iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 122 Laatste
Acties:
  • 313.845 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-10 20:24

derx666

mecker ende blaet

Zou wel iets zijn voor een endurance kampioenschap om soortgelijke vergrijpen als waar nu geldstraffen op staan te bestraffen door bv een puntenaftrek te doen.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 19:30:
zijn hier ook mensen die in de blancpain endurance series rijden ? Ik ben namelijk nog opzoek naar een team waarin ik mee kan rijden.
Zoals Joep al zei, met een groep tweakers zijn we een nieuw (rookie) team gevormd. We zijn nu met 4 man en bereiden ons voor op de 24h van spa. De Blancpain endurance series zijn daar een hele goede voorbereiding op. Dus ja, daar rijden we ook in mee. Komend weekend rijden we beide races op Monza in een BMW Z4.

Na deze Blancpain Endurance Series gaan we ons volledig richten op het circuit van Spa Francorchamps. We kijken dus wel iets verder dan de BES. Maar als je aan wilt sluiten is dat geen probleem. Bij het begin hebben we al gezegd dat we 5 man best in een team willen hebben. Dan kunnen we ook rust pakken in de 24 uur.

Stuur me gerust een PM als je interesse hebt, dan babbelen we even verder (en kapen we het topic niet)

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
PatrickPost1972 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 00:06:
Toch een hoop centjes wat ze vangen met die straffen goeie dag zeg :o :o :o :o

[...]
haha 500 euro boete omdat je te laat bent om handtekeningen te geven :p

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:00

Hoogie2004

Whohooooo

dabelg schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 07:33:
[...]

haha 500 euro boete omdat je te laat bent om handtekeningen te geven :p
Het is een voorwaardelijke boete van 500 euro, en moet worden betaald als hetzelfde nog een keer voorkomt bij een van de coureurs van die auto. Desalniettemin belachelijk :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind dat iedereen zijn rechten en plichten heeft als die zich engageert voor een kampioenschap. Als daar handtekeningsessies bij horen dan is dat de job nu eenmaal, en voor WEC is het de uitstraling nu net om korter bij het volk te staan. Als zij een belachelijk figuur slagen omdat maar de helft komt opdagen vind ik het niet meer dan normaal dat daar straffen aan vast hangen. Vraag is wat ze met dat geld doen natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Niellie41 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:55:
[...]

Volgens de stewards (pag. 11) negeerde #91 blauwe vlaggen.

Ik ga de komende dagen mijn ervaringen opschrijven. :)
Jup had ik ook al gezien, blijft toch een rare beslissing aangezien de GT de bocht al had voor zover ik kon zien. De LMP1 moest al zwaar op de curbs gaan om ook maar enigszins er langs te kunnen komen zonder dat de GT helemaal ingestuurd had. Nu ja, dit zijn discussies die constant langskomen, zowel in real life (zoals hier, maar laatst ook in de ELMS) als virtueel met de minstens 4 threads per seizoen in de IMSA.

Paar bedenkingen bij al die beslissingen wel: de #88 krijgt €3000 boete, waarvan €2000 onder voorbehoud, voor het kruisen van de witte lijn bij pit entry tijdens FP3 terwijl Audi #7 maar een berisping krijgt voor hetzelfde tijdens de race.

De #51 krijgt 1m S&G omdat een band een halve meter te ver lag tijdens een pitstop terwijl de #17 maar 15s krijgt om dwars door een marshallpost te rijden.

Dat lijkt me toch niet helemaal rechtlijnig, hoewel we natuurlijk niet alles weten.

[ Voor 23% gewijzigd door ThiJor op 07-05-2015 09:01 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:08

Niellie41

[object Object]

ThiJor schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 08:51:
[...]

Jup had ik ook al gezien, blijft toch een rare beslissing aangezien de GT de bocht al had voor zover ik kon zien. De LMP1 moest al zwaar op de curbs gaan om ook maar enigszins er langs te kunnen komen zonder dat de GT helemaal ingestuurd had. Nu ja, dit zijn discussies die constant langskomen, zowel in real life (zoals hier, maar laatst ook in de ELMS) als virtueel met de minstens 4 threads per seizoen in de IMSA.

Paar bedenkingen bij al die beslissingen wel: de #88 krijgt €3000 boete, waarvan €2000 onder voorbehoud, voor het kruisen van de witte lijn bij pit entry tijdens FP3 terwijl Audi #7 maar een berisping krijgt voor hetzelfde tijdens de race.

De #51 krijgt 1m S&G omdat een band een halve meter te ver lag tijdens een pitstop terwijl de #17 maar 15s krijgt om dwars door een marshallpost te rijden.

Dat lijkt me toch niet helemaal rechtlijnig, hoewel we natuurlijk niet alles weten.
Ze bekijken het per situatie hè. Daarnaast verschilt het ook per sessie en hoe iemand over die witte lijn rijdt. Ik heb het niet gezien en kan (en ga) er ook niet over oordelen.

Het is zoals je zegt, wij weten niet alles. Race control heeft veel meer informatie en ondervraagt de teams/coureurs die betrokken zijn.

De straf van de 51 is zwaar ja, naar die band rolde ongecontroleerd richting de fast lane en was daar bijna ook, terwijl een auto er aan kwam. Dat is wel meer dan een paar meter. Ik zou niet willen weten wat er gebeurd was als een auto er tegenaan was gereden. Het zijn best grote banden hoor.

Maar goed, genoeg off-topic. Weer over iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Gisteren weer eens een race gewonnen met de HPD op VIR. Deden maar 4 HPD's mee, maar wel hele tijd in gevecht geweest met degene die op poll starte.

In het begin maakte hij eerst een foutje waardoor ik er voorbij kon. Daarna maakte ik een foutje met een halve spin waardoor ik 6 seconde op hem moest goed maken. Op een gegeven moment zat ik weer op zijn staart en dankzij verkeer kon ik er voorbij. Daarna heb ik hem er maar weer voorbij gelaten omdat hij nogal een gewaagde inhaal poging deed bij Turn 1. Toen hele tijd vlak op zijn bumper gereden en de druk opgebouwd. Dat werkte want hij ging af en toe steeds meer risico nemen. En uiteindelijk reed hij schade omdat hij teveel haast had met verkeer inhalen. Daarna was het een kwestie van de laatste rondjes uitrijden.

Dat wordt lekker chaos tijdens de SOF race dit weekend.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Linc schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:02:
Gisteren weer eens een race gewonnen met de HPD op VIR. Deden maar 4 HPD's mee, maar wel hele tijd in gevecht geweest met degene die op poll starte.

In het begin maakte hij eerst een foutje waardoor ik er voorbij kon. Daarna maakte ik een foutje met een halve spin waardoor ik 6 seconde op hem moest goed maken. Op een gegeven moment zat ik weer op zijn staart en dankzij verkeer kon ik er voorbij. Daarna heb ik hem er maar weer voorbij gelaten omdat hij nogal een gewaagde inhaal poging deed bij Turn 1. Toen hele tijd vlak op zijn bumper gereden en de druk opgebouwd. Dat werkte want hij ging af en toe steeds meer risico nemen. En uiteindelijk reed hij schade omdat hij teveel haast had met verkeer inhalen. Daarna was het een kwestie van de laatste rondjes uitrijden.

Dat wordt lekker chaos tijdens de SOF race dit weekend.
Als ge VIR al chaotisch gaat vinden met IMSA, wacht maar tot de laatste race dit seizoen ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Ik hou mijn hart ook een beetje vast, maar tot nu toe geen enkel probleem gehad in de 1,5uur dat ik er deze week rond gereden heb :) Nu is VIR niet echt populair bij iedereen (en die mensen moeten zich schamen :p)

Maar zit meer met de vraag: 5, 9, of toch heel veel vleugel met flap :) Flinke halen, maar daartussen snelle bochten combinaties.
Weinig vleugel en de auto stuurt heerlijk in en lekker snel op snelheid op de rechte stukken, maar zo ongelovelijk tail happy.
En met veel vleugel onderstuur, onderstuur en nog meer onderstuur, maar zo makkelijk op het gas gaan.

Ben alleen bang dat met veel vleugel inhalen als nog best lastig gaat worden. Denk dat ik toch voor weinig ga, en dan maar de auto op de baan houden bij het uitkomen van de bochten. Gister al wel flink dwars over de baan gegaan daardoor :D En zoals Wim al een keer zei: "gewoon rijden, en er op vertrouwen dat het wel goed komt". Tot nu toe nog geen grote crash gehad :+

En ja, de laatste week .... Lime rock 7(8)7 Smal, veel snelheidsverschil, korte baan. Veel ongelukken denk ik :D Ga het wel proberen, en zie dan wel.

@Drys: ik weet dat je hier ook ergens rond leest, maar je was al weg voor ik kon reply-en gister, maar ik ben iedere dag wel online tussen 20:30 en 22:00, en dan lekker CSpeccen in de IMSA.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Niellie41 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:55:
[...]

Volgens de stewards (pag. 11) negeerde #91 blauwe vlaggen.

Ik ga de komende dagen mijn ervaringen opschrijven. :)
als dit de zoveelste blauwe vlag was die genegeerd is kan ik het wel enigsinds begrijpen :)

en de straf voor #7, duur uitloop rondje :D

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Proficiat Joris Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/cake.png

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:35

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:43

elni

Carrot

Gefeliciteerd Joris :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
-PassY- schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 17:17:
Ik hou mijn hart ook een beetje vast, maar tot nu toe geen enkel probleem gehad in de 1,5uur dat ik er deze week rond gereden heb :) Nu is VIR niet echt populair bij iedereen (en die mensen moeten zich schamen :p)
Na gister kom ik toch terug hier op :D

Paar keer vanachter aangereden door een HPD. En kijk je de replay terug, dan lijkt het wel of men je niet ziet, tot dat je 1cm voor hun rijd en ze er vol in jagen.

En gefeliciteerd Joris :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
4X Racing sponsort dit seizoen de broadcasts van de Absolute Beginner Neagle Cup.

Als er nog mensen mee willen doen en een team zoeken, gebruik dan het forum topic om andere te vinden die hetzelfde willen.

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/25/3312718.page

Of als er al GOT teams zijn, laat het dan daar ook even weten, dan kunnen we het aan de broadcasters doorgeven wie er in een team zitten. (2 man per team)

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik zal eens kijken... Lijkt me wel leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap0stah
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05-2024
Heb me hier aangemeld bij hun league, neagle cup lijkt me wel leuk. Daar heb je toch geen team voor nodig of wel?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
het zit zo.

Je rijd gewoon alleen. maar je KUNt (en dat maakt het imo wat leuker) met zijn 2e 1 team vormen en dan net als in bijvoorbeeld de Formule 1 met zijn twee punten scoren voor dat team.

Het is voor de fun wat leuker, er zijn redelijk wat teambattles geweest afgelopen seizoenen :D

er doen al twee 4X racing teams mee :D

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:08

Niellie41

[object Object]

Here is the preliminary 2015 Season 3 schedule. The official schedule goes live on June 16th on the membersite.

Some notes about the schedule:

The NASCAR open truck and nationwide series are not on here because they are still running from season 2.
The NASCAR iRacing open and fixed series are not on here because they are technically active Season 1 seasons.
The GT1 schedule will have the Aston Martin in it.
Ruf Cup is now fixed setup. If you would like to drive this car in an open setup season you can do so in the IMSA series.
Sprint car and Silver crown schedule is not updated yet.
National Series now has qualifying attached to the race sessions
Super late model now has qualifying attached to the race sessions
Blancpain Sprint Series now has qualifying attached to the race sessions

All seasons that have qualifying sessions attached to race sessions will have dynamic weather.
http://members.iracing.co...list/3313279.page#8939709

Die laatste zin is interessant. Ben benieuwd wat dit nu precies gaat betekenen. Ik ga zelf niet speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Random weer en fixed setup = rage :)
Vind het wel een leuke ontwilkeling. Mostly cloudy en Clear zijn een behoorlijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Dat gaat weer leuke popcorn topics op het iracing forum opleveren :P

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 21:05
Ben benieuwd, kan wel leuk zijn. Fixed Setup ruf cup kan ook nog wel ok werken denk ik als de setup beetje ok is, en er veel mensen meedoen.

Net nog eens voor de gein in de HPD gestapt met bas en Bob. Geen qualy, rommelige race, maar wel gewonnen :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:48

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 23:16:
Random weer en fixed setup = rage :)
Vind het wel een leuke ontwilkeling. Mostly cloudy en Clear zijn een behoorlijk verschil.
Maar alleen de Skip en FW31 hebben toch Q voor de race? Beide open setup, dus geen probleem.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-10 15:15
Phydomir schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 08:15:
[...]

Maar alleen de Skip en FW31 hebben toch Q voor de race? Beide open setup, dus geen probleem.
Star Mazda ook en in de quote van Niel staat dat de National Series, Super Late Model en de Blancpain Sprint Series het ook gaan krijgen. National Series is wel fixed setup.
Ik denk dat we er naar toe gaan dat straks elke serie een Q voor de race heeft. Wat ik overigens wel zou begrijpen, maar niet blij mee zou zijn. Een race gaat dan meer tijd kosten.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:03
Ach, of het nu warmup of Q is.. maakt niet heelveel uit toch?

Gisteren weer goede zaken gedaan in de skip, lekker druk gezet op mijn voorligger door constant 55'ers te pushen.. hij had wel 3 sec voorsprong opgebouwd na 6 laps, maar spinde toch :) Waardoor ik er eigenlijk simpel met de overwinning van door kon gaan.. Bijna 2500 irating al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Hmm ik wil volgend seizoen graag de Skip gaan rijden maar heb maar 3 / 12 circuits. Rij nu SRF maar ook daar heb ik voor volgend seizoen maar 4 / 12 circuits. Dat wordt dus in ieder geval circuits bij kopen.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Scr33x0r schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 10:45:
Ach, of het nu warmup of Q is.. maakt niet heelveel uit toch?
Voor jouw misschien niet, maar voor mij wel :D

Kost me best veel moeite in mezelf in de juiste "setup" te krijgen voor een Q of R. Dus als dit allemaal in 1 sessie moet, dan ga ik denk ik 1 van de 2 verprutsen :+

1 van de redenen waarom ik nog altijd TT doe :) Vaak ook een TT en Q achter elkaar om maar het gevoel vast te blijven houden.

Al denk ik dat de fixed setup voor RUF Cup wellicht wat meer auto's kan opleveren in de IMSA/WSCS. Al is de baseline best goed ... zolang je maar de rem balans kan aanpassen ... en de vleugel er af kan slopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-PassY- schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 11:18:
[...]

Voor jouw misschien niet, maar voor mij wel :D

Kost me best veel moeite in mezelf in de juiste "setup" te krijgen voor een Q of R. Dus als dit allemaal in 1 sessie moet, dan ga ik denk ik 1 van de 2 verprutsen :+

1 van de redenen waarom ik nog altijd TT doe :) Vaak ook een TT en Q achter elkaar om maar het gevoel vast te blijven houden.

Al denk ik dat de fixed setup voor RUF Cup wellicht wat meer auto's kan opleveren in de IMSA/WSCS. Al is de baseline best goed ... zolang je maar de rem balans kan aanpassen ... en de vleugel er af kan slopen :+
Het zou goed zijn als de rembalans van een fixed setup aan te passen zou zijn. Maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een kleine waarschuwing, ik verwacht dat de komende tijd hier veel over weight jacker wordt gesproken :*)

Vanochtend de NiS race op Kansas, het wordt echt tijd dat we multi groove krijgen. Het is onmogelijk om in te halen :| ik ben eindelijk weer een beetje afgekoeld nadat ik echt enorm gefrustreerd was dat ik een zwarte vlag kreeg bij de restart met 1 to go nadat de persoon voor me zijn banden spinde en de muur in ging :-(
Vanavond nog maar een poging.

Vanaf 16 juni is de DBR9 uit is de verwachting oOo toch maar weer eens official races gaan rijden aan de road kant :)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:48

P15 op de grid als alle WCS rijders ook racen iig en de pro rijder voor me eruit bumpen :P
De start is in 15 minuutjes

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Van 15 naar 10 in 1 rondje.... En wat een onwijze mazzel had Paul daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 16:44

Arfman

Drome!

Mounting voor mijn P1 binnengrkregen. Normaal verkopen ze deze niet los maar voor deze keer een uitzondering gemaakt waardoor mijn DSD P1 nu een CSWv2 plate heeft:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EKs5AqJ.jpg

Paul P8 nu, go Paul!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Goed gedaan Paul. P8 :) Mooi gevecht ook met Avery.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Nice Paul nu wordt je wel een naam binnen de pro's zeker ? 2 leuke races na elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:56:
[video]

P15 op de grid als alle WCS rijders ook racen iig en de pro rijder voor me eruit bumpen :P
De start is in 15 minuutjes
Gefeliciteerd Paul! Mooie prestatie! *O* :)F oOo
Arfman schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 16:22:
Mounting voor mijn P1 binnengrkregen. ...
Mooi...

[ Voor 19% gewijzigd door JoepW op 09-05-2015 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Netjes Paul :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Bedankt voor de gelukwensen allemaal. Mooi resultaat Paul!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 15:48
Jep, het bevalt me wel prima eigenlijk, telkens in de top 10 finishen. Eens kijken of we dat kunnen volhouden op VIR :P

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Denk dat ik maar eens een kleine break moet inlassen. 2 races op vir met de HPD die niet naar wens verlopen, 2 NiS races die niet goed gingen (de laatste race race werd ik geturned in de een na laatste ronde terwijl ik 3de lag) en een blancpain endurance waar ik tot tweemaal toe mijn auto afschreef in Ascari.

Aan de andere kant, misschien dat ik de Blancpain Endurance race morgen morgen weer probeer :P

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Ja zag dat je weg was :( ik had p10 . Kon zeker p8 zijn maar 10 ronde voor einde gaat backmarker vol in ankers omdat er eentje links in muur staat en ga er vol in snap niet waarom hij gewoon niet doorrijdt :( toch op p10 uitgereden omdat falcongp 30 sec achter zat

[ Voor 12% gewijzigd door dabelg op 10-05-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:32

DutchDevil79

I race, therfore I am

Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/15S2_karting.png

Datum: Zaterdag 11 Juli 2015

We verzamelen rond het middag uur bij de kartbaan in Lelystad (Exacte tijdstip zal na dat we weten welke race we gaan doen bekend worden). Hier zullen we na een bakje koffie beginnen aan onze kart wedstrijd. Het ligt aan het aantal inschrijvingen of dit een team race word. Als we de 16 man halen zullen we een team race houden, zo niet dan word er gekozen voor een Grandprix arrangement welke bestaat uit een training en 2 races. Als afsluiter van de dag is er een barbecue waar aan me gedaan kan worden. Deze word ook bij de kartbaan gehouden.

Kosten van de meeting:

Spa-Francorchamps (Team race): 48 Euro pp
Grandprix (2 losse races): 34,50 Euro pp
Supporteren: Gratis!
Barbecue (Menu Third): 18,95 Euro pp

Voor meer info kan er gekeken worden op de site van de kartbaan. Hier staan bij; Groepen / Bedrijfsfeest de kart arrangementen uitgelegd en bij Restaurant kan er gekeken worden naar het barbecue arrangement.

http://www.kartcentrumlelystad.nl/

Schrijf je in via de volgende link (hiermee bevestig je dat je deze dag komt):

https://docs.google.com/f...z8/viewform?usp=send_form

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Ik zie dat bij de inschrijving ook de volgende vraag staat:

- Neem je een of meerdere introducees mee?

Mag die persoon ook mee doen met het karten / bbq?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Yep, hebben altijd wel wat mensen die hun vriendin of een vriend me willen nemen. Dus kan je aangeven in het formulier. En als die ook willen mee doen met het karten geen probleem. Voor de team race hebben we genoeg man nodig.
Dit moet je ook aangeven op pagina 2 van het formulier.

[ Voor 11% gewijzigd door DutchDevil79 op 10-05-2015 21:48 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Weer een weekend, weer een Blancpain Endurance Series, deze week op Monza.

Zoals sommigen van jullie eerder hebben gelezen zijn we met een groep rookies sinds januari bezig om ons voor te bereiden op de 24h van Spa Francorchamps in Augustus. Dit weekend stond het circuit van Monza op de stoep. Iets anders dan vorige keren hebben we voor dit weekend besloten om "solo" te rijden. Iedere coureur reed dus in zijn eentje de drie-uurs race. Maar uiteraard wel met de teamsamenwerking.

Eerder deze week dus een setup gemaakt, waar we prima mee uit de voeten konden. Zaterdag heeft Simon mee gereden in de race. Simon had als 16e gekwalificeerd! Super mooie positie. Hij was alleen voor de start vergeten de setup aan te passen en meer fuel mee te nemen. Uiteindelijk dus gestart in de pit-lane vanaf positie 40(!). Na een enorm mooie knokpartij, weinig gekke dingen onderweg is Simon alsnog op de 16e plek gefinisht in de middle-split. Een enorm mooi resultaat, en hoge verwachtingen voor zondag.

Zondag hebben Andy en ik allebij solo gereden. We kwamen in de bottom split terecht. Andy had het tempo er goed in zitten in de kwalificatie en mocht als 12e starten. Ikzelf, iets minder fortuinlijk, als twintigste. De start was een beetje chaotisch. De eerste paar rondjes was het behoorlijk druk bij de chicanes waardoor je tempo miste. Het voordeel dat je had, was dat je verloren tijd makkelijk terug kon winnen op die momenten. In rondje 10 ging het voor mij lelijk mis. Een auto verremde zich bij de tweede chicane en gaf mij een tik aan de achterkant. Op zich niet heel erg, ik ging alleen rond. Toen hij vervolgens door wilde rijden, raakte hij mijn linker achterwiel. Resultaat: wiel scheef, onrijdbaar, de pitstraat in. Ik heb 8 minuten stil gestaan voor repairs wat er voor zorgde dat ik helemaal achteraan kwam te liggen, positie 34.

De rest van de race hebben Andy en ik zo stabiel mogelijk proberen te rijden. Nette rondes, geen problemen tegen komen, niet spinnen, en dat betaalde goed uit. Beetje bij beetje schoof ik weer naar voren, en Andy lag ondertussen rond positie 5(!) Helaas voor Andy gebeurde bij hem ook het onvermijdelijke. Een auto die op de 20e positie lag verremde zich (ook bij de tweede chicane), en gaf Andy veel schade. Hij heeft 7 minuten in de pit lane stil gestaan.

Wat toen wel grappig was, was dat we als nummer 16 en 17 bij elkaar reden. Andy had alleen 1 rondje voorsprong op me. De laatste rondes hebben we zo rustig uit gereden.

Ik kan wel zeggen dat ik enorm trots ben op wat we hebben gedaan. 3 uur rijden gaat je niet in de koude kleren zitten en we hebben laten zien dat we, over zo'n tijdspanne, toch consistent kunnen blijven, en daardoor posities kunnen winnen. De volgende race op onze agenda is Laguna Seca,

Oh enne, ik heb mn agenda vrij voor de kart/bbq meeting :D

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Grmbl... Wij hebben een bruiloft van vrienden op de 11e. Hebben we vorige week te horen gekregen, en had de google docs niet meer aangepast. Helaas kan ik er deze keer dus niet bij zijn. Bagger... Was liever naar lelystad gereden dan naar zo'n saaie bruiloft, mja, vrede in huis is ook belangrijk :) Volgende keer weer dan maar....

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:21
Van ruilen komt huilen. Net vorige week die zaterdag geruild met een collega dus moet helaas werken zoals het er nu uit ziet. Naja volgend jaar dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond een leuke overzichtelijke baan met de Skip tijdens ons Monday Tournament.
Tot vanavond!
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/15-2-MT-09.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

11 juli kan ik helaas ook niet, moet dan werken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Gisteren nog een race gedaan op VIR met de HPD, was best een hoge SOF. Het ging heel goed op een gegeven moment reed ik zelf op de 2e plek met meer dan 10 seconde voorsprong op de P3, maar helaas mijn internet besloot er weer eens mee te kappen. Baal er flink van, was 169 punten geweest als ik gewoon P2 was geeindigd, maar helaas, uiteindelijk 11e geworden.

Video van de race todat het fout ging:

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:56
Vanavond kan ik er niet bij zijn zoals het er nu uitziet, al vond ik de combi wel leuk. (Stuur tableclamb kapot gegaan gisteren)

Even kijken voor het karten, moet wel kunnen zoals het er nu uitziet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Jammer ik kan 11 juli niet, ben dan op zomervakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Hmm krijg dan me eindexamen uitslag dus kan dan niet de heledag weg...

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Linc schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:38:
Gisteren nog een race gedaan op VIR met de HPD, was best een hoge SOF. Het ging heel goed op een gegeven moment reed ik zelf op de 2e plek met meer dan 10 seconde voorsprong op de P3, maar helaas mijn internet besloot er weer eens mee te kappen. Baal er flink van, was 169 punten geweest als ik gewoon P2 was geeindigd, maar helaas, uiteindelijk 11e geworden.

Video van de race todat het fout ging:
[video]
Ja ik was ook in die race. Spijtig, want je was goed bezig. Ik hoop vanavond nog te kunnen rijden. VIR blijft toch een uitdaging.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zoals vele van jullie misschien wel weten heb ik een hele tijd terug een app geschreven voor Android om het forum te bezoeken. Aangezien daar veel problemen mee waren ben ik een tijdje terug begonnen met een geheel nieuwe versie. Die krijgt nieuwe features, en is vooral veel stabieler en veel sneller.

Ik heb echter flink wat beta testers nodig om alles goed uit te proberen. Heb jij een Android telefoon en ben je bereid te helpen door de app af en toe te proberen? Stuur mij dan even een DM en dan krijg je een beta invite :)

Momenteel is de app goed te gebruiken om het forum te lezen, je kan echter nog niets posten en ook je PMs lezen kan nog niet. Ook kun je links naar het forum (bijv in een email) niet rechtstreeks met de app openen, maar dat komt in een van de volgende updates wel.

Alvast bedankt :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
JoepW schreef op maandag 11 mei 2015 @ 05:19:
Vanavond een leuke overzichtelijke baan met de Skip tijdens ons Monday Tournament.
Tot vanavond!
[afbeelding]
Ik ben vanavond iets later :) Heb eerst golfles tot 20.00, dus zal er rond 20.30 zijn.. Met skip moet ik wel redelijk meekunnen zonder al te veel oefening hoop ik :)

Gisteren nog een paar races gedaan, zit nu constant in topsplit en kan steeds beter bijblijven.. mis nog wel een dikke seconde op mikko nassi.. maar goed kom steeds iets dichterbij.. inmiddels al bijna 3000 irating..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Laatst online: 31-03 16:35
Ik zal , na 2 maanden afwezig te zijn geweest (helaas afscheid moeten nemen van me vader..) ook weer langzaam gaan meedoen... en dan is monza wel een mooie start :) kan ik daar ook eens me eerste rondjes op rijden...
dus ik weet niet wie tot nu toe de meeste incs scoorde.. maar ik neem die plek weer in :) :) :) :9

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
back2basic schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:39:
Ik zal , na 2 maanden afwezig te zijn geweest (helaas afscheid moeten nemen van me vader..) ook weer langzaam gaan meedoen... en dan is monza wel een mooie start :) kan ik daar ook eens me eerste rondjes op rijden...
dus ik weet niet wie tot nu toe de meeste incs scoorde.. maar ik neem die plek weer in :) :) :) :9
Mwah, challenge accepted :+ Ik ben er ook bij vanavond en wil niet net als bij de Porsche vorige week 2 races achter elkaar gelapt worden dus ik ga wel proberen een minimaal aantal incs te scoren. Gelukkig kan ik iets beter overweg met de Skip, maar dat zal waarschijnlijk nog steeds 2 seconden achter iedereen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
.....helaas afscheid moeten nemen van me vader......
Gecondoleerd!
En dan toch maar, welcome back.
Vanavond in de Skip met mijn nieuwe eenvoudige, maar herkenbare paint ;)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2015/skip_new_look.png

[ Voor 28% gewijzigd door JoepW op 11-05-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
JoepW schreef op maandag 11 mei 2015 @ 17:13:
[...]

Vanavond in de Skip met mijn nieuwe eenvoudige, maar herkenbare paint ;)
[afbeelding]
met zo'n voorkant heb ik nog meer reden om snel bij je weg te rijden :+

En anders ga ik de spiegelogische oorlog wel met je aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:56
Aller eerst nog gecondoleerd.

Maar de plek van meeste incs is wel van mij ja, dat bewees ik (op Spa) in de GES.... :D
(probeer mijn leven te betere)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
-PassY- schreef op maandag 11 mei 2015 @ 18:33:
[...]

met zo'n voorkant heb ik nog meer reden om snel bij je weg te rijden :+

En anders ga ik de spiegelogische oorlog wel met je aan ;)
Je ziet mijn divebombs wel aankomen zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Ik heb me goed vermaakt vanavond :D

En met een 5de en 3de plek ben ik erg blij mee *O* Wel het nodige gelukt gehad in race 1 en 2 met wat car contact in T1 & T2 :$

Eerste ben ik denk ik wel schuldig aan door iets naar buiten te driften. Tweede was helemaal geluk toen Marco niet doorhad dat ik nog rechts zat en gewoon instuurde :) Mooie barrelrol overigens _/-\o_
Gelukkig nog later in de race het kleine gaatje naar Paul dicht gereden, alleen mijn exit uit de laatste bocht verpruts ik door er te hard in te duiken |:(

Zweet stond wel op mijn voorhoofd na 2 heats :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ja het was spannend voorin in de 2de race. De eerste race kwam ik Eric Nannings tegen die foutje maakte na turn 1. Daardoor kon ik hem niet ontwijken en had ik schade aan mijn wiel. Hierdoor knalde Ericjooo ook nog boven op me de bocht erna. Sorry maar ik kon hem daar nergens veilig aan de kant zetten en hoopte dat hij nog de bocht om wou (lukte niet helemaal dus). Daarna na een nieuwe auto gehaald te hebben uit eindelijk 14de geworden.
Race 2 door een foutje met de grid op p3 mogen starten. Daardoor lekker in een groepje van 3 tot 5 man kunnen vechten. Jammer dat ik op het einde van de race iets te ver achteraan bungelde. Waardoor ik niet goed zat om mee te vechten voor de top posities. Maar toch leuk gehad en op p5 geëindigd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Best wel lol gehad, maar het waren niet mijn races. In de eerste race ging het na een paar ronden vlak voor me mis en ik kreeg het niet voor elkaar om er veilig door heen te komen en had gelijk een meatball te pakken. Kreeg er ook nog een gratis stop & go bij van Iracing dus toen was het niet meer dan de race uitrijden.

Race 2 begon ik helemaal achteraan aangezien mijn Iracing laag is (en blijft aangezien ik geen zin in officiële races meer heb), maar ik had een behoorlijke start en door de draft kroop ik steeds verder naar voren. Helaas miste toen iemand totaal de bocht aan het einde van het lange stuk. Deze kon ik buitenom ontwijken, maar het koste me veel plaatsen en de voorliggers waren te ver weg om nog te kunnen draften.

Daarna zal ik wel weer mijn focus zijn verloren, want ik knalde bij het opkomen van het 2e rechte stuk ineens zijwaarts de muur in alsof al mijn grip verdwenen was. Meatball 2 was een feit en ik dacht de race wel even uit te hobbelen waardoor ik nog bijna iemand van de baan afknalde. Toen maar langs de kant gezet en de wereld even vervloekt :+

Al met al weer een leerzame avond en leuk om zo stuivertje te wisselen, maar aan het einde zat ik toch ff moedeloos naar mijn monitor te staren en tot 10 te tellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Ik had het er gisteren op TS al even over, iemand hier toevallig nog een invite liggen voor de CSW v2? Ik weet niet of ik er gebruik van ga maken, maar ik wil eens kijken of er wat te onderhandelen valt met ze.

Op dit moment is het niet normaal met de prijzen bij fanatec, 750 voor de base en 300 voor een bmw gt rim.. wil je ook nog een f1 rim, 230 of 340 afhankelijk van de versie.. als het totaal nu iets van 700 euro was geweest had ik het overwogen, maar 1050 euro gaat me wat te ver.. dan spaar ik liever nog ff door en ga ik voor een accuforce..

Mocht iemand nog een goed werkende CSW v1 + stuur over hebben en die willen verkopen, dan hou ik me ook aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Joep, je hebt de frontpage weer eens gehaald:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumbs_fpa_small/2000610486.jpeg

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:06:
Joep, je hebt de frontpage weer eens gehaald:
[afbeelding]
In Gamecontrollers? Huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:33:
[...]

In Gamecontrollers? Huh?
Die hangt aan dit topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ow zo.... Hmmm. Niet echt fijns. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:43:
Ow zo.... Hmmm. Niet echt fijns. ;)
Zo ben je in vanallerlei topics karma-koning :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik stond overal tweede... zie het nu niet meer terug, zal wel bugje zijn geweest :+

Oh, nu weer wel ineens, onder m'n naam. Ziet er niet uit.

[ Voor 26% gewijzigd door NickThissen op 12-05-2015 14:53 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Hmm ik ben blijkbaar koning van de T500 terwijl ik de T300 heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ow dus dat zijn die irritante tags naast ieders namen. Kunnen die uit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Dan ben ik de Logitec G27 Karma koning ofzo 8)7

Ik heb nog nooit een G27 gehad :D Of een G-stuur. Alleen mijn koptelefoon komt uit de G producten van Logitec :D

Logitec Momo (red), Fanatec GT3RS, Fanatec CSWv2. Verder kom ik niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Ah joh je hoeft niet bang te zijn dat mensen om advies komen vragen, want dan gaan ze toch naar keizer Joep ;) Binnenkort maar eens wat vragen stellen over de Thrustmaster F1 rim :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe achievement, boven de 6000! :+

Afbeeldingslocatie: http://wit9.home.xs4all.nl/karma.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Haha, ach ik heb tenminste racegames naast mijn naam staan. Alleen zie wel dat ik nog wat moet inhalen om Nick en Joep daarin bij te benen. Hmmm post war!!!!!

edit: Hmm niet in dit topic maar wel in topic van Assetto Corsa. Das vreemd. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/karmagraph/71869

Ik ben vrij stil geweest tussen 2004 en 2010 zie ik. >:)

[ Voor 41% gewijzigd door DutchDevil79 op 12-05-2015 17:12 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Baas boven baas. Grafiek heeft ongeveer de zelfde vorm, enkel is de schaal anders.... ;)
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/karmagraph/227108

En als iRacing in de pricewatch zou zitten dan zou er enkel iRacing staan ;)
Misschien eens overleggen of iRacing daar niet vermeld kan worden op een of andere manier...

[ Voor 36% gewijzigd door JoepW op 12-05-2015 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/karmagraph/51800

Is er al een topic om in te spammen? ik heb nog even te gaan zo te zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:57
Weet iemand nog goede setup websites naast die van Nick?

Oh en ook maar meedoen dan
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/karmagraph/60692

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hertog_Martin schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:06:
Weet iemand nog goede setup websites naast die van Nick? ...
Kort antwoord: Nee.
Langer antwoord: Zoeken in de draadjes op het member forum van de desbetreffende auto / serie...

Sommige van die draadjes hebben overigens een setupshop en dan staan de setups in de setup website van Nick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hertog_Martin schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:06:
Weet iemand nog goede setup websites naast die van Nick?
De meeste auto's hebben een eigen Setup Shop op het forum. 90% van die Setup Shops worden echter door een applicatie van mij gegenereerd en daarmee komen vanzelf ook alle setups in mijn database, dus van de meeste setup shops (vooral aan de road kant) staan alle setups in de database. Diezelfde database zit ook achter Setup Sync, dus als je Setup Sync installeert hoef je niet eens meer te zoeken en krijg je alle setups vanzelf binnen :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
JoepW schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:21:
[...]
Kort antwoord: Nee.
Langer antwoord: Zoeken in de draadjes op het member forum van de desbetreffende auto / serie...

Sommige van die draadjes hebben overigens een setupshop en dan staan de setups in de setup website van Nick.
Ik gebruik die setupsync van Nick, maar het is slecht af te lezen of ze recent zijn en of het R dan wel Q setups zijn. Vaak keurt Iracing ze ook niet meer goed. Klopt er aan mijn kant dan iets niet of voegt bijna niemand meer recente setups toe aan zijn app ?

Zit er aan te denken om die setup analyzer eens te gaan testen of kan ik me die moeite beter besparen ?

http://www.setupanalyzer.com

Edit : Oh ineens valt het kwartje hier ..... Wel geïnstalleerd maar ik start hem niet mee op dus niet gek dat alles outdated is :)

[ Voor 8% gewijzigd door Beakzz op 12-05-2015 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Je kan het seizoen waarvoor de setup is geupload in de naam laten zetten. Sterker nog die staat er standaard in in het format "15S2" (oftewel: 2015, seizoen 2). Je kan dat format veranderen hoe je zelf wil in de opties.

Het hangt een beetje van de auto af maar meestal wil je toch niet meer dan 2 seizoenen terug gaan.

Je kan overigens ook gewoon de datum waarop hij geupload is in de naam laten zetten. En nog veel meer, maar dat vind ik zelf niet zo overzichtelijk. Helaas kan ik iRacing niet meer data laten tonen in de ingame setup browser dus daar kan ik verder ook weinig aan doen.

[ Voor 29% gewijzigd door NickThissen op 12-05-2015 19:47 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:57
Ja zit vooral met dat setups niet meer goedgekeurd worden ivm bv rijhoogte en met mijn 0,0 kennis van setups weet ik het zelf niet goed te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Rijhoogte is bijna altijd makkelijk aan te passen door de spring perch offset (spo) aan te passen. De spo is niks anders dan het stokje waar je de veer aan hangt (denk ik :p), als je de veer aan een hoger/lager stokje hangt gaat de auto dus omhoog/omlaag. De waarde van de spo is dan ook totaal niet van belang in een setup en is puur een "tool" om de hoogte aan te passen.

Vaak veranderen er wat details in de simulatie van een auto en kan een zelfde spo ineens een heel andere rijhoogte betekenen. Dat is de reden dat oude setups vaak niet geldig zijn (soms passen ze ook de limiet aan waarop hij nog geldig is maar dat is zelden). (Belangrijk detail hier: de setup files slaan de spo op en niet de rijhoogte, omdat de rijhoogte berekend wordt uit alle andere settings).

Wat je dus moet doen is gewoon de spo aan passen totdat de rijhoogte weer goed is :) Nu nog weten wanneer de rijhoogte goed is natuurlijk... en dat hangt heel erg van de auto af. Maar je kunt altijd in een recente setup kijken wat de rijhoogte "moet zijn" en dan in de andere setups de spo aanpassen tot je daar bent.

Maar lang verhaal kort: als de setup niet meer geldig is dan betekend dat meestal dat de physics zo veranderd is dat hij toch niet meer werkt. Dus beter een nieuwe pakken, tenzij het echt niet anders kan ;)

[ Voor 5% gewijzigd door NickThissen op 12-05-2015 22:34 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beakzz schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:40:
[...]

Ik gebruik die setupsync van Nick, maar het is slecht af te lezen of ze recent zijn en of het R dan wel Q setups zijn. Vaak keurt Iracing ze ook niet meer goed. Klopt er aan mijn kant dan iets niet of voegt bijna niemand meer recente setups toe aan zijn app ?

Zit er aan te denken om die setup analyzer eens te gaan testen of kan ik me die moeite beter besparen ?

http://www.setupanalyzer.com

Edit : Oh ineens valt het kwartje hier ..... Wel geïnstalleerd maar ik start hem niet mee op dus niet gek dat alles outdated is :)
Setup analyser is geweldig voor ovals als je de goede feedback in de tool kan zetten. Voor road is het niks.

iRacing forums zijn altijd een doede plek om eens te kijken. Het beste is leren een setup aan te passen aan jouw rijstijl in plaats van elke keer je rijstijl aanpassen aan een beschikbare setup. Dat moet je natuurlijk wel leuk vinden, anders wordt t niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Zeeeeeggggg

Kan het zijn dat ik geen account (meer?) heb op http://www.got-racing.eu/?

Probeer me in te schrijven, maar alle accountnamen die ik gebruik schijnen niet bekent te zijn, en mijn e-mail ook niet :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Je hebt nog nooit daar een account gehad volgens de database. Dus aanmaken zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
okido. dacht dat het account van nick zijn site meeverhuisd was :D

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Daar zijn we nog mee bezig...... Arjan gaat ons daar bij helpen _/-\o_
Ik ben nu een wensenlijst aan het schrijven hoe we e.e.a. zouden willen integreren en het liefst voorzien van een aan iRacing (en GoT - forum) gekoppelde single sign-on ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Hertog_Martin schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:59:
Ja zit vooral met dat setups niet meer goedgekeurd worden ivm bv rijhoogte en met mijn 0,0 kennis van setups weet ik het zelf niet goed te fixen.
ik zou gewoon met de baseline beginnen. Niks aanpassen, paar rondjes rijden om te wennen, en dan aanpassen aan je rijstijl. De huidige baselines moeten gewoon laden.

Athans, dat doe ik ook altijd in de CSpec. Skippy heb ik gewoon 1 baseline, en daar rij ik alles mee (de 138, +5, 57%, 5_7-setup ;))

Cspec is baseline laden. Rem balans aanpassen naar mijn persoonlijke voorkeur, en de achtervleugel op 9 zetten zonder flap. Vaak zit ik dan wel goed, en pas ik de dempers hier een daar een beetje aan om goed over de curbs te kunnen rijden, en heel soms de rijhoogte achter om de balans wat meer naar mijn rijstijl te krijgen (lager = meer onderstuur, hoger = meer overstuur)

Maar zoals ene Joni Backman ooit al zei: "Een setup maakt je niet in 1x super snel" om vervolgens een wereldrecord te rijden :X en met de baseline 1s langzamer te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Ik heb ook een baseline voor de Ford GT die ik met enkele klikjes aanpas per circuit. Meestal is dat vleugel, ARB's, brake bias en misschien een klikje bij de diff. Die setup gaat nu al 3 of 4 seizoenen mee, met een paar grotere aanpassingen na een grote sim update.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-PassY- schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:31:
[...]
Maar zoals ene Joni Backman ooit al zei: "Een setup maakt je niet in 1x super snel" om vervolgens een wereldrecord te rijden :X en met de baseline 1s langzamer te zijn.
Herkenbaar, mijn road setups zijn vaak aan het einde van het seizoen pas 'af' en denk je 'Had ik dit in het begin van het seizoen maar gehad/geweten.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:01:
en het liefst voorzien van een aan iRacing (en GoT - forum) gekoppelde single sign-on ;)
Dat zou mooi zijn, maar daar moet je toch echt iRacing voor overhalen om iets van OAuth te implementeren want zonder dat gaat dat volgens mij niet lukken helaas...

(En daar zijn ze al jaren geleden mee begonnen maar dat ligt nog steeds onderaan de stapel qua prioriteit)

[ Voor 13% gewijzigd door NickThissen op 13-05-2015 11:52 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:04
Na de laatste skippy race van got geen iracing meer aangeraakt. Gisteren weer is wat banen gekocht en wezen rijden in de ruf c-spec. Wat is dat een onstabiele auto is dat :P (Kom omdat ik hem nog niet helemaal onder de knie heb). Doe ik zo 10 rondje achter elkaar niks aan de hand. Kom ik weer bij de zelfde bocht aan sta ik achterste voren. Omdat ik dan net later rem of iets te hard op het gas ga en dan zegt de achter kant van doei ik ga er vandoor.

Toch maar weer wat meer gaan racen want opzicht vind ik het wel een fijne auto. Voor al het geluid als je de replay bekijkt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
SkullboyNL schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:49:
Na de laatste skippy race van got geen iracing meer aangeraakt. Gisteren weer is wat banen gekocht en wezen rijden in de ruf c-spec. Wat is dat een onstabiele auto is dat :P (Kom omdat ik hem nog niet helemaal onder de knie heb). Doe ik zo 10 rondje achter elkaar niks aan de hand. Kom ik weer bij de zelfde bocht aan sta ik achterste voren. Omdat ik dan net later rem of iets te hard op het gas ga en dan zegt de achter kant van doei ik ga er vandoor.

Toch maar weer wat meer gaan racen want opzicht vind ik het wel een fijne auto. Voor al het geluid als je de replay bekijkt
Nooit gaan pushen in de cspec. NOOOIT! :) hoe netter je rijd, hoe sneller je rijd, of kan blijven rijden. Ik heb vaak aan het einde grote problemen met mijn voorbanden namelijk. Puur en alleen omdat ik onbewust soms heel licht ga pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Kijk.... Er is een aanpassing gedaan. iRacing wordt vermeld ;)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2015/karmakeizer-wijziging.png

Pagina: 1 ... 59 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.