Gisteren begon ook weer lekker.
Ik zit al klaar om direct na de launch van de sessie ons team te registreren, double check of ik wel het juiste team geselecteerd heb en vul het wachtwoord in, de pagina refreshed en ik zie bovenaan de pagina ineens een plaatje van een Ruf ipv de HPD
Ik snap nog steeds niet hoe ik dat heb kunnen missen...
Los van het feit dat het natuurlijk vreemd is dat er uberhaupt een andere auto stond.
We waren dan ook erg blij dat we alsnog met de race mee mochten doen, ondanks dat de regels erg duidelijk waren en dat we eigenlijk niet hadden mogen starten.
Het kampioenschap zou natuurlijk een lastig verhaal worden want Coanda moest echt een DNF of ver achteraan finishen om dat mogelijk te maken.
De race start ging ok en we wisten ondanks de druk van Coanda de leiding vasthouden. Toen we een keertje wat geluk hadden met traffic konden we een gaatje slaan en Apex zat toen ook vlak achter Coanda wat in ons voordeel werkte.
Even later was Coanda weg en bleken ze het slachtoffer geworden te zijn van een spinnende Ford GT en ineens was het weer helemaal anders en hadden we weer een realistische kans op de titel.
Friction die niet goed kwalificeerde zat weer op een afwijkende strategie met kortere stints en na de eerste pitstop kwamen we net achter hen de baan weer op. We kwamen wel weer aardig in de buurt later in de stint dus we hadden nog goede hoop dat onze strategie wel beter zou uitwerken.
Vlak voor het einde van onze 2e stint reden we vlak achter Robbert met z'n Ford GT toen hij ineens spinde midden in T10 en we konden hem niet meer ontwijken.
De voorkant was beschadigd en we doken direct de pits in en we waren aangenaam verrast dat die updates goed werkten en de voorkant van onze auto vervangen werd.
De snelheid leek er niet onder te lijden in ieder geval dus er was nog niets verloren.
In de 3e stint met Anthony achter het stuur verloren we wat tijd, maar tijdens de 4e stint had hij echt de snelheid weer terug gevonden en werd het gat richting Friction met grote stappen gedicht.
Met nog 2 rondes te gaan in de stint maakte hij een domme fout iets op het gras te komen in de laatste bocht en zijwaarts in de muur te kleunen.
Op weg naar de pits hadden we geen topsnelheid meer en de race leek zo goed als over.
We namen de 48 seconden aan optional repairs en hoewel er best wat van het bodywork gerepareerd werd was de auto toch zo'n 1,5 seconde trager.
We reden nog op P2 maar zonder snelheid zou het een lastig verhaal worden.
En met Coanda in P11 zou dat nog genoeg zijn, maar toen KRT crashte en een ander team schijnbaar disconnecte en niet meer de baan op kwam (hoewel er volgens mij nog wel een rijder in de server was) was het dan eigenlijk ook wel over en uit toen niet veel later Coanda op P9 rond reed en wij terug vielen naar de 4e plek.
Het was leuk om mee te doen, we hadden zeker de snelheid maar hebben het compleet aan ons zelf te danken waar we in 3 races door ons eigen toedoen de winst of een goede finish uit handen hebben gegeven.
Enfin nu de winter series weer achter de rug zijn ga ik me maar weer volledig op de WCS richten en misschien nog af en toe een Road Warrior eventje mee pakken als die leuk zijn (zoals de 12h van Sebring over 2 weken

)