iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 122 Laatste
Acties:
  • 313.826 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-10 16:50
Klein race verslag van de 3 teams op onze Twitter: https://twitter.com/GoT_Endurance
Album hier (zelfde foto's als Twitter, maar dan HQ): https://imgur.com/nQD3B2t...4,mv5ARlp,3QToTvE,fI70taq

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Pfffff ben die TC physics van iracing even beu. Gaan deze week een week van rust houden. Om zaterdag de isowc te doen.

Tijdens de zac ook weeral ineens auto weg muur in. Achja strategie was ook omzeep omdat Rudy niet snel genoeg was :)

[ Voor 33% gewijzigd door dabelg op 15-03-2015 22:04 ]

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10 08:47

derx666

mecker ende blaet

TC physics ?

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Tja, onze race was, buiten de eerste 30 minuten, nogal saai. We hadden een redelijke start en, eerlijk, we waren agressief de eerste rondjes. Richard was wat té enthousiast in het proberen inhalen van VRS en ging rond in T7, waardoor heel het veld natuurlijk weer passeerde. We begonnen zo aan onze inhaalrace vanop P12.

Vanaf toen ging het goed, we slaagden erin onze pace gedurende de hele race te verbeteren en pikten de auto's voor ons één voor één op, al dan niet omdat ze gecrashed zijn. Uiteindelijk zo kunnen doorgaan tot P3. NWSS op P2 was net iets te snel, één van hun rijders toch, dus dat was onze eindpositie.

Doordat Apex eerder in de race Coanda uitgeschakeld had, levert ons dat ook P3 in het kampioenschap op! :*)

Achteraf gezien natuurlijk spijtig van ons non-resultaat op Interlagos, anders had er veel meer ingezeten. We kijken wel al uit naar volgend seizoen van de NEO!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
The_FrankO schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:02:
Excuses! Daar krijg je natuurlijk je race niet mee terug maar ik had de situatie onderschat. :|
[video]
No hard feelings Frank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Was weer een mooie race. Helaas de ontknoping (laatste 2.5 uur) niet kunnen zien maar wel weer genoten van jullie rijkunsten. :)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-10 05:49

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond gaan we weer van start met ons Monday Tournament.
Deze eerste race is een full basic content race!

Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/monday_tournament.png
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/15-2-MT-01.png
http://www.got-racing.eu/...monday-tournament-15s2-w1

Tot vanavond op de baan.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:42

Phydomir

Dennis

Wat gaat iedereen rijden komend seizoen? Ik wil eens een seizoen in de FW31 gaan rijden. Niet omdat ik voor pro wil gaan maar ik wil kijken hoe ik daar in mee kan komen. Laatste jaar toch wel weer een stap vooruit gemaakt qua snelheid en ik wil eigenlijk gewoon weten hoe snel ik nu echt ben.
Daarnaast ook weer wat racejes mee pakken in de A klasse NASCAR. Mijn Oval irating kan wel een boost gebruiken zodat ik weer een split hoger kom in de NIS.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik wilde eigenlijk weer Skip gaan rijden, maar ik ben wel in voor een seizoen FW31 als we met een paar man zijn. Zeker kwa setups zal het wel een behoorlijke uitdaging worden. Ik begin de FordGT sinds de NES nu langzaam een beetje door te krijgen, maar de FW31 is een raadsel voor mij.
Ik meende dat ik ook Nick iets heb horen zeggen over rijden in de FW31, en er waren er volgens mij nog 2 of 3.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-10 19:56
Ik ga Skip en BMW doen vermoed ik, misschien iets anders buiten de BMW.
De BMW begin ik steeds leuker te vinden en begin de limiet te vinden en heb steeds leukere gevechten.
(Gisteren echt lange gevechten gehad, welke echt gaaf waren. d:)b. Met o.a Marc en Victor)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 21:05
Ik wil wel mee doen met de F1. Maar mis al 4 weken minimaal dus voor kampioenschap is hopeloos. Maar mijn ervaring is dat de races niet super zijn..... In het middenveld wordt in de eerste ronde al gereden alsof het de laatste ronde van het seizoen is, dive bombs links en rechts, gewoon onnodig aggressief. Ik was er vorig seizoen alweer snel klaar mee.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Ik ga het na het hele NEO, GES, MoE gedoe wat rustiger aan doen dit seizoen. Misschien hier en daar eens een race die me echt interesseert.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er vanavond ook bij met het Monday Tournament voor de eerste keer.
Ben benieuwd waar ik sta tegenover de ervaren i-racing mannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:06

Niellie41

[object Object]

Ik ga het nu ook rustiger aan doen. Aan de ene kant ben ik wel blij dat het (NES) nu voorbij is.

Nu ga ik me concentreren op de NiS en misschien nog een serie waar je mee kan doen zonder te oefenen voor credits. Indy fixed of zo, maar dat moet ik nog zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me leuk om vanavond even mee te sturen met jullie. Uitgelezen kans gezien de basic content. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Zou leuk zijn als er meer mensen in de FW31 zouden starten. Qua set-ups kan je met een aantal man er toch beter aan werken dan in je eentje. Is er al een GoT skin? *hint hint* ;)

Ik wil sowieso de dinsdag, woensdag en donderdag avond besteden aan het oefenen, vrijdag hou ik even voor de NASCAR en dan zaterdag en zondag (indien mogelijk) racen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrion
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-12-2024
een hier een update van een rookie,

na vorig weekend begonnen te zijn in de oval racing wou ik dit weekend toch kijke of ik voor het start van het volgende seizoen toch nog even mn D licence kon halen. na alle waarschuwingen voor week 13 toch besloten me er maar aan te wagen. zaterdag 1 race op charlotte gereden. geen geen hoge finish maar wel lekker clean gereden.

toen was het zondag en had ik wat meer tijd. nieuwe dag nieuwe track voor mij en het was oxford. dit is de kleinste track die ik tot nu to gezien het en had vaag een vermoeden dat dit wel eens op destruction derby kon gaan lijken.

vroeg in de morgen met een default setup een qualy en race gedaan. ik was erg langzaam maar kon de meeste mensen goed ontwijken en mn SR lekker naar 2.88 omhoog gekrikt richting mijn doel van de 3.0 voor de promotie.

ik dacht nog 1 race en misschien een tt en dan mission accomplished. op het internet eerst nog naar een setup gezocht. ik ga mezelf op een later moment verder verdiepen in het zelf maken van mn setups. maar goed met de nieuwe setup toch een seconde van mn rondetijd af weten te halen.

nieuwe qualify gedaan en ik stond gelijk een stuk beter op de grid. en toen begon het drama, hoe hard ik ook probeerde maar het lukte me niet om niet in contact te komen met de rest van het veld. tot het top punt dat ik na een spin door een zetje tegen mn achter wiel stil stond op de apron wachtend op een gaatje om weer de baan op te kunnen alsnog iemand me in volle vaart torpedeerde. terug naar de pits kunnen hobbelen en na een repair verder. de volgende race was van het zelfde niveau en met als resultaat dat mn SR naar de 2.59 gekelderd was.

na een uurtje pauze toch maar opnieuw begonnen om te kijken of het wat beter ging. de eerste 2 racing gingen goed met een goed met een 3e en 2e plaats finish en ik zat alweer bijna op mn start positie van de ochtend. mn laatste race daarna ging geweldig. wel van pole naar de 6e plaats afgezakt. maar wel helemaal clean kunnen rijden en klap .56 SR erbij en mn D licence gehaald en ingeschaald op 1380 iRating

ik wou in eerste instantie oval alleen te gebruiken om aan iracing te wennen, maar ik wil wil er nu toch mee verder in het aankomende seizoen. iemand een suggestie met welke serie ik nu het beste verder kan met mn verse D licence ?

en wat moet iemand doen om mee te kunnen rijden in de maandag avond race? ik ga het vandaag in ieder geval niet redden. maar voor het geval ik in de toekomst wel tijd heb op de maandag avond.

WoT Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
Ik had al gezegd dat ik wel wat races wil proberen in de formule 1 auto en toen werd er beetje lacherig over gedaan en nu komen er meerdere dus voor jullie allemaal HAHAHAHAAHAHAHAHAHAH willen jullie pro worden ofzo :+

Zonder dollen denk dat wel leuk is met paar man en ja Dennis er is een GOT skin :P

https://www.dropbox.com/s.../GOT%20f1%20skin.jpg?dl=0

Ik ben er vanavond niet bij, mag heel deze week om half 3 's middags beginnen

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andy2125
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-10 14:25
estrion schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:45:

ik wou in eerste instantie oval alleen te gebruiken om aan iracing te wennen, maar ik wil wil er nu toch mee verder in het aankomende seizoen. iemand een suggestie met welke serie ik nu het beste verder kan met mn verse D licence ?
Grappig, precies hoe het bij mij ook gegaan is. In een rookie oval race gestart gewoon om eerste race ervaringen in iracing op te doen. Bleek dat oval toch veel leuker dan ik altijd gedacht had :).

Zelf ben ik de rookie races blijven rijden tot mijn SR boven de 4.0 zat om zo te kunnen meedoen aan de NiS. Let wel, ik heb races gereden puur om Sr te stijgen, niet om zo hoog mogelijk te eindigen.

Wat ik eerst deed was geen kwalificatie rijden en zo achteraan het veld starten. Vervolgens diegene die toch nog achter mij starten voorlaten en zo een beetje clean achter het veld aanrijden. Wat er echter meestal gebeurde is dat ze dan voor je beginnen crashen, en je soms zoveel moet inhouden dat de leiders je al na 1 - 2 ronden gaan dubbelen (op USA international speedway, op charlotte zal je dit minder snel voorhebben) en zo zit je alsnog in het verkeer. Bovendien was het eigenlijk ook gewoon saai :p.

Vervolgens zette ik wel maar een kwalificatie tijd neer die toevallig nog redelijk goed was ook. Ik startte dus meestal ver vooraan de race. Deed het in het begin heel voorzichtig aan en liet iedereen die een beetje kwam aandringen er meteen voorbij. Na een paar ronden zit je dan ergens rond het midden van het veld en zijn de rijders achter je vervolgens trager, of gecrasht, en kan je zo de race verder uitrijden. Uiteindelijk vond ik deze manier leuker, en je verloor er ook veel minder tot geen irating mee ;).

Nu ben ik eigenlijk alleen bezig met de NiS. Heb naar mijn zin nu al te weinig tijd voor road races, laat staan als ik door de week ook nog eens oval zou gaan rijden :). Maar sta nu al een tijdje op D 4.99 in oval en eigenlijk wil ik ook eens naar een C license. Dus zou wel eens kunnen dat ik daar heel binnenkort maar eens aan ga werken :).

Had vanavond ook graag mee gedaan met Monday Tournament en morgenavond met de skip barber school. Maar moet helaas werken dus dat gaat niet lukken :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

TuxieDeni schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:56:
Zonder dollen denk dat wel leuk is met paar man en ja Dennis er is een GOT skin :P

https://www.dropbox.com/s.../GOT%20f1%20skin.jpg?dl=0
Doelde eigenlijk op een skin in lijn met de NES skins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Dat is gewoon een skin die ik ooit gemaakt heb, zou mooi zijn als we een mooie GoT skin hadden maar ik ben niet zo goed in skins maken :p Zou kunnen proberen deze aan te passen in de stijl / kleuren van de NES skins.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Zijn er mensen geïnteresseerd om samen met de V8 Supercars mee te doen? Elk seizoen wordt er geprobeerd om races op races op Europese tijden te krijgen, maar dat is lastig. Als we al met een groepje van hier zouden mee doen, scheelt het al een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:54:
Dat is gewoon een skin die ik ooit gemaakt heb, zou mooi zijn als we een mooie GoT skin hadden maar ik ben niet zo goed in skins maken :p Zou kunnen proberen deze aan te passen in de stijl / kleuren van de NES skins.
Danny heeft toegezegd de komende tijd (jaren ;) ) voor de meest gebruikte auto's binnen GoT een skin te maken.
Dus als er interesse is moet je hem maar even vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

JoepW schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:56:
[...]

Danny heeft toegezegd de komende tijd (jaren ;) ) voor de meest gebruikte auto's binnen GoT een skin te maken.
Nou, bij deze dan maar. Als hij er geen tijd voor heeft wil ik ook best een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Misschien dat ik het verkeerd heb, maar in trading paints heb jij toch ook skins staan van GOT?
JoepW schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:56:
[...]

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
PatrickPost1972 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:10:
Misschien dat ik het verkeerd heb, maar in trading paints heb jij toch ook skins staan van GOT?

[...]
Jawel, maar die halen het niet qua ontwerp en creativiteit van die van Danny ;)
Die van mij zijn natuurlijk te gebruiken en voor iedereen beschikbaar via ons portal, maar om eerlijk te zijn ..... als Danny een mooie skin released in GoT design vervang ik mijn skin onmiddellijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik vind mijn F1 skin de mooiste van de skins die ik gemaakt heb, maar het is niks in vergelijking met wat Danny kan dus die gaat dan ook meteen de prullenbak in :p

offtopic:
en nu Deni er ook mee rijdt is hij toch niks meer waard....

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

lol

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vekie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 07:48
Ik wil ook wel eens de f1 proberen, geen idee hoe lang ik het ga uithouden en of ik er een degelijke snelheid mee kan halen maar ik heb al wel gelezen dat die setups van Alex simpson de moeite zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:35:
Zou leuk zijn als er meer mensen in de FW31 zouden starten. Qua set-ups kan je met een aantal man er toch beter aan werken dan in je eentje. Is er al een GoT skin? *hint hint* ;)
Ik wil wel meehelpen met het uitpluizen van de setups. Racen doe ik er niet mee, niet mijn wagen, maar het setuppen van een F1 omvat alles. Met meer mensen gaat dat sneller en beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Weet je wat opvallend is? Friction Racing is wel heel stil op het iRacing forum na de NES race van gisteren.
Lekker professionele actie van zo'n "Pro" team.

[ Voor 18% gewijzigd door Niellie41 op 16-03-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
Haha dat is wel heel opvallend idd!

@ Nick ik vind jou skin toch wel erg geslaagd hoor voor de F1

De setup van Alex van het forum zijn zeker niet onaardig, hij heeft voor interlagos en twin ring al de setups aangepast voor huidig seizoen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:26:
[...]

Ik wil wel meehelpen met het uitpluizen van de setups. Racen doe ik er niet mee, niet mijn wagen, maar het setuppen van een F1 omvat alles. Met meer mensen gaat dat sneller en beter :)
Als er interesse is kan ik wel een wekelijkse F1 sessie maken in de league om te oefenen.
En als we als GoT nog met andere zaken kunnen helpen hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Misschien kan de Red Baron wel wat tips geven ;) ;) ;)
vekie schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:20:
Ik wil ook wel eens de f1 proberen, geen idee hoe lang ik het ga uithouden en of ik er een degelijke snelheid mee kan halen maar ik heb al wel gelezen dat die setups van Alex simpson de moeite zijn :)

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:28:
Weet je wat opvallend is? Friction Racing is wel heel stil op het iRacing forum na de NES race van gisteren.
Lekker professionele actie van zo'n "Pro" team.
Wat hebben ze uitgespookt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Divebomb deluxe
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:31:
[...]

Wat hebben ze uitgespookt dan?

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nee hoor... Hun Ford tikte Ben Tusting van Chimera eraf, terwijl Ben met de HPD van Friction in gevecht was voor de leiding. Ben was net ingehaald, en bij het inhalen van de Ford van Friction stuurt de Ford ENORM vroeg in, echt 100 meter te vroeg, en tikt zo Ben van de baan. Het leek echt super opzettelijk maar ik kan het me bijna niet voorstellen...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:30:
[...]

Als er interesse is kan ik wel een wekelijkse F1 sessie maken in de league om te oefenen.
En als we als GoT nog met andere zaken kunnen helpen hoor ik het graag.
Lijkt me leuk :) Woensdag een idee dan?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:26:
[...]

Dat zou echt top zijn. Kunnen we denk ik van veel leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er "apart" uit inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
ik heb ook wel intresse in de F1.

Ben ooit overgestapt van F1 codemasters naar iracing om F1 te doen, maar het is er nooit van gekomen :D

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Het punt waar Christiaan daar instuurde was inderdaad veel te vroeg, dat was heel duidelijk te zien tijdens de replay met het zicht van boven af, ik gok de helicopter. Hij ging de bocht gewoon volledig afgesneden hebben. Iedereen was verbijsterd door dat incident, zeker na zo'n mooi duel.

Om er even op terug te komen, het blijft altijd een heikel punt als een team meerdere auto's in de race heeft, al dan niet in een andere klasse. Ik heb als Ford rijder altijd schrik dat ik een HPD die in directe strijd is met onze eigen HPD ongewild af te stoppen, gewoon om scenario's zoals de deze te vermijden. De NWSS Ruf was dan weer heel correct op dit vlak vond ik, maar het was dan ook geen close gevecht deze race. Dan is het altijd makkelijker.

[ Voor 49% gewijzigd door ThiJor op 16-03-2015 11:47 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-03-2023

mathiasv91

Trotse Vlaming

Hallo allen,

Ik rijd soms met men eigen auto op circuit maar dit is veel te duur (banden, prijs per ronde..). Daarom zou ik dus graag met iracing willen starten echter zou ik graag weten hoeveel ik mag verwachten hier aan uit te geven voor een setup (stuur / pedalen). Ik heb 2x gtx660 in SLI kan ik hier ook 3 schermen op aansluiten?

(ik rijd in het echt met een gechipte Genesis coupé 2.0T 317pk)

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-10 15:36
Gisteren begon ook weer lekker.
Ik zit al klaar om direct na de launch van de sessie ons team te registreren, double check of ik wel het juiste team geselecteerd heb en vul het wachtwoord in, de pagina refreshed en ik zie bovenaan de pagina ineens een plaatje van een Ruf ipv de HPD :F

Ik snap nog steeds niet hoe ik dat heb kunnen missen...
Los van het feit dat het natuurlijk vreemd is dat er uberhaupt een andere auto stond.

We waren dan ook erg blij dat we alsnog met de race mee mochten doen, ondanks dat de regels erg duidelijk waren en dat we eigenlijk niet hadden mogen starten.

Het kampioenschap zou natuurlijk een lastig verhaal worden want Coanda moest echt een DNF of ver achteraan finishen om dat mogelijk te maken.
De race start ging ok en we wisten ondanks de druk van Coanda de leiding vasthouden. Toen we een keertje wat geluk hadden met traffic konden we een gaatje slaan en Apex zat toen ook vlak achter Coanda wat in ons voordeel werkte.
Even later was Coanda weg en bleken ze het slachtoffer geworden te zijn van een spinnende Ford GT en ineens was het weer helemaal anders en hadden we weer een realistische kans op de titel.

Friction die niet goed kwalificeerde zat weer op een afwijkende strategie met kortere stints en na de eerste pitstop kwamen we net achter hen de baan weer op. We kwamen wel weer aardig in de buurt later in de stint dus we hadden nog goede hoop dat onze strategie wel beter zou uitwerken.
Vlak voor het einde van onze 2e stint reden we vlak achter Robbert met z'n Ford GT toen hij ineens spinde midden in T10 en we konden hem niet meer ontwijken.
De voorkant was beschadigd en we doken direct de pits in en we waren aangenaam verrast dat die updates goed werkten en de voorkant van onze auto vervangen werd.
De snelheid leek er niet onder te lijden in ieder geval dus er was nog niets verloren.

In de 3e stint met Anthony achter het stuur verloren we wat tijd, maar tijdens de 4e stint had hij echt de snelheid weer terug gevonden en werd het gat richting Friction met grote stappen gedicht.
Met nog 2 rondes te gaan in de stint maakte hij een domme fout iets op het gras te komen in de laatste bocht en zijwaarts in de muur te kleunen.
Op weg naar de pits hadden we geen topsnelheid meer en de race leek zo goed als over.
We namen de 48 seconden aan optional repairs en hoewel er best wat van het bodywork gerepareerd werd was de auto toch zo'n 1,5 seconde trager.
We reden nog op P2 maar zonder snelheid zou het een lastig verhaal worden.

En met Coanda in P11 zou dat nog genoeg zijn, maar toen KRT crashte en een ander team schijnbaar disconnecte en niet meer de baan op kwam (hoewel er volgens mij nog wel een rijder in de server was) was het dan eigenlijk ook wel over en uit toen niet veel later Coanda op P9 rond reed en wij terug vielen naar de 4e plek.

Het was leuk om mee te doen, we hadden zeker de snelheid maar hebben het compleet aan ons zelf te danken waar we in 3 races door ons eigen toedoen de winst of een goede finish uit handen hebben gegeven.

Enfin nu de winter series weer achter de rug zijn ga ik me maar weer volledig op de WCS richten en misschien nog af en toe een Road Warrior eventje mee pakken als die leuk zijn (zoals de 12h van Sebring over 2 weken :P)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Vanavond, zal ik proberen ook aanwezig te zijn. de MX-5 en Laguna ken in ondertussen wel om rondjes mee te draaien.

Ik denk dat ik volgend seizoen de GT3 ga meedoen, mijn SR staat nu op 3.80 in D, en hoopte eigenlijk naar C te gaan door punten promotie , dit lijkt maar niet te lukken doordat ik regelmatig vanachter gepenetreerd wordt..
Dus dan maar via het seizoen einde ( morgen )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

HeAdWaVe74 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 12:53:
Vanavond, zal ik proberen ook aanwezig te zijn. de MX-5 en Laguna ken in ondertussen wel om rondjes mee te draaien.

Ik denk dat ik volgend seizoen de GT3 ga meedoen, mijn SR staat nu op 3.80 in D, en hoopte eigenlijk naar C te gaan door punten promotie , dit lijkt maar niet te lukken doordat ik regelmatig vanachter gepenetreerd wordt..
Wat rijd jij veel races zeg :o

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nothing beats experience toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
HeAdWaVe74 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 12:53:

Erm.. wat jij in je vrije tijd doet moet je zelf weten hoor.....

Waarom gaat iedereen nou F1 rijden... ik heb niet eens een A licence op de Road kant -_-

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Vraagje voor de oval rijders... die twee nieuwe trucks, kunnen die setups met elkaar delen net als dat in de Gen6 of B class of de V8 kan? En kan iemand mij de naam vertellen van de setup / paint folder in de Documents map?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:44

Fuelke

Forza Ferrari

Phydomir schreef op maandag 16 maart 2015 @ 07:50:
Wat gaat iedereen rijden komend seizoen?
Indycar Series Combined met de DW12.

Lotus 79 speelt ook door mijn hoofd, maar dat wordt dan weer een gepuzzel om official races te pakken te krijgen.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:18:
Vraagje voor de oval rijders... die twee nieuwe trucks, kunnen die setups met elkaar delen net als dat in de Gen6 of B class of de V8 kan? En kan iemand mij de naam vertellen van de setup / paint folder in de Documents map?
Dat soort vragen moet je toch gewoon aan mij stellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik had niet gedacht dat jij wist of ze setups konden delen :p Maar wat is het antwoord dan? :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ja die kunnen setups delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik had het fragment nog niet teruggezien, maar dit lijkt echt een bewustte actie. Zo vroeg stuur je gewoon niet in met de Ford GT. Ik weet niet wie op dat moment in de FGT van friction zat, maar ik denk dat die meedeelt in de opbrengsten....
Phydomir schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:42:
[...]
[...]
Dat zou echt top zijn. Kunnen we denk ik van veel leren.
Ik heb daarstraks nog even met Bart de Laat gesproken, hij heeft afgelopen seizoen de FW31 gereden (en heeft het net gered tot pro), en hij bood ook al aan om evt. te helpen mochten we vragen hebben.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Cool, hij heeft het zonder team gehaald dus? Knap... Als hij wil helpen heel graag :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesB
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-10 16:04
Een GoT F1 team, dat zou gaaf zijn :)

Ik wil komend seizoen de WSCS met de FGT rijden.
Zit op het moment alleen in een schoolexamenperiode, dus veel tijd is er niet. Ook niet voor vanavond en morgenavond, helaas. Maar dat komt wel :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:34:
[...]

Lijkt me leuk :) Woensdag een idee dan?
ik heb om de week op woensdag een Oval race. zo'n beetje m'n enige geplande activiteit de komende weken naast afronding van de ZAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hmm... dinsdag zou mij ook goed uitkomen maar dan hebben we de Skip school. Donderdag kan ik bijna nooit. Wordt nu al lastig dus :p

Zullen we dit per PM verder bespreken met de mensen die hier aangeven om mee te willen doen / helpen?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Boom goes the dynamite!
http://www.blancpain-gt-s...pain-gt-sim-racing-series
SRO Motorsports Group and iRacing.com today announced the creation of two online racing series for virtual sports cars that are based on the Blancpain Sprint Series and Blancpain Endurance Series. The two series will feature iRacing’s digital GT3 cars, including the BMW Z4, Ford GT and McLaren MP4-12C (with Aston Martin and another major manufacturer expected in the future) in races from thirty minutes to three hours in duration.

To celebrate this new partnership iRacing is offering a special 3-month membership for only $5 for new members – a more than 80% savings. New members can use promo code PR-SROMG at www.iracing.com when signing up.

“We’re proud to have the SRO Motorsports Group as the first European-based racing series promotor in a group of iRacing partners that includes NASCAR, IndyCar and V8 Supercars,” says Steve Myers, Executive Vice President and Executive Producer at iRacing.com. “This partnership began with our initial introduction at September’s iRacing.com Nürburgring 1000 and quickly developed into a conversation on how iRacing and SRO could work together.”

“The fact that over 1500 iRacers participated in our recent endurance event attests to GT racing’s popularity on the iRacing service. We look forward to working with SRO in developing innovative methods of engaging fans of GT racing the world over.”

“The SRO Motorsports Group is happy to announce our new relationship with iRacing.com,” says Stephane Ratel, Founder & CEO of the SRO Motorsports Group. “Together, our organizations will bring exciting new dimensions to the Blancpain Sprint Series and Blancpain Endurance Series by enabling race fans and sim racers all over the world to experience the challenge of world class GT3 racing.”

The two online series will be contested on laser-scanned versions of many of the tracks on the Blancpain Sprint and Blancpain Endurance Series schedules including Brands Hatch, Monza, Silverstone, Spa-Francorchamps, Zolder and, when iRacing’s version is completed this fall, the Nürburgring. The endurance races will utilize iRacing’s driver swap function that enables two or more iRacers to co-drive the same car from different locations anywhere in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Wie is die 'other major manufacturer' dan? Nissan ofzo? Was daar al iets van bekend of nog helemaal niks?
En lol dat de Ruf niet genoemd wordt :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gok de C7R. :P .

En ja prima verder in de PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Owh god... another endurance series... dit spelletje gaat me echt nog een keer mijn relatie kosten :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:52:
Hmm... dinsdag zou mij ook goed uitkomen maar dan hebben we de Skip school. Donderdag kan ik bijna nooit. Wordt nu al lastig dus :p

Zullen we dit per PM verder bespreken met de mensen die hier aangeven om mee te willen doen / helpen?
Ik wil wel helpen dus zet mij er ook ff bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
mathiasv91 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 12:14:
Hallo allen,

Ik rijd soms met men eigen auto op circuit maar dit is veel te duur (banden, prijs per ronde..). Daarom zou ik dus graag met iracing willen starten echter zou ik graag weten hoeveel ik mag verwachten hier aan uit te geven voor een setup (stuur / pedalen). Ik heb 2x gtx660 in SLI kan ik hier ook 3 schermen op aansluiten?

(ik rijd in het echt met een gechipte Genesis coupé 2.0T 317pk)
Zag dat nog niemand gereageerd had...

Of die videokaarten genoeg zijn durf ik niet te zeggen. Wat ik wel meen te herinneren is dat SLI niet zo goed werkt in iRacing nog dus daar heb je weinig aan (of werkt misschien zelfs tegen). 3 schermen kan lastig worden maar misschien is een kaart ook al genoeg, geen idee.

Voor stuur en pedalen tsja... dat ligt er maar net aan wat je budget is en wat je er voor over hebt. Je kunt voor 50 euro klaar zijn met een DFGT ofzo, maar dan heb je heel slechte pedalen. Een G25/27 is een stapje hoger en is een prima stuur maar de pedalen daarvan zijn ook niet super. Je kunt de slechte pedalen wel modificeren met loadcells etc voor relatief goedkoop, maar als je daar geen zin in hebt zijn Fanatec pedalen wel goed (CSR Elites voor 150 denk ik, rijden er heel veel mee inclusief ik). Vanaf die prijs klasse krijg je meestal stuur en pedalen apart en dan wordt het snel duurder natuurlijk.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:57:
Wie is die 'other major manufacturer' dan? Nissan ofzo? Was daar al iets van bekend of nog helemaal niks?
En lol dat de Ruf niet genoemd wordt :p
Het is de eerste keer dat ze dit noemen. Ik ben ook wel heel benieuwd wie het is. Nissan, Audi, Bentley? Of een leuke verrassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

NickThissen schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:27:
[...]

Zag dat nog niemand gereageerd had...

Of die videokaarten genoeg zijn durf ik niet te zeggen. Wat ik wel meen te herinneren is dat SLI niet zo goed werkt in iRacing nog dus daar heb je weinig aan (of werkt misschien zelfs tegen). 3 schermen kan lastig worden maar misschien is een kaart ook al genoeg, geen idee.

Voor stuur en pedalen tsja... dat ligt er maar net aan wat je budget is en wat je er voor over hebt. Je kunt voor 50 euro klaar zijn met een DFGT ofzo, maar dan heb je heel slechte pedalen. Een G25/27 is een stapje hoger en is een prima stuur maar de pedalen daarvan zijn ook niet super. Je kunt de slechte pedalen wel modificeren met loadcells etc voor relatief goedkoop, maar als je daar geen zin in hebt zijn Fanatec pedalen wel goed (CSR Elites voor 150 denk ik, rijden er heel veel mee inclusief ik). Vanaf die prijs klasse krijg je meestal stuur en pedalen apart en dan wordt het snel duurder natuurlijk.
Ik kan voor 150€ aan een nieuw setje G27 geraken, dit is dus wel goed volgens jullie? Die 3 schermen stel ik liever uit tot de CV vd occulus rift. Moest ik daarna mijn pedals nog willen upgraden naar die CSR elites,... werken die samen met de G27?)

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Een G27 voor 150 is een mooie deal denk ik, en het stuur daarvan is meer dan prima. De pedalen zijn niet super (geen loadcell) maar je kan ze modden. Om te beginnen is het echter prima hoor, als je geen sim ervaring hebt kun je daar best een jaar of meer mee vooruit :) En CSR Elite pedalen (en eigenlijk alle losse pedalen denk ik) gaan gewoon op een aparte usb poort dus kun je met alles combineren.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

NickThissen schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:35:
Een G27 voor 150 is een mooie deal denk ik, en het stuur daarvan is meer dan prima. De pedalen zijn niet super (geen loadcell) maar je kan ze modden. Om te beginnen is het echter prima hoor, als je geen sim ervaring hebt kun je daar best een jaar of meer mee vooruit :) En CSR Elite pedalen (en eigenlijk alle losse pedalen denk ik) gaan gewoon op een aparte usb poort dus kun je met alles combineren.
Heb heel veel GT gespeeld met een logitech GT setje, door de verhuis is deze echter jammer genoeg kapot gegaan. Ben sindsdien gestopt met simracen (als je gran turismo al een sim noemt veel mensen zien het als een arcade game.)

Echter na het lezen van deze topic zou ik graag met wat tweakers er terug inkomen.

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:29:
[...]

Het is de eerste keer dat ze dit noemen. Ik ben ook wel heel benieuwd wie het is. Nissan, Audi, Bentley? Of een leuke verrassing?
Ferrari en vooral Porsche lijkt me niet waarschijnlijk. Dan heb je nog Mercedes, Lamborghini, Nissan, Audi en Bentley volgens mij. Audi zou ook wel kunnen ja... ook wel gave bak :)

[ Voor 20% gewijzigd door NickThissen op 16-03-2015 15:50 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

kan je misschien ook even uitleggen wat een loadcell is?

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
En jullie allemaal maar denken dat ik me versprak toen ik audi zei ipv aston martin.

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Een goedkoop pedaal gebruikt meestal een potentiometer, die reageert op de hoek van het pedaal (verder indrukken = meer signaal in de sim). Een loadcell reageert op de druk die je op het pedaal zet, wat veel realistischer is en je ook veel constanter laat remmen. Je kan namelijk vrij gemakkelijk een constante druk zetten, maar je kan niet zo makkelijk het pedaal onder een constante hoek laten 'zweven' (tenzij je hem vol tot de grond trapt maar dat werkt ook niet echt...). Met een loadcell ben je dus meestal veel consistenter op de rem, en kun je meer op het randje van blokkeren remmen en dus kun je later remmen.

De meeste pedalen gebruiken alleen een loadcell voor de rem (en potentiometers voor gas/koppeling) maar er zijn ook pedalen die ook voor gas/koppeling een loadcell gebruiken. Maar dan kom je toch wel in een factor 10 hogere prijs uit of meer :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Wes46 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 12:59:
[...]

Wat rijd jij veel races zeg :o
nu kan het nog.. wat mij overigens en aan herinnerd dat ik mogelijk vanavond niet kan..

de vrouw doet zwangerschaps joga, en ik ben vanavond het lul...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

En de release notes voor vandaag.
Cars:
- Fixed the DYIsim web logos from not showing up in the paintkit.

BMW Z4 GT3
- Update the front perch offset range to allow low static front ride heights to be set in the garage for the full range of front springs.

Chevrolet Impala Old Class B
- Added a Las Vegas Motor Speedway setup.

Ford Falcon FG V8 & Holden Commodore VF V8
- Updated the baseline setup to load correctly.
- Corrected the positions of the spring perch offsets which allows the shocks to have a proper range of travel.
- The available rear spring rates allowed springs that were much too soft (from when the car was being developed and we were testing various things), we have restored the proper range of options.

Ford Falcon FG01 V8 - circa 2012
- Updated the baseline setup to load correctly.

NASCAR Camping World Chevrolet Silverado
- Fixed a texture mapping issue on the rear quarter panels.
- Fixed a bug where pitboxes would not show up.

NASCAR Camping World Toyota Tundra
- Fixed a texture mapping issue on the rear quarter panels.
- Changed pitboxes to use different pole positions for variety.

NASCAR Sprint Cup cars (Chevy, Ford and Toyota)
- All new setups for a many tracks.

NASCAR Whelen Tour Modified
- Use the non-restricted engine at Monza ovals.

NASCAR XFINITY Chevrolet Camaro

NASCAR XFINITY Ford Mustang
- Pitboards changed to different positions for variety.

Radical SR8
- Increased free length and max travel of rear dampers to try to avoid the dampers going into full droop while driving.
- Added ride height limits for the garage. Front ride height must be between 1" and 2", and rear ride height must be between 1.2" and 2.75". These ranges are designed to make sure the dampers minimize hitting the end of their travel.
- Updated the setups to suit the new changes.

Skip Barber Formula 2000
- Fixed a bug in the antiroll bar mounting positions which made both antiroll bars too soft (inaccurately long drive arms) and insensitive to adjustment.

Tracks:

Autodromo Nazionale Monza
- Added province to track info.
- Adjusted oval pace speed.
- Collisions added for tunnel.
- Flip arrow sign in chicane.
- Paddock buildings no longer disappear at grandstand detail.
- Lots of weekend crowd clipping fence problems and floating fixed.

Michigan International Speedway
- Extend view distance for crowds to stop them from disappearing.

[ Voor 13% gewijzigd door Niellie41 op 16-03-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-10 16:50
Jeej, het pit gebouw is weer terug.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Jeej, eindelijk is de arb issue van de Skip gefixt. Ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat worden. Misschien dat we nu eindelijk af zijn van overal 5spo/8arb rijden, en dat ARB veranderingen eindelijk ook een wat zachtere achterkant opleveren.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Met die aankondiging van SRO/Blancpain en iRacing, zou Paul Ricard HTTT dan ook in de pijplijn zitten?

Een paar hotfixes voor de rest, maar ik zie de spring perch offset van de Ford GT(2) er niet tussen staan. De linksvoor kan tot 114mm terwijl de andere 3 hoeken tot 95mm kunnen gaan. Ik heb dit gemeld in het problems forum, maar veel reactie kwam er niet op.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:15
Die is er niet als GT3. Callaway is er wel één aan het ontwikkelen, maar die zal er op zijn vroegst in 2016 pas zijn. Als het dan toch een Chevy wordt, zal het denk ik eerder een Reiter/Sareni Camaro zijn.
Van de huidige auto's zal het denk ik tussen Audi, Bentley, Nissan en Mercedes gaan.
Maar misschien krijgen we door die onlangs aangekondigde Mclaren deal wel de nieuwe GT3 van ze, de 650S.
De GT3 Caddy verwacht ik niet, die rijdt immers niet in een SRO kampioenschap.

Kortom, heel veel mogelijkheden. Ik ben wel benieuwd, mooie deal iig _/-\o_

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Avery (van Friction) zegt dat het helemaal niet opzettelijk was:
Regarding the incident, Ben pulled out very late and dive bombed, he'd done this to Christian a few times in the race and one time caused him to spin. So I can see why Chris was not happy about letting him dive bomb again but just miss timed the block. The timing was awkward, one of those 50/50 situations. I can assure you nothing was intentional, combination of awkward timing and too much red mist due to moves made earlier in the race.
http://members.iracing.co.../100/3300448.page#8816498

[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 16-03-2015 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
BS volgens mij. Als je wilt blokken ga je een of meer autobreedtes naar links en stuur je niet 50m te vroeg in. Je ziet hem zelfs niet eens terug naar rechts sturen eens er contact is, gewoon dwars door de prototype heen gereden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
mjeh, maar hard maken kun je het niet. Het lijkt mij dat je juist de nr2 ruimte geeft, om maar niet in de situatie te komen dat je later zoals nu moet gaan verklaren dat het echt niet opzettelijk was, en echt niets met teamorders te maken had....

Maarja, das denk ik een van de vele verschillen tussen 29ste bij GES en 1e bij NEO :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb een superslomo van de situatie en het ziet er erg vreemd uit moet ik zeggen. Maar bewijslast is 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Heb die Ford rijder van Friction wel meer rare moves zien maken die vooral leken op onervarenheid in MC racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinoes
  • Laatst online: 09-04-2020
Autodromo Nazionale Monza
- Added province to track info.
YEEAH!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zoals jullie gewend zijn aan het eind van elk seizoen weer even een update van onze financiën.

Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/topicstart_got/financial_report.pngAfbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/topicstart_got/financien.png

Dit is allemaal zonder de financiën van de GES. Die houden we buiten de pot tot nu toe.
Dus we hebben redelijk conform de planning gedraaid qua uitgaven enkel zijn de inkomsten door de vele referrals vorig seizoen wel flink geweest.

Al dit geld zit 'vast' in iRacing als credits & dollars. Ik gebruik de iRacing dollars gewoon om mijn abo en nieuwe content te betalen en dat geld stort ik dan weer geregeld op het GoT paypal account. Zo maken we op een wat vreemde manier toch de referrals vrij beschikbaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Om Christiaan Tanahatoe onervaren te noemen gaat wel ver :P
Maar als hij al zo vaak gedivebombed was door Ben waarom heeft ie geen protest ingediend? Eigen rechtertje spelen tijdens het racen is gewoon NOT DONE.
Plus het feit dat P1 en P2 aan het vechten zijn, common sense zou zijn om gewoon 10-20m eerder te remmen, en die HPD er voorbij te laten. Het is niet alsof hij zelf onder druk stond voor positie, en zelfs dan nog, dan verliest ie met zo'n achtie misschien 0.2s ofzo...
Het is gewoon keiharde bullshit, en ze proberen het op deze manier goed te lullen. Het vreemde is ook nog dat Richard Avery gewoon sneller was dan Ben op dat moment. Ben kwam niet echt dichterbij, en Richard heeft genoeg ervaring om zoiets naar huis te rijden.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
En Christian was zelf btw met niemand in gevecht ;)
Kortom.... Ben het eens met je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Hmm, ben net ff het topic op het iRacing forum aan het lezen, en zie dat Richard Avery z'n bericht gewijzigd heeft, en het gedeelte van het incident eruit geknipt heeft. Blijft een raar verhaal, en om eerlijk te zijn zou ik op dit moment niet graag in de schoenen van Niel/Egil/Bert/Alvin willen staan om hier een uitspraak over te doen.
Ik denk dat nagenoeg iedereen het er wel over eens is dat dit niet een ongeluk was, maar een opzettelijke actie. Vraag is alleen, kun je dit het HPD team aanrekenen.
Persoonlijk denk ik van niet. Ook zonder deze actie had het Friction HPD team hoogst waarschijnlijk gewonnen, want de laptimes laten zien dat Richard sneller was dan Ben.
Welke straf je dan evt. moet opleggen aan het GT team laat ik aan RC over aangezien ikzelf in die klasse gereden heb, en daardoor nooit 100% objectief kan zijn.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Tja als het al opzettelijk was en je het hard kan maken dan is het nog de vraag of het team orders waren of gewoon eigen initiatief. Als team orders dan is het niet meer dan normaal om beide teams eruit te gooien zou ik zeggen. Dan zou je de stand gewoon vast kunnen laten (niet dat iedereen opschuift) om het eerlijk te houden.

Maar goed, het zal wel gewoon een slechte timing zijn geweest oid, ik weet het anders ook niet. Maar als ik zoiets per ongeluk gedaan Had dan heb ik toch wel zo snel mogelijk iets getypt dat het niet opzettelijk was dus stilte aan hun kant is wel vreemd.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-10 15:36
Ik ken hem wel een beetje omdat we wel geregeld contact hebben als sinds we in 2012 in de F1 reden in de jacht op een pro license.

Had hem gisteren ook nog even gevraagd wat dat nou was en hij gaf wel ongeveer hetzelfde aan als die reactie van Avery stond.
Daarmee is het nog steeds wel een foute onzinnige actie, maar ik geloof niet dat hij echt met opzet die HPD daar eruit wilde beuken.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Christiaan heeft zojuist een reactie gegeven op het iRacing forum: http://members.iracing.co.../100/3300448.page#8816807

Vanuit zijn oogpunt kan ik de actie begrijpen, ik keur het niet goed, maar ik snap waar hij vandaan komt.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Hmmm, what's that smell... Sniff sniff... Ah yes, it's bullshit.

Een move om te blokken terwijl de auto al naast je zit.. Uhuh.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/seh6p.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50

BM

Moderator Spielerij
Ik neig hier toch ook meer richting Dennis' standpunt. Kan wel begrijpen dat je het uiteindelijk beu wordt, maar om dan 5 minuten voor het einde zo'n (kansloze) actie uit te halen... zeer discutabel, en zelfs de frustatie en divebombs kunnen dat niet goedpraten.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
derx666 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:17:
Christiaan heeft zojuist een reactie gegeven op het iRacing forum: http://members.iracing.co.../100/3300448.page#8816807

Vanuit zijn oogpunt kan ik de actie begrijpen, ik keur het niet goed, maar ik snap waar hij vandaan komt.
Dan nog, als je wilt blocken voor een mogelijke divebomb, doe dat dan eerder.

Ik "blokkeer" zovaak een snellere klasse als ik denk dat het gat een twijfel geval is, maar ik ga dan ruim van te voren iets in het midden rijden. Meeste HPD rijders blijven dan achter je, en gaan op de exit er voorbij.

Echter in dit geval, je hebt zelf niks te winnen, terwijl de ander nog in gevecht is voor positie. Dus ik was van het gas gegaan, dan maar 0,5s verliezen.

ik kan het begrijpen, maar niet goed praten :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
JoepW schreef op maandag 16 maart 2015 @ 07:44:
Vanavond gaan we weer van start met ons Monday Tournament.
Deze eerste race is een full basic content race!

[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.got-racing.eu/...monday-tournament-15s2-w1

Tot vanavond op de baan.
Vanavond niet naar de bioscoop dus ik doe ook maar weer eens mee :)
Niellie41 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:55:
Zijn er mensen geïnteresseerd om samen met de V8 Supercars mee te doen? Elk seizoen wordt er geprobeerd om races op races op Europese tijden te krijgen, maar dat is lastig. Als we al met een groepje van hier zouden mee doen, scheelt het al een hoop.
Hm, misschien wel. Nooit in die auto gereden maar ik begreep dat het een beetje de Gen6 on road is. Kan dus wel leuk zijn. Ik verwacht alleen wel veel oefening nodig te hebben met deze auto.
Niellie41 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:56:
En de release notes voor vandaag.

[...]
Nieuwe setups voor de Sprint Cup cars is wel nodig. Nu ze minder vermogen hebben mag de auto wel wat loose. Op Phoenix wat het al enorm te merken, dinsdag in turn 4 bijna niet recht te krijgen, woensdag bijna niet naar links te krijgen 8)7
Wel bijzonder dat de cuttrack nog niet is gefixt op Monza.

Aan de organisatie van GES, hoe wordt de championship positie bepaald als je geen punten hebt gescoort? Als ik op de website kijk staan wij (Racing Geckos) achter 4x Racing, dat kan natuurlijk niet >:)
Volgens mij zijn wij iedere race voor hun geeindigd op COTA na waar we uit vielen. Maar volgens mij is er 1 dropweek.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

Zo jongens door Joep zen tweakers filmpje en een andere tweaker die hier een promo code poste van 3 maanden voor 5$ heb ik het toch maar is een kans gegeven. Setup is atm 1 scherm G27 en een racing stoel van Maxnomic. see you guys ingame

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
The_FrankO schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:20:.......Aan de organisatie van GES, hoe wordt de championship positie bepaald als je geen punten hebt gescoort? Als ik op de website kijk staan wij (Racing Geckos) achter 4x Racing, dat kan natuurlijk niet >:)
Volgens mij zijn wij iedere race voor hun geeindigd op COTA na waar we uit vielen. Maar volgens mij is er 1 dropweek.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2015/score_vb.png
Opgeteld zijn jullie in totaal minder hoog geëindigd. That's all.
mathiasv91 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:39:
Zo jongens door Joep zen tweakers filmpje en een andere tweaker die hier een promo code poste van 3 maanden voor 5$ heb ik het toch maar is een kans gegeven. Setup is atm 1 scherm G27 en een racing stoel van Maxnomic. see you guys ingame
Welkom!

[ Voor 23% gewijzigd door JoepW op 16-03-2015 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
JoepW schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:51:
[...]

[afbeelding]
Opgeteld zijn jullie in totaal minder hoog geëindigd. That's all.

[...]

Welkom!
Ik had verwacht dat het slechtste resultaat bij allemaal weg gestreept zou worden en dus maar 4 races zouden tellen :)

Mathias, welkom!

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
We zitten op: ts.got-racing.eu met ww got_iracing_only

[ Voor 28% gewijzigd door JoepW op 16-03-2015 20:24 ]