iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 122 Laatste
Acties:
  • 313.884 views

Onderwerpen

Verwijderd

Wes46 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:32:
[...]
Wellicht heb je gelijk. Maar zorgt een gevoel dat je bij de auto hebt ook niet voor betere rondetijden? Als je het het vertrouwen hebt ga je ook niet sneller lijkt mij.
Ja, vertrouwen zorgt dat je dichter bij de limiet kan rijden en dus betere rondetijden kan neerleggen. Het gevoel is voor iedereen verschillend, voor pure snelheid maakt een setup daar het verschil steeds minder.

Dat is ook het leuke van fixed setups, daar zie je wie zich het beste kan aanpassen aan de condities en het gedrag van de auto kan aanpassen met zijn rijstijl.

• skaylars
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-07 17:18
Nog even een vraagje.

In de tuning sectie, heb je dampening en daar kun je de selectie maken tussen -11 - 0 clicks.
Is nou -11 clicks de stiffest setting en 0 clicks de softest setting?

Bij bijvoorbeeld Project cars staat er Softer - Stiffer, dus dit is even wat anders voor mij.

Alvast bedankt!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:12

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
skaylars schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 18:13:
Nog even een vraagje.

In de tuning sectie, heb je dampening en daar kun je de selectie maken tussen -11 - 0 clicks.
Is nou -11 clicks de stiffest setting en 0 clicks de softest setting?

Bij bijvoorbeeld Project cars staat er Softer - Stiffer, dus dit is even wat anders voor mij.

Alvast bedankt!
Er verschijnt onder in je scherm een tooltip bij alle instellingen die je kan doen ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• skaylars
JoepW schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 18:46:
[...]

Er verschijnt onder in je scherm een tooltip bij alle instellingen die je kan doen ;)
Hoi Joep,

Dat klopt maar dat staat er niet duidelijk bij naar mijn mening.
Vandaar dat ik het hier vraag :+

• WLC91
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-09 17:32
Dit is vreemd: Gisteren reed ik makkelijk lage 1:56's met de skip barber, terwijl ik vandaag niet eens in de buurt van de 1:56 kom .. Ik rijd echt niet anders.

De meeste tijd verlies ik nog op de rechte stukken: je ziet gewoon de tijdklok in het rood hard oplopen onder acceleratie ?? Lijkt net alsof er een wiel aanloopt ofzo ..

Nu weet ik dat er dynamic-weather is, maar zorgt dit zelfs voor een tragere acceleratie ?

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

WLC91 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 18:51:
Dit is vreemd: Gisteren reed ik makkelijk lage 1:56's met de skip barber, terwijl ik vandaag niet eens in de buurt van de 1:56 kom .. Ik rijd echt niet anders.

De meeste tijd verlies ik nog op de rechte stukken: je ziet gewoon de tijdklok in het rood hard oplopen onder acceleratie ?? Lijkt net alsof er een wiel aanloopt ofzo ..

Nu weet ik dat er dynamic-weather is, maar zorgt dit zelfs voor een tragere acceleratie ?
Tegenwind? Of meer wind?

iRacing

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Dat kan. Koud weer vind de motor weer leuk en je gaat dan harder.

Grip kan ook wisselen, wat je merkt op de corner exit. Wat voor de skip super belangrijk is.

Over de setup waardes. Het kan ook per auto/setting soms vershillen wat het is. Voor de CSpec kan je hanteren dat, een kleiner getal, de dempers harder maakt, en een groter getal de dempers zachter. Tenzij het de ARB is, daar is kleiner weer zachter.

Athans, dat kwam uit de monden van de makers van de huidige fixed setups. En voor mij werkt/voelt dit al 3 seizoenen lang ;)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• skaylars
-PassY- schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 18:58:
Dat kan. Koud weer vind de motor weer leuk en je gaat dan harder.

Grip kan ook wisselen, wat je merkt op de corner exit. Wat voor de skip super belangrijk is.

Over de setup waardes. Het kan ook per auto/setting soms vershillen wat het is. Voor de CSpec kan je hanteren dat, een kleiner getal, de dempers harder maakt, en een groter getal de dempers zachter. Tenzij het de ARB is, daar is kleiner weer zachter.

Athans, dat kwam uit de monden van de makers van de huidige fixed setups. En voor mij werkt/voelt dit al 3 seizoenen lang ;)
Bedankt voor je uitleg. Ik had misschien moeten vermelden dat het om de BMW Z4 GT3 gaat.

Dit staat er in iRacings Setup Guide:
When an increase in resistance (stiffer) in either motion is desired, select a larger number,
which represents added resistance. The zero setting is simply the midpoint in the range of
resistance available; it could also be a five (5) on a zero‐to‐ten scale. Even the lowest
(softest) number provides some resistance. A ‐5 setting provides more resistance (stiffer)
than a ‐10 setting.

Een -5 setting geeft meer weerstand dan een -10 setting.
Wat ik hier dus uithaal is dat -11 de softest setting is en de 0 de stiffest setting.

Toch.......

PS. Bij ARB staat het er inderdaad ook normaal bij, maar bij dampening sectie is dit helaas heel onduidelijk,...

[ Voor 4% gewijzigd door skaylars op 17-06-2015 19:10 ]

• -PassY-
Volgens mij klopt dat ja :)

Net zoals de CSpec dan. Let wel op dat de rebound dempers dan sneller uitveren als het getal lager is, en er niet langer overdoen om uit te veren.

denk fout die ik eerst maakte :+

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Verwijderd

-PassY- schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:27:

Net zoals de CSpec dan. Let wel op dat de rebound dempers dan sneller uitveren als het getal lager is, en er niet langer overdoen om uit te veren.

Weet je het zeker? Als dat zo is zit ik vaak averechts te werken in m'n setups :( . Kwam ik laatst bij de diff ook al achter.

• skaylars
-PassY- schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:27:

Thanks!

Ik gooi de vraag just to be sure ook nog even op het iRacing forum zelf.

• -PassY-
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:32:
[...]

Weet je het zeker? Als dat zo is zit ik vaak averechts te werken in m'n setups :( . Kwam ik laatst bij de diff ook al achter.
Dacht het eerst ook. Maar het schijnt toch echt zo te zijn.

Maar meestal verander ik vrij weinig aan de dempers. Ik verander toch eerst de ARB's, bandendruk, rijhoogte voor ik aan dempers begin te denken.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2015/bmw_dempers.png
Volgens mij is het vrij duidelijk.

Hoe hoger de waarde hoe meer weerstand 'tegen' beweging dus langzamer in- of uitgaande slag.

Gisteren heb ik bv bij de AM de High Speed (HS) dempers lager (zachter) gezet om in de busstop stabiel te blijven op Watkins Glen.... -> en het werkte...

• skaylars
JoepW schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:10:
[afbeelding]

Hoe hoger de waarde hoe meer weerstand 'tegen' beweging dus langzamer in- of uitgaande slag.

Gisteren heb ik bv bij de AM de High Speed (HS) dempers lager (zachter) gezet om in de busstop stabiel te blijven op Watkins Glen.... -> en het werkte...
Met je eens, alleen wat is nu hoger? Gezien we met negatieven werken...

is -11 een hogere waarde dan 0?

Ik maak het mezelf te moeilijk geloof ik..

PS. Op de IRacing forum zegt Tapani Linnaluoto:
No, it's just the way you thought and what the guide says.

0 for most damping, or stiffest.

-11 or -21, whichever is the other extreme on the damper in question, is softest or least damping.

[ Voor 16% gewijzigd door skaylars op 17-06-2015 20:23 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Idd: Hoe moeilijk kan je het jezelf maken. ;)
Hoe groter het getal hoe meer weerstand / demping.

En als je het zelf aan de lijve wilt ervaren zet je dempers extreem 1 kant op / rijden terug naar de pit en extreem de andere kant op / rijden en je weet het zeker en eventueel kijk je nog ff in de telemetrie ;)

[ Voor 52% gewijzigd door JoepW op 17-06-2015 20:29 ]

Verwijderd

JoepW schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:10:
[afbeelding]

arg, ik heb m'n demper setup dus verkeerd benaderd |:( . Net aangepast en inderdaad, wagen gaat een stuk beter door de bocht. Optimal met volle tank zit in 1:41 en schraap er zo wat tijd vanaf tov gisteren. Nu is de diff weer aan de beurt...

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-10 20:30
Nou heb niet geraced vandaag, maar lekker wezen klussen.
Valt niet direct tegen, al heb ik geen puf om het race te proberen nu.
Ithric in "Het grote 'show je race-rig' topic"

Morgen weer een dag, dan ga ik even de BMW op Spa uitlaten denk ik.
Beetje setup klooien en weer in een ritme komen. :*)

iRacing Profiel

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-10 19:55

derx666

mecker ende blaet

Afbeeldingslocatie: https://db.tt/tF98qa2L

*O* *O* *O*

Om 22:15 de skip race gedaan, en eindelijk boven de 4k gekomen.
Had nr. 4, en zat oa. met Arjan en Philippe in de sessie, dus ik verwachtte eigenlijk ook rond p3/p4 te starten. Wonderwel ging de quali vrij aardig en had ik na 10minuten de pole te pakken... Nice... :)

Aangezien we in Canada reden was ik er nog niet gerust op vanwege de draft.
M'n start was goed, en ik kon een klein gaat van een paar tienden slaan omdat Philippe en Arjan in gevecht waren. Helaas was de race van Arjan na een paar rondes voorbij omdat hij van achteren werd aangereden door iemand. Philippe had ondertussen het gat naar mij dicht gereden, en maakte de move richting de laatste chicane. Aangezien ik het wel prima vond omdat de draft toch gigantisch is, en ik later wel een poging zou wagen om hem terug te pakken, liet ik hem vrij gemakkelijk voorbij om zelf ook niet al teveel tijd te verliezen. 1 ronde later ging Philippe echter de mist in, en remde hij wat te laat bij een chicane waardoor hij een slowdown kreeg. Zo was ik er weer voorbij, maar had ik ook meteen een gaatje van 1s. Hij had daarentegen meten iemand anders op z'n staart zitten, die hem in de laatste chicane ook nog voorbij ging. Door hun gevechten werd mijn voorsprong zo'n 1.5s, en die heb ik de rest van de race nog langzaam uit kunnen bouwen. Laatste ronde nog rustig aan gedaan omdat ik een gat van dik 4.5s had, en de auto heel over de finish gebracht.

Dat was mijn 1e Skip race sinds 1 maand, en ook nog mijn 1e pole en 1e win van het jaar :) (ook maar 7 officiele races gereden :) )...

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-10 16:12
Welkom bij de club :+ Lijkt me ook een mooie, tactische, overwinning wat je daar behaald hebt.

Mijn iRacing profiel

• Ithric
Gefeliciteerd, gaat lekker dan als je pas 7 races hebt gedaan en een mooie dubbel nu. 8)

iRacing Profiel

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-10 19:46
Was nette race Marco :) Ik werd in t1 van lap 4 of 5 op mijn rechterachterwiel getikt en mijn ophanging was weg.. elke bocht naar links was een uitdaging.. moest de pits in en heb nog aardige rondetijden kunnen rijden daarna zonder draft.. Uiteindelijk 10e geworden..

De race erna leuk gevecht gehad met Mathieu, die is vaak nogal snel, maar we reden mooi dicht bij elkaar.. Uiteindelijk trok hij aan het langste eind en werd ik tweede..

[ Voor 27% gewijzigd door Scr33x0r op 18-06-2015 08:57 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:05

Arfman

Drome!

Netjes derx!

Kom ik aan met mijn measly ~2300 iRating :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-11 12:36

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

heb het een tijdje gemist, maar lees ik het goed. is er nu dynamic weather?

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Verwijderd

Feli Derix. Met al die 4k-ers glij ik wel hard af naar de middenmoot :'(
Tijd om m'n griphack eens te updaten.

• Scr33x0r
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:42:
Haha :D maar jij wilt geen grip hack.. misschien of je voorbanden, maar niet achter toch? :)

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Thnx allemaal :)
Nu nog vasthouden....
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:42:
tjsa, dat krijg je als je sinds 2011 al 3 officiele road races gereden hebt :)

Cube Nuroad Race (2022)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:15:
....
Whow dan heb ik recenter nog offi gereden ;)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2015/last_offi.png

• -PassY-
netjes 4k irating :)

ik moet nog eventjes doorrijden. Nog 900 te gaan :+

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Zijn er mensen die dit seizoen de Bllancpain Endurance gaan rijden ?

Cube Nuroad Race (2022)

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Ik ga misschien nog wel een paar racejes meepakken als ik tijd heb, maar denk niet dat ik het red om alle races te doen.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• Ithric
derx666 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:52:
Wel mijn intentie inderdaad, helaas samen met Arno vorig seizoen niet afgemaakt maar vond het wel leuk.
Moet alleen kijken of ik alleen ga rijden of met iemand. 8)

iRacing Profiel

Verwijderd

derx666 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:15:
Thnx allemaal :)
Nu nog vasthouden....

[...]

eigenlijk moet ik wat time trials gaan doen om m'n SR op 4.99 te krijgen :P

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:53

Phydomir

Dennis

Op welke dag zijn die races eigenlijk? Misschien dat ik er nog wel een paar mee pak.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• derx666

derx666

mecker ende blaet

zaterdag om 11:00 en 21:00, en zondag om 19:00 volgens mij

Cube Nuroad Race (2022)

• Scr33x0r
Jij gaat gewoon weer meer skippy rijden man :)

Daarnaast gisteren mail van Svend gehad dat ik in de week van 29 juni sowieso de Pro's op kan halen, maar "allicht eerder" :)

[ Voor 21% gewijzigd door Scr33x0r op 18-06-2015 15:21 ]

• derx666

derx666

mecker ende blaet

nice... Ik sta nu ook op de mailinglijst :P

Cube Nuroad Race (2022)

• spoonbe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-07 12:50
Scr33x0r schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:20:
[...]

Daarnaast gisteren mail van Svend gehad dat ik in de week van 29 juni sowieso de Pro's op kan halen, maar "allicht eerder" :)
Ga je veel plezier aan beleven. Heb ze zelf al een paar maand. 1 van de beste upgrades die ik al gedaan heb.

iRacing Profiel

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Ik ga paar races meepakken maar gaan dit seizoen niet zoveel tijd in setup steken. Heb wat prive zaken te regelen

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
En wie hier gaat voor de top 10 in de Mazda Cup?

Mijn iRacing profiel

• ThiJor
Ik ga ook een paar races meedoen om terug gewoon te geraken aan de auto, als ik wat fatsoenlijk rondkom tijdens de oefensessies toch.

Mijn iRacing profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

Als ik m'n stuur terugheb ga ik eens een kijkje nemen in de GT1. Radical vind ik ook nog steeds leuk maar het is wel echt een dood paard waar ik (en een paar anderen) aan het trekken zijn hoor, pffff.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
ZeeZeiler schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 18:49:
Ik heb net een sessie meegereden.
Niet de advanced maar de fixed.

En ik vind em VERSCHRIKKELIJK rijden

[ Voor 22% gewijzigd door HeAdWaVe74 op 18-06-2015 22:30 ]

iRacing Profiel

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Arfman schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 20:10:
Als ik m'n stuur terugheb ga ik eens een kijkje nemen in de GT1. Radical vind ik ook nog steeds leuk maar het is wel echt een dood paard waar ik (en een paar anderen) aan het trekken zijn hoor, pffff.
Balen want ik heb vorig seizoen met plezier in de radical gereden.

iRacing Profiel Game Pc

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
HeAdWaVe74 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 21:56:
[...]

Wanneer je bij de eerste tien eindigt kom je in aanmerking voor een training in de echte MX-5 in Amerika.

Mijn iRacing profiel

• HeAdWaVe74
ZeeZeiler schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:38:
[...]

Wanneer je bij de eerste tien eindigt kom je in aanmerking voor een training in de echte MX-5 in Amerika.
verloren zaak. ( voor mij )

iRacing Profiel

• -PassY-

Afbeeldingslocatie: http://www.vanish.es/ImageGen.ashx?image=/media/1373672/vanish-oxi-action-polvo.png&width=300&height=300

*O*

Verwijderd

toch wel netjes een protest ingedient toch? ook al lijkt het practice.

• -PassY-
1 van de redenen waarom ik dit filmpje gemaakt heb :)

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17
ZeeZeiler schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 18:49:
Ik ga er waarschijnlijk voor maar dat hele gedoe eromheen vind ik maar niks. Geen iedee hoe ik dat ga doorstaan. Een video maken over jezelf waarin je vertelt hoe amazing je wel niet bent bijvoorbeeld :N

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:15

Niellie41

[object Object]

*Must resist temptation... Easy score* :+

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ligt iracing eruit? ik wil gewoon een practice rijden, maar hij blijft maar maar laden?

duurt gewoon erg lang, maar werkt :)

[ Voor 27% gewijzigd door efan op 19-06-2015 00:18 ]

• Arfman

Arfman

Drome!

PatrickPost1972 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:33:
[...]

Balen want ik heb vorig seizoen met plezier in de radical gereden.
Er zijn wel een aantal vaste rijders die vaak de 19:45 race official laten gaan, maar om nou met 6 man over de baan te toeren .. nah. Zondagavond is vaak de SOF race, mannetje of 15.

• Ithric
HeAdWaVe74 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 21:56:
[...]

Misschien komt het door de setup, maar ik vond hem op Suzuka en Okayama erg leuk rijden/racen.
Het blijft een uitdagende auto om snel mee te gaan, maar als je het ritme me hebt erg leuk.

Gisteren even geoefend in de BMW en ben het nog niet verleerd merk ik gelukkig. (1.38.8 meen ik, snelste person was 1.36.6)
Kon nog veel winnen, maar was vooral met de setup bezig omdat die me echt niet beviel. (veel glijden)
Gelukkig kreeg ik dat er redelijk uit, vanavond weer oefenen en misschien een sprint race.

Dan zaterdag avond of zondag middag de Endu race doen maar. 8)

iRacing Profiel

• Scr33x0r
hehe: http://members.iracing.co...nid=13965921&custid=29023

was niet zo leuk voor andere gasten :)

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-10 16:13
Zijn er mensen die al met de hpd gereden hebben? Lijkt net of je met nieuwe banden model op eieren rijdt

Mijn iRacing profiel

• dabelg
heeft volgens mij elke auto wat last van de eerste 3 ronden :( vanavond eens met bmw proberen om te zien of ik morgen BES ga rijden

• -PassY-
TuxieDeni schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:11:
Zijn er mensen die al met de hpd gereden hebben? Lijkt net of je met nieuwe banden model op eieren rijdt
Ik denk dat je Spa bedoeld dan. En het is glibberen en glijden de eerste rondes. Ook op TMv5

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
derx666 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:44:
zaterdag om 11:00 en 21:00, en zondag om 19:00 volgens mij
Wel fijn dat er dit seizoen een extra tijd bijgekomen is. Deze week is het een off-week in de Nascar iracing Series, dus dan kan ik morgenvroeg mooi de Blancpain endurance ipv de gebruikelijke NiS rijden. :)

Mijn iRacing profiel

• HeAdWaVe74
Ja, Circuit Gilles Villeneuveuve en de skip is en blijft een leuke combo.

niet dat ik eerste wordt, maar het is gewoon leuk rijden.
Vaak rijden er wat in de eerste ronden op elkaar en zo kan ik em toch nog onder de 10e plek krijgen. ( als ik zelf niet geraakt wordt )
zojuist 7e geworden maar wel één of andere malloot die vol de achterkant in reed, terwijl die chicane toch echt op de zelfde plek ligt dan de vorige ronden :( , gelukkig had ik er weinig last van in het verdere verloop van de race.
O ja en wat dan nog het meest frustrerende is dat de persoon je vol raakt en vervolgens dood leuk disconnect.
zo van , dat heb ik toch maar even gedaan!!!

iRacing Profiel

• Linc

Linc

mzzl

TuxieDeni schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:11:
Net even wat rondjes gedaan op Spa met de HPD, maar rijdt prima wat mij betreft. Ben al een seconde sneller dan vorig seizoen inmiddels.

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 21:05
Vond het ook prima gaan zelfs met oude setup, volgens mij kan bandendruk wat omhoog maar zelfs zonder dat niet echt probleem gehad.

Eerste GT1 race ook binnen, geen qualy dus bijna helemaal achteraan, pile up in T1 en de chicane ontweken en toen lag ik al 11e :+ Daarna nog tot 6e opgereden. Zat meer in met qualy dus morgen maar even doen.

Mijn iRacing profiel

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:53

Phydomir

Dennis

Linc schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 21:31:
[...]

Net even wat rondjes gedaan op Spa met de HPD, maar rijdt prima wat mij betreft. Ben al een seconde sneller dan vorig seizoen inmiddels.
Hier ook niet echt problemen:

http://members.iracing.co...do?&subsessionid=13969442

http://members.iracing.co...do?&subsessionid=13968724

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-10 22:25
Voor de mannen die zelf aan setups werken:
Setup change sheet: https://www.dropbox.com/s...0Changes%20Sheet.pdf?dl=0
Vind het zelf altijd wel handig dat ik bijvoorbeeld in de telemetry kan kijken of en wat er veranderd is en dat je precies kan terug zien wanneer je bepaalde veranderingen hebt gemaakt.

Tire sheet: https://www.dropbox.com/s...e%20Temp%20Sheet.pdf?dl=0
Geen uitleg nodig denk ik...

Succes voor iedereen die vanavond op Zandvoort gaat racen, ik mag morgen :)

[ Voor 32% gewijzigd door DarkPino op 20-06-2015 18:40 ]

iRacing Profiel

• Ithric
Na een leuke race vanochtend, een mooie P8 gehaald (alleen).

Was samen met Bob op TS, in het begin was Dennis er ook even.
Van P11 gestart en vooral rustig aan opgewerkt, met een redelijk stabiele race.
Hier de highlights video:

Is eerste video met nieuwe PC, dus de kwaliteit was niet echt denderend. (heb het nu aangepast, maar wou niet alles weer opnieuw doen)
Denk dat ik of een livestream of highlight video's maak, de volgende BP Endu races.

iRacing Profiel

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Dirk? Bob bedoel je ;)

Ik had ook een goede race vanmorgen. Gestart vanaf p6, en door wat uitvallers (waaronder Coanda) als 3de gefinisht. En dat terwijl ik met nog 20 minuten te gaan de auto vol in de muur boor :P
Gelukkig had ik mijn fast repair nog en 1 minuut voorsprong op p4 :)

Mijn iRacing profiel

• NickThissen
Eerste race in de HPD gedaan vanavond. Had de bandendruk wat hoger gezet (normaal 138-141 kPa, nu 158 ofzoiets) maar ik weet niet of dat wel zo goed was, werd wel erg glijerig... Had een "momentje" in blanchimont bij het inhalen van een Ruf aan de binnenkant. Werd net daar voor aangetikt van de zijkant door een HPD die niet op let en gewoon opzij komt, en met klein beetje schade en oude banden even de rem aantikken midden in blanchimont - oeps... Enorme tankslapper die ik op een haar na uit de muur wist te houden en vol gas door kon rijden :+

Had ik willen opnemen maar ik drukte zo snel mogelijk op Quit na ik in de laatste sector van de race nog ingehaald werd omdat ik moest wachten voor een Ruf lol. Toch 5e geworden vanuit laatste ergens, had 2 plekken meer moeten zijn als ik niet was vergeten dat Q niet in de sessie zit :p

Mijn iRacing profiel

• TuxieDeni
hehe dat oeps momentje had ik in de 1ste ronde met aanremmen voor de bus stop. kerel bleef rechts en remde vroeg en ik zat links en toen ik wou remmen kreeg ik kramp in me been waardoor ik compleet me rempunt miste, kon hem nog wel opvangen alleen helaas kwam er een gast iets naar buiten in de busstop die me klein onschuldig tikje gaf maar miste gelijk super veel topsnelheid. daardoor terug gevallen naar p22 maar uiteindelijk nog wel 7e gefinished dus schade beperkt. vandaag de quali maar eens proberen wat te verbeteren en nieuwe race doen

Mijn iRacing profiel

• NickThissen
Ik dacht al dat je schade had ik reed je wel heel snel voorbij ja.. jammer is dat altijd in die HPD.

Mijn iRacing profiel

• -PassY-
hahaha, mijn allereerste DQ aan mijn broek, en nog wel in een Time trail :+

Spinde half in de busstop, 10m terug en even omdraaien dacht ik. Na 5m was het een DQ :D

*O* :)F *O*

Straks nog maar eens een poging wagen O-)

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-10 11:26

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• NickThissen
Top race in de GT1 net, echt leuke serie hoop dat het zo blijft qua deelnemers :) Start op P15 ofzoiets, wonderbaarlijk geen incidenten in eerste paar rondjes, heel close racen in een grote groep. Toen ik wat plek om me heen kreeg maar eens gaan aanvallen en langzaam opgelopen naar P10 ofzo. Daar kwam ik vast achter een andere Aston Martin, steeds naast elkaar richting de chicane maar kwam er niet echt voor dus maar niet door geduwd, en hij gaf ook niet zomaar op, dus maar steeds achter hem gebleven. Toen een keer net wat betere exit T1 en kwam ik er wel net met de neus voor, en toen gaf hij ook netjes ruimte om twee wide de chicane in te gaan :) Toen kwam ik achter een Corvette en die kreeg ik helaas niet ingehaald, veel te hoge top speed, zelfs als hij een fout maakte in T1 kwam ik er niet naast. Ook leuk om te zien eigenlijk want in de bochten was ik weer sneller.

Zag ook dat Klaus Kivekas mee deed, die naam ken ik nog wel van heel vroeger :p Een rondje in de warmup mee gekeken maar je ziet gewoon hoe goed die gasten zijn, echt niet normaal, zo strak en smooth, zonder moeite en dan 1.5 s sneller zijn. Leuk om te zien.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

NickThissen schreef op zondag 21 juni 2015 @ 17:48:
Top race in de GT1 net, echt leuke serie hoop dat het zo blijft qua deelnemers :) Start op P15 ofzoiets, wonderbaarlijk geen incidenten in eerste paar rondjes, heel close racen in een grote groep. Toen ik wat plek om me heen kreeg maar eens gaan aanvallen en langzaam opgelopen naar P10 ofzo. Daar kwam ik vast achter een andere Aston Martin, steeds naast elkaar richting de chicane maar kwam er niet echt voor dus maar niet door geduwd, en hij gaf ook niet zomaar op, dus maar steeds achter hem gebleven. Toen een keer net wat betere exit T1 en kwam ik er wel net met de neus voor, en toen gaf hij ook netjes ruimte om twee wide de chicane in te gaan :) Toen kwam ik achter een Corvette en die kreeg ik helaas niet ingehaald, veel te hoge top speed, zelfs als hij een fout maakte in T1 kwam ik er niet naast. Ook leuk om te zien eigenlijk want in de bochten was ik weer sneller.

Zag ook dat Klaus Kivekas mee deed, die naam ken ik nog wel van heel vroeger :p Een rondje in de warmup mee gekeken maar je ziet gewoon hoe goed die gasten zijn, echt niet normaal, zo strak en smooth, zonder moeite en dan 1.5 s sneller zijn. Leuk om te zien.
de winnaar, is dat niet ook een echte coureur?

• NickThissen
Wist ik niet, maar je hebt gelijk :) Steijn Schothorst. (Klaus lag wel dik voor volgens mij maar spinde in de laatste ronde :+)

Mijn iRacing profiel

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Kan ook het broertje van Steijn zijn. Die delen een account. Als Steijn racen is dan zit meestal z'n broer te racen. Hij reed ook vaker mee in de skip, maar ook "de broer van" kan een behoorlijk potje sturen.

Cube Nuroad Race (2022)

• x1ao
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-07 11:26
NickThissen schreef op zondag 21 juni 2015 @ 17:48:

Heb ook net een toprace gehad in de GT1. Begon op P3, na de eerste bocht P2 achter Klaus Kivekas en tot mijn eigen verbazing kon ik hem volgen :D Heel de race lang op maximaal 1 seconde gezeten, en in de laatste rondes kwam ik nog dichterbij, maar de Corvette voorbijsteken is idd onmogelijk als die geen fout maakt.

http://members.iracing.co...nid=13983284&custid=96878

iRacing Profiel

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-10 18:22
Net ook mijn 1e GT1 race gereden. Hopelijk veranderd er de komende tijd wat qua gedrag, want dit slaat echt nergens op. Erg zonde want het zijn wel gave wagens om mee te racen.

Ik had alle klachten op het forum al gelezen over ronde 1, dus ik liet een groot gat vallen waardoor ik zonder problemen ronde 1 door kwam en een positie of 8 wist te winnen. Aanremmen bocht 1 in de 2e ronde probeert iemand mij uit te remmen, maar laat hem voor de apex iets naar buiten lopen waardoor ik in een spin raak en hij verder kan. Vervelend, onnodig maar is iets dat kan gebeuren.

Paar ronden later probeert iemand anders mij in de voorlaatste rechterbocht uit te remmen, alleen als je uit wil remmen moet je wel dat pedaal intrappen.Ik zag hem aankomen en nam dus al een extreem wijde lijn, maar hij remde zo laat dat hij zelfs in de grindbak mij nog haaks in de flank raakte. Hij had die bocht dus nooit kunnen halen. Maar het gevolg was wel dat ik wederom spinde en dwars op de baan kwam te staan waardoor nog iemand mij raakte. Vanaf toen met schade rond gereden, ik had veel onderstuur en zag later in de replay dat ik daardoor ook veel te vaak een blokkerend wiel had. De problemen werden dus alleen maar groter. Dit grapje heeft mij zeker 1-2sec per ronde gekost.

Vervolgens kom ik natuurlijk helemaal in het achterveld terecht en kwam ik iemand tegen die tot 2x toe vanuit het niets van zijn gas gaat. Eerste keer kon ik hem via het gras nog ontwijken maar de 2e keer zat ik al in zijn slipstream en raakte hem dus op de achterbumper. Uiteindelijk door al die gevalletjes dus 11 inc, toch zonde omdat ik onderweg was om kennis te maken met de Aston Martin en zo kilometers te maken en zelf eigenlijk foutloos (in de zin van offtracks en spins) reed.

Maar de GT1 smaakt zeker naar meer _/-\o_

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• dabelg
heb juist bes gedaan maar jongens wat een ZWEMles was dat

ben maar gequit gaan andere series zoeken of van het weer genieten

[ Voor 38% gewijzigd door dabelg op 21-06-2015 20:26 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond zijn we op Spa met de HPD...
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/15-3-MT-02.png

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 22-06-2015 09:30 ]

• Linc

Linc

mzzl

Gisteren ook een GT1 race gedaan met de Aston Martin en inderdaad de Corvette is veel sneller op het rechte stuk. Wel leuk om hele tijd in gevecht te zijn. Er werd netjes gereden, paar keer 2 wide door de busstop.

Video van de race:

• Andy2125
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-10 15:24
We zijn met team NAB racing ook weer van de partij om de bes te rijden dit seizoen :). Doordat ik pas zaterdag terug was van vakantie had ik eigenlijk amper kunnen oefenen en daarom besloten wederom apart te rijden. Wat wel grappig is want we hebben al meer apart gereden dan als team ;). In ieder geval stonden Darkpino en ik gisteren aan de start in de tweede split.

Over mijn race kan ik kort zijn. Als 12de gestart. Eerste paar ronden een paar plaatsen verloren. In een treintje terecht gekomen waarbij diegene achter me het nodig vond om mij kort na elkaar tweemaal 4x te bezorgen door achterin te rijden. Maar een paar auto's voorgelaten toen. Verdere race wat kunnen inhalen en ingehaald geweest. Zelf een fout gemaakt en de muur lichtjes geraakt en uiteindelijk na 3 uur als 13de over de streep gereden op 1 ronde van de winnaar.

En die winnaar was Darkpino! Hij pakte met een sterke tijd de pole. Bij de start kon hij ook eerste blijven! Ergens in het eerste uur werd hij echter achteraan aangereden door nummer twee die ook meteen van de situatie profiteerde om de eerste plaats te pakken. Hierna liep hij helaas wat uit. Na de eerste pitstop wisselen ze van rijder en die nieuwe is een stuk trager. Darkpino loopt snel in en tijdens een inhaal poging gaat het helaas mis. Door het contact geraakt de andere in een spin en raakt de muur. In de replay vond ik het niet helemaal duidelijk wie nu de schuldige was. In mijn ogen een vervelend race incident.

Wat volgde was echter behoorlijk triest. Over de voice chat begon de eerste rijder van het team iedereen te "waarschuwen" dat de leider iedereen er zat uit te rijden. En dat ging echt een minuut of twee door. Zowel in het Engels als het Duits. Darkpino kreeg ook nog privé chat berichten. Na de race rijden ze hem dan bewust aan waardoor hij nog eens 4x krijgt aangezien nog niet iedereen was aangekomen. Van zijn 13x waren zij bij 12 ervan betrokken. Tenslotte hebben ze ook een protest ingediend. Hoe kinderachtig kan je reageren?

Als je dan nog bedenkt dat ze van het systeem van het joinen profiteren om in een lagere split terecht te komen (3800 en 1800 irating, laagste in split 1 was 2500. Rijder met 3800 reedt eerste en laatste stints) vind ik echt laag van hun. Spijtig voor Darkpino dat een overwinning zo ontsierd moet worden.

iRacing Profiel

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:56

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op maandag 22 juni 2015 @ 08:31:
[afbeelding]
Hmmz, die is wel leuk. Eens kijken of ik voor het eerst sinds een paar weken weer eens kan meedoen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• -PassY-
JoepW schreef op maandag 22 juni 2015 @ 08:31:
[afbeelding]
Niet remmen voor eau rouge\radillon. Dat zal flink wennen worden voor mij na afgelopen week :p

Blachimont ook vol gas?

Zal vanavond denk ik flink uitkijken worden voor de mensen die achter me rijden. Denk dat ik de eerste rondes veelste vroeg ga remmen ondanks dat ik achter mijn stuur zit : " nog niet remmen. Niet remmen. NIET REMMEN"

• ThiJor
Blanchimont is ook vol gas ja. Pouhon is liften (misschien even rem aantikken), naar 4de en zo snel mogelijk terug op het gas.

Mijn iRacing profiel

• Linc

Linc

mzzl

Blanchimont moet je in de draft wel uitkijken met volgas en als je bandjes wat minder beginnen te worden ook. Heb daar toch wel wat momentjes gehad met de HPD :D

• TuxieDeni
Is mijn gehate combo na afgelopen week wat een drama zeg haha. :X

Mijn iRacing profiel

• -PassY-
Radical skin maakt je niet automatich sneller :p

En spinnen in l1werkt ook niet weet ik uit ervaring :p

Sorry, maar als je me voor een leeg doel zet. Dan kop ik het Gewoon in :+

En vanavond kan je mijn acties/tijden voor een leeg doel inkoppen :)

• NickThissen
ThiJor schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:33:
Blanchimont is ook vol gas ja. Pouhon is liften (misschien even rem aantikken), naar 4de en zo snel mogelijk terug op het gas.
Pouhon is behoorlijk remmen hoor (en ik blijf in de 5 maar dat ligt aan de gearing denk ik). Blanchimont is makkelijk vol gas maar niet als je aan de binnenkant zit om in te halen :+

Mijn iRacing profiel

• dabelg
-PassY- schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:40:

is Deni Radical ?

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-10 22:34
Nu m'n rig eindelijk klaar is kom ik vanavond ook eens kijken. Het zal een openbare testsessie voor me worden aangezien ik 0 ervaring heb met de HPD en nog erg moet wennen aan de HE Pro pedals.

• Arfman

Arfman

Drome!

Denk het niet, hij staat niet op de site iig.

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
Heeft iemand al verlengd via Steam? http://store.steampowered.com/app/266410 (is verlengen überhaupt mogelijk of is dit alleen voor nieuwe gebruikers?)

€17.50 voor 12 maanden.

[ Voor 26% gewijzigd door Venzio op 22-06-2015 15:25 ]

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-10 20:11
Venzio schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:21:
Heeft iemand al verlengd via Steam? http://store.steampowered.com/app/266410 (is verlengen überhaupt mogelijk of is dit alleen voor nieuwe gebruikers?)

€17.50 voor 12 maanden.
Wel apart er staat € 7,74 per maand bij 12 maanden.

Verwijderd

Vanavond ben ik er niet bij. Morgen ook Spa, maar dan met een echte racewagen :p . Gisteren al op een hosted sessie erachter gekomen dat volgas eau rouge uit er spannend is :)

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Wat voor auto ga je in rijden Ruudje!!!

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• NickThissen
Ik denk dat hij bedoeld in de GT1 training morgen :p (Of ga je in het echt rijden?)

Mijn iRacing profiel

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:14
Na lang aanmodderen en (te) weinig racen, deze keer eens begonnen om iRacing eens wat serieuzer aan te pakken en ook echt/meer te gaan rijden.

Voorlopig even gekozen voor de Skip, leuke auto om te leren, altijd druk bezochte races, dus dat leek me de uitgelezen (her)starters auto voor mij.

Flink geoefend deze week, dan net m'n eerste race gereden en zowaar P1. Mijn eerste overwinning dus ook meteen binnen (dat smaakt naar meer haha).

Helaas heb ik nog steeds totaal geen tijd op maandag en dinsdag komt me ook niet echt lekker uit, dus zullen jullie me voornamelijk op t forum hier tegenkomen.

• TuxieDeni
-PassY- schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:40:

Hahaha geen probleem Pascal! Nou moet zeggen in quali scheelde het toch maar mag Paul zijn griphax nog niet hebben ;w

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

NickThissen schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:39:
Ik denk dat hij bedoeld in de GT1 training morgen :p (Of ga je in het echt rijden?)
Juist, in het echt zou ik hem bij de eerste bocht op de muur plakken denk ik :+

• -PassY-
zoiets Rudy?

Pagina: 1 ... 71 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.