iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 122 Laatste
Acties:
  • 313.834 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
themac1983 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:10:
OMFG, het is gewoon echt!

Net op de knop geklikt, en ik kan een of andere alpha client download. (zit nu op een werk pc dus doe maar niet :P)
raar ik kon dit niet omdat ik maar 4900 IR had 5000IR + G25 verplicht :(

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-10 14:44

Arfman

Drome!

Da's inderdaad raar, ik kon de alpha client wel downloaden (2 mb p/s dus duurt nog wel even). Lang niet meer zo opgewonden geweest over iRacing sinds ik joinde!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Inderdaad het is nog waar ook!! Snelheid kakt wel enorm in nu door de toeloop van mensen maar goed ik heb geen haast :)

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 21:05
Ff op het werk geinstalleerd, rijden met muis en toetsenbord is niet makkelijk maar crashen werkt wel prima :+ Gaaf!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-10 13:48
dabelg schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:11:
[...]

raar ik kon dit niet omdat ik maar 4900 IR had 5000IR + G25 verplicht :(
Ow hier lukte het wel, dat terwijl ik maar 1700IR heb ofzo.. maar wel 5 jaar membership badge.. misschien uitzondering voor bepaalde personen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Scr33x0r schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:23:
[...]

Ow hier lukte het wel, dat terwijl ik maar 1700IR heb ofzo.. maar wel 5 jaar membership badge.. misschien uitzondering voor bepaalde personen?
Ze moeten gewoon HELE goede en HELE slechte hebben... rara waar wij onder vallen :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-10 10:40

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Pfffff...
Tony en ik houden het bijna niet bij al die aanvragen....

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
zitten jullie dan bij elkaar op schoot?

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nee mail-"bombardementjes" over en weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
geef hem een S&G voor bomben dan :)

Al hoewel, hoe wil je anders goed het nieuwe schade model testen? Tony, meer divebombs please!

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echt leuk dat crashen ... zit in sessie 666 om de één of andere rede :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Tja het is wel cool dat iRacing meteen een special League sessie heeft om e.e.a. te testen.... Kan alleen niet zo veel rijden door al die mailtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braintje77
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-11-2020
Mooie grap hoor Joep en kornuiten ! Best wel origineel. Ik kan hem wel waarderen. Ben trouwens wel benieuwd hoe vaak die rode knop nou daadwerkelijk is ingedrukt. Ik heb hem in ieder geval alleen al 10x ingedrukt 😶

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Braintje77 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:55:
Mooie grap hoor Joep en kornuiten ! Best wel origineel. Ik kan hem wel waarderen. Ben trouwens wel benieuwd hoe vaak die rode knop nou daadwerkelijk is ingedrukt. Ik heb hem in ieder geval alleen al 10x ingedrukt 😶
Volgens mij doe je dan iets fout....
Ik heb ook nog geen mail van jou gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks het 1 april is ook maar op de knop gedrukt met de achterliggende gedachte van stel dat het nu echt waar is.
Helaas kom ik niet verder dan een kalender met de data van vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:05:
Ondanks het 1 april is ook maar op de knop gedrukt met de achterliggende gedachte van stel dat het nu echt waar is.
Helaas kom ik niet verder dan een kalender met de data van vorig jaar.
Misschien is de grap juist wel dat men doet alsof het een grap is maar in werkelijkheid echt waaar.....

soort van ingrapcion ofzo :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij werkt alles gewoon hoor, of is dat nu omdat ik al lang alpha tester was _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grapjassen, lolbroeken en pretpetten in de uitverkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-10 08:43

DutchDevil79

I race, therfore I am

Gaan jullie maar lekker alpha testen. Ik zie het eind product wel keer verschijnen. >:) >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Had Andy Morgan ook gezecht te applyen, en dat Joep de Benelux eis wel kon intrekken voor hem

Zijn reactie
TWAT...! _O-

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
thnx joep om me toch toegang te geven ondanks mijn t500

kan iedereen aanraden de build te spelen speelt soepel nu op CrossfireX

Iracing Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dabelg schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:41:
thnx joep om me toch toegang te geven ondanks mijn t500

kan iedereen aanraden de build te spelen speelt soepel nu op CrossfireX

[afbeelding]
Zozo, heeft iRacing direct maar meerdere bandenmodellen geintroduceert? Op live hebben we enkel Michelins...

Best amusant dat tot het einde toe wordt volgehouden :*) . "Het is echt waar, echt waar."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Wim heeft duidelijk zijn NDA niet gelezen ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 17-10 20:08
Ik word wel een beetje verdrietig van dit niveau zeg, komop :P
Dat filmpje van iRacing was ook redelijk om te huilen, alhoewel dat stukje Dave K wel een hoop goed maakt.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dit is trouwens ook groot nieuws.
Tilke Engineering gaat Spa re-shapen!
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2015/spa_small.jpg
Bron: KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Haha, dubbele les combes, dat zou ik wel willen zien :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik Nordschleife wel erg zou kunnen waarderen... :P

Edit: je had me hoor Joep :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
JoepW schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:56:
[afbeelding]
Beter dan het orgineel! Veto voor!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:56

BM

Moderator Spielerij
-PassY- schreef op woensdag 01 april 2015 @ 17:42:
[...]

Beter dan het orgineel! Veto voor!

:+
Ban the f*cker!

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Kijk dan maar eigenwijs zijn en toch langsgaan het levert toch iets op.
http://www.telegraaf.nl/b...p__hier_is_uw_BMW___.html

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Heren ik wil jullie van harte bedanken voor de leuke reactie op de 1 april grap.
Leuke weetjes:
  • Alles is echt in overleg gegaan met Tony en Kevin. Ik wilde namelijk voorkomen dat ik de goede relatie zou beschadigen.
  • Alle teksten zijn ook samen met hun gemaakt.
  • Het idee is geboren naar aanleiding van het echte idee om testen mogelijk te maken met grotere groepen. En inderdaad kan iRacing het qua software niet aan zoals we dat hebben beschreven.
  • En de slotzin in de boodschap van Tony geeft aan dat iRacing zeker weer aanwezig is op een of ander circuit dit jaar in Europa.
  • De slot tekst (onder de 1 april kalender) is overigens echt van Tony
@Marco: Inderdaad kostte de voorbereiding me veel meer tijd dan gedacht.

Leuk laatste weetje is dat het toch erg opvallend veel mensen nog ff snel zich hebben geregistreerd op de website ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nu ben ik toch wel benieuwd wat er besproken is en wat er volgens hun niet in hun software mogelijk is. Ik snap dat het niet mogelijk is dat er een aparte league komt speciaal voor ons die alleen de alpha software draait etc etc. Maar het moet toch wel mogelijk zijn om ons gewoon allemaal een alpha client te geven en wat te laten hosten? Zo werken de normale alpha clients volgens mij ook, en zo werkte die test een hele tijd geleden ook. Toen kon men ook gewoon hosted sessions opgooien, iedereen had gewoon een paar honderd $ credits. We hebben niks speciaals nodig, alleen:
- Een centrale plek waar we (Joep) mensen door verwijzen naar iRacing om de alpha client te krijgen en NDAs te regelen etc.
- Op vaste tijden wat hosten in de alpha omgeving.

Ik snap ook heus wel dat ze dat niet zomaar willen, maar dat het niet mogelijk is geloof ik niet.

Het lijkt me ook een goeie kans voor hun om een community (niet perse ons) als alpha tester aan te stellen. Dan krijg je volgens mij veel betere tests dan een aantal mensen uitkiezen en op vaste tijden wat random racejes rijden. Met een community kun je gewoon een "toernooi" organizeren waar we verder heel serieus mee om kunnen gaan. De mensen die mee doen kunnen dan gewoon lekker racen zoals normaal (in ieder geval zover dat mogelijk is met bugs) en een aantal 'admins' kunnen dan na elke race gewoon samen vatten wat er mis ging en feedback geven.

Misschien doen ze dit al, maar zo niet dan zie ik het als een gemiste kans om het zo snel af te wimpelen met "de software kan het niet". Maar er zal vast meer achter zitten :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:14
Leuk opgezette 1 aprilgrap. Complimenten voor het werk wat erin gestoken is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 19-10 14:44

Arfman

Drome!

Erg gaaf gedaan hoor Joep. Top dat iRacing zelf meewerkte en hopelijk kunnen we ooit echt alpha gaan testen :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@Nick: ik heb me voorlopig met een kluitje in het riet laten sturen, maar it isn't over before it's over.
Ze nemen mijn voorstellen nogal letterlijk merk ik de laatste tijd. Dus ik ga rephrasen..
Ik blijf zeker onze diensten aanbieden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Skip School van gisteren heeft goed geholpen, Waar ik gisteren nog hoog in de 1.49 zat en bepaald niet consistent. Is mijn PB zonder draft nu 1.48.3 in de race kan ik nu redelijk consistent rond de 1.48.9/1.49.0 draaien.

Eerste race die ik reed verbaasde ik mijzelf door vanaf P5 te mogen starten en als 2de aan de finish te komen. (Nu bleek achteraf de SOF niet erg hoog te liggen maar ach ;) )

Tweede race in kwalificatie weer voor mijn doen verrassend ver voorin te vinden (P6), helaas bij Turn 1 raakte twee coureurs voor mij elkaar waardoor ik van schrik iets te hard op de rem trapte en de kont verloor. Daarop duikte vol gas iemand op mijn voorwiel ophanging, alles krom wat recht zou moeten zijn. Nog geprobeerd op eigen kracht terug te komen naar de pits dit zorgde echter voor 2 off tracks dus toch maar Tow gedaan. Toen ik weer op de baan kwam zat ik op een rondje achter nummer 3, die kon ik goed volgen en gat achter mij werd langzaam maar zeker groter.

Mooi resultaat had er zeker in gezeten. Volgende keer beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-10 05:33
JoepW schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:56:
[afbeelding]
Die quote van Kimi rechtsonder _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele toffe race gehad net op Martinsville. Was een echt shorttrack race, beetje bumpen hier en daar door het hele veld heen. 3 wide door de bocht en gewoon goed aflopen. Ook mensen die hun geduld verloren en de laatste stint proberen alles uit de wagen te halen en bijna elke exit in een gecontroleerde drift verlaten.
Kort voor het einde was ik de wagen nog bijna kwijt en had 't hele rechte stuk nodig om de wagen op te vangen waardoor ik de aansluiting met de leider nog verloor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:14
Hertog_Martin schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:18:
[...]

Die quote van Kimi rechtsonder _O-
Vond zelf de omschrijving bij Niki Lauda ook leuk, volgens mij is hij nog steeds iets meer dan alleen een fan...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JoepW schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:50:
Heren ik wil jullie van harte bedanken voor de leuke reactie op de 1 april grap.
Leuke weetjes:
  • Alles is echt in overleg gegaan met Tony en Kevin. Ik wilde namelijk voorkomen dat ik de goede relatie zou beschadigen.
  • Alle teksten zijn ook samen met hun gemaakt.
  • Het idee is geboren naar aanleiding van het echte idee om testen mogelijk te maken met grotere groepen. En inderdaad kan iRacing het qua software niet aan zoals we dat hebben beschreven.
  • En de slotzin in de boodschap van Tony geeft aan dat iRacing zeker weer aanwezig is op een of ander circuit dit jaar in Europa.
  • De slot tekst (onder de 1 april kalender) is overigens echt van Tony
@Marco: Inderdaad kostte de voorbereiding me veel meer tijd dan gedacht.

Leuk laatste weetje is dat het toch erg opvallend veel mensen nog ff snel zich hebben geregistreerd op de website ;)
Deze post was ook nog deel van de 1 april grap.
Enkel dat alles in overleg is gegaan is 100% waar en dat alle teksten zijn 'gecontroleerd' door Tony. ;)

Ik ga wel door deze grap overleggen of wij toch niet iets kunnen betekenen qua massive testing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op woensdag 01 april 2015 @ 23:22:
[...]

Enkel dat alles in overleg is gegaan is 100% waar en dat alle teksten zijn 'gecontroleerd' door Tony. ;)

Ik ga wel door deze grap overleggen of wij toch niet iets kunnen betekenen qua massive testing :)
Leuk, maar dit postte je alsnog op 1 april... Wat is nu het échte verhaal?? :D hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dit is het echt.
Ik wilde naar bed en kon niet zoals op onze site een post automatisch klaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
JoepW schreef op woensdag 01 april 2015 @ 23:22:
[...]

Ik vond hem erg leuk en ook al weet je dat het onzin is, TOCH maar even klikken en kijken, want....w hat if... :P

Ook denk ik trouwens inderdaad dat we als groep toch dingen zouden kunnen testen die andere alpha testers gewoon overslaan. (als men wil natuurlijk)

Geef ons Monza voor 1 dag, en wij hadden die shortcuts en delta issues gelijk gevonden. Geef ons het nieuwe suspension model, en binnen een uurtje hadden we door dat ride heights/ SSO nergens op sloegen.

Wel zouden we dan eigenlijk 1 SPOC moeten hebben (joep :P) en een of ander standard format om issues te melden.

Maarja, ik denk dat 90% van de actieve Iracers hetzelfde denkt :D Dus gebrek aan testers zullen ze niet gauw hebben.

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb me stuur weer :D Eindelijk weer racen. Nu weer op snelheid komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-10 22:25
Ik heb vandaag mijn D licentie gehaal voor circuit races (C licentie voor ovals heb ik al).

Meteen de Skip aangeschaft samen met de huidige baan plus de volgende baan. Ben benieuwd!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkPino schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:10:
Ik heb vandaag mijn D licentie gehaal voor circuit races (C licentie voor ovals heb ik al).

Meteen de Skip aangeschaft samen met de huidige baan plus de volgende baan. Ben benieuwd!
Als je zin hebt kom dan straks op teamspeak dan gaan we ff rondjes doen op Philip Island. Ik zit alweer op 1.47.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:23
Nou Joep, mij had je hoor!

Ik voelde eerst de 1 april grap hangen, op mijn werk even op mijn mobiel het topic gecheckt en al positieve reacties! Ik dacht echt dat je het voor elkaar had na een pagina vol met enthousiaste mensen...

:')

Top man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Short trucking. De achterbanden aan het einde helemaal op gereden om de leider proberen bij te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 18:08:
[...]

Als je zin hebt kom dan straks op teamspeak dan gaan we ff rondjes doen op Philip Island. Ik zit alweer op 1.47.9
[/quote
Zie je bericht nu pas, sorry. Ben je er morgen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwa vast wel :D Ik heb me stuur weer dus ik ben weer verslaafd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
Haha :) ik heet Martijn Joon op iracing. Kan je me toevoegen dan zie ik je morgen wel

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Hmm begint eindelijk weer wat beter te voelen! 1.48.2.. wel handig dat ispeed, kan mooi rem en gas punten vergelijken met de top.. zo heb ik alleen eerste sector nu al een sec gewonnen op mijn oude tijd.. nu de rest even beter maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DarkPino schreef op donderdag 02 april 2015 @ 21:59:
Haha :) ik heet Martijn Joon op iracing. Kan je me toevoegen dan zie ik je morgen wel
In de TS (KLIK) staat een code die je in je handtekening hier op het forum kan zetten. Dan kunnen we als mede-iRacers door daar op te klikken direct naar je profiel in iRacing gaan ;)
Wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-

Sebring is 10x leuker in de nacht :Y Overdag vind ik het maar mwah, maar als het licht uit gaat *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-10 23:07

derx666

mecker ende blaet

Sinds de 12hr van Sebring heb ik weer nieuw respect voor die track gekregen. Ik hoop echt dat ze dit jaar dx11 nog klaar gaan krijgen met dag/nacht transities. mmmm :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Jij gaat er vanuit dat als DX11 komt er direct een dag/nacht cyclus bij zit? Erg optimistisch imho ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik ben optimistisch ingesteld :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
JoepW schreef op donderdag 02 april 2015 @ 23:08:
[...]

In de TS (KLIK) staat een code die je in je handtekening hier op het forum kan zetten. Dan kunnen we als mede-iRacers door daar op te klikken direct naar je profiel in iRacing gaan ;)
Wel zo handig.
Gelukt! Thanks

Edit: ik vind het een lastige baan! Dat Phillip Island Circuit

[ Voor 7% gewijzigd door DarkPino op 03-04-2015 11:58 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Ter info,

de starttijden van de BlancPain endurance series zijn aangepast op verzoek van de community.

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3305372.page

Starttijden zijn nu 19:00GMT op zaterdag en 14:00GMT op zondag.

Dus kan ik de races van zaterdag gewoon meepakken :D

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:34
DarkPino schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:47:
[...]

Gelukt! Thanks

Edit: ik vind het een lastige baan! Dat Phillip Island Circuit
Vond ik ook, maar het avondje Skip school heeft me erg geholpen afgelopen dinsdag. Vind het nu al jammer dat ik meestal niet kan op dinsdag, want je leert een baan veel sneller als iemand even de juiste lijnen en schakelmomenten laat zien.

Ook van de setup van Joep heb ik al heel de week lol. Moet er nog eens induiken, want ik heb echt 0 kennis van setups maken en die boekwerken er over nodigen niet echt uit :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
Heb je op het forum de quick guide gezien?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Nou die setup voor de Skip hoef je het hele seizoen niks aan te doen. Misschien een keer iets minder ARB zetten (voor een track zonder echte highspeed bochten, en veel lowspeed gedoe), maar dat is echt een uitzondering.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
DarkPino schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:46:
Heb je op het forum de quick guide gezien?
Het is eerlijk gezegd gewoon mijn verkeerde instelling ;) Ik wil een racesimulator spelen en geen monteursimulatie :) Ben denk ik ook in de minderheid als ik zeg dat ik het simracen erg leuk vind, maar irl totaal geen autosport volg (op F1 na vroeger) en geen interesse heb in hoe een auto werkt zolang die me van punt A naar B brengt :+

Dus niet gek dat ik dan ergens vast loop ;) Steeds neem ik me ook voor om me er verder in te verdiepen, maarja drukke baan en als ik dan tijd heb wil ik ook lekker over de track knallen. Hopelijk gaat The Simpit snel verder met de lessen, want die is lekker duidelijk.
derx666 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:48:
Nou die setup voor de Skip hoef je het hele seizoen niks aan te doen. Misschien een keer iets minder ARB zetten (voor een track zonder echte highspeed bochten, en veel lowspeed gedoe), maar dat is echt een uitzondering.
Dat klinkt me als muziek in de oren. Dan kan ik me voorlopig focussen op het leren van de tracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast het tweaken van ARB kan je ook met de banden een hoop doen. Ik weet niet hoe de setup van Joep is kwa bandendruk maar afhankelijk van de baan wil ik nog wel eens voor 21psi-20psi of 20-21 psi gaan. Hiermee kan ik de balans van de auto aanpassen. Iets meer onderstuur, of juist iets meer overstuur. De banden gaan toch niet kapot binnen 10-20 ronden. En sturen doe je met je gaspedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:35:
Naast het tweaken van ARB kan je ook met de banden een hoop doen. Ik weet niet hoe de setup van Joep is kwa bandendruk maar afhankelijk van de baan wil ik nog wel eens voor 21psi-20psi of 20-21 psi gaan. Hiermee kan ik de balans van de auto aanpassen. Iets meer onderstuur, of juist iets meer overstuur. De banden gaan toch niet kapot binnen 10-20 ronden. En sturen doe je met je gaspedaal
Gewoon met zo ongeveer de 'standaard' setup:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2015/rt2000_setup.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou ik toch de achter banden druk naar 131 kPa zetten. Daar word de achterkant iets stabieler van want zachter dus meer grip. Maar dat is mijn ervaring in de skip. Ik zal vanaf de komende skipschool er ook bij zijn om kennis over te dragen en verder ben ik bijna dagelijks wel met de Skip bezig dus spreek me maar aan als je problemen ondervind.

Mag ik een ieder ook op het kanaal van Edward Ricci wijzen die elke week voor een prachtige lap guide zorgt?

YouTube: ERSimRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
Die Skip is net een kart, vind het grappig hoeveel je in de auto nog aan je balans kan doen. Met een 'normale' race auto is dat een stuk minder

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Gisteren begonnen met wat testwerk op Bathurst voor de 2 uur race als afsluiter van het ZAC9 seizoen, hier een rondje :)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=gKkJFHEeFfE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
pff ik word wel gek van die all or nothing types in de eerste bocht.. in sandwich en dan gewoon weer van achteren 3 lui eruit beuken enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Vind zijn manier van uitleggen niet je van het, maar goed smaken verschillen. Om hier nu 30 minuten naar te kijken. Op het forum zijn betere voorbeelden te vinden.

Bijvoorbeeld deze to the point, tekst lezen en goed kijken naar het filmpje.

http://members.iracing.co.../150/2471863.page#8849786

En de dinsdagavond uitleg van Joep Willemsen en andere Got leden steek ik veel van op.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:45:
Dan zou ik toch de achter banden druk naar 131 kPa zetten. Daar word de achterkant iets stabieler van want zachter dus meer grip. Maar dat is mijn ervaring in de skip. Ik zal vanaf de komende skipschool er ook bij zijn om kennis over te dragen en verder ben ik bijna dagelijks wel met de Skip bezig dus spreek me maar aan als je problemen ondervind.

Mag ik een ieder ook op het kanaal van Edward Ricci wijzen die elke week voor een prachtige lap guide zorgt?

YouTube: ERSimRacing

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Voor een zeer goede uitleg over Philip Island door Amjed Yamin (een van de vroegere top Skip rijders, en ondertussen Pro volgens mij) kijk hier: http://members.iracing.co...list/2471863.page#5180085
Laptime moet je niet op letten aangezien dit in 2013 was, en waarschijnlijk met ander weer, maar de techniek en lijnen zijn gewoon hetzelfde.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
Net mijn eerste race gehad in de Skip, vijfde gekwalificeerd maar helaas voor bocht 4 te laat geremd (of mijn voorganger te vroeg) waardoor ik in de eerste lap al een crash had en achteraan verder kon... Uitinderlijk toch 7e geeindigd. Zometeen race twee en dan ben ik er wel klaar mee voor vandaag denk ik

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Dat is toch wel de story of my life nu met die skips, mensen die in een 90 graden bocht weer de baan op vliegen bij of opkomen start finish of bocht 2/3. Zonde, starte in de laatste race van pole position :) viel paar plekken terug. Ik zie iemand al te wijd gaan in bocht 2/3, hou mijn hart vast maar enige optie was links onder er langs, en ja hoor in de slip, en komt direct op mij af en raakt net met zijn neus nog mijn achterwiel. Hoewel de auto niet heel gek voelde en ik nog prima tempo reed kreeg ik toch de meatball flag en ging er veel tijd verloren in de pits :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
Volgens mij zat ik net met jou in een split... Wel waardeloos! :( Ik ben net na 4 rondes gestopt na bovenop een gecrashed paar geklapt te zijn... :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
kijk toch altijd de replay even na of jezelf iets had kunnen doen om het te ontwijken. Na een tijdje zie je de ongelukken aankomen, of hoef je niet echt meer na te denken en ontwijk je ongelukken "automatisch"

het helpt mij enorm en ik zie vaak dingen al ruim van te voren aankomen.

Uiteraard, er blijven idioten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
Na twijfelen toch nog maar 1 rondje gedaan.. Ha gelukkig maar!

Op pole gekwalificeerd, super weg en de leiding nooit meer uit handen gegeven :D Mijn eerste winst in de Skippy! Niet gek voor iemand die niet kan sturen :D

Mijn snelste laptime is op dit moment 1:48.469 en er zit nog meer in

[ Voor 3% gewijzigd door DarkPino op 03-04-2015 22:08 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Had vannochtend zon gast, ik lig netjes 1e, 3-4 sec los van 2.. komt een gast de pits uit en gaat zo de ideale lijn op :( doei race...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
Overigens mijn eerste paint af. Niet zo mooi als sommige die ik hier zie maar ben er wel trots op...

Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/kpe4okswd/chevytruckmpm03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/r33457nbr/chevytruckmpm02.jpg

Wat Passy zegt is wel waar. Op een gegeven moment zie je dat soort dingen wel een beetje aankomen en ga je aan de kant voor dat soort snuiters (althans ik wel) maar het blijft waardeloos... :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
-PassY- schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 21:20:
kijk toch altijd de replay even na of jezelf iets had kunnen doen om het te ontwijken. Na een tijdje zie je de ongelukken aankomen, of hoef je niet echt meer na te denken en ontwijk je ongelukken "automatisch"

het helpt mij enorm en ik zie vaak dingen al ruim van te voren aankomen.

Uiteraard, er blijven idioten :)
Klopt, ik kijk het altijd even terug en als ik eerlijk ben is het vaak risico afweging, of er proberen snel langs te komen zonder tijd verlies of op de rem stappen en het incident voor je laten gebeuren en zonder kleerscheuren door rijden maar wel met paar seconden tijd verlies.

Wellicht moet ik toch wat minder gretig zijn en het tijd verlies maar nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scr33x0r schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 22:46:
Had vannochtend zon gast, ik lig netjes 1e, 3-4 sec los van 2.. komt een gast de pits uit en gaat zo de ideale lijn op :( doei race...
Balen, heb je daar een replay van, ben eerlijk gezegd wel benieuwd of dat gedrag op enige manier te spotten was, of gewoon domme pech.

Wat andere ook al schreven vaak kun je het wel zien aankomen en kun je zelf de keuze maken "haal ik m'n gelijk, of geef ik die seconden op." in plaats van enkel het slacht offer te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Als het voor me is dan geef ik die paar seconden graag op en ik kom bijna altijd door de zooi heen, maar als je vlak achter je iemand hebt die er een kans in ziet om extra plaatsen te winnen dan heb je alsnog een probleem.

Ik rij nu in Iracing met de Oculus en dat geeft een beter beeld wat er naast me gebeurt, maar anticiperen op een aanval van achteren is een stuk lastiger door de lage resoluties in de kleine spiegels, Best jammer dat de virtual mirror niet werkt dan. Dat heeft me toch al een paar races gekost denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Beakzz op 04-04-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
woooohooooooooooooooo,

vorige week geen race kunnen rijden met de F1 door het werk dus nu deze week revange genomen.
In de qualify eindelijk mijn eerste 1:16 neergezet, was een 16,9 maar kon hem nog aanscherpen tot 16.8
Toch goed voor p11 in de topsplit.

Helaas de start wel gelijk verprutst en wat plekken naar achter gevallen en iets te voorzichtig zijn de eerste
paar ronden waar ze toch veel risico nemen om je in te halen. Toen toch wel in me ritme kunnen komen en strakke tijden kunnen rijden tot ik vast zat achter me voorganger. Helaas stomme zet van mij door achter hem aan de pits in te rijden terwijl ik nog fuel had voor een extra ronden. Gelukkig kwamen we samen de pit uit en kon ik hem gelijk voorbij die ronde en ben ik langzaam aan weggereden en uiteindelijk gefinished op p8

*O* *O* *O*

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
yay! eindelijk een 1.47.. in race maar zonder slipstream :) 1.47.830.. op p1 gestart en aan de leiding gereden tot het einde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Buttonbox eindelijk in bezit.

factuur van douane gehad 35 euro voor formaliteits kosten en nogeens 11 euro voor doaune kosten !!!!

maarja de box mag er zijn

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/hpMvLLmJ133cR619AFaJBbTh/medium.jpg

net resultaat Deni :)F op naar pro

[ Voor 5% gewijzigd door dabelg op 04-04-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
Wow chique! Wat is dat Z1 Dashboard?

En tof Scr33x0r! Ik doe zo nog een race :) Zit inmiddels al op 1:48.0 :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Z1 simwheel dashboard is een soort dashboard voor Sims met ook basic telemetrie.
http://www.z1simwheel.com/m/index.cfm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
Grappig, wat voor scherm gebruik je daarvoor?

Mijn snelste tijd is inmiddels 1.47.9. Alleen een verschrikkelijke race gehad :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETeune
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-07-2021
heren ik heb een vraag

ik heb zojuist een nieuwe t300 rs aangesloten en correct geinstaleerd en aangesloten.
nu start mijn pc met ssd zosnel op dat ie geen tijd heeft om zichzelf recht te draaien en dan flipt ie elke keer.
dus stop ik de usb pas na de opstart erin en dan reageert ie goed.

nog een probleem: ik vind m stroef en zwaar draaien en zelfs beetje meer weerstand hier en daar.
ik heb de juiste driver instellingen. en zelfs via wheelcheck linear force check krijg ik pas actie in de stuur bij 2500. dus 25% in iracing.... hoort niet ofwel?? ook het rijden mist veel output in de hand.. ook als ik kijk naar de force saturation dan zie ik allerlei input maar ik voel niks en de force feedback staat op 12-14 ongeveer anders is ie in de bochten meteen saturated...

heeft iemand een idee? mvg Eelco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
DarkPino schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 17:06:
Grappig, wat voor scherm gebruik je daarvoor?

Mijn snelste tijd is inmiddels 1.47.9. Alleen een verschrikkelijke race gehad :(
lilliput HDMI touch screen

http://www.lilliputdirect.com/index.php?route=common/home

(maar omdat ze nu server functie hebben kan je ook tablet gebruiken)

[ Voor 9% gewijzigd door dabelg op 04-04-2015 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
@ Eteune

Wat bedoel je met flippen ? Dat hij eindeloos heen er weer gaat ? Zelf heb ik ook een vrij nieuwe pc met SSD en als ik het stuur iets naar links hou dan lukt het wel, maar anders blijft hij idd gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
TuxieDeni schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:39:
woooohooooooooooooooo,

vorige week geen race kunnen rijden met de F1 door het werk dus nu deze week revange genomen.
In de qualify eindelijk mijn eerste 1:16 neergezet, was een 16,9 maar kon hem nog aanscherpen tot 16.8
Toch goed voor p11 in de topsplit.

Helaas de start wel gelijk verprutst en wat plekken naar achter gevallen en iets te voorzichtig zijn de eerste
paar ronden waar ze toch veel risico nemen om je in te halen. Toen toch wel in me ritme kunnen komen en strakke tijden kunnen rijden tot ik vast zat achter me voorganger. Helaas stomme zet van mij door achter hem aan de pits in te rijden terwijl ik nog fuel had voor een extra ronden. Gelukkig kwamen we samen de pit uit en kon ik hem gelijk voorbij die ronde en ben ik langzaam aan weggereden en uiteindelijk gefinished op p8

*O* *O* *O*
Netjes hoor!

Heb gister een (matige) race meegepakt. Zo nog wat oefenen en dan misschien die van 20:00 meepakken. Kom alleen totaal niet op snelheid. In Q trim zou ik een 17.9 moeten kunnen rijden, maar meestal word dat 18 laag. In de race kom ik niet onder de 1:19. Volgens mij verlies ik het gros van de tijd bij het uitaccelereren, maar ergens mis ik de 'trigger' om net die ene tiende eerder op het gas te gaan.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:31

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

sinds een lange tijd weer is iracing gedaan te hebben, voelt dit toch wel een erg lekkere sim, in vergelijking met AC wat ik ook aant doen ben.

alleen wat me opvalt als ik een practice wil joinen, zie ik maar 1 server..
normaal moet je toch wel een stukje of 4/5 servers zien welke je kan joinen..

heb is zo in chrome en IE.. is dit nieuw ofzo..?

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nickrsd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 19:24:
....alleen wat me opvalt als ik een practice wil joinen, zie ik maar 1 server..
normaal moet je toch wel een stukje of 4/5 servers zien welke je kan joinen..

heb is zo in chrome en IE.. is dit nieuw ofzo..?
Bekende bug. iRacing weet het ook. Een work-around weet ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Tijd voor de Blancpain Endurance series! Om 21.00 op Suzuka, eerste teamrace voor Simon, Andy en ikzelf. Zijn als rookies 1 tot 2 maanden geleden begonnen en aan het voorbereiden op de 24h van spa in augustus. Even lekker knallen :D. Hopen dat we finishen!

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 19:37:
[...]

Bekende bug. iRacing weet het ook. Een work-around weet ik zo niet.
Race Now panel gebruiken in de site header. Ik heb nog nooit wat anders gebruikt om sessies te joinen eigenlijk :X

Ook hier even mijn dank aan Deni, kwartiertje voor de race een setup van 'm gehad, die echt heel, heel veel beter/sneller was dan ik hiervoor had :) In Q m'n PB verbeterd met ruim 2 tiende, en in de race constant 19 laag 18 hoog kunnen rijden, waar dat voorheen bijna een seconde trager was. Top _/-\o_

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
w4rguy schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 20:42:
Tijd voor de Blancpain Endurance series! Om 21.00 op Suzuka, eerste teamrace voor Simon, Andy en ikzelf. Zijn als rookies 1 tot 2 maanden geleden begonnen en aan het voorbereiden op de 24h van spa in augustus. Even lekker knallen :D. Hopen dat we finishen!
Nice!

Hoe hebben jullie dat gedaan? Bekende in RL? Of ontmoet via iRacing?
Succes in ieder geval en ik ben jaloers op jullie

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
BM schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 21:15:
[...]

Race Now panel gebruiken in de site header. Ik heb nog nooit wat anders gebruikt om sessies te joinen eigenlijk :X

Ook hier even mijn dank aan Deni, kwartiertje voor de race een setup van 'm gehad, die echt heel, heel veel beter/sneller was dan ik hiervoor had :) In Q m'n PB verbeterd met ruim 2 tiende, en in de race constant 19 laag 18 hoog kunnen rijden, waar dat voorheen bijna een seconde trager was. Top _/-\o_
Daar doen we het voor toch d:)b

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

DarkPino schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 21:48:
[...]

Nice!

Hoe hebben jullie dat gedaan? Bekende in RL? Of ontmoet via iRacing?
Succes in ieder geval en ik ben jaloers op jullie
Via GoT elkaar gevonden.

En helaas, mocht het niet zo zijn. In de eerste stint spinden een aantal auto's waar we niet omheen konden. 5 minuten voor het einde van de eerste stint plofte de motor. We hadden nog een quick repair dus die snel gebruikt. Tweede stint ben ik gaan rijden en heb ik het verprutst. 1x van achter geraakt door een andere auto, (4 inc), 2x gespind (ook weer 4 inc) en een off-track. Wij dachten dat de inc-limiet was verwijderd maar dat was hij dus niet. Anderhalf uur in de race kregen we dus een DQ...

Zuur, rot en klote...

All-Round nerd | iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 51 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.