iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 122 Laatste
Acties:
  • 314.016 views

Onderwerpen

• Andy2125
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-11 17:37
Linc schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 23:10:
Ja IMSA ben ik wel een beetje klaar mee. Probeer elke week nog een race te doen, maar er is niet veel meer aan. GT3 endurance races wordt over het algemeen best netjes gereden. Alleen de start is wel een kwestie van overleven meestal.
Bij de start ben ik gewoon uiterst voorzichtig. Vaak verlies ik in de eerste rondes een paar plaatsen maar heb vervolgens nog 2.5 uur om het weer goed te maken :). Vaak zie je ook wel wie zichzelf van de baan gaat rijden.

Zelf heb ik meer last van mensen die een lap achter liggen. Ze geven soms echt niets toe, terwijl het vaak sneller is om gewoon even wat in te houden. Eventueel zelfs nadien van de draft profiteren. Maar dan niet zoals gisteren de auto er achteraan in parkeren ;) Misschien dat het in de topsplit wel beter is. Als ik in topsplit terecht kom ben ik vaak diegene die opzij moet. Dan ga ik na een bocht gewoon van de race lijn af en hou even in zodat men er snel voorbij kan.

iRacing Profiel

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:29
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:14:
Ik had dat laatst ook met Paypal, maar na het opwaarderen van de Paypal rekening werkte het wel weer. Staat het geld al wel daadwerkelijk op je Paypal account? Of is het nog 'onderweg'?
Ik had precies genoeg via iDEAL op Paypal gezet ( ondanks dat hij aan mijn bank is gekoppeld ) maar dit werkte niet.
RaiseCain schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 23:27:
[...]

Ik heb nog geen account; kan je bij die account opties als je nog geen account hebt?
oh dat weet ik niet.. Sorry en ben benieuwd naar de reactie van iRacing.

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:06

Niellie41

[object Object]

Toen ik begon met iRacing heb ik ook eens een credit card aangeschaft. Het is heel goedkoop. Uiteindelijk vind ik een credit card heel makkelijk. Zeker wanneer je in het buitenland bent en dan vooral buiten Europa. Daar zijn credit cards veel gebruikelijker dan de pin pas.

Volgens mij is het ook zo dat het systeem zo is ingesteld dat ze de gegevens van het account verifiëren met de gegevens van de credit card.

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-11 17:51
NickThissen schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 23:03:
Misschien moet ik ook maar eens GT3 overwegen. Veel erger dan IMSA kan het niet zijn in ieder geval.
Mja, ik ben het gewoon ondertussen. Juist wel wat zitten vloeken op een paar DP's die exact dezelfde pace als ik reden, maar toch redelijk ongeschonden uit de race geraakt. Alleen een slow down omdat ik de busstop wat afsneed, afgeleid door die DP's. Van de 5 DP's en 3 FGT's was ik 2de, 8s achter de 1ste DP 8)7

VIR nu, met heel koel weer en overcast. Dat wordt glijden de eerste paar rondjes :)

Mijn iRacing profiel

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 21:05
Ik werd er af gereden door iemand met 5100+ iRating. En ik was niet de enige, 2 andere met mij op identieke manier. Gewoon voor de chicane (Daytona), te veel afstand om langs me te komen, en toch gewoon op het laatste moment uit de draft en proberen uit te remmen. Ik zit al maximaal op de rem en hij knalt er gewoon bovenop. Uiteraard had hij geen schade, ik was nummer 2 die hij zo eraf reedt en nummer 3 volgede enkele rondjes later. Sowieso een belachelijk idiote manier om in te halen, hij zit vol in de draft en zelfs met een super slechte exit uit de chicane was hij er gewoon langs geweest op de kilometer rechte stuk erna. Waarom WAAROM moet het bij chicane ingaan, en waarom 3 keer achter elkaar? Het moet wel bijna met opzet zijn. Ik ga morgen nog een protest indienen, vanavond geen zin meer in, maar ik ben in ieder geval gestopt met die serie, doe er niet meer aan mee. Gewoon 0.0 respect voor elkaar, en ook gewoon nooit een reactie achteraf als er iets mis gaat, gewoon "good race" en disconnect terwijl hij 3 man eraf gereden heeft. ZO frustrerend, die serie is altijd m'n favoriet geweest maar nu is het gewoon klaar.

[ Voor 15% gewijzigd door NickThissen op 17-08-2015 00:10 ]

Mijn iRacing profiel

• ThiJor
Spijtig Nick. In de lagere klasses is het meestal vriendschappelijk en wordt er altijd nagepraat, toch zeker in de FGT's. Ben benieuwd hoe het komend seizoen gaat zijn, maar 100% vertrouwen heb ik er niet in. De CDP gaat wat mensen aantrekken wat totaal geen ervaring in MC hebben.

Mijn iRacing profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Zullen maar met zijn allen een eigen V8 Supercar (andere auto kan ook :P) competitie doen à la The Simpit nu met Indycar? :P

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 17-08-2015 00:28 ]

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-10 09:32
NickThissen schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 00:08:
ZO frustrerend, die serie is altijd m'n favoriet geweest maar nu is het gewoon klaar.
Ik heb de afglopen week even op het iracing forum zitten lezen over IMSA(post van Tony die uit de hand liep). Men wordt het ook echt niet eens he.
Er moet weliswaar iets gaan veranderen maar men wil geen compromissen sluiten.

Dit is de voornaamste reden dat ik er niet aan begin. Jammer, dat er nu dingen onstaan die je verwacht van race 'spelletjes' die je juist hebt ontvlucht voor dit soort grappen.

iRacing Profiel

• JazzGreenway
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11 19:30
Gruwel84 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 00:31:
[...]

Ik heb de afglopen week even op het iracing forum zitten lezen over IMSA(post van Tony die uit de hand liep). Men wordt het ook echt niet eens he.
Er moet weliswaar iets gaan veranderen maar men wil geen compromissen sluiten.
Het is ook onmogelijk eens te worden met de wirwar aan auto's die we hebben, wat je ook doet er gaat altijd iemand's favoriete auto buiten de boot vallen. Met die nieuwe Corvette DP schieten we ook niet veel op, in plaats van dat de bestaande klassen uitgebreid worden krijgen we nu twee nieuwe series 8)7 Zou liever zien dat ze hun BMW en/of Aston Martin licentie gebruiken om wat GTE/GTLM toe te voegen, in plaats van zo'n Grand-Am gedrocht :P

Ook het splitting systeem wordt maar niet aangepakt, plus dat er geen enkele penalty is voor idioot rijgedrag maakt dat de serie niet lang interessant blijft. Er zal volgend seizoen weer een korte boost komen als iedereen in de nieuwe DP stapt, en daarna zal het weer afsterven tot we weer terug bij af zijn....

Er is veel potentie maar op een gegeven moment ga je ook wat medewerking van iRacing zelf nodig hebben.

Verwijderd

De DP vind ik wel een mooi model, lijkt een beetje op de oude group c sauber. Als die een seconde of 5 sneller is dan de GT2/GT3 is het een mooi model voor de multiclass.

Als we noodgedwongen de riley rijden i. De GES gaan we nog wat moois meemaken tussen de Riley en de BMW, zeker voor mensen die met een hpd al moeite hebben een GT netjes in te halen.

• ThiJor
Recenter GTE materiaal is zeker nodig en ze zouden de contacten toch moeten hebben: bij de BMW deal zou de M3 GT2 ook gezeten hebben en bovendien hadden ze ook toegang tot de Z4 GTE. Bij Aston Martin hebt ge de V8 Vantage GTE en natuurlijk ook de C7R of de C6R GTE. De Ford GT is hopeloos verouderd op dit moment, maar van wat we hebben zit hij toch redelijk dicht bij een GTE aan. De Z4 misschien ook.

Die hele discussie op het IMSA forum, het was redelijk snel bekend dat ze voor de Corvette DP+Ford GT+C-Spec gingen en dat het toevoegen van GT1 of GT3 niet bespreekbaar was (komt van Tony). Als je dan eindelijk wat rust hebt, komt er een halve gare langs wat alles weer in vraag trekt en tegen iedereen zijn schenen begint te stampen.

Eerste "ignore" op het iRacing forum is een feit voor mij.

En tja, de splitting, ze begrijpen het blijkbaar niet dat met het huidige systeem een noob in één klasse een gevecht tussen halve aliens in een andere klasse om zeep kan helpen, dat dat ontzettend frustrerend is en uiteindelijk mensen wegjaagt. Nu, het splitting systeem is op dit moment niet relevant omdat er zo weinig deelnemers zijn dat er toch niet gesplit wordt. Begin S4 gaat dat wel relevant zijn door de mogelijke influx van CDP rijders

Mijn iRacing profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het is gewoon een geval: zoveel mensen, zoveel wensen. Het zijn ook dezelfde mensen die het beter weten en het hardst gaan schreeuwen. Dat gaan ze dan ook ergens anders doen en zeggen hoe anderen een league moeten runnen. Maar zelf dan mee helpen? Ho maar.

De disussies zelf vind ik wel grappig om te lezen. Veel beter dan GTST. De discussies zijn altijd op basis van geen tot weinig informatie en dan heel veel speculatie en wensen. *kuch* FCY discussie bij NES *kuch*. Daar komt nooit wat goeds uit natuurlijk.

Zelf hoop ik ook dat we snel wat recente ACO auto's krijgen (lmp1, lmp2 en/of gte). Tot die tijd moeten we ons behelpen en rijden met de auto's die we hebben.

De huidige Corvette DP vind ik eigenlijk wel vet uit zien. Veel beter dan de vorige generatie bodies.

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:07

derx666

mecker ende blaet

Die FCY discussie was wel weer popcorn waardig inderdaad :) Waar maken mensen zich druk om vraag je je wel eens af. Zeker gezien het feit dat het waarschijnlijk nooit zal voorkomen, of hoogstens in een geval zoals we vorig jaar bij de start van de 1e race hadden... achja... mensen moeten gewoon wat te zeiken hebben.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Ik lees dat topic gewoon niet meer :) ze zoeken het mar lekker uit :+

En het probleem blijft bestaan. Maakt niet uit welke auto's je gebruikt. Het gaat om respect naar elkaar tussen de klasses. En die is er niet meer

Merk het ook aan mezelf in practices. Rij er soms bewust een hpd vanaf om een punt Te maken dat ze niet handig bezig zijn. Ga echt niet mmeer vol in de remmen of aan de Kant. Ze rijden maar Om mij heen, en als ze dat niet kunnen ... Vette pech :)

Onderling is het prima. Zit vaak genoeg nog even wat Te babbelen met andere cspeccers.

Maar ik vrees een beetje voor volgend seizoen. Ga wel vol goede moed beginnen

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Verwijderd

-PassY- schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:17:
[...]
Merk het ook aan mezelf in practices. Rij er soms bewust een hpd vanaf om een punt Te maken dat ze niet handig bezig zijn. Ga echt niet mmeer vol in de remmen of aan de Kant. Ze rijden maar Om mij heen, en als ze dat niet kunnen ... Vette pech :)

[...]
Wel grappig dat je dit zegt want tijdens de practice van de Spa 24h had ik precies hetzelfde idee, als ze daar merken dat ze wel echt rekening moeten houden met de andere klasse dan gaat het misschien tijdens de race ook beter :) Dus heb daar heel weinig toegegeven aan de HPD's, waardoor ik nog wel eens een tow nodig had maar alles voor het goede doel toch :+

Uiteraard kun je dat tijdens de race maar beter niet doen :P

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-11 13:02

Arfman

Drome!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GM4syxn.png
oOo

Afbeeldingslocatie: http://www.kattenspul.nl/archief/goud1.jpg
oOo

:+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Kyp5ki
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-08 17:35
Vanochtend twee races gereden in de MX-5 op Summit Point Raceway. Eerste race start ik vanaf P2. In de eerste bocht verlies ik 1 plaats. In ronde 2 spint mij voorligger waar ik met alle geluk om heen kom en ik lig weer op P2 echter op dat moment is de auto op plek 1 al vertrokken en richt ik mij op P2. de auto op P3 is sneller dan mij en in ronde 7 verlies ik mijn plek. In ronde 10 maak ik een fout in bocht 1 die mij uiteindelijk nog 3 plekken kost en ik finish op P6, maar er had meer ingezeten.

In Race 2 start ik op plek 5 en iedereen komt goed de eerste bocht door, door een schakelfout van mij wordt ik ingehaald door 2 auto's waarna ik een leuk gevecht terecht komt met deze auto's door wat fouten voorin lig ik ondertussen weer op plek 5. In rondje 8 raakt mij voorligger net voor bocht 5 de auto op P3 en dwingt mij auto naar rechts waardoor ik op het gras terecht en drie plekken verlies. Uiteindelijk de race op P8 gefinisht.

iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Door al dat gezeur van de DP, heb ik maar een meme gemaakt.
http://members.iracing.co.../300/3325398.page#9160056

Het moet wel leuk blijven. :+

[ Voor 39% gewijzigd door Niellie41 op 17-08-2015 12:03 ]

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-11 10:44
-edit; dan staat mijn reply ook maar op het iForum-

http://members.iracing.co.../300/3325398.page#9160059

[ Voor 77% gewijzigd door gtrNL op 17-08-2015 12:06 ]

iRacing Profiel

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03:44

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond de AM en de Corvette in ons monday tournament op Mid Ohio.
We hebben er voor gekozen om het weer wat grippy te laten zijn zodat de auto's iet beter te handelen blijven als je de banden wat oververhit ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/15-3-MT-10.png

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• -PassY-
Lang zal je rijden,
Lang zal je rijden,
Lang zal je rijden in de gloria
In de gloria
In de gloriaaaaaaaaa

Hieper de piep ... VROEM VROEM

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Niellie41 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:02:

Dan reageer ik hier maar _/-\o_ :o

Cube Nuroad Race (2022)

• ThiJor
JoepW schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:09:
Vanavond de AM en de Corvette in ons monday tournament op Mid Ohio.
We hebben er voor gekozen om het weer wat grippy te laten zijn zodat de auto's iet beter te handelen blijven als je de banden wat oververhit ;)
[afbeelding]
Hmmm, keuzes, keuzes. Wie gaat voor de Aston, wie voor de 'Vette?

Mijn iRacing profiel

• gtrNL
De vorige twee maandagen zei ik "ik ben er bij" om het vervolgens niet te halen. Dus dat doe ik niet nog een keer.

Maar ik ben er wel bij. In de Aston

[ Voor 3% gewijzigd door gtrNL op 17-08-2015 12:58 ]

iRacing Profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

-PassY- schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:09:
[...]

Lang zal je rijden,
Lang zal je rijden,
Lang zal je rijden in de gloria
In de gloria
In de gloriaaaaaaaaa

:D

_O-

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Gruwel84
JazzGreenway schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 07:20:
[...]

Het is ook onmogelijk eens te worden met de wirwar aan auto's die we hebben, wat je ook doet er gaat altijd iemand's favoriete auto buiten de boot vallen. Met die nieuwe Corvette DP schieten we ook niet veel op, in plaats van dat de bestaande klassen uitgebreid worden krijgen we nu twee nieuwe series 8)7 Zou liever zien dat ze hun BMW en/of Aston Martin licentie gebruiken om wat GTE/GTLM toe te voegen, in plaats van zo'n Grand-Am gedrocht :P

Ook het splitting systeem wordt maar niet aangepakt, plus dat er geen enkele penalty is voor idioot rijgedrag maakt dat de serie niet lang interessant blijft. Er zal volgend seizoen weer een korte boost komen als iedereen in de nieuwe DP stapt, en daarna zal het weer afsterven tot we weer terug bij af zijn....

Er is veel potentie maar op een gegeven moment ga je ook wat medewerking van iRacing zelf nodig hebben.
Ja ik heb alle pagina's doorgelezen, indd ook over dat splitten, als er 6 mensen met een Riley zouden meedoen, en die worden dan alle 6 bij elkaar gezet, zou ik het eerder overwegen dan nu.
Ik heb vorig seizoen een race in de Riley op watkins glen gedaan, maar vond het helemaal niet leuk, Continue eenzaam aan het rijden en opletten voor de HPD's.

iRacing Profiel

• Gruwel84
Niellie41 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:02:

:) :) :) lol

iRacing Profiel

• Red Baron
  • Laatst online: 06-11 10:54
ThiJor schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:57:
[...]

Ik neem de AM in ieder geval, eindelijk eens m'n zelf gepainte team-skin uitlaten :P

Overigens heb ik afgelopen weekend al geoefend met de B-fixed op Mid-Ohio, dus dan kan het vanavond alleen maar meevallen O-)

[ Voor 19% gewijzigd door Red Baron op 17-08-2015 13:22 ]

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• -PassY-
ThiJor schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:57:
[...]

ik ga voor de Vette, omdat ik die denk ik het hardst de muur in kan rijden :+

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ga voor de AM.

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:09
Ik doe mee in de Vette, leuk baantje.

iRacing Profiel

Verwijderd

derx666 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:11:
Die FCY discussie was wel weer popcorn waardig inderdaad :) Waar maken mensen zich druk om vraag je je wel eens af. Zeker gezien het feit dat het waarschijnlijk nooit zal voorkomen, of hoogstens in een geval zoals we vorig jaar bij de start van de 1e race hadden... achja... mensen moeten gewoon wat te zeiken hebben.
Popcorn waardig inderdaad :) .

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Denk dat ik vanavond ook de Corvette pak. Die AM had ik toch wat meer moeite mee de laatste keer...

Cube Nuroad Race (2022)

Verwijderd

Misschien de DP toevoegen ;)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:51
Draait iRacing nu op DirectX 9 of "al" op 11?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• gtrNL
9

iRacing Profiel

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-11 13:52
Ik heb personal split times uitgezet en nu rij ik langzamer, maar maak ik minder fouten. Ik merkte dat dat balkje me toch wat opjaagde. Nu heb ik ruim een half uur gereden en alleen 3x offtrack. Slechts net buiten de baan, wanneer ik iets te vroeg instuurde ofzo.

Edit: En zojuist mijn eerst race van 15 laps gereden op summit point in de nvidia cup. Niet gekwalificeerd, maar ik begon op plek 6. Omdat ik heel voorzichtig was had ik na de eerste bocht direct de laatste plaats.

Daarna waren er wat ongelukken voor me die ik kon ontwijken, kon ik éen iemand echt inhalen en ik kwam op de 3e plek. Éen ongeluk reageerde ik te laat, maar had ik geluk dat ik een auto raakte, maar niet hard en dat ik door kon blijven rijden. Daarna dus op de 3e plek.

Ik had nog kans op de 2e plek toen hij een fout maakte, maar hij kwam terug op de baan, ging snel naar links om me te blocken. Ik ging naar rechts en hij ging ook weer naar rechts om te blocken. Mijn snelheid was veel hoger.

Nog een foutje gemaakt, waardoor ik redelijk dwars op het gras kwam, maar ik heb de auto onder controle gekregen. Uiteindelijk met 6 incident points de race uitgereden en 3e geworden.

Op wat foutjes en een te trage reactie op een ongeluk na geen verkeerde eerste race, denk ik.

http://members.iracing.co...id=14406113&custid=204510

[ Voor 68% gewijzigd door aicaramba op 17-08-2015 22:50 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Gruwel84
Mooi om te lezen, het wordt alleen maar leuker! :)

iRacing Profiel

• NickThissen
Dat is geen slecht resultaat :)

GT1 race was wel leuk, jammer dat het 'gevecht' vooraan een beetje uit elkaar viel en vooral om de rondetijden ging maar de auto voelde lekker en bleef ook goed na lange run. Weet niet wat Paul in de pits precies gedaan had maar daar won ik 5 sec op hem ofzo en dat was net genoeg voor de winst. Lang geleden, eindelijk weer eens een goed resultaat ipv crashen in lap 1 ofzo :p

Mijn iRacing profiel

• Gogol
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10 08:12
aicaramba schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:37:
Ik had nog kans op de 2e plek toen hij een fout maakte, maar hij kwam terug op de baan, ging snel naar links om me te blocken. Ik ging naar rechts en hij ging ook weer naar rechts om te blocken. Mijn snelheid was veel hoger.
Ik vraag me af of je dat 2x mag doen?

• aicaramba
Gogol schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 01:05:
[...]
Ik vraag me af of je dat 2x mag doen?
Voor zover ik weet niet, maar om daarvoor te reporten lijkt me ook nogal wat overdreven. Ik kon op tijd remmen dus hij heeft geen opzettelijk ongeluk gemaakt ofzo.

Dus ja, wat doe ik er aan?

Edit: het is officieel tegen de sporting code en alles wat tegen de sporting code is kun je reporten.

Ik ga na het werk de replay hier plaatsen, dan kunnen jullie oordelen of jullie het onrechtmatig blocken vinden, of niet. Als jullie dat vinden report ik hem, maar ik denk dat FIRST wel betere dingen te doen heeft dan een klein blocking incident in rookies. Dat komt volgens mij aan de lopende band voor.

[ Voor 36% gewijzigd door aicaramba op 18-08-2015 07:40 ]

Verwijderd

Ik heb niet het gevoel dat ze er veel mee zullen doen. Het is een kinderachtige rijstijl, en loopt ook vaker slecht af dan dat het goed afloopt. Maar zo te zien was dat ook een nieuwe rijder en die heeft nog weinig kennis/ervaring dus zal nog een hoop moeten leren :)

Maar 3e plek is zeker een mooi resultaat, goed gedaan!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2015 07:59 ]

• aicaramba
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 07:57:
Ik heb niet het gevoel dat ze er veel mee zullen doen. Het is een kinderachtige rijstijl, en loopt ook vaker slecht af dan dat het goed afloopt. Maar zo te zien was dat ook een nieuwe rijder en die heeft nog weinig kennis/ervaring dus zal nog een hoop moeten leren :)

Maar 3e plek is zeker een mooi resultaat, goed gedaan!
Ik denk ook niet dat ze er iets mee zullen doen.

Het was overigens geen nieuwe rijder, hij wist goed wat hij deed. Zijn inhaalacties waren schoon, ook bij de start wist hij welk gaatje hij moest hebben.

Het blocken ging heel bewust. Hij kwam de weg op en bleef mooi aan de rechterkant. Toen hij zag dat ik er aan kwam stuurde hij vrij plotseling naar links. Toen week ik uit naar rechts en deed hij weer hetzelfde. Dat was 100% bewust.

Na de race zei ik: Nice blocking, Jens. En hij zei: Thanks : )

Maar inderdaad. Ik ben ook blij met de 3e plek. Niet te veel problemen gehad. Ik was ook sneller dan de achterblijvers. Zij maakte allemaal netjes plaats, dus dat is wel goed van hun. Ook bij inhaalacties en de start werd er goed ruimte voor elkaar gelaten. Dus de buitenbocht houden als er iemand aan de binnenkant zat. Ondanks de crash vond ik dat er netjes werd gereden.

De nr2 was iets sneller dan ik, maar maakte wat meer fouten en de nr1 was duidelijk sneller.

Al reed ik op het einde zelf niet snel meer, omdat ik veilig wilde finishen. Ik had een grote voorsprong op de nr4, dus ik nam geen risico's.

[ Voor 27% gewijzigd door aicaramba op 18-08-2015 08:57 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:57

BM

Moderator Spielerij
aicaramba schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:09:
[...]
Het blocken ging heel bewust. Hij kwam de weg op en bleef mooi aan de rechterkant. Toen hij zag dat ik er aan kwam stuurde hij vrij plotseling naar links. Toen week ik uit naar rechts en deed hij weer hetzelfde. Dat was 100% bewust.
Dan kun je 'm prima protesten. Zelfs al doen ze er nu niks mee, dan heeft ie vast een (kleine) aantekening in z'n profiel. Dit soort gedrag is gewoon niet de bedoeling, en zeker als ie verder wel netjes/correct rijd moet ie dit soort dingen niet gaan doen. Laat 'm daar dan maar op gewezen worden.

Je moet het natuurlijk zelf weten, en aangezien er niemand gecrashed is zou ik het zelf misschien ook niet doen, maar tis niet raar als je het wel doet.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Verwijderd

Matige race gehad gisteren. Kreeg er niet echt een ritme in, met name T2 en de heuvels. In het begin kon ik nog bij Nick aanklampen, maar zag al dat inhalen niet echt reeel was tenzij Nick grote fouten zou gaan maken. Het gat bleef tussen de 1 en 2 seconden schommelen tot ik aan het einde van het achterste rechte stuk m’n rempunt compleet miste en rechtdoor ring. Tijdens de pitstop verloor ik ook nog wat tijd. Ik nam daar 4 gallons mee, waarschijnlijk meer dan Nick. Daarna was het gat te goot om nog kans te hebben en Paul was er ook weer ruimschoots voorbij. Nog een keer gespind op de curbs bij het uitkomen T1 en daarna de race uitgereden.

Verder wel weer prima vermaakt. :)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik was gisteren zeer tevreden.
Het was lang geleden dat ik zo lang achter het stuur had gezeten.
Bewust achteraan gestart en vrij snel naar plek 10 opgeklommen.
Voor de zekerheid wat eerder gestopt, maar echt niet ontevreden.
Blijft een leuke uitdagende baan!
En feli Nick met de win.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Gisteren viel tegen. In de practice ging het redelijk, maar in de quali kon ik de snelheid niet vinden, waardoor het p6 of p7 ofzo werd.
De race ging helemaal dramatisch. Uitkomen bocht 1 ineens overstuur, en zo hup links de muur in. Schade leek mee tevallen, maar ik verloor een beetje topsnelheid. Lag wel meteen achteraan, en zo maar proberen terug naar voren te rijden. Helaas kwam ik niet echt in een goed ritme, en maakte ik teveel foutjes, waardoor m'n rondetijden redelijk belabberd waren. Na een paar rondes kwam ik er ook nog achter dat ik vergeten was mijn tank te vullen na de quali (waar ik gelukkig niet met heel weinig brandstof gereden had). Dit zou een vroege pitstop met lang tanken worden...
Door uitvallers klom ik langzaam op naar de top 10, en lag op p8 toen ik de pits in moest. moest iets van 35 liter tanken, dus stond best een tijdje stil :) Na de pitstops begon ik langzaam maar zeker meer in m'n ritme te komen, en begon ik een klein beetje in te lopen op mijn voorliggers. Helaas ging het toen weer mis. Een tankslapper bij het uitkomen van bocht 1, en deze keer ging het rechtsaf richting de banden... pfff...
Uiteindelijk net in de top 10 uitgereden, maar het was zeker niet mijn avond gisteren :)

Cube Nuroad Race (2022)

• -PassY-
mijn race begon best goed. Starte vanaf P11 wat ik na mijn tijden in de practice echt niet verwacht had.

Vervolgens gaat de persoon voor bij de start links de muur in. Ik er nog rechts voorbij, maar Bas en Michel hadden wat problemen daardoor.

Lang op P9 gereden zelfs. Tot ik in ronde 7 de bocht links af over de heuvel heen niet meer hou en er gewoon ondersturend af ga.

Vervolgens Bob achter me. Kleine wiggle bij het uitkomen van T1, dus met zijn 2 naast elkaar richting T2. Zat aan de binnenkant, maar schatte de grip verkeerd in denk ik. Remde een stuk eerder, maar er leek wel of er niks gebeurde. Dwars de bocht in, om vervolgens Bob geen kans meer te geven ergens heen te gaan waardoor hij zijn voorkant onder mijn achterkant zet :'(

Toen maar even in de MX5 gestapt om af te kicken :P

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-11 14:11

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik had niet zo'n probleem met deze combi. Met dit weer is de Aston goed te rijden vind ik. Kwalificeerde me op een 5de plek waar ik tevreden mee was. Bob stond voor me maar gaf al aan dat die niet zo zeker was met de auto. Al vrij snel in de race verloor hij hem dan ook in de laatste sectie. Kon er gelukkig omheen en daarna was het vooral in de spiegels kijken met Nick 2 en Deni die achter me lagen. Rudy en Nick 1 lagen al 5 seconden voor en die bijhalen ging hem toch niet worden.
Paar keer goed moeten verdedigen door wat slechte exits van mij maar p4 kunnen behouden. Nick 2 spinde echter tijdje later en omdat Deni niet veel later de pit in dook kwam ik alleen te liggen. Eigenlijk niemand meer in de buurt gehad daarna en na mijn pitstop had ik een gat van 10 seconden voor en achter me. Zo vrij makkelijk p4 kunnen pakken.

iRacing Profiel

Verwijderd

-PassY- schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:25:
[...]
Zat aan de binnenkant, maar schatte de grip verkeerd in denk ik. Remde een stuk eerder, maar er leek wel of er niks gebeurde. Dwars de bocht in, om vervolgens Bob geen kans meer te geven ergens heen te gaan waardoor hij zijn voorkant onder mijn achterkant zet :'(
[...]
Stiekem liggen de marbles er al, maar je ziet ze niet! :P

Ik heb vandaag weer 6 banen aangeschaft, degene die ik nog miste voor BES Seizoen 4 en GES Seizoen 2!

Dus ik kan nu sowieso deze series meerijden. En hopelijk nu ook wat vaker op de Monday Tournaments. Mis alleen nog een aanzienlijk aantal auto's... Plus heb vaak avonddiensten waardoor ik alsnog niet kan meedoen. Klinkt in ieder geval alsof het elke week weer een groot feest is en dat wil ik niet missen! :P

• -PassY-
Of ik had last van brake fading :p Volgens Tony zit dat er ook in.

Maar als dit al zonder marbles was, dan weet ik al 1 plek waar ik niet ga rijden als ze er wel zijn :D Verdedig ik wel de buitenkant met later remmen :p

• Ithric
-PassY- schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:25:
mijn race begon best goed. Starte vanaf P11 wat ik na mijn tijden in de practice echt niet verwacht had.

Vervolgens gaat de persoon voor bij de start links de muur in. Ik er nog rechts voorbij, maar Bas en Michel hadden wat problemen daardoor.
Helaas inderdaad, volgens mij werkte het naar rechtskijken niet bij Bas. :o (DK stuk :+ ?)
Ik zat vanaf de laatste bocht netjes naast Bas en probeerde al zoveel mogelijk rechts te gaan rijden, toen werd ik steeds verder geknepen door Bas. (Die dus niet wist dat ik naast hem zat, helaas ;( )

Had redelijk tempo in de Vette, na een rondje achterstand kon ik nog wel wat rondjes meedoen.
Helaas maakte ik toen zelf een fout bij de laatste bocht (naar links) en ging recht de pitmuur in.
Toen weer bijna een minuut tow, vond ik het wel welletjes dan rijdt je niet lekker meer en minstens 2 rondjes achterstand dan al.

Ach het was weer eens te verwachten, na 2x een 5de plaats. :+

iRacing Profiel

• Red Baron
NickThissen schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 23:51:
Weet niet wat Paul in de pits precies gedaan had maar daar won ik 5 sec op hem ofzo en dat was net genoeg voor de winst. Lang geleden, eindelijk weer eens een goed resultaat ipv crashen in lap 1 ofzo :p
Tijdens de practice had ik nog even gekeken hoe lang een banden wissel duurde.
Het bleek dat je tijdens het wisselen van de banden ongeveer 40 liter tankte.
Totaal had ik 68 liter nodig voor de race, en omdat ik verwachtte dat iedereen wel met een volle tank zou starten en op het einde een splash & dash zou doen leek het me wel leuk om het toch maar anders aan te pakken.

Dus heb ik bij de start maar 30 liter meegenomen en bij de pitstop 40 liter getankt en banden gewisseld.
Ik had gehoopt dat de de lichtere auto aan het begin en met name de verse bandjes op het moment dat iedereen op oud rubber reed de extra tank-tijd wel zou compenseren, maar de banden hielden zich veel beter dan ik verwacht/gehoopt had.
Daarnaast was ik na m'n pitstop ook iets te hard aan het pushen en maakte ik veel kleine foutjes en de rondetijden waren dan ook niet erg constant / snel genoeg. Na Nick's stop zat ik er dus 2 seconden achter o.i.d. en kwam in de resterende rondes niet meer zo dichtbij dat ik wat kon proberen helaas.

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Ithric schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:32:
[...]

Helaas inderdaad, volgens mij werkte het naar rechtskijken niet bij Bas. :o (DK stuk :+ ?)
Ik zat vanaf de laatste bocht netjes naast Bas en probeerde al zoveel mogelijk rechts te gaan rijden, toen werd ik steeds verder geknepen door Bas. (Die dus niet wist dat ik naast hem zat, helaas ;( )
Ja, sorry nog daarvoor. Ik moest ook wat, want die persoon die de muur in was gereden kwam ook weer op mij af, maar ik had kunnen remmen als ik had geweten dat jij naast me zat.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• Ithric
Linc schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:57:
[...]
Ja, sorry nog daarvoor. Ik moest ook wat, want die persoon die de muur in was gereden kwam ook weer op mij af, maar ik had kunnen remmen als ik had geweten dat jij naast me zat.
Geeft niet Bas, was meer als grapje het berichtje (Zie ook de smilies),
Ik kon op het moment zelf ook niet heel veel meer, want ik overzag ook niet alles omdat ik juist op het gras letten. (had zelf ook kunnen remmen namelijk)

Het ging allemaal helaas niet goed, maar het was gelukkig niet met opzet. (Heb zelf ook wel dat soort rot momenten waar ik de schuldige was)

Wat ik dan altijd jammer vind is dat je eigenlijk meteen uit een ritme bent en nergens meer om vecht (kan je ook niet echt anders oplossen, dus niks naar Iracing ofsow),

Ach ja, zoals gezegd was mijn 5de plek streak nu over en viel ik weer eens uit. :o (zoals wel vaker helaas 8)7 )

iRacing Profiel

• NickThissen
Misschien is het een idee om bij de langere races (niet de korte) gewoon af te spreken dat de mensen die in lap 1 ofzo crashen even op elkaar wachten en vanuit de pits een 'restart' doen (en dan niet pal voor de leider natuurlijk)? Gebeurt elke race wel iets (ik ook nog vorige week) en het is toch leuker om dan nog wat te kunnen racen ipv alleen je rondjes afmaken.

Mijn iRacing profiel

• Ithric
NickThissen schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:49:
Misschien is het een idee om bij de langere races (niet de korte) gewoon af te spreken dat de mensen die in lap 1 ofzo crashen even op elkaar wachten en vanuit de pits een 'restart' doen (en dan niet pal voor de leider natuurlijk)? Gebeurt elke race wel iets (ik ook nog vorige week) en het is toch leuker om dan nog wat te kunnen racen ipv alleen je rondjes afmaken.
Ja, voor mij is het wel een reden om te stoppen soms dan. (als je echt in niemandsland zit en je wil ook niet iemand anders zijn race verknallen)
Dan ben ik soms wat terughoudend om met mensen om positie te vechten. :o

iRacing Profiel

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Max is alvast aan het oefenen voor komend weekend ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4kmZNUn.png

Verwijderd

haha geinig :D

Verwijderd

roelg90 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:52:
Max is alvast aan het oefenen voor komend weekend ;)

[afbeelding]
Als hij zondag een goed resultaat haalt en 1x meld in een interview dat hij goed heeft kunnen oefenen in iRacing, dan zijn er volgende week een hoop F1 helden bij die zich Senna wanen :Y .

• -PassY-
Huh, wie moet ik dan zijn? O-)

/edit: Andrea de Cesaris/Crasharis? :p

[ Voor 10% gewijzigd door -PassY- op 18-08-2015 16:42 ]

Verwijderd

-PassY- schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:31:
[...]

Huh, wie moet ik dan zijn? O-)

/edit: Andrea de Cesaris/Crasharis? :p
Hoe heette die rus die al die ferrari's afschreef ook alweer :P

• -PassY-
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:23:
[...]

Hoe heette die rus die al die ferrari's afschreef ook alweer :P
Deze?

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Kogay deed alleen rally cross, hij heeft ze niet afgeschreven.

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Hij heeft zijn best gedaan om de auto proberen af te schrijven :+ :+ :+ :+

[ Voor 19% gewijzigd door PatrickPost1972 op 18-08-2015 17:36 ]

iRacing Profiel Game Pc

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:15
Die Ferrari had daar remproblemen, dat Kogay dat niet aanvoelde zegt natuurlijk wel een klein beetje iets over zijn talent. Normaal gesproken blijf je met remproblemen, zeker op Monza, natuurlijk niet door rijden. Dus wellicht dacht hij zelf ook wel dat het zijn eigen fouten waren :+

http://www.dailysportscar...focus-rinaldi-racing.html
The contrast with Monza 2014 couldn’t have been starker: then, after a typically strong qualifying performance and opening stint from Seefried, Kogay got in the car and struggled with a brake problem, going off the track several times. And after a very serious crash at Spa involving the Kessel Ferrari of Marcus Mahy, the Russian stood down from the cockpit and hasn’t raced at a Blancpain event since.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• -PassY-

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:25:......GES regels zien er ook goed uit, alleen is het wel mogelijk een restart na een full course yellow uit te voeren in 3 fasen (per klasse)? Niet dat ik een full course yellow verwacht.
Aangepast en gepubliceerd.
Tevens hebben we een kleine verlaging van de iRating eis doorgevoerd voor de GT3 en GTC.

http://www.got-racing.eu/...ds/GES_S2_Regulations.pdf

Dank voor het meedenken ;)

Ennuh de pre-registration voor de GES is open!
KLIKKERDEKLIK

• Andy2125
NAB Racing heeft het formulier ingevuld! :D Was wel even verwarrend of ik nu alle namen in hetzelfde vakje moest invullen :p

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Andy2125 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:26:
NAB Racing heeft het formulier ingevuld! :D Was wel even verwarrend of ik nu alle namen in hetzelfde vakje moest invullen :p
Moeilijk he :)

• Andy2125
Gelukkig geen minimum iq vereisten ;)

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Andy2125 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:31:
Gelukkig geen minimum iq vereisten ;)
Breng ons niet op een id!

• -PassY-
Zijn er mensen geintresseerd om met Nick (Koolen) en mij samen in de Cspec te gaan rijden in de GES. Enigste is wel dat ik de eerste race er niet bij kan zijn, en Nick de 2de niet.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Er zijn al 30 pre-reg teams voor de GES ;)

• PatrickPost1972
Excuses heren dat ik gister ineens weg was in teamspeak maar de reden lijkt me duidelijk :

nieuws: Dns-storing Ziggo is dinsdagnacht opgelost

iRacing Profiel Game Pc

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
PatrickPost1972 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:45:
Excuses heren dat ik gister ineens weg was in teamspeak maar de reden lijkt me duidelijk :

nieuws: Dns-storing Ziggo is dinsdagnacht opgelost
Dat vermoeden had ik al toen ik het bericht las.

• ThiJor
Tja, mijn race van maandag, ik had totaal geen gevoel in die Aston. Leek wel alsof hij op luchtkussens rondreed. Kwalificatie tijd was niet super, maar zo slecht nu ook weer niet vergeleken met mijn oefentijden.

De race dan, er was al een crash bij de start, waar ik redelijk makkelijk voorbij kwam. Een paar rondjes later gaat er een auto dwars in die linkse knik voor de lange doordraaier op het einde. Ik trap mijn rem iets te hard in en ga ook rond. Ik laat een paar auto's voorbij die er aan kwamen en wou toen terug erop rijden, maar had de snelheid op dat punt wat onderschat en knal er zo bijna iemand anders uit. Sorry daarvoor.

Toen maar gestopt omdat ik, zoals gezegd, totaal geen gevoel had in die auto.

Voor de GES, het lijkt dat er bij ons in het team weinig animo is deze keer, met ook de NES en BES op het programma. Ik ben dus van de partij voor Race Control.

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ThiJor schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:53:
.....Ik ben dus van de partij voor Race Control.
Super!

[ Voor 56% gewijzigd door JoepW op 19-08-2015 11:48 ]

• PatrickPost1972
Ik race ook niet mee, maar ben wel heel nieuwsgierig hoe racecontrol te werk gaat, is het mogelijk om hier mee te kijken cq te luisteren.

iRacing Profiel Game Pc

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
PatrickPost1972 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:55:
Ik race ook niet mee, maar ben wel heel nieuwsgierig hoe racecontrol te werk gaat, is het mogelijk om hier mee te kijken cq te luisteren.

[...]
Prima. En je kan vrij snel ook behulpzaam zijn. Dus graag!

• Kyp5ki
Zo vlak voor mijn vakantie besloten dat ik iets anders wou proberen dan de MX-5 en heb gekozen voor de Skip Barber op Spa. Een leuke auto op een geweldig circuit. Ik was als 11e gekwalificeerd voor de race na een wilde en niet foutloze ronde lag ik op een 6e plek. In ronde 3 maak ik een fout en spin ik Pouhon waardoor ik 3 plaatsen verlies. Uiteindelijk de race in mijn eigen tempo zonder fouten uitgereden en als nog op een mooie 6e plaats gefinisht. Hieronder een filmpje van de start en 1e ronde

iRacing Profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

De Radical krijgt niet alleen headlights maar ook taillights en dashboard lights. Daarnaast komt er een Week 13 promotie met de Prototype Challenge.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Kyp5ki schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:43:
Zo vlak voor mijn vakantie besloten dat ik iets anders wou proberen dan de MX-5 en heb gekozen voor de Skip Barber op Spa. Een leuke auto op een geweldig circuit. Ik was als 11e gekwalificeerd voor de race na een wilde en niet foutloze ronde lag ik op een 6e plek. In ronde 3 maak ik een fout en spin ik Pouhon waardoor ik 3 plaatsen verlies. Uiteindelijk de race in mijn eigen tempo zonder fouten uitgereden en als nog op een mooie 6e plaats gefinisht. Hieronder een filmpje van de start en 1e ronde

[video]
In T1 na de start hield je wel wat weinig rekening met het harmonica effect van meerdere auto's die aanremmen voor een bocht. Dat ging maar bijna net goed. ;)
En netjes wat ongelukken en overige rare acties ontweken.

• PatrickPost1972
Arfman schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:54:
De Radical krijgt niet alleen headlights maar ook taillights en dashboard lights. Daarnaast komt er een Week 13 promotie met de Prototype Challenge.
Echt!!!!!! Dan weet ik wat ik week 13 ga rijden :P :9 :P :9 .
Waar heb je dit gelezen?

iRacing Profiel Game Pc

• Kyp5ki
JoepW schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:03:
[...]

In T1 na de start hield je wel wat weinig rekening met het harmonica effect van meerdere auto's die aanremmen voor een bocht. Dat ging maar bijna net goed. ;)
En netjes wat ongelukken en overige rare acties ontweken.
Iets te Enthousiast gestart maar ook hier leer je weer van.

iRacing Profiel

• aicaramba
Met de mazda mx5 cup is het nu leguna seca. Ik heb echt veel moeite met die baan. Ik heb de baan al ooit gereden in gran turismo 3, maar ik heb zo veel moeite met alle snelle bochten.

Ik heb heel vaak dat ik een offtrack krijg omdat ik op het zand rij (wat overigens heel snel triggert) en mijn rondetijden zijn redelijk belabberd (in de 1:46 meestal). De laatste training heb ik in ieder geval redelijk constant kunnen rijden en een flink aantal rondes niet gespind ofzo.

Edit: zojuist verbeter ik mn beste ronde met 1 volle seconde naar 1:45.05.

[ Voor 7% gewijzigd door aicaramba op 19-08-2015 20:13 ]

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01:14

Oxigeon

En zo is dat!

Heb me vandaag een nieuwe laptop aangeschaft. En deze draait als het goed is weer iracing. Denk dat ik me dus morgen nog maar eens iracing aanschaf. Heb laatst een mikte gekregen dat ik me weer kon heractiveren voor 9 dollar, 3 maanden. Hoop dat hij dan eindelijk eens fatsoenlijk draait. Zal nog wel niet met de grote jongens meek unne draaien. Want zoals ik me kan herrineren heb ik nog geen hoge licenties haha

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Arfman

Arfman

Drome!

PatrickPost1972 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 18:23:
[...]

Echt!!!!!! Dan weet ik wat ik week 13 ga rijden :P :9 :P :9 .
Waar heb je dit gelezen?
Post van Tony in het Prototype forum.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Welke teams van GoT gaan mee doen met de NES?
Hier de beschrijving van het registratieproces / pre-qualifying: http://members.iracing.co.../175/3314944.page#9166997

Verwijderd

JoepW schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:43:
Welke teams van GoT gaan mee doen met de NES?
Hier de beschrijving van het registratieproces / pre-qualifying: http://members.iracing.co.../175/3314944.page#9166997
Het format is wel drama gevoelig, want je gaat ongetwijfeld traffic tegen komen van anderen die ook aan het kwalificeren zijn :) .

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:23:
[...]

Het format is wel drama gevoelig, want je gaat ongetwijfeld traffic tegen komen van anderen die ook aan het kwalificeren zijn :) .
Alles wat we kiezen, is drama gevoelig. Het gaat nu niet zo zeer alleen om de tijd hè.
Het interesseert mij wat dat betreft niets meer. First come first serve werkt duidelijk niet en wij willen geen hot lappers. Iedereen gaat traffic tegen gekomen.

[ Voor 18% gewijzigd door Niellie41 op 20-08-2015 10:40 ]

• NickThissen
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:23:
[...]

Dat is toch juist de bedoeling?

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Niellie41 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:35:
[...]

Alles wat we kiezen, is drama gevoelig. Het gaat nu niet zo zeer alleen om de tijd hè.
Het interesseert mij wat dat betreft niets meer. First come first serve werkt duidelijk niet en wij willen geen hot lappers. Iedereen gaat traffic tegen gekomen.
Dat snap ik, ik vind het ook een mooie manier om nieuwe teams te selecteren (als een soort examen voor een race license). Teams zijn overgeleverd aan de mening van de mensen die beoordelen en niet aan een zwart-witte beoordeling.

Daar gaat natuurlijk wel drama uit komen door de waarschijnlijk al bekende mensen die het 'nergens' mee eens zijn...

Ik ga het weer met vermaak volgen en respect voor alle energie die jullie erin steken! En natuurlijk ook Joep en Nick voor de GES. :)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:51
Even een 'noob' vraagje m.b.t. iRacing. Om vanuit Rookie naar D-License te gaan.
Is dan het volgende vereist

- 2 races
of
- 4 Time Trials
of
- SR van 3.00

Of is de SR van 3.00 sowieso vereist? Ongeacht het aantal races en Time Trials die je gereden hebt?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
SR > 3 is sowieso nodig, maar met wat oefenen en netjes rijden zou dat geen probleem mogen zijn.

Verwijderd

Rivanov schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:20:
Even een 'noob' vraagje m.b.t. iRacing. Om vanuit Rookie naar D-License te gaan.

- 2 races
of
- 4 Time Trials
of
- SR van 3.00

Of is de SR van 3.00 sowieso vereist? Ongeacht het aantal races en Time Trials die je gereden hebt?
3.0+ is vereist aan het einde van het seizoen. Wil je eerder een licentie omhoog zul je 4.0+ moeten behalen.

Time Trials is de makkelijkste manier om uit de rookie klasse te komen en kost denk ik ook niet heel veel tijd. Ik had van D->C 12 time trial sessies gedaan. Op de oval is dat heel wat saaier in je eentje even 100+ rondjes rijden in een half uurtje. Van rookie naar D zal dat waarschijnlijk de helft zijn.
Zie hier de verhoudingen van license en safety rating.
http://members.iracing.co...ts/list/2220.page#3141497

moet je niet in slaap vallen tijdens de sessie want met incjes schiet het niet op
http://members.iracing.co...onid=2738800&custid=36426

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2015 12:37 ]

• Ithric
Rivanov schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:20:

- 2 races
of
- 4 Time Trials

of EN
- SR van 3.00

Fixed that for yah. :+
Momenteel kan je Rooki -> D altijd meen ik en daarna is het in Week 13 of boven 4.00 dacht ik. (Voor D->C, C->B en B->A.)

iRacing Profiel

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01:14

Oxigeon

En zo is dat!

Zojuist weer lid geworden van iRacing. Ben op dit moment de benodigde software aan het downloaden. Heb met reeds al aangemeld op de website van got-racing.eu

EDIT: Om de een of andere reden kan ik nog niet inloggen op de got-racing.eu website. Nog eventjes wachten dus :)

[ Voor 27% gewijzigd door Oxigeon op 20-08-2015 12:47 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• aicaramba
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:36:
[...]

3.0+ is vereist aan het einde van het seizoen. Wil je eerder een licentie omhoog zul je 4.0+ moeten behalen.

Time Trials is de makkelijkste manier om uit de rookie klasse te komen en kost denk ik ook niet heel veel tijd. Ik had van D->C 12 time trial sessies gedaan. Op de oval is dat heel wat saaier in je eentje even 100+ rondjes rijden in een half uurtje. Van rookie naar D zal dat waarschijnlijk de helft zijn.
Zie hier de verhoudingen van license en safety rating.
http://members.iracing.co...ts/list/2220.page#3141497

moet je niet in slaap vallen tijdens de sessie want met incjes schiet het niet op
http://members.iracing.co...onid=2738800&custid=36426
Is het niet juist slimmer om wél in echte races je safetyrating omhoog te halen?
Misschien is het makkelijker in time trials, maar het lijkt me juist dat de ervaring van een echte race op termijn waardevoller is.

Even wat rekenen: Ik had laatst mijn eerste race gehad. Ik begon met een safety rating van 2,5 en na de race had ik 2,64. Ik heb dus 0,14 omhoog gegaan.

Ik had 150 bochten gemaakt met 6 incident punten wat neer op 1 incident punt per 25 bochten.

Volgens deze tabel zou mn safety rating voor deze ene race rond rookie 4,2 moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n261/cosmicpope0808/iRacing/CPIChart.jpg

Oftewel 1,7 hoger dan wat ik op dat moment had. 1,7/0,14=12,14. Dus een race heeft ongeveer 1/12e effect op je safety rating.

Wil je na 2 races boven de 3.0 zitten moet je dus 0,5 omhoog per 2 races en 0,25 omhoog per race. Je zal dus ongeveer 6 incidentpunten per 150*(0.25/0.14)=268 bochten moeten behalen.. Oftewel 1 incident punt per 44,6 bochten..

Ik weet niet of ik daadwerkelijk zo mag rekenen.. Mja.. Heb ik nu maar even gedaan :P

• Red Baron
aicaramba schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:06:
[...]

Is het niet juist slimmer om wél in echte races je safetyrating omhoog te halen?
Misschien is het makkelijker in time trials, maar het lijkt me juist dat de ervaring van een echte race op termijn waardevoller is.
:Y

Pagina: 1 ... 84 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.