iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 122 Laatste
Acties:
  • 313.825 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:34

Niellie41

[object Object]

BobvK schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 10:58:
"We are experiencing intermittent network issues on the US server farm."

Als dat maar goed gaat met de NiS zometeen dan...
Amerikaanse infrastructuur houdt niet zo van sneeuw denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Niet om de Debbie Downer te spelen maar om te informeren aangezien ik mr. Derx zag vragen wanneer dx11 klaar is, hier een indicator eergisteren gepost door David Tucker.
http://members.iracing.co.../625/3267119.page#8787039
quote: David Tucker
quote [Arthur Hermont]Since 2013. I would say is long enough. :( /quote

2013? Are you talking about the DX11 port? I'm sure we have been thinking about it for a long time but I don't think Shawn has more than 6 months into the project so far.

[ Voor 8% gewijzigd door enchion op 07-03-2015 11:11 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:56
Vraagje aan iemand die nog geen team voor GOT FInal heeft en wel wil mee doen.
Arno is ziek en weet niet 100% zeker of hij mee kan doen, bij deze dus een oproep of iemand hem wil/kan vervangen.

Mocht dit niet kunnen doe ik alleen mee en kijk wel hoe ik het volhoudt. :-)

Heb mogelijk al een vervanger, binnen Racing Lions.

[ Voor 10% gewijzigd door Ithric op 07-03-2015 19:42 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-10 12:40
Ik heb net een geweldige race in de Nascar iRacing series. Ik heb de hele race eigenlijk rustig aan gedaan, bandjes sparen en uit de problemen blijven. 1 klein foutje gemaakt met speeding in de pitlane waardoor ik van p10 terug moest naar p24. Maar dat was uiteindelijk mijn redding aangezien ze rond p10 iets later een caution veroorzaakten. Uiteindelijk buiten alle problemen gebleven en vooral gemerkt dat ik zuiniger op mijn bandjes was. Door de problemen bij anderen ben ik in de top 5 terecht gekomen. +-15 ronden voor het einde komt er een caution, 2 man blijven buiten en hebben het na de restart moeilijk.
Plotseling vecht ik niet alleen voor het podium, maar is de overwinning ook binnen handbereik. 15 ronden is namelijk lang genoeg om aan het einde al last van je banden te krijgen. Ik doe aan het begin van die laatste 15 ronden dan ook wat rustig aan, en toch kan ik goed volgen en zelfs p2 pakken. Als 2,5 ronden voor het einde de auto op p3 dwars gaat vrees ik voor een caution en dus een finish onder yellow. Ik besluit dus meteen de aanval op p1 te kiezen ipv tot de laatste ronde te wachten, als die caution komt en ik lig een neuslengte voor dan is de overwinning voor mij. Maar die caution komt niet en door die gewaagde aanval hebben we ook nog eens licht contact, ik weet hem in het rechte spoor te houden en mijn positie te behouden. Maar het gat naar p1 is dan 0.8 sec en dat is in 2 ronden niet meer dicht te rijden. Maar met een 2e plaats, komende vanaf p14 ben ik toch ook wel tevreden. _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door Richard117 op 07-03-2015 15:39 ]

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:13

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gaaf Richard!
Gaaf Richard!
(Ps je verslag staat er 2x ;) )

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-10 12:40
JoepW schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:48:
Gaaf Richard!
Gaaf Richard!
(Ps je verslag staat er 2x ;) )
Nu niet meer O-)

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10

Fuelke

Forza Ferrari

Last evening our hosting partner experienced a direct Internet attack, a DDoS attack that negatively impacted our Internet connection with our third-party hosting facility and thus impacted the iRacing member site.

A DDoS is an attack where an attacker illicitly controls a network of 3rd party computers, and causes them to flood the target network with unsolicited network traffic. This crowds out and increases latency for legitimate traffic.

Since the result of the attack was effectively someone unplugging the Internet, we recovered once the attack was over. No remediation was required on our part to restore our services. We had no failures at all on our side in regard to our software, database or website.

We are working with our hosting partner to understand and implement WHATEVER else can be done to avoid these outages in the future. We already have a lot of security measures in place and peering with multiple Internet providers in that facility, so it isn't even as simple as adding a fail-over connection; we already have that in place. Our European partner also experienced an attack last evening, but our servers we were not impacted.

I’m sure part of the solution will be adding more and more expensive security measures which we will gladly do. It is too bad there are bad people in the world.

We sincerely apologize for the issue last night and will be doing everything we possibly can to block future DDoS attacks.
Aldus hun facebook pagina. Geen sneeuw dus ;)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Net promotie gemaakt naar C-license road. Gelijk de C-spec gekocht en Spa. Nu loop ik er tegen aan dat ik geen verlichting heb. En dat op een nachtbaan. Enig idee hoe ik mijn koplampen activeer? xD Ik kan het niet vinden in de settings...

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:10
w4rguy schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 19:58:
Net promotie gemaakt naar C-license road. Gelijk de C-spec gekocht en Spa. Nu loop ik er tegen aan dat ik geen verlichting heb. En dat op een nachtbaan. Enig idee hoe ik mijn koplampen activeer? xD Ik kan het niet vinden in de settings...
Staan standaard aan.

Ik zat met mijn fov te klooien en merkte dat als mijn fov te hoog staat ik niets zie. Weer normaal hadden mijn lampen weer nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 21:05
Er zijn een aantal settings die hoog genoeg moeten zijn om je lampen te kunnen zien, ik weet niet uit m'n hoofd welke...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Ruf cup op Spa in de nacht deze week? Dan ga ik zeker even een paar rondjes rijden als dat zo is :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
NickThissen schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 20:05:
Er zijn een aantal settings die hoog genoeg moeten zijn om je lampen te kunnen zien, ik weet niet uit m'n hoofd welke...
Headlights moet meen ik op High, kwam ik op Spa achter in het donker. 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 15:55
Omdat vorige week bleek dat voor het streamen van de WCS vanaf een oud pc'tje met een AMD 4800+ toch niet krachtig genoeg was heb ik het vanavond weer eens geprobeerd van m'n race pc.
Ik heb 2 WSCS races gedaan, de eerste gestreamd, de 2e niet en kwam er toch wel weer achter waarom ik dit eigenlijk het niet meer vanaf m'n race pc wil doen :X

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4903492/got/streaming/stream-fps-640.jpg

Dus als iemand nog een oude quadcore cpu/mobo/geheugen heeft liggen o.i.d. en daar vanaf wil houd ik me aanbevolen.

[ Voor 3% gewijzigd door Red Baron op 08-03-2015 00:41 ]

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik had de verlichting uit gezet in de settings om FPS mee te besparen. Is gelukt, thanks.

Ik heb ook een oud onderzoek zojuist uitgevoerd. Of de hoeveelheid alcohol in je bloed ook effect heeft op race simulators. En heb het opnieuw bewezen. Aanremmen is een stuk minder, en het uitrijden van de pits (met nauwe weggetjes) ging ook niet al te best :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w4rguy schreef op zondag 08 maart 2015 @ 01:45:
Ik had de verlichting uit gezet in de settings om FPS mee te besparen. Is gelukt, thanks.

Ik heb ook een oud onderzoek zojuist uitgevoerd. Of de hoeveelheid alcohol in je bloed ook effect heeft op race simulators. En heb het opnieuw bewezen. Aanremmen is een stuk minder, en het uitrijden van de pits (met nauwe weggetjes) ging ook niet al te best :P
Tsk tsk tsk, don't drink and drive ;) :+ leuk idee trouwens, testen hoe erg last je hebt van alcohol tijdens het rijden O-)

Ik heb mijn FoV aangepast van 96 graden (don't ask how...) naar 54 graden, ben inderdaad meteen een stukje sneller! Lime Rock rijd ik nu 1:00.8 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-10 08:06
Met welke bandendruk rijden jullie in de Skip op Indianapolis? Ik heb totaal geen ervaring in deze auto en nog geen lap gereden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glnk schreef op zondag 08 maart 2015 @ 09:32:
Met welke bandendruk rijden jullie in de Skip op Indianapolis? Ik heb totaal geen ervaring in deze auto en nog geen lap gereden :P
Ik rij altijd met de volgende setup 56%-21-5-20-8. Dis is trouwens wat 90% van de Skip rijders gebruiken
Dus 56% BB 21 PSI voor 5 SPO 20PSI achter 8ARB. Ik weet nog niet of mijn team meedoet want mijn stuur verliest de calibratie constant

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2015 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Hebben we trouwens al pass enz gehad van skippy race? Twijfel aan mezelf in briefing stond 7/03

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Soon ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 14-10 15:12

Arfman

Drome!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Red Baron schreef op zondag 08 maart 2015 @ 00:40:
Omdat vorige week bleek dat voor het streamen van de WCS vanaf een oud pc'tje met een AMD 4800+ toch niet krachtig genoeg was heb ik het vanavond weer eens geprobeerd van m'n race pc.
Ik heb 2 WSCS races gedaan, de eerste gestreamd, de 2e niet en kwam er toch wel weer achter waarom ik dit eigenlijk het niet meer vanaf m'n race pc wil doen :X

[afbeelding]

Dus als iemand nog een oude quadcore cpu/mobo/geheugen heeft liggen o.i.d. en daar vanaf wil houd ik me aanbevolen.
Waar, en hoe, verzamel jij dit soort data? Ik was hier naar opzoek om eens te vergelijken welke impact OBS heeft tenopzichte van ShadowPlay om eventueel live te streamen.

Zaterdag met de NiS op Las Vegas ging weer erg lekker. Tijdens een pitstop verloor ik de leiding:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/The_FrankO/Pit%20Exit.jpg
Terwijl ik er toch voor zat.
Hierdoor starte ik op de 4de plaats omdat er ook nog 2 maar 2 banden namen. Het inhalen vind ik er lastig, vaak kom ik sneller uit turn 2 maar dan zit je vervolgens aan de binnenkant van turn 3 en word je gewoon weer ingehaald :|

Voor 1080p 60fps

Erg blij met het resultaat, had zo' goede start van het NiS seizoen niet verwacht. Jammer dat de 2de plek in Daytona niet meetelt.
Volgende week Phoenix :9

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Je fps staat gewoon in de telemetry, moet je dus op laten nemen (alt+L dacht ik?) en daarna in motec of atlas bekijken.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
NickThissen schreef op zondag 08 maart 2015 @ 11:10:
Je fps staat gewoon in de telemetry, moet je dus op laten nemen (alt+L dacht ik?) en daarna in motec of atlas bekijken.
Maar daar heb je dan toch weer een speciale workbook voor nodig?

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Vast... maar een grafiekje van fps tegen tijd lijkt me niet extreem lastig op te zetten toch?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:09
Maar even mijn ESXI server met mijn test vpn's om toveren naar mijn game bak voor vanavond. Heb al een paar dagen dat ik zo uit het niets bsod's krijg. En dat men PC dan niet meer wil opstarten. Op mijn moederbord blijft het lampje van de CPU dan branden. Dat is dus een teken dat de CPU dood is maar met wat testen van vannacht en vanmorgen kan ik geen fouten meer achterhalen. Maar om het zekere voor het onzekere te nemen maar even met een andere PC racen vanavond

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de enduro racers van vanmiddag. server is up PW gottest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 08:39:
De inspanning van Dirk, Nick en ondergetekende voor het concentreren van al onze informatie, posts en software op het dedicated GoT iRacing portal heeft geresulteerd in een Non-Profit-License van Teamspeak!

[afbeelding]

De komende tijd zal de server worden ingericht *O* oOo :)F :)B
Netjes heren! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Thnx (ook de anderen die ons feliciteerden ;) )
Als iemand nog el cheapo zoekt naar 3 schermen: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3303186.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas kunnen Mike en ik vandaag niet mee doen met de Skip. Bij mij is me stuur kapot(KUT fanatec spul) en Mike die heeft wat persoonlijke zorgen die voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braintje77
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-11-2020
Ivm het mooie weer trekken wij er vandaag met het gezin op uit. Waarschijnlijk zal ik niet op tijd terug zijn voor de 3h skippie race. Wist niet waar ik me anders af kon melden. Succes iedereen vanavond.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Erg jammer.....
We hebben door last minute afzeggingen van gotters nu al 3 onbezette plekken op het grid! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:53

DutchDevil79

I race, therfore I am

Als het goed is had Michel al aangegeven dat ik bij Racing Lions aansluit. Zat alleen in team maar gezien Arno ziek is zal ik bij Michel aansluiten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nee dat had hij niet, maar zal ook dat door voeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
En svp meldingen over teams niet hier en niet via PM of DM, maar gewoon op het iRacing forum svp.
Maar ik ga er nu toch even van uit dat we nu wel ophouden met afzeggen of veranderen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
The_FrankO schreef op zondag 08 maart 2015 @ 11:11:
[...]

Maar daar heb je dan toch weer een speciale workbook voor nodig?
Zoals Nick al zegt, dat is simpel op te zetten.
Maak gewoon een nieuwe worksheet aan en voeg daar een Time / Distance Graph toe.
Dan het Frame Rate channel selecteren en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:12

elni

Carrot

Iedereen die gaat rijden vanavond ,heel veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De server voor de finale is een uur te vroeg gestart (GMT CET :( ).
Over 5 minuten start de juiste server en de oude server zal verdwijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
JoepW schreef op zondag 08 maart 2015 @ 13:09:
Nee dat had hij niet, maar zal ook dat door voeren....
Had alleen wat besproken met Nick, maar niks stond nog vast vandaar.

Hierbij alvast mijn livestream en andere camera angle.

https://www.youtube.com/watch?v=rKm1qWNT8nE

[ Voor 41% gewijzigd door Ithric op 08-03-2015 16:21 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pittig om zo net na de wintersport met spierpijn en vermoeidheid te gaan rijden pff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Mijn teammaat gaat niet kunnen rijden, kan ik dan gewoon de volledige race doen?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
ThiJor schreef op zondag 08 maart 2015 @ 16:50:
Mijn teammaat gaat niet kunnen rijden, kan ik dan gewoon de volledige race doen?
Jup zijn meerdere die dit doen geloof ik, mogelijk ik ook als Robbert niet kan joinen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Maar goed dat het een team race is anders hadden we met 10 man op de grid gestaan 8)7

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Livetiming / broadcast is hier te vinden voor vanavond :)

http://livetiming.nickthissen.nl/

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
oke, leuk om te zien, maar één van die verslaggevers kan beter zijn mond houden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

HeAdWaVe74 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 19:44:
oke, leuk om te zien, maar één van die verslaggevers kan beter zijn mond houden.
Hoezo dat? Dat maakt het net mooi. :)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10

Fuelke

Forza Ferrari

JoepW schreef op zondag 08 maart 2015 @ 16:11:
De server voor de finale is een uur te vroeg gestart (GMT CET :( ).
Over 5 minuten start de juiste server en de oude server zal verdwijnen
USA is al over gegaan naar de zomertijd. Starttijden voor alle officiële races zullen daardoor anders zijn, pas over drie weken volgt Europa.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
Wes46 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 19:54:
[...]

Hoezo dat? Dat maakt het net mooi. :)
Niet echt een lekkere radio stem :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
HeAdWaVe74 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 19:59:
[...]

Niet echt een lekkere radio stem :)
Je bedoelt vast Rachel.... Is een dame. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
JoepW schreef op zondag 08 maart 2015 @ 20:03:
[...]

Gek genoeg vind ik het net een man vinden die de baard in de keel nog mist :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
JoepW schreef op zondag 08 maart 2015 @ 20:03:
[...]

haha omg, dat maakt het nog erger..

Net nog een lekkere MX5 sessie gehad!
beetje de rommel in het begin kunnen ontwijken

http://members.iracing.co...id=13235830&custid=182424

[ Voor 32% gewijzigd door HeAdWaVe74 op 08-03-2015 20:30 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Livetiming nu hier: http://racespot.tv/timing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:02

derx666

mecker ende blaet

Whoehoe.... 7e *O*

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nice......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Netjes hoor!! Mijn stints waren wel leuk, jammer dat ik Bob niet meer kon pakken :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Precies op het juiste moment in de muur gereden en mijn Fast repair gepakt :D Uiteindelijk maar iets van 20s verloren ipv een tow of extra pitstop :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Eerste race in de Skip voor mij, en blijkbaar is het niet echt mijn auto. Ik kon zonder fout rijden tot 2u in de race, toen was het op. Spijtig genoeg 15 minuten voor tijd in een mooi gevecht mijn tegenstander rondgetikt en heb hem dan maar geparkeerd. Kleine degout wat ik overhoud...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Nou ik had een bagger start, was al express uit de pit gestart om de auto heel te houden. (Ging dus 4-5 rondjes goed)

Kwam niet in een ritme door alle blauwevlaggen en spins.

Robbert maakte het top af op P24 meen ik, laatste stint was bij mij ook weinig geworden vrees ik dus Robbert maar 2 stints gedaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
1ste pitstop 4 nieuwe banden + 15.6 liter = 32.6 sec
2de pitstop 4 nieuwe banden + 15.6 liter = 23.8 sec

Logisch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

De eerste ronde was voor mij een drama. Had een prima start, kon in turn 1 mooi de binnenkant pakken, en opeens gaat voor turn 2 degene voor me zowat stilstaan terwijl er zover ik kon zien voor hem niks aan de hand was. Ik heb hem nog net geraakt (0x contact), maar het leek erop dat we beide geen schade hadden. Verloor wel een berg plekken meteen, mja... 3 of 4 bochten later (langzame linker bocht als je net de oval afkomt)zit ik aan de binnenkant, en degene aan de buitenkant heeft ineens een tankslapper, ik kan hem ontwijken, maar snij daardoor wel de bocht te ver af, en krijg een slowdown. In lap1 is dat bagger omdat iRacing dan nog geen referentie sectortijd heeft, en het dus een eeuwigheid duurt voordat de slowdown weg is. Zo lag ik aan het eind van lap 1 op P30...
Tanden in het stuur, en gaan met die banaan. Toen ik de pits in reed in lap 26 lag ik al 9e. Korte pitstop gedaan om zo wat mensen in te halen, en dat lukte.
Na m'n 2e stop kwam ik op P11 terug, maar ik zat op een andere strategie, dus ik wist dat ik nog wel wat plekjes ging winnen. Tot ronde 60....

In lap 60 raakte ik bij het opkomen van het rechte stuk net de muur (0x contact), en kreeg ook nog een meatball. Auto voelde prima aan, en m'n rondetijden waren ook nog normaal, maar moest dus veel vroeger de pits in dan ik wilde. In lap 63 gepit, had 5sec repairs, en 4min optional repairs die ik maar geskipt heb. Toen ik uit de pits kwam bleek dat ik ipv 0.575 liter/ronde ong. 0.53 liter/ronde moest gaan verbruiken om uberhaupt de finish te halen. Ook kreeg ik na een paar rondes de melding dat m'n oiltemp nogal hoog was. Dus uiteindelijk maar rond de 5800rpm schakelen, auto uit laten rollen en zo uiteindelijk wel nog de finish gehaald. Had nog 0.5 liter op de lijn over :P

Maar gezien de sterkte van het veld klaag ik zeker niet. Misschien dat er zonder die domme fout nog 1 of 2 plekjes meer in gezeten hadden, mja... van te voren had ik getekend voor P7 :)

Thanks voor de organisatie weer jongens, heb een heerlijke race gereden !!

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik verloor ook veel tijd met de stop ja, jammer. Dat hebben sommige auto's, heb er al eens over gepost in het forum maar nooit reactie op gehad volgens mij. Het is gewoon een vast percentage randomness in de fuel rate en als de fuel rate heel laag is krijg je dus veel variatie in de stop. Vreemde is dat de fuel rate van de skip nou ook weer niet ZO laag is, dat valt best mee, dus ik snap het niet helemaal...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
zou het te maken kunnen hebben hoe je in je pitbox parkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
-PassY- schreef op zondag 08 maart 2015 @ 23:10:
zou het te maken kunnen hebben hoe je in je pitbox parkeerd?
Dat is een fabeltje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Geen idee, maar dat kwam als eerste bij me op als variable :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hele race achter de feiten aangereden. In de practice zag ik die odox wagens al heel veel risico nemen en die kleunde hem zo in de #1. Die op zijn beurt onverwacht vroeg remde voor T2 waar Andras erin kleunde. Paar bochten later duwde iemand de wagen ertussen en lagen we op de rollbar. Na de tow kregen we nog een BF en was de race in feite over. Ehen overwogen de wagen te parkeren, toch maar doorgereden. Met de pace van Andras was niks mis. Mijn stint viel me flink tegen 1 ronde voor 't einde in de rondte getikt. Kreeg die plek op S/F terug maar had weinig balans over.

P18 uiteindelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Net weer een fan-tas-ti-sche race met de Cspec gehad op Spa Night.

Mijn setup had veel te veel wing staan waardoor ik echt keihard moest vechten om in de draft te blijven. Dat kostte me in ronde 5 ofzo een iRacing spin (achterkant gleed weg en bleef maar gaan). Met veel moeite me teruggevochten in een klein groepje. Ingaan Bus Stop maakt degene voor me een klein foutje, ik prik hem ernaast maar ga iets te wijd La Source in. Dat vond diegene achter me(*) dé perfecte plek om meteen in te halen en tikt me op het achterwiel. Stuur scheef en de eerste de beste linkerbocht (juist, Eau Rouge) ga ik bijna 90 graden dwars. Alle linkerbochten zijn vanaf dan onmogelijk om op enige snelheid te nemen dus als laatste geeindigd.

Mogen jullie 1 x raden naar de nationaliteit van deze beste man, die overigens ook nog z'n motor opblies in de laatste ronde

Spa en ik, we zullen nooit vriendjes worden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Arfman schreef op zondag 08 maart 2015 @ 23:28:
Net weer een fan-tas-ti-sche race met de Cspec gehad op Spa Night.

Mijn setup had veel te veel wing staan waardoor ik echt keihard moest vechten om in de draft te blijven. Dat kostte me in ronde 5 ofzo een iRacing spin (achterkant gleed weg en bleef maar gaan). Met veel moeite me teruggevochten in een klein groepje. Ingaan Bus Stop maakt degene voor me een klein foutje, ik prik hem ernaast maar ga iets te wijd La Source in. Dat vond diegene achter me(*) dé perfecte plek om meteen in te halen en tikt me op het achterwiel. Stuur scheef en de eerste de beste linkerbocht (juist, Eau Rouge) ga ik bijna 90 graden dwars. Alle linkerbochten zijn vanaf dan onmogelijk om op enige snelheid te nemen dus als laatste geeindigd.

Mogen jullie 1 x raden naar de nationaliteit van deze beste man, die overigens ook nog z'n motor opblies in de laatste ronde

Spa en ik, we zullen nooit vriendjes worden.
Klinkt echt spannend! Ik ben deze paar dagen bezig geweest om de C-spec onder de knie te krijgen op Spa. In de standaard baseline mis ik écht een hoop grip. Zeker bij het aanremmen verlies ik grip, en bochten op gemiddelde snelheid lopen nog niet echt lekker. Maar op de SetupSync een config gedownload, en die beviel me al een stuk beter. Ik durf alleen nog geen race te rijden, nog teveel off-tracks en spins. Misschien morgen dat het weer beter gaat. Wil kijken of het nog lukt om 4 races te rijden voor de promotions ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
ben blij dat we die skip op dinsdag gaan pakken... jezus wat ging dat slecht :(

start... auto wil niet in 1e versnelling (eigen schuld, ik had de koppeling blijkbaar niet op deze auto ingesteld, en met rijden gebruik je hem niet, maar starten dus wel). en wordt getorpedeerd op de startlijn.... nieuwe auto gehaald en met een halve ronde achterstant begonnen.

1e stint nog naar de ahcterkant van het veld teruggereden. Andy ging op zich goed, wel 1-2 sec langzamer dan ik per rondje maar stabiel.

mijn 2 stint was een drama.. op het moment dat ik tegen andy zeg "jezus, waarom zit die gast zo in mijn reet, dit gaat straks fout" verlies ik de auto.. en hij kon niet uitwijken.

6 min repairs.. uiteindelijk 33ste ofzo..

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:18

BM

Moderator Spielerij
Mijn race gister leek meer op een 3 uur durende timetrial. Wist na de practice al wel dat ik ergens achteraan ging rondrijden. 1e paar ronden gingen nog wel leuk, maar daarna in een ongelukje terecht gekomen wat mijn ophanging nogal om zeep hielp. Rondetijden waren seconde of 1 a 2 trager dan had gekund, maar besloten dat het de extra stop niet waard was. Helaas na de stops ook amper echte gevechten gehad. Na anderhalf uur zakte m'n concentratie dan ook behoorlijk in, en heb ik even serieus overwogen om de auto maar te parkeren. Uiteindelijk toch maar uitgereden, maar of ik ooit nog eens 3 uur in m'n eentje ga rijden weet ik niet :)

Overigens, ik was er bij de start van overtuigd dat Eric een valse start maakte, maar volgens mij viel het groen precies toen Eric weg ging, ipv dat Eric ging toen het groen werd :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Wat me opviel in de 3-uurs Skip race is dat de leiders dus helemaal geen bandenwissel gedaan hebben omdat het niet nodig zou zijn. Ik krijg nu echt het idee dat zij de enige zijn die hun race goed hebben voorbereid en de rest er maar gewoon is ingestapt. :?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:09

Phydomir

Dennis

Heb zelf niet gereden maar volgens mij krijg je gratis banden bij een volle tank. Vandaar dat de meeste waarschijnlijk voor de "veiligere" keuze zijn gegaan.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
Wes je vergeet wel dat de snelle mannen meer grip hebben door de hogere irating he.... :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
ThiJor schreef op zondag 08 maart 2015 @ 22:37:
Eerste race in de Skip voor mij, en blijkbaar is het niet echt mijn auto.
Same here als je ziet hoeveel ik geoefend heb ben ik content met uitslag 1 plaats had ik nog kunnen winnen maar dacht dat ik nega fuel moest sparen :(

Pistops was wel weird verloor in pitstop 1 6sec tov van pitstop 2. Welke zelfde was.

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Wes46 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 07:52:
Wat me opviel in de 3-uurs Skip race is dat de leiders dus helemaal geen bandenwissel gedaan hebben omdat het niet nodig zou zijn. Ik krijg nu echt het idee dat zij de enige zijn die hun race goed hebben voorbereid en de rest er maar gewoon is ingestapt. :?
Ik wel en misschien heeft dat mij de overwinning gekost. De laatste korte pitstop pakte ik 2 nieuwe voorbanden. Het probleem is dat de nieuwe banden de eerste 5 laps slecht aanvoelen. De balans werd er ook niet beter op met 2 nieuwe voor en 2 oude achter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glnk schreef op maandag 09 maart 2015 @ 08:57:
[...]

Ik wel en misschien heeft dat mij de overwinning gekost. De laatste korte pitstop pakte ik 2 nieuwe voorbanden. Het probleem is dat de nieuwe banden de eerste 4 laps slecht aanvoelen. De balans werd er ook niet beter op met 2 nieuwe voor en 2 oude achter :P
Waar was seb eigenlijk? Die had de skip nog gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Sebastian had volgens mij niet zoveel zin om te racen met deze auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Phydomir schreef op maandag 09 maart 2015 @ 07:56:
Heb zelf niet gereden maar volgens mij krijg je gratis banden bij een volle tank. Vandaar dat de meeste waarschijnlijk voor de "veiligere" keuze zijn gegaan.
Hun punt was juist dat je dan niet de 1e 2 ronde zulke kutbanden hebt, en het dus eigenlijk veiliger is :P

Maarja, boeiend enzo :D vanavond maaddneeeessss :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

glnk schreef op maandag 09 maart 2015 @ 08:57:
[...]

Ik wel en misschien heeft dat mij de overwinning gekost. De laatste korte pitstop pakte ik 2 nieuwe voorbanden. Het probleem is dat de nieuwe banden de eerste 5 laps slecht aanvoelen. De balans werd er ook niet beter op met 2 nieuwe voor en 2 oude achter :P
Ah, je deed een 2006 Alonso'tje :+
w4rguy schreef op zondag 08 maart 2015 @ 23:41:
[...]

Klinkt echt spannend! Ik ben deze paar dagen bezig geweest om de C-spec onder de knie te krijgen op Spa. In de standaard baseline mis ik écht een hoop grip. Zeker bij het aanremmen verlies ik grip, en bochten op gemiddelde snelheid lopen nog niet echt lekker. Maar op de SetupSync een config gedownload, en die beviel me al een stuk beter. Ik durf alleen nog geen race te rijden, nog teveel off-tracks en spins. Misschien morgen dat het weer beter gaat. Wil kijken of het nog lukt om 4 races te rijden voor de promotions ;)
Spannend .. ja zo klinkt het misschien wel maar het was meer een 25 minuten durende frustratieervaring :+

Ik kom ook echt nog ritme te kort met de Cspec, wat gewoon een listige auto blijft (geen ABS/TC). Daarnaast is Spa gewoon echt niet mijn baan, ik verloor ten opzichte van mensen voor me gewoon dik een halve seconde in het gedeelte Stavelot - Bus Stop. Daarnaast nog teveel wing staan en je race is gewoon verprutst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik heb er ook voor gekozen om bij elke stop nieuwe banden te pakken, maar moet ook eerlijk zeggen dat ik in mijn voorbereiding er niet heel erg op gelet heb wat de slijtage was. Ik had op zich ook weinig problemen met de "koude" banden uit de pits, en was zeker niet heel veel langzamer dan op de warme banden.
Ik ga wel kijken of ik niet vaker een endurance kan rijden met de Skip, want ik heb me heerlijk vermaakt gisteren. Zeker in de eerste paar rondes toen ik vanuit het achterveld me terug moest vechten naar de top 10.
Ook dat ik de laatste stint gered heb door belachelijk te fuelsaven en niet mega veel tijd te verliezen (ong. 0.5-0.7s per ronde) terwijl ik ook nog mijn olietemperatuur in de gaten moest houden. Heb geen idee hoe hoog deze kan/mag worden voordat ie plof zegt, maar ik heb een aantal keer op de 127graden gezeten. Door eerder te schakelen en de auto uit te laten rollen kreeg ik hem dan wel weer terug naar 122. Maar dat gaf wel een extra dimensie aan het racen, en ben echt blij dat het gelukt is, en daarbij ook nog P7 heb kunnen vasthouden voor oa. Philippe Leybaert.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

BM schreef op maandag 09 maart 2015 @ 07:49:
Mijn race gister leek meer op een 3 uur durende timetrial. Wist na de practice al wel dat ik ergens achteraan ging rondrijden. 1e paar ronden gingen nog wel leuk, maar daarna in een ongelukje terecht gekomen wat mijn ophanging nogal om zeep hielp. Rondetijden waren seconde of 1 a 2 trager dan had gekund, maar besloten dat het de extra stop niet waard was. Helaas na de stops ook amper echte gevechten gehad. Na anderhalf uur zakte m'n concentratie dan ook behoorlijk in, en heb ik even serieus overwogen om de auto maar te parkeren. Uiteindelijk toch maar uitgereden, maar of ik ooit nog eens 3 uur in m'n eentje ga rijden weet ik niet :)

Overigens, ik was er bij de start van overtuigd dat Eric een valse start maakte, maar volgens mij viel het groen precies toen Eric weg ging, ipv dat Eric ging toen het groen werd :p
Ja volgens mij ook hahaha, ik lag helemaal dubbel. Hij schoot van zijn pedaal af, maar op dat moment hoorde ik ook green green green. Jammer dat Eric een paar keer spinde, want we hadden een aardig temp te pakken, maar gelukkig nog 23ste geëindigd.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben ook bewust wel banden gewisseld. Dat kostte in de stop geen extra tijd. De laatste stop enkel voorbanden genomen en die werkte na 1 rondje prime. (binnen dat ene rondje een full opposite lock overstuur momentje gehad een bocht in :P ).

Slijtage was ˜5% per stint. Ik heb in m'n eerste stint een tijdje met Sebastian Job opgereden en zag dat hun skip echt veel beter door de bochten roteerde waar ik flink onderstuurd was. Kwa setup moet er toch iets zijn wat de skip nog een stuk sneller maakt.

Onze set was 5 perc, 152kpa rondom 8arb en 54% bb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Wij hadden verder ook niet op banden slijtage gelet ofzo. Dus hebben bij de eerste twee stops ook gewisseld.
Bij de laatste stop niet, maar vooral omdat daar te veel extra tijd zou kosten.
De race begon verder fantastisch waar Mack de hele tijd aan kop gelegen heeft.
Aan het eind kwamen Dave en Riku wel dichterbij, waar te zien was dat met name Riku erg snel was met een paar mid 1:56'ers.

Met de driver swap en nieuwe banden kwam ik net achter Dave weer de baan op, maar met de nieuwe banden, gebrek aan ritme en pure snelheid kon ik helaas niet bij hem aanhaken.
Vandaar dus ook weinig anders meer kunnen doen dan de race uitrijden.

Het was op sommige momenten nog wel even spannend, met name toen ik een groepje met 4 man kwam lappen. Op Robbert na spinden ze allemaal vlak voor m'n neus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrion
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-12-2024
hallo allemaal,

ik kom me even melden. na vroeger veel forza gespeeld te hebben en het aankomende F1 seizoen begon het zelf race toch weer heel erg te kriebelen. echter wou ik het dit keer toch iets serieuzer aanpakken en de knoop door gehakt. vrijdag avond een 2e hands G25 stuurtje gekochten en een account bij iracing geregisteerd. (netjes het referal adres uit de TS gebruikt :) )

voorlopig om een beetje aan het nieuwe stuurtje en iracing te wennen ben ik begonnen in de street stock series. en verder veel lezen en leren. over het weekend in totaal 4 races gereden met wisselende resultaten. maar overal toch SR de eerste puntjes omhoog weten te werken.

heeft er iemand nog goeie tips voor een nieuwe rookie behalve het zo veilig mogelijk rijden. daar heb ik al mijn focus op. en ben ik welkom op de Teamspeak server als beginneling?

WoT Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:53

DutchDevil79

I race, therfore I am

Was nog best leuk gister. Had met Michel afgesproken te rijden voor de Racing Lions. Ik wist namelijk niet of ik op tijd was voor de racestart en Michels originele partner Arno was ziek geworden.
Was maar goed ook want doordat ik nog wat onvoorziene vertraging had was ik pas rond 8 uur thuis. Michel was toen al vol aan de bak. Echter ging het niet zo lekker en lag die al 2 rondjes achter op p41. Maar goed ben zelf maar snel even ofline wat rondjes gaan rijden om niet zonder rondjes te rijden de auto in te stappen (had wel geoefend van te voren maar Zaterdag en Zondag geen tijd voor gehad).
Met de eerste geplande pitstop van Michel het stuurtje over genomen. Echter bij uitkomen pit zat ik meteen tussen de top rijders die me dus weer op een rondje gingen zetten. Dat was niet echt lekker binnen komen. Maar uit eindelijk werd het wat rustiger en kon ik lage 1.59 en 1.58-ers rijden. Echter met niemand in de buurt die in het zelfde rondje zat was het wel meer hotlappen dan racen. Nog geprobeerd achter andere wat fuel te saven om zo maar 2 pitstops te hoeven maken. Dat lukte jammer genoeg niet helemaal en ik kwam net 1 rondje fuel tekort op het einde. Maar uit eindelijk heeft ons dat geen plek gekost. Wel nog opgeklommen van P41 naar P24.
Red Baron schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:22:
Het was op sommige momenten nog wel even spannend, met name toen ik een groepje met 4 man kwam lappen. Op Robbert na spinden ze allemaal vlak voor m'n neus :+
Ja dat was nog even een lastig groepje. Ik moest er ook een paar voorbij laten echter zat ik zo wel vast achter ze want alhoewel ik sneller was dan sommige kon ik ze niet kwijt rijden door de draft. Dus dan steken ze hem er elke keer weer tussen als je ervoor gaat zitten. Maar goed zoals je al zei uit eindelijk vlogen ze er af dus was probleem ook opgelost. >:)

@estrion

Welkom,

Je mag altijd aansluiten op de teamspeak. We raden dit ook aan omdat er altijd wel mensen zijn die je willen helpen. Daarnaast hosten we ook school sessies om mensen dingen te leren (check openings post). Ook is er rekening gehouden met het schema van dit seizoen voor de Maandag. Er zijn 3 racejes met basis content zodat nieuwe mensen kunnen aansluiten (we hebben dit seizoen aardig wat nieuwe namen zien verschijnen op het forum)

[ Voor 10% gewijzigd door DutchDevil79 op 09-03-2015 11:44 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
estrion schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:25:
hallo allemaal,

ik kom me even melden. na vroeger veel forza gespeeld te hebben en het aankomende F1 seizoen begon het zelf race toch weer heel erg te kriebelen. echter wou ik het dit keer toch iets serieuzer aanpakken en de knoop door gehakt. vrijdag avond een 2e hands G25 stuurtje gekochten en een account bij iracing geregisteerd. (netjes het referal adres uit de TS gebruikt :) )

voorlopig om een beetje aan het nieuwe stuurtje en iracing te wennen ben ik begonnen in de street stock series. en verder veel lezen en leren. over het weekend in totaal 4 races gereden met wisselende resultaten. maar overal toch SR de eerste puntjes omhoog weten te werken.

heeft er iemand nog goeie tips voor een nieuwe rookie behalve het zo veilig mogelijk rijden. daar heb ik al mijn focus op. en ben ik welkom op de Teamspeak server als beginneling?
Iets anders dan veilig rijden en zo min mogelijk x's halen is er neit echt, goed ontwijkend rijden. (er zitten behoorlijk wat brokkenpiloten in de Rookie)

EDIT:
DutchDevil79 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:40:
Echter met niemand in de buurt die in het zelfde rondje zat was het wel meer hotlappen dan racen. Nog geprobeerd achter andere wat fuel te saven om zo maar 2 pitstops te hoeven maken. Dat lukte jammer genoeg niet helemaal en ik kwam net 1 rondje fuel tekort op het einde.
*Feitje*
Toen ik spinde Lap 4-5 had ik wel Brandstof gepakt, dus feitelijk hebben we 4 stopper gedaan nu.

[ Voor 18% gewijzigd door Ithric op 09-03-2015 12:11 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrion
bedankt voor de tips.
ik zal binnen kort wel op de teamspeak verschijnen. vanavond gaat echter niet lukken.
maar lijkt me erg leuk om binnen kort met zo een basis race mee te doen. en dan vooral te leren.

mn profiel tot zover link

[ Voor 21% gewijzigd door estrion op 09-03-2015 12:41 ]

WoT Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:14:
Slijtage was ˜5% per stint. Ik heb in m'n eerste stint een tijdje met Sebastian Job opgereden en zag dat hun skip echt veel beter door de bochten roteerde waar ik flink onderstuurd was. Kwa setup moet er toch iets zijn wat de skip nog een stuk sneller maakt.

Onze set was 5 perc, 152kpa rondom 8arb en 54% bb.
mijn set was 5 perc, 131kpa rondom 7arb en 58% bb.
Het probleem van de Skip is dat hij op het gas gewoon flink onderstuurd is (lang leve geen diff settings, geen front downforce, en belabberde banden). De truuk is om de auto voor de apex al rollende zonder gas zover geroteerd te hebben dat je voor de apex al op het gas kunt, en ondersturend je trackout haalt. De theorie is eenvoudig, maar om dat goed te doen, en vooral te zorgen dat je niet teveel drift/wheelspin hebt is een ander verhaal.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
estrion schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:37:
bedankt voor de tips.
ik zal binnen kort wel op de teamspeak verschijnen. vanavond gaat echter niet lukken.
maar lijkt me erg leuk om binnen kort met zo een basis race mee te doen. en dan vooral te leren.

mn profiel tot zover link
Je joined wel op een wat minder moment trouwens. Aankomende week zijn er geen official races behalve 2. en die moet je ECHT NIET willen rijden als je SR wilt verdienen. Week 13 is een soort weekje vrij zeg maar, maar de races die dan rijden willen over het algemeen nog wel als wreckfests bekend staan.

Dus tip: Gewoon lekker oeffenen voor Week1 op de road/oval (weet neit wat je voorkeur heeft) zodat je aankomend seizoen goed van start kunt.

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:09

Phydomir

Dennis

Week 13, tijd om even een paar dagen geen iRacing aan te raken. Meestal race is die week helemaal niet maar dat zal deze week denk ik wel anders zijn. Zodra de build update er is zullen en toch een aantal set-up asap moeten worden aangepast voor de NES en ZAC race van komende zondag.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Nou, heb er aan het begin van het weekend meteen goed de pik in gekregen :+ Reed (voor mijn doen, amateur he) echt een goede race, had vooraf goed geoefend en was klaar om in de Mazda cup een goede race neer te zetten. Wordt ik twee laps voor de finish even hard linkachter aangetikt waardoor ik totaal de controle over de auto kwijt raak en in de muur beland, met een dikke pitsstop al gevolg.

Tijdens de replay werd het mij ook nog even duidelijk dat de aanstichter gewoon zijn weg probleemloos kon vervolgen. Geen "sorry", niets.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
de GES blijft trouwens op Road atlanta? (we zouden de NES volgen toch, slackers :P)

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
themac1983 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:08:
de GES blijft trouwens op Road atlanta?
Idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
themac1983 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:08:
de GES blijft trouwens op Road atlanta? (we zouden de NES volgen toch, slackers :P)
?? Heb ik iets gemist?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik hoop van niet Nick :P
Trouwens, zijn de hoogtes van de prijzen van NEO nog ergens terug te vinden?
De link naar dat Google Doc bestand vereist toestemming, maar dat wordt niet meer gegeven schijnbaar.

Wilde even uitvogelen hoeveel we kunnen uitloven voor het uitschakelen van Coanda O-)

[ Voor 85% gewijzigd door Red Baron op 09-03-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
The GoT Endurance Series (GES) will follow the NEO Endurance Series schedule and provide support races on the same weekend as the NES races, on the Saturdays before the NES races. The GES will visit the same tracks and use similar rules, and will also be broadcast by Racespot TV - allowing for a very realistic full race weekend with the GES support series on Saturdays followed by the NES main event on Sundays
:P
(ik zit gewoon te zeiken om te zeiken hoor trouwens, ik WIL road atlanta, eerste baan van de GES waar ik niet 100% op zuig :D)

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Maar de NES is van baan veranderd dan of wat bedoel je nou? :S Waarom zouden we niet Road Atlanta doen?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrion
themac1983 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:53:
[...]

Je joined wel op een wat minder moment trouwens. Aankomende week zijn er geen official races behalve 2. en die moet je ECHT NIET willen rijden als je SR wilt verdienen. Week 13 is een soort weekje vrij zeg maar, maar de races die dan rijden willen over het algemeen nog wel als wreckfests bekend staan.

Dus tip: Gewoon lekker oeffenen voor Week1 op de road/oval (weet neit wat je voorkeur heeft) zodat je aankomend seizoen goed van start kunt.
als ik het goed heb begrepen begint week 13 morgen. klopt dat ?
en dat geld dus ook voor de street stock rookie waar ik aan begonnen ben. die is vanaf morgen dus niet meer beschikbaar?

WoT Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

estrion schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:35:
[...]

als ik het goed heb begrepen begint week 13 morgen. klopt dat ?
en dat geld dus ook voor de street stock rookie waar ik aan begonnen ben. die is vanaf morgen dus niet meer beschikbaar?
Vanaf week 1 van het volgende seizoen is hij er weer. De raceweken lopen van dinsdag tot en met maandag. Iedere dinsdag start dus de nieuwe week. In week 13 liggen alle kampioenschappen stil. Gelijk na week 13 start het volgende seizoen.

Mij komt het ook even ruk uit. Want ik heb net mijn C-license, een SR van boven de 3.00 maar niet voldoende races afgelegd om promotie te maken. Ik zal dus mijn SR naar 4.00 moeten werken nadat ik de RUF C-Spec onder de knie heb. Dan heb ik het nog niet gehad over de banen waar op gereden wordt. Achja, in april heb ik een maand vrij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
NickThissen schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:18:
Maar de NES is van baan veranderd dan of wat bedoel je nou? :S Waarom zouden we niet Road Atlanta doen?
Laat amar, dat las ik tussen de regels van phydomir, maar hij bedoelt natuurlijk de suspension updates....

8)7
w4rguy schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:38:
[...]

Vanaf week 1 van het volgende seizoen is hij er weer. De raceweken lopen van dinsdag tot en met maandag. Iedere dinsdag start dus de nieuwe week. In week 13 liggen alle kampioenschappen stil. Gelijk na week 13 start het volgende seizoen.

Mij komt het ook even ruk uit. Want ik heb net mijn C-license, een SR van boven de 3.00 maar niet voldoende races afgelegd om promotie te maken. Ik zal dus mijn SR naar 4.00 moeten werken nadat ik de RUF C-Spec onder de knie heb. Dan heb ik het nog niet gehad over de banen waar op gereden wordt. Achja, in april heb ik een maand vrij ;)
Kun je niet gewoon vanavond nog even wat Time Trials doen?

[ Voor 53% gewijzigd door themac1983 op 09-03-2015 13:47 ]

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrion
w4rguy schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:38:
[...]

bedankt voor de info.

vervolg vraagje dan. weet iemand al welke tracks als eerste komen in het volgende seizoen voor zowel road als oval ? of waar ik deze info kan vinden. kom er via de member site niet achter / niet kunnen vinden.

WoT Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
themac1983 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:45:
[...]

Laat amar, dat las ik tussen de regels van phydomir, maar hij bedoelt natuurlijk de suspension updates....

8)7
Pff.. ik schrok al ;) Al had ik het best leuk gevonden om op Monza te rijden, echter heb ik deze week totaal geen tijd om te oefenen dus dat zou voor mij persoonlijk niet ideaal zijn :+

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 40 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.