"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Tot een jaar of 5 geleden had je GT1, GT2, GT3 en GTC (Porsche Supercup)Wes46 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 20:05:
Heeft iemand een link of een uitleg over het verschil tussen GT, GTC, GT3 auto's?
GT1 en GT2 reden in verschillende raceseries(FiaGT, Le Mans, ELMS, ALMS) als multiclass samen en waren echte raceauto's met carbon onderdelen met fabrieksteams en gericht op professionele coureurs. GT1 was de snelle klasse en de GT2 de langzamere klasse.
GT3 reden eigen kampioenschappen en de auto's leken veel meer op de straatauto's en waren bedoeld voor amateurs.
In de loop van de tijd gingen steeds meer fabrikanten GT3's maken en kwamen ze qua snelheid steeds dichter bij de GT2's voor een fractie van het geld dat een GT2 kost. Semiprofessionele teams kozen dus massaal voor GT3 ipv GT2. GT1 verdween hiermee ook compleet.
In Le Mans (en gerelateerde kampioenschappen als ELMS, ALMS en WEC) kozen ze voor de GT2 als GT klasse en noemde dit inmiddels GTE, onderverdeeld in een Pro en Am(ateur) klasse.
GT Kampioenschappen zoals bv het FiaGT (inmiddels bekend als Blancpain series) kozen voor de GT3 auto's.
Inmiddels zijn de GT3 auto's sneller dan de GTE auto's en rijden ze op Spa net zo snel als de GT1 auto's dat in hun laatste jaar deden.
GTC is niets anders dan de Porsche Supercup zoals die in het bijprogramma van de Formule 1 rijdt. Een veld vol met dezelfde auto's die op een gegeven moment ook langere races zijn gaan rijden omdat ze in een aparte klasse (GTC) in het ALMS mee mochten rijden.
Maar hoe ziet dit er dan in iRacing uit?
GT1 = Corvette en er is een GT1 Aston Martin aangekondigd
GT2 = Ford GT en er is een BMW M3 aangekondigd
GT3 = Ruf Track, Ford GT GT3, Mclaren, BMW Z4 en er is een GT3 Aston Martin aangekondigd
GTC = Ruf C-spec
hebben we elkaar bijna 2x geraakt denk ikBobvK schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:25:
[...]
Contact had ik idd met Kevin achter het stuur. Sorry! Gelukkig viel de schade mee bij beide teams. Het moment is zelfs live op de stream te zien vanaf 2.27.10.![]()
Was ook niet zo'n heel slim idee om 2 Ruf's tegelijk in te halen
Weet nog niet of ik er vanavond bij ben. Probeer de 19:45 WSCS race mee te doen, en dan ben ik iets voor 21:00 klaar en start ik wel achteraan. Heb ik meer oefening nodig, dan ga ik de 21:45 race doen
Gister ochtend al wat meer rondjes gereden, en het lukte al om redelijk stabile 2:05 te rijden
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Ik heb een video gekeken van een world challenge race, daar brabbelen ze tussen de commercials door ook over GT autos, maar ik neem aan dat (in iRacing) de Cadillac en Kia niet in het GT rijtje passen. Geldt daar ook een klasse voor als GT4 of iets dergelijks of slaat de term GT bij deze autos gewoon nergens op?
De Cadillac in iRacing zit dicht tegen de GT3 aan, maar is toch net iets langzamer. Het is immers geen GT3 maar een auto uit de World Challenge Series. Inmiddels rijden ze in de World Challenge Series ook met GT3 auto's en is er een nieuwe Cadillac welke wel volgens GT3 regels gebouwd is. Maar deze zit niet in iRacing.Martinoes schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:42:
[...]
Ik heb een video gekeken van een world challenge race, daar brabbelen ze tussen de commercials door ook over GT autos, maar ik neem aan dat (in iRacing) de Cadillac en Kia niet in het GT rijtje passen. Geldt daar ook een klasse voor als GT4 of iets dergelijks of slaat de term GT bij deze autos gewoon nergens op?
De World Challenge Series is een multiclass serie met GT's en toerwagens, de Kia die we in iRacing hebben rijdt binnen deze serie in een toerwagen klasse. In iRacing rijden deze 2 auto's dan ook samen in de Global Challenge, wat niets minder is dan de iRacing variant van de World Challenge Series.
Edit: ik zie dat de Kia in de World Challenge Series ingedeeld is in de GTS, in dezelfde klasse als GT4 auto's dus. GT4 zijn auto's die nog dichter bij de straatauto's staan.
[ Voor 7% gewijzigd door Richard117 op 16-02-2015 14:41 ]
Bovendien is het indienen van een protest volgens de juiste template al een gedoe op zich. Om dat dan ook nog te doen terwijl je aan het rijden bent, kan alleen maar meer problemen opleveren.
Ik zou sowieso altijd aanraden om minstens 1 spotter te hebben terwijl dat je aan het rijden bent in een team evenement. Niet alleen kan hij/zij helpen met het aanleveren van info over andere auto's, situaties op het circuit, aanpassen van instellingen voor de pitstop etc, maar kan er ook snel overgenomen worden als je zelf problemen hebt met je verbinding, als je een persoonlijk noodgeval hebt in het dagelijks leven en andere zaken.
Verwijderd
MC racing is gewoon erg hectisch en er zal altijd wel WAT te zeuren zijn over andere classes. Hoort er een beetje bij imo
Geef mij maar een veld van 20 auto in de WSCS dan 20 Rufs in de Ruf cup
EHJ zaterdag met 36 GT3 auto's was het best goed te doen hoor!dabelg schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:27:
geef mij maar 20 drivers met respect dan 20 gt3 drivers. en tja dit is laatste woord dat ik er over vuil maak !!
Je bent me idd voor. Werd over het algemeen keurig gereden op een paar incidenten na en een of andere oen die spinde en vervolgens Rudy van de baan knalde.themac1983 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:32:
[...]
EHJ zaterdag met 36 GT3 auto's was het best goed te doen hoor!
Dit was de 'oogst' van de hele 3 uur:
!black 96 - L9T4: Avoidable contact
!black 74 - L43T10: Avoidable contact
!black 33 30 - L47T1: Unsafe rejoin
No further act.: L48T1 - Race incident
!black 66 10 - L57T1: Avoidable contact
!black 66 10 - L57T1: Incorrect penalty serving (ze hadden getankt)
Dus eigenlijk maar 4 echte 'penalty' incidenten.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ZzlRvqLMK68]
Vergeet je niet in te schrijven morgen voor onze seizoens finale
Wil je protesten prima, maar dan wel onderbouwen en even goed nalopen zelf.
Sommige dingen kan je wel protesten maar heeft geen zin, weet niet of het er al is dat je ook kan melden dat je iets gemerkt hebt. (Iemand waar zijn wiel scheefstaat of crabbed over de baan etc.)
ik probeer het te verdringen, maar ja koekje van Eigen deeg hé...
[ Voor 20% gewijzigd door Ithric op 16-02-2015 16:00 ]
meh, zo snel blokkerende wielen op de skippy. Of ligt dat aan mij?NickThissen schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:55:
[afbeelding]
[video]
Vergeet je niet in te schrijven morgen voor onze seizoens finaleAls je nog geen teammate hebt dan is vandaag een ideaal moment om dat te regelen

All-Round nerd | iRacing Profiel
Valt mee, als je goed remt.w4rguy schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:59:
[...]
meh, zo snel blokkerende wielen op de skippy. Of ligt dat aan mij?
Ben ik lastig als ik zou voorstellen om overigens een korte layout van silverstone te pakken? Heb gemerkt dat op lange banen met de wat tragere auto's dat het veld vaak uiteen valt en dat de rest van de race niet zo boeiend meer is.JoepW schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:45:
Na een inspannend weekendje maar weer over tot de orde van de Monday
Leuke combo vanavond!
GoT | Monday Tournament 15S1-W10 16-02-15
Car(s) Track(s)
[afbeelding]
SCCA Spec Racer Ford Fuel 100 % (+/- 26,5 L) Extra weight 0 Kg Basic content Yes
[afbeelding]
Silverstone Circuit - International Day or Night Day Pit stalls 54 Basic content No
Program (CET)
Heat 1 Free practice / Warm-up 20:00 - 21:00 (60 min.) Qualification 21:00 - 21:15 (15 min.) Race 21:15 - 21:35 (20 min.) Start Standing MC Grid NVT Grid order Qualification Cautions Lokaal Restart - Fast Repairs 1 Disqual. Inc's -
Heat 2 Free practice / Warm-up 21:45 - 21:55 (10 min.) Qualification Based on Heat 1 Race 21:55 - 22:25 (30 min.) Start Standing MC Grid NVT Grid order Top 10 Inverted (Previous race/heat) Cautions Lokaal Restart - Fast Repairs 1 Disqual. Inc's -
Weather
Temperature Humidity Fog Wind speed Wind direction Sky Realistic Realistic Realistic Realistic Realistic Realistic
Het is gelukkig een dubbele race dus dat zal natuurlijk al wel schelen.
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Nick.NickThissen schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:55:
[afbeelding]
[video]
Vergeet je niet in te schrijven morgen voor onze seizoens finaleAls je nog geen teammate hebt dan is vandaag een ideaal moment om dat te regelen
Team Skip this race? Geen idee wanneer we het er over hadden, maar dat het morgen al inschrijven is
Leuke video! Ik kan er helaas niet bij zijn 8 maart. Volgende keer weer.NickThissen schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:55:
[afbeelding]
[video]
Bij deze: wie met een iRating tussen de 2750-3500 wil samen met mij de Skip Endurance final rijden?NickThissen schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:55:
[afbeelding]
[video]
Hele race 2de gereden helaas door een klein foutje op het laatst 4de geworden.
Ziet er niet goed uit dat beeld.SkullboyNL schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:18:
Mijn videokaart dacht net de eerste 2 rondes gingen wel heel makkelijk laat ik het is wat moeilijker maken. Dus heeft hij een gedeelte wat links op het scherm hoort verplaatst naar rechts.
[afbeelding]
Hele race 2de gereden helaas door een klein foutje op het laatst 4de geworden.
Maar nette plek 4de!
Verwijderd
Namen noemen kan ik altijd, dat is het punt niet ... het gebrek aan respect op foums allerlei vind ik van die aard dat ik als organisatie aan sancties zou beginnen denkenthemac1983 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:16:
Wie zit hier te zeiken over incidenten/RC dan btw? volgens mij geven de meeste gewoon aan hoe hun ervaring was. En jah, soms kan iets eigenlijk NET NIET, maar is het ook geen protest waard.
MC racing is gewoon erg hectisch en er zal altijd wel WAT te zeuren zijn over andere classes. Hoort er een beetje bij imo
Dat is ook de andere kant van de medaille wanneer een organisatie / league steeds professioneler wordt. Niet alleen de organisatie zelf maar ook de deelnemers nemen het steeds serieuzer. Teams en rijders spenderen een hoop tijd en geld in dit kampioenschap. Als het dan even niet gaat zoals ze hadden gehoopt dan kan dat soms voor frustraties zorgen.Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:34:
[...]
Namen noemen kan ik altijd, dat is het punt niet ... het gebrek aan respect op foums allerlei vind ik van die aard dat ik als organisatie aan sancties zou beginnen denken. Er zijn er nog altijd die dit in hun vrije tijd organiseren, en andere die hun vrijetijd bijkomend er in stoppen dit te faciliteren ... als ik dan zaken begin te lezen waar ze 0,0 verstand van hebben, laat staan zelf de moeit hebben gedaan het zelf te bekijken dan vrees ik dat ik gewoon mijn mening ongezouten kan geven ook daar op
.... ... ik vind het een beetje erg dat NEO als dusdanig constant onder vuur ligt door mensen die gvdm het verstand hebben van een fking kikker en niet eens MC kunnen rijden... kan ik dit => neen, dus ik probeer het te ontwijken
... leer ik er van => JA en dat zou iedereen best doen maar begin dan niet meteen even je gal the spuwen in forums over welles nietes ... als je respect hebt dan doe je dit met de organisatie rechtstreeks lijkt mij en anders blijf je gewoon weg zou ik zeggen (btw dat was mijn laatste post hiervoor
)
het was mss een foutje van ons beiden maar mijn spotter deed het ook niet dus had geen info en om dan maar met 1 scherm te rijden was het niet altijd even simpelBobvK schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:25:
[...]
Contact had ik idd met Kevin achter het stuur. Sorry! Gelukkig viel de schade mee bij beide teams. Het moment is zelfs live op de stream te zien vanaf 2.27.10.![]()
Was ook niet zo'n heel slim idee om 2 Ruf's tegelijk in te halen
Ik wil graag de GoT - 3 Hour Skippy gaan rijden. Alleen is 3 uur achter elkaar wel aardig lang. Ik zoek iemand die graag samen met mij de skippy uit wil gaan rijden. Omdat ik nog niet heel lang race ben ik ook niet van plan om in de top te gaan rijden maar ga ik er voor om de race uit te rijden zonder al te veel staf punten en ongeluk(jes).
Dus als iemand zich aangesproken voelt stuur een dmetje.
Verwijderd
die frustratie mag je hebben als team, dat is je recht zelfs ! maar dan kan dat wel met het nodige respect voor racers en organisatie behandeld worden ook, en niet met wat ik vandaag op allerlei fora lees waar ik vrij gefrustreerd van wordtalarma2nd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:14:
[...]
Dat is ook de andere kant van de medaille wanneer een organisatie / league steeds professioneler wordt. Niet alleen de organisatie zelf maar ook de deelnemers nemen het steeds serieuzer. Teams en rijders spenderen een hoop tijd en geld in dit kampioenschap. Als het dan even niet gaat zoals ze hadden gehoopt dan kan dat soms voor frustraties zorgen.
Verwijderd
edit : ik ben net iets te oud om met kinderen in dialoog te gaan over een inc als het toch nooit hun fout was
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 17:52 ]
Verwijderd
Slechts een uurtje kunnen rijden (mazda mx 5 op Lime Rock). Lukt me totaal niet om zelfs drie rondjes na elkaar te rijden. Snelste rondje was 1:04. Nog heel veel werk aan de winkel dus, maar daar doen we het voor.
Iemand nog tips voor beginners(bv bepaalde wagen in combinatie met circuit)? (al online wat tutorials gelezen en de videos van de driving school bekeken uiteraard)
Kwa tips ligt eraan waar je de auto verliest... Bij het remmen? Insturen? Bocht uit?
Dan is het toch niet raar dat je als organisatie verwacht dat de deelnemers zich ook professioneler/meer volwassen gedraagt? Op het iRacing forum wordt nu alleen maar met het vingertje naar elkaar gewezen. Zeer professioneel.alarma2nd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:14:
[...]
Dat is ook de andere kant van de medaille wanneer een organisatie / league steeds professioneler wordt. Niet alleen de organisatie zelf maar ook de deelnemers nemen het steeds serieuzer. Teams en rijders spenderen een hoop tijd en geld in dit kampioenschap. Als het dan even niet gaat zoals ze hadden gehoopt dan kan dat soms voor frustraties zorgen.
Ik kan bij de GES goed merken dat we door zeer serieus met alle rijders / teams om te gaan echt een steeds mooiere competitie zien op de baan.Niellie41 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:23:
[...]
Dan is het toch niet raar dat je als organisatie verwacht dat men zich ook professioneler/meer volwassen gedraagt? Op het iRacing forum wordt nu alleen maar met het vingertje naar elkaar gewezen. Zeer professioneel.
In het begin gaf dat wat lawaai en weerstand, zeker toen we in de eerste race een fout hadden in ons marshall doc.
En als we een keer vreemde of respectloze reacties krijgen blazen we eerst even bij elkaar binnen de organisatie af en reageren dan gewoon weer profi naar de deelnemers.
Ja dit doen wij ook gewoon.JoepW schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:37:
[...]
Ik kan bij de GES goed merken dat we door zeer serieus met alle rijders / teams om te gaan echt een steeds mooiere competitie zien op de baan.
In het begin gaf dat wat lawaai en weerstand, zeker toen we in de eerste race een fout hadden in ons marshall doc.
En als we een keer vreemde of respectloze reacties krijgen blazen we eerst even bij elkaar binnen de organisatie af en reageren dan gewoon weer profi naar de deelnemers.
Ik snap ook niet waarom mensen zo zitten te zeuren over verkeer. Zelf vond ik dit een heel gave race, ook om te zien. De eerste paar uur was hectisch, maar de tweede helft van de race was zeer clean en als race control hebben we bijna niets hoeven doen.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
ik zou helemaal knetter worden als ik zo'n spotter zou hebben
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
en al 6 cspecs ingeschreven ... gaat leuk worden
Wat ik ook tof vond is dat er heel wat GTC en langzamere GT rijders waren die op het rechte stuk even op hun rem tikte om te laten weten dat ze je er voorbij gingen laten. Dat was echt super.
Vond het met de GT ook niet zo'n probleem om de GTC's in te halen. Mijn vaste punten waren T1 na een goede exit uit de laatste bocht, T4, door een betere exit uit T3. T6 t/m T8 (dat laatste ging helemaal perfect door een wijde lijn in T6/T7 te nemen, en hierdoor hard binnendoor te knallen richting T8). Daarna was het afwachten of je ruimte kreeg in T10, anders moest je wachten of je kon uitremmen richting T12, anders even wachten en een goede exit uit T12 en dan uitremmen in T1.
Beetje jammer dat er zoveel teams waren die echt veel inc's hadden...
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Als je straks online bent, wil ik wel helpen hoor.FabiandJ schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:48:
Iemand hier die een uitleg heeft hoe ik iRacing kan broadcasten op Youtube? Wil gaan proberen om de Daytona 500 te gaan broadcasten
Enige wat je kan doen, is wachten totdat degene voor je ruimte laat en hem er dan naast duwen. En dan hard hopen dat diegene niet meer terug naar binnen komt... Ik kies er zelf eerder voor om juist iets extra afstand te nemen, zodat ik iets meer tijd heb (en beter uitzicht) om te reageren wanneer er voor me een ongeluk gebeurt.
De manier om inhalen tegen te gaan wanneer iemand achter je rijdt, is door hele krappe lijnen te rijden, ook de bochten uit. Auto achter je is dan wel sneller uit de bocht, maar kan je alleen aan de buitenkant passeren. Echter is het snelheidsverschil daarvoor nooit groot genoeg, dus uiterlijk halverwege de bocht moet hij dan weer achter je aansluiten.
niet veel geoefend, starte wel vanaf pole omdat ik de engiste was met een tijd. Maar wat een gevecht om de leiding met een ene George
Wel 1x in het rond getikt in T1, vervolgens alle CSpecs weer bij elkaar. Hij gaf wel keurig zijn plekje terug, maar ja. Er rijden er in ene 2 voor je
Samen ingehaald, en vervolgens begon er weer een gevecht als of onze levens er vanaf hingen
Maar wat een race
Zodra er iemand op de "start spotting" knop klikt wordt de iRacing spotter uitgeschakeld. Ik heb een vermoeden wie daarop geklikt heeftderx666 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:50:
Ik heb gisteren eigenlijk nauwelijks last gehad van het verkeer. Je moet gewoon zelf op tijd duidelijk maken wat je gaat doen. Daarbij hielp het goede spotten van Dirk natuurlijk ook een hele hoop aangezien de iRacing spotter besloten had vrijaf te nemen tijdens mijn stints, en besloot terug te komen toen Dirk in de auto stapte... Ik denk dat ik hem teveel genegeerd heb ofzo
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Merkte het zelf pas tijdens mijn derde stint dat ik wel spotter text had, maar geen spotter geluid
Net een 25 minuten race er op zitten op Okayama in de Caddilac CTS-VR en het voelt echt super goed. Helaas wel 2x een spin. 1x moest ik uitwijken en de ander was gewoon dom, te snel op het gas en je gaat rond. Toen werd ik ook nog geraakt door iemand dus de incidents stapelden zich op, plus ik was 22e.
Vervolgens gewoon héél steady rijden, rustig, inhouden, niet zomaar iemand proberen in te halen want als ik iemand zou raken had ik een DQ. UIteindelijk zesde geëindigd. Weer wat iRating er bij, maar helaas security rating puntjes verloren. Hang nu rond de 2.50 op D-class. Moet mezelf toch iets meer uit de problemen zien te houden..
Welkom!Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:07:
Me op aanraden van tal van mensen hier een G27 set aangeschaft en 3 maanden abo op iracing (gerefereerd naar tweakers zodat iedereen er hier wat beter van wordt).
Slechts een uurtje kunnen rijden (mazda mx 5 op Lime Rock). Lukt me totaal niet om zelfs drie rondjes na elkaar te rijden. Snelste rondje was 1:04. Nog heel veel werk aan de winkel dus, maar daar doen we het voor.
Iemand nog tips voor beginners(bv bepaalde wagen in combinatie met circuit)? (al online wat tutorials gelezen en de videos van de driving school bekeken uiteraard)
Een van de beste tips vond ik vloeiend rijden. Dus niet schokkerig met het stuur overweg gaan en ook vloeiend op de rem en het gas zodat de wagen stabieler blijft.
Ook zie ik nieuwkomers vaak te hard sturen, dus te ver aan het stuur draaien en daarmee eigenlijk puur op onderstuur de voorste banden oververhitten en daarna alle grip verliezen.
Maar als je echt goede tips wil post dan gewoon een replay van een paar rondjes. Dan krijg je hier heel goede opbouwende kritiek om beter te rijden!
Dat is nogal een ruime vraag maar iracing is heel cpu intensief dus een goede intel processor is zeker niet slecht. Qua grafische kaart zijn de nvidia kaarten momenteel de betere keuze maar dat kan binnenkort weer even veranderen met de volgende generatie van amd/ati. Ga niet voor een sli of crossfire oplossing want daar haalt iracing gaan voordeel uit.Stijnb_ schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:47:
Zou echt graag met iracing beginnen. Enige spijtige is dat ik een macbook heb en dus niet kan spelen. Iemand een idee voor een nieuw systeem dat wat toekomst gericht is?
@w4rguy :
[ Voor 21% gewijzigd door Fragbeestje op 17-02-2015 00:43 ]
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Ik weet niet goed welke auto's en tracks ik bij zou moeten kopen nu.
Oval trekt mij niet zo, misschien later.
Any idea's ?!
To do or not to do...
Woensdagavond heb ik wel tijd.Braintje77 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 00:58:
Ok gelukkig toch nog wat GoT'ers die af en toe oval rijden. Kom namelijk bijzonder weinig BeNeLux racers op het oval gebeuren tegen. Heb deze week een beetje geoefend met de SS en hoop van de week nog met een paar van jullie wat rondjes te kunnen maken. Dus Niellie als je tijd heb hoor ik graag van je. Wel na 19.00 uur.
het is Niellie btw. Met ie.
[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 17-02-2015 01:11 ]
Verwijderd
Voor het bewegen van de stoel. Geeft iracing via hun api daar een waarde voor? Of moet je dit zelf beginnen berekenen hoe de auto staat en dergelijke?SkullboyNL schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 00:38:
Kwam ik net tegen op YouTube. vond het wel grappig om te zien.
[video]
Ik gebruik nog steeds een Intel Core i7 920 (6 jaar oud?) en dat gaat prima, wel met OC overigens. Fps ligt tussen de 400 en 600Fragbeestje schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 00:36:
[...]
Dat is nogal een ruime vraag maar iracing is heel cpu intensief dus een goede intel processor is zeker niet slecht. Qua grafische kaart zijn de nvidia kaarten momenteel de betere keuze maar dat kan binnenkort weer even veranderen met de volgende generatie van amd/ati. Ga niet voor een sli of crossfire oplossing want daar haalt iracing gaan voordeel uit.
@w4rguy :goed bezig!
Dat resulteerde dus ook in een waanzinnige kwalificatietijd (1-na-laatste
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Mijn quali ging behoorlijk goed en ik wist een 6de plek te veroveren. De top 15 zat binnen 1 seconde
Heat 1 ging best heel lekker. In 7 rondjes lag ik 3de, maar ik moest zo nodig bij het aanremmen van Maggotts even in mijn rechterspiegel naar Paul kijken achter / naast me en verremde me. Uiteindelijk toch 5de geworden.
Heat 2 startte ik van de 5de plek (reversed Top 10 grid). Bij de start verloor ik 2 plekjes en in ronde 3 werd ik van achter aangereden bij het aanremmen van T5 (na Abbey). Daardoor kwam ik terug op plek 13. Dus tanden op elkaar gezet en jagen met dat ding! En dat was toch heel leuk. Want in de 12 rondjes daarna heb ik 9 plekken veroverd en ben uiteindelijk 4de geworden.
Bedankt allemaal voor het vermakelijke leuke en faire close racen.
Ik heb wel één uitdaging, die dagen zit ik namelijk op CampZone, 's werelds grootste outdoor LAN party. Ik ben daar als vrijwilliger en dat brengt wat uitdagingen met zich mee. Uitdagingen die uiteraard niet onoverkoombaar zijn.
Voor nu ben ik nog mijn licenses aan het halen en iRating aan het sprokkelen. Het is onderdeel van de lange termijn planning om dat op tijd te gaan halen.
Zijn er andere mensen die nu een rookie zijn en met die tijd in augustus (over een half jaar) mee willen rijden in de 24 uurs? Dan kunnen we een team vormen. Al wat met elkaar trainen zodat we de 24 uur kunnen knallen!
Ik ben van plan mee te rijden, sowieso de zaterdagochtend Fixed race en misschien die van 18:00 nog. Dat ligt een beetje aan de race van 's ochtends.Niellie41 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 00:43:
Ja er zijn een aantal die mee gaan doen. Zo ver ik weet zijn Frank_O, BobvK, Phydomir en ik sowieso van plan om te rijden. Meestal rijden we wel zaterdagochtend de fixed race.
Gezien mijn iRating verwacht ik niet bij jullie in de split te zitten. Sowieso doe ik niet zo heel veel ovals meer, dus meer nog dan anders ga ik voor overleven en finishen.
Lijkt me een leuk plan. Ik ben nu geen rookie meer maar het lijkt me wel leuk om de 24 uur te rijden.w4rguy schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:25:
Op 1 en 2 augustus vindt de 24 uur van spa plaats. Zelf ben ik pas 3 weken begonnen met iRacing en zie het als een soort lange-termijn planning om die race te gaan rijden.
Ik heb wel één uitdaging, die dagen zit ik namelijk op CampZone, 's werelds grootste outdoor LAN party. Ik ben daar als vrijwilliger en dat brengt wat uitdagingen met zich mee. Uitdagingen die uiteraard niet onoverkoombaar zijn.
Voor nu ben ik nog mijn licenses aan het halen en iRating aan het sprokkelen. Het is onderdeel van de lange termijn planning om dat op tijd te gaan halen.
Zijn er andere mensen die nu een rookie zijn en met die tijd in augustus (over een half jaar) mee willen rijden in de 24 uurs? Dan kunnen we een team vormen. Al wat met elkaar trainen zodat we de 24 uur kunnen knallen!
Ik bedoel "rookie" ook meer als in, net startend met iRacing. Niet in de zin van de license. Of heb je ook al meer ervaring met iRacing? Stuur me eventueel maar een dm, dan babbelen we even verder.SkullboyNL schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:48:
[...]
Lijkt me een leuk plan. Ik ben nu geen rookie meer maar het lijkt me wel leuk om de 24 uur te rijden.
Ik ga de Daytona 500 ook rijden, al ga ik de Open Series rijden en niet de fixed. Dus ik zit donderdag om 3:00 achter het stuurBraintje77 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 00:40:
Zijn er nog GoT'ers die de Daytona 500 gaan rijden? Zou graag willen oefenen met taalgenoten om te leren oval rijden. Ben echt een rookie op het oval gebeuren, maar lijkt me leuk om te starten in de Daytona 500.

[ Voor 11% gewijzigd door FabiandJ op 17-02-2015 10:09 ]
En zet ff je iRacing profiel in je handtekening!w4rguy schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:55:
[...]
Ik bedoel "rookie" ook meer als in, net startend met iRacing. Niet in de zin van de license. Of heb je ook al meer ervaring met iRacing? Stuur me eventueel maar een dm, dan babbelen we even verder.
Staat in de TS hoe dat moet.
We zullen als GoT zeker de rijders van de 24 uur weer supporten, btw😃
Ah sorry, ga ik vanavond even regelen! Ik zit nu op kantoor en de website van iRacing is daar geblokkeerd. Ik kan de link van mijn profiel nu niet ophalenJoepW schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:13:
[...]
En zet ff je iRacing profiel in je handtekening!
Staat in de TS hoe dat moet.
We zullen als GoT zeker de rijders van de 24 uur weer supporten, btw😃
Deze bedoel jew4rguy schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:14:
[...]
Ah sorry, ga ik vanavond even regelen! Ik zit nu op kantoor en de website van iRacing is daar geblokkeerd. Ik kan de link van mijn profiel nu niet ophalen
http://members.iracing.co...eerStats.do?custid=181889
Of nog makkelijker:
1
| [url="http://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid=181889"]iRacing Profiel[/url] |
[ Voor 15% gewijzigd door JoepW op 17-02-2015 10:20 ]
Verwijderd
Eerste race ging het allemaal prima, alleen mijn aanrempunt voor de hairpin uitkomen verbindstuk is nog niet optimaal zo te zeggen.
Tof om dit te lezen w4rguy! Ik ben nu een goeie week bezig met iRacing en een van de dingen die me heel erg aanspreekt zijn de endurance races. De combinatie van joepw's filmpje samen met het nieuws rond die eerste 24h race op daytona waren voor mij de grootste aanleiding om er ook mee te startenw4rguy schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:25:
Op 1 en 2 augustus vindt de 24 uur van spa plaats. Zelf ben ik pas 3 weken begonnen met iRacing en zie het als een soort lange-termijn planning om die race te gaan rijden.
De 24h van spa had ik ook al aangestipt al lange termijn doel. Het zou leuk zijn om deze te kunnen rijden met andere mensen met weinig ervaring.
Hier alle details en onderaan een formulier tbv de inschrijving: KLIK
En vergeet niet dat de voor-inschrijving voor de
vanavond van 20:00 tot 22:00 open gaat voor de GoT iRacers.
Vanaf 22:00 uur kan de rest van de wereld inschrijven en we verwachten dat het grid snel volloopt.
[ Voor 37% gewijzigd door JoepW op 17-02-2015 20:02 ]
Dat heb ik al bij de 6h van de NEO racesthemac1983 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:24:
Onderschat zo'n 24H race niet btw. IS erg leuk, maar er komt echt wel wat planning/discussie/training en een shitload tijd bij kijken voordat je überhaupt aan de start verschijnt
En dan in T1 aangetikt worden waardoor alles de prullenbak in kan... Is wel iets waar je mee om moet kunnen gaan
Gelukkig bij GES nog niet echt voor gekomen trouwens, maar bij de Daytona 24H, in beide races binnen 3 uur auto kapot door een idioot die hem er achterin boort... Dan gaat TS toch even op MUTE
Waarvoor nogmaals mijn excuses. Ik zat geloof ik naast Dirk en verkeek me gewoon op het remmen. Het was een heel zacht tikje maar helaas wel een waardoor je helemaal rond ging.JoepW schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:26:
Heat 2 startte ik van de 5de plek (reversed Top 10 grid). Bij de start verloor ik 2 plekjes en in ronde 3 werd ik van achter aangereden bij het aanremmen van T5 (na Abbey).
Ik weet na gisteren weer waarom ik de weken met de SRF (en skip) normaal gesproken niet rij. Ik kan er gewoon niet mee overweg. Een snel rondje gaat nog wel (pak niet voor niets pole) maar waar ik eigenlijk nooit spin ben ik gisteren in 2 races 5x rond gegaan.
Was nog van plan om die 3u Skip race wel te rijden maar daar zie ik ook maar van af. Mocht je daarvoor nog een marshall nodig hebben ben ik wel beschikbaar.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Accepted..... Heb wel ff TS gemute op dat momentPhydomir schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:57:
Waarvoor nogmaals mijn excuses. Ik zat geloof ik naast Dirk en verkeek me gewoon op het remmen. Het was een heel zacht tikje maar helaas wel een waardoor je helemaal rond ging......

Graag!Phydomir schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:57:.......Mocht je daarvoor nog een marshall nodig hebben ben ik wel beschikbaar.

Dat kon ik merken ja. Ik remde daar steeds een stuk later dan jijSpeedy55 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:43:
Geaccepteerd Ruudje! Ik baalde op dat moment flink, want ik vond het erg leuk rijden, maar ja shit happens. Mijn excuses voor mijn reactie, misschien beetje over de top voor mijn doen.
Eerste race ging het allemaal prima, alleen mijn aanrempunt voor de hairpin uitkomen verbindstuk is nog niet optimaal zo te zeggen.
Verwijderd
Dat voorbereiden wordt met de tijd wel minder. De eerste 24h race die ik reed ook heel veel geoefend. De laatste jaren enkel dat wat verplicht was (met moeite). Kortste was in 2005, daar had ik niet meer dan 11 rondjes voorbereiding. Voor de GES hetzelfde, een uurje als de setup al klaar is tot 4 uurtjes als er nog flink gesleuteld moet worden.themac1983 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:54:
Ja ik ook, maar voor 3 uur racen bij de GES, ben ik zo'n 10 uur kwijt aan training, setup maken, delen, bespreken en plannenEn wij nemen het totaal niet serieus ook nog, andere teams zullen er veel meer aan kwijt zijn. Komt ook omdat ik de leiding van dat zooitje ongeregeld heb
En dan in T1 aangetikt worden waardoor alles de prullenbak in kan... Is wel iets waar je mee om moet kunnen gaan![]()
Gelukkig bij GES nog niet echt voor gekomen trouwens, maar bij de Daytona 24H, in beide races binnen 3 uur auto kapot door een idioot die hem er achterin boort... Dan gaat TS toch even op MUTE
Hoe meer je voorbereid hoe pijnlijker het is om er dan kansloos afgereden te worden.
Ik denk niet dat het onderschatten is, als je 6 maanden van tevoren een team bij elkaar aan het zoeken bent. Juist om die dingen op te kunnen pakken en ervaring op te doen.themac1983 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:24:
Onderschat zo'n 24H race niet btw. IS erg leuk, maar er komt echt wel wat planning/discussie/training en een shitload tijd bij kijken voordat je überhaupt aan de start verschijnt
Maar ook des te leuker als alles een keer bijna perfect op zijn plek valt zoals op interlagosVerwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:18:
[...]
Dat voorbereiden wordt met de tijd wel minder. De eerste 24h race die ik reed ook heel veel geoefend. De laatste jaren enkel dat wat verplicht was (met moeite). Kortste was in 2005, daar had ik niet meer dan 11 rondjes voorbereiding. Voor de GES hetzelfde, een uurje als de setup al klaar is tot 4 uurtjes als er nog flink gesleuteld moet worden.
Hoe meer je voorbereid hoe pijnlijker het is om er dan kansloos afgereden te worden.
En zelf vind ik het gewoon leuk om aan een setup te werken
Minder is als je in een sessie je setup shared, en iedereen gaat in ene veel sneller rijden
Maar in Grand prix 2, 3 & 4 deed ik vaak ook niks anders. Lekker aan een setup werken met de ingebouwde tools toendertijd
Ik zit er eigenlijk over te denken om open wheel te doen. Zou ik gelijk met de star mazda aan de slag kunnen gaan, of is het beter eerst de skip onder de knie te krijgen?
Had ik laatst ook aan de hand, gaan die mannen ook nog eens P3 rijden...-PassY- schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:51:
[...]
Maar ook des te leuker als alles een keer bijna perfect op zijn plek valt zoals op interlagosAls ik mijn voorbanden goed wist te houden in mijn 1ste stint, had er misschien nog wel P6 ingezeten, maar met de P7 ben ik erg blij
En zelf vind ik het gewoon leuk om aan een setup te werkenKan er wel 1 van het forum plukken, maar het geeft best veel voldoening als je met een eigen setup lekker kan rijden en ook nog kan winnen
Al was de race van gister op Suzuka best intressant
Maar dat was gewoon tijd gebrek omdat ik mijn tijd in interlagos gestoken had
Minder is als je in een sessie je setup shared, en iedereen gaat in ene veel sneller rijdenDaarom deel ik ook alleen nog maar met mede tweakers. Vooral omdat ik er gewoon veel tijd in stop.
Maar in Grand prix 2, 3 & 4 deed ik vaak ook niks anders. Lekker aan een setup werken met de ingebouwde tools toendertijdEn dan lekker achteraan starten in een 100% race, en dan proberen te winnen

Dit topic is gesloten.