iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 122 Laatste
Acties:
  • 313.820 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
NickThissen schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:49:
En dat 0x contact met Pascal (was dat niet met Kevin???) was een beetje jammer ja :p maar volgens mij niks aan de hand toch? Ik weet niet meer wie achter het stuur zat (Bob?), hij kwam wat langzamer de bocht uit terwijl Kevin zo snel mogelijk er achter aan wilde sturen en kon waarschijnlijk niet zien dat Bob er nog zat. Nadeel van de 95 kg bij de HPD, ding komt niet van z'n plek als je een binnenbocht moet nemen :p
Nee, dat was ik. Was denk ik 5-6 rondes voor mijn 2de stop. Moet iets van 2 uur in de race zijn denk ik.

Ik dacht dat jullie links gingen, de ford helemaal rechts, en dan ik lekker in het midden. Schrok wel even en een flinke ruk naar links, maar geen problemen gelukkig :D

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 11:49
Wes46 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 20:05:
Heeft iemand een link of een uitleg over het verschil tussen GT, GTC, GT3 auto's?
Tot een jaar of 5 geleden had je GT1, GT2, GT3 en GTC (Porsche Supercup)
GT1 en GT2 reden in verschillende raceseries(FiaGT, Le Mans, ELMS, ALMS) als multiclass samen en waren echte raceauto's met carbon onderdelen met fabrieksteams en gericht op professionele coureurs. GT1 was de snelle klasse en de GT2 de langzamere klasse.
GT3 reden eigen kampioenschappen en de auto's leken veel meer op de straatauto's en waren bedoeld voor amateurs.

In de loop van de tijd gingen steeds meer fabrikanten GT3's maken en kwamen ze qua snelheid steeds dichter bij de GT2's voor een fractie van het geld dat een GT2 kost. Semiprofessionele teams kozen dus massaal voor GT3 ipv GT2. GT1 verdween hiermee ook compleet.

In Le Mans (en gerelateerde kampioenschappen als ELMS, ALMS en WEC) kozen ze voor de GT2 als GT klasse en noemde dit inmiddels GTE, onderverdeeld in een Pro en Am(ateur) klasse.
GT Kampioenschappen zoals bv het FiaGT (inmiddels bekend als Blancpain series) kozen voor de GT3 auto's.

Inmiddels zijn de GT3 auto's sneller dan de GTE auto's en rijden ze op Spa net zo snel als de GT1 auto's dat in hun laatste jaar deden.

GTC is niets anders dan de Porsche Supercup zoals die in het bijprogramma van de Formule 1 rijdt. Een veld vol met dezelfde auto's die op een gegeven moment ook langere races zijn gaan rijden omdat ze in een aparte klasse (GTC) in het ALMS mee mochten rijden.

Maar hoe ziet dit er dan in iRacing uit?

GT1 = Corvette en er is een GT1 Aston Martin aangekondigd
GT2 = Ford GT en er is een BMW M3 aangekondigd
GT3 = Ruf Track, Ford GT GT3, Mclaren, BMW Z4 en er is een GT3 Aston Martin aangekondigd
GTC = Ruf C-spec

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
BobvK schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:25:
[...]

Contact had ik idd met Kevin achter het stuur. Sorry! Gelukkig viel de schade mee bij beide teams. Het moment is zelfs live op de stream te zien vanaf 2.27.10. :P

Was ook niet zo'n heel slim idee om 2 Ruf's tegelijk in te halen :+
hebben we elkaar bijna 2x geraakt denk ik :D 1x met Kevin (geen idee waar), en 1x met mij dan in T15 :D

Weet nog niet of ik er vanavond bij ben. Probeer de 19:45 WSCS race mee te doen, en dan ben ik iets voor 21:00 klaar en start ik wel achteraan. Heb ik meer oefening nodig, dan ga ik de 21:45 race doen :)

Gister ochtend al wat meer rondjes gereden, en het lukte al om redelijk stabile 2:05 te rijden :) Geen idee of dat genoeg is, want ik heb deze week total geen WSCS gereden zowat.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinoes
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-04-2020
Richard117 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:21:

Maar hoe ziet dit er dan in iRacing uit?
Ik heb een video gekeken van een world challenge race, daar brabbelen ze tussen de commercials door ook over GT autos, maar ik neem aan dat (in iRacing) de Cadillac en Kia niet in het GT rijtje passen. Geldt daar ook een klasse voor als GT4 of iets dergelijks of slaat de term GT bij deze autos gewoon nergens op?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
Martinoes schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:42:
[...]

Ik heb een video gekeken van een world challenge race, daar brabbelen ze tussen de commercials door ook over GT autos, maar ik neem aan dat (in iRacing) de Cadillac en Kia niet in het GT rijtje passen. Geldt daar ook een klasse voor als GT4 of iets dergelijks of slaat de term GT bij deze autos gewoon nergens op?
De Cadillac in iRacing zit dicht tegen de GT3 aan, maar is toch net iets langzamer. Het is immers geen GT3 maar een auto uit de World Challenge Series. Inmiddels rijden ze in de World Challenge Series ook met GT3 auto's en is er een nieuwe Cadillac welke wel volgens GT3 regels gebouwd is. Maar deze zit niet in iRacing.

De World Challenge Series is een multiclass serie met GT's en toerwagens, de Kia die we in iRacing hebben rijdt binnen deze serie in een toerwagen klasse. In iRacing rijden deze 2 auto's dan ook samen in de Global Challenge, wat niets minder is dan de iRacing variant van de World Challenge Series.
Edit: ik zie dat de Kia in de World Challenge Series ingedeeld is in de GTS, in dezelfde klasse als GT4 auto's dus. GT4 zijn auto's die nog dichter bij de straatauto's staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Richard117 op 16-02-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Over de protests: ik vind het ook beter dat een niet-rijdend lid van het team de protests indient. Eerst en vooral zal de rijder zelf altijd iets meer hot-headed zijn dan iemand die het incident zelf eerst een paar keer kan bekijken. Ik heb zo zelf al een paar keer gehad dat ik als spotter mijn rijder heb gezegd: laat maar, was een zuiver racing incident.

Bovendien is het indienen van een protest volgens de juiste template al een gedoe op zich. Om dat dan ook nog te doen terwijl je aan het rijden bent, kan alleen maar meer problemen opleveren.

Ik zou sowieso altijd aanraden om minstens 1 spotter te hebben terwijl dat je aan het rijden bent in een team evenement. Niet alleen kan hij/zij helpen met het aanleveren van info over andere auto's, situaties op het circuit, aanpassen van instellingen voor de pitstop etc, maar kan er ook snel overgenomen worden als je zelf problemen hebt met je verbinding, als je een persoonlijk noodgeval hebt in het dagelijks leven en andere zaken.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zeg ook niet dat je protest moet indienen als rijder, race control attent maken is iets anders :) het zou trouwens leuk zijn moest iracing een feature hebben als zijnde location awarenes , lap turn .... dan moet je daar ook geen heel protest systeem voor liggen opzetten en kan het automatisch via een duw op de knop .... iracing houd contacts toch bij hoop ik dus dat zou toch zijn als zijnde location - last contact .... ik ben maar rond een probleem aan het werken hier dat mensen te lui zijn om te protesten natuurlijk en dat ze nadien beginnen klagen en zagen ... dus eigenlijk de schuld bij hun eigen moeten zoeken :d ... maar om deze dan toch een antwoord te geven hier de oplossing lijkt mij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Als rijders eenvoudig RC attent kan maken op mogelijke onregelementaire incidents krijgen jullie het als RC dan niet onwijs druk? Er zijn altijd mensen die van elke mug wel een olifant weten te maken.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Wie zit hier te zeiken over incidenten/RC dan btw? volgens mij geven de meeste gewoon aan hoe hun ervaring was. En jah, soms kan iets eigenlijk NET NIET, maar is het ook geen protest waard.

MC racing is gewoon erg hectisch en er zal altijd wel WAT te zeuren zijn over andere classes. Hoort er een beetje bij imo :D

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Daarom is MC ook zo leuk :)

Geef mij maar een veld van 20 auto in de WSCS dan 20 Rufs in de Ruf cup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
geef mij maar 20 drivers met respect dan 20 gt3 drivers. en tja dit is laatste woord dat ik er over vuil maak !!

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
dabelg schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:27:
geef mij maar 20 drivers met respect dan 20 gt3 drivers. en tja dit is laatste woord dat ik er over vuil maak !!
EHJ zaterdag met 36 GT3 auto's was het best goed te doen hoor!

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03:32

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
themac1983 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:32:
[...]

EHJ zaterdag met 36 GT3 auto's was het best goed te doen hoor!
Je bent me idd voor. Werd over het algemeen keurig gereden op een paar incidenten na en een of andere oen die spinde en vervolgens Rudy van de baan knalde.
Dit was de 'oogst' van de hele 3 uur:
!black 96 - L9T4: Avoidable contact
!black 74 - L43T10: Avoidable contact
!black 33 30 - L47T1: Unsafe rejoin
No further act.: L48T1 - Race incident
!black 66 10 - L57T1: Avoidable contact
!black 66 10 - L57T1: Incorrect penalty serving (ze hadden getankt)

Dus eigenlijk maar 4 echte 'penalty' incidenten.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/iracing/15S1_got_3_hours_of_indy/banner_GoT_3_HOUR_SKIPPY_ENDURO.png

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ZzlRvqLMK68]

Vergeet je niet in te schrijven morgen voor onze seizoens finale :D Als je nog geen teammate hebt dan is vandaag een ideaal moment om dat te regelen ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-10 13:35
Kwa protesten vind ik het ook goed, RC krijgt het anders heel druk en begrijpt soms misschien niet eens wat er bedoeld wordt. (en dan moeten ze zeker ook gaan vragen wat er aan de hand was?)

Wil je protesten prima, maar dan wel onderbouwen en even goed nalopen zelf.
Sommige dingen kan je wel protesten maar heeft geen zin, weet niet of het er al is dat je ook kan melden dat je iets gemerkt hebt. (Iemand waar zijn wiel scheefstaat of crabbed over de baan etc.)
JoepW schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:40:
[...]

!black 74 - L43T10: Avoidable contact
ik probeer het te verdringen, maar ja koekje van Eigen deeg hé... :+

[ Voor 20% gewijzigd door Ithric op 16-02-2015 16:00 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

NickThissen schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:55:
[afbeelding]

[video]

Vergeet je niet in te schrijven morgen voor onze seizoens finale :D Als je nog geen teammate hebt dan is vandaag een ideaal moment om dat te regelen ;)
meh, zo snel blokkerende wielen op de skippy. Of ligt dat aan mij? 8)7

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
w4rguy schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:59:
[...]

meh, zo snel blokkerende wielen op de skippy. Of ligt dat aan mij? 8)7
Valt mee, als je goed remt. >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

JoepW schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:45:
Na een inspannend weekendje maar weer over tot de orde van de Monday :)
Leuke combo vanavond!

GoT | Monday Tournament 15S1-W1016-02-15
Car(s)Track(s)
[afbeelding]
SCCA Spec Racer Ford
Fuel100 % (+/- 26,5 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentYes
[afbeelding]
Silverstone Circuit - International
Day or NightDay
Pit stalls54
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up20:00 - 21:00 (60 min.)
Qualification21:00 - 21:15 (15 min.)
Race21:15 - 21:35 (20 min.)
StartStanding
MC GridNVT
Grid orderQualification
CautionsLokaal
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Heat 2
Free practice / Warm-up21:45 - 21:55 (10 min.)
QualificationBased on Heat 1
Race21:55 - 22:25 (30 min.)
StartStanding
MC GridNVT
Grid orderTop 10 Inverted (Previous race/heat)
CautionsLokaal
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
RealisticRealisticRealisticRealisticRealisticRealistic
Ben ik lastig als ik zou voorstellen om overigens een korte layout van silverstone te pakken? Heb gemerkt dat op lange banen met de wat tragere auto's dat het veld vaak uiteen valt en dat de rest van de race niet zo boeiend meer is.

Het is gelukkig een dubbele race dus dat zal natuurlijk al wel schelen.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Lekker draften toch op dat rechte stuk? Korte layouts hebben zowat geen recht stuk lijkt me toch minder leuk eigenlijk :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
[afbeelding]

[video]

Nick.

Team Skip this race? Geen idee wanneer we het er over hadden, maar dat het morgen al inschrijven is :+ oeps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Prima ;) Doen we dan ook beide half admin ?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Als ik de tijd krijg om van 3 naar 1 scherm te gaan moet dat lukken dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

[afbeelding]

[video]

Leuke video! Ik kan er helaas niet bij zijn 8 maart. Volgende keer weer.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:08
[afbeelding]

[video]

Bij deze: wie met een iRating tussen de 2750-3500 wil samen met mij de Skip Endurance final rijden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:27
Mijn videokaart dacht net de eerste 2 rondes gingen wel heel makkelijk laat ik het is wat moeilijker maken. Dus heeft hij een gedeelte wat links op het scherm hoort verplaatst naar rechts.

Afbeeldingslocatie: http://image.alwinkloosterman.nl/image.php?di=J24R

Hele race 2de gereden helaas door een klein foutje op het laatst 4de geworden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
SkullboyNL schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:18:
Mijn videokaart dacht net de eerste 2 rondes gingen wel heel makkelijk laat ik het is wat moeilijker maken. Dus heeft hij een gedeelte wat links op het scherm hoort verplaatst naar rechts.

[afbeelding]

Hele race 2de gereden helaas door een klein foutje op het laatst 4de geworden.
Ziet er niet goed uit dat beeld.
Maar nette plek 4de!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

themac1983 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:16:
Wie zit hier te zeiken over incidenten/RC dan btw? volgens mij geven de meeste gewoon aan hoe hun ervaring was. En jah, soms kan iets eigenlijk NET NIET, maar is het ook geen protest waard.

MC racing is gewoon erg hectisch en er zal altijd wel WAT te zeuren zijn over andere classes. Hoort er een beetje bij imo :D
Namen noemen kan ik altijd, dat is het punt niet ... het gebrek aan respect op foums allerlei vind ik van die aard dat ik als organisatie aan sancties zou beginnen denken :o . Er zijn er nog altijd die dit in hun vrije tijd organiseren, en andere die hun vrijetijd bijkomend er in stoppen dit te faciliteren ... als ik dan zaken begin te lezen waar ze 0,0 verstand van hebben, laat staan zelf de moeit hebben gedaan het zelf te bekijken dan vrees ik dat ik gewoon mijn mening ongezouten kan geven ook daar op :) .... ... ik vind het een beetje erg dat NEO als dusdanig constant onder vuur ligt door mensen die gvdm het verstand hebben van een fking kikker en niet eens MC kunnen rijden... kan ik dit => neen, dus ik probeer het te ontwijken :+ ... leer ik er van => JA en dat zou iedereen best doen maar begin dan niet meteen even je gal the spuwen in forums over welles nietes ... als je respect hebt dan doe je dit met de organisatie rechtstreeks lijkt mij en anders blijf je gewoon weg zou ik zeggen (btw dat was mijn laatste post hiervoor _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Iemand hier die een uitleg heeft hoe ik iRacing kan broadcasten op Youtube? Wil gaan proberen om de Daytona 500 te gaan broadcasten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Je gaat 1 stukje naar boven naar simulatie .... Dan zie je daar "het grote jawel STREAM je game topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:34:
[...]

Namen noemen kan ik altijd, dat is het punt niet ... het gebrek aan respect op foums allerlei vind ik van die aard dat ik als organisatie aan sancties zou beginnen denken :o . Er zijn er nog altijd die dit in hun vrije tijd organiseren, en andere die hun vrijetijd bijkomend er in stoppen dit te faciliteren ... als ik dan zaken begin te lezen waar ze 0,0 verstand van hebben, laat staan zelf de moeit hebben gedaan het zelf te bekijken dan vrees ik dat ik gewoon mijn mening ongezouten kan geven ook daar op :) .... ... ik vind het een beetje erg dat NEO als dusdanig constant onder vuur ligt door mensen die gvdm het verstand hebben van een fking kikker en niet eens MC kunnen rijden... kan ik dit => neen, dus ik probeer het te ontwijken :+ ... leer ik er van => JA en dat zou iedereen best doen maar begin dan niet meteen even je gal the spuwen in forums over welles nietes ... als je respect hebt dan doe je dit met de organisatie rechtstreeks lijkt mij en anders blijf je gewoon weg zou ik zeggen (btw dat was mijn laatste post hiervoor _/-\o_ )
Dat is ook de andere kant van de medaille wanneer een organisatie / league steeds professioneler wordt. Niet alleen de organisatie zelf maar ook de deelnemers nemen het steeds serieuzer. Teams en rijders spenderen een hoop tijd en geld in dit kampioenschap. Als het dan even niet gaat zoals ze hadden gehoopt dan kan dat soms voor frustraties zorgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vekie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 07:48
BobvK schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:25:
[...]

Contact had ik idd met Kevin achter het stuur. Sorry! Gelukkig viel de schade mee bij beide teams. Het moment is zelfs live op de stream te zien vanaf 2.27.10. :P

Was ook niet zo'n heel slim idee om 2 Ruf's tegelijk in te halen :+
het was mss een foutje van ons beiden maar mijn spotter deed het ook niet dus had geen info en om dan maar met 1 scherm te rijden was het niet altijd even simpel :) voor de rest ben ik blij dat ik het overleefd heb want er werden toch wel een paar lekkere divebombs geplaatst vond ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
Afbeeldingslocatie: http://image.alwinkloosterman.nl/image.php?di=KTO2

Ik wil graag de GoT - 3 Hour Skippy gaan rijden. Alleen is 3 uur achter elkaar wel aardig lang. Ik zoek iemand die graag samen met mij de skippy uit wil gaan rijden. Omdat ik nog niet heel lang race ben ik ook niet van plan om in de top te gaan rijden maar ga ik er voor om de race uit te rijden zonder al te veel staf punten en ongeluk(jes).

Dus als iemand zich aangesproken voelt stuur een dmetje.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alarma2nd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:14:
[...]

Dat is ook de andere kant van de medaille wanneer een organisatie / league steeds professioneler wordt. Niet alleen de organisatie zelf maar ook de deelnemers nemen het steeds serieuzer. Teams en rijders spenderen een hoop tijd en geld in dit kampioenschap. Als het dan even niet gaat zoals ze hadden gehoopt dan kan dat soms voor frustraties zorgen. :)
die frustratie mag je hebben als team, dat is je recht zelfs ! maar dan kan dat wel met het nodige respect voor racers en organisatie behandeld worden ook, en niet met wat ik vandaag op allerlei fora lees waar ik vrij gefrustreerd van wordt :) ... Voor sommige mensen is "dialoog" niet iets dat voor komt in hun woordenboek helaas ...ik leg mij gewoon neer bij de situatie ... laat de baby's maar wenen , zij krijgen binnenkort een nieuwe fles en kunnen dan even stoppen met wenen waarna het hele verhaal terug begint :P (om het nu te eindigen met een metafoor oid :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik vraag me toch wel af welke forums je bedoelt want zowel hier als op iRacing forum valt het toch reuze mee? Er zijn altijd wel een paar mensen gefrustreerd als ze een penalty krijgen maar als je daar niet tegen kan dan moet je niet in een organisatie gaan :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daarom dat ik er ook uitstap :p

edit : ik ben net iets te oud om met kinderen in dialoog te gaan over een inc als het toch nooit hun fout was :D

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me op aanraden van tal van mensen hier een G27 set aangeschaft en 3 maanden abo op iracing (gerefereerd naar tweakers zodat iedereen er hier wat beter van wordt).

Slechts een uurtje kunnen rijden (mazda mx 5 op Lime Rock). Lukt me totaal niet om zelfs drie rondjes na elkaar te rijden. Snelste rondje was 1:04. Nog heel veel werk aan de winkel dus, maar daar doen we het voor.

Iemand nog tips voor beginners(bv bepaalde wagen in combinatie met circuit)? (al online wat tutorials gelezen en de videos van de driving school bekeken uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Lime rock is ideaal om te beginnen, heeft eigenlijk alles, een knijpende hairpin (T1), links/rechts combo waar je moet leren om de eerste bocht op te geven voor de tweede (T2/3), hoogteverschillen en lange doordraaier op het eind waar je moet voelen wanneer de auto zich zet. Stuk betere baan dan Okayama in dat opzicht (leuker ook), Summit point is ook wel ok en Laguna Seca is wat moeilijk denk ik. Dat zijn de 4 banen die je als eerst zult rijden.

Kwa tips ligt eraan waar je de auto verliest... Bij het remmen? Insturen? Bocht uit?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:01

Niellie41

[object Object]

alarma2nd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:14:
[...]
Dan is het toch niet raar dat je als organisatie verwacht dat de deelnemers zich ook professioneler/meer volwassen gedraagt? Op het iRacing forum wordt nu alleen maar met het vingertje naar elkaar gewezen. Zeer professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Online JJ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 11:55
Sinds enkele dagen heb ik iRacing ontdekt, voorheen was ik voornamelijk met consoles bezig. Maar ik moet zeggen dat de combi iRacing, Oculus DK2, Playseat en Fanatec wheel/pedals toch wel uiterst plezierig rijdt. De beleving is toch wel 10x intenser dan in een kamertje naar wat schermen staren. Enig nadeel is nog wel de beperkte resolutie en het bijbehorende screendoor effect, maar 200 fps met alle grafische mogelijkheden op max geeft toch een erg realistische ervaring. Nu nog leren rijden, want Gran Turismo en Forza is toch net even iets anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:23:
[...]

Dan is het toch niet raar dat je als organisatie verwacht dat men zich ook professioneler/meer volwassen gedraagt? Op het iRacing forum wordt nu alleen maar met het vingertje naar elkaar gewezen. Zeer professioneel.
Ik kan bij de GES goed merken dat we door zeer serieus met alle rijders / teams om te gaan echt een steeds mooiere competitie zien op de baan.
In het begin gaf dat wat lawaai en weerstand, zeker toen we in de eerste race een fout hadden in ons marshall doc.
En als we een keer vreemde of respectloze reacties krijgen blazen we eerst even bij elkaar binnen de organisatie af en reageren dan gewoon weer profi naar de deelnemers. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

JoepW schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:37:
[...]
Ik kan bij de GES goed merken dat we door zeer serieus met alle rijders / teams om te gaan echt een steeds mooiere competitie zien op de baan.
In het begin gaf dat wat lawaai en weerstand, zeker toen we in de eerste race een fout hadden in ons marshall doc.
En als we een keer vreemde of respectloze reacties krijgen blazen we eerst even bij elkaar binnen de organisatie af en reageren dan gewoon weer profi naar de deelnemers. 8)
Ja dit doen wij ook gewoon. :)

Ik snap ook niet waarom mensen zo zitten te zeuren over verkeer. Zelf vond ik dit een heel gave race, ook om te zien. De eerste paar uur was hectisch, maar de tweede helft van de race was zeer clean en als race control hebben we bijna niets hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:31

Phydomir

Dennis

Het is vooral Jon die blijft zeuren en hij heeft wel enigszins een punt maar deze dingen gebeuren nou eenmaal in en mc race. Deal with it.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Als ik alleen al die stream van Jon zit te kijken dan denk ik al wat een stelletje amerikanen die denken dat ze zo goed zijn en het allemaal beter weten. Kan hij wel een punt hebben, maar de manier waarop helpt niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=NJKL2rElVv8#t=221]

ik zou helemaal knetter worden als ik zo'n spotter zou hebben :D maar wel leuk om een keer de achterkant van mijn auto te zien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik snap niet hoe ze het doen nee, ik zou gestoord worden als ik uitgeremd werd in T1 en er dan ook nog iemand in m'n oor zit te schreeuwen wat er allemaal gebeurd.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:42

BM

Moderator Spielerij
Nu had ik het idee dat ik door Marco/Dirk/Arjan in onze races al veel gecoached werd, maar die gozer roept in 10 seconde meer dan mijn teamies in de hele race zowat :D Niet mijn stijl zegmaar.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesB
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-10 11:57
Heeft ie nou een Nederlands elftal shirtje aan :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Is een Nederlander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hij is een Brit die in Nederland woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een stukje op 't moe topic zitten lezen. Volgende keer bakje popcorn pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Handvol rondjes gister ochtend, net 2 q rondjes als warmup net.

en al 6 cspecs ingeschreven ... gaat leuk worden :D En ik ben nog bezig met mijn pizza :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 00:26
Zou echt graag met iracing beginnen. Enige spijtige is dat ik een macbook heb en dus niet kan spelen. Iemand een idee voor een nieuw systeem dat wat toekomst gericht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:10

derx666

mecker ende blaet

Ik heb gisteren eigenlijk nauwelijks last gehad van het verkeer. Je moet gewoon zelf op tijd duidelijk maken wat je gaat doen. Daarbij hielp het goede spotten van Dirk natuurlijk ook een hele hoop aangezien de iRacing spotter besloten had vrijaf te nemen tijdens mijn stints, en besloot terug te komen toen Dirk in de auto stapte... Ik denk dat ik hem teveel genegeerd heb ofzo :P
Wat ik ook tof vond is dat er heel wat GTC en langzamere GT rijders waren die op het rechte stuk even op hun rem tikte om te laten weten dat ze je er voorbij gingen laten. Dat was echt super.
Vond het met de GT ook niet zo'n probleem om de GTC's in te halen. Mijn vaste punten waren T1 na een goede exit uit de laatste bocht, T4, door een betere exit uit T3. T6 t/m T8 (dat laatste ging helemaal perfect door een wijde lijn in T6/T7 te nemen, en hierdoor hard binnendoor te knallen richting T8). Daarna was het afwachten of je ruimte kreeg in T10, anders moest je wachten of je kon uitremmen richting T12, anders even wachten en een goede exit uit T12 en dan uitremmen in T1.

Beetje jammer dat er zoveel teams waren die echt veel inc's hadden...

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
FabiandJ schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:48:
Iemand hier die een uitleg heeft hoe ik iRacing kan broadcasten op Youtube? Wil gaan proberen om de Daytona 500 te gaan broadcasten :)
Als je straks online bent, wil ik wel helpen hoor.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:09
Op Charlotte valt er in feite niet in te halen, tenzij iemand flnk langzamer is dan jij.
Enige wat je kan doen, is wachten totdat degene voor je ruimte laat en hem er dan naast duwen. En dan hard hopen dat diegene niet meer terug naar binnen komt... Ik kies er zelf eerder voor om juist iets extra afstand te nemen, zodat ik iets meer tijd heb (en beter uitzicht) om te reageren wanneer er voor me een ongeluk gebeurt.

De manier om inhalen tegen te gaan wanneer iemand achter je rijdt, is door hele krappe lijnen te rijden, ook de bochten uit. Auto achter je is dan wel sneller uit de bocht, maar kan je alleen aan de buitenkant passeren. Echter is het snelheidsverschil daarvoor nooit groot genoeg, dus uiterlijk halverwege de bocht moet hij dan weer achter je aansluiten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Is er voor de seizoensfinale al een topic gemaakt op de iRacing forums? Dan kan ik daarnaar verwijzen voor mijn teammaat.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nee, die gaat morgen om 22:00 open. Maar je kan gewoon morgen als GoTer inschrijven alleen en later bijvoegen ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Tering, wat een race net :D

niet veel geoefend, starte wel vanaf pole omdat ik de engiste was met een tijd. Maar wat een gevecht om de leiding met een ene George :D

Wel 1x in het rond getikt in T1, vervolgens alle CSpecs weer bij elkaar. Hij gaf wel keurig zijn plekje terug, maar ja. Er rijden er in ene 2 voor je :+

Samen ingehaald, en vervolgens begon er weer een gevecht als of onze levens er vanaf hingen :D Uiteindelijk na 30m ofzo denk ik er binnendoor kunnen steken in Spoon, met wat hulp van een HPD (jaja, ik bedank hier een HPD :P). Vervolgens maakt hij nog een foutje bij het uitkomen van de esses. denk dat zijn banden op waren op dat moment.

Maar wat een race :D Alleen 0,09 SR verloren door de 4x en 3 offtrackjes. maar woei :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzGreenway
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 20:15
derx666 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:50:
Ik heb gisteren eigenlijk nauwelijks last gehad van het verkeer. Je moet gewoon zelf op tijd duidelijk maken wat je gaat doen. Daarbij hielp het goede spotten van Dirk natuurlijk ook een hele hoop aangezien de iRacing spotter besloten had vrijaf te nemen tijdens mijn stints, en besloot terug te komen toen Dirk in de auto stapte... Ik denk dat ik hem teveel genegeerd heb ofzo :P
Zodra er iemand op de "start spotting" knop klikt wordt de iRacing spotter uitgeschakeld. Ik heb een vermoeden wie daarop geklikt heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Lohoool :) dat wist ik niet, dan doen we dat de volgende keer maar niet meer...

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vekie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 07:48
Ik had net hetzelfde voor, zeer vervelend eigenlijk en wist het ook niet tot na de race :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
ik weet heel zeker dat ik niet op start spotting geklikt heb of dat groene vierkantje bij de F-Boxen. Alleen door de F-boxen geklikt om informatie te krijgen. Misschien dat dat het triggered?

Merkte het zelf pas tijdens mijn derde stint dat ik wel spotter text had, maar geen spotter geluid :+ Vond het wel prima eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Mocht er nog iemand zin hebben om nog wat te rijden voor NES dan hosten we nog ff een practice... wachtwoord nestest.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik moet echt even kwijt hoe ontzettend vet ik iRacing ondertussen vind. Dit is echt de enige racegame die me écht die sensatie en adrenaline kan geven van een racegame. In een echte auto zal het vast nog intenser zijn maar er wordt écht serieus gereden.

Net een 25 minuten race er op zitten op Okayama in de Caddilac CTS-VR en het voelt echt super goed. Helaas wel 2x een spin. 1x moest ik uitwijken en de ander was gewoon dom, te snel op het gas en je gaat rond. Toen werd ik ook nog geraakt door iemand dus de incidents stapelden zich op, plus ik was 22e.

Vervolgens gewoon héél steady rijden, rustig, inhouden, niet zomaar iemand proberen in te halen want als ik iemand zou raken had ik een DQ. UIteindelijk zesde geëindigd. Weer wat iRating er bij, maar helaas security rating puntjes verloren. Hang nu rond de 2.50 op D-class. Moet mezelf toch iets meer uit de problemen zien te houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Laatst online: 10-10 16:10
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:07:
Me op aanraden van tal van mensen hier een G27 set aangeschaft en 3 maanden abo op iracing (gerefereerd naar tweakers zodat iedereen er hier wat beter van wordt).

Slechts een uurtje kunnen rijden (mazda mx 5 op Lime Rock). Lukt me totaal niet om zelfs drie rondjes na elkaar te rijden. Snelste rondje was 1:04. Nog heel veel werk aan de winkel dus, maar daar doen we het voor.

Iemand nog tips voor beginners(bv bepaalde wagen in combinatie met circuit)? (al online wat tutorials gelezen en de videos van de driving school bekeken uiteraard)
Welkom!

Een van de beste tips vond ik vloeiend rijden. Dus niet schokkerig met het stuur overweg gaan en ook vloeiend op de rem en het gas zodat de wagen stabieler blijft.

Ook zie ik nieuwkomers vaak te hard sturen, dus te ver aan het stuur draaien en daarmee eigenlijk puur op onderstuur de voorste banden oververhitten en daarna alle grip verliezen.

Maar als je echt goede tips wil post dan gewoon een replay van een paar rondjes. Dan krijg je hier heel goede opbouwende kritiek om beter te rijden!
Stijnb_ schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:47:
Zou echt graag met iracing beginnen. Enige spijtige is dat ik een macbook heb en dus niet kan spelen. Iemand een idee voor een nieuw systeem dat wat toekomst gericht is?
Dat is nogal een ruime vraag maar iracing is heel cpu intensief dus een goede intel processor is zeker niet slecht. Qua grafische kaart zijn de nvidia kaarten momenteel de betere keuze maar dat kan binnenkort weer even veranderen met de volgende generatie van amd/ati. Ga niet voor een sli of crossfire oplossing want daar haalt iracing gaan voordeel uit.

@w4rguy : _/-\o_ goed bezig!

[ Voor 21% gewijzigd door Fragbeestje op 17-02-2015 00:43 ]

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
Kwam ik net tegen op YouTube. vond het wel grappig om te zien.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braintje77
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-11-2020
Zijn er nog GoT'ers die de Daytona 500 gaan rijden? Zou graag willen oefenen met taalgenoten om te leren oval rijden. Ben echt een rookie op het oval gebeuren, maar lijkt me leuk om te starten in de Daytona 500.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ja er zijn een aantal die mee gaan doen. Zo ver ik weet zijn Frank_O, BobvK, Phydomir en ik sowieso van plan om te rijden. Meestal rijden we wel zaterdagochtend de fixed race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-10 15:39

iew

What the...?!

Ben uit de rookie class, ik rijd het liefst handgeschakelde auto's of sequential.
Ik weet niet goed welke auto's en tracks ik bij zou moeten kopen nu.
Oval trekt mij niet zo, misschien later.

Any idea's ?!

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braintje77
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-11-2020
Ok gelukkig toch nog wat GoT'ers die af en toe oval rijden. Kom namelijk bijzonder weinig BeNeLux racers op het oval gebeuren tegen. Heb deze week een beetje geoefend met de SS en hoop van de week nog met een paar van jullie wat rondjes te kunnen maken. Dus Nellie als je tijd heb hoor ik graag van je. Wel na 19.00 uur.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Braintje77 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 00:58:
Ok gelukkig toch nog wat GoT'ers die af en toe oval rijden. Kom namelijk bijzonder weinig BeNeLux racers op het oval gebeuren tegen. Heb deze week een beetje geoefend met de SS en hoop van de week nog met een paar van jullie wat rondjes te kunnen maken. Dus Niellie als je tijd heb hoor ik graag van je. Wel na 19.00 uur.
Woensdagavond heb ik wel tijd. :)
het is Niellie btw. Met ie.

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 17-02-2015 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat jullie leuke races hebben en bij elkaar in de split terecht komen. Afgelopen 3 weken 2 Daytona races gehad en dat waren de saaiste die ssw's die ik heb meegemaakt. Blij dat ik de komende tijd weer normale ovals te zien krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 00:26
SkullboyNL schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 00:38:
Kwam ik net tegen op YouTube. vond het wel grappig om te zien.

[video]
Voor het bewegen van de stoel. Geeft iracing via hun api daar een waarde voor? Of moet je dit zelf beginnen berekenen hoe de auto staat en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:44
Fragbeestje schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 00:36:
[...]

Dat is nogal een ruime vraag maar iracing is heel cpu intensief dus een goede intel processor is zeker niet slecht. Qua grafische kaart zijn de nvidia kaarten momenteel de betere keuze maar dat kan binnenkort weer even veranderen met de volgende generatie van amd/ati. Ga niet voor een sli of crossfire oplossing want daar haalt iracing gaan voordeel uit.

@w4rguy : _/-\o_ goed bezig!
Ik gebruik nog steeds een Intel Core i7 920 (6 jaar oud?) en dat gaat prima, wel met OC overigens. Fps ligt tussen de 400 en 600 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
Die extra fps komen bij jou natuurlijk wel door je g25

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:42

BM

Moderator Spielerij
Nou, dat was niet heel best gisteravond. Zoals ik de afgelopen keren met de SRF al opgemerkt had, zo leuk als ik de auto een jaar of 2 terug vond, zo weinig vind ik er nu nog aan. Kan er de vinger niet op leggen waar het aan ligt, maar ik kon lezen en schrijven met dat ding toentertijd, maar op dit moment... helemaal niks :) sowieso lijk ik afgelopen maanden in eigenlijk elke auto moeite te hebben om echt op snelheid te komen

Dat resulteerde dus ook in een waanzinnige kwalificatietijd (1-na-laatste :+) Toen ik de auto in de race na een minuut of 12 in de muur parkeerde was ik er verder wel klaar mee ook. Nacht ervoor ook maar iets van 4 uur slaap gehad, dus vond m'n bed een betere tijdbesteding dan de 2e heat mee te gaan rijden :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik vond het echt ontzettend leuk gisteravond!

Mijn quali ging behoorlijk goed en ik wist een 6de plek te veroveren. De top 15 zat binnen 1 seconde ;)

Heat 1 ging best heel lekker. In 7 rondjes lag ik 3de, maar ik moest zo nodig bij het aanremmen van Maggotts even in mijn rechterspiegel naar Paul kijken achter / naast me en verremde me. Uiteindelijk toch 5de geworden.

Heat 2 startte ik van de 5de plek (reversed Top 10 grid). Bij de start verloor ik 2 plekjes en in ronde 3 werd ik van achter aangereden bij het aanremmen van T5 (na Abbey). Daardoor kwam ik terug op plek 13. Dus tanden op elkaar gezet en jagen met dat ding! En dat was toch heel leuk. Want in de 12 rondjes daarna heb ik 9 plekken veroverd en ben uiteindelijk 4de geworden.

Bedankt allemaal voor het vermakelijke leuke en faire close racen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Op 1 en 2 augustus vindt de 24 uur van spa plaats. Zelf ben ik pas 3 weken begonnen met iRacing en zie het als een soort lange-termijn planning om die race te gaan rijden.

Ik heb wel één uitdaging, die dagen zit ik namelijk op CampZone, 's werelds grootste outdoor LAN party. Ik ben daar als vrijwilliger en dat brengt wat uitdagingen met zich mee. Uitdagingen die uiteraard niet onoverkoombaar zijn.

Voor nu ben ik nog mijn licenses aan het halen en iRating aan het sprokkelen. Het is onderdeel van de lange termijn planning om dat op tijd te gaan halen.

Zijn er andere mensen die nu een rookie zijn en met die tijd in augustus (over een half jaar) mee willen rijden in de 24 uurs? Dan kunnen we een team vormen. Al wat met elkaar trainen zodat we de 24 uur kunnen knallen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
Niellie41 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 00:43:
Ja er zijn een aantal die mee gaan doen. Zo ver ik weet zijn Frank_O, BobvK, Phydomir en ik sowieso van plan om te rijden. Meestal rijden we wel zaterdagochtend de fixed race.
Ik ben van plan mee te rijden, sowieso de zaterdagochtend Fixed race en misschien die van 18:00 nog. Dat ligt een beetje aan de race van 's ochtends.
Gezien mijn iRating verwacht ik niet bij jullie in de split te zitten. Sowieso doe ik niet zo heel veel ovals meer, dus meer nog dan anders ga ik voor overleven en finishen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
w4rguy schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:25:
Op 1 en 2 augustus vindt de 24 uur van spa plaats. Zelf ben ik pas 3 weken begonnen met iRacing en zie het als een soort lange-termijn planning om die race te gaan rijden.

Ik heb wel één uitdaging, die dagen zit ik namelijk op CampZone, 's werelds grootste outdoor LAN party. Ik ben daar als vrijwilliger en dat brengt wat uitdagingen met zich mee. Uitdagingen die uiteraard niet onoverkoombaar zijn.

Voor nu ben ik nog mijn licenses aan het halen en iRating aan het sprokkelen. Het is onderdeel van de lange termijn planning om dat op tijd te gaan halen.

Zijn er andere mensen die nu een rookie zijn en met die tijd in augustus (over een half jaar) mee willen rijden in de 24 uurs? Dan kunnen we een team vormen. Al wat met elkaar trainen zodat we de 24 uur kunnen knallen! :D
Lijkt me een leuk plan. Ik ben nu geen rookie meer maar het lijkt me wel leuk om de 24 uur te rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

SkullboyNL schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:48:
[...]

Lijkt me een leuk plan. Ik ben nu geen rookie meer maar het lijkt me wel leuk om de 24 uur te rijden.
Ik bedoel "rookie" ook meer als in, net startend met iRacing. Niet in de zin van de license. Of heb je ook al meer ervaring met iRacing? Stuur me eventueel maar een dm, dan babbelen we even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Braintje77 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 00:40:
Zijn er nog GoT'ers die de Daytona 500 gaan rijden? Zou graag willen oefenen met taalgenoten om te leren oval rijden. Ben echt een rookie op het oval gebeuren, maar lijkt me leuk om te starten in de Daytona 500.
Ik ga de Daytona 500 ook rijden, al ga ik de Open Series rijden en niet de fixed. Dus ik zit donderdag om 3:00 achter het stuur :X

[ Voor 11% gewijzigd door FabiandJ op 17-02-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
w4rguy schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:55:
[...]

Ik bedoel "rookie" ook meer als in, net startend met iRacing. Niet in de zin van de license. Of heb je ook al meer ervaring met iRacing? Stuur me eventueel maar een dm, dan babbelen we even verder.
En zet ff je iRacing profiel in je handtekening!
Staat in de TS hoe dat moet.
We zullen als GoT zeker de rijders van de 24 uur weer supporten, btw😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

JoepW schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:13:
[...]

En zet ff je iRacing profiel in je handtekening!
Staat in de TS hoe dat moet.
We zullen als GoT zeker de rijders van de 24 uur weer supporten, btw😃
Ah sorry, ga ik vanavond even regelen! Ik zit nu op kantoor en de website van iRacing is daar geblokkeerd. Ik kan de link van mijn profiel nu niet ophalen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
w4rguy schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:14:
[...]

Ah sorry, ga ik vanavond even regelen! Ik zit nu op kantoor en de website van iRacing is daar geblokkeerd. Ik kan de link van mijn profiel nu niet ophalen :'(
Deze bedoel je ;)
http://members.iracing.co...eerStats.do?custid=181889
Of nog makkelijker:
code:
1
[url="http://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid=181889"]iRacing Profiel[/url]

[ Voor 15% gewijzigd door JoepW op 17-02-2015 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry aan de heren die ik gisteren in de rondte heb getikt. Verder wel vermaakt met uitzondering van de eerste stuk waar het GP circuit verlaten wordt. Geen moment vertrouwen gehad dat de wagen netjes van 5 naar 4 zou gaan, en dat ging dan ook regelmatig mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Geaccepteerd Ruudje! Ik baalde op dat moment flink, want ik vond het erg leuk rijden, maar ja shit happens. Mijn excuses voor mijn reactie, misschien beetje over de top voor mijn doen.
Eerste race ging het allemaal prima, alleen mijn aanrempunt voor de hairpin uitkomen verbindstuk is nog niet optimaal zo te zeggen.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andy2125
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:23
w4rguy schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:25:

Tof om dit te lezen w4rguy! Ik ben nu een goeie week bezig met iRacing en een van de dingen die me heel erg aanspreekt zijn de endurance races. De combinatie van joepw's filmpje samen met het nieuws rond die eerste 24h race op daytona waren voor mij de grootste aanleiding om er ook mee te starten :).

De 24h van spa had ik ook al aangestipt al lange termijn doel. Het zou leuk zijn om deze te kunnen rijden met andere mensen met weinig ervaring.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Onderschat zo'n 24H race niet btw. IS erg leuk, maar er komt echt wel wat planning/discussie/training en een shitload tijd bij kijken voordat je überhaupt aan de start verschijnt :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Als je een uurtje les wilt hebben in iRacing met de MX-5 op Laguna Seca en aansluitend 4 korte races wilt doen om te leren om in verkeer in een race te rijden meldt je dan aan voor de Restart iRacing School op woensdag as.!

Hier alle details en onderaan een formulier tbv de inschrijving: KLIK
En vergeet niet dat de voor-inschrijving voor de
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/iracing/15S1_got_3_hours_of_indy/banner_GoT_3_HOUR_SKIPPY_ENDURO.png

vanavond van 20:00 tot 22:00 open gaat voor de GoT iRacers.
Vanaf 22:00 uur kan de rest van de wereld inschrijven en we verwachten dat het grid snel volloopt. :+

[ Voor 37% gewijzigd door JoepW op 17-02-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
themac1983 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:24:
Onderschat zo'n 24H race niet btw. IS erg leuk, maar er komt echt wel wat planning/discussie/training en een shitload tijd bij kijken voordat je überhaupt aan de start verschijnt :P
Dat heb ik al bij de 6h van de NEO races :D Maar steek er met veel plezier veel tijd in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Ja ik ook, maar voor 3 uur racen bij de GES, ben ik zo'n 10 uur kwijt aan training, setup maken, delen, bespreken en plannen :P En wij nemen het totaal niet serieus ook nog, andere teams zullen er veel meer aan kwijt zijn. Komt ook omdat ik de leiding van dat zooitje ongeregeld heb :P

En dan in T1 aangetikt worden waardoor alles de prullenbak in kan... Is wel iets waar je mee om moet kunnen gaan :P

Gelukkig bij GES nog niet echt voor gekomen trouwens, maar bij de Daytona 24H, in beide races binnen 3 uur auto kapot door een idioot die hem er achterin boort... Dan gaat TS toch even op MUTE }:|

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:31

Phydomir

Dennis

JoepW schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:26:
Heat 2 startte ik van de 5de plek (reversed Top 10 grid). Bij de start verloor ik 2 plekjes en in ronde 3 werd ik van achter aangereden bij het aanremmen van T5 (na Abbey).
Waarvoor nogmaals mijn excuses. Ik zat geloof ik naast Dirk en verkeek me gewoon op het remmen. Het was een heel zacht tikje maar helaas wel een waardoor je helemaal rond ging.

Ik weet na gisteren weer waarom ik de weken met de SRF (en skip) normaal gesproken niet rij. Ik kan er gewoon niet mee overweg. Een snel rondje gaat nog wel (pak niet voor niets pole) maar waar ik eigenlijk nooit spin ben ik gisteren in 2 races 5x rond gegaan.
Was nog van plan om die 3u Skip race wel te rijden maar daar zie ik ook maar van af. Mocht je daarvoor nog een marshall nodig hebben ben ik wel beschikbaar.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phydomir schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:57:
Waarvoor nogmaals mijn excuses. Ik zat geloof ik naast Dirk en verkeek me gewoon op het remmen. Het was een heel zacht tikje maar helaas wel een waardoor je helemaal rond ging......
Accepted..... Heb wel ff TS gemute op dat moment :X
Phydomir schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:57:.......Mocht je daarvoor nog een marshall nodig hebben ben ik wel beschikbaar.
Graag! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Speedy55 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:43:
Geaccepteerd Ruudje! Ik baalde op dat moment flink, want ik vond het erg leuk rijden, maar ja shit happens. Mijn excuses voor mijn reactie, misschien beetje over de top voor mijn doen.
Eerste race ging het allemaal prima, alleen mijn aanrempunt voor de hairpin uitkomen verbindstuk is nog niet optimaal zo te zeggen.
Dat kon ik merken ja. Ik remde daar steeds een stuk later dan jij :+ Soms ook wel iets te laat, maar goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

themac1983 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:54:
Ja ik ook, maar voor 3 uur racen bij de GES, ben ik zo'n 10 uur kwijt aan training, setup maken, delen, bespreken en plannen :P En wij nemen het totaal niet serieus ook nog, andere teams zullen er veel meer aan kwijt zijn. Komt ook omdat ik de leiding van dat zooitje ongeregeld heb :P

En dan in T1 aangetikt worden waardoor alles de prullenbak in kan... Is wel iets waar je mee om moet kunnen gaan :P

Gelukkig bij GES nog niet echt voor gekomen trouwens, maar bij de Daytona 24H, in beide races binnen 3 uur auto kapot door een idioot die hem er achterin boort... Dan gaat TS toch even op MUTE }:|
Dat voorbereiden wordt met de tijd wel minder. De eerste 24h race die ik reed ook heel veel geoefend. De laatste jaren enkel dat wat verplicht was (met moeite). Kortste was in 2005, daar had ik niet meer dan 11 rondjes voorbereiding. Voor de GES hetzelfde, een uurje als de setup al klaar is tot 4 uurtjes als er nog flink gesleuteld moet worden.

Hoe meer je voorbereid hoe pijnlijker het is om er dan kansloos afgereden te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

themac1983 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:24:
Ik denk niet dat het onderschatten is, als je 6 maanden van tevoren een team bij elkaar aan het zoeken bent. Juist om die dingen op te kunnen pakken en ervaring op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:18:
[...]

Dat voorbereiden wordt met de tijd wel minder. De eerste 24h race die ik reed ook heel veel geoefend. De laatste jaren enkel dat wat verplicht was (met moeite). Kortste was in 2005, daar had ik niet meer dan 11 rondjes voorbereiding. Voor de GES hetzelfde, een uurje als de setup al klaar is tot 4 uurtjes als er nog flink gesleuteld moet worden.

Hoe meer je voorbereid hoe pijnlijker het is om er dan kansloos afgereden te worden.
Maar ook des te leuker als alles een keer bijna perfect op zijn plek valt zoals op interlagos :) Als ik mijn voorbanden goed wist te houden in mijn 1ste stint, had er misschien nog wel P6 ingezeten, maar met de P7 ben ik erg blij :)

En zelf vind ik het gewoon leuk om aan een setup te werken :) Kan er wel 1 van het forum plukken, maar het geeft best veel voldoening als je met een eigen setup lekker kan rijden en ook nog kan winnen :) Al was de race van gister op Suzuka best intressant :) Maar dat was gewoon tijd gebrek omdat ik mijn tijd in interlagos gestoken had :)

Minder is als je in een sessie je setup shared, en iedereen gaat in ene veel sneller rijden :+ Daarom deel ik ook alleen nog maar met mede tweakers. Vooral omdat ik er gewoon veel tijd in stop.

Maar in Grand prix 2, 3 & 4 deed ik vaak ook niks anders. Lekker aan een setup werken met de ingebouwde tools toendertijd :) En dan lekker achteraan starten in een 100% race, en dan proberen te winnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinoes
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-04-2020
Hmm, er is nog zo belachelijk veel te leren, ik denk dat ik nog voor een lange tijd geen endurance kan doen.

Ik zit er eigenlijk over te denken om open wheel te doen. Zou ik gelijk met de star mazda aan de slag kunnen gaan, of is het beter eerst de skip onder de knie te krijgen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
-PassY- schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:51:
[...]

Maar ook des te leuker als alles een keer bijna perfect op zijn plek valt zoals op interlagos :) Als ik mijn voorbanden goed wist te houden in mijn 1ste stint, had er misschien nog wel P6 ingezeten, maar met de P7 ben ik erg blij :)

En zelf vind ik het gewoon leuk om aan een setup te werken :) Kan er wel 1 van het forum plukken, maar het geeft best veel voldoening als je met een eigen setup lekker kan rijden en ook nog kan winnen :) Al was de race van gister op Suzuka best intressant :) Maar dat was gewoon tijd gebrek omdat ik mijn tijd in interlagos gestoken had :)

Minder is als je in een sessie je setup shared, en iedereen gaat in ene veel sneller rijden :+ Daarom deel ik ook alleen nog maar met mede tweakers. Vooral omdat ik er gewoon veel tijd in stop.

Maar in Grand prix 2, 3 & 4 deed ik vaak ook niks anders. Lekker aan een setup werken met de ingebouwde tools toendertijd :) En dan lekker achteraan starten in een 100% race, en dan proberen te winnen :)
Had ik laatst ook aan de hand, gaan die mannen ook nog eens P3 rijden... 8)7

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 29 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.