Ik denk dat iedereen wel gelooft/snapt dat lagere latency en hogere fps en refreshrate de voorkeur genieten.
Alleen is het natuurlijk niet zo makkelijk om te meten hoe dat verschil zich dan uitbetaald in je prestaties op de baan.
Ik zelf rijd met drie 60hz 1920x1200 schermen op een i5 3570k en amd 7950 kaart.
Grafische settings heb ik niet op de max staan, maar ook zeker niet op het minimum settings, waardoor m'n framerate afhankelijk van de baan en grootte van het veld zo tussen de 100 en 200 schommelt.
Nou ben ik bij lange na niet de beste iRacer, maar heb het op de een of andere manier wel tot de WCS weten te schoppen.
Als iemand me nou precies kon vertellen hoeveel snelheid ik verlies door m'n hardware dan zou ik een afweging kunnen maken of upgraden naar een 980 en 144hz schermen het waard is voor mij.
Maar ik heb nu niet direct de illussie dat dat het verschil gaat maken waardoor ik ineens in staat zou kunnen zijn om constant in de top 5 te finishen o.i.d
En aangezien er nogal een behoorlijk fors prijskaartje hangt aan dergelijke upgrades snap ik wel dat niet iedereen de noodzaak voelt om meteen de portemonnee te gaan trekken.