Of iRacing verbetert het repair model. Dan hoeven we die fast repairs niet te gebruiken.
Dat zou ideaal zijn natuurlijk... maar ik denk dat we daar nog wel even op kunnen wachten
Het is (voor mij in de advanced Mazda cup) rechtsaf in 2, opschakelen naar 3 en wijd uit laten lopen, dan rechts en rechts houden, op naar 4, dan links en linkshouden en proberen eerder in te sturen dan ik denk voor de laatste naar rechts. Het hele stuk kan dan volgas. Het kan natuurlijk zijn dat het weer anders is in de rookies.Ithric schreef op maandag 22 december 2014 @ 09:40:
[...]
Raak je wel de Apex?
Ik deed het meestal zo, weet niet precies meer de versnellingen maar ongeveer dit:
Eerste S bocht van 2 naar 3 en dan de volgende (waar jij het gras raakt) van 3 naar 4, dan stuurt de auto net even wat beter door de bocht.
Het is vooral zaak de eerste bocht van de S goed te nemen, anders kom je verkeerd uit in de laatste.
(mocht je nog hulp willen, laat maar weten ben toch vrij deze week. Heb wel zin om in de Mazda te stappen eigenlijk :)
Je moet inderdaad die laatste apex echt aanraken (maar niet de curbs want dat trekt de Mazda niet
Ja baal er flink van dat we zijn uitgevallen, door mijn eigen dommigheid ook nog. Wel jammer dat er zo weinig door mensen gepracticed werd, niet veel kunnen oefenen met verkeer hierdoor.NickThissen schreef op maandag 22 december 2014 @ 09:52:
[...]
Proficiat! Heel netjes gedaan, ook aan de andere GoT en Racing Lions teams![]()
Helaas viel ons team vroegtijdig uit, maar ik vond het toch erg gaaf om te doen. Het bevalt me toch veel meer dan ik gedacht had om een team race te doen, ik verlies normaal snel de focus in een lange race vooral als ik niet direct in gevecht ben, maar met het idee in je achterhoofd dat je de auto ook nog aan een teamgenoot moet geven gaat het een stuk beter en heb ik de volle 2 uur lekker zitten racen. Helaas dat Remco niet meer aan de beurt mocht en dat we meteen 'too much damage' kregen en ook geen repair meer hadden (toch geen damage gehad daar voor dus twee fast repairs weg gegooid) anders hadden we nog wel wat plekken goed kunnen maken.
Met ons goeie resultaat in race 1 staan we nog steeds redelijk in het kampioenschap dus ik heb er alle vertrouwen in nog voor Racing Lions te kunnen eindigen![]()
Inderdaad die top teams hebben goed verstoppertje gespeeld. Was ook verschoten van sommige c-specs die echt blijven racen als je er voorbij wou als GT
Weet niet hoe iracing die broadcasts in het oog houd maar niel en egil ook MOE zijn goed bezig denk dat zo'n soort races wel iracing iets zeggen , waardoor de features wel komen. Zelfs mijn vrouw vond stukje leuk dat ik beeld was en dat zegt heeeeel veel
Ook zou zo'n broadcast wel een vaste interviewer kunnen gebruiken niet wachten tot mensen willen spreken gewoon micro onder de neus. Reactie van team bij uitval of blackflag ofzo...
Denk dat het al mooi oogt maar het draait om de details, misschien eens een staff van iracing uitnodigen om in zo'n racecontrol boot te zitten weten ze direct wat er nog mist. Een nee heb je, ja kan je krijgen.
Weet niet hoe iracing die broadcasts in het oog houd maar niel en egil ook MOE zijn goed bezig denk dat zo'n soort races wel iracing iets zeggen , waardoor de features wel komen. Zelfs mijn vrouw vond stukje leuk dat ik beeld was en dat zegt heeeeel veel
Ook zou zo'n broadcast wel een vaste interviewer kunnen gebruiken niet wachten tot mensen willen spreken gewoon micro onder de neus. Reactie van team bij uitval of blackflag ofzo...
Denk dat het al mooi oogt maar het draait om de details, misschien eens een staff van iracing uitnodigen om in zo'n racecontrol boot te zitten weten ze direct wat er nog mist. Een nee heb je, ja kan je krijgen.
[ Voor 79% gewijzigd door dabelg op 22-12-2014 10:52 ]
Dat is zowiezo iets waar die broadcasts wel iets meer mee kunnen lijkt me, meer interviews en dan NIET steeds dezelfde Finnen die elke broadcast toch aan het eind al een interview hebben, maar juist de backmarkers, teams met issues, en teams die onverwacht hoger of lager staan dan verwacht zou zijn.dabelg schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:40:
Inderdaad die top teams hebben goed verstoppertje gespeeld. Was ook verschoten van sommige c-specs die echt blijven racen als je er voorbij wou als GT
En dat dan tijdens de race inderdaad, gewoon met teamleaders of drivers die net uit de auto komen etc.
Ook een leuke race gehad in de Ford GT voor Racing Lions GT team. Was wat minder goed voorbereid omdat ik dus een feestje had gehad dag ervoor maar gelukkig start de NES pas om 3 uur middags dus tegen die tijd was ik al wel weer af van mijn kater.
Bij ons begon Wim en die zou meteen 2 fuel stinds rijden. Dat ging heel aardig en hij kon zonder al teveel problemen een 6de plek vast houden. Het tempo zat er goed in.
Daarna was Arno aan de beurt voor zijn stind. Planning was dat hij ook 2 stinds zou rijden echter ging het niet zo lekker en kon die niet echt in een ritme komen. Hij had ook veel pech met verkeer en gaf aan liever maar 1 stind te rijden.
Het stuurtje overgenomen toen Arno door zijn fuel heen was en begonnen aan mijn race. We waren van p6 terug gevallen naar p10. Echter was er nog zicht op de plekken voor ons dus was er nog niets verloren. Was even op passen in de eerste ronde uit de pit. Dan wou het kontje wel erg graag van de Ford. Maar zonder al te grote problemen voor 2 C-spec rijders kunnen houden die net achter mij aansluiten na dat ik de pit uit ree. Ik merkte dat ik redelijk snel het tempo kon opvoeren zonder teveel incjes te pakken. Had nog wel even een momentje met Niel van het Racing Lions HPD team die in gevecht was waardoor die wel erg veel risico nam bij het inhalen. Ging gelukkig goed en daarna eigenlijk geen grote problemen gehad. In de 2e stind mertke ik dat de tijden sneller werden en dat we aardig wat hadden gewonnen op de teams voor ons. Had nog wel bijna onze race verpest toen ik een gele curb mee pakte in de esses. Echter was er geen merkbare schade behalve dan bij mijn eigen ego. Bij het einde van mijn 2de stind lag ik 6de wat virtueel geziennog wel 7de was omdat een team een andere pit strategie had en 1x minder hoefde te pitten.
De laatste stind zou Wim weer het stuur overnemen om te proberen de 6de plek over de streep te trekken. En Wim ging meteen als de brandweer en zette hele strakke tijden neer. Daardoor bleven we de teams achter ons voor en moesten we alleen het team met andere pit startegie voor laten echter omdat er nog een team uitviel 6de geworden.
Had niet verwacht op CotA zo'n resultaat te kunnen halen en ik had zelf wel het gevoel dat ik niet snel genoeg was (kwam ook zeker 1 seconde per rondje tekort op Wim). Maar we hebben als team goed samen gewerkt en door buiten de grote problemen te blijven een zeer nette 6de plek gepakt.
btw bij mensen die problemen hadden met verkeer raad ik aan de sportscar series te rijden. Daar rijden wel veel meer HPD's in mee meestal maar je leert er wel heel goed om te gaan met verkeer.Daar kan je goed leren om lijn te houden, duidelijk van te voren aangeven hoe je rijd en af en toe op tijd de deur dicht gooien. Ook onthou ik vaak namen en weet ik na een tijdje hoe sommige rijden en houd daar dan rekening mee. Je zal niet alle incidenten voorkomen maar ik merk wel dat ik zelf tegenwoordig bijna geen incidenten heb in het verkeer.
Bij ons begon Wim en die zou meteen 2 fuel stinds rijden. Dat ging heel aardig en hij kon zonder al teveel problemen een 6de plek vast houden. Het tempo zat er goed in.
Daarna was Arno aan de beurt voor zijn stind. Planning was dat hij ook 2 stinds zou rijden echter ging het niet zo lekker en kon die niet echt in een ritme komen. Hij had ook veel pech met verkeer en gaf aan liever maar 1 stind te rijden.
Het stuurtje overgenomen toen Arno door zijn fuel heen was en begonnen aan mijn race. We waren van p6 terug gevallen naar p10. Echter was er nog zicht op de plekken voor ons dus was er nog niets verloren. Was even op passen in de eerste ronde uit de pit. Dan wou het kontje wel erg graag van de Ford. Maar zonder al te grote problemen voor 2 C-spec rijders kunnen houden die net achter mij aansluiten na dat ik de pit uit ree. Ik merkte dat ik redelijk snel het tempo kon opvoeren zonder teveel incjes te pakken. Had nog wel even een momentje met Niel van het Racing Lions HPD team die in gevecht was waardoor die wel erg veel risico nam bij het inhalen. Ging gelukkig goed en daarna eigenlijk geen grote problemen gehad. In de 2e stind mertke ik dat de tijden sneller werden en dat we aardig wat hadden gewonnen op de teams voor ons. Had nog wel bijna onze race verpest toen ik een gele curb mee pakte in de esses. Echter was er geen merkbare schade behalve dan bij mijn eigen ego. Bij het einde van mijn 2de stind lag ik 6de wat virtueel geziennog wel 7de was omdat een team een andere pit strategie had en 1x minder hoefde te pitten.
De laatste stind zou Wim weer het stuur overnemen om te proberen de 6de plek over de streep te trekken. En Wim ging meteen als de brandweer en zette hele strakke tijden neer. Daardoor bleven we de teams achter ons voor en moesten we alleen het team met andere pit startegie voor laten echter omdat er nog een team uitviel 6de geworden.
Had niet verwacht op CotA zo'n resultaat te kunnen halen en ik had zelf wel het gevoel dat ik niet snel genoeg was (kwam ook zeker 1 seconde per rondje tekort op Wim). Maar we hebben als team goed samen gewerkt en door buiten de grote problemen te blijven een zeer nette 6de plek gepakt.
btw bij mensen die problemen hadden met verkeer raad ik aan de sportscar series te rijden. Daar rijden wel veel meer HPD's in mee meestal maar je leert er wel heel goed om te gaan met verkeer.Daar kan je goed leren om lijn te houden, duidelijk van te voren aangeven hoe je rijd en af en toe op tijd de deur dicht gooien. Ook onthou ik vaak namen en weet ik na een tijdje hoe sommige rijden en houd daar dan rekening mee. Je zal niet alle incidenten voorkomen maar ik merk wel dat ik zelf tegenwoordig bijna geen incidenten heb in het verkeer.
Dat doen ze al hoor. Na onze uitval kwam er iemand binnen die vroeg of we een interview wilde. Daarnaast is het ieder team vrij om zich in het "ready for interview" kanaal te melden. Dan wordt je vanzelf naar binnen gehaald om je verhaal te doen.dabelg schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:40:
Onze race was gisteren eigenlijk al na 6 rondjes zo goed als verloren. Een HPD die besloot dat het een goed idee was om in ronde 6 een tiental auto's in een keer in te willen halen. Die haalt uiteraard de bocht niet en raakt Roy precies op het wiel. Meatball vlag en dus naar de pits terug gelimpt. Hierdoor zouden we sowieso al aan een extra stop zitten richting het einde en onze mindset was dus gewoon rondjes rijden en zien waar het schip strand. De rest van de stint van Roy was minder spannend maar wel goed. Roy zat in een lekker ritme en maakte zo toch weer een hoop tijd goed.
De 2e stint was voor Marcel die qua tijd dit keer een stuk dichter bij mijn tijden zat. Zijn stint ging ook zeer lekker tot er een HPD zich verkijkt op het rempunt van de C-Spec en Marcel rond tikt. Inmiddels zijn onze fast repairs al op maar de schade lijkt mee te vallen maar Marcel z'n concentratie en zelfvertrouwen heeft toch een deukje opgelopen. Tijden zaken iets in maar nog steeds respectabel en constant. Nadat hij de tank leeg heeft gereden stap ik in.
Na twee wat onwennige eerste rondjes kom ik in mijn ritme. Ik rij vrij constant tussen en 11.5 en 12.0 en loop heel erg hard in op de teams die we wellicht nog konden pakken, GoT3 en TFR. Helaas ben ik tegen het einde van mijn stint ook het slachtoffer van een HPD die zich verkijkt op de C-Spec. In exact dezelfde bocht als dat Marcel werd aangetikt. Misschien had ik achteraf de bocht iets krapper kunnen houden maar ik had niet verwacht dat die HPD daar rechts zou gaan zitten. Dat is namelijk veel langzamer dan wachten op de exit en er dan voorbij blazen. Op dat momentje na ben ik echter wel tevreden met de stint. Had er een lekker tempo in zitten.
Roy neemt het weer van mij over en raakt in gevecht voor positie met TFR en nog een ander team. Na een aantal rondjes gaan Roy en Stefan Coppens deur aan deur T1 door, Roy aan de buitenkant. Roy verliest hem alleen op de exit (net over dat heuveltje) en gaat dwars over de baan waar een Ford GT niet meer omheen kon. Dikke schade en weer terug naar de pits. Na een kwartier aan repairs nog geprobeerd om tot de 70% race afstand te komen maar dat was duidelijk niet veilig en dus geparkeerd.
Over het algemeen werd er vrij goed gereden en ingehaald maar ik had het idee dat de HPD's geen idee hadden hoe de GTC en GT door die langzame sectie richting het einde van het circuit gaan. Vooral bij die krappe linker knik. Daar ligt veel asfalt maar de lijn is heel erg smal. Hem daar alsnog aan de buitenkant zetten is erg dom en riskant.
Maar goed. Vol goede moed naar Spa want opzich zat het qua tempo wel weer goed voor een solide finish rond P6/7.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
@ robbert vond dat je snel was als je bekijkt hoe weinig je hebt kunnen oefenen !! Verschoot er van denk Arno ook.
Ivm interviews denk dat het probleem bij vragen is weet het wel. Maar dat vind ik nu zo leuk aan vroeger BBC f1 of motogp das gewoon micro onder neus en vertel het maar. Je krijgt korte reacties maar die reacties zijn leuk voor kijkers.
Michel vroeg ook voor interview te doen na mijn stint maar na 2 uur sturen heb je zo iets laat me effe doen en later komt het er niet van. Moest er zoals irl iemand staan als je uit auto,komt zeg je rap iets van ja we zijnmomenteel on pace maar bla bla ... (Weet niet of dit duidelijk is maar je snapt het wel als je lemans 24u kijkt of zo) zijn die dingen die me tegenhouden om te zappen
Ivm interviews denk dat het probleem bij vragen is weet het wel. Maar dat vind ik nu zo leuk aan vroeger BBC f1 of motogp das gewoon micro onder neus en vertel het maar. Je krijgt korte reacties maar die reacties zijn leuk voor kijkers.
Michel vroeg ook voor interview te doen na mijn stint maar na 2 uur sturen heb je zo iets laat me effe doen en later komt het er niet van. Moest er zoals irl iemand staan als je uit auto,komt zeg je rap iets van ja we zijnmomenteel on pace maar bla bla ... (Weet niet of dit duidelijk is maar je snapt het wel als je lemans 24u kijkt of zo) zijn die dingen die me tegenhouden om te zappen
Je kunt mensen natuurlijk ook niet gewoon een broadcast channel in trekken, misschien zijn ze wel met het team iets aan het bespreken ofzo, dat is een beetje lomp... meteen vragen na de een stint (via text chat in TS) is een stuk beter, en dat deden ze ook (bij ons in ieder geval wel).
Kan dan ga ik dat volgende keer wel doen dacht nu dat we ons spontaan moesten aanbieden.
Misschien vroeg michel dat als zij dat vroegen ? Was dat zo Michel totaal niet zitten volgen
Misschien vroeg michel dat als zij dat vroegen ? Was dat zo Michel totaal niet zitten volgen
Cam vroeg mij of iemand in ons team een interview wilde doen toen we net uitgevallen waren, toen heb ik Bas maar gestuurd omdat ik net aan het eten was
Maar je kan ook zelf de waiting room in gaan denk ik.
Zo probeer ik hem ook te nemen inderdaad. Ik denk dat ik voor de helft goed de apex raak en in de andere helft van de gevallen er een halve meter vanaf zit of net de curb raak. Ik rij in de 1:26 met uitschieters naar een hoge 1:25 waar de 3 gasten in die specifieke race voor me de 1:24 soms raakten. Dan wil ik dat ook maar dan blijf ik pushen, mis ik de apex en raak ik het gras.Ithric schreef op maandag 22 december 2014 @ 09:40:
[...]
Raak je wel de Apex?
Ik deed het meestal zo, weet niet precies meer de versnellingen maar ongeveer dit:
Eerste S bocht van 2 naar 3 en dan de volgende (waar jij het gras raakt) van 3 naar 4, dan stuurt de auto net even wat beter door de bocht.
Het is vooral zaak de eerste bocht van de S goed te nemen, anders kom je verkeerd uit in de laatste.
(mocht je nog hulp willen, laat maar weten ben toch vrij deze week. Heb wel zin om in de Mazda te stappen eigenlijk :)
Ooh in totaal zijn het er bij mij ook wel meer hoor. Is alleen deze week met de mazda twee keer.Arfman schreef op maandag 22 december 2014 @ 04:47:
2 keer maar?Ik heb in mijn eerste week iRacing alleen al 100 auto's afgeschreven
Geen idee wat deze gast bezielde

Danny vemoede dat het een wraak actie uit de practice was toen hij licht contact had daarin. Maar ja, dit doe je denk ik niet
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Hehe VRS team gasten knalde ons eruit in sebring. Die mannen zijn snel maar als het niet meer om de knikkers gaat doen ze raar. In sebring waren die aant racen voor plaats terwijl ze +1 lap lagen tja dan gebeuren er rare dingen
had hij niet gewoon het idee er al voorbij te zijn? 
met de HPD's hadden wij (TFR) weinig problemen. Het waren vooral de Ford GT's. Daar zitten er echt een paar tussen die de ballen verstand hebben van multiclass racen.
met de HPD's hadden wij (TFR) weinig problemen. Het waren vooral de Ford GT's. Daar zitten er echt een paar tussen die de ballen verstand hebben van multiclass racen.
Ja kan wel op dat stuk gaat c-spec terug snelleralarma2nd schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:09:
Daarom houd ik meestal mijn lijn tot aan de volgende bocht of ik moet 100% zeker zijn dat ik er al langs ben. Heel veel aliens schieten meteen terug naar de ideale lijn en ben in de Corvette ook vaker er af gereden omdat er iemand te snel naar de ideale lijn ging.-PassY- schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:05:
[video]
Geen idee wat deze gast bezieldeWas hem niet aan het ophouden (sloot 1 bocht daarvoor aan), gaf genoeg ruimte, reed een voorspelbare lijn, geen gekke actie in de rondes daarvoor
Danny vemoede dat het een wraak actie uit de practice was toen hij licht contact had daarin. Maar ja, dit doe je denk ik nietLeverde hun een S&G op ... terecht
Na de winst op Sebring met een moeizame Q op p5 waren we blij met het nieuwe Q format hier.
Een uur kwalificeren met de klasse zelf was een verademing.
Omdat hij ook al de snelste tijd in de practise reed begon Mack de Q en zette al snel een strakke tijd neer met een 1:54.188
Omdat dat een redelijk optimaal rondje was nam ik even het stuur over, maar had wat moeite om echt een goed ritme te vinden en bleef telkens kleine foutjes maken en kwam gewoon wat te kort met een .359
Daarom is Mack weer ingestapt en hij had een paar kansjes op een .0 kaar we bleven helaas steken op een .166 maar een p2 was een stuk beter dan Sebring.
Mack begon ook de race voor ons en met hard pushen wist hij Coanda al in de 2e ronde in te halen en gedurende die eerste stint een gat op te bouwen van 18 seconden.
Bij de eerste stop nam ik het stuur over voor een dubbele stint en dat ging redelijk.
Coanda was teruggevallen achter Friction waardoor ze wat opgehouden werden en het gat bleef daardoor redelijk gelijk.
Na de 2e stops was het gat echter nog maar een seconde of 10 omdat Coanda een kortere stop gemaakt had en dus een lichtere auto had.
Om het gat nog wat te proberen te houden ben ik maar extra gaan pushen.
In lap 67 kwam ik bij 2 Fords in de esses die niet voor positie aan het racen waren. Ik wist de auto van REVS in te halen in de esses en ging extra vroeg op het gas in T9 om de Friction auto nog voor de knik van T10 in te kunnen halen.
Dat had ik beter niet kunnen doen want de achterkant begon te glijden en ik moest even ingrijpen om niet te spinnen. Hierdoor verloor ik wat snelheid waardoor de andere FGT weer op m'n staart zat.
Tussen de twee FGT´s in is het dan ook maar op gevoel remmen zodat je de auto voor je niet raakt en dat was wellicht net wat te vroeg want de eerste Ford kleunde hem vol in m'n achterkant.
De achterkant was wel iets krom, maar de handling was verder nog in orde en qua top snelheid leken we ook niet heel veel verloren te zijn.
Met al het verkeer is het qua rondetijden ook lastig inschatten of je echt veel verliest, maar dat leek allemaal nog wel in orde.
Helaas kwam Boetcher met z'n lichte wagen wel steeds dichterbij en wist me uiteindelijk in te halen na een goede run op het lange rechte stuk in ronde 79
Ik kon nog wel bij blijven door het verkeer, maar zij kwamen alweer binnen in ronde 82 voor nogmaals een korte stint waar wij nog steeds de hele tank leeg bleven rijden.
Na de swap in ronde 90 nam Mack het stuur weer over en inmiddels was het gat opgelopen tot een seconde of 20.
Wyatt Gooden zou de laatste 3 stints voor z'n rekening nemen, en op dat moment lagen we 28 seconden achter Coanda.
Inmiddels hadden we onze pitstops wel 17 rondes weten te rekken ten opzichte van Coanda.
In de laatste 2 stops zouden we dus minder hoeven te tanken en het voordeel moeten hebben van een auto met slechts iets meer dan een halve tank en dus maakten we nog steeds wel een redelijke kans om het gat weer te dichten.
In het begin van de 5e stint maakte Wyatt wat tijd goed, maar verloor dat weer nadat Coanda voor hun 5e stop binnen was geweest.
Bij onze 5e stop konden we dus vertrekken met vers rubber en een lichte auto en we waren dus erg benieuwd hoeveel we daarmee konden gaan inlopen op Coanda.
Echter ging het direct mis in T1.
Er kwamen 2 Fords over start finish en de eerste Ford lag wat rondes achter op de tweede.
Die leek zich vervolgens flink te verremen en nam dus een erg trage lijn langs de buitenkant.
De tweede FGT nam een late apex zodat hij onderdoor kon bij de exit.
Wyatt ondertussen kwam ook richting de apex en maakte een inschattings fout en dacht dat de FGT een wijde lijn nam om ruimte te laten.
Er kwam dus een flinke contact toen de tweede FGT redelijk krap die exit nam en dat was helaas einde race voor ons.
Ik weet niet wie je bent alarma2nd, maar het was geloof ik de TFR Ford GT, dus ik hoop dat we daarmee jullie team niet te veel schade hebben bezorgd, excuses voor het incident in ieder geval.
De voorwiel ophanging was bij ons flink beschadigd waarop we een meatball kregen helaas en vervolgens wilde de crew de boel niet meer repareren. Dit was een flinke domper want we lagen ver voor op de nummer 3 en met nog maar 35 rondes te gaan hadden we waarschijnlijk nog wel redelijk kunnen finishen.
Al met al een flinke teleurstelling, aangezien we echt een snelle auto hadden die meedeed voor de overwinning.
Maar verder was het weer een top ervaring en ik hoop dat we het een beter vervolg kunnen geven op Spa.
Een uur kwalificeren met de klasse zelf was een verademing.
Omdat hij ook al de snelste tijd in de practise reed begon Mack de Q en zette al snel een strakke tijd neer met een 1:54.188
Omdat dat een redelijk optimaal rondje was nam ik even het stuur over, maar had wat moeite om echt een goed ritme te vinden en bleef telkens kleine foutjes maken en kwam gewoon wat te kort met een .359
Daarom is Mack weer ingestapt en hij had een paar kansjes op een .0 kaar we bleven helaas steken op een .166 maar een p2 was een stuk beter dan Sebring.
Mack begon ook de race voor ons en met hard pushen wist hij Coanda al in de 2e ronde in te halen en gedurende die eerste stint een gat op te bouwen van 18 seconden.
Bij de eerste stop nam ik het stuur over voor een dubbele stint en dat ging redelijk.
Coanda was teruggevallen achter Friction waardoor ze wat opgehouden werden en het gat bleef daardoor redelijk gelijk.
Na de 2e stops was het gat echter nog maar een seconde of 10 omdat Coanda een kortere stop gemaakt had en dus een lichtere auto had.
Om het gat nog wat te proberen te houden ben ik maar extra gaan pushen.
In lap 67 kwam ik bij 2 Fords in de esses die niet voor positie aan het racen waren. Ik wist de auto van REVS in te halen in de esses en ging extra vroeg op het gas in T9 om de Friction auto nog voor de knik van T10 in te kunnen halen.
Dat had ik beter niet kunnen doen want de achterkant begon te glijden en ik moest even ingrijpen om niet te spinnen. Hierdoor verloor ik wat snelheid waardoor de andere FGT weer op m'n staart zat.
Tussen de twee FGT´s in is het dan ook maar op gevoel remmen zodat je de auto voor je niet raakt en dat was wellicht net wat te vroeg want de eerste Ford kleunde hem vol in m'n achterkant.
De achterkant was wel iets krom, maar de handling was verder nog in orde en qua top snelheid leken we ook niet heel veel verloren te zijn.
Met al het verkeer is het qua rondetijden ook lastig inschatten of je echt veel verliest, maar dat leek allemaal nog wel in orde.
Helaas kwam Boetcher met z'n lichte wagen wel steeds dichterbij en wist me uiteindelijk in te halen na een goede run op het lange rechte stuk in ronde 79
Ik kon nog wel bij blijven door het verkeer, maar zij kwamen alweer binnen in ronde 82 voor nogmaals een korte stint waar wij nog steeds de hele tank leeg bleven rijden.
Na de swap in ronde 90 nam Mack het stuur weer over en inmiddels was het gat opgelopen tot een seconde of 20.
Wyatt Gooden zou de laatste 3 stints voor z'n rekening nemen, en op dat moment lagen we 28 seconden achter Coanda.
Inmiddels hadden we onze pitstops wel 17 rondes weten te rekken ten opzichte van Coanda.
In de laatste 2 stops zouden we dus minder hoeven te tanken en het voordeel moeten hebben van een auto met slechts iets meer dan een halve tank en dus maakten we nog steeds wel een redelijke kans om het gat weer te dichten.
In het begin van de 5e stint maakte Wyatt wat tijd goed, maar verloor dat weer nadat Coanda voor hun 5e stop binnen was geweest.
Bij onze 5e stop konden we dus vertrekken met vers rubber en een lichte auto en we waren dus erg benieuwd hoeveel we daarmee konden gaan inlopen op Coanda.
Echter ging het direct mis in T1.
Er kwamen 2 Fords over start finish en de eerste Ford lag wat rondes achter op de tweede.
Die leek zich vervolgens flink te verremen en nam dus een erg trage lijn langs de buitenkant.
De tweede FGT nam een late apex zodat hij onderdoor kon bij de exit.
Wyatt ondertussen kwam ook richting de apex en maakte een inschattings fout en dacht dat de FGT een wijde lijn nam om ruimte te laten.
Er kwam dus een flinke contact toen de tweede FGT redelijk krap die exit nam en dat was helaas einde race voor ons.
Ik weet niet wie je bent alarma2nd, maar het was geloof ik de TFR Ford GT, dus ik hoop dat we daarmee jullie team niet te veel schade hebben bezorgd, excuses voor het incident in ieder geval.
De voorwiel ophanging was bij ons flink beschadigd waarop we een meatball kregen helaas en vervolgens wilde de crew de boel niet meer repareren. Dit was een flinke domper want we lagen ver voor op de nummer 3 en met nog maar 35 rondes te gaan hadden we waarschijnlijk nog wel redelijk kunnen finishen.
Al met al een flinke teleurstelling, aangezien we echt een snelle auto hadden die meedeed voor de overwinning.
Maar verder was het weer een top ervaring en ik hoop dat we het een beter vervolg kunnen geven op Spa.

Ik (Stefan Coppens) zat zelf in de C-SPEC en niet in de Ford GT maar van wat ik er van had begrepen is dat ze ondanks de harde klap weinig tot geen echte schade hadden. In ieder geval niet zo erg dat dit het rijden beïnvloede.
Geloof dat Timo Verhoest die op dat moment in de auto zat hier al met een van jullie contact over heeft gehad.
Geloof dat Timo Verhoest die op dat moment in de auto zat hier al met een van jullie contact over heeft gehad.
Om deze reden pakte ik ons momentje van Fame, vond het wel leuk en doe het denk ik de volgende keer wel weer. (Gezien niemand anders durfdedabelg schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:40:
Gewoon beetje bespreken wat ons doel was en achteraf stuurde ik een berichtje op TS dat we het gehaald ahdden en erg blij waren voor het GT team en HPD.
Dat zijn denk ik de leuke dingen aan broadcasten, niet alleen de top 3 maar iedereen.
Je merkte ook dat het gewaardeerd werd en vroegen de juiste vragen, moet wel even oefenen want ging misschien wat Slopy.
EDIT:
Nope ik bedacht hetzelf, dat het leuk zou zijn.dabelg schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:39:
Kan dan ga ik dat volgende keer wel doen dacht nu dat we ons spontaan moesten aanbieden.
Daarom had ik ook met 45 min. te gaan ik ga gewoon in het kanaal en doe ons interview.
Wil best vaker doen hoor, maar als jullie het ook leuk vinden kan dat ook.
Gewoon af en toe (eens in de 1-2 uur ofsow, is toch leuk), vooraf werd het zelfs nog gevraagd dus waarom niet.
[ Voor 27% gewijzigd door Ithric op 22-12-2014 12:53 ]
Dat zou je denken, maar als dat gebeurd, komt die persoon meestal heel langzaam terug. Vanuit de auto leek het echt een zeer bewuste actie, en als ik de replay na kijk, denk ik dat nog steeds.alarma2nd schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:09:
Zo snel, en zo hard terug sturen is nergens voor nodig. Voor T1 was ik even bang niet mijn loadcell kapot getrapt te hebben. Gelukkig geen problemen
HPDs doen vaak ook het zelfde in de rem zone, maar dat is meer onbewust of niet door hebben wat ze achter hun veroorzaken
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Nadat ik mijn stint gedaan had, ben ik gewoon naar de waiting room gegaan, Wil eens een goeie por gegeven en toen heeft hij een rondje interviews ingelast. Bas is iets na mij aan de beurt gekomen. Het is altijd tof om wat meer in de picture te komen en een interview geven helpt dan altijd wel.NickThissen schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:42:
Cam vroeg mij of iemand in ons team een interview wilde doen toen we net uitgevallen waren, toen heb ik Bas maar gestuurd omdat ik net aan het eten wasMaar je kan ook zelf de waiting room in gaan denk ik.
Vanwege de NEO gister niet de WSCS race meegedaan.
Dus ik dacht, ik pak de AUS/NZ tijd wel op de maandag middag
SAAAAAAAIE race.
Waren ook minder man dan ik had verwacht. 13 HPDs, 2 Ford en 3 Rufs. Gestart van Pole, eerste 4 ronde volle bak en een gaatje van 10s gemaakt. Daarna geprobeerd het gat te consolideren, maar het werd als maar groter en groter en groter terwijl ik op een gegeven moment echt aan het cruisen was.
Merkte ook wel dat sommige HPD's niet echt durfde soms. Maar met totaal geen druk van achter lekker rustig en hun de ruimte gegeven. Af en toe 1:52 who cares
Op de "radio" was het soms wel druk over acties van andere. Maar ik heb me dan toch mooi uit de narigheid weten te houden 
108 punten. Niet veel, maar het zijn tenminste punten. En het was the glenn, normaal niet 1 van mijn sterkste banen, zeker met de boot erbij.
Dus ik dacht, ik pak de AUS/NZ tijd wel op de maandag middag
Waren ook minder man dan ik had verwacht. 13 HPDs, 2 Ford en 3 Rufs. Gestart van Pole, eerste 4 ronde volle bak en een gaatje van 10s gemaakt. Daarna geprobeerd het gat te consolideren, maar het werd als maar groter en groter en groter terwijl ik op een gegeven moment echt aan het cruisen was.
Merkte ook wel dat sommige HPD's niet echt durfde soms. Maar met totaal geen druk van achter lekker rustig en hun de ruimte gegeven. Af en toe 1:52 who cares
108 punten. Niet veel, maar het zijn tenminste punten. En het was the glenn, normaal niet 1 van mijn sterkste banen, zeker met de boot erbij.
Helemaal geen DP's dus?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
0
Inderdaad, een beetje pro-actief zijn in dat soort dingen werkt natuurlijk het beste.ThiJor schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:42:
[...]
Nadat ik mijn stint gedaan had, ben ik gewoon naar de waiting room gegaan, Wil eens een goeie por gegeven en toen heeft hij een rondje interviews ingelast. Bas is iets na mij aan de beurt gekomen. Het is altijd tof om wat meer in de picture te komen en een interview geven helpt dan altijd wel.
Na de stint ff langshoppen, of als er een incident is geweest o.i.d.
Als je niet aan kop rijd is er natuurlijk een goede kans dat niet al je momenten opgepikt worden door de broadcast crew.
Als je dan je verhaal doet over met welk team je in gevecht bent, dat je denkt tijd te winnen met je betere strategie o.i.d. dan geef je die jongens ook weer iets om in de gaten te houden en dan krijg je vast ook wat meer airtime gedurende de race.
Het is 6 uur rijden ook, dus alleen de leiders wordt misschien ook saai idd.Red Baron schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:25:
[...]
Inderdaad, een beetje pro-actief zijn in dat soort dingen werkt natuurlijk het beste.
Na de stint ff langshoppen, of als er een incident is geweest o.i.d.
Als je niet aan kop rijd is er natuurlijk een goede kans dat niet al je momenten opgepikt worden door de broadcast crew.
Als je dan je verhaal doet over met welk team je in gevecht bent, dat je denkt tijd te winnen met je betere strategie o.i.d. dan geef je die jongens ook weer iets om in de gaten te houden en dan krijg je vast ook wat meer airtime gedurende de race.
Neo is geschikt ook voor de mindere teams en de doelen daarvan.
Het is jammer dat de meeste huidige broadcasters niet iets als split screen doen. PSRTV doet dat volgens mij wel en vroeger had je nog andere die dat ook deden. Handig om een replay te laten zien terwijl je live ook blijft volgen of gewoon twee gevechten volgen, want momenteel is er vaak een gevecht aan de gang wat niet in beeld komt omdat ze even de leider willen volgen ofzo... De meeste broadcasters zitten dan ook met veel te weinig man om zoiets te doen, een camera man en een commentator is meestal de norm, als je geluk hebt zit er nog iemand bij. Ideaal gezien heb je een stuk of 5 man als cameraman die elk hun eigen class volgen of een gevecht blijven volegn waar dan iemand tussen kan switchen als het spannend wordt. Maar goed, wie gaat die mensen voor hun tijd betalen..?
Ik las laatst iets waar eigenlijk veel waarheid in zit: het is eigenlijk van de zotte dat de organisatoren de broadcast moeten betalen (en dat vaak verhalen op de deelnemers, dat is dan wel weer logisch). Het zou andersom moeten zijn, de broadcast zou z'n geld moeten verdienen met reclame. Helaas zijn het aantal kijkers meestal veel te weinig daarvoor...
Ik las laatst iets waar eigenlijk veel waarheid in zit: het is eigenlijk van de zotte dat de organisatoren de broadcast moeten betalen (en dat vaak verhalen op de deelnemers, dat is dan wel weer logisch). Het zou andersom moeten zijn, de broadcast zou z'n geld moeten verdienen met reclame. Helaas zijn het aantal kijkers meestal veel te weinig daarvoor...
Race met de McLaren op Brands Hatch!
GoT | Monday Tournament 15S1-W2 | 22-12-14 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Program (CET) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Weather |
Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
De actie met iRacing credits is er weer!
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3291335.page
Purchase $20 of iRacing credits and get $25 total credits and/or purchase $75 of iRacing credits and get $100 total credits.
To get $100 credits for only $75 click here
To get $25 credits for only $20 click here
When you click the links above the promotion codes will automatically be added to your shopping cart. You just need to complete the checkout process. iRacing credits and dollars have equal value to members and are only different for internal accounting purposes. iRacing credits and iRacing dollars can be used to purchase content, membership renewals or hosted sessions.
*Offer valid through December 29, 2014. Member may use each promo code only once. iRacing credits or iRacing dollars cannot be used to purchase these iRacing credits. Offer and credits are not transferable.
onverwacht, 2 hele leuke races gehad.
Had veel moeite met de auto zelf, maar aan het einde van pratice begon de controlle te komen, en de tijden en plezier ook
Had alleen nog wat moeite met T4. Eerste race in L2 ietsjes te hard en door het gras. Toch nog op geklommen naar P13 door wat pech van andere en andere in te halen.
Heat2 was meer verdedigen voor mij, maar toch nog als P7 door wat crashes voor me. Erg lekker geraced met Dennis en Bas
Had veel moeite met de auto zelf, maar aan het einde van pratice begon de controlle te komen, en de tijden en plezier ook
Had alleen nog wat moeite met T4. Eerste race in L2 ietsjes te hard en door het gras. Toch nog op geklommen naar P13 door wat pech van andere en andere in te halen.
Heat2 was meer verdedigen voor mij, maar toch nog als P7 door wat crashes voor me. Erg lekker geraced met Dennis en Bas
Wat een fijne wagen....echt lekker mee kunnen rijden met als klap op de vuurpijl p4 in practice; helaas kreeg ik in de qual geen rondje aan elkaar en waren de races leuk, alleen beide keren een grasrandje geraakt. Zeker een aanwinst op dit soort banen (met een beetje camber
)
robbert in actie
(kon het niet laten
)
[YouTube: http://youtu.be/KQ4XxP80x_8]
en hier race 1 onboard
[YouTube: http://youtu.be/wabhMrL30_Y]
[YouTube: http://youtu.be/KQ4XxP80x_8]
en hier race 1 onboard
[YouTube: http://youtu.be/wabhMrL30_Y]
[ Voor 111% gewijzigd door dabelg op 22-12-2014 23:42 ]
Haha, classic Robbert 
Leuke races! Race 1 van pole gestart maar had echt een slechte start, en ook weinig grip aan het begin, wat ik niet verwachtte omdat m'n setup in de outlap steeds veel beter voelde (toch anders bij race start dan) dus het duurde even voor ik in een ritme kwam en toen was ik al een plek kwijt aan Dave. Lang achter gebleven en na een foutje weer kunnen inhalen. Met nog 4-5 rondjes te gaan waren m'n banden zowat op en begon ik ineens een seconde te verliezen in rondetijd, gelukkig zat Dave met Paul in gevecht waardoor ik toch nog net voor kon blijven
Race 2 besloten om rustig te starten en niet als een gek te gaan inhalen zodat ik wat banden kon sparen in de drukke eerste rondjes waar je toch niet zo makkelijk inhaalt. Dat duurde echter te lang en m'n banden gingen er net zo hard aan en inmiddels waren Paul en Dave ver weg en zat ik nog achter Wim en Joep die ik niet voorbij kwam omdat ze zelf aan het vechten waren. Uiteindelijk wel heel gave race met veel inhaal acties
Toch leuk weer die McLaren..
Leuke races! Race 1 van pole gestart maar had echt een slechte start, en ook weinig grip aan het begin, wat ik niet verwachtte omdat m'n setup in de outlap steeds veel beter voelde (toch anders bij race start dan) dus het duurde even voor ik in een ritme kwam en toen was ik al een plek kwijt aan Dave. Lang achter gebleven en na een foutje weer kunnen inhalen. Met nog 4-5 rondjes te gaan waren m'n banden zowat op en begon ik ineens een seconde te verliezen in rondetijd, gelukkig zat Dave met Paul in gevecht waardoor ik toch nog net voor kon blijven
Race 2 besloten om rustig te starten en niet als een gek te gaan inhalen zodat ik wat banden kon sparen in de drukke eerste rondjes waar je toch niet zo makkelijk inhaalt. Dat duurde echter te lang en m'n banden gingen er net zo hard aan en inmiddels waren Paul en Dave ver weg en zat ik nog achter Wim en Joep die ik niet voorbij kwam omdat ze zelf aan het vechten waren. Uiteindelijk wel heel gave race met veel inhaal acties
Toch leuk weer die McLaren..
En Robbert op TS: "ik kreeg het nog voor elkaar om remco in t2 buitenom in te halen ..."
Hier is nog wel een leuke highlight video van de SOF race van de WSCS van zondag 21:45 gemaakt door Joni.
Het gaat vooral om zijn race met Kimmo, maar er figureren nogal wat Radicals HPD's in, aangezien deze week ineens allemaal lui in m'n team ook zin kregen om weer in de HPD te rijden en we dus met 7 man vertegenwoordigd waren in die race
Het gaat vooral om zijn race met Kimmo, maar er figureren nogal wat Radicals HPD's in, aangezien deze week ineens allemaal lui in m'n team ook zin kregen om weer in de HPD te rijden en we dus met 7 man vertegenwoordigd waren in die race
Dank je, zo ziet het er uit als ik echt jou eraf wou rijden.
Voor de rest was de McLaren best leuk om te rijden alhoewel ik wel na een 15 minuten rijden een behoorlijk glijdende auto had die niet echt op te vangen was. Dat ging in race 1 ook mis en spinde hem boven op de heuvel. Gelukkig konden degene achter me er langs en daarna nog leuk gevochten met Dirk om p10 en de pole voor race 2. Jammer alleen dat ik klein foutje maakte in de laatste ronde toen ik de druk op Dirk er vol op had. Daardoor kon die toch nog vrij simpel P10 op eisen.
Race 2 rustig aan gedaan bij de start omdat ik midden in het veld zat. Uit eindelijk langzaam wat naar voren gekropen in de race. Tot ik dus achter Joep kwam. Daar had ik een betere run uit turn 1 en wou ik hem wat onder druk zetten door rechts van hem te positioneren. Alleen had Joep niet door dat ik al zo ver naast hem zat dat die naar rechts kwam en mij ligt raakte. Echter in de remzone was dat niet handig. Schoof zo het gras op en dan is remmen voor turn 2 best lastig. Dat merkte vooral Wim (zie filmpje).
Uit eindelijk vrij kansloos op p17 geëindigd na het towen en nieuwe auto halen.
[ Voor 66% gewijzigd door DutchDevil79 op 23-12-2014 09:50 ]
1 woord:Red Baron schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 03:47:
Hier is nog wel een leuke highlight video van de SOF race van de WSCS van zondag 21:45 gemaakt door Joni.
[video]
EPIC !!!
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Top! dan gaan we maar eens $100,- uitgevenNiellie41 schreef op maandag 22 december 2014 @ 18:58:
De actie met iRacing credits is er weer!
[...]
Dat was idd niet erg handig van mij....DutchDevil79 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 08:37:.......Alleen had Joep niet door dat ik al zo ver naast hem zat dat die naar rechts kwam en mij ligt raakte. Echter in de remzone was dat niet handig. Schoof zo het gras op en dan is remmen voor turn 2 best lastig. Dat merkte vooral Wim (zie filmpje).....
Tja, ik heb tegenwoordig alleen virtuele spiegel aan tbv de FPS, maar blijkbaar gebruik ik toch ook echt de gewone spiegels.
Troost je ik 18de. Dus wel eerlijk verdeeld.DutchDevil79 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 08:37:.....Uit eindelijk vrij kansloos op p17 geëindigd na het towen en nieuwe auto halen.
Ach ja dat is racen. Kleine foutjes kunnen grote gevolgen hebben. Ben blij dat het virtueel is. Anders waren we vast wat minder vrolijk uit gestapt. Vraag zelfs af of ik en Wim überhaupt nog hadden kunnen uitstappen.JoepW schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 09:09:
[...]
Troost je ik 18de. Dus wel eerlijk verdeeld.
Is de bedoelingDutchDevil79 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 08:37:
[...]
Dank je, zo ziet het er uit als ik echt jou eraf wou rijden.
Video van de 2e race van gisteren, was een leuke race!
*LIeve Kerstman,Linc schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 10:06:
[video]
bla.bla.bla. Ik ben lief geweest. Bla bla... Doe mij zo'n Rift!
*
Heb kaartje van kerstman gekregen dat er een customer version gereserveerd staat voor mij
Ik had wel veel plezier gisteren, eerste race 2-3 rondjes met Nick Koole gevochten maar iets te hard een bocht ingegaan en was over. Toen nog aan kunnen sluiten maar weer in de fout en toen was ik even klaar.
De tweede race met rollingstart schoot ik werkelijk Arno en Marc voorbij, voor T1 en had dus die plekjes al..
(Schrok zelf erg ervan en probeerde genoeg ruimte te houden...)
Reed denk ik iets over mijn limiet dus was snel weer klaar helaas, toen geprobeerd niemand te hinderen weer bij het oude groepje aan te sluiten.
Echter was mijn concentratie toen al weg.
De tweede race met rollingstart schoot ik werkelijk Arno en Marc voorbij, voor T1 en had dus die plekjes al..
Reed denk ik iets over mijn limiet dus was snel weer klaar helaas, toen geprobeerd niemand te hinderen weer bij het oude groepje aan te sluiten.
De uitslag van de tweede GES race is officieel en de resultaten staan op de website: CLICK
Om eerlijk te zijn had ik bij bocht 1 al niet het idee dat je meer dan 5 rondjes zou rondkomen zoals je reed. Je had echt peper in je reet ofzoIthric schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:14:
Ik had wel veel plezier gisteren, eerste race 2-3 rondjes met Nick Koole gevochten maar iets te hard een bocht ingegaan en was over. Toen nog aan kunnen sluiten maar weer in de fout en toen was ik even klaar.
Thanks, de mogelijkheid op de CleanX award heb ik vakkundig om zeep geholpen zaterdagJoepW schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:19:
De uitslag van de tweede GES race is officieel en de resultaten staan op de website: CLICK
Maar iig boven de Racing Gecko's ge-eindigd en in de standings ^^ (jammer dat ze er voor aangereden moeten worden
[ Voor 20% gewijzigd door themac1983 op 23-12-2014 12:34 ]
Is die Rift DK2 nou eigenlijk het kopen waard? Zit al maanden te aarzelen. De ene site zegt dat de volgende versie met hogere resolutie pas eind 2015/begin 2016 uitkomt maar op andere sites staat weer dat het korter kan duren. What to do?
Het is heel erg gaaf om in de rift te rijden, maar het is ook heel erg lastig. Bas heeft er minder last van dan ik blijkbaar, maar ik kan er niet snel genoeg aan wennen om er competitief mee te rijden. Ik zie niet genoeg in m'n spiegels, dat is het grootste probleem. Achter iemand aan rijden kun je lekker close racen, maar als iemand achter mij zit dan zie ik dat gewoon niet en daar kan ik niet aan wennen. Ik weet niet waar het aan ligt, misschien toch de resolutie, maar ik denk ook aan iRacing want de spiegels lijken gewoon niet te kloppen ofzo.
Als je het geld er voor over hebt en het leuk vind om zo maar wat mee te kloten (of nog meer spellen hebt die je er graag mee speelt) dan zou ik het wel aanraden. Als je het puur voor iRacing gebruikt om beter of sneller ofzo te worden dan niet. Maar dat is voor mij persoonlijk...
Als je het geld er voor over hebt en het leuk vind om zo maar wat mee te kloten (of nog meer spellen hebt die je er graag mee speelt) dan zou ik het wel aanraden. Als je het puur voor iRacing gebruikt om beter of sneller ofzo te worden dan niet. Maar dat is voor mij persoonlijk...
Kun je eigenlijk met bril zo'n ding opzetten? Aangezien ik voor een 3 screen setup toch echt een nieuw huist moet kopen. Is het misschien leuk zo'n rift in de tussentijd te hebben
Ik heb zelf geen bril, maar er zitten 2 lens types bij die je kan verwisselen. met de lage lenzen zou het moeten kunnen wat ik heb gehoord.
Verwijderd
Ik dacht al, die heeft mij niet gezien toen je me bijna de pitmuur induwde. Je spotter was in ieder geval laat.Linc schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 10:06:
[video]
2 leuke races gehad, niet kwa resultaat, wel kwa actie
Ik zie dat Nick de moeite heeft genomen om de fast repairs weer eens aan te kaarten. Misschien handig als we met z'n allen even reageren.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3291300.page
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3291300.page
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ja inderdaad, ik dacht rechts houden en toen zei mijn spotter opeens "on you right", dus gelijk ruimte gegeven, maar toen was jij natuurlijk al van je gas af gegaan. Wel blij dat je niet door gedrukt had anders was ik waarschijnlijk ook de muur in gegaanVerwijderd schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:32:
[...]
Ik dacht al, die heeft mij niet gezien toen je me bijna de pitmuur induwde. Je spotter was in ieder geval laat.
2 leuke races gehad, niet kwa resultaat, wel kwa actie
Bij mij (en bij Wim) was de spotter erg optimistisch gisteren in race 1 toen het treintje achter me voorbij ging/probeerde te gaan.
We zaten achterop het circuit bij de 3 achtereenvolgende bochten naar rechts wanneer het treintje er aan de rechterkant voorbij ging. Echter riep de spotter al clear, toen ik overduidelijk nog overlap met Wim had. Ik kon nergens meer heen behalve het gras. Contact kon ik niet vermijden zonder zelf met een complete meatball te eindigen. Achter de 3 heren kon ik toen weer aansluiten.
In race 2 maakte Dave het me nog wel een tikje lastiger, hij zorgde er niet alleen voor dat ik een bocht van z'n lang zal z'n leven niet meer zou halen, hij haalde hem zelf ook niet meer. Paul kon er mooi van profiteren en reed toen naar P1. Zowel Dave als ik kwamen volledig op het gras.
Al met al beide races wel naar m'n zin gehad, maar ik was niet heel erg te spreken over de setups nog, race 1 met een aangepaste versie van die 2e van Robbert gereden, race 2 met de setup van Nick. Maar echt vertrouwen kreeg ik niet in het bakje, dat had ik voorheen meestal wel.
We zaten achterop het circuit bij de 3 achtereenvolgende bochten naar rechts wanneer het treintje er aan de rechterkant voorbij ging. Echter riep de spotter al clear, toen ik overduidelijk nog overlap met Wim had. Ik kon nergens meer heen behalve het gras. Contact kon ik niet vermijden zonder zelf met een complete meatball te eindigen. Achter de 3 heren kon ik toen weer aansluiten.
In race 2 maakte Dave het me nog wel een tikje lastiger, hij zorgde er niet alleen voor dat ik een bocht van z'n lang zal z'n leven niet meer zou halen, hij haalde hem zelf ook niet meer. Paul kon er mooi van profiteren en reed toen naar P1. Zowel Dave als ik kwamen volledig op het gras.
Al met al beide races wel naar m'n zin gehad, maar ik was niet heel erg te spreken over de setups nog, race 1 met een aangepaste versie van die 2e van Robbert gereden, race 2 met de setup van Nick. Maar echt vertrouwen kreeg ik niet in het bakje, dat had ik voorheen meestal wel.
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Die setup van Robbert deed het prima, p2 en p1
Wat is MoSport toch een heeeeeeeeeeeerlijke baan 
Zit er niet iets van een focus op op zo'n rift? Dan kan je je bril afzetten, en dan met de focus het beeld scherp krijgen.
Mijn pa is ook bril dragend, en hij zet gewoon zijn bril af en dan lekker met de focus het beeld scherp krijgen van zijn verrekijker.. Nu is een rift ietsjes anders dan een verrekijker, maar het principe is denk ik wel het zelfde.
Zit er niet iets van een focus op op zo'n rift? Dan kan je je bril afzetten, en dan met de focus het beeld scherp krijgen.
Mijn pa is ook bril dragend, en hij zet gewoon zijn bril af en dan lekker met de focus het beeld scherp krijgen van zijn verrekijker.. Nu is een rift ietsjes anders dan een verrekijker, maar het principe is denk ik wel het zelfde.
Als je variabele lenzen had misschien ja... maar dat zit er toch echt niet in
Hij focust op oneindig dus als je in het echt een bril nodig heb voor verre afstand dan in de rift ook.
Van die gast:-PassY- schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:05:
[video]
Geen idee wat deze gast bezieldeWas hem niet aan het ophouden (sloot 1 bocht daarvoor aan), gaf genoeg ruimte, reed een voorspelbare lijn, geen gekke actie in de rondes daarvoor
Danny vemoede dat het een wraak actie uit de practice was toen hij licht contact had daarin. Maar ja, dit doe je denk ik nietLeverde hun een S&G op ... terecht
Our second driver got a penalty for a slight misjudgement - he wanted to get on the racing line on the main straight and there was just a tiny bit of overlap with a RUF. He went to the right and the RUF driver had to back off a bit. That was unintentional, there was no contact. I don't even consider it dangerous - these things are common in multiclass races. However, according to the race control we deserved a stop & go, which meant our race was ruined. I can't record a video now, but I swear that was the most ridiculous penalty I have ever seen in my life. Well done.
ah ok
Maar mijn tp voor hem dan is; als je de ruimte hebt, en er zjn geen risico's, neem dan de tijd
Daar win je namelijk helemaal geen tijd mee met dit soort acties.
1m later invoegen, geen problemen en ik blij vanwege de kleine draft
Maar mijn tp voor hem dan is; als je de ruimte hebt, en er zjn geen risico's, neem dan de tijd
1m later invoegen, geen problemen en ik blij vanwege de kleine draft
Hij kan daar niet invoegen is probleem fgt en ruf als de ruf niet lost komt de ruf vanaf dan terug opzetten. Heb het zelfde wel 5 keer gehad in de race beste is gewoon binnenkant houden en zien of ruf gas afhoud.
Ik heb na 15 min zoeken eindelijk de incidenten gevonden waar hij het verder over heeft. Ze zijn zelf ook niet onschuldig. Als ze wat meer rekening zouden houden met anderen, gaat het ze veel makkelijker af.
Waarom zou ik een ford willen inhalen? Is me een paar keer gebeurd, inlopen, en dan lekker liften en cruisen. De Ford remt toch wel later, dus dat ik dan op zijn bumper zit maakt niet uit dan.
Zij houden geen rekening met anderen. Volgens mij denken ze dat de baan van hun is.-PassY- schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 17:44:
Waarom zou ik een ford willen inhalen? Is me een paar keer gebeurd, inlopen, en dan lekker liften en cruisen. De Ford remt toch wel later, dus dat ik dan op zijn bumper zit maakt niet uit dan.
Ze hadden blijkbaar nog twee incidenten die ze allebei makkelijk konden ontwijken.
HahaDirkT schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:45:
Moet je anders eens anders dahl vragen van vergil racing waarom je wilt racen met een ford gt-PassY- schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 17:44:
Begrijp dat aliens aliens zijn maar beetje respect mag wel !!! Voor de rest vrij leuke NES race gehad die bijna 2 keer fataal kon zijn door insturen van ruf ( geen triple screens he
Niel volgende keer bij inschrijvingen zetten Triple screen verplicht
Nah, ik heb ook geen triple screen. Ik heb 1 klein contactje (0x) gehad met de Racing Lions Ford in L1 T1 omdat er nog iemand er een 3 wide van wou maken. Voor de rest 2u40m gereden zonder contact.
De VRS en de REVS mannen hadden na een tijdje wel de reputatie van de Ferrari vervangers te zijn bij het commentaarteam. REVS is erin geslaagd de leiders van de P klasse en de GTC klasse te rammen, VRS had ook serieus wat contacten.
In iedere klasse zijn er wel teams/rijders die wat meer risico's nemen. Na deze 2 races ken ik de namen wel van de P en GT klasse
Iets anders: is het nog iemand opgevallen dat de temperatuur tijdens de race gedaald is? Ik heb nu al van verschillende rijders gehoord dat ze het super vonden om de temperatuur te zien dalen tijdens de race, ik had het niet door...
De VRS en de REVS mannen hadden na een tijdje wel de reputatie van de Ferrari vervangers te zijn bij het commentaarteam. REVS is erin geslaagd de leiders van de P klasse en de GTC klasse te rammen, VRS had ook serieus wat contacten.
In iedere klasse zijn er wel teams/rijders die wat meer risico's nemen. Na deze 2 races ken ik de namen wel van de P en GT klasse
Iets anders: is het nog iemand opgevallen dat de temperatuur tijdens de race gedaald is? Ik heb nu al van verschillende rijders gehoord dat ze het super vonden om de temperatuur te zien dalen tijdens de race, ik had het niet door...
[ Voor 17% gewijzigd door ThiJor op 23-12-2014 19:30 ]
Nvm verkeerd.
Wat bertreft VRS, deze gasten moeten even serieus in de spiegel kijken.
Wat bertreft VRS, deze gasten moeten even serieus in de spiegel kijken.
[ Voor 165% gewijzigd door Niellie41 op 23-12-2014 19:55 ]
Verwijderd
Wilde net zeggen hebben ze geen dynamic track condities daarvoor nodig. Op z'n minst danNiellie41 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 19:52:
Nvm verkeerd.
[frustratie]
Ik ree begin deze week in de Spec Racer Ford challenge mee. Maar omdat er een nieuwe baan kwam vandaag die ik nog niet heb ben ik overgestapt op de mazda cup. Ik wil deze maand eerst nog niks er bij kopen omdat de feestdagen voor de deur staan en ik heb me net een nieuw stuurtje gekocht en dat is best een uitgave voor een student zonder werk.
Maar wat rijden er een stel niet getalenteerde racers rond in de mazda cup . vaak gaat het in de eerste bocht al mis omdat ze met zen allen tegelijk en veel te snel er in gaan. Ook had ik vandaag dat ik iemand wou inhalen op het rechte stuk en op eens uit het niets knal hij naar rechts toe vol in me en ik in de muur.
Het is niet dat ik een super rijder ben maar ik heb het nu aardig onder de knie en rij meestal ook wel zonder ongelukken.
[/frustratie]
Ik ree begin deze week in de Spec Racer Ford challenge mee. Maar omdat er een nieuwe baan kwam vandaag die ik nog niet heb ben ik overgestapt op de mazda cup. Ik wil deze maand eerst nog niks er bij kopen omdat de feestdagen voor de deur staan en ik heb me net een nieuw stuurtje gekocht en dat is best een uitgave voor een student zonder werk.
Maar wat rijden er een stel niet getalenteerde racers rond in de mazda cup . vaak gaat het in de eerste bocht al mis omdat ze met zen allen tegelijk en veel te snel er in gaan. Ook had ik vandaag dat ik iemand wou inhalen op het rechte stuk en op eens uit het niets knal hij naar rechts toe vol in me en ik in de muur.
Het is niet dat ik een super rijder ben maar ik heb het nu aardig onder de knie en rij meestal ook wel zonder ongelukken.
[/frustratie]
De $100 voor $75 actie is wel nice, is pas over 4 maanden weer geloof ik.SkullboyNL schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 20:42:
Ik wil deze maand eerst nog niks er bij kopen omdat de feestdagen voor de deur staan en ik heb me net een nieuw stuurtje gekocht en dat is best een uitgave voor een student zonder werk.
Ja is een mooie actie maar toch ongeveer 60 euro. Maar wat zal iK dan kopen als ik dit neem.
Viel mij zeker op, was fantastisch hoe de Porsche steeds meer grip op de achterkant kreeg tijdens mijn twee stints.ThiJor schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 19:27:
YAY. 1st Advanced Mazda cup win van.. erm.. OOIT 
T1 werd de snelste gast van het veld eruit gereden.... dus ik had meteen een goede kans dacht ik wel. 1 persoon ingehaald in de 2e ronde, en vanaf daar aan de leiding. met altijd iemand achter me.
1e aanval in T1, ging fout (voor hem) hij remde veel te laat aan de binnenkant, ik had het door dankzij onze lesjes en schoot lekker achterlangs.
2e (echte) aanval. Weer T1. Laatste ronde. er rijd een achterblijver op de ideale lijn, dus ik zat al in het midden, en nr2 zat helemaal aan de binnenkant (en 0.3 achter me maar ok). Bij aanremmen een lichte wiggle, hij ook (en remde veel te laat ook). dus we raken elkaar en gaan met zijn 2e het gras is. Maar ik kon eerder weg en we hadden 10sec op de rest dus vanaf daar een easy win
T1 werd de snelste gast van het veld eruit gereden.... dus ik had meteen een goede kans dacht ik wel. 1 persoon ingehaald in de 2e ronde, en vanaf daar aan de leiding. met altijd iemand achter me.
1e aanval in T1, ging fout (voor hem) hij remde veel te laat aan de binnenkant, ik had het door dankzij onze lesjes en schoot lekker achterlangs.
2e (echte) aanval. Weer T1. Laatste ronde. er rijd een achterblijver op de ideale lijn, dus ik zat al in het midden, en nr2 zat helemaal aan de binnenkant (en 0.3 achter me maar ok). Bij aanremmen een lichte wiggle, hij ook (en remde veel te laat ook). dus we raken elkaar en gaan met zijn 2e het gras is. Maar ik kon eerder weg en we hadden 10sec op de rest dus vanaf daar een easy win
Je kunt het beste een (of twee) series kiezen waar aan je mee kan doen (je hebt de auto en de benodigde licentie) en daar het schedule van bekijken. Dan kun je precies zien welke tracks er komen en welke je nog moet kopen.SkullboyNL schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 23:43:
Ja is een mooie actie maar toch ongeveer 60 euro. Maar wat zal iK dan kopen als ik dit neem.
De komende tracks op volgorde van wat ik denk dat het beste is om te kopen (gebaseerd op populariteit vooral):
Altijd goeie keuze
- Watkins Glen: insta-buy, leuke baan en SUPER populair, komt elk seizoen in elke serie terug zo ongeveer.
- Spa: spreekt voor zich, kopen
- Oulton Park: leuke engelse track, weinig ruimte om in te halen, redelijk populair, dit seizoen zelfs twee keer in de SRF!
Nog eentje erbij?
- Road Atlanta: erg leuke track, ook populair.
- Zandvoort: niet zo heel populair denk ik, maar komt vaak genoeg voor.
Geld over...
- Brands Hatch: vergelijkbaar met Oulton Park, iets minder populair.
- Mount Panorama (Bathurst), erg moeilijke track, niet enorm populair denk ik maar wordt wel vaak gebruikt. Erg leuk, maar lastig als beginner.
- Barber: erg leuk lastig baantje maar heel onpopulair, wordt niet vaak gebruikt.
Road America verdient ook denk ik wel een plekje 
Word veel gebruikt, en is ook nog redelijk populair. In je eentje redelijk saai, maar met andere om je heen 1 van de leukste banen.
Word veel gebruikt, en is ook nog redelijk populair. In je eentje redelijk saai, maar met andere om je heen 1 van de leukste banen.
Ja, ik pakte even de tracks in de schedule van de SRF, er zijn nog meer dan genoeg andere leuke tracks natuurlijk, maar dan "moet" je ook weer een auto erbij kopen.
Naast iRacing heb ik wel wat andere games die het ondersteunen dus wat dat betreft is het wel prima. Ben meer bang dat ik hem bestel en dat in januari plotseling de CV1 al uitkomt ofzo.NickThissen schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:14:
Het is heel erg gaaf om in de rift te rijden, maar het is ook heel erg lastig. Bas heeft er minder last van dan ik blijkbaar, maar ik kan er niet snel genoeg aan wennen om er competitief mee te rijden. Ik zie niet genoeg in m'n spiegels, dat is het grootste probleem. Achter iemand aan rijden kun je lekker close racen, maar als iemand achter mij zit dan zie ik dat gewoon niet en daar kan ik niet aan wennen. Ik weet niet waar het aan ligt, misschien toch de resolutie, maar ik denk ook aan iRacing want de spiegels lijken gewoon niet te kloppen ofzo.
[ Voor 4% gewijzigd door Flavourlicious op 24-12-2014 01:47 ]
Volgens mij zijn ze nu met closed beta's bezig wat dus eigenlijk release candidates zijn. Persoonlijk verwacht ik de CV rond november.
Edit: Ik sliep nog. Dus ff de reactie maar weer weggehaald
[ Voor 89% gewijzigd door JoepW op 24-12-2014 08:10 ]
Ik heb jullie adressen niet, anders had ik kaartjes gestuurd 
Fijne feestdagen!
Fijne feestdagen!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ben zelf veel te druk met door schoorstenen kruipen om kaartjes te sturen
Dus, adreslijst maken en volgend jaar allemaal bij de brievenbus wachten op het kaartje van Arfman 
Allemaal fijne feestdagen gewenst!
Mijn voornemen voor komend jaar is in ieder geval meer rijden, maar dat was het afgelopen jaar ook al... Ik heb iig met de actie mijn abbo verlengd, dus daar zal het niet aan liggen
Allemaal fijne feestdagen gewenst!
Mijn voornemen voor komend jaar is in ieder geval meer rijden, maar dat was het afgelopen jaar ook al... Ik heb iig met de actie mijn abbo verlengd, dus daar zal het niet aan liggen

Fijne feestdagen
Gisteren in een TT sessie op Iowa Speedway 89 rondjes gereden met de DW12. Je krijgt er wel kramp van in je rechterhand, je kan namelijk gewoon volgas blijven gaan. Gelukkig ligt de baan er beter bij dan vorige week op Pocono, wat een hobbelig geval is dat.
Ik begrijp nu waarom BruceLee handschoenen aanheeft
Aan de DW12 road zijde is het een welkom weerzien met Laguna Seca
Ik begrijp nu waarom BruceLee handschoenen aanheeft
Aan de DW12 road zijde is het een welkom weerzien met Laguna Seca
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Fijne feestdagen allemaal!!!
Fijne feestdagen !!! En een hoop pole positions en racewins voor volgend jaar
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Fijne feest(race)dagen
[ Voor 3% gewijzigd door SkullboyNL op 24-12-2014 18:15 ]