iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 122 Laatste
Acties:
  • 313.839 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
-PassY- schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 16:44:
[...]

Standaard 80l, behalve voor Daytona waar ik er 85 nodig heb :D En dan hou ik vaak nog 4-5L over.

En de 70m races doe ik vaak op de gok. Alleen afgelopen week verkeerd gegokt. Dacht dat ik mijn banden wel goed kon houden voor 60-70m, maar ik had de eerste paar rondes iemand achter me die me tot iets over de limiet pushde soms :D Was beter geweest om voor 65L+55L & banden te gaan dan 90L + 17L en geen banden :+

Maar dat gaat telemetry je ook niet vertellen ben ik bang :D
Het is meer voor tijdens Neo races en dergelijke. :) Bij de officiële races start ik altijd met 90L. Die paar liters meer of minder merk je toch niet. Enkel op Silverstone vorige week tijdens de 70m race was het even spannend omdat ik geen idee had hoeveel ik extra moest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:48

derx666

mecker ende blaet

ThiJor schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:44:
[...]

Ik denk niet dat je kunt verwachten dat TCS in racewagens tractieverlies volledig gaat opvangen, er zal altijd wel wat marge zijn zodat een beetje glijden mogelijk is. Vandaar ook de verschillende settings in de auto: van bijna geen ingrijpen tot meer ingrijpen.

Die bocht wat je nu aanhaalt is sowieso al een heel tricky bocht. Als ik het goed heb ging je aan de binnenkant ook over de kerb net op het moment dat je tractieverlies hebt. (door die kleine zaagtand in de de snelheid RL)

Kan mis zijn hoor, maar is wat gebaseerd op eigen ervaring.
Inderdaad, what ThiJor zegt is ook mijn ervaring met TCS. Zelfs als je hem op max zet zal hij toch nog niet altijd een afzonderlijk wiel "afremmen". Ik zou zelf eerder je drive ramp iets lager zetten (meer locking) en nog eens proberen. Natuurlijk altijd uitkijken dat je niet teveel locking krijgt waardoor je in de andere bochten weer problemen krijgt, maargoed ik denk dat jij dat beter snapt dan ik :P

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinoes
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-04-2020
Vanavond ben ik er niet bij met de Skip, Road America heb ik niet :)

Oh, Canadian Tire ook niet, dus dat wordt pas weer over 2 weken in Montreal

[ Voor 36% gewijzigd door Martinoes op 21-04-2015 19:44 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-10 16:36
Ik pas vanavond, voel me niet echt lekker en niet veel trek om te racen eigenlijk. (Dus even een dagje niet ;-))
Veel succes allen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
ik ben nog nooit zo hard lachend over de finish gekomen :D

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:06

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
-PassY- schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:12:
ik ben nog nooit zo hard lachend over de finish gekomen :D
idd. Was fun!

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Nick en ik hadden eigenlijk na bocht 1 al direct een gaatje naar de rest van het veld en hebben met z'n tweeën eerst vooral dit gat wat groter gemaakt. Pascal konden we tijd lang op ongeveer 2 seconden houden tot die volgens mij aan de festiviteiten achterin ging meedoen ;). De laatste ronde hebben Nick en ik uitgemaakt wie er ging winnen. Nick was de gelukkige met 0,129 verschil. Leuke avond :)

Morgen komen mijn twee extra monitoren binnen eens kijken hoe dat gaat bevallen :)

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
The Otherside schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:31:
Nick en ik hadden eigenlijk na bocht 1 al direct een gaatje naar de rest van het veld en hebben met z'n tweeën eerst vooral dit gat wat groter gemaakt. Pascal konden we tijd lang op ongeveer 2 seconden houden tot die volgens mij aan de festiviteiten achterin ging meedoen ;). De laatste ronde hebben Nick en ik uitgemaakt wie er ging winnen. Nick was de gelukkige met 0,129 verschil. Leuke avond :)

Morgen komen mijn twee extra monitoren binnen eens kijken hoe dat gaat bevallen :)
Ja, als 2 gaan samenwerken dan ben je in je eentje snel gezien. Was flink aan het doortrappen op dat moment.

Spinde in de linkerbocht voor de karousel eigenlijk, en het groepje wat achter me zat reed toen 5s voor me met nog 6m te gaan. Beetje laten afzakken toen maar O-)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-10 13:48
Ja, ik was de lachende derde... ow nee toch vierde.. 0.04 sec :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-

Jammer dat ik niet het teamspeak geluid heb :D Ik kwam niet meer bij en miste bijna zijn 4 van het lachen.

Serious racing, with a SMILE ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
was inderdaad leuk rijden daar achteraan :D Ben benieuwd hoe het in de races er aan toe zal gaan.

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:57

Niellie41

[object Object]

Velen zullen wel gemerkt hebben dat ik een stuk minder actief ben. Na een heel druk half jaar met NES, is het even tijd om rustiger aan te doen. Op dit moment concentreer ik me even op andere dingen.

Maar, achter de schermen zijn we wel al bezig met een nieuw seizoen. Om meer te leren als race control, heb ik de FIA WEC gevraagd of ik een gesprek/interview mag met hun wedstrijdleiding. Gisteren kreeg ik bericht terug. Nu mag ik donderdag 30 april op Spa tijdens FP2 met hun mee kijken en de wedstrijdleiding van de WEC ontmoeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:57:
.......
Nu mag ik donderdag 30 april op Spa tijdens FP2 met hun mee kijken en de wedstrijdleiding van de WEC ontmoeten!
Dat is echt super cool nieuws!
Dan zal je thuis om de NES verder te laten groeien wel moeten gaan investeren.
Binnenkort ziet het er zo uit bij jou thuis 8) :
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2015/racecontrol.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vekie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 07:48
Netjes niet, best wel jaloers op wat je mag gaan doen :)

Kan je niks regelen voor de tweakers die zaterdag naar spa-franchorchamps komen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:42

Arfman

Drome!

Nu mag ik donderdag 30 april op Spa tijdens FP2 met hun mee kijken en de wedstrijdleiding van de WEC ontmoeten!
Dat is echt supergaaf Niel!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
nice Niel !!! vraag me wel af hoeveel je daarvan kan doortrekken naar simracing

organisatie van 50+ man naar max 5 brengen :p

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Ik ben niet snel jaloers, maar ik ben denk ik nog nooit zo jaloers geweest als nu. Tering man :D
themac1983 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:39:
was inderdaad leuk rijden daar achteraan :D Ben benieuwd hoe het in de races er aan toe zal gaan.
Om te beginnen wil ik niemand tegen de schenen schoppen nu ....

Maar had gister nog de replay terug gekeken. En als ik heel eerlijk ben, denk ik dat sommige mensen niet de finish gaan halen wegens teveel schade wat allemaal voorkomen kan worden door:
- meer geduld te hebben
- meer ruimte geven,
- rekening houden met, wat als - dus liften.

Soms moet je gewoon je meerdere erkenen om vervolgens 3-4 bochten later er weer naast te zitten.
Zat gister in het begin gewoon een paar keer goed ingesloten, maar 2 rondes later lag ik als nog 3de zonder een krasje op mijn auto.

En ja, ik spinde ook halverwege in mijn eentje, dus ik ben ook schuldig :) Had rustiger moeten blijven, en moeten vertrouwen dat ik het gaatje heeeeeeeeeel langzaam aan het dichten was. En de laatste bocht was ook een kwestie van te veel willen, maar beter in de laatste bocht, dan in de 1-2de ronde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-10 18:16
Super vet Niel. Ik verwacht wel een uitgebreide rapportage hier en op het iRacing forum.
Moet iRacing (staff) ook wel tof vinden lijkt me, dat hun members bij WEC RC mogen kijken hoe zij het doen en vervolgens zelf in de sim gaan toepassen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
-PassY- schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:23:
.....
Om te beginnen wil ik niemand tegen de schenen schoppen nu ....

Maar had gister nog de replay terug gekeken. En als ik heel eerlijk ben, denk ik dat sommige mensen niet de finish gaan halen wegens teveel schade wat allemaal voorkomen kan worden door:
- meer geduld te hebben
- meer ruimte geven,

.....
Helemaal mee eens :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Cool Niel, dat is wel erg gaaf.

Begrijp al dat ik gisteren wat gemist heb, ach ja in de Skip mis ik ook wel eens de rust helaas.
Gaat in de GT3 steeds beter, maar ja blijft er wel in zitten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
-PassY- schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:23:
[...]

- meer geduld te hebben
- meer ruimte geven,

Soms moet je gewoon je meerdere erkenen om vervolgens 3-4 bochten later er weer naast te zitten.
Gisteren in de public, had ik iemand naast mij zitten rondes lang die zelfs op het rechte stuk mij nog in de wielen reed en de baan probeerde af te drukken. Dus ik had hem min of meer op het bovenstaande gewezen na de race. Werd niet gewaardeerd :+, hij zou namelijk mij niet zomaar die positie geven. En ik was een meisje dat niet moest zeuren etc.

Rondes lang maar steeds mijn verlies genomen, uiteindelijk kon ik los komen door een fout wat hij maakte en eenmaal uit m'n draft zone kon ik gemakkelijk weg rijden. Helaas was gat naar de kop inmiddels net te groot. Maar wel aan de finish en op het podium.

Ik race nu iets meer dan een maand met iRacing, en waar ik denk ik in het begin net zo bikkelhard er in was gegaan als hij. Dan was het zeker weten in tranen afgelopen. Nu door de vele races, heb ik wel geleerd dat de race veel langer is dan 3 bochten en dat het moment wel komt om er veilig voorbij te gaan.

Hierdoor zijn mijn incidents behoorlijk gezakt en daardoor SR en irating behoorlijk omhoog gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Otherside schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:50:
[...]
Ik race nu iets meer dan een maand met iRacing, en waar ik denk ik in het begin net zo bikkelhard er in was gegaan als hij. Dan was het zeker weten in tranen afgelopen. Nu door de vele races, heb ik wel geleerd dat de race veel langer is dan 3 bochten en dat het moment wel komt om er veilig voorbij te gaan.

Hierdoor zijn mijn incidents behoorlijk gezakt en daardoor SR en irating behoorlijk omhoog gegaan.
Dan ben je een hele snelle leerling. Er zijn er genoeg die na vele jaren racen dit nog niet door hebben. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Velen zullen wel gemerkt hebben dat ik een stuk minder actief ben. Na een heel druk half jaar met NES, is het even tijd om rustiger aan te doen. Op dit moment concentreer ik me even op andere dingen.

Maar, achter de schermen zijn we wel al bezig met een nieuw seizoen. Om meer te leren als race control, heb ik de FIA WEC gevraagd of ik een gesprek/interview mag met hun wedstrijdleiding. Gisteren kreeg ik bericht terug. Nu mag ik donderdag 30 april op Spa tijdens FP2 met hun mee kijken en de wedstrijdleiding van de WEC ontmoeten!
Nice Nice :) ik ben benieuwd naar het verslagje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Wow !!! Nice Niel !! d:)b
Zoals eerder al gezegd verwachten we natuurlijk wel een flink verslag met foto's enzo. Misschien ook leuk om dit naar iracingnews te sturen. Altijd goeie reclame :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Meer ruimte geven..... Joep... meer ruimte :P

Maaaar ik beschouw zo'n test race ook meer als speeltuin om te kijken waar je wel 2 wide kunt, waar niet, hoe je in de hairpin als je naast iemand zit TOCH nog goed uitkomt met remmen (antwoord=niet: P) etc. In echte races rijd ik veel rustiger en behoedzamer dan in een fun race waar we toch fast repairs hebben etc.

oftewel, ik probeer zo'n race veel "What if..." situaties uit.

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
themac1983 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:14:
[...]

Meer ruimte geven..... Joep... meer ruimte :P

Maaaar ik beschouw zo'n test race ook meer als speeltuin om te kijken waar je wel 2 wide kunt, waar niet, hoe je in de hairpin als je naast iemand zit TOCH nog goed uitkomt met remmen (antwoord=niet: P) etc. In echte races rijd ik veel rustiger en behoedzamer dan in een fun race waar we toch fast repairs hebben etc.

Ik gaf je 'net' genoeg ruimte ;)
En dat oefenen van de lijn af rijdend kan je beter in de practice doen. Dan gaat dat in de oefen race al beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
themac1983 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:14:
[...]

Wellicht beter om dat tijdens de pratice te proberen ipv een test race :) Athans, ik ga zo'n test race in met de instelling zoals ik een echte race in ga. Vandaar dat ik in ronde 2 ook zei: "Hoe meer wij vechten, hoe harder de kop weg loopt" om 1 ronde later wat meer haast te maken om vooraan het groepje te komen omdat ik bang was het gat naar de leiders niet meer te kunnen dichten ... wat ook het geval was :D

En de test race is "maar" 20m, en schade kost tijd. In de practice kan je gewoon resetten en verder knallen :)

Wil best de komende keren even wat klooien in de practice als mensen het willen, dan kunnen we de test race als race beschouwen en op de race limit rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
misschien de laatste 10 min van practice een pit party doen ofzo.

Maar ik zal me gedragen in de races :D

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Mij maakt het niet uit wat voor party het is, als het maar leuk of leerzaam is :D Gister was leuk en leerzaam.
Lag dubbel van het lachen, en ik moet meer rekening houden met rempunten van andere voor me :+

Als de organisatie het ok, wil ik best om 21:00 met een groepje mensen enigsinds gecontrolleerd over de baan gaan racen. (moet Robbert niet achterin duiken als ik langzamer ga voor een groep wat les krijgt :P)

Kunnen we het eerste uur leren hoe je de skip over de baan stuurt, 20m om te klooien en alternatieve lijnen te vinden. 10m Q daarna, en dan kunnen we alles in praktijk brengen zonder schade te rijden :)
Tot mijn eigen verbazing ben ik de laatste tijd heel snel op snelheid in de skip, dus veel oefenen kwa lijnen heb ik niet nodig, het is alleen consistent worden voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Helemaal prima Pascal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Vandaag m'n twee extra monitoren binnen gekregen hiervoor reed ik iRacing met een Oculus dus FOV en dergelijke hoefde ik mij geen zorgen om te maken. Nu met 3 schermen is het een heel verschil. Voor mijn gevoel lig staat de FOV die met alle mooie tools wordt berekend wel heel erg naar voren toe.

Er zijn een paar dingen waar ik dan ook niet helemaal uit kom, ook niet na het bekijken van de link die joep eerder deelde (http://www.edracing.com/edr/3monitors.php)

Hoe kan ik er voor zorgen dat het beeld goed gerenderd wordt als ik de schermen iets met elkaar laat overlappen zodat de randen iets dunner worden. Als ik dit nu doe dan sluit het niet echt lekker aan. IK heb wel bezel compensation in m'n AMD drivers, maar in bovenstaande link raden ze juist aan het niet te gebruiken omdat iRacing dit al doet.

Wat betreft de FOV en aantal graden van de monitoren, ik zit voor mijn idee toch best redelijk dicht op m'n scherm (80 cm) maar dit zorgt voor een FOV waarbij ik echt heel dicht op m'n cockpitrand zit. Ook is het aantal graden wat geadviseerd wordt stuk breder dan ik had verwacht. Het kan zijn dat dit klopt hoor, in de Oculus was ik gewend de hele cockpit om mij heen te zien dus misschien is dat het ook wel. Om een idee te geven hoe het er nu uitziet,

Hierbij heb ik mijn FOV wel wat groter gezet dan aanvankelijk werd geadviseerd, let niet op het stuur die staat normaal wel gecentreerd ;).

https://www.dropbox.com/s...04-22%2017.21.19.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...04-22%2017.23.14.jpg?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Lekkere nette setup allereerst :)

Welicht dat de schermen nog iets dichter bij het stuur kunnen?

Kwa FoV en dergelijke ziet er goed uit denk ik. Al zit ik lager in de auto als ik de foto van de cpsec zie. De bovenkant van de binnenspiegel zit tegen de rand van mijn scherm, en ik zie de toerenteller door mijn stuur heen.
Al denk ik dat mijn stuur hoger staat (CSWv2 + 918 wheel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:08
Ik hink nog een beetje op 2 gedachten, mbt hoeveel geld en tijd ik voorlopig in iRacing wil steken. Had mijn abonnement even laten verlopen, omdat ik vind dat ik te weinig rijd om het naar mezelf te verantwoorden. Wel met de bedoeling om na een tijdje weer verder te gaan.

Vrijdag kreeg ik dus een mail dat iRacing het jammer vond dat ik mijn subscription had laten verlopen. En vandaag een mailtje met een aanbieding voor 2 jaar voor 89,50 dollar. Dus gelijk maar gedaan,
Misschien een tip, mocht je om een aanbieding verlegen zitten, kan best dat het beleid is om na een week een aanbod te sturen om met korting alsnog te verlengen. Lijkt me het proberen waard, als je best een weekje zonder kan..

Nu nog "sparen" voor een stuurtje, en toch maar kijken of ik een grotere monitor zal kopen. 17 inch laptop monitor is niet echt ideaal (understatement of the year). Ook omdat je de monitor niet heel dicht achter het stuur kunt zetten (er zit tenslotte een laptop in de weg...)

[ Voor 13% gewijzigd door Wild Chocolate op 22-04-2015 21:34 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond weer een toffe race gehad op Bristol. Was even verrast toen ik de server joinde, want de muren zijn zwart gemaakt en de reclame was vervangen. Geen referentie punten meer |:( .

Na een rondje of 30 was het ritme er weer. De (fixed)setup leek op een nacht setup, want die was vrij loose. Vond ik geen probleem :*)

Kwalificatie beide bochten een foutje en mocht van P4 vertrekken. P2 verprusts z'n start en rijd P5 na T2. Eerste yellow kwam na 5 ronden al. Niemand naar binnen, inside lane start. T1/2 prima door, maar P4 (ja hij), raakte loose en raakt mijn quarterpanel. Een aantal man over me heen en ik kon de pit opzoeken voor een lange repair. ;( .

Na m'n 4 min + repairs reed ik achteraan -10 laps. Even wennen aan de auto, want die was niet helemaal recht meer, maar kon de heren waar ik achter invoegde heel gemakkelijk volgen. Na een rondje of 20 ben ik ze dan ook gaan passeren en bleef dat ook doen zelfs tot voor in't veld. Ik was vrijwel de enige die heel gemakkelijk op de low line kon passeren.

Bij de yellow een wave around genomen en de yellow die daarna kwam snel gepit. Vandaar bleef het groen. Was iets te ongeduldig en probeerde iemand te vroeg in te gaan halen wat me duur kwam te staan omdat ik er door te vroeg te pushen nu 60 ronden nodig had (waarvan velen sidebyside) om erlangs te komen. Daarna weer redelijk vlot door de rest van het veld richting de leiders die ik in de laatste ronden nog zag knokken om de overwinning.

Geweldig die shorttracks! continue actie en wagens om je heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Zeker leuk die shorttracks! Alleen zo moeilijk om schadevrij te blijven :P

Zaterdagmorgen bij de NiS al na 20 rondes schade aan de voorkant omdat ik Dennis niet meer kon ontwijken die hard op de rem moest voor een crash voor hem. Uiteindelijk nog wel kunnen repareren, maar miste wel wat snelheid.

Uiteindelijk 11de geëindigd, Frank 9de en Dennis nog een mooie 6de plaats. Frank heeft nog een tijd 1ste gelegen, maar ook door wat schade iets terug gevallen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Barry heeft review gedaan van de AF (1u42min)

vergelijking tussen OSW, Bodnar en AF komen nog !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-10 22:58
Valt mij toch tegen na deze (overigens erg goede) review. De software valt mij tegen. Misschien is het gewoon niet voor mij. Al die effecten zou ik ook niet gebruiken en je eindigt gewoon met vergelijkbare settings als met een G25. En, ben ik de enige die niet van programmeur eigen venster themes houd? De flex in het stuur :N Deels lijkt het wel in de quick release hub te zitten. Het stuur zelf heb ik mij al eens over uitgelaten op het iRacing forum. Een cheap rommel stuur welke ik er niet op zou willen hebben. De stiksel naden, het hoge gewicht, de grootte van het stuur, de flex en waarschijnlijk ook de sterkte (zou het de welbekende gangsta-lean test doorstaan? metaalmoeheid ligt op de loer met pisbakkenstaal). Verder bevalt mij het idee van het ronde controllerboard dat op ingenieuze wijze draait over een stel contact pinnetjes ook niet. Hoelang blijft dat goed? En als hij dat ronddraait zie je dat het ook niet al te smooth gaat (onnodig extra weerstand). Overigens lijkt hier ook het geluid vandaan te komen wanneer het stuur draait.

Ik had er meer van verwacht voor 2000 euro. Nu is het wachten op de v2 of een concurrent :)

[ Voor 4% gewijzigd door glnk op 23-04-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/kartings22015.png
Het begint weer lekker weer te worden!

Tijd om weer eens te zoeken naar een leuke datum om te gaan karten. Met als afsluiter dan weer gezellig iets eten (bbq).
Afgelopen jaren was het elke keer een groot succes. We zullen ook proberen deze keer een leuke locatie uit te zoeken. Waarbij we dan weer een leuke (team?) race proberen te plannen. Als we een geschikte datum hebben gevonden dan zal er gekeken worden waar dat het beste kan worden gehouden. We gaan wel voor een buiten locatie en geen indoor baan.

Via de volgende link kan je aan geven wanneer je zou kunnen. Hou er rekening mee dat je vanaf 14:00 middags tot in de avond waarschijnlijk vrij moet houden.

Vul deze vragenlijst in!

Om alvast op de locatie voorruit te lopen hebben we al wat rond gekeken. Daarbij kwamen we in Lelystad wel een leuk arrangement tegen. Hier kan je een team race rijden waarbij we in teams van 2 man een race van 45 minuten doen.
Nu is het wel zo dat voor sommige Lelystad misschien niet echt centraal ligt en de afstand dan te groot punt word. Daarvoor vragen we jullie alvast in te vullen of je hier aan mee zou willen doen . Of als je niet van plan bent te karten aan te geven of je wel richting Lelystad zou rijden voor de meeting. We hebben minimaal 16 rijders nodig om een team race te doen. De prijs voor dit arrangement is 48 Euro per persoon.

Info over arrangement kan je hier vinden: Lelystad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
ingevuld :)

En lekker dichtbij voor mij dit keer :p Als het lelystad word :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
heb me weer aangemeld..... dit keer kom ik echt dan hoor! EERLIJK!!!

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:39

DutchDevil79

I race, therfore I am

btw Rudy en Fabian mogen niet bij elkaar in een team. >:) >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

themac1983 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:25:
heb me weer aangemeld..... dit keer kom ik echt dan hoor! EERLIJK!!!
Dan ga ik wel bij jou in het team, kan ik lekker de volle 45 minuten rijden :+

Heb het formulier ook ingevuld.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Linc schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:38:
[...]

Dan ga ik wel bij jou in het team, kan ik lekker de volle 45 minuten rijden :+

Heb het formulier ook ingevuld.
Ik vraag me zowiezo af of ik wel in een kart pas ondertussen :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Wie gaat er met mij in een team?

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
DutchDevil79 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:35:
Gewoon een minimaal team gewicht invoeren + IR ofzo :)

Persoon A + Persoon B >= minimaal team gewicht + IR/100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
themac1983 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:42:
[...]

+1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwa dat karten is heel leuk maar helaas heb ik en geen vervoer en vermoedelijk geen geld :'( En daarbij pas ik er waarschijnlijk toch niet in.

Betreffende iRacing, Ben momenteel heel erg aan het twijfelen of ik mijn nu weer nieuwe GT3 RS V2 ga verkopen en ervoor in de plaats een T500RS(2de hands) of T300 of G27 ga halen. Wat zouden jullie doen? GT3 verkopen of houden? Ik neig nu naar verkopen maar ik weet het niet. Voordeel van de Thrustmaster/Logitech's is dat ze omgebouwd kunnen worden tot quick release of het al soort van hebben... Pedalen hou ik op CSP's. Hier nog iemand hoe je die trouwens wat minder kan laten piepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Waarom wil je een quickrelease? Ik zou gewoon een G27 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
themac1983 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:42:
[...]

Ik haal je niet op dit jaar hoor Marc!!! :+

Ik heb het ook ingevuld, lekker in de buurt dit keer dan en niet paar uur rijden. >:)
Voorlopig kan ik alle data dus maar gewoon ingevuld, team race was twijvel geval maar als iedereen dat wil doen doe ik gewoon mee. (de gene bij mij in het team verliest dan wel verwacht ik gezien mijn race vorig jaar. :+ )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Ithric schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:07:
[...]

Ik haal je niet op dit jaar hoor Marc!!! :+

Ik heb het ook ingevuld, lekker in de buurt dit keer dan en niet paar uur rijden. >:)
Voorlopig kan ik alle data dus maar gewoon ingevuld, team race was twijvel geval maar als iedereen dat wil doen doe ik gewoon mee. (de gene bij mij in het team verliest dan wel verwacht ik gezien mijn race vorig jaar. :+ )
Ik kan jouw wel oppikken (als ik dan niet op kom dagen spring je gewoon alsnog in de auto :P) Ik heb dan als het goed is mijn gloednieuwe 308 SW met leren bekleding binnen ^^

EDIT: dinsdag gaan mijn meissie en ik tekenen voor het koophuis wat we op ogen hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door themac1983 op 23-04-2015 16:11 ]

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glnk schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:07:
Waarom wil je een quickrelease? Ik zou gewoon een G27 kopen.
Waarom ik een quick release zou willen is omdat ik het stuur wil kunnen veranderen en omdat ik het leuk vind om bezig te zijn met electra en dingen modden. Ook wil ik voor ATS en ETS graag een extra groot stuur en voor races een ander stuur. Voordeel van de T500/T300 is de 1080 graden draai. Als ik voor de T300/T500 zou gaan is dat met het F1 stuur wat ik dan zo wil modden dat er echt werkende rotary's inzitten bijvoorbeeld. Ook een SLI zou ik dan kunnen overwegen bijvoorbeeld.

Hoofdzaak is eigenlijk dat ik van Fanatec af wil en toch een goed stuur wilt hebben. CSW+stuur is mij gewoon te duur. Ook 2de hands.

Congrats Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
DutchDevil79 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:35:
-O-, dat was serieus de eerste keer ooit dat ik een kartrace gewonnen heb. Alle andere keren had ik wel een kart die te traag was of ik was te zwaar.

Dus Rudy, wij vormen gewoon een team! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Ik heb me ook ingeschreven. Lelystad is een leuk baantje en de laatste keer dat ik er was deden ze zelf al aan gewicht toevoegen bij de lichtere teams.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
FabiandJ schreef op donderdag 23 april 2015 @ 17:18:
[...]

-O-, dat was serieus de eerste keer ooit dat ik een kartrace gewonnen heb. Alle andere keren had ik wel een kart die te traag was of ik was te zwaar.

Dus Rudy, wij vormen gewoon een team! 8)
Waar maken we ons zorgen over? Of zijn er geen rechter bochten in Lelystad :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:03:
Mwa dat karten is heel leuk maar helaas heb ik en geen vervoer en vermoedelijk geen geld :'( En daarbij pas ik er waarschijnlijk toch niet in.

Betreffende iRacing, Ben momenteel heel erg aan het twijfelen of ik mijn nu weer nieuwe GT3 RS V2 ga verkopen en ervoor in de plaats een T500RS(2de hands) of T300 of G27 ga halen. Wat zouden jullie doen? GT3 verkopen of houden? Ik neig nu naar verkopen maar ik weet het niet. Voordeel van de Thrustmaster/Logitech's is dat ze omgebouwd kunnen worden tot quick release of het al soort van hebben... Pedalen hou ik op CSP's. Hier nog iemand hoe je die trouwens wat minder kan laten piepen?
Ik heb onlangs ook mijn GT3 verkocht en een T500 gekocht. Geen moment spijt van gehad! Rij met het GT stuur, F1 heb ik liggen maar nog niet gebruikt.

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:03:
Vervoer is meestal wel te regelen met andere members. Zal vast wel iemand uit de buurt wonen. Maar geld word wat lastiger ja. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
zijn jullie al eens in berghem geweest ( die hebben een 100 ronden race )
JoepW schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:21:
[afbeelding]
Het begint weer lekker weer te worden!

Tijd om weer eens te zoeken naar een leuke datum om te gaan karten. Met als afsluiter dan weer gezellig iets eten (bbq).
Afgelopen jaren was het elke keer een groot succes. We zullen ook proberen deze keer een leuke locatie uit te zoeken. Waarbij we dan weer een leuke (team?) race proberen te plannen. Als we een geschikte datum hebben gevonden dan zal er gekeken worden waar dat het beste kan worden gehouden. We gaan wel voor een buiten locatie en geen indoor baan.

Via de volgende link kan je aan geven wanneer je zou kunnen. Hou er rekening mee dat je vanaf 14:00 middags tot in de avond waarschijnlijk vrij moet houden.

Vul deze vragenlijst in!

Om alvast op de locatie voorruit te lopen hebben we al wat rond gekeken. Daarbij kwamen we in Lelystad wel een leuk arrangement tegen. Hier kan je een team race rijden waarbij we in teams van 2 man een race van 45 minuten doen.
Nu is het wel zo dat voor sommige Lelystad misschien niet echt centraal ligt en de afstand dan te groot punt word. Daarvoor vragen we jullie alvast in te vullen of je hier aan mee zou willen doen . Of als je niet van plan bent te karten aan te geven of je wel richting Lelystad zou rijden voor de meeting. We hebben minimaal 16 rijders nodig om een team race te doen. De prijs voor dit arrangement is 48 Euro per persoon.

Info over arrangement kan je hier vinden: Lelystad

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ja maar dan zijn de prijzen niet meer zo leuk (over de honder euro pp). In Lelystad is een schappelijke prijs om een keer een andere opzet te hebben bij onze jaarlijkse kart meeting.

[ Voor 9% gewijzigd door DutchDevil79 op 23-04-2015 20:21 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Laatst online: 21-08-2022
Heb me ook ingeschreven! Kan een aantal data niet ivm zelf karten maar meeste data kan ik wel gellukig! Nog nooit op de nieuwe baan van lelystad gereden maar ziet er leuk uit!

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

themac1983 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:11:
[...]
EDIT: dinsdag gaan mijn meissie en ik tekenen voor het koophuis wat we op ogen hebben.
Feli!

En karten, hmmm... Kost me weer een rib uit me lijf om die gasten om te kopen. Vorig jaar sprong Fabian in mijn kart !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:57

Niellie41

[object Object]

thijmennabuurs schreef op donderdag 23 april 2015 @ 21:20:
Heb me ook ingeschreven! Kan een aantal data niet ivm zelf karten maar meeste data kan ik wel gellukig! Nog nooit op de nieuwe baan van lelystad gereden maar ziet er leuk uit!
Als ik ook kan, ben ik bij Thijmen in het team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
woohooo op naar de volgende 1000 :)B :)B

5000ir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed gedaan Wim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gefeliciteerd Wim!
Netjes hoor *O* :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
iRacing staat in de Top 20 games (het is een SIM!) bij Eurogamer.net oOo
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2015/eurogamer_top20_iracing.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Laatst online: 21-08-2022
Niellie41 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 22:06:
[...]

Als ik ook kan, ben ik bij Thijmen in het team!
Doen we! :9

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 21:37:
[...]

Feli!

En karten, hmmm... Kost me weer een rib uit me lijf om die gasten om te kopen. Vorig jaar sprong Fabian in mijn kart !!!!
Nee dat was Eefde, daar was je kart stuk en de andere waarin je sprong wat één van de beste die ze hadden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik heb me ook aangemeld voor de meeting! :D

Ik heb het even ruim genomen. Er zijn een aantal data in juli die nog niet definitief vast zijn, maar waar ik nog wel een afspraak ga krijgen (omtrent de vierdaagse).

Ik hoop dat het gaat lukken er bij te zijn! :D

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Het gaat lekker met invullen van de vragenlijst. Al 19 man die iets ingevuld hebben. Maar er zit 1 bij die zijn naam niet heeft ingevuld. Die kan ik zo niet mee nemen bij bepalen wat en wanneer.

Hij heeft hem gister om 14:27 ingevuld net na posten van Joep hier (wil wel naar Lelystad maar gaat niet karten staat er).

[ Voor 15% gewijzigd door DutchDevil79 op 24-04-2015 07:57 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

FabiandJ schreef op donderdag 23 april 2015 @ 23:35:
[...]

Nee dat was Eefde, daar was je kart stuk en de andere waarin je sprong wat één van de beste die ze hadden :p
Dat was mijn story, niet die van Rudy toch?

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DirkT schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 08:35:
[...]
Dat was mijn story, niet die van Rudy toch?
Volgens mij is dat jouw story, bij mij wilde de tweede kart niet naar links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Voordeel van lelystad is dat het circuit er pas net staat. Alle karts zijn nog vrij nieuw. Toen ik er afgelopen jaar was zat er nog niet al teveel verschil tussen de karts.
Had wel moeite toen een meisje bij te houden. Maar ja die was er met haar eigen race overal en helm dus vermoed dat die daar vaker ree. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door DutchDevil79 op 24-04-2015 09:10 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb hem ook ingevuld, 2 keer, want de eerste keer was ik vergeten mijn naam in te vullen |:( (zojuist, dus ik was niet die gast van gisteren 14:27 :P)

Ik kan een aantal data wel, hopelijk valt het gunstig voor mij. Vorig jaar kon ik er niet bij zijn in verband met de zwangerschap van mijn vrouw die toen op z'n einde liep, hopelijk nu wel :D

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:12

Phydomir

Dennis

Als het qua datum uitkomt ben ik zeker weer van de partij.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Phydomir schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:07:
Als het qua datum uitkomt ben ik zeker weer van de partij.
Kan je invullen hey/ ;) ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Om een beetje inzichtelijk te maken wie er inmiddels zich hebben aangemeld hier een overzicht van de aangemelde rijders:
- JoepW
- -passy-
- DutchDevil79
- Wes46
- FabiandJ
- Scr33x0r
- FransJansen
- Themac1983
- DirkT
- Ramsho
- Linc
- Ithric
- NickThissen
- Ericjooo
- Headwave74
- PatrickPost1972
- thijmennabuurs
- W4rguy
- Arfman
- PhydomiR

En hier de huidige voorkeuren voor de data:
16: zaterdag 13 juni
15: zaterdag 25 juli
14: zaterdag 27 juni
14: zaterdag 11 juli
13: zaterdag 20 juni
13: zaterdag 04 juli
13: zondag 26 juli
12: zondag 21 juni
12: zondag 28 juni
11: zondag 12 juli
11: zondag 19 juli
10: zondag 05 juli
9: zaterdag 18 juli

We hebben 1 stem weggehaald (naast die van Arfman) die geen naam en nicknaam had ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik vervoer zou kunnen regelen voor dat karten zou ik evt wel foto's kunnen maken langs de baan, als dat gewaardeerd zou worden. Voor het karten zelf ben ik gewoon te groot/zwaar om niet achteraan te rijden :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 18:12

Phydomir

Dennis

I know. Maar dan bestaat er nog steeds de kans dat de meerderheid kiest voor en datum dat ik niet kan.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
http://formule1.nl/nieuws...portkanaal-sport1-racing/

Voor mensen die als nog te kort komen voor hun verslaving :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:20:
Als ik vervoer zou kunnen regelen voor dat karten zou ik evt wel foto's kunnen maken langs de baan, als dat gewaardeerd zou worden. Voor het karten zelf ben ik gewoon te groot/zwaar om niet achteraan te rijden :P
Er zijn meerdere die wat meer gewicht mee slepen en/of niet al te snel zijn. Er zijn altijd wel mensen op de baan te vinden die jou tempo rijden denk ik. En ook mooie uitdaging als jij bijvoorbeeld begint voor de tweede om alles weer in te halen. >:) >:)

Maar iedereen is welkom om te komen supporten en filmen/fotoos te maken. We sluiten ook af met een barbecue of etentje en dat is voor iedereen toegankelijk. ;) Het is ook namelijk een leuke bijeenkomst om eens lekker te kletsen over sim racen.

[ Voor 17% gewijzigd door DutchDevil79 op 24-04-2015 13:40 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchDevil79 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:38:
[...]

Er zijn meerdere die wat meer gewicht mee slepen en/of niet al te snel zijn. Er zijn altijd wel mensen op de baan te vinden die jou tempo rijden denk ik. En ook mooie uitdaging als jij bijvoorbeeld begint voor de tweede om alles weer in te halen. >:) >:)

Maar iedereen is welkom om te komen supporten en filmen/fotoos te maken. We sluiten ook af met een barbecue of etentje en dat is voor iedereen toegankelijk. ;) Het is ook namelijk een leuke bijeenkomst om eens lekker te kletsen over sim racen.
Ja dat is waar maar dan zit ik nog met de financiën helaas. En inderdaad leuke bijeenkomst. Daarom ook het voorstel om te komen maar dan met mijn camera's langs de baan te gaan staan en mooie foto's te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

glnk schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:47:
Valt mij toch tegen na deze (overigens erg goede) review. De software valt mij tegen. Misschien is het gewoon niet voor mij. Al die effecten zou ik ook niet gebruiken en je eindigt gewoon met vergelijkbare settings als met een G25. En, ben ik de enige die niet van programmeur eigen venster themes houd?
Dit punt ben ik grotendeels met je eens. Het lijkt mij dat die SimCommander software echt tussen iRacing en je stuur zit en allerlei FFB effecten gaat aanpassen. Zo kun je bijvoorbeeld road bumps helemaal wegfilteren. Waarom zou je dat willen? Ik wil gewoon zo realistisch mogelijke FFB, niet wat realistisch "lijkt". Daarnaast ziet die software er inderdaad ook niet uit.

Ik heb het filmpje nog niet gezien dus verder kan ik er niet zoveel over zeggen. Mensen zijn er wel razend enthousiast over dus tja ... het is het overwegen waard om voor de helft van het geld een OSW stuur zelf in elkaar te solderen, als je dat kunt/wilt. Voorlopig hou ik het nog wel bij mijn huidige stuur in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Arfman schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 14:15:
[...]

Dit punt ben ik grotendeels met je eens. Het lijkt mij dat die SimCommander software echt tussen iRacing en je stuur zit en allerlei FFB effecten gaat aanpassen. Zo kun je bijvoorbeeld road bumps helemaal wegfilteren. Waarom zou je dat willen? Ik wil gewoon zo realistisch mogelijke FFB, niet wat realistisch "lijkt". Daarnaast ziet die software er inderdaad ook niet uit.

Ik heb het filmpje nog niet gezien dus verder kan ik er niet zoveel over zeggen. Mensen zijn er wel razend enthousiast over dus tja ... het is het overwegen waard om voor de helft van het geld een OSW stuur zelf in elkaar te solderen, als je dat kunt/wilt. Voorlopig hou ik het nog wel bij mijn huidige stuur in ieder geval :)
Gister het filmpje bekeken, maar wat mij nog het meeste opviel, is het stuur zelf.

Het zal ongetwijfeld werken, en wellicht dat je het niet merkt tijdens het rijden, maar persoonlijk vind ik het er heel erg cheap uitzien. Het quick release systeem heb ik ook mijn twijfels over, vooral de electronica. Dit gaat gewoon stuk denk ik met die connectors.
En ik mis een draai knop voor de rem balans/F-boxen :p

En ik schrok echt van de flex in het stuur. Nu zal een gedeelte van de rig zelf komen, maar met zijn Momo mod stuur vond ik dat er nog veelste veel flex is in de Motor/hub.

Maar ik moet/mag uiteraard niet klagen als Fanatec eigenaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

jullie willen realistische ffb, er zijn er ook zat die alleen willen winnen, en als roadbumps tegenwerken, die dan gewoon uit willen zetten. Ik zou het zelf ook niet doen, maar voor ieder wat wils natuurlijk. Je hoeft het niet te gebruiken, het kan wel. Barry zei zelf in de video dat hij ook alle extra dingen van simcommander voor het stuur niet gebruikt, en gewoon vertrouwt op de ffb van iracing.

Ik moet wel zeggen na de video dat ik benieuwd ben naar de vergelijkingsvideo tussen de AF, bodnar en OSW. Ik kon hem niet echt betrappen op het enthousiasme wat ik wel zag in bv. de video's over de heusinkveld pedalen, en ik twijfel dan ook over hoe goed hij het stuur vindt.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vet, ik heb me ook ingeschreven voor de meeting, karten + bbq! Lijkt me gezellig en leuk jullie eens te ontmoeten :D

Misschien moeten we op iRating 2 potjes maken en dan teams loten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Enige wat ik bijv. tegen zo'n OSW heb is dat je alles zelf moet doen, als ik dat ding naar Heusinkveld zou kunnen brengen bijv (ik woon toch in Groningen) en zij zetten dat ding in elkaar, dan zou dat een prima oplossing zijn, maar om nou zelf dat te doen?

Ik ben redelijk technisch van begrip, maar meestal brand ik mijn handen niet aan dit soort dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat is ook mijn grootste probleem. Voor de OSW moet je allerlei spullen van de andere kant van de wereld laten shippen, en dan nog zelf aan het solderen. Daarnaast is het grotendeels afhankelijk van het developmentwerk van Bernhard Berger dus als hij er geen zin meer in heeft, of er overkomt hem iets, ben je ook uitgekakt volgens mij. Het is allemaal nog net iets teveel houtje-touwtje voor mij, maar als er iemand komt die OSW's commercieel gaat aanbieden (dus kant en klaar) kan het echt een goed alternatief worden.

@Escue: zo leuk is het allemaal niet hoor, wij zijn best rare gasten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Scr33x0r schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 14:49:
Enige wat ik bijv. tegen zo'n OSW heb is dat je alles zelf moet doen, als ik dat ding naar Heusinkveld zou kunnen brengen bijv (ik woon toch in Groningen) en zij zetten dat ding in elkaar, dan zou dat een prima oplossing zijn, maar om nou zelf dat te doen?
Als je genoeg geld meebrengt wil Heusinkveld het vast wel doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 15:02:
[...]

Als je genoeg geld meebrengt wil Heusinkveld het vast wel doen. ;)
Nou, als ze er 400-500 boven op de inkoopsprijs doen dan ben ik denk ik nog wel bereid dat betalen ook :) nog steeds beter dan een accuforce laten shippen van 1750 + import shizzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Mijn registratie voor de BBQ/Kart is dit jaar wel onder voorbehoud helaas. Ben druk in de weer met voorbereidingen voor ons nieuwe huis, en zomaar een weekend dag missen is dan helaas niet altijd even handig.

Hoe eerder de dag is, hoe meer kans er is dat ik wel kan :)

offtopic:
Is er niet een stuurtjestopic voor deze discussie :+

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:13
ik hoef helaas weeeer niks in te vullen want ja Juni is weer einde kwartaal dus zal er waarschijnlijk weer niet bij zijn

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de loop van volgende week weet ik of ik kan.

@deni :N :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Arfman schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 14:15:
[...]

Tja er is een reden waarom die sc4 software er tussen zit. Iracing ffb is gemaakt voor g25 stuurtjes en de damping die logitech in de firmware steekt. Waardoor als je de ffb niet filtert sommige feedback je armen pijn doen. Neem nu bv de oscalatie van de ffb bij bv de dw12 in de pits. Er is duidelijk gebleken dat de simxperience foundation feedback duidelijk een meerwaarde heeft maar echt niet out of the box is :(

Ooh en ik ben er niet bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:20:
ermm.. 130 KG schoon aan de haak hier :P ik doe gewoon net of het mario kart is :P

edit: kom btw net van ING vandaan. die willen blijkbaar geen geld verdienen ofzo... RUIM 1% boven de concurentie voor 10 of 20 jaar vast bij een hypotheek.. laat maar dan :P

[ Voor 17% gewijzigd door themac1983 op 24-04-2015 18:36 ]

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

themac1983 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 18:33:
[...]

ermm.. 130 KG schoon aan de haak hier :P ik doe gewoon net of het mario kart is :P
Doe er voor mij waarschijnlijk nog maar 20-30kg bij :( Moet ik hard wat aan gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Kreeg net een uitnodiging voor de presentatie met Olav Mol en Max in de Kartfabrique volgende week ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
derx666 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 14:29:
jullie willen realistische ffb, er zijn er ook zat die alleen willen winnen, en als roadbumps tegenwerken, die dan gewoon uit willen zetten.
Ik kan mij niet voorstellen dat je daarmee sneller bent. Je wil toch voelen wat er gebeurt met de auto en als er een nasty bump zit kun je misschien beter een andere lijn nemen ipv negeren, de forces uitzetten en eroverheen vliegen. Maargoed iedereen heeft daar een ander idee bij. Misschien is het handig voor de oval racer :P

Oh en betreft dat karten, de echte mannen gaan gummen op Circuit Park Zandvoort:
http://www.gummen.org/for...ag-xx-xx-2015!!-17-19-uur

8)

[ Voor 14% gewijzigd door glnk op 24-04-2015 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Arfman schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 14:59:
Dat is ook mijn grootste probleem. Voor de OSW moet je allerlei spullen van de andere kant van de wereld laten shippen, en dan nog zelf aan het solderen. Daarnaast is het grotendeels afhankelijk van het developmentwerk van Bernhard Berger dus als hij er geen zin meer in heeft, of er overkomt hem iets, ben je ook uitgekakt volgens mij. Het is allemaal nog net iets teveel houtje-touwtje voor mij, maar als er iemand komt die OSW's commercieel gaat aanbieden (dus kant en klaar) kan het echt een goed alternatief worden.

@Escue: zo leuk is het allemaal niet hoor, wij zijn best rare gasten :+
Sinds wanneer is de tweaker bang om een paar kabeltjes te solderen? Zo moeilijk kan het niet zijn om zoiets in elkaar te zetten. Als het maar duidelijk is wat je precies nodig hebt. OSW spreekt mij zeker aan en ik blijf het in de gaten houden. Het is voor mij nog te vroeg om ermee aan de slag te gaan. Ik vraag me alleen af hoe betrouwbaar zo'n setup is en vooral aan de software kant.

Het scheelt ook een abonnement op de sportschool
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=UFSrlOeRWMI]

[ Voor 4% gewijzigd door glnk op 24-04-2015 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
:-( Richmond

Dat ging niet helemaal goed. Na een klein tikje raak ik in een slip. Dan bevind ik me vervolgens op een ijsbaan. Neem de persoon achter me mee, en daarna komt het hele veld er nog even op rijden :N

Heel fijn, tweede split met start nummer 2, gevolg -101 iRating en de race voor een hoop mensen verpest. -O-

Vanavond nog een poging. Dus mensen pas op!

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

The_FrankO schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 14:09:
:-( Richmond
[video]
Dat ging niet helemaal goed. Na een klein tikje raak ik in een slip. Dan bevind ik me vervolgens op een ijsbaan. Neem de persoon achter me mee, en daarna komt het hele veld er nog even op rijden :N

Heel fijn, tweede split met start nummer 2, gevolg -101 iRating en de race voor een hoop mensen verpest. -O-

Vanavond nog een poging. Dus mensen pas op!
Zuur. In de replay lijkt het zelfs een ghost-contact... Ik zou niet zeggen dat je hem raakt (bij de replay van buitenaf iig).

Succes vanavond!

My iRacing profile | Strava

Pagina: 1 ... 55 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.