iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 122 Laatste
Acties:
  • 313.802 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Pff mooi hoor... Mijn bureau stoel blijft al niet staan met mn csr elites haha..

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:41

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond is er weer een combinatie server voor de NES (alle auto's) en de GES (BMW & RUF Track) op Spa met standaard weer.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
JoepW schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:09:
We hebben naast de close iracing school ook het plan om voor road een telemetrie school te doen.
Het is er enkel nog niet van gekomen. ;)
ook vanwege het korte S4 van 14. Kijk maar hier: KLIK
Ook daar zullen Rudy en ik een slinger aan geven voor dit seizoen....
Ik heb ook wel interesse in de Telemetry school. Ik gebruik het wel al voor de simpele dingen zoals ride height, gears enzovoort, maar ophanging (vooral de dampers dan) is voorlopig nog Chinees voor mij.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-10 05:20
JoepW schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 18:21:
Vanavond is er weer een combinatie server voor de NES (alle auto's) en de GES (BMW & RUF Track) op Spa met standaard weer.
Thanks voor de toevoeging, anders reed ik wel weer even in de HPD rond. 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
ziet er mooi uit, maar geen budget/ruimte voor zoiets :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:09:
We hebben naast de close iracing school ook het plan om voor road een telemetrie school te doen.
Het is er enkel nog niet van gekomen. ;)
ook vanwege het korte S4 van 14. Kijk maar hier: KLIK
Ook daar zullen Rudy en ik een slinger aan geven voor dit seizoen....
Nadeel vind ik dat physics per build flink kunnen verschillen. De theoretische benadering zoals in het echt vertaald zich ook niet altijd naar de virtuele wereld.

Een beetje kennis hoe 'het zou moeten werken' is denk ik wel vereist wanneer je motec als analyse wil gebruiken om te bewijzen dat een bepaalde afstelling marginaal beter of minder is. Het interressant vinden om naar lijntjes te staren is ook wel handig ;)

Bijvoorbeeld, de Ford GT3 lijkt heel hard te lopen, maar Motec vertelde dat het een teller afwijking is.

De oval setup sessies die ik een tijdje terug gedaan had waren met 2/3 man al heel intensief, zeker de eerste sessies.

Ik ben in zelf ook zeer geinteresseerd in Joep z'n kijk op telemetrie, wil natuurlijk ook bijleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:29
Nvm

[ Voor 98% gewijzigd door glnk op 31-12-2014 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:46:
[...]........Ik ben in zelf ook zeer geinteresseerd in Joep z'n kijk op telemetrie, wil natuurlijk ook bijleren :)
Niet overdrijven, hoor.
Ik gebruik maar heel beperkt de Telemetrie en doe heel veel op basis van mijn RL en RC ervaring.
Op een of andere manier ben ik altijd in staat om de dynamiek van de auto me voor te stellen als een simpel model en dan met wat verbeteringen te komen.
En trial and error doet ook wonderen ;)

Maar we gaan er wat aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
hehe batch 1 van de accuforce is direct uitverkocht was er niet op tijd bij wegens ja "Slapen" :p

kan mijn geld dus nog tijdje bijhouden en reviews lezen.

http://simxperience.com/p...teering/accuforcepro.aspx

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:13

Phydomir

Dennis

Ik was van plan om deze zomer een CSW V2 te kopen maar eerlijk gezegd heb ik niet zo'n vetrouwen meer in Fanatec. Als ik dan weer lees van de problemen zoals Joep ze heeft maar ook wat ik lees op het iRacing forum dan denk ik dat ik er goed aan doe om door te sparen.
De Accuforce lijkt met zeer veel zorgzaamheid te zijn ontwikkeld en beloofd bullitproof te zijn. Reviews afwachten naar of dat zich ook naar de praktijk vertaald maar het staat wel met stip nummer één op mijn interessant simgear lijstje.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
hier komt er zowie zo een DD wheel erin mijn interesse gaat zeker uit naar de software die erbij hoort.

is eigenlijk in samenspraak met iracing gemaakt kan eigenlijk elke FFB tunen die windows uitstuurt. volgens woorden van simxperience te zeggen je kan een xbox one type FFB game eigenlijk omtoveren tot een rfactor :p (moet dit met korreltje zout opnemen, maar ben benieuwd naar de software in combinatie met iracing) zit ook een setupsync in voor accuforce gebruikers + telemetry :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phydomir schreef op woensdag 31 december 2014 @ 09:36:
Ik was van plan om deze zomer een CSW V2 te kopen maar eerlijk gezegd heb ik niet zo'n vetrouwen meer in Fanatec. Als ik dan weer lees van de problemen zoals Joep ze heeft maar ook wat ik lees op het iRacing forum dan denk ik dat ik er goed aan doe om door te sparen.
De Accuforce lijkt met zeer veel zorgzaamheid te zijn ontwikkeld en beloofd bullitproof te zijn. Reviews afwachten naar of dat zich ook naar de praktijk vertaald maar het staat wel met stip nummer één op mijn interessant simgear lijstje.
Als het geld bij mij geen probleem zou zijn zou ik direct een Accuforce bestellen, maar helaas er is niet genoeg geld in huize Joep.
En voor 1 Accuforce koop je wel 3 CSW V2's dus vergelijken is niet helemaal eerlijk.
Maar ik baal idd ook van het probleem met mijn V2.
Ik ga 'm gewoon nu open maken. Ik wil weten waar het probleem zit. (Als ik het al kan vinden).

[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 31-12-2014 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

JoepW schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:40:
[...]

Als het geld bij mij geen probleem zou zijn zou ik direct een Accuforce bestellen, maar helaas er is niet genoeg geld in huize Joep.
En voor 1 Accuforce koop je wel 3 CSW V2's dus vergelijken is niet helemaal eerlijk.
Natuurlijk is het niet helemaal eerlijk qua prijs. Maar voor 850 euro verwacht ik toch wel een product wat de eerst komende 3 jaar vlekkeloos werkt. Waar het eigenlijk op neer komt is dat ik gewoon een beetje klaar ben met hardware wat het net niet is. Natuurlijk moet de Accuforce zich daarin nog bewijzen maar dat zal het komende half jaar wel duidelijker worden en zullen eventuele kinderziektes er uit zijn.

Tenzij ik natuurlijk vanavond de staatsloterij win, dan komt er gelijk een simexperience stage 5 set

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phydomir schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:45:
[...].....Maar voor 850 euro verwacht ik toch wel een product wat de eerst komende 3 jaar vlekkeloos werkt. .....
Huh?
De base is toch zo duur ook niet. Of krijg je bij Accuforce er een stuur bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
yep krijg je stuur bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

JoepW schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:56:
[...]
De base is toch zo duur ook niet. Of krijg je bij Accuforce er een stuur bij?
Jup

Afbeeldingslocatie: http://simxperience.com/Portals/0/EasyGalleryImages/1/21/AccuForce%20-%20No%20Logo.jpg

Dat is de $1749,- set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ow dat veranderd de verhouding. Is eigenlijk een koopje ;)
Zo CSW V2 open gemaakt, ontdekt dat het echt niet een boutje / moer is die los zit, maar gewoon een van de 2 lagers van de stuuras waar radiale speling op zit. Dus dat wordt echt retourneren en en een tijdje afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

JoepW schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:13:
Ow dat veranderd de verhouding. Is eigenlijk een koopje ;)
Hehe, dat hoor je mij niet zeggen. Maar zo kan ik het prijsverschil wel een stuk beter tegenover mezelf verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phydomir schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:25:
[...]

Hehe, dat hoor je mij niet zeggen. Maar zo kan ik het prijsverschil wel een stuk beter tegenover mezelf verantwoorden.
Ik was de uitleg aan mijn vrouw aan het voorbereiden voor eind 2015 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
bwa als ik al de uren dat ik aan simracing heb besteed op cafe had moeten zitten. Kan ik ook meer dan 3 accuforce's voor betalen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dabelg schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:41:
bwa als ik al de uren dat ik aan simracing heb besteed op cafe had moeten zitten. Kan ik ook meer dan 3 accuforce's voor betalen :p
Goede spullen gaan ook langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Phydomir schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:45:
Natuurlijk is het niet helemaal eerlijk qua prijs. Maar voor 850 euro verwacht ik toch wel een product wat de eerst komende 3 jaar vlekkeloos werkt.
Het is volgens mij geen slecht spul (zelf rijdt ik al sinds dik twee jaar probleemloos met de CSWv1), helaas is het nadeel van het internet dat elk probleem breed uitgemeten wordt en mensen zonder klachten geen topic gaan openen om te zeggen dat alles perfect werkt ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Bij deze dan; ik heb nog nooit problemen gehad met zowel pedalen en stuur :)

Alvast de beste wensen iedereen! :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
JoepW schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:40:
[...]

Ik ga 'm gewoon nu open maken. Ik wil weten waar het probleem zit. (Als ik het al kan vinden).
Die 3 Fanatec CSW's ga je zeker nodig hebben om dezelfde levensduur te overbruggen. Het klopt overigens niet helemaal wat je zegt. De CSWv2 heeft nog een stuur nodig terwijl de AccuForce een compleet product is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
glnk schreef op woensdag 31 december 2014 @ 20:19:
[...]

Die 3 Fanatec CSW's ga je zeker nodig hebben om dezelfde levensduur te overbruggen. Het klopt overigens niet helemaal wat je zegt. De CSWv2 heeft nog een stuur nodig terwijl de AccuForce een compleet product is.
Volgens mij heb je de rest van de/mijn posts na de door jou ge-quote post niet gelezen. We waren al tot ongeveer dezelfde conclusie gekomen ten aanzien van de prijs / compleetheid van de Accuforce.

En ik heb met CSW V1 meteen in het begin één probleem gehad en daarna nooit meer een probleem mee gehad.
Met mijn CSP's heb ik enkel 2x de load cell aan gort getrapt. En dat was mijn eigen stomme schuld, omdat ik de boel niet gevoelig genoeg had staan.
Dus laten we het niet gaan overdrijven, maar elke keer als ik iets nieuws van Fanatec koop eerst een probleem (laten) repareren, voordat het probleemloos gaat werken wordt wel vervelend.
Ik ga dan ook nu echt sparen voor een setje Accuforce + Heusinkveld......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ericjooo schreef op woensdag 31 december 2014 @ 19:25:
Het is volgens mij geen slecht spul (zelf rijdt ik al sinds dik twee jaar probleemloos met de CSWv1), helaas is het nadeel van het internet dat elk probleem breed uitgemeten wordt en mensen zonder klachten geen topic gaan openen om te zeggen dat alles perfect werkt ;)
Daar ben ik me zeer van bewust alleen als er drie man zijn die ik ken die een V2 hebben en alle drie hebben ze al iets vreemds meegemaakt, dan zakt het vertrouwen heel snel. De kwaliteitscontrole van Fanatec is gewoon niet op het niveau wat ik verwacht van spullen die zo veel geld kosten.
Ik ben zelf ook een redelijk tevreden Fanatec gebruiker. Ik heb de CSP V1's 3 jaar lang gebruikt zonder problemen en ben heel goed geholpen door Fanatec Benelux die kosteloos van alles opstuurde zodat ik het kon testen. Daarnaast heb ik een GT3 V2 stuur wat ook al weer heel wat jaren probleemloos werkt en ik ben er van overtuigd dat de CSW V2 een enorme stap vooruit zou zijn voor een voor mij acceptabele prijs.
Echter, zoals ik al eerder heb aangegeven ben ik een beetje klaar met spullen die het net niet zijn. Ik ken mezelf een beetje en ik weet dat als ik een CSW V2 zou kopen er altijd een stemmetje zal zijn wat zegt, had ik niet beter door kunnen sparen en echt die enorme stap ik kwaliteit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
NEO practice is up voor degene die de familie al zat zijn :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCT12
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-07 20:18
hallo,hoe laad ik een bestaande setup (sto) in ,bij Iracing??

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WCT12 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 22:20:
hallo,hoe laad ik een bestaande setup (sto) in ,bij Iracing??
Die kun je in de setup map en daaronder de wagen waar je deze wilt gebruiken plaatsen. Dan zie je hem terug onder load setup in game.

Goed nieuwjaar iedereen. Op een low incident en snel nieuwjaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jij ook Rudy. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-08 16:46
Gelukkig nieuwjaar iedereen!
Ben door de kleine en onregelmatige diensten nu vaak gebonden aan officiele series (moet kunnen racen als ik tijd heb)

Hoop binnenkort wel weer wat maandagen mee te pikken!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

De beste wensen allemaal, dat het maar een mooi jaar mag worden!

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Phydomir schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 09:26:
[...]

Daar ben ik me zeer van bewust alleen als er drie man zijn die ik ken die een V2 hebben en alle drie hebben ze al iets vreemds meegemaakt, dan zakt het vertrouwen heel snel.
Hier dan iemand zonder problemen :) Base is echt geweldig, helaas veel te weinig tijd voor op het moment. Heb er denk ik nog maar 10 uur mee gereden.

Goed 2015 iedereen!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
natuurlijk zijn er genoeg mensen zonder problemen.

maar ik volg echt wel Dennis door te zeggen dat er gewoon "TE VEEL" problemen zijn met zo'n "duur" product.

was beta tester van de clubsport 911 turbo stuur van fanatec en in die tijd was dat een heeel goed stuur.

maar na 2 jaar en 2 maand brande gewoon de motor door (wat volgens mij echt niet kan zat met gesmolten plastiek zelfs). geen haar die er aan denkt terug fanatec te nemen (wat laat me duidelijk zijn puur persoonlijk is). heb bij meeting met Dirk zijn spullen gereden en idd het is technisch leuk spul voor dat geld, maar twijfel echt wel aan kwaliteits controle.

reden dat ik voor DD ga is ook gewoon voor fun en realiteits gevoel. verwacht zelfs dat ik trager ga zijn omdat ik ook de FFB ga omhoog zetten hierdoor waardoor ik na dubbelstinten in NES bv geen glas water meer gaan kunnen opheffen :p

bij mij is realiteitsgevoel gewoon > dan snel zijn. Fgt shift ik dan ook gewoon met sequentiele shifter en niet paddles. enige dat ik niet kan is blippen en clutchen wegens te lang met 2 pedalen geraced te hebben. (oefen het wel af en toe :p)

OOH en beste wensen en gelukkig 2015!!! iedereen vooral goede gezondheid en op 2de plaats genieten van vrijetijd en Hobby !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Realiteitsgevoel, ik vind een toerwagen niet extreem zwaar sturen hoor, al zit ik een uur achter het stuur. (ik heb niet eens stuurbekrachtiging) De meeste toerwagens hebben volgens mij een soort van stuurbekrachtiging. Enige wat je wil voelen in je stuur is elke hobbel en verschuiving van de auto.

Formulewagens sturen veel zwaarder, dus daarvoor zal zon DD wel super zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
hehe pascal.

wat ik onder realiteit van racen versta is wat karting ervaring (heb tijdje met maat wat practice sessies formule A karting gereden voor marc goossens team (feit dat dit maar bij enkel practice bleef besef ik goed dat ik het talent niet heb voor echt racing) Maar dat maakt dus voor mij de simracing DE hobby voor mij :p hoe een echte gt wagen stuurt zou ik totaal niet weten, enkel maar passagier geweest bij een Porsche GT3 op SPA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Een kart stuurt echt verschrikkelijk zwaar vergeleken bij een toerwagen (niet zon binnenkart, die kan je met 1 hand nog besturen en snel zijn). Heb zelf een wedstrijdkart van Tonykart gehad, damn dat kost echt kracht. Dat hou je niet zomaar een uur vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-10 05:20
Goed 2015 allen.

Ben begonnen met GT3 racen en uit de problemen blijven is zo 10 plekken winst, 1x eruit in bocht 4 omdat de gene aan de buitenkant de auto kwijt raakte en naar binnenkwam. :-(

Verder meestal top 10 na p24 starten of dergelijke, meerdere malen gevochten maar eerst aftasten want sommige divebomben en halen rare acties uit.

Meeste weten te ontwijken en dan zien hoe ze de volgende persoon eruit rammen en dan zit je er weer voor. :-)

Echt wel goed gevoel als je niet snel maar slim rijdt en dan toch naar voren komt. (Meestal zit de top in de 1.30-1.31 en ik 1.33 stabiel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:22

elni

Carrot

Gelukkig 2015 iedereen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

TS server is down, maar komt als het goed is straks weer terug. Wederom een stroomstoring (en nee hij staat niet in belgie)

ik ben er mee bezig om hem op een "betere" plaats te krijgen, dus nog even geduld aub :)

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DirkT schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:52:
TS server is down, maar komt als het goed is straks weer terug. Wederom een stroomstoring (en nee hij staat niet in belgie)

ik ben er mee bezig om hem op een "betere" plaats te krijgen, dus nog even geduld aub :)
Alles onder de rivieren is toch een beetje belgie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:34

Niellie41

[object Object]

Ik host nu een test sessie voor NES op Spa. Wachtwoord staat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Net eens die setups geprobeerd die Alex Simpson had geshared voor de FW31, die zijn toch wel erg lekker :) Auto rijdt best goed eigenlijk, alleen is het meteen 100% over bij het kleinste foutje... Ik ga eens proberen nu en dan een raceje mee te doen kijken hoe het gaat.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
Zijn dat die van de forum link?
Heb er van de week ook eens gereden toch wel erg leuk

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 18:06
Gisteren ook eens geprobeerd om een race met de Williams te rijden. Heb het 1,5 ronde volgehouden. Toen was er een Pro rijder die voorin het veld gespind was en zonder zijn F3 te checken hem op de racelijn weer in het rechte spoor probeert te gooien maar hierin faalt en mij en nog een ander uit de race beukt.
Mijn laatste race in de Williams was een paar maanden terug op Silverstone waarin ik het tot Stowe in ronde 1 schopte voor ik er door een ander uitgereden werd.

Als het racen dus altijd zo gaat, snap ik wel dat er zo weinig mee gereden wordt. Met die setups die op het forum staan is het lastig-te-setuppen verhaal wat mij betreft geen excuus meer. Misschien wel voor mensen met hogere ambities, maar voor gemiddelde mensen met een iRating van 2000-2500 zoals ik zijn ze erg nuttig.

Dan gaat het me in de HPD toch beter af, na een paar jaar vooral met GT's bezig geweest te zijn wil ik dit seizoen weer eens met de HPD op pad gaan.Gisteren op Sebring heb ik meteen maar de overwinning gepakt. Ik kreeg hem wel kado hoor, ik reed 2e op 35 seconden achterstand toen de koploper 4 rondjes voor het einde naar de pits moest omdat hij te weinig benzine mee had. Hij komt 12sec voor mij weer de baan op dus ik had mij er maar bij neergelegd dat ik 2e zou worden, maar er was blijkbaar iets fout gegaan want een ronde later ging hij weer de pits in. Zo heb ik dus de laatste 3 ronden van de race aan de leiding gelegen, maar dat zijn wel de belangrijkste 3 van de race :P

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Gisteren ook een overwinning gescored in de WSCS. Wel de 2e split want ik kwam zo'n 500 iRating te kort voor topsplit. 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Phydomir op 04-01-2015 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 07:16
4200+ irating is ook wel erg matig natuurlijk :P

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Altijd leuk als al die finnen samen in een WSCS race stappen. Je weet gewoon al voor de race begint dat het een gezeik wordt omdat ze allemaal stuk voor stuk op 100% rijden en er nog niet aan denken om een HPD misschien een keer wat ruimte te laten en een tiende te verliezen. En deze keer ook weer, Riku werd ingehaald op een niet zo handige plek, maar liet ook gewoon bewust geen ruimte terwijl hij dat makkelijk had kunnen doen zonder tijd te verliezen. Mentaliteit als "haha ik laat je er hier echt niet door je zoekt het maar uit" en dan zeiken als het mis gaat. Ronduit schandalig hoe ze op zijn (publieke) stream te keer gingen over die gast, had bijna zin om het te gaan opnemen en een protest in te dienen maar de HPD rijder in kwestie is nou net iemand die ik ook niet zo hoog heb dus de moeite niet genomen :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:58

Fuelke

Forza Ferrari

Ongeveer om 05h15 in de USA, 11h15 in Europa en 21h15 in Australië en je krijgt dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IdNyU73HypmSAmS04YcIlkQL/full.jpg

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:56:
Altijd leuk als al die finnen samen in een WSCS race stappen. Je weet gewoon al voor de race begint dat het een gezeik wordt omdat ze allemaal stuk voor stuk op 100% rijden en er nog niet aan denken om een HPD misschien een keer wat ruimte te laten en een tiende te verliezen. En deze keer ook weer, Riku werd ingehaald op een niet zo handige plek, maar liet ook gewoon bewust geen ruimte terwijl hij dat makkelijk had kunnen doen zonder tijd te verliezen. Mentaliteit als "haha ik laat je er hier echt niet door je zoekt het maar uit" en dan zeiken als het mis gaat. Ronduit schandalig hoe ze op zijn (publieke) stream te keer gingen over die gast, had bijna zin om het te gaan opnemen en een protest in te dienen maar de HPD rijder in kwestie is nou net iemand die ik ook niet zo hoog heb dus de moeite niet genomen :p
Waar ken ik die mentaliteit van hun toch van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Niellie41 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:02:
[...]

Waar ken ik die mentaliteit van hun toch van??
Haha, lol :P

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:02
Speedy55 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:20:
Realiteitsgevoel, ik vind een toerwagen niet extreem zwaar sturen hoor, al zit ik een uur achter het stuur. (ik heb niet eens stuurbekrachtiging) De meeste toerwagens hebben volgens mij een soort van stuurbekrachtiging. Enige wat je wil voelen in je stuur is elke hobbel en verschuiving van de auto.

Formulewagens sturen veel zwaarder, dus daarvoor zal zon DD wel super zijn.
Mag ik hier wel even opmerken dat rijden met een DD systeem niks zegt over 'een zwaar' stuur of niet? :)

edit:
Oopsy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Dabelg had het over het opvoeren van de ffb, dat hij er moeite mee zou gaan hebben. Dus ik zeg dat ook niet maar ik reageerde op Dabelg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
http://members.iracing.co...id=12696677&custid=114057

Voor mij een beetje een saaie race. Maar wat ik constant in mijn spiegels zag had ik best willen meemaken :D Dennis, Hayden en Markus hadden een flink gevecht met wat inhalen hier een daar :D

Flink het tempo erin gehouden van de start tot ronde 3. Vervolgens 2 ronde balls to the wall om een gaatje te maken voor de eerste HPD's langskwamen. Wat me ook nog lukte. Daarna eigenlijk het gat langzaam uitgebouwd en gecontrolleerd tot aan de finish.

Lastigste deze race waren de HPD's zonder voorkant, dus ook geen verlichting :( F3 geeft aan dat er iemand vlak achter je zit, blauwe vlag links boven in je scherm, maar in je spiegels zag ik ze gewoon niet.

/edit: Start van vanmiddag. Was een beetje druk :+

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/1079z6u.png

[ Voor 6% gewijzigd door -PassY- op 04-01-2015 19:02 ]

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik ga een FW31 race proberen... ik heb op het forum gelezen dat 2 stops sneller is dus dat ga ik doen, geen idee :p het is een lange race (56 laps Watkins Glen) dus dat kan wel. Met een super snelle qualy tijd sta ik ... een na laatste :+

Nou ja, ging aardig, tot een gast een divebomb doet in lap 9 van de 56... ik moet een andere lijn nemen, glij weg en hij knalt achter op me. En het is natuurlijk mijn schuld... Nou ja, geef het nog een poging en als dat net zo gaat als dit (lijkt wel een 5 min sprint race zoals die gasten rijden) dan ben ik er al weer klaar mee. Niks veranderd.

Tweede race ging iets beter, maar nog steeds veel divebombs, snap niet dat mensen zo agressief rijden in zo'n lange race en in de F1, kleinste rem foutje is fataal, je gaat met 4G de bocht door dus netcode werkt totaal niet, en dan nog gaan ze vrolijk 3 wide door een hairpin ?? Maar goed het ging allemaal ok, 8e plek, zonder foutjes had het misschien 5e kunnen zijn.

[ Voor 63% gewijzigd door NickThissen op 04-01-2015 20:50 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Nog eens een officiële WSCS race meegepikt, dat was toch al weer een tijdje geleden. Uiteindelijk redelijk makkelijk gewonnen, maar het was nagelbijten toen ik halverwege de race begon te twijfelen of ik wel genoeg in de tank had. Het verkeer ging heel vlot, eigenlijk heb ik geen "momentje" gehad.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ThiJor schreef op zondag 04 januari 2015 @ 21:56:
Nog eens een officiële WSCS race meegepikt, dat was toch al weer een tijdje geleden. Uiteindelijk redelijk makkelijk gewonnen, maar het was nagelbijten toen ik halverwege de race begon te twijfelen of ik wel genoeg in de tank had. Het verkeer ging heel vlot, eigenlijk heb ik geen "momentje" gehad.
Ik had al zo'n vermoede dat je het rustig aan deed, in het begin kon je zo een gat slaan en ik vond het al vreemd dat halverwege de race ik op je in leek te lopen.
Tijdens die race begon ik op de laatste plaats (p5 :X), bij het inhalen van een van de deelnemers in turn 17 schiet ik te ver naar buiten en raak hem :( 0x contact, maar hij raakte uit zijn ritme en paar bochten later heeft hij de auto langs de kant gezet. Erg jammer, door mijn domme fout was zijn race dus over :F

Verder die race het gat dicht kunnen rijden en ik leek voor p2 te kunnen gaan, helaas kwam ik daar net wat rondjes voor te kort.

Toch wel weer fijn om weer eens in de Ford GT te rijden, het is toch alweer zo'n maandje of 3 geleden. En Sebring night kun je eigenlijk niet overslaan :)

En oh wat is dat multiclass racing toch leuk! :*) echt geen enkel moment saai

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik moet 'm nog kijken, maar hij is weer de eerste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
aanvullend joep was me voor :p

I was lucky enough to spend some major time recenlty driving on the new accuforce steering wheel. This was a final production unit that is identical to the ones now shipping out to the first batch customers. It was such a pleasure to drive on this wheel but if you would like to hear more about it, The Simpit produced a video that tells you about anything you could want to know about the wheel. Here is the video link and the description of the video below it.

Accuforce Steering Wheel - Exclusive Hands On First Look

The Accuforce Steering Wheel by Sim Xperience is likely to be the biggest product release on the hardware side of sim racing in many years. This wheel signifies a new era in sim racing, where its competitors can expect High end components instead of the plastic toy type wheels that have been used in the past.

The Simpit recently traveled to the Sim Xperience headquarters to have an exclusive hands on first look at this wheel. The first production model of the Accuforce wheel now resides on their in house full motion simulator.

During this trip we wee able to spend many hours of driving and learning what makes this fine steering wheel so special. We talk about all of its features and what is included in the $1749 dollar price tag. We also talk about the Sim Commander software that drives this wheel and how it also helps seperate this wheel from any other on the market.

But in the end it comes down to driving, and how it performed in our hands out on track. We did plenty of that and have a very strong opinion on how it did.

If you have any questions or comments on this video please go the https://thesimpit.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wie is de eerste van hier die zo'n ding koopt? :P

Overigens heb ik nog mijn T500 te koop met origineel (rond) stuur, pedalen die nog in het plastic zitten en misschien de F1 rim (als een collega die niet wil hebben). Ik weet dat we daar V&A voor hebben maar ik verkoop hem het liefst aan een iRacer :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
ik ga batch 2 of batch 3 kopen. :p

ik kan ten vroegste 21 januari bestellen blijkbaar omdat ik te laat op de pre-order lijst stond (jammer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Tenzij de reviews heel erg tegenvallen of de eerste indrukken aantonen dat er iets niet goed is wordt het voor mij begin zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
The_FrankO schreef op zondag 04 januari 2015 @ 23:13:
[...]

Ik had al zo'n vermoede dat je het rustig aan deed, in het begin kon je zo een gat slaan en ik vond het al vreemd dat halverwege de race ik op je in leek te lopen.
Tijdens die race begon ik op de laatste plaats (p5 :X), bij het inhalen van een van de deelnemers in turn 17 schiet ik te ver naar buiten en raak hem :( 0x contact, maar hij raakte uit zijn ritme en paar bochten later heeft hij de auto langs de kant gezet. Erg jammer, door mijn domme fout was zijn race dus over :F

Verder die race het gat dicht kunnen rijden en ik leek voor p2 te kunnen gaan, helaas kwam ik daar net wat rondjes voor te kort.

Toch wel weer fijn om weer eens in de Ford GT te rijden, het is toch alweer zo'n maandje of 3 geleden. En Sebring night kun je eigenlijk niet overslaan :)

En oh wat is dat multiclass racing toch leuk! :*) echt geen enkel moment saai
Ik heb wat zitten fuel saven ergens midden in de race, tot dat ik door had dat ik toch meer dan 1 rondje reserve had. Ik kon eigenlijk de hele race 2:00's rijden, dus veel bandenslijtage was er niet. Als je dan echter ziet dat die Finnen vlotjes 1:58's en lage 1:59's rijden... 8)7

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dit jaar wil ik weer gaan streamen. Gisteren ben ik wat gaan testen met 60 fps en het gaat prima. Alleen nog mooie overlays ontwerpen.
Voor lol maar even een Carb Cup race gedaan:

Voor 60 fps moet je de video op YouTube bekijken, in Chrome of Safari.

Was an sich best een leuke race en ook hier werd duidelijk dat de 3e keer scheepsrecht is.

[ Voor 17% gewijzigd door Niellie41 op 05-01-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik krijg hem alleen in 30 fps te zien lijkt het, zowel hier op m'n werk als thuis?

Voor het WCS seizoen begint moet ik ook nog eens aan de slag met het bijwerken van onze eigen overlay voor iRacing Browser Apps en kijken of ik een oudere pc weer aan de gang krijg die ik kan gebruiken voor het streamen zelf, zodat ik niet meer zo'n performance impact heb tijdens het rijden zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hmm vaag, gisteren was hij nog 60 fps. Misschien omdat ik een stuk uit de video heb geknipt heeft YouTube er weer 30 fps van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
JoepW schreef op maandag 05 januari 2015 @ 08:17:
Ik moet 'm nog kijken, maar hij is weer de eerste ;)
[video]
Lijkt mij wel wat. De eerste direct drive voor een redelijke prijs. Wel even een ander stuur erop want man man wat is dat een fout stuur. Zo lomp en groot en gigantische rode stiksels aan de binnenkant. Ik wil helemaal geen stiksels en vooral niet bij de duimen.

Ze bieden ook een Momo edition aan met de Momo Mod 30:
Afbeeldingslocatie: http://simxperience.com/Portals/0/Images/News/Momo/MOD_30.jpg

Spreekt mij ook niet echt aan. Waarom verkopen ze het niet zonder stuur en laten ze de keuze aan de klant?

[ Voor 20% gewijzigd door glnk op 05-01-2015 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Ik zeg tijd voor handschoenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het verslag van afgelopen race is online. :)
http://www.neo-endurance.com/6-hours-of-cota-race-report/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
DirkT schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:19:
Ik zeg tijd voor handschoenen!
Race stuurtjes hebben geen stiksels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

glnk schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:26:
[...]

Race stuurtjes hebben geen stiksels
Nooit? :+

Afbeeldingslocatie: http://image.motortrend.com/f/features/performance/1402_bmw_z4_gt3_m3_dtm_track_test/64434952+w670+h447+cr1+ar0/2013-bmw-motorsport-media-track-day-bmw-m3-dtm-steering-wheel-02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Dat is geen stuur. Een stuur is rond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij lijkt zo'n AF ook wel wat als de reviews goed zijn. Stuur vind ik er wel ok uitzien. Wil wel graag een rond stuur hebben, want dat drift een stuk beter.

Wacht in ieder geval de belastingdienst dit jaar even af. Voor 't eerst in 15 jaar ga ik weer wat terugkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Leuk zo'n stuur maar er zijn een flink aantal dingen die ik liever zou hebben voor dat geld (of minder) zoals 3 schermen, een fatsoenlijke rig, etc. Ik ga ook niet een stuur van $1800 op een houten bureautje schroeven, dat gaat geheid mis :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Het zal vast een prima stuur zijn, maar met zo'n review van Shaun Cole kan je ook niet heel veel.
"Ik bleef m'n tijden ermee verbeteren" en vervolgens zie je hem constant bijna de baan af vliegen en apexen missen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Red Baron schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:29:
Het zal vast een prima stuur zijn, maar met zo'n review van Shaun Cole kan je ook niet heel veel.
"Ik bleef m'n tijden ermee verbeteren" en vervolgens zie je hem constant bijna de baan af vliegen en apexen missen :+
Hij is echt full of shit. Ik kijk er niet met plezier naar maar we moeten het hiermee doen voor nu. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

glnk schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:13:
Spreekt mij ook niet echt aan. Waarom verkopen ze het niet zonder stuur en laten ze de keuze aan de klant?
Er komt ook een DIY versie zonder stuur.
glnk schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:34:
[...]

Hij is echt full of shit. Ik kijk er niet met plezier naar maar we moeten het hiermee doen voor nu. :D
Jup want alleen aliens kunnen bepalen of iets goed is of niet he Dave? Net als die reviews van Barry, heb je niets aan. Die gast is veel te traag en weet dus niet waar hij het over heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

NickThissen schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:25:
Leuk zo'n stuur maar er zijn een flink aantal dingen die ik liever zou hebben voor dat geld (of minder) zoals 3 schermen, een fatsoenlijke rig, etc. Ik ga ook niet een stuur van $1800 op een houten bureautje schroeven, dat gaat geheid mis :+
Dit. Niet alleen is het een absurd bedrag, wat ik alleen zou kunnen verantwoorden als ik elke dag 2+ uur iRacing speelde, je hebt ook nog eens een goede rig nodig. Dit stuur op een bureautje schroeven (als het al past) wordt hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Jup, 2 extra monitors is ook mijn eerstvolgende upgrade, misschien gevolgd door een buttonbox. Een CSW is al nipt om vast te klemmen op een bureau, laat staan zo'n AF.

Als ik dan toch wat meer ruimte heb eens ik verhuis, zal het een rig worden en pas vanaf dan zou ik misschien de higher end hardware overwegen. Maar tegen die tijd is mijn PC alweer verouderd en gaat het geld daar naar toe...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Phydomir schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:36:
[...]
Er komt ook een DIY versie zonder stuur.
De DIY heeft geen buttonbox/paddleshifter en geen quickrelease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond in ons MT gaan we met de MX-5 naar Barber. We rijden 2 heats. :D
GoT | Monday Tournament 15S1-W405-01-15
Car(s)Track(s)
Mazda MX-5 Cup
Mazda MX-5 Cup
Fuel100 % (+/- 48,1 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentYes
Barber Motorsports Park - Full Course (Heat 1)
Barber Motorsports Park - Full Course
Day or NightDay
Pit stalls41
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up20:00 - 21:00 (60 min.)
Qualification21:00 - 21:15 (15 min.) (Lone: 4 Laps)
Race21:15 - 21:35 (20 min.)
StartStanding
MC GridNVT
Grid orderQualification
CautionsLokaal
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Heat 2
Free practice / Warm-up21:45 - 21:55 (10 min.)
QualificationBased on Heat 1
Race21:55 - 22:25 (30 min.)
StartRolling
MC GridNVT
Grid orderTop 10 Inverted (Previous race/heat)
CautionsLokaal
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
RealisticRealisticRealisticRealisticRealisticRealistic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

glnk schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:56:
[...]

De DIY heeft geen buttonbox/paddleshifter en geen quickrelease.
Maar die komen los beschikbaar. Dus kun je zelf erop schroeven wat je wil. Of je koopt de pro en schroeft daar ieder stuur op wat je maar wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik weet niet of ik erbij ben vanavond, want er moet eigenlijk geoefend worden voor de MoE kwalificatie van woensdag.

Door wintersport, pro series verplichtingen en een kapotte pc/videokaart blijf ik zo'n beetje als enige over die woensdag de auto kan kwalificeren.
Tot dusver heb ik nog maar 5 timed rondjes gedaan ofzo, en het verschil met de top ruf tijden die ik gezien heb is een seconde of 2, kortom werk aan de winkel :P

Maarja heel de avond oefenen is ook maar saai, dus wellicht hop ik nog even binnen tijdens de Q ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Hoop dat ik op tijd thuis ben :)

Iets met nieuw werk en een borrel en kennismaken en socializen enzo :+

Al is de MX5 niet al te moeilijk, en Barber ken ik redelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Red Baron schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:53:
Ik weet niet of ik erbij ben vanavond, want er moet eigenlijk geoefend worden voor de MoE kwalificatie van woensdag.

Door wintersport, pro series verplichtingen en een kapotte pc/videokaart blijf ik zo'n beetje als enige over die woensdag de auto kan kwalificeren.
Tot dusver heb ik nog maar 5 timed rondjes gedaan ofzo, en het verschil met de top ruf tijden die ik gezien heb is een seconde of 2, kortom werk aan de winkel :P

Maarja heel de avond oefenen is ook maar saai, dus wellicht hop ik nog even binnen tijdens de Q ofzo :+
De RUF is op Spa de beste auto by far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:25:
Hobby mag geld kosten toch en als deze de bodnar benaderd, dan is het voor mij de extra centjes waard. Zelf bekijk ik nooit de aanschafprijs, maar de jaarlijkse kosten van een product. Als zo'n stuur 6 jaar mee gaat en ik zoals nu 4-6 uurtjes per week achter het stuur zit brengt het toch een hoop plezier.

Ieder zijn eigen keuze natuurlijk wat die aan zijn hobby wil uitgeven, want een G27 doet het net zo goed en ben je net zo snel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Dat zal zo zijn, ik ben niet by far de beste GT3 coureur :P
Dus ik zal nog wel even een enigzins acceptabele tijd moeten neerzetten om aan de race mee te kunnen doen.

Na mijn faal crash op Road America en onze diverse incidenten op Suzuka staan we net buiten de top 30, dus we zijn niet automatisch gekwalificeerd (als we een 103% tijd rijden).

Verder ben ik wel benieuwd naar de race zelf, ik heb nog nooit eerder een 24u race gedaan, dus ben erg benieuwd of dat een beetje bevalt.
Tijdens de 12u race zit je toch nog de hele tijd in en acceptabel tijdslot te racen, maar nu zullen er toch ook mensen tussen 03:00 en 09:00 aan de bak moeten en we hebben maar 1 niet europese rijder :P
Misschien moeten we maar eens gaan overleggen wie wanneer gaat rijden. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:21:
[...]

Hobby mag geld kosten toch en als deze de bodnar benaderd, dan is het voor mij de extra centjes waard. Zelf bekijk ik nooit de aanschafprijs, maar de jaarlijkse kosten van een product. Als zo'n stuur 6 jaar mee gaat en ik zoals nu 4-6 uurtjes per week achter het stuur zit brengt het toch een hoop plezier.

Ieder zijn eigen keuze natuurlijk wat die aan zijn hobby wil uitgeven, want een G27 doet het net zo goed en ben je net zo snel mee.
Tuurlijk, maar ik denk dat andere dingen zoals drie schermen en een goeie rig het meer waard zijn. Als je dat al hebt of daar niet veel waarde aan hecht dat kan natuurlijk ook. Het is veel te veel geld om er even naast bij te kopen wil ik alleen maar zeggen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 22:37

derx666

mecker ende blaet

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:21:
[...]

Zeker... Ik ben zelf nu serieus aan het kijken naar het OSW. Is een leuk topic over op het HW forum van iRacing, en het lijkt erop dat het niet meer zo'n gehobby is, maar dat je via Dennis Reimer uit Duitsland een compleet pakket kunt bestellen met alles erop en eraan. Ik heb zelf nog niet gemaild, maar ik verwacht dat de kosten daarvan zo rond de €1000,- tot €1200 liggen. Aangezien een AF pro $1649 kost, met zo'n $150 verzend, en dan nog btw en invoerrechten, zul je waarschijnlijk boven de €2000 uitkomen. brrr :) Het is voor wat je krijgt niet duur, maar wel veel geld.

Ik denk dat ik nog een tijd met m'n csw v2 ga rijden, die is me op dit moment sterk zat :)

oh btw: Iemand nog een CSW V1 base kopen, evt incl BMW stuur ?

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ThiJor schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:42:
[...]

Ik heb wat zitten fuel saven ergens midden in de race, tot dat ik door had dat ik toch meer dan 1 rondje reserve had. Ik kon eigenlijk de hele race 2:00's rijden, dus veel bandenslijtage was er niet. Als je dan echter ziet dat die Finnen vlotjes 1:58's en lage 1:59's rijden... 8)7
Het is toch een kownfact dat Finnen automatisch over de extragrip.exe beschikken ;) Maar inderdaad bizar hoeveel sneller toppers zijn, in de GT3 vond ik het ook al zo bizar
Niellie41 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:51:
Dit jaar wil ik weer gaan streamen. Gisteren ben ik wat gaan testen met 60 fps en het gaat prima. Alleen nog mooie overlays ontwerpen.
Voor lol maar even een Carb Cup race gedaan:
[video]
Voor 60 fps moet je de video op YouTube bekijken, in Chrome of Safari.

Was an sich best een leuke race en ook hier werd duidelijk dat de 3e keer scheepsrecht is.
Ik neem aan dat je ook mee doet met de NiS fixed? Welke race verwacht je dan mee te doen, ik verwacht na een paar weken in de topsplit te kunnen komen op zaterdag ochtend. Altijd leuk om je eigen race terug te zien vanuit een ander. Nog 7 weken, heb er zin in 8)

Voor de mensen die de AccuForce overwegen, let op met de invoertax! Nog eens 21% erbij (als het niet meer is) kan een aardige tegenvaller zijn.

Ben er vanavond niet bij, weer naar de film vanavond.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

The_FrankO schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:17:
Ik neem aan dat je ook mee doet met de NiS fixed? Welke race verwacht je dan mee te doen, ik verwacht na een paar weken in de topsplit te kunnen komen op zaterdag ochtend. Altijd leuk om je eigen race terug te zien vanuit een ander. Nog 7 weken, heb er zin in 8)
Ik ben inderdaad van plan om weer op zaterdag ochtend mee te rijden met de NiS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
The_FrankO schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:17:
[...]

Het is toch een kownfact dat Finnen automatisch over de extragrip.exe beschikken ;) Maar inderdaad bizar hoeveel sneller toppers zijn, in de GT3 vond ik het ook al zo bizar

[...]

Voor de mensen die de AccuForce overwegen, let op met de invoertax! Nog eens 21% erbij (als het niet meer is) kan een aardige tegenvaller zijn.

Ben er vanavond niet bij, weer naar de film vanavond.
In Frankrijk laten afleveren bij een maat. Daar is de kans 50/50 of je uberhaupt iets extra moet betalen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
De reden dat ik bij mijn v2 het 918 stuur genomen heb :) lang over moeten nadenken, maar uiteindelijk toch gedaan

nog 1 maandje -O-

even wat eten, en dan ben ik ook online :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Laatst online: 31-03 16:35
Mijn pc had er duidelijk vandaag geen zin in... :(
2x de iracing service gecrashed tijdens de training.. en in L1 een BSOD..
tijd voor een herinstallatie van het OS... volgende week ben ik er weer bij.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Nou die race was niet te doen. Alsof ik een magneet op mijn bumper had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
nee stiksels

:+

[ Voor 27% gewijzigd door TuxieDeni op 05-01-2015 22:53 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Wat een leuke avond (voor mij) :D

Eerste race begonnen met een slechte start. "Beetje" close race :D Nog iemand ingehaald buitenom in de laatste sectie. Vervolgens een beetje saai naar P8 gereden.

2de race :D Die was een stuk leuker. Starte als 3de, maar kwam Martijn niet voorbij, waardoor Dennis mij weer kon inhalen. Wat er vervolgens allemaal gebeurde weet ik niet. Ging net allemaal goed met een beetje verf uitwissellen hier en daar. Toen de verf een beetje droog was ging het denk ik mis achter Martijn en mij. We waren in ene met zijn 2en los. Vervolgens tot aan de finish om P4 gestreden. Echt heeeeeeeeerlijk gereden _/-\o_

En weer een goede score met een P8 en P4 :) Mijn avond is geslaagd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
dat puup puup geluidje is dat je GC (gripcontrol) die aanspringt :+

Pagina: 1 ... 8 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.