spelen en het vervolgens zat zijn.
Mochten er bijvoorbeeld mensen aangedragen worden door anderen kan tijdelijk de VP eis omlaag.

Elke dag een missie! Ik heb toch het idee dat als er een dag geen aanval is er toch wat minder activiteit is en het de dag daarna wat slechter gaat met de OP.

Dit vind ik een lastige, iemand kan zich ook gewoon even snel registreren op Tweakers en vervolgens aan komen wandelen.
Moeten we dan ook gaan kijken wanneer iemand zich heeft geregistreerd en hoe actief die persoon op Tweakers is?
Je zou het ook om kunnen draaien, eisen dat iemand zich registreert op Tweakers voordat je lid mag worden.
Voor mij is het belangrijkste dat we een gezellig clubje hebben die graag willen groeien met z'n allen.

De laatste periode lijkt het er op dat we wat minder een team zijn en dat kan echt wel beter. Ik denk dat we nu beter dan ooit goed moeten uitzoeken wie wat wil, samen afspraken maken en deze duidelijk op de site zetten. Wat meer activiteit in dit topic voor bepaalde discussies ipv op de chat kan soms ook al een hoop onduidelijkheid wegnemen.

Ik ben nog steeds voor beiden. Soms een uitdaging is wel lekker, maar keer op keer de missie niet halen voelt ook een beetje vervelend. En met niet halen bedoel ik als echt de meeste leden hebben aangevallen en we hem echt niet halen. Als we een missie keer op keer bijna halen smaakt dat zeker naar meer en moeten we er voor blijven gaan mits mogelijk met Intel.

Misschien samen met de officers toch wat duidelijker de taken onderling verdelen. Niet dat een officer meteen alleen verantwoordelijk moet zijn voor een bepaalde taak. Maar om even de notes in de OP als voorbeeld te geven, soms merk je dat de ene officer op de andere wacht (eigenlijk wacht iedereen altijd op Slot ;-p) waardoor er een tijdje niks gebeurd.
Ik moet hier wel echt bij zeggen dat het alleen maar een klein puntje is en dat ik vind dat je ontzettend je best doet samen met de andere officers en ik dat zeker waardeer!

Aggronor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormsambeek
Nee, geen behoefte aan.

Als je een klein beetje actief speelt is een minimum van 30 prima te behalen.
Maar stel dat dit een keer een week niet lukt, ook geen ramp.

300 lijkt me prima

Iedere dag een missie vind ik wel een pre

Maakt me niet uit, liever actieve leden dan afkomstig van twwakers

Notes lezen, verder heb ik niet zoveel klachten

Haal liever een iets makkelijkere dan het falen bij een moeilijke, levert volgens mij ook meer punten op de de tf

Geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 09:36
Nee

5+50%level, hoewel level niet al te veel zegt over een spelers mogelijkheden, iemand die erg gericht aan het groeien is heeft een laag lvl maar kan veel aanvallen, iemand die eerst alle upped heeft een hoog level maar kan minder aanvallen.
Ik denk dat 20 of 25 min ook kan.

250

Vind het niet erg om er maar 5 te doen of 6 waarvan 1 uitdagender.

90%, maar indien dit niet werk is actief belangrijker.

Onduidelijkheid over inteleis :)

Maakt me niet zoveel uit, ik zit nog bij de lage poel, maar vind een uitdaging op zijn tijd wel leuk.

Ummm, nothing comes to mind.

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag blijven ja.

2- Wat vind je dat de speler minimaal aan intel moeten halen per week / 3- Wat moet de minimale VP eis zijn om ons te joinen
Minimaal 30 intel per week, VP eis kun je dan op 200 zetten. Iemand met 200 vp zal snel groeien op het moment dat hij 30 intel per week moet halen en zal ook snel het spel leren spelen.

Iedere dag een missie.

Hoeveel leden kunnen we hier vandaan halen ?

De wil/tijd om troepen om te ruilen voor een betere prestatie in de missie's. Een mogelijke oplossing hiervoor is dat leden die hiertoe behoren, bij de start van de missie kijken waar hun troepen wel goed van pas komen.

Ik haal liever een makkelijkere missie, maar wil ook met de TF groeien. Dus moeilijkere missie's moeten dan ook geprobeerd worden.
Hierover wil ik nog wel zeggen dat het op een bepaald moment wel heel snel ging. Toen kwam de "regel": halen we een missie 7 dagen achter elkaar, dan gaan we door naar een moeilijkere. Sour Grapes en Bottleneck lieten we toen al heeeel snel achter ons.

Wil je zo graag horen hoe goed je het doet ? :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valachii
Nee

30

200

Elke dag

Maakt mij niet uit. Heb het gevoel dat hier niet heel veel meer mensen te halen zijn.

Zonder bericht niet aanvallen of wachten tot het allerlaatst (om te kijken of je misschien een aanval kan skippen. een keer is niet erg, maar dit zijn vaak dezelfde mensen.)

Tevens moeten de TF regels duidelijk zijn en ook gehandhaaft worden. Als de regel "2x zonder bericht niet aanvallen = kick" dan moet die kick ook echt komen. Duidelijkheid voor iedereen. (overigens ben ik niet voor die regel, indien een persoon niet aanvalt of te weinig intel haalt dan moet een officer ff spreken met deze persoon en tezamen doelen voor de week erna afstemmen. Soms gaat het gewoon ff niet en een kick is dan wel erg drastisch)

Falen op een hogere.

Jij specifiek hoeft niets anders doen. Je bent een goede leader. Betrokken, gezellig, actief,.. helemaal top :) ook mijn dank richting Slot, zijn bijdrage is ontzettend belangrijk en onmisbaarvoor de TF.

Wel vind ik het puntje van Aggronor wel een goede, misschien moet er beter gekeken worden naar de taken van officers, dat duidelijk is wie wat doet. (een stuk of 5 met duidelijke verantwoordelijkheden. voorkom teveel officers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
Dr. Flatulenski

Nee. Lijkt me op zich wel leuk, maar ik denk niet dat ik een constante factor ben, omdat ik qua werk nogal wisselend druk ben.

2- Wat vind je dat de speler minimaal aan intel moeten halen per week /
Minimaal 20

300, bij een lagere entree, krijg je te grote verschillen en kunnen de lager levels weinig uithalen in de moeilijkere missies

Iedere dag een missie.

Zoveel mogelijk. Als ze niet van Tweakers komen dan in ieder geval bekenden van Tweakers bezoekers. Dat komt de communicatie, zoals in dit topic, erg ten goede.

Vind het wel prima gaan. Kleinigheidjes houd je altijd, zoals het niet aanvallen in de missies.

Makkelijke missie halen

geen aanmerkingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja blijven
2- Wat vind je dat de speler minimaal aan intel moeten halen per week /
Minimaal 30

300

Elke dag een missie.

0%, zolang ze maar NL zijn, prima

respecteer elkaar, kraak elkaar niet af

faal liever op hogere

geen aanmerkingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
Ik ben trouwens vanaf zondag een weekje op vakantie in Griekenland. Ik zal best nog wel een paar keer inloggen, maar kan niet garanderen dat ik in de missies ga aanvallen. Als ik een momentje vind zal ik mijn best doen!

Dr. Flatulenski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
Ja, rekening houdend met mijn huiswerk/werk ;-). Notes schrijven zou niet zoveel tijd moeten kosten.

100% van zijn XP level minus 5. In mijn geval 44 - 5 = minimaal 39 intel per week.
Voor 7x Tinderbox (336) hebben we +- 50 intel per persoon/per week nodig.
Voor mij is dit NPC aanvallen en dr terror fanatiek ;), eventueel aangevuld met een enkele PvP voor grote updates.

Fanatiekheid zou eerder de eis moeten zijn. Als je toch een getal wilt hebben: 300 vp om enigsinds te kunnen groeien qua TF. Bij lagere levels missen we de slagkracht en misschien de intel om missies te starten.

Elke dag graag = loot!

Een forumaccount is verplicht om uberhaupt te kunnen reageren op dit soort posten. Of we zetten zelf een forumpje op.

De vraag zou ik anders formuleren :P "Wat vind je dat er niet goed gaat en wat zou de oplossing zijn". Je wilt namelijk niet dat mensen roepen dat het slecht gaat/ fout gaat en vervolgens geen oplossing aandragen.

Als antwoord op de vraag:
De fanatiekheid van sommige spelers (waaronder ik :$ ) zijn soms erg bot/direct qua communicatie. Dit is/zal toenemen zodra we moeilijkere missies niet halen wegens deze "domme" acties. Met domme acties noem ik vooral het niet opvolgen van de notes en troepen inzetten die dom weg slecht zijn op die bepaalde map (tanks bijvoorbeeld).

In mijn ogen zouden we moeten vaststellen welke soort troepen we willen gebruiken per map/missie. Over het algemeen kunnen we stellen dat de meest gebruikte troepen Heavy/zooka (hooka afgekort) zijn waar we ver mee komen, aangevuld met warriors voor de shock en rockets.

Mijn plan is het om gewoon af te spreken dat mensen alleen hooka's of warriors te gebruiken tenzij dit anders vermeld wordt in de note (grenadiers/tanks/riffles etc). Iedereen zou dus ook dit soort troepen moeten upgraden (normaal heb je al een secudaire troepen combo mocht de eerste variant niet slagen). De notes zijn in mijn ogen heilig, de chat niet. Eventueel kunnen de "chatmensen" een eiland "reserveren" mbv de notes.

Missies halen ivm hogere loot. Al zou ik regelmatig een faalactie zien waarbij we onze best gedaan hebben maar net niet gewonnen hebben :P. Foxtrot is daarbij een goeie al verwacht ik dat we dat niveau snel ontgroeien (give it 2 weeks) :).

Beter communiceren via het forum/chat over bepaalde zaken (zoals nu :P ). Je doet niets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
Nee

25-30

250

Iedere dag. Moeilijkere missie op Dr Terror dagen

90%+

/

Makkelijke missie halen

/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:17

NSG

Je weet niks!

Dan let je dus even niet op, gebeurt er dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/5529183a943ac/5529183a8ab5f-2015-04-11_13.03.31.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobVeldman
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-07 18:45
Nee

25. Dit is wat mij betreft gelijk de ondergrens voor bijvoorbeeld 2 keer niet halen = kick.

300+ of 400 zelfs. De moeilijkheid van TF missies wordt bepaald door het aantal leden. Laag (lees 200 vp) aantal vp betekent over het algemeen laag lvl speler. Zijn bijdrage valt dus in het niet door zijn lage lvl terwijl de missie daardoor onevenredig zwaarder wordt voor de hele TF.

lastig. niet erg om er 5 te doen maar er is 5% dagelijks force point decay. Dan verlies je dus wel heel erg veel

Geen voorkeur. Als ze naar joinen van de TF zich op het tweakers forum melden

IEdereen kan fuckups maken (kan er zelf soms ook wat van). Maar het gebeurt best vaak. Weinig aan te doen, mensen moeten scherper zijn als ze de missie doen.
Daarnaast zie ik soms leden die hebben een HQ17 met een armory van 13...dan begrijp je het niet helemaal. Dan lopen je troepen 4 levels upgrade achter...

Puur voor de loot, omdat ik die goed kan gebruiken voor mijn groei zeg ik liever een makkelijke. Moeilijke moeten echter wel af en toe gedaan worden om door te groeien.

-

PS4 BF3/BF4/BF1: Phunkeee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisKrijger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 21:31
Ik zou met graag willen aansluiten bij de taskforce Tweakers. Speel elke dag, ben level 40 met 302 victory points.

edit: Mijn naam in Boom Beach is Dennis de 2de :9

[ Voor 19% gewijzigd door DennisKrijger op 13-04-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggronor
  • Niet online
(overleden)
NSG schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:51:
Dan let je dus even niet op, gebeurt er dit:
[afbeelding]
Auch :o