Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 122 Laatste
Acties:
  • 314.059 views

Onderwerpen

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11 14:18

ThunderNet

Flits!

:+ ja, vast...

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 13:07
derx666 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:22:
[...]

ja zoiets inderdaad. Wim heeft net ook al een aantal links geshared die ik vanavond eens ga doorpluizen.
Waar dan? Wil het ook wel eens uitzoeken...

Mijn iRacing profiel

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 18:20

derx666

mecker ende blaet

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Nog eentje rond minute 39

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:59

Fuelke

Forza Ferrari

Leuke auto die DP, vond hem ook niet zo moeilijk rijden, misschien ook niet hard genoeg gepusht natuurlijk. Leuke dash ook. Over de race valt weinig te vertellen, met niemand echt in gevecht geweest, had alleen Dennis bijna in de kofferbak, kon hij weinig aan doen. We kwamen samen de pit in, en ik was iets trager bij het binnenrijden. Vond ook niet meteen de pit limiter, dus reed binnen aan 72km/h maar geen penalty gekregen.

Ook typisch ik, in qualify & practice zit ik te sukkelen om onder de 1:14.00 te komen en dan rij in ronde 2 van de race een 1:13.571 en in ronde 3 een 1:13.6.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• DarkPino
  • Laatst online: 17-11 22:58
derx666 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:00:
Heeft hier iemand veel verstand van de dampers van die BMW, en heeft interesse om evt daarmee te helpen, of iig uitleggen hoe het werkt op die BMW? Het wordt bij mij alleen van kwaad tot erger, en ben eigenlijk maar een beetje rond aan het klikken zonder exact te weten wat voor invloed het een en ander heeft.
Ik stuur je even een privé bericht hierover!

iRacing Profiel

• Martinoes
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-04-2020
Ik kon helaas niet bij de Star Mazda practice zijn gisteren. Hebben jullie nog een leuke setup gevonden, of gewoon maar die van Sebring :+

iRacing Profiel

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:58

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nee flink wat aangepast, ging wel ok.
Deze was het geloof ik: https://www.dropbox.com/s...-%20everyone%204.sto?dl=0

[ Voor 59% gewijzigd door JoepW op 07-10-2015 16:03 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

wie-o-wie komen er vanavond allemaal nog mee in de practice voor de NES? Ook mensen van het HPD team?

Puur uit interesse hoor :)

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:22

Niellie41

[object Object]

DirkT schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:23:
wie-o-wie komen er vanavond allemaal nog mee in de practice voor de NES? Ook mensen van het HPD team?

Ik kan 's woensdags niet.

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

DirkT schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:23:

Ja ik ben er.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

ThunderNet schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:13:
Holy crap, Donington park Quali... Met de VW Jetta, ik zit te stoeien om her en der 10-en te kunnen pakken (zit nu op 1:22.7) beste tijd in Quali: 1.18.nogwat... :/ slik :P
En nu heb ik mezelf gequalificeerd met een 1.18.8 :) Ik moet de "ideale" lijn in iRacing niet teveel volgen...

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ThunderNet schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 17:09:
[...]

En nu heb ik mezelf gequalificeerd met een 1.18.8 :) Ik moet de "ideale" lijn in iRacing niet teveel volgen...
Netjes en gefeliciteerd...
Het zou wel leuk zijn als je ook een link in handtekening hier zet naar je iRacing profiel. Dan kunnen we je als mede community genoten ook vinden in iRacing. Staat in de TS hoe dat moet.

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

JoepW schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 17:18:
[...]
Netjes en gefeliciteerd...
Het zou wel leuk zijn als je ook een link in handtekening hier zet naar je iRacing profiel. Dan kunnen we je als mede community genoten ook vinden in iRacing. Staat in de TS hoe dat moet.
Done :)

• Linc

Linc

mzzl

Gisteren GT3 race gedaan op Road Atlanta, zoals gewoonlijk niet heel goed gequalified en gestart vanaf de 15e plek. Daarna lekker me rondjes kunnen rijden en opgeklommen naar de 9e plek. Op het eind nog hard gevochten voor de 8e plek met een Mclaren.

Video van de race:

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-11 20:39
Zojuist mijn eerst skip barber win.

Er waren 2 splits and ik startte in de bottom. Ik had pole positie en in de 3e ronde haalde de nrs 2 en 3 elkaar uit. Uiteindelijk was het achter mij nogal een crashfest getuige de nrs 2, 3 en 4, die allen zonder kwalificatie achterin waren gestart.

Ik heb gewoon mn rondjes kunnen rijden en gewonnen.

Ik heb nog nooit gehad dat auto's die je ging lappen me zo weinig ruimte gaven als hier.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gefeliciteerd! *O*

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:06
Hmm. Eentje met 18 incs, en toch gestegen in SR :o

iRacing Profiel

• aicaramba
Wild Chocolate schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:02:
Hmm. Eentje met 18 incs, en toch gestegen in SR :o
Ja, hij reed echt heel slecht. Hij was disqualified, omdat hij 2 of 3 crashes had, een paar offtracks, een 'contact' en een loss of control.

Maar raar dat zijn safety rating omhoog gaat inderdaad 8)7
Zal wel door z'n class D 1,52 komen ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door aicaramba op 07-10-2015 21:05 ]

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:06
Kennelijk rijdt hij normaal nog slechter...

iRacing Profiel

Verwijderd

Zonet lekker geslalomd op een Street Stock race op USA Speedway. Top split, maar dat weerhield de helft (letterlijk) van het field niet om lekker de auto hier en daar tegen muren en/of auto's te parkeren :P Wonder boven wonder niks geraakt dus nog 4e geworden ook :+

Verwijderd

De fixed setup matchte niet met m'n rijstijl. 't Is echt een wonder dat ik geen yellow veroorzaakt heb als je de hele front straight van Las Vegas nodig hebt om de auto op te vangen na het loose worden uitkomen T4... -O-

Afbeeldingslocatie: http://wit9.home.xs4all.nl/tires.png

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
RR op 34, holy crap :P

Normaal is het toch altijd de RF die het hardst slijt. En als die rond de 60% zit zoals ik dit weekend op Dover had rijdt het voor geen meter meer. Laat staan 34.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Race later.... :P

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Na de update van afgelopen maandag was er nog steeds iets raars met de kwalificatie en time trials, waar men soms meer grip had. Wat blijkt?
quote: Steve Myers
Again, this is not (and there hasn't been) a bug with the dynamic track surface. This bug is an issue with the weather being incorrectly reported to the server. Basically the server thought it was a night race and therefore had cooler track surface conditions then it was supposed to have. This issue was only really noticeable because of the dynamic track feature.

Steve
Over dynamic track surface gesproken, kijk naar de samenvatting van afgelopen NPAS race. Er is nu side by side racing mogelijk, net zoals in het echt. _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Niellie41 op 08-10-2015 07:32 ]

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
De komende tijd zit het er voor mij even niet in om te investeren in een setup voor mezelf helaas. En nadat ik me een beetje ingelezen heb zal ik het niemand aandoen om het met een Xbox 360 Controller te proberen.

Het lijkt me een erg leuke hobby, ik zal dit topic zeker in de gaten blijven houden en hopen dat ik ergens in December mogelijk een stuurtje aan kan schaffen :)

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
De site is nu down for maintenance, zouden ze dan nu al die update/fix uitrollen?
Dat lijkt me wat erg snel toch? Heb verder ook geen announcements gezien ofzo.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• Arfman
  • Laatst online: 16-11 15:57

Arfman

Drome!

Ik heb ook geen announcement gezien. Was er morgen ook geen belangrijke oval race oid? Meen zoiets gezien te hebben op het forum, als ze in testing een goed werkende fix hebben kan ik me voorstellen dat ze het snel willen oplossen om gedoe (zoals met BES laatst) te voorkomen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb ze maar eens een tweet gestuurd...

• Martinoes
  • Laatst online: 09-04-2020
Top, bedankt, straks even uitproberen, als iRacing weer online is tenminste :)

iRacing Profiel

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 07:20
Ik zie via e-mail dat er release notes voor 8 oktober gereleased zijn, maar daar zijn we nu niet veel mee met de site down. Rustig afwachten dus. Lees een boek of zo :+

Mijn iRacing profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dynamic Track
- Fixed a bug where a session could accidentally initialize the dynamic track with incorrect temperature information resulting in faster laptimes.

• ThiJor
Kort boek -O-

Tja, goed dat ze snel ingegrepen hebben, maar je zou voor minder het vertrouwen verliezen in hun "fix".

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De site van GoT iRacing is ook ff plat geweest. We hebben zojuist een nieuw design geactiveerd: KLIK

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 16:42

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Gepost door iRacing staff member Daniel Garrison Jr :

I feel it might be a good time to push the "reset" button in a way, and post some explanation.

The dynamic track system does have a fair number of "moving pieces" and so it is sometimes difficult to ascertain where things are going wrong. As often is the case though, once you pinpoint the problem it isn't hard to see why it is malfunctioning, how to fix it, and what sort of similar problems you should look for in case the assumptions or mistakes that led to the first bug have contributed to other, yet to be uncovered, issues.

The last couple of bug fixes to the DTS have fallen firmly into that category. They were puzzling at first until the root cause was identified, and then in both cases it was a total "duh" moment.

The fix that went out today (YAY!*) was not related to night mode exactly -- it wasn't that the server had a night mode flag set and clients did not or anything like that. It was a set of conditions which would lead the server to believe the sun was effectively down for the "event" where "event" is a practice, race, time trial, hosted session, etc. with any number of sessions. The vector that represents the direction of the sun was zeroed out between running events, but was sometimes left that way when the server starting calculating track temperatures if the conditions were right and the timing was just so. Those moving pieces.

As a result of the bad sun information, the server would broadcast a cool track for the entire event. The problem could recur or not, in the next event the server ran, pretty much at random; it would depend on the state of things when it shut down the dynamic track system as part of preparing to wait for the next event to run. This makes perfect sense with what was generally reported and observed: sometimes an entire event would be blessed with amazing grip for everyone there. I'm confident that has been addressed.

I'm probably not going to go into more detail that this, but my hope is that this reduces rather than fuels speculation as to how this stuff works and where it might go wrong. Hopefully I'm proven right.

Thanks for your patience and continued support, and thanks to those who contributed useful information to help round up these issues with the DTM. I am personally very sorry that the first part of this racing season has been affected by these glitches. Some growing pains were to be expected I suppose with the introduction of what we think is a pretty awesome, significant, and complex feature. I think the worst is definitely behind us, but if there should be another major issue we will work as hard as ever to get to the bottom of it.

* It's pretty impressive to me that I found the root cause of the bug less than 24 hours ago, and the fix is already out to you guys. That is some quick turnaround by the team!

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:59

Fuelke

Forza Ferrari

Thanks for your patience and continued support, and thanks to those who contributed useful information to help round up these issues with the DTM.
Ik dacht even dat hij hintte naar een nieuwe serie ;)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

staat em goed :Y

Afbeeldingslocatie: http://wit9.home.xs4all.nl/c7dp.png

• ThiJor
Staat hem heel goed. Ik heb eigenlijk de indruk dat die auto met zowat alle degelijke paints staat.

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11 20:25
Vette skin!

iRacing Profiel

• Dennis Douna
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 22:55
Hier hoeven we ons niet voor te schamen :)

Wel direct een goed moment om te vragen of hier misschien mensen mogelijkheden kennen om de witte kleur van de verticale staanders achter het gaas aan de achterkant aan te passen.

iRacing Profiel | Simracing For Holland

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 16:56
Dat is een erg bekende livery met dito namen zeg :P
@hierboven ook!

[ Voor 3% gewijzigd door Schuey op 09-10-2015 09:26 ]

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
zit er weer strak uit :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11 20:25
Dennis Douna schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:21:
Wel direct een goed moment om te vragen of hier misschien mensen mogelijkheden kennen om de witte kleur van de verticale staanders achter het gaas aan de achterkant aan te passen.
Is dacht ik zo'n vierkantje ergens onder (of rechts) op het template (maar ken de C7DP template nog niet heel goed). Kan best zijn dat je wel _decal_ moet gebruiken om er overheen te painten.

iRacing Profiel

• dabelg
gtrNL schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:06:
[...]

Is dacht ik zo'n vierkantje ergens onder (of rechts) op het template (maar ken de C7DP template nog niet heel goed). Kan best zijn dat je wel _decal_ moet gebruiken om er overheen te painten.
klopt is de kleur van de rolkooi

• TiesB
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-11 14:27
Zijn er hier nog mensen die komend weekend naar Zandvoort gaan om de BSS van dichtbij in het echt mee te maken? :)

iRacing Profiel

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 18:20

derx666

mecker ende blaet

Ik moet zelf rijden :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• -PassY-
Iets met een moeder die 65 word, en ouders die 40 jaar getrouwd zijn zondag :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:21
TiesB schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:56:
Zijn er hier nog mensen die komend weekend naar Zandvoort gaan om de BSS van dichtbij in het echt mee te maken? :)
Was eerst wel de bedoeling, maar een feestje zaterdag avond/nacht (met gratis drank) heeft mij doen besluiten niet te gaan. 8)

Woon zelf op nog geen 30 minute rijden, is weer eens wat anders dan naar Spa/Zolder/Nurburgring rijden. :+

iRacing Profiel

• -PassY-
misschien dat meer mensen mijn idee goed vinden

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3335295.page

Zeer vervelend als er iemand vanuit de pits zo lekker het veld van de langzamere klasses in duikt :)

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Staff member Daniel heeft aangegeven wat track usage nu precies is.
Ben, this isn't quite correct. The usage slider controls the amount of prior activity, but no heat from those simulated sessions are put into the track. It determines the amount of rubber and marbles. The other factors such as angle of the sun, how well the track is surface is facing the sun, clouds, temperature characteristics of the surface, and shadows determine the temperature at a particular spot on the track. But a track with more rubber will be darker, so yes the racing line will be a bit warmer as a result of solar energy.

You could argue for a second slider perhaps, "Time since [end of] prior session" that would potentially leave some heat from prior running.

But to address the topic of the OP: it should be clear there are many variables involved here. If you put the sun up high in the sky with no clouds on a concrete track, a bunch of rubber is going to probably hurt lap times compared to a clean track. If you put the sun low and make it overcast on dark asphalt, more rubber should improve lap times. Until you are on a short track with 43 cars all running the same line for 40 laps.
Dynamic Track Surface is wel echt complex. Super vet!

http://members.iracing.co...list/3335040.page#9288201

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
-PassY- schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:32:
misschien dat meer mensen mijn idee goed vinden

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3335295.page

Zeer vervelend als er iemand vanuit de pits zo lekker het veld van de langzamere klasses in duikt :)
Daarom hebben wij in de GES starten vanuit de pits verboden.
Niellie41 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:33:
Staff member Daniel heeft aangegeven wat track usage nu precies is.

[...]

Dynamic Track Surface is wel echt complex. Super vet!

http://members.iracing.co...list/3335040.page#9288201
Ja wel gaaf.... Maar die 2de slider zou wel gaaf zijn...

• -PassY-
JoepW schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:12:
[...]

Daarom hebben wij in de GES starten vanuit de pits verboden.

[...]
Ja wel gaaf.... Maar die 2de slider zou wel gaaf zijn...
Dat kan ik het heel goed begrijpen :)

2de slider zou redelijk makkelijk op te lossen zijn met wat rekenkracht vanuit de server. Laat voor de sessie begint, de CPU power in de server versnelt wat rondes simuleren door X auto voor Y tijd. Starten van de server sessie kost meer tijd dan alleen, maar dit zou een paar seconde moeten zijn. Niemand die het merkt denk ik dan.

• DarkPino
Everyone:

Wij (NAB Racing) zitten met een probleempje. We hebben ons ingeschreven voor de GES en hebben ook als doelstelling om alle races van de BES te rijden. Echter zijn we met zijn vieren en komen we er nu achter dat dat wel erg druk is met zijn 3-en (eigenlijk 4 maar 1 iemand kan erg weinig rijden dit seizoen)

Dus zijn wij opzoek naar een leuke team maat die ons team komt versterken voor in ieder geval nu de GES races.
Wat bieden we jou:
Een gezellige club gasten die elkaar kennen via dit forum. Het contact loopt hoofdzakelijk doormiddel van onze whatsapp groep wat inmiddels uitgegroeid tot een meer vriendschappelijke groep dan alleen een iRacing groep.
We hebben de beschikking over een teamspeak server die we ook gebruiken tijdens de races en als we gesamelijk oefenen. We hebben geen verwachtingen mbt elke week oefenen of aanwezigheid of iets dergelijks. Wel verwachten we een volwassen iemand en is finishen voor ons veel belangrijker dan winnen (dat laatste komt vanzelf ;) ). Boven alles staat sportsmanship voor ons bovenaan en hoeven we zeker niet te winnen ten koste van alles. Het moet leuk blijven, ook voor onze tegenstanders.
Voor vragen kan je altijd een berichtje sturen!

iRacing Profiel

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb even een berichtje gestuurd.

• DarkPino
Haha ik zag het Joep, bedankt! :)
Heb inmiddels contact met Fabian

iRacing Profiel

• spoonbe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-07 12:50
ow der heeft al iemand gereageerd :p

had je ook een berichtje gestuurd. maakt niet uit. succes alvast.

iRacing Profiel

• Kaasdipje
  • Nu online
Geen stream voor de race vandaag? :(

• NickThissen
Jawel:

Mijn iRacing profiel

• Kaasdipje
  • Nu online
Ah, ik bedoelde meer specifiek een stream van Tweakers zelf :P Maar dit is ook prima, thanks!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vandaag tijdens de NiS race op Charlotte voor het eerst het voordeel van de dynamic track kunnen merken.
Na een restart met nog 10 ronde te gaan buitenom weten in te halen
[YouTube: https://youtu.be/3HUnxSVL0S0]
Geeft toch wel een kick :D

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Verwijderd

gtrNL schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:06:
[...]
dabelg schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:31:
[...]
klopt is de kleur van de rolkooi
Thanks heren, maar helaas met een zwarte decal layer en een zwarte paint bleef de boel wit. Normaal geen probleem, maar nu wel erg jammer dat 't niet aan te passen is. Skin zit in de mailbox van GES.

• Kaasdipje
  • Nu online
Stuur besteld. Ik ga beginnen met de G25. Iracing gedownload + Referral voor Joep :)

Zodra ik het stuur heb, zal ik wel weer vragen hebben.

Verwijderd

NibborSneffets schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:54:
Stuur besteld. Ik ga beginnen met de G25. Iracing gedownload + Referral voor Joep :)

Nice, daar ga je veel plezier aan beleven! d:)b

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

thanks en welkom

• elni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:37

elni

Carrot

Veel plezier.

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-10 09:32
Dumpert: Dikke crash tijdens Bathurst 2015 http://www.dumpert.nl/med...ijdens_bathurst_2015.html

Holy crap....

iRacing Profiel

• aicaramba
Pff.. 2e race op road atlanta met de skip barber.

Ik lig 2e, maak een fout en behoud maar net mijn 2e plek. Daarna maakt de nr1 een fout en kom ik 1e te liggen..

De nr 2 zit me op de hielen, maar op een gegeven moment kom ik los. Ik heb een gap van 3 seconde en moet nog 2 rondes. Spin ik weer en zak ik naar de 4e plek. Zo stom, totaal onnodig ook, ik had een ruime voorsprong.

Nja. Toch 4e, dus niet verkeerd.

http://members.iracing.co...id=14787364&custid=204510

Overigens is mijn SR gestegen naar D 3,93, dus ik hoop binnenkort de 'quick road' naar C license te halen.

[ Voor 9% gewijzigd door aicaramba op 10-10-2015 22:05 ]

Verwijderd

Ook echt een plastic kap, een motor, een stuur, een paar wielen en een hele goede rolkooi op 't chassis.

De klapper van Mostert was ook niet mis. Ben benieuwd of 't morgen ook regent.

En m'n gepruts van woensdag :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2015 10:23 ]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

The_FrankO schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:04:
Vandaag tijdens de NiS race op Charlotte voor het eerst het voordeel van de dynamic track kunnen merken.
Na een restart met nog 10 ronde te gaan buitenom weten in te halen
[video]
Geeft toch wel een kick :D
Super vet!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-11 22:25
gister voor het eerst gezien op de petit le mans stream hoe het eruit ziet. Wel erg gaaf om te zien!

Drukke dag gister met alle races, 2 goede races gehad in de BES met in de 2e race een 7e plek en beste bmw in de server. En natuurlijk na alle tegenslagen de HPD op p3 in petit le mans

Mijn iRacing profiel

• dabelg
2de bes race duurde bij ons 5 ronden was goed aan het opklimmen maarja al er eentje beslist vol in je flank te rijden. Waardoor je 5 x over de kop gaat :(

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Nou snap ik hoe je die tire wear voor elkaar hebt gekregen ;) beetje loose?

iRacing Profiel | Mijn SimRig

• aicaramba
Ik heb mijn C-license gehaald, na een teleurstellende race. Ik lag met een 2e plek met nog 2 ronden te gaan op 5 sec voorsprong op de nr 3. Toen kwam ik een achterligger tegen. Die op een raar moment plotseling begon af te remmen om me er door te laten. Ik verwachtte het niet, week uit, kwam op het gras en ging weer terug de baan op. Op dat moment raakt de achterligger me en lig ik uit de race.

Die race dus wel mijn C-license voor road racing gehaald.

Wat is nou de leukste en meest gereden C-class road race series? De RUF series, GT1 world championship en Star mazda lijken me wel wat.

Ik hoor van star mazda echter wat minder goede verhalen. Voor de rest wordt de RUF serie veel gereden, maar dat weet ik niet zeker.

• deRidder
  • Laatst online: 03-09 12:11
Zelf vind ik de Ruf series het leukste, maar dat komt door de auto. Dus het ligt er ook aan of je meer geintresseerd ben in GT autos of open-wheel. Ruf is denk ik misschien wel een beter opstap dan gelijk naar GT1.

Als je qua geld kijkt, is de Ruf sowieso het beste want je krijgt de C-Spec en de GT3. Verder, de C-Spec draait in de Ruf cup, maar ook in de IMSA. Dus wanneer jij je B-License krijgt kan je meteen door in de Ruf om multi-class races te doen op dat niveau. Of je kan anders de GT3 sprint races doen met de Ruf wanneer jij je B-License krijgt. Dus de Ruf heeft 2 series op C-niveau and 2 series op B-niveau.

• aicaramba
deRidder schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:59:
Zelf vind ik de Ruf series het leukste, maar dat komt door de auto. Dus het ligt er ook aan of je meer geintresseerd ben in GT autos of open-wheel. Ruf is denk ik misschien wel een beter opstap dan gelijk naar GT1.

Als je qua geld kijkt, is de Ruf sowieso het beste want je krijgt de C-Spec en de GT3. Verder, de C-Spec draait in de Ruf cup, maar ook in de IMSA. Dus wanneer jij je B-License krijgt kan je meteen door in de Ruf om multi-class races te doen op dat niveau. Of je kan anders de GT3 sprint races doen met de Ruf wanneer jij je B-License krijgt. Dus de Ruf heeft 2 series op C-niveau and 2 series op B-niveau.
Ah, dat is een goede tip. De doorstroom naar B license series.

• NickThissen
Pff ik heb alweer het hele weekend last van 'loading errors'... Tijdje terug vaak loading error 71 en 72 gehad, dat is toen vanzelf weg gegaan, en nu heb ik de hele tijd error 41, 42 of 61. De meeste betekenen dat er iets met de baan of auto fout is dus moet ik die steeds weg gooien en opnieuw downloaden. Meestal werkt het dan weer maar vreselijk irritant, plus het gebeurt ook vaak als er tijd druk op zit (gisteravond bijna m'n stint gemist voor de petit le mans, nu al twee keer bijna de qualy gemist van Star Mazda omdat daar geen warmup aan zit, etc). Het gebeurt soms zelfs bij omschakelen van pre-race practice naar de race sessie dus niet eens na disconnect. Ik ga iRacing maar eens op een andere SSD installeren, zou zeggen dat het daar aan ligt maar dit is het enige probleem dat ik er mee heb :/

Mijn iRacing profiel

• DarkPino
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wmZ71QS.jpg
NAB Racing op Road Atlanta!

Vanwege het overlijden van een vriend van mij (Martijn) reden we dit weekend met Pro Dutch Racing op het voor raam. Deze was voor jou Robert!
http://autosport.nl/dragr.../robert-joosten-overleden

Eindelijk was het dan zover, na de blamage van Monza (zowel voor het team als voor de BES) gingen we dan nu van start op Road Atlanta. Simon (Escue) Jesper (TheOtherside) en Martijn (DarkPino) namen deze race voor hun rekening en waren erop gebrand om het slechte resultaat van Monza recht te zetten. Ervoor gekozen was om de race van zaterdag ochtend te pakken en eventueel bij problemen op zondag het nog eens te kunnen proberen. Vlak voor de race werd door Jesper en Martijn besloten om nog wat aanpassingen te maken in de setup om de auto iets stabieler te maken.
Martijn reed de kwalificatie en zette een nette 1:19.170 neer wat goed was voor een 13e plaats.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/p9wwPIX.jpg
Martijn begon de race en het plan was om vooral uit de problemen te blijven en pas vanaf de 2e ronde te gaan pushen. Bij de start echter al meteen 2 plekken goed gemaakt en vanaf de 3e ronde reden we op een mooie 9e plek! 45e ronde was het dan de beurt aan Jesper. Ook die reed nette tijden, helaas 3 contacts waarvan twee compleet buiten zijn schuld om waren. Toch bezette hij aan het einde van zijn stint een mooie 5e plek: Simon restte een zware taak! Simon kwam als 9e de baan op, reed ook strakke rondes. Door een fout van Martijn met betrekking tot het berekenen van de brandstof werd het aan het einde nog heel erg spannend maar gelukkig kwam Simon als 6e over de finish met nog een heuse jawel 0,4 liter brandstof over…

Een mooi resultaat in een zware race!

Vrijdag avond zijn er gesprekken geweest binnen het team. We kwamen erachter dat de komende acht weken zeven races op de kalender staan. Hiervoor hebben we besloten om een rijder erbij te zoeken. Deze hebben we gevonden in Fabian (FabiandJ). Deze staat inmiddels ingeschreven en zoals het er nu naar uit ziet staan we op Sebring aan de start met Fabian, Simon en Martijn.

Alvast succes aan alle teams volgende week!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/185hywv.jpg

iRacing Profiel

• Gruwel84
aicaramba schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:35:

Ik hoor van star mazda echter wat minder goede verhalen.
Beetje vreemd, weet niet helemaal wat je hiermee bedoeld.
De star mazda vind ik een hele cleane competetieve serie.
Wat heb je er dan over gehoord?

Ik zou gewoon doen wat je zelf leuk lijkt. Wil je auto's met dak, formule wagens prototypes wat dan ook. Er zijn ook mensen die altijd de skip blijven rijden omdat het denk ik wel de meest populaire serie is in iracing.

iRacing Profiel

• Gruwel84
Respect DarkPino!!

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DarkPino schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 21:50:
[afbeelding]
NAB Racing op Road Atlanta!

Vanwege het overlijden van een vriend van mij (Martijn) reden we dit weekend met Pro Dutch Racing op het voor raam. Deze was voor jou Robert!
http://autosport.nl/dragr.../robert-joosten-overleden

Eindelijk was het dan zover, na de blamage van Monza (zowel voor het team als voor de BES) gingen we dan nu van start op Road Atlanta. Simon (Escue) Jesper (TheOtherside) en Martijn (DarkPino) namen deze race voor hun rekening en waren erop gebrand om het slechte resultaat van Monza recht te zetten. Ervoor gekozen was om de race van zaterdag ochtend te pakken en eventueel bij problemen op zondag het nog eens te kunnen proberen. Vlak voor de race werd door Jesper en Martijn besloten om nog wat aanpassingen te maken in de setup om de auto iets stabieler te maken.
Martijn reed de kwalificatie en zette een nette 1:19.170 neer wat goed was voor een 13e plaats.

[afbeelding]
Martijn begon de race en het plan was om vooral uit de problemen te blijven en pas vanaf de 2e ronde te gaan pushen. Bij de start echter al meteen 2 plekken goed gemaakt en vanaf de 3e ronde reden we op een mooie 9e plek! 45e ronde was het dan de beurt aan Jesper. Ook die reed nette tijden, helaas 3 contacts waarvan twee compleet buiten zijn schuld om waren. Toch bezette hij aan het einde van zijn stint een mooie 5e plek: Simon restte een zware taak! Simon kwam als 9e de baan op, reed ook strakke rondes. Door een fout van Martijn met betrekking tot het berekenen van de brandstof werd het aan het einde nog heel erg spannend maar gelukkig kwam Simon als 6e over de finish met nog een heuse jawel 0,4 liter brandstof over…

Een mooi resultaat in een zware race!

Vrijdag avond zijn er gesprekken geweest binnen het team. We kwamen erachter dat de komende acht weken zeven races op de kalender staan. Hiervoor hebben we besloten om een rijder erbij te zoeken. Deze hebben we gevonden in Fabian (FabiandJ). Deze staat inmiddels ingeschreven en zoals het er nu naar uit ziet staan we op Sebring aan de start met Fabian, Simon en Martijn.

Alvast succes aan alle teams volgende week!
[afbeelding]
_/-\o_ d:)b

• aicaramba
Gruwel84 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 21:52:
[...]

Beetje vreemd, weet niet helemaal wat je hiermee bedoeld.
De star mazda vind ik een hele cleane competetieve serie.
Wat heb je er dan over gehoord?

Ik zou gewoon doen wat je zelf leuk lijkt. Wil je auto's met dak, formule wagens prototypes wat dan ook. Er zijn ook mensen die altijd de skip blijven rijden omdat het denk ik wel de meest populaire serie is in iracing.
Ik weet het niet. Ik weet zo niet meer wat ik heb gelezen, maar ik heb toch wat minder positieve dingen gelezen :P

Maargoed, ik kan ook een star mazda en RUF kopen en dan nog 4 tracks er bij om 8 races in een seizoen te kunnen rijden. Op die manier heb ik wat speelruimte.

Edit: Netjes gereden, jongens! Op Martijn!

[ Voor 3% gewijzigd door aicaramba op 11-10-2015 22:13 ]

• DarkPino
Thanks guys :)

iRacing Profiel

• -PassY-

• NickThissen
Netjes Martijn en de rest!

Deze week 3 races in de star mazda gedaan, P1 (relatief lage sof), P5 en P3 in hoge sofs :) Zolder bevalt me wel, stuk beter dan al die draft banen. Volgende week Motegi, ook een leuke baan in die auto!

Mijn iRacing profiel

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-11 22:25
Iemand die hier een leo bodnar kabel heeft thuis die hij wilt verkopen toevallig?

Mijn iRacing profiel

• Linc

Linc

mzzl

Ook maar een verslagje van onze BES avonturen met het Gathering of Tweakers GT team.

Afgelopen woensdag avond waren we nog aan het testen met de BMW, maar doordat we deze niet echt stabiel kregen op Road Atlanta en op Monza deze ook al heel erg tegenviel zijn we last minute toch nog over gestapt op de Ruf.

1e Race heb ik samen met Marco gedaan. We kwamen terecht in de 3e split. Marco had een mooie qualify tijd gereden die goed was voor een 10e plek. Het weer was heel snel en het leek erop dat het krap zou worden met de brandstof, dus besloten om voor een 3 stopper te gaan. De eerste helft van de race heeft Marco gereden. Het was aardig hectisch de eerste ronden, hierdoor terug gevallen naar de 14e plek. Daarna is Marco er even goed voor gaan zitten en toen hij de 2e keer de pits in ging reden we inmiddels op de 3e plaats.

Toen mocht ik het overnemen, maar helaas maakte ik een foutje in turn 5 en schampte ik de muur. Hierdoor kwam ik ook nog eens in heel veel verkeer terecht en een paar ronde later tikte iemand mij rond in de hairpin. Hierdoor een paar plekken verloren en uiteindelijk als 7e gefinished, goed voor 180 punten.

2e Race Zou ik samen met Wim doen, maar helaas na 5 ronden ging het fout in de chicane en iemand voor ons spinde. Diegene hield de rem niet vast en zette zijn auto zo in de zijkant van Wim. Hierdoor vlogen we over de kop en was het einde race.

3e Race Heb ik ook samen met Wim gedaan en deze keer ging het een stuk beter. Wederom vanaf de 10e plek gestart in de 3e split. Deze keer konden we het makkelijk redden met 2 stops. De 1e stint heeft Wim gereden en het was hard werken om positie te houden. Zelfs nog een keer aangetikt door degene achter ons, maar gelukkig geen schade. Door verschillende uitvallers en een paar mooie inhaal acties van Wim reden we op de 4e plek na de 1e pit stop.

De 2e stint heb ik gereden en het was lekker rustig rondom mij op de baan dus heb ik de hele stint kunnen hotlappen. helaas wel een plek moeten opgeven aan iemand die duidelijk sneller was dan ik was, maar nog een tijdje van zijn draft kunnen genieten.

Daarna heeft Wim de laatste stint gereden. Weer 5e plek de baan op, maar P6 en P7 waren niet ver van ons verwijderd en P4 zat in ons vizier op 4 seconde. De hele stint eigenlijk pech gehad met verkeer waardoor we steeds zodra we bij P4 in de buurt kwam weer veel tijd verloren. Tegen het einde van de race hadden P2 en P3 elkaar uitgeschakeld, dus reden we toen op P3. De laatste paar ronden ging het nog bijna mis door een hele agressieve move van degene achter ons, hierdoor zijn we weer een plekje verloren. Uiteindelijk dus als 4e gefinisht goed voor 206 punten!

• PatrickPost1972
  • Laatst online: 14-06-2024
Vervanger van de Ford GT???? Ziet er mooi uit :9 :9

YouTube: Ford GT: Development

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickPost1972 op 12-10-2015 00:44 ]

iRacing Profiel Game Pc

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-11 21:21
BES Race 1: Tommy komt niet opdagen om de afgesproken kwalificatie en eerste stint te rijden. Teemu (die niet zou hoeven kwalificeren) heeft zijn best gedaan en de auto op P30 gekwalificeerd in de top split om daarna de eerste stint te rijden. In zijn stint is hij ook nog eens gespind :F . Ik zou deze race niet hoeven rijden maar kwam toch even kijken hoe het ging. Tommy was nog steeds niet wakker dus heb ik de laatste 2 stints gereden en de auto uiteindelijk naar P5 gereden, 293 punten

BES Race 2: P4 gekwalificeerd in de top split. Tommy reed de eerste stint. De eerste twee stints reden we met 100 liter zodat we de laatste stint een lichtere auto en betere banden hadden. Ik nam het na Tommy zijn eerste stint over en bleef rijden tot aan de finish. Het was nog even spannend in de laatste stint. Coanda had door strategie een paar seconden voorsprong geboekt. Ze deden hun best om dezelfde pace aan te houden en ons voor te blijven maar de banden werden slechter en ik kon uiteindelijk vrij gemakkelijk naar ze toe rijden en ze ala RUF inhalen op het rechte stuk. Gewonnen en 323 punten gescoord.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RHZzFIHu-Yg]
BES Race 3: Weer P4 gekwalificeerd in de top split. Tommy startte de race, daarna nam Teemu het over om stint 2 te rijden. Helaas verloor Teemu tijdens het rijden zijn internet waardoor de auto naar de pit gesleept moest worden. Ik nam de rest van zijn stint over. Ondanks alles toch nog P6 gefinished en op de lead lap gefinished (ongelofelijk), 290 punten.

Kortom veel pech gehad maar toch goede punten gescoord. Race 3 was misschien nog de grootste tegenvaller, maar realistisch gezien zat winnen er niet in met Huttu en Bonito als team in de race. Ik was sneller dan Huttu O-) maar Bonito is echt van een andere wereld in de GT wagens... Wij zouden dan P2 gefinished zijn en daarmee hebben wij 3 punten laten liggen. Die P2 is nu naar ons BMW team gegaan (ineX Yellow).

1 Team Redline (RUF) - 335
2 ineX Racing Yellow (BMW) - 326
3 Coanda Simsport (BMW) - 325
4 ineX Racing Blue (RUF) - 323
--
17 ineX Racing Red (Ford) - 272

• Fragbeestje
  • Laatst online: 20-11 08:43
TuxieDeni schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 23:12:
Iemand die hier een leo bodnar kabel heeft thuis die hij wilt verkopen toevallig?
Waarom Deni?

Heb je Tesla pedalen op de kop kunnen tikken? :+

(maar ik heb er geen liggen)

Voor de rest zie ik hier toch wel wat leuke resultaten voorbij komen! Netjes!

En gecondoleerd Martijn!

[ Voor 20% gewijzigd door Fragbeestje op 12-10-2015 08:36 ]

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• ThiJor
Wij hebben met Fenix voorlopig 2 teams in de top 40 met onze Ruf 12de in de stand na een P7 in de top split van de 3de race (282 ptn) en 1 van onze BMW's 19de in de stand na een P2 in de 2de split van de 3de race (267ptn).

Onze Macca had wat pech tijdens het weekend en kon maar 195ptn pakken, P72 in de tussenstand. De 4de auto, een 2de BMW, geraakte wel in de top splits, maar had de snelheid niet met als gevolg 167ptn en P105 in de stand.

Dat laatste team kan het dus eigenlijk al vergeten, met een achterstand van 70ptn. De Macca kan misschien nog iets goedmaken als ze een paar goede resultaten neerzetten.

Mijn iRacing profiel

• Kaasdipje
  • Nu online
Beste robbin.steffens,

Onlangs heeft u een bod of reactie geplaatst op de advertentie: Logitech G27 Racestuur. Het vermoeden bestaat echter dat dit een frauduleuze advertentie betreft. Derhalve hebben wij het account en de advertenties van deze verkoper verwijderd.
Bah, al de derde keer inmiddels dat ik dit mailtje krijg. En dan zijn het nog niet eens rare bedragen die ze er voor vragen :(

Iemand behalve het V/A van Tweakers nog een aanrader qua site om te kijken? Of iemand hier nog een stuurtje die ze niet meer nodig hebben?

• Arfman

Arfman

Drome!

Leuk om de verslagen te lezen van de BES jongens, keep it up!

Zelf op dit moment niet zo veel zin om te iRacen. Probleem is een beetje dat de tijd erg krap is en de hotsplits van veel races erg ongunstig vallen voor mij (b.v. Prototype Challenge om 19:45 en 21:45 .. tja, om 19:45 moet m'n dochter naar bed en om 21:45 moet ik zelf bijna naar bed omdat m'n dochter om 06:00 wakker is). Daardoor heb ik maar 1 race kunnen doen en in die race disconnecte m'n stuur ook nog eens. Had ik later in DiRT Rally ook nog, dus geen iRacing probleem. USB poort gewisseld en nu maar hopen dat dat probleem niet meer terugkomt, maar motivatie is dus erg laag op dit moment.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• dabelg
pfff als ik dit zie moet ik echt wel bekennen dat ik talent mis. of er zoveel te winnen is met een goede setup. _/-\o_ hebben jullie als inex geen academy ofzo waar ik me kan inschrijven :p

leuke resultaten met zoveel tegenslag beloofd voor de rest

[ Voor 10% gewijzigd door dabelg op 12-10-2015 10:08 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mooie results weer allemaal. Top!
En Arfman: gewoon af en toe op maandag komen rijden totdat je dochter op kamers gaat :F

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ennuh vanavond wordt wel leuk met de L79 @ zolder (alternate)! Tot vanavond!
GoT | Monday Tournament 15S3-W512-10-15
Car(s)Track(s)
Lotus 79
Lotus 79
Fuel100 % (+/- 148,9 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Circuit Zolder - Alternate (Heat 1)
Circuit Zolder - Alternate
Day or NightDay
Pit stalls42
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up20:00 - 21:00 (60 min.)
Qualification21:00 - 21:15 (15 min.)
Race21:15 - 21:35 (20 min.)
StartStanding
MC Grid-
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Heat 2
Free practice / Warm-up21:45 - 21:55 (10 min.)
QualificationBased on Heat 1
Race21:55 - 22:25 (30 min.)
StartRolling
MC Grid-
Grid orderTop 10 Inverted (Previous race/heat)
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
RealisticRealisticRealisticRealisticRealisticRealistic

• NickThissen
Voor degene die denkt niet genoeg te hebben aan een uurtje practice - de L79 mensen hosten op maandag altijd zowat de hele avond practice servers waar ook setups gedeeld worden. Sowieso handig om daar even binnen te wippen dus voor een setup :p

Mijn iRacing profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

JoepW schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:27:
Mooie results weer allemaal. Top!
En Arfman: gewoon af en toe op maandag komen rijden totdat je dochter op kamers gaat :F
Wat, zolang wachten?! :P
Maandagavond kan ik helaas vrijwel nooit, dat is wel echt jammer want het is altijd erg gezellig en "risicoloos" rondkarren met mensen die over het algemeen weten wat ze doen.

Pagina: 1 ... 100 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.