iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 122 Laatste
Acties:
  • 313.829 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 21:05
Ruf ook niet :+ Maar dat komt er nog bij ja... dus ik denk dat het wel een van de overgebleven moet zijn (lambo, nissan, audi, bentley, ferrari waarschijnlijk niet)

[ Voor 83% gewijzigd door NickThissen op 18-03-2015 13:32 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
dodge viper ??? heeft die geen gt3

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

Phydomir

Dennis

dabelg schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:00:
WHOOOHOOO dennis :p

you don''t have long to wait. In fact batch 2 will start shipping next week, well ahead of the time frame promised.
Zucht... Batch 3.... -O-

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:47

Niellie41

[object Object]

dabelg schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:41:
dodge viper ??? heeft die geen gt3
Klopt er is een GT3 versie van de SRT Viper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-10 19:56
Niellie41 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:54:
[...]

Klopt er is een GT3 versie van de SRT Viper.
*Kwijl*, kan je wel een kast met iets van 10 schaalmodelen laten zien. (staat op zolder)
Dus als die komt is het instant buy en ga ik zeker mee rijden. 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik hoop echt dat het de nieuwe R8 wordt maar ik schat de kans hoger in dat het de nieuwe GT3 van Caddilac wordt.

Afbeeldingslocatie: http://johndagys.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/gallery/gt3-cadillac-ats-v-r-launch/3PRE7007.jpg

De Viper GT3 rijd inmiddels al weer een jaartje rond in de (Dutch) Supercar Challenge en zal dit jaar ook aan de start staan bij de 24 uur van Spa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Door al dat gelul over GT3 ben ik even gaan kijken of er eerdaags dichtbij iets is.

En zowaar :P
29 - mei - 2015 Hankook 12H Zandvoort

Hier een impressie van vorig jaar
http://www.24hseries.com/12h-zandvoort

doet zelfs een V8 mee ;P

denk dat ik daar wel een kijkje ga nemen.. hoef ik eens NIET 4-6 uur in de auto voor een race van 1 uurtje :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Je moeten alleen twee keer er naar toe kachelen omdat door het volk wat altijd loopt te zeiken over het geluid de race in twee stukken wordt gehad. Ze beginnen aan het einde van de middag, stoppen dan na een paar uur en gaan de volgende dag weer verder. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10 08:47

derx666

mecker ende blaet

dabelg schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:00:
WHOOOHOOO dennis :p

you don''t have long to wait. In fact batch 2 will start shipping next week, well ahead of the time frame promised.
Ja mensen, over een paar weken GoT meeting bij dabelg ! :P

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-10 11:06
themac1983 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:59:
Door al dat gelul over GT3 ben ik even gaan kijken of er eerdaags dichtbij iets is.

En zowaar :P
29 - mei - 2015 Hankook 12H Zandvoort

Hier een impressie van vorig jaar
http://www.24hseries.com/12h-zandvoort

doet zelfs een V8 mee ;P

denk dat ik daar wel een kijkje ga nemen.. hoef ik eens NIET 4-6 uur in de auto voor een race van 1 uurtje :P
Een 12 uurs race die 3 uur op vrijdag rijdt, vervolgens de auto's in parc ferme zet om dan op zaterdag nog eens 9 uur te gaan rijden kun je toch geen 12 uurs race noemen :+

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Richard117 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:08:
[...]

Een 12 uurs race die 3 uur op vrijdag rijdt, vervolgens de auto's in parc ferme zet om dan op zaterdag nog eens 9 uur te gaan rijden kun je toch geen 12 uurs race noemen :+
Ja maar... vogeltjes..... en.... gras! enzo :D

beetje raar inderdaad, maar is nogsteeds beter te doen dan Zolder ;P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
WHOAHAHAHA
sorry maar ik lag echt in een deuk
Mclaren have given Iracing their new F1 car so they can search the forums for a decent setup! keep sharing guys, with your help they will get further up the grid!

I have to give the wife credit for this joke.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3305168.page

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gtrNL schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:59:

Mooiste is nog wel dat volgens sommigen Porsche en Ferrari de enige logische nieuwe GT3's zijn, terwijl Porsche letterlijk niet kan (want EA) en...
Dat van EA was ook mijn beleving. Laatst toch uit eerste hand een genuanceerder verhaal hierover gehoord. Er zijn meer licenties in omloop, alleen stranden die projecten om uiteenlopende redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-10 10:56
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:18:
[...]

Dat van EA was ook mijn beleving. Laatst toch uit eerste hand een genuanceerder verhaal hierover gehoord. Er zijn meer licenties in omloop, alleen stranden die projecten om uiteenlopende redenen.
Klopt, maar die stranden bij EA. Porsche heeft simpelweg hun licentie niet meer, die hebben ze verkocht aan EA voor de nog komende ~6 jaar dacht ik.
Ook al zou Porsche's CEO het willen, hij kan simpelweg niet de licentie voor één van hun auto's verkopen/geven aan iemand. Want ze zijn niet in hun bezit. EA heeft ze, en dat is helaas bevestigd door Porsche, EA en Microsoft in officiële berichten. :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

themac1983 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:13:
[...]

Ja maar... vogeltjes..... en.... gras! enzo :D

beetje raar inderdaad, maar is nogsteeds beter te doen dan Zolder ;P
Een vriend van mij heeft vlakbij Zandvoort gewoond en zegt precies dit. Het zijn de mensen die er wonen die er een probleem van maken. Daarom is het bijzonder lastig om races te organiseren. De baan is er wel, maar niet alles werkt mee :(

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinoes
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-04-2020
Dan zullen ze er niks op tegen hebben om formule 1 weer naar Zandvoort te brengen, die hoor je toch niet :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gtrNL schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:29:
[...]

Klopt, maar die stranden bij EA. Porsche heeft simpelweg hun licentie niet meer, die hebben ze verkocht aan EA voor de nog komende ~6 jaar dacht ik.
Ook al zou Porsche's CEO het willen, hij kan simpelweg niet de licentie voor één van hun auto's verkopen/geven aan iemand. Want ze zijn niet in hun bezit. EA heeft ze, en dat is helaas bevestigd door Porsche, EA en Microsoft in officiële berichten. :(
Het zou kunnen dat iRacing een licentie op Blancpain heeft. Daar zou mogelijk ook een deal in kunnen zitten dat ze alle auto's daarvan mogen scannen. Een beetje hetzelfde als GTR vroeger bij Simbin.

En ik zal even vragen of ik het niet via de benelux community support kan regelen want anders moet het stuur weer naar Duitsland en ben ik het stuur sowieso 5 weken kwijt want heb deze week geen mogelijkheid om het te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Martinoes schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:52:
Dan zullen ze er niks op tegen hebben om formule 1 weer naar Zandvoort te brengen, die hoor je toch niet :+
Denk je dat je al die toeschouwers in Zandvoort kwijt kunt? Als je ziet wat voor tribunes en hotels je in Australië nodig hebt voor de F1, dat wordt in Zandvoort vrij lastig. Daarnaast zijn er 2 wegen Zandvoort uit die met een groot evenement al gauw vollopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
volgens is het eerste probleem al dat Zandvoort niet "veilig" genoeg is, en omdat te fixen moet men over wat duinen verbouwen waardoor de geitenwollensokken wakker worden :)

ik vind dat hun het malieveld al hebben om hun hobby uit te voeren (demonstreren), dan vind ik dat de petrolheads ook een stukje land moeten kunnen aanpassen aan hun hobby :p

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:54
Fuelke schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 19:09:
Ik denk dat iRacing flink aan de bak mag bij het scannen van de DW12 als ze de Aerokit naar de 2015 specs willen brengen 8)7

Om nog maar te zwijgen over de update van het damagemodel.

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat kun je bijna geen open-wheel meer noemen, als je naar de achterkant kijkt.
Schuey schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:14:
[...]

Volgens mij roep je dat ook nog als je een simsteering of accuforce systeempje geprobeert hebt maar het kan aan mij liggen...

Qua prijs moet ik je wel gelijk geven, vind Fanatec wel overpriced voor de kwaliteit, maar dat vind ik de G27 van logitech ook enigzins ;)
Maar wat is dan wel waar voor zijn geld in die prijsklasse? Wil graag een nieuw stuurtje met 3 pedalen, maar dan ben je al gauw een stuk duurder uit dan de Logitech G27, toch?

En ik wil best €3000,- of meer uitgeven aan een stuur met pedalen, maar dan moet er ook een auto omheen zitten...

[ Voor 34% gewijzigd door Wild Chocolate op 18-03-2015 19:07 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
w4rguy schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:18:
[...]

Een vriend van mij heeft vlakbij Zandvoort gewoond en zegt precies dit. Het zijn de mensen die er wonen die er een probleem van maken. Daarom is het bijzonder lastig om races te organiseren. De baan is er wel, maar niet alles werkt mee :(
Haha zoals die groene jongens hier in België die een huis goedkoper kopen tegen een vliegveld dan klagen over geluidsoverlast winnen en huis verkopen x2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Phydomir schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:54:
Je hoort inderdaad veel problemen en met de nieuwere sturen lijk je het vaker te horen dan oudere sturen. Ik heb nu iets van 4 jaar een GT3RS V2 en op een kapot fannetje na nooit wat mee gehad. V1 CSP hebben het ook drie jaar perfect gedaan.

Al met al ben ik wel blij dat ik het budget heb om het nu echt goed te doen maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen 3000 euro wil uitgeven aan een set pedalen + stuur.
voor dat bedrag koop je net een velg met band ;)

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-10 22:46

Fuelke

Forza Ferrari

Weet iemand eigenlijk hoe het zit met die Honda uit het Japanse Super GT kampioenschap? Gingen we die nog krijgen?
Wes46 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:10:
Sinds 1 of 2 weken crasht iRacing bij mij als ik via ALT + TAB terug ga naar de desktop/andere applicatie. Ik gebruik Windows 10. Nog meer mensen hier last van?
Is het een ander problem dan in http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3304001.page ?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Ja een ander probleem. Zodra ik probeer terug te gaan naar de game dan crashed de game direct.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-10 11:06
Fuelke schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:36:
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met die Honda uit het Japanse Super GT kampioenschap? Gingen we die nog krijgen?
Dat soort zaken zijn hier op het iRacing forum goed terug te vinden: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1524566.page

Maar zoals je onderaan kunt lezen, gaan we waarschijnlijk nooit die HSV-010 krijgen -O-

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-10 22:46

Fuelke

Forza Ferrari

Richard117 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:51:
[...]

Dat soort zaken zijn hier op het iRacing forum goed terug te vinden: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1524566.page
Aan die Mosport oval zat ik ook nog te denken onlangs: "gingen we die niet ooit krijgen" maar meer dan een vaag scan screenshot is er blijkbaar niet geweest.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:37

elni

Carrot

Wes46 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:41:
[...]

Ja een ander probleem. Zodra ik probeer terug te gaan naar de game dan crashed de game direct.
Had afgelopen weekend last van,tijdens NES een aantal keer alt+tab,kreeg zwart scherm en moest pc rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:22

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zal mij benieuwen of het nou een keer 'responsive' en intuïtief wordt!
quote: Tony Gardner
As you know, we released some changes to our UI in the software update last week. The purpose of these changes were mainly to address website speed, load times, security, stability and performance. Secondly to strive towards more simplicity and organization within the website. It actually did come with some additional enhancements as well. We have succeeded in those objectives to some degree and we want to keep those objectives in mind as we move forward. However, during this process some informational items were moved or even removed. We are happy to say we will be adding some of those items back while still keeping our objectives in mind. In fact, will make these additions very likely even before the next build in June including:

Under the Popular Races & Practices button. (Essentially the old “what’s hot tab”)

• Open Practice: Re-add the driver helmet next to # of Registered drivers which let you see & sort through who is in each session
• Open Practice: Re-add server flag
• Re-add column sorting
• Re-add # of drivers per class text

Additionally, we are also working on a new Driver Identity Section that should be back in at the top of each page and will include the Driver Name, Helmet Design, Safety Rating and iRating although it will likely be a bit smaller.

Lastly, and maybe most importantly this is not our final vision for the UI by any means. There is a significant project that has been underway for quite a long while in that regard. The project is not just about a new UI. It actually is about a whole new user experience. It is also about the technology under the hood to give us much more flexibility, a much nicer look and feel and the ability to do all new things. Not to mention allowing us to develop much faster when it comes to UI and user experience. In fact, we will have the ability to move some of the website functionality right into the sim itself if we choose. We have been using our current core UI for 8+ years now and have just kept adding to it, often awkwardly because of technology limitations. We have learned a lot in that time. Anyway, this project is starting from scratch using the latest technologies, a more talented staff frankly and knowing much more. We actually hope to release a video about it soon giving you a more in-depth look.
Bron: http://members.iracing.co...list/3305247.page#8823412

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:43
Wild Chocolate schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:03:

Maar wat is dan wel waar voor zijn geld in die prijsklasse? Wil graag een nieuw stuurtje met 3 pedalen, maar dan ben je al gauw een stuk duurder uit dan de Logitech G27, toch?
Kort gezegd, niks als je het mij vraagt.. Het blijft spul voor een niche publiek, en daar zijn de prijzen helaas naar. Er zit nog wel een gat, tussen Fanatec spul en simsteering spul* , die laatste is al wat naar kleine raceteams gericht, maar qua prijs kwaliteit, tja... Ik denk nog steeds dat de DFGT daar perfect in blijft, daar krijg je wel behoorlijk waar je voor betaald.

*wat simxperience probeert op te vullen

Begrijp me niet verkeerd hoor want ben ronduit tevreden over de spulletjes (CSW) waar ik voor heb moeten sparen, maar aan de andere kant als je kijkt wat je er voor betaald en dan al baalt van de knoppen en shifters, tja :P (en dan elke keer die over het paard getilde slogan van Fanatec in hun banners ziet staan op virtualr en thesimpit, grr ;) )

Overigens gaat je 3000 euro wel scheef he, dan heb je een simsteering setje, dan moet je nog een stuurvormig object erop planten en nog een fatsoenlijk setje pedalen. Kan makkelijk 4500 worden zonder veel moeite.

[ Voor 33% gewijzigd door Schuey op 18-03-2015 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Heb niks te zeuren over mijn Thrustmaster T300 met Fanatec Elite pedals. Gelukkig heb ik ook helemaal geen vergelijkingsmateriaal en verlang ik ook niet naar beter spul :) €500 betaald voor het setje en een ouwe Sparco van marktplaats af gesleept en er een rig omheen getimmerd. voor €250 dus ik mag van mijzelf nog max €250 voor wat aanpassingen aan het stuur en om een buttonbox maken en dan vind ik het allemaal wel best voor deze hobby voorlopig.

Dan bewaar ik die €4500 wel voor mijn volgende vakantie :+ (ben ook geen talent dus dat scheelt misschien ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Schuey schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:14:
[...]

Volgens mij roep je dat ook nog als je een simsteering of accuforce systeempje geprobeert hebt maar het kan aan mij liggen...

Qua prijs moet ik je wel gelijk geven, vind Fanatec wel overpriced voor de kwaliteit, maar dat vind ik de G27 van logitech ook enigzins ;)
Wij bestellen er allebij een wees maar niet bang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
toch de beslissing genomen en is het een AF of BODNAR ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
BruceLee schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:48:
[...]

Als je het je kan veroorloven, geheel terecht, zul je zeker geen spijt van krijgen :)
Als je de stap van van een logitech momo naar een CSW, dat is ongeveer denk ik wel wat je zal ervaren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dabelg schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:41:
toch de beslissing genomen en is het een AF of BODNAR ?
Als een AF in de buurt van bodnar komt is die zijn meerprijs dik waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2015/nes_1_15.jpg
We hebben als rijders van GoT#8 (HPD in de NES) gezamenlijk besloten om de prijs à $56,- die we hebben ontvangen voor het behalen van de 5de plek te storten in de pot van GoT iRacing. Dit verbetert de liquide middelen weer wat ;)
Financiële rapportage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Laatst online: 09-12-2021
wie zegt dat je van hard rijden niet rijk kunt worden :p

ik wou het zelfde kunnen doen, maar GoT #99 is als 12de gefinished :+

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:41:
[afbeelding]
We hebben als rijders van GoT#8 (HPD in de NES) gezamenlijk besloten om de prijs à $56,- die we hebben ontvangen voor het behalen van de 5de plek te storten in de pot van GoT iRacing. Dit verbetert de liquide middelen weer wat ;)
Financiële rapportage
_o_ mooie donatie!

En gefeliciteerd met jullie 5e plek uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
belangrijkste proficiat met de kwalificatie voor volgende nes voor HPD en GT team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Jup, mooi resultaat van beide teams! Het resultaat van ons HPD team is wat ontgoochelend. Ze hadden meestal wel de snelheid voor top 5, maar vielen er meestal uit door pech of een eigen fout.

Het resultaat van het Ford team is dan weer super, hoewel er na die idiote fout op Interlagos nog meer ingezeten had.

Spijtig dat het Racing Lions HPD team op het nippertje uit de top 8 tuimelt. Ik vermoed dat kwalificeren voor komend seizoen niet makkelijk gaat zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door ThiJor op 19-03-2015 14:54 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Ben op zich wel benieuwd hoe ze dat gaan doen trouwens volgens seizoen.

je hebt dus 8 teams per klasse al. en de top3 (dacht ik) van de GES. blijft weinig over dan :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001

BM

Moderator Spielerij
24 + 3 dus 27 plekken vergeven. Volgens mij was de grid dit seizoen 43 teams, dus dat zou dan ruimte bieden voor 16 kwalificatieplekken. Gaat inderdaad lastig worden als een aantal topteams ook interesse gaan tonen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Ach, ik weet iig 1 "Top"team dat er denk ik geen zin in heeft :P

Op zich nog wel netjes bedacht eigenlijk, de top 24 van vorig seizoen + 3 toptteams uit GES + 16 "Nieuwe" teams :D maarja, NES is toch nog altijd 3 stappen te ver voor me :D eerst maar eens de GES winnen :D

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Idd maar met deze formule zit je na 3 seizoenen alleen met topteams :) wat terug naar af is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
dabelg schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:55:
Idd maar met deze formule zit je na 3 seizoenen alleen met topteams :) wat terug naar af is !
Nee hoor want volgend seizoen stroomt het podium van de GES weer door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Ja dat is juist dat zijn geen topteams :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
-PassY- schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:26:
volgens is het eerste probleem al dat Zandvoort niet "veilig" genoeg is, en omdat te fixen moet men over wat duinen verbouwen waardoor de geitenwollensokken wakker worden :)

ik vind dat hun het malieveld al hebben om hun hobby uit te voeren (demonstreren), dan vind ik dat de petrolheads ook een stukje land moeten kunnen aanpassen aan hun hobby :p
Ze hebben wel laatst de pitmuur in Zandvoort volledig vernieuwd. Deze is nu een stuk hoger. Hierdoor zou de pitmuur nu door de FIA goedgekeurd zijn, wat weer zorgt dat er nieuwe mogelijkheden komen.
BruceLee schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:48:
[...]

Wat zou je dan beter dan een Fanatec kunnen nemen? Ik heb nu een G27 + de Fanatec ClubSport Pedals en ben al wat aan het kijken naar een ander stuur. Als ik voor een CSW ga, ben je minimaal 1000 euro kwijt inclusief flippers, stuur en CSW. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Als er mensen zijn die met een G27 op wereldniveau kunnen rijden waarom zou je dan überhaupt iets duurders gaan kopen?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Wes46 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 18:18:
Als er mensen zijn die met een G27 op wereldniveau kunnen rijden waarom zou je dan überhaupt iets duurders gaan kopen?
Met een Fiat Panda mag je toch ook de snelweg op? Waarom zou je dan een dikke BMW kopen? ;)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Omdat er nog niks beters was voor een aardige prijs. de accuforce is er nu net. die gaat wel gekocht worden door die mensen. als ze er zoveel geld aan uit willen geven.

Een bodnar is nog 2x zo duur en dan moet er nog een stuur op met fippers. das nog eens +1000 euro als je een leuke wilt bij bodnar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 18:23:
[...]

Met een Fiat Panda mag je toch ook de snelweg op? Waarom zou je dan een dikke BMW kopen? ;)
Niet de auto, maar de berijder maakt het verschil. Huttu en Alfalla gebruiken Fanatec, dus of zij zijn alien, of het materiaal is superieur, of beiden.

It maar net wat je wil en wilt uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Bij mij is het om de immersion. Wordt je er sneller door mooi maar is bij mij niet nr1 ik zoek meer de Fun factor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 18:41:
[...]

Niet de auto, maar de berijder maakt het verschil. Huttu en Alfalla gebruiken Fanatec, dus of zij zijn alien, of het materiaal is superieur, of beiden.

It maar net wat je wil en wilt uitgeven.
Ik doelde met name op uitstraling, duurzaamheid en kwaliteit. Ik heb absoluut niet de illusie dat ik straks met een accuforce even een halve seconde van mijn pr's af rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
JoepW schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:30:
Zal mij benieuwen of het nou een keer 'responsive' en intuïtief wordt!

[...]
Bron: http://members.iracing.co...list/3305247.page#8823412
Ah please no!!!! Not responsive!!! Ik kom maar zelde websites tegen die responsive zijn en het goed blijven doen op een iPad met retina display in portrait mode. Ook tweakers.net is het niet goed, gelukkig kun je hier overrulen en zorgen dat je gewoon desktop look and feel terug krijgt.
Sorry beetje gefrustreert door die responsive websites dat ik steeds mijn iPad moet draaien en alles in koeienletters staat :|

Om snel te zijn heb je zeker niet duur materiaal nodig. Tylor Hudson, de NASCAR champion, rijdt met een Microsft sidewinder :D
Ik heb zelf hele tijd gereden met een Logitech Driving Force Pro en paar maanden geleden overgegaan naar de Fanatec CSW v2. Het heeft me vooral wat meer rij plezier gegeven met zo'n groot mooi stuur in plaats van plastic en tandwiel gevoel :) Maar de DFP heeft wel een betere value for money!

Vanavond rond een uurtje of 21:00 ga ik mijn Ford Mondeo (NASCAR Sprint Cup car) uitlaten op auto club zodat ik zaterdag ochtend voorbereid ben. Maandag had ik al even wat practise laps gedaan, de auto lijkt loose :9

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ja maar dan heb je het over oval.. :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
The_FrankO schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 19:23:
[...]

Ah please no!!!! Not responsive!!! .....
Gekke IT'r! ;)
Ik bedoel het letterlijk zoals het ooit bedoeld is:
responsive (bijv.naamw.)
O.a.:
- toegankelijk (bijv.naamw.) ;
- benaderbaar (bijv.naamw.) ;

en dan met name toegankelijker en benaderbaarder :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Daar valt nog een hele boel te winnen inderdaad. Maar responsive in de 'moderne' zin van het woord? Nah, laat maar. Leuk dat het op m'n telefoon ook werkt, maar daar kan ik niet op racen :+
alhoewel, met Windows 10 straks... :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
NickThissen schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 19:34:
Ja maar dan heb je het over oval.. :+
Ja inderdaad, gewoon naar links sturen, how hard can it be :D
JoepW schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 19:36:
[...]

Gekke IT'r! ;)
Ik bedoel het letterlijk zoals het ooit bedoeld is:
responsive (bijv.naamw.)
O.a.:
- toegankelijk (bijv.naamw.) ;
- benaderbaar (bijv.naamw.) ;

en dan met name toegankelijker en benaderbaarder :9
Ah! Je bedoelt dus een website die logisch in elkaar zit en snel reageert. Daar ben ik dan wel voorstander van :+

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-10 08:43

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik host een sessie om te oefenen voor de Sebring 12hrs race.

Onder hosted sessions:

Sebring 12hrs testing

Paswoord = florida

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Het is me al vaker opgevallen maar waarom zweven de auto's in iRacing soms?
Dit is niet na een hobbel.
Mijn race participation tracker doet het ook (nog) niet, bij jullie wel?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/JiLst2YOkQuq9cXzZlG9d2Md/medium.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Olaf van der Spek op 19-03-2015 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_FrankO schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 19:51:
[...]

Ja inderdaad, gewoon naar links sturen, how hard can it be :D
Nooit de COT op OTM gereden dus. "Turn right to go left!"

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Laatst online: 16-10 08:04
Niellie41 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:14:
[...]

Zo ver ik weet is de GT1 (DBR9 voor samen met de Corvette) en GT3 Aston al aangekondigd en is er niets gezegd over een Aston Martin LMP1 auto.
Heb het er toen op de Nürburgring met Tony over gehad en hij heeft toen laten vallen dat de derde Aston Martin een LMP auto was. Maar daar is nooit iets over gepost ;)

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Olaf van der Spek schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:52:
Het is me al vaker opgevallen maar waarom zweven de auto's in iRacing soms?
Dit is niet na een hobbel.
Mijn race participation tracker doet het ook (nog) niet, bij jullie wel?

[afbeelding]
Er zit een verschil tussen de physics surface en de graphics surface in iRacing. Op Zolder kun/kon je dat goed zien over de bult na de 1e chicane. Zo extreme als in jouw screenshot is het me nog niet opgevallen overigens :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Denk dat dat met de graphics settings te maken heeft want zo erg is het echt nergens normaal hoor...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nieuwe look
De webite heeft een nieuwe look. We zullen de komende dagen nog wel wat verbeteringen doorvoeren.

[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 19-03-2015 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ew0ut
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door Ew0ut op 20-03-2015 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Sommigen van jullie hebben het misschien al gehoord. We zijn met een groep rijders van GoT bezig om ons voor te bereiden op de 24 uur van Spa in Augustus.

In het kader van de voorbereiding op de 24h gaan we op 4 april mee rijden in de Blancpain Endurance Series van iRacing op Suzuka (3 uurs race).

Uiteraard moet de race op Suzuka ook voorbereid worden. Daarom heb ik Joep gevraagd en wordt er voor de GoT-league een trainingsessie gehost.

Dus voor wie wil, aanstaande zondag van 12 tot 16 uur is er een trainingsessie beschikbaar voor GoT-leden. Je kan de sessie vinden in de league sessies. Het idee is om de baan en auto onder de knie te krijgen en strategie voor de 3-uurs race te bepalen.

Ik hoop dat er meer mensen online zullen zijn om te rijden. Dat maakt het ook iets realistischer voor de race op 4 april.

So, who's in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
NickThissen schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:17:
Denk dat dat met de graphics settings te maken heeft want zo erg is het echt nergens normaal hoor...
Welke settings zouden dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

iRacing hoeft niet perse duur te zijn als je net begint: http://members.iracing.co...list/3305348.page#8825853

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05:24
Na paar jaar weer even abonnement genomen. Nu steeds met de Williams f1 aan het oefenen op Spa... Maar ik kom niet sneller dan 1:52.2.. Hoe de freck komen anderen 8 seconden sneller..

Iemand goede setup? Had eentje van site van Nick gepakt maar die komt niet door keuring en weet niet wat ik aan moet passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

JPtjeeNL schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 18:06:
[...]

Ze hebben wel laatst de pitmuur in Zandvoort volledig vernieuwd. Deze is nu een stuk hoger. Hierdoor zou de pitmuur nu door de FIA goedgekeurd zijn, wat weer zorgt dat er nieuwe mogelijkheden komen.

[...]

Wat zou je dan beter dan een Fanatec kunnen nemen? Ik heb nu een G27 + de Fanatec ClubSport Pedals en ben al wat aan het kijken naar een ander stuur. Als ik voor een CSW ga, ben je minimaal 1000 euro kwijt inclusief flippers, stuur en CSW. :)
de volgende stap is een accuforce en heusinkvelt pedalen.

hoeft niet bijden tegelijk ;) maar goede pedalen heb ik al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-10 05:13
Voor de beginner raad ik aan om een Logitech G27 set te kopen. Als je de hobby leuk vind en wat meer wil uitgeven dan ga je voor een set pedalen van Niels. Dan heb je al een top setup. Daarna investeren in een snelle monitor met 144-hz refreshrate x3 als je meer wil besteden. En bouw ook een cockpit met raceseat zodat je houding altijd hetzelfde blijft en je puur kan focussen op de race.

Heb je dat allemaal al voor elkaar dan kan je zo'n AccuForce overwegen :P

[ Voor 8% gewijzigd door glnk op 19-03-2015 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 22:35:
Na paar jaar weer even abonnement genomen. Nu steeds met de Williams f1 aan het oefenen op Spa... Maar ik kom niet sneller dan 1:52.2.. Hoe de freck komen anderen 8 seconden sneller..
Anderen nemen geen pauze van een paar jaar. ;)
glnk schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 22:53:
Daarna investeren in een snelle monitor met 144-hz refreshrate x3 als je meer wil besteden.
Hoeveelt maakt zo'n monitor uit voor iRacing?
Ik heb nu een 60Hz IPS scherm..

[ Voor 28% gewijzigd door Olaf van der Spek op 19-03-2015 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Olaf van der Spek schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 23:36:
[...]

Anderen nemen geen pauze van een paar jaar. ;)

[...]

heel veel maakt dat uit.
een 60 hz tn scherm schopt hem al kont ;)

het wordt gewoon makkelijk om op de limiet te rijden en overstuur op te vangen.
je wordt er misschien iets sneller van maar vooral veel consistenter.

[ Voor 18% gewijzigd door BruceLee op 19-03-2015 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 23:36:
Als je het verschil ervaren hebt wil je niet terug. Bedenk wel dat je pc ook een stuk meer frames moet genereren voor een hoge refreshrate zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10 08:47

derx666

mecker ende blaet

en 144fps stabiel over 3 schermen met iracing op fullhd is nog best pittig.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesB
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-10 16:04
w4rguy schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:57:
Sommigen van jullie hebben het misschien al gehoord. We zijn met een groep rijders van GoT bezig om ons voor te bereiden op de 24 uur van Spa in Augustus.

In het kader van de voorbereiding op de 24h gaan we op 4 april mee rijden in de Blancpain Endurance Series van iRacing op Suzuka (3 uurs race).

Uiteraard moet de race op Suzuka ook voorbereid worden. Daarom heb ik Joep gevraagd en wordt er voor de GoT-league een trainingsessie gehost.

Dus voor wie wil, aanstaande zondag van 12 tot 16 uur is er een trainingsessie beschikbaar voor GoT-leden. Je kan de sessie vinden in de league sessies. Het idee is om de baan en auto onder de knie te krijgen en strategie voor de 3-uurs race te bepalen.

Ik hoop dat er meer mensen online zullen zijn om te rijden. Dat maakt het ook iets realistischer voor de race op 4 april.

So, who's in?
Ik zou heel graag willen komen, moet alleen exact van 12-16 werken...
M'n examenperiode is echter vrijwel afgelopen, dus hopelijk heb ik wat meer tijd om op andere tijden wat meer online te zijn, en misschien dat ik dan nog wat mee kan pikken

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Beakzz schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:19:
Heb niks te zeuren over mijn Thrustmaster T300 met Fanatec Elite pedals. Gelukkig heb ik ook helemaal geen vergelijkingsmateriaal en verlang ik ook niet naar beter spul :) €500 betaald voor het setje en een ouwe Sparco van marktplaats af gesleept en er een rig omheen getimmerd. voor €250 dus ik mag van mijzelf nog max €250 voor wat aanpassingen aan het stuur en om een buttonbox maken en dan vind ik het allemaal wel best voor deze hobby voorlopig.

Dan bewaar ik die €4500 wel voor mijn volgende vakantie :+ (ben ook geen talent dus dat scheelt misschien ;) )
Bedankt voor je antwoord (Schuey en andere reacties ook natuurlijk). T300 krijgt erg goede reviews voor het stuur. (wel belachelijk dat er voor dat geld geen koppeling af kon...). Zou zeker een goede optie kunnen zijn. Alleen komt er dan nog €200,- bij voor pedalen (CSR Elite Inverted), en nog €120,- voor een shifter (TH8A), en dan ben ik uiteindelijk 2 keer zo duur uit als met de G27... Ik ben bang dat het toch nog even gaat duren voordat ik hier €600 aan wil stukslaan. Ik denk wel dat ik ongeveer jouw route zou volgen, en ook lekker zelf wat in elkaar zou knutselen met een sportstoeltje.

Aan de andere kant ben ik ervan overtuigd dat ik bij een G27 uiteindelijk ook die Fanatec pedalen zou willen (of iets vergelijkbaars, maar dat is er volgens mij niet in die prijsklasse). In dat opzicht is het des te frustrerender dat er bij Thrustmaster geen 3e pedaal vanaf kon, dan kon de pijn nog een beetje verdeeld worden...

Keuzes, keuzes, keuzes. Ik ben bang dat het erop uitdraait dat ik voorlopig nog niet heel serieus met iRacig aan de slag ga. Ik moet er altijd voor waken dat ik niet teveel projecten/hobby's tegelijk probeer aan te pakken, en in dat kader wil ik er eigenlijk geen bergen aan uitgeven op dit moment. Maar helaas is mijn Thrustmaster FFB racing wheel van 12 jaar oud eigenlijk niet goed bruikbaar meer om een beetje knap mee te racen. (te schokkerig, te zenuwachtig bij rechtuit rijden). Ik denk dat ik zeker tot na de zomer de kat uit de boom kijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Wild Chocolate schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 00:38:
[...]

T300 krijgt erg goede reviews voor het stuur. (wel belachelijk dat er voor dat geld geen koppeling af kon...). Zou zeker een goede optie kunnen zijn. Alleen komt er dan nog €200,- bij voor pedalen (CSR Elite Inverted), en nog €120,- voor een shifter (TH8A), en dan ben ik uiteindelijk 2 keer zo duur uit als met de G27... Ik ben bang dat het toch nog even gaat duren voordat ik hier €600 aan wil stukslaan. Ik denk wel dat ik ongeveer jouw route zou volgen, en ook lekker zelf wat in elkaar zou knutselen met een sportstoeltje.

Aan de andere kant ben ik ervan overtuigd dat ik bij een G27 uiteindelijk ook die Fanatec pedalen zou willen (of iets vergelijkbaars, maar dat is er volgens mij niet in die prijsklasse). In dat opzicht is het des te frustrerender dat er bij Thrustmaster geen 3e pedaal vanaf kon, dan kon de pijn nog een beetje verdeeld worden...
Is de T500 dan niet gewoon de beste keuze voor je? Dan heb je voor €350-€375 een goed stuur met redelijke pedalen. Uiteindelijk zal je die ook willen vervangen, maar je kan er langer mee vooruit dan de plastic dingen die bij de T300 zitten ;)

Zelf heb ik de T300 gekozen omdat die volledig compatibel is met de PS4 en het nieuwere borstelloze systeem, maar de T500 is echt geen slecht stuur. En tja een shifter heb je niet echt nodig, want je zal er niet sneller mee zijn dan met de flippers al is het bij sommige auto's wel leuker natuurlijk. En waarom inverted pedals? Ga je F1 stijl rijden ? Volgens mij kan je de pedals van de T500 ook in die stand zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Tsja, T500 zou het mindere stuur van de 2 zijn (want brush motor). En de pedalen zijn het ook weer net niet. Dus om dan meer te betalen, voor dat deel wat je uiteindelijk vervangt en dan minder te krijgen voor dat deel wat je uiteindelijk houdt...
Dan ben ik toch geneigd om maar in 1 keer die pijn te nemen. Maar juist daarom is het irritant dat er voor 300 euro niet gewoon een 3e pedaal bij zit, dan zou ik het wel een tijdje aankijken.
Begrijp her en der dat het stuur van Thrustmaster duidelijk beter is dan die van Logitech.

Op de een of andere manier lijkt inverted mij natuurlijker. F1 style is trouwens toch juist rechtop? De configuratie zoals op de fanatec site (rem en koppeling inverted, gas rechtop) komt volgens mij het meest overeen met de meeste standaard auto's. Maar goed, anders zou ik 50 euro goedkoper uitzijn, dus maar 550 euro :-)

Shifter heb je gelijk in, kan weggelaten en dan later eventueel alsnog aanschaffen als ik hem mis. Dan is het "maar" 450 euro (das nog steeds bijna 1000 oudhollandsche guldens! (soms goed om nog eens terug te rekenen, al is het 13 jaar geleden)), uitgaande van niet-inverted pedalen.

[ Voor 33% gewijzigd door Wild Chocolate op 20-03-2015 01:59 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Koop een Logitech G27 en blijf daarmee rijden tot je centjes bij elkaar gespaard hebt om betere pedalen te kopen. En dan koop je een set van Niels Heusinkveld. Geen Fanatec, dan kan je beter je G27 pedalen gebruiken. Ik blijf mij constant herhalen hier :D

En ja een T500RS heb ik ook gehad en binnen een week weer verkocht om terug te gaan naar de Logitech G25. Dat wil je niet, geloof mij nou :P

[ Voor 25% gewijzigd door glnk op 20-03-2015 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TiesB schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 00:05:
[...]

Ik zou heel graag willen komen, moet alleen exact van 12-16 werken...
M'n examenperiode is echter vrijwel afgelopen, dus hopelijk heb ik wat meer tijd om op andere tijden wat meer online te zijn, en misschien dat ik dan nog wat mee kan pikken
Jammer!

Ik ben er in ieder geval van 12-15u bij! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:37

elni

Carrot

glnk schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 02:30:
Koop een Logitech G27 en blijf daarmee rijden tot je centjes bij elkaar gespaard hebt om betere pedalen te kopen. En dan koop je een set van Niels Heusinkveld. Geen Fanatec, dan kan je beter je G27 pedalen gebruiken. Ik blijf mij constant herhalen hier :D

En ja een T500RS heb ik ook gehad en binnen een week weer verkocht om terug te gaan naar de Logitech G25. Dat wil je niet, geloof mij nou :P
Je vergeet 1 ding, het gaat om jouw ervaring,dat wil niet zeggen dat alles buiten de g25/27 crap is.Ben van g27 naar de Thrustmaster TX gegaan en kan je zeggen dat ik geen beter koop had kunnen doen, is de g27 gelijk crap? En geeft dat mij een reden om alles wat geen Thrustmaster is te bashen? Nee want het gaat om persoonlijke voorkeur, of dat nou merk a of b is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
glnk schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 02:30:

Ik ben zeer tevrede met mijn T500RS stuur hoor, heb enkel mijn pedalen veranderd naar Clubsport V2.
0.0 problemen gehad, dus Thrustmaster is zeker geen troep ofsow.

[ Voor 7% gewijzigd door Ithric op 20-03-2015 07:56 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:23

Arfman

Drome!

Zo, weer terug na bijna een weekje afwezigheid. Had even niet meer zoveel zin in iRacing.

Even bijgelezen en zie dat de gebruikelijke zaken voorbijgekomen zijn. Ik ga proberen om volgend seizoen (nu dus) de Radical te rijden, achterin de week (zeg vanaf woensdag eigenlijk) zijn de races van 20:45 (19:45 GMT) bijna altijd official en op zondag vaak die ervoor en erna ook wel.

Voor wat betreft stuurtjes. Thrustmaster is zeker geen troep, was erg tevreden met de T500 en als de CSWv2 niet uit was gekomen (en ik geen invite had gekregen) had ik er waarschijnlijk nog steeds mee gereden.

Tijd terug hadden glnk en ik een discussie n.a.v. de grootte en zwaarte van het stuurwiel op de CSWv2, omdat ik opmerkte dat met de grote en zware BMW rim er toch wat FFB gevoel verloren ging. Wat lees ik nu in de AccuForce thread?
Berney Villers jr - You may want to check your profile to make sure that you're comparing apples to apples. A smaller wheel should always feel stronger.
Nou, dan zet je de FFB toch hoger? AccuForce is magisch, toch?
Micael Watson3 - The steering is just a touch lighter than I'd probably prefer but I find that if you go with too much torque you lose the finer details and can't achieve the faster lap times.
Het blijkt toch dat de natuurwetten ook gelden voor de AccuForce ;)

Let wel: niet bedoeld als AccuForce bashing, het schijnt absoluut een enorm goed stuur te zijn maar het feit is simpel: zet een groter/zwaarder stuur in en je verliest FFB detail, zelfs met een krachtig DD stuur.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dit klopt Arfman, zelfs met industriele servo oplossingen die tot 30nM of hoger gaan is dit hetzelfde in zekere mate. Het is misschien wat minder merkbaar maar het is wel aanwezig. Voordeel van een groter stuur is wel weer dat je makkelijker zelf kracht kunt geven doordat je een wat grotere hefboom hebt als het ware :)

Maar eerlijk is eerlijk, als je 16nM tot je beschikking is dat voor thuisgebruik nog steeds meer en meer dan voldoende, zelfs met een zwaar stuur :)

Het stuur verhaal blijft een beetje lastig, als je zelf stappen vooruit neemt kijk je nooit meer terug naar een in jouw ogen minder product, dus als je een bodnar of beter gewend bent, voelt alles daaronder ruk... Dat ga je gewoon krijgen, kun je niks aan doen, dat je dat dan niet overal stellig hoeft te verkondigen, dat is een ander verhaal ;)

edit:
nounou..

[ Voor 30% gewijzigd door Schuey op 20-03-2015 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Is dit het iRacing of het stuurtjes topic?

[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 20-03-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:01:
Is dit iRacing of het stuurtjes topic?
Dank je Niel. Ik wilde hetzelfde gaan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms moet het onderwerp in dit topic wat bijgestuurd worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andy2125
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-10 14:25

So, who's in?
Ik ben er alvast bij!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Gezellig dan gaan we elkaar vast zien :) :) :) ik waarschijnlijk alleen je achterlichten :D :D :D
Arfman schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:20:
Zo, weer terug na bijna een weekje afwezigheid. Had even niet meer zoveel zin in iRacing.

Even bijgelezen en zie dat de gebruikelijke zaken voorbijgekomen zijn. Ik ga proberen om volgend seizoen (nu dus) de Radical te rijden, achterin de week (zeg vanaf woensdag eigenlijk) zijn de races van 20:45 (19:45 GMT) bijna altijd official en op zondag vaak die ervoor en erna ook wel.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:08:
Soms moet het onderwerp in dit topic wat bijgestuurd worden :P
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983

So, who's in?
Ik doe zowieso aan de blancpain endurance series mee denk ik. Moet alleen nog even kijken hoe ik het ga inplannen :P (moet om 16:00 kind ophalen, en de races duren tot 17:00 :P op de zaterdag)

Maar ik wil de series gaan gebruiken om aan langere stints te wennen. (doe nu 1 uur met gemak, 2 wordt moeilijker, en 3 eindigd meestal in een muur :P)

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:23

Arfman

Drome!

Niellie41 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:01:
Is dit het iRacing of het stuurtjes topic?
Mijn excuses, ik dacht dat dit wel interessante informatie was aangezien we het niet alleen sec over iRacing (hoeven te) hebben maar ook over aanverwante hardware. My bad.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
elni schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 07:16:
[...]

Je vergeet 1 ding, het gaat om jouw ervaring,dat wil niet zeggen dat alles buiten de g25/27 crap is.Ben van g27 naar de Thrustmaster TX gegaan en kan je zeggen dat ik geen beter koop had kunnen doen, is de g27 gelijk crap? En geeft dat mij een reden om alles wat geen Thrustmaster is te bashen? Nee want het gaat om persoonlijke voorkeur, of dat nou merk a of b is.
Ik heb meer gevoel met een G25 dan de T500RS. Ik had meer moeite om overstuur op te vangen met de T500RS. Het stuur reageert gewoon veel trager. Driften was merkbaar lastiger! De grootte van de wheelrim was wel beter bij de T500RS, 300mm. Het voordeel van een iets groter stuur is dat je minder snel te veel stuurt en onbewust smoother rijdt. Het stuur van de G25 is zo klein dat ik extra moet focussen om niet te veel te sturen. Een centimeter verder sturen met de G25 is gelijk een heleboel extra stuurinput.

Zeker in een auto als de RUF is het belangrijk. Let maar op mijn inputs. Alleen voor de hairpin ga ik net iets over de 90 graden heen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

themac1983 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:21:
[...]

Ik doe zowieso aan de blancpain endurance series mee denk ik. Moet alleen nog even kijken hoe ik het ga inplannen :P (moet om 16:00 kind ophalen, en de races duren tot 17:00 :P op de zaterdag)

Maar ik wil de series gaan gebruiken om aan langere stints te wennen. (doe nu 1 uur met gemak, 2 wordt moeilijker, en 3 eindigd meestal in een muur :P)
Goed moment om even voor te bereiden dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
themac1983 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:21:
[...]

Shit kom ik je weer tegen mogelijk...... :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Ithric schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:08:
[...]

Shit kom ik je weer tegen mogelijk...... :+
Neh, jij hebt een veel te hoge Irating :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
themac1983 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:54:
[...]

Neh, jij hebt een veel te hoge Irating :P
Gelukkig, anders zie jij weer alleen mijn achterlichten. :+
(valt wel mee bij mij hoor, rond de 2000 meen ik maar heb Arno dus dan komen we zeker in een hogere split)

Zonder dolen ik hoop dat we mooie gevechten hebben als de laatste race, want dat was wel echt leuk.
Sebring ken ik al wel redelijk dus hopelijk komt het daar wel goed. (ZAC Endurance en GES gereden met de BMW).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
BTW, over die laatste race, je gaf op een gegeven moment de plek terug, registreerde jij daar ook contact? mijn auto namelijk wel, ik voelde het, en we hadden schade (3 sec repairs :P) maar mijn spotter zag geen contact.

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
themac1983 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:23:
BTW, over die laatste race, je gaf op een gegeven moment de plek terug, registreerde jij daar ook contact? mijn auto namelijk wel, ik voelde het, en we hadden schade (3 sec repairs :P) maar mijn spotter zag geen contact.
Nope ik had geen contact, maar zag jou wel opzij gaan en merkte dat ik je eigenlijk beetje opzij dwong. (dus ik gaf de plek terug bij de eerste mogelijk zonder aansluiting te verliezen)
Had later nog met Joep over, deze hadden geen contact gespot, dus vermoed ghost contact.

Gelukkig was het maar 3s voor jullie dan, verklaard wel onze 3s in die stint denk ik dan. :o

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 46 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.