dabelg schreef op zondag 26 april 2015 @ 10:32:
Weet niet of jij dat had maar wat me opviel is hoe weinig respect er was voor auto's die een ronde voor lagen. Elke blue flag was een gevecht voor een plaats. ( nu mijn setup was wel knudde,maar vind dit echt niet kunnen in endurance race ) sommige blue flags koste me bijna 10sec.
Ik zat gisteren in dezelfde split als jullie, terwijl ik daar eigenlijk niks te zoeken heb

. Al in de tweede ronde volledig door eigen schuld de auto in de muur geparkeerd. Was eigenlijk vreemd want heel de week echt nooit op die plaats van de baan gegaan.
Na het towen en fast repair natuurlijk met een ronde achterstand terug de baan op. Met zoveel wagens (54) en het feit dat ik gewoon één van de traagste rijders ben in de race, wilde dat zeggen dat ik bijna constant met een blauwe vlag rond aan het rijden was. Wat ik doe is wachten tot diegene die voorbij moet echt vlak achter me zit, meestal is dat dan vlak na een bocht, om dan gewoon mij aan de kant te zetten en wachten met versnellen tot de auto voorbij is.
Wat ik niet doe, zoals sommige blijkbaar verwachten (algemeen, niet op jou gericht

), is de auto al aan de kant zetten als diegene die voorbij moet niet vlak achter me zit. Het kan dan zijn dat die wagen in de volgende bochten combinatie een beetje tijd verliest. Maar omdat ik een lap down ben, wil dat niet perse ook zeggen dat ik niet om positie aan het strijden ben. Al mag dat dan ergens achteraan het veld zijn.
Uiteindelijk gisteren ermee gestopt na de eerste pitstop. Ik kwam een paar seconde voor nummer 15 de baan op. Door vermoedelijk de verse banden, kwam die eigenlijk amper dichterbij terwijl ik toch heel de tijd op een blauwe vlag zat te kijken. Voor mij nummer 38 die een lap voor zat, maar wel trager was dan mij. Ik zag het niet zitten om deze te gaan inhalen en heb er nog een paar ronde achter gereden. Hierdoor haalde #15 mij wel weer in dus moest ik weer aan te kant. Eigenlijk was het zo gewoon niet leuk meer en maar terug de pits in gereden en ermee gestopt. Vandaag maar eens opnieuw proberen.
Overigens vind ik dat toch wel het frustrerende aan het irating systeem. Ik sta nu iets boven de 1900 en eigenlijk is dat gewoon te hoog voor mij. Elke race dat ik nu rij kom ik tussen rijders die eigenlijk een pak sneller zijn. Ik verlies alleen weinig tot geen irating omdat ik zelden crash, of toch probeer uit te rijden als ik dat wel doe. Dit terwijl in veel races er wel mensen wegvallen, waardoor ik alsnog ergens in het midden eindig. En af en toe crashen er dan zoveel dat ik zowaar irating ga winnen, terwijl ik eigenlijk met moeite kon volgen.