Ik hoef zelf echt niet perse alles te hebben voor die 30% korting. Nu krijg ik ook altijd 25% korting omdat ik meer dan 40 stuk aan content heb gekocht. Zelf vind ik het achterlijk om bijv. 3 keer de Gen 6 te kopen, als ik toch alleen in de Ford wil rijden en de physics zijn gelijk. Net zoals bij de V8 Supercars, ik heb de Holden al. Dan ga ik niet nog eens de Ford kopen.
Zelfde Niel. Ik denk dat het meer "voor de leuk" is dan die 30% korting want volgens mij halen de meeste die 5% extra korting er echt niet uit door steeds alles te kopen.
Jullie hebben helemaal gelijk, maar nu ik eenmaal 100% heb hou ik het ook zo. Is op jaarbasis ook de kosten niet meer
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
neuh, dat weet ik wel zeker 
Ik heb zelf ook 100%, maar de meeste auto's zal ik echt zelden of nooit in rijden, idem met de meeste (oval) tracks. Waarom dan toch gekocht... Vooral omdat het kan. En ook om mijn steentje bij te dragen dat iRacing door kan gaan met ontwikkelen. Hoe meer spul er verkocht wordt, hoe meer inkomsten, en hoe meer personeel ze kunnen aannemen om meer spul te ontwikkelen. Zolang ik het kan betalen geef ik liever 3-4x per jaar 20-30$ uit aan content en nog eens 50$ aan lidmaatschap dan dat ik het in de kroeg wegzuip in een paar avonden. Nu hebben ze tegenwoordig inderdaad de dubbele auto's (zoals de Gen6 en de V8SC), en wat mij betreft zouden ze dat niet meer zoveel hoeven te doen. 1 auto per klasse is wat mij betreft voor de meeste dingen voldoende. Bij de GT3 vind ik het wat anders omdat het ook daadwerkelijk andere auto's zijn met andere karakteristieken. Auto's die op de buitenkant na identiek zijn (kwa physics e.d.) hoeft iRacing voor mij iig niet meer te maken. Ik ben niet zo'n merkfreak dat ik echt niet in een holden of Chevy wil rijden, en perse een Ford oid moet hebben... Beetje triest vind ik dat.
Ik heb zelf ook 100%, maar de meeste auto's zal ik echt zelden of nooit in rijden, idem met de meeste (oval) tracks. Waarom dan toch gekocht... Vooral omdat het kan. En ook om mijn steentje bij te dragen dat iRacing door kan gaan met ontwikkelen. Hoe meer spul er verkocht wordt, hoe meer inkomsten, en hoe meer personeel ze kunnen aannemen om meer spul te ontwikkelen. Zolang ik het kan betalen geef ik liever 3-4x per jaar 20-30$ uit aan content en nog eens 50$ aan lidmaatschap dan dat ik het in de kroeg wegzuip in een paar avonden. Nu hebben ze tegenwoordig inderdaad de dubbele auto's (zoals de Gen6 en de V8SC), en wat mij betreft zouden ze dat niet meer zoveel hoeven te doen. 1 auto per klasse is wat mij betreft voor de meeste dingen voldoende. Bij de GT3 vind ik het wat anders omdat het ook daadwerkelijk andere auto's zijn met andere karakteristieken. Auto's die op de buitenkant na identiek zijn (kwa physics e.d.) hoeft iRacing voor mij iig niet meer te maken. Ik ben niet zo'n merkfreak dat ik echt niet in een holden of Chevy wil rijden, en perse een Ford oid moet hebben... Beetje triest vind ik dat.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Sterker nog, ik zou het toejuichen als ze de NASCAR-en V8-auto's gewoon één chassis zouden laten hebben en dat je éénmalig een body zou kunnen kiezen; zo gaat het in het echt ook!! Maarja, ik zie het (net als derx666) als meehelpen in de begroting......het is maar een spelletje
ik betaal er toch voor!
ow wacht
ow wacht
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
is inderdaad meer voor de leuk dan wat anders.. denk niet dat ik de oude Daytona ooit zal gebruikenNickThissen schreef op maandag 23 maart 2015 @ 17:00:
Zelfde Niel. Ik denk dat het meer "voor de leuk" is dan die 30% korting want volgens mij halen de meeste die 5% extra korting er echt niet uit door steeds alles te kopen.
Je krijgt dan toch wel minstens 25% korting volgens het Volume Discount Eligibility metertje?Red Baron schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:23:
[...]
Dan moet je wel alles blijven kopen.
Ik had bijvoorbeeld een van die V8's nog niet gekocht en dan kan je dus niet alleen Monza voor 30% krijgen.
Die 30% krijg je dan pas weer als je dan weer tot 100% raakt, dat je eerder al een keer 100% gehad hebt maakt dus niet uit.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Zo, ook even bijgetankt met 75 dollar. Staat er inderdaad wat vaag maar goed. Komen nog wat leuke auto's aan en tracks die ik wil kopen en anders gebruik ik het wel voor m'n abonnement
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Jewel, maar het is niet zo dat als je ooit de 100% aangetikt hebt dat je vanaf dan altijd 30% krijgt.Fuelke schreef op maandag 23 maart 2015 @ 19:33:
[...]
Je krijgt dan toch wel minstens 25% korting volgens het Volume Discount Eligibility metertje?
zucht... Truck race. Ging goed, mensen inhalen blablabla.. Net uit een bocht... Kapt mijn stuur ermee! Gelukkig was ik de enige en schoot ik gewoon van de baan maar wel balen zeg. Natuurlijk repairs en kon weer lekker achteraan aansluiten.
Toen ik het stuur een reset gaf werkte het weer. Dus wederom iRating kwijt!
Maar eens een lange practice doen morgen in de hoop dat mijn stuur blijft werken.
Toen ik het stuur een reset gaf werkte het weer. Dus wederom iRating kwijt!
Maar eens een lange practice doen morgen in de hoop dat mijn stuur blijft werken.
halo beste racers
ik ben nieuw hier en ik race nu een maand iracing.
ik heb inmiddels mijn b licensie en race graag de blancpain sprint serie
waar kan ik mijn weg vinden in de got groep als introduce?
groet Eelco
ik heb inmiddels mijn b licensie en race graag de blancpain sprint serie
groet Eelco
Welkom, gewoon even de topic start lezen. Dan kom je een heel eind denk ik.ETeune schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:26:
halo beste racers![]()
ik heb inmiddels mijn b licensie en race graag de blancpain sprint serie![]()
groet Eelco
Ten eerste welkom. Veel lezen in de Topic Start, site en de wiki.ETeune schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:26:
halo beste racers![]()
ik heb inmiddels mijn b licensie en race graag de blancpain sprint serie![]()
groet Eelco
En als je toegang wilt tot het besloten gedeelte van de website zal je toch echt je moeten registreren in de rijdersdatabase EN de juiste GoT nickname moeten invullen.
Op de register pagina van de website staan duidelijk 5 voorwaarden. Die heb je niet goed gelezen / opgevolgd. En zoals er op diezelfde pagina staat verwijderen we aanvragen die niet voldoen.
Bij deze dus: Je aanvraag op de website is verwijderd.
Ik weet echt niet hoe ik het duidelijker moet omschrijven op de website....
Het is geen spelletje!!!!Ericjooo schreef op maandag 23 maart 2015 @ 18:29:
Sterker nog, ik zou het toejuichen als ze de NASCAR-en V8-auto's gewoon één chassis zouden laten hebben en dat je éénmalig een body zou kunnen kiezen; zo gaat het in het echt ook!! Maarja, ik zie het (net als derx666) als meehelpen in de begroting......het is maar een spelletje
Was leuk gister in de Corvette. Lastige auto, maar uiteindelijk in de race redelijk kunnen rondkomen. Dat ging in de 2e ronde iets te te letterlijk waardoor ik achteraan kon beginnen
Daarna richting Joep gekropen, en die bij de stops ingehaald. Daarna vrij eenzaam de race uit kunnen rijden met vrij constante tijden.
Daarvoor ook de 1e rondjes met de FW31 op Motegi gedaan, maar dat is wel andere koek dan Interlagos,pfff
Daarvoor ook de 1e rondjes met de FW31 op Motegi gedaan, maar dat is wel andere koek dan Interlagos,pfff
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
De Corvette op Zolder was best een interessante combi.
Ik wist er in de Q een 8ste plek uit te persen, wat mij toch iets verbaasde. Want ik was eigenlijk steeds in staat om vrij snel de voorbanden te oververhitten. Ik blijf te laat remmen met die boot.
Ik heb 2x een slow down bij de eerste chicane gekregen en dat resulteerde in een terugval naar plek 14.
Uiteindelijk teruggereden naar plek 10, en tijdens de pitstop mijn 10 plek moeten inleveren aan BM. En toen zat er geen snelheid meer in mijn auto en had ik geen kans om BM bij te houden. Later bleek dat ik schade had opgelopen in (jawel daar is ie weer) chicane 1 door er wat hard overheen te gaan.
Uiteindelijk dus een 11de plek. Er had zeker meer in gezeten.
Ik wist er in de Q een 8ste plek uit te persen, wat mij toch iets verbaasde. Want ik was eigenlijk steeds in staat om vrij snel de voorbanden te oververhitten. Ik blijf te laat remmen met die boot.
Ik heb 2x een slow down bij de eerste chicane gekregen en dat resulteerde in een terugval naar plek 14.
Uiteindelijk teruggereden naar plek 10, en tijdens de pitstop mijn 10 plek moeten inleveren aan BM. En toen zat er geen snelheid meer in mijn auto en had ik geen kans om BM bij te houden. Later bleek dat ik schade had opgelopen in (jawel daar is ie weer) chicane 1 door er wat hard overheen te gaan.
Uiteindelijk dus een 11de plek. Er had zeker meer in gezeten.
Jammer dat ik er niet bij kon zijn. Had graag mee gedaan (was ook mijn keuze) maar had een andere afspraak staan gister.
Verwijderd
Lekker gekookt?
Was eigenlijk niet van plan mee te doen, maar C6R, de kans daar weer even mee te racen wilde ik niet laten liggen. Snel setupje in elkaar geklikt die met name de eerste chicane goed doorkwam. Ging aardig, had wel een klein last van onderstuur wat in de setup zat.
De start ging een beetje rommelig, Nick ging bij het uitkomen van de laatste bocht even flink versnellen. Ik wilde eigenlijk wachten op de groene vlag maar had dan waarschijnlijk achter Nick moeten aansluiten, dus moest het gat dichtrijden en dan maar direct door om geen accordeon effect te creeeren achter me.
Race ging goed, Nick kon me bijhouden en liep na wat foutjes ook weer in tot hij foutjes begon te maken en wegviel. Bij het lappen in een paar bochten tijd 3 incjes weten te scoren, uiteindelijk 4 behaald wat voldoende was om maximale punten kunnen scoren.
Vond de C6R wel een verademing ten opzichte van de GT3’s.
Was eigenlijk niet van plan mee te doen, maar C6R, de kans daar weer even mee te racen wilde ik niet laten liggen. Snel setupje in elkaar geklikt die met name de eerste chicane goed doorkwam. Ging aardig, had wel een klein last van onderstuur wat in de setup zat.
De start ging een beetje rommelig, Nick ging bij het uitkomen van de laatste bocht even flink versnellen. Ik wilde eigenlijk wachten op de groene vlag maar had dan waarschijnlijk achter Nick moeten aansluiten, dus moest het gat dichtrijden en dan maar direct door om geen accordeon effect te creeeren achter me.
Race ging goed, Nick kon me bijhouden en liep na wat foutjes ook weer in tot hij foutjes begon te maken en wegviel. Bij het lappen in een paar bochten tijd 3 incjes weten te scoren, uiteindelijk 4 behaald wat voldoende was om maximale punten kunnen scoren.
Vond de C6R wel een verademing ten opzichte van de GT3’s.
Ik ben blij dat ik nog eens in de C6R heb kunnen rondbrommen, blijft toch een zalige bak.
Ik startte van op P5, maar door de wat chaotische start (ja zelfs al vanvoor), kon Niel onmiddellijk voorbij. De race dus begonnen vanop P6. De eerste rondjes redelijk rustig aan gedaan en ik kwam in een treintje terecht met Niel en Wim met Bas hoogstens 2s achter ons. Toen de pitstop er stilaan aan kwam, hadden Niel en Wim contact en kon zo doorschuiven.
De laatste paar rondjes voor de pitstop was ik aan het twijfelen hoeveel benzine ik zou nemen: 30 of 35 liter en of ik ook banden zou nemen. Uiteindelijk gekozen van maar 30 liter te pakken en nieuw rubber te leggen en zo weer vertrokken. Bij het uitkomen van de pit ging ik door de nieuwe bandjes iets te wijd en kreeg ik een S&G. Deze maar onmiddellijk gepakt en aangesloten op P9, achter Martijn en Nick.
Doordat de mannen voor mij geen nieuw rubber hadden gestoken kon ik ze snel weer bijbenen. Martijn kon ik voorbij bij het uitremmen van de laatste chicane. Ik hield de binnenlijn en liet ruimte voor een auto, maar hij ging toch langs de baan. Hopelijk was het niet té agressief daar.
Nick was blijkbaar opgehouden door Martijn want eens hij er voorbij ging liep hij uit. Tijdens een gesprek op TS ging hij echter wijd in T2 en kon ik er zo toch voorbij. Op het laatste was het wel heel nipt met de benzine en moest de laatste 2 rondjes dan ook sparen. Uiteindelijk met 0.2l over in de tank de finish overgereden.
Stomme fout met het uitkomen van de pit, anders had een podium erin gezeten, maar me wel goed geamuseerd. Deze combo herinnerde mij aan de tijd dat er nog Vipers en C5R's rond reden in de Belcar.
Ik startte van op P5, maar door de wat chaotische start (ja zelfs al vanvoor), kon Niel onmiddellijk voorbij. De race dus begonnen vanop P6. De eerste rondjes redelijk rustig aan gedaan en ik kwam in een treintje terecht met Niel en Wim met Bas hoogstens 2s achter ons. Toen de pitstop er stilaan aan kwam, hadden Niel en Wim contact en kon zo doorschuiven.
De laatste paar rondjes voor de pitstop was ik aan het twijfelen hoeveel benzine ik zou nemen: 30 of 35 liter en of ik ook banden zou nemen. Uiteindelijk gekozen van maar 30 liter te pakken en nieuw rubber te leggen en zo weer vertrokken. Bij het uitkomen van de pit ging ik door de nieuwe bandjes iets te wijd en kreeg ik een S&G. Deze maar onmiddellijk gepakt en aangesloten op P9, achter Martijn en Nick.
Doordat de mannen voor mij geen nieuw rubber hadden gestoken kon ik ze snel weer bijbenen. Martijn kon ik voorbij bij het uitremmen van de laatste chicane. Ik hield de binnenlijn en liet ruimte voor een auto, maar hij ging toch langs de baan. Hopelijk was het niet té agressief daar.
Nick was blijkbaar opgehouden door Martijn want eens hij er voorbij ging liep hij uit. Tijdens een gesprek op TS ging hij echter wijd in T2 en kon ik er zo toch voorbij. Op het laatste was het wel heel nipt met de benzine en moest de laatste 2 rondjes dan ook sparen. Uiteindelijk met 0.2l over in de tank de finish overgereden.
Stomme fout met het uitkomen van de pit, anders had een podium erin gezeten, maar me wel goed geamuseerd. Deze combo herinnerde mij aan de tijd dat er nog Vipers en C5R's rond reden in de Belcar.
Nooit iets gehad met de Corvette maar nu kon ik toch lekker mijn rondjes ermee draaien, helaas kreeg ik verbindingsproblemen (fijn hoor, dat KPN mijn glasboer heeft overgenomen en ik nu met Telfort zit
) tijdens de kwali en kon na een router-reset achteraan beginnen. Helaas hadden de mensen op de een na laatste startrij een aanrijding -voor de start al- en werd ik door een vliegende auto geraakt.
Alles leek goed maar toen ik net de pitingang voorbij was kreeg ik een fijne meatball en kon ik direct de pits in. Daarna weer lekker onderweg, lekker ritme te pakken.....maar ineens plofte mijn motor en kon ik weer een nieuwe auto halen, gelijk maar even banden en brandstof gedaan en toen de race met een recordaantal inc's uitgereden
Alles leek goed maar toen ik net de pitingang voorbij was kreeg ik een fijne meatball en kon ik direct de pits in. Daarna weer lekker onderweg, lekker ritme te pakken.....maar ineens plofte mijn motor en kon ik weer een nieuwe auto halen, gelijk maar even banden en brandstof gedaan en toen de race met een recordaantal inc's uitgereden
Nu net sinds tijden weer eens iRacing geinstalleerd.. Het heeft me nooit echt kunnen pakken, vooral vanwege de crashers in de rookie series (waardoor ik moeilijk uit de rookie series kom).
Nu toch maar weer eens een poging...
Nu toch maar weer eens een poging...
Ofcourse
Verwijderd
Gefeliciteerd, wat is het geworden?DutchDevil79 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:01:
[...]
Ofcourse. Als ze niet was bevallen had ik de race wel gehaald.
Ik heb even een vraag; ik ben (blijkt) uit de Rookie class en heb nu een D class licentie (was ik dus vergeten).
Ik doe vooral oval races: wat is nu de beste weg om te bewandelen?
Ik doe vooral oval races: wat is nu de beste weg om te bewandelen?
Persoonlijke mening. Door blijven rijden om je SR boven de 4 te krijgen en dan via tt's je C licentie te halen en dan in de trucks stappen.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Mijn race gisteren was niet heel bijzonder. In de eerste paar rondjes zat ik vlak achter Dennis, maar een goede run creëren is bijna onmogelijk. Daardoor besloot ik om wat meer afstand te nemen zodat in ieder geval wat kon zien. Toen kreeg ik meer en meer onderstuur, vooral bij de tweede chicane, en kon niet meer aansluiten.
Op een gegeven moment verloor ik de auto bijna bij de eerste chicane en moest daardoor Bas en Joris langs laten. Toen reden Wim en Nick tegen elkaar aan en ik kreeg ik weer twee plekken. Bas deed de Scandinavian Crash bij de tweede chicane en won ik weer een plekje. Op dat moment lag ik op P4. Na de pit stop kwam ik weer achter Joris de baan op, maar die ging toen weer de pits in. Na dat moment zat ik in een groot gat en was het gewoon een kwestie van de race uitrijden op P3.
De Corvette blijft een gave auto. Hij is wel flink veranderd sinds de laatste keer dat ik er serieus in reed.
Op een gegeven moment verloor ik de auto bijna bij de eerste chicane en moest daardoor Bas en Joris langs laten. Toen reden Wim en Nick tegen elkaar aan en ik kreeg ik weer twee plekken. Bas deed de Scandinavian Crash bij de tweede chicane en won ik weer een plekje. Op dat moment lag ik op P4. Na de pit stop kwam ik weer achter Joris de baan op, maar die ging toen weer de pits in. Na dat moment zat ik in een groot gat en was het gewoon een kwestie van de race uitrijden op P3.
De Corvette blijft een gave auto. Hij is wel flink veranderd sinds de laatste keer dat ik er serieus in reed.
BedanktPhydomir schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:49:
Persoonlijke mening. Door blijven rijden om je SR boven de 4 te krijgen en dan via tt's je C licentie te halen en dan in de trucks stappen.
Iemand ervaring met steam en iRacing?
Scandinavian 180 bedoel je! ik heb niks geraakt. Was wel blij dat je om me heen kon rijden. En was net op tijd om weer voor Marco weg te rijden. Daarna wel 2 bochten later nog een fout gemaakt waardoor Marco me alsnog voorbij was.Niellie41 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:02:
Bas deed de Scandinavian Crash bij de tweede chicane en won ik weer een plekje.
Uiteindelijk 6e geworden wat ik niet verwacht had van te voren aangezien ik best moeite had met de auto in de practice. Maar gelukkig deelde Nick zijn setup nog vlak voor de Qualify, maar op vertrouwd dat het beter was
wat me opviel bij de corvette is dat ik bij die ziekenhuis "hairpin" mijn rechtervoorkant echt altijd blockeerde en dit nooit als feedback doorkreeg in de auto
snap waarom ik in begin daar bijna rondging en zo snel onderstuur kreeg vanvoor.
Ik heb altijd de indruk dat ze Zolder net iets te klein ingescand hebben. Welke auto je ook uit laat, hij lijkt altijd net iets te groot voor de piste.
Zeer weinig punten om even te relaxen, de tijd vloog dan ook voorbij. Was meteen alleen onderweg bij de start, vanop de laatste rij gezien hoe ze voor me tegen elkaar reden nog voor de groene vlag, en dan gewoon mijn rondjes afgemaald, af en toe door uitvallers een plaatsje opgeschoven. Hopelijk niemand in de weg gereden bij het dubbelen, dat blijft een werkpuntje.
Zeer weinig punten om even te relaxen, de tijd vloog dan ook voorbij. Was meteen alleen onderweg bij de start, vanop de laatste rij gezien hoe ze voor me tegen elkaar reden nog voor de groene vlag, en dan gewoon mijn rondjes afgemaald, af en toe door uitvallers een plaatsje opgeschoven. Hopelijk niemand in de weg gereden bij het dubbelen, dat blijft een werkpuntje.
Er staat overigens nu bij de street stock series dat het onder mijn license level is en niet mee telt voor promotie. Klopt dit?
Yeah, verranderd niets behalve dat je de Steam Overlay kunt gebruiken (en dus irritante popups krijgt van jan en alleman die je zitten te spammen dat je DayZ moet komen spelen....DarkPino schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:45:
[...]
Bedankt
Iemand ervaring met steam en iRacing?
En Steam houdt je playtime bij.. dat is ook iets waar je na een jaartje alleen depresief van wordt als je het terugziet
[ Voor 15% gewijzigd door themac1983 op 24-03-2015 14:36 ]
ik ben nieuw bij iracing en heb een dfgt gekocht. maar ik heb de vraag: maakt het uit dat ik geen clutch en geen h shifter heb in dit spel of verschild dat per auto?
Je kan alles met paddles en zonder clutch (maar met autoclutch en soms helemaal zonder) rijden.jeffreygek1 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:02:
ik ben nieuw bij iracing en heb een dfgt gekocht. maar ik heb de vraag: maakt het uit dat ik geen clutch en geen h shifter heb in dit spel of verschild dat per auto?
Enkel zal je in de hogere klassen wat moeten verzinnen voor de start. Alhoewel daar ook oplossingen voor zijn.
Dus kortom: Nee je hebt geen koppeling en h-shifter nodig.
JoepW
heb je misschien nog beginners tips om met een goede start te beginnen
en is er een tweakers groep die ik kan joinen voor beginners?
heb je misschien nog beginners tips om met een goede start te beginnen
en is er een tweakers groep die ik kan joinen voor beginners?
Er is hier erg veel informatie beschikbaar en die kan je allemaal vinden in onze Topic Start en op onze site en de bijbehorende wiki
En voor het rijden....... veel oefenen
En voor het rijden....... veel oefenen
Ik zal het wel fout doen, maar ik heb altijd autoclutch en autoblip aan staan.
Start doe ik in elke auto hetzelfde. Motor op toeren brengen in zijn vrij en dan naar z'n 1 schakelen bij groen.
Start doe ik in elke auto hetzelfde. Motor op toeren brengen in zijn vrij en dan naar z'n 1 schakelen bij groen.
Idem.... Voor alle auto's behalve die met een sequentiële / DSG bak overigens.Linc schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:30:
Ik zal het wel fout doen, maar ik heb altijd autoclutch en autoblip aan staan.....
Bij de start gebruik ik meestel wel mijn koppeling
Doe ik ook, maar als je dat bijvoorbeeld in de F1 doet, verlies je echt wel wat tijd volgens mij. Meeste races die wij rijden zijn echter toch met rolling startsLinc schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:30:
Ik zal het wel fout doen, maar ik heb altijd autoclutch en autoblip aan staan.
En in de skippy heb ik ook geen hulp dingen aanstaan.
[ Voor 7% gewijzigd door themac1983 op 24-03-2015 15:34 ]
F1 start ik momenteel zonder clutch trouwens.
Als je hem gewoon in de 1 zet en bij groen op het gas gaat ben je best redelijk goed weg.
Je moet wel ietsje oppassen en de throttle moduleren als je richting de 100km/u komt, maar al met al is het best een redelijk veilige manier om weg te komen.
Met de clutch starten is vast nog wel iets sneller, maar is ook een veel groter risico.
Als je hem gewoon in de 1 zet en bij groen op het gas gaat ben je best redelijk goed weg.
Je moet wel ietsje oppassen en de throttle moduleren als je richting de 100km/u komt, maar al met al is het best een redelijk veilige manier om weg te komen.
Met de clutch starten is vast nog wel iets sneller, maar is ook een veel groter risico.
Vanavond om 20:00 uur weer "Skip School"
ik ben er denk ik gedeeltelijk bij vanwege werk
Maar zet de werk laptop naast me, en hoop het meeste voor 20:00 aan te kunnen zetten. Meeste is toch 1x klikken en wachten tot de updates geinstalleerd zijn
En pas om 23:00 rebooten, dus stiekem komt het verzoek om 1 uur later te rebooten wel goed uit 
Ik gebruik alleen auto-clutch bij autoś met een H-bak. Blippen doe ik dan ook zelf. Bij een auto met een SQ-bak zet ik standaard alles uit. En altijd met de koppeling starten
ik heb dat pendaal niet voor niks
Heel-n-toe ga ik niet aanbeginnen. 1x geprobeerd, maar ik ging het ook automatisch doen in het echt, dus snel maar weer afgeleerd 
Al was het gister: TC op 1 zetten, koppeling in, 1ste versnelling, vol gas, koppeling los bij groen, auto recht houden en TC op 3 zetten. Ging prima
Ik gebruik alleen auto-clutch bij autoś met een H-bak. Blippen doe ik dan ook zelf. Bij een auto met een SQ-bak zet ik standaard alles uit. En altijd met de koppeling starten
Al was het gister: TC op 1 zetten, koppeling in, 1ste versnelling, vol gas, koppeling los bij groen, auto recht houden en TC op 3 zetten. Ging prima
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Volgens mij hadden we gisteravond toch echt een rollende start hoor
Dat denk jij, maar achterin was het toch een staande start voor sommigenNickThissen schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:22:
Volgens mij hadden we gisteravond toch echt een rollende start hoor
i know
maar ik dacht sneller weg te zijn in zijn 1, vol gas zonder TC. en dan met TC verder, alleen de koppeling klopt niet, maar die is denk ik blijven hangen van de vorige alinea
Of 2de versnelling, ik weet het echt niet meer
Was in de chicane dat het groen werd, en ik reed erg langzaam.
Beetje drukke dag
Rij normaal zonder TC, en nu had ik het in 1 keer
Alleen starten met TC vind ik altijd zo raar. Heb altijd het gevoel niet van de plek te komen of meer momentum te krijgen. Al mocht de TC wel meer ingrijpen na een minuut of 38
Beetje drukke dag

Rij normaal zonder TC, en nu had ik het in 1 keer
Je kan ook een knop toewijzen die de TC 5 seconden uit zet, handig voor een staande start of als je een keer verkeerd om staat
Wie zou mij uit kunnen leggen waarom iracing nog geen weersveranderingen heeft laat staan dag en nacht overloop in lange races?
Dynamisch weer hebben we wel tot op zekere hoogte. Je kan kiezen voor "realistic" weather en dat wil zeggen ten eerste dat de start conditie random is (binnen bepaalde waarden) en ten tweede dat het een beetje kan veranderen tijdens de sessie. Vooral de wind kan zowel in kracht als richting flink veranderen, maar ook de temperatuur, vochtigheid en vooral track temperatuur kan langzaam hoger of lager worden (vooral in langere races). Het is niet veel maar dat zou ook niet echt realistisch zijn tenzij je dingen als regen gaat simuleren (en dat zal nog wel even duren).
Dag/nacht transities zitten we al lang op te wachten maar dat is werk wat ze uitstellen tot ze op DX11 over gestapt zijn, anders moeten ze al het werk wat ze nu in DX9 zouden doen weer opnieuw moeten doen en dat is natuurlijk zonde. Het grootste probleem is nog dynamische schaduwen van alles genereren (er zijn al veel dynamische schaduwen maar nog niet alles is dynamisch) en ten tweede lichten op de baan die dynamisch aan / uit moeten kunnen gaan (momenteel zijn die nog ingebakken in een aparte "track config" als je een nacht baan rijdt).
Dag/nacht transities zitten we al lang op te wachten maar dat is werk wat ze uitstellen tot ze op DX11 over gestapt zijn, anders moeten ze al het werk wat ze nu in DX9 zouden doen weer opnieuw moeten doen en dat is natuurlijk zonde. Het grootste probleem is nog dynamische schaduwen van alles genereren (er zijn al veel dynamische schaduwen maar nog niet alles is dynamisch) en ten tweede lichten op de baan die dynamisch aan / uit moeten kunnen gaan (momenteel zijn die nog ingebakken in een aparte "track config" als je een nacht baan rijdt).
Ja, en dat je ook nog enigzins redelijke fps eruit kunt halen zonder een mega highend titan x met 4790k nodig te hebben
Al helpt het wel natuurlijk
Cube Nuroad Race (2022)
Mooie uitleg bedankt man
Dus als Iracing overstapt op dx11 dat wil dus zeggen dat ze dan totaal nieuwe graphics introduceren ofniet?
Ik neem aan dat ze niet alleen werken aan dynamisch licht in hun nieuwe pakket.
Dat zou ook betekenen dat iracing behoorlijk zwaarder wordt voor iedereen. 3 schermen? hopa nieuwe pc bouwen voor veel lui
Dus als Iracing overstapt op dx11 dat wil dus zeggen dat ze dan totaal nieuwe graphics introduceren ofniet?
Ik neem aan dat ze niet alleen werken aan dynamisch licht in hun nieuwe pakket.
Dat zou ook betekenen dat iracing behoorlijk zwaarder wordt voor iedereen. 3 schermen? hopa nieuwe pc bouwen voor veel lui
Ik denk dat ze eerst beginnen met alles vergelijkbaar uit laten zien met veel minder moeite, dat zou dus betekenen dat het juist veel vloeiender moet gaan lopen. Het is gewoon optimalisatie van DX9 naar DX11. Als dat eenmaal goed draait kunnen ze nieuwe features gaan toevoegen in de graphics. Dat zal echt nog lang duren denk ik...
Wat Nick zegt. Wat ik ook begrepen heb is dat ze het meteen zo willen implementeren dat een eventuele latere overstap naar DX12 en hoger of OpenGL veel makkelijker gaat.
Cube Nuroad Race (2022)
Dat klinkt als een lange weg te gaan.. maar hoe kan het zo zijn dat het tempo zo laag ligt in ontwikkeling terwijl assetto corsa ineens om de hoek komt kijken en raceroom experience bijv.
Ik race die 2 ook voor de plezier erbij en vooral corsa rijdt echt lekker vind ik
Ik race die 2 ook voor de plezier erbij en vooral corsa rijdt echt lekker vind ik
Ik heb juist het tegengestelde, ik hou niet zo van de overmatige demping en de af en toe rare FFB van AC. RRE heb ik geen ervaring mee. Ik rij wel af en toe met GSC-E, die vind ik dan wel weer leuk, maar dan mis ik al snel het geweldige online systeem van iRacing. Voor mij is iRacing de meest complete sim. Niet perfect, maar alles bij elkaar opgeteld wel beter dan de rest.
Cube Nuroad Race (2022)
Toen ik AC kocht paar weken terug voelde het meteen als live for speed, en dan vond ik heel cool.
met lfs heb ik jaren aan driften gedaan met mijn g25 (die ik nog steeds gebruik na 7 jaar)
en in AC lukte dat alweer heel snel zonder moeite, en dat voelde heerlijk nostalgisch bijna haha
met lfs heb ik jaren aan driften gedaan met mijn g25 (die ik nog steeds gebruik na 7 jaar)
en in AC lukte dat alweer heel snel zonder moeite, en dat voelde heerlijk nostalgisch bijna haha
Btw.... Nog niemand deze gezien/gelezen: http://t.co/UeYuXc9Gpa
Cube Nuroad Race (2022)
Staat al eeeeeeeeuwen op onze Facebook pagina....derx666 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:43:
Btw.... Nog niemand deze gezien/gelezen: http://t.co/UeYuXc9Gpa
https://www.facebook.com/gotiracing/posts/413290105513463
[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 24-03-2015 22:21 ]
Ik heb nog een vraagje als ik met de mx-5 rijdt lijkt het alsof de auto clutch het optrekken slomer maakt is dit waar?
Heb vorige week de FW31 nog eens getest met de huidige build maar ze hebben het weer goed verknoeid daar bij iRacing. Geen Grand Prix Series voor mij en dus ook geen Pro Series. Hetzelfde geldt voor mijn teamgenoten Simon Cattell en William Levesque. Jammer want vorig seizoen reed het prima
Heel kort gezegd, ja. De schakelhulpen zullen altijd langzamer zijn als zonder hulp, als een soort penalty eigenlijk. Het scheelt ongeveer 0.2 - 0.4s per ronde, afhankelijk van de hoeveelheid rechte stukken en lengte van de track natuurlijk. Maar het is altijd sneller dan mis schakelen
[ Voor 42% gewijzigd door derx666 op 24-03-2015 23:33 ]
Cube Nuroad Race (2022)
pffftt.. na de Skip training nog even een race meegepakt..
kom ik in de topsplit terecht...
nr 14 van de 15. Ik kwali ook op 14. nr1 had 58.1
Rustig begonnen. Na 5 laps ook gaan racen en uiteindelijk naar een 6e plek gereden maar HOLY SHIT wat verdedigen die lui hard man.. ik had 10 ronde nodig om voorbij de nr 7 te komen, en zelfs dat lukte alleen maar omdat er iemand naast de baan stond en we erlangs moesten. vanaf toen dus geknokt om nr 5 in te halen, en ondertussen van 7 weg te rijden, maar de laatste ronde gingen we gewoon met nog geen 0.3 seconden bocht 1 in
(2 wide en bijna aanrijding met de nr 5 voor ons:P)
leuke race, en ik zweette me kapot
kom ik in de topsplit terecht...
nr 14 van de 15. Ik kwali ook op 14. nr1 had 58.1
Rustig begonnen. Na 5 laps ook gaan racen en uiteindelijk naar een 6e plek gereden maar HOLY SHIT wat verdedigen die lui hard man.. ik had 10 ronde nodig om voorbij de nr 7 te komen, en zelfs dat lukte alleen maar omdat er iemand naast de baan stond en we erlangs moesten. vanaf toen dus geknokt om nr 5 in te halen, en ondertussen van 7 weg te rijden, maar de laatste ronde gingen we gewoon met nog geen 0.3 seconden bocht 1 in
leuke race, en ik zweette me kapot
heh... lang leve racen in de Skip
Meestal wordt er in de topsplit hard maar fair gereden.
Cube Nuroad Race (2022)
Ik zou juist denken dat een beetje goede rijder dit zo op pakt. Zeker als je naar de Pro Series wilt. Mij is altijd gezegd met zo'n instelling kom je nooit aan de top.glnk schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:31:
Heb vorige week de FW31 nog eens getest met de huidige build maar ze hebben het weer goed verknoeid daar bij iRacing. Geen Grand Prix Series voor mij en dus ook geen Pro Series. Hetzelfde geldt voor mijn teamgenoten Simon Cattell en William Levesque. Jammer want vorig seizoen reed het prima
yupyup. er wordt in ieder geval niet bewust iemand van de baan geramt ofzoderx666 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 00:21:
heh... lang leve racen in de SkipMeestal wordt er in de topsplit hard maar fair gereden.
bedankt voor de tips in de skip barber sessie van gister avond.
alleen is mij wel pijnlijk duidelijk geworden dat ik nog een hoop snelheid te winnen heb. maar verder was het wel een leuke avond. op naar de volgende.
over snelheid winnen gesproken. voor zover ik heb begrepen en kan zien is er voor mij op dit moment het meeste te winnen in het aanremmen en insturen van de bochten.
dit begint met het remmen. nu ben ik aan het kijken hoe ik dat kan verbeteren. waar ik met mijn g25 pedalen tegen aan loop is dat ik moeilijk de optimale remdruk kan vinden. ik rem of te weining of ik lock mn wielen volledig. nu ligt en set betere pedalen voorlopig buiten budget maar ik heb wel de GTEye mod gevonden. iemand hier al ervaring met deze alternatieve veer voor de g25/27 pedalen ?
Edit: een mailtje voor het veranderen van mn display name ligt al bij de iRacing support
alleen is mij wel pijnlijk duidelijk geworden dat ik nog een hoop snelheid te winnen heb. maar verder was het wel een leuke avond. op naar de volgende.
over snelheid winnen gesproken. voor zover ik heb begrepen en kan zien is er voor mij op dit moment het meeste te winnen in het aanremmen en insturen van de bochten.
dit begint met het remmen. nu ben ik aan het kijken hoe ik dat kan verbeteren. waar ik met mijn g25 pedalen tegen aan loop is dat ik moeilijk de optimale remdruk kan vinden. ik rem of te weining of ik lock mn wielen volledig. nu ligt en set betere pedalen voorlopig buiten budget maar ik heb wel de GTEye mod gevonden. iemand hier al ervaring met deze alternatieve veer voor de g25/27 pedalen ?
Edit: een mailtje voor het veranderen van mn display name ligt al bij de iRacing support
[ Voor 5% gewijzigd door estrion op 25-03-2015 10:36 ]
Vond het een geslaagde avond, alleen werd weer pijnlijk duidelijk dat ik met de Skip in verkeer nog best wat steken laat vallen.estrion schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:35:
Gelukkig had je het naar je zin en werd je ook sneller/constanter dus dat is ook fijn.
Misschien pak ik deze week nog een race mee, maar weet het nog niet precies om eerlijk te zijn. (toch beetje schrik wederom na gisteren)
Maar hierdoor krijg ik misschien wel weer het gevoel van eerdere seizoenen terug, want toen had ik dit veel minder dan nu lijkt het.
Na lange tijd twijfelen ook maar een abonnement op iRacing genomen! Gisteren eerste race gehad in de Mazda Cup en het bevalt prima. Binnenkort is meedoen met wat races van GoT.
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
Ik heb niet zo naar je gekeken gister MAAAAARRR, over het algemeen win je met remmen mischien een paar honderdste, terwijl je met het "Goede lijnen" en focus op exit speed al gauw tienden per bocht kunt pakken. Over het algemeen is het remmen iets waar ik het laatst naar kijk als ik een nieuwe baan probeer te leren, Op deze baan REM je eigenlijk alleen voor Bocht 1. De rest is meer controle behouden dan remmen.estrion schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:35:
1: Lijnen vinden (daar hielp Joep je al mee geloof ik)
2:snelheid vinden om deze te kunnen rijden.
3. dit constant kunnen doen, dus altijd Apex raken, altijd Track Out raken (dit lukt me al meestal niet, maar dat komt omdat ik over 0.0 talent beschik
en DAN pas ga ik kijken of ik rempunten kan verschuiven, of misschien later/harder of somes juist minder hard kan remmen.
Overigens helpen pedalen wel heel erg met het remmen, gewoon omdat je constanter kunt remmen, en dus dichter bij de max kunt zitten elk rondje zonder er steeds overheen te gaan.
Maar ik ben het er dus niet zo mee eens om je hier eerst op te focussen, ipv constant je "instuurpunt-->Apex-->Track out" lijn constant te kunnen rijden.
(misschien dat anderen het weer niet met mij eens zijn natuurlijk
Ik ben het met je eens Marcthemac1983 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:51:
[...]
Ik heb niet zo naar je gekeken gister MAAAAARRR, over het algemeen win je met remmen mischien een paar honderdste, terwijl je met het "Goede lijnen" en focus op exit speed al gauw tienden per bocht kunt pakken. Over het algemeen is het remmen iets waar ik het laatst naar kijk als ik een nieuwe baan probeer te leren, Op deze baan REM je eigenlijk alleen voor Bocht 1. De rest is meer controle behouden dan remmen.
1: Lijnen vinden (daar hielp Joep je al mee geloof ik)
2:snelheid vinden om deze te kunnen rijden.
3. dit constant kunnen doen, dus altijd Apex raken, altijd Track Out raken (dit lukt me al meestal niet, maar dat komt omdat ik over 0.0 talent beschik)
en DAN pas ga ik kijken of ik rempunten kan verschuiven, of misschien later/harder of somes juist minder hard kan remmen.
Overigens helpen pedalen wel heel erg met het remmen, gewoon omdat je constanter kunt remmen, en dus dichter bij de max kunt zitten elk rondje zonder er steeds overheen te gaan.
Maar ik ben het er dus niet zo mee eens om je hier eerst op te focussen, ipv constant je "instuurpunt-->Apex-->Track out" lijn constant te kunnen rijden.
(misschien dat anderen het weer niet met mij eens zijn natuurlijk, ik ben ook maar noob)
Dat remmen heb ik ook pas sinds kort veranderd. En voordien kwam ik ook redelijk mee. Dus idd. Focus op lijnen en de juiste snelheid / juiste moment van insturen...
ik denk ook dat de meeste tijd in de juiste manier van bochten nemen zit. waar voor mijn gevoel de issue zit met de bochten zit is dat ik er te vaak te snel in ga waardoor ik te ver doorschiet. om dat te verbeteren zal ik toch ergens de correcte snelheid voor het begin van de bocht vandaan moeten halen.
Gewoon eerder je gas los laten / eerder remmen.estrion schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:13:
ik denk ook dat de meeste tijd in de juiste manier van bochten nemen zit. waar voor mijn gevoel de issue zit met de bochten zit is dat ik er te vaak te snel in ga waardoor ik te ver doorschiet. om dat te verbeteren zal ik toch ergens de correcte snelheid voor het begin van de bocht vandaan moeten halen.
Eerst de ideale entry snelheid en lijnen vinden en dan pas weer later gaan remmen.
Ik krijg zeer regelmatig verzoeken voor toegang tot de "member"-pagina's op onze website, die ik afwijs omdat rijders niet (volledig) geregistreerd zijn in onze rijdersdatabase op de site van Nick.
Deze enigszins dubbele administratie blijft noodzakelijk totdat we alles op 1 plek geconcentreerd hebben.
Om e.e.a. nog duidelijker te maken heb ik de pagina op onze site in het Nederlands gepost en de stappen die je moet doen om de rijdersdatabase uitgebreid beschreven.
Ik heb de laatste dagen meerdere aanvragen verwijderd. Dus als je niet kan inloggen is dat omdat je de procedure niet goed hebt gevolgd.
Link naar de nieuwe Nederlandstalige pagina.
Hetzelfde speelt overigens ook bij het vragen van toegang tot de League.
Als je niet alle zes stappen hebt doorlopen (voor toegang tot de 'ledenlijst' in de rijdersdatabase) en je iRating / Licentie is niet hoog genoeg dan wordt je niet toegelaten tot de League.
Deze enigszins dubbele administratie blijft noodzakelijk totdat we alles op 1 plek geconcentreerd hebben.
Om e.e.a. nog duidelijker te maken heb ik de pagina op onze site in het Nederlands gepost en de stappen die je moet doen om de rijdersdatabase uitgebreid beschreven.
Ik heb de laatste dagen meerdere aanvragen verwijderd. Dus als je niet kan inloggen is dat omdat je de procedure niet goed hebt gevolgd.
Link naar de nieuwe Nederlandstalige pagina.
Hetzelfde speelt overigens ook bij het vragen van toegang tot de League.
Als je niet alle zes stappen hebt doorlopen (voor toegang tot de 'ledenlijst' in de rijdersdatabase) en je iRating / Licentie is niet hoog genoeg dan wordt je niet toegelaten tot de League.
[ Voor 15% gewijzigd door JoepW op 25-03-2015 12:40 ]
Ik zou niet meteen met veren beginnen. Wat vrij goed schijnt te helpen is zo'n stress balletje op maat maken zodat deze in de rem past, dan krijg je ook een soort progressive brake. Zie ook dit forum topic op het iRacing forum: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/789006.pageestrion schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:35:
Hier staan nog meer goede ideeen.
Cube Nuroad Race (2022)
Gisteren ook meegedaan aan de skip school maar mijn pc had er niet zo veel zin in. 3 keer een complete freeze gehad. Vanacht geheugen lopen testen en de hdd gecontroleerd maar totaal geen fout kunnen vinden. Ik heb deze configuratie sinds november vorig jaar en al heel wat (endurance) races mee gereden. Ik snap het even niet meer.
dat is misschien ook wel het proberen waard. voor dat ik mn pedalen ga modden denk ik dat ik er eerst maar eens iets ga bouwen dat ik mn bureau stoel ten opzichte van mn pedalen kan fixeren. zodat ik in ieder geval stabieler zit en niet mezelf weg duwderx666 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:20:
[...]
Ik zou niet meteen met veren beginnen. Wat vrij goed schijnt te helpen is zo'n stress balletje op maat maken zodat deze in de rem past, dan krijg je ook een soort progressive brake. Zie ook dit forum topic op het iRacing forum: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/789006.page
Hier staan nog meer goede ideeen.
Edit: iRacing heeft mn naam aangepast dus is die issue in ieder geval opgelost
[ Voor 5% gewijzigd door estrion op 25-03-2015 14:24 ]
Klinkt misschien arrogant maar een DWC licentie heb ik zo als ik dat wil. Daar hoef ik niet eens mijn best voor te doenWes46 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 07:52:
[...]
Ik zou juist denken dat een beetje goede rijder dit zo op pakt. Zeker als je naar de Pro Series wilt. Mij is altijd gezegd met zo'n instelling kom je nooit aan de top.
Anyway ik kreeg net een pakketje uit USA. Een DSD Trackboss (gewonnen met Masters of Endurance)

Ik heb er geen handige plek voor. Misschien heeft iemand hier interesse? T.e.a.b.
Misschien is het een road/oval dingetje ofzo, maar mij lijken die switches zo nutteloos.
Ik zou veel liever die variant met die rotary encoders hebben die op die Black Max zitten.
Ik zou veel liever die variant met die rotary encoders hebben die op die Black Max zitten.
De 'toggle switches' veren terug naar de middenstand en reageert net als een knopje alleen dan 2-in-1; naar boven (digital 1) en naar onder (digital 2). Persoonlijk vind ik dat wel een voordeel tov rotary encoders. Je weet zo beter met hoeveel stappen je iets versteld. Bij rotary encoders moet je altijd kijken in de blackbox.Red Baron schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:12:
Misschien is het een road/oval dingetje ofzo, maar mij lijken die switches zo nutteloos.
Feature suggestie aan iRacing die ik heel graag zou willen zien: als je in-car een setting veranderd, even een klein 'popupje' in het scherm met daarin de nieuwe waarde. Ik kan op de tast de 5 knoppen wel vinden, maar mocht ik tijdens het rijden de verkeerde hebben is het wel handig om daar op tijd achter te komen. Beetje lullig als ik denk de TC aan te passen, maar stiekem de BB naar voren zetglnk schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:19:
[...]
Bij rotary encoders moet je altijd kijken in de blackbox.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Daarom heb ik macro's voor zo goed al alle in-car settings.
Die macro gaat dan automatisch naar de juist F# box, laat de waarde zien, veranderd de waarde en wacht weer ff en gaat dan automatisch weer terug naar F3.
Maar ik kan het inmiddels ook zien op een settings screen van het Z1 dashboard.
Die macro gaat dan automatisch naar de juist F# box, laat de waarde zien, veranderd de waarde en wacht weer ff en gaat dan automatisch weer terug naar F3.
Maar ik kan het inmiddels ook zien op een settings screen van het Z1 dashboard.
Wel fijn ja, maar hoe realistisch is dat? In het echt zul je in de meeste auto's ook moeten "gokken", tenzij het op het stuur staat en dan zou het bij ons ook op het stuur moeten. Probleem is dan natuurlijk dat je vaak je stuur niet ziet maar goed... Om nou alles in tekst op je scherm te gooien vind ik ook wat ver gaan. Vind het al beetje raar dat je je snelheid en versnelling en inputs kan zien.BM schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:41:
[...]
Feature suggestie aan iRacing die ik heel graag zou willen zien: als je in-car een setting veranderd, even een klein 'popupje' in het scherm met daarin de nieuwe waarde. Ik kan op de tast de 5 knoppen wel vinden, maar mocht ik tijdens het rijden de verkeerde hebben is het wel handig om daar op tijd achter te komen. Beetje lullig als ik denk de TC aan te passen, maar stiekem de BB naar voren zet
Heb je taxen moeten betalen ?glnk schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:08:
[...]
Klinkt misschien arrogant maar een DWC licentie heb ik zo als ik dat wil. Daar hoef ik niet eens mijn best voor te doen
Anyway ik kreeg net een pakketje uit USA. Een DSD Trackboss (gewonnen met Masters of Endurance)
[afbeelding]
Ik heb er geen handige plek voor. Misschien heeft iemand hier interesse? T.e.a.b.
Mijn buttonbox willen ze niet doorlaten bij Belgische douane omdat ze niet geloven dat het een gamecontroller is
[ Voor 3% gewijzigd door dabelg op 25-03-2015 18:26 ]
Tuurlijk is dat niet realistisch, maar dat zijn praktisch alle black boxes ook nietNickThissen schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:08:
[...]
Wel fijn ja, maar hoe realistisch is dat? In het echt zul je in de meeste auto's ook moeten "gokken", tenzij het op het stuur staat en dan zou het bij ons ook op het stuur moeten. Probleem is dan natuurlijk dat je vaak je stuur niet ziet maar goed... Om nou alles in tekst op je scherm te gooien vind ik ook wat ver gaan. Vind het al beetje raar dat je je snelheid en versnelling en inputs kan zien.
Xbox
Nee het was gemarkeerd als gift en 5$ valuedabelg schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:23:
[...]
Heb je taxen moeten betalen ?
Mijn buttonbox willen ze niet doorlaten bij Belgische douane omdat ze niet geloven dat het een gamecontroller ishufters belooft voor die AF Dennis zal'm nog rapper hebben
Op mijn BB (de DSD P1) ook geen btw of invoer hoeven te betalen. $25 korting omdat de lichtgevende knop in het midden het DSD logo niet recht heeft staan. oooeeeh... wat erg
Verder ben ik er wel blij mee. 4 rotary's, 6 toggle, en 5 buttons. Eigenlijk precies wat ik wilde. Voor dat geld zou ik hem waarschijnlijk niet eens zelf kunnen maken.
Verder ben ik er wel blij mee. 4 rotary's, 6 toggle, en 5 buttons. Eigenlijk precies wat ik wilde. Voor dat geld zou ik hem waarschijnlijk niet eens zelf kunnen maken.
Cube Nuroad Race (2022)
Iemand interesse in een GS4 seat? http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3306289.page
Cube Nuroad Race (2022)
spijtig dat veel reviews zeggen dat ie nogal luidruchtig is anders had ik hem gekocht
Het is niet arrogant als het de waarheid is.glnk schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:08:
[...]
Klinkt misschien arrogant maar een DWC licentie heb ik zo als ik dat wil. Daar hoef ik niet eens mijn best voor te doen
Zelfs de demoversie had datderx666 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:57:
Op mijn BB (de DSD P1) ook geen btw of invoer hoeven te betalen. $25 korting omdat de lichtgevende knop in het midden het DSD logo niet recht heeft staan. oooeeeh... wat erg![]()
Bron: http://members.iracing.co...list/3306542.page#8844181quote: Chris PageAt the moment Level 3, one of our main upstream providers, is experiencing a major network issue causing connectivity problems to our customers. Services may be unreachable from specific destinations. Currently we are working in a possible solution in order to surpass the issue.
--
That's from our ISP in NL.
Het lijkt erop dat iRacing ook aan een HUD werkt. David Tucker praat er een beetje over, gaat iets in html/javascript worden dus ik dacht meteen dat het in CoherentUI ging werken maar daarna zegt hij weer dat hij niks met CoherentUI te maken heeft...

Snap het niet helemaal, volgens mij zijn er meer dan genoeg HUDs die prima werken, waarom kunnen ze die mensen niet benaderen voor hulp? Ik weet zeker dat ze prima kunnen helpen om zo'n ding veel sneller in elkaar te bouwen dan een David Tucker dat kan. Ze lijken soms wel erg bang om dingen zelf te willen bouwen ipv beetje hulp te zoeken. Ondertussen is de SDK output nog steeds super kut sinds de teams update (nog steeds geen team info en nog steeds dingen die heel nuttig zijn missen compleet, en hij is de enige die die SDK update).
Snap het niet helemaal, volgens mij zijn er meer dan genoeg HUDs die prima werken, waarom kunnen ze die mensen niet benaderen voor hulp? Ik weet zeker dat ze prima kunnen helpen om zo'n ding veel sneller in elkaar te bouwen dan een David Tucker dat kan. Ze lijken soms wel erg bang om dingen zelf te willen bouwen ipv beetje hulp te zoeken. Ondertussen is de SDK output nog steeds super kut sinds de teams update (nog steeds geen team info en nog steeds dingen die heel nuttig zijn missen compleet, en hij is de enige die die SDK update).
Idd, Nick. Ze zouden bv kunnen proberen de Z1 software te kopen. Werkt echt super stabiel.
En zo zijn er wel meer.
En zo zijn er wel meer.
Brass Monkey wordt niet meer ondersteund en ze zijn nu bezig met een alternatief. Volgens mij is dit het.
Da's echt balen... douane in dit corrupte apenlandje is echt rete irritant. Heb ook al zaken gehad die ze achterhouden en waar je dan meer op moet betalen dan het waard is of zelfs een keer dat ze het gewoon niet willen vrijgeven omdat het zogezegd illegaal is maar je het hier wel gewoon in de winkel kan kopen maar dan veel duurder...dabelg schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:23:
[...]
Heb je taxen moeten betalen ?
Mijn buttonbox willen ze niet doorlaten bij Belgische douane omdat ze niet geloven dat het een gamecontroller ishufters belooft voor die AF Dennis zal'm nog rapper hebben

Ook een keer een aanvraag gedaan hoeveel invoerrechten ik zou moeten betalen met een heleboel foto's erbij, wat het is en waar het voor dient en dan krijg je een paar dagen later gewoon de melding dat de omschrijving te vaag is om er een prijs op te plakken.... stelletje r****rs
Hier halen ze de zendingen die gemarkeerd staan als gift en een lage waarde er standaard uit en kan je lekker betalen. Ik weet van andere mensen dat dat in Nederland ook vrij vaak eruit gepikt wordt.
Voor diegenen dat het wel lukt is eerder een kwestie van geluk omdat ze teveel achterstand oplopen of omdat ze net even lagen te pitten...
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
misschien leuke uitbreiding voor de g25/g27 users hier om dit stuur nog eliter te maken 
V&A aangeboden: Sparco stuur sportstuur met flippers Logitech G25 G27
@fragbeestje is gewoon mafia , ik geef ze site plus factuur waar opstaat is voor sim racing en entertainment
en nog doen die gasten van geen intresse. als ze het terug sturen vraag ik geld terug van DSD anders kan douane alles betalen + laster
nice : nieuws: Razer maakt vr-bril met handtracking-sensor van Leap Motion
V&A aangeboden: Sparco stuur sportstuur met flippers Logitech G25 G27
@fragbeestje is gewoon mafia , ik geef ze site plus factuur waar opstaat is voor sim racing en entertainment
en nog doen die gasten van geen intresse. als ze het terug sturen vraag ik geld terug van DSD anders kan douane alles betalen + laster
nice : nieuws: Razer maakt vr-bril met handtracking-sensor van Leap Motion
[ Voor 46% gewijzigd door dabelg op 26-03-2015 15:12 ]
Pff... wat een drama...
Suzuka rijden met de RUF TRACK. Tijdens het paasweekend is daar de Blancpain endurance series. Pak steeds net een off-track of net iets te vroeg op het gas. Tijdens de race mag je maximaal 17 inc's rijden in 3 uur tijd! Echt te ziek voor woorden. Als mensen achter je zich 2x verremmen heb je al 8 inc's te pakken. Bijna niet te doen...
Suzuka rijden met de RUF TRACK. Tijdens het paasweekend is daar de Blancpain endurance series. Pak steeds net een off-track of net iets te vroeg op het gas. Tijdens de race mag je maximaal 17 inc's rijden in 3 uur tijd! Echt te ziek voor woorden. Als mensen achter je zich 2x verremmen heb je al 8 inc's te pakken. Bijna niet te doen...
All-Round nerd | iRacing Profiel
Dit topic is gesloten.