"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Gewoon leren terwijl je rijdt. Baseline, volle tank en rustig aan. Finish je alsnog in de top 10 en die 3 uur vliegt voorbij omdat je aan het einde nog aan het leren bent.
Dat is mijn tactiek in ieder geval.
Maar ik ga heeeeeel blij zijn met een top10 als ik de namen zo zie
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Misschien helpt het, maar dit is wat ik probeer als lijn te houden:-PassY- schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:00:
[...]
Ik had vooral meer problemen in de esses. Was niet echt duidelijk wat veel MX5 rijders nu willenHouden ze links, ik rechts. Gaan ze naar rechts zodat ik me in hou om er netjes om heen te gaan.
Misschien moet ik een meer HPD mentaliteit gaan ontwikkellen![]()
Vanavond kan ik weer nietAthans, dat is nu nog de planning. Zit al een tijdje te wachten op accord om een change door te voeren, maar nu willen ze in ene het change process veranderen. Wacht nog altijd op accord
-Apex, dan rechtshouden (bocht 2 naar 3) langs de curb.
-Dan naar de apex en weer rechtshouden voor bocht 3 naar 4, dan afhankelijk of er een RUF achter me zit ga ik naar de apex en blijf ik rechts op de doordraaier. (bij geen RUF, ga ik naar binnen op het tweede stuk van de doordraaier).
Had helaas ook af en toe dat ik hem amper hield en dat dit dus werd, naar links uitzwaaien ipv rechts blijven.
Mijn inziens is dan het beste om na de 1ste bocht buiten om te gaan als je voor de apex ervoorbij bent of de 4de bocht. (1e en 3de zijn erg lastig voor de MX5 als je van de lijn afwijkt).
(Correct me if I am wrong please, dit was mijn perceptie.)
Verwijderd
Ik zie liever een MX5 die z'n lijnen houdt tot er een c-spec naast zit of wanneer een c-spec heel duidelijk links of rechts kijkt en sneller door de bocht kan. In zo'n geval kun je als mx5 ruimte geven door de apex open te laten zodat je minimaal tijd verliest de volgende bocht.Ithric schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 14:31:
[...]
Misschien helpt het, maar dit is wat ik probeer als lijn te houden:
-Apex, dan rechtshouden (bocht 2 naar 3) langs de curb.
-Dan naar de apex en weer rechtshouden voor bocht 3 naar 4, dan afhankelijk of er een RUF achter me zit ga ik naar de apex en blijf ik rechts op de doordraaier. (bij geen RUF, ga ik naar binnen op het tweede stuk van de doordraaier).
Had helaas ook af en toe dat ik hem amper hield en dat dit dus werd, naar links uitzwaaien ipv rechts blijven.
Mijn inziens is dan het beste om na de 1ste bocht buiten om te gaan als je voor de apex ervoorbij bent of de 4de bocht. (1e en 3de zijn erg lastig voor de MX5 als je van de lijn afwijkt).
(Correct me if I am wrong please, dit was mijn perceptie.)
Dit moet wel ruim van te voren zichtbaar zijn. als je binnen een seconde van elkaar zit kun je als mx5 wel ineens besluiten ruimte te geven de volgende bocht, maar bestaat de kans dat de c-spec een uitwijkmanoeuvre moet uitvoeren wat nog veel meer tijd kost.
Mocht er toch een misverstand ontstaan en beiden hetzelfde stuk asfalt kiezen, als de c-spec er niet al naast zit, hou je lijn! Ga niet reageren op de c-spec.
Voor de c-spec zijn er volgens mij 3 hele critische bochten met 1 lijn waarbij je heel veel tijd verliest als daar een mx5 rijdt en een plek zijn waar een mx5 zelf wel een keuze heeft.
- T7 exit, de c-spec is daar loose, extra moeten sturen om links een mx5 in te halen is lastig.
- T12 entry/mid corner, om nagenoeg volgas te kunnen heeft de c-spec bijna de hele breedte van de baan nodig. Als die een mx5 inhaalt, dan komt die er ongetwijfeld krap langs.
- T17 exit, enkel op verse bandjes is het voor een c-spec mogelijk om rechts een mx5 in te halen. op versleten banden waait die helemaal naar de rand van het circuit rechts.
Verder ga ik net als de rest gewoon op uitrijden en navigeren door de traffic. M'n aantal crashes de laatste tijd zijn echt veel te hoog
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Verwijderd
In de Esses gaan ze ongeveer even hard de bocht om als c-spec en kun je op de exit prima een kant kiezen om er als c-spec langs te rijden. Als de mx5 dan geen rekening houd met de c-spec is dat eigenschuld als je de muur in gaat na contact mx5JoepW schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:45:
Reken erop dat de snellere rijders met de MX-5 in de Esses zo ongeveer recht van bocht naar bocht rijden en dus niet wijd aansnijden. Bij die rijders is het lastig voor Ruf's er langs te komen.
T12: Sinds gister kan ik overal rijden waar ik wil. Moest hiervoor een beetje de setup tweaken, maar inderdaad. Voor veel CSpecs (/alle) is dit een serieuse bocht. Puntje drivers briefing waardig denk ik wel.
T17: Niet over de curbs jagen, en je kan hem tegen de vangrail houden. Anders iets. Krijgen meer mensen een 0x hier? Had er gister bijna iedere ronde wel 1.
Wel leuk om een keer aan de andere kant van de klasses te zitten
Dacht dit gisteren ook al te merken, maar niet echt verder aandacht aan besteedIn de Esses gaan ze ongeveer even hard de bocht om als c-spec
[ Voor 12% gewijzigd door -PassY- op 11-06-2015 16:53 ]
Verwijderd
Heb m'n setup ook aangepast om in die bochten meer opties te hebben, maar verwacht dat met het slijten van de banden er 1 lijn over blijft. "In die bochten kun je veel tijd winnen door minder tijd te verliezen."-PassY- schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:51:
Ik offer een beetje de lijn al op voor T7 als ik zie/weet dat ik links wil houden. Hoef je niet te corrigeren in de bocht, en kan je in 1x volgas door de bocht. Scheelt denk ik ook veel broeppoep-momentjes
T12: Sinds gister kan ik overal rijden waar ik wil. Moest hiervoor een beetje de setup tweaken, maar inderdaad. Voor veel CSpecs (/alle) is dit een serieuse bocht. Puntje drivers briefing waardig denk ik wel.
T17: Niet over de curbs jagen, en je kan hem tegen de vangrail houden. Anders iets. Krijgen meer mensen een 0x hier? Had er gister bijna iedere ronde wel 1.
Wel leuk om een keer aan de andere kant van de klasses te zittenNormaal ben ik de gene die in de spiegels kijkt voor sneller verkeer
In dit topic: http://members.iracing.co...=3317627&viewResults=true heb ik een poll waaruit ik probeer te peilen hoeveel mensen er ongeveer mee zullen doen en wat voor klasse die willen rijden. Mochten hier mensen het leuk vinden om mee te doen vul hem dan asjeblieft in
Ik ging net even de nieuwe update binnenhalen en kreeg een error tijdens installatie, maar alles ging wel gewoon door. Toen ik iRacing wilde opstarten kreeg ik de volgende mededeling: "App LIfe Cycle Handlers Initialize failed" en de service startte dus niet op, restart hielp ook niet
Iemand een idee?
[ Voor 10% gewijzigd door Ericjooo op 11-06-2015 17:29 ]
Ericjooo schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 17:28:
Heren,
Ik ging net even de nieuwe update binnenhalen en kreeg een error tijdens installatie, maar alles ging wel gewoon door. Toen ik iRacing wilde opstarten kreeg ik de volgende mededeling: "App LIfe Cycle Handlers Initialize failed" en de service startte dus niet op, restart hielp ook niet
Iemand een idee?
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44394779Ericjooo schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 17:28:
Heren,
Iemand een idee?
Vanavond vanaf 7 uur een 4u server online voor de 3 uur van Suzuka.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
Awesome idee! Jammer dat ik een avonddienst heb anders had ik zeker meegedaan! SpaDarkPino schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:57:
Ik ga het nog een keer proberen: Morgen wil ik een soort van full race distance doen op Spa. Plan is om 18:00 gmt (dus 20:00 onze tijd) te beginnen met 10 minuten practice. Daarna 20 minuten kwalificeren om als laatste een 38 laps race te doen. In een GT3 ga ik er dan vanuit dat de race even meer dan anderhalf uur duurt met 1 pitstop.
In dit topic: http://members.iracing.co...=3317627&viewResults=true heb ik een poll waaruit ik probeer te peilen hoeveel mensen er ongeveer mee zullen doen en wat voor klasse die willen rijden. Mochten hier mensen het leuk vinden om mee te doen vul hem dan asjeblieft in
Leuk initiatief! "Helaas" ben ik morgen jarig en is m'n stuur onderweg naar Eindhoven dus dat wordt hem niet.DarkPino schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:57:
Ik ga het nog een keer proberen: Morgen wil ik een soort van full race distance doen op Spa. Plan is om 18:00 gmt (dus 20:00 onze tijd) te beginnen met 10 minuten practice. Daarna 20 minuten kwalificeren om als laatste een 38 laps race te doen. In een GT3 ga ik er dan vanuit dat de race even meer dan anderhalf uur duurt met 1 pitstop.
Helaas geen goedkope DFGT's oid. in de buurt op Marktplaats, backup stuur is toch wel handig soms
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Bron: http://members.iracing.co...t/25/3317491.page#9013184quote: David TuckerLooks like Jeff, one of our promising new hires, managed to find this bug and fix it. Hopefully it will be patched on members really soon. This bug has been there since 2011 but for some reason it is becoming more of an issue...
De cut in bocht 1 heb i kgedaan omdat ik aan men rechterkant een massas wagens zag die op elkaar aan het rijden was
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=fkAziSAqLP4]
[ Voor 11% gewijzigd door Alibambam op 11-06-2015 21:52 ]
Bron: http://members.iracing.co...list/3317651.page#9013093quote: Steve MyersJust an update that we have a building in testing tonight and hope to roll it out tomorrow morning if everything checks out.
Thanks,
Steve
Tja het bekende tafereelAlibambam schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:51:
Week 13 in een notendop. Of hoe van plaats 18 naar 5 te gaan in één ronde.
De cut in bocht 1 heb i kgedaan omdat ik aan men rechterkant een massas wagens zag die op elkaar aan het rijden was
[video]
[ Voor 42% gewijzigd door JoepW op 11-06-2015 21:58 ]
Ja ik bedoel de laatste bocht in de sessie, kom ik helemaal rechts uit.
Wat ik merkte is dat de Ruf dan al bijna links naast je zit, dus dan blijf ik rechts (waar ik dan rijd)
Het blijft wel lastig om in te schatten hoe je daarop moet reageren, na de Harpin blijf ik ook rechts en blijf dan ook rechts om links complete open te houden.
Het blijft een samenspel, dan probeer ik zo min mogelijk van lijn te veranderen. (maar volgens mij hebben meerdere MX5's andere lijnen, wat het weer verwarrender maakt)
Ik ga ook op uitrijden en voorzichtg rond komen, Niel mag zijn snelheid gebruiken.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Gaat dit nog plaatsvinden?Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 18:20:
[...]
Awesome idee! Jammer dat ik een avonddienst heb anders had ik zeker meegedaan! Spa
Verwijderd
Hetzelfde geld voor de c-specs. Het samenspel is het belangrijkst, je komt gemiddeld 5 c-specs/mx5's tegen per rondje en dat is veel.Ithric schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:06:
[...]
Het blijft een samenspel, dan probeer ik zo min mogelijk van lijn te veranderen. (maar volgens mij hebben meerdere MX5's andere lijnen, wat het weer verwarrender maakt)
Grof gezegd als iedereen blijft rijden heb je ~400 passes tijdens de race. Grote risico's nemen met inhalen gaat geen 400+ keer goed
Ik ben er blij mee
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Jazeker! In de post staat een link naar het iracing topic. Geef even aan welke auto je wil rijden. HPD, AM of GT3. Meeste stemmen gaan we rijden (HPD of AM. GT3 rijdt sowieso)
[ Voor 11% gewijzigd door martijn_8519 op 12-06-2015 14:09 ]
Niemand bij je in de buurt die je een stuurtje kan lenen toevallig? (mocht je daar behoefte aan hebben natuurlijk)
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Scr33x0r in "Upgrade Simrace PC"
en:
http://members.iracing.co.../375/1330466.page#9014903
@Joep, ik heb mijn vermoeden dat mijn bottleneck nu met name bij de CPU vandaan komt en dat GPU mooi is voor AA en Shaders enzo, dat maakt nu ook niet veel verschil of ik ze aan of uit zet. Als ik echter bij Interlagos de pits uitrij, linksaf ga dan heb je een half circuit dat je kan zien en dropt mijn framerate met 20-30 fps
hier een video+setup in de discription
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=PflJa0CD2KA]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
quote: Bug fixesSimulation:
- Fixed the problem where the sim would fail to start with either a pop up complaining about "app life cycle handlers" or a black screen.
- Fixed a bug where alt-tabbing could leave the sim thinking the alt key was still pressed down when it was not.
- Fixed an issue that would cause your race radio to reset between sessions (for example, transitioning from Warmup to Race).
- Fixed an issue that was causing some sessions to not complete the steps required to make their results available for viewing.
- Fixed the bug where the fullscreen window would minimized when you click on another screen.
Registering for Race sessions will place you into an Open Practice while waiting
- Fixed the issue where the sim quits to desktop when transitioning from open practice to race using the [Race!] button (or automatically if you don't use it) when the "Save replay on quit" option is also selected.
- Make the messages about how to get from your open practice into your race session more clear.
Graphics
- When advanced shaders are turned off our content that uses the new PBR shaders will no longer be incredibly glossy, but they still don't look very good for now. We will be looking further into trying to make the PBR shader cars and tracks look better when you turn off the PBR shaders. We highly recommend running advanced shaders if you can.
- Fixed a bug in the PBR shader lighting of wheels painted with non-metallic colors.
- Fixed the too-intense fog with the PBR shaders.
Oculus Rift
- Fixed the bug which was preventing the Rift from working correctly.
Sector Splits
- Fixed a bug which could cause a much too fast sector split to be recorded if driving outside of a regular racing line while crossing an overpass (such as driving on the apron in the Monza oval as you pass over the bridge crossing the regular GP circuit).
Aston Martin DBR9 GT1
- Clarified tool-tip for rear wing setting.
- Tuned the speedometer to match GPS speed.
- Moved the gearbox camera back so that it isn't inside the rear of the car.
- Windshield wiper added to cockpit view.
- Made the rear wing paintable.
Chevrolet Impala-COT
- Opened up spring ranges at road courses, allowing a 50 lb/in minimum.
Dallara
- Updated setups for the new season.
Dallara DW12
- Updated iowa_oval.sto.
NASCAR Camping World Chevrolet Silverado
- Added fiveflags.sto and chicagoland.sto setups.
NASCAR Camping World Toyota Tundra
- Added fiveflags.sto and chicagoland.sto setups.
NASCAR Sprint Cup Chevrolet SS
- Updated kentucky_oval.sto, michigan.sto, newhampshire_oval.sto, sonoma.sto, watkinsglen.sto.
NASCAR Sprint Cup Ford Fusion
- Updated kentucky_oval.sto, michigan.sto, newhampshire_oval.sto, sonoma.sto, watkinsglen.sto.
NASCAR Sprint Cup Toyota Camry
Maar kunnen we deze ook gaan gebruiken ... in de toekomst?- Windshield wiper added to cockpit view.
[ Voor 50% gewijzigd door PatrickPost1972 op 12-06-2015 18:57 ]
Iemand die begint over 'DX 11' in 3..2...1...-PassY- schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 18:47:
[...]
Maar kunnen we deze ook gaan gebruiken ... in de toekomst?
Ik heb al mijn tijdsinstellingen al nagelopen van mijn computer maar hij blijft het verkeerd weergeven. Iemand tips?
Verwijderd
tijden in iracing zijn in GMT. Klopt dus wat je ziet.WLC91 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:56:
De tijden van de sessies kloppen niet bij mij. Er staat bijvoorbeeld dat de eerstvolgende race om 20:00 is, terwijl het 22:00 moet zijn.
Ik heb al mijn tijdsinstellingen al nagelopen van mijn computer maar hij blijft het verkeerd weergeven. Iemand tips?
Weet je zeker dat je de juiste tijdzone hebt op je computer (tijdzone, niet alleen tijd).

Kan wel even een pitstop maken van anderhalf uur maar dat schiet ook niet op...
Dus mijn plaatsje zal beschikbaar komen. zal het zo meteen maar even melden op het iracing forum.
Excuses Nick en Joep
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Kun je niet alsnog een team maken? kun je 45 min racen, 90 min wegbrengen en dan weer 45 min racenFragbeestje schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 16:29:
Nou leuk... maak ik tijd vrij om vandaag te oefenen en morgen zeker de race te kunnen rijden, belt een kennis van m'n ouders af om hen weg te doen op vakantie wegens ziekte. Kan ik hen morgenavond wegbrengen.
Kan wel even een pitstop maken van anderhalf uur maar dat schiet ook niet op...![]()
Dus mijn plaatsje zal beschikbaar komen. zal het zo meteen maar even melden op het iracing forum.
Excuses Nick en Joep
Anders gaan we in een team zitten. Rij ik die 1, 5 uur dat jij weg bent. Kan je toch mee doen.Fragbeestje schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 16:29:
Nou leuk... maak ik tijd vrij om vandaag te oefenen en morgen zeker de race te kunnen rijden, belt een kennis van m'n ouders af om hen weg te doen op vakantie wegens ziekte. Kan ik hen morgenavond wegbrengen.
Kan wel even een pitstop maken van anderhalf uur maar dat schiet ook niet op...![]()
Excuses Nick en Joep
Vind het niet erg als ik niet de volledige 3 uur hoef te rijden.
[ Voor 5% gewijzigd door DutchDevil79 op 13-06-2015 17:34 ]
[ Voor 62% gewijzigd door HeAdWaVe74 op 13-06-2015 17:57 ]
24 uur van Le Mans 2015HeAdWaVe74 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 17:56:
bizar snelle pits, na crash.. lemans
Hoi Robbert, dat gaat niet veel uithalen. Is al anderhalf uur rijden in totaal, dan nog helpen inladen / uitladen dus zit er al meer dan 2 uur op... toch bedankt voor het voorstel.DutchDevil79 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 17:33:
[...]
Anders gaan we in een team zitten. Rij ik die 1, 5 uur dat jij weg bent. Kan je toch mee doen.
Vind het niet erg als ik niet de volledige 3 uur hoef te rijden.
Video van de race:
---
P.s. wie zegt dat we nog geen Le Mans hebben in iRacing?
Cool!gtrNL schreef op zondag 14 juni 2015 @ 14:33:
Staatslot al opgehaald Bas?
---
P.s. wie zegt dat we nog geen Le Mans hebben in iRacing?
[afbeelding]
Ga het volgen iig
[ Voor 63% gewijzigd door martijn_8519 op 14-06-2015 19:31 ]
Lig ik mooi 11de. Uitkomen 130R, doe het nog rustig aan omdat ik veel verkeer voor me zie en een Ruf in de verkeerde richting. Iedereen naar links ... MX5 op zijn dak. Heb die nooit gezien omdat ik redelijk dicht achter een andere MX5 zat.
Kon er niet meer omheen
Had echt een mooi resultaat kunnen als ... maar ja als telt niet
Maar ja, je skin ziet er ook gewoon mooi uit Danny
NickThissen schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:03:
Jammer van die penalty voor Dennis, ik vind hem jammer om te geven maar we konden er niet omheen, helaas want dat was een leuk gevecht
Had dit niet echt verwacht
helaas niet kunnen uit rijden.
2x door dezelfde ruf gespint 1 maal 130R toen men eerste fast repair moeten gebruiken.
2de x crashe in T1
de crash die me uit de race hallde was men eigen fout. had race control niet gebind en typen en rijden gaat ni samen bij mij blijkbaar.
het was een leuke race en nice to chat met de racespot commentators
[ Voor 3% gewijzigd door spoonbe op 14-06-2015 22:14 ]
Reden gehoord. Kan hem wel snapen. Wist tijdens de race niet dat door dat zeer lichte contact zijn achterwiel krom was.PatrickPost1972 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:04:
Hij was het er niet helemaal mee eens.
[...]
Verder een zeer vermakelijke race gehad. Tot de penalty de hele tijd bij Rudy in de buurt gereden en met een 4e plaats uit eindelijk wel tevreden.
Niel begon erg goed met de Q, we stonden P8.
Na 2 mooie stints van Niel en goede strategie voor de rest, reden we op P3 rond.
Toen mocht ik na ongeveer 1 uur 40, moest beetje in een ritme komen maar ging lekker rond.
Helaas door iemand voor te laten gaan, ga ik veel te wijdt 130R in en zo links de muur in.
Meteen de mooie plek verspeeld, toch nog redelijk positie (P7-P8 meen ik).
Auto voelde nog goed en de tijden waren ook goed, dus ging gewoon door tot de eerste stop. (met PB voor de race)
Na de pitstop mezelf herpakt, waarna ik Rudy en nog 2 RUF's tegen kwam die allemaal om positie vochten.
Rudy kwam met een halve divebomb voorbij, de bocht hierna kon ik niet heel veel doen en Dennis kwam binnendoor en raakt me op het rechter achterwiel (Krom! Thanks Iracing), vervolgens door krom wiel ook meteen links de muur in.
Toen was evengoed P10 nog te halen, waarna Wim aan de late kant langs kwam en wel iets ruimte liet maar hij me toch raakte/ Ghost contact. (weer de muur in.)*Heb het even aangepast, zie PB dadelijk Wim**
Toen kwam de grootste fout/probleem, bij het keren en rechtzetten van de auto (en beetje frustratie) merk ik te laat dat de auto niet meer recht is en in de 130R op het kunstgras kwam en de leider van MX5 eruit rijdt.....
Al met al heb ik me wel vermaakt, maar baal echt als een stekker!! (vooral om mijn 2-3 eigen fouten en dat ik de leider raak)
[ Voor 51% gewijzigd door dabelg op 14-06-2015 22:54 ]
Ik heb je een PB gestuurd, daar wil ik het dan verder bij laten (in iedergeval in het topic).dabelg schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:53:
Raakte je NIET !!! Punt tip misschien op tijd tonen wat je wil doen....
Verwijderd
Eigenlijk de hele race met Dennis opgereden en ons een weg door de vele mx5-en gebaand. Het leek erop dat we met veel traffic iets sneller gingen dan Jere en Troy voor ons en bij vrij baan we weer wat tijd verloren. Toch komen we vooraan terecht Jere spinde, Troy reed ineens een stukje achter ons. P2. Na de pit Kwam Yassine voor me rijden omdat ik m'n banden niet optijd warm kreeg.
Met hulp van Paul
Kon ik erlangs en kwam Dennis mee. Na de laatste stop ben ik met minder geduld door het verkeer heen gereden en hier en daar op plekken gepasseerd waar wachten nauwelijks meer tijd gekost zou hebben. Op Danny en Michel bleek de divebomb wel te groot, zij moesten uitwijken om contact te voorkomen (sorry). Later ook bij Bob nog eenzelfde actie gedaan, maar dat ging vrij soepeltjes. De laatste ronden nog flink doorgereden om een gat naar Troy te houden wat lukte.
Uiteindelijk P2 gefinished, dik tevreden mee.
Enorm genoten maar ook soms boos doordat we geraakt werden zonder enige aanleiding.
Team genoot Wesley is een wat seconden sneller en heeft ook stabiel gereden.
Samen toch een leuke prestatie neergezet.
Snap de twee beslissingen van RC ook niet echt daarover trouwens.
1e zat niet naast me op het rempunt, maar ging in de brakingzone er naast, is volgens mij gewoon divebomb en apex afpakken maar ok.
2e was geen raceincident... meneer reed gewoon een ander aan van achter. en ja, dan verlies je de controle.
Had verder niets uitgemaakt ook hoor en ik weet dat RC het ook niet makkelijk heeft, en het altijd fout doet
In ieder geval was ik er toen al gelijk klaar mee. Geeneens geprobeerd om met een FR nog de baan op te komen.
Dit is mijn inziens een totaal normale manier van inhalen. Dus zonder replay is het mij in elk geval niet duidelijk wat je bedoelt dat er mis ging.themac1983 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 00:45:
1e zat niet naast me op het rempunt, maar ging in de brakingzone er naast, is volgens mij gewoon divebomb en apex afpakken maar ok.
Verder viel het mij op dat veel mensen gelijk stoppen na een crash terwijl er een fast repair was. Vooral als de crash in de beginfase plaats vindt zijn er toch nog genoeg kansen om naar voren te rijden.
Betekent wel vrijwel zeker dat je 3 uur lang alleen maar MX5-jes aan het inhalen bent en voor de rest moederziel alleen rondrijdt. Maar ik vind ook dat je een soort "verantwoordelijkheid" hebt naar de rest toe; er waren te weinig gridspots dus als je na 1 crash opgeeft is dat best wel zonde voor diegene die wél de hele wedstrijd had uit willen rijden.Wes46 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 07:30:
Verder viel het mij op dat veel mensen gelijk stoppen na een crash terwijl er een fast repair was. Vooral als de crash in de beginfase plaats vindt zijn er toch nog genoeg kansen om naar voren te rijden.
Almaar goed dat ik niet op het voorstel van Robbert ben ingegaan. Qua tijd had dat nog net te doen geweest... maar m'n buurman kwam plots vragen of ik het nieuwe sproeisysteem niet wat stiller kan zetten want het spuit tot tegen zijn gevel....
"Nieuw sproeisysteem? We hebben helemaal geen sproeisysteem?" Ga je kijken zit er een lek in de leiding. en zit het maar wat in het rond te spuiten
Nu tussendoor maar even kijken naar de finale.
Ik heb jou incidenten niet beoordeeld en ook niet gezien, maar zoals je het beschrijft lijkt er weinig aan de hand eigenlijk. Het gaat om je instuur punt, niet je rempunt. In je remzone kun je prima ingehaald worden zelfs door iemand in je eigen class en al helemaal door een snellere class. Ik gok dat dat de reden was dat er geen penalty kwam. Overigens heb ik die regel ook strak aangehouden bij het incident met de leider die er nog niet naast zat en toch wilde inhalen in 130R, die kreeg dus een warning.themac1983 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 00:45:
Was een groot drama. 1e ruf die inhaalde divebombe meteen maar. nog geen ronde later door een 2e aangereden.
2e was geen raceincident... meneer reed gewoon een ander aan van achter. en ja, dan verlies je de controle.
Had verder niets uitgemaakt ook hoor en ik weet dat RC het ook niet makkelijk heeft, en het altijd fout doetmaar dat is mijn visie.
In ieder geval was ik er toen al gelijk klaar mee. Geeneens geprobeerd om met een FR nog de baan op te komen.
Verder was het toch wel een van de moeilijkste races om admin te spelen tot nu toe. Begin was heel erg druk met allemaal incidenten die net niet heel duidelijk een kant op gingen. In het midden was het rustig maar het laatste half uur gebeurde er weer vanalles. Sommige dan maar laten gaan als race incident en anderen wel penalty gegeven, hopelijk zijn we wel consistent geweest, dat was in ieder geval mijn doel.
De penalty voor Dennis was jammer, maar We waren van mening dat Michel nergens naar toe kon, zat midden in de bocht en deed zijn best om drie vechtende Rufs langs te laten nadat Rudy niet zo handig inhaalde (achteraf gezien hadden we Rudy ook penalty moeten geven misschien haha, dan was het gevecht nog door gegaan
Zelfde voor incident met Wim aan het eind (je raakte hem wel degelijk hoor, op onze replays in ieder geval). Weer een groot twijfel geval, echt op het randje race incident of toch een penalty. Helaas was dit erg laat in de race en als het een toernooi ofzo met meerdere races was geweest hadden We het na de race behandeld, maar dat heeft met zo'n enkele race ook weinig zin. De penalty kwam naar mijn mening ook te laat, duurde wat langer omdat we het druk hadden (Michel "veroorzaakte" ook nog een crash met iemand die wijd ging al kon hij daar weinig aan doen omdat hij niet op de baan stond) dus dat was een beetje lullig, sorry. Maar ook hier werd er ingehaald toen de mx5 al aan het sturen was, beide gaven wel ruimte maar niet genoeg helaas.
Nou ja, eigenlijk geen enkele beslissing waar ik 100% achter kan staan, ze hadden net zo goed de andere kant op kunnen vallen, en dan Had ik ook zitten twijfelen, gewoon moeilijke incidenten steeds.
Hoop dat het voor de rest wel leuk was
Voordat ik iRacing speelde (2 maanden terug) had ik nog nooit van de term 'divebomb' gehoord binnen het racen... Vind persoonlijk ook we dat sommige mensen het veel te snel roepen. Als iemand binnen door komt en zijn eigen apex nog haald is het naar mijn mening gewoon een mooie inhaal actie.
Als jij sneller bent haal je hem echt wel weer in
Als ze het echt goed doen dan zijn ze je voorbij en kun je beide gewoon de exit Apex pakken, deze zie je overigens meestal ook wel aankomen en is vaak het geval met multiclass.
Echter wanneer de inschatting toch niet helemaal alles is, schuift de divebomber je zo het gras op omdat je geen kant meer hebt om heen te gaan. Komt mijns inziens dus ook vaker voor met dezelfde classe.
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Ik heb die behandeld. Bij de eerste zat de Ruf naast je tijdens de remzone voordat je instuurde. Was volgens mij dus een normaal manoeuvre. Ik zeg niet dat het slim is om in die bocht in te halen, maar de manier waarop hij het deed kon ik niks op zeggen.themac1983 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 00:45:
Was een groot drama. 1e ruf die inhaalde divebombe meteen maar. nog geen ronde later door een 2e aangereden.
Had verder niets uitgemaakt ook hoor en ik weet dat RC het ook niet makkelijk heeft, en het altijd fout doetmaar dat is mijn visie.
Bij de 2de onstond er een opstopping in de esses door een hoopje RUF's en MX5's bij elkaar. De laatste RUF had daar inderdaad een inschattingsfout, verloor controle en nam jouw auto mee. Volgens mij was het een racingincident, maar zoals Nick zegt, het was echt een idiote race om op race control te zitten.
Sorry als je het niet (100%) eens met me bent, maar ik heb echt geprobeerd zo objectief mogelijk de situaties in te schatten. Kan goed zijn dat als ik het nu bekijk en ik heb meer tijd om een oordeel te vellen, dat er wel een penalty zou volgen voor die RUF. De beginfase was gewoon overdreven.
We beginnen met een avond met 2 heats met 100% basic content!
| GoT | Monday Tournament 15S3-W1 | 15-06-15 |
| Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
| ||||||||||||||||||||
| Program (CET) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Weather |
| Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
| Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
Tot vanavond
Niel was echter constant en snel, vooraf hoopte ik op een top 15.
Na de stints van Niel wist ik dat dit zeker mogelijk was en top10 echt te doen was.
Daarna kwamen mijn stints, voor mijn gevoel heel solide en constant gereden en op 3 momenten na eigenlijk geen fouten. (verkeerd inschatten 130R, door snellere MX5 voorbij te laten, verremmen laatste Chicane en het incident met de leider MX5.(Heb hem nog een persoonlijke PB in Iracing gestuurd, omdat ik me wel schuldig voelde... Al zat hij op het kunstgras rechts van de baan, maar ik kwam gewoon te dicht bij de baan/racelijn!)
Helaas had ik twee erg ongelukkige situaties, waar ik echt mijn best deed om het op te lossen maar het allemaal net niet ging.
(Heb meerdere keren ook gewoon voor veilig gekozen en een aandringende RUF voorbij gelaten door wijdt de bocht te nemen. Om niet zelf uitgeschakeld te worden vaak.)
Race Control heeft zich weer goed ingezet, duidelijke beslissingen volgens mij als ik de sheet bekijk.
Zal vanavond even kijken of ik mee ga doen, denk het wel, heb toch het gevoel nog van de MX5.
Bij de pitstop ben ik maar even gaan plassen omdat ik een gat van 30 seconden achter me had en met 50 sec opt. repairs toch niet naar de mensen voor me kon rijden. Daarna was het vooral omgaan met verkeer en toen ik op einde nog bij nick in de buurt kwam spinde hij voor me waardoor een potentieel gevecht voor positie verdween.
2 ronde voor het einde nog wel een incident gehad. Ik zat achter een Ruf die ik op een rondje ging zetten. Echter kwamen er ook wat MX5 rijders aan. In plaats van dat die eerst zelf de MX5's ging inhalen en dan mij voorbij laten wou die mij er voorbij laten. Ja dat gaat echt niet want die MX5 gaan daar niet hard genoeg voor, Kwam volledig in de verdrukking en kon nergens heen. Toen die ook nog even een rem test voor mijn neus deed schoof ik tegen hem aan waarna ik ook nog een MX5 de grindbak in duwde. Was erg ongelukkig allemaal zo. Maar Nick kon hier gelukkig net niet genoeg van profiteren waardoor ik nog als 9de gefinished ben.
Uit eindelijk redelijk tevreden met p9. Had misschien meer in gezeten maar dan had ik zelf minder fouten moeten maken.
Ik moet de stream nog eens herbekijken, hoewel ik niet veel zin heb om mezelf nog eens te pijnigen met zo'n race, maar ik dacht dat er binnen het commentaarteam wat discussie was over die 2 incidenten in 130R. Zo zie je maar dat het absoluut niet makkelijk was voor ons in RC. We hebben gewoon geprobeerd consequent te handelen.dabelg schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:13:
juist stream gezien die rachel is nog de slimste van de hele hoop
Dit topic is gesloten.
![]()