Om 22:15 de skip race gedaan, en eindelijk boven de 4k gekomen.
Had nr. 4, en zat oa. met Arjan en Philippe in de sessie, dus ik verwachtte eigenlijk ook rond p3/p4 te starten. Wonderwel ging de quali vrij aardig en had ik na 10minuten de pole te pakken... Nice...
Aangezien we in Canada reden was ik er nog niet gerust op vanwege de draft.
M'n start was goed, en ik kon een klein gaat van een paar tienden slaan omdat Philippe en Arjan in gevecht waren. Helaas was de race van Arjan na een paar rondes voorbij omdat hij van achteren werd aangereden door iemand. Philippe had ondertussen het gat naar mij dicht gereden, en maakte de move richting de laatste chicane. Aangezien ik het wel prima vond omdat de draft toch gigantisch is, en ik later wel een poging zou wagen om hem terug te pakken, liet ik hem vrij gemakkelijk voorbij om zelf ook niet al teveel tijd te verliezen. 1 ronde later ging Philippe echter de mist in, en remde hij wat te laat bij een chicane waardoor hij een slowdown kreeg. Zo was ik er weer voorbij, maar had ik ook meteen een gaatje van 1s. Hij had daarentegen meten iemand anders op z'n staart zitten, die hem in de laatste chicane ook nog voorbij ging. Door hun gevechten werd mijn voorsprong zo'n 1.5s, en die heb ik de rest van de race nog langzaam uit kunnen bouwen. Laatste ronde nog rustig aan gedaan omdat ik een gat van dik 4.5s had, en de auto heel over de finish gebracht.
Dat was mijn 1e Skip race sinds 1 maand, en ook nog mijn 1e pole en 1e win van het jaar

(ook maar 7 officiele races gereden

)...