Staat hij in de BIOS in AHCI modus of in IDE modus? Volgens mij staat in IDE mode de Trim functie namelijk niet aan, waardoor je performance degradatie hebt. Anders, no cluedabelg schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 12:49:
Trouwens off-topic wat is de levensduur van een ssd ? Mijn intel 520 heeft nog maar 150mb/s write snelheidintel toolbox zegt nogwel healthy
Meeste gaan zo'n 5 jaar mee.dabelg schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 12:49:
Trouwens off-topic wat is de levensduur van een ssd ? Mijn intel 520 heeft nog maar 150mb/s write snelheidintel toolbox zegt nogwel healthy
Maar wat je kan doen, is een trim uitvoeren. In win8 zit dat in het defrag scherm. Of intel of win7 iets heeft weet ik niet. Heb zelf een samsung, welke een tooltje hebben om de performance terug te brengen.
Ook is het zo, dat je 10 of 20% vrij moet houden. Anders stort de performance ook in als een gek. Maar dit kan wisselen per controller in de schijf zelf.
/edit: Ziet iedereen ook alles 4x?
http://members.iracing.co...id=12527693&custid=114057
Of iedereen is spontaan aan het zelf klonen
[ Voor 12% gewijzigd door -PassY- op 13-12-2014 16:48 ]
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
96 deelnemers-PassY- schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 16:44:...../edit: Ziet iedereen ook alles 4x?
http://members.iracing.co...id=12527693&custid=114057
Of iedereen is spontaan aan het zelf klonen
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik kwam er donderdag ook achter dat ik in de gevaren zone stond wat SR betreft, dus hard bezig geweest om die weer een beetje op te schroeven, maar dat gaat nog niet vanzelf. 7 races gedaan en tot nu toe 0.09 sr omhoog gegaan. Probleem is dat ik teveel aan het racen ben en een incje is zo gepakt als je iemand probeert bij te houden.Fuelke schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 13:06:
Summit Point blijft wel een leuk baantje, vond het zelfs leuk in een MX-5. Als ik me niet vergis hebben we er met GoT al eens een race op gehouden ?
Dit was wel een leuke race gisteren op Summit Point, Behalve dan dat ik er afgetikt werd en weer helemaal van achter aan kon beginnen. zelfs nog een foto finish op het eind.
Race daarna was ook mooi. Turn 1 zat ik aan de binnenkant en gast voor me remt te laat en rijdt in op 2 man aan de buitenkant en iedereen die daar achter rijdt knalt daar weer boven op. Halve veld dus uitgeschakeld en kon ik rustig op plek 3 mijn race uitrijden met 0 incs
Ik heb een Core 2 Duo E6750 @ 2.66GHZthemac1983 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:24:
[...]
Hoi Keppo,
Misschien handig als je je setup even doorgeeft. Misschien heeft iemand wel wat vergelijkbaars.
4gb ram
Nvidia GeForce 8600 GT 256MB ram
Ik heb gebruik gemaakt van een code (NURBURGRING...) die iemand (Niellie41 of NickThissen) had aangeboden. Bedankt nog daarvoor!!!
Dus ik heb wat testjes gereden maar het valt niet mee met de muis...
Op dit moment moeilijkheden genoeg om de auto op de baan te houden. Het valt mij op zich nog wel mee zo in mijn eentje op de baan. Ik had slechter verwacht. Ik heb het gevoel dat de video kaart een grotere limiet is dan de cpu.
Je hoeft niet actief op te zeggen, je account verloopt namelijk gewoon als je niet verlengt.
Maar check voor de zekerheid even in je My Account pagina of je auto renew niet hebt aanstaan:
https://members.iracing.com/membersite/account/Home.do
Maar check voor de zekerheid even in je My Account pagina of je auto renew niet hebt aanstaan:
https://members.iracing.com/membersite/account/Home.do
[ Voor 4% gewijzigd door Red Baron op 13-12-2014 20:50 ]
pfff als je die road to pro ziet krijg je wel goesting om in die f1 te rijden.
jammer dat ik niet kan setuppen
jammer dat ik niet kan setuppen
Oh dat heb ik juist helemaal niet. Als ik zie hoeveel uren die mensen erin stoppen (zoals onze eigen Red Baron) om er dan vervolgens als een SoF 1500 GT3 race in Turn 1 Lap 1 afgetikt te worden soms, dan zou hier het stuur door de kamer vliegen. Bovendien vind ik die F1 auto ubersaai rijden (op rails) en er is geen community want vrijwel iedereen die dat ding rijdt wil Pro/WC worden en deelt dus geen setups. Mij niet gezien
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
die road to pro is eigenlijk best goed niet de igwp 
en idd het geen setups vinden geeft die auto enkel kans als je in team kan setuppen
en idd het geen setups vinden geeft die auto enkel kans als je in team kan setuppen
[ Voor 44% gewijzigd door dabelg op 13-12-2014 23:34 ]
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3288875.pageArfman schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 23:32: en er is geen community want vrijwel iedereen die dat ding rijdt wil Pro/WC worden en deelt dus geen setups.
thnx paul !!!!
volgend seizoen wat lapjes in de f1 doen
volgend seizoen wat lapjes in de f1 doen
wil ook niet echt pro worden. maar wil die auto wel eens ooit rijden ;p
trouwens dit gezien hiervoor zou ik bijna een v2 nemen

[ Voor 58% gewijzigd door dabelg op 14-12-2014 00:35 ]
Bijzonder mooi, maar wel erg groot.
Denk dat de prijs ook niet bepaald misselijk is.
Denk dat de prijs ook niet bepaald misselijk is.
Spaceship cockpitdabelg schreef op zondag 14 december 2014 @ 00:32:
wil ook niet echt pro worden. maar wil die auto wel eens ooit rijden ;p
[afbeelding]
[ Voor 154% gewijzigd door glnk op 14-12-2014 06:04 ]
Cool, dat wist ik niet. Zijn dat ook setups waar je mee voorin kunt rijden (als je genoeg talent hebt, ik niet dus
En dat dashboard voor de V2 is veel te groot en imho veel te duur. Ziet er fancy uit maar ik heb liever een kale buttonbox waar je zelf stickers op kunt plakken, dit staat al vast volgens mij.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Te groot weet ik niet, een V1 met 2 buttonboxen is ook ruim bemeten.En dat dashboard voor de V2 is veel te groot en imho veel te duur. Ziet er fancy uit maar ik heb liever een kale buttonbox waar je zelf stickers op kunt plakken, dit staat al vast volgens mij.

Ben inderdaad wel bang dat hij te duur word en niet genoeg mogelijkheden heeft.
En die tellers boven het stuur staan een beetje in beeld (bij mij in ieder geval)
[ Voor 9% gewijzigd door FransJansen op 14-12-2014 14:28 ]
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
Dat bedoelde ik ook, hij is vooral te hoog. Zo'n setup als wat jij nu laat zien vind ik vele malen mooier en veelzijdiger
Voor de liefhebber ...
Coanda host een sessie voor de Neo, en het weer is belachelijk snel (realistic). Rij met volle tank 2:11 in de CSpec, en ik ben nog steeds mijn tijden naar benenden aan het brengen.
Er word ook al bijna 2:09 gereden met de CSpec door iemand anders. Dus grip grip grip grip grip grip grip en nog eens grip in deze sessie.
Is weer eens wat anders dan glibberen en glijden op COTA
Coanda host een sessie voor de Neo, en het weer is belachelijk snel (realistic). Rij met volle tank 2:11 in de CSpec, en ik ben nog steeds mijn tijden naar benenden aan het brengen.
Er word ook al bijna 2:09 gereden met de CSpec door iemand anders. Dus grip grip grip grip grip grip grip en nog eens grip in deze sessie.
Is weer eens wat anders dan glibberen en glijden op COTA
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Heeft weinig zin om dat te oefenen dus want er zijn maar weinig weer settings die veel grip geven dus kleine kans dat je dat volgende week ook krijgt
Alle oefening op COTA kan geen kwaad, en het is best leuk om eens 2:11's te rijden 
Doe vrijwel niks anders als met langzaam weer. Je gaat gewoon 2s sneller als met default
Doe vrijwel niks anders als met langzaam weer. Je gaat gewoon 2s sneller als met default
Dat snel weer komt blijkbaar meer voor op COTA. In mijn vorige testsessie was dat ook al, tijden die gewoon 3s sneller waren dan met default weer.
Ik heb wel de indruk dat er veel minder geoefend wordt voor deze race dan voor de race op Sebring. Als er een sessie is, zijn er maar een handvol rijders. Ik heb zelf nog niet kunnen oefenen met verkeer, iets wat ik toch graag eens doe voor een race.
Ik heb wel de indruk dat er veel minder geoefend wordt voor deze race dan voor de race op Sebring. Als er een sessie is, zijn er maar een handvol rijders. Ik heb zelf nog niet kunnen oefenen met verkeer, iets wat ik toch graag eens doe voor een race.
Dat oefenen zal deze week wel komen.
Ikzelf ga vanaf Dinsdag verder met de voorbereiding. Dat wachten heeft, voor mij, vooral te maken met de nieuwe build en, uiteraard, met drukte op het werk.
Grrrr!
Uurtje bezig in de Targa Virginia, comfortabel op 4e plek (beetje saai maar ging wel ok). Raak ik een curb, bureau wiebelt en de stroomkabel van m'n monitor valt eruit
Maar van de baan gereden blind en daarmee een muur geraakt, te veel schade waar ik geen zin in had op te wachten... Nou ja, volgend jaar beter

Toch tijd voor een vaste (simrig) opstelling

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
Zie hier de reden waarom iedereen triple screens moet hebben, dan zie je tenminste nog wat
Haha... Look left knopje en dan naar je rechter scherm kijken 3 uur lang zeker.
Om te beginnen kan je hem ff parkeren zonder meteen een muur in te stuiteren
Ik zoek wel wat secondelijm, iets goedkoper
Heeft ie een oculus rift... gaat hij met een gewone monitor racen...
3 uur is me echt te lang met dat ding op
Ik heb een beetje lopen tweaken met de geluid volumes en surround sound mix.
En nu klinkt iracing stukken beter.
nu kan je eindelijk fatsoenlijk je tegenstanders horen.
En nu klinkt iracing stukken beter.
nu kan je eindelijk fatsoenlijk je tegenstanders horen.
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
@BruceLee: ik vind het maar een flets geluid. De auto van de tegenstander overruled je eigen motorgeluid en dat klopt ook niet
Als het geluids flets is komt dat door iracing. ik heb alleen de motor volumes aangepast.
als je het overdone vindt je kan tweaken wat je wilt.
realistisch is het misschien niet. maar cool is het wel ;p
ook is dit een downmix van 5.1 naar stereo.. maar het is een representatie van hoe het ongeveer moet klinken ;p. maar ik hoor hem naast me of achter me rijden of voor me. maar dat zullen koptelefoon mensen nooit snappen
als je het overdone vindt je kan tweaken wat je wilt.
realistisch is het misschien niet. maar cool is het wel ;p
ook is dit een downmix van 5.1 naar stereo.. maar het is een representatie van hoe het ongeveer moet klinken ;p. maar ik hoor hem naast me of achter me rijden of voor me. maar dat zullen koptelefoon mensen nooit snappen
[ Voor 15% gewijzigd door BruceLee op 15-12-2014 01:50 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Een koptelefoon geeft met afstand het beste geluid. Dat is altijd al zo geweest. Speakers in een ruimte vol met objecten is waardeloos voor de audiofiel
De iRacing sound engineers zijn overrated. Ze moeten hun oren eens laten uitspuiten en dan goed luisteren hoe het in werkelijkheid klinkt.
Het geluid moet van de bomen/muren/vangrails weerkaatsen en het moet geen schoon opgepoetst flets geluid zijn maar terror oorverdovend en soms irritant klote geluid. Kortom veel rauwer, aggressiever, luider, viezer en vooral minder netjes. Die sound engineer snapt er echt helemaal niks van. Het enige wat hij doet is detail weggummen uit de recordings.
Omgevingsgeluid en flyby Judd V8: https://www.youtube.com/watch?v=s6lgWiqjeDw#t=276
Onboard, chassis squeeks, diff whine: https://www.youtube.com/watch?v=vXqqwGGYRTg#t=1080
En om het op realistisch volume weer te geven doe je de oordopjes even in en dan volume op 100%
Het geluid moet van de bomen/muren/vangrails weerkaatsen en het moet geen schoon opgepoetst flets geluid zijn maar terror oorverdovend en soms irritant klote geluid. Kortom veel rauwer, aggressiever, luider, viezer en vooral minder netjes. Die sound engineer snapt er echt helemaal niks van. Het enige wat hij doet is detail weggummen uit de recordings.
Omgevingsgeluid en flyby Judd V8: https://www.youtube.com/watch?v=s6lgWiqjeDw#t=276
Onboard, chassis squeeks, diff whine: https://www.youtube.com/watch?v=vXqqwGGYRTg#t=1080
En om het op realistisch volume weer te geven doe je de oordopjes even in en dan volume op 100%
[ Voor 6% gewijzigd door glnk op 15-12-2014 05:58 ]
Dat zouden de sound engineers dolgraag willen, maar daar kunnen zij niet direct wat aan doen, maar moet ingebouwd worden in de engine. Daar komt bij dat je tegen hardwarelimieten aan gaat lopen qua aantal gelijktijdige geluiden.glnk schreef op maandag 15 december 2014 @ 05:56:
Het geluid moet van de bomen/muren/vangrails weerkaatsen
Doet niks af aan het feit dat er genoeg te verbeteren valt aan het geluid, maar opzich ben ik er niet ontevreden over
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Na een jaar super druk te zijn geweest met verhuizen en een twee kindje te krijgen ( overdracht sleutel was op dezelfde dag als geboorte
) en enorm druk te zijn geweest op werk heb ik nu weer de tijd om meer met Iracing te gaan doen.
Speciale man cave staat op de agenda en moet eind januari klaar zijn. Een Obutto Ozone is onderweg en zal ook eind januari binnenkomen. Ik heb deze keer ook tijd om meer te trainen en om goed mee toe doen met de races zonder dat ik jullie eraf mik.

Speciale man cave staat op de agenda en moet eind januari klaar zijn. Een Obutto Ozone is onderweg en zal ook eind januari binnenkomen. Ik heb deze keer ook tijd om meer te trainen en om goed mee toe doen met de races zonder dat ik jullie eraf mik.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Gelukkig, want je was echt een rijdende chicane

Welkom terug!
Welkom terug!
Nog maar een keer, anders gaat hij op het iRacing forum:
Arfman schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:52:
Iemand nog belang bij een CSWv2 code? Heb er 1 gekregen toen ik tijdens de Black Friday deal de rims kocht en mijn v2 staat al in bestelling, dus als iemand hier er belangstelling voor heeft ...
Als je al eens wat bij fanatec besteld hebt, krijg je hem zowiezo hoor, hoeft er alleen maar om te vragen. Ik heb dat voor mijn vader ook gedaan, was geen probleem.
Welkom..... terugbackupdevice schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:05:
Na een jaar super druk te zijn geweest met verhuizen en een twee kindje te krijgen ( overdracht sleutel was op dezelfde dag als geboorte) en enorm druk te zijn geweest op werk heb ik nu weer de tijd om meer met Iracing te gaan doen.
(En gefeliciteerd)
Tot 1 maart 2015NickThissen schreef op maandag 15 december 2014 @ 11:13:
Hoe lang is die nog geldig?
Dan zou ik hem gewoon houden, tussen nu en die tijd is er vast wel iemand die er gebruik van wil maken (ik misschien, maar niet nu meteen)
Vanavond de eerste race van het nieuwe seizoen van ons Monday Tournament.
GoT | Monday Tournament 15S1-W1 | 15-12-14 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Program (CET) | |||||||||||||||||||||||
|
Weather |
Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
Ik hou hem wel, voor als je weer een nieuwe voetensteun nodig hebtNickThissen schreef op maandag 15 december 2014 @ 11:55:
Dan zou ik hem gewoon houden, tussen nu en die tijd is er vast wel iemand die er gebruik van wil maken (ik misschien, maar niet nu meteen)
5 euro cadeau omdat ik 2 jaartjes iracer ben. Nu nog bedenken waar ik die aan ga uitgeven
Was al een tijd bezig om een rig te nemen. Na veel types bekeken te hebben toch besloten om samen met een maat van me (Foo) zelf eentje te maken.
Tekening:

En bouwen maar:

Gelukkig hadden we een leuk machine tot ons beschikking

Begint er op te lijken:

Eind resultaat:

Ben er erg blij mee
Enig nadeel van alles is de base van het stuur. Deze is eigenlijk te groot.
Om er voor te zorgen dat schermen op een normaal hoogte kwamen was door het stuur lager te zetten. Hierdoor is het echt krap om in te stappen. Maar als je eenmaal zit dat gaat het goed.
Foo heeft een Fanatec en dan pas het net allemaal even wat ruimen:
Tekening:

En bouwen maar:

Gelukkig hadden we een leuk machine tot ons beschikking

Begint er op te lijken:

Eind resultaat:

Ben er erg blij mee
Enig nadeel van alles is de base van het stuur. Deze is eigenlijk te groot.
Om er voor te zorgen dat schermen op een normaal hoogte kwamen was door het stuur lager te zetten. Hierdoor is het echt krap om in te stappen. Maar als je eenmaal zit dat gaat het goed.
Foo heeft een Fanatec en dan pas het net allemaal even wat ruimen:

Dat ziet eruit als een stevig ontwerp met alle driehoeken die je gemaakt hebt. De stoel hangt wel wat ver naar achter. De meeste coureurs zitten liever rechtop en dicht op het stuur.
Als ik het goed zie, kun je die hoek zelf aanpassen.glnk schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:06:
Dat ziet eruit als een stevig ontwerp met alle driehoeken die je gemaakt hebt. De stoel hangt wel wat ver naar achter. De meeste coureurs zitten liever rechtop en dicht op het stuur.
Ziet er erg clean en netjes uit!
Thanks.
Klopt, stoel kun je zelf aanpassen, maar voor mij was dit de beste zithouding.
Als ik de stoel rechter zet dan kom ik helemaal tegen de onderkant van de base met mn knieën..
Klopt, stoel kun je zelf aanpassen, maar voor mij was dit de beste zithouding.
Als ik de stoel rechter zet dan kom ik helemaal tegen de onderkant van de base met mn knieën..
Prachtige rig!
Het nieuwe seizoen begint morgen weer. Wat zijn jullie plannen voor komend seizoen?
Zelf weet ik het nog niet. Hopelijk gaat de V8 Supercars wat vaker officieel op wat normale tijden, maar ik ben er bang voor.
In februari wil ik weer mee doen aan de NiS (fixed) en misschien dat ik dit seizoen een paar fixed NASCAR A races mee pak om weer aan die auto te wennen. Oefenen op een oval duurt gelukkig veel minder lang.
Zelf weet ik het nog niet. Hopelijk gaat de V8 Supercars wat vaker officieel op wat normale tijden, maar ik ben er bang voor.
In februari wil ik weer mee doen aan de NiS (fixed) en misschien dat ik dit seizoen een paar fixed NASCAR A races mee pak om weer aan die auto te wennen. Oefenen op een oval duurt gelukkig veel minder lang.
Ik had eigenlijk gepland om de F1 een keer uit de kast te halen, maar ik denk dat er bijna alleen op zondag races zijn (in ieder geval als je serieus mee wil doen) en dan is bijna elke week wel weer NEO of ZAC of... dus dat wordt toch niks. Misschien voor de lol eens inspringen nu en dan kijken hoe het gaat en dan volgend seizoen serieus proberen (hoewel NEO en ZAC dan ook nog loopt denk ik?).
Verder nog geen plannen... ik denk dat ik een seizoen vooral op hosted concentreer en voor de lol hier en daar mee rij, keertje de skip, keertje de lotus, misschien nog eens de Ford ofzo als daar leuke velden in zijn...
Verder nog geen plannen... ik denk dat ik een seizoen vooral op hosted concentreer en voor de lol hier en daar mee rij, keertje de skip, keertje de lotus, misschien nog eens de Ford ofzo als daar leuke velden in zijn...
Mijn plannen zijn allang duidelijk:
- NES
- GoT Monday Tournament (als ik kan)
- Leuke hosted sessies die ik tegen kom
- Speciale (World Tour) races
- Skins maken
--
En voor de niet-twitteraars onder ons, Steve Myers loopt te dollen over de oude laser scanner:
https://twitter.com/iRacingMyers/status/544514060474015745
- NES
- Skins maken
--
En voor de niet-twitteraars onder ons, Steve Myers loopt te dollen over de oude laser scanner:
https://twitter.com/iRacingMyers/status/544514060474015745
NES loopt tot week 13 van het nieuwe seizoen. We hebben (nog) geen plannen om in de lente/zomer iets te doen.NickThissen schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:38:
Ik had eigenlijk gepland om de F1 een keer uit de kast te halen, maar ik denk dat er bijna alleen op zondag races zijn (in ieder geval als je serieus mee wil doen) en dan is bijna elke week wel weer NEO of ZAC of... dus dat wordt toch niks. Misschien voor de lol eens inspringen nu en dan kijken hoe het gaat en dan volgend seizoen serieus proberen (hoewel NEO en ZAC dan ook nog loopt denk ik?).
Ah, ik dacht dat half maart alweer S2 was, verkeerd geteld zeker...
Ik denk niet dat ze het ooit goed krijgen. Ze hebben de verkeerde mensen met de verkeerde mentaliteit. Tuurlijk is de sound engineer beperkt tot een paar sounds vanwege de beperkte code maar de sounds die hij wel kan doen klinken ook niet realistisch. Bij andere games is het overigens niet echt anders. Assetto Corsa heeft wel wat meer detail. In de tijd dat ik GTR2 speelde waren er redelijk goede soundmods, gewoon door amateur modders.BM schreef op maandag 15 december 2014 @ 07:40:
[...]
Dat zouden de sound engineers dolgraag willen, maar daar kunnen zij niet direct wat aan doen, maar moet ingebouwd worden in de engine. Daar komt bij dat je tegen hardwarelimieten aan gaat lopen qua aantal gelijktijdige geluiden.
Doet niks af aan het feit dat er genoeg te verbeteren valt aan het geluid, maar opzich ben ik er niet ontevreden over
2de helft van het filmpje zijn de flyby's. En GTR2 is beperker in de mogelijkheden dan iRacing lijkt mij
[ Voor 3% gewijzigd door glnk op 15-12-2014 17:04 ]
Verwijderd
GESgtrNL schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:39:
Mijn plannen zijn allang duidelijk:
- NES
- Skins maken
--
ZAC
Trucks
En wat GoT maandag races
Ik ga denk ik GT3 en SRF doen en misschien wat races bij de oval kant, weet alleen nog niet welke auto.
Strakke rig
Wou dat ik ook zo handig was
Woon alleen, geen vriendin, dus dan kan ik die ruimte mooi gebruiken voor een rig
mijn plannen voor dit seizoen in willekeurige volgorde:
- NEO
- GOT
- WSCS met de CSpec, en nu ook een paar keer op zondag avond meedoen als ik het gevoel heb de snelheid er voor te hebben die week
- WSCS pratice met de HPD, DP & Ford om de andere auto's beter te begrijpen en mogelijk beter in te schatten tijdens de race.
- Iets van mijn qually snelheid terug krijgen. Kan nu langere stints rijden, maar ben de 1 lap wonder snelheid een beetje verloren
- Telemetry aan de praat krijgen
- CSW V2 komt begin february binnen
Zal denk ik ook wel eventjes wennen zijn
Plannen die ik ieder seizoen wel heb:
- Leren omgaan met downforce
Wil toch een keer de F1 gaan rijden. Athans. Dat was 2 jaar geleden wel de reden om van F1 2013 naar iracing te gaan
Alleen heb ik 1,5 jaar skippy gedaan, en nu een half kaartje RUF. Ooit zal ik een seizoen gaan doen in de F1. Serieus, maar op mijn niveau
- Rij niet al te veel inc's, maar als ik er 1 score, is het vaak einde race
-Minder in de spiegels kijken tijdens duels, en gewoon weer het ijskonijn zijn wat ik was in de laatste 2 seizoenen Skippy
Veel plannen, maar zonder ambitie kom je nergens
mijn plannen voor dit seizoen in willekeurige volgorde:
- NEO
- GOT
- WSCS met de CSpec, en nu ook een paar keer op zondag avond meedoen als ik het gevoel heb de snelheid er voor te hebben die week
- WSCS pratice met de HPD, DP & Ford om de andere auto's beter te begrijpen en mogelijk beter in te schatten tijdens de race.
- Iets van mijn qually snelheid terug krijgen. Kan nu langere stints rijden, maar ben de 1 lap wonder snelheid een beetje verloren
- Telemetry aan de praat krijgen
- CSW V2 komt begin february binnen
Plannen die ik ieder seizoen wel heb:
- Leren omgaan met downforce
- Rij niet al te veel inc's, maar als ik er 1 score, is het vaak einde race

-Minder in de spiegels kijken tijdens duels, en gewoon weer het ijskonijn zijn wat ik was in de laatste 2 seizoenen Skippy
Veel plannen, maar zonder ambitie kom je nergens
Forum is weer up maar nog geen release notes? Of kijk ik gewoon scheel.
Ik vind ze ook nog niet. Via de updater zijn er blijkbaar wel veranderingen gebeurd aan de BMW Z4, Ford GT, Holden V8, McLaren en de Williams. Daarbovenop ook nog een aanpassing aan New Hampshire Motor Speedway, maar dat is toch maar een oval
We zullen het snel genoeg wel te weten komen.

We zullen het snel genoeg wel te weten komen.
2 kb voor de Ford dus zal alleen een setup zijn. 36k voor de andere GT3 dus vast weer BOP... We zien het wel. Volgens mij was het nu wel ok of niet dan? Hoop niet dat ze die 15kg weer van de McLaren af hebben gehaald want dan is hij geheid weer te traag...
De McLaren voelde goed aan zonder die 15kg, maar ik had nog geen idee hoe die auto zich gedroeg over een volledige racestint. Met de 15kg er terug bij in de Masters of Endurance was het weer een en al onderstuur op Spa. Ik ben benieuwd.
Niellie41 schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:33:
Het nieuwe seizoen begint morgen weer. Wat zijn jullie plannen voor komend seizoen?
Indycar Series - Dallara DW12 - 2015 season 1 - Road |
Week 1 - Spa-Francorchamps - 21 laps |
Week 2 - Laguna Seca - 37 laps |
Week 3 - Watkins Glen - 27 laps |
Week 4 - Suzuka - 24 laps |
Week 5 - Mid-Ohio - 38 laps |
Week 6 - Twin Ring Motegi - 28 laps |
Week 7 - Road Atlanta - 35 laps |
Week 8 - Sebring - 23 laps |
Week 9 - V.I.R. - 26 laps |
Week 10 - Indianapolis - 34 laps |
Week 11 - Mosport - 37 laps |
Week 12 - Interlagos - 32 laps |
Indycar Series - Dallara DW12 - 2015 season 1 - Oval |
Week 1 - Pocono - 33 laps |
Week 2 - Iowa - 60 laps |
Week 3 - Texas - 50 laps |
Week 4 - Chicagoland - 50 laps |
Week 5 - Michigan - 42 laps |
Week 6 - Phoenix - 60 laps |
Week 7 - Kentucky - 50 laps |
Week 8 - Las Vegas - 50 laps |
Week 9 - Twin Ring Motegi - 50 laps |
Week 10 - Gateway - 60 laps |
Week 11 - Homestead - 50 laps |
Week 12 - Indianapolis - 33 laps |
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ik ga denk ik alleen de Nes rijden en de maandag races. Te druk om verder nog iets te doen. Na de Nes maar weer iets leuks uitzoeken om te gaan rijden. De f1 begint stoffig te worden dus mischien die wel...
voor mij ook alleen de NES en ons maandag toernooi.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Release notes:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3290261.pageUI
- Fixed a bug where someone could hit Car Reset and [Garage] in sequence very quickly, thus dumping them into the garage screen while the car is being put onto the track, and the UI would get stuck. Now this situation will bail out of the garage screen through to being in car.
- Fixed a bug that was causing the F10 Radio black box edit input to grab all possible input controls when it shouldn't have.
Driver Swaps
- Fix issues resulting from the pitcrew using a different notion of whether a car was sufficiently in the pit stall to start service than the rest of the sim uses which could cause problems being able to swap drivers without the pitcrew starting service.
New Pit Guy
- Fixed a bug where the very initial animation of the pit guy as he first enters the world had a floating pole.
BMW Z4 GT3
- Added 10 kg for GT3 class balance purposes.
Chevrolet Camaro Class B
- Updated with all appropriate track setups.
Chevrolet National Impala
Ford Falcon FG V8
- Fixed texture mapping on headlight covers.
- Fixed missing switch panel texture and material assignment.
- Fixed issues where the anti-roll bars could become mathematically unstable.
Ford GT GT3
- New baseline setup.
Ford Mustang Class B
Holden Commodore VF V8
- Fixed issues where the anti-roll bars could become mathematically unstable.
McLaren MP4-12C GT3
- Restored the 15 kg we removed last week, so the car is back to the same chassis weight as 2014 Season 4 for GT3 class balance purposes.
Williams FW31
- Removed the misplaced laguna_fixed.sto.
New Hampshire Motor Speedway
- Fixed the bug where loading a road course would crash the sim.
Mijn plannen voor dit seizoen:
NES
ZAC
Vol seizoen NASCAR national series
En denk een paar races in de mustang. Genoeg lijkt me zo.
NES
ZAC
Vol seizoen NASCAR national series
En denk een paar races in de mustang. Genoeg lijkt me zo.
Niks over missing awards ... en support heeft ook niet meer gereageerd. Stelletje prutsers.
En niks over de Lone Q bug....
En de McLaren ook weer langzamer... waarom? Dan is de Ruf nu toch gewoon dik sneller of zie ik dat verkeerd

djezus ze krijgen het echt niet goed die BOP
BoP is ook iets heel lastigs. In het echt krijgen ze dit ook bijna nooit goed. Niet elke baan is geschikt voor de BoP die je toepast en er zal altijd wel een auto iets langzamer zijn. Of je moet net zoals bij de V8 en NASCAR, elke auto precies dezelfde physics geven.dabelg schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:07:
djezus ze krijgen het echt niet goed die BOP
Daarnaast kunnen ze ook niet elke week een update gaan uitbrengen.
[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 15-12-2014 20:10 ]
Nee ik snap dat het lastig is, maar als je elke week 15 kg er bij en dan weer eraf haalt dan krijg je het nooit goed he
DTM coureurs wel eens in de wagen zien liggen?glnk schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:06:
Gave rig!
Benieuwd hoe je de verbindingen hebt gemaakt voor de liggers die de stoel omhoog houden
nog niet helemaal wat er wel en niet kan met die profiel gebeuren.
[ Voor 18% gewijzigd door Schuey op 15-12-2014 20:29 ]
DTM is dan ook een GP2 auto met een dak.Schuey schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:28:
[...]
DTM coureurs wel eens in de wagen zien liggen?
Gave rig!
Benieuwd hoe je de verbindingen hebt gemaakt voor de liggers die de stoel omhoog houden
Profiel waar de stoel op rust is aan de achterkant met bouten vastgemaakt aan de onderste profiel.Schuey schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:28:
[...]
Benieuwd hoe je de verbindingen hebt gemaakt voor de liggers die de stoel omhoog houdenSnap
nog niet helemaal wat er wel en niet kan met die profiel gebeuren.
Aan de andere kant is deze via een hoek verbinding aan de dikke staander vast gezet.

Maak ik deze hoek verbinding los dan kan ik de hoek van de stoel veranderen.
Voordeel van deze aluminium profielen is dat je heel makkelijk alles aan elkaar kan vastmaken. Daarnaast is het heel makkelijk om later iets toe te voegen.
Ik wil bv nog een vierde scherm plaatsen voor ispeed. En daarnaast wil ik ooit een schakelpool a la porsche en aan hangen.
[ Voor 25% gewijzigd door seninha op 15-12-2014 22:30 ]
Leuke opening van het seizoen dit keer 
Had een erg goed Q rondje, nadat ik de lijn voor de bocht richting de oval van Nick had afgekeken. Nam daarvoor een lijn die veel langzamer was zonder dat ik het doorhad.
Alle fuel eruit, en rij een 1:25.3
Daardoor als 4de moeten starten.
Start ging goed, had al snel Robbert te pakken voor P3, om vervolgens een 1:24-nogwat te rijden en de aansluiting met Rudy en Dirk weten te herstelllen. Wou er eigenlijk op dat moment 40m achteraan rijden en in de laatste ronde iets te proberen. Maar helaas met nog 20m te gaan begin ik veel grip te verliezen.
Terug gevallen naar Dave die me had bijgehaald. Maak ik een foutje in T3. Dan maar aansluiten en het zelfde plan, maar dan voor P3 of als we Dirk & Rudy nog weten bij te halen ook prima
Maak ik een stomme fout in T1 waardoor ik de aansluiting met Dave verlies
met nog 2 ronde te gaan
Maar met een 4de plek ben ik dik tevreden
Had een erg goed Q rondje, nadat ik de lijn voor de bocht richting de oval van Nick had afgekeken. Nam daarvoor een lijn die veel langzamer was zonder dat ik het doorhad.
Alle fuel eruit, en rij een 1:25.3

Start ging goed, had al snel Robbert te pakken voor P3, om vervolgens een 1:24-nogwat te rijden en de aansluiting met Rudy en Dirk weten te herstelllen. Wou er eigenlijk op dat moment 40m achteraan rijden en in de laatste ronde iets te proberen. Maar helaas met nog 20m te gaan begin ik veel grip te verliezen.
Terug gevallen naar Dave die me had bijgehaald. Maak ik een foutje in T3. Dan maar aansluiten en het zelfde plan, maar dan voor P3 of als we Dirk & Rudy nog weten bij te halen ook prima
Maak ik een stomme fout in T1 waardoor ik de aansluiting met Dave verlies

Maar met een 4de plek ben ik dik tevreden
Een groot scharnier dus, niet zo lastig dan ja.
Ben ook steeds meer aan het kijken naar dit spul voor in de toekomst.
Stuur even een mailtje naar HE engineering, die kunnen wel wat moois maken
De knoepert die van je van Derek Speare laat zen is $600
Ben ook steeds meer aan het kijken naar dit spul voor in de toekomst.
Stuur even een mailtje naar HE engineering, die kunnen wel wat moois maken
Whoops
[ Voor 97% gewijzigd door Fuelke op 15-12-2014 22:51 ]
Dit is gewoon onzin ...
Oval >> http://members.iracing.co...000&endTime=1417993199999
Als je inzoomt op mijn iRating grafieken dan stijgen die op het einde alleen maar.
Road >> http://members.iracing.co...000&endTime=1418511599999Yes, we did have an issue were there was a brief period of time where awards got awarded that shouldn't have and we have since rectified it.
We checked closer at your activity and you are not eligible to have received this award.
Oval >> http://members.iracing.co...000&endTime=1417993199999
Als je inzoomt op mijn iRating grafieken dan stijgen die op het einde alleen maar.
[ Voor 41% gewijzigd door Fuelke op 15-12-2014 22:57 ]
Zowel "Consistent Finish Level 3 - Road" als dezelfde, maar dan voor Oval.
Ik had ze behaald op 12 november (Oval) & 23 november (Road) en toevallig had ik hier screenshot gepost. En nu zijn ze gereset naar 7/10 en 3/10. Tenzij natuurlijk dat ik geen 50% van de race distance behaald had, daar begin ik nu wel even aan te twijfelen.
Nee, oval ben ik zeker, ik ben maar 1 keer uitgevallen op Chicagoland, en dat was met nog maar 5 of 10 te gaan.
Ik had ze behaald op 12 november (Oval) & 23 november (Road) en toevallig had ik hier screenshot gepost. En nu zijn ze gereset naar 7/10 en 3/10. Tenzij natuurlijk dat ik geen 50% van de race distance behaald had, daar begin ik nu wel even aan te twijfelen.
Nee, oval ben ik zeker, ik ben maar 1 keer uitgevallen op Chicagoland, en dat was met nog maar 5 of 10 te gaan.
De 4e race (road) in die lijst wat je post heb je toch iRating verloren? Je moet 10 keer achter elkaar iRating winnen staat er.
Loop met de gedachten om zelf deze na te maken.Schuey schreef op maandag 15 december 2014 @ 22:33:
Stuur even een mailtje naar HE engineering, die kunnen wel wat moois makenDe knoepert die van je van Derek Speare laat zen is $600
Misschien ooit
Ik hoop dat ik genoeg tijd krijg om NEO (goed) te doen. Verder ben ik "druk" met de Radical (wekelijkse posts/setup shop bijhouden). Probleem is dat onze dochter erg onregelmatig slaapt. Laatst deed ik eens 2 Skippy races op een avond en tijdens beide races werd ze wakker en begon te huilen. 200 iR down the drain en een chagrijnige vriendin. Als ik wil racen moet ik dat echt met haar afspreken om in ieder geval niet meteen op te hoeven staan, maar aangezien mijn CSWv2 als het goed is deze week komt wil ik die "credits" even opsparen zodat ik mijn nieuwe stuur goed kan testenNiellie41 schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:33:
Zal uiteindelijk wel beter worden maar dit seizoen reken ik nergens op.
Ik heb hier twee kleine kinderen en heb met vrouwlief afgesproken dat ik 2 avonden in de week ga racen en zij in de avond de kinderen doet indien nodig. Moet toch makkelijk te regelen zijn?
Gisteren weer twee keer de MX uitgelaten. Ging goed, kon met de top 4 in mijn split meekomen maar ben nog een beetje onwennig met verkeer en inhalen of ingehaald worden. Daardoor de eerste keer te voorzichtig en gespind, de tweede heat in een zij aan zij gevecht een kleine touchee en einde rit. 200 IR weg maar wel tevreden over de race pace
Gisteren weer twee keer de MX uitgelaten. Ging goed, kon met de top 4 in mijn split meekomen maar ben nog een beetje onwennig met verkeer en inhalen of ingehaald worden. Daardoor de eerste keer te voorzichtig en gespind, de tweede heat in een zij aan zij gevecht een kleine touchee en einde rit. 200 IR weg maar wel tevreden over de race pace
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Dit topic is gesloten.