Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 122 Laatste
Acties:
  • 314.060 views

Onderwerpen

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Voor een pro licentie moet je denk ik flink wat talent voor hebben, en veel tijd :)

Gister was denk ik de eerste keer dat ik de SM begreep en ook leuk vond :) Begon ook steeds meer het effect van downforce onder de knie te krijgen tot ik bijna niet meer remde voor bocht 1 :+ Gas los, rem even aantikken, terug naar 5 en gas erop.

Bleef uiteindelijk steken op een 1:20.8 met volle tank.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:57

Niellie41

[object Object]

Gisteren op COTA geoefend met de Ford GT. Het ging wel goed. De baan was wel weer even wennen met al die blinde bochten wanneer je maar één scherm hebt. :P

Uiteindelijk ben ik tot een 2:09.203 gekomen. Er is wel nog veel ruimte voor verbetering. Ik heb wel gewoon weer lekker kunnen rijden en heb meer vertrouwen in deze auto.

Het is wel heel moeilijk om hier geen inc te halen in de Ford GT. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Niellie41 op 16-09-2015 10:50 ]

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 07:20
Wind staat wat verkeerd deze week met wind in de rug in de esses en wind op kop op het recht stuk.

Interactie met de CDP's is ook iets anders vergeleken met de HPD's: CDP's hebben niet zoveel meer bochtensnelheid en lijken ook niet veel later en harder te kunnen remmen. Ik heb echt per ongeluk een paar CDP's uitgeremd terwijl ze me aan het inhalen waren terwijl ik ze gewoon voorbij wou laten zoals met de HPD's.

Mijn iRacing profiel

• -PassY-
Niks veranderd dus nog zo te horen, de HPD's kon je in sommige gevallen ook al uitremmen. 1x ook mee gemaakt in een race dat ik gewoon 1-2s per ronde sneller was dan iemand in een HPD.
Vanavond maar weer eens aan de IMSA beginnen :) Weer lekker door het verkeer heen werken :+

tot we weer moeten werken. Is iedere dag wel "feest" deze week :\
Maar ja, ik ben de enigste die vrijgezel is en geen kinderen heeft, dus ook geen leven :p Misschien kan ik die online ergens aankopen :+

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 13:07
Hoe is de participation tot nu toe in de IMSA? Beetje vroeg misschien even wachten tot het weekend. Als het in de lagere classes wat beter is doe ik misschien ook weer eens een poging. Eens kijken of het beter is zonder de HPDs of dat de idioten gewoon in de CDP gestapt zijn.

Mijn iRacing profiel

• ThiJor
Niet veel verschil met vorig seizoen. In mijn race gisteravond waren er 3 FGT's, 2 C-specs en 10 CDP's. Het was wel de eerste dag en dat op een nogal onpopulair circuit. Afwachten tot volgende week met Watkins Glen Boot, dat gaat wat meer zeggen over participatie denk ik.

Ik ben trouwens een CDP puur op snelheid voorgebleven. Hij was ongeveer 7s trager dan de snelste CDP.

Mijn iRacing profiel

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 15:57

Arfman

Drome!

Hetzelfde dus :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:20

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Update is al beschikbaar:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2015/update_160915.png
http://members.iracing.com/download/

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Verwijderd

Nieuw geluid voor de cdp?

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 18:20

derx666

mecker ende blaet

Grote update ook aan de FordGT. Vraag me af wat dat is.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• -PassY-
derx666 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:51:
Fixed setups :P Alles word fixed namelijk

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 18:20

derx666

mecker ende blaet

heh

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• NickThissen
Geen Nurburgring??? Maar ze hebben beloofd dat blablabla :( :+

Mijn iRacing profiel

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
ford gt staat er niet in ?

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 16:42

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

in novermber komt de ring hebben ze duidelijk gezegd ;p

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• Red Baron
  • Laatst online: 15:39
Dan moet je mij daar niet op aanspreken? :P

Ben benieuwd of dit nog een kleine shit-storm gaat geven.
- Fixed an issue that was causing different splits in the same session to have different sky conditions.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• NickThissen
Dat was toch al een tijdje bekend? Viel wel mee volgens mij al was het wel vervelend.

Mijn iRacing profiel

• Red Baron
Voor races maakt het minder uit natuurlijk, maar voor losse Q's zoals bijvoorbeeld in de WCS is dat toch wel een serieus puntje.
Al zie ik geen rare afwijkingen in de Suzuka Q van afgelopen weekend bijvoorbeeld.

• NickThissen
Heeft de WCS splits in de Q dan, of überhaupt meerdere sessies? Het gaat volgens mij om meerdere Q sessies per serie (die hebben hetzelfde weer maar hadden dus niet dezelfde skybox) OF meerdere splits in Q bijvoorbeeld in een hosted tournament.

Mijn iRacing profiel

• Red Baron
Als er meer dan 35 rijders komen opdagen voor een kwalificatie (zoals op Suzuka en ook op Spa de race daarvoor) dan heb je 2 kwalificatie splits.

Kan je die skybox ook nog ergens achterhalen vanuit de resultaten en/of de telemetrie?
Zal wel weer niet dus dat wordt even twee replays laden en naar de lucht kijken :P

• -PassY-
Red Baron schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:08:
[...]

Ben benieuwd of dit nog een kleine shit-storm gaat geven.

[...]
Kan aan mij liggen? Maar wat is precies het probleem dan?

Iedereen in de zelfde split (split 1) heeft het zelfde weer. alleen iets anders dan de andere split (split 2). Dus de gene die voor/achter je ziet rijden, rijd dan toch met het zelfde weer?

/edit:
Als er meer dan 35 rijders komen opdagen voor een kwalificatie (zoals op Suzuka en ook op Spa de race daarvoor) dan heb je 2 kwalificatie splits.
dat is wel een probleem ja

[ Voor 18% gewijzigd door -PassY- op 16-09-2015 16:28 ]

• NickThissen
Volgens mij niet nee. Misschien is het zelfs in de replay steeds anders wie weet :+

Pascal: het gaat om qualy sessie, voor mensen die uiteindelijk in dezelfde race komen. Dus een qualy split heeft sneller weer dan de ander, niet eerlijk.

Mijn iRacing profiel

• Red Baron
Omdat WCS een losse kwalificatie heeft van de race sessies.
Als dan bijvoorbeeld de 2e sessie sneller weer heeft, kan het dus zijn dat in principe snellere lui van de eerste sessie buiten de boot vallen omdat hun weer "langzamer" was.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De C7 DP klinkt niet zo :(

Maar meer als een "oude" DP met een vleugje C6, jammer...

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:09
*hier comment over dat crappy YouTube videos niet een fatsoenlijk beeld en geluid geven van de dynamiek van een race auto en dat alle iRacing audio professioneel wordt opgenomen en dus accuraat is*

Proest.

iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik vind het an sich best redelijk overeenkomen en dan heb ik het vooral over de TV cams. Het heeft dezelfde brom. De cockpits klinken altijd wel een beetje matig. De video klinkt wel veel harder (en bij vlagen overstuurd). Het geluid in iRacing is te steriel zo zonder echo's etc.

Eigenlijk hebben we het geluid ook veel te zacht. Het geluid moet eigenlijk ook zo hard staan dat je na elke avond (bijna) piepende oren hebt. Net zoals in het echt. ;)

• Arfman

Arfman

Drome!

Als ik dat echt zo hard zou zetten krijg ik er ook gratis ergens anders pijn bij (vriendin) en geen nachtrust (dochter). Dus nee bedankt :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

derx666 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:51:
Zo te zien hebben ze het later er bij gezet.
Ford GT and Ford GT GT3

- Updated engine sounds.

Verwijderd

Niellie41 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 17:37:
Ik vind het an sich best redelijk overeenkomen en dan heb ik het vooral over de TV cams. Het heeft dezelfde brom. De cockpits klinken altijd wel een beetje matig. De video klinkt wel veel harder (en bij vlagen overstuurd). Het geluid in iRacing is te steriel zo zonder echo's etc.

Eigenlijk hebben we het geluid ook veel te zacht. Het geluid moet eigenlijk ook zo hard staan dat je na elke avond (bijna) piepende oren hebt. Net zoals in het echt. ;)
New Noise Model, waarbij weerkaatsing van geluidsgolven invloed heeft :) . Denk wel dat je gelijk hebt, weerkaatsing laat geluid heel anders klinken dan in een steriele omgeving. De onboard vind ik wel ok klinken, beter dan het riley geluid.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Het onboard geluid had iets donkerder gemigen van mij... C6 achtig ;)

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-11 20:39
Poeh. Zojuist mijn eerste late model race gereden. Het niveau is hier wel wat anders dan street stock.
Ten eerste waren er veel minder incidenten. Ten tweede was iedereen toch wel een stuk sneller.

Ik had de kwalificatie compleet verprutst en de enige rijder die achter me startte had niet gekwalificeerd.
Uiteindelijk 6e van de 9 geworden. Geen geweldig resultaat, maar m'n irating is wel gestegen met 1 punt :P Ik had dan ook car #9.

Edit:
Avg SoF 2000+, die van mij 1450. Hoogste Irating meer dan 3000. De laagste Irating na mij was 1720 vóór de race. Geen wonder dat ik er af werd gereden :P

http://members.iracing.co...id=14611037&custid=204510

[ Voor 25% gewijzigd door aicaramba op 16-09-2015 21:02 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dirt confirmed ;)
quote: David Tucker
Making asphalt bumpy is easy, making it deform over time, not so easy. On the upside the dynamic track model is just one more check box on the way to dirt (someday!).
Bron: http://members.iracing.co...list/3332104.page#9235412
Haha.....
Doe eerst maar het bandenmodel beter en DX11!

• Arfman

Arfman

Drome!

DX11 eerst aub. Zowel mijn CPU als GPU worden niet maximaal benut door iRacing, we lopen echt tegen de limieten aan ...

• -PassY-
COTA strikes again.
Heb voor deze week maar de render dynamic track maar uitgezet, anders was het echt niet te doen.

Wel af en toe moeite met de CDP's. Veel kijken, maar niet gaan. Merk ook dat mensen de ervaring missen in MC racen. Hou je je lijn, zie je iemand links rechts links rechts links rechts terwijl ik gewoon 1 kant van de baan kies en mijn lijn hou :)

En het verschil tussen de sessies merk ik niet echt, behalve in de tijd dan. Eerste sessie was rond de 2:15.0, tweede sessie rond de 2:13.6. Zelfde rem en instuur punten. Wellicht onbewust vroeger op het gas en hogere bochten snelheid. Of ik verbeeld het me maar en rij ik in ene 1,5s sneller :+

Verwijderd

M'n eerste oval race achter de rug met de NSM. Heel vet, was op de lange run een heel stuk sneller, tot plots m'n wagen loose werd. Lijnen aangepast en kon prima door. Je merkte wel dat de grip een beetje aan het veranderen is, dus dikke thumbsup!

Volgende week, zelfde baan, maar dan niet in de Xfinity wagens, maar de trucks!

• NickThissen
Bas:

Proficiat nog btw ;)

Mijn iRacing profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb alle .ini's weggegooid en helemaal kaal opnieuw begonnen met alles. Ik heb nu 2048 textures o.a. ook uitstaan en heb nu ~80FPS na T1 op COTA. Het is echt een zware baan.

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Mja, daar kan je dus mooi zien bij 5:50 dat ik die 4x contact had terwijl er nog heel veel ruimte was en schade daardoor kreeg helaas. Hij had het daar zelf nog niet door, maar wij zagen hem al een tijdje over de baan springen. Wel grappig dat hij ook een Rift heeft dat wist ik niet :)

En thanks ;)

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

https://twitter.com/iRacingMyers/status/644374791235989504
I literally could not sleep last night after my day yesterday. I think @iRacing members should be happy as well today...
Wat zou het zijn ...

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik denk iets met een licentie.

• dabelg
Audi ? ze hebben BMW mercedes ruf (porsche) nu Audi ?

of mischien gewoon de M6 GT3 ? die voorgesteld is

[ Voor 89% gewijzigd door dabelg op 17-09-2015 09:05 ]

• deRidder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-09 12:11
-PassY- schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:11:
...

En het verschil tussen de sessies merk ik niet echt, behalve in de tijd dan. Eerste sessie was rond de 2:15.0, tweede sessie rond de 2:13.6. Zelfde rem en instuur punten. Wellicht onbewust vroeger op het gas en hogere bochten snelheid. Of ik verbeeld het me maar en rij ik in ene 1,5s sneller :+
Is dit verschil er ook tussen de practice sessies?
Ik zag je gister avond in een sessie en we hadden allebij een tijd in de 2:15. Ik vergelijk mijn tijd altijd met mensen in andere practice sessies om te kijken of ik op het tempo zit. En iemand waar ik vaak heel close mee race had ook een 2:13 in een andere sessie.

Kan zijn dan ik CotA of de nieuwe C-Spec gewoon niet snap, maar ik hoop dat er iets anders is waarom hij opeens 2s sneller is. En jij ook in je tweede sessie dan.

• Arfman

Arfman

Drome!

Elke practice sessie heeft toch ander weer zo'n beetje?

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Of gewoon moe van de inspanning om ook in de VIP lounge een racerig op te bouwen? ;)

• deRidder
Dat weet ik dus niet. Ik denk het niet want voor de race staat er wel 1 specifieke weersomstandigheid. Maar misshien wijkt de practice daar vanaf.

En er staat ook niks over track-conditions, of die random zijn of fixed op iets.

• -PassY-
deRidder schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:28:
[...]

Is dit verschil er ook tussen de practice sessies?
Ik zag je gister avond in een sessie en we hadden allebij een tijd in de 2:15. Ik vergelijk mijn tijd altijd met mensen in andere practice sessies om te kijken of ik op het tempo zit. En iemand waar ik vaak heel close mee race had ook een 2:13 in een andere sessie.

Kan zijn dan ik CotA of de nieuwe C-Spec gewoon niet snap, maar ik hoop dat er iets anders is waarom hij opeens 2s sneller is. En jij ook in je tweede sessie dan.
ik zie geen weer instellingen, dus ik vermoed dat het random is. Moet wel zeggen dat de eerste sessie met de 2:15 mijn eerste rondjes waren van dit seizoen. Eerste 20m was ik flink aan het harken en glijden nog. 2de sessie ging al een stuk beter. Al kan ik nog wel flink later remmen voor T1 en het einde van de back straight heb ik het gevoel. Maar de remmen voelen soms raar aan met dit banden model.

Maar als het een beetje mee zit, moet een 2:12 (2:11.99x O-) ) mogelijk zijn :)

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het weer is wel fixed.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ltk86Lk.png

Maar dan heb je nog de status van de baan die volgens mij veranderlijk is en dan heb je nog de verschillende sky boxes binnen de weer instellingen nog.

Je moet nu gewoon kijken naar de tijden van de mensen in dezelfde server.

[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 17-09-2015 10:29 ]

• deRidder
Okay thanks.
Het probleem is dan alleen dat er maar heel weinig CSpecs oefennen. De practice sessies zitten vol met DPs. Maar niks aan te doen.
-PassY- schreef op donderdag 17 september 2015 @ 10:21:
[...]

ik zie geen weer instellingen, dus ik vermoed dat het random is. Moet wel zeggen dat de eerste sessie met de 2:15 mijn eerste rondjes waren van dit seizoen. Eerste 20m was ik flink aan het harken en glijden nog. 2de sessie ging al een stuk beter. Al kan ik nog wel flink later remmen voor T1 en het einde van de back straight heb ik het gevoel. Maar de remmen voelen soms raar aan met dit banden model.

Maar als het een beetje mee zit, moet een 2:12 (2:11.99x O-) ) mogelijk zijn :)
Gister avond was ook mijn eerste sessie en ik moet echt enorm wennen aan het nieuwe gevoel van de CSpec. Omdat er nog geen setups op het forum stonden ben ik maar begonnen met de iRacing cota set. Na beetje setup tweaken heb ik wel voor elkaar gekregen dat hij wat minder onderstuur heeft, maar ik voel nogsteeds niet wat de auto nou doet.

• -PassY-
ik had ook de COTA setup gepakt, maar vind die niet fijn. En volgens mij gaan de banden het net 25m uithouden met de camber die erop staat.

Zal vanavond (als ik niet aan het werk ben) de setup eens sharen waar ik nu mee rij.
uit mijn hoofd heb ik dit aangepast op de cota setup van iracing:

- vleugel op 10 of 11 degrees. 14 is veelste veel en onderstuur in de esses van Texas tot aan Tokio
- Springs achter 1 klik zachter naar 192.
- rij hoogte achter op 120mm gezet
- camber aan de voorkant 4 clicks naar rechts.
- rem balans iets naar achter (maar BB is altijd persoonlijk)
- banden druk 1 klik hoger

Zo voelde het meer aan als ik gewend was, en had ik wat meer vertrouwen in de voorkant.

• Arfman

Arfman

Drome!

Wat voor bandentemperatuur houden jullie aan als "veilig"/goed? Ik zit met de Radical na een paar rondjes Spa op 110C, ik vraag me af of iemand al heeft uitgevogeld wat de goede temperaturen zijn met NTMv6.

• -PassY-
100c en 175Kpa is het volgens mij nu.

Athans, voor de CSpec. Voor de update was het 100c en 195-200kpa.

• dabelg
voor GT3 is het ook rond 180kpa waar het vroeger tussen 180 en 190 was

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het is idd Audi! Een nieuwe GT3 auto.
iRacing.com, the world’s leading online motorsports simulation service, today announced plans to add the 2016 Audi R8 LMS to its lineup of digital race cars. Audi thus joins a host of world class automotive manufacturers represented on iRacing, with the R8 LMS slated to compete with the BMW Z4, Ford GT, McLaren MP4 12c, the soon-to-be-released Mercedes-AMG GT3 and other state-of-the-art GT3 cars in iRacing’s Blancpain series.

The announcement was made by Steve Myers, iRacing.com Executive Vice President and Executive Producer, at the Nürburgring prior to this weekend’s iRacing.com GT500, the final round of the 2015 Blancpain Endurance Series.

“We’re proud to welcome Audi to iRacing and, along with iRacers all around the world, we look forward to racing the virtual R8 LMS,” said Myers. “The GT3 class features some of the most fiercely contested racing in all of virtual and real world motorsports. I’m sure iRacing’s R8 will prove to be every bit as formidable as its real world counterpart in the Blancpain Endurance and Sprint Series.”

“Audi is excited to support iRacing in building a digital version of our R8 LMS,” said Romolo Liebchen, Head of Audi Sport customer racing. “iRacing has earned its reputation as one of the world’s most authentic motorsports simulations service, and we are delighted to know iRacers everywhere will be able to enjoy the challenge and excitement of driving the Audi R8 LMS in online competition.”

2014 Blancpain Endurance and GT Series champion Laurens Vanthoor who, together with Belgian Audi Club teammate Robin Frijs, is seeking to clinch the 2015 Blancpain Series title this weekend, echoes those thoughts.

“I’m thrilled that iRacing will be adding the new Audi R8 LMS to its lineup,” said Vanthoor, who uses iRacing as part of his training regimen and will lend his expertise to the development of the virtual Audi. “I have my choice of simulation programs, but I find myself using iRacing 99% of the time. Their laser-scanned track surfaces are very accurate and all the landmarks and reference points are there as well. I’m sure iRacing will build the Audi R8 LMS with the same attention to detail. I helped in the development of the new R8 and so it will be interesting to have influenced the real and the digital version of the same car.”

• NickThissen
Wooptidoo nog een GT3.

Audi is vet maar weer een GT3 kan ik niet warm of koud van worden

Mijn iRacing profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

NickThissen schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:29:
Wooptidoo nog een GT3.

Audi is vet maar weer een GT3 kan ik niet warm of koud van worden

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Klopt Nick, maar ja. Er is niet zo heel veel aan te doen.

GT3 is booming, virtueel en in het echt. Daarnaast heeft iRacing nu een super goede samenwerking met SRO. In dat opzicht een logische keuze.

• dabelg
die nieuwe R8 gaat mijn favo worden .

hehe had vermoeden dat het nieuwe R8 ging worden :p inside info !!!!

alle audi teams werden uitgenodigd in duitsland voor de aankopen van de nieuwe R8 LMS + test ritten. en had wat foto's gezien

wel leuk dat het via laurens is gegaan waar ik nog zei tegen hem tijdens brands hatch dit jaar of hij niet kon zorgen voor de nieuwe R8 :p

[ Voor 22% gewijzigd door dabelg op 17-09-2015 13:36 ]

• NickThissen
Niellie41 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:33:
Klopt Nick, maar ja. Er is niet zo heel veel aan te doen.

GT3 is booming, virtueel en in het echt. Daarnaast heeft iRacing nu een super goede samenwerking met SRO. In dat opzicht een logische keuze.
Oh dat zeg ik ook niet hoor, geheel logisch en het is wel een vette auto. Maar ik vind GT3 gewoon niet zo leuk en ik ben een beetje bang dat ze te veel op GT3 focussen. Ja, daar ligt nu het geld natuurlijk, maar ze lijken de rest wel een beetje te verwaarlozen. En om nou 10 verschillende GT3 auto's uit te brengen vind ik persoonlijk zonde van de tijd, 3 vind ik ook genoeg.

We hebben er nu al 7 (4 + mercedes, AM, audi) terwijl er maar 5 tegelijk op de baan kunnen, lol.

[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 17-09-2015 13:39 ]

Mijn iRacing profiel

• Andy2125
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-11 18:56
Ik begin de ratio tussen dingen die ze aankondigen en dingen die daadwerkelijk ook beschikbaar worden wel zorgwekkend te vinden.

iRacing Profiel

• gtrNL
Niet echt een Audi fan, en eigenlijk al helemaal niet van de R8, maar toch wel weer tof.
Snap de keuze wel. Andere series zijn continu met regulaties aan het spelen, behalve GT3, dat is tot 2018 sowieso stabiel, en daarna waarschijnlijk hele kleine wijzigingen. Dus die auto's kunnen ze nog jaren gebruiken en zijn nog actueel.

Wel eens dat ze echt haast moeten gaan maken, de 2 Renaults, de nieuwe MX-5, McLaren F1, Merc AMG en nu de R8 *edit: en de Vantage GT3 natuurlijk (alleen betwijfel ik of die McL er ooit gaat komen, horen we niets meer over). Maar ze waren de afgelopen tijd wel aan het opschalen en ik denk dat een aantal grote projecten (NSM, DX11) aan het aflopen zijn. Zou moeten kunnen (hoop ik).

iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

gtrNL schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:45:
Niet echt een Audi fan, en eigenlijk al helemaal niet van de R8, maar toch wel weer tof.
Snap de keuze wel. Andere series zijn continu met regulaties aan het spelen, behalve GT3, dat is tot 2018 sowieso stabiel, en daarna waarschijnlijk hele kleine wijzigingen. Dus die auto's kunnen ze nog jaren gebruiken en zijn nog actueel.

Wel eens dat ze echt haast moeten gaan maken, de 2 Renaults, de nieuwe MX-5, McLaren F1, Merc AMG en nu de R8 *edit: en de Vantage GT3 natuurlijk (alleen betwijfel ik of die McL er ooit gaat komen, horen we niets meer over). Maar ze waren de afgelopen tijd wel aan het opschalen en ik denk dat een aantal grote projecten (NSM, DX11) aan het aflopen zijn. Zou moeten kunnen (hoop ik).
Want de mensen die aan projecten als NSM en DX11 werken, zijn ook dezelfde die de auto's modelleren. /pink

;)
Andy2125 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:44:
Ik begin de ratio tussen dingen die ze aankondigen en dingen die daadwerkelijk ook beschikbaar worden wel zorgwekkend te vinden.
Het was eerst veel erger. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 17-09-2015 13:49 ]

• NickThissen
Die kans zit er wel in hoor, NSM en DX11 heeft toch wel degelijk veel met artwork te maken, textures vooral en vast ook models voor DX11 (zoals die nieuwe bomen).

Mijn iRacing profiel

• gtrNL
Dat wordt ook een beetje een standaard smoesje hé :)
Ik kan me best voorstellen dat een engineer die bezig was met de physics van de Z4 daarna is gaan werken aan het NSM. Teams zullen toch wel een beetje multi-disciplinair zijn.
En de graphic artists hadden geen tijd voor de AMG GT3 want ze waren Marbles aan het maken. :+

iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Alle artists werken ook samen aan één opdracht ja. :P

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:57:
AlleDe 2 artists werken ook samen aan één opdracht ja. :P
ff verbeterd :X

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:53
Andy2125 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:44:
Amen!

• ThiJor
Het is heel goed dat ze de grote merken mee op de kar krijgen, zorgt alleen maar voor meer interesse in iRacing en dus ook voor meer gebruikers, inkomsten, ...

Maar zoals Andy al aanhaalde, ze hebben nog een serieuze backlog van aangekondigde auto's (van sommige modellen weten we nog niets eens welke ze nu eigenlijk zijn, die 2 van AM) en andere klasses, die ook populair zijn, worden toch zwaar verwaarloosd.

Mijn iRacing profiel

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:51
ThiJor schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:10:
Maar zoals Andy al aanhaalde, ze hebben nog een serieuze backlog van aangekondigde auto's (van sommige modellen weten we nog niets eens welke ze nu eigenlijk zijn, die 2 van AM) en andere klasses, die ook populair zijn, worden toch zwaar verwaarloosd.
Ik ben het hier ook wel een beetje mee eens, maar dat is natuurlijk niet iets van de laatste tijd. Zo gaat het al jaren. Waar blijft die Honda HSV-010 en de Japanse circuits, waar blijven die BTCC Honda en BMW + Engelse circuits etc (niet bedoeld als vraag om antwoord op te krijgen, want de redenen ken ik wel).

Maar de Audi R8 vind ik wel een gave deal, na een V12 hebben we nu dan tenminste ook een V10. En met Audi heb je natuurlijk ook een merk te pakken die op veel autosportvlakken actief is.

De vele GT3's snap ik wel. Behalve dat het logisch is met die SRO deal, is het ook één van de weinige raceklasses die zowel in Europa als Amerika erg populair zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Richard117 op 17-09-2015 14:37 ]

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• gtrNL
Wacht even.
Dirt confirmed. Audi licentie.

Quattro Gr. B?

iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Richard117 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:32:
[...]
De vele GT3's snap ik wel. Behalve dat het logisch is met die SRO deal, is het ook één van de weinige raceklasses die zowel in Europa als Amerika erg populair zijn.
Je kan rustig wereldwijd zeggen hoor. :)
Er is (bijna) geen andere klasse waarmee je met dezelfde auto over heel de wereld kan racen.

• -PassY-
Niellie41 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:46:
[...]

Er is (bijna) geen andere klasse waarmee je met dezelfde auto over heel de wereld kan racen.
Nou, kom maar op met de Porsche supercup auto :+ .... ow wacht, die geven geen licentie af :(
gtrNL schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:38:
Wacht even.

Quattro Gr. B?
*kuch* Dirt Rally *kuch*

[ Voor 22% gewijzigd door -PassY- op 17-09-2015 14:54 ]

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:21
Wacht even.

Quattro Gr. B?
Audi R18 Quatro (LMP1)here we come. *O*
Oo nee, het gaat om de R8 nu hé. :P

(ik vind het in PCars de leukste auto om te rijden momenteel van de GT3's)

iRacing Profiel

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
NickThissen schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:50:
Die kans zit er wel in hoor, NSM en DX11 heeft toch wel degelijk veel met artwork te maken, textures vooral en vast ook models voor DX11 (zoals die nieuwe bomen).
Niet te vergeten dat met de introductie van DX11 en misschien snel daarna DX12 het misschien makkelijker/relevant wordt om carphysics meer op bv de shaders van de grafische kaart te laten lopen waardoor het physics team dus ook gedeeltelijk vast zit op de ontwikkeling daarvan.

How do you save a random generator ?

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-11 22:51
gtrNL schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:45:
Andere series zijn continu met regulaties aan het spelen, behalve GT3, dat is tot 2018 sowieso stabiel, en daarna waarschijnlijk hele kleine wijzigingen.
GT3 heeft gewoon geen technisch reglement. Je gaat met je auto waar je mee wil racen naar SRO. Zij doen een balance of performance en dat is dat.

• Arfman

Arfman

Drome!

BoP wordt voor iRacing ook weer een b*tch. Probleem is dat je elke week in de snelste/meest geschikte auto kunt stappen. Toen ik een seizoen GT3 reed pakte ik gewoon de Ruf Track maar als je dan zelfs in de draft de BMW Z4 bij je weg ziet rijden is de lol er snel af.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
stijn014 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:13:
[...]
GT3 heeft gewoon geen technisch reglement. Je gaat met je auto waar je mee wil racen naar SRO. Zij doen een balance of performance en dat is dat.
Geen is een groot woord.
Maar wel heel beperkt en meestal gericht op functionele eisen en niet technische eisen: http://www.fia.com/file/29296/download?token=5MlVxaBl
en
http://www.fia.com/file/31276/download?token=y3x_DaAE

[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 17-09-2015 15:22 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:18
Jeuj! Net eindelijk m'n eerste race gewonnen in de Rookie Class. M'n SR is nu 2.94 dus kan eindelijk bijna promoveren naar D-class. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
enchion schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:06:
[...]

Niet te vergeten dat met de introductie van DX11 en misschien snel daarna DX12 het misschien makkelijker/relevant wordt om carphysics meer op bv de shaders van de grafische kaart te laten lopen waardoor het physics team dus ook gedeeltelijk vast zit op de ontwikkeling daarvan.
Whut?

Als je doelt op physics based rendering, das wat anders. Anders heb ik geen idee wat je zou kunnen bedoelen? Cuda en consorten wellicht? Benieuwd hoe jij het voor je ziet dat de physics engine (deels) op de grafische kaart gaat draaien.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• PatrickPost1972
  • Laatst online: 14-06-2024
Wacht even.

Quattro Gr. B?
Le Mans - LMP1

iRacing Profiel Game Pc

• Richard117
Niellie41 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:46:
[...]

Dat weet ik natuurlijk ook wel, maar ik nam Europa vs Amerika als voorbeeld omdat dat een "strijd" is die binnen iRacing regelmatig terug komt en dus het meest relevant is.

[ Voor 3% gewijzigd door Richard117 op 17-09-2015 15:56 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Rivanov schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:33:
Jeuj! Net eindelijk m'n eerste race gewonnen in de Rookie Class. M'n SR is nu 2.94 dus kan eindelijk bijna promoveren naar D-class. :)
Gefeliciteerd, maar welke auto?
Jammer dat je niet je iracing profiel in je handtekening hebt staan.

• Richard117
Dat zou voor mij iig het mooiste zijn.
Maar de TT Cup, R8 Cup, TT TCR en DTM komen zo ook dichterbij.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:18
JoepW schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:56:
[...]

Gefeliciteerd, maar welke auto?
Jammer dat je niet je iracing profiel in je handtekening hebt staan.
Mazda MX-5 op Summit Point. :)
Begon als 9de en in de laatste ronde naar positie 1.

Mijn profiel (zal 'm ook toevoegen aan m'n signature): http://members.iracing.co...eerStats.do?custid=106802

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Fragbeestje
  • Laatst online: 20-11 08:43
Had stiekem toch gehoopt dat ze ook de LMP1 van Audi erbij gingen betrekken... maar dat komt nu misschien ook wel een stapje dichterbij. Want van de Aston Martin LMP1 hoor ik niks meer...

Persoonlijk vind ik de R8 wel wat toevoegen. GT3 is immers heel populair. En het aantrekkelijke aspect van de GT3 races IRL vind ik net dat er heel veel verschillende merken aan de start verschijnen.
Dat kunnen we nu ook in iRacing beleven. Als er meer dan 5 gekozen kunnen worden natuurlijk :+

Proficiat Rivanov!

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
BM schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:48:
[...]

Cuda en consorten wellicht? Benieuwd hoe jij het voor je ziet dat de physics engine (deels) op de grafische kaart gaat draaien.
Iets als Cuda idd, GPU`s zijn tegenwoordig tot meer in staat dan alleen grafische taken. En DX12 gaat ook om meer dan alleen grafisch.
(Project Cars gebruikt bv ook Physx om de physics te doen, ookal loopt dat dan weer voornamelijk op de CPU.)

Anyway de strekking van mijn post was hoofdzakelijk dat, bepaalde projecten onverwachts ook uren kan kosten voor medewerkers waarvan je initieel niet verwacht dat die daar iets mee te maken zouden hebben.

DX11/12 kan ook bv invloed hebben op hoe het geluid berekend wordt, ligt er maar net aan hoe iRacing de taken verdeelt en de processing power gebruikt.

How do you save a random generator ?

• ThiJor
Was die AM LMP1 dan ooit aangekondigd? Naar mijn weten was het altijd al GT1+GT3+2 nog niet genoemde auto's, waar dan over gespeculeerd werd dat het een GTE, GT4, LMP1 of nog iets anders kon zijn.

Mijn iRacing profiel

• Fragbeestje
  • Laatst online: 20-11 08:43
LMP1 is inderdaad nooit aangekondigd, maar vorig jaar op de Nürburgring in de VIP met Tony aan het praten geweest en hij wou er eerst niks over zeggen maar na wat doorvragen kwam het er uit dat de LMP1 er ook bij zat.

In die Amerikanen moet je zelfs geen alcohol kappen voordat ze loslippig worden :+

edit: in de belgen kan je blijkbaar wel alcohol kappen opdat ze vergeetachtig worden want van die 4e auto was er ook iets gezegd maar dat weet ik niet meer :+ Interesseerde me ook niet veel meer na het vernemen dat het een LMP1 was.

[ Voor 28% gewijzigd door Fragbeestje op 17-09-2015 16:51 ]

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Max V heeft zich moeten overgeven aan het vrouwelijk geslacht namelijk Mikaela Ahlin-Kottulinsky uit Zweden, zullen ze ook samen trainen ze gebruiken beide iRacing :p Al zou ik ergens anders gaan trainen :+
Afbeeldingslocatie: http://static.wixstatic.com/media/2b3ba9_921497a0d3564b49b66eaa33d4b6555e.jpg_srb_p_630_840_75_22_0.50_1.20_0.00_jpg_srb

[ Voor 9% gewijzigd door FabiandJ op 17-09-2015 16:58 ]

• Arfman

Arfman

Drome!

En al net zo'n shitty FoV als Max :D

• NickThissen
FabiandJ schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:57:
Al zou ik ergens anders gaan trainen :+
Hoezo? Brands Hatch is best een leuke baan 8)

Mijn iRacing profiel

• PatrickPost1972
Max V heeft zich moeten overgeven aan het vrouwelijk geslacht namelijk Mikaela Ahlin-Kottulinsky uit Zweden, zullen ze ook samen trainen ze gebruiken beide iRacing :p Al zou ik ergens anders gaan trainen :+
[afbeelding]
Beetje olie voor de nachtelijke sessies :+ :+ :+ :+

iRacing Profiel Game Pc

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 11:30
Ik zat er aan te denken om gt3 (blancpain endurance) te doen dit seizoen. Maar ik vind het allemaal nogal ingewikkeld :p

Moet je je daar nou voor inschrijven of niet? En waarom zie ik geen practice en qualify sessions (ik zie wel 2 races op de 26e bij m'n sessions staan).

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
[afbeelding]
Zie ik nou 84 FPS staan?
DumbAss schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:26:
Ik zat er aan te denken om gt3 (blancpain endurance) te doen dit seizoen. Maar ik vind het allemaal nogal ingewikkeld :p

Moet je je daar nou voor inschrijven of niet? En waarom zie ik geen practice en qualify sessions (ik zie wel 2 races op de 26e bij m'n sessions staan).
1x in de twee weken zijn er races.
Maar dat er dan geen P's zijn verbaasd mij.

[ Voor 85% gewijzigd door JoepW op 17-09-2015 17:45 ]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je moet je alleen inschrijven wanneer je je ook wilt kwalificeren voor de pro serie, volgens mij.

• PatrickPost1972
Was er vanavond niet iets met oval oefenen?

iRacing Profiel Game Pc

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Om 20:15 is er afgesproken om in de Late Model te gaan racen.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3329628.page

Ik ben van plan om te gaan streamen.

• aicaramba
Zelfde vraag als op het iracing forum:

Ik zie bij de series trouwens staan: REGISTERED (2). Moet je registeren om na 8 races het 'prijzen geld' te krijgen? Zo ja, hoe register je jezelf?

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

aicaramba schreef op donderdag 17 september 2015 @ 18:35:
Zelfde vraag als op het iracing forum:

Ik zie bij de series trouwens staan: REGISTERED (2). Moet je registeren om na 8 races het 'prijzen geld' te krijgen? Zo ja, hoe register je jezelf?
Waar zie je dat precies?

• aicaramba
Bij current series staat er bij elke serie"+ (om de serie te openen)--> de serie name --> jaar en seizoen --> registered (#).

Pagina: 1 ... 94 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.