iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 122 Laatste
Acties:
  • 313.816 views

Onderwerpen

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:02

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Is dit nou een iRacing draadje of een stuur te koop / stuurtjesvergelijk draad?
Laten we svp proberen een beetje on-topic te blijven.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Ik heb niet zo'n al te groot vertrouwen voor de race deze zondag. Zelf zijn we niet al te snel deze keer, mijn teammaat kan zelf niet veel oefenen wegens schoolverplichtingen en verkeer gaat een hel zijn.

Zelf er bijna uitgetikt door mijn teammaat-HPD waardoor er een kleine discussie volgde. Iets later knalt hij dan een auto van GoT eruit (ik dacht Dirk). Toen geloofde hij me toch. Als er nog zo HPD's gaan zijn die dat incident niet gehad hebben tijdens een practice, gaan we veel toffe dingen zien.

Mijn iRacing profiel

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Joris hen zelfde feeling.

heb ook dingen gemerkt tussen RUF en ford gt en ford gt/ford gt

gunner die totaal geen respect heeft en T1 afneemt en breedt gaat en mark hewitt die niet yield bij aanremmen T1

ga zondag ook rijden met staart tussen de benen want heb gevoel dat er iets niet goed komt.

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• elni
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

elni

Carrot

ThiJor schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 08:33:
Ik heb niet zo'n al te groot vertrouwen voor de race deze zondag. Zelf zijn we niet al te snel deze keer, mijn teammaat kan zelf niet veel oefenen wegens schoolverplichtingen en verkeer gaat een hel zijn.

Zelf er bijna uitgetikt door mijn teammaat-HPD waardoor er een kleine discussie volgde. Iets later knalt hij dan een auto van GoT eruit (ik dacht Dirk). Toen geloofde hij me toch. Als er nog zo HPD's gaan zijn die dat incident niet gehad hebben tijdens een practice, gaan we veel toffe dingen zien.
En ik was gister blij dat deze keer het gat binnen 6 tiende was ipv 2 à 3 seconden :'(

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

ThiJor schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 08:33:

Yes dat was ik, T3 is niet de bocht om buitenom een ford te komen voor een HPD, die ford stuurt niet meer dan hooguit de racelijn zonder te liften.

An sich wel veel aan de practice gehad. Sowieso had ik nog niet al teveel kms erop zitten. Ben samen met John (engels) en Marco gisteren nog wat met de setup bezig geweest. Aan de voorkant onder andere de springs wat stijver gezet, ik had daarmee het idee dat ik midcorner meer grip bleef houden. Het zal een zeer lastige race worden waar we de volle aandacht voor nodig hebben.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• dabelg
probleem stijvere veren is dat je de curbs niet goed vol kunt pakken en daar win ik dus de meeste tijd mee :( (andere rijstijl zekers)

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 16:10
Ik heb er ook geen goed oog in voor zondag...

Deze baan ligt me totaal niet, en al helemaal niet met de Ford GT.
Krijg die setup maar niet goed en het lijkt of ik oftewel de snelle stukken moet opofferen oftewel het trage middengedeelte. Ik vind geen goede tussenweg en de auto blijft heel af en toe raar reageren. Voornamelijk Turn 1, Turn 4 en T6. Turn 1 is echt wel een dooddoener want als het daar mis gaat is het vaak einde auto.

Ik heb ook niet het gevoel dat ik er hele stints mee ga kunnen uitrijden zonder brokken te maken.... zelfs zonder verkeer :$

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:35
Ik had gisteren wel wat aan de practice, ik dacht echt dat ik veel langzamer was geworden maar de auto is denk ik toch wel wat veranderd tussen de ZAC race en nu. (meer gewicht meen ik)

Na wat setup veranderingen toch samen met Frank stabile kunnen rijden, vanavond even kijken wat het uiteindelijk is geworden want vond het best close. (Snelste ongeveer 1s sneller dan mij en 5-6 mensen in 0.1s.

Geen idee wat pace van Marc en zijn team is, maar we gaan ervoor. (Om voor Marc te eindigen zoals elke race ons doel is)

iRacing Profiel

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:01

Phydomir

Dennis

DirkT schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 08:50:
Yes dat was ik, T3 is niet de bocht om buitenom een ford te komen voor een HPD, die ford stuurt niet meer dan hooguit de racelijn zonder te liften.
Dan lift je toch iets? Het is verre van de ideale manier maar als je lift en je komt er beide door is er weinig aan de hand.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• dabelg
was het niet de bedoeling dat de tragere class zijn lijn houdt :p (off throttle is niet altijd de oplossing door de setup van een ford gaat ie off throttle vrij los, door trage infield)

[ Voor 48% gewijzigd door dabelg op 12-02-2015 10:41 ]

• -PassY-
  • Laatst online: 09-12-2021
Niet liften in T1 als le je ingehaald word door sneller verkeer.

Prima, als ik er vlak achter rijd, dan ben ik er gewoon voor voor T4 :) Maar inderdaad, verkeer gaat heel lastig worden. De GT auto hebben ruimte nodig in het infield, en de CSpec loopt weer eens knetterhard op de rechten stukken, dus success in het infield :p

Al was ik best verbaasd over mijn Eigen snelheid. Lijkt erop dat velen moeite hadden om 1:38's te rijden. en ik reeg ze aan elkaar :+

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• dabelg
-PassY- schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:41:
Niet liften in T1 als le je ingehaald word door sneller verkeer.

Prima, als ik er vlak achter rijd, dan ben ik er gewoon voor voor T4 :) Maar inderdaad, verkeer gaat heel lastig worden. De GT auto hebben ruimte nodig in het infield, en de CSpec loopt weer eens knetterhard op de rechten stukken, dus success in het infield :p

Al was ik best verbaasd over mijn Eigen snelheid. Lijkt erop dat velen moeite hadden om 1:38's te rijden. en ik reeg ze aan elkaar :+
je hebt een g25 zekers ? :+

• ThiJor
Phydomir schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:35:
[...]

Dan lift je toch iets? Het is verre van de ideale manier maar als je lift en je komt er beide door is er weinig aan de hand.
Volgens mij is het nog altijd makkelijker als de Ford gewoon zijn lijn houdt en de Prototype onderdoor duikt zodat hij ook voor de volgende bocht aan de binnenkant zit. In T3 langs buitenom inhalen zal voor beide auto's altijd nadelen hebben: de Ford zou dan moeten inhouden terwijl de HPD niet 100% zeker weet of de Ford inderdaad wel zal lossen en daardoor ook wat moet inhouden. Gewoon binnendoor en rule 1 van MC racing toepassen: voorspelbaar zijn, voor beide auto's.

Mijn iRacing profiel

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Phydomir schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:35:
[...]

In de race zal ik dan wel liften omdat ik een crash koste wat kost wil verkomen. Maar tijdens practice wil ik dan toch wel even duidelijk maken dat het gewoon eigenlijk niet mogelijk is. Op die bocht na moet ik bekennen dat ik verder niet al teveel last had van het verkeer gisteren.

Plus wat Nick onder me ook zegt, het gaat om die inschatting hoever je in die bocht zit. Een HPD kan er makkelijk buitenom, als het maar vroeg genoeg gebeurt.

[ Voor 13% gewijzigd door DirkT op 12-02-2015 10:50 ]

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Het hangt er toch gewoon vanaf waar je de Ford tegen komt? Als de Ford net pas de bocht begint in te sturen ga ik lekker buiten om. Waarom niet? Er is ruimte genoeg aan de buitenkant, en geen ruimte aan de binnenkant, waarom zou ik wachten om binnendoor te gaan? Ik ben al lang halverwege de straight tegen de tijd dat jij bij de curb komt... Als de Ford al bijna aan het eind van de bocht is dan ga ik aan de binnenkant, want dan is er wel ruimte. Lijkt me niet meer dan logisch.

Mijn iRacing profiel

• ThiJor
NickThissen schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:46:
Het hangt er toch gewoon vanaf waar je de Ford tegen komt? Als de Ford net pas de bocht begint in te sturen ga ik lekker buiten om. Waarom niet? Er is ruimte genoeg aan de buitenkant, en geen ruimte aan de binnenkant, waarom zou ik wachten om binnendoor te gaan? Ik ben al lang halverwege de straight tegen de tijd dat jij bij de curb komt... Als de Ford al bijna aan het eind van de bocht is dan ga ik aan de binnenkant, want dan is er wel ruimte. Lijkt me niet meer dan logisch.
Jup, is inderdaad logisch en ik zal dan ook mijn track-out aanpassen omdat het duidelijk is. Als de HPD op mijn track-out point nog niet langs mij zit, dan ga ik wel gewoon naar buiten.

Dat was mijn discussie met mijn teammaat: hij hield de buitenkant aan, maar zat gewoon nog 3 autolengtes achter mij. Omdat hij echter de buitenkant hield, moest ik van hem van mijn gas af gaan. Als we zo gaan redeneren, moet ik overal van mijn gas af van zodra een andere auto binnen de seconde achter mij rijdt en iets van zijn lijn afgaat.

Mijn iRacing profiel

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Waarom organiseert men eigenlijk multiclass races?

[ Voor 9% gewijzigd door Wes46 op 12-02-2015 10:54 ]

iRacing

• dabelg
Wes46 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:53:
Omdat als iedereen respect toont dit voor mij althans een mega raceervaring geeft. Je moet alle aspecten van racen kunnen combineren.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
1) Omdat dat in het echie ook veel wordt gedaan.
2) Omdat het er voor zorgt dat je je gedurende de gehele race absoluut niet verveeld, gezien de snelheidsverschillen ;)

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 16:08

DutchDevil79

I race, therfore I am

You know it when you tired it. :)

[ Voor 6% gewijzigd door DutchDevil79 op 12-02-2015 10:57 ]

iRacing Profiel

• ThiJor
Omdat ik een WEC/Le Mans/ALMS/ELMS... fan ben :)

Mijn iRacing profiel

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
ThiJor schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:57:
Omdat ik een WEC/Le Mans/ALMS/ELMS... fan ben :)
+ Omdat het samenwerken tussen verschillende klasse auto's een extra dimensie aan het racen geeft
+ Omdate Multiclass racing vaak ook endurance events zijn, en dat heel anders raced dan 20 min hotlappen in een GT3 :D

I-racing Profile

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 23:32

Hoogie2004

Whohooooo

* Omdat je dan een HPD de schuld kunt geven van een aanrijding :+

My iRacing profile | Strava

• Andy2125
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 19:33
Na het promotiefilmpje van JoepW te zien ben ik ook begonnen met iRacing. Ik had er al wel eerder van gehoord maar nooit echt de moeite gedaan om het eens nader te bekijken. Met het zien van het filmpje was ik meteen verkocht! :) Ook netjes de referral gebruikt uit de OP :).

Eerst had ik een account aangemaakt met de bedoeling wat met de controller te spelen en zo eens te kijken of het wat was. Maar een controller is niet echt bepaald geschikt voor iRacing. Na een paar dagen overdenken of ik de investering wou maken, dan toch maar besloten een stuurtje te kopen. Dat is uiteindelijk de Thrustmaster T300 geworden. Deze staat nu gemonteerd aan mijn bureau met de bijhorende clamp en een hele constructie van karton omdat het eingelijk gewoon niet past :p. Niet heel handig zo bleek toen tijdens een race het stuur begon los te komen en ik mijn aandacht moest verdelen tussen racen en stuur op z'n plaats duwen :p. Dus ondertussen ook een wheelstandpro besteld zodat enerzijds het stuur en pedalen goed kan vastgezet worden en anderzijds het bureau ook terug bruikbaar is voor andere zaken. Het stuur staat namelijk behoorlijk in de weg :p

Ondertussen een paar races gereden en in road reeds uit rookie :). Al begreep ik niet helemaal hoe. Ik dacht dat je bij een rating van 4.0 een fasttrack kreeg. Maar na een race steeg ik naar 3.04, kreeg de boost naar 3.44 en toen ik terug op de mainpage was kreeg ik bericht van de promotie naar D. Nuja, ik ga er niet over klagen :).

Voorlopig blijf ik nog rustig racen met MX-5. Wellicht ga ik ook bij oval proberen uit rookie te komen en dan zien we wel weer verder.

iRacing Profiel

• themac1983
Andy2125 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:33:

Eerst had ik een account aangemaakt met de bedoeling wat met de controller te spelen en zo eens te kijken of het wat was. Maar een controller is niet echt bepaald geschikt voor iRacing. Na een paar dagen overdenken of ik de investering wou maken, dan toch maar besloten een stuurtje te kopen. Dat is uiteindelijk de Thrustmaster T300 geworden. Deze staat nu gemonteerd aan mijn bureau met de bijhorende clamp en een hele constructie van karton omdat het eingelijk gewoon niet past :p. Niet heel handig zo bleek toen tijdens een race het stuur begon los te komen en ik mijn aandacht moest verdelen tussen racen en stuur op z'n plaats duwen :p. Dus ondertussen ook een wheelstandpro besteld zodat enerzijds het stuur en pedalen goed kan vastgezet worden en anderzijds het bureau ook terug bruikbaar is voor andere zaken. Het stuur staat namelijk behoorlijk in de weg :p
Welcome to the Dark Side... the addiction is strong in this one :D

Nog even en je hebt een dedicated full motion rig staan :P

I-racing Profile

• NickThissen
Welkom :) En de fast track promotie is voor rookies een tijd geleden verlaagd naar 3.0 SR ipv 4.0. Alles boven rookies heb je wel 4.0 nodig.

Mijn iRacing profiel

• -PassY-
- Ook al rij je alleen, na 3 ronde begint het feest pas echt
- Tactiek, ga ik nu inhalen, of wacht ik tot het verkeer er is en probeer is dan in te halen en een gaatje te trekken, Of ga ik een gaatje trekken in de eerste 3 ronde en dan controlleren
- Banden management. Het is niet 25m knallen. Als ik dat doe ben ik na 30-35m gezien, en dan moet je nog 10-15m :) En ja, ik heb al races verloren door mismanagement
- Le mans/WEC

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• themac1983
Dat Tire management snap ik nog steeds niet zo.... ik rijd toch echt vaak gewoon op mijn limiet, en doe nog langer met banden dan anderen.

Andersom heb ik op de oval juist het idee dat ik heel relaxed aan het rijden ben, en na 20 rondjes vallen mijn tijden in elkaar als een mislukte Souflé

I-racing Profile

• -PassY-
themac1983 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:19:
Dat Tire management snap ik nog steeds niet zo.... ik rijd toch echt vaak gewoon op mijn limiet, en doe nog langer met banden dan anderen.

Andersom heb ik op de oval juist het idee dat ik heel relaxed aan het rijden ben, en na 20 rondjes vallen mijn tijden in elkaar als een mislukte Souflé
Dan rij je niet hard genoeg ;)

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
themac1983 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:19:
Zal hem FF inkoppen, jou limiet is ook niet zo hoog O-)

Mijn iRacing profiel

• themac1983
Als ik op mijn limiet rijd, betekend dat dus ook dat ik af en toe slip en slide zeg maar :P Dat ik niet snel ben snap ik ook wel ^^ maar alsnog verbaas ik me er af en toe over hoe goed de banden nog meegaan met al mijn spins en foutjes :D

I-racing Profile

• dabelg
themac1983 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:30:
Als ik op mijn limiet rijd, betekend dat dus ook dat ik af en toe slip en slide zeg maar :P Dat ik niet snel ben snap ik ook wel ^^ maar alsnog verbaas ik me er af en toe over hoe goed de banden nog meegaan met al mijn spins en foutjes :D
bekijk het is anders, misschien spin en slide je omdat je geen tyre managment doet :p

Verwijderd

In de GT3 is Interlagos ook alles behalve gemakkelijk. Gisteren begonnen met testen en een nieuwe setup benadering uitgeprobeerd. Wat opviel is dat de GoT race vorige week maandag enorm gehoplen heeft om T1/2/3 goed door tekomen. Wat erg lastig wordt is de onder/overstuur uit bocht 3 uit de setup te krijgen. De eerste paar ronden gaat ’t prima, maar hoe meer de banden slijten veranderd het gedrag naar onderstuur met een incje, of een hele lichte achterkant. Aanremmen T1 blijft ook heel lastig omdat de achterkant bijna altijd gaat glijden bij het insturen.

Vanavond iets minder extreme rake testen met iets hardere rear springs. Hopelijk blijven de tijden dan wat langer constant.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik had juist het tegenovergestelde met de set waar ik mee bezig was. Ik zat verder achter je dan ik de laatste tijd gewend ben maar mijn tijden bleven wel heel vlak.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:42

Arfman

Drome!

Ik heb laatst met de C spec gereden op Interlagos maar dat hok is bijna niet te houden bij aanremmen T1. Nu heb ik vanaf het prille begin problemen gehad met die auto maar het was wel opvallend. Van de 10 ronden gingen de eerste 5 mis.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Hard remmen is sowieso een hele beleving in de C-Spec. Dat is nou juist een van de dingen die hem zo leuk maakt. Als je niet het idee hebt dat de achterkant je voorbij wil staat je rembalans te ver naar voren :)

Verwijderd

Phydomir schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:26:
Hard remmen is sowieso een hele beleving in de C-Spec. Dat is nou juist een van de dingen die hem zo leuk maakt. Als je niet het idee hebt dat de achterkant je voorbij wil staat je rembalans te ver naar voren :)
Het is inderdaad geen pedaal stampen als in de GT3. Zit er aan te denken na de GES over te stappen van de GT3 op de C-Spec omdat dat minder treintje rijden lijkt.

• -PassY-
Remmen vind ik juist de grootste uitdaging in dat hok :D Bij echt hard remmen wil zoals Phydomir al zei, de achterkant gewoon wegspringen. Stuur moet je dan wel goed vasthouden om recht te blijven.

Het word helemaal leuk als je een stickshift gebruikt (heb de mijne een tijd terug versleten, dus paddles). Dan moet je echt gaan nadenken over remmen en terugschakelen :)

En T1 op interlagos is sowieso erg lastig. Meeste duiken er veeeeeelste hard in. Gisteren een paar keer licht van achter aangetikt omdat ik T1 opoffer voor T2 en T3 en het rechte stuk erna :) Maar als men 0,5s achter me zit vlak voor het remmen, dan stuur ik gewoon in :+

Vanavond maar eens Suzuka leren :) nog nooit gereden met de CSpec daar, dus geen setup, geen lijnen, helemaal niks :) Alleen gister even getest met mijn nieuwe stuur. Kwam tot 2:06 met mijn interlagos set met iets meer vleugel erop :+ Alleen ben ik op Interlagos geen S-ses tegen gekomen :+

Verwijderd

Stel dat ik die G27 koop, kan je dan niet rijden met sequential shifted auto's? (heb op internet wel mods gevonden, maar verkies toch om mijn hardware niet te veranderen).

• -PassY-
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:53:
Stel dat ik die G27 koop, kan je dan niet rijden met sequential shifted auto's? (heb op internet wel mods gevonden, maar verkies toch om mijn hardware niet te veranderen).
Tijd voor Rubberband-mod :) kost niks, en je hoeft niks open te maken/wijzigen :) Alleen wat elastieken plaatsen :+

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2015/got_iracing_wiki.png

Al enige tijd hebben we een GoT iRacing Wiki in aanbouw en sinds vandaag staat deze ook op ons nieuwe domein 'achter' onze nieuwe portal.

Het ontbreekt mij om me te verdiepen in de exacte werking van Tiki Wiki en om de wiki te vullen met alle info uit de Topic Start en aanvullende info over bv het instellen van stuurtjes etc. etc. :'(

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2015/vrijwilliger_gevraagd.png

Wie o wie heeft er ervaring met het opzetten van een wiki (liefst met tiki wiki), heeft redelijk kennis van iRacing en wil als vrijwilliger de taak oppakken om Tiki Wiki goed in te richten en om de boel te vullen met content?

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
JoepW schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:06:
Net even lekker fanatec CSP's zitten opknappen en zie hier:
<-knip->
Heb ik er opeens 2!
Ik dacht voor € 40,- in huis kan ik ze niet laten lopen, want die Heusinkveld pedalen duurt nog ff.
De rem was heeeeel erg stuk, not. Nieuwe load cel en foampje ff vervangen en hupsakee, nieuw setje ;)
Bevalt die CSP? Ik lees aardig wat klachten online. Je hebt mensen die er super tevreden over zijn en sommige hebben er meerdere problemen mee. Kan ik de gok wagen, of beter een ander product nemen? Wellicht wachten op de V3 versie?

Kun je de pedalen tegen een muur aanzetten denk je? Dat kon ik online niet terugvinden. Niet dat ik straks m'n gaspedaal niet 100 % open kan zetten. :)

[ Voor 10% gewijzigd door JPtjeeNL op 12-02-2015 17:51 ]

• ThiJor
JPtjeeNL schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:49:
[...]

Bevalt die CSP? Ik lees aardig wat klachten online. Je hebt mensen die er super tevreden over zijn en sommige hebben er meerdere problemen mee. Kan ik de gok wagen, of beter een ander product nemen? Wellicht wachten op de V3 versie?

Kun je de pedalen tegen een muur aanzetten denk je? Dat kon ik online niet terugvinden. Niet dat ik straks m'n gaspedaal niet 100 % open kan zetten. :)
Je kan ze tegen de muur aanzetten, maar dan kan je wel je koppelpedaal niet gebruiken.

Mijn iRacing profiel

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 20:16

derx666

mecker ende blaet

Kun je heel gemakkelijk oplossen door houten plankje van een cm of 2 er achter te plaatsen. Mijn plank is iets breder omdat mijn pedalen verder naar voren moeten staan omdat mijn bureau nogal diep is, maar dat werkt prima met de clutch.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
derx666 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 18:36:
Kun je heel gemakkelijk oplossen door houten plankje van een cm of 2 er achter te plaatsen. Mijn plank is iets breder omdat mijn pedalen verder naar voren moeten staan omdat mijn bureau nogal diep is, maar dat werkt prima met de clutch.
ThiJor schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 18:14:
[...]

Je kan ze tegen de muur aanzetten, maar dan kan je wel je koppelpedaal niet gebruiken.
Thanks voor de tips! De koppeling gebruik ik op m'n G27 ook niet/nauwelijks, dus dat is geen probleem. Het gaspedaal lijkt mij wel een stuk langer dan de koppeling? Maar die koppeling heeft een andere beweging zeker?

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Denken jullie er allemaal aan om alvast een teampje te maken voor deze race?
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/iracing/15S1_got_3_hours_of_indy/poster__GoT_3_HOUR_SKIPPY_ENDURO.png
We gaan binnenkort de inschrijving openen. GoT rijders krijgen enige tijd extra om in te schrijven voordat de inschrijving open gaat voor alle andere iRacers.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:42

Arfman

Drome!

Heb wel wat ervaring met Wiki (DocuWiki) en iRacing kennis zit ook wel snor. Alleen tijd, vind het ook een beetje zonde om die spaarzame tijd op te offeren voor de wiki. Ik denk er nog even over :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Ithric
Ik wil best helpen, maar totaal geen ervaring met Wiki.
Tijd is voor veel mensen een probleem, schat ik zo. :-p

iRacing Profiel

Verwijderd

Woohoo! Ben gepromoveerd naar Class D! :D

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Ik doe tot nu toe alleen tests. Laatste dagen alleen op Lime Rock Park Full Course met de MX5 maar hoe vaak ik ook kijk naar filmpjes en data van anderen ik krijg het niet voor elkaar om op dezelfde manier te rijden. Erg frustrerend.... morgen maar weer verder proberen :)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-10 20:25
Post maar eens een video van je eigen lap dan geef ik je feedback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Wes46 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:01:
Ik doe tot nu toe alleen tests. Laatste dagen alleen op Lime Rock Park Full Course met de MX5 maar hoe vaak ik ook kijk naar filmpjes en data van anderen ik krijg het niet voor elkaar om op dezelfde manier te rijden. Erg frustrerend.... morgen maar weer verder proberen :)
Test, als in, offline? Volgens mij kun je dan nog beter online practice doen, dan leer je iig een beetje hoe het is om met anderen op de baan te rijden :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

BM schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 07:28:
[...]

Test, als in, offline? Volgens mij kun je dan nog beter online practice doen, dan leer je iig een beetje hoe het is om met anderen op de baan te rijden :)
Dat ga ik doen zodra ik het idee heb dat ik snel genoeg ben. Ik maak nu nog te veel fouten en ben nog langzaam. Ik vind alleen rijden ideaal, ik wil nog even geen rekening moeten houden met anderen.

Is het met sim racen ook zo dat wanneer een ander een fractie sneller is (max 0.5s per ronde) je zo met hem mee rijdt als je erachter zit? Mijn ervaring in de real world (weliswaar met de motor) is dat een verschil tot 0.5s per ronde eigenlijk niks is en als je de aansluiting hebt je zo mee kan rijden.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Wes46 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 07:36:
[...]

Dat ga ik doen zodra ik het idee heb dat ik snel genoeg ben. Ik maak nu nog te veel fouten en ben nog langzaam. Ik vind alleen rijden ideaal, ik wil nog even geen rekening moeten houden met anderen.
Ik snap je opmerking, maar dan zou ik 'm iets veranderen. Ga dan online rijden als je minder fouten maakt, snelheid is echt van ondergeschikt belang. Als je offline blijft rijden tot je 1:01 rijd op Lime Rock (ik noem maar wat), kun je opnieuw beginnen als je online gaat :) In (druk) verkeer is echt anders dan alleen rijden, maar goed, dat zul je zelf ook wel snappen. Verder moet je natuurlijk vooral doen waar je je zelf het lekkerste bij voelt :)
Is het met sim racen ook zo dat wanneer een ander een fractie sneller is (max 0.5s per ronde) je zo met hem mee rijdt als je erachter zit? Mijn ervaring in de real world (weliswaar met de motor) is dat een verschil tot 0.5s per ronde eigenlijk niks is en als je de aansluiting hebt je zo mee kan rijden.
Ligt een beetje aan de combinatie auto/baan. Sommige banen lenen zich beter om dicht achter iemand te rijden (en kun je er ook makkelijker achter blijven) dan anderen. De verschillende autos hebben ook een verschillende gedrag qua draften. De Jetta van afgelopen maandag heeft daar vrij weinig van, terwijl een Star Mazda dat bijvoorbeeld al veel heftiger heeft.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Het is dat ik nu GES aan het oefenen ben, anders was ik wel even in de Mazda gestapt.
Laat anders eens weten wanneer je online kan racen, dan wil ik best wel beetje helpen met de auto op de baan houden.

Ben geen super snelle rijder, maar ik weet wel wat tips/tricks van de Mazda die mogelijk helpen.
Vaak moet je gewoon even de click hebben met de auto, dan komt de rest geleidelijk aan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCT12
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-07 20:18
zit in het zelfde schuitje,doe mee op woesdag 18/02/15 scholing,hoop daar wat tips te krijgen,om wat mee te kunnen met de rest!!
BM schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 07:42:
[...]

Ik snap je opmerking, maar dan zou ik 'm iets veranderen. Ga dan online rijden als je minder fouten maakt, snelheid is echt van ondergeschikt belang. Als je offline blijft rijden tot je 1:01 rijd op Lime Rock (ik noem maar wat), kun je opnieuw beginnen als je online gaat :) In (druk) verkeer is echt anders dan alleen rijden, maar goed, dat zul je zelf ook wel snappen. Verder moet je natuurlijk vooral doen waar je je zelf het lekkerste bij voelt :)

[...]

Ligt een beetje aan de combinatie auto/baan. Sommige banen lenen zich beter om dicht achter iemand te rijden (en kun je er ook makkelijker achter blijven) dan anderen. De verschillende autos hebben ook een verschillende gedrag qua draften. De Jetta van afgelopen maandag heeft daar vrij weinig van, terwijl een Star Mazda dat bijvoorbeeld al veel heftiger heeft.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wes46 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 07:36:
[...]
BM schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 07:42:
[...]
Dat, maar ook per seizoen kan het flink verschillen. Wat dat betreft heeft iRacing de wetten der natuur niet helemaal/helemaal niet op orde :) . Als je binnen 2 seconden per rondje zit Wes zou ik ook gewoon online gaan rijden en aanhaken achter anderen. Dan merk je snel genoeg of je te vroeg of juist te laat remt en daardoor je tijd verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Samsung levert nu ook een bril.....

Afbeeldingslocatie: http://images.samsung.com/is/image/samsung/nl_SM-R320NPWAPHN_000273037_Left-45-Degree_black?$DT-Gallery$

Volgens mij ook leuk geprijsd.... http://www.samsung.com/nl...atnm=Gear+VR&catid=HH0404

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Die werkt alleen als je ook een Note 4 hebt. Dus zo gunstig is de prijs dan niet meer.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
plus iracing op note4 zal niet lukken denk ik dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Ithric schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 07:46:
Het is dat ik nu GES aan het oefenen ben, anders was ik wel even in de Mazda gestapt.
Laat anders eens weten wanneer je online kan racen, dan wil ik best wel beetje helpen met de auto op de baan houden.

Ben geen super snelle rijder, maar ik weet wel wat tips/tricks van de Mazda die mogelijk helpen.
Vaak moet je gewoon even de click hebben met de auto, dan komt de rest geleidelijk aan.
Nok eens met al dat oefenen van je, Vroegah, waren we even snel :(

Zin in de skippy race btw. endurance skippy rijden ftw!

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 14:14
Skippy endurance, ik ben in!

Wie zoekt er nog een teamgenootje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Klik voor alle details
Alle details zijn bekend en gepubliceerd hier op GoT. (klikkerdeklik)

De inschrijving gaat open voor GoT iRacing Forum leden (dus geregistreerd in de rijdersdatabase) vanaf dinsdag 17 februari as. om 20:00.
Om ca. 22:00 uur diezelfde avond wordt er een thread op het iRacing forum geplaatst en gaat daar de inschrijving open voor alle iRacers.
Dus als je zeker wilt zijn van een plekje, dan raadt ik je aan om gebruik te maken van dit 'voordeel'.

We zijn op dit moment druk met de GES en de NES en we zullen dan ook geen inschrijvingen accepteren voor 20:00 uur dinsdag as.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het kan/mag bekijk ik de dag zelf of er nog ruimte is, of wanneer er een no-show is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Ik ga met het prijzengeld van dit seizoen lekker indy kopen.

Weet alleen nog niet of ik alleen ga rijden :) 3 uur skip is ook denk ik wel leuk :D
In ieder geval, team "Skip This Race" komt aan de start na 3 seizoenen afwezigheid in de officele skip serie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesB
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-10 11:57
Ik zoek nog een teamgenootje :w

Requiem19, ik zie je alleen niet in de GoT database staan en je hebt ook geen link naar je iRacing profiel in je signature staan ;) kan dus moeilijk vergelijken of ik in de buurt van je niveau kom en omgekeerd

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Ik neig er op dit moment sterk naar om de Skip race lekker alleen te gaan rijden. 3 uur is net de grens wat nog te doen moet zijn, al zal het een lange zit worden :) Nog eventjes over nadenken.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
TiesB schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:37:
Ik zoek nog een teamgenootje :w

Requiem19, ik zie je alleen niet in de GoT database staan en je hebt ook geen link naar je iRacing profiel in je signature staan ;) kan dus moeilijk vergelijken of ik in de buurt van je niveau kom en omgekeerd
Fixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
themac1983 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:13:
[...]
Nok eens met al dat oefenen van je, Vroegah, waren we even snel :(
}) Nope ik heb veel teveel plezier in de BMW, nu alleen nog mijn geduld in bedwang houden. (zal morgen wel weer op de proef gesteld worden)
Heb inderdaad stappen gemaakt met de BMW en overall, hopelijk houdt ik dit vast. 8)

Heb al een team met Arno voor de Skip race, nu nog optijd zijn met aanmelden Dinsdag. :o

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Wes46 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:01:
Deze ook al gekeken?
Heeft mij veel geholpen, vanaf 1:25 legt hij precies per bocht uit wat je moet doen:

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-10 15:39

iew

What the...?!

JPtjeeNL schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 18:57:
[...]

[...]

Thanks voor de tips! De koppeling gebruik ik op m'n G27 ook niet/nauwelijks, dus dat is geen probleem. Het gaspedaal lijkt mij wel een stuk langer dan de koppeling? Maar die koppeling heeft een andere beweging zeker?
Huh ? waarom gebruik jij je koppeling niet ? als ik vragen mag...
Of begrijp ik hier iets helemaal verkeerd ?

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
In de meeste auto's is het niet nodig en kun je opschakelen door even te liften (soms hoeft dat zelfs niet) en terugschakelen door te blippen (even gas bij geven om de revs te matchen). In de auto's waarbij het wel nodig is kun je autoclutch / autoblip aanzetten zodat je zelfs daar niet met de koppeling hoeft te rijden als je er geen hebt /dat niet wil. Daar verlies je overigens wel wat tijd mee als 'straf' omdat hij ook bij opschakelen altijd automatisch de koppeling gebruikt terwijl dat meestal niet nodig is.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesB
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-10 11:57
Aah ja aan mij zul jij weinig hebben ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Linc schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:36:
[...]

Deze ook al gekeken?
Heeft mij veel geholpen, vanaf 1:25 legt hij precies per bocht uit wat je moet doen:

[video]
Ja die video heb ik meerdere malen bekeken. Ik probeer zijn snelheden aan te houden maar dat krijg ik met zijn lijnen niet voor elkaar. Dus ik probeer nu zijn lijnen te rijden met een iets lagere snelheid. Gewoon nog meer oefenen denk ik. Ben nu een weekje bezig dus misschien verwacht ik teveel van mezelf momenteel.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Ok, mooi en inderdaad nu veel oefenen, dat kost nu eenmaal veel tijd :). En die gast van die video is gewoon heel snel in die auto. dus als je een seconde of 2 langzamer bent dan ben je al heel goed bezig. En het weer heeft ook nog invloed hoe snel je bent natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wes46 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:55:
[...]

Ja die video heb ik meerdere malen bekeken. Ik probeer zijn snelheden aan te houden maar dat krijg ik met zijn lijnen niet voor elkaar. Dus ik probeer nu zijn lijnen te rijden met een iets lagere snelheid. Gewoon nog meer oefenen denk ik. Ben nu een weekje bezig dus misschien verwacht ik teveel van mezelf momenteel.
Houd er rekening dat de 58-er een hotlap is van een hele snelle kerel met een build uit 2013. Snelste tijden waren vorig seizoen 59.6. Staar je dus niet blind op de snelheden en rondetijden van dat filmpje, maar zoek referentie tijden/mensen in het huidige seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:03:
[...]

Houd er rekening dat de 58-er een hotlap is met een build uit 2013. Snelste tijden waren vorig seizoen 59.6. Staar je dus niet blind op de snelheden en rondetijden van dat filmpje, maar zoek referentie tijden in het huidige seizoen.
Klopt maar met iSpeed kan ik zien dat er ook dit seizoen mensen al 58-ers gereden hebben. Zelfs ook 57-ers gezien maar weet niet welk seizoen dat was.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Volgens mij doe je het al best netjes als je rond 1:02 ofzo rijd op LRP, snel zat om het dan online te proberen imho iig :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew

iew

What the...?!

NickThissen schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:44:
In de meeste auto's is het niet nodig en kun je opschakelen door even te liften (soms hoeft dat zelfs niet) en terugschakelen door te blippen (even gas bij geven om de revs te matchen). In de auto's waarbij het wel nodig is kun je autoclutch / autoblip aanzetten zodat je zelfs daar niet met de koppeling hoeft te rijden als je er geen hebt /dat niet wil. Daar verlies je overigens wel wat tijd mee als 'straf' omdat hij ook bij opschakelen altijd automatisch de koppeling gebruikt terwijl dat meestal niet nodig is.
Ik ben echt een leek in de autosport, liften ?
En bij wat voor auto's is het niet nodig om de koppeling te gebruiken ?
Ik rijd tot nog toe alleen nog maar in de Mazda MX5 met koppeling en schakelen.

Kennelijk moet ik nog heel veel leren, toch begrijp ik dan niet zo goed waarom je dan een mooie dure volledige pedalen set zou aanschaffen als je de koppeling toch niet gaat gebruiken.

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wes46 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:07:
[...]

Klopt maar met iSpeed kan ik zien dat er ook dit seizoen mensen al 58-ers gereden hebben. Zelfs ook 57-ers gezien maar weet niet welk seizoen dat was.
Nee hoor.
Dit seizoen is de snelste tijd: 59.518 van iemand een iRating 5831!
En de snelste rookie heeft 1:00.250

Dat kan je allemaal hier vinden: http://members.iracing.co...e/member/worldrecords.jsp

Verder dan dit seizoen moet je meestal niet kijken want er veranderd altijd wel wat aan auto's en banen.

En als iemand zo'n tijd met grippy weer heeft gezet ga je hem nooit halen bij default weer ;)
iew schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:12:
.....waarom je dan een mooie dure volledige pedalen set zou aanschaffen als je de koppeling toch niet gaat gebruiken.
Voor de heb... en tbv de start ;)

[ Voor 15% gewijzigd door JoepW op 13-02-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Wes46 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:07:
[...]

De snelste qualify tijd van vorige week toen mazda cup op Lime Rock reed was 1:00.921. Dus die 57 is heel oud met ideaal weer geweest waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

JoepW schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:12:
[...]

Nee hoor.
Dit seizoen is de snelste tijd: 59.518 van iemand een iRating 5831!
En de snelste rookie heeft 1:00.250

Dat kan je allemaal hier vinden: http://members.iracing.co...e/member/worldrecords.jsp

Verder dan dit seizoen moet je meestal niet kijken want er veranderd altijd wel wat aan auto's weer, banen.

En als iemand zo'n tijd met grippy weer heeft gezet ga je hem nooit halen bij default weer ;)
Hmm oke. Dan heb ik misschien bij oudere tijden gekeken. Ik rijd nu 1:01.2. Mijn optimal best is 1:00.5. Elke keer als ik na de eerste 2 sectoren op schema lig om mijn pb te rijden verpruts ik het laatste gedeelte. |:( Ik merk dan dat ik geen tijd wil gaan verliezen maar dan te hard de bochten in ga en zo een off-track krijg of zelfs crash.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:11

Fuelke

Forza Ferrari

Dit is een MX-5 race van Steve Claeys, niet zo lang geleden, ook op Lime Rock

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
[...]

Kennelijk moet ik nog heel veel leren, toch begrijp ik dan niet zo goed waarom je dan een mooie dure volledige pedalen set zou aanschaffen als je de koppeling toch niet gaat gebruiken.
Liften: dit doe je bij opschakelen, gas los, dan opschakelen. (Kan in de Mazda volgens mij ook)

Blippen: Bij terugschakelen. op het moment dat je terugschakeld een dot(je) gas geven zodat de toeren omhoog gaan en matchen met de toeren die in de lagere versnelling passen. (Kan in de Mazda volgens mij ook)

zelf heb ik dan 50% kans dat ik mis shift bij het downshiften en dat maakt alle voordeel die je hiermee hebt qua tijd in 1 keer in rook opgaan :P

In principe doe je dat liften en blippen ook als je je koppeling gebruikt trouwens.

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hoofddoel van blibben bij terugschakelen is om er voor te zorgen dat het terugschakelen soepel verloopt (motor draait wat extra toeren) zodat je niet opeens erg hard remt op je motor en de auto daardoor in onbalans brengt.
En als je geen koppeling gebruikt en ook geen auto clutch zorgt blibben er voor dat de in- en uitgaande tandwielen in de versnellingsbak ongeveer even hard draaien zonder te versnellen of te vertragen waardoor je kan schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Staar je in ieder geval niet te blind op de tijden. Er zijn genoeg voorbeelden van rijders die echt niet het snelst zijn over één rondje maar het in een race goed doen omdat ze wel constant rijden en het ding op de baan weten te houden.

Als je op Lime Rock in de 1.01's zit en je de auto goed onder controle hebt wordt het tijd om racejes te gaan rijden. Daar leer je uiteindelijk meer van dan (offline) practice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew

iew

What the...?!

Dank jullie voor de uitleg, ik begin het te snappen. (liften, blip)
Zal het vanavond eens gaan proberen.

Dus de koppeling pedaal heb ik dus gewoon voor spek en bonen ? ;)

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik gebruik hem zelden. Alleen voor series met een staande start eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nee, want je kan het altijd gebruiken en alle hulpmiddelen uitzetten :)
Phydomir schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:41:
Ik gebruik hem zelden. Alleen voor series met een staande start eigenlijk.
Idem ;)

[ Voor 58% gewijzigd door JoepW op 13-02-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Liften met schakelen is iets gas loslaten zodat je kan overschakelen zonder de koppeling te gebruiken. Dit kan in niet alle autos, zeker niet in de auto's met een 'straat versnellingsbak'. Blippen doet hetzelfde, alleen dan de andere kant op. Iets gasgeven zodat versnelling losschiet en in de hogere versnelling valt.

Voorbeeldje:

De koppeling gebruik je ruim voldoende hoor, anders moet je hulpjes aanzetten om sommige wagens in de versnelling te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Waarom hebben de racewagens geen quickshifter? F1 zal dat wel hebben neem ik aan?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wes46 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:45:
Waarom hebben de racewagens geen quickshifter? F1 zal dat wel hebben neem ik aan?
De versnellingsbakken zijn gebouwd om de werkelijke versnellingsbak na te bootsen. Hebben die een quickshifter, dan is die er ingame ook. Hebben die een huis tuin en keuken versnellingsbak, dan heb je die in iRacing ook met beiden hun voor en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Er is op het member forum een plaatje te vinden met alle auto's (nou ja, niet extreem recent dus de nieuwste missen) en welke versnellingsbak ze hebben en hoe je dus moet schakelen. Maar ik kan het niet vinden :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Wes46 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:15:
[...]

Hmm oke. Dan heb ik misschien bij oudere tijden gekeken. Ik rijd nu 1:01.2. Mijn optimal best is 1:00.5. Elke keer als ik na de eerste 2 sectoren op schema lig om mijn pb te rijden verpruts ik het laatste gedeelte. |:( Ik merk dan dat ik geen tijd wil gaan verliezen maar dan te hard de bochten in ga en zo een off-track krijg of zelfs crash.
Dat is echt wel snel genoeg om te racen, dan rijd je in ieder geval midpack, en in sommige splits ook gewoon vooraan :).

Voor mij is de truc om consequent snel te racen altijd weer even jezelf reminden dat netjes rijden het snelste is. Je verliest meer met 1 meter te laat remmen, dan met 1 meter te vroeg remmen. Als je bijna iedere bocht de baan uitvliegt omdat je zo op de grens zit, ben je regelmatig ook nog langzamer dan keurig goede lijnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
NickThissen schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:51:
Er is op het member forum een plaatje te vinden met alle auto's (nou ja, niet extreem recent dus de nieuwste missen) en welke versnellingsbak ze hebben en hoe je dus moet schakelen. Maar ik kan het niet vinden :p
Gevonden, deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Cghlg2B.png

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mooi staatje voor de Wiki ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-10 20:25
JoepW schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:24:
Hoofddoel van blibben bij terugschakelen is om er voor te zorgen dat het terugschakelen soepel verloopt (motor draait wat extra toeren) zodat je niet opeens erg hard remt op je motor en de auto daardoor in onbalans brengt.
En als je geen koppeling gebruikt en ook geen auto clutch zorgt blibben er voor dat de in- en uitgaande tandwielen in de versnellingsbak ongeveer even hard draaien zonder te versnellen of te vertragen waardoor je kan schakelen.
Niet waar. Afremmen op de motor wil je juist _wel_ zo veel mogelijk en dat doe je juist door relatief vroeg terug te schakelen en dus in hoge toeren te komen. Je moet revmatchen (blippen) omdat je anders de achterwielen (kort) blokkeert bij het terugschakelen (shift-lock). Doe je dat niet en rijd je toevallig net een bocht in, dan kan het zomaar zijn dat je hierdoor spint. Blippen zonder gebruik van koppeling werkt in iRacing omdat de versnellingsbak, synchros etc toch niet stuk kunnen in iRacing. Dat is simpelweg niet gesimuleert. Maar ik zou iedereen toch aanraden om gewoon heel-toe te leren gebruiken. Het is leuker, sneller en je hebt er in real-life ook nog wat aan. Oefen het ook gewoon in je echte htk auto en probeer de toeren te matchen met de dot gas onder het koppelen. Het resultaat is dat je sneller, efficienter en smoother terugschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew

iew

What the...?!

Mooi lijstje, die ga ik even bewaren.
Ik heb in opties alle hulp uit staan, rijden veel mensen met de hulp aan dan ?

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew

iew

What the...?!

heel-toe..., nog iets waar ik de ballen nog van snap hahaha ;)

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:22

Niellie41

[object Object]

iew schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:04:
Mooi lijstje, die ga ik even bewaren.
Ik heb in opties alle hulp uit staan, rijden veel mensen met de hulp aan dan ?
Bij mij verschilt het per auto. Bij auto's als de F1, HPD en GT3 auto's heb ik alles uit. Maar bij de NASCAR auto's en de Corvette heb ik alleen auto clutch aan staan.
Pagina: 1 ... 26 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.