Heerlijk veel pret gehad deze week met de Skip Barber in Oran Park. Ik haalde maar lage 1,17's maar dit was goed genoeg voor mijn splits. 3 wins gehaad en nog enkele top 5's. Zo'n 400 Irating gestegen dankzij dit en enkele overwinningen met de Star Mazda in Okayama. Een succesvol verlengd weekend!
Hoe zit dat met private messages op de iracing site ik wilde iemand uit een race even pm'en, maar krijg een melding "Sorry, but this user cannot receive private messages at this time."
Heeft deze person pm uit staan of betekent dit alleen dat ie offline is ?
Thanks voor alle info over stoelen etc! Ik ga er eens over na denken!
Iemand hoeft niet online te zijn om een PM te kunnen ontvangen. Waarschijnlijk betekent dit dat zijn inbox vol zitap0stah schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:11:
Hoe zit dat met private messages op de iracing site ik wilde iemand uit een race even pm'en, maar krijg een melding "Sorry, but this user cannot receive private messages at this time."
Als hij vol is krijg je dat te zien. Ik denk dat hij gebanned is van PM ofzo.
Damm Nick. Wat ik net zag gebeuren is niet normaal meer
Word gewoon van de baan gereden door iemand die lekker aan het babbelen is op de chat

Word gewoon van de baan gereden door iemand die lekker aan het babbelen is op de chat
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Hij heeft het volgens mij nog steeds niet door, lol. Wat een race weer...
Dat lijkt me stug, je gleed "mooi" voor hem langs, en hij ging op de remmen nog daarna.
Op naar Monza
Op naar Monza
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Heeft de Iracing friend list eigenlijk enig nut buiten een snel overzicht om te zien we er online is & om hun profiel te bezoeken?
Nee, dat is het enige nutAlibambam schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:33:
Heeft de Iracing friend list eigenlijk enig nut buiten een snel overzicht om te zien we er online is & om hun profiel te bezoeken?
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
volgens mij is er ook nog een optie om te kunnen spotten met "friends only". Zelfde met teams, waar je een sessie kan joinen met "friends only"
Oh, ok
Doet me eraan denken: zo dadelijk inschrijven voor de karting!
pfff... ik zat in dezelfde race als Nick net met de FGT. Geen quali, 3 rondes offline practice, en hup
Startte vanaf p4 naast Arno die wel een Q tijd had staan. Helaas had hij issues met z'n FFB wat ineens niet werkte, dus die was ik bij de start al snel voorbij. Nrs. 1&2 waren waaay te snel, en van de gasten achter me reed ik vrij gemakkelijk weg, dus ben ik op safe gaan rijden. Maar goed ook, want de hele race was een puinhoop. Ik zag Nick van de baan gereden worden door iemand die totaal niet zat op te letten, en even later ging het weer mis op het korte rechte stuk na de esses. 2 HPD's en een c-spec 3 wide ging mis, en alles schoot links en rechts over de baan heen, waarbij echt niemand z'n rem intrapte volgens mij. Ben maar stil gaan staan totdat de carnage over was, en ik er zonder problemen voorbij kon. Even later moest ik weer stil gaan staan voor een ongeluk... pffff... prutsers.... Tegen het einde had ik nog een mazzeltje dat P2 z'n auto de muur in boorde, waarna ik onbedreigd op p2 kon finishen. 0 inc's en weer eens wat ir en sr erbij. Zeker in dit crashfest niet onaardig...
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Volgende week Star Mazda op Lime Rock Park; Ben wat aan het oefenen geweest vanavond en deze combinatie is echt maf. Laps duren minder dan 50 seconden
Gaat hectisch worden!
Om een idee te krijgen: daarnet een lap opgenomen. Erg matig qua setup en tijd maar het geeft een idee hoe intens volgende week zal zijn als er +15 wagens oprijden.
(niet op de 2e lap letten
)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=0Y4_BZdfiLE&feature=youtu.be]
Om een idee te krijgen: daarnet een lap opgenomen. Erg matig qua setup en tijd maar het geeft een idee hoe intens volgende week zal zijn als er +15 wagens oprijden.
(niet op de 2e lap letten
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=0Y4_BZdfiLE&feature=youtu.be]
[ Voor 44% gewijzigd door Alibambam op 17-05-2015 23:06 ]
Ook maar even een klein verslag hier schrijven. Net zoals DarkPino ben ik één van de mensen in het NAB racing team dat opgezet is via dit forum
. Gisteren had ik geen tijd om samen met hem op interlagos de bes te rijden. Dus moest het maar vandaag solo.
Interlagos was volledig nieuw voor mij. Gelukkig in de afgelopen week toch een aantal practice sessions kunnen rijden, want het was nodig. Wat een uitdagende track
.
Aangezien net iets meer dan 50 "teams" vandaag wilde deelnemen waren er twee kleinere splits. Ik kwam in de tweede terecht. Daar kunnen kwalificeren op de vierde plaats, waar ik erg blij mee was
. De start verliep zonder problemen. Voor mij was er wel contact tussen nummer 2 en 3 waardoor ik een plaats kon opschuiven. Drie ronde later was het wel raak. Bij het aanremmen voor bocht 4 geeft diegene achter mij me een zet waardoor ik spin. Wonderbaarlijk raak ik niks en had ik ook geen merkbare schade. Wel moest ik achteraan het veld aansluiten.
Blijkbaar had ik een mooie pace te pakken (voor split 2
) want ik vorderde goed door het veld. Op een bepaald moment kwam ik wel achter een ford te zitten die wel langzamer was, maar waar ik niet voorbij raakte. Daar vervolgens een hele tijd achter gehangen tot hij de pits in ging. Zelf kon ik nog een ronde langer rijden, en mede doordat ik geen volle tank nodig had kwam ik voor hem de pits weer uit. Niet helemaal zeker meer, maar denk op P9. In het tweede uur nog een aantal auto's kunnen inhalen en doordat ik blijkbaar nogal laat de pits kon opzoeken voor de twee tankbeurt, zowaar zelfs een ronde aan de leiding gereden
. Na die laatste pitstop kwam ik als vijfde terug de baan op.
In de laatste stint besloten nummer 3 en 4 elkaar uit de race te rijden waardoor ik kon opschuiven naar plek 3 op zo'n 20 seconden achter nummer 1 en 2. Waarschijnlijk doordat zij in gevecht waren voor de overwinning naderde ik tot ongeveer 14 seconden van hun. Ik zat redelijk te pushen om ze proberen in te halen en op een bepaald moment kwam ik in een slip terecht waarbij ik met wat geluk de auto nog net op de baan kon houden. Op dat moment maar beslist dat P3 ook wel goed was en iets rustiger gaan rijden. Wat dus meteen mijn eindresultaat was!
Bij deze toch even mijn dank uiten aan de teamgenoten van het NAB racing team
. Dit spel is op zichzelf al behoorlijk verslavend
. Dat je dan ook nog deel uit maakt van een team waar we elkaar erg zitten aan te moedigen en te helpen, maakt het allemaal nog eens zo leuk. Het is helemaal geweldig om je gsm constant "notification" geluidjes te horen maken doordat drie andere intensief je race aan het volgen zijn!
Dus W4rguy, Escue en Darkpino, bedankt!
Interlagos was volledig nieuw voor mij. Gelukkig in de afgelopen week toch een aantal practice sessions kunnen rijden, want het was nodig. Wat een uitdagende track
Aangezien net iets meer dan 50 "teams" vandaag wilde deelnemen waren er twee kleinere splits. Ik kwam in de tweede terecht. Daar kunnen kwalificeren op de vierde plaats, waar ik erg blij mee was
Blijkbaar had ik een mooie pace te pakken (voor split 2
In de laatste stint besloten nummer 3 en 4 elkaar uit de race te rijden waardoor ik kon opschuiven naar plek 3 op zo'n 20 seconden achter nummer 1 en 2. Waarschijnlijk doordat zij in gevecht waren voor de overwinning naderde ik tot ongeveer 14 seconden van hun. Ik zat redelijk te pushen om ze proberen in te halen en op een bepaald moment kwam ik in een slip terecht waarbij ik met wat geluk de auto nog net op de baan kon houden. Op dat moment maar beslist dat P3 ook wel goed was en iets rustiger gaan rijden. Wat dus meteen mijn eindresultaat was!
Bij deze toch even mijn dank uiten aan de teamgenoten van het NAB racing team
Leuk verslag, en gefeli met P3...
Cube Nuroad Race (2022)
Ik had hetzelfde, heb een stoel van de eettafel gestolen en zit daar nu op. Gaat goed tot 4-5 uur zittenDarkPino schreef op zondag 17 mei 2015 @ 11:19:
Haha thanks
Ik ben overigens wel benieuwd wat voor stoel jullie gebruiken? Of hebben jullie allemaal echt zo'n simrig met alles vast? Ik merkte gisteren dat na 2,5 uur het echt wel zeuren werd dus ben nu aan het rondkijken. Zit er aan te denken om een kuipstoeltje te kopen en daar zelf een bureaustoel van te maken.
Rig komt in nieuwe huis
Ik zit op een plastic kantinestoeltje zoals deze (de mijne is groen):

Tijdens de NES al een paar keer meer dan 6 uur zonder rugproblemen in gezeten. Enige waar je na verloop van tijd last van krijgt is een harde kont.
Ik ben bezig om me een autostoel te regelen zoals ik ook in m'n eigen auto heb (ASS stoel), dan samen met een maat van me die fatsoenlijk kan lassen een stalen frame lassen voor stoel, pedalen en stuur (gebaseerd op de Piez rig die ze bij motedis verkopen: http://www.motedis.com/sh...Piez-RIG-Expert::866.html ). Dan nog een monitor stand erbij en een setje Heusinkveld pro pedals, en dan kan ik er weer een tijd tegenaan. Daarna zal ik wel m'n ouwe 670gtx gaan upgraden, en uiteindelijk ooit m'n CSW v2 inruilen voor een OSW of AF... Maar dat zal nog wel een tijd duren

Tijdens de NES al een paar keer meer dan 6 uur zonder rugproblemen in gezeten. Enige waar je na verloop van tijd last van krijgt is een harde kont.
Ik ben bezig om me een autostoel te regelen zoals ik ook in m'n eigen auto heb (ASS stoel), dan samen met een maat van me die fatsoenlijk kan lassen een stalen frame lassen voor stoel, pedalen en stuur (gebaseerd op de Piez rig die ze bij motedis verkopen: http://www.motedis.com/sh...Piez-RIG-Expert::866.html ). Dan nog een monitor stand erbij en een setje Heusinkveld pro pedals, en dan kan ik er weer een tijd tegenaan. Daarna zal ik wel m'n ouwe 670gtx gaan upgraden, en uiteindelijk ooit m'n CSW v2 inruilen voor een OSW of AF... Maar dat zal nog wel een tijd duren
Cube Nuroad Race (2022)
Leuk verslag! En gefeliciteerd met het mooie resultaat.Andy2125 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 23:09:
Ook maar even een klein verslag hier schrijven. ......
Damn .. dat lijkt me superleuk (ook erg veel ervaring mee als main compoadmin op LANevents) maar ik krijg dat qua tijd echt echt echt niet rond
Ik heb daarnaast nog een "leuke" uitdaging. Mijn computerkamer zit naast de kamer van m'n dochtertje en iedere keer als ik ga racen als zij slaapt (ik gebruik uiteraard een hoofdtelefoon) wordt ze wakker of wordt ze op z'n minst erg onrustig in haar slaap. Ik denk dat het lawaai wat een FFB stuur maakt in combinatie met het extra lawaai wat alles maakt op het bureau te veel is.
Helaas is daar niet zo 1-2-3 een oplossing voor te verzinnen, behalve het geschikt maken van de zolder als computerkamer. Dat komt er echter wel op neer dat er op de zolder een complete kamer afgetimmerd moet worden, verwarming moet worden aangelegd, misschien een extra stroomgroep, geschilderd, behangen, etc. Dat stond allemaal op de planning, alleen niet nu maar over een jaar of 1-2 (net vorig jaar de bovenverdieping gedaan en een andere auto gekocht dus de schatkist moet eerst weer aangevuld worden). Ik heb dus ook al 3 weken geen Radical race meer gereden en überhaupt bijna niet geoefend omdat m'n dochter of wakker is (en ik er dus bij ben) of slaapt (waardoor ik dus niet kan racen). Ik wil dus heel graag dat de zolder gedaan wordt want tot die tijd kan ik niet fatsoenlijk racen. Zucht
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Vanavond een SM race met pitstop op Silverstone:

Ik kan er jammer genoeg niet bij zijn vanavond. Maar veel plezier jongens.
Ikke kan er ook niet bij zijn, want Ikke moet naar Zolder, morgen een wedstrijd daar. Heel veel plezier vanavond.
45m harken en grasmaaien voor mijJoepW schreef op maandag 18 mei 2015 @ 08:31:
Vanavond een SM race met pitstop op Silverstone:
[afbeelding]
Geen fan van Silverstone, maar races met pitstop vind ik altijd wel leuk. Ben er wel bij vanavond
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Even een stomme vraag van mijn kant. Kan iemand mij uitleggen hoe je zo'n pro licentie krijgt? Ik kan het namelijk niet vinden... Beetje stupide
http://www.got-racing.eu/wiki/tiki-index.php?page=Licentie
Informatie klopt volgens mij niet meer helemaal (zal het aanpassen), tegenwoordig gaat volgens mij de top 15 door ipv de top 10.
Kort: je moet in seizoen 1 of 2 in de top 15 overall eindigen in de Grand Prix Series (A class FW31), dan krijg je een Pro licentie. Daarmee kun je meedoen aan een speciale serie die je weer toegang geeft tot Pro/WC licentie (maar je mag als Pro ook al meedoen aan de Pro/WC races als er grid spots over zijn).
Informatie klopt volgens mij niet meer helemaal (zal het aanpassen), tegenwoordig gaat volgens mij de top 15 door ipv de top 10.
Kort: je moet in seizoen 1 of 2 in de top 15 overall eindigen in de Grand Prix Series (A class FW31), dan krijg je een Pro licentie. Daarmee kun je meedoen aan een speciale serie die je weer toegang geeft tot Pro/WC licentie (maar je mag als Pro ook al meedoen aan de Pro/WC races als er grid spots over zijn).
volgens mij moet je in de top10 finishen van de F1 class A in S1, S2 of S3.
En dan word je uitgenodigd om de Road to Pro te doen. Deze is dan weer in S4 en iets van 10 weken.
en een IR van +2500 hebben
Maar zolang je geen WSC gaat rijden hoef je hier niet over na te denken denk ik
En dan word je uitgenodigd om de Road to Pro te doen. Deze is dan weer in S4 en iets van 10 weken.
en een IR van +2500 hebben
Maar zolang je geen WSC gaat rijden hoef je hier niet over na te denken denk ik
iRating van 2500+ is volgens mij niet noodzakelijk toch? Alleen kom je daarmee niet in de top splits en zul je nooit genoeg punten halen.
Maar ik zat net te kijken, de top 15 is opzich haalbaar lijkt? Of zijn er weer speciale regels aan dat F1 rijden?
Nou, ik vind dat f1 rijden wel even andere koek dan star mazda ofzo.. zoveel meer setup dingen zoveel meer power ook.. en hoe start je met zo'n ding fatsoenlijk?
Geen speciale regels. Hoezo is de top 15 haalbaar? Je moet toch wel ongeveer 170 punten elke race weten te scoren wil je 15e worden (met de huidige stand), dat is best pittig als er een grid mensen mee doet die allemaal super snel zijn
In mijn twee beste races had ik 120 en 136 punten, lang niet genoeg dus, en ik kan echt niet sneller
Zet jij je je Divisies wel op All ipv alleen je eigen divisie als je de punten bekijkt?DarkPino schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:37:
Maar ik zat net te kijken, de top 15 is opzich haalbaar lijkt? Of zijn er weer speciale regels aan dat F1 rijden?
Zijn er overigens meer mensen die geen RSS feed van dit topic meer in outlook kunnen updaten?
Ik heb dit sinds de koekjesmuur weer is aangezet.
Ik heb dit sinds de koekjesmuur weer is aangezet.
Die cookiemuur heeft wel meer dingen stuk gemaakt. Open de tweakblogs pagina maar eens. Onder "Over tweakblogs" staat een frame waarin ook gevraagd worden om cookies te accepteren, alleen werkt het niet
Cube Nuroad Race (2022)
Issues met de cookiewall kunnen overigens beter op de juiste plek gemeld worden
Stoute Bugs
Het aantal deelnemers in de F1 is niet zo heel groot, en de mensen die fanatiek rijden zijn over het algemeen 'best-wel-snel'. Ben dit seizoen bezig met de F1, maar kom echt niet in de buurt van die top15 plek
Sowieso kost een wagen als de FW31 wel een paar seizoenen voor je daar echt snel mee kunt zijn denk ik. Ach, vanaf S3 (toch?) krijgen we de MP30. Gezien de pace die dat ding IRL heeft is die wat beter te behappen dan de FW31
Ligt er beetje aan hoeveel talent je hebtDarkPino schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:37:
[ Voor 7% gewijzigd door BM op 18-05-2015 13:45 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
en omdat de helft van de pro's dan niet meer pro willen zijn door physics kan je best wel volgend jaar eens proberen
Maar daar krijg je dan wel voor terug:BM schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:40:
[...]
. Gezien de pace die dat ding IRL heeft is die wat beter te behappen dan de FW31
- Accu management/settings?
- Fuel management/settings?
- Rem settings voor energy recovery/balans van de auto onder het remmen compromie?
- Banden management?
Athans, als de auto al zover komt
Ze zouden in iracing eigenlijk zoiets moeten doen als wat in F1 2012 ofzo zat, zo'n setup builder.. Een soort virtuele engineer. Iemand die je setup tweakt, vervolgens ga je rijden en aan de hand van je data en je gevoel geef je aan of je het wel of niet beter vind, je kan dan zo je ideale setup vinden..
[ Voor 0% gewijzigd door Scr33x0r op 18-05-2015 15:26 . Reden: Typos ]
Tsja, we zitten helaas geen arcade spelletje te doen...
Cube Nuroad Race (2022)
Nahjah, het grootste probleem voor mij van bijv een skip naar de starmazda is dat ik 200 opties erbij krijg, geen idee heb wat ze doen en dus zou moeten 'testen' wat ze doen.
Wat ze in dat F1 spel deden is zeg maar uitersten uitproberen en je gaf dan aan wat je fijner vond. Ik denk niet dat het wel of niet met Arcade te maken heeft? Hamilton heeft toch ook een team aan engineers? En tuurlijk moet hij zelf ook het een en ander weten, maar of hij precies weet op welke waarde zijn dempers zitten?
In mijn optiek is de stap van bijv. Skip naar SM of naar F1 veel te groot en kan je eigenlijk niks beginnen tenzij je of standaard setups aanhoudt van anderen of je er echt in gaat verdiepen..
Wat ze in dat F1 spel deden is zeg maar uitersten uitproberen en je gaf dan aan wat je fijner vond. Ik denk niet dat het wel of niet met Arcade te maken heeft? Hamilton heeft toch ook een team aan engineers? En tuurlijk moet hij zelf ook het een en ander weten, maar of hij precies weet op welke waarde zijn dempers zitten?
In mijn optiek is de stap van bijv. Skip naar SM of naar F1 veel te groot en kan je eigenlijk niks beginnen tenzij je of standaard setups aanhoudt van anderen of je er echt in gaat verdiepen..
http://www.fuzzwahracing....r-mazda-setup-school.html

Maar in ben het met je eens dat ik van leuk potje rijden hou, maar weinig technische kennis heb van auto's en de termen. En wat er gebeurd als ik iets een tikje omhoog of omlaag doe. Dit lijkt een behoorlijke handicap om echt mee te kunnen komen in de hogere klasses.
Maar in ben het met je eens dat ik van leuk potje rijden hou, maar weinig technische kennis heb van auto's en de termen. En wat er gebeurd als ik iets een tikje omhoog of omlaag doe. Dit lijkt een behoorlijke handicap om echt mee te kunnen komen in de hogere klasses.
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Verwijderd
Een leuk potje rijden kan prima met baseline setups of de op 't forum gedeeld worden. Wil je de max uit jezelf en de wagen halen, dan heb je ook kennis van setups nodig.The Otherside schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:37:
http://www.fuzzwahracing....r-mazda-setup-school.html
De stap van Skip naar SM is wel erg groot, dat was vroeger een stuk eenvoudiger. Je kan het ook als een process zien, dat wanneer je de overstap maakt naar SM dat je eerst nog moet groeien in hoe de wagen af te stellen. En daar kun je dan een paar seizoenen zoet mee zijn.
Kijk eens rustig in dit stukje van de TS en laat je niet afschrikken door de hoeveelheid instellingen in de SM. Uiteindelijk valt het allemaal wel mee.Scr33x0r schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:35:
Nahjah, het grootste probleem voor mij van bijv een skip naar de starmazda is dat ik 200 opties erbij krijg, geen idee heb wat ze doen en dus zou moeten 'testen' wat ze doen.
Het is zeker niet zo onrealistisch om een feature te hebben waar je setup voor je gebouwd wordt en dat je alleen moet aangeven "beter" of "slechter", zo zal het in het echt ook vaak gaan. Helaas is dat gewoon niet te doen denk ik. Hoe weet zo'n virtual engineer nou welke settings hij moet aanpassen om jou tevreden te stellen? De hele kennis van de setup zit dan ineens in een computer programma ipv in een persoon en dat lijkt me super ingewikkeld.Scr33x0r schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:35:
Vooral omdat je natuurlijk dit zelf ook gewoon kan: gooie een setting eens volledig omhoog en ga rijden, daarna volledig omlaag en ga weer rijden, en je weet meteen wat het doet. Voel je geen verschil dan laat je hem in het midden staan en kom je er nooit meer aan
Ik weet ook weinig van setups, maar ik heb alles geleerd met trial en error en gewoon vragen tijdens de trainingen / practice sessies. Heb je onderstuur? Dan vraag je gewoon op TS "wat kan ik doen om minder onderstuur te krijgen bocht in" bijvoorbeeld, en dan komen er vast zinnige antwoorden
[ Voor 8% gewijzigd door NickThissen op 18-05-2015 15:47 ]
Verwijderd
Voor de ovals heb je de setup analyser waarmee je een perfect gebalanceerde setup kan bouwen. Echter ook geen super snelle setup, die trucs vind je bijna nergens terug. Daarbij is de input die je geeft en het kunnen bepalen wat de side-effects zijn van de suggesties wel erg belangrijk.NickThissen schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:45:
[...]
Het is zeker niet zo onrealistisch om een feature te hebben waar je setup voor je gebouwd wordt en dat je alleen moet aangeven "beter" of "slechter", zo zal het in het echt ook vaak gaan. Helaas is dat gewoon niet te doen denk ik. Hoe weet zo'n virtual engineer nou welke settings hij moet aanpassen om jou tevreden te stellen? De hele kennis van de setup zit dan ineens in een computer programma ipv in een persoon en dat lijkt me super ingewikkeld.
Voor road wagens werkt het ongeveer hetzelfde als op Ovals. Als je weet in welke volgorde je een setup moet ontwikkelen, wat major en minor effect heeft op het gedrag, kom je er altijd. Hoe snel je dat kan hangt af van het gevoel in de wagen en de ervaringen die je hebt opgedaan.
Eens. Zo makkelijk te automatiseren is het niet natuurlijk, maar op een gegeven moment krijg je bijv. twee zaken die invloed op elkaar uitoefenen.NickThissen schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:45:
[...]
Het is zeker niet zo onrealistisch om een feature te hebben waar je setup voor je gebouwd wordt en dat je alleen moet aangeven "beter" of "slechter", zo zal het in het echt ook vaak gaan. Helaas is dat gewoon niet te doen denk ik. Hoe weet zo'n virtual engineer nou welke settings hij moet aanpassen om jou tevreden te stellen? De hele kennis van de setup zit dan ineens in een computer programma ipv in een persoon en dat lijkt me super ingewikkeld.
Vooral omdat je natuurlijk dit zelf ook gewoon kan: gooie een setting eens volledig omhoog en ga rijden, daarna volledig omlaag en ga weer rijden, en je weet meteen wat het doet. Voel je geen verschil dan laat je hem in het midden staan en kom je er nooit meer aan
Ik weet ook weinig van setups, maar ik heb alles geleerd met trial en error en gewoon vragen tijdens de trainingen / practice sessies. Heb je onderstuur? Dan vraag je gewoon op TS "wat kan ik doen om minder onderstuur te krijgen bocht in" bijvoorbeeld, en dan komen er vast zinnige antwoorden
Laten we even uitgaan van Toe en bijv. Bandenspanning of Dampers.. Uit mijn ervaring met oudere spellen kon ik met de Toe redelijk goed controleren hoeveel onder of overstuur ik had, maar het heeft ook invloed op bijv. slijtage. En dan is het dus ook nog afhankelijk van hoeveel bandenspanning je bijv. hebt.. een bepaalde rideheight is op meerdere manieren te behalen volgens mij?
Ik spring een beetje van hak op de tak, maar dat is omdat ik er geen verstand van heb
De enige oplossing is volgens mij dan eerst alles naar links, dan alles naar rechts en dan per onderdeel kijken wat voor invloed het heeft
Dit is voor mij ook een beetje het manco om over te stappen van bijv Skip waar ik nu redelijk in mee kan, naar bijv. SM of FW31..
Ram dan een lotus 79 onder mn kont met 6 settings en dan kan ik wel weer redelijk competitieve ronde tijden rijden
Ik las (of hoorde) ergens dat iRacing sowieso iets wilde doen met de visuele kant van de setups en meer "in beeld" brengen met een nieuwe GUI, dus ik ben benieuwd..
Ja, als je helemaal je eigen setup wil bouwen zul je inderdaad zoiets moeten doen (totdat je precies weet welke setting invloed heeft op welke andere settings).
Maar in de praktijk kom je altijd een heel eind door gewoon een setup te pakken die andere mensen geshared hebben. Die setups zijn meestal "doorontwikkeling nummer zoveel" en zullen dus meestal wel goed zijn. Of ze ook snel zijn hangt meer af van je stijl, of het bij je past of niet, maar ze zullen meestal niet halverwege de race ineens niet meer werken ofzo.
Maar in de praktijk kom je altijd een heel eind door gewoon een setup te pakken die andere mensen geshared hebben. Die setups zijn meestal "doorontwikkeling nummer zoveel" en zullen dus meestal wel goed zijn. Of ze ook snel zijn hangt meer af van je stijl, of het bij je past of niet, maar ze zullen meestal niet halverwege de race ineens niet meer werken ofzo.
Ik pak altijd de baseline van een auto, pas deze ligt aan totdat ik een eigen baseline heb. En dan per circuit 1 of 2 klikjes hier een daar aan bandenspanning, dempers tot ik tevreden ben.
Heel veel rocket science betrek ik er ook niet bij. Veel doe ik op gevoel, en ik gebruik 2 plaatjes (die ook sinds kort op de wiki staan, thanks Koen!).
http://www.got-racing.eu/...x.php?page=Auto+afstellen
Sinds kort gebruik ik wel Motec om de banden temparatuur te monitoren samen met de slijtage nummers in iracing. Dit meer om de camber goed te krijgen en mogelijk mijn banden gebruik/misbruik op te lossen (oplossing ben ik waarschijnlijk zelf
)
Heel veel rocket science betrek ik er ook niet bij. Veel doe ik op gevoel, en ik gebruik 2 plaatjes (die ook sinds kort op de wiki staan, thanks Koen!).
http://www.got-racing.eu/...x.php?page=Auto+afstellen
Sinds kort gebruik ik wel Motec om de banden temparatuur te monitoren samen met de slijtage nummers in iracing. Dit meer om de camber goed te krijgen en mogelijk mijn banden gebruik/misbruik op te lossen (oplossing ben ik waarschijnlijk zelf
Ik heb ergens in April iRacing aangeschaft. Ik heb een tijdje in de mx5 gereden en van het weekend de spec racer ford aangeschaft. Dat is zacht gezegd wel even wennen 
Met de ford moet ik ook wat nieuwe tracks leren kennen. Gisteren dacht ik een schappelijke tijd op Sebring te hebben en heb ik me aangemeld voor een race maar daar werd ik op een rondje gezet
Hoe weten jullie wanneer je rondetijden goed genoeg zijn om competitief aan een race mee te kunnen doen?
Met de ford moet ik ook wat nieuwe tracks leren kennen. Gisteren dacht ik een schappelijke tijd op Sebring te hebben en heb ik me aangemeld voor een race maar daar werd ik op een rondje gezet
Om op je vraag te antwoorden, bekijk de forums eens van de specifieke serie daar is steeds een 'thread' voor de race van de week waarin je tijden kan vinden e.d.DumbAss schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:01:
Ik heb ergens in April iRacing aangeschaft. Ik heb een tijdje in de mx5 gereden en van het weekend de spec racer ford aangeschaft. Dat is zacht gezegd wel even wennen
Met de ford moet ik ook wat nieuwe tracks leren kennen. Gisteren dacht ik een schappelijke tijd op Sebring te hebben en heb ik me aangemeld voor een race maar daar werd ik op een rondje gezetHoe weten jullie wanneer je rondetijden goed genoeg zijn om competitief aan een race mee te kunnen doen?
Maar om het in een groter geheel te bespreken: niet ontmoedigd graken dat je gelapt wordt, ik weet nog voor mezelf de eerste paar maanden dat ik in road races er niets van bakte en constant gelapt werd.
Nadien ben ik het serieuzer beginnen nemen qua oefenen: en oefenen en nog meer oefenen.
Verder kan je op de eerste pagina van deze thread goede links vinden met tips, en de Iracing fora staan er vol van.
Als je een nieuwe baan leert kan het eerst nuttig zijn om ze eerste in 1/2e versnelling te rijden, lekker traag en zien waar exact je de bocht moet insnijden de volgende 10-minuten voeg je er steeds een versnelling bij
WelkomDumbAss schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:01:
......
Hoe weten jullie wanneer je rondetijden goed genoeg zijn om competitief aan een race mee te kunnen doen?
Hier: http://members.iracing.co...e/member/worldrecords.jsp
Wel even het filter goed zetten en enkel naar tijden in het huidige seizoen kijken, want de tijden veranderen wel eens door de veranderingen aan de physics.
En kijk ook naar de tijden van mensen met een vergelijkbare of iets hogere iRating anders is het echt wel frusterend
En uiteraard online practice sessies joinen lijkt me
Zie je ook gauw zat of je mee komt, of of er nog werk aan de winkel is.
Ik kan er vanavond helaas weer niet bij zijn. Nog anderhalve week examens, en het is dan gewoon niet verstandig iets anders te doen dan oefenen/leren...
Ik kan er vanavond helaas weer niet bij zijn. Nog anderhalve week examens, en het is dan gewoon niet verstandig iets anders te doen dan oefenen/leren...
Een beetje afleiding is juist goed toch?
Maar 2 uur is wel overdreven misschien ja
Succes er mee!
[ Voor 7% gewijzigd door NickThissen op 18-05-2015 18:41 ]
Jaa exact, en dan ook het tijdstipNickThissen schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:40:
Een beetje afleiding is juist goed toch?Maar 2 uur is wel overdreven misschien ja
Succes er mee!
Als afleiding zal ik solo enkele rondjes rijden
Dankjewel!
Jammer genoeg zal vanavond niet lukken voor mijn eerste race hier, vriendin die nog in haar laatste jaar studies zit begint morgen aan haar 'blok' en wilt haar laatste vrije avond liefst doorbrengen met mij i.p.v. achter het stuur
De traditie op maandag van week 13 (of eigenlijk week 12 in iRacing termen) is ook weer uitgewerkt.

http://www.got-racing.eu/wp/?tribe_events=monday-madness-2

http://www.got-racing.eu/wp/?tribe_events=monday-madness-2
Superhandige link! En het advies van TiesB zal ik ook opvolgen: wat vaker pratice sessions volgen.
Misschien dat ik morgen bij de Skippy's ook wel meedoe. Of in ieder geval even de aap uit de boom kijkt. Heeft iemand een goeie tip qua headset? Niet al te duur.
Steeds een heat maar.. ofja, eigenlijk zijn het drie heats maar dat kan onze software niet aanVerwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:34:
Die 2e heats zijn wel wat aan de korte kant. 1 lap?
pricewatch: Logitech G430 Surround Sound Gaming HeadsetDumbAss schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:38:
[...]
Heeft iemand een goeie tip qua headset? Niet al te duur.
Die heb ik en nog wat mensen. Bevalt erg goed. Had hiervoor de G930 wat vrijwel identiek is behalve dat die wireless was en dat stoorde met wifi (denk ik) en viel steeds uit.
Bedankt NickThissen. Ziet er goed uit. Draadloos vind ik toch niks. Iets duurder dan ik had gehoopt maar nog goed te betalen. Even kijken hoe dat morgen is. Als ik wat vaker sessies ga bijwonen schaf ik er één aan.
Hoe zit dat met Teamspeak / in game voice chat. Wat wordt het meest gebruikt in de tweakers league?
Hoe zit dat met Teamspeak / in game voice chat. Wat wordt het meest gebruikt in de tweakers league?
[ Voor 19% gewijzigd door DumbAss op 18-05-2015 19:45 ]
Hey mensen
Na JoepW's zijn verhaal toch even gekeken en ik ben stiekem wel hooked.. In elk geval moet ik nog veel oefenen maar daarbij dan ook mijn vraag. Is er niet een manier om te oefenen met een vorm van ideale lijn zichtbaar zoals je soms in andere games ziet? Ik heb meestal nog wel moeite om de baan te verkennen en heb het idee dat ik soms veel sneller kan zijn op bepaalde stukken.
Hoe begonnen jullie toen je net was gestart met dit spel?
Na JoepW's zijn verhaal toch even gekeken en ik ben stiekem wel hooked.. In elk geval moet ik nog veel oefenen maar daarbij dan ook mijn vraag. Is er niet een manier om te oefenen met een vorm van ideale lijn zichtbaar zoals je soms in andere games ziet? Ik heb meestal nog wel moeite om de baan te verkennen en heb het idee dat ik soms veel sneller kan zijn op bepaalde stukken.
Als je in de sim zit kun je onder opties een driving line aanzetten. In het scherm waar je ook je stuur kan calibreren geloof ik.Douweegbertje schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:50:
Hey mensen![]()
je kunt een ideale lijn aanzetten in de opties. Ik doe altijd vaak bij andere mensen spieken en gewoon proberen.
Ik gebruik zelf de Logitech G230.DumbAss schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:43:
Bedankt NickThissen. Ziet er goed uit. Draadloos vind ik toch niks. Iets duurder dan ik had gehoopt maar nog goed te betalen. Even kijken hoe dat morgen is. Als ik wat vaker sessies ga bijwonen schaf ik er één aan.
Het is goedkopere variant van de G430 die Nick voorstelt.
Hij heeft geen USB, maar het geluid vind ik prima.
Omdat het geen USB heeft heb je misschien alleen iets meer ruis op je microfoon.
Welkom!DumbAss schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:43:
... Hoe zit dat met Teamspeak / in game voice chat. Wat wordt het meest gebruikt in de tweakers league?
We gebruiken onze Teamspeak server. Die we ook gaan inzetten voor grote races die wij organiseren.
Ook welkom!Douweegbertje schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:50:
Hey mensen![]()
Ten eerste.... het is een Sim
Veel oefenen en even misschien de ideale lijn aanzetten (kan alleen in lokaal testen), maar dan ook snel weer uitzetten. Want de rempunten zijn niet echt ok van die lijn.
Overigens werkt die alleen in practice sessies, of alleen offline, dat weet ik ff niet. Vanzelfsprekend niet in kwalificatie en raceTuxieDeni schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:51:
je kunt een ideale lijn aanzetten in de opties. Ik doe altijd vaak bij andere mensen spieken en gewoon proberen.
Xbox
Database foutje bij mij.... Pfffff. Zijn steeds 1 heat. Geen zin om te corrigeren.Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:34:
Die 2e heats zijn wel wat aan de korte kant. 1 lap?
Weet je dat zeker? Volgens mij kun je sinds heel lange tijd "stilletjes" al die hulp dingen in elke race gewoon aan zetten......BM schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:55:
[...]
Overigens werkt die alleen in practice sessies, of alleen offline, dat weet ik ff niet. Vanzelfsprekend niet in kwalificatie en race

Zitten hier ook mensen die paint doen? Want ik zou een paint in de trand van:
wel heel vet vinden. Zelf ben ik niet zo heel handig met the GIMP
Eventueel wat meer informatie: http://www.f16demoteam.nl...dia/paintscheme-j-015.php

wel heel vet vinden. Zelf ben ik niet zo heel handig met the GIMP
[ Voor 18% gewijzigd door DumbAss op 18-05-2015 20:14 ]
Gewoon een practice joinen en oefenen natuurlijk, maar vooral kijken wat de snelste in de server doen. Laat je niet ontmoedigen door de snelste, want die zitten toch in een andere split. (als de Spec Ford populair genoeg is). Wat mij bij Sebring seconden scheelde was het meekijken met de eerste 3 in de practice. Bij mij bleek de oplossing later remmen en meer snelheid meenemen uit de bochten.DumbAss schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:01:
Met de ford moet ik ook wat nieuwe tracks leren kennen. Gisteren dacht ik een schappelijke tijd op Sebring te hebben en heb ik me aangemeld voor een race maar daar werd ik op een rondje gezetHoe weten jullie wanneer je rondetijden goed genoeg zijn om competitief aan een race mee te kunnen doen?
En je vraag over de paint die je voor ogen hebt. Zoek even op Youtube, want daar zijn genoeg tutorials voor
Ik rijd ook in de Spec Racer Ford. De key is vooral rustig de bocht in en proberen zoveel mogelijk drive uit de bocht te krijgen. Zeker de laatste chicane en de hairpin daarvoor.DumbAss schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:01:
Om de auto stabiel te houden bocht in kun je tijdens het remmen iets gas geven. Door het gas los te laten kun je de auto weer meer de bocht in sturen. Meestal rustig de bocht uitacceleren door niet in 1x 100% gas te geven maar in een vloeiende beweging er naar toe. Maar dit hangt vaak van de bocht af. Zodra je dit onder de knie hebt gaan je rondetijden snel onderuit.
Dat was helaas sneller over dan ik gehoopt had. In practise had ik het idee dat ik de pace wel redelijk te pakken had, maar waar volgens mij iedereen in Q nog wat tijd wist te winnen verloor ik alleen maar. Race was vrij snel voorbij toen ik in ronde 2 (dacht ik) op z'n kop getikt werd. Stomme pech, de ander (naam kwijt, sorry) schoot van de kerbs af tegen mij aan. Daarna volledig in niemandsland, en dan is bij mij toch echt de concentratie weg, dus maar gestopt.
Xbox
Ik zal er meer op letten. Ik vind het lastig om gas goed te doseren. Wat is jou tijd op sebring club?Wes46 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:50:
[...]
Om de auto stabiel te houden bocht in kun je tijdens het remmen iets gas geven. Door het gas los te laten kun je de auto weer meer de bocht in sturen. Meestal rustig de bocht uitacceleren door niet in 1x 100% gas te geven maar in een vloeiende beweging er naar toe.
Ik heb 1 rondje 1:15.8 geklokt maar dat was een nagenoeg perfecte ronde voor mij. 1:16 laag is goed te doen als ik geconcentreerd blijf rijden. Maar heb wel moeite om die ronde na ronde te rijden. Vaak wel een klein foutje waardoor het een 1:16.7 wordt ofzo.DumbAss schreef op maandag 18 mei 2015 @ 21:43:
[...]
Ik zal er meer op letten. Ik vind het lastig om gas goed te doseren. Wat is jou tijd op sebring club?
heb juist mijn AF installed ben met settings bezig maar man .... ik zwijg
ik ging best lekker ... tot ik de "pushtalk" ging gebruiken
Kan mezelf wel voor de kop slaan. Als 15 ofzo gestart, na een paar rondes 12de en begon in te lopen op een grote groep voor me. Rudy was volgens mij aan het terugzakken wegens gebrek aan top snelheid.
Wou in T1 aansluiten aan de binnenkant om Rudy in te halen, maar zag Eric over het hoofd. Gelukkig licht contact zonder gevolgen en even 3wide T1.
Vervolgens spin ik, en in mijn ijver terug te komen spin ik in T1 3 rondes later, auto kapot
3m tow en geen zin meer om voor spek en bonen nog 30m te gaan rijden.
Zat een best goed resultaat in voor mijn doen met deze auto. Maar gewoon weggegooid

Kan mezelf wel voor de kop slaan. Als 15 ofzo gestart, na een paar rondes 12de en begon in te lopen op een grote groep voor me. Rudy was volgens mij aan het terugzakken wegens gebrek aan top snelheid.
Wou in T1 aansluiten aan de binnenkant om Rudy in te halen, maar zag Eric over het hoofd. Gelukkig licht contact zonder gevolgen en even 3wide T1.
Vervolgens spin ik, en in mijn ijver terug te komen spin ik in T1 3 rondes later, auto kapot
Zat een best goed resultaat in voor mijn doen met deze auto. Maar gewoon weggegooid
Hoe laat zijn we welkom?dabelg schreef op maandag 18 mei 2015 @ 21:47:
is het zo slecht jadabelg schreef op maandag 18 mei 2015 @ 21:47:

wat ook een ding is in die auto is vroeg schakelen. Kijk maar eens in deze forum post: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2022116.page, daar staat hoe je het beste in die auto kunt rijden incl. schakelmomenten. Denk dat dat ook al een berg scheeltDumbAss schreef op maandag 18 mei 2015 @ 21:43:
[...]
Ik zal er meer op letten. Ik vind het lastig om gas goed te doseren. Wat is jou tijd op sebring club?
[ Voor 6% gewijzigd door derx666 op 18-05-2015 22:29 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Verwijderd
Monday Madness truck race word epic
. Heb er ooit al een Fun race gedaan in GT Legends waar toevallig een video van is
is niet zo slecht en je mag altijd afkomen.
je kan echt elke force in iracing tunen. die voorlaatste bocht op interlagos voel je gewoon gewicht verplaatsen van links naar rechts op vooras
http://members.iracing.co...nid=13754729&custid=25253
ga nog wel tweaken deze week want mijn armen doen zeer
(schrijf nog wel kleine review)
je kan echt elke force in iracing tunen. die voorlaatste bocht op interlagos voel je gewoon gewicht verplaatsen van links naar rechts op vooras
http://members.iracing.co...nid=13754729&custid=25253
ga nog wel tweaken deze week want mijn armen doen zeer
[ Voor 13% gewijzigd door dabelg op 18-05-2015 23:17 ]
Net sinds 4 januari eindelijk weer eens een officiele race gedaan. Moest mijzelf er echt toe zetten, want zodra het "officieel" is bij Iracing ga ik ineens anders rijden. Nu eens echt goed de tijd genomen om de track/car combo meerdere uren te oefenen en aangezien ik complimenten voor mijn consistente rijdgedrag kreeg heeft het blijkbaar geholpen 
Op de 5e plek gestart en geeindigd. Door wat foutjes van mijn voorligger kon ik opschuiven naar de 3e plek, maar in de 2 laatste laps heb ik ze helaas voorbij moeten laten. Iedereen die boven me eindigde had een irating van 3000 - 4000 (ik zit nog in de 1200
) en waren per ronde net wat sneller dus het was ook wel goed zo. Al blij dat ik geen echte fouten heb gemaakt, want ik wil nog wel eens een bocht missen als ik teveel op mijn achterliggers let. Nou hopen dat ik dit door kan zetten
Op de 5e plek gestart en geeindigd. Door wat foutjes van mijn voorligger kon ik opschuiven naar de 3e plek, maar in de 2 laatste laps heb ik ze helaas voorbij moeten laten. Iedereen die boven me eindigde had een irating van 3000 - 4000 (ik zit nog in de 1200
Trucks op een road course is altijd leuk. Lekker spelen met je gas om die auto een beetje door een bocht te krijgen. Doe ook zeker mee met monday madnessVerwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:36:
Monday Madness truck race word epic. Heb er ooit al een Fun race gedaan in GT Legends waar toevallig een video van is
![]()
[video]
[video]
Oefenen helptBeakzz schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 01:28:
...... Nu eens echt goed de tijd genomen om de track/car combo meerdere uren te oefenen en aangezien ik complimenten voor mijn consistente rijdgedrag kreeg heeft het blijkbaar geholpen.....
En .... complimenten
Dit dacht ik dus ook.. Dat er niet zoveel deelnemers waren. Maar wellicht heb ik niet goed gekekenBM schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:40:
Issues met de cookiewall kunnen overigens beter op de juiste plek gemeld wordenStoute Bugs
[...]
Ligt er beetje aan hoeveel talent je hebtHet aantal deelnemers in de F1 is niet zo heel groot, en de mensen die fanatiek rijden zijn over het algemeen 'best-wel-snel'. Ben dit seizoen bezig met de F1, maar kom echt niet in de buurt van die top15 plek
Sowieso kost een wagen als de FW31 wel een paar seizoenen voor je daar echt snel mee kunt zijn denk ik. Ach, vanaf S3 (toch?) krijgen we de MP30. Gezien de pace die dat ding IRL heeft is die wat beter te behappen dan de FW31
Hoezo willen mensen geen pro meer zijn met de MP30?
Geen idee of ik er vanavond bij kan zijn.
Morgen een complete server ruimte verhuizen, en vanavond wat voorbereiding daarvoor.
Alleen de klant heeft de patch kabels nog niet binnen. Dus wellicht kan het ook weer niet doorgaan
Morgen een complete server ruimte verhuizen, en vanavond wat voorbereiding daarvoor.
Alleen de klant heeft de patch kabels nog niet binnen. Dus wellicht kan het ook weer niet doorgaan
Kan het zijn dat de RSS-feed (http://gathering.tweakers.net/rss/list_messages/1615966) niet werkt? Ik kan deze niet toevoegen aan Outlook momenteel
Alsook: Is er eigenlijk een universele regel voor een 'goede' start bij de open-wheelers (uitgezonderd F1)? IK heb al meerder zaken gehoord, Half throttle en Clutch laten vallen, 3-kwart throttle en clutch laten vallen, full-throttle.
Zelf gebruik in de 3/4-throttle techniek.
Alsook: Is er eigenlijk een universele regel voor een 'goede' start bij de open-wheelers (uitgezonderd F1)? IK heb al meerder zaken gehoord, Half throttle en Clutch laten vallen, 3-kwart throttle en clutch laten vallen, full-throttle.
[ Voor 80% gewijzigd door Alibambam op 19-05-2015 12:19 ]
Ik gebruik 'm gewoon. Heb wel een 'gerucht' gehoord dat sinds de Cookie wall er iets minder functioneert, maar wat.....Alibambam schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 12:09:
Kan het zijn dat de RSS-feed (http://gathering.tweakers.net/rss/list_messages/1615966) niet werkt? Ik kan deze niet toevoegen aan Outlook momenteel....
Verschilt per open wheeler. Welke bedoel je specifiek?[b][message=44259669,noline]...... Is er eigenlijk een universele regel voor een 'goede' start bij de open-wheelers (uitgezonderd F1)? IK heb al meerder zaken gehoord, Half throttle en Clutch laten vallen, 3-kwart throttle en clutch laten vallen, full-throttle.
RSS werkt weer prina bij mij. Werkte gister inderdaad niet vanwege de koekjesmuur.
Universal regel bij het starten: Kom van je plek en blijf niet staan
Maar het verschilt per auto:
Skippy: Vol gas en koppeling laten schieten
Star Mazda: Vol gas en koppeling laten schieten
Rest is denk ik tot X aantal toeren laten opkomen, en dan rustig de koppeling los laten, maar geen echte ervaring met de L79 of FW31. Al starte ik de laatste keer met de FW31 in zijn 2 om maar niet achterste voren te komen staan. Indy is dacht ik altijd rollend.
Universal regel bij het starten: Kom van je plek en blijf niet staan
Maar het verschilt per auto:
Skippy: Vol gas en koppeling laten schieten
Star Mazda: Vol gas en koppeling laten schieten
Rest is denk ik tot X aantal toeren laten opkomen, en dan rustig de koppeling los laten, maar geen echte ervaring met de L79 of FW31. Al starte ik de laatste keer met de FW31 in zijn 2 om maar niet achterste voren te komen staan. Indy is dacht ik altijd rollend.
Star Mazda & Skip Barber voornamelijkJoepW schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 12:53:
[...]
Ik gebruik 'm gewoon. Heb wel een 'gerucht' gehoord dat sinds de Cookie wall er iets minder functioneert, maar wat.....
[...]
Verschilt per open wheeler. Welke bedoel je specifiek?
&
Welke link gebruik je dan? Outlook wilt die van de eerste post in deze thread niet accepteren
[ Voor 19% gewijzigd door Alibambam op 19-05-2015 13:43 ]
Gewoon deze: http://gathering.tweakers.net/rss/list_messages/1615966Alibambam schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:24:
[...]....Welke link gebruik je dan? Outlook wilt die van de eerste post in deze thread niet accepteren
Ik start eigenlijk altijd vol gas en laat dan de koppeling opkomen. Bij de Skip kan ik gewoon vol gas houden, bij de snellere auto's speel ik in de eerste meters met het gas om wielspin op te vangen. In de Williams is het voor mij gewoon zaak om veilig van zijn plaats te komen, dus inderdaad zo rustig mogelijk zonder wielspin of zelfs in de 2e versnelling weg rijden.
Hier een voorbeeld start met de Lotus 79:
Hier een voorbeeld start met de Lotus 79:
Hier is die dan: neo-endurance.com-PassY- schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:41:
[...]
Niel?! Jouw verslag/artikel van je bezoek aan de FIA wedstrijdleiding?
Ik verwijs daarvoor dan toch echt naar het eerder genoemde draadje: Stoute Bugs
Als je er niet uitkomt neem ik hem wel van je over, zoek ik alles uit voor en mag je die van mij hebben als die binnenkomtdabelg schreef op maandag 18 mei 2015 @ 21:47:
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Dat ze beschikking hebben over de telemetry is toch best handig inderdaad. Dat zou denk ik best handig geweest zijn met die actie in de laatste 5m op RAtlanta.
Maar ik had niet verwacht dat de beveiligings camera's gebruiken, of hebben die een hoge resolutie?
Cool
Dit topic is gesloten.