Ik heb net wat testruns gedaan n.a.v. de opmerking van Joep m.b.t. de SeparateDynamicTrackPass optie. Telemetrie aan, opties aan en uit, weer testruns. Allemaal netjes gelogd naar telemetrie maar helaas ligt de MoTeC site plat
Wat ik zo zag en voelde geeft de optie SeparateDynamicTrackPass=1 in renderer.ini verreweg de meeste FPS boost, meer dan Particles op Low of SampleRate terug naar 22050. Wetenschappelijk bewijs volgt zodra ik ergens de MoTeC software kan vinden
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Grappig, ik heb gisteren een Accuforce gekocht van zijn teamgenoot, Adrian Quaife-Hobbs.. Als het goed is wordt hij dinsdag bezorgdNiellie41 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:30:
Shane van Gisbergen komt ook naar de Nürburgring. Zou wel een mooie mogelijkheid zijn voor iRacing om iets te regelen voor de (VIP) iRacers daar.
Hier is de volledige entry list voor de iRacing.com GT500.
Iemand die weet hoe je snel verschillende laps over elkaar kunt leggen mat 1 datapunt (framerate in dit geval)?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Als 16e gekwalificeerd, maar Jake Stergios moet met 1 ronde achterstand starten en Kazuki Oomishima heeft een drivethrough.Red Baron schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 12:50:
Straks om 4 uur weer een WCS race, het gaat nog een hele klus worden met dat nieuwe surface model![]()
[video]
Succes Paul!!!
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Racespot zegt P15, en maar 2 plekjes achter HuttuRed Baron schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 15:52:
[...]
Als 16e gekwalificeerd, maar Jake Stergios moet met 1 ronde achterstand starten en Kazuki Oomishima heeft een drivethrough.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Verwijderd
Aangesloten, kaart drivers laten installeren en testen maar. 400fps op Spa (3 schermen) had ik nog niet eerder gezien, dus dat beloofde veel goeds. Wat wel snel opviel was dat in de 3 drukke punten op spa de FPS heel ver terug viel in de buurt van de waarden die ik met de oude 7950 ook had.
Daarna begonnen met tweaken en daar nu ruim 2 uur mee zoet geweest. Marbles aan en super hoge FPS blijkt echt enorm lastig te zijn. Dan de kwaliteit omlaag, lelijke marbles... Tot blokken en input lag aan toe wat ik behoorlijk hinderlijk ervaarde, helemaal met andere auto's waarbij er behoorlijke tearing leek op te treden. Geen van dit leek echt te werken. Uiteindelijk ook met vrijwel alles aan gereden. Daar ervaarde ik wel flinke soepelheid, ook daar waar de fps terug zakte naar 90.
Daarna met de instellingen buiten en in game zitten stoeien tot de ervaring soepel was en er 120+ fps was na La Source. Die settings vergeleken op Indy Oval (wat blijkbaar ook zwaar is exit T4) en daar uiteindelijk het beste gevoel overhield kwa smoothness overhield met toch redelijk wat detail aan.
Daarna nog een replay geladen die ineens op 40-60 fps liep. Daar de instellingen van de replay terug gezet naar wat ik bij graphics had geconfigureerd en toen sprong de FPS ook naar hoge (180-200) waarden. In car was alles zoals eerder ervaren enorm soepel.
Oftewel, tijd om met deze instellingen meer ervaringen op te gaan doen de komende weken. Als het soepel blijft lopen ondanks dat de FPS iets minder zijn, is het een top investering, want het ziet er nu wel heel erg mooi uit!!! Daarvoor geef ik helaas wel m'n Blanchimont herkenningspunten op, maar dat doe ik graag.!
Conclusie is wel dat ik echt wel de max uit de oude 7950 gehaald heb en misschien ook wel geluk gehad heb die instellingen gevonden te hebben. De R9 Fury is veel minder gevoelig voor 'het middelste rijtje', FPS springt ook stukken minder dan de oude kaart. Alles loopt nu soepel en zie nu schaduwen en marbles
Paul ligt helemaal achteraan, maar weet niet wat er gebeurd is.
Cube Nuroad Race (2022)
Toen naar windows alt-tabbed om daar de spreadsheet bij te werken, ondertussen de stream gestart.
Enfin weer terug naar de game om nog een paar starts te oefenen en ineens waren de S en C balk compleet rood en zag ik alle auto's flikkeren en liep de game zelf ook totaal niet.
Op een gegeven moment zie ik helemaal geen auto's meer maar verder gebeurt er ook geen ruk, maar ik hoor op teamspeak dat ik van de server gedisconnect ben.
Dus toen weer terug naar windows, de game killen en reconnecten, maar toen waren ze al aan het gridden.
Kon weg rijden uit de pits zo'n 15s achter het veld, maar met een gigantisch pis humeur en ook een setup die voor mij niet werkte. Geen idee of ik schade had, maar ik kon echt het tempo van de rest van het veld niet bijhouden dus ook al ben ik nog net in de lead lap gefinished ben ik nu echt wel zwaar pissed.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Cube Nuroad Race (2022)
Volgens mij was dat 18:00 GMTZouaaf schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 19:00:
hoi, was er geen practice om 18.00 uur op spa voor morgen ?
Correctie: is
[ Voor 3% gewijzigd door Gogol op 12-09-2015 19:08 ]
IddGogol schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 19:08:
[...]
Volgens mij was dat 18:00 GMT
Correctie: is
Ik kan met NTM6 op die auto niks meer, ik twijfel zelfs nog of ik wel mee ga doen want ik ga gegarandeerd crashen. Helpt ook niet dat er letterlijk niemand een setup wil sharen, maar goed... in de practice servers zie je iedereen elke bocht crashen omdat de enige beschikbare setup niet werkt. Ik verander vanalles en dan lijkt het beter, maar na paar rondjes toch weer niet en als ik terug ga naar de originele is die ineens weer beter.
zat ergens in de middelste splits met #17.
race mocht ik starten als P9 voor 100 laps op Texas.
na 5 ronde's als de eerste caution en ongeveer elke 7 a 10 Laps kwamen de cautions.
uiteindelijk bij de laatste caution in Lap 82 mochten we green tot de Checkered flag.
door wat cautions en lekker rijden ben ik als 3e geeindigd in deze race.
hiermee ook me SR van 3.82 in D-license naar een SR van 3.60 in C-license mogen stijgen.
en de iRating van 1666 naar 1751.
ik zeg mooi begin van het 4e seizoen, en mijn eerste seizoen volledig gefocused op de ovals
Wil ik ook meer gaan doen. Mijn D license is binnen! Ben je meteen met de DW12 begonnen?nickkoole schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 19:37:
ik zeg mooi begin van het 4e seizoen, en mijn eerste seizoen volledig gefocused op de ovals
DW12 kan je niet rijden met de D license, alleen vandaag was de race met de DW12 open voor alle licenses.Gogol schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 19:44:
[...]
Wil ik ook meer gaan doen. Mijn D license is binnen! Ben je meteen met de DW12 begonnen?
maar vanaf volgende week donderdag gaan we met een groep de Late Model Series - Open rjden
Denk dat ik die week misschien een uitstapje ga maken in de Ruf Cup
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
BUG!
Bron: http://members.iracing.co...list/3331477.page#9225443quote: Van het iRacing forumWhile debugging some recent problem reports, we identified that there are cases where the graphics engine may be overwriting texture memory mapped by Direct3D leading to graphical errors, hangs, and crashes.
In particular, when dynamic track rendering is enabled, and the marbles/rubber appear in narrow bands, this probably indicates it is happening with your configuration.
It is most likely to occur if you are running in a window and your desktop is configured to use a 16-bit color mode, or if you select a 16 bit color mode in a full screen mode, such as 1920x1080x16. It is less likely to happen in 32-bit color modes, such as 1920x1080x32.
There may be other cases that can trigger this bug. It may happen even in 32-bit color modes in some cases, or on certain GPU/driver combinations.
We have a fix for this issue in progress and plan to release a patch as soon as we can!
If you are experiencing graphical issues, hangs, or crashes, it may help to disable the "render dynamic track" option in the advanced graphics options until we release the patch.
[ Voor 83% gewijzigd door JoepW op 12-09-2015 23:13 ]
Toen raakte ik de 'broodjes' in Ascari en was m'n front wing kapot. Even getwijfeld maar toch maar een pitstop gemaakt (had er maar 1 gepland) voor een nieuwe. Last minute ook bedacht dat ik ook maar meteen banden kon nemen en toen niet aan gedacht om ook maar wat fuel te pakken, stom. Maar goed, P1 kon ik toch niet inhalen en de rest lag al op 15s ofzo dus ik vond het wel prima, kon ik nog wat racen.
Na de 'echte' stop was het echter weer raak, nu met een "achterblijver" (die voor onbekende reden op P3 reed en niet op een rondje stond, maar hij was super traag) in Parabolica, weer de wing stuk. Meteen maar weer gepit voor een 3e stop (terwijl ik fuel had voor een 1 stopper, lol) en alles gegeven om nog mensen in te halen.
Nog een momentje in Ascari met iemand die voor me spint (wat een prutsers op de baan zeg iedereen waarbij ik dichtbij kwam ging zelf op z'n bek en nam me steeds bijna mee) waar ik NET op tijd stil kwam.
En toen was het jagen: 10 to go met 10s gat naar P3. Flink pushen en toen 2s gat met 2 rondjes, dat moest lukken met de draft. Helaas was laatste rondje een crash festijn met mensen die met kapotte auto's proberen door te rijden en backmarkers, het leek wel alsof ze al gefinished waren en maar wat aan het kloten waren.. Toch nog P3 gepakt maar beetje jammer dat het niet op pace was maar omdat hij eruit gereden werd.
Achteraf een leuke race maar weer echt pech gehad net als op Spa. Maar goed, dit was leuker dan heel de race saai op P2 uitrijden.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=gcalU20kduA&feature=youtu.be]
(Spa 300)
Over Spa 300 gesproken, had ik gisteren geen wachtwoord moeten hebben ontvangen?
Leuk ik ben al scheel, maar in het donker is het nog veel beter
Staat in de briefingZeeZeiler schreef op zondag 13 september 2015 @ 09:50:
[...]
Over Spa 300 gesproken, had ik gisteren geen wachtwoord moeten hebben ontvangen?
Als 8e gestart, bij de start 2 plaatsen gepakt en vanaf de 5e ronde tot het einde in de top 5 gereden. Ik was zeker niet de snelste, maar door verstandig te rijden en veel cautions heb ik 60 ronden aan de leiding gelegen (meeste van iedereen). De mensen om mij heen reden zo agressief dat ze allemaal wel schade reden of een black flag voor speeding oid kregen en zich steeds weer terug moesten knokken. Uiteindelijk hadden we aan het einde van de race eindelijk een green run van meer dan 40 ronden. Ik kon de leiding op zo'n lange run niet vast houden en ben naar p4 terug gevallen en daar gefinisht. Uiteindelijk zijn er maar 5 man in de lead lap gefinisht, p6 had al 9 ronden achterstand
Daarna de Road Warrior op Monza gedaan. Als 11e van de 26 gekwalificeerd, ik zag de bui dus al hangen in de eerste chicane. Dus ik ben uit de pitlane gestart.Na de eerste ronde kwam ik al als 19e door en na 9 ronden reed ik al 8e. Vervolgens bleken er mensen met een 2 stopper onderweg te zijn waardoor ik in de 19e ronde 4e reed, met inmiddels een dusdanige voorsprong dat ik die na mijn enige stop ook nog wel zou houden. Maar dan moet je hem uitkomen Ascari wel in het rechte spoor houden, dat deed ik dus niet. Ik was iets te voorzichtig waardoor ik mijn gas een heel klein beetje los liet en dat resulteerde in overstuur en een spin. Gelukkig wel uit de muur gehouden, maar het was zo druk op de baan dat het mij 28 seconden gekost heeft om weer veilig op de baan te komen.
Dus ik reed weer op p8 en moest nog mijn stop maken, toen ik een beetje vast kwam te zitten in verkeer besloot ik maar een paar ronden eerder dan gepland mijn stop te doen. Met weer een volle tank en verse banden duurde het een paar ronden voor ik mijn ritme weer te pakken had. Daarna weer opgeklommen naar een 5e plaats en 10 ronden voor het einde 5 seconden achterstand op p4. Ik was iets sneller, maar een halve seconde per ronde goedmaken en ook nog eens een aanval doen zou moeilijk worden. Uiteindelijk ging het maar met 0.1 of 0.2 sec per ronde, en af en toe won hij ook weer iets terug. Het gat bleef dan ook een seconde of 4. Tot de laatste ronde, p4 divebombed een achterblijver in de eerste chicane en moet rechtdoor. Hij is zijn ritme kwijt en uitkomen Ascari zit ik onder zijn achtervleugel, hij verdedigt voor Parabolica de binnenkant waardoor ik hem buitenom in Parabolica inhaal en dus toch nog 4e wordt. Zonder die spin was ik zeker 3e geworden en wellicht zelfs 2e, de winnaar had uiteindelijk bijna een ronde voorsprong op p2 dus die had ik niet gepakt. Aan de ene kant zonde maar aan de andere kant maakt zo'n finish het ook wel weer goed. Sowieso presteerde ik met #19 op een 4e plaats natuurlijk al ver boven verwachting.
vanochtend vroeg wakker dan normaal, dus maar met photoshop zit klote en mijn Late Model auto maar onderhanden genomen.Niellie41 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:04:
Vanmiddag heb ik aan mijn Late Model paint gewerkt voor komend seizoen. Voor deze auto wilde ik iets simpeler doen dan de leeuw.
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze paint is geïnspireerd door de livery van Enzo Pastor, een Filipijnse race coureur, die in de NASCAR Euro Serie reed.

Dank je, maar bij mij staat in de briefing waarnaar gelinkt wordt in het mailtje van gisteren "sent on Saturday September12th" als wachtwoord.
Je hebt helemaal gelijk, zie nu ook pas wat je bedoeltZeeZeiler schreef op zondag 13 september 2015 @ 09:57:
[...]
Dank je, maar bij mij staat in de briefing waarnaar gelinkt wordt in het mailtje van gisteren "sent on Saturday September12th" als wachtwoord.
Heel gaaf gedaan. Ook goed gelukt.nickkoole schreef op zondag 13 september 2015 @ 09:56:
[...]
vanochtend vroeg wakker dan normaal, dus maar met photoshop zit klote en mijn Late Model auto maar onderhanden genomen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 38% gewijzigd door Fuelke op 13-09-2015 11:54 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Qualify: 17:45 – 18:00 GMT (15 minutes, 2 laps lone)
Race: 18:00 – 20:00 GMT (120 minutes )
Dit gaat toch niet goed komen qua tijden? 225 minuten is 3 uur 45 minuten. Terwijl van 13:00 - 17:45 4 uur en 45 minuten is. Of zie ik nou iets over het hoofd?
Sessie is ook up met 225 minuten zie ik dus dan hebben we straks een uurtje pauze?
[ Voor 11% gewijzigd door Wes46 op 13-09-2015 15:06 ]
Iracing; Drees Nice, ID 159117 ipv 159177.
Vriendelijke groeten,
Dries Nys
(Verwacht eigenlijk het eerste, gezien de communicatie in de briefing.)
[ Voor 37% gewijzigd door Ithric op 13-09-2015 15:43 ]
Alles weer ok en natuurlijk advance gedaan.Red Baron schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:54:
Het handigste lijkt me om de huidige sessie dan te advancen en een nieuwe te starten, zodat je daar in ieder geval geen verwarring tussen krijgt.
Race start gewoon om 20:00 CEST (18:00 GMT).
De ellende begon na Kemel in Rondje 6, iemand maakt 3 wide naast me en werd iets te krap. (toen ik terug keek, had ik iets wijder kunnen blijven.)
Daarna heel lang met Bob rondjes gereden, waarna ik iets te hard ga en de auto in de muur zet,,,
Was leuk zolang het duurde, was alleen mijn ritme kwijt en had me zo voorgenomen rustig aan te doen...
Zonder practice ben ik toch erg tevreden met een P9 vanaf P39
Crash was in ronde 10 geloof ik, dus gelijk even bijgetankt en nieuwe banden (want ik drukte natuurlijk op de verkeerde knop...) en weer de baan op op plek 48.
Volgens mij reed ik toen tijdje alleen totdat Dustin Hickman, die op een ronde reed, mij inhaalde en die bracht mij netjes naar Bob bij wie ik toen kon aanpikken ging best lekker totdat ik besloot om te proberen Bob in te halen, maakte wat foutjes en een slow down en ik was de slipstream kwijt.
Daardoor verloor ik op het eind ook nog een plekje aan Wayne Sanderson, wel leuk gevecht gehad om dat plekje, dat dan weer wel.
Orga weer bedankt voor de leuke race en ook de Marshalls natuurlijk
Hier waren we druk mee bij Race Control:
4x Stop & Go
1x Stop and Hold
2x Warning
9x No Further Action
Het begin was idd hectisch. En aan het eind werd het nog wel spannend en druk.
Met natuurlijk als klap op de vuurpijl Bas zijn rally actie
[ Voor 64% gewijzigd door JoepW op 14-09-2015 08:21 ]
Op zich valt dat nog mee gezien het aantal rijders en rondes dat gereden is.JoepW schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:12:
Hier de replay van de SPA 300: KLIK
Hier waren we druk mee bij Race Control:
4x Stop & Go
1x Stop and Hold
2x Warning
9x No Further Action
Het begin was idd hectisch. En aan het eind werd het nog wel spannend en druk.
Met natuurlijk als klap op de vuurpijl Bas zijn rally actie
Knappe race Nick. Zelf starte ik op de 30ste plaats. Nog redelijk in het begin van de race kwamen jij samen met Philippe Leybaert al snel dichterbij. Mijn positie niet echt verdedigd aangezien dat tegen jullie toch geen zin zou hebben. Wel kunnen profiteren van de draft. Kon een paar rondjes redelijk volgen maar uiteindelijk maak ik dan toch kleine foutjes waardoor een klein gat ontstaat en met de mindere draft gaat het dan snel.NickThissen schreef op zondag 13 september 2015 @ 22:54:
Zonder practice ben ik toch erg tevreden met een P9 vanaf P39Weinig mis gegaan, leuk kunnen inhalen, erg leuke combo
Verder een vrij anonieme race gereden. Mooi de crashes voor mij kunnen ontwijken. Eerst bij de start na la source al. En dan na een paar rondjes in Les Combes. Daar moest ik bijna stilstaan om er niet tegenaan te rijden.
Blijkbaar vielen er toch behoorlijk wat mensen weg want ondanks dat ik amper iemand kon inhalen toch 15de geëindigd!
Bedankt iedereen van de organisatie!
Veel gevechten gehad en één momentje met Martijn in Les Combes, geen idee wat daar gebeurde.
De voorruit werd wel erg vies, ik zag geen steek. Daardoor wat eerder gepit dan gepland. Uiteindelijk op P27 geeindigd, met ruim 20 incjes... Niet ontevreden na 7 maanden niet racen.
Aan het begin een terechte stop en go gehad van 1 seconde voor een stomme dive in de laatste bocht. Dacht dat ik het wel zou redden maar dat was helaas niet zo.. (klinkt stom, maar ik hoefde omdat ik voor de stop en go bijtankte en die 1 seconde straf pakte niet meer te stoppen. Dus ondanks de stop en go had ik waarschijnlijk tussen plaatst 15 en 20 kunnen eindigen)
Daarna superleuk gevecht gehad met Bas, flink wat rondes met elkaar kunnen strijden en vaak van plek gewisseld. Heb alleen niet de replay gezien Bas, gaf ik je te weinig ruimte of kwam jij naar buiten toe?
Bedankt organisatie!
[ Voor 16% gewijzigd door creapYYY op 14-09-2015 10:34 ]
Had ook verder niet geoefend behalve wat rondjes in de practice vooraf.
Het was een beetje teleurstellend dat de aanwijzigingen om pas na La Source te starten niet gevolgd werden want de top reed wel heel erg vlot door uit de busstop.
Enfin al gauw was er een klein gaatje voor me en mede doordat ik iets te dom nog een tijdje de strijd ben aangegaan met een paar andere rijders werd dat gat veels te groot. Uiteindelijk ben ik maar achter Stefan Muijselaar gaan rijden om in de draft proberen terug te rijden naar de kop groep, maar op een gegeven moment werd ik verrast door zijn vroege remmen voor Pouhon en tikte ik hem net ietsje aan. Hij leek de slide nog wel onder controle te houden, maar toen zwiepte de auto alsnog hard naar rechts en was het race over voor hem helaas
Daarna nog even aan de leiding gelegen omdat iedereen al gepit was en wij ons huiswerk niet hadden gedaan wbt voordeel van nieuwe bandjes en dus gewoon met een volle tank gestart waren.
Vooraf had ik al berekend dat ik net geen 38 rondes kon halen, alhoewel dat in de draft van Stefan wellicht net wel gelukt was.
Enfin tot dusver weinig aan de hand, ware het niet dat ik niet merkte dat m'n telefoon ondertussen half vastgelopen was, waardoor m'n iSpeed web-interface pagina maar sporadisch geupdate werd.
Ik was dus redelijk relaxed, wist dat ik aan het einde van de ronde binnen moest komen, tot ik nog eens goed keek en merkte dat ik toch ineens ronde 38 zat wat redelijk verwarrend was. Na nog eens een paar keer goed kijken kreeg ik door wat er aan de hand was. Dus toen nog enigzins iets proberen te coasten zo in die ronde, en de auto begon te sputteren in blanchimont.
Het meest kritieke punt was de pit entry, maar dat ging net goeden qua sputteren kon ik de snelheid er in het eerste gedeelte van de pitlane nog wel inhouden, het tweede gedeelte was heuvelaf dus dat moest ook nog wel goed komen.
En inderdaad snelheid was daar geen probleem, waarop ik dan ook promt even over de 60km/h ging en een fijne 15s penalty op de koop toe kreeg.
Door de penalty en m'n fuel screw-up kwam ik niet in het gevecht met Egil en Stefan Overgaard, maar eindigde ik een seconde of 5 voor Nick, wat ik tot het einde toe nog wel wist te verdedigen.
Al met al wel een leuke race, maar het was stukken leuker geweest als ik in het begin niet de aansluiting met de top kwijt was geraakt, maarja dan moet je maar wat meer oefenen om in het begin van de race wel een betere pace te hebben
Ik zat aan de buitenkant toen het fout ging, ik denk dat jij iets te ver naar buiten kwam. Was wel een beetje pissed op dat moment, maar goed in de replay zag het er niet heel lomp uit wat er gebeurde, dus ik snap niet waarom ik op mijn dak ging. Het had net zo goed een 0x kunnen zijn. Netcode waarschijnlijk dan.creapYYY schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:29:
Daarna superleuk gevecht gehad met Bas, flink wat rondes met elkaar kunnen strijden en vaak van plek gewisseld. Heb alleen niet de replay gezien Bas, gaf ik je te weinig ruimte of kwam jij naar buiten toe?
Bedankt organisatie!
Mijn race ging niet heel bijzonder goed eigenlijk. Het begon al in het begin met dat Egil een erg slechte verbinding had en over heel de baan aan het springen was. Daardoor via een ghostcontac na een paar ronde al schade opgelopen. Besloten om vroeg de pits in te duiken voor een nieuwe auto, maar m'n quick repair stond blijkbaar uit. Dus reed ik alsnog met beschadigde auto rond. Daarna dus een tijd bij Robbert in de buurt gereden. Ik kon niet wegkomen bij hem dus toen maar besloten achter hem te blijven een tijdje.
Een snellere rijder begon op ons in te lopen en ik probeerde Robbert in te halen om daarna diegene te volgen, maar helaas ging ik toen dus op mijn dak. Na een tow toch maar weer door gereden, nu wel met een nieuwe auto. Gat van 10 seconde dicht gereden naar een groepje van een stuk of 5 man vlak voor het einde en toen nog wat leuke gevechten gehad om er voorbij te komen. Helaas werd het opeens wel heel druk toen de 3 koplopers er ook nog even langs moesten terwijl wij ook flink in gevecht waren.
Nou ja en ik denk dat iedereen wel heeft gezien wat er in de laatste lap bij de busstop gebeurde
Achteraf gezien was het wel een leuke race, maar tijdens de race was ik niet heel blij met mijn schade waar ik mee rond reed. Blijft leuk om met zo'n groot veld rond te rijden.

Het nieuwe seizoen begint vanavond alweer!
Dit seizoen doen we elke week een combi uit een bestaande officiële serie.
We beginnen met de Skip Barber op de Twin Ring - East.
Tot vanavond!
| GoT | Monday Tournament 15S3-W1 | 14-09-15 |
| Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
| ||||||||||||||||||||
| Program (CET) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Weather |
| Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
| Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

En wat is er mis met dit shot.....

.
.
.
.
Nou dit!

Goed gemikt!
Tot straks
Sch(r)ijnwerker heeft m'n zondag vakkundig om zeep geholpen... en vandaag ook al een hele dag op zitten wachten.
Heb het ondertussen zelf al maar gefixt. Kan ie lekker fluiten achter z'n centjes
[ Voor 73% gewijzigd door Fragbeestje op 14-09-2015 18:43 ]
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Nu ja, ik had toch verwacht dat ik helemaal achteraan zou starten. Door de korte trainingstijd ook helemaal niet gekeken naar de brandstof, dus ik had er bij de start 48L inzitten.
De start was al meteen verwarrend, ik denk dat er een aantal mensen de melding gemist hebben over groene vlag na La Source, en ik zag ook een MX-5 dwars staan op de baan. In plaats van helemaal alleen te rijden had ik in het eerste gedeelte wel wat gezelschap, eerst had ik Bob in de buurt met schade waardoor hij in de bochten voorbij kwam maar op de rechte stukken kon ik hem dan weer makkelijk bijbenen en inhalen. Was verbaasd dat je niet eerder de pit inging voor herstellingen?
In ronde 16 was er een heet standje toen ik met nog wat anderen in de de Pif-Paf 3-wide gingen, met mezelf in het midden, maar alle drie zonder problemen er doorheen. Ik had ook een paar ronden een duel met Casper, hij viel later ietwat terug. In ronde 25 schreef ik de auto compleet af bovenop de Raidillon en ben ik als een krab terug naar de box gereden. (Onderweg de Mazda ook nog eens op zijn dak gelegd).
Na de stop had ik ook nog een moeilijk moment waar ik niet goed wist hoe uit de weg te blijven omdat er een treintje kwam om me op een ronde te zetten, en moest ik in Les Combes ook nog om een spinnende MX-5 heen.
Ik zag je van twee autos terug komen en bereide me al voor voor de klap, nam de bocht al wat ruimer maar mocht niet batencreapYYY schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:29:
Aan het begin een terechte stop en go gehad van 1 seconde voor een stomme dive in de laatste bocht. Dacht dat ik het wel zou redden maar dat was helaas niet zo.. (klinkt stom, maar ik hoefde omdat ik voor de stop en go bijtankte en die 1 seconde straf pakte niet meer te stoppen. Dus ondanks de stop en go had ik waarschijnlijk tussen plaatst 15 en 20 kunnen eindigen)
Ik had een tow nodig, nadat jij de penalty had gekregen en je enige pitstop had gemaakt kwam je voor me de baan op, daar was ik eigenlijk het meest pissed over
Achteraf gezien had ik bij mijn tow ook weer moeten tanken, mogelijk had ik dan niet meer hoeven stoppen.
Ik had nog een ongelukkig incident bij Les Combes, marshalls hebben daar de juiste beslissing genomen om daar geen actie op te ondernemen. Ik had de beleving dat ik meer ruimte gaf.
Aan het einde werd het nog leuk toen ik hard in liep op de autos voor me en zo 5 posities naarvoren kon.
Verwijderd
Kwalificatie ging goed, 2 kleine foutjes gemaakt, wat me misschien 2 tiende kostte. Had wel een prima tijd, dus mocht vanaf P4 starten. Wilde rustig rijden en eerst een gat laten creëren naar achteren om niet pointless massaal te knokken. Daar dachten de heren om mij heen helaas anders over en dat werd geven geven geven. Helaas zag ik bij La Source iemand over het hoofd toen ik voor een ¾ wide passte en iers eerder remde. Bij het insturen ging ik naar de apex, maar daar zal al iemand. De schade kostte me wat topsnelheid en in volle draft kon ik niet aangehaakt blijven. Daar hielp dan weer het geknok voor me. Uiteindelijk toch ook goed bij kunnen blijven en na een rondje of 15 merkte ik wel dat ik zelfs met de beschadigde auto meer pace had. Een mooi vooruitzicht voor de 2e stint en de fast repair.
De pit in faalde ik hard. Na de bocht heuvel af net iets te hard en ik kon 15 seconden langer blijven staan. De pitstop zelf ging ook al niet vlot, dus kansen verkeken. In m’n outlap keihard moeten knokken om Egil voorbij te gaan die me net voor was aan het einde van Kemmel. Heb me er uiteindelijk tussen gewurmt, want hij hield me flink op. Nadat ik er voorbij was kon ik hem ook uit de draft rijden en lag ik op schema voor P6. De rest van de race was redelijk saai, strakke tijden gereden, maar zonder draft partner lever je toch iets in. Ik zag nog wel wat donkere lijnen ontstaan op de racelijn, maar echte marbles heb ik niet gespot.
Uiteindelijk ook P6 gefinisht, wel tevreden mee, maar er had meer in gezeten. Wel jammer dat Dennis zijn paint net te laat op tradingpaints had staan, anders had er nog een zwart-wit geblokte auto in de stream gereden.
In je eerste stint dachten wij dat je enorm aan het fuelsaven was om zonder te stoppen de finish te halen, maar dat bleek dus te komen doordat je schade had, en maar met moeite kon aanhaken. Wel jammer, het had nog wel eens spannend kunnen worden.
Cube Nuroad Race (2022)
Nou, was een iets kortere avond dan ik gehoopt had. Duurde best lang voor ik op snelheid was. 10m voor de practice wilde het nog niet helemaal. Tot ik die lastige knikken goed onder de knie kreeg.
Als 8ste of 9de gestart ofzo. Maar door wat problemen voor me als snel P6 met Nick vlak achter me. Of soms meer naast me
Maakte alleen een heeeeeeeele dure schakelfout opkomen rechte stuk op een gegeven moment. Misde de 2, en dan is het best frustrerend dat het rechte stuk vaak het langst is
2de race was erg leuk, Zat met Paul al 2wide de eerste 2 bochten, tot Marthijn in ene langzaam rechts op de baan verscheen achter wat auto's vandaan. Maar had Paul al links van me, dus kon geen kant op. 3wide door de slinger is tricky, maar gelukkig ging het goed.
Daarna knalde ik er bijna vol in bij Paul. Gelukkig was het een klein tikje geworden door vol op de rem te trappen. Daarna in een groepje gereden wat erg leuk was. Begon wel langzaam naar voren te komen, dat wel.
Het multiclass instinct kwam ook even boven in de slinger
De skip blijft erg altijd leuk, en Motegi ook
Ik kan met niet specifiek herinneren wie er allemaal langs kwamen. Maar toen één iemand hem ernaast zetten in de sectie na de eerste brug kwam er gelijk een hele trein voorbij zetten omdat ik teveel toe gaf.-PassY- schreef op maandag 14 september 2015 @ 22:39:
Het multiclass instinct kwam ook even boven in de slingerHaalde Krister volgens mij in door achter Koen het gat in te duiken in een reflex. Vervolgens hoor ik Nick op TS: "OEH!"
Wel weer een hele leuke race!
Zoals jullie in ieder geval gisteren in de Skip hebben kunnen zien, rijd ik al jaren voor het prachtige Simracing for Holland, waarmee ik onder andere vele endurance races heb gereden (hoofdzakelijk rFactor(2)) en mooie successen heb meegemaakt. Na al die jaren simracen ligt mijn hart vooral bij rFactor 2, gezien de fantastische physics en dynamische mogelijkheden, al kan ik me nog steeds enorm ergeren aan de complexiteit en het gedoe die het spel vraagt alvorens het überhaupt mogelijk is servers te joinen en zonder problemen te kunnen rijden. Dit is nu precies waar iRacing zich positief onderscheid, waardoor ik regelmatig een race meepak via het iRacing league system. Echter moet ik wel zeggen dat ik een haat liefde verhouding heb met het spel, daar ik vooral het bandenmodel vaak een grote ergernis vind. Gelukkig speelt dit probleem bij de langzamere auto's wat minder, dus als alles qua planning een beetje lukt, ga ik proberen S4 in de Skip mee te pakken!
Dan nog even twee korte raceverslagen. Als eerste de race op Spa, waar ik uiteindelijk een mooie vijfde plek heb kunnen pakken. De dagen ervoor heb ik samen met Rudy de Wit, Marcel Offermans en Andras Kiraly een aantal leuke trainingsessies gehad, dus dat bood een goede basis voor een leuke race. Mijn kwalificatie verliep echter moeizaam, waardoor ik zeker een halve seconde heb laten liggen en als elfde moest starten. Gelukkig wist ik dat dit een slipstream race zou worden en had ik mezelf voorgenomen te focussen op het zo risicoloos mogelijk volgen van de lead-pack. Dit lukte prima, aangezien de leiders bepaald niet slim reden en continu in gevecht waren, waardoor de aansluiting houden een eitje was. Op deze manier heb ik tot aan de pitstop achter de groep gehobbeld, terwijl steeds meer mensen uit de race crashten. Helaas verloor ik om overklaarbare redenen een seconde of 3 tijdens mijn pitstop, waardoor ik de aansluiting met de top 3 kwijt raakte en het op eigen kracht moest doen. Hier merkte ik dat ik toch echt een paar tiende aan snelheid miste. In de allerlaatste ronde kon ik echter nog bijna profiteren van een incident van de P3-rijder, door de uiterste binnenkant voor Busstop te pakken. Hierdoor had ik echter totaal geen brake-marker en schoot ik iets door, waardoor ik uiteindelijk de twee posities die ik die ronde had goedgemaakt weer moest inleveren en vijfde werd. P3 was mogelijk geweest, maar vanaf P11 was dit een mooi resultaat en heb ik me super vermaakt!
Dan gisteravond in de Skip, een auto die garant staat voor leuke races. In de kwalificatie helaas een off-track gehad in mijn beste rondje, waardoor P3 mijn startplek was. Omdat Rudy de Wit echter wat ouder begint te worden, reageerde hij laat bij de start en kon ik zijn plek direct overnemen en druk zetten op Marco. Omdat Rudy de Wit echter wat ouder begint te worden, reageerde hij laat bij het remmen voor T1 in lap 2 en parkeerde hij zijn SFH-bolide achterin mijn SFH-bolide
Race 2 van achteraan starten beloofde een feest te worden en dat werd het ook. Hier mijn complimenten voor het nette rijden van iedereen, want ik heb geen gekke incidenten meegemaakt, terwijl bochten af en toe toch echt drie-dik benaderd werden. Langzaam maar zeker kon ik naar voren komen, waarbij het feit dat veel bochten zij-aan-zij genomen konden worden in de Skip enorm hielp. Tot aan P2 ging eigenlijk alles goed, maar toen ik vlak achter Jacky reed volgde ik hem blindelings in bocht 2 en pakten we beiden een slow-down. iRacing vind het nodig om die vervolgens enorm te laten oplopen in de bochten erna, dus van schrik heb ik daar maar snelheid terug genomen, wat nog even spannend werd met Nick. Hierna alsnog P1 kunnen pakken en deze in de laatste ronde met wat verdedigwerk kunnen vasthouden.
Ik heb me vermaakt mannen, dus waarschijnlijk zien jullie mij nog wel een keer aan de start verschijnen op een maandagavond.
Achja even op 2 wielen de bocht door moet kunnen-PassY- schreef op maandag 14 september 2015 @ 22:39:
Daarna knalde ik er bijna vol in bij Paul. Gelukkig was het een klein tikje geworden door vol op de rem te trappen.
in race 2 dacht ik, waarom rijd Rudy achter me, hij heeft me net ingehaald ...? Ow, dat is Rudy niet
/edit: Ow, zo te zien hou ik het nog netjes
[ Voor 14% gewijzigd door -PassY- op 15-09-2015 11:36 ]
Nog bedankt voor de antwoorden en hulp op de topic maar IRacing is geen game voor mij. Al ging het best ok met de rondjes toch is het te sim voor mij. Laat ik het zo zeggen... Ik speel liever GT
Groetjes Jos
Ik had al zo'n vermoeden toen je het over een controller hadAwesomo4k schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:53:
Jongens,
Nog bedankt voor de antwoorden en hulp op de topic maar IRacing is geen game voor mij. Al ging het best ok met de rondjes toch is het te sim voor mij. Laat ik het zo zeggen... Ik speel liever GT
Groetjes Jos
Maar helaas, je hebt het in ieder geval geprobeerd toch? Misschien besmet het simvirus jou ook nog eens
De controller was nog het leuksteArfman schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:55:
[...]
Ik had al zo'n vermoeden toen je het over een controller had
Maar helaas, je hebt het in ieder geval geprobeerd toch? Misschien besmet het simvirus jou ook nog eens
Zelfs nog eens 6de geworden met een MX5 met controller
[ Voor 6% gewijzigd door Awesomo4k op 15-09-2015 12:06 ]
Misschien kan je dan inderdaad naar GT kijken of eventueel PCars, maar die is ook redelijk richting Sim. (maar meer geschikt met Controller dan IRacing)Awesomo4k schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:58:
[...]
De controller was nog het leukstedus dat viel wel mee... Maar gewoon de hele sfeer/genre is me iets te serieus allemaal. Is ook de bedoeling, dat snap ik wel
Zelfs nog eens 6de geworden met een MX5 met controller
Ik hoef geen verslag van mijn races te geven, het begon allemaal bij mijn pedalen en daarna alleen maar frustraties gehad... (helaas)
Sorry Paul... Ik zie nu dat ik er net te hard induik waardoor ik midcorner teveel onderstuur krijg. Ik denk dat ik daar ook nog even de rem aantikte wat het alleen maar erger maakte. Race 2 was zo wie zo niet m'n sterkste race hier. Maakte teveel fouten, en kon maar moeilijk geconcentreerd blijven. Wat in race 1 wel lukte, lukte in race 2 absoluut niet. Aan het einde tikte ik ook nog Jacky aan in de bocht voor de 2e brug. Ik reed naar hem toe in de bocht met het idee om hem op de exit te pakken. Helaas ging Jacky midcorner ineens van z'n gas af, terwijl ik net daarvoor vol op het gas gegaan was. Voordat ik in de gaten had wat er aan de hand was zat ik al in z'n versnellingsbak. Sorry man... Terug naar de pits gekrabt, en eenmaal daar aangekomen werkte de fast repair niet... helaasch pindakaas...Red Baron schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:27:
[...]
Achja even op 2 wielen de bocht door moet kunnen![]()
[video]
Cube Nuroad Race (2022)
Het hielp vast niet dat je door deze actie mijn voorvleugel ook mee moest nemen, kon jullie niet meer ontwijken ondanks vol op de rem...derx666 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:49:
[...]
Helaas ging Jacky midcorner ineens van z'n gas af, terwijl ik net daarvoor vol op het gas gegaan was. Voordat ik in de gaten had wat er aan de hand was zat ik al in z'n versnellingsbak. Sorry man... Terug naar de pits gekrabt, en eenmaal daar aangekomen werkte de fast repair niet... helaasch pindakaas...
Wel leuke races gehad, race 1 was eigenlijk alleen in het begin wat hectisch, en daarna op P3 lone uitgereden.
Race 2 was heel wat heftiger, zat in de laatste bocht achter een groepje met onder andere Rudy, ik bleef in de binnenbocht, alleen Rudy wilde dat ineens ook, maar mijn vaart was nog vele malen hoger. Ondanks vol in de remmen was het niet genoeg om hem te ontwijken.
Toch relatief weinig schade, en daarna lekker op kunnen klimmen naar P3, daarna nog wat lopen knokken waardoor ik nog weer wat plaatsen verloor. En uiteindelijk met een (bijna) foto finish op P5
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
1 net mij grafische settings gereset en alles vrij laag gezet en hupsakee 130 fps.
2 en ik was mijn stuur vergeten her-in te stellen na een fw update
Nu alles weer ok
Bug fixes.
CEST (onze tijd)
Wednesday 2015-09-16 0800 Hosted Sessions Unavailable*
Wednesday 2015-09-16 1400 Service Unavailable
Wednesday 2015-09-16 1700 Service Restored
Verwijderd
ohh yeahhNiellie41 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:30:
Rijden op twee wielen? Been there, done that.
[afbeelding]
Cube Nuroad Race (2022)
Wel jammer dat je niet nog langer kon rijden
Verwijderd
Overal...... Op de site, facebook, twitter, forumVerwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:24:
Welke post kunnen we straks de inschrijving link terugvinden, is dat de eerste post in het iracing forum? verder staat eea klaar en hopen dat ik nog snel genoeg ben.
De registratiepagina op de site is de meest snelle (ssssst)
Verwijderd
de got-iracing.eu? F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5... service unavailableJoepW schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:27:
[...]
Overal...... Op de site, facebook, twitter, forum
De registratiepagina op de site is de meest snelle (ssssst)
Shit internet ligt eruit........ *Geintje*Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:35:
[...]
de got-iracing.eu? F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5... service unavailable
Hier worden mijn schermen ook al gevuld..
Verwijderd
3200x1800 resolutie op een 13" laptop... Moet je best precies mikken
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2015 20:05 ]
(Hoop dat de betaling goed ging, want heb zakelijk account geselecteerd. Als het goed is heb ik teveel overgemaakt..
[ Voor 91% gewijzigd door Ithric op 15-09-2015 20:27 ]
Verwijderd
En ik maar denken dat het er aan ligt dat mijn hacks niet meer werken...Dennis Douna schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:11:
...Omdat Rudy de Wit echter wat ouder begint te worden, reageerde hij laat bij de start...
...Omdat Rudy de Wit echter wat ouder begint te worden, reageerde hij laat bij het remmen voor T1 in lap 2 en parkeerde hij zijn SFH-bolide achterin mijn SFH-bolide...
Ik was Diederik aan het uitremmen maar hij leek wat vroeg in te sturen waar ik van schrok en instuurde. Omdat ik nog flink aan 't remmen was brak de wagen met mijn rembalans uit en remde ik meer dan nodig af.DirkT schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:17:
[...]
Race 2 was heel wat heftiger, zat in de laatste bocht achter een groepje met onder andere Rudy, ik bleef in de binnenbocht, alleen Rudy wilde dat ineens ook, maar mijn vaart was nog vele malen hoger. Ondanks vol in de remmen was het niet genoeg om hem te ontwijken.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2015 20:22 ]
Volgens mij moet je daarvoor speciaal geselecteerd worden door iRacing, vreemd dat het niet in de Sporting Code staat.JPtjeeNL schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:33:
Inmiddels promotie gemaakt naar de A-license voor Road. Weet iemand hoe je de P-license kan bemachtigen? Ik zie in mijn profiel dat ik die niet kan behalen door SR te scoren of races te volbrengen. Ook via Google of dit topic zoeken leverde niet veel op.
Edit: http://membersmedia.iraci...x_Series%2012.17.2014.pdf
Earning a Pro Road Course License
o Top 15 points finishers not already holding a WC license from Seasons One and Two in the Class “A” standard series totaling 30 drivers
o Bottom 25 drivers from the 2015 WCS.
o Total 55 Pro-License drivers.
[ Voor 29% gewijzigd door Fuelke op 15-09-2015 20:56 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Fuelke op 15-09-2015 20:58 ]
Thanks! Ah, ik zocht op P license i.p.v. Pro.Fuelke schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 20:53:
[...]
Volgens mij moet je daarvoor speciaal geselecteerd worden door iRacing, vreemd dat het niet in de Sporting Code staat.
Edit: http://membersmedia.iraci...x_Series%2012.17.2014.pdf
[...]
Dit topic is gesloten.
![]()