Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 122 Laatste
Acties:
  • 314.063 views

Onderwerpen

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-10 09:32
Voorlopige schedule ziet er goed uit.
Ik ben nog een beetje in dubio of ik me ga focussen op de SM of de radical.
Circuits van beide series kan ik wel waarderen!
SM bevalt erg goed, maar de prototype MC is een goede keuze van iracing wat negatievelingen op het forum aldaar ook zeggen.
Kan wel eens heel succesvol gaan worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Gruwel84 op 26-08-2015 01:16 ]

iRacing Profiel

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
We overwegen als GoT om op dinsdag een vast trainingsdag te maken voor de SM. Is daar interesse voor?

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 13:07
Ja :)

Schedule ziet er ook leuk uit moet ik zeggen, goeie mix van de 'standaard' banen met wat minder gebruikte:
Road Atlanta
Sebring
Spa
Zolder
Motegi
Indianapolis, road course
Sonoma - IRL
Gateway Motorsports Park - Oval
Watkins Glen International - Boot
Barber Motorsports Park - Full
Summit Point
Suzuka

[ Voor 97% gewijzigd door NickThissen op 26-08-2015 08:44 ]

Mijn iRacing profiel

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:12

BM

Moderator Spielerij
Dat is inderdaad een leuke mix van banen. Wellicht dat ik her en der weer eens wat tijd moet gaan maken om daar wat te racen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:28

Niellie41

[object Object]

Ik denk dat ik eens een seizoen Late Model ga doen. Back to basic en deze auto heeft ook weinig setup mogelijkheden, zoals de Skip.

Heeft iemand interesse om hieraan mee te doen?
Het schema voor de LMS:
South Boston (gratis)
Richmond (ook vaker gebruikt in Indycar/NASCAR)
Langley
Five Flags
New Hampshire (ook vaker gebruikt in Indycar?/NASCAR)
New Smyrna
Thompson Speedway (gratis)
Irwindale
Bristol (veel gebruikte baan)
Martinsville (ook vaker gebruikt in NASCAR)
USA International (gratis)
Lanier (gratis)

Verwijderd

hardware-lover schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 01:13:
Wie had gedacht dat ie datzelfde geintje ook in de race van afgelopen zondag zou gaan herhalen?

[video]
Mooi om te zien hoe zeker hij de bochten in stuurt, of zijn de wrecks eruit gelaten? :)

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-11 09:21
Ik ga me niet meer echt commitnen op een auto, komt toch niks van terecht.
Denk dat ik Dinsdag zeker wel een aantal keer zal aanschuiven echter, is best een leuke auto geworden.

Misschien ook wel in de LMS, maar ik kan Niel toch niet bijhouden en heb vaak het geduld niet in Oval merk ik. :+

[ Voor 24% gewijzigd door Ithric op 26-08-2015 11:15 ]

iRacing Profiel

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Ik rij alles op dinsdag, behalve GT3 :) Dus de SM is prima.

Als de Renault 2.0/3.5 ook redelijk snel komen, dan kunnen we misschien SM -> R2.0 -> R3.5 doen. Heb je alleen al wel de eerst komende 3 seizoenen vast staan. Maar ja, planningen kan je veranderen :p

Als Max nu even tweet/zegt dat die actie op Nasr gewoon al geoefend was in iracing d:)b
En ik denk wel dat er flink wat ge-edit is hoor :) Waarom zou Team Red Line behoefde hebben aan een video waarin Max en Atze alleen maar aan het crashen zijn.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ithric schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:14:
Misschien ook wel in de LMS, maar ik kan Niel toch niet bijhouden en heb vaak het geduld niet in Oval merk ik. :+
Dan is deze serie perfect. ;)

• Ithric
Ik kijk het wel even aan dan, ik vond de SS Short Oval wel altijd heel leuk toen de tijd. 8)

iRacing Profiel

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-11 20:39
-PassY- schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:25:
Ik rij alles op dinsdag, behalve GT3 :) Dus de SM is prima.

Als de Renault 2.0/3.5 ook redelijk snel komen, dan kunnen we misschien SM -> R2.0 -> R3.5 doen. Heb je alleen al wel de eerst komende 3 seizoenen vast staan. Maar ja, planningen kan je veranderen :p

Als Max nu even tweet/zegt dat die actie op Nasr gewoon al geoefend was in iracing d:)b
En ik denk wel dat er flink wat ge-edit is hoor :) Waarom zou Team Red Line behoefde hebben aan een video waarin Max en Atze alleen maar aan het crashen zijn.
Mijn grootste twijfel over die video is dat max al naast atze zit wanneer de video begint.. Waarom zouden het niet vanaf het begin laten zien, net zoals in het echt? Daar zal wel een reden voor zijn, dat ze dat liever niet laten zien.. Ik weet niet. Lijkt me wat gemonteerd.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Verwijderd

Dit zijn gewoon highlights hoor :P En denk dat ze gewoon trainen op inhalen, en zo te zien kon hij dat in de praktijk gebruiken ;) Weet niet wat jullie probleem is dat het gemonteerd is? :P

Verwijderd

Mooi dat ook even aangegeven wordt dat we de C7 in 2015 spec hebben. Dus die met meer PK en meer Downforce en net weer wat lekkerder voor 't oog. :9~

Gisteren dag en nacht verschil tussen de set die ik op Sebring aan het testen ben en m'n eerdere setup voor Road America. De Sebring set voelde als cruisen en de Road America set een beetje als de V8!.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:51

Fuelke

Forza Ferrari

Niellie41 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:35:
Ik denk dat ik eens een seizoen Late Model ga doen. Back to basic en deze auto heeft ook weinig setup mogelijkheden, zoals de Skip.

Heeft iemand interesse om hieraan mee te doen?
Het schema voor de LMS:
South Boston (gratis)
Richmond (ook vaker gebruikt in Indycar/NASCAR)
Langley
Five Flags
New Hampshire (ook vaker gebruikt in Indycar?/NASCAR)
New Smyrna
Thompson Speedway (gratis)
Irwindale
Bristol (veel gebruikte baan)
Martinsville (ook vaker gebruikt in NASCAR)
USA International (gratis)
Lanier (gratis)
Roep maar wat als je op een bepaalde dag zou trainen. Ik heb wel eens plannen gehad om hem te rijden, maar daar is niets van gekomen, heb toen eerst TT kampioenschap gedaan met de Sprint Car en de Silver Crown.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• aicaramba
Ik heb zojuist qualification voor de oval race gedaan en ik wil eigenlijk nog om 8 uur mee doen. Kan ik gewoon withdraw doen bij de qualification doen, zonder problemen?

Laat maar.. De qualification sessie was op tijd afgelopen 8)7

Geweldig.. Mn client crasht net nu dat ik op 'race' klik in de client en ik naar de grid zou gaan.
En dan staat er bij 'race' in het dashboard 'session joined' en kan ik er niet meer in. Dus die race heb ik gemist.. K*t zooi.

[ Voor 53% gewijzigd door aicaramba op 26-08-2015 20:10 ]

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De GES decal set voor de GT3 is klaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/gt3_decal_ges_1.png
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/gt3_decal_ges_2.png
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/gt3_decal_ges_3.png

De volgende is de GTC.
De Proto (die nieuwe :+ ) moet helaas wachten tot week 13.

[ Voor 33% gewijzigd door JoepW op 26-08-2015 23:01 ]

• NickThissen
aicaramba schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:52:
Ik heb zojuist qualification voor de oval race gedaan en ik wil eigenlijk nog om 8 uur mee doen. Kan ik gewoon withdraw doen bij de qualification doen, zonder problemen?

Laat maar.. De qualification sessie was op tijd afgelopen 8)7

Geweldig.. Mn client crasht net nu dat ik op 'race' klik in de client en ik naar de grid zou gaan.
En dan staat er bij 'race' in het dashboard 'session joined' en kan ik er niet meer in. Dus die race heb ik gemist.. K*t zooi.
De volgende keer gewoon blijven refreshen. Als je client crasht duurt het vaak even voordat de server het opgeeft en je er uit gooit (hij blijft vrij lang proberen om je nog connected te houden voor het geval je gewoon even je verbinding kwijt was), maar nooit meer dan 2 minuten volgens mij. Dus als je blijft refreshen kun je uiteindelijk weer joinen, meestal nog wel op tijd.

Mijn iRacing profiel

• aicaramba
NickThissen schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 20:47:
[...]

De volgende keer gewoon blijven refreshen. Als je client crasht duurt het vaak even voordat de server het opgeeft en je er uit gooit (hij blijft vrij lang proberen om je nog connected te houden voor het geval je gewoon even je verbinding kwijt was), maar nooit meer dan 2 minuten volgens mij. Dus als je blijft refreshen kun je uiteindelijk weer joinen, meestal nog wel op tijd.
Ja, maar toen crashte de client weer.. Dus toen gaf ik het op.

Edit: De race van 9 uur ben ik 3e geworden.. Wel bij een crash betrokken, helaas.. Ik lag 5e en de top 3 reed heel roekeloos, veel op en neer om elkaar te blocken.. Ik hield niet genoeg afstand en toen ze vooraan gingen crashen kon ik ze niet ontwijken.. Wat te veel risico genomen, helaas.

[ Voor 20% gewijzigd door aicaramba op 26-08-2015 21:25 ]

Verwijderd

Ik had een hele beroerde race vanavond.
2x de wagen krom, motor reparaties, krom stuur en -2 Laps. In de laatste ronde de leiding heroveren en de winst behalen... Bristol!

• -PassY-
beroerd en toch winnen?

:)F *O*

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• NickThissen
Ik deed net ook een 'Maxje' in de FW31 practice op Spa voor komend weekend :p Is toch niet zo spannend in iRacing haha, ging prima.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Ik wil uit de rookie class zien te komen voor Oval, wat een drama is dat zeg haha :P Kan er geen cleane race uithalen, als je voor je iets ziet gebeuren en je zit buiten (waar ik op een of andere manier telkens start) kun je gewoon niks doen, links is blocked, voor je is blocked, remmen betekent dat iemand anders je wel even een duwtje geeft.
Wat is hiervoor de slimste aanpak?

• Gruwel84
JoepW schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 20:04:
De GES decal set voor de GT3 is klaar.

De volgende is de GTC.
De Proto (die nieuwe :+ ) moet helaas wachten tot week 13.
:)

iRacing Profiel

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 17:00
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 00:25:
Ik wil uit de rookie class zien te komen voor Oval, wat een drama is dat zeg haha :P Kan er geen cleane race uithalen, als je voor je iets ziet gebeuren en je zit buiten (waar ik op een of andere manier telkens start) kun je gewoon niks doen, links is blocked, voor je is blocked, remmen betekent dat iemand anders je wel even een duwtje geeft.
Belangrijkste in de Oval Rookie Series: Probeer te finishen, niet te racen!
Start desnoods achteraan (geen Q tijd zetten) en laat ze voor je maar lekker vechten. De helft van het veld stuitert meestal wel van de baan, allemaal gratis posities die je wint.

Bekijk verder deze serie van drie video's:
Surviving Rookies, Part 1
Surviving Rookies, Part 2
Surviving Rookies, Part 3

• aicaramba
Vanavond is het de iracing school om 20:00, toch? Hoe verzamelen we? Is er een teamspeak server en gaan we in een hosted sessie?

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
aicaramba schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 07:45:
Vanavond is het de iracing school om 20:00, toch? Hoe verzamelen we? Is er een teamspeak server en gaan we in een hosted sessie?
We verzamelen op onze eigen (altijd aanwezige) TeamSpeak server: Details. Er is een kanaal 'School' met wat subkanalen voor 1 op 1 instructie.
En de server is een League sessie. Je moet dus lid zijn van onze league.

De sessie duurt 2 uur en begint om 20:00 uur.

Allereerst gaan we gewoon lijnen rijden (en ik en rudy zullen ook wat voor-rijden) en tijden slijpen.
Ook zullen we later in de sessie wat oefeningen doen indien daar tijd en animo voor is.

We rijden met de baseline setup (fixed en niet te veranderen) op Lime Rock Park.

Als er om 22 uur nog interesse is doen we een korte afsluitende race op een 2de server.

[ Voor 24% gewijzigd door JoepW op 27-08-2015 08:15 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 15:57

Arfman

Drome!

Zo, GTX 970 gemonteerd en aangesloten (nu met de juiste kabels).

Lijkt iets sneller in iRacing, waar ik op Spa (in een testsessie) tussen Bruxelles en Pouhon dipte naar ~100FPS dip ik nu naar ~120FPS. 200FPS op Kemmel Straight, was ongeveer 170. Hopelijk snel DX11 in iRacing zodat de GPU beter gebruikt kan worden.

Ben weer met de Radical aan het oefenen omdat ik volgend seizoen de Prototype Challenge wil gaan rijden. Kijken of ik ook zo ga klagen over de HPD rijders :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
En je hebt geen stutters met de 970?
Had ik nl wel en kreeg het niet weg.

• Arfman

Arfman

Drome!

JoepW schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:42:
En je hebt geen stutters met de 970?
Had ik nl wel en kreeg het niet weg.
Is me niet opgevallen, maar ik zal er eens specifiek op letten. Tips waar ik naar moet kijken?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Als je ze niet ziet moet je er niet op gaan letten ;)

• -PassY-
Arfman schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:28:
[...]
Tips waar ik naar moet kijken?
naar je scherm! O-)

Verwijderd

JoepW schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:36:
Dit. Wat niet weet wat niet deert. ;)

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:25
Mijn ervaring is dat de GTX 700 series reeks beter is voor iRacing zoals het nu is met Dx9. Qua gemiddelde fps en piek fps is een GTX 900 series natuurlijk beter maar als het zwaar wordt krijgt het last van dipjes. Geen idee waarom dat zo is. Een GTX 770 deed het in sommige gevallen zelfs beter dan een GTX 980.

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Arfman schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:25:
Zo, GTX 970 gemonteerd en aangesloten (nu met de juiste kabels).

Lijkt iets sneller in iRacing, waar ik op Spa (in een testsessie) tussen Bruxelles en Pouhon dipte naar ~100FPS dip ik nu naar ~120FPS. 200FPS op Kemmel Straight, was ongeveer 170. Hopelijk snel DX11 in iRacing zodat de GPU beter gebruikt kan worden.

Ben weer met de Radical aan het oefenen omdat ik volgend seizoen de Prototype Challenge wil gaan rijden. Kijken of ik ook zo ga klagen over de HPD rijders :+
Ohhhh iemand van GOT in de radical aan het stoeien leuk, denk dat ik volgend jaar de StarMazda en de Radical ga rijden. Hoop wel dat de animo voor de Prototype Series goed is, dit seizoen is de radical aardig doodgebloed helaas zeer leuke auto om te rijden.

iRacing Profiel Game Pc

Verwijderd

glnk schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:39:
Mijn ervaring is dat de GTX 700 series reeks beter is voor iRacing zoals het nu is met Dx9. Qua gemiddelde fps en piek fps is een GTX 900 series natuurlijk beter maar als het zwaar wordt krijgt het last van dipjes. Geen idee waarom dat zo is. Een GTX 770 deed het in sommige gevallen zelfs beter dan een GTX 980.
Ook dit :) . Een GTX 980 Ti is niet beter dan een GTX 780.

Dit komt door DX9.

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 16:47
Ter info: ik heb een R9 290 Gaming 4G, 3 Full HD monitoren aangesloten en vrijwel altijd 140 fps met bijna alle grafische settings op max. Geen stotters.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• Arfman

Arfman

Drome!

JoepW schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:36:
Ik ben echt een mierenneuker wat dat betreft hoor ;) Als ik ze had gehad had ik ze wel gezien, maar ik ga er zeker op letten want die kaart kan nu nog no-questions-asked terug. Dan haal ik "gewoon" zo'n nieuwe AMD kaart, alhoewel ik eigenlijk even wil afwachten hoe iRacing het doet in combinatie met nVidia op DX11.
PatrickPost1972 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:40:
[...]

Ohhhh iemand van GOT in de radical aan het stoeien leuk, denk dat ik volgend jaar de StarMazda en de Radical ga rijden. Hoop wel dat de animo voor de Prototype Series goed is, dit seizoen is de radical aardig doodgebloed helaas zeer leuke auto om te rijden.
Ik stoei al jaren met de Radical, vanaf 2011 geloof ik :) Zelfs al een keer kampioen geweest van (ik meen) divisie 2. Check m'n profiel maar :)

Ik ga zeker nog wat promowerk doen voor de Prototype Challenge (ik ben ook degene die de wekelijkse postings doet in het Radical forum) en er komt een week 13 promotie om de serie onder de aandacht te brengen. Daarnaast begint het seizoen met tracks die vrijwel iedereen heeft en mooi vindt (Spa en Road America) dus ik verwacht volle grids, zeker in het begin van het seizoen.

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
flopdoc schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:53:
Ter info: ik heb een R9 290 Gaming 4G, 3 Full HD monitoren aangesloten en vrijwel altijd 140 fps met bijna alle grafische settings op max. Geen stotters.
????? meen je dat

kan je je systeem hier posten

heb een 3770K 4,6hz r9 290x (crossfire maar staat af voor iracing) 32GB en i530 SSD maar haal dus niet overal 120fps met full detail.

dips zijn het probleem in de engine van iracing

haal van 470fps tot 110fps met shadows af

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
flopdoc schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:53:
dabelg schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:37:
????? meen je dat

kan je je systeem hier posten

heb een 3770K 4,6hz r9 290x (crossfire maar staat af voor iracing) 32GB en i530 SSD maar haal dus niet overal 120fps met full detail.

dips zijn het probleem in de engine van iracing

haal van 470fps tot 110fps met shadows af
Ik wilde die vraag niet weer stellen, maar ik heb nog geen hardware langs zien komen hier die in staat is om continue op 140 FPS te draaien met 3 schermen en full details op bv Spa of Cota met ook nog flink wat auto's erbij. Sterker nog zelfs zonder andere auto's lukt dat niet op bv COTA.

Dus post svp alle hardware spec's EN jouw settings in-game en in de driver. Dan kunnen we misschien nog wat leren ;)

[ Voor 14% gewijzigd door JoepW op 27-08-2015 12:36 ]

Verwijderd

Sleepie schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 06:42:
[...]

Belangrijkste in de Oval Rookie Series: Probeer te finishen, niet te racen!
Start desnoods achteraan (geen Q tijd zetten) en laat ze voor je maar lekker vechten. De helft van het veld stuitert meestal wel van de baan, allemaal gratis posities die je wint.

Bekijk verder deze serie van drie video's:
Surviving Rookies, Part 1
Surviving Rookies, Part 2
Surviving Rookies, Part 3
Nice bedankt! Heb ze alle 3 bekeken, best wel obvious eigenlijk, maar nu 1x vanuit de pits gestart en 1x van de grid, allebei met 0 incs afgesloten dus heb een D license te pakken :P

• PatrickPost1972
  • Laatst online: 14-06-2024
Arfman schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:01:
[...]

Ik ben echt een mierenneuker wat dat betreft hoor ;) Als ik ze had gehad had ik ze wel gezien, maar ik ga er zeker op letten want die kaart kan nu nog no-questions-asked terug. Dan haal ik "gewoon" zo'n nieuwe AMD kaart, alhoewel ik eigenlijk even wil afwachten hoe iRacing het doet in combinatie met nVidia op DX11.

[...]

Ik stoei al jaren met de Radical, vanaf 2011 geloof ik :) Zelfs al een keer kampioen geweest van (ik meen) divisie 2. Check m'n profiel maar :)

Ik ga zeker nog wat promowerk doen voor de Prototype Challenge (ik ben ook degene die de wekelijkse postings doet in het Radical forum) en er komt een week 13 promotie om de serie onder de aandacht te brengen. Daarnaast begint het seizoen met tracks die vrijwel iedereen heeft en mooi vindt (Spa en Road America) dus ik verwacht volle grids, zeker in het begin van het seizoen.
Ben vorig seizoen fervent bezoeker geweest in het forum, met name voor de setups van Gregor en volgens mij nog een keer in een race met jou gezeten. Moet ik even kijken in de resultaten, maar dan gaan we elkaar vast tegenkomen komend seizoen.

iRacing Profiel Game Pc

Verwijderd

ik ga de radical terug aan de tand voelen, echt super veel ga ik niet kunnen rijden want ik heb nog steeds onderrug problemen, maar ik ga proberen mijn sets ook te sharen zoals ik dat een paar jaar geleden deed.

Super snel zal ik niet zijn want heb maar max 1 à 2 test sessies gedaan na de wijzigingen op tire model etc.

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:55

derx666

mecker ende blaet

yay !! Bert is back !! Onderrug problemen weet ik (helaas) ook alles van (hernia)... Gelukkig heb ik er tijdens het simmen geen tot nauwelijks last van, en hopelijk is over een week of 2-3 eindelijk m'n rig onderstel klaar zodat ik m'n dikke reet in een fatsoenlijke A.S.S. stoel kan plempen met racen :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Verwijderd

derx666 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 17:57:
yay !! Bert is back !! Onderrug problemen weet ik (helaas) ook alles van (hernia)... Gelukkig heb ik er tijdens het simmen geen tot nauwelijks last van, en hopelijk is over een week of 2-3 eindelijk m'n rig onderstel klaar zodat ik m'n dikke reet in een fatsoenlijke A.S.S. stoel kan plempen met racen :)
ik zou ook voor een rig willen gaan aangezien ik nu dus te veel last heb doordat ik op een gewone woonkamerstoel zit (mijn lumbago helpt ook wel niet echt :+ ) maar het zou wel 10x comfortabeler zitten heb ik gemerkt bij Dabelg zijn rig. Ik heb al wel wat maatregelen getroffen om mijn pc te verhuizen maar met de kinderkamers die ik nu aan het opknappen ben vordert de rest ook niet veel meer dus is het even de pijn verbijten en toch wat rondjes onder de gordel krijgen :)

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Nice!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MXglUrs.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 27-08-2015 19:49 ]

Verwijderd

Ben benieuwd of hij rechts of links gestuurd is. Staat wel heel hoog op de wielen in de render.

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 19:51:
Ben benieuwd of hij rechts of links gestuurd is. Staat wel heel hoog op de wielen in de render.
Ik vermoed rechts.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/t31.0-8/11709975_10153560320901085_9053670279692842146_o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/t31.0-8/11884731_10153560320896085_8012896598298620282_o.jpg

• -PassY-
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/2015S3_Season_Finale.jpg

Gathering of Tweakers is pleased to announce another Season Finale: The Gathering of Tweakers: Spa-Franchorchamps 300!
At the end of week 13, drivers will face off each other in the Mazda MX-5 Cup for a 2 hour race around Spa Endurance (night).

BROADCAST

The race will be broadcast by Racespot TV!
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11193518/iRacing%20pics/NEO/Racespot%20logo2.png
https://www.facebook.com/RaceSpotTV
https://twitter.com/RaceSpotTV
YouTube: RaceSpotTV

EVENT DETAILS

Date: Sunday september 13th, 2015.
Track: Spa-Franchorchamps (Endurance) (Night)
Cars: Mazda MX-5 Cup (60 spots)
Length: 2 hours
Setups: Open, but setups will be shared in the practice sessions.
Grid: Rolling start.
Fast repairs: 2
Fuel limits: 40.1 L*
Weather: default
[size=9]* is subject to change if needed[/size]

TIME DETAILS

Times in GMT:
Sunday: September 13th
Practice: 13:00 – 17:45 (225 minutes)
Qualify: 17:45 – 18:00 (15 minutes, 4 laps lone)
Race: 18:00 – 20:00 (120 minutes )

Extra practice:
Wednesday, september 9th from 18:00 – 21:00 (180 minutes)
Saturday, september 12th from 18:00 – 21:00 (180 minutes)

RESTRICTIONS

Unfortunately, we feel mandated to impose a small minimum license restriction before you are eligible to race.

Minimum road license: D class
Minimum road iRating: 1500

These restrictions are waived for Gathering of Tweakers community members.

LIVE MARSHALS

Several live marshals will be present and penalties may be handed out if needed.

REGISTRATION

To register just reply in the following format in this thread:

Full iRacing Name :
Customer ID :
License :
Safety Rating :
iRating :

Grid Limits

There are 60 grid stalls, if the grid is full you will placed on the waiting list. if someone withdraws his registration the first person gets contacted if he or she wants the spot.
If this person decline’s this invitation we will contact the next person and etc.

---
Even een schaamteloze copy/paste van het iracing forum O-)

Maar zet 13 September alvast maar in je agenda. Zoals ieder seizoen organiseren we weer een leuke afsluiter als finale in week 13. Dit keer is het 2 uur knallen in een MX5, op Spa, in de nacht!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
18:00 GMT is 20:00 onze tijd, toch?

Mijn iRacing profiel

• Fuelke
  • Laatst online: 21:51

Fuelke

Forza Ferrari

Stomme MX-5 :+

Ben je niet vergeten om de team naam te vragen ?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
We doen geen teams! ;)
Link naar het forum om in te schrijven: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3328904.page

• -PassY-
20:00 onze tijd inderdaad.

Team naam? Gewoon 2 uur knallen :p

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Dank! Ingeschreven.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

stomme vraag maar kan het dat het pw voor de TS niet klopt met wat in de Topic start staat ? ik raak niet aangemeld met pw 'got_iracing_only'

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-11 15:51
Gezien die render heb je idd gelijk.
Door die vraag ben ik eens gaan zoeken, en ze zijn er idd zowel met het stuur links als rechts. Weer wat geleerd _/-\o_

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:50:
stomme vraag maar kan het dat het pw voor de TS niet klopt met wat in de Topic start staat ? ik raak niet aangemeld met pw 'got_iracing_only'
hier doet ie het gewoon

Cube Nuroad Race (2022)

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
mmm mx-5 op spa bwaaak

sla ik over :)

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Verwijderd

had copy/paste gedaan maar dat heeft ts niet graag ... heb manueel even terug pw ingegeven van topic post en dan werkt die terug :)

• NickThissen
dabelg schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:18:
mmm mx-5 op spa bwaaak

sla ik over :)
Kom op, is echt super combo hoor ;) Ik doe hopelijk mee als ik niet in race control nodig ben :)

De nieuwe DP ziet er echt vet uit eigenlijk, is me nooit zo opgevallen maar vind het best mooi.

Mijn iRacing profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik denk dat ik de finale ook oversla. De MX5 is een heel leuke auto, maar daar heb ik de vorige keer ook al in gereden.

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 07:20
Ik kan niet, zit de komende 2 weken in het zuiden van Frankrijk, dus geen tijd om te oefenen.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Helaas zit ik op dat moment in Thailand dus kan niet meedoen :( Veel plezier in ieder geval!!

• Gruwel84
-PassY- schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 19:57:
[afbeelding]

Gathering of Tweakers is pleased to announce another Season Finale
Ik ben erbij!

iRacing Profiel

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 00:25:
Ondanks dat Sleepie al een goed advies geeft om een hogere safety rating te krijgen zou het niet mijn advies zijn om op deze manier de rookie class in oval door te komen. Dan bedoel ik het achteraan, in de pit starten., de filmpjes daarintegen zijn zeker een goed advies.

Bij het oval racen is het belangrijk om gevaren te leren inzien en op reageren. Iets wat je dus niet leert door achteraan te starten. Oval rookie is dus ook lastiger dan road rookie. Safety rating is verbonden aan het aantal bochten, en op een oval rij je eenmaal minder bochten tijdens een race dan op een road race.

Charlotte in de streetstock is een typisch voorbeeld van een restrictor plate race. Volledige ronde volgas en draften. Als je aan de buitenkant start is het gewoon geduld hebben tot je naar beneden kan en de plekken die je verliest voor lief nemen en eigenlijk wachten tot andere er een zooitje van maken. Volgens mij is de draft van de streetstock niet aanwezig, anders zou je met iemand aan de buitenkant nog wat kunnen proberen. Het belangrijkste blijft om inzicht te krijgen in de situatie, vaak kun je een ongeluk zien aankomen en probeer daarvan te leren waardoor je het ongeluk kunt ontwijken.

Je wilt niet die persoon zijn die voor het eerst met andere mensen omzichheen rijdt in de NiS :)
Oh wow mooi ding, dat wordt genieten als ze langs mijn BMW rijden in de GES :+

De finale met de MX5 verrast me een beetje als ik een paar paginas terug lees. Neemt niet weg dat het me leuk lijkt :)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Verwijderd

The_FrankO schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 00:01:
[...]

Ondanks dat Sleepie al een goed advies geeft om een hogere safety rating te krijgen zou het niet mijn advies zijn om op deze manier de rookie class in oval door te komen. Dan bedoel ik het achteraan, in de pit starten., de filmpjes daarintegen zijn zeker een goed advies.

Bij het oval racen is het belangrijk om gevaren te leren inzien en op reageren. Iets wat je dus niet leert door achteraan te starten. Oval rookie is dus ook lastiger dan road rookie. Safety rating is verbonden aan het aantal bochten, en op een oval rij je eenmaal minder bochten tijdens een race dan op een road race.

Charlotte in de streetstock is een typisch voorbeeld van een restrictor plate race. Volledige ronde volgas en draften. Als je aan de buitenkant start is het gewoon geduld hebben tot je naar beneden kan en de plekken die je verliest voor lief nemen en eigenlijk wachten tot andere er een zooitje van maken. Volgens mij is de draft van de streetstock niet aanwezig, anders zou je met iemand aan de buitenkant nog wat kunnen proberen. Het belangrijkste blijft om inzicht te krijgen in de situatie, vaak kun je een ongeluk zien aankomen en probeer daarvan te leren waardoor je het ongeluk kunt ontwijken.

Je wilt niet die persoon zijn die voor het eerst met andere mensen omzichheen rijdt in de NiS :)
[...]
Haha thanks! Nee inderdaad, in traffic rijden is wel ook veel leuker om te doen!
Nu m'n laatste 3 races start ik op p10 omdat ik geen geweldige Q heb, en beide keren word ik, omdat ik netjes rem en langs wrecks manouvreer, door achter me rijdende auto's van de baan geknald omdat zij vergeten door hun voorruit te kijken ofzo... heel frustrerend! Ik word gewoon gesandwicht.

Dus doe nu alles om gewoon wat sneller te kwalificteren zodat ik dit probleem hopelijk minder ga krijgen!

• Ithric
Nou gisteren was wederom weer leerzaam, bedankt Joep/Rudy.

Mijn zwakke punt werd in de race weer erg duidelijk, (inschatten van de grote van de auto en teveel willen) dit heb ik vooral bij mensen die sneller dan mij zijn. (wil waarschijnlijk de aansluiting niet verliezen ;( )
Met de oefening daarvoor heb ik amper contact gehad, maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik ombewust wist dat ik zo weer kon aanhaken. (want met de training andersom lifte ik best veel om aansluiting te bezorgen)

Het erge is dat in Officiele series dit mij amper overkomt, zelfs als we een gevecht aangaan. ;( :?
Ook bij practice sessies probeer ik met mensen die ik ken dit ook uit en zoek dan die momenten op.

Helaas weer twee slachttoffers, eentje pakte me terug op het rechtenstuk. (terwijl ik mijn inputs bekeek en reed gewoon in een rechten lijn, stuur was recht. >:) )

Die nieuwe DP ziet er echt mooi uit, ik kijk regelmatig naar de races en dan is het al kwijlen. :9~

Tevens wederom aangemeld voor de Finale, hopelijk meer geluk dan de vorige met de multiclass team race. :X

iRacing Profiel

Verwijderd

Ithric schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:50:
(wil waarschijnlijk de aansluiting niet verliezen ;( )
Ik denk dat dit exact de reden is. Door te veel te willen, push je net te hard en ga je foutjes maken die je anders nooit maakt.

Enige tip hier is denk ik, probeer de volgende keer eens te focussen op je eigen lijnen en tempo. Dan zul je merken dat je minder moeite moet doen om bij te blijven. In flinke draft situaties kun je dan ook prima met hele snelle mannen mee en afkijken :) .

• aicaramba
Ik maakte gisteren ook mijn eerste grote fout in een echte race, terwijl rudy nog netjes op 2 seconde zat. De eerste keer dat ik naar de pit gesleept moest worden. Dat heuveltje heb ik toch moeite mee.

Het was wel leuk. Ik heb een iemand netjes ingehaald in de race. Dat was wel leuk, natuurlijk.

Jammer dat ik bij de uitleg naar de replay aan het kijken was en niet live.. Zo vond ik het erg lastig om naderhand te gokken welke rempunten hij aanhield.. Haha

• Ithric
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:55:
[...]

Ik denk dat dit exact de reden is. Door te veel te willen, push je net te hard en ga je foutjes maken die je anders nooit maakt.

Enige tip hier is denk ik, probeer de volgende keer eens te focussen op je eigen lijnen en tempo. Dan zul je merken dat je minder moeite moet doen om bij te blijven. In flinke draft situaties kun je dan ook prima met hele snelle mannen mee en afkijken :) .
Yup, ik let er ook zeker op nu ik het weet,
In de afgelopen races op maandag is het misschien 2 races mis gegaan van de 4-5 waar dat daarvoor vaker was heb ik het gevoel.

Maar het blijft echt vechten dan (met mezelf, bedoel ik dan), want heb vaak het gevoel dat ik om me oren gereden wordt als ik niet risico's neem. :o (Doe mijn best er zeker op in iedergeval, want het is echt een vervelende gewoonte/actie |:( )

[ Voor 6% gewijzigd door Ithric op 28-08-2015 10:19 ]

iRacing Profiel

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@aicaramba: We hadden het nog zo gezegd van die replay als je meekijkt ;)
@Ithric: Ik zou er juist voor kiezen om minder risico te nemen en voor heel houden en constant rijden te gaan. Daardoor kom je meer in ritme, wordt je meer 'een' met de auto en dan kan je daarna weer je risico's wat meer gaan vergroten, maar dan met nog meer gevoel voor de auto.

• -PassY-
Ithric schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:50:
Nou gisteren was wederom weer leerzaam, bedankt Joep/Rudy.
Was niet helemaal express :)

Zag dat je heeeel langzaam naar rechts ging, dus ik verwachte dat het gaatje links wel wat groter werd. Dus niet :D

En hoe netter je blijft rijden, hoe sneller je kan, of het kan volhouden.

• aicaramba
JoepW schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:13:
@Ithric: Ik zou er juist voor kiezen om minder risico te nemen en voor heel houden en constant rijden te gaan. Daardoor kom je meer in ritme, wordt je meer 'een' met de auto en dan kan je daarna weer je risico's wat meer gaan vergroten, maar dan met nog meer gevoel voor de auto.
Het vervelende was dat de vertraging bij de uitleg ongeveer 1 bocht was.. Dus hij legde wel net uit op het moment dat hij stil stond :P Dus ik had het niet door, alleen ik snapte de rempunten al niet..

Pas toen hij een ronde op snelheid ging doen en zei: Op het rechte stuk schakelen naar 5 kwam ik er achter dat ik er ver achter zat.

• Ithric
JoepW schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:13:
Yup en dat is waar ik moeite mee heb, mezelf inhouden, ga gewoon wat minder in gevecht daarmee tot ik wat meer alle auto;s ken.
Want bij bekende auto's heb ik dit probleem veel minder, al is de MX5 ook wel een bekende auto. :D

De laatste tijd heb ik ook snelle rondes ingeprobeerd te ruilen voor constante rondes/lijnen, wat al zeker heeft geholpen. (Spa 24h en andere Endu BES races)

(heb gewoon wat meer tijd/oefening nodig nog voor vele auto's, dan ik zelf misschien wil .)
-PassY- schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:21:
[...]

Was niet helemaal express :)

Zag dat je heeeel langzaam naar rechts ging, dus ik verwachte dat het gaatje links wel wat groter werd. Dus niet :D

En hoe netter je blijft rijden, hoe sneller je kan, of het kan volhouden.
Het is je vergeven, het leek erop of ik een paar graden naar links ging zelfs, terwijl mijn stuur recht was.
Shit happens. 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Ithric op 28-08-2015 10:30 ]

iRacing Profiel

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

NickThissen schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:20:
Ik deed net ook een 'Maxje' in de FW31 practice op Spa voor komend weekend :p Is toch niet zo spannend in iRacing haha, ging prima.
Ik ga dit weekend denk ik ook een race meepakken in de roadwarrior. Heb je toevallig nog een leuke setup?

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• NickThissen
Die in het forum van Alex Simpson is prima. Had er een klikje front wing bij gezet en entry diff iets lager om hem iets meer stuur bocht in te geven, maar nog niet echt uitgezocht of dat echt sneller was (wing ga ik denk ik weer terug zetten, verloor flink snelheid).

Ik kan trouwens alleen zondag middag mee doen denk ik.

Mijn iRacing profiel

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NES reminder

Afbeeldingslocatie: http://www.neo-endurance.com/wp-content/uploads/2015/07/2015-NEO-Endurance-website-logo.png

Zondag as. gaat de registratie open voor de NES.
De teams die geen invite krijgen moeten er aan denken om zich te registreren!

Hier de details: http://www.neo-endurance....strations-open-august-30/

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Bedankt voor de bump Joep. Ik ben heel het weekend weg.

• -PassY-
/edit: Kaarten zijn weg

[ Voor 86% gewijzigd door -PassY- op 28-08-2015 18:43 ]

• -PassY-
Mensen,

als je mee wilt doen met de finale. WEES ER HEEEEEEEEEEL SNEL BIJ.

nog 19 plekken van de 60 beschikbaar!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
-PassY- schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:34:
Mensen,

als je mee wilt doen met de finale. WEES ER HEEEEEEEEEEL SNEL BIJ.

nog 19 plekken van de 60 beschikbaar!
Nee hoor.... Nog maar 14 plekken ;)

• -PassY-
Daarom opschieten :)

• deRidder
  • Laatst online: 03-09 12:11
wow dat gaat hard! Binnen een dag.

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
10 plekken over...

quote: iRacing op Facebook
Next month, iRacing is sponsoring the final 2015 Blancpain Endurance Series Event - the iRacing GT500 at the Nürburgring.
We'll also be running a booth at the Sim Racing Expo, showing off a preview build of our Nürburgring track. So if you're in the area, stop by and give it a go! We'd love to meet you all.
Bron: https://www.facebook.com/...116084/10153560728651085/
Nog 21 dagen en dan: http://www.gt500-weekend.de

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 14:09
"Nordsleife Tech Track pls release OMG"
- het iRacing forum (2015)

iRacing Profiel

Verwijderd

Ik hoor weinig over het nieuwe G29 racestuur van Logitech.
Dit racestuur werkt ook met de Playstation 4.

Is er iemand al die het G29 racestuurtje heeft?

Werkt dit G29 stuurtje ook met Iracing?

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-10 11:43
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:08:

Volgens mij werkt de G29 enkel met de PS3 en PS4 (wat ik vreemd vind) en de G920 is voor de PC en Xbox One. Pin mij er niet op vast, maar ik geloof dat de producten van Thrustmaster op dit moment kwa prijs kwaliteit nog wat hoger aangeschreven staan dan de 'nieuwe' Logitech stuurtjes die onder de huid verdacht veel lijken op de G27

edit: last trouwens dat de G920 pas in oktober komt, vandaar dat het stil er rond is ;)

[ Voor 6% gewijzigd door The Otherside op 28-08-2015 16:17 ]

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
G29 werkt volgens logitech site gewoon met Windows en iRacing lijkt me dan ook geen probleem: http://gaming.logitech.com/nl-nl/product/g29-driving-force

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-10 11:43
JoepW schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:21:
G29 werkt volgens logitech site gewoon met Windows en iRacing lijkt me dan ook geen probleem: http://gaming.logitech.com/nl-nl/product/g29-driving-force
Dat leek mij al logisch inderdaad, aangezien de G25/G27 ook compatible was met PS3. Dat is mooi want de button layout op de G29 is een stuk beter dan die op de G920

Afbeeldingslocatie: http://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/sites/3/2015/06/G29-G920_Gallery03-980x735.png

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

• -PassY-
Is er iemand, die NIET rijd, maar wel wilt mee helpen met het marshallen tijdens de finale?

We hebben al 4 marshalls, maar 1 extra is denk ik wel handig vanwege het grote veld.

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Nou, ik heb alles besteld vandaag. Gaming laptop van msi, dubbele 4g antenneversterkers met 4g modem en de thrustmaster t300 gte via Amazon, Zweedse prijzen zijn om te huilen.

Binnen twee weken hoop ik alles te hebben en hoop ik maar dat het qua verbinding goed gaat komen. Simracen op zonnepanelen, windturbine, 4g en in the middle of nowhere :+

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:08:

David Tucker heeft ze al getest: http://members.iracing.co.../675/3260458.page#9169024

Cube Nuroad Race (2022)

• -PassY-
PFFFFF, wat is er met mij aan de hand deze week. Ben totaal niet vooruit te branden op Sebring.

Snap er ook niks van, het lijkt wel of de voorkant niet verbonden is met de achterkant, en rechts links zit, en links zit rechts.

Zit vast op 2:07 :( Pfff. Word een zware race ben ik bang :+

Verwijderd

Dat G29 racestuur is wel knap duur zeg! €399

Maar het ziet er wel leuk uit met al die knopjes.
Het is eigenlijk een kruising tussen een Driving Force GT stuur en een G27.

Ik zou het stuurtje wel graag willen hebben.
Het lijkt een hele verbetering.
Nog maar even sparen voordat ik het er voor over heb.

Ik heb nog even een paar reviews gelezen van de G29.
Maar ze zijn eigenlijk heel positief over de G29.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Je kunt beter een G27 op de kop tikken. Is hetzelfde stuur alleen dan veel goedkoper.

Hier de conclusie van David Tucker van iRacing:
So far it does not look like an upgrade. As others have said, this is great if you need the PS4/XBox One compatibility (G920 is Xbox one compatible) but otherwise it is not an improvement.

Here is my summary so far:

Pro
- New encoder, appears to be a tad more precise and hopefully is more reliable than the error prone G25/G27 plastic encoder.
- Buttons moved from shifter to face of wheel so they are easier to access.
- New progressive spring in brake pedal.
- Support for PS4 (g29) and xbox one (g920).
- G920 has a much more linear output and a smaller dead zone, the G29 behaves just like a G27.

Con
- Shifter not included, but available as an additional accessory.
- No buttons on shifter, it would be nice if the shifter increased the total button count, g27 shifter works but buttons don't.
- Fewer overall buttons. The G29 has 17 buttons, 2 paddles and a spin knob (so 21 total buttons) while the G27 has 20 buttons and 2 paddles for a total of 22. The G920 only has 13 buttons and 2 paddles (15 total) and I'm not positive that the xbox button works.
- Difficult to replace wheel with aftermarket unit, the G25 and G27 have always been very mod-able.
- Electronics in wheel must be plugged in to run!
- No shift indicator on G920 wheel.
- Drivers are a bit of a mess, you need the newer logitech gaming software to install drivers but the older logitech profiler to be able to edit macros and adjust wheel parameters. I'm sure that will get sorted in time. Actually the G29 appears to only need the old profiler and the G920 uses the new LGS software.

Cube Nuroad Race (2022)

• aicaramba
Ik heb een vraagje. Ik reed net een oval race en door een stomme noob fout kreeg ik een zwarte vlag.

Toen de pace car naar binnen ging had ik wat ruimte overgelaten en ik begon direct te accelereren. Ik haalde voor de start line iedereen in en kreeg zwart :P

Nja, mijn vraag. Ik had helemaal geen schade, maar toch moest ik eerst zo'n minuut op 'service time' wachten, en pas daarna de tijdstraf. Die service time had ik totaal niet nodig. Hoe kan ik zorgen dat ik die niet krijg?

Uiteindelijk nog wat incident points, omdat ik een voorligger mij lapte en sneller was de binnenbocht liet nemen.. Ik reed aan de buitenkant. Wat doet hij? Bij het uitkomen van de bocht gaat hij helemaal naar de muur toe en sandwich't hij mij.. Gelukkig kon ik door rijden en hij crashte, maar toch..

Of ben ik echt een hele grote noob en was het mijn fout?

• NickThissen
aicaramba schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:26:
Toen de pace car naar binnen ging had ik wat ruimte overgelaten en ik begon direct te accelereren. Ik haalde voor de start line iedereen in en kreeg zwart :P
Je mag niet binnenlangs inhalen voor de start/finish lijn.

Je mag ook sowieso niet ruimte overlaten en dan eerder op het gas gaan, daar kun je zelfs een protest voor krijgen als je het met opzet doet om sneller te starten dan de rest!
aicaramba schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:26:Nja, mijn vraag. Ik had helemaal geen schade, maar toch moest ik eerst zo'n minuut op 'service time' wachten, en pas daarna de tijdstraf. Die service time had ik totaal niet nodig. Hoe kan ik zorgen dat ik die niet krijg?
Waarschijnlijk had je aan staan (default) dat je nieuwe banden en fuel wil krijgen. Dat kun je in de F4 (fuel) en F5 (tires) black boxes uitzetten (met pijltjes toetsen / spatiebalk).

In de meeste races heb je nooit fuel in de pits nodig (paar uitzonderingen) en ook meestal geen banden (lange oval races uitgezonderd) dus het beste kun je die dingen op de grid (voordat je start) even snel uitzetten. Meestal ga je toch niet de pit in tijdens een race dus kun je het ook wel gewoon aan laten maar mocht je schade rijden en een nieuwe auto / repairs willen dan is het handig als het uit staat. Wen jezelf dat aan en dan vergeet je het niet meer.

Je kan ook een optie instellen dat het standaard uit is. Probleem is dan dat je het straks een keer nodig hebt en dan vergeet je het aan te zetten!
aicaramba schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:26:Uiteindelijk nog wat incident points, omdat ik een voorligger die sneller was de binnenbocht liet nemen.. Ik reed aan de buitenkant. Wat doet hij? Bij het uitkomen van de bocht gaat hij helemaal naar de muur toe en sandwich't hij mij.. Gelukkig kon ik door rijden en hij crashte, maar toch..

Of ben ik echt een hele grote noob en was het mijn fout?
Zonder replay is dat lastig te zeggen. Als hij echt helemaal omhoog kwam is het zijn schuld lijkt me.

Mijn iRacing profiel

• aicaramba
NickThissen schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:32:
[...]

Je mag niet binnenlangs inhalen voor de start/finish lijn.

Je mag ook sowieso niet ruimte overlaten en dan eerder op het gas gaan, daar kun je zelfs een protest voor krijgen als je het met opzet doet om sneller te starten dan de rest!

[...]

Zonder replay is dat lastig te zeggen. Als hij echt helemaal omhoog kwam is het zijn schuld lijkt me.
Oh thank, maar niet meer doen dan! Overigens liet ik niet heel veel ruimte, maar toch een ruime 'car distance'. Ik startte trouwens in de binnenlijn en haalde door het midden in. Sowieso niet goed te praten, maar for information.

Over het tweede. Ik had wat moeite om perfect de buitenbocht te nemen, maar ik zat toch redelijk dicht tegen de muur (er paste geen auto meer tussen) en toen hij naar me toen kwam probeerde ik nog dichter naar de muur te gaan, maar ik zat simpelweg klem tussen hem en de muur. Dat was ook de reden dat ik recht bleef. Ik zat klem, dus ik kon niet draaien.

[ Voor 9% gewijzigd door aicaramba op 28-08-2015 23:38 ]

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 07:20
-PassY- schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:40:
Is er iemand, die NIET rijd, maar wel wilt mee helpen met het marshallen tijdens de finale?

We hebben al 4 marshalls, maar 1 extra is denk ik wel handig vanwege het grote veld.
Ik misschien, weet niet wanneer ik die zondag terug thuis kan zijn. Ik zal het zo zeggen, reken niet op mij, maar ik zal toch komen piepen in de TS voor als er volk te kort is.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Ik rijd nu met een driving force GT stuur.
Ik moet mijn Iracing abbonoment weer even verlengen.
Mijn Iracing abbonoment is namelijk verlopen.
Zo kan ik geen Iracing meer spelen die ik wel geinstaleerd heb.

Ik ben nog steeds erg blij met mijn GT stuurtje.
Ik vind het vooral fijn om een zacht rem en gaspedaal te hebben.
Een harde vering daar houd ik namelijk niet zo van met de gas en rem pedaal.
Ik heb mijn GT stuurtje toen bij de Mediamarkt gekocht.

Is er de laatste tijd nog wat veranderd met Iracing?
Ik heb het nu een tijdje niet meer gespeelt.
Ik bedoel dan het rijgedrag van de auto en de beelden van de game.

Ik speel de laatste tijd vooral project cars wat ook een leuke game is.

Ik rijd met een Mediamarkt setup.
Ik heb alles bij de Mediamarkt gekocht PC, Monitor, Boxen, Racestuur.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2015 00:51 ]

Pagina: 1 ... 87 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.