Veel plezier!
Ik heb de auto en baan nog niet in bezit, dus kan helaas niet mee doen. Maar dat is misschien maar beter ook
Je hebt een Max van 10$ participatie credits dus 2 reeksen is 10$
Verdorrie heb wel de track, maar niet de auto voor vanavond. Had anders graag even meegedaan. Pas al 2 auto's en een reeks banen gekocht dus nog geen zin om extra content te kopen.
Zijn er nog plannen voor nieuwe content in iRacing binnenkort?
Altijd,
nu monza, dan nog nordschleife, audi GT3 en nog wat andere auto's dacht ik
Nordschleife die koop ik zonder meer, wat een geweldige baan is dat.....
themac1983 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 17:52:
Altijd,
Verwijderd
ja, maar niet dat van de Audi. Of ik moet het ook gemist hebben.Red Baron schreef op maandag 23 februari 2015 @ 17:59:
Audi GT3? Heb ik wat gemist?
Monza en Nordschleife 
EDIT: Komt ook een Aston Martin bij.
EDIT2: Ook Imola is onderweg.
EDIT: Komt ook een Aston Martin bij.
EDIT2: Ook Imola is onderweg.
[ Voor 65% gewijzigd door Online JJ op 23-02-2015 18:07 ]
Verwijderd
Nordschleife 1 lap qualifier en een incje is achteraan starten.
Een klassiek filmpje, 9 jaar geleden opgenomen
.
Een klassiek filmpje, 9 jaar geleden opgenomen
Gaaf filmpje Rudy!! Ik weet niet of GTL toen al aan bandenslijtage ofzo deed, maar het leek wel alsof je tegen het einde wat onderstuur begon te krijgen
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
ik ben eruitdabelg schreef op maandag 23 februari 2015 @ 17:35:
Je hebt een Max van 10$ participatie credits dus 2 reeksen is 10$
Dan nog 6 euro refund vanwege de V8SC. Dat maakt samen 11 euro
En Rudy en onderstuur

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
zelfs echte racers(Jose Maria Lopez) maken fouten onder genoeg druk 

http://members.iracing.co...nid=13121456&custid=25253
Wikipedia: José María López

http://members.iracing.co...nid=13121456&custid=25253
Wikipedia: José María López
[ Voor 17% gewijzigd door dabelg op 23-02-2015 19:42 ]
Voor wie zin / tijd heeft om naar mijn getob te kijken even een replay van mijn laatste TT op Road Ameica. Ben echt benieuwd of iemand kan zien wat mijn grootste fout is. Volgens mij is het vooral het niet constante rijden aangezien ik steeds iets anders door de bochten ga.
Aangezien ik 5 laps foutloos moest rijden hou ik af en toe in, maar vanaf 6 hoeft dat niet meer en dat is dan ook gelijk mijn slechtste ronde...weg focus
Moet me nog even verdiepen in hoe ik de snelste ronde er uit kan knippen, maar als het goed is kunnen jullie er ook zo doorheen skippen ?
https://www.dropbox.com/s...20Road%20America.rpy?dl=0
Aangezien ik 5 laps foutloos moest rijden hou ik af en toe in, maar vanaf 6 hoeft dat niet meer en dat is dan ook gelijk mijn slechtste ronde...weg focus
Op Zondag 29/03/15 is de eerste trackday op Mettes(Belguim) ,wij zijn er de hele dag en stellen er onze Formula Ford 2000 Zytec beschikbaar ,de sescies duren 25 min,aan 200eur per sescie,als er kandidaten zijn
die het eens willen ervaren,zijn welkom
Ga in de replay mode staan, en zoek het begin op van je snelste ronde, rechtsboven zie je een soort werklogo een hamer of zo, daar klik je op. Vervolgens op de schaar, dan klik op je de knop je dat je 1 ronde verder gaat dus het einde van je snelste ronde en dan sla je de replay op. Als het goed is zie je dan een melding met replay cut area is saved.Beakzz schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:51:
Moet me nog even verdiepen in hoe ik de snelste ronde er uit kan knippen, maar als het goed is kunnen jullie er ook zo doorheen skippen ?
Flink geld verdienen of nietWCT12 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 21:04:
Op Zondag 29/03/15 is de eerste trackday op Mettes(Belguim) ,wij zijn er de hele dag en stellen er onze Formula Ford 2000 Zytec beschikbaar ,de sescies duren 25 min,aan 200eur per sescie,als er kandidaten zijn
Dit is 0.000 verschil op de finish.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Tja ik vond het niet nodig om met al te veel marge de winst te pakken, dat is ook maar saai.
Ik heb van een coureur ooit begrepen dat het laten rijden van zijn auto omgerekend 1.000 euro per uur kost. Als je brandstof, banden, transport, huur van de pitbox, betalen van de pitcrew en andere kosten bij elkaar optelt. 200 euro voor 25 minuten is dan niet heel duur
Overigens, moet je dan wel de auto uit de vangrail houden. Anders gok ik dat het iets duurder wordt
All-Round nerd | iRacing Profiel
Ik vond het een van de mindere combies van dit seizoen.... Die Radical klopt echt niet in mijn ogen of ik snap 'm niet.
Ik hou het op het laatste.....
Goed om te zien (niet horen want mijn TS / downloadsnelheid was weer @#(*@$&) dat er toch mensen fun hadden
Ik hou het op het laatste.....
Goed om te zien (niet horen want mijn TS / downloadsnelheid was weer @#(*@$&) dat er toch mensen fun hadden
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Verwijderd
Mooie finish hoor!Phydomir schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:16:
Dit is 0.000 verschil op de finish.
[afbeelding]
Ik vond het wel leuk
Qualy helemaal verkloot door offtracks en ongelukjes voor me maar ook wel eens leuk om midden in het veld te starten. Deed het rustig aan voor de banden te sparen en beetje te draften en dat ging wel goed, helaas liep de top 3 te ver uit en kwam ik op het eind net te kort op Rudy. Maar ik liep meer dan een seconde per rondje in omdat m'n banden nog wel redelijk waren. Had er ook wel last van maar niet dat het niet meer te rijden was ofzo.
Ik doe wel een trackday met de club voor 125 euro 2 uur Zandvoort. De baan delen we met 25 man waarvan de helft in de pitlane staat te kijkenw4rguy schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:35:
[...]
Ik heb van een coureur ooit begrepen dat het laten rijden van zijn auto omgerekend 1.000 euro per uur kost. Als je brandstof, banden, transport, huur van de pitbox, betalen van de pitcrew en andere kosten bij elkaar optelt. 200 euro voor 25 minuten is dan niet heel duur.
Overigens, moet je dan wel de auto uit de vangrail houden. Anders gok ik dat het iets duurder wordt
Verwijderd
't was ook geen onderstuur, dat heet low speed rear grip. Dat mist iracing nog
had nooit de clutch mogen calibraten. waarom kan je geen pedal apart calibraten.
na een p3 op Q verloor ik alles in race door een overgevoelig rempedaal
race was snel gedaan
na een p3 op Q verloor ik alles in race door een overgevoelig rempedaal
Vanavond na de GES/NES practise op Road Atlanta ben ik van plan om een paar km verderop in de Gen6 te stappen op Atlanta Motor Speedway waar de tweede (of eerste
) race van de NASCAR iRacing Series zal plaats vinden dit weekend.
Atlanta Motor Speedway is heel wat anders dan Daytona. Vorig jaar was de race wat later in het seizoen. Wat ik me kan herinneren is dat het hobbelig is en gigantisch snel. Het was een constant gevecht tussen loose en tight bij uitkomen turn 2. Te veel gas was loose, te weinig gas was tight. Maar als je het goed had was je oh zo snel en kon je volgas uitkomen
De tri-oval was op warme bandjes ook erg spannend. Weinig cautions worden verwacht doordat selfspinners buiten de baan blijven.
Tijdens de race vorig seizoen had ik de snelheid goed te pakken maar maakte ook een foutje in turn 2:
Rond 21 minuut 30 seconde
Ik verwacht om 22:00 een practise sessie te gaan joinen en zit op TS. Anyone care to join?

Atlanta Motor Speedway is heel wat anders dan Daytona. Vorig jaar was de race wat later in het seizoen. Wat ik me kan herinneren is dat het hobbelig is en gigantisch snel. Het was een constant gevecht tussen loose en tight bij uitkomen turn 2. Te veel gas was loose, te weinig gas was tight. Maar als je het goed had was je oh zo snel en kon je volgas uitkomen
De tri-oval was op warme bandjes ook erg spannend. Weinig cautions worden verwacht doordat selfspinners buiten de baan blijven.
Tijdens de race vorig seizoen had ik de snelheid goed te pakken maar maakte ook een foutje in turn 2:
Rond 21 minuut 30 seconde
Ik verwacht om 22:00 een practise sessie te gaan joinen en zit op TS. Anyone care to join?
Zou graag willen maar ik heb vanavond training.
Gisteren besloten de Riley Radical niet aan te schaffen, dus niet mee gedaan.
Wil weer iets meer op 2-3 auto's richten en geen onnodige aankopen doen. :-p
@ Frank: Ik ben er wel weer bij, wil deze week toch wat meer oefenen erop dan vorige week.
Zal mij benieuwen hoe het nu gaat, hopelijk kom ik het weekeinde wel bij andere in de split.
Wil weer iets meer op 2-3 auto's richten en geen onnodige aankopen doen. :-p
@ Frank: Ik ben er wel weer bij, wil deze week toch wat meer oefenen erop dan vorige week.
Zal mij benieuwen hoe het nu gaat, hopelijk kom ik het weekeinde wel bij andere in de split.
mmmm welke riley hebben we gisteren gereden ?
kan niet volgen was het MC
oooh en BAS de tik was niet erg door rem problemen was de goesting beneden vriespunt
kan niet volgen was het MC
oooh en BAS de tik was niet erg door rem problemen was de goesting beneden vriespunt
[ Voor 36% gewijzigd door dabelg op 24-02-2015 08:26 ]
Door het oefenen met de Skip in Time Trials ben ik ineens ready for promotion naar de C-klasse. Best wel raar dat je zonder een race te rijden zo op kan klimmen Een race rijden zonder veel incidenten is natuurlijk een heel ander verhaal dan met een TT 5 goede laps neer te zetten.
Ik ga dan ook proberen om voor de vakantie nog een directe promotie te behalen door mijn sr op 4.0 te zetten met gewoon races rijden. 0.45 to go
Ik ga dan ook proberen om voor de vakantie nog een directe promotie te behalen door mijn sr op 4.0 te zetten met gewoon races rijden. 0.45 to go
ben aan het twijfelen om me hiervoor in te schrijven. mensen met DW12 ervaring ? is deze auto snel te leren ?
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3294514.page
Ik heb er afgelopen weken paar keer een practice sessie mee gereden, maar ik vond het knap lastig om op snelheid te komen. Nu heb ik daar laatste tijd met alle autos wel moeite mee, maar voor m'n gevoel was het verschil met de DW12 wat groter dan normaal.
Maar goed, kan ook goed zijn dat die auto me gewoon niet zo goed ligt
Maar goed, kan ook goed zijn dat die auto me gewoon niet zo goed ligt
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ziet er wel leuk uit, wel lange races op de oval waar ik niet goed in ben
Misschien eens over nadenken... Indycar rijd ik niet vaak maar is toch best een leuke auto.
Ik vond de DW12 een leuke auto, maar best listig vooral bij hobbels. (downforce auto hé)
Snel leren weet ik niet, maar denk dat jou het wel moet lukken dit onder de knie te krijgen.
(Kan nu niet zien of dit over Oval of Road gaat trouwens, zit op werk.)
Snel leren weet ik niet, maar denk dat jou het wel moet lukken dit onder de knie te krijgen.
Road en Oval
Ithric schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:20:
Ik vond de DW12 een leuke auto, maar best listig vooral bij hobbels. (downforce auto hé)
Verwijderd
Is dat niet net als elke downforce wagen 80-90% complexe setup bouwen. En daarna makkelijk te rijden, heel moeilijk heel hard te gaan?
Heb met de DW12 vorig jaar een 500 mile race op Pocono gedaan, dat was erg leuk omdat het niet blind volgas was, maar erg tricky, zeker als je in de draft zat en downforce verloor. Daardoor was inhalen ook niet echt gemakkelijk en timing des te belangrijker.
Heb met de DW12 vorig jaar een 500 mile race op Pocono gedaan, dat was erg leuk omdat het niet blind volgas was, maar erg tricky, zeker als je in de draft zat en downforce verloor. Daardoor was inhalen ook niet echt gemakkelijk en timing des te belangrijker.
Ik ben wat druk met het vullen van ons Portal en heb zojuist alle seizoensfinale erop gezet met posters, promo-video's en (indien beschikbaar) de broadcast van de race. Wel leuk om dat zo op een rijtje te zien: http://www.got-racing.eu/wp/?cat=14
Ja sorry, had toch liever je niet geraakt, stomme spotter die zegt dat het clear isdabelg schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 08:25:
Voor de rest heb ik wel een leuke race gehad. Video staat inmiddels weer online:
Korte samenvatting met tijdcodes:
0:00 Slechte start, Deni heeft wel een super start en komt voorbij vliegen
3:25 Moet flink m'n best doen om Robbert voor te blijven (2 wide door de carousel)
12:35 Wim spint bij de chicane, waardoor Deni, Marco en ik flink moeten inhouden. Macro kan naast Deni kruipen en het wordt even heel spannend de bocht erna voor Marco
13:20 Ik zie ineens Nick in mijn spiegel die eerst 3 sec achter ons lag, nu moet ik dus opeens heel hard gaan verdedigen
14:05 Marco kan Deni inhalen, ik kan helaas niet volgen.
16:15 Voor mij wordt vroeger geremd dan ik had verwacht kon gelukkig nog uitwijken.
17:35 Ik neem de laatste bocht heel slecht, Nick kan mij voorbij op het rechte stuk, maar ik pak hem weer terug bij turn 1
18:25 Richting turn 5 zelfde verhaal, weet er toch weer voor te komen
20:10 Richting turn 1 dacht ik ver genoeg voor Nick te zitten, maar hij weet zijn neus toch net ernaast te zetten. Ik geef ruimte, maar ga daardoor te wijd en verlies dan toch de plek.
20:40 Hierdoor Wim nu vlak achter mij en hij kan ook net naast mij komen. Na het aanremmen roept mijn spotter clear, ik stuur in, maar helaas zat Wim daar toch met als gevolg dat we beide spinnen
26:50 Inmiddels zit Dirk vlak achter mij en moet ik weer flink verdedigen.
33:30 Uiteindelijk maakt Dirk een fout en kan ik rustig naar de finish rijden (hoewel dat nog best lastig was op het laatst)
Waarom zet je trouwens je Relative box niet iets omhoog. Dan hoef je niet steeds naar beneden te kijken
Ja, dat is wel een idee. Zal dat eens testen.
[ Voor 4% gewijzigd door Linc op 24-02-2015 16:15 ]
Volgens mij heb je 2014 S2 overgeslagen Joep.JoepW schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:36:
Ik ben wat druk met het vullen van ons Portal en heb zojuist alle seizoensfinale erop gezet met posters, promo-video's en (indien beschikbaar) de broadcast van de race. Wel leuk om dat zo op een rijtje te zien: http://www.got-racing.eu/wp/?cat=14
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3262036.page
Kun je niet gewoon wat lager (en dichterbij) gaan zitten? Leek alsoft je erg ver naar achter zit.JoepW schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:08:
Waarom zet je trouwens je Relative box niet iets omhoog. Dan hoef je niet steeds naar beneden te kijken
Dankjewel voor de opmerkzaamheid. Ik was het bericht vergeten te taggen als 'Finale'Red Baron schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:26:
[...]
Volgens mij heb je 2014 S2 overgeslagen Joep.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3262036.page
Staat er nu wel bij.
http://www.got-racing.eu/wp/?p=449
Dit klopt wel aardig he. Je moet niet vergeten dat het scherm echt op zijn neus zit. Je POV moet dus zijn vanuit het hoofd van de rijder. Met schermen lijkt het alsof je veel dichterbij zitm maar je moet de afstand van jouw hoofd tot je scherm niet vergeten. Je ziet dit dus niet in-game omdat op die plek je echter armen zittenthemac1983 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:41:
[...]
Kun je niet gewoon wat lager (en dichterbij) gaan zitten? Leek alsoft je erg ver naar achter zit.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
Joep, op de website staat dat de GoT skins voor road cars kunnen gedownload worden als .tga en .PDF! 
Is het vrij om deze skins te personalizeren?
Jazeker. Daar zijn ze voor.Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:27:
Joep, op de website staat dat de GoT skins voor road cars kunnen gedownload worden als .tga en .PDF!
De skins die Danny heeft gemaakt zijn enkel (achter een wachtwoord) beschikbaar als TGA en daar kan je natuurlijk wel je naam op plakken, maar verder is het de bedoeling dat die redelijk ongemoeid worden gelaten
Gefeliciteerd.
Bedankt, nu kan ik met wat meer rust rijden, ( hoop ik ) ipv dat je er links en rechts afgerost wordt
Slechte race gisteren, ik ging van de baan in ronde 2 of 3. Stuiterde terug de baan op voor een aanstormende Patrick en die kon er niet meer langs. Jammer dat ik Patrick weer op zo'n manier uitschakel 

Het geeft wel een vertekend beeld omdat ik er al een heel seizoen in rij, maar kan er aardig mee uit de voeten ondertussen. Ik heb het wel wat lastig met het aanremmen bij een low downforce configuratie (vooral op Spa wou de auto wel eens onverwachts naar links trekken). Maar kom het gewoon eens proberen deze week op Mosport?
Riep er iemand om DW12 ervaringen?dabelg schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:10:
ben aan het twijfelen om me hiervoor in te schrijven. mensen met DW12 ervaring ? is deze auto snel te leren ?
Het geeft wel een vertekend beeld omdat ik er al een heel seizoen in rij, maar kan er aardig mee uit de voeten ondertussen. Ik heb het wel wat lastig met het aanremmen bij een low downforce configuratie (vooral op Spa wou de auto wel eens onverwachts naar links trekken). Maar kom het gewoon eens proberen deze week op Mosport?
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3301336.page
[ Voor 26% gewijzigd door Red Baron op 24-02-2015 21:00 ]
Al ga ik zeker op het 21km lange monument rijden, ik zit meer te wachten op de GP layout, want daar ga ik denk ik wel serieus veel op rijden
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Wow, te gek!
Heb mijzelf net betrapt op het bekijken van de Fanatec ClubSport Wheel Base V2. In mei pas weer beschikbaar!
Zijn er hier nog mensen die naar de bordspellen meet-up gaan? Vandaag bericht gekregen dat ik bij de 60 gekozen mensen zit.
quote: Tony GardnerWorking on a Monza preview Video to release late this week.
Bron: http://members.iracing.co...list/3301336.page#8763278quote: Greg Hill
[...]
Indeed. Coming soon! Before the build I promise.
Tja ik weet niet of je de Nordschleife dit jaar nog/al moet verwachten.JPtjeeNL schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:49:
[...]
Wow, te gek!
Heb mijzelf net betrapt op het bekijken van de Fanatec ClubSport Wheel Base V2. In mei pas weer beschikbaar!Heb ik nog wel even de tijd om er over na te denken.
De Nurburgring (GP) staat wel op de kalender van de WCS (race 15, 26 september), maar ik zie ook nog wel gebeuren dat ze eerst die track releasen en later als aanvulling pas de Nordschleife ofzo
(en het is natuurlijk altijd maar afwachten of ze die GP track dan uberhaupt al af hebben
[ Voor 8% gewijzigd door Red Baron op 24-02-2015 23:06 ]
Ik verwacht ook zoiets.Red Baron schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 23:04:
[...]
Tja ik weet niet of je de Nordschleife dit jaar nog/al moet verwachten.
De Nurburgring (GP) staat wel op de kalender van de WCS (race 15, 26 september), maar ik zie ook nog wel gebeuren dat ze eerst die track releasen en later als aanvulling pas de Nordschleife ofzo
(en het is natuurlijk altijd maar afwachten of ze die GP track dan uberhaupt al af hebben)
Het enige wat voor misschien een onverwacht snelle 'soon' kan veroorzaken is dat de scans die ze hebben gekocht wel erg compleet waren en ook al één geheel vormden, omdat ze niet met statische, maar rijdende apparatuur zijn gemaakt.
Ik heb de video nog niet bekeken, maar lijkt me wel weer interessant.
[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 24-02-2015 23:29 ]
Verwijderd
Das een heel goed filmpje. Weight transfer heel belangrijk aspect van knutselen aan een setup.
Verwijderd
Wat ik ervan begrijp is dat ze hopen seizoen 3 build de GP track klaar te hebben om dan build 4 of build 1 de volledige baan, daarna Imola. Het enige wat ik zeker weet is dat Imola pas na de complete Nordschleiffe uitkomt. Dit is ook aangegeven door Tony in het zelfde topicRed Baron schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 23:04:
[...]
Tja ik weet niet of je de Nordschleife dit jaar nog/al moet verwachten.
(en het is natuurlijk altijd maar afwachten of ze die GP track dan uberhaupt al af hebben)
Leuk om te horen dat ze goeie vooruitgang boeken, maar die 'screenshots' zeggen natuurlijk niks. Ik zie een paar shots van de scans die ze gemaakt hebben, die hadden ze vorig jaar ook al wel vrij kunnen geven
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Sterker nog, ik heb die scan die ze gekocht hebben bewegend gezien (in september) bij het bedrijf dat de scans heeft uitgevoerd.BM schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 08:53:
[...]
Leuk om te horen dat ze goeie vooruitgang boeken, maar die 'screenshots' zeggen natuurlijk niks. Ik zie een paar shots van de scans die ze gemaakt hebben, die hadden ze vorig jaar ook al wel vrij kunnen geven
Waarschijnlijk moeten ze de data weer in stukken knippen omdat anders hun computers crashen.

Dat wordt al door de scanboer in stukken aangeleverd omdat het anders sowieso al lastig te behappen is
(vaak chunks van ~ 600mb aan data)
[ Voor 16% gewijzigd door Schuey op 25-02-2015 09:38 ]
Tjonge jonge....
Radical's line-up van hun auto's voor komend Seizoen...
Wat rijden die gasten met extreem lage graphics instellingen zeg!

Bron: Gezichtjesboek
Radical's line-up van hun auto's voor komend Seizoen...
Wat rijden die gasten met extreem lage graphics instellingen zeg!

Bron: Gezichtjesboek
Ja dan kan je met 1000 FPS rijden en heb je nog betere reactie tijden.
Vandaar die off-track aantallenRed Baron schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:25:
Jij snapt het tenminste, fps boven alles.
Heren,
Is 80FPS een beetje "normaal in Iracing?
Maar dan ook echt 80 ( geen pieken en of dalen ) GTX560Ti
Is 80FPS een beetje "normaal in Iracing?
Maar dan ook echt 80 ( geen pieken en of dalen ) GTX560Ti
aha, ik zal vanavond eens kijken hoe dat zit.
En die is default 80 dus dat zal het probleem zijn
Ik zou niet locken, lekker vrij laten lopen.
84*NickThissen schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:42:
En die is default 80 dus dat zal het probleem zijnIk zou niet locken, lekker vrij laten lopen.
Waarom zou je het niet locken?
heb hem zelf inderdaad gewoon gelocked op 84 staan. dan heb ik iig geen uitschieters.
Waarom wel? Je gooit gewoon frames weg dan. Plus heb je met gelockte fps kans dat de tear (overgang van oude naar nieuwe frame) steeds op dezelfde plek zit (of langzaam 'schuift') en dus zichtbaar is. Met 'random' fps heb je dat niet en zie je dus minder tearing.
Zolang je een raar getal hebt, zoals 84, heb je geen tearing. Ik heb er in ieder geval geen last van.NickThissen schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:47:
[...]
Waarom wel? Je gooit gewoon frames weg dan. Plus heb je met gelockte fps kans dat de tear (overgang van oude naar nieuwe frame) steeds op dezelfde plek zit (of langzaam 'schuift') en dus zichtbaar is. Met 'random' fps heb je dat niet en zie je dus minder tearing.
Als je je FPS lockt op een bepaalde waarde heb je geen last van gekke uitschieters of dipjes.
Ik heb gewoon eens die AMD guide gevolgd op het iRacing forum en voor mij is dit wel goed.
[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 25-02-2015 12:55 ]
Als je lockt op 84 en je haalt geen 84 dan ga je toch echt onder de 84 zakken, daar gaat locking niet tegen helpen natuurlijk.
En als je kan merken dat je fps ineens een 'uitschieter' omhoog heeft, dan wil dat dus zeggen dat je op je gelockte fps niet optimaal zit en nog het verschil kan zien tussen je gelockte waarde en een hogere waarde. Dus rij je altijd op een waarde die slechter dan optimaal is. Ik zou dan toch liever kiezen voor gemiddeld een veel hogere (en meer optimale) fps met af en toe een abnormaal hoge uitschieter, dan altijd 100% van de tijd een fps te eigenlijk te laag is.
Ik merk het niet als de fps 'uitschiet' van 120 naar 250 bijvoorbeeld. Ik merk het wel als hij dipt van 120 naar 80. Maar ik ga niet locken op 80 om die dip niet meer te zien, want dan rij ik dus altijd op een fps die zo laag is dat ik er 'last' van heb.
Als je er last van hebt dat je fps omhoog schiet dan moet je locken maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
En als je kan merken dat je fps ineens een 'uitschieter' omhoog heeft, dan wil dat dus zeggen dat je op je gelockte fps niet optimaal zit en nog het verschil kan zien tussen je gelockte waarde en een hogere waarde. Dus rij je altijd op een waarde die slechter dan optimaal is. Ik zou dan toch liever kiezen voor gemiddeld een veel hogere (en meer optimale) fps met af en toe een abnormaal hoge uitschieter, dan altijd 100% van de tijd een fps te eigenlijk te laag is.
Ik merk het niet als de fps 'uitschiet' van 120 naar 250 bijvoorbeeld. Ik merk het wel als hij dipt van 120 naar 80. Maar ik ga niet locken op 80 om die dip niet meer te zien, want dan rij ik dus altijd op een fps die zo laag is dat ik er 'last' van heb.
Als je er last van hebt dat je fps omhoog schiet dan moet je locken maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 25-02-2015 13:04 ]
Of er word keihard ge-trolled door de HPD's deze week op bathurst ... of ik vrees het ergste en word het een drop week voor mij
Nu is het al de fout van de langzamere klasses als een HPD crashed als ze er 1s achter rijden en er totaal geen contact is en ze zelf de muur raken
Paar keer gewoon bruut de muur ingedrukt, divebombs de berg af, complete romans in de chat waarom wij aan de kant moeten

Maar al wel redelijk op snelheid
Maar 1,5s van de pace
Nu is het al de fout van de langzamere klasses als een HPD crashed als ze er 1s achter rijden en er totaal geen contact is en ze zelf de muur raken

Maar al wel redelijk op snelheid
Ik sla deze week lekker over
Net als de afgelopen weken overigens omdat ik geen zin heb in non-split races.
Net als de afgelopen weken overigens omdat ik geen zin heb in non-split races.
Hoppa:

Lekker setupje zo:

Nu maar hopen dat er niks kapotgaat

Mooie shifter hoor, toch nog wel weer een klap beter dan de TH8RS die ik eerst had. Even met de L79 gereden op Oulton (H shift mode) en de Ruf C spec op Donington (sequential mode), heerlijk stukje techniek.

Lekker setupje zo:

Nu maar hopen dat er niks kapotgaat

Mooie shifter hoor, toch nog wel weer een klap beter dan de TH8RS die ik eerst had. Even met de L79 gereden op Oulton (H shift mode) en de Ruf C spec op Donington (sequential mode), heerlijk stukje techniek.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Begint er al leuk uit te zien.Arfman schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:33:
Hoppa:
[afbeelding]
Lekker setupje zo:
[afbeelding]
Nu maar hopen dat er niks kapotgaat![]()
Nu de rest nog (Y)
Eeehhh, welke rest?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
dat dacht ik ook!
ps Coolermaster kast ?
Wat een gezeur over nog meer uitbreidingen.Arfman schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:33:
Hoppa:
[afbeelding]
Lekker setupje zo:
[afbeelding]
Coole aanvulling Arfman!
Thanks Joep!
en vwb de uitbreidingen: over een tijdje ga ik de zolder verbouwen (extra kamer maken) zodat onze dochter de huidige computerkamer kan gebruiken als slaapkamer. Op zolder is ruimte voor een extra rig, JoepW style, waarvoor ik dan ga sparen. Dat wordt echter een meerjarenplan, verbouwingen zijn niet goedkoop.
Enige wat dit jaar nog komt is de Oculus CV1
en vwb de uitbreidingen: over een tijdje ga ik de zolder verbouwen (extra kamer maken) zodat onze dochter de huidige computerkamer kan gebruiken als slaapkamer. Op zolder is ruimte voor een extra rig, JoepW style, waarvoor ik dan ga sparen. Dat wordt echter een meerjarenplan, verbouwingen zijn niet goedkoop.
Enige wat dit jaar nog komt is de Oculus CV1
Verwijderd
Het is heel simpel, de persoon met de snellere rondetijd heeft gelijk.-PassY- schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:13:
Of er word keihard ge-trolled door de HPD's deze week op bathurst ... of ik vrees het ergste en word het een drop week voor mij
Nu is het al de fout van de langzamere klasses als een HPD crashed als ze er 1s achter rijden en er totaal geen contact is en ze zelf de muur rakenPaar keer gewoon bruut de muur ingedrukt, divebombs de berg af, complete romans in de chat waarom wij aan de kant moeten
Tijd voor een HPD only class die naast de MC loopt. Dan kan dat tuig lekker hotlappen op hun eigen berg.
Kunnen de HPD's trouwens ook bijna heel de berg volgas, net als de F1?
Gisteren even snel geprobeerd met de Road America setup, maar nee dat val nog best tegen.Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:23:
[...]
Ziet er goed uit! Dat bmw stuurtje is echt prachtigArfman schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:33:
Hoppa:
[afbeelding]
Lekker setupje zo:
[afbeelding]
Bah, zelf net echt een slechte race gehad. Eerst gaan ze voor mij crashen (zoals gewoonlijk
Vet!
En goed om te weten dat er WEL een tafelklem voor is
Voor mij voelt het wel zoVerwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:23:
[...]
Er is zeker een tafelklem voor. Alhoewel ik nu wel tijdens enthousiast schakelen merk dat er van alles op m'n bureau beweegt wat niet zou moeten bewegen, grmbl. Toch tijd voor een rig-PassY- schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:52:
[...]
Vet!
En goed om te weten dat er WEL een tafelklem voor isAl is mijn budget voor uitbreiding op dit moment op
Al is een goede shifter wel het volgende nu

Vanavond hosten we een practice voor de Skippy finale, 8-10 uur met wachtwoord gottest
Is het niet zo dat je nog altijd beter door kunt rijden in plaats van te stoppen? Gewoon rustiger aan doen, minder risico nemen. Eerder rustig remmen, later op het gas en snelle jongens eenvoudig laten passeren. Op die manier kan je je security rating nog iets omhoog proberen te krikken. Ik meende dat die positief beïnvloedt wordt door het aantal bochten dat je rijdt. Een inc is een negatief effect. Meer bochten rijden is dus altijd beter. Als mijn auto half brak is door een crash wacht ik ook gewoon de repair time uit en rijd m'n laatste rondjes. Ook al is de auto brak en sta je achteraan, die corners heb je nodig voor je security rating...Andy2125 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:28:
[...]
Ziet er goed uit! Dat bmw stuurtje is echt prachtig. Veel plezier met schakelen
.
Bah, zelf net echt een slechte race gehad. Eerst gaan ze voor mij crashen (zoals gewoonlijk), alleen ben ik deze keer veel te onvoorzichtig en knal er zo bij op. Dat had ik makkelijk kunnen vermijden! Vervolgens rij ik een paar goeie rondes (voor mijn kwaliteiten) waardoor ik iemand kan inhalen. Om dan plots blijkbaar plots al de lijnen verkeerd te gaan rijden waardoor ik de rijder die ik net inhaal zit op te houden en uiteindelijk puur door eigen fout de auto tegen de muur parkeer. Er dan maar mee gestopt om nog meer inc-jes te voorkomen. Hopelijk komen dit soort races niet teveel meer voor!
All-Round nerd | iRacing Profiel
vinkje gevonden, en zit nu op 160 frames met drops naar 130 ( op het rechte stuk )JoepW schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:27:
Yep en een waarde die je kan instellen.
[afbeelding]
Dit is in time trial, dus zonder andere voertuigen
Dit topic is gesloten.