iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 122 Laatste
Acties:
  • 313.860 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:03

BM

Moderator Spielerij
Ben er vanavond ivm cursus helaas weer niet bij :-(

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:34

Phydomir

Dennis

Leuke combi. Ik ben erbij!

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:23
Nou gisteren de practice was zeer leerzaam, ging al vrij snel van 2.31.8 naar 2.29.8 dus 2s winst. (op race fuel)

Tevens was het verkeer ook meerdere malen spanned of vreemd, iemand die je inhaald en dan haaks rechts de muur in gaat.. (Koen meen ik..)

Af en toe even proberen wat het makkelijkste was om Ruf voorbij te laten en andere lijnen rijden om te zien hoe dat voelt.
Tevens de eerste 10 rondjes met Niel opgereden, waar het ook leuk close was met draften hier en daar. :-)

Joep nog bedankt voor de tips, al leek het gevoelsmatig langzamer en mijn delta gaf het ook aan. (zal toch wel iets verkeerd doen nog.)
(Ga jou reply van gisteren nog wel even bekijken, teminste dacht dat je die gedeeld had.

EDIT: klopt niet allemaal meer, want ik werd weggeroepen voor ik op verzenden klikte. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Ithric op 01-06-2015 11:43 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
The_FrankO schreef op zondag 31 mei 2015 @ 23:33:
:P
[...]

Doet ni! "Private Storage
Private storage is enkel toegankelijk voor gebruikers met voldoende karma. Zie de Karmastore voor meer informatie."
Maar ben heel benieuwd
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/20gh653.jpg

Dit moet beter werken :) En ga meer karma scoren dan :p Kan ik mijn store ook eens gebruiken O-)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Ithric schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:40:
Nou gisteren de practice was zeer leerzaam, ging al vrij snel van 2.31.8 naar 2.29.8 dus 2s winst. (op race fuel)

Tevens was het verkeer ook meerdere malen spanned of vreemd, iemand die je inhaald en dan haaks rechts de muur in gaat.. (Koen meen ik..)

Af en toe even proberen wat het makkelijkste was om Ruf voorbij te laten en andere lijnen rijden om te zien hoe dat voelt.
Tevens de eerste 10 rondjes met Niel opgereden, waar het ook leuk close was met draften hier en daar. :-)

Joep nog bedankt voor de tips, al leek het gevoelsmatig langzamer en mijn delta gaf het ook aan. (zal toch wel iets verkeerd doen nog.)
(Ga jou reply van gisteren nog wel even bekijken, teminste dacht dat je die gedeeld had.

EDIT: klopt niet allemaal meer, want ik werd weggeroepen voor ik op verzenden klikte. :+
Ah ik ben dus niet helemaal gek. Ik denk dat je gerust meer gas kan geven in die slingers maar het rijdt wel veruit makkelijker om er rustig door te gaan. Voor de race zal dat zeker veel beter werken omdat de kans op een fout veel kleiner wordt.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:52
Helaas weer een combo die ik niet bezit voor het monday tournament. Zodra de DB9 uit is ga ik weer investeren dus hopelijk is dan de planning voor het volgende seizoen ook gemaakt en kan ik er rekening mee houden. Eens kijken of ik volgend seizoen wat meer kan brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05:22

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ithric schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:40:.....
(Ga jou reply van gisteren nog wel even bekijken)....
Wes46 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:52:
[...]
Ah ik ben dus niet helemaal gek. Ik denk dat je gerust meer gas kan geven in die slingers maar het rijdt wel veruit makkelijker om er rustig door te gaan. Voor de race zal dat zeker veel beter werken omdat de kans op een fout veel kleiner wordt.
Jullie gingen beide geregeld te hard door de esses waardoor je onderstuurd naar buiten 'drijft'.

Als ik meekijk kan ik niet zien 'hoeveel' gas & stuur input jullie geven, dus ik zeg dat je er dan minder hard doorheen moet gaan, maar het kan ook zijn dat jullie te laat je gas los laten, net te laat sturen, ietsjes te veel gas geven, te lang net te veel gas geven... Ik kan dat zo niet beoordelen.

Het punt dat je moet bereiken is dat je met geen (of in ieder geval heel weinig) onderstuur de curbs aan de binnenkant mooi kan volgen en in een redelijk rechte lijn naar de volgende apex kan rijden (dus niet wijd aansnijden / uitwaaieren). Daarmee hou je ten eerste je banden heel en leg je een zo kort mogelijke weg af.
Ik geef in de esses wel gas maar eigenlijk enkel om de auto precies op de juiste snelheid te houden.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
-PassY- schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:52:
[...]

[afbeelding]

Dit moet beter werken :) En ga meer karma scoren dan :p Kan ik mijn store ook eens gebruiken O-)
Nou ik heb genoeg karma, maar ook ik kon 'm niet zien hoor ;)

Er moet nog wel een Gathering of Twerkers logo op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:25

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Hij zegt ook dat hij liever met de iracing ffb rijdt. in zijn volledige review.

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

JoepW schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:59:
[...]

[...]

Jullie gingen beide geregeld te hard door de esses waardoor je onderstuurd naar buiten 'drijft'.

Als ik meekijk kan ik niet zien 'hoeveel' gas & stuur input jullie geven, dus ik zeg dat je er dan minder hard doorheen moet gaan, maar het kan ook zijn dat jullie te laat je gas los laten, net te laat sturen, ietsjes te veel gas geven, te lang net te veel gas geven... Ik kan dat zo niet beoordelen.

Het punt dat je moet bereiken is dat je met geen (of in ieder geval heel weinig) onderstuur de curbs aan de binnenkant mooi kan volgen en in een redelijk rechte lijn naar de volgende apex kan rijden (dus niet wijd aansnijden / uitwaaieren). Daarmee hou je ten eerste je banden heel en leg je een zo kort mogelijke weg af.

Ik geef in de esses wel gas maar eigenlijk enkel om de auto precies op de juiste snelheid te houden.
Dit is inderdaad een goede uitleg. Ik had het idee dat ik gisteren misschien een beetje kortaf / eigenwijs was toen je aan het meekijken was. Ik merk echter dat ik er niet goed tegen kan als iemand tegen mij zegt dat ik langzamer moet terwijl ik aan het rijden ben en ik zie dat ik te langzaam ben.

Betekent zeker niet dat ik er niks mee doe. Alleen heb ik liever input wanneer ik daar om vraag en dan ook achteraf. Daarnaast vind ik het leuk om dingen zoveel mogelijk zelf uit te zoeken. Ik ben nog lerende momenteel maar ik weet zeker dat ik de stap naar de snelle tijden kan maken. Met of zonder hulp. En als het zonder hulp lukt dan geeft dat een veel beter gevoel. :P

Ik hoop niet dat mijn uitleg enige aanstoot geeft want dat is zeker niet de bedoeling. :)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wes46 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:11:....
Dit is inderdaad een goede uitleg......
Graag gedaan ;)
Wes46 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:11:
....
Ik had het idee dat ik gisteren misschien een beetje kortaf / eigenwijs was toen je aan het meekijken was.
.....
Alleen heb ik liever input wanneer ik daar om vraag en dan ook achteraf
.....
Ik stap voortaan dan enkel nog in bij jou als je er om vraagt en als ik het per ongeluk toch doe moet je maar ff zeggen dat ik uit moet stappen omdat je last van mijn gewicht op de bijrijdersstoel hebt. _/-\o_
Wes46 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:11:
......
Ik hoop niet dat mijn uitleg enige aanstoot geeft want dat is zeker niet de bedoeling. :)
No problemo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
JoepW schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:02:
[...]

Nou ik heb genoeg karma, maar ook ik kon 'm niet zien hoor ;)

Er moet nog wel een Gathering of Twerkers logo op!
Work in progress :) Maar volgens mij had Danny 1 minuut na de verspreken van Racespot al een Tweakers logo met Twerker erin.

De zijkanten en achterkant moet nog vol geplakt worden. Al wou ik de achterkant een vlees achtige look geven en dan een giga G-string door het midden met daarop "Shake it baby!"

Ja, ik ga echt voor de meest foute skin dit keer :*)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dabelg schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:21:
haha ik zat maar naar diff instellingen te zoeken.

pfff als je zo 12 weken met GT3 BMW rijdt bak je niets in een ruf :p wist totaal niet de onderstuur in de esses eruit te krijgen wat in overhitting ging. vond mijn tijd eigenlijk nog goed. maar de setup is veeeeeeeeeeeel werk aan
Als er voldoende behoefte is kunnen we van de week een ruf setup sessie houden. Volgens mij maakt de setup op minimale zaken na niet heel veel uit en is de rijstijl veel belangrijker.

Met de Donington set en een extra arb voor kan ik als ik een rondje aan elkaar knoop 2:03 rijden. Gisteren door foutjes niet verder gekomen dan 2:04.1

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2015 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
Beakzz schreef op maandag 01 juni 2015 @ 02:17:
De eerste verdachte is Ziggo aangezien ik binnen 10 km van je vandaan woon en veel problemen heb sinds de overname / fusie. Alleen gaat het dan meer om snelheid (wisselvallig) en niet met het wegvallen van verbindingen. Misschien heb ik het met US servers ook, maar dat zal ik dan moeten testen.

[tekst]
-PassY- schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:19:
Heb exact het zelfde problem gehad. Wist het op Te lossen door wen impel Intel netwerkkaartje in mijn PC Te steken.

Mijn onboard lan was namelijk san het overlijden, maar was nog niet helemaal food.
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb het opgelost door m'n Firewall uit te knallen, had ik beter gelijk kunnen doen natuurlijk. Werkt nu gewoon prima.

De eerste race begon aardig, begonnen als 14e en lag 2 rondes voor het eind 4e, helaas schoot iemand gewoon de baan op die ik net kon uitwijken, wel vol op de muur en dus einde race. Tweede race clean uitgereden, begon op plek 16 en eindigde op 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:09:
[...]

Als er voldoende behoefte is kunnen we van de week een ruf setup sessie houden. Volgens mij maakt de setup op minimale zaken na niet heel veel uit en is de rijstijl veel belangrijker.
Dit dit dit en nog meer dit!

Pak de baseline, flap eraf, vleugel op 9-10 graden. En gaan. Vervolgens je rembalans vinden en you good to go :) (52-53% raad ik aan om mee te beginnen)

Wat je vervolgens nog kan doen om het wat meer naar je persoonlijk rijstijl aan te passen

- Meer loose: Achterkant omhoog (verlies van topsnelheid ook)
- Meer tight: Achterkant omlaag (topsnelheid is ok omdat de auto lekker plat is, auto kan alleen erg ondersturen op lege tank)

dempers laat ik gewoon baseline, behalve de highspeed als ik niet lekker over de curbs kom of last heb van bepaalde hobbels (canada corner op RMurica komt het eerste in me op omdat daar vlak voor de apex een hobbel zit die constant mijn rechter voorwiel optilde en het deze week RMurica is)

Zal vanavond eens de setup sharen, als ik uit de maandmeeting ben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Arfman schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:47:
[...]

Op het iRacing forum verklaren ze je voor gek. Ik vind het ook raar hoe je alles getest hebt maar het zal wel.

Misschien tijd voor een algemeen stuurtjes/pedalentopic?
Een paar malloten die er niks van snappen roepen zomaar wat ja.anderen bevestigen ook wat ik zeg.
en wat nog mooier is dat op de zelfde dag de simgarage video uitkomt waar 3 man het zelfde zeggen.

kijk die video van sim racing garage maar eens.

YouTube: Direct Drive FFB Wheel System Comparison .

@ 41:32 zegt precies wat ik ook benoem, en met hun eigensoftware is het gevoel van de ffb al helemaal compleet niks de auto heeft geen gevoel en lijkt zomaar te glijden. hij zegt het ook.

@ 48.14 een andere kerel bevestigd het ook

@ 53.44 en nog een.

de OSW en bodnar zijn een klap beter. de AF heeft een verkeerde motor gekozen. en de software van hun voegt helemaal niks toe.

[ Voor 11% gewijzigd door BruceLee op 01-06-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:39
De AccuForce valt gewoon tegen, game over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-10 14:17

Arfman

Drome!

@BruceLee: ik moet het filmpje nog kijken, ga ik zeker doen. Ging mij ook meer om dat je settings had gebruikt die nogal "controversieel" waren (aldus andere AF owners en mensen hier op het forum). 8% FFB lijkt mij ook rijkelijk weinig.

@glnk: volgens mij is het nog steeds een prima stuur maar als je nu nog een DD stuur wilt kopen kun je misschien toch beter voor een OSW gaan.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
OSW is the way to go. Voor minder dan wat een AccuForce kost heb je een stuur dat gelijkwaardig of zelfs beter is dan het stuur van Leo Bodnar.

Ik rijd met FFB op 4.5% voor de RUF. Dat is hoog genoeg voor mij. Ik heb geen zwaar stuur nodig om mij vertrouwen te geven. Volgens mij is dat wat sommige willen en daarom de settings zo hoog zetten. Clipping wil je niet maar je hoeft ook niet perse op de max van net niet clipping te zitten, toch? Het gaat erom dat je genoeg feedback krijgt. Op 4.5% heb ik al het gevoel dat de G25 te vaak dezelfde feedback geeft. Het verschil tussen een kleine bump en een grote verschilt niet genoeg met elkaar in feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-10 10:03
Nou en Ollie heeft straks eigenlijk een kant en klare oplossing voor 725 pond (1000 euro), daar moet dan nog wel een stuur en een case+powersuply bij. Maar zeg dat je dan voor 1250 - 1500 euro klaar bent, afhankelijk van het stuur dat je wilt. Dat is tegenover een AF van 2200 na import nogal een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
@Joep:
Gisteren was voor mij ook vooral proberen goed rond te komen en dan ben ik soms iets te snel en niet constant.

Ik merkte ook (Heel vreemd eigenlijk) dat mijn snellere ronden (toen je mee keek/nadat je mee had gekeken.) ik daar echt 3-4 tiende liet liggen die ik gewoon kwijt was en pas bij de hairpin weer inliep. (door binnenkant meer te houden, dus ik was denk ik van ene uiterste naar het andere gegaan)
Waarschijnlijk kwam dit door te erg willen pushen, omdat ik die S's erg gaaf vind en er lekker door heen kwam.

Soms heb ik wel moeite met iemand die met me mee kijkt, maar vaak klikt dit pas een dag/sessie later doordat ik het begrijp.
(Helaas betekent dat soms dat je iets wel 3-4x kan zeggen, maar dat ik het gewoon niet voor elkaar krijg.)

Ik doe ook maar mijn best en ben al erg blij dat ik echt wel snelheid heb gewonnen in meerdere auto's waardoor ik meer de aansluiting van de (Tweakers) top kan vinden en langzaam beetje bij beetje verbeter.

Heb mezelf ook voorgenomen om gewoon wat rustiger te doen. (vooral na GES Spa eigenlijk.... :o )

[ Voor 5% gewijzigd door Ithric op 01-06-2015 15:49 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-10 13:07
-PassY- schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:24:
[...]

Work in progress :) Maar volgens mij had Danny 1 minuut na de verspreken van Racespot al een Tweakers logo met Twerker erin.
Jup: https://twitter.com/GoT_Endurance/status/536606123366039553
Heb denk ik zelfs de .psd nog wel voor je als ik even goed zoek in het archief.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Ok, ik heb de laatste dagen onder een steen gelegen blijkbaar :+

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3313279.page
IMSA series will have all 4 cars set to 60% fuel capacity.
Maar ik denk dat het in een 45m race geen ene f*** uitmaakt. Iedereen stopt gewoon halverwege en iedereen rijd in 1 grote trein de pits in. Met 60% fuel rij je namelijk ongeveer 25m.

45l erin, nieuwe bandjes en gaan weer. En zolang je kan tanken en banden wisselen tegelijk, zijn de banden bij 45l "gratis"

Heb nog een beetje mijn twijfels, maar ik hoop ook dat ik er gigantisch naast zit :)

Als mensen intresse hebben in mijn setup van gister avond. Even op de link klikken en in je setup map zetten :)
http://members.iracing.co.../100/3315486.page#8988540

Met een bijna lege tank kan hij wat ondersturen. Als je het te veel vind, minder hard de bocht ingaan, of de achterkant ietsjes hoger zetten (en nog steeds minder hard de bocht in).
En zet de rembalans een stuk naar voren (hoger %). Anders sta je bij het aanremmen waarschijnlijk achterste voren nog voor de bocht nog begint.

En ik sla vanavond over denk ik. Beetje gaar na een lange dag, net thuis en de pizza in de oven gedaan. En ik moet nog 27 punten scoren in het TT kampioenschap om mijn titel te verlengen, en ik wil niet het risico nemen om dat op Lime Rock te moeten doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Hoe kijken jullie aan tegen de Fanatec CSW? Bij de G27 en de Fanatec CSP was het vrij duidelijk dat je een goede deal maakt, maar ik lees bij de Fanatec CSW verschillende meningen. Vooral over de kwaliteit. Daarnaast hebben ze vanwege de dollar net de prijs opgeschroefd naar 700 euro, wat wellicht een concurrent van de CSW een voordeel geeft. Hoe denken jullie hierover?

Heb inmiddels Oval en Road klaar staan voor promotie komende promotieronde. Ben nu aan het oefenen met de HPD. Wat een wagen. :) Jammer dat er geen mogelijkheid is voor een proefronde. Ben erg benieuwd hoe de BMW Z4, de Ford GT GT3 en de McLaren rijden.

[ Voor 25% gewijzigd door JPtjeeNL op 01-06-2015 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
ik heb er zelf 1.
Maar ik heb de oude prijs nog betaald, met de huidige prijs zou ik het niet doen. Ik vond mijn prijs al op het randje en zat best lang te twijfelen.

789 punten totaal nu in de TT IMSA. Moet genoeg zijn :) Over het hele seizoen maar 11 punten laten liggen.
En door TT's te doen, ben ik ook beter gaan kwalificeren. Wat eigenlijk het eerste doel was :D Maar prijzen winnen is altijd leuk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Nou had wat leuke gevechten met Dirk, af en toe kneep ik hem wel maar ging allemaal goed meen ik. (Geen contact)

Dacht vooraf dat het niks ging worden, maar heb toch leuk gereden tot ik mijn FT niet kon selecteren en ik er dus feitelijk uitlag (25 min. repair)

Was wel weer gezellig in iedergeval.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Je hebt langer gereden dan ik ;)
Ik moest Jos ontwijken die plotseling vertraagde in T2 en ging dus vol de banden in. Klaar. :(
Voor de vroege gebruikers van W10 en Spartan, aangezien Spartan blijft melden dat iRacing niet draait.... (Ik heb geen W10 hoor ;) )
Open cmd shell in admin mode

type or paste in this

CheckNetIsolation LoopbackExempt -a -n=Microsoft.Windows.Spartan_cw5n1h2txyewy
Bron: http://members.iracing.co...list/3316162.page#8988485

[ Voor 59% gewijzigd door JoepW op 01-06-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-10 13:19
Nou bedankt Ziggo verbinding viel weer weg...Jammer was een leuke race

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 21:05
Leuke race, jammer dat ik het niet kon halen met een stop, ik weet dat ik slecht ben in fuel saven dus gokte maar op twee stops met bandenwissel. Paul was ik toch niet voor gebleven maar P2 zat er wel in tot ik een domme fout maakte en in T2 eraf ging (niet banden in gelukkig) waardoor ik P2 ook nog moest opgeven. Maar wel leuke combo :)

Eind stand:

http://tournaments.iracin...namentResults.aspx?tid=33

Proficiat Paul! :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
;)
http://www.iracing.com/ir...3-hours-of-suzuka-june-14
Ennuh... gefeliciteerd Paul! *O*

[ Voor 18% gewijzigd door JoepW op 01-06-2015 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonbe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-07 12:50
Was leuke race maar mijn setup was niet echt denderend.
Spa setup 5de te kort :p te weinig downforce.

Toen ik uiteindelijk 3de was en op 6seconde zat van Nick en Paul, da het ik even dat ik ze kon bij benen maar enkele kleine foutjes deed die hoop volledig in rook op gaan.

Door de laatste 3 ronden van elke Stint een beetje te fuel saven toch uit gereden met 1pitstop. Het was wel nipt 1l over.

Top gereden van iedereen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonbe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-07 12:50
JPtjeeNL schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:44:
Hoe kijken jullie aan tegen de Fanatec CSW? Bij de G27 en de Fanatec CSP was het vrij duidelijk dat je een goede deal maakt, maar ik lees bij de Fanatec CSW verschillende meningen. Vooral over de kwaliteit. Daarnaast hebben ze vanwege de dollar net de prijs opgeschroefd naar 700 euro, wat wellicht een concurrent van de CSW een voordeel geeft. Hoe denken jullie hierover?

Heb inmiddels Oval en Road klaar staan voor promotie komende promotieronde. Ben nu aan het oefenen met de HPD. Wat een wagen. :) Jammer dat er geen mogelijkheid is voor een proefronde. Ben erg benieuwd hoe de BMW Z4, de Ford GT GT3 en de McLaren rijden.
Ik heb mijn csw v1 gekocht met de WK promotie van -40%
Ik vind het een goed stuur maar zou nooit de volle pot betaald hebben, zeker nu niet meer met die verhoogde prijs.

Denk dat een tm tx300 zeker zo goed is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10 18:51

Fuelke

Forza Ferrari

Als je al even niet op de iRacing site geweest bent is het best even zoeken om alle gegevens voor de inschrijving voor de seizoen finale bij elkaar te sprokkelen 8)7

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
quote: Jack Davidson
In preparation for next week's build, we will be running a special LIVE broadcast on Twitch with iRacing staff, who are happy to answer some of your questions regarding what's due to be released. We'll be showing off new content and features throughout the broadcast while Tony, Steve, & Staff answer your questions in chat.

Stop by our Twitch channel at http://www.twitch.tv/iracing this Thursday, June 4th, at 2pm EDT. If you haven't already, be sure to create a Twitch account and follow our channel! That way, you'll get a quick message once we go live, and you'll be able to participate in the chat discussion.
Dus om 20:00 uur donderdag as. naar http://www.twitch.tv/iracing ;)
Bron: http://members.iracing.co...list/3316218.page#8988967

[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 01-06-2015 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijzonder en ben erg nieuwsgierig. Jammer dag ik donderdag pas later thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
glnk schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:37:
OSW is the way to go. Voor minder dan wat een AccuForce kost heb je een stuur dat gelijkwaardig of zelfs beter is dan het stuur van Leo Bodnar.

Ik rijd met FFB op 4.5% voor de RUF. Dat is hoog genoeg voor mij. Ik heb geen zwaar stuur nodig om mij vertrouwen te geven. Volgens mij is dat wat sommige willen en daarom de settings zo hoog zetten. Clipping wil je niet maar je hoeft ook niet perse op de max van net niet clipping te zitten, toch? Het gaat erom dat je genoeg feedback krijgt. Op 4.5% heb ik al het gevoel dat de G25 te vaak dezelfde feedback geeft. Het verschil tussen een kleine bump en een grote verschilt niet genoeg met elkaar in feedback.
zou jij niet beter een t80 kopen spaar je veel geld mee en all the FFB you can get !!!! :+

trouwens die OSW die ze daar testen is niet die 1000euro versie maar de lenze versie dus niet de mige
;p, snap die testers wel niet ik voel die curbs wel enniet zoals keijmel zegt is bij mij de ruf wel grippy maar niet met 8% ffb. trouwens clipping is geen issue met AF.

en laten we het nu over iracing hebben >:)

[ Voor 15% gewijzigd door dabelg op 02-06-2015 07:30 ]

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
In de komende Build!

Afbeeldingslocatie: http://apk-dl.com/detail/image/com.logitech.gaming.arxcontrolapp-w250.png

Voor de programmeurs onder ons die het leuk vinden om met telemetrie zaken te tonen op diverse devices komt er ondersteuning van Logitech ARX in iRacing.

Bron en al veel info van David Tucker: http://members.iracing.co...list/3316230.page#8989233

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 02-06-2015 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 25-10 14:17

Arfman

Drome!

JPtjeeNL schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:44:
Ik heb een CSWv2 en ben er erg tevreden over, met dien verstande dat ik nog de oude prijs heb betaald en een Black Friday deal had met de stuurtjes (F1 rim en BMW rim).

Met de huidige prijs vind ik hem te duur en zou ik een OSW bouwen of een Thrustmaster TX kopen (afhankelijk van je budget).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

JoepW schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 07:41:
In de komende Build!

[afbeelding]

Voor de programmeurs onder ons die het leuk vinden om met telemetrie zaken te tonen op diverse devices komt er ondersteuning van Logitech ARX in iRacing.

Bron en al veel info van David Tucker: http://members.iracing.co...list/3316230.page#8989233
Dat is an sich wel interessant, kende het ARX uberhaupt nog niet.

* DirkT maakt dan eigenlijk nog liever zelf zo'n ARX "server" :D, ipv dat het weer per sim uitgevonden moet worden.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Maar eens proberen wat er allemaal mee kan. Op zich heeft het wel meerwaarde dat iRacing zelf als server dient ipv een aparte applicatie, er lijkt me meer mogelijk op die manier, maar aan de andere kant zal het ook wel weer elke keer een seizoen duren voor elke kleine update...

De eerste keer dat ik het snel las tijdens het ontbijt leek het alsof ze ook een webpagina in de sim zelf konden tonen (er staat iets van dat je iets aan kan zetten in de settings in de sim?), dat lijkt me dan 100 keer interessanter (denk: setup database in de sim ;)) maar dat lijkt toch niet zo te zijn. Hopelijk kan dat met CoherentUI wel straks (lees: over een jaar ofzo lol).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:56

Niellie41

[object Object]

ARX ziet er inderdaad interessant uit. Ook veel makkelijker voor mij om voor te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:27:
De eerste keer dat ik het snel las tijdens het ontbijt leek het alsof ze ook een webpagina in de sim zelf konden tonen (er staat iets van dat je iets aan kan zetten in de settings in de sim?),
Denk dat ze daar de settings van de ARX app op je telefoon mee bedoeling.

Zoals bijna altijd, leuke techniek, maar weer eens niet beschikbaar op alle platformen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

BM schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:33:
[...]

Denk dat ze daar de settings van de ARX app op je telefoon mee bedoeling.

Zoals bijna altijd, leuke techniek, maar weer eens niet beschikbaar op alle platformen :)
En daarmee bedoel je Windows denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Windows Phone is niet genoemd nee. Lijkt me wel dat ze daar nog mee komen, dat is niet het meest moeilijke platform om een app voor te schrijven.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Niellie41 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:34:
[...]

En daarmee bedoel je Windows denk ik?
Uiteraard :) Snap dat Android en iOs op de telefoons veel groter zijn dan Windows, maar de tablet markt heeft/begint Windows toch wel een aardig aandeel te krijgen.

Ach, komt met/na de release(s) van Windows 10 hopelijk wel goed

[/offtopic]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Windows 10 gaat Android apps ondersteunen.

Maar als ontwikkelaars iets voor iOS en Android kunnen schrijven, maar geen windows app. Dan zijn ze lui (mening!!!!)

Het is wel eens voorgekomen dat een "verkoper" een raar gezicht trok omdat ik zei dat ik weiger verder naar hun product te kijken omdat ze geen windows phone app hebben of in de planning hebben :) Heb ze toen ook uitgemaakt voor luie honden ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
dabelg schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 07:18:
[...]

zou jij niet beter een t80 kopen spaar je veel geld mee en all the FFB you can get !!!! :+

trouwens die OSW die ze daar testen is niet die 1000euro versie maar de lenze versie dus niet de mige
;p, snap die testers wel niet ik voel die curbs wel enniet zoals keijmel zegt is bij mij de ruf wel grippy maar niet met 8% ffb. trouwens clipping is geen issue met AF.

en laten we het nu over iracing hebben >:)
Nee ze testen de Kollmorgen AKM53G, niet de Lenze. Thrustmaster T80, lol dat is geen stuur voor mij. De T500RS vond ik al langzaam. Met de G25 voel ik alles en het stuur is sneller dan de meeste andere stuurtjes op direct drive na. De meeste winst is gewoon te behalen met settings. Volgens mij willen sommige gewoon een soort feedback weerstand in het stuur wat ze vertrouwen geeft. Ik heb mijn stuur het liefst relatief vrij maar wel met de feedback van de bumps en curbs. De RUF op 4.5% ffb en de BMW 7.5%

Eigenlijk zoals een Porsche in real life voelt, zo wil ik het ook in de sim hebben. Veel feedback maar zonder zwaar sturen.

[ Voor 8% gewijzigd door glnk op 02-06-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 20:44
NickThissen schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:27:
Maar eens proberen wat er allemaal mee kan. Op zich heeft het wel meerwaarde dat iRacing zelf als server dient ipv een aparte applicatie, er lijkt me meer mogelijk op die manier, maar aan de andere kant zal het ook wel weer elke keer een seizoen duren voor elke kleine update...
Tenzij ik het verkeerd gelezen heb moet je toch nog steeds een losse server software draaien van Logitech?
Ik zie ook nog niet heel goed wat nou het voordeel van dit is in vergelijking met de iRacing Browser Apps.
Volgens mij kan je daar nu ook al bijna alles mee van wat David aan voorbeelden post namelijk.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ja, maar iRacing stuurt de data bedoel ik. Momenteel sturen ze alleen de telemetry die we zelf via de SDK ook al konden krijgen, maar ze kunnen in theorie veel meer sturen wat ze niet over de telemetry willen / kunnen sturen. En je kan ook de andere kant op, de besturing van de auto met je smartphone/tablet bijvoorbeeld kan niet in al die zelfgemaakte apps. Niet dat dat sturen heel spannend is maar de basis ligt er, wie weet wat ze nog meer kunnen inbouwen.

Als je zelf zo'n app maakt ben je toch ten eerste gelimiteerd aan wat iRacing voor SDK uitgeeft, plus iedereen moet z'n eigen app gaan schrijven (tenzij je het in een browser wil openen wat ook niet super is) ipv een app die de communicatie zelf afhandelt (en dus weet wat er qua data verwacht wordt).

De meerwaarde is dus denk ik dat iRacing alle controle houd over de data, maar tegelijkertijd is dat ook een nadeel omdat ze het zelf moeten updaten wat vast weer lang gaat duren elke keer.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Met de SDK kan je ook al data de andere kant op sturen qua text messages e.d.
Dat besturen met je telefoon is natuurlijk een gimmick en verder niet serieus bruikbaar.
Als ik de reacties verder lees zie ik vooral mensen die enthousiast zijn en dingen voorstellen die al lang kunnen.

Maargoed ik moet het straks eerst maar eens bekijken om te zien wat hier nou de meerwaarde van is, ik zie het op dit moment nog niet echt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

csw is zoo 2014, direct drive zoo 2015 … Cheap ass stuur, linear ffb uitzetten, op 40% en clippen met die hap. Dat is de enige echte toekomst…
Afbeeldingslocatie: http://wit9.home.xs4all.nl/clipping.jpg

De Monza ratel(tm)…
Afbeeldingslocatie: http://wit9.home.xs4all.nl/monzaffb.jpg

Leuke logitech feature trouwens, ben benieuwd of ze niet vergeten de live telemetry te reguleren voor bijvoorbeeld banden temps. Maar een meter die je op actueel verbruik verteld hoeveel ronden je nog kan rijden is heel vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:19:
Maar een meter die je op actueel verbruik verteld hoeveel ronden je nog kan rijden is heel vet.
Zoals iSpeed al jaren doet of zoals meer recent deze http://ir-apps.kutu.ru/fuel-calc/#/ :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Baron schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:21:
[...]

Zoals iSpeed al jaren doet of zoals meer recent deze http://ir-apps.kutu.ru/fuel-calc/#/ :>
weet ik, maar ik ben te lui om dat uit te proberen. :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Het sturen met je telefoon is natuurlijk een gimmick, maar het laat wel zien dat communicatie die kant op prima mogelijk is (meer dan wat text macros sturen) en dat mist nu wel nog. Uiteindelijk moet dat denk ik via CoherentUI gebeuren echter... maar we gaan het zien, dat zal nog wel lang duren.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik gebruikte de controls in Brass Monkey best veel om te painten en screenshots te maken. Ik heb geen dedicated rig en hierdoor hoefde ik niet steeds de controls aan te passen, wanneer mijn stuur niet was aangesloten. Voor mij was een ideale oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:30:
Het sturen met je telefoon is natuurlijk een gimmick, maar het laat wel zien dat communicatie die kant op prima mogelijk is (meer dan wat text macros sturen) en dat mist nu wel nog. Uiteindelijk moet dat denk ik via CoherentUI gebeuren echter... maar we gaan het zien, dat zal nog wel lang duren.
Dus zou het misschien mogelijk zijn dat een programma als setupanalyser ook zelf de wijzigingen in de setup aanbrengt op basis van je ingevoerde rijders feedback. Zoiets zou door velen gewaardeerd worden denk ik.

Cambers afstellen op telemetrie, bandendruk op gewenste hot pressures en de handling op de feedback. Een kind kan de was doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Ik denk niet dat zoiets snel gesupport zou worden, weet verder niet hoe het er in real life aan toe gaat, maar lijkt me dat een F1 team ook niet gewoon alleen data uitleest en exact die afstelling doet en klaar is.

Voor een deel zie ik het misschien nog wel gebeuren, zoals je al aangeeft tyre pressure/temp en camber, maar dingen als aerodynamica lijkt mij een stap te ver nog.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik voorzie een externe setup database, gewoon in je smartphone als het moet, waar je setups kan browsen en ook meer informatie kan zien (omschrijvingen of ratings bijvoorbeeld). Als je een setup gevonden hebt gewoon dubbel klikken, dan wordt hij gedownload en meteen ingeladen, klaar :) Heel setup sync niet meer nodig :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DirkT schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:12:
Ik denk niet dat zoiets snel gesupport zou worden, weet verder niet hoe het er in real life aan toe gaat, maar lijkt me dat een F1 team ook niet gewoon alleen data uitleest en exact die afstelling doet en klaar is.

Voor een deel zie ik het misschien nog wel gebeuren, zoals je al aangeeft tyre pressure/temp en camber, maar dingen als aerodynamica lijkt mij een stap te ver nog.
De theoretisch ideale setup is best te berekenen.

Een setup wordt gemaakt voor een rijder die een bepaald gedrag in de wagen zoekt. Dus is theoretisch is de setup die men zoekt nooit perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dit wordt een droom-draadje ;)
Tony droomt mee:
quote: Tony Gardner
"Will iRacing ever get a major visual overhaul?"

Yes! This is a big topic as it covers a lot but the answer is yes really in every sense. We did the video about the UI and user experience and that project is going on which will be a new look in and out of the sim. However in-sim graphically there is a lot going on as well. I've talked about a new physical based rendering system we have been working on. You will start to see the impact of that in this next build on new content, the Aston Martin car and a graphical update to the legends car. The cars will look more real. The reflective properties like metal or any surface really will cast much better looking light and look much better and more realistic. For example I was just spinning the internal cockpit around of the Aston Martin which has this aluminum based foiling, I think a heat shield or something and it looks amazing with this new rendering approach. Same thing with the outside of the car.

Same thing with the tracks. With Five Flags you should see this new system applied starting with the objects like the buildings. However we ran out of time to get it on the surfaces for Five Flags but may do an update after the build to do that. All new content will have this new rendering technology. Then we will start going back and updating the old content, which is not as bad/big of a project as it sounds. We have already started on some of the more popular cars.

Then of course as you know we are working on DX11. That upgrade will create a lot more opportunities to make graphic improvements and we will take advantage of those in short order once the upgrade is done.

There are other exciting visual projects happening as well currently including all new visual graphical effects.
Bron: http://members.iracing.co...t/25/3316289.page#8990823

[ Voor 96% gewijzigd door JoepW op 02-06-2015 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Leuke race gisteren.. tot dit gebeurde in de laatste ronde laatste bocht:

[YouTube: https://youtu.be/OB-T6KQ8Hxw]

Ik ben diegene in geel blauwe Bob van Katwijk skin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Too eager ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-10 11:13

Isniedood

nee, echt niet!

die achterste kreeg wel een dubbele block. Dat was niet chique.

Ik ben er net bewust afgebeukt... kan je daar wat mee doen?

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Isniedood schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:32:

Protest indienen :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Isniedood schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:32:

Replay uitknippen en opsturen via het daarvoor bestemde formulier (Menu: help / file a protest): http://members.iracing.co.../protest/file_protest.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

JoepW schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:43:
[...]

Replay uitknippen en opsturen via het daarvoor bestemde formulier (Menu: help / file a protest): http://members.iracing.co.../protest/file_protest.jsp
awesome! thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
server is up....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Jammer dat er niet meer mensen waren vanavond. Interlagos + Skip = close racen :)

Maar, ik denk dat ik toch moet zeggen dat veel mensen een grote stap hebben gemaakt :) Begin dit seizoen reed ik met 2 vingers in mijn neus en toch vooraan. Laatste paar weken moest ik echt best hard trappen om het allemaal bij te houden :)

Zelf vond ik het allemaal erg leuk :D

Nu bedenken wat we volgend seizoen willen gaan doen :+

Lime Rock sla ik denk ik over. Niet vanwege het verkeer, maar meer omdat het in de CSpec al allemaal te snel gaat voor mij :z En dan rij ik de langzaamste klasse :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Jaaa Pascal :)

Bij deze iedereen bedankt voor de leuke avonden :) Ik heb er veel van geleerd.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Whoohoo miijn eerste rookie oval race gewonnen. Ben bijna rookie af. Alle rondes aan de leiding gereden en alleen maar autos wezen ontwijken. Had 20 rondes iets met racen te maken, de hele tijd een gat van 0,8 sec. Daarna vloog hij eraf en heb ik het rustig uitgereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Jammer inderdaad dat het erg rustig was daarnet. Maar ik sluit mij helemaal bij aan Pascal en Arjan, erg leuk en leerzame avonden gehad. Heeft mij als coureur zeker sneller gemaakt en bovendien snel wat mensen in de GOT Community leren kennen. Keep up the good work :)

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Nou ik probeerde nog last minute te joinen, want ik had bezoek. Alleen niemand hoorde me op TS blijkbaar , kon volgens de server nog 6 minuten Kwalificeren en kwam toen op een lege grid te staan. Dus ik er nog even af om te kijken of ik genoeg liters had en weer terug...race gemist en uit de pit starten. Blijk ik helemaal alleen in een sessie te zitten. Was even een "other dimension" ervaring hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinoes
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-04-2020
Tja, ik heb Interlagos niet, dus was Monza voor mij de laatste van het seizoen.
Waren zeer leerzame sessions, heeft ervoor gezorgd dat ik de Skip en de tracks een stuk sneller onder de knie kreeg d:)b

Ben benieuwd hoe het volgende seizoen gaat, nu ik de tracks een beetje ken. Misschien ga ik de star mazda nog kopen met een paar tracks, misschien als meer mensen die ook willen rijden dat we daar practice sessions voor kunnen houden volgend seizoen? :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ja gisteravond viel erg tegen qua opkomst. De voorgaande 11 weken waren wel succesvol.
En zoals Pascal al zei de resultaten waren zichtbaar.
Op naar Seizoen 3 met nog geen programma voor de dinsdagavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Achteraf baal ik wel, want Interlagos is wel een leuke baan.
Maar ja kwam er pas achter toen de race al klaar was, dus ja foutje zeg maar.

Volgende keer beter, krijg je als je 2 weken niet raced. (Raak je uit een ritme :-))

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
off topic : Barry zijn review heeft er voor gezorgd dat simxperience zijn software gaat simpler maken + firmware changes.

info : http://members.iracing.co.../350/3316105.page#8991715

trouwens Dennis heb je nu je stuur al ?

[ Voor 9% gewijzigd door dabelg op 03-06-2015 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
JoepW schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 07:54:

Op naar Seizoen 3 met nog geen programma voor de dinsdagavond.
Mooie ruimte voor de DB9 ? :D Zelfs al is het de slechtste auto uit Iracing dan nog rij ik daar volgend seizoen in ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Beakzz op 03-06-2015 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Ik denk (weet vrij zeker) dat heel veel Ruf Cup mensen de DB9 gaan rijden. Of in ieder geval in het GT1 serie gebeuren.Dus druk zal het denk ik wel worden.

Maar wellicht handig om eerst te weten waar de intresse naar uit gaat :) Gister kwam setups al een beetje ter sprake, maar of hier veel animo voor is om dit iedere dinsdag te doen was toen ook al de vraag.

Zelf leek het mij wel leuk om weer een serie te pakken, en dan op dinsdag lekker oefenen en discuseren met zijn allen. Persoonlijke voorkeur gaat dan uit naar de IMSA :)
Rij zelf Cspec. Er zijn ook een paar HPD/FGT rijders. Alleen de IMSA is ook een beetje op de schop gegaan voor volgend seizoen, en de vraag is hoe dat nu uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als GT1 een component wordt in GES/NEO dan komt de C6R zeker weer serieus uit de garage. Zo niet is het enkel voor de fun.

Verder pak ik net als nu m'n ovaal racejes mee bij de oosterburen daar waar mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Ga volgend seizoen ook de DBR rijden. Volledig seizoen denk ik. Of hij moet echt ruk zijn om te rijden, maar denk het niet ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Zou de GT1 serie niet fixed setup worden of hebben ze dit weer veranderd?

edit: ik zie inmiddels in het PDF bestand dat ze het hebben terug gedraaid en de GT1 serie wordt als het goed is gewoon open setup.

[ Voor 48% gewijzigd door Niellie41 op 03-06-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BobvK schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:36:
Ga volgend seizoen ook de DBR rijden. Volledig seizoen denk ik. Of hij moet echt ruk zijn om te rijden, maar denk het niet ;)
Ben de laatste tijd de GT3's een beetje aan het vergelijken en probeerde de C6R eens uit voor een vergelijk. Het rijden in de C6R voelde als een enorme verademing tov de veel nerveuzere GT3's.
Niellie41 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:37:
Zou de GT1 serie niet fixed setup worden of hebben ze dit weer veranderd?
staat dat niet vermeld in de S3 schedule?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
DBR9 sowieso (niet dat ik ooit official rij, maar toch :+ ).
(N)TMv6 + V12 + nieuwe graphics/reflections + GT1 + V12!!! + C6.R vs. DBR9 is nog altijd de beste on-track battle van de afgelopen 20 jaar = mijn auto.

[ Voor 25% gewijzigd door gtrNL op 03-06-2015 14:39 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gtrNL schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:38:
DBR9 sowieso (niet dat ik ooit official rij, maar toch :+ ).
(N)TMv6 + V12 + nieuwe graphics/reflections + GT1 + V12!!! + C6.R vs. DBR9 is nog altijd de beste on-track battle van de afgelopen 20 jaar = mijn auto.
De Prodrive F550 niet te vergeten. Die hoort hier wel een beetje bij al is die nog iets ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
True. Maar het waren toch wel de C6.R en DBR9 die op Le Mans 'het' gevecht aangingen. 2007 het absolute hoogtepunt.
Hopelijk gaan we hetzelfde zien in iRacing over een weekje.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

ik wou weten hoe het zou rijden met een 21:9 monitor van 35 inch dus heb ik dit gefabriceerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Monday Tournament

Om iedereen alvast in staat te stellen missende autos en circuits te inventariseren hier het programma voor komend seizoen: KLIK

De eerste race plan ik op korte termijn in.
De rest doe ik in iRacing week 1.

Ik hoop dat jullie het weer een uitdagend programma vinden en dat we weer veel mensen aan de start mogen hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

BruceLee schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:08:
ik wou weten hoe het zou rijden met een 21:9 monitor van 35 inch dus heb ik dit gefabriceerd

[video]
Wordt op een echt 21:9 scherm je beeld niet anders? Nu dek je je bovenste deel af maar in de breedte dan daar ga je toch meer zien?
JoepW schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:16:
[afbeelding]

Om iedereen alvast in staat te stellen missende autos en circuits te inventariseren hier het programma voor komend seizoen: KLIK

De eerste race plan ik op korte termijn in.
De rest doe ik in iRacing week 1.

Ik hoop dat jullie het weer een uitdagend programma vinden en dat we weer veel mensen aan de start mogen hebben!
Zo als het nu lijkt kan ik 6/12 mee doen. Ziet er goed uit. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Wes46 op 03-06-2015 16:38 ]

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

ik heb het beeld verschoven met de camera opties. en de fov aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Na een tijdje afwezig te zijn denk ik dat nu ik het programma zie voor de maandag toch maar weer wat vaker mee ga doen. 😊

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:34

Phydomir

Dennis

dabelg schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:12:
trouwens Dennis heb je nu je stuur al ?
Ja. Heb alleen nog niet de tijd gehad om hem echt aan de tand te voelen. Eerste indruk is wel heel positief. Al moet ik zeker nog gaan tweaken wat betreft instellingen. Vaak vind ik hem na auto tune te heftig. Niet zo zeer qua bumps maar mee hoe zwaar het stuurt in zijn algemeenheid.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
spoonbe schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:53:
[...]

Ik heb mijn csw v1 gekocht met de WK promotie van -40%
Ik vind het een goed stuur maar zou nooit de volle pot betaald hebben, zeker nu niet meer met die verhoogde prijs.

Denk dat een tm tx300 zeker zo goed is.
Arfman schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 08:28:
[...]

Ik heb een CSWv2 en ben er erg tevreden over, met dien verstande dat ik nog de oude prijs heb betaald en een Black Friday deal had met de stuurtjes (F1 rim en BMW rim).

Met de huidige prijs vind ik hem te duur en zou ik een OSW bouwen of een Thrustmaster TX kopen (afhankelijk van je budget).
Die deals zijn niet verkeerd. Denk dat ik die maar in de gaten moet houden. Upgrade van G27 + CSP V2 zal niet veel verschil met die Thrustmaster TX maken denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
JPtjeeNL schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 18:11:
[...]

[...]

Die deals zijn niet verkeerd. Denk dat ik die maar in de gaten moet houden. Upgrade van G27 + CSP V2 zal niet veel verschil met die Thrustmaster TX maken denk ik?
Het is hoe dan ook een stuk stiller en de FFB echt een vooruitgang. Maar dan zou ik voor de Thrustmaster GTE gaan, want dan heb je een beter stuurwiel dan met de TX. Pedals die je nu hebt gewoon houden, want die standaard dingen van Thrustmaster zijn rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10 18:51

Fuelke

Forza Ferrari

JoepW schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:16:
[afbeelding]
Vanaf eind juni / juli zou ik weer beschikbaar moeten zijn op maandagavond, dus ik heb het goede voornemen om weer achteraan kilometers te draaien.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Beakzz schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 18:21:
[...]

Het is hoe dan ook een stuk stiller en de FFB echt een vooruitgang. Maar dan zou ik voor de Thrustmaster GTE gaan, want dan heb je een beter stuurwiel dan met de TX. Pedals die je nu hebt gewoon houden, want die standaard dingen van Thrustmaster zijn rommel.
Goede tip, thanks! Zal eens kijken of Fanatec op korte termijn met acties komt. Mocht iemand ze tegenkomen, hoor ik het zeer graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Heeft iemand toevallig redelijk nauwkeurig het fuel verbruik van de Ruf gemeten op Suzuka voor de finale?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 20:26:
Heeft iemand toevallig redelijk nauwkeurig het fuel verbruik van de Ruf gemeten op Suzuka voor de finale?
Ik hoop eigenlijk niet dat het op fuel gelimiteerd wordt. Banden sparen bij een volle run is belangrijk.

Afbeeldingslocatie: http://wit9.home.xs4all.nl/fuelsuz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
ik kwam op iets van 3.2l uit dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
3.26 l hier zonder draft

Pagina: 1 ... 65 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.