Heerlijk joh, een avond lang bij dronken polen en roemenen zitten waar je geen fuck van verstaat zonder dat je zelf mag drinken... met oud en nieuw komen ze hier... even wodka inslaan nog
Tip voor de CSWv2 gebruikers: als je crasht, trek dan je handen van je stuur af. Echt.
* Arfman zit met een geblesseerde linkerhand na een onzachte aanraking van een Cspec en een bandenmuur
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Iedereen heeft wel een beetje Rudy in zich
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Verwijderd
Drefter!-PassY- schreef op donderdag 25 december 2014 @ 11:54:
[video]
Iedereen heeft wel een beetje Rudy in zich
Die ronde achterstand had hij opgelopen doordat hij voor de vierde keer de deur had dichtgegooid voor iemand zijn neus, met het excuus, dat is mijn instuurpunt ... 16 incidents in een oval race (DW12 @ Iowa), het zegt al genoeg vrees ik.
Hij rijdt nota bene met dezelfde Ice-Watch livery als waar ik sinds kort mee rond draai, hoop niet dat mensen denken dat ik hem ben, want je bouwt snel een slechte reputatie op.
http://members.iracing.co...do?&subsessionid=12612635
[ Voor 6% gewijzigd door Fuelke op 25-12-2014 13:38 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Dacht net ach laat ik een race in de WSGT mee pakken op Mosport. Morgen pas familie verplichtingen voor kerst en er stonden aardig wat man ingeschreven. Bleek een van de leukste races te worden die ik heb gedaan op Iracing. Heel de race gevochten voor de leiding in de Ford GT met Matthias Witte. Na klein foutje van hem met verkeer was ik er voorbij gekomen en daarna heel de race moeten verdedigen. Maar hij kwam er niet langs. 2 rondes voor het einde spinde Mathias bij turn 5-6 en toen redelijk relaxed de overwinning gepakt. Meteen 226 punten gescoord.
Wel nog een mooi moment in de race toen we de nr 1 en 2 van de Rufs moesten lappen. Dat ging allemaal maar net goed.
Server adres: 77.170.160.201
Paswoord: got_ac
Edit: Dirk weet er van en gaat straks kijken.
Edit2: De reguliere TS server is weer up. Er was een stroomstoring geweest.
[ Voor 74% gewijzigd door JoepW op 26-12-2014 15:17 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Prettige feesten allemaal!

Het liefst koop ik nu 2 auto's en wat tracks die me aanspreken en minstens 6 producten tegelijk voor de extra korting
Zelf denk ik aan de :
GT3 - Dan vooral de RUF, want die heeft ook nog een eigen cup. (zie wel veel op youtube dat de GT3 ook een botsfestijn kan zijn ? )
Skip barber - Schijnt een erg fijne bak te zijn, maar vraag me af of ik daar nog te noobisch voor ben.
Ford Mustang - wat goede verhalen over gehoord
Ik ben niet van plan een heel seizoen aan tracks te kopen, want de cups boeien me nog niet. Dat komt allemaal wel als ik wat meer ervaring heb. Ik wil me gewoon elke week op 1 race focussen op een track die ik heb en dus redelijk ken.
Zelf probeer ik zo netjes mogelijk te rijden en dat kost me soms wat posities, maar de fun wordt nu te vaak ontnomen door (bijna) niet te voorkomen ongelukken die iemand in een verdedigende, dan wel aanvallende actie doet. Zelf zal ik ook niet altijd totaal onschuldig zijn, maar aangezien ik het bij de GOT AC races bijna nooit heb blijf ik bij het punt dat ik zo safe mogelijk rij en vaak de winst weg geef om die reden.
Als iemand me een beetje op weg kan helpen dan graag, want ik heb nu al 2 weken vakantie genomen van Iracing om die reden terwijl ik al heb meegemaakt hoe leuk het kan zijn. Heeft hier niemand dat hij zenuwachtiger gaat rijden als er iemand achter hem rijdt ? (mede door de angst er af geduwd te worden)
Wel jammer dat je niet een korte testsessie kan doen voor je een auto koopt.
[ Voor 5% gewijzigd door Beakzz op 27-12-2014 02:21 ]
Net zoals in het echtBeakzz schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 02:17:
Heeft hier niemand dat hij zenuwachtiger gaat rijden als er iemand achter hem rijdt ? (mede door de angst er af geduwd te worden)
De RuF is een heel veelzijdige aankoop. Je krijgt eigenlijk 4 auto's waarvan de C-Spec en Track variant in officiële sessies gebruikt worden. Hierdoor kan je dus aan de Ruf Cup (C-Spec), GT3 challenge (Track) en de World Sportscar Series (C-Spec) mee doen.Beakzz schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 02:17:
Het liefst koop ik nu 2 auto's en wat tracks die me aanspreken en minstens 6 producten tegelijk voor de extra korting
Zelf denk ik aan de :
GT3 - Dan vooral de RUF, want die heeft ook nog een eigen cup. (zie wel veel op youtube dat de GT3 ook een botsfestijn kan zijn ? )
Skip barber - Schijnt een erg fijne bak te zijn, maar vraag me af of ik daar nog te noobisch voor ben.
Ford Mustang - wat goede verhalen over gehoord
De Skip wordt door heel veel mensen aangeraden omdat de participatie heel erg hoog is en alles wat je leert in de Skip kan worden overgedragen naar de andere auto's. Het is niet voor niets dat het de auto is die wordt gebruikt bij heel veel echte race scholen.
De Mustang heb ik zelf niet heel veel in gereden maar ik vind dat een hele leuke auto, echter weet ik niet hoe het zit qua participatie in die auto.
Dit lees je heel vaak bij mensen die (relatief) nieuw zijn in iRacing maar naar mijn mening is dit niet waar. Ik ben van mening dat in 80/90% van de gevallen er iets is wat je anders had kunnen doen waardoor het voorkomen had kunnen worden. Echter is dit wel voor een heel groot gedeelte door ervaring. Ik zou je dan ook willen aanraden om iedere crash waarbij je betrokken bent uitvoerig te bestuderen en zo te achterhalen wat jijzelf anders had kunnen doen. Doe je dit, dan zul je in de toekomst dingen gaan zien aankomen de zul je er op kunnen reageren.Beakzz schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 02:17:
Zelf probeer ik zo netjes mogelijk te rijden en dat kost me soms wat posities, maar de fun wordt nu te vaak ontnomen door (bijna) niet te voorkomen ongelukken die iemand in een verdedigende, dan wel aanvallende actie doet.
Dat wordt vanzelf minder als je ervaring groter wordt. Hier gaat echter wel een aantal jaren aan ervaring overheen. Zodra je daar overheen bent ga je het zelf als wapen gebruiken.Beakzz schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 02:17:
Heeft hier niemand dat hij zenuwachtiger gaat rijden als er iemand achter hem rijdt ? (mede door de angst er af geduwd te worden)
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Persoonlijk vind ik GT3 een stap hoger dan Skip, de Skip is echt een goede instap na de Mazda.Beakzz schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 02:17:
Zelf denk ik aan de :
Hiermee leer je goed de lijnen kennen, gezien er weinig af te stellen is ten opzichte van de GT3 is het redelijk eenvoudig racen. (Vind ikzelf)
GT3 kan botsen zijn, maar daar leer je ook een beetje mee omgaan.
Helaas is het schade model van IRacing soms beetje vreemd en is een klein tikje al einde race.
Als je het mij vraagt zeg ik start met de Skip, wat al is aangegeven bijna alle races gaan officieel en vaak leuk racen. (Zelf ook gedaan)
EDIT: ik wil best in de Mazda/Skip/GT3 met je samen oefenen.
Zit zelf nog in het achterveld in GoT races maar doe steeds meer ervaring op en merk dat ik langzaam wat opklim. (Vooral de GT3 BMW ken ik redelijk goed nu)
[ Voor 14% gewijzigd door Ithric op 27-12-2014 10:01 ]
Ik zie maar al te vaak mensen de 'hip' krijgen als er iemand vlak achter ze rijdt.
[ Voor 15% gewijzigd door glnk op 27-12-2014 10:16 ]
Dat is nogal een uitspraak over een auto die algemeen gezien word als de beste opstap richting formule racen...glnk schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 10:16:
De Mazda MX-5 is de beste auto voor de beginner en is nog gratis ook. Skip Barber is niet wat.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
De grap van de Skip is dat er een aantal zaken erg goed worden uitvergroot door deze auto en dat maakt het zo'n goede leerauto.glnk schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 10:24:
Vreemd want de Skip Barber rijdt totaal niet als een andere formule wagen maar meer als een skelter met een slap onderstel
- Gas los geeft overstuur.
- Te hard een bocht in geeft onderstuur.
- Je moet precies de goede snelheid meenemen de bocht in.
- Gas geven bocht uit stabiliseert de auto.
- Remmen in de bocht geeft instabiliteit.
En natuurlijk is dat ook met de MX-5 mogelijk, maar de Skip vergroot het meer uit.
[ Voor 8% gewijzigd door glnk op 27-12-2014 10:50 ]
Verwijderd
In de skip leer je netter en preciezer rijden dan in een mx5 wat je nodig hebt als je de formule kant op wil gaan. Als je zo snel mogelijk en enkel F1 wil gaan rijden is de star mazda misschien een betere keuze, anders zou ik zeker voor de skip gaan. Bij de star mazda moet je ook veel meer tijd investeren in setuppen.
Geen 4x, geen 0x, geen schade bij hem of bij mij
Denk dat ik gisteren vlot aan 120 rondjes Laguna Seca ben gekomen met drie races en een TT. Ik sta altijd aan de start met het idee we maken er eens een clean race van... om dan na 3 ronden al eens naast de baan te rijden gewoon omdat het kan

Ik hoop dat we allemaal een Top 10 kunnen scoren
Link: http://www.neo-endurance.com/series/nes/standings/
Agreed, was erg leerzaam en sinds dien gaat het beetje bij beetje beter.JoepW schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 10:14:
Misschien wordt het ook weer eens tijd voor een GoT (close) iRacing school.
Ik zie maar al te vaak mensen de 'hip' krijgen als er iemand vlak achter ze rijdt.
Prima auto om veel dingen in te leren. Ook omdat deze auto is gemaakt om op bepaalde momenten instabiel te zijn om zo bv met gewichtsverplaatsing ervaring op te doen, of ervaring de auto met gas op te vangen, of met gas te sturen. etc etc etc etc.
De Skip kan de eerste week ietsjes frustrerend zijn, maar daarna echt een lekkere auto om mee te racen, en om mee te leren racen.
Ook de community op het iracing forum is gigantisch die altijd klaar staat om iemand te helpen met een vraag.
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Dat je persoonlijk niet van de Skip houdt maakt het geen slechte auto, hij vergroot inderdaad je zwakke punten met racen en dat kan je op 2 manieren oppakken:glnk schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 10:39:
Ja door dat slappe onderstel heb je extreme gewichtsverplaatsing. Geen enkele andere formule auto heeft dat behalve de Lotus 49. Als dat je uiteindelijke doel is dan is de Skip Barber een goede beginner. Als je uiteindelijk Formule 1 wil gaan rijden kun je beter de Star Mazda pakken. De Skip Barber voelt niet als een race wagen aan
1. Je gebruikt het om jezelf te verbeteren en de auto onder controle te krijgen (en als dat gebeurd voelt dat heel goed)
2. je vind het een rot auto en gaat naar een andere auto die makkelijker rijdt en snel over de baan kan.
*No offense iedereen zijn ding, er zijn meerdere wegen naar Rome.
Maar als zoveel mensen er profijt van hebben gehad is er toch iets goed aan die auto/serie.
Al was dat meer door verkeer, dan door de spanning. Alles goed, tot ongeveer 7 ronde van het einde. Moet door het gras na het uitkomen van T1 om een HPD te ontwijken die wel erg wijd de auto liet uitlopen.
Vervolgens gaat Ruf #3 heel langzaam aan het einde van het rechte stuk achterop (om ruimte te maken). Maar omdat de bochten achter een heuvel zitten zag ik hem niet. Rem, en merk gelijk dat als ik mijn normale lijn zou nemen vol achterop zou knallen. Dus dan maar wijd .... heeeeel wijd
Ronde later word ik door een HPD in het rond getikt in de Moss hairpin bij het aanremmen.
Dat waren dus gratis 4 incident punten, om vervolgens zelf door het gras te rijden en mijn 5de te scoren.
En dat allemaal in 10m tijd denk ik. Al was de start ook wel raar. 2de Ruf vond het nodig om op de Ford GT bumpers te hangen. Ben er maar naast gaan rijden en ingesloten achter een Ford. "Ik heb Pole, dan zal ik ook als 1ste de bocht in gaan" dacht ik
Maar niet, nadat in de opwarmronde, in T1, er een paar HPD's en DP's achterste voren stonden

Morgen eens kijken of ik de SOF race ga meedoen, denk dat ik wel redelijk mee kan komen op MoSport. Zonder verkeer lukt het me om constant lage 1:21's te rijden. Moet net genoeg zijn denk ik
[ Voor 4% gewijzigd door -PassY- op 27-12-2014 17:03 ]

Ja dat kan ik van jouw kant dan weer heel goed begrijpen en ik wil ik ook niet net doen of ik geen fouten maak. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik nooit bij grote ongelukken betrokken ben (ook niet in ovals) om de simpele reden dat ik net als irl ver voor me uit kijk en het gas los laat zodra ik het mis zie gaan.Phydomir schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 09:51:
[...]
Dit lees je heel vaak bij mensen die (relatief) nieuw zijn in iRacing maar naar mijn mening is dit niet waar. Ik ben van mening dat in 80/90% van de gevallen er iets is wat je anders had kunnen doen waardoor het voorkomen had kunnen worden. Echter is dit wel voor een heel groot gedeelte door ervaring. Ik zou je dan ook willen aanraden om iedere crash waarbij je betrokken bent uitvoerig te bestuderen en zo te achterhalen wat jijzelf anders had kunnen doen. Doe je dit, dan zul je in de toekomst dingen gaan zien aankomen de zul je er op kunnen reageren.
[...]
Als ik iemand inhaal en hij knalt hem er aan de zijkant in dan was volgens mij het enige wat ik anders kon doen totaal niet inhalen (bv). Misschien zijn jullie allemaal door de lage classes heen gekomen toen je nog geen 3 maanden gratis kon testen, maar sommige rijden echt onmogelijk en gaan liever ten
onder dan dat je ze inhaalt.
Hoe dan ook top dat er zoveel reacties zijn
Zeker interesse in een close racing school
Het worden waarschijnlijk de Skip en.de RUF en een paar tracks die in beide klassen voorkomen en die ik al ken of me wat lijken. Gewoon ff 6 dingen en als ik dan weet wat me het beste ligt dan doneer ik daar een compleet seizoen aan
Ik zit nu bijna op 4 RS punten en dan kan ik over naar c en dan ben ikbook vanplan om wat banen en auto's te kopen.
En de racing school dat lijkt mij ook wel wat.
Verwijderd
Maandag rijden we de skip op zandvoort, mooie mogelijkheid als je tijd hebt. De Ruf is ook een goede keuze, want je hebt de gt3 en cup wat redelijk verschillende wagens zijn. De awd/rwd zijn gewoon fun.Beakzz schreef op zondag 28 december 2014 @ 02:41:
[...]
Zeker interesse in een close racing schoolen ik ben altijd in voor een potje normale training.
Het worden waarschijnlijk de Skip en.de RUF en een paar tracks die in beide klassen voorkomen en die ik al ken of me wat lijken. Gewoon ff 6 dingen en als ik dan weet wat me het beste ligt dan doneer ik daar een compleet seizoen aan
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik zeker weten ook! Zou super tof zijn wat tips van meer ervarenen te krijgen.Beakzz schreef op zondag 28 december 2014 @ 02:41:
[...]
Zeker interesse in een close racing schoolen ik ben altijd in voor een potje normale training.
Joep we geven je alle tijd, het is al super dat je het weer wil opzetten.JoepW schreef op zondag 28 december 2014 @ 15:09:
Ik zal e.e.a. in gang zetten om weer een Close iRacing School te organiseren. Give me a few seconds..... or more
Merk wel wanneer het wordt, als ik kan ben ik er zeker bij.
- in de TopicStart (TS) staan. (alhier)
- een link naar hun iRacing profiel hebben geplaatst in hun GoT forum handtekening.
In onze league wordt de Close Racing School ook gehouden, dus lidmaatschap is noodzakelijk.
Onze League vind je hier: http://members.iracing.co.../LeagueView.do?league=164
Tevens is het fijn voor andere GoT iRacers om via de TS of je handtekening je in iRacing te kunnen vinden.
het is idd een leuke toevoeging al is 15min wel iets te lang vind ik en dan de 5min warmup erna vind ik ook wat overbodigBM schreef op zondag 28 december 2014 @ 14:18:
Valt me nu ineens op dat er bij de Star Mazda geen losse kwalificatiesessies meer zijn, maar dat de kwalificatie voor de race gezet is. Volgens mij geen slechte ontwikkeling.
Sinds wanneer is dat dan? Zelf zit er totaal niet op te wachten. Q en R is voor mij een compleet andere mindset, en als ik zo snel moet switchen ... ach, weer iets om op te oefenen dan
SoF race van vanavond laat ik lekker schieten op Mosport. Net even een race gedaan om op te warmen. 42 auto's totaal, waarvan 9 Rufjes. Dus veel verkeer. Maak me niet echt zorgen om de snelheid, al zal ik denk ik redelijk achteraan finishen, maar dat verkeer

Vertrokken vanaf Pole, maar na T1 stond er al wat dwars op de baan, en was ook een DP alweer vaart aan het maken. Deze binnendoor in T2 voorbij gestoken. Ramt ie Ruf #2 van de baan. Samen met de nieuwe #2 een mooi gaatje opgebouwd. Waren ronde lang 1-2s van elkaar, dus lekker spannend, en ieder foutje zou fataal zijn ....
Pak ik 1mm gras mee in T2 met een trein aan HPD's aan de binnenkant. Gelukkig niks geraakt in mijn spin over de baan. Dan maar naar de finish rijden als 2de. Gat was 10s, en ik kreeg dat niet dicht. Het bleef 10s. Beetje van het gas gegaan, en de auto naar de finish brengen
Word ik met 5m te gaan vol in de rechterkant geraakt bij het ingaan van de laatste bochten sectie. Genoeg ruimte aan de binnenkant. eerste 2 HPD's gingen goed, 3de neemt de bocht alsof ik niet besta. Met nog 0,5 auto ruimte tussen hem en de curbs. Auto een beetje krom, maar recht genoeg om de finish te halen zonder meatball.
En dit zijn alle momenten waarbij er echt iets gebeurde. De bijna crashes, uitwijkacties etc etc ga ik niet allemaal opnoemen
Ik zal me even voor stellen.JoepW schreef op zondag 28 december 2014 @ 16:26:
Ik zie weer wat nieuwe iRacing gezichten hier in het topic verschijnen die nog niet:Als je in de TS vermeld wordt wordt je zonder iRating eis toegelaten tot onze League.
- in de TopicStart (TS) staan. (alhier)
- een link naar hun iRacing profiel hebben geplaatst in hun GoT forum handtekening.
In onze league wordt de Close Racing School ook gehouden, dus lidmaatschap is noodzakelijk.
Onze League vind je hier: http://members.iracing.co.../LeagueView.do?league=164
Tevens is het fijn voor andere GoT iRacers om via de TS of je handtekening je in iRacing te kunnen vinden.
Ik ben Alwin Kloosterman. Ben eind november begonnen met iracing. Toen reed ik nog met een oud trustmaster force feed back stuurtje uit 2000 die heb ik op 13 december de deur uit gedaan en een Logitech G27 gekocht.
Ik heb voornamelijk alleen nog maar in de mazda cup gereden. Maar heb ook een week meegedaan in de ford special cup Dat vond ik overigens een fijne auto.
iRacing Profiel
Waardeloze ontwikkeling wat mij betreft. Een Q sessie kan ik even snel op een verloren kwartiertje doen (als er dan toevallig 1 startBM schreef op zondag 28 december 2014 @ 14:18:
Valt me nu ineens op dat er bij de Star Mazda geen losse kwalificatiesessies meer zijn, maar dat de kwalificatie voor de race gezet is. Volgens mij geen slechte ontwikkeling.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Het is idd nog niet perfect maar het brengt wel wat extra spanning mee om elke keer die perfecte ronde te rijden, en het is maar een experiment voorlopigArfman schreef op zondag 28 december 2014 @ 17:06:
[...]
Waardeloze ontwikkeling wat mij betreft. Een Q sessie kan ik even snel op een verloren kwartiertje doen (als er dan toevallig 1 start) zodat ik een race van 25-30 minuten kan doen. Ik geloof dat een Star Mazda Q + R in totaal iets van een uur duurt, als alle series zo gaan worden kan ik mijn abonnement aan de wilgen hangen want zoveel tijd heb ik gewoonweg niet aaneengesloten beschikbaar.
http://members.iracing.co...nid=12639163&custid=56527
Volgens mij was ook sprake van om de Star Mazda op kwalificatie tijd te laten splitsen en niet op iRating.
[ Voor 18% gewijzigd door Fuelke op 28-12-2014 19:11 ]
Netjes, Davy! Splitsen op kwalificatie tijd is dit seizoen bij de Lotus 79. Naar mijn idee onzinnig, het zorgt alleen maar voor minder deelname.Fuelke schreef op zondag 28 december 2014 @ 19:09:
Bijna zonder incidents gebleven daarnet op Laguna Seca, klein beetje onderstuur deed me naast de piste belanden in ronde 31. Ben ik zeer tevreden over.
http://members.iracing.co...nid=12639163&custid=56527
Volgens mij was ook sprake van om de Star Mazda op kwalificatie tijd te laten splitsen en niet op iRating.
[ Voor 20% gewijzigd door derx666 op 28-12-2014 21:42 ]
Cube Nuroad Race (2022)
GoT | Monday Tournament 15S1-W3 | 29-12-14 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Program (CET) | |||||||||||||||||||||||
|
Weather |
Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
One stop |
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Cube Nuroad Race (2022)
Verwijderd
En ben benieuwd of banden slijtage nog wat gaat betekenen.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2014 10:41 ]
Verwijderd
Nee banden slijtage is geen factor. 11.8L zou mogelijk kunnen betekenen dat je geen pitstop nodig hebt. Maar dat zal heel krap worden. Wel leuke combi en ik ben er weer eens bijVerwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 10:40:
Hopelijk net zo leuk als op Sebring
En ben benieuwd of banden slijtage nog wat gaat betekenen.
Overigens om nog even kort terug te komen op de TS server die down was. Er was een kabel doorgestoken in de stroomaanvoer, een UPS heeft de server netjes afgesloten. Er was alleen even vergeten dat zodra de stroom weer aanging dat de server dan aangezet moet worden... afijn, relatief weinig last gehad verwacht ik vanwege de kerstdagen.
Verwijderd
Nee hoor Joep. Ik rij wekelijks de 2K cup. Dat zijn races van ongeveer 40-50 minuten en wij hebben nooit last van te krappe brandstof. Bijvoorbeeld afgelopen weekend op Suzuka 16 rondes van ruim 2.32 In bijna 45 minuten hadden we 3.4L nodig. Dus met 4.2L ga je dat echt makkelijk redden hoor. Maar 3.x L maakt het weer makkelijker voor als je in de 1ste rondes schade rijdt. Want dan kan je in ronde 3/4 stoppen en gewoon op 1 stop de race finishen.JoepW schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:20:
Tja maar een stap lager de brandstof is weer bijna 2 stops. Dus vandaar deze hoeveelheid.
50 minuten is 22-24 ronden. Met 2x 2.1L kan je 26 rondes rijden. Dus word misschien inderdaad net te krap.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2014 11:38 ]
@DirkT: Heb je in het bios van je server niet aangezet dat ie autmagisch aan moet gaan als ie weer stroom krijgt?
[ Voor 54% gewijzigd door derx666 op 29-12-2014 11:49 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Word doorrijden, om te kunnen racen
Verwijderd
Nee joh Marco. Ik bedoel Litersderx666 schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:48:
Nymphetic13: ik neem aan dat je gallons bedoelt
@DirkT: Heb je in het bios van je server niet aangezet dat ie autmagisch aan moet gaan als ie weer stroom krijgt?

Wanneer kom jij weer eens 2K cup rijden dan?
Wel een leuke financiele meevaller gehad met kerst, en waarschijnlijk ga ik me een 970GTX scoren om m'n 670gtx met pensioen te sturen. Ik krijg de schijt dat ik megaveel details uit moet zetten om 120fps te halen, en hopelijk kan ik met een 970gtx weer eens met wat meer eyecandy scheuren.
Cube Nuroad Race (2022)
Op Zandvoort had ik 0,34 liter per minuut (default weer) en bij 50 minuten racen is dat 17 liter. Dan is de stop op na ca. 37 minuten. Knappe kop die de race uitrijdt zonder stopVerwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:34:
[...]
Nee hoor Joep. Ik rij wekelijks de 2K cup. Dat zijn races van ongeveer 40-50 minuten en wij hebben nooit last van te krappe brandstof. Bijvoorbeeld afgelopen weekend op Suzuka 16 rondes van ruim 2.32 In bijna 45 minuten hadden we 3.4L nodig. Dus met 4.2L ga je dat echt makkelijk redden hoor. Maar 3.x L maakt het weer makkelijker voor als je in de 1ste rondes schade rijdt. Want dan kan je in ronde 3/4 stoppen en gewoon op 1 stop de race finishen.
50 minuten is 22-24 ronden. Met 2x 2.1L kan je 26 rondes rijden. Dus word misschien inderdaad net te krap.
De echte vraag hier is natuurlijk, heeft BM genoeg aan 1 pitstop met zijn zware rechtervoet
Verwijderd
Care to share that advice?Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:33:
Maandje terug nog wat advies van roope ingewonnen over zuinig rijden. Dat leverde flinke besparing op, maar vereist een verandering in rijstijl. Eigenlijk heb ik daarvoor een 2/3x sterkere veer in de rem nodig. Volgend jaar maar eens aan werken.
Hey....DirkT schreef op maandag 29 december 2014 @ 12:46:
De echte vraag hier is natuurlijk, heeft BM genoeg aan 1 pitstop met zijn zware rechtervoet?
Net in de Star Mazda een vrijwel zekere 3e plek weggegooit, omdat... ik in de laatste ronde net voor de busstop door m'n fuel heen was
Maar deze marge vanavond moet zelf voor mij wel voldoende zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door BM op 29-12-2014 13:48 ]
Xbox
+1

Dat zuigt.BM schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:42:
[...]
Hey....![]()
Net in de Star Mazda een vrijwel zekere 3e plek weggegooit, omdat... ik in de laatste ronde net voor de busstop door m'n fuel heen was
.....

Bewijst overigens wel dat mijn 'reputatie' niet geheel onterecht is.
En +2
[ Voor 24% gewijzigd door BM op 29-12-2014 13:54 ]
Xbox
I suppose you want to know how to save fuel:
Use less throttle than usually. Lift early. Get a good line trough the corner, your apex speed shouldn't drop lower than normally (there are couple small exceptions), don't have slides or overdrive the corners other way: that wastes energy. Get good corner exits. Don't throttle brake more than you have to. I blip the downshits, but if you can use the clutch that's probably better.
+ voor fordgt met low wing rijden
[ Voor 3% gewijzigd door dabelg op 29-12-2014 13:57 ]
Verwijderd
-------
My favourite topic in iRacing so happy to share my view .
I guess there is something in my driving style that already makes me be a little on the economic side compared to the average consumption levels. I'm not sure what it is, but I can share my thoughs on what I do when I'm saving fuel:
I think by far the most effective thing is to lift early for corners especially on long straights. If you keep constantly lifting just a little early every lap you'll get some results with very small time loss.
Sometimes I read others trying to get some fuel saving results driving different on corner exit but I don't think there's much you could do that would be worth the time loss. Of course you make sure you are not overdriving any corner so you don't waste energy to unnecessary things, but my philosophy is that when you are saving fuel it's more important than ever to concentrate on getting good exits from corners, hard to keep competitive pace otherwise.
I also do some short shifting (using normal gears on corners usually, but then say maybe second upshift after a turn I start shifting earlier), but I'm not sure if that makes much difference. As said lifting is by far the most effective thing so if you have to save a lot the main difference is to move the lifting points further back, and the other important things is to not overdrive any corner.
Then there is of course the racing strategy side that is important to keep in mind, but I guess that doesn't need explaining. Anyway, I try to take every opportunity of driving in splistream, making sure you don't get into situations where you'd have to use brakes when you could have lost just as little time by just lifting, and things like that... Those are the things that make fuel economy races so awesome when you have to try to be as fast as possible but also choose your battles and be clever around other cars .
Oh, one thing I forgot. In cars that need blipping I'm trying to make that minimal (when having to save a lot, don't bother if it's just a small amount), and same goes for throttle braking. Only using the throttle pedal for what it's needed.
So, that's my view, don't know how exactly accurate some of those points are, but can tell that many people would be surprised how little the time loss can be for constantly lifting a little early when you are trying to save a small amount of fuel (talking about amounts like less than one lap's consumption during a full stint, so you get one extra lap).
Deze week was ik zodanig verwikkeld in een duel met een rechtstreekse concurrent voor positie én een achterligger die niet op zijn F3 keek dat ik de waarschuwing "You have 2 laps of fuel left" niet gehoord had en zonder brandstof viel op het rechte stuk voor de pitsBM schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:42:
[...]
Hey....![]()
Maar deze marge vanavond moet zelf voor mij wel voldoende zijn.
Verwijderd
Shortshiften heeft trouwens bijna geen merkbaar effect.
Heb mezelf dit afgeleerd nadat ik van de skip naar de cspec ben gegaan, en op dit moment scheelt het me 5 a 8 liter per race (45m) die ik moet meenemen ten opzichte van een paar maanden geleden. Paar cm eerder remmen, en je hoeft niet al te veel gas te geven om alles stabiel te houden is de truc (voor mij dan)
Veel mensen doen dit ook denk ik onbewust, zeker in de skip waar het eigenlijk nodig is om snelheid te houden. Al maakt 7 of 11l in de skip geen ene kloot uit. Dat ding gaat toch niet hard
Maar eerder van m'n gas af wil ik wel eens een keertje gaan proberen. Kan me goed voorstellen dat zoiets in de long run wel kan schelen.
Race dus feitelijk al over, toch nog wat opgeklommen maar eigenlijk geen ritme kunnen vinden.
Hoopte dat het wat beter ging, maar niet dus.
Ach ja, de snelheid was er wel maar ritme nu niet...
Op plek 6 gestart, bijna achterop Paul gereden, bijna Koen in mijn nek gehad maar we hebben het allemaal overleefd. Bij de pitstop erg veel tijd verloren, zo'n 4seconde... Hierdoor kwam ik vlak achter Koen de baan op en verloor dus een positie, toen nog leuk met hem stuivertje wisselen. Met plek 6 ben ik zelf zeer tevreden.
Langzamere auto's geeft toch altijd wel leuke races
Voor de pits ging het echt heerlijk, en kon ik ronde na ronde strakke tijden draaien en maakte ik echt weinig fouten. Aan de ene kant wel jammer dat Rudy door het ongelukje niet kon volgen, want ik had wel zin gehad in een leuk gevecht, maar aan de andere kant... een win is een win
Cube Nuroad Race (2022)
Verwijderd
Na de nieuwe auto kon ik het gat naar Paul nog dicht rijden, maar die liet zich niet gek maken tot ik zelf een foutje maakte en bij het uitacceleren de overstuur niet meer kon corrigeren. Kostte geen extra plekken.
In de Q een 9de plek gepakt en in 2 rondjes lag ik 7de door het uitvallen van Kevin en Martijn.
Bij het ingaan van het scheivlak in ronde 3 moest ik flink bijremmen en lossen om Koen niet te raken en dat resulteerde in een spin van mij (en Dennis).
Zonder schade de baan weer op als 12de en lekker terugrijden naar voren. Paar leuke inhaal acties gedaan op en vervolgens er voor gaan zitten om Pascal 'binnen te hengelen'. In de P en Q waren we ongeveer even snel, maar Pascal had schade dus ik was een fractie sneller. Uiteindelijk voor de pitstop 'm ingehaald en toen was het wel een beetje over, want Koen was inmiddels aan de horizon verdwenen.
Wel kwamen Pascal en Dennis na de pitstop nog redelijk dichtbij, maar zij waren erg druk met elkaar, dat het geen echte bedreiging voor mij werd. Uiteindelijk toch nog 7de geworden.
Was weer een leuke race.
Verwijderd
28,5gb daarvan met de Gen6 en Nationwide op de Ovals.
De grootse file is 478mb van een 83 ronde lange race met de ruf track op bathurst
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2014 09:18 ]
Das een hoop zeg. Ook allemaal/veel geanalyseerd voor betere setups in het komende jaar?Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:13:
Feitje: in 2014 voor 45gb aan telemetrie verzameld. Bijna alle verreden sessies.![]()
28,5gb daarvan met de Gen6 en Nationwide op de Ovals.
De grootse file is 478mb van een 83 ronde lange race met de ruf track op bathurst
Verwijderd
Voor de Ovals zeker wel. Voor road coarses wat minder met name om camber te bepalen, fuel verbruik te bekijken en downforce configuraties te testen (rake, wing en rijhoogte).Hoogie2004 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:33:
[...]
Das een hoop zeg. Ook allemaal/veel geanalyseerd voor betere setups in het komende jaar?
Komend jaar wil ik me meer op de dempers en spring pakketten aan de road zijde gaan concentreren, Ik weet hoe het werkt en wat de effecten zijn, maar ik kan nog niet direct aan de data zien of het optimaal staat.
Cube Nuroad Race (2022)
Heel graag!!!derx666 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:22:
Heb je geen interesse om een keer een telemetrie cursus te geven ?
Het is er enkel nog niet van gekomen.
ook vanwege het korte S4 van 14. Kijk maar hier: KLIK
Ook daar zullen Rudy en ik een slinger aan geven voor dit seizoen....
[ Voor 25% gewijzigd door JoepW op 30-12-2014 15:10 ]
Heb ik er opeens 2!
Ik dacht voor € 40,- in huis kan ik ze niet laten lopen, want die Heusinkveld pedalen duurt nog ff.
De rem was heeeeel erg stuk, not. Nieuwe load cel en foampje ff vervangen en hupsakee, nieuw setje
Vrijdag avond mijn Heusinkveld Engineering Pro Pedals binnen gekregen en donderdag mijn 8020 profielen van Motedis en Sparco R100 stoel voor mijn nieuwe rig. Het laatste gedurende het weekend in elkaar gezet en gisteren na de NES race mijn oude rig uit elkaar gehaald en alles afgemaakt en weer opgebouwd. Dit is het resultaat:

De rig helemaal compleet. De 8020 profielen vast gemaakt aan de MDF vloer van mijn oude rig die op wieltjes staat. Hierdoor kan ik makkelijk de rig aan de kant schuiven als ik mijn PC normaal wil gebruiken. Door de XFX monitor stand kan ik binnen een minuut mijn normale bureau ombouwen tot sim.

Ik had nog een klein stukje rest profile over en een icemat liggen die ik niet gebruik. Deze heb ik als laatste nog gemonteerd (had ik van te voren niet uitgedacht) zodat ik een iets betere plek heb voor mijn muis. Vast geklemt tussen hoekstukken. Deze zijn eigenlijk gemaakt om twee profielen aan elkaar te monteren maar met een beetje creativiteit houd het ook de icemat op zijn plek. Onder de icemat zit een stukje profiel van zo'n 10cm, wat genoeg ondersteuning biedt voor de icemat.

De Heusinkveld Engineering Pro Pedals gemonteerd. Heb het reeds getest en kan eigenlijk geen flex in de rig ontdekken. Ondanks de enorme kracht die je kunt zetten op de pedalen. Als je de rem maximaal wil benutten moet je 55KG drukken. Om comfortabel te kunnen racen trek ik dat nu niet. In de calibratie software kom ik tot zo'n 2600 van de 4000 stapjes als ik "normaal" rem.

Zo staat het er bij in sim opstelling. Ik moet alleen de schermen nog iets lager zetten omdat ten opzichte van mijn oude opstelling de stoel iets lager staat.
Inmiddels staan mijn schermen lager en heb ik nog wat dingetjes aangepast. De stoel staat nu 3cm meer naar achteren omdat ik met de rugleuning in de ideale positie te ver naar voren zat. Hierdoor kwamen echter de pedalen iets te ver weg te staan waardoor ik echt mijn been moest strekken, die staan dus nu iets verder naar voren. Teven een houder gemaakt voor mijn telefoon waardoor ik nu precies door het stuur heen kan kijken op mijn Dash Meter Pro. Dat ziet er ongeveer zo uit:

Alleen heb ik nu een heel basic telefoon houdertje gemonteerd daardoor mijn telefoon niet meer los in het profiel staat maar stevig vast zonder kans op beschadigingen.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Dit topic is gesloten.