DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Werd eigenlijk wel eens tijd.Just an FYI, we will be sending out a simple questionnaire/poll to all members today related directly to iRacing. It is 40 some odd questions but should only take a few minutes to fill out. Just about all the questions are either Yes/No or Multiple Choice. The data received from the poll will be helpful additional information for us as we move forward. We greatly appreciate you taking the time to fill it out!!!
If you do not get the email, check your spam or junk mail folder. Also be aware that if you "opted" out from receiving emails from us, you will not receive it.
Hopelijk meer geluk op de volgende track
iRacing profiel FF14: Kirito Jojonji | Zodiark
vandaagNiellie41 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:16:
We krijgen binnenkort een enquête van iRacing.
[...]
Werd eigenlijk wel eens tijd.
Ik laat me wel inhalen door een HPD, en daar laat ik het bij
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
IngevuldNiellie41 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:16:
We krijgen binnenkort een enquête van iRacing.
[...]
Werd eigenlijk wel eens tijd.
Weinig echt verrassende vragen imho. Ben wel benieuwd wat ze doen met de suggesties, met name de laatste paar vragen zijn wel interessant met oog op de toekomst. De vragen zoals welke features kijk je het meest naar uit die nu in ontwikkeling zijn, dingen die nog moeten komen die je interessant vind (bijv. regen, dynamisch dag/nacht, etc).
Tevens welke baan en auto je het liefst zou toevoegen.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Heb ook de vragenlijst ingevuld en inderdaad Le Mans ingevuld bij circuit dat ik graag wil in Iracing.
Vanavond maar weer GT1? mee doen, hopelijk gaat dat wat beter dan gisteren. (anders GT3 oefenen)
Gister ook weer mee kunnen doen met de Maandag avond race. HPD is niet echt mijn auto maar met de setup van Nick kon ik redelijk mee komen. Race gestart als 12de en ree al snel in de top 10. Jammer genoeg brak de auto in een keer uit bij volgas Blanchimont door willen gaan. Toch vreemd dat die auto 10x zonder problemen daar doorheen komt vol gas en in een keer bam weg is. En dan is er ook geen houden aan, maar goed zonder schade weer verder kunnen rijden. Alleen wel op p14. Gelukkig hadden meer mensen last van de on-voorspelbaarheid van de auto en ree ik tegen het einde weer in de top 10. De laatste ronde nog leuk kunnen vechten met Nick en Kirster. Waarbij ik nog in de laatste ronde Kirster probeerde in te halen in de busstop. We raakte elkaar wel heel even maar zonder gevolgen. Kwam alleen daardoor niet voor hem de busstop uit maar gelukkig kon Nick er ook niet van profiteren. Zo als 7de gefinisched.
Nope, ik heb het bij Circuit de la Sarte gehouden
En TT Circuit Assen, en de Red Bull ring
De vragen wat ik het liefst wil heb ik leeg gelaten. Alle opties vind ik onzin (dirt, motogp, etc etc).
Zit wel te wachten op DX11
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Wat hadden jullie bij verdere uitbreidingen qua auto's/klasses? Ik heb karten als eerst en rallycross als tweede.
Verwijderd
Buiten MotoGP en Karten zijn alle antwoorden dirt. Lijkt me wel leuk, maar eerst surface en banden model nagenoeg bugvrij en correct. MotoGP, vond ik trouwens wel heel vaag.
Ook de career mode met AI vond ik vreemd, tenzij ze misschien een portal richting consoles ambiëren. Het hele punt is dat iRacing bedoeld is om tegen andere (mensen) te rijden. Daar kun je prima zelf je career inplannen als je een dergelijk traject wil volgen.
Baan heb ik tactisch Le Mans gekozen. Op de whatsapp zie ik de voorbereidingen van SFH langskomen voor een event met rF2. Hoewel ik niet (kan) deelnemen kriebelt het wel enorm om een 24h te rijden.
Als wagen het ik de nieuwe DP ingevuld. Voor mij als niet downforce rijder een wat aparte keuze
Verder Surface en Physics, dag/nacht transitie. Daarna regen pas, dynamische surface is net als Niel iets waar ik enorm naar uitkijk. Ook weer met rF2 zie je dat op Le Mans rondetijden fluctueren tussen 3:52 en ~3:58 afhankelijk van track condities.
De fixed vs open heb ik allemaal open gekozen. En zowel op road als oval langere races gekozen. Natuurlijk wel netjes aangegeven dat ik geen officiële races rijdt.
Vraag over leeftijd was confronterend
Zin in vanavond, heb sinds vorige week wel vorderingen gemaakt en op een soepele baan als Spa blijken m'n diff instellingen gewoon niet te werken, heb ik mechanische over rotatie in de langzame bochten en Aero onderstuur in de snellere bochten. Kwa pressures hoorde ik dat hogere pressures beter zouden werken, zelf merk ik dat tussen de 25 en 26 psi (
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2015 12:46 ]
Ik denk dat al die vragen puur om te 'testen' waren of er uberhaupt interesse in is. Ik denk niet dat ze er heel serieus over nadenken. Overigens hebben ze wel al AI voor te testen alleen is die niet zo slimVerwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:24:
Ik vond het een aparte survey en kon niet echt het doel eruit halen, of er zijn er meerdere.
Buiten MotoGP en Karten zijn alle antwoorden dirt. Lijkt me wel leuk, maar eerst surface en banden model nagenoeg bugvrij en correct. MotoGP, vond ik trouwens wel heel vaag.
Ook de career mode met AI vond ik vreemd, tenzij ze misschien een portal richting consoles ambiëren. Het hele punt is dat iRacing bedoeld is om tegen andere (mensen) te rijden. Daar kun je prima zelf je career inplannen als je een dergelijk traject wil volgen.
Baan heb ik tactisch Le Mans gekozen. Op de whatsapp zie ik de voorbereidingen van SFH langskomen voor een event met rF2. Hoewel ik niet (kan) deelnemen kriebelt het wel enorm om een 24h te rijden.
Als wagen het ik de nieuwe DP ingevuld. Voor mij als niet downforce rijder een wat aparte keuze. Is ook meer voor diversietijd in de endurance klassen wat nu 4x GT3 heeft, 2x GT1 en 1X LMP2.
Verder Surface en Physics, dag/nacht transitie. Daarna regen pas, dynamische surface is net als Niel iets waar ik enorm naar uitkijk. Ook weer met rF2 zie je dat op Le Mans rondetijden fluctueren tussen 3:52 en ~3:58 afhankelijk van track condities.
De fixed vs open heb ik allemaal open gekozen. En zowel op road als oval langere races gekozen. Natuurlijk wel netjes aangegeven dat ik geen officiële races rijdt.
En de nieuwe DP vind ik wel een vreemde keuze eigenlijk ja. Die auto is al zo goed als dood in het echt, ik zie de meerwaarde er niet meer van in. Tenzij ze al begonnen zijn natuurlijk (maar in dat geval is het geen 'nieuwe auto' meer natuurlijk).
Serieus? Heb je daar een bron van?NickThissen schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:04:
Ik denk dat al die vragen puur om te 'testen' waren of er uberhaupt interesse in is. Ik denk niet dat ze er heel serieus over nadenken. Overigens hebben ze wel al AI voor te testen alleen is die niet zo slim
Ik zou (als een van de weinigen denk ik) wel geïnteresseerd zijn in AI. Natuurlijk rijdt ik het liefst tegen echte mensen maar dat zit er gewoon niet altijd in. Soms heb ik een uurtje tijd en dan zou ik het wel fijn vinden als ik een race kan doen in iRacing, al was het maar tegen AI.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
De huidige DP spec is volgens mij hetzelfde als de HPD in de Tudor serie. Weet niet zeker, maar zijn gelijk of bijna gelijk aan de LMP2 spec van WEC.NickThissen schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:04:
[...]
En de nieuwe DP vind ik wel een vreemde keuze eigenlijk ja. Die auto is al zo goed als dood in het echt, ik zie de meerwaarde er niet meer van in. Tenzij ze al begonnen zijn natuurlijk (maar in dat geval is het geen 'nieuwe auto' meer natuurlijk).
Ik dacht ergens gehoord of gelezen te hebben dat ze daar 1 spec van maken die nationaal en internationaal hetzelfde is zodat teams niet 2 specs moeten onderhouden als ze beide series willen rijden.
Dat alles om de series levensvatbaar te houden natuurlijk.
De DP in iRacing heb ik leuker herinneringen aan, met name door z'n GT gedrag. DP gedrag met LMP2 snelheid lijkt me wel interessant, vandaar m'n keuze.
Arfman schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:26:
[...]
Serieus? Heb je daar een bron van?
Ik zou (als een van de weinigen denk ik) wel geïnteresseerd zijn in AI. Natuurlijk rijdt ik het liefst tegen echte mensen maar dat zit er gewoon niet altijd in. Soms heb ik een uurtje tijd en dan zou ik het wel fijn vinden als ik een race kan doen in iRacing, al was het maar tegen AI.
quote: David TuckerWe have ai in place, and they are the biggest bunch of idiots you ever saw, it is not a pretty sight!
http://members.iracing.co...ts/list/1500/1470675.pagequote: David TuckerLets just say that they are happy to drive through walls, and each other. After 10 laps all the AI cars look like they were run over by a truck.
En zo nog wel meer.
Het zijn puur auto's die de ideale lijn volgen. Dezelfde ideale lijn die gebruikt wordt om de F3 relative time te berekenen, de slow down time te berekenen, en de lengte waarover het rubber ligt in een remzone (dat laatste heeft hij me ooit verteld en blijbkaar is dat afhankelijk van welke auto je rijdt maar dat heb ik nooit nagecheckt). Niet echt AI dus maar meer een treintje op rails
Verwijderd
Dan zou ik liever de mogelijkheid zien m'n eigen AI te maken. Heb die ooit voor CART zelf gemaakt. Dat waren toen 3 files. Binnen lijn, Buiten lijn en Ideale lijn.Arfman schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:26:
[...]
Serieus? Heb je daar een bron van?
Dan zou het weer wel interessant kunnen zijn om met traffic te kunnen oefenen voor MC.
Precies het probleem. Dan vervang je de oude DP door de nieuwe (neem ik aan), maar die is dan net zo snel als de HPD, dus die kunnen dan niet meer samen rijden. Er zijn genoeg opties maar de nieuwe DP past eigenlijk nergens.Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:04:
[...]
De huidige DP spec is volgens mij hetzelfde als de HPD in de Tudor serie. Weet niet zeker, maar zijn gelijk of bijna gelijk aan de LMP2 spec van WEC.
Ik dacht ergens gehoord of gelezen te hebben dat ze daar 1 spec van maken die nationaal en internationaal hetzelfde is zodat teams niet 2 specs moeten onderhouden als ze beide series willen rijden.
Dat alles om de series levensvatbaar te houden natuurlijk.
De DP in iRacing heb ik leuker herinneringen aan, met name door z'n GT gedrag. DP gedrag met LMP2 snelheid lijkt me wel interessant, vandaar m'n keuze.
Verwijderd
Ik denk het juist wel. Dan kun je GT3+LMP2(hpd en dp) rijden in Tudor.NickThissen schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:09:
[...]
Precies het probleem. Dan vervang je de oude DP door de nieuwe (neem ik aan), maar die is dan net zo snel als de HPD, dus die kunnen dan niet meer samen rijden. Er zijn genoeg opties maar de nieuwe DP past eigenlijk nergens.
[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 23-06-2015 14:15 ]
Haha, cool. Bedankt voor het opzoeken!
Verwijderd
Ah, dat wist ik niet. Hebben de DP's eigenlijk op Le Mans gereden dit jaar?Niellie41 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:15:
Het probleem is dat een nieuwe DP wel aan de huidige regels voldoet, maar de HPD weer niet.
Nee. DP's voldoen niet aan de regels van de ACO. Deze auto's zijn gewoon sneller gemaakt zodat die even snel zijn als LMP2 auto's. DP's hebben verder niets te maken met LMP2.Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:16:
[...]
Ah, dat wist ik niet. Hebben de DP's eigenlijk op Le Mans gereden dit jaar?
[ Voor 20% gewijzigd door Niellie41 op 23-06-2015 14:20 ]
Verwijderd
In dat geval zou bij het uitbrengen van een nieuwe DP ook de huidige HPD dus aangepast moeten worden naar de huidige spec... Dat maakt het verhaal weer wat lastiger.Niellie41 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:18:
[...]
Nee. DP's voldoen niet aan de regels van de ACO.
De nieuwe DP zou dan op zich wel passen bij de GT3 samen (GT3 is populair genoeg om in twee series te kunnen) als die zou komen. Of eventueel zelfs samen met de HPD als die gebalanceerd kan worden.
De C-spec kan dan weer alleen (en dan niet fixed).
Maar daar zijn vast ook weer problemen mee... Dat lijkt mij ideaal zo op eerste gezicht
Verwijderd
Ja lijkt me ook, al zie ik liever dat een NEO/GES aan die klassen invulling geven dan een iRacing officiele serie. Kwaliteit van NEO/GES heb je officieel gewoon niet en zie ik ook niet snel gebeuren.NickThissen schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:31:
Ik zou graag een LMP1 zien. De HPD die we hebben is eigenlijk een LMP1 maar heeft de snelheid van een huidige LMP2 (of was het andersom?) en die kan dus prima als huidige LMP2 dienst doen. Dan kun je de IMSA vervangen door LMP1 + LMP2 (HPD) + GT1 (Corvette/AM) + GT2 bijvoorbeeld.
De nieuwe DP zou dan op zich wel passen bij de GT3 samen (GT3 is populair genoeg om in twee series te kunnen) als die zou komen. Of eventueel zelfs samen met de HPD als die gebalanceerd kan worden.
De C-spec kan dan weer alleen (en dan niet fixed).
Maar daar zijn vast ook weer problemen mee... Dat lijkt mij ideaal zo op eerste gezicht
Als je een LMP1 auto wilt toevoegen aan iRacing, zou het raar zijn om een LMP1 uit deze tijd (2012-nu) te pakken omdat die heel anders is en niet echt tussen andere auto's past. Het meest logische zou een LMP1 auto ook uit die tijd (2007-2011) te pakken. Daarom hopen veel mensen op een Aston Martin-Lola.
Meteen een mooi excuus om deze video te plaatsen.
[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 23-06-2015 14:41 ]
Maar de LMP2's uit America op Le Mans dit jaar, waren licht aangepast zodat ze aan de Le Mans regels voldeden.
Is volgens mij alleen een ander aero kitje monteren tegenwoordig omdat ze er rekening mee hebben gehouden. In 2017 willen ze de regels gelijk trekken zodat aanpassingen niet meer nodg zijn.
Was wel midden in de nacht dat deze info tot mij kwam
En HPD en de nieuwe DP. als die even snel zijn, dan kunnen ze toch prima in 1 klasse zoals GT3
Verwijderd
hogere pressures werken ja in de GT3 week practise van gisteren reed ik 0.5 sneller met 2 klikken hoger dan vorig seizoenVerwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:24:
Ik vond het een aparte survey en kon niet echt het doel eruit halen, of er zijn er meerdere.
Als wagen het ik de nieuwe DP ingevuld. Voor mij als niet downforce rijder een wat aparte keuze. Is ook meer voor diversietijd in de endurance klassen wat nu 4x GT3 heeft, 2x GT1 en 1X LMP2.
Zin in vanavond, heb sinds vorige week wel vorderingen gemaakt en op een soepele baan als Spa blijken m'n diff instellingen gewoon niet te werken, heb ik mechanische over rotatie in de langzame bochten en Aero onderstuur in de snellere bochten. Kwa pressures hoorde ik dat hogere pressures beter zouden werken, zelf merk ik dat tussen de 25 en 26 psi () het minste effect heeft op verandering naar onder/overstuur na een rondje of 5-10. Vanavond dus enkel diff, rake en vleugel aanpassingen.
Verwijderd
De DP's zijn sneller gemaakt (en niet de LMP2's langzamer) zodat de teams zonder aanpassingen naar Le Mans kunnen met hun LMP2 auto. Maar dan zitten ze nog met de banden. In de VS rijden met bakstenen van Continental (oorspronkelijk voor DP gemaakt) en in WEC/ELMS rijden ze met Dunlop of Michelin banden die speciaal ontworpen zijn voor LMP2.-PassY- schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:41:
ik weet het niet 100% zeker.
Maar de LMP2's uit America op Le Mans dit jaar, waren licht aangepast zodat ze aan de Le Mans regels voldeden.
Is volgens mij alleen een ander aero kitje monteren tegenwoordig omdat ze er rekening mee hebben gehouden. In 2017 willen ze de regels gelijk trekken zodat aanpassingen niet meer nodg zijn.
Was wel midden in de nacht dat deze info tot mij kwam
En HPD en de nieuwe DP. als die even snel zijn, dan kunnen ze toch prima in 1 klasse zoals GT3
Op Le Mans rijden ze meestal sowieso met een speciale Le Mans aero kit. Het enige verschil tussen IMSA en WEC/ELMS Le Mans zijn de banden.
ESM heeft dit jaar al met 3 verschillende chassis gereden: nieuwe HPD (closed cockpit), oude HPD (open cockpit) en Ligier. Uiteindelijk gaan ze nu verder met de Ligiers.
In die periode hebben ze ook een LMP1 gebouwd, de ARX-02. Een compleet andere auto dus dan de LMP2.
De ARX-03 is wel een auto die zowel voor LMP1 als LMP2 gebouwd is, de ARX-03a met een V8 voor de LMP1 en de ARX-03b met een V6 Turbo voor LMP2.
De ARX-04 is de nieuwste HPD en is een dichte auto. Dit is nog geen succes gebleken en daarom heeft HPD voor ESM 2 Ligiers gekocht. Wel gaan ze met de 04 dit jaar Pikes Peak doen
In Amerika hebben ze met een LMP2 wel overall overwinningen gepakt, maar dat lukte Porsche met de RS Spyder ook. In Europa of WEC is dat nog nooit gelukt.
Even ombouwen in iRacing zal dus niet zomaar gaan
Verwijderd
Had nog wat data op Spa van het de C6, maar dan van 2 jaar terug. Leuk om even de data te bekijken en de verschillen te zien. Wel grappig om te zien dat de rempunten nog vrijwel exact hetzelfde zijn en dat de auto 8mph langamer is. Accelleratie identiek, maar ineens een muur lijkt tegen te komen.
Wat ook opvalt is dat er geen cutoff is bij de huidige versnellingsbak.
De groene lijn is de huidige build, de andere kleurtjes gereden 31 mei 2013.
Verwijderd
In Europa is dat wel gelukt Richard. 2010 of 2011 op de Hungaroring won de ARX als 1ste LMP2 een ELMS raceRichard117 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:14:
De HPD ARX-01a. ARX-01b, ARX-01c, ARX-01e zijn altijd een LMP2 met een V8 geweest. De ARX-01d en ARX-01g waren LMP2 met een V6 Turbo. In iracing rijden wij met de c-sepc uit deze lijn.
In die periode hebben ze ook een LMP1 gebouwd, de ARX-02. Een compleet andere auto dus dan de LMP2.
De ARX-03 is wel een auto die zowel voor LMP1 als LMP2 gebouwd is, de ARX-03a met een V8 voor de LMP1 en de ARX-03b met een V6 Turbo voor LMP2.
De ARX-04 is de nieuwste HPD en is een dichte auto. Dit is nog geen succes gebleken en daarom heeft HPD voor ESM 2 Ligiers gekocht. Wel gaan ze met de 04 dit jaar Pikes Peak doen![]()
In Amerika hebben ze met een LMP2 wel overall overwinningen gepakt, maar dat lukte Porsche met de RS Spyder ook. In Europa of WEC is dat nog nooit gelukt.
Even ombouwen in iRacing zal dus niet zomaar gaan
Verdomd, je hebt helemaal gelijk. Hungaroring 2010 inderdaad, en niet alleen vanwege problemen met de LMP1's maar gewoon puur op snelheid. Strakka had met de LMP2 namelijk ook gewoon pole.Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:22:
[...]
In Europa is dat wel gelukt Richard. 2010 of 2011 op de Hungaroring won de ARX als 1ste LMP2 een ELMS race
Ik had een overzicht met alle klasse winnaars voor me, en het klinkt zo logisch dat als er een lmp1 aan de finish komt dat het ook meteen de overall winnaar is.
Leuk feitje om te weten iig, van de Freisinger N-GT (GT2) Porsche die in 2003 de 24h van Spa overall won van de GT(1)'s wist ik wel

Heb je ook geen last meer van te snel warm wordende banden
Verwijderd
In GTR ben ik ook ooit hoog met een NGT geëindigd tussen de GT's op Orschersleben in de regen. Dat was echt heel cool.Richard117 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:42:
[...]
Verdomd, je hebt helemaal gelijk. Hungaroring 2010 inderdaad, en niet alleen vanwege problemen met de LMP1's maar gewoon puur op snelheid. Strakka had met de LMP2 namelijk ook gewoon pole.
Ik had een overzicht met alle klasse winnaars voor me, en het klinkt zo logisch dat als er een lmp1 aan de finish komt dat het ook meteen de overall winnaar is.
Leuk feitje om te weten iig, van de Freisinger N-GT (GT2) Porsche die in 2003 de 24h van Spa overall won van de GT(1)'s wist ik wel
even nagezocht inderdaad P7 met nog een andere NGT op P6 (er deden 24 GT's mee). Richard was zelf 4e in een Viper
Dat is alweer 9 jaar geledenVerwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:23:
[...]
In GTR ben ik ook ooit hoog met een NGT geëindigd tussen de GT's op Orschersleben in de regen. Dat was echt heel cool.
edit:
even nagezocht inderdaad P7 met nog een andere NGT op P6 (er deden 24 GT's mee). Richard was zelf 4e in een Viper.
Wat mij meteen er aan doet herrineren dat ik dit jaar mijn 10-jarig jubileum online simracen heb gehad!
Verwijderd
Inderdaad 9 jaar geleden. 1 maart 2006 was die race.Richard117 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:00:
[...]
Dat is alweer 9 jaar geleden![]()
Wat mij meteen er aan doet herrineren dat ik dit jaar mijn 10-jarig jubileum online simracen heb gehad!
Ja maar het is toen om 19h beginnen regenen op Spa en om 20h was iedereen zowat verzopen op en naast de piste, en die regen heeft zeker tot zondagochtend aangehoudenRichard117 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:42:
Leuke tijd gisteren in de HPD. In het begin probeerde ik nog netjes te blijven om geen off-tracks te pakken maar na een paar rondjes dacht ik wat doet het er toe op Spa in een non-official race. Ben er een keer afgegaan bij het uitkomen van Les Combes, dat vond het voorwiel niet zo leuk, daar heb ik zowat een ronde mee verloren.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Het is van 16:00 tot 19:00 onze tijd.Bug fixes.
UTC
Thursday 2015-06-25 0800 Hosted Sessions Unavailable*
Thursday 2015-06-25 1400 Service Unavailable
Thursday 2015-06-25 1700 Service Restored
1
2
3
| bool useDx11 = dx11PollCounts > 3000; bool enableDirt = dirtPollCounts > 3000; double chanceOfRain = rainPollCounts > 3000 ? 0.3 : 0 |
zo maar een snippet van hun code
[ Voor 77% gewijzigd door NickThissen op 23-06-2015 20:53 ]
Alleen is de race nu al lang afgelopen en de result window zegt nog steeds "No results have been posted for this session, because the session has not officially ended. The current server status is: racing
When the session is over, refresh this page to view the results."
Hoe lang duurt zoiets? Eerste race voor mij na de nieuwe build, vroeger was dit toch veel sneller?
-0.7SR, ouch
Prima te doen als je super netjes rijd, maar ga je 0,0000001% over de limiet/curbs, dan is ie weg. Ook maar gestopt na ronde 1 en een crash. De achterkant begon te glijden en regelrecht in de vangrail
IMSA sessie gejoined, waar me vervolgens dit overkomt
Volgende keer misschien toch maar doorzetten als ik een goede run heb ipv beetje bij remmen
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
yep de oude mclaren gisteren eens getest met mclaren op GT3 sprint omdat deze sneller is op straights.-PassY- schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 22:42:
Ik snap de AM denk ik nog niet, of het is niet mijn auto. Het doet me een beetje denken aan de oude McLaren.
Prima te doen als je super netjes rijd, maar ga je 0,0000001% over de limiet/curbs, dan is ie weg. Ook maar gestopt na ronde 1 en een crash. De achterkant begon te glijden en regelrecht in de vangrail
IMSA sessie gejoined, waar me vervolgens dit overkomt
[video]
Volgende keer misschien toch maar doorzetten als ik een goede run heb ipv beetje bij remmen
heb terug gevoel van de mclaren bij zijn release. is echt wel leuke auto geworden nu, en past bij mijn rijstijl. mis 0.5 sec op Patrick Pitchler wat niet on aardig is vind ik dan
Lag denk ik niet aan de auto, want de BMW bakte ik er ook niks van op Road America...
Hopelijk vanavond wat fatsoenlijk oefenen, want dat heb ik op die baan wel nodig merk ik. (4s van de snelste tijd in die sessie..)
Verwijderd
Na een tijdje niet veel meer gedaan te hebben in iracing eens in de cpsec gestapt. Daar merkte ik iets raars in de versnellingsbak dat die een heel raar geluid maakt (een soort van klak dat die niet in versnelling wil) maar dat die wel in de versnelling zit-PassY- schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 22:49:
geen idee, maar ik had vanavond snel een stukke motor na een tikje tegen de vangrailDus misschien ja
dynamic weather doet veel in GT3Ithric schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:10:
Nou gisteren eerst AM, was niet echt veel helaas.
Lag denk ik niet aan de auto, want de BMW bakte ik er ook niks van op Road America...
Hopelijk vanavond wat fatsoenlijk oefenen, want dat heb ik op die baan wel nodig merk ik. (4s van de snelste tijd in die sessie..)
wel leuk zo !!!
trouwens gaan we met GOT de 6u van GLEN doen in de road warrior ? (zal ik deze keer niet starten haha)
Daarna nog ingeschreven voor de race, deze keer wel met de Corvette, want ik vond de Aston wel heel snel glijerig worden. Maar weinig mensen gequalified, dus ik stond best ver voorraan. 2e ronde wou Karel Vorechovsky er voorbij, maar we hadden licht contact en hij schoof van de baan, gelukkig kon ik hem net ontwijken. Paar ronde later een flinke battle om 2 snellere Astons achter mij te houden. 1 daarvan was Koen, normaal gesproken ben ik niet zo goed in verdedigen, maar ik deed er alles aan om ze er achter me te houden. Gelukkig werd er heel netjes en fair gereden!
Hier een video van de race:
Ik wil ook wel weer mee doen, maar als er ook genoeg mensen voor de HPD zijn doe ik daar liever mee!dabelg schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:07:
[...]
trouwens gaan we met GOT de 6u van GLEN doen in de road warrior ? (zal ik deze keer niet starten haha)
[ Voor 13% gewijzigd door Linc op 24-06-2015 10:20 ]
Valt jammer genoeg samen met de Tweakers kart meet dus gaat niet lukken voor mij. Maar met de Spa 24hrs ben ik er wel weer bij. Die staat iig al in de agenda.dabelg schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:07:
[...]
dynamic weather doet veel in GT3heb elke sessie al setup aangepast
met van 2.04 tot 2.07 tijden
wel leuk zo !!!
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
Oh ja, moeten we van te voren voor de kartmeet nog ergens storten op een niet Griekse rekening?DutchDevil79 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:24:
[...]
Valt jammer genoeg samen met de Tweakers kart meet dus gaat niet lukken voor mij...
Heb ik ook wel eensVerwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:01:
[...]
Na een tijdje niet veel meer gedaan te hebben in iracing eens in de cpsec gestapt. Daar merkte ik iets raars in de versnellingsbak dat die een heel raar geluid maakt (een soort van klak dat die niet in versnelling wil) maar dat die wel in de versnelling zit
Heb het niet al te vaak, maar als ik het heb, dan ben ik redelijk snel aan het terugschakkelen. Gebeurd me eigenlijk alleen als ik van 6 naar 2/3 moet in een korte tijd.
GoT wil dit allemaal wel weer supporten met setup hulp, training servers, teammanagement, moral support, exposure op de website en social mediaPhydomir schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:52:
24hrs van Spa wil ik ook wel weer gaan rijden....
Neuh. Lokaal betalen. We eten trouwens in de buurt en niet op de kartbaan. Er was opeens geen BBQ plek voor onsVerwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:04:
[...]
Oh ja, moeten we van te voren voor de kartmeet nog ergens storten op een niet Griekse rekening?
Prijs van het eten is iets hoger buiten de deur, maar wel leuk aan de haven.
Nope, de baan is gereserveerd en betalen is op locatie. Het eten is wel iets veranderd maar dat ga ik vanmiddag regelen. Wou daarna hier een post maken met alle info.Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:04:
[...]
Oh ja, moeten we van te voren voor de kartmeet nog ergens storten op een niet Griekse rekening?
Maar je mag altijd mijn rekening sponsoren.
[ Voor 6% gewijzigd door DutchDevil79 op 24-06-2015 11:19 ]
Verwijderd
ik had het vooral ook van 6-> 4 (back straight mosport) en vermoedelijk ook wat je zegt door te snel te willen blippen en te weinig trottle bij 2de blip ... nog maar wat oefenen dan-PassY- schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:08:
[...]
Heb ik ook wel eensKomt omdat je niet goed blipt, of verkeerd timed.
Heb het niet al te vaak, maar als ik het heb, dan ben ik redelijk snel aan het terugschakkelen. Gebeurd me eigenlijk alleen als ik van 6 naar 2/3 moet in een korte tijd.
Ja daarom vermelde ik ook dezelfde sessie.dabelg schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:07:
[...]
dynamic weather doet veel in GT3heb elke sessie al setup aangepast
met van 2.04 tot 2.07 tijden
wel leuk zo !!!
Ik zit nu op 2.9-2.10, niet dat ik dit kan vergelijken nu maar ik schat mezelf zeker wel 1-2s langzamer dan jou dus dan zou het nog 1s extra zijn op zijn gunstigst.
Maar ik had ook geen gevoel voor de auto merkte ik, dus denk dat ik gewoon even mijn dag ook niet had...
Nou is RA de baan die ik dit seizoen het minst leuke vind, maar ik ga er toch gewoon voor.
Hopelijk vanavond wat betere concentratie en tijden, dan van de week even een sprint raceje.
EDIT:
Glen is wel een leuke baan, maar ben denk ik niet snel genoeg. (laat staan constant, behalve de GT3 soms)Kartmeeting vergeten!
[ Voor 9% gewijzigd door Ithric op 24-06-2015 11:41 ]
Pak je de eerste rechter knik ook in zijn 4? Want die zou ik in zijn 5 pakken. Tussen de eerste rechter en de linker moet je dan wel 2x terug, maar met een beetje oefening is dat heel goed te doen. Ook minder kans dat je je achterwielen blokkeerd. Zal niet vaak gebeuren, maar als het daar gebeurd schiet je er gelijk van af. Heb je ook meer tijd om de juiste versnelling te kiezen. Je hoeft namelijk maar 1x terug.Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:33:
[...]
ik had het vooral ook van 6-> 4 (back straight mosport) en vermoedelijk ook wat je zegt door te snel te willen blippen en te weinig trottle bij 2de blip ... nog maar wat oefenen dan. De fixed set van mosport vind ik wel iets te onderstuurd maar het kan wel eens zijn dat ik een raceje terug mee pik ... gisteren tot een 1.21.7 gekomen al zat ik tot voor de laatste bocht op een 1.20.8 te rijden ... nouja er zit nog wel wat rek op
Heb ook al een paar keer mijn motor opgeblazen op Mosport hierdoor. Je komt dan eigenlijk te hoog in de toeren terecht. Je hebt dan wel een klein beetje meer onderstuur.
Geen slechte tijd overigens
Al weet ik nog niet of ik deze week een raceje meepak omdat het mosport is. Fixed rembalans is iets van 51%, en ik ben nu gewend aan 48-49%.
Verwijderd
Motor ligt achterin, dikke kaasschaaf erop. Dus die achterkant blijft wel plakken. Ga wel voorzichtig en geleidelijk op het gas.
Ik probeer juist alleen naar de apex te rollen/remmen en dan zorgen dat de auto op de apex stabiel is en zogoed als gesettled is dat ik op de apex kan beginnen met gas geven.

Hier de informatie voor iedereen die zich ingeschreven heeft voor de kart meeting.
Datum: Zaterdag 11 Juli 2015
Inschrijvingen: 22 man
Aantal kart deelnemers: 20
Aantal eters: 21 man
Tijd aanwezig zijn: tussen 13:00 en 13:30
Start kart sessie: 14:00
We verzamelen bij de kartbaan in Lelystad. Hier zullen we na een bakje koffie beginnen aan onze kart wedstrijd. Dit zal een race zijn waarbij er teams gemaakt worden van elk 2 personen. Samen ga je de strijd aan tijdens deze endurance estafette race. Elk team moet een x aantal verplichte pitstops maken.
De sessie is als volgt ingedeeld:
- 15 minuten training, kwalificatie
- 45 minuten race in teams van twee personen
Daarna zullen we na het bijkomen van de race naar Brasserie de Houtrib rijden om wat te gaan eten. De barbeque kon jammer genoeg niet door gaan. Maar nu is er gekozen voor een leuke locatie in de haven van lelystad. Op de volgende website kan je alvast de kaart inzien of er iets lekkers tussen zit voor je.
http://www.brasseriedehoutrib.nl/home
p.s.
Als er nog mensen zijn die aan willen sluiten dan zou ik graag wel voor Zaterdag 4 Juli willen door krijgen. Dan kan ik nog met de kartbaan proberen te regelen.
Verwijderd
Probleem is dat ik op dit moment te hard dus de bocht in wil gaan en overcompenseer .... merk het gewoon al aan T1 ... net is andere manier geprobeerd en scheelt mij dik 0.1s en het voelt ook pakken beter-PassY- schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:27:
Hmm, ik probeer juist zo vroeg mogelijk op mijn gas te gaan.
Motor ligt achterin, dikke kaasschaaf erop. Dus die achterkant blijft wel plakken. Ga wel voorzichtig en geleidelijk op het gas.
Ik probeer juist alleen naar de apex te rollen/remmen en dan zorgen dat de auto op de apex stabiel is en zogoed als gesettled is dat ik op de apex kan beginnen met gas geven.
[ Voor 19% gewijzigd door WLC91 op 24-06-2015 21:15 ]
Verwijderd
Ik wil mijn csp's eens een onderhoudbeurt geven maar weet iemand welk maatje imbus ik nodig heb? Moet morgen even imbus kopen aangezien ik de goede maat niet heb, En met wat smeren jullie de boel?
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
En in ieder geval geen WD40 of olie die veel vuil vasthoudt.

De nieuwe versie van mijn iRacing Forum Android app is nu beschikbaar als demo / public beta. Als je een Android (3.0 of hoger) device hebt dan kun je de app nu dus proberen!
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3319756.page
Verwijderd
Wanneer kom je met een windows phone app xD Nee ziet er weer goed uit. Staat op me tabletNickThissen schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:41:
[afbeelding]
De nieuwe versie van mijn iRacing Forum Android app is nu beschikbaar als demo / public beta. Als je een Android (3.0 of hoger) device hebt dan kun je de app nu dus proberen!
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3319756.page

Please?
Windows Phone zou ik nog heel eventueel kunnen overwegen maar als Ik het goed begrijp kunnen die binnenkort ook gewoon Android apps draaien..
Tegenwoordig kan dat wel. Hebben ze een paar weken geleden aangekondigd. Ik zou eventueel wel eens willen kijken naar een port naar iOS, maar ik kan op dit moment niets beloven.NickThissen schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:21:
Sorry, gaat niet gebeurenapp is te ingewikkeld om met html/js cross platform te maken, en ik heb geen Mac om op te compileren (dat moet), en de app zou toch nooit in de store komen want ze kunnen het niet testen zonder account.
Windows Phone zou ik nog heel eventueel kunnen overwegen maar als Ik het goed begrijp kunnen die binnenkort ook gewoon Android apps draaien..
Voor Windows Phone loop je ook tegen het probleem aan dat ze het niet kunnen testen. Ben een jaar of wat geleden bezig geweest met een port van jouw forum applicatie van dat moment, maar navraag bij MS leerde me dat ze echt een login willen om mee te testen, en dat komt dus niet goedNickThissen schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:21:
En Android apps gaan niet native ondersteund worden. Daar zijn nog wel (kleine) wijzigingen voor nodig, Inclusief een audit door MS
[ Voor 11% gewijzigd door BM op 25-06-2015 09:33 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Wat kan tegenwoordig wel?Niellie41 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:24:
[...]
Tegenwoordig kan dat wel. Hebben ze een paar weken geleden aangekondigd. Ik zou eventueel wel eens willen kijken naar een port naar iOS, maar ik kan op dit moment niets beloven.
BM: Oh ja, nu herinner ik me dat ook weer ja... nou ja, dan is MS ook lastig. In theorie zou je nog wel je eigen account gegevens kunnen doorsturen maar dat is ook niet helemaal ok... of een nep account maken en gewoon wat test forums laten zien.
Maar goed, dit heeft me genoeg tijd gekost, en helemaal opnieuw beginnen voor iOS (in een taal die ik niet ken) staat niet op de agenda momenteel
Denk dat je dit wel losgepeuterd krijgt als ze al zien wat je allemaal al gemaakt hebt.
Ontwikkelen en testen zonder developer account is wel leuk!
wist ik nog niet...
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Helaas weer geen DX11.Simulation:
Registering for Race sessions will place you into an Open Practice while waiting
- While in the sim and connected to an Open Practice due to having registered for a Race session, the messages informing you that your Race session is ready will now identify whether you should switch to your Race session due to session having an embedded Qualify session, or because the Race will grid soon.
- Fixed some issues that could arise if you were in the garage screen, the options screen, had the Save Replay dialog active, etc, and the sim automatically tried to transition you to your Race session because Qualifying or Gridding would start soon.
- While in the sim and connected to an Open Practice due to having registered for a Race session, the sim will keep you informed of the number of registrants for your race session up until the Race session is launched.
Wind
- If a series is using Realistic weather, Time Trial sessions in that series will instead use the iRacing default weather. All other session types in the series will use Realistic weather.
- Realistic weather now produces much more reasonable wind gusts and overall wind direction changes.
Aston Martin DBR9 GT1
- Fixed error in how the sim locates the car's graphical position which could cause an issue with screenshots and certain cameras.
Chevrolet Monte Carlo SS
- Updated road.sto.
NASCAR Sprint Cup Chevrolet SS, Ford Fusion, Toyota Camry
- Updated atlanta_quadoval.sto, bristol.sto, california_oval.sto, charlotte_quadoval.sto, chicagoland.sto, darlington.sto, daytona_2011_oval.sto, dover.sto, homestead_oval.sto, indianapolis_oval.sto, kansas_oval.sto, kentucky_oval.sto, martinsville.sto, phoenix_2012.sto, pocono_oval.sto, richmond.sto, talladega.sto, texas_oval.sto.
Super Late Model
- Updated road.sto.
[ Voor 18% gewijzigd door Niellie41 op 25-06-2015 17:01 ]
[ Voor 10% gewijzigd door JoepW op 25-06-2015 17:15 ]
Dit topic is gesloten.
![]()