iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 122 Laatste
Acties:
  • 313.815 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Voor de Class B zal het ongeveer een dik uur zijn, voor de Trucks 45 minuten. Verschilt niet zo heel veel met de huidige series. Er zijn zelfs races die hierdoor korter van lengte worden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Niellie41 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 19:01:
[...]

B & C open zullen dus heel de week zijn, elke 2 uur. Staat in het bericht. ;)
Dat heb ik gelezen, maar ik had het over participatie. Als de races alleen in de nacht officieel gaan zou ik het jammer vinden ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-10 03:24
JoepW schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:39:
Ik herhaal dit bericht nog maar een keer.....

Er zijn weer een hoop nieuwe GoT iRacers bijgekomen de laatste weken en ik zou hun willen verzoeken hun onderschrift hier op het forum te voorzien van een link naar hun iRacing profiel.
Dan kunnen alle lezers die ook iRacer zijn je profiel in iRacing simpel vinden.
Je kan dit makkelijk instellen op je profielpagina in GoT op deze pagina: http://gathering.tweakers.net/forum/edit_user

En vul dan in het veld Signature onderstaande code en vervang JOUWCUSTID door jouw customer nummer van iRacing:

code:
1
[url="http://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid=JOUWCUSTID"]iRacing Profiel[/url]

Tevens kan je een plekje krijgen in de Topic Start door je aan te melden bij onze rijdersdatabase. Hoe dat werkt kan je hier vinden: KLIK
Gedaan. (stiekem gelijk test)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 11:48
-PassY- schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:38:
DYI buttonbox?

http://makeymakey.com/

Volgens mij met wat knoppen en LEDs moet het mogelijk zijn :)
Of anders is dit ook niet zo heel prijzig:
DIY button box €20,- ($25) no soldering, no drivers

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 16:10
JPtjeeNL schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:30:
[...]

Wellicht is dit een leuke upgrade voor m'n G27, of kan ik dan beter een set losse pedalen nemen? Race-Car-Feel Brake Load Cell Conversion for Logitech G25 and G27 (v2)

Ben aan het kijken naar wat mogelijke upgrades voor m'n G27-setup.
Ik zou voor een aparte pedalenset gaan. CSP v2 of CSR elite, zeker als ik naar die prijs kijk voor die upgrade.

En je iracing profiel staat nog niet in je signature ;)

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:39:
Ik herhaal dit bericht nog maar een keer.....

Er zijn weer een hoop nieuwe GoT iRacers bijgekomen de laatste weken en ik zou hun willen verzoeken hun onderschrift hier op het forum te voorzien van een link naar hun iRacing profiel.

[...]

Tevens kan je een plekje krijgen in de Topic Start door je aan te melden bij onze rijdersdatabase.

[...]
Gedaan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-10 15:39

iew

What the...?!

Gedaan! :)
Ik ook...

Ik rijd met 3x 60hz, 2ms 24inch schermen VS247 ASUS.
Met hoge grafische settings in Iracing zit ik op 95 fps, geen last van ghosting, en input lag merk ik niets van of heb ik niet.
i5 6490, 16GB ram, MSI GTX 770 gaming 2GB

Ben nog steeds aan het trainen, nog geen race gereden.

Vraagje:
Als ik over de curbstones rijd voel ik geen FFB, tenminste het voelt gewoon aan alsof ik op vlak asfalt rijd.
Is dit normaal ? ik hoor het geluid op curbstones namelijk wel.

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavourlicious
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-06-2023
Ja ik heb dat ook met iRacing, totaal geen vibratie. Geen idee of het hoort, misschien dat er een programma voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew

iew

What the...?!

De FFB werkt bij mij wel hoor, ik vraag mij alleen af of het normaal is dat je geen trillingen voelt als je over de curbstones rijd, daar voel ik namelijk geen verschil met de weg.

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-10 20:25
Jullie moeten minforce en ffb instellen in iracing. De juiste minforce vind je door een Step 2 log test uit te voeren met deze tool:

https://www.dropbox.com/s.../WheelCheck_1_72.zip?dl=0

Die poept een csv file uit die je in Excel kan importeren om er een grafiek van te maken of je kan simpelweg naar de waarden kijken in de csv en daaruit bepalen bij welk percentage de force begint te lopen, dat is wat je als minforce in moet stellen.

Ffb stel je in op de clipping monitor in iracing. De F-balk rechtsbovenin in scherm als je aan het rijden bent. Je wilt voorkomen dat deze oranje/rood wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:22

Niellie41

[object Object]

glnk schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 04:16:
Jullie moeten minforce en ffb instellen in iracing. De juiste minforce vind je door een Step 2 log test uit te voeren met deze tool:

https://www.dropbox.com/s.../WheelCheck_1_72.zip?dl=0

Die poept een csv file uit die je in Excel kan importeren om er een grafiek van te maken of je kan simpelweg naar de waarden kijken in de csv en daaruit bepalen bij welk percentage de force begint te lopen, dat is wat je als minforce in moet stellen.

Ffb stel je in op de clipping monitor in iracing. De F-balk rechtsbovenin in scherm als je aan het rijden bent. Je wilt voorkomen dat deze oranje/rood wordt.
Dit. je kan ook de min force test doen dan krijg je de waarde onder in het scherm te zien.

Het komt ook door de manier waarop iRacing de FFB heeft opgebouwd. iRacing geeft de krachten door die je in een echte auto ook zou voelen en ik heb eens gelezen dat je platte kerbs eigenlijk niet zo voelt in je stuur. Je voelt wel de auto vibreren, maar dat mis je bij sim racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:45
Wat ik niet snsp is dat je bij iRacing echt enorm veel 'road' voelt in je ffb. Elke hobbeltje geeft je stuur een optater.

Bij AC was de kritiek dat je géén road voelt als je ffb op realistisch zet.

Wie heeft er gelijk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:25

Phydomir

Dennis

Ik weet het niet precies. In het echt voel je die hobbels denk ik meer door het chassis van de auto, dan alleen het stuur. Waarschijnlijk dus een soort compromis om dat dan door het stuur te laten voelen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:02

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Camber verschillen in de weg en ook echte kuilen, maar met name het eerste hoor je te voelen. Ribbels (zoals curbs) als je er recht overheen rijdt minder of niet.
Als je met 1 voorwiel wel iets met serieuze weerstand raakt (zo geel kl@te ding op Cota bv of een kuil dus) moet je dat voelen in het stuur.
Maar iRacing heeft gewoon af en toe curbs (met kleine ribbels) die geen geluid maken. Dat is raar.
Maar ik vind de FFB in iRacing eigenlijk wel heel aardig kloppen met mijn idee van hoe het zou moeten zijn.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Bij Weert heb je een stuk op de snelweg waar je de hobbelt heel duidelijk in het stuur voelt in een bocht,. Op landwegen heb je wel vaker van die strips lang de weg waar je met twee banden over moet rijden als er een tegenligger is. Hierbij heb je vaker wel veel herrie, maar de vibratie voel je in de auto zelf en niet in het stuur.

Bij sim racing kan je niet met je kont voelen wat de auto doet, dus moeten moeten de ontwikkelaars dit op een bepaalde manier oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Bij AC voel je de hobbels dus alleen als je erover heen gaat terwijl je stuurt, maar niet in een rechte lijn.

In iRacing voel je elk hobbeltje ook in een rechte lijn. Het geeft wel meer een 'road connect feel' zo in iRacing. Er blijft dus discussie over het realisme, gelukkig ad infinitum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hoe staat je FFB en/of min force niet. Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik elke hobbel in mijn stuur voel. Het ligt ook aan de baan (en waarschijnlijk ook auto) natuurlijk. Banen als Pocono en Lime Rock Park zijn hobbeliger dan een Interlagos of Daytona bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 23:32

Hoogie2004

Whohooooo

Niellie41 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:10:
Bericht van Tony

[...]

TL; DR: De open NASCAR B & C series worden net zoals de NiS, één lang seizoen dat de echte kalender volgt. De races zullen ook 50% van het echie zijn, maar races zijn wel heel de week. B & C fixed, blijven in de huidige format (1 seizoen = 12 weken).

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3299108.page
Dat nadoen van de echte series is imho echt een toevoeging. Ik rijd dan wel weinig Nascar, maar elke week dezelfde baan rijden als mijn held zou ik als fan toch wel gaaf vinden. Het blijft jammer dat ze dit aan de road kant niet kunnen doordat daar nog veel tracks missen. Lijkt me toch wel gaaf om bijv. een seizoen F1, GP2 ofzo te kunnen doen :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Niellie41 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 07:09:
[...]

Dit. je kan ook de min force test doen dan krijg je de waarde onder in het scherm te zien.

Het komt ook door de manier waarop iRacing de FFB heeft opgebouwd. iRacing geeft de krachten door die je in een echte auto ook zou voelen en ik heb eens gelezen dat je platte kerbs eigenlijk niet zo voelt in je stuur. Je voelt wel de auto vibreren, maar dat mis je bij sim racen.
De step 2 test is veel nauwkeuriger. De min force test geeft bij mij doodleuk 0% min force aan terwijl ik volgens de step 2 test ik mijn min force op 15% zou moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
voila se vandaag stuur besteld voor dat AF standard stuur te vervangen als hij binnenkomt :p

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/a/img713/9514/imag2223.jpg

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dabelg schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 09:12:
voila se vandaag stuur besteld voor dat AF standard stuur te vervangen als hij binnenkomt :p

[afbeelding]
Nice, ik reserveer alvast bij deze een test plaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
NickThissen schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:55:
Misschien dat ik dan ook nog eens in die oval auto's stap... ik vind alleen de races vaak aan de lange kant, hoe lang zijn die B / C races ongeveer? 50% van het echt is dat een uur, twee uur, ?
Misschien wat voor de dinsdagen als de GES/NES afgelopen zijn. met zijn alle een setup in elkaar schroeven voor een C of B auto :D

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

dabelg schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 09:12:

[afbeelding]
Kosten en waar besteld? Ziet er uit als een fijn stuur. IK weet alleen niet of het echt een toegevoegde waarde is ten opzichte van het standaard Pro wheel.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
was solden bij de NL powerstyling store + gratis verzending BE. kon het niet laten stuur is voor 10 maanden in backorder en daar was er nog 1 :p

en meerwaarde heeft dat niet maar ging normaal ook voor de momo versie van de AF met de mod30 dus die heb ik nu. enkel nog de rode knoppen geel spuiten :p

[ Voor 35% gewijzigd door dabelg op 11-02-2015 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Op mijn verzoek zal er vanavond ook nog een NES practiceserver live zijn. Joep zal de details ervan later posten, deze zal password protected zijn omdat er ook mensen van buiten de league mee kunnen/willen testen.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Ik wacht nog even met de AccuForce. Ik wil het stuur eerst bij iemand testen. Er zijn in het verleden zoveel dure high end stuurtjes uitgekomen en die bleken in veel opzichten zelfs minder te zijn dan een G25. Frex Simwheel bijvoorbeeld. De AF ziet er veelbelovend uit en Berney komt ook over als iemand die weet waar hij mee bezig is. Alleen de quickrelease is erg lomp/zwaar en elke keer als iemand om een response test vraagt dan halen ze het stuur + quickrelease eraf en laten ze slechts dat asje op de motor draaien wat natuurlijk niks weegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
glnk schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:43:
Ik wacht nog even met de AccuForce. Ik wil het stuur eerst bij iemand testen. Er zijn in het verleden zoveel dure high end stuurtjes uitgekomen en die bleken in veel opzichten zelfs minder te zijn dan een G25. Frex Simwheel bijvoorbeeld. De AF ziet er veelbelovend uit en Berney komt ook over als iemand die weet waar hij mee bezig is. Alleen de quickrelease is erg lomp/zwaar en elke keer als iemand om een response test vraagt dan halen ze het stuur + quickrelease eraf en laten ze slechts dat asje op de motor draaien wat natuurlijk niks weegt.
????
Dat je twijfelt ok maar je moet nu ook niet overdrijven. :+ (je kan altijd alles in twijfel blijven trekken)

Bedros Magardichian heeft al response testen gedaan met het standard AF stuur. wat neerkwam op 4ms latency wat david tucker dan bevestigde en zelfs verbeterde tot 3ms omdat het 1ms kost voor iracing om signaal uit te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

DirkT schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:42:
Op mijn verzoek zal er vanavond ook nog een NES practiceserver live zijn. Joep zal de details ervan later posten, deze zal password protected zijn omdat er ook mensen van buiten de league mee kunnen/willen testen.
Hoe laat? Dan cancel ik mijn sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

om 20u had ik deze gevraagd, zelfde als normaal.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ok thanks. :) Dan cancel ik mijn sessie.
Ik wil vanavond nog oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

je kan niet uitgaan van die reviewers tot nu toe met een irating van 1000 die alles amaizing vinden.
Hij is zo sterk me armen zijn moe naar 3 laps onzin.
Ze hebben nog niet eens een iedee hoe je met zon stuur met fatsoenlijke instelingen moet rijden.

dat het stuur zoveel krachtiger is betekend nog niet dat je lomp zware ffb moet gebruiken.
heb nog geen mensen die het echt snappen een review zien doen.

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Hij vond het al amazing dat ie nu een MX-5 driftje kon opvangen, lol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
BruceLee schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:55:
je kan niet uitgaan van die reviewers tot nu toe met een irating van 1000 die alles amaizing vinden.
Ze hebben nog niet eens een iedee hoe je met zon stuur met fatsoenlijke instelingen moet rijden.

dat het stuur zoveel krachtiger is betekend nog niet dat je lomp zware ffb moet gebruiken.
+ niet te vergeten de motor is te groot he :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laten wij het kalf al niet meteen verdrinken lijkt mij. Wij zullen wachten op onze tweaker review Dabelg/Phydomir :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

klopt die behuizing van de accuforce is een stuk groter geworden dan de nog eerdere test versie. het schijnt dat er een grotere motor in zit en niet alleen gebakken lucht. maar ik wil graag zien wat er in zit.

Het bodnar stuur is een compacter geheel. waar je, je beeldscherm een stuk dichter bij hebt als je hem direct achter je stuur zet. ook die quick release maakt de as een stuk langer, ik geloof niet dat je zo vaak van stuur gaat wisselen. dus ik zou liever een lichtere adapter hebben met een paar boutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeft niet loodzwaar, maar een reeele ffb kan weldegelijk zo zwaar dat ongetrainden na paar rondjes door hun krachten heen zijn.

Begin vorig jaar heb ik een Professionele GP2 simulator mogen uitproberen waarbij het stuur uit je handen geslagen werd door verkeerd een curb te raken. Na 12 rondjes was het klaar en met trillende verzuurde armen weer de simulator uitklimmen en wisselvallige rijden gereden te hebben. Vervolgens iemand met meer ervaring even 20 rondjes binnen 0.2s klokt met dezelfde instellingen.

De FFB daarvan stond volgens de engineers iets lichter dan in het echt. Waar de zwaarte in het echt ook erg afhankelijk is van hoe oud de banden zijn. Met verse kwalificatie banden kunnen die coureurs ook blijkbaar niet meer dan een paar rondjes rijden.

Als iedereen in iRacing met reeele FFB zouden rijden, zou een Star Mazda wel heel wat minder populair zijn ;) .

Ik heb m'n ffb van m'n G27 in iRacing op 40 staan! Gewoon omdat het kan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
BruceLee schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:06:
klopt die behuizing van de accuforce is een stuk groter geworden dan de nog eerdere test versie. het schijnt dat er een grotere motor in zit en niet alleen gebakken lucht. maar ik wil graag zien wat er in zit.

Het bodnar stuur is een compacter geheel. waar je, je beeldscherm een stuk dichter bij hebt als je hem direct achter je stuur zet. ook die quick release maakt de as een stuk langer, ik geloof niet dat je zo vaak van stuur gaat wisselen. dus ik zou liever een lichtere adapter hebben met een paar boutjes.
was maar joke.

maar wat FFB zo serk mogelijk zetten niet beste feedback geeft kan ik inkomen maar als je het heeeel zwaar kan zetten zonder clipping zegt heel veel. maar als hij zo zwaar tegenvalt en mijn t500 beteris krijg je hem van mij voor 500euro

[ Voor 5% gewijzigd door dabelg op 11-02-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:07:
[...]

Hoeft niet loodzwaar, maar een reeele ffb kan weldegelijk zo zwaar dat ongetrainden na paar rondjes door hun krachten heen zijn.

Begin vorig jaar heb ik een Professionele GP2 simulator mogen uitproberen waarbij het stuur uit je handen geslagen werd door verkeerd een curb te raken. Na 12 rondjes was het klaar en met trillende verzuurde armen weer de simulator uitklimmen en wisselvallige rijden gereden te hebben. Vervolgens iemand met meer ervaring even 20 rondjes binnen 0.2s klokt met dezelfde instellingen.

De FFB daarvan stond volgens de engineers iets lichter dan in het echt. Waar de zwaarte in het echt ook erg afhankelijk is van hoe oud de banden zijn. Met verse kwalificatie banden kunnen die coureurs ook blijkbaar niet meer dan een paar rondjes rijden.

Als iedereen in iRacing met reeele FFB zouden rijden, zou een Star Mazda wel heel wat minder populair zijn ;) .

Ik heb m'n ffb van m'n G27 in iRacing op 40 staan! Gewoon omdat het kan :9
leuk als je wilt trainen voor reallife misschien. maar sneller wordt je er niet van. dat zwaar sturen is onzin en heeft alleen maar nadelen. tijd dat ze stuurbekrachteging gaan toevoegen in gp2;)

ik wil zo snel mogelijk en constant rijden in iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
streven we geen simulatie na hier met iracing ? (ik zal nooit pro worden dus is het voor mij meer de beleving) anders had ik nu nog mijn logitech momo of thrustmaster T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik zou Todd Bettenhausen toch wel iemand noemen die snapt hoe het zou horen.

Daarbij kan ik mezelf natuurlijk herhalen maar dat iemand snel moet zijn om een goede review te schrijven is natuurlijk pure onzin die nergens op gebaseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

dabelg schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:13:
streven we geen simulatie na hier met iracing ? (ik zal nooit pro worden dus is het voor mij meer de beleving) anders had ik nu nog mijn logitech momo of thrustmaster T2
Nee de meeste snelle pro's rijden nog steeds gewoon met een g25 ;)
en alle settings en tweaks in de game om alles zo makkelijk mogelijk te maken.

jij wilt zeker 120kg trappen in je formule wagen om 100% te remmen ;)

realistisch is het zoiezo niet dat zwaar op de rem trappen in het echt wordt je eigenlichaams gewicht met 2 a 3g er opgeduwd en in f1 met 5g ;) dus die 120 kg trap je nooit letterlijk.

je hebt ook geen g krachten op je lichaam. soon heb jij een helm met catrollen op en aangestuurde gewichten ;) en een motion sim.

we spelen een spelletje en proberen dat zo goed mogelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Phydomir schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:16:
[...]

Ik zou Todd Bettenhausen toch wel iemand noemen die snapt hoe het zou horen.

Daarbij kan ik mezelf natuurlijk herhalen maar dat iemand snel moet zijn om een goede review te schrijven is natuurlijk pure onzin die nergens op gebaseerd is.
De mensen die niet snel zijn snappen het niet eens en weten niet waar ze op moetten letten. wat heb ik aan feedback die van iemand die er niks van snapt en niet wat wat hij instelt. het zelfde geld voor iemand die het verschil tussen snelheid in monitoren niet boeiend vindt.. waarom zou die een review moeten doen over een b.v. een game monitor.

weet je hoeveel mensen met verkeerde ffb fov en weet ik het wel niet rond rijden ect.ect.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
bwa mijn rem staat nu toch op 60kg :p en mijn vrouw hoort het ook :p
en force feedback staat zo hoog mogelijk zonder clipping.
zal de uitzondering zijn hier :p maar ieder zijn hobby's maakt triple stinten wel speciaal :p
BruceLee schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:21:
[...]

weet je hoeveel mensen met verkeerde ffb fov en weet ik het wel niet rond rijden ect.ect.;)
als iedereen single screen met fov 145 rijdt had je MOE finish gehaald (low maar kon het niet laten :p)

[ Voor 41% gewijzigd door dabelg op 11-02-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

BruceLee schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:21:
De mensen die niet snel zijn snappen het niet eens en weten niet waar ze op moetten letten. wat heb ik aan feedback die van iemand die er niks van snapt en niet wat wat hij instelt.
Waarom ben je er zo stellig van overtuigd dat die twee verband met elkaar houden? Dat iemand geen alien is wil niet zeggen dat hij niet weet hoe iets zou moeten voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond is er een extra GoT server ingepland tbv de NES met alle drie de auto's
Looptijd: 20-22 uur
Wachtwoord: fanaleds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
BruceLee schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:18:
[...]
soon heb jij een helm met catrollen op en aangestuurde gewichten ;) en een motion sim.
soon ? http://www.isrtv.com/hi-tech/frex-motion-head-system-video/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Dat is het zelfde als een normale sterveling die een rijbewijs heeft in een f1 wagen steken en dan vragen hoe het rijdt op de limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
BruceLee schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:28:
Dat is het zelfde als een normale sterveling die een rijbewijs heeft in een f1 wagen steken en dan vragen hoe het rijdt op de limiet.
das kompleet van de pot gerukt want aliens in iracing weten dat ook niet. die IR 1000 kan misschien racen in mx-5 en die met 7000 kan nog nooit in een auto gezeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

BruceLee schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:28:
Nee de meeste snelle pro's rijden nog steeds gewoon met een g25 ;)
en alle settings en tweaks in de game om alles zo makkelijk mogelijk te maken.
Dat lijken me dan ook niet bepaald de beste mensen om te testen hoe goed een stuur is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

dabelg schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:30:
[...]

das kompleet van de pot gerukt want aliens in iracing weten dat ook niet. die IR 1000 kan misschien racen in mx-5 en die met 7000 kan nog nooit in een auto gezeten hebben.
Dat was een vergelijking zodat hij het wel zou berijpen wat ik bedoel.
Nee je moet dat aan een f1 rijder vragen.... was het iedee er achter snappie ?

Nou nog een dan.
Dat is het zelfde als iemand van autoweek gaat vertellen hoe een Porsche gt3 rijdt. Trlololo
of een andere supercar test van hun LOL

[ Voor 7% gewijzigd door BruceLee op 11-02-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Onafhankelijk van mijn iRating weet ik in ieder geval wel dat jouw posts makkelijker zouden lezen als je meer tijd aan de spelling en opmaakt zou steken (niet onrespectvol bedoelt, maar oprecht).

Overigens kan iemand die nooit bij de grens van een bandenmodel komt (slip angle), ook geen goede uitspraken doen over hoe het bandenmodel is. Dus in dat opzicht snap ik Sebastiaan wel enigszins. Het komt alleen beetje hooghartig over door de manier van communiceren denk ik.

Over feedback van echte coureurs gesproken; ik heb in een grijs grijs verleden ooit tegen Peter Kox gesimracet bij 'Simworld' in Almere. Dit was nog in de tijd van GTR1. Peter kon zijn eigen Lambo in GTR1 niet op de baan houden zonder traction control en abs. In het echt was het veel makkelijker volgens hem ;).

Veel coureurs die voor het eerst een goede sim proberen vinden alles realistisch. Je moet dus ook een real life coureur hebben die veel sim-ervaring heeft om een echt goed oordeel te hebben over een sim. Een oordeel over een stuurtje is wellicht wat makkelijker te vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BruceLee schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:34:
[...]
Nou nog een dan.
Dat is het zelfde als iemand van autoweek gaat vertellen hoe een Porsche gt3 rijdt. Trlololo
of een andere supercar test van hun LOL
Sandor van Es? die heeft waarschijnlijk meer kilometers geraced dan jij hebt geknoeid in je Porsche... ;)

Zoveel mensen zoveel meningen. Er zijn genoeg voorbeelden van toppers in de autosport die een game als "MOST REALISTIC SIMULATOR EVER!!!!11" bestempelde en wat nog niet eens Gran Tourismo benaderde... Dus ja... Gewoon alle reviews tot je nemen en hier en daar een extra korreltje zout toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Veel van de oval aliens gebruiken nog niet eens FF, hoe gaan zij dan weten hoe een auto voelt? Jij doet hier net hetzelfde: FF naar beneden omdat het anders te moeilijk wordt.

Als aliens niet kunnen zeggen hoe de FF moet aanvoelen (want ze gebruiken het niet), de tragere mensen het niet kunnen zeggen (ze zijn te traag, dus mening telt niet) en ik niks hoor van real life piloten, zullen we de wieltjesreviews dan maar laten voor wat het is, de jouwe incluis, en weer beginnen racen met ons toetsenbord?

[ Voor 4% gewijzigd door ThiJor op 11-02-2015 17:05 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch allemaal ook een beetje de consument sturen niet ?? of de producent die het doet of één of andere yt channel die er voor betaaald wil worden :) ... zoals ik al zei gisteren , als het voor je goed voelt dan koop je toch lekker wat je zelf wil ... of dit nu een bodnar/AF/fanatec/logitech/keyboard voor sommigen is :p, i dont care, het laat de geld machine alleen maar draaien en goed ook want anders zou het maar een saaie bedoening zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:31
[...]

realistisch is het zoiezo niet dat zwaar op de rem trappen in het echt wordt je eigenlichaams gewicht met 2 a 3g er opgeduwd en in f1 met 5g ;) dus die 120 kg trap je nooit letterlijk.
G's helpen niet mee (link). Rijders worden er soms ook getraind om bepaalde waardes te trappen, standaard aantal kilogram moeten ze op afroep kunnen trappen.

[ Voor 10% gewijzigd door Schuey op 11-02-2015 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Laatst online: 09-12-2021
ik ga morgen spierpijn hebben :)

Al wachtend op de geiser man die mijn geiser ging repareren vanmiddag (kan nu weer warm douchen :D), ook 3 dozen uit duitsland gekregen. Ik ga een douche zeker nodig hebben denk ik

Pfff, flink wat meer power dan een GT3v2 zo'n CSWv2 :) Ietsjes teveel zo out of the box en nog met GT3V2 instellingen.

Ben er meer dan tevreden over na wat finetunen, alleen krijg ik de instellingen nog niet goed om te voelen als de auto wat gaat oversturen. Dit was met de GT3v2 prima te voelen, nu merk ik het alleen nog visueel, en vaak te laat :+ Maar even wat rondje interlagos (IK KAN DIE BAAN ECHT NIET MEER ZIEN) gedaan, en geen tijd verloren :) Rij nog altijd 1:38's op een volle tank en default weer, nu nog 2 stints volhouden :+
Al ga ik denk ik de FF nog een stukje lager zetten. Denk ook dat ik het overstuur niet meer voel omdat er te veel power inzit en details verloren gaan nu.

En dan het 918 stuur ..... Ik pas net achter mijn stuur nu, omdat er een lichaamsdeel groeit bij het zien er van. Damm, op de foto's ziet het er straks uit, maar in het echt is die 918 heerlijk

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

JoepW schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:26:
Vanavond is er een extra GoT server ingepland tbv de NES met alle drie de auto's
Looptijd: 20-22 uur
Wachtwoord: fanaleds
Zal ik dit ook op het iRacing forum plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:24:
[...]

Zal ik dit ook op het iRacing forum plaatsen?
Het was DirkT zijn verzoek. Overleg maar ff met hem.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
-PassY- schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:23:
........alleen krijg ik de instellingen nog niet goed om te voelen als de auto wat gaat oversturen.....
Driftmodus (DRI) op 3 op het stuur helpt en zeker je ffb niet te hoog zetten. Maar je moet er ook ff aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:39

backupdevice

No Risk , Full Push

Alleen op Got kan een topic over een spel verzanden in een nerd discussie.

I love it :P

[ Voor 10% gewijzigd door backupdevice op 11-02-2015 17:54 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Fragbeestje schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:01:
[...]

Ik zou voor een aparte pedalenset gaan. CSP v2 of CSR elite, zeker als ik naar die prijs kijk voor die upgrade.

En je iracing profiel staat nog niet in je signature ;)
Zal daar eens naar kijken, thanks voor de tip! :) Ja die moet ik idd nog toevoegen, zal ik binnenkort doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
JoepW schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:40:
[...]

Driftmodus (DRI) op 3 op het stuur helpt en zeker je ffb niet te hoog zetten. Maar je moet er ook ff aan wennen.
Aha, Drift modus was het eerste wat ik uitzette :D Vond die optie zo ontzettend vervelend op mijn GT3v2, dat ik die ook gelijk maar uitzette op mijn CSW :+

Thanks voor de tip, en tot vanavond :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Fanatec is crap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 11-10 20:16

derx666

mecker ende blaet

dri op de CSW v2 is heel anders dan op de CSW v1 of de GT3 en Elite sturen. Settings dri 3 zou zoveel moeten zeggen dat de motors niet dempen maar ook niet meehelpen.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 11-10 20:16

derx666

mecker ende blaet

De logitech G25 ook

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Na vandaag ben ik het wel met je eens kwa manuals en documentatie. En daar wil ik het bij laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
De forcefeedback en betrouwbaarheid van het stuur ook. Tijdens de laatste Masters of Endurance race zijn er weer een paar gesneuveld :)

http://members.iracing.co...1875/3269526.page#8718316

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Weer een race met de Streetstock op Charlotte gedaan. Voor mij had iemand een coureur van de baan af gebeukt en een crash veroorzaakt die ik niet meer kon ontwijken, omdat die auto alle kanten op vloog. Gelukkig +0,02 aan SR. Leuk man, die Rookie klasse. :F Zag later in de chat dat het een jongetje van 14 jaar was. Dit was zijn 3e race zei hij. Jammer dat iRacing dit soort mensen niet kan verplichten om eerst fatsoenlijke rondjes in TT/Practice/Quali te rijden..

iRacing profiel staat in m'n signature. :) Die Fanatec Clubsport Pedal V2 is absoluut niet verkeerd zeg! Werkt gelukkig ook met m'n huidige G27 setup, dus die kan ik blijven gebruiken. Kan ik na X periode weer een stuur upgrade o.i.d. doen.
-PassY- schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:08:
MIJN CSWV2 IS ONDERWEG EN KOMT MORGEN AAN

Sorry, maar krijg net bericht van UPS :D *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Bevalt 'ie een beetje? :)

[ Voor 43% gewijzigd door JPtjeeNL op 11-02-2015 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:32

Fuelke

Forza Ferrari

Tony Gardner
Hello

It is that time again. If the community wants to submit a schedule for the coming season please do so by Monday, February 23rd. ... Please submit it by email to tony.gardner@iracing.com. I will not respond to PM"s about schedules. Looking for tracks including configuration and race length for weeks 1-12. If you want to suggest a different qualifying format or race start type that is also fine. (A qualifying format or race start type that already exists). If you want to suggest max incident points that is also fine for the series. Please feel free to include Monza. To be safe if you want it, place it after week 3 to give us time to adjust or work out any kinks. For Monza use the placeholder of the GP Config with no chicanes although we can easily change it down the road for any series as other configs will be available.

For Indy Car we have the Road and two different Oval Series(Fixed and Open). Schedules welcome for road and oval. (For oval the track schedules are the same fixed or Open)

I know it has also been discussed doing some type of series that combines road and oval like we had in the past at one point. Still under consideration. Already spread pretty thin with three series for the size of this community. Missing too many circuits to really follow the real world which would be fun. (Street Circuits)

Anyway feel free to submit the schedules for existing IC series Road and Oval.

Thanks!

Tony
Dus Monza in de volgende build, hopelijk komen ze toch nog met een gecombineerde DW12 series.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
as other configs will be available.
configs. Met een s. Meervoud. Ik ken maar twee huidige versies, maar we krijgen er dus nog meer? Dus toch misschien de combined? :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f8/Monza_track_map.svg/1467px-Monza_track_map.svg.png

Monza Oval, volgens mij stuitert de auto zo de baan af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
volgens mij zijn er 3 mogelijk.

de GP layout.

En dan heb je nog S/F + 1ste chicane en dan bij Ascari invoegen + parabolica

En dan nog S/F gelijk naar de backstraight + parabolica.

Al kon ik de laatste 2 niet vinden 3 jaar geleden. Was toen in de buurt 2 weken voor de F1, toch even langs geweest en rond gelopen. Maar waar de bochten zijn om af te snijden stonden allemaal tribunes als ik me niet vergis.

/edit: iemand was me voor met een plaatje :D En ja, die oval is gewoon een woonwijk met drempels. Dat zijn geen hobbels meer :p

[ Voor 13% gewijzigd door -PassY- op 11-02-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Misschien ook wel een variant zonder chicanes... Ach we zien het wel. Ik vind monza best leuk maar die eerste chicane is gewoon irritant.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Phydomir schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:34:
[...]

[...]

Dat lijken me dan ook niet bepaald de beste mensen om te testen hoe goed een stuur is....
Juist wel die snappen teminste nog waar het om gaat. de g25 is nog steeds het snelste stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
NickThissen schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 18:59:
Misschien ook wel een variant zonder chicanes... Ach we zien het wel. Ik vind monza best leuk maar die eerste chicane is gewoon irritant.
Verrek ja! :D die kan je gewoon "afsnijden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Tony schrijft inderdaad ook zonder chicanes als placeholders. Ik gok dus op 4 configs: Monza GP, Monza GP zonder eerste chicane, Monza Junior (de tweede van -PassY-) en dan die die afslaat vlak voor Curva Grande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Oh verrek helemaal niet gezien, hij zegt het gewoon ja... Cool :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Of zou Tony er de Monza Rally Show layout instoppen? :D

Voor in week 13

[ Voor 6% gewijzigd door Fuelke op 11-02-2015 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Die rally layout is enkel voor AF memberclub andere sturen zijn niet snel genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Rally? ik zie alleen maar asfalt :+ Rally rijden = smerig worden, en niet een beetje nat van de regen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
JPtjeeNL schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 18:33:
Weer een race met de Streetstock op Charlotte gedaan. Voor mij had iemand een coureur van de baan af gebeukt en een crash veroorzaakt die ik niet meer kon ontwijken, omdat die auto alle kanten op vloog. Gelukkig +0,02 aan SR. Leuk man, die Rookie klasse. :F Zag later in de chat dat het een jongetje van 14 jaar was. Dit was zijn 3e race zei hij. Jammer dat iRacing dit soort mensen niet kan verplichten om eerst fatsoenlijke rondjes in TT/Practice/Quali te rijden..
Of ze aan laten klooien in de rookies zodat je er tenminste na een tijdje vanaf bent ^^ (totdat je merkt dat in de trucks ook af en toe idioten rondrijden.

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
themac1983 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:25:
[...]

Of ze aan laten klooien in de rookies zodat je er tenminste na een tijdje vanaf bent ^^ (totdat je merkt dat in de trucks ook af en toe idioten rondrijden.
Ja, maar het is erg lastig als je D of C klasse Road bent, om dan fatsoenlijk een rondje te rijden. :) Ik zit nu qua SR op 2.71, dus verwacht nog een race of 2/3 voor promotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De voorbije dagen reeds veel gelezen over iracing en aan het twijfelen geslaan of ik het al dan niet zou proberen.

Budget om mij de eerste dingen aan te schaffen voor de eerste maanden ligt rond de 400€.

Huidige computer:

Graca: AMD HD radeon 6800 (1gb)
RAM: 8G
Processor: i5 2500 @3.30ghz

Monitor: Samsung syncmaster bx2450 (24")

Nog geen stuur of pedalen of andere racingsimhardware.

Hoe spendeer ik volgens jullie het best die 400€ zodat ik toch met een redelijke beginnersetup kan beginnen rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
DFGT 2e hands (50 euri)

thats about it eigenlijk :P Ik zou de andere 350 aan de kant leggen, mocht je Iracing tof vinden, dan Fanatec Clubsport pedalen erbij voor 250. en dat is waar ik nu (bijna 2 jaar) mee rijdt :P dus verder ben ik ook nog niet ^^

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:01:
De voorbije dagen reeds veel gelezen over iracing en aan het twijfelen geslaan of ik het al dan niet zou proberen.

Budget om mij de eerste dingen aan te schaffen voor de eerste maanden ligt rond de 400€.

Huidige computer:

Hoe spendeer ik volgens jullie het best die 400€ zodat ik toch met een redelijke beginnersetup kan beginnen rijden?
G27, erg scherp geprijsd voor een fantastische set. Dan kun je later upgraden met een nieuw set pedalen. Het stuur zelf is best fijn voor deze prijs. Het zal echt even duren voordat je daarop bent uitgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPtjeeNL schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:20:
[...]

G27, erg scherp geprijsd voor een fantastische set. Dan kun je later upgraden met een nieuw set pedalen. Het stuur zelf is best fijn voor deze prijs. Het zal echt even duren voordat je daarop bent uitgekeken.
Die set komt inderdaad heel vaak terug. Het feit dat ik het voorlopig met 1 scherm moet stellen is om te beginnen geen groot probleem? (vermoed dat de meeste rookie drivers ook niet direct een setup met 3 schermen hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik denk dat het grootste deel van alle iracers gewoon 1 scherm heeft.
En dat zijn beginners, maar ook de top rijders dus het is zeker geen vereiste (maar wel leuk natuurlijk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19

Huidige computer:

Even een schaamteloze plug hier: ik heb nog een oud DFP stuurtje te koop voor 25 euro. Alleen woon je wel in België en is dat misschien vrij duur qua opsturen?

V&A aangeboden: 2 x Logitech Driving Force Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Requiem19 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:42:
[...]

Even een schaamteloze plug hier: ik heb nog een oud DFP stuurtje te koop voor 25 euro. Alleen woon je wel in België en is dat misschien vrij duur qua opsturen?

V&A aangeboden: 2 x Logitech Driving Force Pro
is een van die twee nog redelijk nieuw toevallig? de mijne begint het een beetje moeilijk te krijgen met de Force Feedback heb ik het gevoel (of door al het rijden zijn mijn armen beter getrained natuurlijk :P )

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
themac1983 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:23:
[...]

is een van die twee nog redelijk nieuw toevallig? de mijne begint het een beetje moeilijk te krijgen met de Force Feedback heb ik het gevoel (of door al het rijden zijn mijn armen beter getrained natuurlijk :P )
Nope, zijn uit de pre-historie ;). Zijn uit het begin van mijn simrace carriere, ergens 2005-2007. Daarna een G25 gekocht en die gebruik ik al eeuwen. Maar kwam de DFP's laatst tegen tijdens het opruimen.

Ik heb ze ook nog even geprobeerd en viel me wel op dat de FFB veel langzamer is dan dat van een G25, veel mechanischer en meer weerstand. G25 is dus echt wel een stuk beter (slechte verkooppitch dit... ;)).

• Fragbeestje
  • Laatst online: 10-10 16:10
schaamteloze plug nr 2 : ik heb hier nog liggen :

1 DFGT

1 refurbished G27 (zelf gefixt, lijkt goed te werken maar calibreert 2 keer ipv 1 keer bij het opstarten verder niet naar gekeken. was een bekend probleem met het encoder wieltje. Beetje locktite is de oplossing)

1 zo goed als nieuwe G27 (toen ik deze als vervanging aankreeg was m'n fanatec al onderweg)

Staat hier toch maar te staan dus een goed bod (of misschien zelfs een slecht) en het kan hier opgepikt worden.

omgeving Herentals - Turnhout

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• BruceLee

BruceLee

Huidige computer:

Doe jezelf een plezier en koop een Logitech G27. een ander goedkoper stuur wil je niet.

rond de 230 euro.

• Flavourlicious
Voor 259.95€ heb je een Fanatec CSR nieuw.

• Red Baron
Maar dan heb je nog geen pedalen, bij de G27 wel.

[ Voor 21% gewijzigd door Red Baron op 12-02-2015 01:07 ]

• Flavourlicious
Jawel, stuur is 199.95 en pedalen 79.95 en voor die twee samen krijg je 19.95 discount. :)

http://www.fanatec.com/eu.../configurator&bundle_id=2

• glnk
Een Logitech G27 is beter

• BruceLee

BruceLee

Flavourlicious schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 01:08:
Jawel, stuur is 199.95 en pedalen 79.95 en voor die twee samen krijg je 19.95 discount. :)

http://www.fanatec.com/eu.../configurator&bundle_id=2
voor dat geld kan je beter een g27 halen een stuk beter stuur en veel betrouwbaarder.

• iew

iew

What the...?!

Huidige computer:

Ik ben ook pas begonnen, na een week heb ik een G27 gekocht en daar ga je zeker geen spijt van krijgen.
Deze rookie is nog steeds practice rondjes aan het rijden, af en toe als ghost.
Ik heb het racen altijd erg leuk gevonden en heb sinds een paar dagen nu ook een triple scherm setup, in totaal was ik €550 kwijt voor de schermen 3x 24inch en de G27.

Ik kan alleen voor mijzelf spreken maar omdat ik racen zoiezo al leuk vond heb ik er absoluut geen spijt van en ben ik blij dat ik nu met 3 schermen rijd, het geeft toch echt een stuk extra immersion.
De G27 is echt een top stuur set om mee te beginnen en compleet.

Ik rijd nog steeds alleen maar practice om zaken zoals JPtjeNL hier schreef te voorkomen.
JPtjeeNL schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 18:33:
Ik heb ook nog geen auto's of tracks bijgekocht, dat komt nog wel wanneer ik echt de races in ga.
Voorlopig is het leren, practice rijden en veel lezen al heel erg leuk.
Mijn advies is dus ook die G27 en de rest van je geld nog even weg stoppen, die G27 kun je met weinig verlies ook zo weer verkopen mocht je het toch niet echt leuk vinden.
Vind je het net zo leuk als ik dan zou het zo maar kunnen dat je aan een triple monitor setup gaat denken... ;)

Succes !

To do or not to do...

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 22:07
Beetje aan het kijken geweest voor de g27 maar die dingen lijken van goud te zijn? Zie biedingen op marktplaats van 250 euro plus. Stuur je een mailtje krijg je van ja ik heb 300 of meer ervoor betaald. Ja leuk maar NU zijn ze 220 euro nieuw. Stond er eentje van 195 dus ik vraag van zit er wat rek in de prijs? Zakte 15 euro omdat de set pas een jaar oud was.

[ Voor 19% gewijzigd door mike30 op 12-02-2015 04:00 ]

• iew

iew

What the...?!

Er staan hier 3 G27's in vraag&aanbod op tweakers... http://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=G27

To do or not to do...

Pagina: 1 ... 25 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.