Ik heb zelf een GTX 770, i5 4690, 16GB ram en ik draai toch echt een gemiddelde en vrij stabiele 90 fps met praktisch alle ingame grafische settings op high/kwaliteit...derx666 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:25:
[...]
Het blijft vaag dat die 900 serie zo hard dipt/zulke hoge frametimes heeft ineens, terwijl de 770 veel stabieler blijft. Ik hou m'n geld nog even op zak kijk wel wat dx11 (als het er ooit komt) doet. Of misschien dat nvidia nog eens drivers gaat uitbrengen die wel goed met dx9 werken
(MSI GTX 770 Gaming) niet overgeklokt.
Het gemiddelde ligt eigenlijk ietsje hoger, ik zie em zelden onder die 90 fps droppen, wel vaker nog hogere fps 114/124
Wat hier geschreven word klopt dus niet helemaal of het is een ander model GTX 770 (andere systeem specs) ?
To do or not to do...
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Maar dat ligt inderdaad ook aan het systeem waar je deze in prikt.
To do or not to do...
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Probeer tijdens een actie met het gaspedaa/koppeling even een vinger op de buitenkant van die usb aansluiting op het pedaal te leggen, als het dan over is/ beter is, dan kan je het tijdelijk oplossen door met tape aluminiumfolie vast te tapen op de buitenkant van die aansluiting en naar die ronde lange buis tussen de buitenkant van het pedaalframe. Mijn vader had dat ook, had er al een nieuw moederbord voor gehad, waarschijnlijk ligt het aan een sensor, maar nu dus nergens last van.back2basic schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 17:01:
Ik ga m zo eens uit elkaar halen / schoonmaken misschien dat dat nog resultaat geeft.. anders maar even terug naar de 'oude' g27 pedalen..
Dat ligt eraan wat je eisen zijn.iew schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 18:13:
Klopt, ik wilde eigenlijk aangeven dat de GTX 770 toch een prima kaart is voor iRacing.
Maar dat ligt inderdaad ook aan het systeem waar je deze in prikt.
Ik heb liever een fps van 200 dan een van 100, maar helaas trekt m'n 670 zeker in druk verkeer op de nieuwere tracks niet veel meer dan 100fps minimaal met vrij lage graphic settings. Ik wil graag upgraden, maar de 970/980 serie is (op dit moment) gewoon geen verstandige keuze voor iRacing. En upgraden naar een 7xx serie is gewoon een te kleine stap, dat is me de tijd en moeite niet waard. Ik zou kunnen overstappen naar het "rode" kamp (AMD), maar ervaringen uit het verleden bieden geen garantie dat het in de toekomst niet ook weer mis zal gaan net zoals met m'n vorige uitstapjes
Cube Nuroad Race (2022)
Ik ga vanavond nog wat oefenen voor de Daytona 500. Zijn er nog meer mensen die willen oefenen? Dan kunnen we wat een pack rijden.

NASCAR and iRacing.com are teaming up to make Tuesdays NASCAR iRacing Night on FansChoice.tv during the 2015 racing season. Beginning Tuesday (February 24), race fans will be able to watch the world’s top sim racers in the NASCAR PEAK Antifreeze Series Powered by iRacing and the NASCAR iRacing Class B Series Open, featuring the same cars and tracks that are used in the NASCAR Xfinity Series, on FansChoice.tv on alternate Tuesdays at 9 pm eastern time.
“This is a really exciting development,” says Tony Gardner, president of iRacing.com. “With NASCAR iRacing Tuesdays, racing fans can tune-in to FansChoice.tv every Tuesday evening throughout the season, knowing the very best in sim racing will be on tap whether it’s the NASCAR PEAK Antifreeze Series or the NASCAR iRacing Class B Series.”
NASCAR iRacing Tuesdays kicks-off on FansChoice.tv at 9 pm eastern on February 24 with the opening round of the NASCAR PEAK Antifreeze Series at the digital Daytona International Speedway and on March 3 with NASCAR iRacing Class B Series Open at the virtual Las Vegas Motor Speedway.
[ Voor 105% gewijzigd door Niellie41 op 20-02-2015 19:09 ]
Bedankt voor de tip!Niellie41 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:02:
Misschien is dit interessant voor de mensen met de Oculus Rift DK2?
nu waar bliijjjjjjjjjft die Accuforce !!!!!
GTX 680 Default: GPU 1059Mhz Mem 1502Mhz
GTX 680 OC:GPU 1136Mhz Mem 1777Mhz

Validatie: http://www.techpowerup.com/gpuz/details.php?id=z2xa9
[ Voor 7% gewijzigd door FabiandJ op 20-02-2015 22:52 ]
Heb net een DW12 race gereden en het ging helemaal niet vlot, ik had niet het juiste gevoel bij het remmen. Heb de race wel uitgereden, incident points vielen nog mee maar op het einde was ik helemaal verkrampt omdat ik niet de steun gebruikte die ik anders wel gebruik (ik laat de voet altijd wat naast het rempedaal hangen).
Hopelijk gaat het gauw beter.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
i7 920 @ 3.5GHzFabiandJ schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:27:Dave heeft een i7 970
...
[ Voor 27% gewijzigd door glnk op 20-02-2015 22:40 ]
Crap Fuelke, sterkte ermee...Fuelke schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:38:
Grrr, bij een ongeval met de motor donderdag (Fuelke in "Het grote motortopic deel 16") heb ik mijn linker grote teen bezeerd. Mijn raceschoenen sluiten goed aan dus er was een beetje druk op.
Heb net een DW12 race gereden en het ging helemaal niet vlot, ik had niet het juiste gevoel bij het remmen. Heb de race wel uitgereden, incident points vielen nog mee maar op het einde was ik helemaal verkrampt omdat ik niet de steun gebruikte die ik anders wel gebruik (ik laat de voet altijd wat naast het rempedaal hangen).
Cube Nuroad Race (2022)
Heel logisch, dit soort upgrades kosten ook wel een aardige duit.derx666 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:01:
[...]
Dat ligt eraan wat je eisen zijn.
Ik heb liever een fps van 200 dan een van 100, maar helaas trekt m'n 670 zeker in druk verkeer op de nieuwere tracks niet veel meer dan 100fps minimaal met vrij lage graphic settings. Ik wil graag upgraden, maar de 970/980 serie is (op dit moment) gewoon geen verstandige keuze voor iRacing. En upgraden naar een 7xx serie is gewoon een te kleine stap, dat is me de tijd en moeite niet waard. Ik zou kunnen overstappen naar het "rode" kamp (AMD), maar ervaringen uit het verleden bieden geen garantie dat het in de toekomst niet ook weer mis zal gaan net zoals met m'n vorige uitstapjesIk wacht geduldig af tot er een oplossing uit de iRacing hoek in de vorm van dx11 of uit de nvidia hoek in de vorm van fatsoenlijke drivers komt.
Dan is het inderdaad verstandiger om te wachten en je er echt meer profijt van gaat krijgen.
Ben in het verleden ook vreemd gegaan met AMD ondanks dat het me best goed beviel toch weer terug gegaan ivm levensduur en warmte.
Ik rijd nu rond de 90/100fps (3 schermen) en zou er nog wel wat meer uit kunnen persen, toch vind ik het wel even best zo en houd de "eye candy" nog even aan.
Moet toch eerst nog heel veel leren.
To do or not to do...
Helaas zijn de berichten over de te verwachten FPS dusdanig verschillend van persoon tot persoon dat ik het nu gwoon niet aandurf.
Ik denk dat glnk z'n framedrops wel eens zouden komen door z'n cpu/mobo. Die i7 920 is al behoorlijk aan de leeftijd, en als ik me niet vergis draait die op een intel x58 chipset. Die chipset ondersteunt maar max PCI-E 1.1. Wellicht loopt de 9x0 tegen die limiet aan ?
Ik ben benieuwd hoe die 770 en 9x0 het zouden doen met nieuwere hardware. Ik draai zelf ook nog op een redelijk ouwe chipset (Intel P67), maar mijn i5 2500K heeft als voordeel dat die een 16lane PCI-E 2.0 controller on die heeft die niet door de chipset heen moet.
glnk: Scoor je 2e hands een 2500k met een redelijk mobo en probeer het dan nog eens
Cube Nuroad Race (2022)
mmm dave zijn moederbord support zelfs genoeg lijnen voor sli
t is still possible to run more than two video cards in an SLI-configuration at fewer PCIe lane widths.[2] The X58 chipset itself supports up to 36 PCI-Express 2.0 lanes
[ Voor 61% gewijzigd door dabelg op 20-02-2015 23:23 ]
Met mijn hardware (Intel Core I7 2600K 3.40 GHz, Quad Core, OC op 4+ & Sapphire Radeon AMD HD7970) en 3 schermen zak ik op redelijke low settings en spiegels uit met een vol veld op Interlagos bij de doordraaier achter op de baan echt onder de 100 fps. En idd is het echt heel vervelend, maar ik zie nog geen CPU/GPU combi die dat voor een acceptabele investering oplost.derx666 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 23:14:
Op de wat nieuwere tracks als Interlagos en Cota heeft mn 670 het nogal zwaar,......
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Voor wie morgen gaat rijden. de high line is zo goed als neit te doen in een pack. te Tight in de laatste bocht, je moet of liften, of zo hoog dat je alsnog plekken verliest.
Misschien is het beter te doen als je in een kleine groep ofzo zit, maar net in een groot pack, iedereen probeerde het, maar het ging gewoon voor geen meter
weird, op ark.intel.com stond duidelijk PCI-E 1.1dabelg schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 23:21:
X58 PCIe ports support full PCIe 2.0 bandwidth
mmm dave zijn moederbord support zelfs genoeg lijnen voor sli
t is still possible to run more than two video cards in an SLI-configuration at fewer PCIe lane widths.\[2] The X58 chipset itself supports up to 36 PCI-Express 2.0 lanes
My bad dan
Daarom had ik mijn hoop gevestigd op de 970/980 serie, maar dat gaat hem met dx9 niet worden... Hopelijk gaat dx11 eindelijk hier een einde aan maken, maar ik ben er bang voor...JoepW schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 23:24:
[...]
Met mijn hardware (Intel Core I7 2600K 3.40 GHz, Quad Core, OC op 4+ & Sapphire Radeon AMD HD7970) en 3 schermen zak ik op redelijke low settings en spiegels uit met een vol veld op Interlagos bij de doordraaier achter op de baan echt onder de 100 fps. En idd is het echt heel vervelend, maar ik zie nog geen CPU/GPU combi die dat voor een acceptabele investering oplost.
[ Voor 39% gewijzigd door derx666 op 21-02-2015 00:38 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Ik denk het niet. Sowieso vreemd dat de GTX 770 het wel kan in mijn systeem. Ik ken meer simracers met een GTX 980 en daarvan hoor ik hetzelfde verhaalderx666 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 23:14:
Ik denk dat glnk z'n framedrops wel eens zouden komen door z'n cpu/mobo. Die i7 920 is al behoorlijk aan de leeftijd, en als ik me niet vergis draait die op een intel x58 chipset. Die chipset ondersteunt maar max PCI-E 1.1. Wellicht loopt de 9x0 tegen die limiet aan ?
Ik ben benieuwd hoe die 770 en 9x0 het zouden doen met nieuwere hardware. Ik draai zelf ook nog op een redelijk ouwe chipset (Intel P67), maar mijn i5 2500K heeft als voordeel dat die een 16lane PCI-E 2.0 controller on die heeft die niet door de chipset heen moet.
glnk: Scoor je 2e hands een 2500k met een redelijk mobo en probeer het dan nog eens
Thanks, dat had ik nog niet gezien, werkt echt super!Niellie41 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:02:
Misschien is dit interessant voor de mensen met de Oculus Rift DK2?
[video]
Klopt, daarom heb ik er ook nog geen. Echter hoor ik ook verhalen van mensen die er geen last van hebben...glnk schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 00:49:
[...]
Ik denk het niet. Sowieso vreemd dat de GTX 770 het wel kan in mijn systeem. Ik ken meer simracers met een GTX 980 en daarvan hoor ik hetzelfde verhaal
Ik ga echter ook geen risico lopen en 370,- ofzo uitgeven voor een kaart waarvan ik niet 100% zeker weet dat het goed gaat werken.
Cube Nuroad Race (2022)
Gewoon kopen, uitproberen en weer terug sturen als het niet bevalt. Techsites benchmarken allemaal met dezelfde games. Als simracer kun je daar niets mee. Ik houd de kaart nog een paar dagen om het nog verder te testen en dan gaat deze ook weer retour. Jammer maar voor mij is het geen 570 euro waard omdat ik vrijwel alleen iRacing speel.derx666 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 01:09:
[...]
Klopt, daarom heb ik er ook nog geen. Echter hoor ik ook verhalen van mensen die er geen last van hebben...
Ik ga echter ook geen risico lopen en 370,- ofzo uitgeven voor een kaart waarvan ik niet 100% zeker weet dat het goed gaat werken.
Goede reclame
Om mezelf maar eens te quoten, iets minder dan 1 dag geleden:
Dat ging over de PC. Ik heb niks gezegd over een shifterArfman schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:01:
Same here JoepLaatste aanschaf was de CSWv2 met 2 stuurtjes, de PC meot het dit jaar sowieso nog volhouden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Je zou haast denken dat NASCAR iets aan sponsoring doet bij IRACING... owh... wacht
serieus though, dat was duidelijk een geschreven stukje wat ze verplicht langs moesten gaan tijdens de uitzending
AAHHH, maar dus.. als je een dedicated rig bouwt, en de onderdelen voor het runnen van simulatie software daar direct inbouwd... Dan is dat ook geen "Personal Computer" maar een SIMRIGArfman schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 09:57:
Voor de geinteresseerden: de Fanatec CSS SQ V1.5 shifter + toebehoren is weer op voorraad bij Fanatec. Zojuist 1 besteld.
Om mezelf maar eens te quoten, iets minder dan 1 dag geleden:
[...]
Dat ging over de PC. Ik heb niks gezegd over een shifter![]()
Nee helemaal niet. Anders zou het wel constant in beeld komen, zoals Goodyear of Sunoco.themac1983 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 10:10:
[...]
Je zou haast denken dat NASCAR iets aan sponsoring doet bij IRACING... owh... wacht
serieus though, dat was duidelijk een geschreven stukje wat ze verplicht langs moesten gaan tijdens de uitzendingecht humor die amerikanen en hun zo overdreven duidelijke product placements etc.
http://members.iracing.co...list/3300628.page#8751876
Anders zou DW wel iRacing hebben gezegd ipv iRace.
[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 21-02-2015 10:15 ]
Jahoor, die lui weten gewoon toevallig wie de oprichter is, en de main funder... Geloof er echt geen flikker vanNiellie41 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 10:12:
[...]
Nee helemaal niet. Anders zou het wel constant in beeld komen, zoals Goodyear of Sunoco.
http://members.iracing.co...list/3300628.page#8751876
Anders zou DW wel iRacing hebben gezegd ipv iRace.
YouTube: DAYTONAAAAA! - NiS week 1
[ Voor 26% gewijzigd door Niellie41 op 21-02-2015 10:59 ]
WD40 trekt vuil aan, je kan beter teflonspray of olie gebruiken.JPtjeeNL schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 10:49:
Helaas begint de clutchpedal van de ClubSport Pedals V2 al te piepen. Fanatec geeft aan dat ik 'm kan retourneren zodat ze er naar kunnen kijken, of dat ik 'm in kan smeren met WD40. Iemand ervaring met het loshalen ervan?
Of dry lube. Trekt echt bijna geen vuil aan.alarma2nd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 11:10:
[...]
WD40 trekt vuil aan, je kan beter teflonspray of olie gebruiken.
Verwijderd
Ouch, vervelend. Hopen dat de afhandeling een beetje soepel verloopt.Fuelke schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:38:
Grrr, bij een ongeval met de motor donderdag (Fuelke in "Het grote motortopic deel 16") heb ik mijn linker grote teen bezeerd. Mijn raceschoenen sluiten goed aan dus er was een beetje druk op.
Beterschap voor je teen!
Helemaal overheen gelezen. Beterschap!Fuelke schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:38:
Grrr, bij een ongeval met de motor donderdag (Fuelke in "Het grote motortopic deel 16") heb ik mijn linker grote teen bezeerd. Mijn raceschoenen sluiten goed aan dus er was een beetje druk op....
Thanks voor de tip, maar is helaas al te laat. Het kraakgeluid gaat niet weg met WD40. Heb alle bewegende delen van het pedaal ingespoten. Zal 'm misschien toch los moeten halen. Kan helaas niet goed horen van welk element het geluid vandaan komt. Het geluid klinkt helemaal aan het begin van het indrukken van het pedaal.alarma2nd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 11:10:
[...]
WD40 trekt vuil aan, je kan beter teflonspray of olie gebruiken.
Ai! Beterschap!Fuelke schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:38:
[ Voor 41% gewijzigd door JPtjeeNL op 21-02-2015 11:17 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Pff dat dacht ik dus al.BM schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 11:31:
Let op met het uit elkaar halen van de pedalen. Kan prima, maar ik blijft het een ongelofelijk k*twerk vinden om alles weer in elkaar te krijgen
Gevonden! Het geluid zat in de 2 vierkante blokjes achter het pedaal. Na die gesmeerd te hebben, werkt hij weer top! Thanks all!
[ Voor 16% gewijzigd door JPtjeeNL op 21-02-2015 11:47 ]
Er zit boven op het zwarte blokje van het clutch pedal een gaatje. Daar kan je wat smeermiddel in doen en de as die het zwarte blokje in gaat ook inspuiten / smeren. Dat moet helpen.JPtjeeNL schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 10:49:
Helaas begint de clutchpedal van de ClubSport Pedals V2 al te piepen. Fanatec geeft aan dat ik 'm kan retourneren zodat ze er naar kunnen kijken, of dat ik 'm in kan smeren met WD40. Iemand ervaring met het loshalen ervan?
Zie boven je post. Daar zat exact het probleem! Thanks!JoepW schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 11:48:
[...]
Er zit boven op het zwarte blokje van het clutch pedal een gaatje. Daar kan je wat smeermiddel in doen en de as die het zwarte blokje in gaat ook inspuiten / smeren. Dat moet helpen.
De spotter is trouwens wel erg langzaam. Ik ging al links toen riep hij nog "Go left". Achteraf had ik rechts moeten gaan. Na een bezoek in de pits wel de race kunnen uitrijden en nog als 4e kunnen finishen.
Tussen de twee races nog even een test on track gedaan. In 12 minuten tijd mijn PR met 1.8 seconden verbeterd.
Tweede race wel een ongeluk kunnen ontwijken en halverwege de eerste ronde de leiding in de race overgenomen. Daarna liep ik snel uit maar door een foutje van mij leek het nog weer spannend te worden. Voorsprong daarna toch weer makkelijk uit kunnen bouwen om zo de overwinning eenvoudig te kunnen pakken.
Ik was alleen veel te zenuwachtig toen ik op kop reed. Rondetijden waren belabberd en was blij dat ik over de finish was.
Ik had mij rond p20 gekwalificeerd, in het begin van de race liet ik mij wat terug zakken om een beetje uit het gedrang te blijven. Iedereen wilde maar op de binnenste lijn blijven waardoor ze soms echt stevig af moesten remmen. Daardoor had ik een keer een run en moest ik uitwijken naar de buitenste lijn, maar ik kon in mijn eentje aan de buitenkant zo richting de top 10 kruipen. Na 40 ronden green gingen de koplopers naar binnen, ik had nog voor 5 en met risico 6 ronden fuel over dus ik besloot nog even buiten te blijven. Ronde later stopt er weer een groepje en inmiddels rij ik op p4. Om één of vage reden gaan P1 en 2 in bocht 3 naar de buitenlijn, p3 heeft daardoor in bocht 4 ineens veel meer vaart en schuift met onderstuur richting de buitenste lijn waar die 2 juist weer naar binnen wilde komen om een stop te maken. Heel vreemd, maar het gevolg was wel dat ik opgesloten zat en dus meegenomen werd in de crash. Vervolgens klapten er vanaf de achterkant ook nog een paar op.
Het stuur stond nog redelijk recht, motor liep nog maar alle puf was eruit. Pitlane ging dicht en omdat er nog mee te rijden viel besloot ik maar netjes een pace lap te doen en pas naar binnen te gaan als de pitlane open is.
Ik stop bij mijn crew en hoor een grote plof. De reparaties waren snel genoeg klaar om in de lead lap te blijven, maar met een motor die het niet meer doet kom je niet ver meer
Ik had er wel een beetje rekening mee gehouden hoor, Daytona is niet echt mijn ding. Veel te zenuwachtig allemaal. Maar ik ga wel proberen om weer vaker Nascar te rijden, op de ovals waar het veld wat verder uit elkaar ligt en uiteraard de road courses voel ik mij wat meer thuis.
De eerste wrecks ontweken en een paar Amerikanen die connectie problemen hadden en de sessie verloren naar voren kunnen werken. Na een paar stops heb ik een tijd lang aan de leiding gereden. Op het moment dat ik de pits ik wilde onder groen kwam er een yellow, wat betekend dat de pits dicht is voor mij werd dit een klein probleempje halverwege had ik geen fuel meer. Maar diegene achter me met wie ik samenwerkte was zo aardig om me naar de pitstop te duwen.
Op een gegeven moment reed ik als 5e wagen op de lowline waarna 2 auto's voor mij loose raakt uitkomen bocht 2, ik remde maar ter vergeef diegene achter me gaf me een duw waardoor ik spon en voor 35 sec schade had. Door geklooid en gedonder een ronde achter gekomen met twee andere voor me die de pack wel konden bijhouden, precies op het moment dat die twee de pits in gingen kwam de yellow en ik de eerste auto een ronde achter was. Door deze yellow werden er weer flink wat auto's uitgeschakeld en kwam ik terug in de leadlap als 6e. Bij de herstart meteen P5 kunnen pakken en P4 in bocht 2 in kunnen halen. Kon ik dit keer wel de pack een tijd bijhouden diegene achter me niet. Langzaam liep de pack van 4 auto's bij mij vandaan met alleen P1 en 2 daarin waarin het in de laatste ronde fout gaat en ik P2 kon inhalen.
Dus de Daytona 500 voor de 2e keer dat ik er aan mee doe als P2 gefinisht in de 2e split. Hierdoor sta ik op dit moment 18e in het klassement

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Ik starte op P22 van ~32. Kon met een groepje buitenom zo naar de top 10 rijden.
Heb daar ingevoegd op P5 en ik dacht daar redelijk veilig te zijn.
Totdat P2&3 een wreck veroorzaken net voor de eerste pitstops.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3PZ5Dc87eDo]
Ach ... tot dat moment was het leuk.
Hopelijk hebben de mensen die nog aan het rijden zijn meer geluk.
Net zoals de Piston Cup op Daytona.
Gaspedaal begon spontaan ook te piepen. Precies op dezelfde plek. Zou mooi zijn als ze dat in de fabriek al zouden spuiten. Dan kun je het ook van binnen smeren.JoepW schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 11:48:
[...]
Er zit boven op het zwarte blokje van het clutch pedal een gaatje. Daar kan je wat smeermiddel in doen en de as die het zwarte blokje in gaat ook inspuiten / smeren. Dat moet helpen.
Ik heb een iets mindere setup:JoepW schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 23:24:
[...]
Met mijn hardware (Intel Core I7 2600K 3.40 GHz, Quad Core, OC op 4+ & Sapphire Radeon AMD HD7970) en 3 schermen zak ik op redelijke low settings en spiegels uit met een vol veld op Interlagos bij de doordraaier achter op de baan echt onder de 100 fps. En idd is het echt heel vervelend, maar ik zie nog geen CPU/GPU combi die dat voor een acceptabele investering oplost.
- Core i5 2500K, zonder OC
- HD7970
- 3 schermen (1920x1080)
Met iRacing haal ik, op high settings, om en nabij de 90 fps. Ik moet zeggen dat ik het met 90 fps best vloeiend vind gaan. Zal eens op 1 scherm of met low settings proberen zodat ik eens kan zien hoe dat met veel meer fps is.
Ja, helaas denkt mijn banksaldo daar nog even anders overthemac1983 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 10:11:
[...]
AAHHH, maar dus.. als je een dedicated rig bouwt, en de onderdelen voor het runnen van simulatie software daar direct inbouwd... Dan is dat ook geen "Personal Computer" maar een SIMRIG
Nee, geld is op zich het probleem niet maar ik zit net zoals vele anderen hier eigenlijk te wachten op DX11 in iRacing. Drivers worden al lang niet meer geoptimaliseerd voor DX9 dus ik denk dat we pas een performanceboost gaan zien als iRacing naar DX11 gaat, en dan heeft het tenminste ook zin om je PC te upgraden. Ik haal eigenlijk overal 100+ FPS (i5 2500, AMD 7970) met uitschieters naar 300+ (Lime Rock, Silverstone, etc.). Ook BF4 kan ik nog met 70FPS spelen, dus geen noodzaak. De shifter wilde ik gewoon graag voor dat stukje extra beleving/realisme en die heb ik gefinancierd met de verkoop van de T500.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
vanavond maar opnieuw proberen
en echt balen Niel van die crash...
[ Voor 19% gewijzigd door Fragbeestje op 21-02-2015 13:53 ]
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
En in de andere races zullen Dennis en ik wel in dezelfde split zitten. Het scheelde echt niets. Ik was #29 in split 2 en Dennis #4 in split 3.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Als 10de gestart maar na een paar ronde hang ik op de 25ste plek. Ik zat in de buitennbaan en vond geen plek om naar beneden te komen. En de buitenbaan vond ik te moeilijk
Rond ronde 165 ga ik een laatste keer pitten en kom zo achter een groepje met nummer 1 t.e.m. 3 en nog een gedubbelde middenin. Ik blijf geduldig wachten waar ze voor mij voor de plaatsen gaan strijden. Op een bepaald moment gaan 2 en 3 naar de buitenbaan. Binnenin rijden nummer 1 en de gedubbelde en ik er vlak achter. De gedubbelde kan z'n baan niet houden en botst zo met diegene op de buitenbaan. Geen caution maar ze verliezen wel veel tijd dus ik met nummer 1 weg
Eingelijk heb ik op dat moment geen idee wat te doen
Maargoed. Twee weken geleden begonnen ongeveer. Vorig weekend was ik nog rookie. Hard aan de SR gewerkt om tot D 4.0 te komen afgelopen week. En uitendelijk finish ik tweede, als enigste D license in de split en als enigste met 0 inc's. Ik ben er blij mee!
Dat is een proper big onedeRidder schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 13:14:
Mijn Daytona 500 is een Daytona 100 geworden.
Ik starte op P22 van ~32. Kon met een groepje buitenom zo naar de top 10 rijden.
Heb daar ingevoegd op P5 en ik dacht daar redelijk veilig te zijn.
Totdat P2&3 een wreck veroorzaken net voor de eerste pitstops.
[video]
Ach ... tot dat moment was het leuk.
Hopelijk hebben de mensen die nog aan het rijden zijn meer geluk.

Ook hier is de Daytona 500 niet goed gegaan. Tijdens de greenflag pitstop besloot ik alleen rechterbanden te pakken, ik kwam daardoor redelijk alleen terug op de baan maar gelukkig had ik al snel weer wat draft. Echter was de 2 banden een slechte keuze, al heel snel verloor ik aansluiting in de bochten. Aan het einde van een lange greenflag run was het helemaal niet meer te doen en mensen begonnen hem bij mij aan de binnenkant te steken. Ik schrik van "car inside" en raak licht de muur. Meteen maar pitstop gemaakt en 4 bandjes gepakt.
En toen had ik meteen al mijn geluk gebruikt, terwijl ik de pitstraat uitrij komt yellow uit en ik was nog net voor de leider, zo enorm veel geluk! Mijn gedacht was mooi, ik zit nog in de race.
Ik besloot om de schade te herstellen en hierdoor was ik de laatste in de leadlap. Bij de restart was al mijn geluk op, iemand voor me heeft niet door dat iemand low zat. 2 auto's spinnen voor me en ik knal er vol op, engine done
Toen ik het zag remde ik, maar het was al hopeloos. Vreemd genoeg wat dan in mij opkomt is gas geven

Wel leuk dat je een hoop bekende tegen komt van vorig seizoen, ook mensen waarmee je niet in de race wilt zitten (#31).
Niel, enorm gaaf met die verschillende kanalen. Het lijkt echter alleen live te werken? Mijn video staat nu in de render
Vanavond nog maar eens een poging wagen.
@Andy, mooi resultaat, gefeliciteerd!
volgens mij zat jij bij mij in de split toch? ik zag je op een gegeven moment doorrijden met Ryan, nadat een of andere duitster mij eraf reedAndy2125 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 14:37:
Ook net klaar met mijn daytona 500. En tweede geworden!!![]()
Weliswaar maar in de 9de split, maar ben er toch blij mee
.
Als 10de gestart maar na een paar ronde hang ik op de 25ste plek. Ik zat in de buitennbaan en vond geen plek om naar beneden te komen. En de buitenbaan vond ik te moeilijk. Door mooi de binnenbaan te houden waar anderen het eens op de buitenbaan proberen kan ik wel wat plaatsen opschuiven. Verder wat geluk met de crashes en later een goeie pit stop strategie toegepast. Zo kom ik bij de eerste 10 terecht. Op een bepaald moment strooit een gedubbelde voor verwarring in het veld voor mij. Ik kan mooi voorbij en kom zo in de top 5 geloof ik.
Rond ronde 165 ga ik een laatste keer pitten en kom zo achter een groepje met nummer 1 t.e.m. 3 en nog een gedubbelde middenin. Ik blijf geduldig wachten waar ze voor mij voor de plaatsen gaan strijden. Op een bepaald moment gaan 2 en 3 naar de buitenbaan. Binnenin rijden nummer 1 en de gedubbelde en ik er vlak achter. De gedubbelde kan z'n baan niet houden en botst zo met diegene op de buitenbaan. Geen caution maar ze verliezen wel veel tijd dus ik met nummer 1 weg.
Eingelijk heb ik op dat moment geen idee wat te doen. Hij speelt het ook nog slim en blijft achtert een gedubbelde hangen, denk wel dat hij zo minder snelheid verliest en ik dus moeilijker voorbij kan. Ik besluit er maar achter te blijven tot ergens in de laatste ronden, dan een beetje afstand te creërenen terug in te halen en met snelheidsverschil dan proberen voorbij de houden. Gaat goed tot het moment ik naar rechts ga om te houden. Plots staat daar eentje bijna stil. Hij bedoelde het waarschijnlijk goed om ons voorbij te laten, maare het komt mij slecht uit
. Ik verlies de aansluiting en weg is de eerste plaats.
Maargoed. Twee weken geleden begonnen ongeveer. Vorig weekend was ik nog rookie. Hard aan de SR gewerkt om tot D 4.0 te komen afgelopen week. En uitendelijk finish ik tweede, als enigste D license in de split en als enigste met 0 inc's. Ik ben er blij mee!
Denk dat jij ook af toe wat zei tijdens de race? Ik kon eigenlijk helemaal niets van de communicatie verstaan door het geluid van de motor. Zal misschien eens moeten kijken of je geluid wat stiller en communicatie wat luider kan zetten.
Dat kan bij Options > Sound uit mijn hoofd.Andy2125 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:02:
Denk dat jij ook af toe wat zei tijdens de race? Ik kon eigenlijk helemaal niets van de communicatie verstaan door het geluid van de motor. Zal misschien eens moeten kijken of je geluid wat stiller en communicatie wat luider kan zetten.
erg leuk gevecht gehad tot mijn eerste pitstop na 18 rondes, denk dat er iets van 5-6x is gewisseld van leiding
Maar wat ben ik blij dat ik banden gepakt had
Al de 2 race op rij, die ik buiten "mijn" planning om rij, en waar ik me meer dan vermaak
/edit: ik heb een IR van 3030

[ Voor 4% gewijzigd door -PassY- op 21-02-2015 15:20 ]
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=rzgiOS8T0mA]
De auto's zijn inderdaad gevaarlijk onder hard remmen. Maar na veel oefennen krijg je dat wel onder controle. Nu ben ik altijd gewoon bang voor de mensen achter me. Zoals nu ook, ik kon redelijk afstand houden van de spinnende auto's (ik kon niet naar links of rechts), maar door de auto achter me word ik gewoon naar voren geramd. Het probleem is denk ik ook wel dat je zo weinig ziet van wat er voor je gebeurt als je zo dicht op elkaar rijd, daarom reageren veel mensen denk ik te laat.The_FrankO schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 14:37:
[...]
Dat is een proper big onehet blijft vervelend dat in iRacing er niet genoeg word geremd door iedereen bij het zien van een crash, als je de laatste replay bekijkt wat die groene auto doet
Wat wel is, is dat wanneer je hard remt in iRacing de auto zo verliest...
Ook hier is de Daytona 500 niet goed gegaan. [...] 2 auto's spinnen voor me en ik knal er vol op, engine done![]()
[...]
Helaas is jou min of meer hetzelfde overkomen. Hopelijk gaat volgende race beter.
Nou inderdaad, sr was bijna op 3, ondertussen weer op 2,3... het lijkt niet te lukken
er is bijna geen ronde dat er niet een wieltje naast de baan gaat.. of rutzichloos de baan af gejoritzt wordt
Volgens mij ligt dat toch echt aan jezelf danHeAdWaVe74 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:55:
er is bijna geen ronde dat er niet een wieltje naast de baan gaat..
Maar de grote vraag straks, is welke van de 3 auto's je dan moet nemen. Kan iemand vertellen of en zo ja wat de verschillen zijn? Zie het merendeel volgens mij met Ford rijden, is daar een andere reden voor dan dat die de mooiste grill heeft?
Ik weet dat in werkelijkheid de nascars allemaal hetzelfde chassis hebben, en dat de regels zodanig zijn dat er weinig verschil tussen zou moeten zitten. Ben benieuwd of er wellicht toch wat kleine verschillen in handling of performance zijn. Kan op het iRacing forum niet echt info in die richting vinden, maar kan ook niet echt uit de voeten met de zoekfunctie daar (100 keer hetzelfde topic, omdat je alleen op berichten kan zoeken, niet op topics...).
Niel en Dennis trouwens mee zitten kijken, voor een deel. Balen dat de pc uitviel, ik zat op dat moment ook mee te kijken.
[ Voor 48% gewijzigd door FabiandJ op 21-02-2015 16:20 ]
Zo, daar had je ook veel geluk bij die eerste wreck zeg! Nice!FabiandJ schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:30:
Een kort filmpje hoe het er vannacht aan toe ging tijdens mijn Daytona 500.
[video]
Ben zelf als 6de weten te eindigen in de 3de split zojuist. Vrijwel de hele race samen met Dennis opgetrokken. In het begin van de race mij laten terug zakken naar achteren samen met Dennis om een eventuele grote crash te kunnen ontwijken. Maar goed ook, want in ronde 12 was het al raak. The Big One: 10 auto's die vanaf dan al afgeschreven werden. Schiet lekker op zo
Vanaf dat moment werd er ook heel voorzichtig gereden. Samen met Dennis zaten wij op P15/16, en bij iedere pitstopronde steeds iets verder naar voren geschoven totdat we uiteindelijk op P3/4 lagen.
En toen ging het voor mij een beetje de mist in. De laatste 2 rondes van die run stuurde mijn auto totaal niet meer. Kon hem niet meer laag houden waardoor alle mannen achter mij via de binnenkant er voorbij konden. Raakte zelfs nog een keer de muur omdat ik hem gewoon niet meer kon houden in de bocht. Pit in gedoken, en het leek een gedane zaak met nog ruim 50 rondes te gaan. Had geen aansluiting meer met de lead pack en alleen een caution zou mij nog kunnen redden, maar er werd zo netjes gereden dat ik de kans op een caution klein achtte. Op dat moment lag Dennis al op P2 in de wedstrijd.
Maar in ronde 184 kwam hij er dan toch!
Ben je nou al aan het oefenen. En wij altijd denken dat jij altijd zo ff snel in een auto stapt en de sterren van de hemel rijdt
Verwijderd
Ik oefen al een half jaar 2u per week met de radical op road america.JoepW schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:26:
[...]
Ben je nou al aan het oefenen. En wij altijd denken dat jij altijd zo ff snel in een auto stapt en de sterren van de hemel rijdt
Moest de nieuwe paint even in actie zien, dus waarom niet hier
Hoor ik net vannochtend dat 1 van de 2 teamgenoten de tijd verkeerd had gelezen en er dus aan het eind van de race niet meer kan zijn.
Zit ik dus nu alsnog een beetje m'n eerste rondjes hier te doen voor het geval de andere knakker dan z'n connectie verliest o.i.d.

Volgens mij hadden ze dit laatst veranderd voor de rookies en ga je meteen naar D als je boven de 3.00 komt.Wes46 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:57:
Na 4 races en een qualify ben ik ook van mn rookie status af. Ik dacht alleen dat je pas bij SR 4+ een instant promotie kreeg? Ik zat nu op 3.49 en kreeg te zien dat ik nu in Class D zit.
Wes46 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:57:
Na 4 races en een qualify ben ik ook van mn rookie status af. Ik dacht alleen dat je pas bij SR 4+ een instant promotie kreeg? Ik zat nu op 3.49 en kreeg te zien dat ik nu in Class D zit.
Klopt, was bij mij ook zo. Voor de volgende licentie moet je wel 4.00 halenNiellie41 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 17:09:
[...]
Volgens mij hadden ze dit laatst veranderd voor de rookies en ga je meteen naar D als je boven de 3.00 komt.
Ik was afgelopen woensdag bij de schoolPatrickPost1972 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 17:10:
Lekker toch volgens mij de volgende klasses is het pas bij 4.0 dat je omhoog gaat. Veel oefenen en je ritjes uitkiezen en je zal zien dat het steeds beter gaat. Misschien ook een tip kom gewoon ook eens meeknallen met practice voor Nes en de andere series zitten altijd wel mensen die je tips en trucs geven. En uiteraard op woensdag aanschuiven bij de beruchte iracing school onder de bezielende leiding van Nick en Joep.
[...]
inderdaad motor geluid zo zacht mogenlijk zetten, (Alles eigenlijk, en banden zo hoog mogenlijk) dan lukt het wat beter.Andy2125 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:02:
Yep, wij zaten in dezelfde split zo te zien. Spijtig dat het voor je zo afgelopen is. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik geluk gehad heb met de crashes. Ik had eigenlijk meestal geen idee wie er precies rond mij zat. Ik had het druk genoeg met de auto onder controle te houden, positie en fuel bij te houden. Ook nog namen lezen lukte me amper
Ik was met die Ryan lekker aan het rijden en kletsen de hele race, waren met zijn twee van 15+ terug naar voren gereden en sinds dat bij elkaar gebleven. Ik had wel zo'n vermoeden dat hij wel eens de winnaar zou kunnen worden
overigens zitten we bij NIS races meestal ook wel op teamspeak om elkaar een beetje op de hoogte te houden (of in geval dat het zo uitkomt, met zijn twee/drieen in 1 race zitten)
Achja, scheelt dat mensen achterin het veld (incl teamgenoot) weer zo ongelooflijk dom zijn tijdens de pace car richting de start met idiote snelheden de gaten weer dicht gaan rijden.Red Baron schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:51:
Super, MoE op Bathurst, ik had weinig zin omdat de track me niet ligt en ik met NEO, MoE en 24h Daytona zo'n beetje elk weekend heb zitten racen en ook WCS er weer aan komt.
Hoor ik net vannochtend dat 1 van de 2 teamgenoten de tijd verkeerd had gelezen en er dus aan het eind van de race niet meer kan zijn.
Zit ik dus nu alsnog een beetje m'n eerste rondjes hier te doen voor het geval de andere knakker dan z'n connectie verliest o.i.d.
En tja als je dan abrupt moet afremmen vanaf 150+ is het niet heel verassend natuurlijk dat de auto achter je daar ook niet meer op tijd op kan reageren.
Voor niets dus 10 rondjes geoefend iig, aangezien 6 laps down en zo'n 5 seconden langzamer dan onze normale pace het ook geen zin meer heeft.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Maarja na al die jaren blijkt die site nog steeds niet schaalbaar te zijn voor dit soort piek momenten

Verwijderd
Ik weet niet hoeveel man er nu voor de 500 ingeschreven stonden maar vanacht ging de sessie en site gewoon goed met 750 man ingeschreven van de 3300Red Baron schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:14:
Zo te zien werken hun beide streams.
Maarja na al die jaren blijkt die site nog steeds niet schaalbaar te zijn voor dit soort piek momenten
[ Voor 52% gewijzigd door Braintje77 op 21-02-2015 18:21 ]
Dit topic is gesloten.