Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 122 Laatste
Acties:
  • 314.060 views

Onderwerpen

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
joepie ik kan niet rijden EAC sluit mijn Simcommander 4 af bij opstarten Iracing

betaal je dan 2000 euro voor schijt anti cheat detectie

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-11 19:06
Failed to load en boot niet..... direct terug in windows.... Iemand suggestie?

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 13:07
We hebben een sessie in de league gestart met de DP op Road Atlanta, met 30 min race aan het eind. Track state is 75% bij practice en gaat dan terug naar 25% (glibber glibber?) tijdens qualy.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

mm ik moet passen, het zijn 5 rondjes DP geworden helaas :(

• dabelg
iedereen met AF kan geen iracing rijden met FFB :(( ooow zo slecht van iracing

ben al thread op forum aant starten

video :

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-hlmN7oqCr8]

[ Voor 43% gewijzigd door dabelg op 09-09-2015 20:48 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 15:57

Arfman

Drome!

Ongelooflijk dat dat niet getest is ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 16:42

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Onboard video van de nieuwe daytona prototype

[ Voor 30% gewijzigd door BruceLee op 09-09-2015 21:12 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• Red Baron
  • Laatst online: 20:10
Hebben er meer mensen last van een extreem traag ladende (en soms 500 errors gevende) replays pagina?
De rest van de membersite lijkt nog wel redelijk vlot te werken.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• NickThissen
Java error 500 is een server error, moet je even opnieuw inloggen dan kom je (hopelijk) op een andere server, las ik net op het forum.

Mijn iRacing profiel

• Red Baron
Dat weet ik wel, maar het is specifiek die pagina die een fout geeft.
Overige pagina's laden wel snel/volledig, uitloggen helpt ook niets zo te zien.

/edit: Maar bij jou laad die pagina wel dus begrijp ik?
Misschien heeft het te maken dat ik er 238 GB aan replays in heb staan, maar dan nog...

[ Voor 33% gewijzigd door Red Baron op 09-09-2015 21:28 ]

• NickThissen
Sorry overheen gelezen dat het om de replay pagina alleen ging, die heb ik niet gechecked. Momenteel doet niks het :+

Mijn iRacing profiel

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 08:43
merk het ook net :)
net terug van de training en voor niks m'n pc aangezet ;)
dan maar de apple keynote bekijken.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• pbk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:36

pbk

Inmiddels wordt ook weer vermeld op de website dat iRacing offline is ;-(

• BruceLee

BruceLee

ik ben niet echt onder de indruk van het nieuwe bandenmodel. / kleine update aan het ntmv6.
vindt het niet echt een verbetering. En de ruf voelt nu dood aan dankzij de stuurbekrachteging.

• BruceLee

BruceLee

dabelg schreef op woensdag 09 september 2015 @ 20:05:
joepie ik kan niet rijden EAC sluit mijn Simcommander 4 af bij opstarten Iracing

betaal je dan 2000 euro voor schijt anti cheat detectie
De AF werkt ook prima zonder die software, naar mijn mening is de ffb zoiezo een stuk beter zonder sim commander ;)

Marbles

Nieuwe Radical sr8 graphics + marbled track

[ Voor 19% gewijzigd door BruceLee op 10-09-2015 01:52 ]

• Arfman

Arfman

Drome!

Wel cool, de marbles liggen wel waar je ze zou verwachten.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:20

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Awesomo4k schreef op woensdag 09 september 2015 @ 19:48:
[...]

GoT referral ging gewoon :) hopelijk werkt hij ook.
Ik kreeg wel van ene Robbert een referral. Als jij dat bent .... thnx ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:57

Niellie41

[object Object]

Gisteren even snel een paar auto's getest. Ik reed eerst met de Late Model op South Boston. Heb 100% en 0% rubber, met eventueel marbles geprobeerd. Het was best cool. Het kan aan mij liggen, maar ik voelde het lichtjes in mijn stuur toen ik over de marbles reed in de bochten.

Op het forum staan er een aantal posts over ervaringen en ze zijn best positief tot nu toe.
Er is ook nog iemand die het verschil van 0% tot 100% rubber, bij de start van de sessie, naast elkaar heeft gezet.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mu6nB52.png

De komende dagen/weken maar uitgebreid gaan testen.

edit:
Weet iemand trouwens of je met hetzelfde teams meerdere sessies tegelijk kan joinen?
Bijv. Racing Lions in een practice sessie van NES en GES tegelijk. Geen van de coureurs gaan in de beide sessies rijden.

[ Voor 23% gewijzigd door Niellie41 op 10-09-2015 08:27 ]

• dabelg
yep dat gaat, je kan alles behalve als rijder in 2 sessies zitten

iemand al BOP van GT3 getest zag dat op de alien server de BMW op 1 stond maar dat was jorn jens dus :p

voor de mensen met een AF

get the new SC4 software 4.0.0.35 at Simxperience Owner Club

Love the support !!!!!

Berney fixed the problem (issue was: iracing restarts 2 times the iracing.exe at launch due to checking with EAC)

[ Voor 153% gewijzigd door dabelg op 10-09-2015 08:57 ]

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:55

derx666

mecker ende blaet

Het lag dus niet aan iRacing :P

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• Arfman

Arfman

Drome!

Nee, het lag aan het feit dat die brakke 3rd party implementatie van SimXPerience niet meer werkte. Dat soort dingen gaan in mijn ervaring als IT-er altijd als eerste mis bij upgrades of aanpassingen. Naast het feit dat die software er niet uitziet, meer mogelijkheden bied om FFB om zeep te helpen dan daadwerkelijk te verbeteren is het ook nog eens een extra point of failure in het hele iRacing/FFB verhaal.

/rant :+

Verwijderd

Niellie41 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:01:
Gisteren even snel een paar auto's getest. Ik reed eerst met de Late Model op South Boston. Heb 100% en 0% rubber, met eventueel marbles geprobeerd. Het was best cool. Het kan aan mij liggen, maar ik voelde het lichtjes in mijn stuur toen ik over de marbles reed in de bochten.

Op het forum staan er een aantal posts over ervaringen en ze zijn best positief tot nu toe.
Er is ook nog iemand die het verschil van 0% tot 100% rubber, bij de start van de sessie, naast elkaar heeft gezet.
[afbeelding]

De komende dagen/weken maar uitgebreid gaan testen.

edit:
Weet iemand trouwens of je met hetzelfde teams meerdere sessies tegelijk kan joinen?
Bijv. Racing Lions in een practice sessie van NES en GES tegelijk. Geen van de coureurs gaan in de beide sessies rijden.
Ik ben wel positief, maar met mijn graphics instellingen denk ik in het nadeel omdat ik geen marbles, schaduw e.d. kan zien. Ik ga daarom ook m'n video kaart upgraden voor betere dx9 performance. Als ik gelijke fps wil halen heb ik ongeveer de dubbele snelheid van m'n 7950 nodig. Als iemand tips heeft kwa kaart, graag.

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb sinds kort een 970 GTX (nVidia) en die is, wat ik zo snel lees qua performance, dubbel zo snel als je 7950. Ik kwam van een 7970 en merk zeker performanceboosts. Maar AMD heeft eigenlijk net zulke mooie kaarten, hier heeft iemand een R390 gebenchmarked t.o.v. een 7950: https://www.reddit.com/r/...to_r9_390_upgrade_review/

Ter info: ik had gisteravond met alles op High (incl. particle effects) en Render Dynamic Track aan op 3 schermen (5760 x 1200) zo rond de 130 FPS op het rechte stuk van Road Atlanta. Aantal auto's staat op 40. Particle effects op Medium gaf me 10-15 FPS meer.

[ Voor 26% gewijzigd door Arfman op 10-09-2015 11:06 ]

• Awesomo4k
Ik ga vanavond voor het eerste een paar rondjes maken, Iemand zin en tijd om mee te rijden en misschien een beetje basics uit te leggen tijdens het process? :) Zal eerlijk zijn dat ik nog helemaal niets ken van het Irace verhaal. Vroeger wel GT 1&2 gedaan en een paar F1 sims, daarna 10 jaar een verslavende MMO gespeeld.

Groetjes!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb je een friend request gestuurd. Ik weet niet of ik vanavond tijd heb/krijg maar wil anders wel een paar rondjes met je rijden :)

Zorg dan a.u.b. wel dat je iRacing geïnstalleerd hebt, dat je stuur werkt en is aangesloten, etc. :)

Anders kun je ook altijd op Teamspeak komen, er is bijna altijd wel iemand online die even met je mee wil kijken.

EDIT:
Het is overigens ook handig om in je onderschrift hier op het forum een link te plaatsen naar jouw iRacing profiel. Zie iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4

/joep ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Arfman op 10-09-2015 11:59 ]

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Gisteren nog wat week 13 races gedaan in de Corvette, hij is wel heel tricky de eerste paar bochten.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• Awesomo4k
Arfman schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:57:
Ik heb je een friend request gestuurd. Ik weet niet of ik vanavond tijd heb/krijg maar wil anders wel een paar rondjes met je rijden :)

Zorg dan a.u.b. wel dat je iRacing geïnstalleerd hebt, dat je stuur werkt en is aangesloten, etc. :)

Anders kun je ook altijd op Teamspeak komen, er is bijna altijd wel iemand online die even met je mee wil kijken.

EDIT:
Het is overigens ook handig om in je onderschrift hier op het forum een link te plaatsen naar jouw iRacing profiel. Zie iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4

/joep ;)
Leuk. Ik wil beginnen met een controller, ik weet niet eens hoe leuk ik het ga vinden ;)
Mocht het mijn vaste nieuwe game worden, dan koop ik zeker nog een stuurtje. Ik heb al een half rondje gedaan om te testen of het spel werkte dus dat zit wel snor.

Grtz

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-11 22:25
Dan wens ik jou heel veel succes want het is lastig met een controller, je kunt niet echt soepel sturen en gas/rem gebruiken.

Gister ook FF de DP getest en wat bas zegt als je de pits uitrijdt en de eerste ronde is het zo glad maar daarna voel je de grip wel beter worden

Mijn iRacing profiel

• deRidder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-09 12:11
Awesomo4k schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:17:
[...]

Leuk. Ik wil beginnen met een controller, ik weet niet eens hoe leuk ik het ga vinden ;)
Mocht het mijn vaste nieuwe game worden, dan koop ik zeker nog een stuurtje. Ik heb al een half rondje gedaan om te testen of het spel werkte dus dat zit wel snor.

Grtz
Zelf ben ik ook met een controller begonnen. Het kan wel maar het is totaal anders dan Forza of GT. iRacing kopieeert letterlijk je controller input. Daarom kan je in een fractie van een seconde volledig van links naar rechts sturen. Forza ed. filteren dit zodat het sturen in het spel soepeler is.

iRacing veranderd de stuur limiet ook niet afhankelijk van je snelheid. Dus je kan je stuur volledig omgooien op volle snelheid. Iets wat Forza ed. niet toestaan omdat je gigantische onderstuur hebt zo. In iRacing werkt het dus niet om je stick helemaal opzij te gooien in een bocht, wat je vaak wel in andere racing-games doet.

Verder zijn de auto's in iRacing veel onstabieler dan dat soort spellen. Dus doordat je zulke ruwe stuur-input geeft zal je ook sneller controle verliezen. Met een stuurtje kan je wel vloeiende en kleine inputs geven.

Je kan zeker beginnen met een controller. Maar wees erop bedacht dat het totaal anders is dan in je normale race-games. Dus het zal daardoor extra tijd kosten om te wennen.

• PatrickPost1972
  • Laatst online: 14-06-2024
Linc schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:16:
Gisteren nog wat week 13 races gedaan in de Corvette, hij is wel heel tricky de eerste paar bochten.

[video]
Allmendinger waar is die bekend van????

iRacing Profiel Game Pc

• deRidder
PatrickPost1972 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:13:
[...]

Allmendinger waar is die bekend van????
NASCAR Sprint cup.

• Fragbeestje
Nascar sprint cup?

Als ik dit zo zie wordt het misschien wel eens tijd voor een upgrade...
Met m'n core i7 950 en een AMD 6970 op 3 schermen zit ik wel met heel wat lagere fpsjes rond te hossen.

ipv enkel upgrade naar een betere GPU kan ik volgens mij ook beter maar gelijk een nieuw mobo / cpu / memory combo aanschaffen (en een grotere SSD).

[ Voor 27% gewijzigd door Fragbeestje op 10-09-2015 13:16 ]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Niet alleen NASCAR, maar hij rijdt ook wel eens mee met de Rolex 24 hours.

• dabelg
ja met die dynamic track surface zie je wel dat die engine het allemaal niet bolwerkt, nog harder als ervoor

• Fragbeestje
Wou eigenlijk nog een half jaar wachten maar ik zal eerst de roadmaps van Intel, AMD en nvidia nog maar eens bekijken maar ik denk dat alle nieuwe zaken net uit zijn.

• dabelg
zou voor videokaart wachten tot pascal uit is met recente dx12 geruchten van nvidia

of je moet niets anders dan iracing spelen

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 16:47
Heb zonet alle updates gedownload en toegepast. Hierna lukt het mij voor t eerst niet meer een Iracing track te laden! Ik heb 3 tracks geprobeerd, maar kreeg steeds een file unknown error, soms ook vreemd: wilde ik op Monza testen, kreeg ik een Virgina file foutmelding? Heb alle tracks gewist en ben ze nu opnieuw aan het downloaden.

Ben ik de enige met dit probleem?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• Arfman

Arfman

Drome!

Fragbeestje schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:19:
Wou eigenlijk nog een half jaar wachten maar ik zal eerst de roadmaps van Intel, AMD en nvidia nog maar eens bekijken maar ik denk dat alle nieuwe zaken net uit zijn.
Beetje offtopic maar Intel heeft net de nieuwe Skylake processoren uit, die gaan de komende 2 jaar echt compleet uitgemolken worden. Wat dat betreft ideale instapmoment.

Graka zou ik een GTX 970/R390 nemen, kun je op 3 schermen fatsoenlijk spelen.
Als ik het iRacing forum moet geloven werkt het op dit moment bij niemand meer.

[ Voor 17% gewijzigd door Arfman op 10-09-2015 15:26 ]

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-11 20:39
Met de skip barber kun je clutchless schakelen. Maar als je bij terugschakelen koppelingloos schakelt kun je niet 'blippen'. Is dit een groot gemis, of is het raadzaam om dan toch met de koppeling te schakelen, zodat je je toeren kan regelen?

En is het echt nodig om dit te doen, of kun je er slechts 1/10'en van secondes mee winnen?

Edit: Ik lees nu dat je de down shift kan indrukken, dan blippen en dan de shifter kan loslaten. Klopt dit?

[ Voor 30% gewijzigd door aicaramba op 10-09-2015 15:52 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• flopdoc
Arfman schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:25:
[...]

[...]

Als ik het iRacing forum moet geloven werkt het op dit moment bij niemand meer.
Aj dat klinkt niet goed!

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• Red Baron
De FPS krijgt wel een redelijke hit inderdaad.

Mijn Indianapolis WCS Q (lone), tegen wat offline testing rondjes gisteren met de nieuwe build.
Veel of weinig marbles/rubber maakt niet zoveel uit, maar ik moet nog even testen of het weer in de buurt van de pre-build waardes komt als ik die dynamic track data rendering uitschakel.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/L3bwVbo.png

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
quote: Van de main site
** We are working on the error 73 issue and hope to resolve it quickly. **
...
Red Baron schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:07:
De FPS krijgt wel een redelijke hit inderdaad.

Mijn Indianapolis WCS Q (lone), tegen wat offline testing rondjes gisteren met de nieuwe build.
Veel of weinig marbles/rubber maakt niet zoveel uit, maar ik moet nog even testen of het weer in de buurt van de pre-build waardes komt als ik die dynamic track data rendering uitschakel.

[afbeelding]
Ik wil binnenkort toch de NVIDIA 970 weer eens een kans geven met wat oudere drivers (als ik die kan vinden) en dan eens flink wat tunen. Want aan de verdere hardware kan het toch niet liggen: KLIK
Of mis ik iets?

[ Voor 77% gewijzigd door JoepW op 10-09-2015 16:41 ]

• Red Baron
De AMD 970, dat moet wel een hele speciale kaart zijn ;)
Mijn combo is dus een i5 3570k + 7950 + triples.

Op zich was dit nog wel te doen, maar ik heb geen zin om verrast te worden op het moment dat ik ga gridden tijdens de WCS race zaterdag :P

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Tja dat heb je als je ff snel tiept ;)
(changed)
Maar je was aardig wat kwijt aan performance idd.
Gisteren op Rd Atlanta merkte ik dat ik ruim onder de 100 fps dook met de marbles en particles op max... Dus dat moet beter, zo druk was het niet.

[ Voor 73% gewijzigd door JoepW op 10-09-2015 16:43 ]

• dabelg
Haha stuur ik gisteren naar iracing support dat ik problemen heb met sim commander 4 van simxperience krijg ik dit terug :

Wim,

Please provide us with the link to the web site from which you downloaded your version of SweetFX. We'll see about getting that version white listed.

Thank you.

Beetje minder aan de energiedrank zitten daar tijdens een update :)

• flopdoc
Ik heb Laguna Seca geladen, dat lukte, en daarna lukten de andere tracks ook weer.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dat lag niet aan het laden van Laguna door jou :)
quote: Shawn Nash
this should be fixed (at least for now)

[edit]
well at least the incorrect track config mismatches causing error 73

• flopdoc
JoepW schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:38:
Dat lag niet aan het laden van Laguna door jou :)

[...]
Aha, dan is het toevallig in die tijd gefixed. Als het maar werkt.

• Arfman

Arfman

Drome!

JoepW schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:23:
[...]

...

[...]
Ik wil binnenkort toch de NVIDIA 970 weer eens een kans geven met wat oudere drivers (als ik die kan vinden) en dan eens flink wat tunen. Want aan de verdere hardware kan het toch niet liggen: KLIK
Of mis ik iets?
Ik draai Windows 10 met de een na laatste drivers, gisteren 130fps op start / finish met particle op high. I5 2500k op 4.1 ghz met GTX 970. In iRacing 3.5gb video memory ingesteld.

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 17:00
En weer down :(

• -PassY-
  • Laatst online: 09-12-2021
Heerlijk die Week13 tradities <+:)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:44:
[...]

Ik draai Windows 10 met de een na laatste drivers, gisteren 130fps op start / finish met particle op high. I5 2500k op 4.1 ghz met GTX 970. In iRacing 3.5gb video memory ingesteld.
W10 is toch geen voorwaarde?

• -PassY-
Als je oudere drivers wilt proberen, dan raad ik juist W10 af. Anders werkt het helemaal niet

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dat d8 ik ook.
Dus ik blijf wel ff bij w8.1
Maar dat wordt pas na het weekend denk ik. Straks kan ik niet meedoen met de V8 race en de eerste MT race ;)

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dankzij
Chevrolet Corvette C6.R GT1
- The number plates have been moved from the mandatory_decal to the car_decal so that they can be edited by the end user with custom schemes.
kan ik nu de decals voor NES perfectioneren. 8)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wKr8sS2l.jpg

Nu hebben alle auto's decals in dezelfde stijl.

• Arfman

Arfman

Drome!

JoepW schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:41:
[...]

W10 is toch geen voorwaarde?
Klopt. 8.1 is ook prima, kun je oudere drivers gebruiken.

Overigens net een raceje op Monza gedaan, in d race dips naar 79 FPS :( Had particles al op Medium gezet en de AA opties op 2 ipv. 4. Lijkt echt een beperking te zijn van de iRacing engine helaas.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:44:
Dankzij

[...]

kan ik nu de decals voor NES perfectioneren. 8)
[afbeelding]

Nu hebben alle auto's decals in dezelfde stijl.
Ik ben met de GES decal voor de Corvette DP bezig... De numberplates zitten bij dat ding voor de deuren over de koelsleuven heen. Bah.....

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-10 09:32
Heeerlijk, sinds vandaag 3 schermen. Wat is dat genieten. En hardware draait het gelukkig makkelijk

i5 4590 en amd R9 290. 160fps op spa. Wel wat dingetjes terug moeten schroeven, maar het loopt heerlijk soepel.

Ik heb het idee dat ik nu automatisch beel verder de baan afkijk. Heel gekke gewaarwording :)

iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Nice Gruwel!

De eerste update met fixes is al aangekondigd. 21 september pas. Best een verrassende datum. Zou het te maken hebben met de SimRacing Expo of hebben ze gewoon wat meer tijd nodig om bepaalde dingen te repareren?
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3331114.page

[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 10-09-2015 23:51 ]

Verwijderd

Arfman schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:25:
[...]

Beetje offtopic maar Intel heeft net de nieuwe Skylake processoren uit, die gaan de komende 2 jaar echt compleet uitgemolken worden. Wat dat betreft ideale instapmoment.

Graka zou ik een GTX 970/R390 nemen, kun je op 3 schermen fatsoenlijk spelen.

[...]
Als het allemaal compatible is ga ik denk ik voor een r9 fury x. Als ik daarmee een volledige upgrade nog 1 a 2 jaar kan rekken is dat de investering wel waard.

Aan de beeps te horen lijkt m'n cmos batterij ook leeg, dus die moet eerst even vervangen worden :) .

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 00:08:
[...]

Als het allemaal compatible is ga ik denk ik voor een r9 fury x. Als ik daarmee een volledige upgrade nog 1 a 2 jaar kan rekken is dat de investering wel waard.

Aan de beeps te horen lijkt m'n cmos batterij ook leeg, dus die moet eerst even vervangen worden :) .
Oeps dat is wel een beste kaart... Ben benieuwd hoe dat draait...
En dit zag ik net op het forum:
quote: David Tucker
Ok, I added in code so adding a tilda to the front of the command will toggle its value. So #~fr will toggle the fast repair. Is that clear enough, or is it too close to the minus command.
Bron: http://members.iracing.co.../175/3203225.page#9220600

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:55

derx666

mecker ende blaet

denk dat je geen spijt zult hebben van de Fury X. Ik denk dat in dx9 die sneller zal zijn dan een 970/980 terwijl in dx11 hij marginaal langzamer zal zijn (nvidia heeft erg goeie dx11 drivers). In dx12 is koffiedik kijken. De eerste berichten zeggen dat nvidia daar een flinke fuckup heeft gemaakt (al dan niet bewust aangezien er nog geen games met dx12 ondersteuning waren). Het wachten is tot volgend jaar als de nieuwe nvidia kaarten met HBM uitkomen. Kijken of die wel meerdere async computing pipelines hebben.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• dabelg
die tilde toggled dat alle pit commands of enkel fast repair mmmm hoop alles, zou leuk zijn

• Arfman

Arfman

Drome!

dabelg schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 08:33:
[...]

die tilde toggled dat alle pit commands of enkel fast repair mmmm hoop alles, zou leuk zijn
Volgens mij alles. Maar dit zit er nu nog niet in, hopelijk komt dat met de 21 september patch.

Overigens, 21 september .. Nurburgring preview of misschien al GP? :D

Verwijderd

derx666 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 08:00:
denk dat je geen spijt zult hebben van de Fury X. Ik denk dat in dx9 die sneller zal zijn dan een 970/980 terwijl in dx11 hij marginaal langzamer zal zijn (nvidia heeft erg goeie dx11 drivers). In dx12 is koffiedik kijken. De eerste berichten zeggen dat nvidia daar een flinke fuckup heeft gemaakt (al dan niet bewust aangezien er nog geen games met dx12 ondersteuning waren). Het wachten is tot volgend jaar als de nieuwe nvidia kaarten met HBM uitkomen. Kijken of die wel meerdere async computing pipelines hebben.
Dat denk ik ook, en heb goede ervaringen met het tunen van de performance met de de radeon's. Gaat me niet om de eye candy, maar enkel de track shades en marbles. Heb in m'n pc een pcie x16 slot zitten, maar of dat 2.0 of 3.0 is weet ik nog niet.

Dx11 ga ik voor nu nog niet naar kijken (daarom ookde r9 ipv gtx), want het kan zo nog een jaar duren en ik hoef ook op dx11 niet alles aan te hebben staan.

• flopdoc
Gruwel84 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:59:
Heeerlijk, sinds vandaag 3 schermen. Wat is dat genieten. En hardware draait het gelukkig makkelijk

i5 4590 en amd R9 290. 160fps op spa. Wel wat dingetjes terug moeten schroeven, maar het loopt heerlijk soepel.

Ik heb het idee dat ik nu automatisch beel verder de baan afkijk. Heel gekke gewaarwording :)
Veel plezier ermee, is inderdaad heerlijk, 3 schermen!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:38

BM

Moderator Spielerij
Arfman schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 08:40:
[...]
Overigens, 21 september .. Nurburgring preview of misschien al GP? :D
Aangezien Steve Myers op twitter meldt dat ie net z'n eerst rondjes op de baan gereden heeft zou ik niet verwachten dat die al vrijgegeven word ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Arfman

Arfman

Drome!

Tech track?

Damn it laat me toch hopen :( :+
Just turned my first laps on the @iRacing @nuerburgring track. Track is looking good for the @SimracingExpo next week!
https://twitter.com/iRacingMyers/status/642059224307081216

Op de SimRacingExpo kun je dus een (tech track-achtige?) versie van de Nurburgring rijden blijkbaar. GP strecke of Nordschleife, zou wel mooi zijn als ze al iets konden laten zien in ieder geval van de NS.

[ Voor 81% gewijzigd door Arfman op 11-09-2015 09:36 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:33:
Tech track?

Damn it laat me toch hopen :( :+

[...]

https://twitter.com/iRacingMyers/status/642059224307081216

Op de SimRacingExpo kun je dus een (tech track-achtige?) versie van de Nurburgring rijden blijkbaar. GP strecke of Nordschleife, zou wel mooi zijn als ze al iets konden laten zien in ieder geval van de NS.
Zal zien of ik wat kan filmen ;)

Vanavond echt een leuke combo!
V8 Supercar Friday Showdown11-09-15
Car(s)Track(s)
Ford Falcon FG V8
[url=""http://members.iracing.com/membersite/member/CarDetail.do?carid=61""]Ford Falcon FG V8[/url]
Fuel100 % (+/- 112 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Holden VF V8
[url=""http://members.iracing.com/membersite/member/CarDetail.do?carid=60""]Holden VF V8[/url]
Fuel100 % (+/- 112 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Suzuka International Racing Course - West w/chicane (Heat 1)
[url=""http://members.iracing.com/membersite/member/TrackDetail.do?trkid=176""]Suzuka International Racing Course - West w/chicane[/url]
Day or NightDay
Pit stalls22
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up20:00 - 21:00 (60 min.)
Qualification21:00 - 21:10 (10 min.)
Race21:10 - 21:30 (20 min.)
StartStanding
MC Grid-
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Heat 2
Free practice / Warm-up21:40 - 21:50 (10 min.)
QualificationBased on Heat 1
Race21:50 - 22:20 (30 min.)
StartRolling
MC Grid-
Grid orderSequential (inverted) (Previous race/heat)
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
20° C60%0%0 Km/uNMostly
Starting state: 50% (Moderate usage)
Open Q: 30% Low Usage
Race: 20% Low Usage
(Clean marbles after each session)

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Van de laatste blog post:
For those of you planning to come to the iRacing.com Nürburgring GT500 race in two weeks you are going to get a sneak peak of the Nürburgring GP track in our booth at the SimRacing Expo. For those of you lucky enough to score a ticket to our suite at the race you hopefully will get to sample the Green Hell – that is if Otto Szebeni gets his s*it together and gets us a racing pod up there. I smell ebay auctions for suite tickets in the future . . .
Op SRE zelf is er dus de preview van de GP lay-out en als het goed is kan je in de VIP lounge de Nordschleife doen.

Even kijken wat betreft vanavond. Ik denk dat ik er wel bij kan zijn. Want V8 Supercars, altijd +1.

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 11-09-2015 10:52 ]

• NickThissen
Gaat er nog iemand de Road Warrior (F1 op Monza) mee doen? Zo ja dan is het misschien een goed idee om even samen te oefenen aangezien de setup in het forum waarschijnlijk niet meer heel optimaal werkt..

[ Voor 55% gewijzigd door NickThissen op 11-09-2015 11:44 ]

Mijn iRacing profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

Niellie41 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:24:
Van de laatste blog post:
Op SRE zelf is er dus de preview van de GP lay-out en als het goed is kan je in de VIP lounge de Nordschleife doen.
Wel even stiekem filmen he? ;)

Mijn koppelingspedaal piept :( (Fanatec CSP v1) Welke olie/smeermiddel kan ik het beste gebruiken om dit te verhelpen?

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:53:
[...]

Wel even stiekem filmen he? ;)

Mijn koppelingspedaal piept :( (Fanatec CSP v1) Welke olie/smeermiddel kan ik het beste gebruiken om dit te verhelpen?
Ik gebruik 'dry lube' / droogsmeermiddel. Te krijgen bij de automaterialen-shop. bv: http://www.xtrack.nl/prod...gsmeermiddel-ptfe-300-ml/
Voordeel is dat vuil er niet aan blijft 'plakken'

• Arfman

Arfman

Drome!

Dankjewel Joep, zometeen even langs de winkel! :)

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Shane van Gisbergen komt ook naar de Nürburgring. Zou wel een mooie mogelijkheid zijn voor iRacing om iets te regelen voor de (VIP) iRacers daar.

Hier is de volledige entry list voor de iRacing.com GT500.

[ Voor 32% gewijzigd door Niellie41 op 11-09-2015 13:32 ]

• Linc

Linc

mzzl

NickThissen schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:41:
Gaat er nog iemand de Road Warrior (F1 op Monza) mee doen? Zo ja dan is het misschien een goed idee om even samen te oefenen aangezien de setup in het forum waarschijnlijk niet meer heel optimaal werkt..
Ja, ik wil denk ik wel een raceje meepakken zaterdag of zondag.

• Gruwel84
https://www.dropbox.com/s/xnwu8qllhydgw7i/Knipsel.PNG?dl=0

klaar voor zondag! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Gruwel84 op 11-09-2015 15:54 ]

iRacing Profiel

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:21
Niellie41 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:30:
Shane van Gisbergen komt ook naar de Nürburgring. Zou wel een mooie mogelijkheid zijn voor iRacing om iets te regelen voor de (VIP) iRacers daar.

Hier is de volledige entry list voor de iRacing.com GT500.
Cool :9~ , ik kijk altijd met veel bewondering hoe hij rijdt. (Soms iets te ver over het randje met inhalen, net als mij soms :+ )

Krijg wel zin in volgend weekend in iedergeval. :9

iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Er is een nieuwe editie van Sim Racer magazine. Normaal interesseert het me niets, maar deze keer staat er een artikel in over hoe iRacing banen bouwt. Het is best gedetailleerd en er zijn een aantal afbeeldingen die nog niet eerder zijn getoond (zo ver ik weet).
http://issuu.com/ebconpublishing/docs/simracer07_-_001-076

• NickThissen
Leuk verhaal, en inderdaad nieuwe foto's volgens mij, thanks :)

Mijn iRacing profiel

• PatrickPost1972
  • Laatst online: 14-06-2024
Toch wel minder met quali als je in de laatste de bocht van de groene hel een offtrack maakt. Kan je dat pokkeneind nog een keer rijden.

iRacing Profiel Game Pc

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

PatrickPost1972 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 18:04:
Toch wel minder met quali als je in de laatste de bocht van de groene hel een offtrack maakt. Kan je dat pokkeneind nog een keer rijden.
Of in T1. :P

• aicaramba
Ik krijg het in de skip barber maar niet voor elkaar om een beetje fatsoenlijk te tailbraken. Als ik op het centripedal circuit ook maar voor 20% de rem in druk, tijdens het sturen ga ik oversturen en driften/spinnen. Ik heb geprobeerd om de brake bias helemaal hoog of helemaal laag te zetten, maar het maakt geen verschil. Kan iemand zeggen wat ik verkeerd doe?

Dat terwijl ik met sturen en vol gas geven juist weer last lijk te hebben van veel onderstuur. In langere bochten moet ik regelmatig even van het gas af om m'n auto de juiste kant uit te laten richten.

[ Voor 22% gewijzigd door aicaramba op 11-09-2015 18:50 ]

Verwijderd

aicaramba schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 18:38:
Ik krijg het in de skip barber maar niet voor elkaar om een beetje fatsoenlijk te tailbraken. Als ik op het centripedal circuit ook maar voor 20% de rem in druk, tijdens het sturen ga ik oversturen en driften/spinnen. Ik heb geprobeerd om de brake bias helemaal hoog of helemaal laag te zetten, maar het maakt geen verschil. Kan iemand zeggen wat ik verkeerd doe?

Dat terwijl ik met sturen en vol gas geven juist weer last lijk te hebben van veel onderstuur. In langere bochten moet ik regelmatig even van het gas af om m'n auto de juiste kant uit te laten richten.
Probeer eens iets gas te blijven geven, Verder ja je moet een gevoel krijgen voor dat gebakje

• aicaramba
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 18:59:
[...]

Probeer eens iets gas te blijven geven, Verder ja je moet een gevoel krijgen voor dat gebakje
Dat helpt heel goed, ja! Wow, wat een verschil.

• -PassY-
Toen ik nog de skip reed, liet ik op een gegeven moment denk ik niet eens het gas helemaal los. Ik gaf altijd wel ietsjes gas op iedere moment.

Na veel oefenen kan je dan ook een beetje met het gas pendaal sturen.

• dabelg
Niellie41 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:58:
Er is een nieuwe editie van Sim Racer magazine. Normaal interesseert het me niets, maar deze keer staat er een artikel in over hoe iRacing banen bouwt. Het is best gedetailleerd en er zijn een aantal afbeeldingen die nog niet eerder zijn getoond (zo ver ik weet).
http://issuu.com/ebconpublishing/docs/simracer07_-_001-076
WTF greger in de BES pro :p interview is wel leuk

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Tip om FPS te winnen en wel marbles te zien......
In renderer.ini
SeparateDynamicTrackPass=0 veranderen naar
SeparateDynamicTrackPass=1

• NickThissen
Tijd voor de V8, voor degene die het vergeten is! ;)

Mijn iRacing profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

For iRacers everywhere, the Nurburgring is scheduled for release this November. Stay tuned for more videos from the 'Ring and an upcoming track development video update.

• Linc

Linc

mzzl

Haha, #SOON :D

• Gruwel84
Ik vond de combi vanavond verrassend leuk. Qua tempo kon ik zelfs redelijk bijblijven. De eerste race had ik een leuk gevecht, maar kwam er maar niet voorbij. In de tweede race ging het echt van kwaad tot erger spins en langzame pace ondanks de beter grip. Denk dat de concentratie een beetje weg was. Later nog even star mazda op road atlanta hosted practice gedaan, en zat er lekker bij. Kijk erg uit naar de dinsdagen komend seizoen!

iRacing Profiel

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-10 20:36
Langzaam de hele computer kamer en simulator terug in elkaar aan het zetten, ook eindelijk de tijd om de Fanatec V2 basis te monteren. Welke Firmware word er gebruikt door de leden met een V2 basis en Win7?

• deRidder
Niellie41 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 23:10:

quote:
[For iRacers everywhere, the Nurburgring is scheduled for release this November. Stay tuned for more videos from the 'Ring and an upcoming track development video update.]
Dus toch een mid-season release? Awesome!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Roy Visser schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 00:25:
Langzaam de hele computer kamer en simulator terug in elkaar aan het zetten, ook eindelijk de tijd om de Fanatec V2 basis te monteren. Welke Firmware word er gebruikt door de leden met een V2 basis en Win7?
Ik gebruik W8.1 en de laatste driver / firmware. Werkt prima.

• Arfman

Arfman

Drome!

W10 en laatste driver/firmware hier. Geen problemen.

• Red Baron
Straks om 4 uur weer een WCS race, het gaat nog een hele klus worden met dat nieuwe surface model O-)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 12:50:
Straks om 4 uur weer een WCS race, het gaat nog een hele klus worden met dat nieuwe surface model O-)

[video]
Alvast succes. Been heel benieuwd naar jouw bevindingen...

• -PassY-
En dan ook nog heerlijk japans asfalt ...

succes Paul!

Pagina: 1 ... 92 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.