Ow.... wat een desillusieNickThissen schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:18:
Het is een update aan Indy T1. Erg vreemd weer, daar wordt al jaren over geklaagd en nu een paar uurtjes geleden maakte weer iemand er een topic over en nu is het binnen een uur ofzo gefixed. Waarom moet dat zo lang duren dan? Maar goed... die T1 is ook wel vreselijk met die pionnen
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Wel weer lekker last minute dus hopelijk zitten er geen landmines in na de build, alhoewel dat maakt de WCS ook wel weer net zo interessant.
In ieder geval hoop ik even verlost te zijn van deze issues en de extra front wing wissels tijdens de pitstops.
Verwijderd
Ik zie dat een aantal nieuwe rijders niet op de voorgestelde donderdagen kunnen. Is een woensdag een beter alternatief?JoepW schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:10:
[...]
Ik kan mij races herinneren met Roope op Maandag dat wij allemaal moesten pitten en hij gewoon niet
[afbeelding]
We gaan weer een 'Rookie' iRacing School organiseren.
Vul in het doc hieronder jouw gegevens en beschikbaarheid in voor zondag as. en we gaan 'm inplannen!
http://goo.gl/forms/jJdWGDE5q4
IK OOKGruwel84 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:55:
Ingeschreven!
Geen probleem voor mijJoepW schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:51:
[...]
Ik zie dat een aantal nieuwe rijders niet op de voorgestelde donderdagen kunnen. Is een woensdag een beter alternatief?
Wat mij betreft prima. Het zou jammer zijn als er een aantal geen enkele dag kan deelnemen.JoepW schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:51:
[...]
Ik zie dat een aantal nieuwe rijders niet op de voorgestelde donderdagen kunnen. Is een woensdag een beter alternatief?
Net gereden in een hosted server.
De server is nog 15 uur open
The Circuit of Murciaaaaa Challange
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Verwijderd
De woensdagen kan ik niet.JoepW schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:51:
[...]
Alleen volgende week dinsdag en vrijdag word erg moeilijk. Dinsdag onderhouds avond bij een klant, en vrijdag zit ik in Spa
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Denk dat jij het niet meer nodig hebt hoor
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
De update van morgen gaat niet door.JoepW schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:15:
[...]
The Ring, DX11/12, Marbels, Huh.....
Lekker dat ze duidelijk zijn....
Bron: http://members.iracing.co...list/3326831.page#9150913
http://members.iracing.co...t/25/3326834.page#9152491We replaced the cones in one area with curbing at Indy that we wanted to get out this week but now not looking like we will have the opportunity to roll it out this week due to other things going on in other dev environments long story short. I think it will have to wait until season build in a few weeks.
De woensdagen zijn voor mij ook geen probleem als het dan 19-8, 26-8 of 2-9 wordt.JoepW schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:51:
[...]
Er komt een puntentelling voor het team aan in officiële series.Team and Driver Championship (and Manufacturer for that matter) Right now our system only calculates Driver championship in official team Racing but in this coming build we are planning on rolling out the addition of team championship series scoring. It was quite a bit of work. In the chance it does not make the build we will calculate the team Championship manually but pretty confident it will make the build.
Vorig weekend heb ik ook aardig wat iRating kunnen winnen op oval door 3 races op een road course te rijden, in totaal 182 wat mijn iRating boven de 3260 bracht. Voelt op een of andere manier toch een beetje als valsspelen.Red Baron schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:20:
M'n teamgenoot Wyatt tipte me vorige week dat de Advanced Legends Cup op Lime Rock reed.
Enfin 13 races later
[afbeelding]
Een van de races was nog even tricky toen een backmarker voor me spinde in T6.
Ik dacht er nog wel langs te kunnen maar hij stuiterde zo hard terug uit de muur dat m'n auto echt behoorlijk krom was.
Ik realiseerde me pas na 2 rondjes dat je in die D serie nog een fast repair hebt, dus toen pas de pits opgezocht en halverwege de laatste ronde de leiding weer terug gepakt en zo m'n perfecte score in stand weten te houden
Pocono.... Verschrikkelijk bij een herstart, vaak betrokken geweest bij een restart aan het einde van de race. Paar weken terug was de race op Pocono in de NiS. Daar startte ik, in de topsplit, op de tweede plaats. Uiteindelijk was ik blij met een 12de positie doordat ik die restarts overleefd had, hoewel ik iedere restart 4 plaatsen verloor....Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:51:
Ben je lekker een race aan het rijden met doel schadevrij te finishen in de top 5. gaat helemaal top tot ronde 67 een yellow komt en er 2 heren met dezelfde achternaam buiten blijven en de rest de pit in duiken. ik kom helaas achter de gene te zitten die normaal in het achterveld rijd. de restart hangt die een wagen terug en mist de restart compleet... Werk me eromheen en weer naar de andere. Had betere banden, dus moet lukken. Ik op de inside krijg nog niet eens een blaadje ruimte in de tunnelturn op Pocono (T2). Halverwege T1 waar hij eigenlijk geslagen is komt die naar beneden en maken we contact waardoor mijn wagen uitbrak en op het rechte stuk erna 7 man me in kan halen. Baal er flink van...
Wat mij betreft wel!JoepW schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:51:
[...]
Verwijderd
Ik had een tiende per rondje op de volgers doordat ik T2 erg snel uitkwam, maar inhalen was toch enorm lastig door de setup.The_FrankO schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:40:
Pocono.... Verschrikkelijk bij een herstart, vaak betrokken geweest bij een restart aan het einde van de race. Paar weken terug was de race op Pocono in de NiS. Daar startte ik, in de topsplit, op de tweede plaats. Uiteindelijk was ik blij met een 12de positie doordat ik die restarts overleefd had, hoewel ik iedere restart 4 plaatsen verloor....
De draft was niet heel groot, maar de entry T1 bij een restart is erg lastig met die bumps. Ik heb 't incident even bekeken vanuit de telemetrie en ik was nog off throttle aan het rollen op de lijn die ik de hele race reed.
Dat samen met een belachelijke reactie op't forum toch maar een protestje ingeschoten voor avoidable contact. Uitkomt daar gelaten krijgt hij wel een bumper later in 't seizoen.
@ hierboven. Je moet links naast de 3 vakjes waar je je kleuren in kiest nog op het 'verf' knopje drukken.
Overigens heb ik de racing lines uit gezet en ben ik begonnen met de how-to video's over race lessen. Met name de les over het kijken heeft er voor gezorgd dat mijn laps veel schoner zijn geworden en zo'n 0,5 sec. sneller als ervoor. Ik heb bij sommige bochten nog te neiging om me te forceren 'zo snel mogelijk' te rijden, waar ik beter 'zeker' kan rijden. Daar moet ik mezelf forceren wat langzamer doorheen te gaan.
[ Voor 29% gewijzigd door aicaramba op 14-08-2015 10:58 ]
Belangrijk sowieso is dat de iRacing service draait op de achtergrond/dat je iRacing hebt geïnstalleerd op de computer waar je het op probeert te doen.roelg90 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:18:
Ik ben nieuw op iRacing, vraag me af of er meer mensen zijn waarbij de webbased paint editor op de iRacing site niet werkt? De kleur blijft wit ongeacht wat ik aanklik.
Daarnaast is hij bij mij ook vrij buggy, kan in het begin alles vrij uit kiezen, daarna stopt hij met reageren na bepaald aantal veranderingen. Pagina sluiten en opnieuw de paint editor openen is voor mij de enige oplossing dan.
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Nog andere vraag, ik zat gisteren in een practice waar ook een malloot aanwezig was die met opzet incidenten aan het veroorzaken was. Hij heeft mij zelfs 2 keer met opzet van de baan geramd. Hoe gaat iRacing hier mee om? Ik had namelijk idee dat dit mijn safety rating beïnvloedde terwijl ik daar natuurlijk niets aan kon doen.
Maar iemand die opzettelijk mensen aanrijdt kan je protesten wel met een replay van het gedrag.
In een practice verlies je geen SR of IR. Alleen bij time trials, kwalificatie en races. Wat betreft opzettelijk ongelukken veroorzaken kan je bij iRacing een protest indienen. In zulke gevallen altijd de replay opslaan en die vervolgens bij de protest uploaden.roelg90 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:19:
@The Otherside, thanks voor de info!
Nog andere vraag, ik zat gisteren in een practice waar ook een malloot aanwezig was die met opzet incidenten aan het veroorzaken was. Hij heeft mij zelfs 2 keer met opzet van de baan geramd. Hoe gaat iRacing hier mee om? Ik had namelijk idee dat dit mijn safety rating beïnvloedde terwijl ik daar natuurlijk niets aan kon doen.
Gisteren iRacing na een lange tijd weer eens opgepakt. Ook gelijk een upgrade binnen; van de Fanatec GT3RS v2 naar de T300. Merk dat het toch een stuk aangenamer rijden is en dat ik veel meer "voel".
Dit zal je sowieso moeten accepterenroelg90 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:19:
Ik had namelijk idee dat dit mijn safety rating beïnvloedde terwijl ik daar natuurlijk niets aan kon doen.
Maar ga je daar niet blind op staren als jij normaal je races rijdt en je redelijk consistent je rondjes afwerkt zal het per saldo niet veel invloed hebben als het een keertje fout gaat. Mocht je nu regelmatig betrokken zijn bij incidenten dan is het misschien tijd om eens kritisch naar je zelf te kijken of je in die situaties echt niets had kunnen doen om een incident te vermijden.
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Ik ben nog wel op zoek voor die datum naar mede-instructeurs aangezien mijn vaste steun en toeverlaat Nick die dag verhinderd is!
Wie o wie?
[ Voor 54% gewijzigd door JoepW op 14-08-2015 14:24 ]
Dus geen idee of dat voldoet, ben gelukkig geen brokkenpiloot (meer!?!).
Eindelijk! Hopelijk, nu de Radical samen met de HPD de Prototype Challenge wordt, krijgen we veel races die officieel gaan. Mooie update voor de Radical helpt ook altijd.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Yesssssss vind het een hele gave wagen. Vorig seizoen met heel veel plezier gereden.Arfman schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:03:
De Radical krijgt headlights in de volgende build (bron Tony: http://members.iracing.co...t/50/3325719.page#9154167)
Eindelijk! Hopelijk, nu de Radical samen met de HPD de Prototype Challenge wordt, krijgen we veel races die officieel gaan. Mooie update voor de Radical helpt ook altijd.
Goed te zien vanaf 10:45. O'Keefe mag dan wel naar boven komen maar waarom in godsnaam in zo'n klein gaatje proppen in de eerste halve mijl van een 200 miles race... Sowieso jumpstarting en dan schade maken verdient een ban wat mij betreft.
Dit soort acties kan ik mij zo kwaad maken
Maargoed ik heb zin in Michigan dit weekend met de NiS
Verwijderd
100 ronden en dan zo starten... Mensen die zo starten kan ik ook slecht tegen. De exit bij 2 vind ik wel de fout van de #16. Dat is de auto in een minimaal gaatje proppen. Kevin had wel sneller richting de muur kunnen gaan op de exit, dan was die ruimte er niet geweest. Volgende week heb ik Michigan met de B, ook 100 rondjes, de week erna Mosport met de TruckThe_FrankO schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:28:
Hier een goed filmpje hoe je binnen minder dan 1 ronde, op een oval, de race kan verpesten voor een aantal mensen.
[video]
Goed te zien vanaf 10:45. O'Keefe mag dan wel naar boven komen maar waarom in godsnaam in zo'n klein gaatje proppen in de eerste halve mijl van een 200 miles race... Sowieso jumpstarting en dan schade maken verdient een ban wat mij betreft.
Dit soort acties kan ik mij zo kwaad maken
Maargoed ik heb zin in Michigan dit weekend met de NiSdaarnaast met de B car op Mid Ohio.
Verwijderd
Vandaag is de afspraak die ik de 27e had verschoven. Kan er ook bij zijn.JoepW schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:28:
Zoals de aanmeldingen nu zijn is de GoT iRacing School op 27-8.
Ik ben nog wel op zoek voor die datum naar mede-instructeurs aangezien mijn vaste steun en toeverlaat Nick die dag verhinderd is!
Wie o wie?
De start is om 16:10
Suc6 weer Paul!Red Baron schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:35:
Hier geen samenvatting, maar de volledige race straks.
[video]
Mijn secundaire monitor is dood volgens mij... ben van plan om mijn primaire monitor dus te vervangen met een nieuwe (en deze (Dell 24") dan als secundaire). Nee nog steeds geen triple screen helaas
er is nog 12 uur over in de sessie
hier mijn lap
gereden met spa baseline
[ Voor 6% gewijzigd door BruceLee op 15-08-2015 14:28 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
SuccesRed Baron schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:35:
Hier geen samenvatting, maar de volledige race straks.
[video]
Al ben ik wel benieuwd hoeveel mensen er in de lead lap gaan finishen. Huttu is gewoon
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Ben ook al een week aan het verdwalen op de iracing website.
Tot ik vandaag de Mazda Cup op Summit Point Raceway zag staan.
Kijken of het lukt...
Dus eerst 5 minuten kwalificeren, drama.
Nog nooit op die baan gereden en de Mazda ging alle kanten op...
De race ging beginnen en ik begon op p10.
Net voor de "Green Green Green" trapte snuggere Henk hier op 't gas é voila: zwarte vlag.
Eerste race ooit, 1 seconde onderweg: zwarte vlag.
Nu al een succes...
Na de stop en go, er vol tegen aan, met hier en daar nog een gevecht en auto's die alle kanten op vlogen.
Eindconclusie: 7e plek.
Maar wat was dat cool om te doen!
De Mazda reed na een paar rondes best aardig,
Op naar de volgende race!
Of misschien beter: op naar een practice sessie?mickeyhouse schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:58:
Op naar de volgende race!
Niemand die hier met 144 Hz rijdt?NickThissen schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:30:
Mijn secundaire monitor is dood volgens mij... ben van plan om mijn primaire monitor dus te vervangen met een nieuwe (en deze (Dell 24") dan als secundaire). Nee nog steeds geen triple screen helaasMaar wil toch graag naar een mooie 120/144 Hz monitor gaan nu ik de kans heb. Iemand aanbevelingen, voornamelijk voor iRacing? Ik zie dat er flink wat ultra hd / 4k monitoren zijn inmiddels maar heb je daar iets aan? Ik ga iRacing in ieder geval niet op die resolutie draaien lijkt me, maar misschien zie je toch wat verschil ivm subsampling ofzo? En hoe is dat verder gewoon in Windows, wordt alles dan niet super klein of schaalt dat gewoon mooi mee? Heb dat probleem op m'n laptop namelijk, redelijk klein scherm met hoge resolutie en dan moet ik in Windows alle tekst groottes omhoog gooien anders kijk ik me scheel op zo'n kleine tekst.
Verwijderd
Ik heb 120hz schermen. 144hz is aan te raden als je ook de fps haalt. Vergeet de snelheid van 't scherm zelf niet, anders heb je nog inputlag.
Verwijderd
Met een 4k scherm gaat je fps/4 (als je 4k resolutie gebruikt. Als je daar een snelle reactie tijd hebt, is het scherm duurder dat 3x 120hz denk ik. Voor 't racen lijkt het me niet waard, kun je de extra resolutie gebruiken voor je buiten game activiteiten, go for itNickThissen schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:33:
Ik zie dat verreweg de meeste 144Hz zijn en maar heel weinig 120 vandaar dat ik 144Hz zoek, meer keuze. En snelheid van het scherm bedoel je gewoon reactietijd? Die is op de meeste schermen waar ik naar kijk al lang goed (meeste 4 ms). Ga toch even de winkel in proberen denk ik om te zien hoe het uitziet, maar zoek vooral ervaringen met iRacing en of het waard is om naar 4k te gaan (of in ieder geval meer dan 1080p)?
Ook kan ik je aanraden reviews te lezen, de reactiesnelheden kloppen niet altijd.
Edit: nog wat gegoogled, lijkt dat het nog niet vanzelfsprekend is dat 4k resoluties met 144hz haalbaar zijn. 1440p is zover ik tegen kwam ongeveer de max.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2015 20:27 ]
Beide zijn nog 'voorlopig'.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=tlxn5muadgQ&feature=youtu.be]
nu effe rusten, zweten als een rund hier
results : http://members.iracing.co...nid=14391331&custid=25253
andy wat ik doe is er half voor gaan hangen dat ze zeker rempunt zien heb er ook slechte ervaringen mee
[ Voor 20% gewijzigd door dabelg op 16-08-2015 00:28 ]
Ik reed met meer vleugel waardoor ik een lagere topsnelheid had maar wel later kon remmen en harder door de bochten kon.
De eerste ronde ging eigenlijk verbazingwekkend goed, geen grote incidenten. Maar daarna leken het wel de botsauto's op de kermis.
Mijn topsnelheid was zoveel lager dat verdedigen niet eens zin had, dus ik behield mijn eigen lijn om zo goed mogelijk de bocht aan te snijen en te profiteren van de extra snelheid die ik in de bochten had. Met een goede exit pakte ik ze namelijk ook vaak gewoon weer terug.
Maar dan zie je dus pas hoe slecht het raceinzicht van veel mensen is. Dan gaan ze met remmen op mij letten ipv op hun gebruikelijke rempunten, waardoor ze dus de bocht compleet missen of hem helemaal doodremmen op de apex. Dat heeft dus nog wel wat car contact opgeleverd waardoor ik 28inc's te pakken had. Onderweg zelf ook nog een paar off tracks pakken en je hebt na 2.5 uur racen een DQ te pakken.
Erg zonde want ik was vanaf een 32 startpositie onderweg naar een positie tussen p10 en p15.
Verwijderd
GES regels zien er ook goed uit, alleen is het wel mogelijk een restart na een full course yellow uit te voeren in 3 fasen (per klasse)? Niet dat ik een full course yellow verwacht.
Dank.. En die full course yellow verwacht ik ook niet. En die restart is hetzelfde als de gewone start, toch?Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:25:
....
GES regels zien er ook goed uit, alleen is het wel mogelijk een restart na een full course yellow uit te voeren in 3 fasen (per klasse)? Niet dat ik een full course yellow verwacht.
Ik ken Tom en Tim nog uit een ver verleden (zaterdag cursus op z'voort). Zal misschien daar door komen. I don't know.gtrNL schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:26:
Joep, heb je een nieuwe rijder gecontracteerd voor de NES? Of leg ik verbanden die er (nog) niet zijn?
[afbeelding]
Maar waarschijnlijk komt het door de enorme hype rondom GoT iRacing / the GES
Verwijderd
Als de pacecar het veld oppakt, dan zitten de klassen door elkaar. Lapped cars at the back gaat ook niet werken voor iedereen die niet in de lead lap zit.JoepW schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:36:
[...]
Dank.. En die full course yellow verwacht ik ook niet. En die restart is hetzelfde als de gewone start, toch?
Hoe bedoel je? We gaan niks speciaals doen met cautions, gewoon zoals het in iRacing zit, geen speciale regels verder en de herstart is precies als de start, dus starten per class apart wanneer de class leader vertrekt.Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:25:
Oh op die manier... ja, klopt. Dan moeten we dat aanpassen inderdaad. Dan is de herstart gewoon voor iedereen tegelijk en niet per class. We gaan geen wavearounds doen, dat wordt allemaal enorm ingewikkeld voor iets wat we waarschijnlijk nooit gaan gebruiken.Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:41:
[...]
Als de pacecar het veld oppakt, dan zitten de klassen door elkaar. Lapped cars at the back gaat ook niet werken voor iedereen die niet in de lead lap zit.
[ Voor 34% gewijzigd door NickThissen op 16-08-2015 12:43 ]
Ik heb het ook overwogen om er een aan te schaffen. Echter nu heb ik een veel groter probleem dat ik de 74fps die mijn scherm aan kan (iets overclocked in NVidia Control Panel) met een aantal autos voor me al niet haal. Het is soms heel droevig, tijdens een caution zit het soms op 45 fpsalarma2nd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:05:
Heb zelf vorig jaar de overstap naar 144hz schermen gemaakt (iiyama GB2488HSU) en ik vind het een verademing. Alles loopt zoveel soepeler. Zelfs bij fps dips op bijvoorbeeld Spa loopt het minder schokkerig. Het is moeilijk uit te leggen maar wanneer je 120hz/144hz gewend bent is het lastig terug te stappen naar 60hz. Tot op heden vind ik het een van mijn betere investeringen van mijn simrig.
Ik wacht eigenlijk op de DirectX11 release zodat ik kan kijken wat een nuttige upgrade zal zijn.
Gister heb ik al mijn geluk gebruikt tijdens de races op Michigan met de NiS. In de ochtend race een aantal ongelukken voor mij weten te ontwijken, aan het einde van de race lukte me dat niet meer maar had ik het geluk dat ik er dwars doorheen ging zonder contact
In de avond race kreeg de persoon voor mij wielspin bij de start en ging haaks de muur in en komt terug de baan op. In eerste instantie maakte ik me druk dat ik een zwarte vlag zou krijgen, die kreeg ik niet... Na afloop bleek hoeveel geluk ik had, iRacing registreerde dit alleen als een 4x maar ik heb er zelf niets van gemerkt.

Een hoop mensen er achter hadden minder geluk
[YouTube: https://youtu.be/qfspxw_jr3Y]
De race zelf ging uitstekend. Met nog 80 ronde te gaan was de restart. Een fuel run is ongeveer 42 rondjes, maar bandenslijtage is enorm. Toch besloten om voor nog maar 1 stop te gaan. Netjes met mijn banden om gegaan en uiteindelijk tweede geworden. Daarmee mijn hoogste punt score in de NiS
Het voelt zo heerlijk als je langer met je banden kunt dan je tegenstanders, je hebt echt het gevoel alsof je de auto precies kan plaatsen waar je maar wilt.
Helemaal geen vreemde vraagaicaramba schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:06:
Sorry dat ik een noob vraag stel, maar wat zijn NES, BES en GES waar het steeds over gaat?
NES: NEO Endurance Series, behoorlijk gerespecteerde hosted series met races van meer dan 6 uur. Veel van de mensen hier hebben daar aan mee gedaan
BES: Blancipain Endurance Seies, is wat iRacing zelf organiseert, kun je dus gewoon zelf aan mee doen.
GES: GoT Endurance Series, de support series voor de NES. Organisatie wordt gedaan door Joep en Nick.
[ Voor 12% gewijzigd door The_FrankO op 16-08-2015 13:14 ]
Wat voor systeem heb je en welke instellingen staan er ingesteld in iRacing (grafische opties)?The_FrankO schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:10:
[...]
Ik heb het ook overwogen om er een aan te schaffen. Echter nu heb ik een veel groter probleem dat ik de 74fps die mijn scherm aan kan (iets overclocked in NVidia Control Panel) met een aantal autos voor me al niet haal. Het is soms heel droevig, tijdens een caution zit het soms op 45 fps
Arfman schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:30:
[...]
Wat voor systeem heb je en welke instellingen staan er ingesteld in iRacing (grafische opties)?

Processor Intel Core i5 4430 3.00 GHz, Quad Core
Moederbord Gigabyte GA-B85-HD3
Geheugen 8 GB, PC3-12800, 1600MHz
Grafische kaart MSI GeForce GTX 760, 2 GB
Een maand geleden had ik een reinstall gedaan, sindsdien mis ik wat fps. Oudere drivers geprobeerd maar zag geen verbetering. Vandaag heb ik de overstap naar Windows 10 gemaakt, ben benieuwd of dat nog iets gaat uitmaken.
Verwijderd
BES: Blancpain Endurance Series = Officiele iRacing serie. (3 uur races GT3 en kwalificatie voor het GT wereld kampioenschap )aicaramba schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:06:
Sorry dat ik een noob vraag stel, maar wat zijn NES, BES en GES waar het steeds over gaat?
NES: NEO Endurance Series = Endurance serie van Niel en Egil, (LMP2, GT1 en GT2 races 6 en 8 uur races)
GES: GoT Endurance Series = Endurance serie van Joep en Nick (Daytona Prototype, BMW GT3 en Ruf C-Spec, races 3 en 4 uur.)
NES en GES rijden hetzelfde schedule, dezelfde weekenden. GES op zaterdag en NES op zondag.
Je hebt ook zowat alles maximaal staan, zet eens wat dingen lager als je meer fps wil? Bijv geen 63 auto's tekenen maar 20 ofzo...
Ik zou dit eens doen:The_FrankO schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:47:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Processor Intel Core i5 4430 3.00 GHz, Quad Core
Moederbord Gigabyte GA-B85-HD3
Geheugen 8 GB, PC3-12800, 1600MHz
Grafische kaart MSI GeForce GTX 760, 2 GB
Een maand geleden had ik een reinstall gedaan, sindsdien mis ik wat fps. Oudere drivers geprobeerd maar zag geen verbetering. Vandaag heb ik de overstap naar Windows 10 gemaakt, ben benieuwd of dat nog iets gaat uitmaken.

En als het dan goed is kan je altijd beginnen met weer dingen (stuk voor stuk) aan te zetten en zien tot welke instelling het acceptabel blijft.
Let er wel op dat Shadow Volumes verreweg het meeste FPS kosten, die moeten echt uit.
Settings waar ik mee rijdt (is erg oud, let niet op de FoV)
[ Voor 16% gewijzigd door Arfman op 16-08-2015 14:27 ]
'Shadow volumes' uit doet ook wonderen.
[ Voor 18% gewijzigd door gtrNL op 16-08-2015 14:36 ]
[ Voor 85% gewijzigd door alarma2nd op 16-08-2015 14:52 ]
Lekker omslachtig dit weer, iemand tips?
Wat ik wil gaan doen is om een replay te gaan maken van zo'n moment dat de fps zo droppen. Dan middels deze replay te gaan bekijken welke setting het meeste fps gaat opleveren.
Ik begrijp dat dit ook valt te meten met de telemetry, ik heb echter nog niet door hoe dat werkt
Cube Nuroad Race (2022)
Verwijderd
FPS zit ook in de telemetrie.derx666 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 15:28:
replay heeft andere settings, dus dat kun je niet zo maar 1 op1 vergelijken. Wat je evt. wel kunt doen is met fraps je fps loggen, of evt met msi afterburner ofzo.
Jep, I know, maar FrankO zei al dat hij geen idee heeft hoe de telemetrie werkt, dus het leek me handig om wat andere opties aan te dragen
Cube Nuroad Race (2022)
In al het FPS geweld gaat het misschien wat verloren, maar voor zo ver ik weet is een credit card niet verplicht... Maar ik heb al jaren een abo, dus kan me het niet heugen.RaiseCain schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 14:57:
Het lukt me niet om via Paypal 3 maanden Iracing te kopen... moet steeds creditcard toevoegen; mijn bankrekening heb ik toegevoegd aan Paypal. Heb net geld direct op Paypal gezet maar werkt ook niet....
Kan iemand misschien helpen?
Shadow volumes is dacht ik alleen handig voor de replays en dergelijke
Team Coronel bij de GES? Moeten we wel hekken om de grindbakken plaatsen voor Tim, anders gaat ie alleen maar oefenen voor Dakar
Hè Niel, nou verpest je hetNiellie41 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:04:
Tim en Tom volgen iedereen die iets met (sim) racen te maken hebben.
niet dus
Geen tips hier, maar het is wel mogelijk heb immers op die manier ook een abonnement afgesloten.RaiseCain schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 14:57:
Het lukt me niet om via Paypal 3 maanden Iracing te kopen... moet steeds creditcard toevoegen; mijn bankrekening heb ik toegevoegd aan Paypal. Heb net geld direct op Paypal gezet maar werkt ook niet....
Verwijderd
Koop dan de volgende keer gewoon een 3v card. Net zo makkelijk. En ja het is jammer dat je niet meer met iDeal kan betalen mja dan maar een pccRaiseCain schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 17:38:
Gift card gekocht en nog steeds creditcard nodig, serieus.... Heb support maar email gestuurd.
Gift card werkt als je bij account opties de optie use iracing credits voor subscription aan zet.RaiseCain schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 17:38:
Gift card gekocht en nog steeds creditcard nodig, serieus.... Heb support maar email gestuurd.
Ik liep hier ook tegen aan. Iracing schrijft dan nog wel 1 dollar af om te checken of er wel geld op je Paypal staat oid.
[ Voor 16% gewijzigd door R0y. op 16-08-2015 20:14 ]
Verwijderd
Was zesde gestart en in het begin gewoon rustig gereden. Zat in een treintje en door de vele lange stukken werd er enorm veel ingehaald. Ik bleef er rustig achter hangen en kon me regelmatig laten uitbollen waardoor ik redelijk kon fuel saven. Gewoon wat vroeger van de gas, door al die inhaalpogingen voor me kon ik steeds mooi weer aansluiten
Tweede stint ook vol gereden. In de derde had ik door dat ik er niet ging komen kwa fuel en dan de engine mapping maar op twee gezet. Daar uiteindelijk een plaats mee gewonnen doordat diegene voor mij wel de pits in moest.
Uiteindelijk derde gefinisht!
Ik heb dit weekend ook alle 3 de BES races gedaan.
Race 1 ging het beste. vanaf p9 gestart in de top split en rustig mijn rondes gedaan. Hier daar een beetje fuel saven en daardoor maar 2 pit stops hoeven doen. Uiteindelijke 2e gefinisht.
Race 2 weer in de top split, werd heel agressief gereden vanaf de start. Na een paar rondes in een treintje terecht gekomen. Toen opeens week degene voor me uit na en bocht, staat er ineens een auto overdwars voor mijn neus. Blijkt dat die gast daar net gecrashed was en doodleuk weer de baan op aan het draaien was... Daarna nieuwe auto gehaald, maar helaas even later gaat het weer mis doordat iemand voor me de muur in gaat, maar vreemd terug ketst vol in mij zijkant.
Race 3 start vanaf p17 in de top split. redelijk normale start. Op een gegeven moment kom ik achter een auto met schade, precies als die wil gaan inhalen aan de binnenkant van de parabolica spinnen er 2 voor me en kan ik niet uitwijken doordat diegene naast me zit. helaas dus toch een contact en hoewel het niet hard ging moest ik toch een nieuwe auto halen (pas na de start kreeg ik de meatbal). Op p32 weer terug de baan op, daarna lekker kunnen terug vechten en uiteindelijk p12 gefinished.
Ik heb nog geen account; kan je bij die account opties als je nog geen account hebt?R0y. schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:11:
[...]
Gift card werkt als je bij account opties de optie use iracing credits voor subscription aan zet.
Ik liep hier ook tegen aan. Iracing schrijft dan nog wel 1 dollar af om te checken of er wel geld op je Paypal staat oid.
Ja, het geld staat er op maar blijft zeuren om creditcard.Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:14:
Ik had dat laatst ook met Paypal, maar na het opwaarderen van de Paypal rekening werkte het wel weer. Staat het geld al wel daadwerkelijk op je Paypal account? Of is het nog 'onderweg'?
Dit topic is gesloten.
![]()