PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Tja, Charlotte heeft ook wel een hoog speedway-gehalte hoorVerwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 23:06:
Wie heeft er nu een superspeedway nodig voor een big one.![]()
[video]
@1:10.0
@ 0:57.40 het ongeluk. Moet alleen wel de GT rijder de schuld geven. Dat is gewoon dom insturen vind ik
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Verwijderd
Ik zou zeggen dat die GT hem onderhand wel zou moeten zien. Op het moment dat hij instuurde zat de lmp er al iets voor.-PassY- schreef op donderdag 16 april 2015 @ 19:27:
[video]
@1:10.0
@ 0:57.40 het ongeluk. Moet alleen wel de GT rijder de schuld geven. Dat is gewoon dom insturen vind ik
Wel heerlijk hoe die rijder los gaat
Zouden ze in meer klasses moeten toelaten/doen. Met name F1
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Nog bedankt ervoor, straks eens even een mailtje richting support sturen.Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:39:
Als je m'n replay nodig hebt als voorbeeld hoor ik 't wel. Als het heel concequent op de maandag is is iRacing zelf misschien wel geinteresseerd om die sessie en verbinding eens extra onder de loop te nemen aangezien het nu niett heel reproduceerbaar is (al zijn het wel vaak dezelfde mensen) Richard blinkt ook ook regelmatig als ik het me goed herinner.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=pfGN8jzybTI]
Ik snap overigens niet waar jullie zo over zeuren altijd, valt toch best mee?

[ Voor 6% gewijzigd door Red Baron op 17-04-2015 12:21 ]
Er is inderdaad weinig mis met jouw replay, die van die andere replay heeft wat connection issuesRed Baron schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 12:18:
[...]
Nog bedankt ervoor, straks eens even een mailtje richting support sturen.
[video]
Verwijderd
't zijn volgens mij wel hele vervelende dingen om op te lossen. Het zou ook zomaar aan de tussenliggende internet infrastructuur kunnen liggen en dan kan iRacing er helemaal niets aan doen.Hoogie2004 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:06:
[...]
Er is inderdaad weinig mis met jouw replay, die van die andere replay heeft wat connection issues
Mijn replay geeft overigens hetzelfde beeld, Paul.Red Baron schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 12:18:
[...]
Nog bedankt ervoor, straks eens even een mailtje richting support sturen.
[video]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Waarin ze je wel kunnen helpen is het pad bloot te leggen zodat je weet welke servers je moet gaan pingen/tracen.
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Het zal in ieder geval voor een groot deel afhangen van de welwillendheid van je ISP
Verwijderd
Gaten laten vollopen en losknippen.Speedy55 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 16:27:
Wie gaat er dan ook in Groningen wonen, met al die gaten in de grond etc....
Volgens mij is het al enige tijd zo dat die NL servers ook meedraaien voor de races en ik daar dus ook regelmatig op race in de IMSA (WCS is altijd US).DirkT schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 16:14:
Grote kans dat het dus ligt aan het pad dat je in Nederland hebt. De races van WCS en/of IMSA zullen wellicht gehost worden in Amerika of Australie.
Het zal in ieder geval voor een groot deel afhangen van de welwillendheid van je ISP
En omdat ik juist daar nooit gezeur hoor is het natuurlijk wel appart dat het op maandagen wel gebeurt.
Dus wellicht gebruiken ze verschillende servers voor official en hosted races wie weet.
Maargoed aangezien derx666 destijds ook al dingen voor mij monitorde (en dat nog steeds doet) zag ik dat er afgelopen maandag een lichte verhoging in zat qua ping-tijden.
De maandag ervoor veel meer, maar opvallend genoeg weer net niet tijdens de races zelf (Caddy op Summit Point). Toen blinkte ik geloof ik ook?
Deze tool kan je gebruiken of isp uw paketten tegen houdt naar server
http://www.measurementlab.net/tools/shaperprobe
[ Voor 38% gewijzigd door dabelg op 17-04-2015 20:18 ]
Wel jammer dat er minder deelnemers dan anders zijn, er is maar af en toe genoeg voor 2 splits.
Moet nog even goede setup/hoeken etc vinden, maar wel gaaf
Ja hij is fijn!Martinoes schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 22:06:
Skip op VIR is een sr goudmijn, 15 laps met 1 offtrack, +0,20![]()
Wel jammer dat er minder deelnemers dan anders zijn, er is maar af en toe genoeg voor 2 splits.
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

DSD FTW!

Prachtig ding

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Zoals sommigen weten zijn een aantal nieuwelingen in januari begonnen zich voor de bereiden op de 24h van spa in augustus. Vanavond staat de 3 uurs-race van Road America.
We hebben inmiddels vier mensen in ons team. We gaan dus met twee auto's rijden.
Vorige keer hadden we helaas een DSQ (na 17 inc's).
Vanavond staat het inc limiet op 30. Ik ben benieuwd wat ons dat gaat leveren.
Vorige keer zaten we in de middelste split van de drie. We gaan het meemaken
All-Round nerd | iRacing Profiel
Daarstraks voor het eerst sinds heeeeel lang een protest ingedient. Gister in de F1 practice een opmerking gemaakt naar iemand dat ie beter de remmen vast kan houden als ie gespint was. Dat viel kennelijk niet zo goed, want de eerstvolgende keer (we reden samen de pits uit) ging ie voor m'n neus vol op de rem staan. Dat 1e foutje boeit me niet, maar bij zo'n 2e actie ben ik er wel snel klaar mee. Zal wel bij een waarschuwing blijven, maar toch.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
Succes mannen!w4rguy schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 18:18:
Vanavond is het weer zo ver! Blancpain Endurance series.
Zoals sommigen weten zijn een aantal nieuwelingen in januari begonnen zich voor de bereiden op de 24h van spa in augustus. Vanavond staat de 3 uurs-race van Road America.
We hebben inmiddels vier mensen in ons team. We gaan dus met twee auto's rijden.
Vorige keer hadden we helaas een DSQ (na 17 inc's).
Vanavond staat het inc limiet op 30. Ik ben benieuwd wat ons dat gaat leveren.
Vorige keer zaten we in de middelste split van de drie. We gaan het meemaken
zit je een week te oefenen
Werd nog wel spannend op het einde. Met nog een half uur racen zat ik op 25 inc. dus moest uiterst voorzichtig gaan rijden om geen DSQ te krijgen
Omdat we ons met 4 man voorbereiden op de 24h van spa hebben we ons opgesplitst in 2 teams. We zaten beiden in de middelste split.
Team 1 (Andy Crol en Martijn Joon) hadden goed gekwalificeerd mid-pack. In de tweede ronde was er een spelbreker in een Ford die het nodig vond (om welke reden dan ook) om op een recht gedeelte op zijn rem te trappen. Team 2 (Simon Steenstra en ikzelf) reden er toen vlak achter. Simon kon het niet voor remmen en we hadden contact. Verder had dit geen gevolgen voor de rondetijden (gelukkig).
Rond rondje 16 was een auto van de baan af gegaan en wilde bij T4 er weer op. Hij reed al op het asfalt, onze auto links er van en die andere auto stuurt ineens de bocht in. Onze auto werd rechts achter geraakt, spinde en kwam in de muur. Kostte 3 minuten repair time en 1 tot 2 seconden per rondje, maar zo is de race uitgereden. Uiteindelijk gefinisht op een mooie 19e plek!
Team 2 (Simon Steenstra en Gerrit Kortlever) was iets minder fortuinlijk. Al in de running lap voor de start finish dacht iemand tussen ons en de auto rechts van ons te kunnen om in te halen (wat niet mag voor de start/finish streep). Hij kreeg geen ruimte van de auto rechts van ons, knalde rechts in de muur en kwam terug de baan op. Hij schoof nét achter ons langs. Geen contact dus we konden door. Vervolgens door een rem test konden we het niet voorremmen en maakten we helaas wel contact met onze andere auto. Verder geen gevolgen. Een paar rondes later remde een auto voor T4 héél laat voor ons. Simon remde en ging iets te vroeg op het gas. Wielen rechts in het gras, spin en in de muur. Resultaat: 15 minuten repair time. Gekozen om geen quick repair te gebruiken voor het geval er iets ergers nog zou gebeuren. 20 minuten voor de rijderswissel plofte de motor. De repairs waren blijkbaar niet voldoende. Toen wel de quick repair moeten gebruiken. Simon heeft nog 20 minuten door gereden en toen de rijderswissel. Toen ikzelf eenmaal in de auto zat een prima eerste stint gereden. Constante tijdens, slechts 1 off-trac, verder geen gekke dingen. Tot ik de apex miste in T5, spinde en de auto in de muur parkeerde. Resultaat: 40 minuten repair time. We konden 10 minuten voor de finish nog naar buiten. Even extra op de temperatuur gelet van de auto en zo de finish gehaalt. Uiteindelijk 29e geworden.
Nu gaan we ons gelijk voorbereiden op de volgende race. Over 3 weken zijn we er weer bij op Monza.
Misschien dat ik morgen nog een keer de 3h op Road America rijd. Even kijken hoe het uit komt.
Jammer dat er her en der wat tegenslagen waren.
Ik en Arno slaan de komende 2 over, Silverstone had ik wel zin in eigenlijk maar wil ook naar WEC Spa. (keuzes maken hé)
Dus hopelijk Brands Hatch er weer bij en daarna Monza, is op zich een leuke serie en je doet er wel veel ervaring mee op.
Vandaag gaan Andy en ik het gewoon nog een keer proberen. Over 6 minuutjes kwalificeren!JoepW schreef op zondag 19 april 2015 @ 07:16:
Leuk om zo uitgebreid jullie verrichtingen te lezen!
Jammer dat er her en der wat tegenslagen waren.
maar 12 auto, waarvan 5 CSpec. Beetje klein veld, maar ik wil F1 kijken zo, dus de 16:45 en later races laat ik deze keer schieten.
Maar weer een super leuke race gehad
En mijn voorbanden waren na 70m op 50%
Het eerste dat opviel was dat er een stuk minder teams waren ingeschreven. Dit keer maar 2 splits, we kwamen in de tweede split terecht.
Andy begon super te kwalificeren en uiteindelijk startten we als 9e. De eerste en tweede stint was niets op aan te merken. 1 inc, en verder niks spannends. Auto's die om ons heen fouten maakten en zo kropen we naar voren tot de 7e positie!
Na de rijderswissel bleek dat ik een stuk minder pace had dan Andy. Waar andy constant 2.10 reed, deed ik het constant rond 2.11. Ik maakte twee keer een fout waarbij mijn banden op het gras stonden bij het aanremmen wat uiteraard in een spin resulteerde. Langzaam verloren we wat posities maar niets schrikbarend snel dankzij de afstand die ontstaan was.
In ronde 62 ging het echtger fout. In T4 ging een auto vlak voor ons de fout in. Hij spinde naar links, ik wilde er rechts voorbij maar hij corrigeerde en kwam terug naar rechts toe. Ik dook met onze auto bij hem zijn deur in. Snel een tow gepakt, quick repair en we konden na 2.5 minuut vertraging weer rijden. Het voordeel dat we hadden was dat het bijna tijd was om de pitstop te maken. We konden dus vanaf de crash tot het einde in 1 keer door rijden. We kwamen terug de baan op in de 14e positie.
Nadat andere auto's nog wat fouten maakten konden we langzaam 2 plekjes naar voren op schuiven. De laatste paar rondes rustig uitgereden en gefinisht op een nette 12e positie.
Wij kijken tevreden terug op dit hele weekend! Over 3 weken is de volgende race voor ons, De Blancpain Endurance Series op Monza!
Toch gemengde gevoelens omdat ik wel een p1 kon hebben.
Lap 5 wordt ik vanvoor geraakt omdat iemand rempunt mist T1 doorschiet en vol op mijn neus komt. Omdat dit zo vroeg in de race gebreurde. Besloten met schade en een gebrek aan topsnelheid toch door te rijden. Terug kunnen opwerken naar p4 waarbij p3 echt begint te vededigen als gek met waven en brakechecken midcorner. Na veel tijd verlies veremd p3 zijn eigen T1 en kan ik p3 pakken voor 5 ronden want daar komen de pitstops. Totaal niet wetend dat er fast repairs zijn 12sec extra in pits gezeten

Wel leuke race gehad !!
Ik ben toegetreden tot het NAB Racing Team en afgelopen zaterdag mijn eerste Endurance race gedaan samen met Andy in het team.
Ik wou alle drie de heren (Simon, Andy en Gerrit) even bedanken voor hun warme welkom bij het team. En de GOT community want dankzij jullie heb ik de afgelopen weken zoveel geleerd over iRacing en ben ik met deze mensen in contact gekomen. Ik heb onwijs veel plezier gehad in de race op Road America en kijk nu al uit naar de volgende race!

En let op de tweede heat is op een andere layout!!
[ Voor 17% gewijzigd door JoepW op 20-04-2015 09:44 ]
-PassY- schreef op zondag 19 april 2015 @ 16:29:
70m van Silverstone overleeft
maar 12 auto, waarvan 5 CSpec. Beetje klein veld, maar ik wil F1 kijken zo, dus de 16:45 en later races laat ik deze keer schieten.
Maar weer een super leuke race gehadEerste 7 ronde met iemand die veel sneller was. Kwam waarschijnlijk door de brandstof, want hij stopte 5-6 rondes eerder.
En mijn voorbanden waren na 70m op 50%Merk je wel
Misschien toch maar meer op tires management gaan concentreren in de langere races
ging lekker, tot ik mijn rem punt mis door de extra snelheid denk ik. Daarna was het 3s. Nog terug gekregen tot 2s, maar daarna waren de bandjes toch echt op
/edit: Dat is de "nieuwe" indy car toch Joep? Heb namelijk alleen de oude

[ Voor 4% gewijzigd door -PassY- op 20-04-2015 09:48 ]
Oh boy...JoepW schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:43:
En let op de tweede heat is op een andere layout!!
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Snap die gast echt niet hoor.. Beetje alle bruggen verbranden achter je.. maarja.. het geeft weer een vermakelijk topicdabelg schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:18:
mmmm die Mark Hewitt toch lol.
Waro?themac1983 schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:00:
[...]
Snap die gast echt niet hoor.. Beetje alle bruggen verbranden achter je.. maarja.. het geeft weer een vermakelijk topic
Hij had zijn Irating "Gedoneerd" maar is daarna wel team races gaan rijden met 300 irating..
en ipv zijn excuses aanbieden ofzo, grote bek naar iedereen geven die het niet zo netjes vindt.
[ Voor 24% gewijzigd door themac1983 op 20-04-2015 12:27 ]
dit denk ik? Zit op werk, dus even snel gelezen.
Maar ik vermoed dat Mark iets gedaan heeft waar veel mensen een probleem mee heeft. IR laten zaken, en zo in een lagere split de race winnen. Gok ik.
yep en dan op blog zetten hoe gemakkelijk hij blancpain endurance race won (precies of hij topsplit gewonnen had-PassY- schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:26:
http://members.iracing.co.../125/3310153.page#8902293
dit denk ik? Zit op werk, dus even snel gelezen.
Maar ik vermoed dat Mark iets gedaan heeft waar veel mensen een probleem mee heeft. IR laten zaken, en zo in een lagere split de race winnen. Gok ik.
Inderdaad....Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:51:
Is dat iRating verlagen niet tegen de sporting code?
En hier het resultaat van Mark zijn acties: http://members.iracing.co...reerStats.do?custid=53887
Kans is groot dat ie een ban krijgt.
Zijn YouTube en Twitter account zijn verwijderd.
[ Voor 11% gewijzigd door Niellie41 op 20-04-2015 12:54 ]
Maar ik had mark best hoog zitten, maar wat een prutser.
Dan nog snap ik ook niet helemaal waar iedereen zich zo druk over maakt verder, maar dat zal wel aan mij liggen
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik ben enkel verbaasd. Kan me er echt niet druk om maken.Red Baron schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:03:
....Dan nog snap ik ook niet helemaal waar iedereen zich zo druk over maakt verder,.....
Raar, want hij had toch wat volgers op youtube en ik vermoed dat hij daar ook wat uit verdiende. Zijn gedrag verbaast me wel niet na een eerdere aanvaring met een teammaat van mij.
Helaas hadden we gisteren wat pech, carter pan stuk gereden op een putdeksel op de een na laatste proef. Was jammer want top 3 zat er wel in (11 man in mijn klasse).
Filmpje van de powerstage waar wij de 3e tijd hadden:
YouTube: Rally van Putten 2015 KP5 (Powerstage) onboard E30 Slob Motorsport
NiceLinc schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:23:
....Filmpje van de powerstage waar wij de 3e tijd hadden:
Jammer van de carter pan.
Nu hij toch stopt/ban/etc etc vind ik dat GoT3 #99 hun plek mag/moet innemen in de NEO
Ik ben er ook denk ik niet vanavond. Heb alleen de oude indy wagen. En geen zin om een nieuwe auto aan te schaffen.
Ik denk dat Richard, Martin en Jürgen daar niet akkoord mee zullen gaan-PassY- schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:48:
zo, gelijk maar even de plek van Mark hewitt in de Neo opgeeist in het topic
Nu hij toch stopt/ban/etc etc vind ik dat GoT3 #99 hun plek mag/moet innemen in de NEO
Ik ben er ook denk ik niet vanavond. Heb alleen de oude indy wagen. En geen zin om een nieuwe auto aan te schaffen.
Nu vraag ik me af, hangt de registratie af van de teammanager of van het team of hoe zit dat? Bijvoorbeeld, ik ben teammanager voor Fenix Motorsports #64, maar ik haak zelf af. Kunnen mijn teammaats dan gewoon mijn inschrijving overnemen of zijn ze dat dan kwijt? Niel?
dan hebben die pechThiJor schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:53:
[...]
Ik denk dat Richard, Martin en Jürgen daar niet akkoord mee zullen gaan![]()
Nu vraag ik me af, hangt de registratie af van de teammanager of van het team of hoe zit dat? Bijvoorbeeld, ik ben teammanager voor Fenix Motorsports #64, maar ik haak zelf af. Kunnen mijn teammaats dan gewoon mijn inschrijving overnemen of zijn ze dat dan kwijt? Niel?
correct me iḿ wrong, maar volgens mij maakt het niet uit dat de team managerniet rijd. Als de rijders zich tijdens de race maar aan de tijd regels houden.
Joep was bv de managervan het hpd team, maar heeft 0 gereden in de races. dacht ik
Verwijderd
Dus als Joep bridgen interessanter gaat vinden, dan zijn er ineens 8-12 man hun stoeltje kwijt? Lijkt me niet. Nieuw team aanmaken met dezelfde naam zonder Hewitt en hop door.-PassY- schreef op maandag 20 april 2015 @ 18:26:
[...]
dan hebben die pech
correct me iḿ wrong, maar volgens mij maakt het niet uit dat de team managerniet rijd. Als de rijders zich tijdens de race maar aan de tijd regels houden.
Joep was bv de managervan het hpd team, maar heeft 0 gereden in de races. dacht ik
Jij kan GoT99 toch wel kwalificeren op snelheid Passy!
VetLinc schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:23:
Filmpje van de powerstage waar wij de 3e tijd hadden:
Begin nu ook een beetje de notes te begrijpen na wat onboard filmpje van jouw.
Daar had ik niet over na gedachtVerwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 18:52:
[...]
Dus als Joep bridgen interessanter gaat vinden, dan zijn er ineens 8-12 man hun stoeltje kwijt? Lijkt me niet. Nieuw team aanmaken met dezelfde naam zonder Hewitt en hop door.
Jij kan GoT99 toch wel kwalificeren op snelheid Passy!
En ja, ik ga zeker een poging voor wagen

Eerst maar eens afwachten hoe de regels zullen zijn
[ Voor 48% gewijzigd door -PassY- op 20-04-2015 19:04 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Verwijderd
Dat dacht ik 4 jaar terug ook. Kom nog altijd nog 29 punten te kort. Wel een voordeel om m'n iR en SR uit m'n hoofd te kennen
Remde iets te hard dus ging al slingeren en toen zat Eric achterin. (neem je niks kwalijk hoor was deels denk ik mijn schuld)
Toen pit in gegaan en limter eraf bij wegrijden en weer de pit in voor 15s straf en toen had ik eigenlijk al geen zin meer.
Ach ja shit happens, op naar de volgende maar niet vanavond meer.
[ Voor 3% gewijzigd door Ithric op 20-04-2015 21:36 ]
van p9 naar p5 gereden.
tweede race helaas eigenlijk in de eerste bocht al klaar door een beetje een vage contact.
Me spotter zei niks maar stuurde toch niet helemaal in maar kreeg toch contact met maykel.
leek op de replay meer op een lag contact.
daarna zelf me race vergooit bij een domme actie op martijn. sorry was een beetje een dive bomb.
Dat was wel beetje raar ja. Schrok toen ik bovenin ineens 4x zag staan, maar was blij dat ik er geen schade aan over hield. Wel jammer voor jouthijmennabuurs schreef op maandag 20 april 2015 @ 22:04:
tweede race helaas eigenlijk in de eerste bocht al klaar door een beetje een vage contact.
Me spotter zei niks maar stuurde toch niet helemaal in maar kreeg toch contact met maykel.
leek op de replay meer op een lag contact.
2e race bijna hele race aan de leiding geleden, met dan aan Robert die de mensen achter me vakkundig weghield
Xbox
Race 1 redelijk foutloos gereden naar mijn normen.
Race 2 totaal vergeten. volgende keer beter
mvg
Bram
De 2de race startte ik van de 2de plek achter Robert, die veel harder remde voor de hairpin, waardoor ik in het gras kwam en een hoop plekken verloor. Vervolgens maakte ik een blunder in T1 enkel ronden later en terwijl ik nog bezig was de auto op te vangen op de baan ontweek Martijn me netjes enkel ging hij daardoor van de baan af... Gelukkig zonder schade. Sorry nog Martijn.
En daarna ging het hard bergafwaarts. Gewoon domme fouten en klaar was ik.
Leuke combo, maar niet om te racen vond ik.
De stand is ook bijgewerkt: http://tournaments.iracin...namentResults.aspx?tid=33
Morgen weer skippen en volgende week weer eens driften met de Mustang
[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 20-04-2015 23:06 ]
zal zodra wel Hd zijn
https://www.youtube.com/watch?v=bveuXQzlzxY
Heb een tijdje achter je gereden, en je was goed onderweg. Paar kleine foutjes, maar dat deden de meeste welTkillaB schreef op maandag 20 april 2015 @ 23:03:
Hallo allemaal!
Race 1 redelijk foutloos gereden naar mijn normen.
Race 2 totaal vergeten. volgende keer beter
mvg
Bram
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Race 1:
Gekwalificeerd als 5de en na een nette start op die plek blijven hangen. Echter inhalen op deze baan was niet echt te doen. Dus was het treintje rijden maar de auto/baan combinatie had al je aandacht nodig waardoor het niet saai werd. Uit eindelijk nog wel P4 gepakt doordat Dennis een foutje maakte. Kon op het einde ook nog even richting Dirk rijden maar kon niet meer echt aandringen bij hem.
Race 2:
Met reversed grid als 6de gestart. Waarbij ik na wat schermutselingen achter Robert zat op p3. Merkte dat ik wel sneller was maar vind maar is een plekje om er voorbij te komen. Uit eindelijk maar geprobeerd fuel te saven. Wat Paul ook al achter mij deed. Ik kwam echter tegen einde erachter dat ik net een rondje tekort ging komen. Toen Robert voor me weg viel maar gaan pushen bij BM te komen die op P1 toch wel een gaatje had geslagen. Hij maakte echter een foutje waardoor ik vlak achter hem zat. Hij moest 2 rondjes voor mij de pit in waardoor ik hoopte met 2 snelle rondjes en een snelle pit hem te kunnen inhalen. Dit mislukte echter volledig. Eerste ronde ging wel aardig met een 1.16 alleen daarna schoot ik over de curb waardoor ik zo een seconde verloor. Toen ik ook nog bij pit entry te vroeg in de ankers ging kon ik het wel vergeten. Gelukkig nog wel voor Dirk de pit uit kunnen rijden. Maar nu op P3 omdat Paul zonder stop de race kon winnen.
Maar met P4 en P3 ben ik niet ontevreden.
Volgende week maar is kijken of we Rudy bij kunnen houden.
Maar met P3 en P4 ben ik niet ontevreden.
Niet echt de meest spannende races kwa actie, maar wel voor mij echt aan het top van m'n kunnen kwa concentratie op die snelheid. Al met al niet ontevreden toen ik in race 2 ben gaan pushen om de aansluiting bij Robbert proberen te vinden, alleen de race was er niet lang genoeg meer voor. En waarschijnlijk ook niet genoeg push-to-pass opties meer
Voor de tweede race had ik maar gekozen om fuel te saven.
In plaats van de ~3.05 liter die ik nodig had als ik voluit zou gaan zou ik dan zo rond de 2.80 liter moeten gebruiken.
Zeker in het begin leek dat nog vrij lastig te worden, maar toen het veld niet meer zo dicht op elkaar zat ging dat allemaal wat makkelijker. Uiteindelijk in de 1 na laatste ronde nog even heel veel gecoast zodat ik de laatste ronde nog voluit kon gaan, maar helaas maakte ik daarin nogal een paar grote fouten waardoor ik de snelste ronde mis liep helaas

Hier nog m'n fuel data van de paar rondjes warmup en de race.

Mooie besparing, hoor.Red Baron schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:44:
De eerste race was niet al te lastig zeker nadat Dennis een foutje maakte en de druk ook wel weg was.
Voor de tweede race had ik maar gekozen om fuel te saven.
In plaats van de ~3.05 liter die ik nodig had als ik voluit zou gaan zou ik dan zo rond de 2.80 liter moeten gebruiken.
Zeker in het begin leek dat nog vrij lastig te worden, maar toen het veld niet meer zo dicht op elkaar zat ging dat allemaal wat makkelijker. Uiteindelijk in de 1 na laatste ronde nog even heel veel gecoast zodat ik de laatste ronde nog voluit kon gaan, maar helaas maakte ik daarin nogal een paar grote fouten waardoor ik de snelste ronde mis liep helaas![]()
[afbeelding]
Eerder gas los en rustiger op het gas of enkel eerder gas los?
Even voor de duidelijkheid, ik hoefde op dat moment nog niet per se naar binnen. Had echter het gevoel dat door die foutjes (en het pushen) m'n bandjes nogal heet geworden waren, en gokte er op dat even stoppen in de pits de temperatuur wat zou kunnen laten zakken. Had volgens mij nog 1 of 2 rondjes door kunnen rijden.DutchDevil79 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 08:25:
Hij moest 2 rondjes voor mij de pit in waardoor ik hoopte met 2 snelle rondjes en een snelle pit hem te kunnen inhalen. Dit mislukte echter volledig. Eerste ronde ging wel aardig met een 1.16 alleen daarna schoot ik over de curb waardoor ik zo een seconde verloor. Toen ik ook nog bij pit entry te vroeg in de ankers ging kon ik het wel vergeten.
Stond er wel van te kijken dat je inderdaad 3 seconde achter me de baan op kwam, ging er volledig van uit dat ik op P3 zou finishen
Xbox
Wat voor tooltje is dat?Red Baron schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:44:
[afbeelding]
Verwijderd
Motec zo te zien. Niet echt een tooltje, maar een telemetry analyse programma.
Ik heb vooralsnog een tribune kaartje en een slechte conditie, dus dat bijhouden gaat wel lukken.DutchDevil79 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 08:25:
Volgende week maar is kijken of we Rudy bij kunnen houden.![]()
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2015 12:13 ]
Verwijderd
Dat is Motec/Atlas. Dat is telemetrie. Niet al te makkelijk om te leren maar wel noodzakelijk als je echt voor de top wilt gaan in de GT3/F1/DW12. Hiermee kan je alles zien. Rijhoogte, bandendruk, temperatuur, toeren, remmen, gas geven. En dat analyseer je dan zodat je de setup kan aanpassen, en evt je rijstijl
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2015 12:13 ]
Verwijderd
En een vreemd gedrag verklaren in de BMW!Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:12:
[...]
Dat is Motec/Atlas. Dat is telemetrie. Niet al te makkelijk om te leren maar wel noodzakelijk als je echt voor de top wilt gaan in de GT3/F1/DW12. Hiermee kan je alles zien. Rijhoogte, bandendruk, temperatuur, toeren, remmen, gas geven. En dat analyseer je dan zodat je de setup kan aanpassen, en evt je rijstijl

Data daadwerkelijk interpreteren en er iets nuttigs mee doen is een ander verhaal, maar al gebruik je het alleen maar om je fuel gebruik mee te bekijken is het al nuttig imho.
Zeker een linkerbochtVerwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:19:
[...]
En een vreemd gedrag verklaren in de BMW!![]()
[afbeelding]
Tijd om je driveramp wat meer te laten locken
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Verwijderd
Ik zie hem als falende tcs want het linker achterwiel slipt door.derx666 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:00:
[...]
Zeker een linkerbocht
Tijd om je driveramp wat meer te laten locken
Rij hoogte ben ik vaak vrij snel uit, ook zonder motec meestal. Maar op bv op Mosport is het verrekte handig vanwege de hobbels
Maar de snelheid van de wielen is verrekte handig voor mij omdat ik nog al de neiging heb te laat/hard wil remmen.
Andere schermen heb ik wel bekeken, maar snappen doe ik het niet
Verwijderd
Dit was de linkerbocht op Road America voor de carrousel. Soms gaat de BMW onverklaarbaar glijden aan de achterkant. Als ik dan zie dat links achter zijn grip verliest omdat de TCS het wiel soms niet voldoende afremt kan dat verklaren waarom de wagen uitbreekt. Hetzelfde met ABS de bocht in tijdens het afremmen.
Ik denk niet dat je kunt verwachten dat TCS in racewagens tractieverlies volledig gaat opvangen, er zal altijd wel wat marge zijn zodat een beetje glijden mogelijk is. Vandaar ook de verschillende settings in de auto: van bijna geen ingrijpen tot meer ingrijpen.Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:40:
[...]
Dit was de linkerbocht op Road America voor de carrousel. Soms gaat de BMW onverklaarbaar glijden aan de achterkant. Als ik dan zie dat links achter zijn grip verliest omdat de TCS het wiel soms niet voldoende afremt kan dat verklaren waarom de wagen uitbreekt. Hetzelfde met ABS de bocht in tijdens het afremmen.
Die bocht wat je nu aanhaalt is sowieso al een heel tricky bocht. Als ik het goed heb ging je aan de binnenkant ook over de kerb net op het moment dat je tractieverlies hebt. (door die kleine zaagtand in de de snelheid RL)
Kan mis zijn hoor, maar is wat gebaseerd op eigen ervaring.
Standaard 80l, behalve voor Daytona waar ik er 85 nodig hebalarma2nd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:53:
maar voor fuel consumption kan dit weleens verrekte handig zijn.
En de 70m races doe ik vaak op de gok. Alleen afgelopen week verkeerd gegokt. Dacht dat ik mijn banden wel goed kon houden voor 60-70m, maar ik had de eerste paar rondes iemand achter me die me tot iets over de limiet pushde soms
Maar dat gaat telemetry je ook niet vertellen ben ik bang
Dit topic is gesloten.