iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 122 Laatste
Acties:
  • 313.817 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
glnk schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:03:
[...]

Niet waar. Afremmen op de motor wil je juist _wel_ zo veel mogelijk en dat doe je juist door relatief vroeg terug te schakelen en dus in hoge toeren te komen. Je moet revmatchen (blippen) omdat je anders de achterwielen (kort) blokkeert bij het terugschakelen (shift-lock). Doe je dat niet en rijd je toevallig net een bocht in, dan kan het zomaar zijn dat je hierdoor spint. Blippen zonder gebruik van koppeling werkt in iRacing omdat de versnellingsbak, synchros etc toch niet stuk kunnen in iRacing. Dat is simpelweg niet gesimuleert. Maar ik zou iedereen toch aanraden om gewoon heel-toe te leren gebruiken. Het is leuker, sneller en je hebt er in real-life ook nog wat aan. Oefen het ook gewoon in je echte htk auto en probeer de toeren te matchen met de dot gas onder het koppelen. Het resultaat is dat je sneller, efficienter en smoother terugschakelt.
Doe dat maar in de Ford GT en zie hoe ver je geraakt. Jonathan Fuller en mezelf kunnen erover meespreken.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:44
ThiJor schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:13:
[...]

Doe dat maar in de Ford GT en zie hoe ver je geraakt. Jonathan Fuller en mezelf kunnen erover meespreken.
Hoezo? Iets te vroeg teruggeschakeld? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Toen ik 'vroeger' veel in de Ford reed deed ik ook altijd zonder hulp en zelf blippen. Misschien is het inmiddels lastiger geworden maar toen ging dat prima. Als je niet genoeg gas geeft of te vroeg/laat dan ben je de pineut ja maar na 3 keer de muur in te vliegen was ik het gewend en heb ik die fout niet meer gemaakt, tenminste niet dat ik het me kan herinneren :p

In de c-spec had ik dan wel veel moeite om zelf te blippen en daar rij ik dus met autoblip omdat hij anders constant niet wilde terugschakelen en ik dus niet genoeg afremde op de motor en de bocht niet haalde. Na autoblip aan kon ik er veel stabieler mee rijden, maar ben nog altijd van plan het een keer goed te leren...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
glnk schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:14:
[...]

Hoezo? Iets te vroeg teruggeschakeld? :P
Jonathan Fuller heeft zo zijn motor opgeblazen in de 2de of 3de ronde van de Targa Virginia.

Ik had hetzelfde aan de hand in de NES race op COTA, bij terugschakelen van 4de naar 3de voor T19. Gelukkig is die bocht net voor de pit entry en hadden we nog een fast repair over. Onze pitstrategie schoof toen gewoon 5 rondjes op.

Jon Fuller (opnieuw) had later in die race ook een rokende motor, 20 minuten voor tijd. Daardoor wonnen wij wel :*)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Fordt GT is toevallig een auto waar ik het normaal gesproken ook zelf doe. Eigenlijk een van de weinige :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:42

Arfman

Drome!

Laatst een paar rondjes met de RUF RWD gereden op Bathurst, zonder hulpmiddelen, dus met heel and toe terugschakelen. Enorm leuk als het lukt, maar daarvoor staan mijn pedalen eigenlijk niet goed genoeg (standaard Fanatec CSP v1's) en komen mijn skills te kort. Maar wel gaaf om te doen/leren.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
NickThissen schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:19:
In de c-spec had ik dan wel veel moeite om zelf te blippen en daar rij ik dus met autoblip omdat hij anders constant niet wilde terugschakelen en ik dus niet genoeg afremde op de motor en de bocht niet haalde. Na autoblip aan kon ik er veel stabieler mee rijden, maar ben nog altijd van plan het een keer goed te leren...
ik zou willen dat ik een tip kan geven. Maar ik weet dat ik verrekte veel moeite had met hard afremmen en terug schakelen :)

Hoe ik het nu doe, geen idee. Ik blip, schakel terug, en 999/1000 gaat dat perfect. Anders ga ik driftend de bocht door met vaak een spin tot gevolg :D

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:35

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
[...]

Niet waar. Afremmen op de motor wil je juist _wel_ zo veel mogelijk en dat doe je juist door relatief vroeg terug te schakelen en dus in hoge toeren te komen. Je moet revmatchen (blippen) omdat je anders de achterwielen (kort) blokkeert bij het terugschakelen (shift-lock). Doe je dat niet en rijd je toevallig net een bocht in, dan kan het zomaar zijn dat je hierdoor spint. Blippen zonder gebruik van koppeling werkt in iRacing omdat de versnellingsbak, synchros etc toch niet stuk kunnen in iRacing. Dat is simpelweg niet gesimuleert. Maar ik zou iedereen toch aanraden om gewoon heel-toe te leren gebruiken. Het is leuker, sneller en je hebt er in real-life ook nog wat aan. Oefen het ook gewoon in je echte htk auto en probeer de toeren te matchen met de dot gas onder het koppelen. Het resultaat is dat je sneller, efficienter en smoother terugschakelt.
Wil je nou niet lezen wat er staat of wil je principieel NEE kunnen zeggen. Herlees mijn post nog eens en hou in je achterhoofd dat ik een beetje weet waar het over gaat.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:44
Je uitleg klopt niet en daar mag je op een forum best over discussieren, toch?

[ Voor 74% gewijzigd door glnk op 13-02-2015 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

[...]

Hey DG. hij zegt nergens dat je niet op de motor moet of mag remmen.
hij zegt alleen dat je het tijden het schakelen niet moet doen en daarom moet blippen zodat de transitie van schakelen smooth is zodat de auto niet in onbalans komt ;)

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Zelfde verhaal, andere woorden :)

jullie zeggen allebei dat je moet blippen om de auto in balans te houden/niks te blokkeren.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinoes
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-04-2020
Superhandig plaatje, opgeslagen!

Deze filmpjes zijn ook leerzaam, al een paar keer gekeken:
http://members.iracing.co...e/member/DrivingSchool.do

Ik kijk ook vaak eerst even als ghost mee in een race om te weten of ik dezelfde pace heb. Zo ben ik er achter gekomen om meer te trailbraken met de Cadillac op Okayama, scheelde me een seconde.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Vind het altijd jammer dat er niet begrijpend gelezen wordt, zodat er misverstanden ontstaan etc... Glnk, JoepW gaat al even langer mee als jij in de racewereld, vroeger moest je volgens mij in die oude gebakjes altijd dubbel clutchen en heel toe en wist men ook precies waarom. Dus als je nou even leest wat hij zegt, hoef je ook niet te zeggen dat hij geen gelijk heeft, kan je het hooguit even aanvullen.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glnk schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:56:
Je uitleg klopt niet en daar mag je op een forum best over discussieren, toch?
Lees Joep z'n stuk nog eens even goed. Hij heeft het nergens over het vertragen van de wagen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:42

Phydomir

Dennis

ThiJor schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:20:
[...]

Jonathan Fuller heeft zo zijn motor opgeblazen in de 2de of 3de ronde van de Targa Virginia.

Ik had hetzelfde aan de hand in de NES race op COTA, bij terugschakelen van 4de naar 3de voor T19. Gelukkig is die bocht net voor de pit entry en hadden we nog een fast repair over. Onze pitstrategie schoof toen gewoon 5 rondjes op.

Jon Fuller (opnieuw) had later in die race ook een rokende motor, 20 minuten voor tijd. Daardoor wonnen wij wel :*)
Alleen heeft dat weinig met het blippen te maken maar meer met over-revven. Als je te snel terug schakelt is het niet zo heel gek dat je binnen de kortste keren met een rokende motor staat. Dat is nou juist de kunst, zo veel mogelijk op de motor remmen zonder hem op te blazen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:31

Fuelke

Forza Ferrari

NASCAR, iRacing Announce Six Year Licensing Extension
NASCAR and iRacing.com announced today a six year extension of iRacing’s licensing agreement as NASCAR’s exclusive online motorsport racing simulation. The association between the two organizations which began in 2009 will now run through December 2020.
Meer op http://www.iracing.com/ir...-year-licensing-extension

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nice Fuelke!
Dan weet ik dat ik overload aan iRacing dollars van GoT tot mijn 60ste kan blijven gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker nieuws! Dit weekend begint het seizoen met de sprint unlimited, volgende week de eerste race Daytona.

Ben trouwens wel benieuwd wat die deal inhoud. Enkel de naam nascar mogen.gebruiken en de wagens mogen scannen/modelleren of ook de enige multiplayer online simulator die de naam nascar mag dragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:23

Niellie41

[object Object]

Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 17:31:
Lekker nieuws! Dit weekend begint het seizoen met de sprint unlimited, volgende week de eerste race Daytona.

Ben trouwens wel benieuwd wat die deal inhoud. Enkel de naam nascar mogen.gebruiken en de wagens mogen scannen/modelleren of ook de enige multiplayer online simulator die de naam nascar mag dragen?
Afgelopen jaren was er toch ook een NASCAR game uitgekomen?
Ik denk eerder dat dit de deal oa inhoudt dat de NPAS een officiële NASCAR serie is (zoals de Whelen Euro Series, K&N Pro etc.). Hopelijk kunnen ze ook de regels van 2015 van de NSCS snel doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 17:31:
Wanneer is de Unlimited?? En heb je al een mooie stream gevonden? ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Niellie41 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 17:50:
[...]

Afgelopen jaren was er toch ook een NASCAR game uitgekomen?
Ik denk eerder dat dit de deal oa inhoudt dat de NPAS een officiële NASCAR serie is (zoals de Whelen Euro Series, K&N Pro etc.). Hopelijk kunnen ze ook de regels van 2015 van de NSCS snel doorvoeren.
Ook krijgt de winnaar van iracing tour een VIP arrangement de laatste race van het jaar met een officiële nascar cup

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ericjooo schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 17:53:
[...]

Ik kijk altijd die van rfm op maandag. Zijn alle reclames er ook tussenuit. Komende tijd ben ik er dus weer minder bij op de maandag.

De unlimted is morgen, de duels zijn woensdag of donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dabelg schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:03:
[...]

Ook krijgt de winnaar van iracing tour een VIP arrangement de laatste race van het jaar met een officiële nascar cup
Exclusief vlucht en hotel waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

dabelg schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:03:
[...]

Dat is een onderdeel ervan omdat het een officiële NASCAR competitie is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
NickThissen schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:44:
In de meeste auto's is het niet nodig en kun je opschakelen door even te liften (soms hoeft dat zelfs niet) en terugschakelen door te blippen (even gas bij geven om de revs te matchen). In de auto's waarbij het wel nodig is kun je autoclutch / autoblip aanzetten zodat je zelfs daar niet met de koppeling hoeft te rijden als je er geen hebt /dat niet wil. Daar verlies je overigens wel wat tijd mee als 'straf' omdat hij ook bij opschakelen altijd automatisch de koppeling gebruikt terwijl dat meestal niet nodig is.
Ik gebruik idd autoclutch en autoblip. Zit er wel aan te denken om dit uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
JPtjeeNL schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:47:
[...]

Ik gebruik idd autoclutch en autoblip. Zit er wel aan te denken om dit uit te schakelen.
Zet ze dan 1 voor 1 uit, en wen even aan de verandering :) Eerst naar auto clutch en zelf blippen bij terug schakelen, en als je lekker kan rijden, dan pas alles uit en met clutch pendaal erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
-PassY- schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 19:41:
[...]

Zet ze dan 1 voor 1 uit, en wen even aan de verandering :) Eerst naar auto clutch en zelf blippen bij terug schakelen, en als je lekker kan rijden, dan pas alles uit en met clutch pendaal erbij.
Ja idd, thanks voor de tip. Wilde z.s.m. uit rookie en D klasse komen en de auto regelmatig op de baan houden. Dat gaat mij nu aardig af, dus tijd om functies uit te schakelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Yes, Oval eindelijk gepromoveerd naar D-klasse. Zie dat de volgende series allemaal betaald zijn. Iemand een goede tip? Heb eerder vanavond voor P1 gestreden en moet zeggen dat dat erg leuk was.

Twijfel ook om Fanatec CSP V2 pedalen te bestellen, maar lees ook veel klachten online. Iemand die hier iets meer over kan zeggen, die 'm wellicht al jaren gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
JPtjeeNL schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 21:29:
Yes, Oval eindelijk gepromoveerd naar D-klasse. Zie dat de volgende series allemaal betaald zijn. Iemand een goede tip? Heb eerder vanavond voor P1 gestreden en moet zeggen dat dat erg leuk was.

Twijfel ook om Fanatec CSP V2 pedalen te bestellen, maar lees ook veel klachten online. Iemand die hier iets meer over kan zeggen, die 'm wellicht al jaren gebruikt?
Volgende week gaat de NASCAR iRacing Series van start. Dit volgt het hele seizoen van de NASCAR Sprint Cup Series, races zijn dan 50% lengte en er zijn maar 4 momenten in de week dat er een race is.

Minimale wat nodig is is D 4.0. Dit kan ik je echt aanraden.

Wil je het hele seizoen doen, dan moet je een hoop circuits kopen. Mijn advies koop het in setjes van 6 in plaats van in het begin van een seizoen alles.

Wat pedals, zelf bezit ik de CSP V2 en ben er erg blij mee. Heb ze nu bijna een jaar. Er word veel geklaagd over Fanatec, zelf gelukkig nog geen rede gehad om te klagen :) De pedals zijn wel leuk geprijsd met €250,-

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

The_FrankO schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 22:19:
[...]

Volgende week gaat de NASCAR iRacing Series van start. Dit volgt het hele seizoen van de NASCAR Sprint Cup Series, races zijn dan 50% lengte en er zijn maar 4 momenten in de week dat er een race is.
[video]

Wil je het hele seizoen doen, dan moet je een hoop circuits kopen. Mijn advies koop het in setjes van 6 in plaats van in het begin van een seizoen alles.

Wat pedals, zelf bezit ik de CSP V2 en ben er erg blij mee. Heb ze nu bijna een jaar. Er word veel geklaagd over Fanatec, zelf gelukkig nog geen rede gehad om te klagen :) De pedals zijn wel leuk geprijsd met €250,-
Van Street Stock naar Cup auto's is wel een héél grote stap. Ik kan hem eerder aanraden om eerst naar D4.0 te rijden en dan in te stappen in de Silverado. Dit is een heel populaire auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deRidder
  • Laatst online: 03-09 12:11
Van street stock naar cup autos is wat ik ook heb gedaan voor de oval kant. Met rookies mee rijden tot D4.00 en vanaf dat moment de NiS rijden om naar de B en A autos te komen.

Zelf heb ik geen intresse in de oval D en C series.

Scheelt een auto kopen, en veel tracks die in D en C series worden gebruikt, rijden ze niet in B en A series.
Dus het hangt er van af waar je intresse ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Niellie41 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 22:20:
[...]

Van Street Stock naar Cup auto's is wel een héél grote stap. Ik kan hem eerder aanraden om eerst naar D4.0 te rijden en dan in te stappen in de Silverado. Dit is een heel populaire auto.
Zeker grote stap maar tussen stap naar Silverado (truck) vind ik weinig toevoegen. Die truck heeft toch echt een ander gedrag dan de cup car.
Zelf ben ik van de streetstock naar de gen6 gegaan. Toegegeven, ik had eerst 4 races op Daytona met de Silverardo gedaan om een C license te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:31

Fuelke

Forza Ferrari

Snelheid alleen is niet voldoende, 5 keer dezelfde rijder die een gat van een paar seconden naar me dichtrijdt, ik laat hem netjes voorbij om hem een paar bochten verder van de baan te zien gaan waarna het hele tafereel opnieuw kon beginnen 8)7

Lastig circuit, VIR, de top 2 in die race bleef foutloos, P4 had 1 incident, een paar met 6 en dan liep het op naar 8, 10, ...

http://members.iracing.co...nid=13037229&custid=56527

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ericjooo schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 17:53:
[...]

Sport1 zend alles uit, helaas niet alles in HD, maar zo te zien voornamelijk op Sport 1 Extra 1 & 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij willen helpen hoe ik een custom skin in gebruik kan nemen? Ik heb de file opgeslagen als 183162.tga (1024x1024) en in de map \Documents\iRacing\paint\mx5 cup geplaatst, maar ik kan 'm ingame maar niet inladen.

Hoe doen jullie dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 01:14:
Zou iemand mij willen helpen hoe ik een custom skin in gebruik kan nemen? Ik heb de file opgeslagen als 183162.tga (1024x1024) en in de map \Documents\iRacing\paint\mx5 cup geplaatst, maar ik kan 'm ingame maar niet inladen.

Hoe doen jullie dat? :)
Wij gebruiken Trading paints. Op pagina 1 van dit topic staat een hele mooie uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 10-10 11:48
Je had het bestand car_183162.tga moeten noemen overigens.
Maar over dit onderwerp heeft iRacing toevallig een paar dagen terug ook een video gemaakt:

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah super bedankt guys! Het is gelukt! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deRidder
Volgende week ben ik van plan de Daytona 500 te rijden.
Deze week heb ik alvast geoefend in de Carb. Cup met bump-draften (en accident avoidance).
Het gaat al redelijk goed, maar ik heb een vraag aan de meer ervaren mensen over oververhitting.

Na een tijdje loopt de water-temperatuur in het rood, is dit heel schadelijk of kan je langer wachten tot ook de olie opwarmd? Mijn vraag is, wanneer moet je de verse lucht weer opzoeken om je motor af te laten koelen als je aan het bump-draften bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ben een dummy op dat gebied, maar ik weet zeker dat Rudy daar wat zinnigs over kan zeggen.
Maar ploffen doet de motor na verloop van tijd.....
(Of Niel natuurlijk ;) )

[ Voor 30% gewijzigd door JoepW op 14-02-2015 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

deRidder schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 09:58:
Deze week heb ik alvast geoefend in de Carb. Cup met bump-draften (en accident avoidance).
Het gaat al redelijk goed, maar ik heb een vraag aan de meer ervaren mensen over oververhitting.

Na een tijdje loopt de water-temperatuur in het rood, is dit heel schadelijk of kan je langer wachten tot ook de olie opwarmd? Mijn vraag is, wanneer moet je de verse lucht weer opzoeken om je motor af te laten koelen als je aan het bump-draften bent?
Als de meter rood wordt, moet je snel weer afstand nemen. Anders ploft je motor en dat doet die redelijk snel.
Voor de 500 kan je sowieso beter eerst cruisen, vooraan of achteraan het veld, en aan het einde pas echt racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deRidder
Thanks, dan is het goed dat ik er voorzichtig mee was.

Op de oval ben ik minder competitief ingesteld dan bij road omdat ik het veel minder doe.
Ik wil proberen achter de kop groep te blijven hangen en dan zie ik tegen het einde wel hoe hard ik nog ga racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er weldegelijk limieten waarop de motor ploft. Olie is daarvoor de belangrijkste indicator, maar ook water kan een probleem worden. Of er een schade model is bij constant oververhitting heb ik nooit echt kunnen bevestigen al denk ik dat dit er wel is. wanneer je namelijk flinke schade krijgt kun je in de telemetry terug zien dat je radiator leeg loopt waarna, zelfs als de motor uit staat, deze ploft.

Je kan wel blinken, maar dan moet je constant de temperatuur in de gaten houden.Blinken +5F kan, daarboven loop je risico.

Voor de Superspeedways zou ik zeggen blink niet te lang, zeker het begin van de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
[...]

[video]

Om die naar 4.0 te krijgen, moet ik nog een hoop races rijden! Maar het ziet er goed uit! 4x per week een race is wel jammer. Is dat bij iedere klasse? 1x per uur vond ik erg handig om snel SR te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

JPtjeeNL schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 11:49:
[...]

Om die naar 4.0 te krijgen, moet ik nog een hoop races rijden! Maar het ziet er goed uit! 4x per week een race is wel jammer. Is dat bij iedere klasse? 1x per uur vond ik erg handig om snel SR te behalen.
Nee. De NiS is een speciale serie. Bij de andere series is er gewoon elke dag om de 1 of 2 uur een race. Of die ook altijd official gaan, ligt ook aan de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-10 03:24
deRidder schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 11:00:
Thanks, dan is het goed dat ik er voorzichtig mee was.

Op de oval ben ik minder competitief ingesteld dan bij road omdat ik het veel minder doe.
Ik wil proberen achter de kop groep te blijven hangen en dan zie ik tegen het einde wel hoe hard ik nog ga racen.
En in aanvulling op Niellie, hij heeft hier:

Niellie41 in "iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4"

het bericht gepost waarin de nieuwe series uitgelegd worden die de real-life seizoenen volgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Niellie41 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:01:
[...]

Nee. De NiS is een speciale serie. Bij de andere series is er gewoon elke dag om de 1 of 2 uur een race. Of die ook altijd official gaan, ligt ook aan de serie.
Oké, thanks. Ik twijfel tussen de Nascar iRacing Late Model Series of de Nascar iRacing National Series. Ik begrijp dat je met die Late Model ook meteen setups kan leren en met de National Series niet, omdat die fixed is. Races zijn beide om de 2 uur zie ik bij de sessies. Tracks heb ik beide niet veel.
[...]
Mooi, moet ik ze toch maar eens gaan bestellen. :) Nog een tip om iets meteen mee te bestellen? Qua accessoires o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Zelf even een vraag. Ik kom nog niet echt aan rijden toe, maar weet iemand een goede uitleg over het instellen van de FFB en evt. overige basisinstellingen in iRacing?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

JPtjeeNL schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:05:
[...]

Oké, thanks. Ik twijfel tussen de Nascar iRacing Late Model Series of de Nascar iRacing National Series. Ik begrijp dat je met die Late Model ook meteen setups kan leren en met de National Series niet, omdat die fixed is. Races zijn beide om de 2 uur zie ik bij de sessies. Tracks heb ik beide niet veel.
Beide series gaan niet zo vaak officieel rond onze tijden of je moet al later op de avond of de nacht willen rijden. Daarom zei ik dat je beter voor de Silverado kan gaan omdat die heel erg populair is. Zeker in de fixed serie gaan de races wel heel de dag door officieel. Je moet je SR wel boven 4.0 zien te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Phydomir schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:53:
[...]

Alleen heeft dat weinig met het blippen te maken maar meer met over-revven. Als je te snel terug schakelt is het niet zo heel gek dat je binnen de kortste keren met een rokende motor staat. Dat is nou juist de kunst, zo veel mogelijk op de motor remmen zonder hem op te blazen.
Ik had het over de opmerking dat je hoog in de toeren moest gaan om op je motor te remmen. Blippen ben ik al gewoon :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Niellie41 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:11:
[...]

Beide series gaan niet zo vaak officieel rond onze tijden of je moet al later op de avond of de nacht willen rijden. Daarom zei ik dat je beter voor de Silverado kan gaan omdat die heel erg populair is. Zeker in de fixed serie gaan de races wel heel de dag door officieel. Je moet je SR wel boven 4.0 zien te krijgen.
Ah, zit dat zo. :) Ik dacht dat de races die iedere 2 uur worden gereden, ook officiële races zijn. Moet eerlijk zeggen dat ik niet zo van de trucks ben, maar ik zal er eens naar kijken. Wie weet bevallen die trucks wel en trek ik te snel conclusies. :)

Heeft Fanatec ook wel eens kortingscodes? En denken jullie dat de V3 van de CSP op korte termijn uitkomt?

[ Voor 7% gewijzigd door JPtjeeNL op 14-02-2015 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Linkje voor de pedalen zoekers onders ons: http://members.iracing.co...list/3299637.page#8734380

[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 14-02-2015 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Die races zijn allemaal officiele races, maar er moeten wel genoeg mensen mee doen (meestal 8 ) anders telt het niet. Dat bedoeld Niel, sommige series zijn minder populair en hebben niet elk uur van de dag genoeg rijders.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
>:)
deRidder schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 09:58:

Bump drafting heeft niet meer het grote voordeel als dat het in het verleden had. Dus met een partner buiten de groep blijven en off sequence gaan is geen strategie meer.
Bump drafting moet gedaan worden op het juiste moment, net voor of na een pitstop en aan het einde van de race met nog 2 rondjes te gaan. Het wisselen verlies je zoveel tijd mee dat de winst die je hebt gemaakt weer verloren gaat. Mijn ervaring is dat een betere strategie is om in de pack te blijven en niet constant volgas geven. Je bespaart daar enorm veel brandstof en oververhitting is zelde een issue. Binnen het pack heb je nog steeds mensen die wel volgas blijven en bump draften, die komen nergens en gaan vaak 2 rondjes eerder naar de pits. Met die strategie heb ik de Daytona 500 kunnen winnen:
JPtjeeNL schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 11:49:
[...]

Je kunt ook kijken naar de Legands Cup. Daar wordt over het algemeen wat netter gereden en volgens mij bevat het allemaal free content. Wel weer een compleet andere rij ervaring dan de andere oval cars, but still a hell of a lot of fun :D
JPtjeeNL schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:05:
Mooi, moet ik ze toch maar eens gaan bestellen. :) Nog een tip om iets meteen mee te bestellen? Qua accessoires o.i.d.?
Bestel ook meteen een extra loadcell. Er zijn een hoop mensen die zeggen dat deze snel kapot gaat, je kunt er dan maar beter alvast een thuis hebben liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Niellie41 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:11:
[...]

De National Series is tegenwoordig toch wel redelijk populair geworden. Races gaan ieder avond wel officieel.

Rij deze serie ook nog wel eens als tussendoortje. Leuke serie om te rijden, alleen merk je wel dat dit nog een overstap series is voor het echte werk. Soms kan het nog wel eens uitdraaien in een crashfestijn. Maar wel een leuke serie vanwege het gebruik van voornamelijk short tracks (ovals van minder dan 1 mijl in lengte.) Enige nadeel van die short tracks is dat een aantal niet gebruikt wordt in de C, B of A klasses.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deRidder
Bedankt voor de tips Frank!

Ik zal rustig aan doen. Ben benieuwd hoe ver ik ga komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
NickThissen schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 13:32:
Die races zijn allemaal officiele races, maar er moeten wel genoeg mensen mee doen (meestal 8 ) anders telt het niet. Dat bedoeld Niel, sommige series zijn minder populair en hebben niet elk uur van de dag genoeg rijders.
Ah, bedoel je zo. Ik moet zeggen dat ik daar bij alle races die ik tot nu toe heb gereden nauwelijks last van heb gehad, dus ik dacht daar niet zo aan. Zal ik onthouden, thankks
The_FrankO schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 13:52:
>:)
[...]
Je kunt ook kijken naar de Legands Cup. Daar wordt over het algemeen wat netter gereden en volgens mij bevat het allemaal free content. Wel weer een compleet andere rij ervaring dan de andere oval cars, but still a hell of a lot of fun :D

[...]

Bestel ook meteen een extra loadcell. Er zijn een hoop mensen die zeggen dat deze snel kapot gaat, je kunt er dan maar beter alvast een thuis hebben liggen :)
Daar staat alleen "Competing in this series will NOT help you fulfil your Minimum Participation Requirement". Dat betekent dat ik er wel SR kan krijgen, maar die 4 races/time trials in een andere klasse moet doen, toch?

Extra loadcell is een goede tip, thanks! :)

[ Voor 40% gewijzigd door JPtjeeNL op 14-02-2015 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DirkT, Nick, Koen en ik zijn druk in de weer om ons nieuwe portal op poten te krijgen.
Het zal nog wel even duren tot alles daar gecentraliseerd is en goed werkt. ;)
En voor alle duidelijkheid het GoT forum topic (hier dus) blijft onze meeting plek!
We gaan wel de Topic Start wat vereenvoudigen en bv de agenda (nog niet werkend, hoor) en allerlei dynamische info daar opzetten.

Maar we wilden jullie toch alvast een sneak preview geven. :X

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2015/got-racing_eu.png
http://www.got-racing.eu

Kijk gerust even rond en geef svp commentaar / opmerkingen / aanvullingen / correctie svp door aan mij / ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
JoepW schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 17:21:
DirkT, Nick, Koen en ik zijn druk in de weer om ons nieuwe portal op poten te krijgen.
En voor alle duidelijkheid het GoT forum topic (hier dus) blijft onze meeting plek!
We gaan wel de Topic Start wat vereenvoudigen en bv de agenda (nog niet werkend, hoor) en allerlei dynamische info daar opzetten.

[afbeelding]

Kijk gerust even rond en geef svp commentaar / opmerkingen / aanvullingen / correctie svp door aan mij / ons.
Ziet er goed uit! De livetiming schaalt op mijn PC niet helemaal lekker, maar voor de rest ziet het er mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JPtjeeNL schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 17:39:
[...]

...De livetiming schaalt op mijn PC niet helemaal lekker...
Dat klopt. De Livetiming is redelijk breed en in een iFrame past het dus niet zo mooi. Vandaar de link aan de top om het een nieuw window te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

JoepW schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 17:21:

[afbeelding]

Het overzicht van de GoT drivers zou ik niet een lijst zetten maar meer zoals hier in de startpost is.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Als iemand goed is met css dan accepteer ik graag wat hulp voor de live timing om een en ander wat mooier te maken en bijv op mobiel beter te laten schalen ;) ik snap css gewoon niet :+

[ Voor 5% gewijzigd door NickThissen op 14-02-2015 18:18 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wes46 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 18:09:
[...]

Het overzicht van de GoT drivers zou ik niet een lijst zetten maar meer zoals hier in de startpost is.
Dat is een tijdelijke oplossing. Het wordt een tabelletje binnenkort en nog later wordt het een dump vanuit de nieuwe rijdersdatabase ;)
En idd wat hulp bij css zou pima zijn. Wat een oerwoud 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

CSS is super makkelijk. :P
Ik wil wel kijken naar de live timing de komende week. Wat ik zelf bij NEO heb gedaan, is de WP pagina header en menu nabouwen (lees kopiëren) zodat het lijkt dat het dezelfde website is. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 14-02-2015 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ja zoiets heb ik ook gedaan, maar ik bedoel meer bijv kolommen verbergen als je op een klein scherm zit of wat beter alles verticaal uitlijnen (ik heb wel 38 verschillende combinaties valign en vertical-align gebruik maar de tekst en auto logo's zijn nog steeds niet mooi uitgelijnd.......) en dan werkt het in IE ook nog eens niet helemaal goed, kut browser :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nick bedoelt volgens mij ook niet in WP maar buiten WP met al onze aparte app's ;)
Mooiste zou zijn toch met een iframe inbouwen in WP. Ik heb in ieder geval wel een page-layout zonder widget area.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:35

De Q begint dadelijk, goede race allemaal die mee doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Hoe is het met de qualificatie van de NES gegaan?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
How how, die Ford GT3 is een misbaksel. Totaal geen grip in de tragere en snellere bochten, maar een raket op het rechte stuk. Ik heb toch een paar BMW rijders gefrustreerd deze race en ik moet nog een stint doen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ThiJor schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 20:36:
How how, die Ford GT3 is een misbaksel. Totaal geen grip in de tragere en snellere bochten, maar een raket op het rechte stuk. Ik heb toch een paar BMW rijders gefrustreerd deze race en ik moet nog een stint doen.
We hadden het als Marshals over de Joris trein ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 20:16

derx666

mecker ende blaet

Ik denk dat als de NES een nieuwe serie start, en de FGT er weer bij zit ik twijfel of ik weer in die auto ga rijden... Wat een ondersturend hok is het toch... Zeker op Interlagos.... En mijn liefde voor Interlagos is in de laatste paar dagen zeker niet gegroeid (en ik had al niet veel liefde voor die track...)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Volgens mij zegt iedereen dat over z'n eigen auto :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
marco het was 30c ik had niets geoefend weet niet wat ik voelde eerste rondes :(

je kan Q niet vergelijken met ander weer, ik vind wel dat interlagos gewoon high downforce baan is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Dabelg: Het is niet alleen quali hoor... Na morgen heb ik het wel ff gehad met die track :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Hmm, volgens mij is er iets misgegaan met de satellietverbinding vanuit Brazilië...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
idd. 2x al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
streaming pc crashed altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Power outage.... in Basil bij Hugo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Wie streamt er ook vanuit Brazilie :P

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Mooie race heren, en jammer Rudy dat je geen teammate had :( Mooie pace, Dennis/Jarno ook en Joris in de Ford ;) Jammer van die spin aan het eind, uiteraard weer tijdens interview van JB :?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Laatste 15 minuten gezien van de Interlagos race. Weer erg gaaf :)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

15minuten maar, hij duurde 3 uur :P

Klote voor je Rudy, echt geweldig gereden, en die P3 was echt verdiend geweest!
Congrats aan Dennis en Jarno voor P5 !

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie race, leuk om te zien! Mooi resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

derx666 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 22:37:
15minuten maar, hij duurde 3 uur :P

Klote voor je Rudy, echt geweldig gereden, en die P3 was echt verdiend geweest!
Congrats aan Dennis en Jarno voor P5 !
Haha ja ook de eerste paar minuten gezien. In de tussentijd ook zelf nog even gereden ;)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
pffttt.. *veegt zweet van voorhoofd*.

Leuke race gehad. 1e stints als manager het team begeleid. ging erg goed de 1e stints met Matt in de auto. Ver boven verwachting. toen we achter een pack kwamen besloten we naar binnen te gaan, wat snelle tijden neer te zetten en hopelijk daarvoor weer terug te komen. Werkte perfect. helaas ging de 2e fuelrun van matt iets minder dus kwamen ze weer terug.
Daarna Andy in de auto gezet.
Helaas had Andy daarna niet zijn normale pace... reed 1 seconde per rondje langzamer dan hij van plan was :( ging niet lekker. toen zelf de race afgemaakt zonder al te grote issues. nog even een rondje of twee me Frank gevochten, maar dat was een verloren strijd :D wel leuk gereden weer. En uiteindelijk23ste plek. wat voor ons erg goed is. er had wle een top 20 in gezeten als we tijden hadden gereden die we in ons hoofd hadden zitten, maar toch erg tevreden

over 1 maandje Road Atlanta...... :D

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:35
Tja, wij hadden echt een super race, met 2 momenten en toch nog P22 gehaald (Ik reken Rudy niet mee).
Samen met Frank het beste eruit gehaald en gewoon stug doorgereden.

Ben niet ontevreden over wat we hebben gepresteerd, enkel de pace van P13 hebben is dan wel zuur.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
In vervolg sluit ik JB op in een kelder of zo. Geen interviews meer!

Was een toffe race om te doen. De auto is wel wat traag in het bochtenwerk, maar heeft een goede topsnelheid. Zo ontstonden er wel telkens treintjes achter ons en was het voorzichtig zijn als een BMW je probeerde uit te remmen. Tijdens mijn eerste stint ging dat allemaal relatief goed, tijdens de stint van JB werd hij 2 keer geraakt. Wat plaatsen verloren daar, een paar kph kwijt op het rechte stuk, maar voor de rest reed het hok nog goed.

Mijn laatste stint begon goed. Ik kon een paar auto's inhalen en reed met 15 minuten te gaan op P11 en haalde P10, 3s voor mij, stilletjes aan in. Ik was wel serieus aan het doorduwen en ik ging iets te snel T4 in waardoor ik de achterkant verloor in een heel trage spin. Daar heb ik gewoon nog 6 posities verloren...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Mag je morgen ook wel een keer doen hoor, geen probleem :P hihi

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deRidder
ThiJor schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 22:52:
...

Was een toffe race om te doen. De auto is wel wat traag in het bochtenwerk, maar heeft een goede topsnelheid. Zo ontstonden er wel telkens treintjes achter ons en was het voorzichtig zijn als een BMW je probeerde uit te remmen.

...
Ik reed in de andere Ford vandaag en je hebt gelijk. Ik heb ook vaak genoeg lap traffic achter me gehad die er langs wilde. Dan geef ik ze de ruimte op de rechte stukken, maar dan ze komen gewoon niet. Als ze er dan uiteindelijk langs komen in de bochten moet ik vervolgens inhouden om er weer niet langs te gaan op 't rechte stuk. :P

Het was deze week wel erger dan vorige weken vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Was op COTA ook zo. toen zat ik bijna mijn hele stint vast achter een ford... haalde ik hem eindelijk in, dan pakte hij me op het rechte stuk meteen weer :P

voegt wel een extra dimensie toe aan de race imo... maar wel frustrerend voor mensen die erachter zitten.

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Echt enorm genoten deze race met de GES. In het begin kon ik het tempo makkelijk bij houden en was al erg trots op mijzelf dat ik Joris kon bijhouden :D bij de pitstop het stuur overgegeven aan Michel. Die kwam al heel snel in de problemen door een actie van de #74. Na een tow en een heen en weer steek actie in de pitstraat heeft Michel de schade beperkt weten te houden d:)b

Voor de laatste stint nam ik het stuur weer over en kwam meteen in een situatie dat er iets te jagen viel. Langzaam plekken winnen. Terwijl ik met een inhaal actie bezig ben staat daar opeens Joris achterstevoren geparkeerd, waarschijnlijk even een broodje halen ofzo ;)

Nog een leuk gevecht gehad met Marc d:)b liet hem heel mooi en brutaal staan, was een erg leuke race actie. Uiteindelijk in turn 4 ervoorbij kunnen steken :)

Uiteindelijk op p21 over de streep, maar aan het eind rij je toch de snelheid van de p12 en p13. Volgende race toch echt eens uit de problemen blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
yeah het viel mij ook op dat we P15 gewoon makkelijk bij konden houden. Het lag allemaal niet zo ver uit elkaar deze race leek het.

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 22:36:
Mooie race heren, en jammer Rudy dat je geen teammate had :( Mooie pace, Dennis/Jarno ook en Joris in de Ford ;) Jammer van die spin aan het eind, uiteraard weer tijdens interview van JB :?
Ja jammer inderdaad, maar zoals ik al zei op TS, niets voor Marcel er niet te zijn. Race was al een beetje vergald door die re-entry bij T1 kort na de eerste stops die zo oversteekt en me in de flank raakte. De wagen reed nog prima, kostte iets snelheid.

Zat bij die McLaren voor P3 te denken om maar niet te hard te gaan battelen aangezien ik toch een DQ zou krijgen en hun race niet wilde verpesten, maar hij liet me zo voorbij 8) .

In ieder geval dik tevreden dat ik het gat met de top heb kunnen dichten op racepace, zeker een baan als deze die de RUF niet helemaal ligt. Volgens mij is Road Atlanta beter, zeker de baan vind ik 100x leuker dan interlagos. :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 10:42

Arfman

Drome!

Vandaag weer met de C-spec gereden op Motegi en Suzuka. Ik wordt geloof ik toch langzaam verliefd <3

Het is even wennen, en het aanremmen is nog steeds tricky maar als je dan de bocht ietwat trailbrakend nadert, met 1 wiel de kerb pakt, hem door de bocht leurt om vervolgens weer precies op tijd te remmen voor de volgende bocht en dat op dezelfde manier doet .. priceless :+

Moet ook wel zeggen dat de CSWv2 daar echt bij helpt. Waar ik vroeger bij overstuur, met name in lange bochten, altijd de auto kwijtraakte door de tankslapper, kan ik hem nu gewoon opvangen. Natuurlijk niet altijd en niet te vaak doen ivm. de banden maar ik zit echt met een grijns van oor tot oor achter de PC dan.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinoes
  • Laatst online: 09-04-2020
Heb nog net de laatste 10 minuten kunnen meekijken, gaaf om te zien!

Wel een groot contrast met de Cadillac race die ik net gedaan heb, eerste race winst, met een strength of field van 900... Ben er nog steeds trots op :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Wat een kwalificatie sessie voor beide Racing Lions teams! P5 in de P & GT klasse. Heel gaaf. Maar we zijn er nog niet. Er is nog nog een lange race voor de boeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik baal wel van de quali van de NES. Had de snelheid voor een 33.5 maar kreeg het niet aan elkaar gereden. Als je dan in het laatste kwartier van P5 naar P8 zakt dat zuigt dat.
Ik denk wel dat we een goeie racepace hebben, en als we uit de problemen kunnen blijven moet een P5 mogelijk zijn. Maar dat uit de problemen is het keyword hier... Dat lukte op Spa helaas ook niet...

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De onofficiële uitslag van de GES is gepubliceerd: http://www.got-racing.eu/wp/?page_id=82

Pagina: 1 ... 27 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.