iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 122 Laatste
Acties:
  • 313.704 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

backupdevice schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:32:
Ik heb hier twee kleine kinderen en heb met vrouwlief afgesproken dat ik 2 avonden in de week ga racen en zij in de avond de kinderen doet indien nodig. Moet toch makkelijk te regelen zijn?
Mijn vrouw heeft nog verlof en zit dus al de hele dag met ons kind "opgescheept". Dan is het voor haar ook fijn dat ik het 's avonds af en toe kan overnemen. Een regeling zoals jij beschrijft is inderdaad over een tijdje prima te doen, maar nu moet er eerst wat meer regelmaat in haar leven komen, iets waar we op dit moment druk mee bezig zijn :) /offtopic

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Zelf denk ik dat ik weer terug naar de basics ga, een season de MX5 advanced series of misschien weer de skippy. Het niveau van de GT3 bottom split ben ik iig zat, dus zal even ergens anders aan mijn Irating moeten werken :D

Gister: goede kwalificatie, helaast bijna meteen de aansluiting verloren omdat ik te druk was met verdedigen :P. Op de oval hoorde ik bij het uitkomen "3 wide!". Mijn gedachten gingen als volgt "WTF... er was toch helemaal geen ruimte onder me voor een 3e auto?"

BOOOOMMM

"yup, ik had gelijk" ;w

maar bleek dat Marco de controle over zijn solstice verloor... how the.. controle verliezen van een SOLSTICE! :P HET IS EEN SOLSTICE!!!!! dat ding heeft wat... 5 pk? |:(

annywway. was tot dat moment wel een leuke race, heb nog nieuwe auto gehaald, en daarvan blies ik de motor in 1 lap op.... dus exit for me :-(

[ Voor 58% gewijzigd door themac1983 op 16-12-2014 11:39 ]

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
ik ga oval doen en pak wel ergens iets met highdownforce.

en na NES ga ik nog zien wat ik met Teamracen ga doen

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Geen idee, af en toe ergens een race meepikken. Waarschijnlijk ga ik wel een stuk of 8 races in de WSCS doen om toch aan wat credits te geraken. Ik kies dan wel welke circuits me het meeste aanstaan.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

16/12/2014 Shipped Your order has been forwarded for shipment. The carrier will be sending the tracking number by email to you.
Mijn CSWv2 is onderweg *O*
Nu hopen dat mijn order (inclusief wijziging) helemaal goed overkomt. Straks heb ik alleen een base en geen stuurtjes :D

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:50
Ik ga denk ik volgende doen:

-ZAC / GES
-GT3
-MX5 Advanced
-NES (Crewchief)

Gisteren was opzich een leuke race, alleen teveel eigen fouten helaas.
Daarna Happy hour paar close calls op de oval, waaronder met Eric (daar kon geen kwart/halve auto tussen, kwamen elkaar tegemoed met ongeveer 150-160km/h. :-)).
Daarna nog lieten Joep en nog iemand wat ruimte dus dook ik daar ook tussendoor. (ongeveer zelfde snelehdi).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 07:27

derx666

mecker ende blaet

themac1983 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:34:
Gister: goede kwalificatie, helaast bijna meteen de aansluiting verloren omdat ik te druk was met verdedigen :P. Op de oval hoorde ik bij het uitkomen "3 wide!". Mijn gedachten gingen als volgt "WTF... er was toch helemaal geen ruimte onder me voor een 3e auto?"

BOOOOMMM

"yup, ik had gelijk" ;w

maar bleek dat Marco de controle over zijn solstice verloor... how the.. controle verliezen van een SOLSTICE! :P HET IS EEN SOLSTICE!!!!! dat ding heeft wat... 5 pk? |:(

annywway. was tot dat moment wel een leuke race, heb nog nieuwe auto gehaald, en daarvan blies ik de motor in 1 lap op.... dus exit for me :-(
ja oeps... My bad... Had een goeie run op Dave en er was volgens mij wel genoeg ruimte tussen jullie 2. Echter toen ik uit de slimstream van Dave kwam raakte ik hem op onverklaarbare wijze kwijt. Ik vermoed dat het iets te maken heeft gehad met de beuk van Dave 1 of 2 rondes voor de crash.
Evengoed sorry dat ik je race verpestte daarmee.

het ziet erna uit dat ik vandaag mijn CSW v2 ga krijgen. Aangezien ik toch nog niet op snelheid ben voor de NES hoop ik dat ik vanavond even tijd heb om hem uit te proberen :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Het ziet er naar uit dat mijn CSWv2 morgen binnenkomt, de eerste dag van mijn Kerstvakantie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Ah, de update komt nu Donderdag.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

CSW v2 is binnen *O*

Eerste indruk: smooth en veel meer power.
Nadeel: de ventilator blaast als een gek :) Gelukkig heb ik een koptelefoon op...

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:33

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:14:
CSW v2 is binnen *O*

Eerste indruk: smooth en veel meer power.
Nadeel: de ventilator blaast als een gek :) Gelukkig heb ik een koptelefoon op...
Huh. Die ventilator is bij mij stil...

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Je gebruikt misschien lagere force zodat hij niet nodig is?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:04

Fuelke

Forza Ferrari

NickThissen schreef op maandag 15 december 2014 @ 23:18:
De 4e race (road) in die lijst wat je post heb je toch iRating verloren? Je moet 10 keer achter elkaar iRating winnen staat er.
Klopt, maar der zaten meer races voor (chronologisch dan). Ik laat het maar zo, toch geen nut om er me druk in te maken :P
themac1983 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:34:
Hey, ik heb die Solstice wel eens zo hard over een curbstone geragd dat hij op z'n dak kwam te liggen :P

Het moet overigens niet gekker worden :D (ook Oval naar A-class overigens)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/46Jn8nniPtfnClU8HkxKjG4n/full.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Fuelke op 16-12-2014 18:50 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:27:
Je gebruikt misschien lagere force zodat hij niet nodig is?
Nee hoor. Ik rij vaak met mid corner bijna clipping. Goede kracht training. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Fuelke schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:45:
....Het moet overigens niet gekker worden :D (ook Oval naar A-class overigens)

[afbeelding]
Good busy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De mensen die de CSW v2 hebben ontvangen, wanneer hebben jullie besteld? Bij mij staat er nog steeds niet bij de expected shipping date :( 23 oktober besteld.

Mijn focus voor 2015 gaat weer naar een volledig seizoen NiS, daarbij wil ik zaterdag ochtend en avond gaan proberen. Voor de rest ben ik er nog niet overuit. Ik heb de laatste keren met de Skip en MX-5 gereden, dat is toch wel weer erg leuk. Af en toe een C-Spec race als het circuit me bevalt. Misschien dat ik weer met de Ford GT ga rijden, het multiclass racing mis ik toch wel, nooit saai zo'n race.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Er start nu een GES server en een aparte NES server. 21:00 tot 23:00 uur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 21:01:
Er start nu een GES server en een aparte NES server. 21:00 tot 23:00 uur ;)
Had graag nog even deelgenomen, maar zit tegen een griep aan. Moest ook nog een aantal beoordelings gesprekken voorbereiden wat altijd meer tijd inneemt dan verwacht..

-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Ik hoop echt dat we een beetje meer bewolking gaan hebben dan met default weer. Onderstuur hel is het voorlopig voor mij, hoewel de setup qua nummers veel meer richting overstuur ingesteld staat.

Edit: na dat drama in het NES Sebring topic stapt Glacier Racing uit de NES. Plaatsje vrij voor een ander team dus.

[ Voor 23% gewijzigd door ThiJor op 16-12-2014 23:02 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
En een plekje hoger op de grid voor ons :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Ik denk dat Apex Racing UK, IRDK en NWSS de top 3 zijn nu qua pure snelheid.

Ander nieuws nu: iRacing binnenkort op Steam: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3290506.page
As many of you are aware, following a long process we were greenlit on Steam some time ago. Because of the nature of our game as an on-line service, there was much more technical integration and back and forth with Steam than with the more common click and download games. This resulted also in quite a long time between our being greenlit and now. The good news is we are in our final stages and at this point are really just waiting for final approval before we go live on Steam.

The main reason I am writing this forum post is to convey that iRacing's being available on Steam is a good thing. Our whole model, not to mention our business, works much better with critical mass. The whole system was designed for that. The centrally-based service, head to head multi-player system, data centers around the world, the race results captured since day one, license ladder, the skill-based racing splits, the various racing divisions, the private league sections and more will all improve as our membership grows. It has also been a major goal to bring new people into sim racing and make it into a much bigger “sport”. The existing hard-core sim racing niche is not all that large, the number of people that own racing wheels but do not know about sim racing and iRacing is much bigger by a significant factor. Reaching some of those people will contribute immensely to the iRacing service and create a whole new wave of sim racers. This was always designed and intended to be a community for all, from experienced sim racers and real world racing drivers, to race gamers and beginners. The idea has been that people new to sim racing can see how it differs from most driving games, and that they become keen to progress and get better. This has proven to be true, as we have many members who came to iRacing from console racing games, and who have risen through the license ranks to become very accomplished sim racers.

I should also mention that if you are an iRacing member and joined directly through iRacing.com, this will have no impact on your membership at all, nothing will change. You should continue to come directly to iRacing to sign in like you always do. Also if you are an existing iRacing member, do not create a new iRacing account on Steam because that would be a whole new account--you would not be able to access the content that you bought directly on your existing iRacing account and your racing history would also not be tied to any new account you create. However, if you join directly through the iRacing website but you are also a Steam member, or at some point in the future you join Steam, you will be able to use the Steam community overlays to connect to their forums, videos, etc. while in iRacing. In other words, iRacing members who have signed up directly through iRacing can use Steam functionality if they are Steam members even if their iRacing account was not purchased through Steam. That is another positive.

Launching on Steam is going to open up a fresh set of eyeballs on us. We will get one opportunity with most people when they research us. I would like to ask that you welcome these new members and for those of you already on Steam, please encourage others to join iRacing! If you are so inclined, you can be powerful advocates for us by providing positive feedback and reviews on Steam about iRacing. I would even ask that you consider joining Steam--it is free--to help provide positive feedback for iRacing. By embracing this and helping to promote iRacing you will be helping us to grow--not only will the racing be more fun because of better splits, but it will allow us to continue to invest more in all the features we have planned. Every year iRacing's development spend has grown, and we want that to continue! iRacing on Steam is a great opportunity for the sim racing community to grow.

We sincerely thank you for being members and supporting us. I can promise you that we are going to continue to do everything we can to make iRacing better and better. An enthusiastic and growing membership is very important to that goal. As always, the best way to help us continues to be to encourage your friends, fellow racing and car enthusiasts, gamer buddies, etc. to come check us out at iRacing.com, to sign up and give virtual racing a try!

Best wishes to you all this holiday season and in the new year--

Dave Kaemmer

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesB
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 13:56
Werkelijk absurd...
Zonet mijn eerste race in het Star Mazda Championship op Laguna Seca.
Na 6e gekwalificeerd te hebben, en daarna naar p3 te zijn gereden, maak ik in ronde 9 een fout in bocht 3, verlies de controle, en raak de muur heel lichtjes.
Schade was ook niet enorm, maar de auto trok wel enorm naar links. Dus dacht ik hem rustig, maar niet te langzaam, naar de pits te brengen.
Vlak na de corkscrew kwam de man in p4 op me af, en signaleerde ik via chat dat hij me links in kon halen. Terwijl ik dit deed bedacht ik me dacht rechts erlangs veiliger zou zijn (oke, ik had direct duidelijk moeten zijn), en signaleerde ik hem dit toe. Er was nog zat ruimte aan beide kanten, dus ook aan de linker.
De beste man probeert me echter toch links in te halen, schat hier iets verkeerd in, en raakt mij op m'n linkerachter wiel. Ik de muur in, hij wat schade aan de voorkant.
Mijn auto was total loss, en na een tow besloot ik er maar een einde aan te maken en de sessie te verlaten.
Eenmaal de sessie verlaten te hebben, was ik erg benieuwd naar hoeveel m'n SR zou dalen en wachtte tot de race afgelopen was.
Om de tijd te doden besloot ik weer te joinen en te spectaten tot het eind.
Tot mijn grote verbazing begon de man waarmee ik dat ongeluk had gehad ineens over de voice chat te klagen hoe ik zijn race had verpest, dat ik het expres had gedaan en weet ik veel wat niet meer. Ik hierop reageren, uitleggend dat ik absoluut niet iemands (ook niet m'n eigen) race wou verpesten, en hem er langs wou laten.
Beste man gelooft me niet en blijft zeggen dat ik het bewust deed en hij het de stewards zou melden en dat zij zullen beslissen wat er gaat gebeuren...

Iemand ervaring met wat de stewards/iRacing met zo'n situatie doet? Uiteraard zal ik als ik iets van een straf krijg het aanvechten, maar ben toch wel een beetje bang voor het resultaat (hoewel ik weet dat als ze de replay terugkijken, de stewards de man in het ongelijk zullen stellen).

[Off-Topic] P.s. ik bedenk me dat ik, ondanks dat ik al weken mee lees, me nog nooit hier heb voorgesteld :D
Ik ben Ties, race mee sinds het einde van 2014S3 en heb me nu omhoog gewerkt naar class C.
Rij met een G27 en m'n voorgaande ervaring is puur arcade met GT4, 5 & 6 en een hele hoop TrackMania, waar ik vroeger veel te veel tijd in stopte.
Denk dat dat wel ongeveer alle interessante info is die ik heb, mochten er vragen zijn, brand los :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:05
Was natuurlijk te verwachten dat Glacier uit NEO zou stappen. :P

En trouwens over de Tweakers nominaties:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14361078/Screenshot%202014-12-17%2000.42.16-570.png

iRacing staat niet eens op de lijst! Schandalig na alle positieve posts van ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TiesB schreef op woensdag 17 december 2014 @ 00:15:
[Off-Topic] P.s. ik bedenk me dat ik, ondanks dat ik al weken mee lees, me nog nooit hier heb voorgesteld :D
Ik ben Ties, race mee sinds het einde van 2014S3 en heb me nu omhoog gewerkt naar class C.
Rij met een G27 en m'n voorgaande ervaring is puur arcade met GT4, 5 & 6 en een hele hoop TrackMania, waar ik vroeger veel te veel tijd in stopte.
Denk dat dat wel ongeveer alle interessante info is die ik heb, mochten er vragen zijn, brand los :+
Welkom! Zou me niet zo druk maken over het incident. Als er uberhaupt al een protest ingedient wordt, is de kans groot dat 't een race incident stempeltje krijgt.

Als iRacing heel streng is zou de GT3 paticipatie snel gehalveerd kunnen worden door mensen die een korte suspension uitzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

The_FrankO schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 20:27:
De mensen die de CSW v2 hebben ontvangen, wanneer hebben jullie besteld? Bij mij staat er nog steeds niet bij de expected shipping date :( 23 oktober besteld.

Mijn focus voor 2015 gaat weer naar een volledig seizoen NiS, daarbij wil ik zaterdag ochtend en avond gaan proberen. Voor de rest ben ik er nog niet overuit. Ik heb de laatste keren met de Skip en MX-5 gereden, dat is toch wel weer erg leuk. Af en toe een C-Spec race als het circuit me bevalt. Misschien dat ik weer met de Ford GT ga rijden, het multiclass racing mis ik toch wel, nooit saai zo'n race.
ik heb op 27 sept besteld.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:12
glnk schreef op woensdag 17 december 2014 @ 00:43:

En trouwens over de Tweakers nominaties:

[afbeelding]

iRacing staat niet eens op de lijst! Schandalig na alle positieve posts van ons.
iRacing is natuurlijk geen game maar een sim he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
glnk schreef op woensdag 17 december 2014 @ 00:43:

...
Ik had het ook verwacht, maar ze maken er wel een heel circus rond. Hoe dat Jari en Riku tekeer gaan tegen Egil is er dikwijls zwaar over.

Ze zijn serieus gezakt in mijn achting, zeker na dit allemaal, maar ook na een paar incidenten dat we met hun gehad hebben in de MoE race op Suzuka. Onsportief rijden met brakechecks, gevaarlijk terug op de baan komen en zo voort. We hebben daar toen wel klacht tegen ingediend, maar zonder resultaat. Daar hou je in latere races onbewust toch rekening mee als ze in je spiegel opduiken.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vekie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-07 12:46

zeer mooi interview en verplicht luister materiaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:58

BM

Moderator Spielerij
ThiJor schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:08:
[...]

Ik had het ook verwacht, maar ze maken er wel een heel circus rond. Hoe dat Jari en Riku tekeer gaan tegen Egil is er dikwijls zwaar over.

Ze zijn serieus gezakt in mijn achting, zeker na dit allemaal, maar ook na een paar incidenten dat we met hun gehad hebben in de MoE race op Suzuka. Onsportief rijden met brakechecks, gevaarlijk terug op de baan komen en zo voort. We hebben daar toen wel klacht tegen ingediend, maar zonder resultaat. Daar hou je in latere races onbewust toch rekening mee als ze in je spiegel opduiken.
Imho een gevalletje van een paar snelle rijders die er niet tegen kunnen als het balletje eens niet hun kant op rolt :) Ja, de straf van NEO is fors, maar zij zijn uiteindelijk degene die in de fout gegaan zijn. Dit circus er omheen is in mijn ogen ook behoorlijk overdreven.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:53

Niellie41

[object Object]

BM schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:12:
[...]

Imho een gevalletje van een paar snelle rijders die er niet tegen kunnen als het balletje eens niet hun kant op rolt :) Ja, de straf van NEO is fors, maar zij zijn uiteindelijk degene die in de fout gegaan zijn. Dit circus er omheen is in mijn ogen ook behoorlijk overdreven.
Het is een normale regel. In de regels van ALMS en nu TUSCC staat heel duidelijk 'exclusion' wanneer een rijder te lang in de auto zit. In WEC scoor je als rijder geen punten wanneer je te lang in de auto zit, dit komt hier op het zelfde neer omdat we geen coureurs kampioenschap hebben.

Ik ga hier verder ook geen aandacht meer aan besteden. Als ze het echt zo'n probleem vonden, hadden ze 3 weken geleden een mail kunnen sturen. Wanneer ze 3 weken later ons retarded noemen en gaan zeuren, dan is het heel lastig om hen serieus te nemen.

Het is hun keuze om te stoppen. Dat is heel jammer, maar ik ga ze niet tegenhouden.

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 17-12-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ronduit onbeschoft, knap dat Egil en Niel er zo professioneel mee omgaan, ik had iets heel anders gepost :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983

Iemand ervaring met wat de stewards/iRacing met zo'n situatie doet? Uiteraard zal ik als ik iets van een straf krijg het aanvechten, maar ben toch wel een beetje bang voor het resultaat (hoewel ik weet dat als ze de replay terugkijken, de stewards de man in het ongelijk zullen stellen).

Welkom,

En zoals Rudy al aangaf zijn dat soort dingen over het algemeen Racing incidentjes, waarschijnlijk hoor je niets, misschien krijg je een warning o.i.d. maar dat betwijfel ik.

Overigens wordt ik zelf ook piswoest van mensen die eerst links, dan rechts zeggen :P dus kan me er wel iets bij voorstellen dat die gast boos was. Het beste kun je duidelijk maken hoe iemand er langs kan door je auto goed te positioneren en eventueel te waarschuwen dat je schade hebt. Dat hele Links/rechts lijd mij alleen maar af namelijk.

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Werkelijk absurd...
Zonet mijn eerste race in het Star Mazda Championship op Laguna Seca.
Na 6e gekwalificeerd te hebben, en daarna naar p3 te zijn gereden, maak ik in ronde 9 een fout in bocht 3, verlies de controle, en raak de muur heel lichtjes.
Schade was ook niet enorm, maar de auto trok wel enorm naar links. Dus dacht ik hem rustig, maar niet te langzaam, naar de pits te brengen.
Vlak na de corkscrew kwam de man in p4 op me af, en signaleerde ik via chat dat hij me links in kon halen. Terwijl ik dit deed bedacht ik me dacht rechts erlangs veiliger zou zijn (oke, ik had direct duidelijk moeten zijn), en signaleerde ik hem dit toe. Er was nog zat ruimte aan beide kanten, dus ook aan de linker.
De beste man probeert me echter toch links in te halen, schat hier iets verkeerd in, en raakt mij op m'n linkerachter wiel. Ik de muur in, hij wat schade aan de voorkant.
Mijn auto was total loss, en na een tow besloot ik er maar een einde aan te maken en de sessie te verlaten.
Eenmaal de sessie verlaten te hebben, was ik erg benieuwd naar hoeveel m'n SR zou dalen en wachtte tot de race afgelopen was.
Om de tijd te doden besloot ik weer te joinen en te spectaten tot het eind.
Tot mijn grote verbazing begon de man waarmee ik dat ongeluk had gehad ineens over de voice chat te klagen hoe ik zijn race had verpest, dat ik het expres had gedaan en weet ik veel wat niet meer. Ik hierop reageren, uitleggend dat ik absoluut niet iemands (ook niet m'n eigen) race wou verpesten, en hem er langs wou laten.
Beste man gelooft me niet en blijft zeggen dat ik het bewust deed en hij het de stewards zou melden en dat zij zullen beslissen wat er gaat gebeuren...

Een protest is alleen succesvol als het duidelijk met opzet was. Ik zou me er niet te druk om maken. Je kan er wel een les in leren: blijf van die chat af :) Je moet jezelf aanleren om te communiceren door de positionering van je auto, als je wil dat hij er links langs gaat dan ga je rechts rijden, en andersom. Sowieso niet in het midden gaan rijden, en ook niet op het laatste moment gaan twijfelen. Hij komt er wel langs zolang jij voorspelbaar blijft, als je zelf gaat twijfelen dan gaat het mis.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zouaaf
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-12-2023
Hoi,
ben een tijdje uit de "running" geweest .
Maar nu fanatec mijn nieuwe base heeft geleverd kom ik binnenkort weer online.
Vraag is dan ook of er veel binnen iracing bij gesteld moet worden voor deze nieuwe V2 base ?
Iemand misschien ervaring ?
btw de "oude" base is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:49

Phydomir

Dennis

Hoe bedoel je? Bij gesteld?

Plug en play, even kalibreren en gaan. Wel zul je voor jezelf even moeten uit vinden hoe sterk je de force feedback wil.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Zo, de eerste 26 rondes pratice van het nieuwe seizoen zitten er op in de WSCS :)

Watkins Glen boot zonder chicane. Ik heb toch echt liever die chicane terug nu :D Wat een kut bocht is de caroussel geworden in de CSpec.

1mm te laat remmen of insturen, en je bent keihard de lul. Neem je hem goed, dan rij je naar de volgende bocht met een gezicht als :*) en rolt er vanzelf wel een 1:49 uit

En met iets wat versleten/hete banden volgas door de esses :F dat moet je ook niet proberen :D Ben al 2x goed over de kop gegaan 8)
Gaat ook nog leuk worden met de race :p Je stuurt in beneden aan de esses, en vervolgens hoop je dat je de eerste bocht goed aangesneden heb omdat er eigenlijk maar 1 lijn is, en je zal maar een ongeduldige HPD achter je aan hebben :+ Gaat denk ik nog wel intressant worden tijdens de race. Of een paar flinke crashes, of mensen die terug bij elkaar worden gebracht omdat iemand flink van het gas af moest :D

Voor zaterdag dus de Caroussel onder de knie krijgen, en mijn puntje Q aanpakken. Denk dat er wel een 1:48 in moet zitten. Nu die nog rijden op een lege tank :p

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://iracing.invisio.nl/_/ts/financial_report.png
Zoals jullie gewend zijn verantwoord ik minstens één maal per seizoen de GoT iRacing financiën.

Link naar de verantwoording

Toelichting
Aangezien we dit (korte) seizoen geen finale hebben georganiseerd en maar de 1/2 van de sessie hebben gehost van een normaal seizoen staan we er goed voor.

We kunnen nog gemakkelijk bijna 4 seizoenen vooruit qua hosting met onze iRacing$ en we hebben nog voldoende Paypal$ voor 1 seizoenfinale (prijzen en broadcast).
Begin seizoen 2 van 2015 zullen we waarschijnlijk weer om wat Paypal donaties vragen ten behoeve van de finale van seizoen 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
vekie schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:08:
[video]

zeer mooi interview en verplicht luister materiaal :)
Atze @ 4:35: “Other drivers, they really want to win. And if they don’t win, somehow they get a little bit lost. They get a little bit angry and they let their anger take over sometimes. At least it affects their efficiency in the sim.”

Muhahaha omschrijft hij zichzelf nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glnk schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:58:
[...]

Atze @ 4:35: “Other drivers, they really want to win. And if they don’t win, somehow they get a little bit lost. They get a little bit angry and they let their anger take over sometimes. At least it affects their efficiency in the sim.”

Muhahaha omschrijft hij zichzelf nou?
Wel keiharde waarheid, gebeurd ook vaak bij mensen die een slechte kwalificatie hebben en daarna heel aggressief gaan inhalen.

Als een simmer die vorm van emoties kan loslaten worden resultaten constanter en beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Tja zo te zien is dat interview opgenomen na de eerste race (Motegi) van deze Pro Series.
Daarna had hij een "slechte" Q op Montreal en betrokken bij een start incident waarop later een DNF volgde.
Vervolgens op de een of andere manier niet weten te reggen voor de Silverstone Q en na achteraan te starten weer op te geven.
Vervolgens een paar races niet op komen dagen om vervolgens de laatste race weer te winnen.

Maargoed ik weet niet of glnk daar direct naar refereert of meer naar andere dingen in het algemeen ;)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Ja het is een beetje alles of niets bij hem. Ragequit als het niet naar verwachting gaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
maar vervolgens word best lang besproken over hoe je er mee kan/moet gaan.

Herken me er zelf ook wel in, al ga ik dan de auto te hard pushen en word ik nog gefrusteerder :+ Laatste tijd weet ik wel vaker rustig te blijven en terug naar de dingen die je moet doen. Maar als je dan bv op een x:10.0xx staat, dan wil ik vaak toch een x:09.9xx rijden terwijl dat soms niet mogelijk is voor mijn talent :p

De race ga ik nu bv in met de instelling: "ik wil finishen" ipv ; "ik wil zoveelste worden omdat ..."

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Ik start meestal de race ik hoop dat ik'm mag uitrijden is dat niet quiten en iets anders doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ook en dat ik leuke "gevechten" heb. Vooral fair en niet dat bochten opgeëist worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik spiegel gedrag vaak. Heb schijt aan mensen die als een drol rijden en doe ook gekke acties als mensen als een dwaas knokken ompositie.

Mensen die netjes knokken kunnen ook een gentlemen terug verwachten. Mijn favoriete stijl is hard en fair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Zojuist een heerlijke race gereden en gewonnen met de Mustang op Daytona.
http://members.iracing.co...nid=12550531&custid=67928

Constant stuivertje gewisseld met Antti Tuominen voor de leiding. Nota bene dezelfde gast waarmee ik voor de leiding streed tijdens de laatste GOT seizoensfinale op Zolder. :P

Uiteindelijk kwamen we zo over de finish:

Afbeeldingslocatie: http://www.tradingpaints.com/showroom/pictures/11323/3.jpg

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:16
Ik heb een heel klein (noob) vraagje. Ik heb nu genoeg punten om over te gaan van D naar C anderhalf week terug toen ik van rookie naar D ging ging dat in gelijk maar nu blijf ik op D staan. Ik moet zeker weer wachten op een promotion dag zo als afgelopen maandag?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nee, als je Safety Rating boven de D4.0 komt, krijg je meteen promotie ("fast track") naar de C class.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 2 seconden op Cota gevonden en een 2:05.2 geklokt, maar de baan is er nog steeds niet leuker op geworden. Heb echt moeite geen inc's te rijden.

Als m'n teamgenoot de gewijzigde setup bevalt, denk ik dat m'n racepace tussen 2:06.5/2:07 laag zal zijn.

Ben heel benieuwd hoe het gaat zaterdag. Maar inhalen is er niet bij... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
Arfman schreef op woensdag 17 december 2014 @ 22:41:
Nee, als je Safety Rating boven de D4.0 komt, krijg je meteen promotie ("fast track") naar de C class.
owwh dat is nog maar 0.55 te gaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Met welke auto is dat Ruudje?

Ondertussen in huize Arfman:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8syh2Eb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/b7CNjwv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/k3bVqjP.jpg

Eerste indruk: OMG!
Wat is dit stuur sterk! En snel! En totaal geen weerstand bij het draaien, als een warm mes door de boter. Met de Formula rim erop voel je (voor zover ik kan beoordelen) echt alles. Volgens mij zou je het nog voelen als er een takje op de baan zou liggen, ongelooflijk gedetailleerde FFB effecten. Je voelt met welk wiel je over de curb rijdt, vraag me niet hoe ze het doen maar je voelt het.

De BMW rim neemt echter flink wat detail weg. Net even getest op COTA maar met de BMW rim heb ik toch wat moeite om de Ford GT goed aan te voelen. Het stuur is ook echt zwaar dus dat er wat effecten verdwijnen snap ik. Behoeft meer testing, misschien dat de min force instelling nog wat kan helpen.

Installatie ging ook probleemloos. Zat nog wat te mieren met de table clamp maar toen dat eenmaal goed zat ging de driverinstallatie en de firmware update (naar versie 65) probleemloos. Voelt allemaal superstabiel aan, quick release werkt goed en ook zonder borgpin zit de boel muurvast.

Voorlopig dus heel erg positief, nu hopen dat het boeltje heel blijft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niet met min force klooien met dit stuur.
Je moet wel de base autozetten voordat je stuur wisselt en dan met het juiste stuur aan zetten.
Dan compenseert de FFB voor het gewicht ;)
En als je niet genoeg voelt gewoon de FFB wat hoger zetten ;)
Clipping is echt niet snel aan de orde.

Oh ja, gebruik altijd de lock schroef!

[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 17-12-2014 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Base zet ik inderdaad uit voordat ik het stuur wissel, maar je merkt het alsnog.

Waarom de lock pin gebruiken eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op woensdag 17 december 2014 @ 22:56:
Met welke auto is dat Ruudje?

Ondertussen in huize Arfman:
Dat was met de RUF Track.

Mooi spulletje hoor zo vlak voor de kerst! Veerl plezier d'r mee :) .

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op woensdag 17 december 2014 @ 23:39:
Base zet ik inderdaad uit voordat ik het stuur wissel, maar je merkt het alsnog.

Omdat zonder die schroef de quick release gaat slijten.

• Red Baron
schroef, quick release

Dat klinkt enigzins tegenstrijdig (8> ;)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• Arfman

Arfman

Drome!

JoepW schreef op donderdag 18 december 2014 @ 00:08:
[...]
Omdat zonder die schroef de quick release gaat slijten.
Ok, jij bent de expert in deze dus vanaf nu ga ik hem gebruiken :)

Wel jammer want zoals Paul al zegt is het dan niet echt "quick" meer :p

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dat is ook de kritiek op de (quick) release in een aantal reviews. In ieder geval van de SimPit.
Dit is mijn BMW stuur. Heb ik in het begin soms zonder schroef gebruikt:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2015/csw_bmw_qr_detail.JPG
Ik krijg binnenkort een nieuwe QR opgestuurd van Fanatec.

[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 18-12-2014 07:04 ]

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 22:43:
Nog 2 seconden op Cota gevonden en een 2:05.2 geklokt, maar de baan is er nog steeds niet leuker op geworden. Heb echt moeite geen inc's te rijden.

Als m'n teamgenoot de gewijzigde setup bevalt, denk ik dat m'n racepace tussen 2:06.5/2:07 laag zal zijn.

Dan zitten we qua race pace aardig bij elkaar. Ben benieuwd hoeveel teams over de 20 offtracks gaan. Ik kan er inmiddels aardig omheen rijden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Schuey
Arfman schreef op woensdag 17 december 2014 @ 22:56:

De BMW rim neemt echter flink wat detail weg.
Hmm dat valt me wel tegen eigelijk, als het ding zo sterk is als ben beweert zou het geen issue moeten zijn zou je zeggen, mgoed, hogere kracht voor de bmw rim idd en probleem opgelost? :P

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Hoe ziet die lockpin eruit, want kan me niet herinneren dat hij bij de base voor mijn pa erbij zat, of kan je daar elke schroef voor gebruiken met de juiste maat offcourse?

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• Schuey
Moet er bij zitten, is een piepklein dingetje en zit netjes in plastic verpakt :)

edit:
Ah vandaar, tja dan is de kans wel groter dat die niet meer aanwezig is als ik eerlijk ben ja..

[ Voor 39% gewijzigd door Schuey op 18-12-2014 08:46 ]

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ja goed maar ik had een tweedehands v1 he, daarom moet ik denk ik opzoek naar een nieuwe

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Misschien wel interessant voor bezitters van oude stuurtjes op de nieuwe CSW V2, maar ook op de V1 werkt dit wel denk ik.

http://www.gtplanet.net/f...494/page-359#post-9863895

http://www.gtplanet.net/f...494/page-359#post-9867171

En Pascal het is een redelijk 'uniek' schroefje. Dus ik zou even Fanatec benaderen en vragen of ze je er een eentje kunnen leveren.

• Arfman

Arfman

Drome!

Schuey schreef op donderdag 18 december 2014 @ 08:31:
[...]

Hmm dat valt me wel tegen eigelijk, als het ding zo sterk is als ben beweert zou het geen issue moeten zijn zou je zeggen, mgoed, hogere kracht voor de bmw rim idd en probleem opgelost? :P
Is volgens mij gewoon natuurkunde. Omtrek is groter, gewicht is meer dus merk je minder van de effecten. Maar ik ga er nog mee testen.

Overigens zitten beide stuurtjes zo strak als een 16 jarig meisje, geen mm speling.

[ Voor 8% gewijzigd door Arfman op 18-12-2014 09:49 ]

• themac1983
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 22:43:

What the.... 2.:08.6 en dat is echt het max wat ik eruit haal :(

Maarja. 3 seconden achter Rudy is niet zo erg, ware het niet dat ik de rest 2:07 zie rijden en mijn teammate nog onder de 2:10 moet komen.... dit wordt echt een "Fuck it, just finish the damn car and get this over with" race for ons geloof ik :P

En Arfman, als ik die meiden van tegenwoordig zie lopen, denk ik dat jouw stuur een stuk strakker is hoor :P

[ Voor 7% gewijzigd door themac1983 op 18-12-2014 09:56 ]

I-racing Profile

• Schuey
Arfman schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:47:
[...]

Is volgens mij gewoon natuurkunde. Omtrek is groter, gewicht is meer dus merk je minder van de effecten.
Dat is niet zo vreemd, maar aangaande van de reacties van de meeste mensen die zo lyrisch zijn over de kracht is dat wel tegenstrijdig vind ik, als het aparaat echt zoveel krachtiger is moet die paar honderd gram niet meer uitmaken, vandaar.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Zet je de FFB toch wat hoger?

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-08 09:28
Heerlijk om die reacties van Arfman te lezen, precies hetzelfde als toen ik hem kreeg. :)

Dat schroefje zit standaard in de quick release van het stuur als je hem uit de doos haalt. Zou er dus twee moeten hebben, één bij je Fwheel, één bij je BMW.

Moet trouwens zeggen dat ik vanuit de beta niet met de pin heb gereden (omwille van testen nieuwe QR unit) en tot op heden er nog steeds niet ingedaan en 0% speling. Toch voor de zekerheid maar weer eens doen binnenkort, zeker aangezien ik toch maar één stuurtje heb en dus niet wissel.

iRacing Profiel

• Fragbeestje
  • Laatst online: 09:01
Arfman schreef op woensdag 17 december 2014 @ 23:39:

Die lock pin dient zoals Joep al zegt om het quick release mechanisme te beschermen. Maar niet zozeer de rand van het mechanisme maar eerder de pinnetjes in het midden.

Heb al 2 keer m'n bmw rim kunnen opsturen omdat ik zonder de lock pin aan het rijden was en er een pinnetje afbrak. Eerste keer omdat ik het niet nodig vond, 2e keer omdat de lock pin niet goed genoeg vastzat en tijdens een race loskwam en op de grond viel... gewoon koppig verder rijden en prijs...

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7559/15861487550_eca858b0bf.jpg

Voor de rest ... hele tijd niet meer kunnen meedoen omdat het zowel veel te druk is op het werk en omdat ik gewoon niet kon vanwege blessures. :/

Zal pas beteren in januari vrees ik. (de werkdruk, blessures zijn net genezen)

En dan heeft m'n vriendin nog gewisseld van week dat ze de kleine heeft dus nu zit ik voor de eerstvolgende NEO races dik te klooien met m'n sociale agenda... :(
Altijd leuk als ze zoiets flikken zonder enig overleg vooraf...

[ Voor 16% gewijzigd door Fragbeestje op 18-12-2014 11:22 ]

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Die tableclamp blijf ik nog steeds grote humor vinden, net alsof ze eentje van de werkplaats geplukt hebben.

Vreemd dat ze daar geen verbetering in kunnen maken.
(had wel iets van een fietswiel-quickrelease kunnen hebben wat dat betreft ofzo)

How do you save a random generator ?

• dabelg
hehe zien juist in neo thread dat marco de fordgt +95kg gegeven heeft en ik maar denken man mijn setup is slecht :p was zo aant glijden vanvoor. (had het ook niet gechecked omdat we op TS er nog overbezig waren lol) kan dus beter terug de vorige laden haha.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Heh ja... Oeps....

Cube Nuroad Race (2022)

• -PassY-
Dan kom je die CSpec helemaal niet voorbij met een gemiddelde vrouw erbij in de auto :p

• dabelg
95 kilo gemiddelde vrouw 8)7 OK ik snap jou voorkeur :+

• -PassY-
voorkeur, mwah. Maar als ik soms zo om me heen kijk :p

• themac1983
-PassY- schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:27:
voorkeur, mwah. Maar als ik soms zo om me heen kijk :p
Werk je in een chocolaterie ofzo?

I-racing Profile

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JoepW schreef op donderdag 18 december 2014 @ 07:03:
Dat is ook de kritiek op de (quick) release in een aantal reviews. In ieder geval van de SimPit.
Dit is mijn BMW stuur. Heb ik in het begin soms zonder schroef gebruikt:
[afbeelding]
Ik krijg binnenkort een nieuwe QR opgestuurd van Fanatec.
Morgen binnen :)

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat is niet hetzelfde :)
Vandaag weer aan het testen geweest met de FGT op COTA (heb nu een 2.06 staan met low fuel) maar al zet ik de FFB echt hoog (als in, clippen elke bocht) dan nog merk je op rechte stukken en flauwe bochten dat er gewoon wat detail verloren gaat door de grote omtrek. Is niet erg, had mijn T500RS ook. Enige verschil met de CSWv2 is dat laatstgenoemde echt mijlenver voorop staat als het gaat om kracht, souplesse, interne frictie, etc.

Over interne frictie gesproken, denk dat onderstaand filmpje genoeg zegt:

• SkullboyNL
Was ik net druk aan het racen krijg ik een melding dat ik gediskwalificeerd ben.Ik dacht echt van wtf hoezo had geen 1 keer wat geraakt of naast de baan gezeten. Maar server is offline.

iRacing Profiel

• -PassY-
themac1983 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:28:
[...]

Werk je in een chocolaterie ofzo?
Nee, wel voor een voedings bedrijf, dat onderandere frituurvet en margerines maakte op de vestiging waar ik zat.
De chocola croissants worden dacht ik in Belgie of Frankrijk gemaakt.

Maar ondertussen lekker 3 weken vakantie aan het vieren :p En dan january ergens anders beginnen :D Had geen zin om naar Gent te verhuizen (hoofdkantoor), dus in "goed" overleg uit elkaar

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Het nieuwe sessie formaat in de Star Mazda serie vind ik maar ruk. 20 minuten Q, dan 5 minuten P en dan pas R.

• dabelg
mmm ann de downloads te zien mclaren terug aangepast :p

FGT op COTA (heb nu een 2.06 staan met low fuel) nice op default weer ?

[ Voor 40% gewijzigd door dabelg op 18-12-2014 16:32 ]

• NickThissen
Waar krijg je de downloads al? Weet die link nooit...

Thanks.. McLaren weer aangepast dus ben benieuwd haha...

[ Voor 36% gewijzigd door NickThissen op 18-12-2014 16:41 ]

Mijn iRacing profiel

• glnk
Arfman schreef op donderdag 18 december 2014 @ 15:24:
[...]
Vandaag weer aan het testen geweest met de FGT op COTA (heb nu een 2.06 staan met low fuel) maar al zet ik de FFB echt hoog (als in, clippen elke bocht) dan nog merk je op rechte stukken en flauwe bochten dat er gewoon wat detail verloren gaat door de grote omtrek. Is niet erg, had mijn T500RS ook.
Muahaha dat zei ik na mijn korte test op de Sim Expo al. En die feedback werd niet door iedereen gewaardeerd. Mensen willen alleen maar horen dat het amazing is. Maareh, hoe kun je dit nou niet erg vinden? Je hebt er 1000 euro voor betaald oid en een oude 200 euro Logitech G25 doet dit dus veel beter.

• ThiJor
Arfman schreef op donderdag 18 december 2014 @ 15:24:
[...]

Dat is niet hetzelfde :)
Vandaag weer aan het testen geweest met de FGT op COTA (heb nu een 2.06 staan met low fuel) maar al zet ik de FFB echt hoog (als in, clippen elke bocht) dan nog merk je op rechte stukken en flauwe bochten dat er gewoon wat detail verloren gaat door de grote omtrek. Is niet erg, had mijn T500RS ook. Enige verschil met de CSWv2 is dat laatstgenoemde echt mijlenver voorop staat als het gaat om kracht, souplesse, interne frictie, etc.

Over interne frictie gesproken, denk dat onderstaand filmpje genoeg zegt:

[video]
Dat filmpje wilt niet al te veel zeggen. Veel hangt al af van het gewicht van het stuur zelf, en ook waar dat gewicht zich precies bevindt. Kan bijvoorbeeld zijn dat voor het BMW stuur een groter percentage van het gewicht zich in het rand bevindt, dat gedeelte wat je vasthoudt bij het sturen. Het gevolg is een grotere traagheidsmoment, waardoor de rotatiesnelheid trager afneemt als je er eenmaal een duw aan gegeven hebt. Je kan het vergelijken met een vliegwiel.

Wat het wel wilt zeggen is dat de interne werking van de base veel stiller is bij de Fanatec, maar dat komt door het type aandrijving.

Mijn iRacing profiel

• Schuey
glnk schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:57:
[...]

En die feedback werd niet door iedereen gewaardeerd.
Als mensen ergens veel geld voor hebben betaald is het toch algemeen bekend dat dan het onderwerp het beste is sinds gesneden brood? ;)

Overigens blijft het relatief. Plastic Logitech spul met een torque waar een kind nog doorheen stuurt, meh, dat verschil is het geld wel waard. Je kunt ook makkelijk 8000 euro uitgeven en dan heb je enkel een motor en een driver (maar wel 40nM koppel :P ) ... maar net hoeveel waarde je er aan hecht en kunt goedpraten voor jezelf en je mogelijke wederhelft ;)

Filmpje zegt me wel genoeg over de vermindering in frictie overigens, als je hier een V1 naast zet dan denk je hoe heb ik daar ooit zo lekker mee kunnen sturen :P

[ Voor 48% gewijzigd door Schuey op 18-12-2014 17:15 ]

• glnk
Schuey schreef op donderdag 18 december 2014 @ 17:04:
[...]
Overigens blijft het relatief. Plastic Logitech spul met een torque waar een kind nog doorheen stuurt, meh, dat verschil is het geld wel waard. Je kunt ook makkelijk 8000 euro uitgeven en dan heb je enkel een motor en een driver (maar wel 40nM koppel :P ) ... maar net hoeveel waarde je er aan hecht en kunt goedpraten voor jezelf en je mogelijke wederhelft ;)
De G25 heeft meer dan voldoende torque voor mij. Ik houd niet van een zwaar stuur, daar ga ik onbewust van knijpen in het stuur 'death grip' :P. Na de Targa Virginia race waren mijn spieren in de hand en polsen ook even zuur daardoor. De Radical SR8 heeft behoorlijk wat feedback met caster bijna op de max.

Mijn volgende stuur wordt sowieso een direct drive stuur.

[ Voor 3% gewijzigd door glnk op 18-12-2014 17:31 ]

• Schuey
Veel torque zegt niets over een zwaar stuur :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Schuey schreef op donderdag 18 december 2014 @ 17:04:
(maar wel 40nM koppel :P )

Filmpje zegt me wel genoeg over de vermindering in frictie overigens, als je hier een V1 naast zet dan denk je hoe heb ik daar ooit zo lekker mee kunnen sturen :P
40 nano Mega? :p
Zou die frictie echt uitmaken, in het echt kost sturen ook wat kracht toch?

• glnk
Schuey schreef op donderdag 18 december 2014 @ 17:44:
Veel torque zegt niets over een zwaar stuur :)
Tuurlijk wel, maar het heeft ook andere voordelen. :P

Voor dit soort autos is het overigens wel gaaf:

Wel een beetje onrealistisch zo. Je moet natuurlijk wel met een h-shifter schakelen :P

[ Voor 30% gewijzigd door glnk op 18-12-2014 17:51 ]

• Schuey
Ik wist dat ik ze verkeerd om had...

Het gaat er vooral bij de V1 wheel bases om dat er enorm veel interne weerstand in het systeem zit. De V1 base heeft niet zo veel koppel, en er wordt al vrij veel (relatief gezien) koppel 'verbruikt' om die interne weerstand te overwinnen voordat je pas wat gaat voelen. Als je dan de V2 hebt met nagenoeg 0 weerstand heb je al dat eerdere 'verbruik' dus al tot je beschikking vanaf de eerste inputs. Dat je daarnaast ook nog ietsje meer (piek!) koppel tot je beschikking hebt maakt een veel grotere dynamische range mogelijk. Dit verklaard waarom mensen zo lyrisch zijn, en begrijpelijk :)
glnk schreef op donderdag 18 december 2014 @ 17:48:
[...]

Tuurlijk wel, maar het heeft ook andere voordelen. :P
Dat je een hoge piek torque aan kan wil niet zeggen dat je dat altijd ondervind.

[ Voor 17% gewijzigd door Schuey op 18-12-2014 17:51 ]

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:53

Niellie41

[object Object]

Release notes
UI
- De-couple the voice chat dialog from the black boxes, so they can be moved independantly.

Garage
- Fixed a bug that was preventing the garage from being accessable when in qualifying or timetrial events.

Driver Swaps
- Fixed the bug that could cause a tow to be initiated while swapping drivers during a pitstop.

Chevrolet SS-Gen6, Ford Fusion-Gen6, Toyota Camry-Gen6
- Updated indianapolis_oval setup.

Ford Falcon FG V8, Holden Commodore VF V8
- Fixed bug where windshield dirt was not displaying properly.

McLaren MP4-12C GT3
- Fixed a bug where the fuel map position on the dash display was stuck on 1.

Williams-Toyota FW31
- Fixed a bug where fueling had too much variance in flow rate.

[ Voor 20% gewijzigd door Niellie41 op 18-12-2014 17:52 ]

• -PassY-
glnk schreef op donderdag 18 december 2014 @ 17:48:
[...]

Voor dit soort autos is het overigens wel gaaf:
[video]
Met het lawaai wat zijn paddles maken zou ik ook een H-shifter gebruiken :D

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Williams-Toyota FW31
- Fixed a bug where fueling had too much variance in flow rate.
moesten ze bij de kia ook eens doen :)

Cube Nuroad Race (2022)

• glnk
-PassY- schreef op donderdag 18 december 2014 @ 19:33:
[...]

Met het lawaai wat zijn paddles maken zou ik ook een H-shifter gebruiken :D

Valt ook wel mee :)

• Arfman

Arfman

Drome!

glnk schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:57:
[...]

Muahaha dat zei ik na mijn korte test op de Sim Expo al. En die feedback werd niet door iedereen gewaardeerd. Mensen willen alleen maar horen dat het amazing is. Maareh, hoe kun je dit nou niet erg vinden? Je hebt er 1000 euro voor betaald oid en een oude 200 euro Logitech G25 doet dit dus veel beter.
Omdat een Logitech een crappy plastic stuurtje is. Hij heeft toevallig een kleinere omtrek en omdat het allemaal plastic is weegt het niks, maar het geeft ook niet echt feedback door en zeker niet met dit detail. Dat doet dit stuur veel en veel beter, zelfs met de loeizware BMW rim. Als je de Formula rim erop zet met hoge FFB weet je helemaal niet wat je overkomt, mijn bureaustoel begon zelfs te schuiven.

Immersion doet ook heel veel. Als je dit stuur vastgrijpt heb je echt iets moois in handen. Afwerking, materiaal, het is allemaal dikke prima. Hierbij vergeleken is een T500RS ook een plastic stuurtje en de F1 rim van beide merken mag je al helemaal niet vergelijken.

Dat jij blij bent met je Logitech is je goed recht, ik heb ook meer dan 5 jaar met Logitech spullen gereden, niets mis mee, maar ik wilde gewoon de volgende stap maken.

• glnk
Arfman schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:03:
[...]

Omdat een Logitech een crappy plastic stuurtje is. Hij heeft toevallig een kleinere omtrek en omdat het allemaal plastic is weegt het niks, maar het geeft ook niet echt feedback door en zeker niet met dit detail. Dat doet dit stuur veel en veel beter, zelfs met de loeizware BMW rim. Als je de Formula rim erop zet met hoge FFB weet je helemaal niet wat je overkomt, mijn bureaustoel begon zelfs te schuiven.
Nope de Logitech geeft meer feedback door. FFB detail is juist wat mist bij Fanatec (en andere belt drive sturen). Je moet de feedback behoorlijk opschroeven om wat te voelen bij de Fanatecs en misschien ook een boel min force gebruiken :)

[ Voor 8% gewijzigd door glnk op 18-12-2014 20:16 ]

• Arfman

Arfman

Drome!

glnk schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:14:
[...]

Nope de Logitech geeft meer feedback door. FFB detail is juist wat mist bij Fanatec (en andere belt drive sturen). Je moet de feedback behoorlijk opschroeven om wat te voelen bij de Fanatecs en misschien ook een boel min force gebruiken :)
Ik weet niet waar jij je wijsheid vandaan haalt, maar ik voel met de CSWv2 meer detail dan ik ooit met mijn DFGT, G25, GT3 RS en T500RS heb gevoeld. Maar volgens mij zit er in jouw hoofd dat Fanatec rommel was, is en zal blijven dus ik bespaar me de moeite.

Ik ben er ontzettend blij mee en daar gaat het om :)

Pagina: 1 ... 4 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.