iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 122 Laatste
Acties:
  • 313.702 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Ford GT sound is inderdaad veranderd. Intern is hetzelfde, alleen met een soort van transmissiegefluit. Extern is totaal anders, rauwer, maar tegelijk lijkt het minder luid.

Spa is donker, maar ik vond mijn weg toch makkelijk terug. Ik reed wel met default weer, dus met partly cloudy. Kan misschien nog donkerder als het volledig overtrokken is.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 14:01

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

En hier de eerste Spa at Night beelden!

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
pfff nogaltijd die voetgangers brug niet weg :p

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

dabelg schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 19:08:
pfff nogaltijd die voetgangers brug niet weg :p
Dan zouden ze ook de rest van het circuit moeten updaten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Toch doen ze vaak updates aan circuits zonder de rest te updaten, zoals de muur bij Sebring bijv.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Bij Spa is er wel wat meer veranderd dan alleen de brug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:04

Fuelke

Forza Ferrari

Road and oval racers can advance to the next license level in two official series. The Mazda Cup is just the thing for road racers: 20 lap races in the Mazda MX-5 Cup at Charlotte (road), Lime Rock, Mazda Raceway Laguna Seca, Okayama (short and long) and Summit Point Raceway (full course and Jefferson reverse).
Kan ik nog in die MX-5 gaan rondtuffen deze week ...

Gisteren stond ik op SR 2.70, vervolgens rij ik een dijk van een wedstrijd, de beste van het hele seizoen denk ik. 3 Incidents op 37 ronden, SR 2.95. Nou, dan doen we maar even een qualify er achter aan, kom ik op SR 2.99. Ik had nog even tijd dus is deed er nog een TT bij ... die leverde helaas helemaal niks op. Kom ik dus 0,01 SR te kort voor promotie. |:(

Edit >> ik ben volgens mij een aantal awards kwijt die ik dit seizoen gehaald had, namelijk Consistent Finish level 3 (zowel Road als Oval), had hier toevallig nog een screenshot van gepost ...

[ Voor 11% gewijzigd door Fuelke op 09-12-2014 19:44 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 04:00
was al mooi opgang deze week was uit de rookie classe dus eindelijk van de mx5 af. Had al mooi wat geoefend met de Cadillac CTS-VR nu 3 races gereden die gingen wel aardig en nu moet ik weer in de Mazda. En Okayama International Circuit is nog niet mijn favoriete circuit

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qg2aQRr.jpg

3 wide op Spa in het donker :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Was leuk zo even op Spa :)

Alleen jammer dat jakob me aantikte na de 3wide. Beetje onnodig na het zien van de replay. Hij wou waarschijnlijk achter me aansluiten en stuurde te snel in. Heel licht tikje op de apex en in het rond :)

Vervolgens ging ik zelf een paar ronde later de mist in bij het uitkomen van de snelle chicane na pouhon. Was te hard aan het pushen en de achterbanden waren eraan.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De pit crew veranderingen zijn een stap naar 'fully animated' pitcrews.
Dat het mannetje niet te painten is is tijdelijk.
Hier twee bugjes:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2015/pitcrew_b1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2015/pitcrew_b2.jpg
Bron: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3288766.page

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat pit mannetje heeft te gaak titanic gekeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 15:13
Vooral verwarrend dat je er niet voor moet stoppen, maar dat hij precies in het midden van je auto moet staan. |:( 8)7
(altans dat had ik met de V8 gisteren)

[ Voor 14% gewijzigd door Ithric op 10-12-2014 08:33 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hmmmmmm, dit is niet opbeurend:
quote: Brian Simpson
I haven't read this whole thread, just part of the first page.

Turning a track to night only requires an artist to do it. We don't need engineering support. Therefore we can create them as we have holes that need to be filled (an artist is free) or we simply decide we want a certain track to be night capable because we wanna.

Creating day night transitions would require an engineer to get involved, and would be a major project, one that I doubt we would even contemplate until after Direct X 11 is done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
wat had je verwacht. en als die directx uitkomt verwacht maar zoiets als 32bit naar 64bit.

met de staat van de huidige engine denk ik dat de focus daar vooral ligt op grafisch (content + skinning) en physics (bandenmodel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ze hebben vaker aangegeven dat dag/nacht transities na DX11 komt omdat ze anders het werk 2 keer moeten doen. Het was in ieder geval nu niet de moeite waard, zoiets was het.

Joep, heb je toevallig een link naar Brian's post? Ik wil hem gaan volgen. Hij schrijft meestal ook nuttige en interessantr info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
http://members.iracing.co.../100/3288559.page#8577344

Ik denk dat je de essentie van de post mist.
Zelfs NA dx11 moeten ze er nog diep over nadenken. Dat klinkt als 25 jaar! Dan ben ik bijna 80.....

[ Voor 51% gewijzigd door JoepW op 10-12-2014 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:41

BM

Moderator Spielerij
Ik lees het toch ook meer. Het is niet iets waar ze over gaan nadenken totdat DX11 geïmplementeerd is. Maar goed, engels is ook niet mijn 1e taal, denk dat daar ook wat verwarring vandaan komt.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
ik lees het zelfs als ze hebben die engineer zelfs nu nog niet in dienst maarja wie ben ik haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik heb ook nog nooit gelezen dat ze ook maar begonnen waren met day/night transitions. Alleen af en toe dat ze wat dingen geoptimaliseerd hebben (zoals de schaduwen van de bomen ofzoiets?) dat het later makkelijker maakt. Maar ze hebben toch altijd gezegd dat dx11 eerst zou komen en dat ze dan pas aan transitions zouden gaan beginnen? Ik verwacht niet dat we het nog ooit gaan zien.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
BM schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:34:
Ik lees het toch ook meer. Het is niet iets waar ze over gaan nadenken totdat DX11 geïmplementeerd is. ...
Dat haal ik er ook uit. Het wordt wel stilaan tijd dat ze aan DX11 beginnen, DX12 zou eind volgend jaar uitkomen. Misschien dat ze dan best DX11 onmiddellijk overslaan?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Het was mij altijd duidelijk dat het NA de overgang naar DX11 (of 12) zou worden opgepakt.
Het gaat mij om het woordje

Contemplate
bedenken (ww.) ; beschouwen (ww.) ; nadenken (ww.) ; overdenken (ww.) ; bespiegelen (ww.) ; peinzen (ww.) ; overpeinzen (ww.)

Klinkt in mijn gevoel als "Het is nog niet opgenomen in de roadmap, we gaan er NA DX11 diep over nadenken" en als het dan moet leiden tot acties en bouwen zijn we zo tig builds verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

ThiJor schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:17:
[...]
Dat haal ik er ook uit. Het wordt wel stilaan tijd dat ze aan DX11 beginnen, DX12 zou eind volgend jaar uitkomen. Misschien dat ze dan best DX11 onmiddellijk overslaan?
Ze zijn al een hele tijd bezig met DX11.

Het zou in mijn ogen ook een heel domme zet zijn als ze de dag/nacht transities niet gaan implementeren. Dit is niet alleen belangrijk voor endurance races, maar ook veel oval (Sprint Cup) races beginnen in de namiddag en eindigen in de avond.
JoepW schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:20:
Het was mij altijd duidelijk dat het NA de overgang naar DX11 (of 12) zou worden opgepakt.
Het gaat mij om het woordje

Contemplate
bedenken (ww.) ; beschouwen (ww.) ; nadenken (ww.) ; overdenken (ww.) ; bespiegelen (ww.) ; peinzen (ww.) ; overpeinzen (ww.)

Klinkt in mijn gevoel als "Het is nog niet opgenomen in de roadmap, we gaan er NA DX11 diep over nadenken" en als het dan moet leiden tot acties en bouwen zijn we zo tig builds verder.
Brian is volgens mij alleen een artist. Hij houdt zich voornamelijk bezig met de art in iRacing. Tony heeft vaker laten weten dat de dag/nacht transities op de planning staat.

[ Voor 39% gewijzigd door Niellie41 op 10-12-2014 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

JoepW schreef op woensdag 10 december 2014 @ 08:30:
De pit crew veranderingen zijn een stap naar 'fully animated' pitcrews.
Dat het mannetje niet te painten is is tijdelijk.
Hier twee bugjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
Bron: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3288766.page
Ik vond het in GP4 voor die tijd al zo fraai, vooral als je de pits in reed en die hele pitlane stond vol met pitcrews die op hun auto's staan te wachten. Laat maar komen iRacing!
https://www.youtube.com/watch?v=1Mnm-Us6-G4

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
iRacing Is Offline????
Edit: En weer on-line.... Huh..
Edit: Weer off-line...

[ Voor 59% gewijzigd door JoepW op 10-12-2014 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:24:
[...]

Ik vond het in GP4 voor die tijd al zo fraai, vooral als je de pits in reed en die hele pitlane stond vol met pitcrews die op hun auto's staan te wachten. Laat maar komen iRacing!
ooit de real 24u van spa gereden in GTR2 met die lichtjes die aangaan.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

We hebben op het randje gestaan van een echte 24u organisatie bij DigitalRacing, alleen ging toen een van de partners failliet. Zat al maanden voorbereiding in toen (de posters heb ik nog op zolder liggen). Hier de teaser: https://www.youtube.com/watch?v=keM4frxe6nM

Dag-nacht zit ik ook op te wachten in iRacing, dat gebruikten we altijd al voor de 2,4u van Spa in onze ZAC competities. Maar een pitlane vol animated pit crews, dat soort dingen draagt enorm bij aan de beleving en sfeer en dat mis ik nu ook wel.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-08 09:28
Het was een aparte post van Brian inderdaad, en het woordje contemplate is niet echt fijn om te horen.

Maar ik verwacht DX11, waar ze nu toch echt al een (dik) jaar aan zitten te werken in de één van de komende twee builds. Dat moet eigenlijk ook wel, de graphics in iRacing beginnen toch wel een beetje achterhaalt te raken, moet even een opknapbeurtje hebben, en als we één van de staff members moeten geloven (weet niet meer wie) ziet het er allemaal wat fijner uit met DX11.

Zodra DX11 er is, is day-night een no-brainer, zeker met de focus die we nu hebben op endurance/driver-swaps. Auto's als de Aston proto (?) en GT1, of de Corvette DP, en meer van dat soort auto's, allemaal auto's die endurance races deden/doen en de koplampjes regelmatig aan moeten zetten.

En hoe lastig kan het nou nog zijn om het toe te voegen, ik begrijp dat ontwikkeling tergend langzaam kan zijn soms voor de meest simpele dingen, maar kom op, met 30 man staff als het niet meer is mag het wel een keer wat sneller gaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Van die (ongeveer) 30 man staff is niet iedereen een programmeur hè. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien hyped iRacing nu wat minder en hebben ze geleerd van het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:29:
Misschien hyped iRacing nu wat minder en hebben ze geleerd van het verleden.
Vermoed dat dit ook wel meespeelt ja. Die gasten achter iRacing weten echt dondersgoed dat na driver swaps een day/night cycle 1 van de volgende grote dingen zal 'moeten' zijn. Ze snappen ook wel dat 6/12/24 uurs races zonder verandering van weer/licht raar is. Kan me ook niet voorstellen dat er niet een soort van planning voor klaar ligt. Dat ze pas naar de exacte implementatie nadat DX11 er is snap ik ook wel weer :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Het is pas een goede finish op Talladega of Daytona, wanneer je zijwaarts over de finish komt. :+
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11193518/iRacing%20pics/CarbCup-finish.png
Toch nog 3e geworden. De Carb Cup races in week 13 zijn nog beter dan in het normale seizoen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
BM schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:57:
[...]

Vermoed dat dit ook wel meespeelt ja. Die gasten achter iRacing weten echt dondersgoed dat na driver swaps een day/night cycle 1 van de volgende grote dingen zal 'moeten' zijn. Ze snappen ook wel dat 6/12/24 uurs races zonder verandering van weer/licht raar is. Kan me ook niet voorstellen dat er niet een soort van planning voor klaar ligt. Dat ze pas naar de exacte implementatie nadat DX11 er is snap ik ook wel weer :)
Het zou me niet verbazen als degene die DX11 aan het implementeren is straks overgaat naar het DayNight gebeuren. Maar, de tijd zal het leren. Ik ben nogsteeds benieuwd hoe het met DX11 gaat verranderen sowieso.

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavourlicious
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-06-2023
Ik denk dat die dingen al parallel aan elkaar lopen. Als je pas begint met het implementeren van day/night als dx11 klaar is verlies je super veel tijd. Lijkt me dat een deel van het team al een tijd bezig zijn met experimenteren, voorbereiden van code en optimalisatie van de art zodat, als dx11 helemaal klaar is, ze gelijk door kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Flavourlicious op 10-12-2014 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Flavourlicious schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:02:
Ik denk dat die dingen al parallel aan elkaar lopen. Als je pas begint met het implementeren van day/night als dx11 klaar is verlies je super veel tijd. Lijkt me dat een deel van het team al een tijd bezig zijn met experimenteren, voorbereiden van code en optimalisatie van de art zodat, als dx11 helemaal klaar is, ze gelijk door kunnen.
Opzich staan er nu weinig hoog geanticipeerde dingen op de to-do lijst, behalve Steam implementatie en wat tracks dan.
Maar het is bekend dat zowel Steam als de trackartists weinig met de DX11/12 implementatie te maken zouden moeten hebben.
Dus het zou best wel eens binnen 1 of 2 builds kunnen gebeuren, kan zijn dat ze wachten op het uitkomen van DX12 en de Mantle SDK (moeten binnen 1 of 2 maanden uitkomen als ik het goed heb) om in ieder geval geen planken te willen misslaan.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavourlicious
Ik denk eerlijk gezegd niet dat DX12 echt een toegevoegde waarde heeft voor iRacing. Voor gigantisch zware games met veel dynamische objecten effecten erin is het misschien goed maar voor iracing kan de tijd denk ik beter worden gebruikt om aan features te werken. Het is alsof je een auto blijft opvoeren zonder de rest aan te pakken. Je zit al op 600 pk en besluit om naar 800 pk te gaan terwijl er nog steeds standaard ophanging en banden onder zitten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flavourlicious schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:12:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat DX12 echt een toegevoegde waarde heeft voor iRacing. Voor gigantisch zware games met veel dynamische objecten effecten erin is het misschien goed maar voor iracing kan de tijd denk ik beter worden gebruikt om aan features te werken. Het is alsof je een auto blijft opvoeren zonder de rest aan te pakken. Je zit al op 600 pk en besluit om naar 800 pk te gaan terwijl er nog steeds standaard ophanging en banden onder zitten. :+
Een soort RUF RWD / AWD. Check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Flavourlicious schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:12:
Met bv DX12 en/of Mantle zou het grafische processingbudget voor de CPU & GPU omlaag kunnen en wat je overhoudt kan dan bv gebruikt worden voor de physics en bv betere 3D audio.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavourlicious
True. Ik denk dat ze een beetje een mooie mix moeten vinden wat tijd en geld investeren betreft tussen optimalisatie van de core (met dus DX11 of 12 oid) en echt nieuwe features zoals meer dynamische elementen.
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:24:
[...]

Een soort RUF RWD / AWD. Check.
Juist! :+

[ Voor 29% gewijzigd door Flavourlicious op 10-12-2014 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 07:27

derx666

mecker ende blaet

Ik meen me te herinneren dat iemand van staff eens gezegd heeft dat als de stap naar DX11 gemaakt is, het niet meer zo moeilijk is om naar een nieuwere DX versie te gaan.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 16:08
dabelg schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:44:
[...]

[video]
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:24:
[...]

Ik wordt er wel een beetje verdrietig van als ik (weer) zie dat sims van meer dan 10 jaar oud geanimeerde pitcrew en een dag/nacht cyclus hebben en dat iRacing dat nog steeds niet heeft :X

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Ja omdat ze zelf niet meer weten hoe de code juist in elkaar zit. Dx11 werd een optimalisatie van heel de code

Maar dat day/night na dx11 komt en dx11 na collision zeide ze al in 2012 :) http://www.iracing.com/a-...life-of-a-cat-herder-xvi/

[ Voor 38% gewijzigd door dabelg op 10-12-2014 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
Ja hoor eindelijk!
Ik mocht vandaag een nieuwe videokaart gaan halen bij de pc winkel
H'm 290X.. Of weer eens een nvidia?
Dilemma

Deze keer dan toch maar een keer wat anders, stroom verbruik gaf de doorslag
Gtx970
Straks op het gemak inbouwen en dan kom ik jullie weer pesten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Welkom terug :)

Heeft er iemand een beetje ervaring in de Radical en zin om me te helpen oefenen voor de Targa Virginia vanavond? Heb nog geen rondje gedaan en ik word zondag verwacht 3 uur te overleven :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
derx666 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:49:
Ik meen me te herinneren dat iemand van staff eens gezegd heeft dat als de stap naar DX11 gemaakt is, het niet meer zo moeilijk is om naar een nieuwere DX versie te gaan.
Aangezien ze afaik (vrijwel) gelijk met DX11 ook met een OpenGL versie willen komen (voor een native Linux, Mac versie) kan ik me voorstellen dat ze de engine idd wat modulairder gaan opzetten. Desalnietemin zal het altijd wel veel werk blijven :)

@Jubby, welkom terug

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jubby, welkom back!
NickThissen schreef op woensdag 10 december 2014 @ 19:20:
Welkom terug :)

Heeft er iemand een beetje ervaring in de Radical en zin om me te helpen oefenen voor de Targa Virginia vanavond? Heb nog geen rondje gedaan en ik word zondag verwacht 3 uur te overleven :p
Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Wanneer je zin hebt...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Iets na 1/2 9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ok.. heb al paar rondjes gedaan, vooral de curbs zijn dodelijk...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
haha me lucky wel kicke tegen 320km/u

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bUdD7CUOfWHdwEKPSzcfMrZV/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dabelg schreef op woensdag 10 december 2014 @ 21:22:
haha me lucky wel kicke tegen 320km/u
Was jij Kez of Carl? ;)

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Omdat het week 13 7 is, weer eens oval geprobeerd voor de gein, ging best lekker met de street stock.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
dabelg schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:44:
[...]

[video]
Heerlijke sim was dat zeg.

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik vond GTR en GTR2 wel leuk (zelfs nog online gedaan met een paar mensen van hier) maar had toch altijd het gevoel dat de auto's op rails reden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:42

Hoogie2004

Whohooooo

Dat gevoel geld bij iRacing ook wel een beetje, aangezien de auto's bijna niet te vangen zijn, is het gewoon een ontsporing als je over de limiet gaat :+

Maar ik moet gewoon meer oefenen :P

My iRacing profile | Strava

Verwijderd

GTR vond ik super leuk, GTR2 was de reden dat ik weer een tijdje stopte met regelmatig racen, daar vond ik helemaal niks aan (arcade gevoel).

• keppo
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik heb de post doorgelezen maar ik heb nog wel een vraagje over wat nu een redelijke hardware setup is om te doen. De specs op de site zijn op zich best laag maar dat lijken mij wel minimale vereisten. http://www.iracing.com/membership/system-requirements/

Ik heb nog geen stuurtje maar ik zat al vast een beetje te kijken of mijn hardware geschikt is en dat is op het randje. Wat kan ik verwachten?

In de tips sectie staat wel een stukje over grafische instelling maar die bevind zich op de iracing site en daar kan je niet bij zonder account.

• NickThissen
Je kan best wel laag qua settings gaan en nog steeds 'redelijke' performance halen. Of 'redelijk' goed genoeg is zul je zelf moeten ervaren denk ik. Volgens mij zijn er nog steeds gratis accounts te krijgen (op http://www.iracing.com/nurburgring1000/ staat de aanbieding nog, staat dat hij al verlopen is maar als ik er op klik kan ik gewoon voor $0 een account maken), dus gewoon even proberen zou ik zeggen.

Het probleem is dat je met lage fps eigenlijk niet zo goed kan racen, je moet toch wel minimaal 50-60 fps hebben om een beetje vloeiend genoeg beeld te krijgen zou ik zeggen, maar ik hoor ook wel eens dat mensen met 20 fps rijden (maar ik vraag me toch echt af hoe...)

Mijn iRacing profiel

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Anders heb werkt deze code ook:
You can try iRacing.com now 3 month for free by using the promotial code PR-NURBURGRINGEXPO at www.iracing.com/membership. This offer expires on January 1st 2015

• NickThissen
Dat is dezelfde, als je op de site die ik linkte door klikt activeert hij gewoon die code. Vreemd dat daar een andere expiration date staat (10/15/2014).

Ohnee sorry, die van mij is PR-NURBURGRING1000, niet EXPO. Maar hij lijkt wel nog te werken :p

[ Voor 25% gewijzigd door NickThissen op 11-12-2014 11:58 ]

Mijn iRacing profiel

• gtrNL
Voor de mensen met AMD kaarten, ik lees goede dingen over iRacing en de nieuwe Omega drivers.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3288889.page

Sommige mensen hebben er echt 50-60 fps bij gekregen :o

Vanavond even proberen.

iRacing Profiel

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ik heb het van de week geïnstalleerd, maar heb nog steeds 84 fps. :/
Omdat ik het aantal FPS op 84 heb gelocked. :+

Bij andere games merkte ik wel veel vooruitgang!

• Red Baron
  • Laatst online: 20:19
Ik vind het wel jammer dat je in dat topic weinig onderbouwde reacties ziet met benchmarks o.i.d.
Alleen naar die FPS meter loeren tijdens het rijden zelf vind ik nou niet de meest betrouwbare meting.
Maargoed, misschien moet ik het maar weer eens proberen dan.

De laatste driver versies vond ik overigens nogal brak voor triples; ontbrekende Hydravision, gebrekkige functioneren van het switchen tussen Eyefinity en normale desktop mode etc.
Ik hoop dat dat met deze release wel beter is.

Daarbij kwam ook nog eens dat Photoshop non-stop crashte op de amd drivers waardoor ik een hoop oudere versies ben wezen proberen om dat te verhelpen en ik op dit moment 13.12 gebruik.
Achteraf bleek dat overigens aan Photoshop zelf te liggen, dat niet overweg kan met verschillende grafische kaarten (M'n TV is via de integrated graphics van Intel aangesloten).
Dus telkens als ik wat in Photoshop wil doen moet ik m'n TV disablen in windows |:(

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• Arfman

Arfman

Drome!

Met name de framepacing schijnt in die Omega drivers beter te zijn. Dwz. dat je niet perse hogere framerates zult zien maar dat het wel soepeler aanvoelt. Binnenkort maar eens proberen.

• dabelg
Is framespacing al werkende voor dx9 was niet tijdens release enkel dx10 en dx11

als je veel RAM hebt heb ik wel leuke tool voor iracing :p

hiermee kan je complete folders in je RAM laden.

quote:

Download this little tool called CacheFolder 1.0.1 by Techie007 from the overclock.net forum Techie007 is a great guy, he also created a fine tool to investigate the 840 EVO bug.

Click "Yes" to "Install a "Cache Folder to RAM" context menu item for folders in Windows Explorer".

link : http://s000.tinyupload.co...e_id=00810776498330450852

ik doe dit met paints folder en alles onder Program files(x86)\iracing

[ Voor 81% gewijzigd door dabelg op 11-12-2014 14:43 ]

• Red Baron
Performance winst met een SSD was al minimaal geloof ik, wat gaat er sneller volgens jou als je het op een ramdisk zet?
Overigens vind ik 7gb geheugen voor paints opofferen ook een beetje zonde :P

• dabelg
voordeel is dat als ik paints op RAM zet ik geen microstutter heb met crossfire. haal ook niet echt meer frames , dacht deel maar voor de painters is het ook handig :p

trouwens heb met SSD 510mb/s read met dit 7800MB/s read :p

[ Voor 15% gewijzigd door dabelg op 11-12-2014 15:00 ]

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
gtrNL schreef op donderdag 11 december 2014 @ 13:15:
Voor de mensen met AMD kaarten, ik lees goede dingen over iRacing en de nieuwe Omega drivers.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3288889.page

Sommige mensen hebben er echt 50-60 fps bij gekregen :o

Vanavond even proberen.
Ik heb de drivers gisteren geinstalleerd en heb weer een hel van een toer gehad. Na het installeren (en na een algehele deinstall en cleansweep ;) ) kreeg ik mijn middelste scherm in Eyefinity in zwart/wit!
Nou alles nog een keer gedaan en het werkte wel.
Ik merk wel enige verbetering, maar absoluut geen 40-50 fps. Meer iets van ca. 5-10 FPS ;)

• Red Baron
Heb je ook grafiekjes erbij? :P

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nee :N
En die komen er ook nie. B-)

• -PassY-
Die Ford GT GT3 is stiekem best leuk. En eindelijk een auto met ABS/TC die ik een beetje aanvoel :) Al remt de GT denk ik nog beter als de MP4. Maar dat kan ook schijn zijn :)

Moet alleen nog de BMW rijden deze week. Maar daar verwacht ik niet veel van :) De Ruf Track was/is al gevoelloos, de Mp4 was/is soms een kruitje-roer-me-niet. En de BMW is niet veel veranderd.

En vandaag maar weer eens de MX5 uit de garage gehaald. Blijft echt een lekker bakkie, al zijn sommige mensen nog niet toe aan de rookie klasse :p

Vanavond of morgen iets met veel downforce maar rijden, en week 7/13 zit wat mij betreft op :+

/drivers: Dont fix it if it works :) Loop zelf al 3 versies achter met de nvidia drivers, maar ik heb nog geen reden om te updaten, alles werkt prima (nog) :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• gtrNL
JoepW schreef op donderdag 11 december 2014 @ 17:08:
[...]

Ik heb de drivers gisteren geinstalleerd en heb weer een hel van een toer gehad. Na het installeren (en na een algehele deinstall en cleansweep ;) ) kreeg ik mijn middelste scherm in Eyefinity in zwart/wit!
Nou alles nog een keer gedaan en het werkte wel.
Ik merk wel enige verbetering, maar absoluut geen 40-50 fps. Meer iets van ca. 5-10 FPS ;)
Tut tut tut Joep. Nooit AMD drivers verwijderen. Nieuwe downloaden en direct installeren. Werkt bij mij altijd prima, inclusief behoud sneltoetsen en eyefinity settings. En is dacht ik ook wat AMD recommend.

Net even wat lopen testen, op mijn triples duwt de 7970 op best hoge settings en 2048 skins zonder compressie toch al snel 10-15 fps meer er uit. Kan nu Spa in de McL bijna volledig op locked 150 rijden, valt er heel soms even onder naar 130/140. Ook (micro)stutter lijkt minder geworden, voelt nog iets vloeiender aan allemaal.

Ik ben happy. :)

iRacing Profiel

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Jongens, ligt het nou aan mij?
From: Fuelke
Received: 12/10/2014 2:59 PM
To: iRacing Support; iRacing.com Support; Support
Subject: Awards earned in 2014 Season 4 have disappeared
Hello,

Perhaps somebody else also mentioned this, but it seems that some of the awards I earned during last season have disappeared or have been set back to old values after the last update.

I took a screenshot after I've gotten both "Consistent Finish Level 3 awards" but now they've been reset to 3/10 and 7/10 ...

Could someone take a look into this?
Met screenshot dat ik hier nog had geplaatst na het behalen

Reply van support:
This may have already been corrected. When I look at your Certificates, for the Consistent Finish Level 3 - Oval you are at 7/10.
Do you see this correctly now or still not right?
Heeft ie wel gelezen wat ik schreef :P

• Red Baron
Dat doen ze nooit.
Ooit eens aangekaart dat ze voor de Pro Series na jaren nog steeds een plaatje van de V8 gebruikten ipv de FW31.
Met de directe link naar het plaatje mee gestuurd.

Vervolgens krijg je een reply (net na update) "het zou nu weer moeten werken".
Even op het linkje klikken is dan ook weer te veel werk o.i.d. aangezien het tot op de dag van vandaag nog steeds de V8 is.

Zojuist dan maar even de drivers geupdate. Uiteraard gaat het niet super omdat hydravision er weer niet in zat :? maar die nog weten te installeren vanuit de 14.4 mobility drivers.

Enfin de resultaten, ja het is ietsje beter, met name bij de pieken lijkt het iets hoger te zijn.
Maar gemiddeld is de winst vrij magertjes en zeker niet schokkend; zo'n 4 fps

De eerste run met 13.12 en de tweede met 14.12
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4903492/iracing/forum/amd-benchmark-13.12-vs-14.12.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Red Baron op 11-12-2014 23:55 . Reden: Grafiekje AMD 13.12 -> 14.12 verschil ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Ik begin een junkie te worden. Nieuwe auto? Moet een paint maken!
En ik begin nu ook zo te schilderen, met m'n psychedelische Ford.

Afbeeldingslocatie: http://www.tradingpaints.com/showroom/pictures/18302/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tradingpaints.com/showroom/pictures/18302/2.jpg

Voor de mensen die ook willen 'gebruiken' :P : http://www.tradingpaints....--Ford-Performance-Racing

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

"Mooi" gtrNL :P

Iemand nog belang bij een CSWv2 code? Heb er 1 gekregen toen ik tijdens de Black Friday deal de rims kocht en mijn v2 staat al in bestelling, dus als iemand hier er belangstelling voor heeft ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
keppo schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:27:
Ik heb de post doorgelezen maar ik heb nog wel een vraagje over wat nu een redelijke hardware setup is om te doen. De specs op de site zijn op zich best laag maar dat lijken mij wel minimale vereisten. http://www.iracing.com/membership/system-requirements/

Ik heb nog geen stuurtje maar ik zat al vast een beetje te kijken of mijn hardware geschikt is en dat is op het randje. Wat kan ik verwachten?

In de tips sectie staat wel een stukje over grafische instelling maar die bevind zich op de iracing site en daar kan je niet bij zonder account.
Hoi Keppo,

Misschien handig als je je setup even doorgeeft. Misschien heeft iemand wel wat vergelijkbaars.

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 jaar geraced op een MacBook Pro DuoCore (3,06ghz) met een 512MB 9600m grafische kaart.

Dat werkte toen (tot maart 2012 gebruikt) stabiel met gelimiteerde fps op 84 om de grafische kaart koel te houden.

Ja grafische instellingen waren zeker niet full eye candy, maar daar hecht ik ook geen waarde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Nu online
Liever fps dan eyecandy. Ik heb best een goede grafische kaart (GTX970) maar ik rijd met de volgende settings:

- Alle shadows uit (kost veel performance)
- Pixel shaders uit (dan heb je geen dirt buildup op de voorruit)
- Cockpit mirrors uit (kan ik toch niet zien en kost veel performance)

Het resultaat is dat ik 400-500 fps heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavourlicious
Heb je ook een scherm die zo'n hoge framerate kan weergeven dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
400-500 is misschien wat overdreven maar je hebt echt geen 400 Hz scherm nodig om het verschil tussen 60 en 400 fps te zien hoor. Ik heb een standaard 60 Hz scherm en ik zie duidelijk verschil tussen 100 en 200 fps.

[ Voor 25% gewijzigd door NickThissen op 12-12-2014 18:22 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Nadeel vind ik is dat de kosten erg snel omhoog gaan met meer Hz. Athans, dat was toen ik aan het kijken was om van 1 naar 3 te gaan. Geen idee of een 120 of 144hz scherm nu ook zoveel meer kosten.

Persoonlijk heb ik geen problemen met 60Hz. Dus om de kosten niet op te laten lopen voor 60Hz gegaan. Merk het af en toe wel als het in ene van veel naar weinig fps gaat vanwege tearing, of andersom. Maar zolang alles lekker soepel werkt, en de tearing valt echt reuze mee, geen probleem :)

Vaak merk ik erg helemaal niks van en moet ik goed kijken omdat het heel lichtjes is. Maar ja, tijdens het racen let ik op andere dingen :D

Ik heb nu een gforce 780 3G. Heb vrijwel alles aanstaan behalve dat de schaduw nog gefilterd word dacht ik. Loopt lekker soepel op 150fps+. Behalve op COTA en Spa soms. dan wil het wel eens zakken naar 90fps.

Daarvoor met een gforce660 gedraaid. En dit werkte ook perfect met 3 schermen. Wel veel eye-candy uitgezet om maar boven de 120fps te blijven, maar prima kaartje, en zeker niet duur tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik geloof echt wel dat je met 120 Hz beter beeld hebt, ik wilde alleen zeggen dat ook nog steeds nuttig is om op een normaal scherm meer fps te willen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Nu online
Meer fps is beter. Omdat je videokaart meer frames uitpoept heb je gemiddeld vaker een verser beeld op de monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Mocht er iemand nog zin hebben in een herhaling van dinsdag - Racespot TV start over 20 min een race op spa night met GT3 (om broadcast daar te testen), zit al lekker vol. Zal wel behoorlijk mis gaan, maar ach :p

Nou ging aardig goed totdat ik spinde voor pouhon, beetje schade gepakt en te hard gepushed om terug te komen in het gevecht en gespind boven op eau rouge... McLaren voelt wel lekker en heeft ook de snelheid terug, misschien wel iets te snel nu.

[ Voor 36% gewijzigd door NickThissen op 12-12-2014 21:47 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Zag hem 2 min voor start race in de hosted lijst staan. Toch even meedoen.
Ging wel aardig, maar halverwege iets te optimistisch Blanchimont in en overstuur de muur in. Einde oefening.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Jup, niveau van rijders was niet al te top daar. Zelf geen Q-tijd kunnen neerzetten omdat ik telkens gehinderd werd. Op P35 begonnen, kunnen klimmen tot P20 of zoiets zonder zot te doen. Uiteindelijk gecrashed omdat iemand rondgegaan was in de Source en net voor mij terug de baan op kwam. Typische mengeling van een W13/GT3 race :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 14:01

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

FPS en HZ is alles. overal zo min mogelijk lag.

zo smooth kijk en luister naar deze MoE Spa LAP

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hier een rondje op Spa in het donker met de F1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ja zo kan ik het ook, monitor brightness omhoog gooien, rondje rijden, brightness omlaag en dan replay laten zien :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ow, dat is ook nog mogelijk ja.....
Sim and web updates.

CET
Monday 2014-12-15 1600 Service Unavailable
Monday 2014-12-15 1800 Service Restored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Bridgestone gebruikt lichtgevende verf op hun banden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Nu online
Druk aan het oefenen voor Targa Virginia, het wordt een spannende race :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
BruceLee schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 22:05:
FPS en HZ is alles. overal zo min mogelijk lag.

zo smooth kijk en luister naar deze MoE Spa LAP
[video]
Jammer dat youtube maar tot 60FPS gaat ;w

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Die video lijkt niet eens 60 fps??? :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
ThiJor schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 23:49:
[...]

Jammer dat youtube maar tot 60FPS gaat ;w
En deze specifieke video zelfs in 24fps is, en de opname duidelijk in 30, zoals in beeld staat. Video ontgaat mij ook even.

Moet zeggen dat ik het verschil tussen 60 en 120+ fps op mijn 60hz schermen toch duidelijk kan merken, maar meer dan 150 fps vindt ik dan weer zonde van de mooie graphics.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Spa night is een goed voorbeeld voor mij. Eerste helft 200fps, maar na pouhon nog maar 100 en het verschil is echt heel duidelijk.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Lol this zoals gelink zegt zit serieuze bug in shadows als ik op Spa shadows af zet heb ik constant 250 fps met triples met shadows zakt hij in Brussels naar 75 fps goed geprogrammeerd iracing. Race dus nu ook zonder shadows

Trouwens off-topic wat is de levensduur van een ssd ? Mijn intel 520 heeft nog maar 150mb/s write snelheid :( intel toolbox zegt nogwel healthy

[ Voor 24% gewijzigd door dabelg op 13-12-2014 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Zo, ik hoef niet meer te rijden in week 7 ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5tL9B6CeAVzo7794KC6IvQ8M/full.jpg

Summit Point blijft wel een leuk baantje, vond het zelfs leuk in een MX-5. Als ik me niet vergis hebben we er met GoT al eens een race op gehouden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 15:13
JoepW schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 22:05:
Hier een rondje op Spa in het donker met de F1!
[video]
Dit deed ik dus Dinsdag, maar dan met de BMW.
Ik zag bijna niks, tot ik de optie Headlights (weer) aanzette. 8)7

iRacing Profiel

Pagina: 1 2 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.