iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Verwijderd
Geen password. Enkel lid zijn van de league is voldoende.Alibambam schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:52:
Vraagje: de sessie van zo meteen, is daar een passwoord op: indien ja; waar kan ik dit vinden?
Hier te vinden: http://members.iracing.co.../member/LeagueSessions.doAlibambam schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:52:
Vraagje: de sessie van zo meteen, is daar een passwoord op: indien ja; waar kan ik dit vinden?
ooh ok, mijn andere league werkt volledig via hosted sessions, daarmee
Nieuwe grafische kaart (R9 290) helpt ook wel wat, alles in high / full detail, capped op 90 FPS en geen enkele framedrop
Verwijderd
Heeft dat een technische reden?
Ik zie het niet enkel bij tweakers, maar ook bij DRNL bijvoorbeeld. Die reclames maken de het laden van de site soms hardstikke traag.
On topic,
Gisteren voor het eerst in lange tijd echt wat moeite gehad om de skip constant rond de krijgen. T1 en de entry van de corkscrew kreeg ik gewoon niet lekker voor elkaar. De wagen was daar onverklaarbaar snap loose op entry en mid corner.
In de setup daardoor de wagen voor iets hoger gezet en proberen te overleven. Tegen het einde van de race ging T1 wel iets beter wat ook terug te zien was in m'n tijden.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2015 11:18 ]
Tikje offtopic, maar toch even antwoordenVerwijderd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:08:
Een off topic vraag. Weet iemand waarom een website op 'pauze' gaat tot de reclames geladen en getoond worden.
Heeft dat een technische reden?
Ik zie het niet enkel bij tweakers, maar ook bij DRNL bijvoorbeeld. Die reclames maken de het laden van de site soms hardstikke traag.
Heeft volgens mij te maken met de hoeveelheid gelijktijdige requests die een browser kan doen. Dan heb je bij Tweakers nog geluk dat ze eerst content inladen en daarna pas advertenties. Genoeg sites die het precies andersom doet, en als dat dan lang duurt zit je een eeuwigheid naar een 'lege' pagina te kijken.
Linksom of rechtsom, irritant. Tweakers heeft er wel een prima oplossing voor
Ontopic:
Deze week eens kijken of ik de FW31 op Montreal een beetje op tempo kan krijgen. Eerste poging gister ging ietsje moeizamer dan ik eigenlijk gehoopt had
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Als je tweakers echt wilt steunen dan moet je de banners/reclame gewoon aan laten en geen abo nemen om ze te onderdrukkenBM schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:48:
[...]......Linksom of rechtsom, irritant. Tweakers heeft er wel een prima oplossing voor......
Verwijderd
Ik vind dat de reclames zelf niet irritant zijn, maar die vertraging wel.JoepW schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:25:
[...]
Als je tweakers echt wilt steunen dan moet je de banners/reclame gewoon aan laten en geen abo nemen om ze te onderdrukken
Hieronder nog telemetrie van de draaisnelheid van de wielen en de driver inputs van het filmpje met de lap in de truck. Die heeft meer vermogen dan grip.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2015 12:48 ]
Hehehe, ik was dus niet de enigste die liep te harken en totaal niet op snelheid kwam. Zat er zelfs nog aan te denken om dit keer wel een Q te doenVerwijderd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:08:
Gisteren voor het eerst in lange tijd echt wat moeite gehad om de skip constant rond de krijgen. T1 en de entry van de corkscrew kreeg ik gewoon niet lekker voor elkaar. De wagen was daar onverklaarbaar snap loose op entry en mid corner.
In de setup daardoor de wagen voor iets hoger gezet en proberen te overleven. Tegen het einde van de race ging T1 wel iets beter wat ook terug te zien was in m'n tijden.
Helaas ging het in T2 al mis toen er plotseling een auto van rechts voorbij schoot en voor me kwam. In een reflex maak ik een kleine beweging naar rechts, maar daar reed joep al.
Wel een vreemd ongeluk, omdat onze ophangingen door elkaar gingen.
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

https://twitter.com/iRacing/status/601080605892292609
http://www.iracing.com/ir...nd-real-race-control-meet
[ Voor 16% gewijzigd door JoepW op 20-05-2015 20:02 ]
Ik rijd grotendeels met dezelfde afstelling elke baan vaak net wat kleine veranderingen maar in grote lijnen heb ik een standaard setup.PatrickPost1972 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:02:
Vraag met de Spec Racer Ford is er een standaard setup net zoals bij de Skip of is dit per baan verschillend.
En die kleine veranderingen zijn rembalans en bandendruk of zit ik dan helemaal verkeerd.Wes46 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:52:
[...]
Ik rijd grotendeels met dezelfde afstelling elke baan vaak net wat kleine veranderingen maar in grote lijnen heb ik een standaard setup.
Klopt en op sommige circuits wil je wat meer of minder overstuur dus daar maak je dan ook je wijzigingen voor. En daarnaast rijhoogte. Sommige circuits vragen gewoon om een hogere rijhoogte.PatrickPost1972 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:12:
[...]
En die kleine veranderingen zijn rembalans en bandendruk of zit ik dan helemaal verkeerd.
Wow wat vet!
Vandaag had FIA WEC mijn tweet geretweet. Bijna 70k volgers. Goede promotie voor NEO en iRacing.
Inmiddels ook al op Bsimracing: http://www.bsimracing.com...ife-race-control-meet-up/
[ Voor 22% gewijzigd door Niellie41 op 20-05-2015 23:35 ]
Verwijderd
Leuke spin off. Als 10% daarvan de stream komt bekijken de eerst volgende race hebben jullie ineens een heel groot publiek! Wie weet klopt RTL een keer aan voor een itemNiellie41 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:36:
[...]
Wow wat vet!
Vandaag had FIA WEC mijn tweet geretweet. Bijna 70k volgers. Goede promotie voor NEO en iRacing.
Inmiddels ook al op Bsimracing: http://www.bsimracing.com...ife-race-control-meet-up/
Herkenbaar. Ik heb nog veel langer niet gereden in een officiele race. Gisteren weer eens geprobeerd. 2x een aanrijding binnen een minuut na de start, TOW, en maar gestopt. Een andere race wel uit kunnen rijden, met daling van iRating en SR. Ik was enigzins gefrustreerd. Gewoon maar verder blijven racen denk ik en hopen op beter...Beakzz schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 01:28:
Net sinds 4 januari eindelijk weer eens een officiele race gedaan. Moest mijzelf er echt toe zetten, want zodra het "officieel" is bij Iracing ga ik ineens anders rijden.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Haha gisteren de reactie op FB was priceless, had geen idee wat er speelde.Niellie41 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:36:
[...]
Wow wat vet!
Hopelijk morgen mijn update van mijn race gear binnen, dan kan ik weer racen het weekend.
Of meer sponsors die aankloppen/willen helpen?Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 00:15:
[...]
Leuke spin off. Als 10% daarvan de stream komt bekijken de eerst volgende race hebben jullie ineens een heel groot publiek! Wie weet klopt RTL een keer aan voor een item
Of automerken die toch wakker worden dat een betaalbare licentie voor iracing misschien wel handig is
/edit:
krijg ik doorgestuurd van een klant die weet dat ik een beetje een race gek ben
http://imgur.com/gallery/MWq6FBq
en dit is gewoon iemand zijn werk dan
[ Voor 24% gewijzigd door -PassY- op 21-05-2015 14:19 ]
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Verwijderd
3 televisies en voor de lol een computer met iracing aangesloten?-PassY- schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:39:
[...]
Of meer sponsors die aankloppen/willen helpen?
Of automerken die toch wakker worden dat een betaalbare licentie voor iracing misschien wel handig is
/edit:
krijg ik doorgestuurd van een klant die weet dat ik een beetje een race gek ben
http://imgur.com/gallery/MWq6FBq
en dit is gewoon iemand zijn werk danKlant is helaas niet de persoon in het topic, anders was ik ter plekke in de auto gestapt wegens een probleem onsite
Als dat de samsung curved schermen zijn kun je rekening houden met een enorme inputlag
Ziet er wel indrukwekkend uit, dat wel
Het ziet er gewoon vet uit, maar praktisch is iets anders
http://members.iracing.co...list/3314643.page#8965456Both cars should have V6 Tires (not promising as still testing) but testers seem to like the Corvette better now.
Ook gaan ze misschien weer de BES race op de Nürburgring sponsoren en komt er weer een Sim Racing Expo!
http://members.iracing.co...t/50/3314190.page#8965445
[ Voor 25% gewijzigd door Niellie41 op 21-05-2015 16:49 ]
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3314658.pageiRacing.com and the SRO Motorsports Group are joining forces to establish the world’s first world championship endurance sim racing series: the iRacing Blancpain GT Series. Scheduled to debut next spring, the iRacing Blancpain GT Series will feature the world’s elite endurance sim racing teams in GT3 cars competing for cash prizes and merchandise in races broadcast on iRacing Live.
“We’re proud to partner with the SRO Motorsports Group in creating the iRacing Blancpain GT Series,” says Tony Gardner, President of iRacing.com. “It’s a perfect marriage of SRO Motorsports’ experience organizing and marketing both the Blancpain Endurance Series and Blancpain Sprint Series with iRacing’s proven ability to run professional level sim racing series on a global scale. Add the world’s top sim racing teams to the mix and you have a unique and compelling new form of motorsports.”
“We’re excited about the iRacing Blancpain GT Series,” says Stephane Ratel, Founder & CEO of the SRO Motorsports Group. “Just as the Blancpain GT Series represents the world’s premier GT series, the iRacing Blancpain GT Series will enable premier sim racers and teams around the world to compete on a highly professional level.”
Open to approximately forty teams, the iRacing Blancpain GT Series will utilize iRacing’s driver swap function that enables teams of two or more of iRacing’s 60,000 active members to co-drive the same car from different locations anywhere in the world. Beginning in April, 2016, teams will compete in races of up to six hours in digital versions of GT3 BMWs, Fords, McLarens, and other manufacturers on laser-scanned replicas of many of the circuits in the Blancpain Endurance Series and Blancpain Sprint Series including Brands Hatch, Monza, Silverstone, Spa-Francorchamps, Zolder and the Nürburgring. The iRacing Blancpain GT Series will award cash, merchandise and other prizes to the top performers in three main categories: team, drivers and manufacturers.
Verwijderd
Maar ik ben wel heel benieuwd hoe dat eruit gaat zien. Zeker nu ze het zo ver van te voren aankondigen.
- NTMv6?
- WK GT3?

ok, kan ik nu de steen van me afhalen en er onderuit kruipen.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Zie veel +
Ir per team ? Scoring per team ? Hoe gaan ze pro gp en pro endurance splitsen in licenties behalen ?
Dit zie ik dus wel zitten om pro te halen
Blancpain GT Series
Earning a WC Endurance License
• iRacing will pick the Top 40 Teams from the Season #4 Blancpain Endurance Series
• Teams must have a minimum of 2 drivers and can have a maximum of 3 drivers
• Teams cannot drop or add drivers.
• Teams cannot change car manufacturer during the season
o Teams may apply to change car manufacturer at the completion of the season and prior to the start of the world championship season if qualified.
Blancpain GT Series
SRO/Blancpain
o Actively involved in the promotion of the series
Teams
o Teams must have a minimum of 2 drivers and can have a maximum of 3 drivers
o Teams cannot drop or add drivers.
• Cars/Manufacturer
o We would like to have a mix of manufacturers and so iRacing.com reserves the right to assign cars to teams or by other processes such as a lottery.
o Teams cannot change car manufacturers
• Field Size
o Single Race with 40 cars depending on race venue.
o Race field will be determined by qualifying.
• Season
o 6 to 8 Week season conducted from April to September
o Race Length to be 3 to 6 hours
o No drop weeks
o Races will be held Saturdays at 9:00 AM EDT/14:00 GMT (Will not be same day as other WC series races)
o Races will be broadcast
o Live Officials in each race
o WC Incident System in place or other type of race review
o iRacing officials will only communicate with team drivers about incidents, race rules, and any series related competition questions
• Championships
o Team Championship
o Driver’s Championship
o Manufacturer’s Championship
• Prizes
o There will be prizes. (To be determined)
o There will only be a first place prize for manufacturer’s championship
Cube Nuroad Race (2022)
ik ga hier wel een team voor zoeken denk ik. ben nu al p10 in BES en wil hier wel eens in s4 2015 voor testen
[ Voor 53% gewijzigd door dabelg op 21-05-2015 20:26 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
what he saidVerwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:37:
Max aantal rijders lijkt me een uitdaging.
Mee eens. De multi-class moet op dat niveau ook prima mogelijk zijn, maarja.NickThissen schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:31:
Jammer dat het allemaal alleen om GT3 lijkt te draaien... "we" zeuren al jaren om een echte endurance serie naast de F1 pro series, en nu krijgen we het eindelijk en dan is het weer die afgezaagde GT3... Niet eens multiclass. Ik snap het wel hoor, GT3 krijgen ze dik gesponsord en participatie is 30 keer beter, maar vind het toch jammer omdat ik GT3 dus echt niet interessant vind
Gelukkig komt er een nieuwe F1 auto, daar wacht ik nog veel meer op

Datum: Zaterdag 11 Juli 2015
We verzamelen rond het middag uur bij de kartbaan in Lelystad (Exacte tijdstip zal na dat we weten welke race we gaan doen bekend worden). Hier zullen we na een bakje koffie beginnen aan onze kart wedstrijd. Het ligt aan het aantal inschrijvingen of dit een team race word. Als we de 16 man halen zullen we een team race houden, zo niet dan word er gekozen voor een Grandprix arrangement welke bestaat uit een training en 2 races. Als afsluiter van de dag is er een barbecue waar aan me gedaan kan worden. Deze word ook bij de kartbaan gehouden.
Kosten van de meeting:
Spa-Francorchamps (Team race): 48 Euro pp
Grandprix (2 losse races): 34,50 Euro pp
Supporteren: Gratis!
Barbecue (Menu Third): 18,95 Euro pp
Voor meer info kan er gekeken worden op de site van de kartbaan. Hier staan bij; Groepen / Bedrijfsfeest de kart arrangementen uitgelegd en bij Restaurant kan er gekeken worden naar het barbecue arrangement.
http://www.kartcentrumlelystad.nl/
Schrijf je in via de volgende link (hiermee bevestig je dat je deze dag komt):
https://docs.google.com/f...z8/viewform?usp=send_form
Dan zit ik helaas in spanje alhoewel helaasDutchDevil79 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:01:
Nog een keer een reminder om je in te schrijven voor onze meeting. Ik wou Maandag een mail eruit doen naar de kartbaan met hoeveel mensen er komen. Er zijn tot nu toe 16 tweakers die zich ingeschreven hebben, Dit zijn er nog steeds 3 minder dan dat er bij de datum planner was aangegeven, Dus mocht je nog gewacht hebben doe het dan dit weekend zodat we weten hoeveel man er komen.
[afbeelding]
Voor het voortbestaan van mijn simracehobby lijkt me dat geen strak plan
Cube Nuroad Race (2022)
Je weet wel dat het de 11e juli is.derx666 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:08:
Ik sta waarschijnlijk wel op de datumplanner als beschikbaar op de 13e, echter is er een bruiloft van vrienden tussendoor gekomen. Ik krijg echt gigantische ruzie met de vrouw des huizes als ik ga karten
Voor het voortbestaan van mijn simracehobby lijkt me dat geen strak plan
13 Juli mag je doen wat je wil.
[ Voor 4% gewijzigd door DutchDevil79 op 22-05-2015 10:29 ]
We zullen wel zien, we hebben nog een volledig seizoen om ons voor te bereiden. Niettemin, die GT3 auto's zijn niet de auto's waar ik spontaan voor zou kiezen. Hopelijk krijgen ze de BoP ook wat in orde als er willekeurig auto's toegewezen gaan worden. Je zou de Ford maar eens krijgen
[ Voor 23% gewijzigd door ThiJor op 22-05-2015 10:50 ]
Dat moet wel goed komen bij jullie. Ik vraag me wel af wat MoE dan gaat doen met hun serie aangezien de Blancpain GT Serie ook GT3 is.ThiJor schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:49:
Dat Endurance kampioenschap heeft bij ons ook voor heel wat animo gezorgd. Als de Masters of Endurance een redelijk beeld geven, zitten we toch bij de top 40 van de teams voor GT3 Endurance, niet op pure snelheid, maar op uitrijden en punten sprokkelen.
We zullen wel zien, we hebben nog een volledig seizoen om ons voor te bereiden.
[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 22-05-2015 10:52 ]
Voor wat betreft karten: 11 juli moet ik werken maar er is een 1% kans dat het niet doorgaat. Zou ik eventueel (uiteraard tegen betaling) nog last minute aan kunnen haken of is dat compleet onmogelijk?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Normaal gesproken zal dat geen problemen geven zolang er niet 20 man ineens bij komen. We hebben nu iig 16 karters dus dan kan de team race door gaan. Als er 2 of 3 teams bij komen denk ik niet dat de kartbaan zegt nee dat extra geld willen we niet hebben.Arfman schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:58:
Voor wat betreft karten: 11 juli moet ik werken maar er is een 1% kans dat het niet doorgaat. Zou ik eventueel (uiteraard tegen betaling) nog last minute aan kunnen haken of is dat compleet onmogelijk?
Hou er wel rekening mee dat als het een oneven aantal is je moeilijk alleen in een team kan zitten. Maar Rudy had al aangegeven als nodig is eventueel te karten als er een alleen kwam te staan.
[ Voor 14% gewijzigd door DutchDevil79 op 22-05-2015 11:04 ]
Verwijderd
En de GES niet te vergeten. De meerwaarde van de GES zit hem in de live marshalls. Die hebben ervoor gezorgd dat er steeds netter gereden werd. De qualifier voor het kampioenschap in S4 zal weleens enorm heftig gaan worden.Niellie41 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:51:
[...]
Dat moet wel goed komen bij jullie. Ik vraag me wel af wat MoE dan gaat doen met hun serie aangezien de Blancpain GT Serie ook GT3 is.
MoE zal deze serie harder raken, omdat daar de meeste 'haantjes' actief zijn. (niet negatief bedoeld overigens).
Ik had ook liever multiclass gezien, maar Blancpain is GT3, WEC is multiclass, dus begrijpelijk
SFH gaat in ieder geval weer deelnemen in de GES, maar wel met een andere auto, de Ford of de BMW vermoedelijk, tenzij er een C7R GT3 komt, dan wordt het de C7R
Dat zie ik persoonlijk ook als de mooiste combi. Alleen hoe passen de GT1's er tussen als blijkt dat die harder lopen dan een HPD... En GT1's zijn (helaas) niet actueel...Arfman schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:58:
Leuk idee hoor die Endurance, maar waarom (zoals Nick ook al zei) met die saaie GT3 auto's? Zal vast met sponsoring te maken hebben maar het was toch veel leuker geweest om met de HPD, C6R, Aston Martin GT1 en eventueel de C-spec rondjes te tuffen?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2015 11:18 ]
De Corvette reed zo ver ik weet niet sneller dan de HPD, omdat je in de HPD altijd de low downforce gebruikt.Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:14:
[...]
Dat zie ik persoonlijk ook als de mooiste combi. Alleen hoe passen de GT1's er tussen als blijkt dat die harder lopen dan een HPD... En GT1's zijn (helaas) niet actueel...
Ja, ik zit met datums door elkaar, maar de 11e is die bruiloft, en kan ik dus niet...DutchDevil79 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:28:
[...]
Je weet wel dat het de 11e juli is.
13 Juli mag je doen wat je wil.
Cube Nuroad Race (2022)
Als ik het goed lees kan je maar max 3 rijders in een team hebben en mag je die ook niet wisselen.
Als je dan ook 40 plekken per race hebt en ook maar 40 teams die meedoen houd je geen volle velden over gedurende zo'n seizoen vrees ik.
In de road WCS zie je heb je nu 50 mensen met een licentie en maar max 35 deelnemers per race en nu zitten alweer op het punt dat er soms pro rijders mee kunnen doen omdat er geen 35 rijders komen opdagen elke race.
Cube Nuroad Race (2022)
Verwijderd
Dit en wat Paul zegt. Als 40 teams gewend zijn top 5 te rijden waarvan de helft buiten de top 20 terecht komt doet mentaal ook wat.derx666 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:34:
Denk ook dat er teams snel zullen afhaken op het moment dat ze niet meer meedoen voor de geldprijzen. Wij mindere goden rijden mee voor de uitdaging en de fun en we gaan er van te voren al vanuit dat we toch geen topklassering zullen halen. De topteams zullen denk ik sneller afhaken als er niks meer te winnen is...
Meer teams toelaten en kwalificatie per race lijkt me dan toch een beter concept. Dan kunnen op de grotere banen ook mear teams op de grid verschijnen.
Je zal verrast zijn .......Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:14:
En de GES niet te vergeten.
......
SFH gaat in ieder geval weer deelnemen in de GES, maar wel met een andere auto, de Ford of de BMW vermoedelijk, tenzij er een C7R GT3 komt, dan wordt het de C7R![]()
.....
Ja hoor MC met de Skip
Cube Nuroad Race (2022)
Cube Nuroad Race (2022)
Start in de HPD, zonder qualy dus lekker rustig aan en proberen iedereen op de straights in te halen. Gaat ok eerste paar bochten, tot ik vast kom achter iemand die echt EXTREEM langzaam is. Maar kom er niet voorbij want wil geen risico nemen. Ok dan lange rechte stuk voor T1, de enige kans om hem veilig uit te remmen. Hij remt echter 50 meter te laat en knalt bijna recht door, gaat dwars op de baan staan om me te blocken zodat ik alsnog niet kan inhalen.
Rondje later zelfde situatie, hij remt WEER te laat, gaat WEER dwars over de baan staan, deze keer raak ik hem wel. Door die capriolen komt gast achter ons ook dichtbij, samen door de laatste chicane, ik geef 3 auto's ruimte en hij stuurt hem gewoon naar rechts richting de curb (in de rechterbocht). Auto helemaal krom, hij kan natuurlijk door rijden. Toch maar door gereden, helemaal achteraan, en ze allebei nog ingehaald op het eind met een auto die 3s te langzaam was. Wat een prusters.
Dat je niet je positie op wil geven OK maar als je tot twee keer toe moet verremmen en me dan blocken om er voor te blijven, in rondje 1 en 2, dan gaat er toch ergens iets niet goed.
En beide geven ook weer geen reactie achteraf, alsof ze gewoon totaal geen idee hebben dat er uberhaupt iets mis gegaan is die race.
Nog een zo'n race en de IMSA is definitief over voor mij, klote serie. Dat ze die HPDs maar een eind weg stoppen in een fixed serie, misschien wordt het dan nog eens wat.
Ik ga zowieso de race van 12 uur pakken, en wellicht de race van 18 uur ook nog. Tenminste, als mijn lichaam het aan kan. 4 uur is toch best pittig, ook op een oval
Naast de beelden van de baan zijn er ook twee opvallende dingen:
- 2015 Camry update (nieuwe stickers)
- Geluid van de Aston aan het einde?
[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 23-05-2015 00:17 ]
Verwijderd
eerder het geluid van de F1 mclaren denk ikNiellie41 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 00:04:
- Geluid van de Aston aan het einde?
Top, thanks! Als het zover is laat ik dat uiterlijk 1 week van te voren wetenDutchDevil79 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:02:
[...]
Normaal gesproken zal dat geen problemen geven zolang er niet 20 man ineens bij komen. We hebben nu iig 16 karters dus dan kan de team race door gaan. Als er 2 of 3 teams bij komen denk ik niet dat de kartbaan zegt nee dat extra geld willen we niet hebben.
Hou er wel rekening mee dat als het een oneven aantal is je moeilijk alleen in een team kan zitten. Maar Rudy had al aangegeven als nodig is eventueel te karten als er een alleen kwam te staan.
*Heavy BreathingFedex.nl
Geschatte afleverdatum/-tijd:
di 26/05/2015 voor 18:00
*It's Happening
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
GL!Red Baron schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 13:27:
Over 2,5 uur gaat het weer los, hopelijk lukt het een beetje op de baan (en uit de muur) te blijven.
[video]
2 plekken in de laatste ronde.... NiceRed Baron schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 13:27:
Over 2,5 uur gaat het weer los, hopelijk lukt het een beetje op de baan (en uit de muur) te blijven.
[video]
Verwijderd
Bij mij kwam de vraag op of er een rule of thumb kan zijn om weer specifieke wijzigingen te maken in de setup zonder afbraak te doen aan de balans van de wagen. Wat beinvloed nu werkelijk het gedrag van de wagen, is dat de pressure, is dat overcast, mostly, partly of clear, is dat de air of track temperatuur.
In mijn theorie zou track temperature en tire hot pressure de belangrijkste zaken. Temperatuur en type weer zou enkel het motor vermogen iets beinvloeden.
Tijd voor een eerste korte test. Sonoma met de C6R.
Weer
Air: 78, Track: 104, Cloud: Partly
Hot Pressure voor: 26,7 / 26,7
Hot Pressure achter: 26,9 / 26,9
Banden temp: baseline.
Tijden: 1:09.9, 1:09.6
Gedrag:
Setup is in balans, maar wel een beetje nerveus tussen gas los en initieel gas. De eerste paar bochten is het even voorzichtig op het gas gaan omdat de wagen een klein beetje wil uitbreken.
Weer
Air: 65, Track: 92, Cloud: Clear
Hot Pressure voor: 27,1 / 27,2
Hot Pressure achter: 27,2 / 27,2
Banden temp: ~10-20F koeler.
Tijden: 1:09.8, 1:09.3
Gedrag:
Wagen voelt gelijk aan de default. Duurde een paar bochten langer voor de wagen tot leven kwam. Die paar bochten is het wel behoorlijk tricky.
Weer
Air: 90, Track: 95, Cloud: Overcast
Hot Pressure voor: 25,9 / 26,2
Hot Pressure achter: 26,1 / 26,0
Banden temp: ~0-10F warmer
Tijden: 1:08.6, 1:08.7
Gedrag:
Wagen komt snel tot leven, voelt alsof deze meer grip heeft in de voorbanden. Wagen was ook het minst nerveus van alle tests.
Weer
Air: 65, Track: 70, Cloud: Overcast
Hot Pressure voor: 26,4 / 26,6
Hot Pressure achter: 26,6 / 26,6
Banden temp: ~20-30F koeler
Tijden: 1:10.1, 1:08.2
Gedrag:
Outlap was nauwelijks te doen, onderstuur/snap overstuur. 2e ronde heel in het begin nog heel erg tricky, maar dat verdween gedurende de ronde. 3e ronde, wagen had ineens grip en reed vrijwel hetzelfde als de andere overcast sessie. Veel grip in de voorbanden en redelijk stabiel. Voelde alsof de wagen nog een 3e ronde nodig had.
Weer
Air:90, track 117, Cloud: Clear
Hot Pressure voor: 26,5 / 26,5
Hot Pressure achter: 26,6 / 26,6
Banden temp: ~5-15F warmer
Tijden: 1:10.5, 1:10.6
Gedrag:
Na bocht 2 stuurde de wagen prima, wel wat onderstuurd in de snellere bochten en de banden blokkeren sneller bij het aanremmen. Vermoedelijk minder grip, dus iets eerdere rempunten genomen. De wagen voelde hetzelde, enkel was er veel minder grip waardoor met name entry en exit onderstuurder voelde.
Samenvatting:
Ik was verbaast dat het weer vrijwel geen aanpassing in de setup vereist, maar dat het moment dat de setup tot leven komt wel behoorlijk beinvloed wordt door het weer. De setup is met koud, cloudy weer geen junk, maar de eerste 2 ronden kun je er helemaal niks mee. Het weer zelf heeft wel een klein beetje invloed op het gedrag van de wagen, mijn vermoeden is dat de cloud cover iets grip toevoegd of weghaald en dat de track temperature bepaald hoe ‘snel’ de banden op bedrijfstemperatuur zijn.
In de telemetry ben ik op zoek gegaan of er een indicator is waarom de wagen met koud weer van onrijdbaar naar de snelste lap ging. Mijn eerste gedachte was de tire pressures, maar daar kon ik heel snel op terug komen, want de tire pressures bij lage temp/overcast was hoger in het eerste rondje dan de outlap bij warm weer clear. Het antwoord lijkt in de ‘gemiddelde’ temperatuur van de banden te zitten. Opmerkelijk daar is dat de pieken in de outlap al door bedrijfstemperatuur heen gaan. Dat zou een verklaring kunnen zijn voor geen grip/wel grip gedrag kunnen zijn. Iets om een volgende sessie te onderzoeken.
- heel koud en overcast: eerste paar rondjes 0 grip, na 1-2 rondjes super grip
- heel warm: alleen maar onderstuur
Dat werkt eigenlijk altijd en zo weet ik wat ik kan verwachten. Komt ook wel overeen met wat jij zegt.
Ik zou graag even jullie mening hebben: dit is toch een 100% overduidelijke block of zie ik dat nou gewoon echt verkeerd?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=_ypI8pRnq54&feature=youtu.be]
Let op z'n remlichten ook nog..... Hij houdt vol dat hij me langs wilde laten. Ik zeg bullshit, dit was ronde 3 en hij zat al heel de race ontzettend te verdedigen (ik was net ietsje sneller maar hij remde beter in T1). Dit was al de 3e keer dat ik zo dichtbij was, waarom eerst verdedigen en dan ineens er langs laten? En ook al was dat z'n bedoeling: waarom doe je dat niet gewoon net na een bocht of in een remzone, waarom in een snel stuk terwijl ik al opzij ga om hem voorbij te gaan EN ook nog op de rem stappen als ik achter hem zit?
Dit kostte dus weer mijn race in ronde 3, dat kleine tikje tegen de muur was genoeg om weer 3 sec te verliezen door topsnelheid. Niet veel later reed iemand ook nog m'n achtervleugel eraf (ik remde wat vroeg voor een Ruf, had hij wss niet verwacht, nja kan gebeuren) en toen was er helemaal niet meer mee te rijden.
Block. Niet jouw fout wel de zijne.NickThissen schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 22:04:
...Ik zou graag even jullie mening hebben: dit is toch een 100% overduidelijke block of zie ik dat nou gewoon echt verkeerd?....
Gisteren zat ik hierachter, heel mooi voorbeeld:
[YouTube: https://youtu.be/Gb5OxE8gjx8]
Ja heb ik ook gehad. Die gasten kijken niet eens in hun spiegels. Ik ben meestal ook niet de snelste op de baan, dus laat ik mensen die sneller zijn altijd netjes inhalen.Scr33x0r schreef op zondag 24 mei 2015 @ 00:03:
Nou, bij mij is het deze week ook feest anders.. al 500 irating ingeleverd.. kan eindelijk competitieve tijden rijden op laguna, maar dan heb je van die klootviolen die je er niet langs laten en blocken alsof het leven ervan af hangt.. en als je hem dan er tussen zet, misschien wel tegen beter weten in, gooien ze hem dicht alsof je niet bestaat..
[video]
Ik weet niet, hij maakt eerst de fout dat hij te ver naar links gaat. Was hij in de midden van de baan blijven rijden dan had je hem er niet tussen kunnen zetten. Hij probeert je gewoon af te bluffen en jij kan twee dingen doen. Remmen of doorzetten.Scr33x0r schreef op zondag 24 mei 2015 @ 00:03:
Nou, bij mij is het deze week ook feest anders.. al 500 irating ingeleverd.. kan eindelijk competitieve tijden rijden op laguna, maar dan heb je van die klootviolen die je er niet langs laten en blocken alsof het leven ervan af hangt.. en als je hem dan er tussen zet, misschien wel tegen beter weten in, gooien ze hem dicht alsof je niet bestaat..
[video]
Hij maakt hier wel de fout maar mijn inziens hoeft hij je er ook niet langs te laten. Je bent aan het racen het is geen toerrit of iets dergelijks. Dus ik zou zeggen race incident.
Het is inderdaad een race-incident, maar met name omdat er werd geracetWes46 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 10:36:
[...]
Ik weet niet, hij maakt eerst de fout dat hij te ver naar links gaat. Was hij in de midden van de baan blijven rijden dan had je hem er niet tussen kunnen zetten. Hij probeert je gewoon af te bluffen en jij kan twee dingen doen. Remmen of doorzetten.
Hij maakt hier wel de fout maar mijn inziens hoeft hij je er ook niet langs te laten. Je bent aan het racen het is geen toerrit of iets dergelijks. Dus ik zou zeggen race incident.
Twee waarnemingen:
- De bestuurder van de witte auto had niet zo resoluut moeten insturen.
- Turn 3 (volgens de iRacing nummering) is niet de meest 'handige bocht om in te halen op Laguna.
In T3 sneuvelde ik ook afgelopen maandag
GrappenmakerJoepW schreef op zondag 24 mei 2015 @ 11:04:
[...]
Het is inderdaad een race-incident, maar met name omdat er werd geracet![]()
Twee waarnemingen:
- De bestuurder van de witte auto had niet zo resoluut moeten insturen.
- Turn 3 (volgens de iRacing nummering) is niet de meest 'handige bocht om in te halen op Laguna.
In T3 sneuvelde ik ook afgelopen maandag
Ik bedoel natuurlijk dat geen van beide hier duidelijk de schuld heeft.
Op 5 seconden van het filmpje zie je dat de neus van de auto ongeveer halverwege is.Richard117 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 11:28:
Ben ik dan de enige die het niet de fout van de witte auto vind? De achterste auto kan net de neus naast het achterwiel krijgen en dan kun je niet verwachten dat de ander maar rechtdoor stuurt.
- Voorste auto: Ik zou precies het zelfde doen, alleen dan net 1 auto breedte ruimte laten.
Voor topic op iracing: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/25/3314812.page
In bovenstaande filmpje, de achterste reed in quali een 1.36.8 ofzo, die gene ervoor een 48.x.. We zaten eerst met 5 auto's achter die witte, ik had het eerst 7 rondes geprobeerd en door een spin of iets kwam die gast in het filmpje achter mij te zitten. Na 7 rondes liet ik hem voorbij, liep mij ook te pushen als een gek en dacht, misschien kan hij een gat vinden en kan ik mee klappen.
Probleem is, dat ondanks dat je er af en toe gewoon naast zit, ze doen alsof je er niet bent.. Gisteren in een race ook, ik heb 12 rondes in de 1.39 gereden, terwijl dat ik 1.37'ers kan rijden, best irritant, met name omdat er op dit circuit maar 1 plek is waar je zonder al te veel risico kan inhalen (T1), maar als je exit in de vorige rond goed is dan kom je er nog niet langs..
Ach, volgende week monza, een groot draftfest
[ Voor 4% gewijzigd door Scr33x0r op 24-05-2015 12:59 ]
Verwijderd
Dan is uiteraard de wereld te klein en wordt alles en iedereen voor rotte appel uitgemaaktVerwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 15:36:
Witte auto had voldoende ruimte moeten laten. Al ver voor het remmen zit hij er al naast. Dit is oogkleppen op en rijden als remi. Vraag me af hoe hij zou reargeren als de situatie omgekeerd is.
de 2 kampioenschap leiders/kandidaten aanwezig, en een zweed die bijna precies even snel is al mij. Starte als 3de, maar bijna een plekje opgeschoven omdat nummer 2 zat te slapen bij de start. Wou alleen niet al te veel risico nemen in T1.
Kon redelijk volgen, tot het verkeer langs kwam. Gat 5s naar de 2 leiders. Begon lichtjes in te lopen omdat ze om positie gingen strijden, maar na een paar rondes gingen ze toch maar weer samenwerken. Uit eindelijk 20s achter ze gefinished, want ik niet slecht vind voor mijn doen. Beide zitten dik over de 5k
Vraag me alleen af wat er met die Zweed is gebeurd, Had eindelijk een gat wat net geen draft opleverde gemaakt, en in ene staat ie voor 10m in de pits. Had me al verheugd op een leuk gevecht toen in de sessie joinde en de start opstelling zag.
Maar ja, 82 punten, 7 IR en 0,15SR
Als je het mij vraagt zou ik zeggen dat turn 3 niet de juiste bocht is om in te halen. Het beste kun je bij die bocht zorgen dat je meer exit speed hebt, dan haal je hem bij het uitkomen van de bocht heel makkelijk in aan de linker kant. Dan zit je ook meteen aan de juiste kant bij de volgende bocht.Scr33x0r schreef op zondag 24 mei 2015 @ 00:03:
[video]
Ik merk sowieso dat mensen eigenlijk alleen proberen in te halen bij turn-in, maar heel zelden zie je bij het uit komen van een bocht. De over and under is een actie die ik meestal doe. Ik rem niet echt laat, de verdedigende partij neemt vaak de binnenbocht en remt laat, ik rem dan op mijn normale plek en kan daarna "onderlangs" bij uitkomen bocht de auto ernaast zetten.
Zeker bij multiclass zie ik vaak mensen in de snellere auto moeilijke situaties creëren omdat ze alleen denken in te halen bij het remmen. Zeker de HPD is veel beter als je bij uitkomen bocht inhaalt.
Dan even wat anders, Bob had het al gezegd, de Coca Cola 600 is dit weekend. Betekend 600 miles (400 rondjes) op Charlotte voor de NASCAR iRacing Series. Wat een lange rit is dat zeg
In de ochtend race ging het al helemaal niet goed in de kwalificatie, vervolgens zat ik in de 2de split met startnummer 1, kortom niet echt een fijne start. Tijdens de eerste pitstop onder geel vergeet ik brandstof te tanken. Daardoor werd het een gevecht om in de leadlap te blijven. Later in de race bij het uitrijden van de pits raak ik de banking iets terwijl ik nog op de apron rij waardoor ik de controle verlies en de muur raak...
De avond race ging een stuk beter. In dezelfde split als Bob en beide hadden we de strategie om rustig aan te doen. Dat was goed te merken want in het begin vlogen ze om mijn oren, en aan het einde van de stint was het precies andersom. Ik kan je vertellen wat voelt dat goed, de beste banden van het veld hebben en andere zo kunnen inhalen.
Aan het eind van de race was ik net een lap down terwijl de caution uit kwam, ik kreeg de luckydog en je begrijpt meteen waar die term vandaan komt. Na 3 uur rijden kan dan eindelijk de race beginnen.
Echte race begint op 3 uur en 3 minuten.
Volgend weekend de Indy 500, hebben mensen al geoefend? Wie gaat er allemaal een poging doen?
Dit topic is gesloten.
![]()