iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 122 Laatste
Acties:
  • 313.813 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Vanavond om 8 uur wordt er een server gehost (in de league) als eerste test voor onze seizoensfinale :) Voornamelijk om te kijken of het een beetje leuk is en om wat dingen als fuel / pitstops te testen, en eventueel wat leuke shots te maken om een video te maken (als ik tijd kan vinden). Dus als je niks te doen hebt kom maar even langs ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

NickThissen schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:31:
Vanavond om 8 uur wordt er een server gehost (in de league) als eerste test voor onze seizoensfinale :) Voornamelijk om te kijken of het een beetje leuk is en om wat dingen als fuel / pitstops te testen, en eventueel wat leuke shots te maken om een video te maken (als ik tijd kan vinden). Dus als je niks te doen hebt kom maar even langs ;)
Is er bekend wat voor auto/baan?

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Niet eerlijk, Marco heeft hier voordeel bij :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
ik heb genoeg te doen, maar kom denk ik toch lekker langs :p

Nog niet gekeken wat voor auto of baan, maar als Marco een voordeel heeft, dan gok ik op de Skip :p

/edit:

Zie nu dat ik de baan niet heb. En ben eigenlijk niet van plan die te kopen, eigenlijk nog nooit een seizoen gehad waar indy op voorkwam.

Avondje spa word het dan maar :)

[ Voor 36% gewijzigd door -PassY- op 06-02-2015 19:21 ]

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:56

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben uit de rookie klasse! :P

Maar wat nu ? -O- Welke circuits zijn het beste om te kopen ? En auto's ?

Wat raden jullie aan om te rijden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 11:48
D series die ook met (gedeeltelijk) standaard content rijden?
Kopen kan altijd nog, zo snel mogelijk opwerken naar een A license klinkt spannender dan het daadwerkelijk is.
Gewoon jezelf meer ontwikkelen in de lagere klasses is zeker geen slecht idee.
Op die manier kan je als je wat later wel een stap hoger doet ook beter mee komen in plaats dat je overal een beetje achteraan bungelt.

Ook kan je natuurlijk eens kijken of je ook bij de oval license een D license kunt pakken :)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:05

Fuelke

Forza Ferrari

NickThissen schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:31:
Tot wanneer ?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Laatst online: 10-10 16:10
Denk van 20u tot 22u.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Zag idd ook net dat de session length 120m is.

Misschien vlug even binnenspringen, maar om 21H is er de SOF race voor de DW12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:50
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:18:
Ik ben uit de rookie klasse! :P

Maar wat nu ? -O- Welke circuits zijn het beste om te kopen ? En auto's ?

Wat raden jullie aan om te rijden ?
Denk dat als je deze of de vorige pagina bekijkt dat er meerdere punten zijn aangehaald.
Hopelijk kan je daaruit halen wat je precies wil, echt vorige week nog 2/3x deze vraag. 8)
(niet lullig bedoelt overigens, maar anders gaat het misschien weer dezelfde kant op als de vorige 2x. :+ )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Hmmm
Shannon Whitmore
I will edit this rule and post a new sporting code next week on the member sites. The new sections were written quickly in order to get them into the code as soon as possible.

There is what is called the spirit of the rule. The Spirit of these two new additions is to prevent significant advantages. It is not to prevent running across or on the apron of tracks like Las Vegas, Chicagoland, kink at Phoenix, or even the trioval of Daytona.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3298543.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Wes46 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 17:37:
Ik volg dit topic sinds ik de video van JoepW heb gezien. Het lijkt mij ook super om dit te gaan doen maar het zal zeker nog 2 maanden duren voordat ik begin.
Oke die twee maanden is dus 1 week geworden. Heb zojuist mijn eerste test rondjes gemaakt. Vooral in het begin was het even wennen maar de ronden worden steeds beter. Nu eerst zorgen dat ik niet om de 2 rondes crash. :+

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Wes46 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 22:21:
[...]

Oke die twee maanden is dus 1 week geworden. Heb zojuist mijn eerste test rondjes gemaakt. Vooral in het begin was het even wennen maar de ronden worden steeds beter. Nu eerst zorgen dat ik niet om de 2 rondes crash. :+
Vooral geduld :). Ik rijd nu in mijn tweede week. Wat me opvalt is dat als ik de eerste dag start met rijden op een baan ik er echt nog geen goede rondjes neer kan zetten. Als ik de dag erna begin met rijden is dat zo'n verschil. Op één of andere manier duurt het gewoon even voor je echt gevoel bij een baan hebt en hem leert kennen.

Gek genoeg als ik 2 uur 1 stint doe, wordt het er niet veel beter van. Eigenlijk moet je echt even weg stappen van je pc, en later terug komen.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy588
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:14
Klopt herhaling werkt veel beter, dan een hele lange sessie. Voorlopig ben ik nog steeds veel rondjes en races aan het rijden met de MX5 maar promotie komt eraan, 3.99 sta ik :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Ik begon met de MX5-cup op Daytona Road. Daarna Ford GT3 maar dat is wel een wereld van verschil. Die MX5 is niet vooruit te branden maar wel veel makkelijker op de baan te houden.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was fun dat geklooi met de skip. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-10 15:39

iew

What the...?!

Tripple screen setup vandaag geplaatst (voorlopige proef opstelling), waar die media markt btw dagen al niet goed voor zijn ;)
Wat een verschil zeg ! dit rijd echt geweldig, de boel nog even verder perfectioneren en eens rustig rond kijken voor een race kuipstoel.
Morgen in ieder geval lekker rijden !

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Ik wou ook even langskomen, maar stroomstoring en daarna mijn Router die gereset was.... :'(
iew schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 01:40:
Tripple screen setup vandaag geplaatst (voorlopige proef opstelling), waar die media markt btw dagen al niet goed voor zijn ;)
Wat een verschil zeg ! dit rijd echt geweldig, de boel nog even verder perfectioneren en eens rustig rond kijken voor een race kuipstoel.
Morgen in ieder geval lekker rijden !
offtopic:
Had vernomen dat de prijzen voor die dagen bijna hetzelfde waren voor veel producten. (dus feitelijk verhoogd en dan met korting bijna gelijk.)

[ Voor 54% gewijzigd door Ithric op 07-02-2015 12:38 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
PFff, slechte race ooit denk ik net :(

Gaat al mis met het aanremmen van les combes, achterkant springt in ene weg toen ik begon met remmen. van P2 naar P5. Zelfde ronde raak ik P4 omdat ik niet verwachte dat hij zo ontzettend hard zou afremmen voor Blachimont. 5x, en de eerste ronde is niet eens afgelopen.

Uiteindelijk op P3 op 15s van P2 (Mister wheeldamage). Met nog 10m te gaan was het nog maar 10s. Tot hij denk ik een slowdown krijgt in eau rouge, behoorlijk in de weg zit met aanremmen voor les combes, ik de achterkant dreig te verliezen maar wel gewoon de bocht haal en normaal kan insturen voor de linker. Krijg ik wheel damage door mister wheel damage die hem vol op mijn linker achterwiel laat lopen. 13x, Alt-f4 en behoorlijk teleurgesteld :\

Veel SR en IR kwijt denk. zat op A4.50 en 2981. Dus die 3000 rating kan ik nu wel op mijn buik schrijven :( En de SR zal ook wel flink dalen. zat gemiddeld op 3inc per race, en nu in ene 13 :X Auw

/edit: -0,41SR en -109IR :+

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:12

Niellie41

[object Object]

Wow, van wie zouden ze het hebben?
http://mastersofendurance.net/spotter-guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:07
Ik heb veel commentaar op iRacing gehad, maar heb laatste weken weer wat meer geracet. Toch stiekem ergggg veel plezier beleefd aan de ene na de ander Skip race op Donington en nu weer Montreal. Zulke gave gevechten gehad!

Niveau is ook hoger dan vroeger lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik zou het zien als een compliment ;)
Requiem19 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 14:48:
..... ergggg veel plezier beleefd aan de ene na de ander Skip race .....
Welcome back 8)
Ennuh..... Dan moet je zeker zondag 8 maart as. 's avonds vrijhouden voor onze finale. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
ik heb precies zoiets hier op mijn bureau liggen :p alleen dan met de NEO grid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

JoepW schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 14:53:
[...]
Ik zou het zien als een compliment ;)
Wel mooi dat zo'n serie dat dit al jaren doet, veel ideeën overneemt van een beginnende serie.
Van de week zeiden ze ook dat ze een enquete willen houden (nadat wij dat al bekend hadden gemaakt).

[ Voor 16% gewijzigd door Niellie41 op 07-02-2015 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Woei, 2de race op Spa achter de rug, 11 Cspecs! :o

Maar wat een tering bende :D in ronde 1 al opgehouden worden door een DP. Halverwege de race een HPD zonder voorkant die ik gewoon op de rechte stukken voorbij blies, en hij met moeite mij weer voorbij. HPD midden op de baan in blachimont waardoor ik gewoon maar blachimont oversloeg :p

MAAAAARRRRRRrrr!!! Wel gefinished dit keer :D Als 2de :) weer 100 punten in de pocket *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zou je je setup misschien willen delen? Misschien dat ik zo ook een race mee pak.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
ik gebruik de setup van de Neo, maar dan licht aangepast aan het weer van deze week

http://s000.tinyupload.com/?file_id=88204230256179299478

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Bedankt, die lijkt wat sneller dan die van Dennis wat ik nog had (die had te veel wing denk ik).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou, dat duurde niet lang. Eerste keer inhalen van de HPDs gaan ze 4 wide boven op eau rouge. Ik laat aan jullie om te bedenken hoe dat af liep...

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=11K4qdqhZdE]

[ Voor 17% gewijzigd door NickThissen op 07-02-2015 18:20 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Leuk ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou ja, je kan zeggen 'foutje kan gebeuren', maar na 15 min discussie in private chat met twee van de drie waren ze er nog steeds van overtuigd dat het niet hun schuld was. Zo jammer dat precies dat soort mensen steeds in die HPD stappen, maakt de officiele serie helemaal kapot. Als ze nou gewoon een keer iets aannemen en snappen waarom dat niet kan dan zou het al een stuk beter gaan maar 9/10 brokkenmakers is er heilig van overtuigd dat hij gewoon vol gas kan houden en dat iedereen voor hem aan de kant moet... zucht.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 20:16

derx666

mecker ende blaet

Balen Nick....

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12:42

Arfman

Drome!

Protesten. Helpt misschien niet meteen maar als dat soort mensen vaak genoeg geprotest worden helpt het misschien in de long run.

Overigens, super awkward in de AF en OSW threads op het iRacing forum na een publiekelijke ruzie tussen Berney van AF en "Beano" van OSW. mensen van hier nog een AF besteld?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Als het niet opzettelijk is dan heeft protesten in MC geen zin, heb het er meerdere keren persoonlijk met Nim over gehad en hij blijft bij zijn mening dat dit race incidents zijn. Jammer... heb zelfs voor gesteld om MC als apart geval te zien en de straf voor zoiets minder zwaar te maken (strenge waarschuwing bijv) zodat hij ze in ieder geval kan laten blijken dat dit niet ok is, in plaats van een protest krijgen en dan te horen krijgen dat de protest niet geldig is (oftewel: super, ga zo door joh). Maar hij wil er niks van weten. Dus ik protest ook niet meer.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Valt me sowieso op, dat sinds Daytona, er een berg HPD rijders erbij gekomen zijn, die ik, en velen andere, liever kwijt zijn.

Laatste 3 weken is het echt overleven en aan de finish komen in de WSCS. En ik zou echt niet weten wat je anders zou moeten doen daar Nick. Totaal geen idee, want als je lift, heb je een HPD in je kont, ga je naar links, dan rij je tegen een andere HPD aan. Hou je je lijn, word je als nog van de baan gereden 8)7

Totaal onnodige crash als je het mij vraagt. Veroorzaakt door de HPD die volgas door Eau rouge gaat en hem er nog even "tussen prikt".

/edit: heb net ook even het iracing forum gelezen ... pffff, ik snapte er al niks van, en nu nog minder dan uhm ... niks :)

[ Voor 9% gewijzigd door -PassY- op 07-02-2015 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinoes
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-04-2020
Tja, ik snap het systeem wel van punten voor incidenten of je nu de aanstichter bent of niet, maar ik vraag me af of voor dit soort dingen niet een soort multiplier kan bestaan voor de snellere inhalende rijder...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
ik denk dat dat geen goed systeem is :) er zijn ook genoeg langzamere klassen die HPDs van de baan rijden :)

De software kan namelijk nooit zien wie de aanstichter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Livestream van de Bathurst 12hrs voor de liefhebbers:

http://www.bathurst12hour.com.au/live-int

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

NickThissen schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 18:14:
Nou, dat duurde niet lang. Eerste keer inhalen van de HPDs gaan ze 4 wide boven op eau rouge. Ik laat aan jullie om te bedenken hoe dat af liep...

[video]
Goh Nick, je hebt toch nog al je wielen op je auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Eerder vandaag ook mee gedaan met de WSCS op Spa, ik zat in de Ford GT. Met maar 3 practise rondjes achter de rug een race ingestapt met de gedachte dat ik 2 uur Spa oefening had gehad met de NES.

De eerste race, waar Pascal ook in zat, was erg bijzonder. Er was geen split en het iRating lag tussen 700 en 6500 en dan krijg je bijzondere situaties zoals bijvoorbeeld een HPD die langzamer is dan ik in mijn Ford GT. Een hoop ongelukken gezien en gehoord, zelf er gelukkig om heen kunnen rijden en met een derde plek als resultaat. De snelheid was er echter totaal niet...

Voor de tweede race een setup van Joris van het forum geplukt, en dat maakte al een enorm verschil. Ik zag dat er al 10 Ford GTs waren gejoined en besloot ook maar aan te melden. Echter was deze race gesplit waardoor je nog enkel met 5 Ford GTs rijdt :/ Race begon leuk met waar ik voor P3 kon meekomen en merkte dat hij al erg veel offtracks pakte, mijn strategie was om er rustig achter te blijven en hem onder druk te zetten met de gedachte dat hij dan een fout zou maken of een DQ door teveel incidents. Echter verloor ik toch de aansluiting na een klein foutje. Een ronde later had ik de leiders van de HPDs in mijn achterbak, je zou verwachten dat je aan de leiding wat minder risico neemt. Gelukkig geen schade en bleef het bij een 0x contact.
Kom ik bij La Source aan en ik hoor "slow car on the right", ik neem de bocht wat rustiger en wat ruimer. Schram ik net de achteruit rollende Ford GT van de P3, hij een DQ en ik nergens last van.

Twee racejes gehad met een derde plaats als resultaat. Een hoop bijzondere acties gezien, kwaliteit van het racen lijkt wel te zijn verslechtert. Het filmpje van Nick is ook zo'n mooi voorbeeld. Je ziet dat in je spiegels aankomen maar je kunt er helemaal niets meer aan doen. Ik ben er ook al twee keer op zo'n manier uitgelanceerd, dat je dus ook direct terug staat in de pitstraat. Protests gedaan zonder effect.

Oh en voor het eerst een iRating van hoger dan 3200 :) niet door snelheid maar gewoonweg door uit de problemen te blijven.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Over paar minuten ga ik om een of andere reden meedoen aan de Street Stock op Okayama ( 8)7 ) gevolgd door de Caddy op Indy oval ( 8)7 8)7 ), dus als je zin hebt om me te zien crashen dan moet je hier zijn :p

[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 07-02-2015 21:54 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
lekkere reclame voor je software al :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nick 13de ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Wel leuk om te rijden maar racen viel wat tegen, geen draft :-( Hoor net van Bob dat geen enkele oval auto draft heeft op road..?? Dat verklaart ook waarom die legends toen geen draft hadden. Maar gevechtje met Stefan was wel leuk :)

Oval zal wel niks worden :')

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Yellow flag racing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Ze hebben al 4 bochten kunnen racen!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ze hadden wel gelijk dat ze graag op Nick wilden gaan letten bij de start }>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Hij had iets hoger moeten blijven bij die restart... jammer

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Waarom denken ze dat ik een oval guy ben lol... Nou ja dat was leuk zoals verwacht... Beetje een divebomb op mij vond ik, plus hij had nog een auto-breedte links van hem, ghost contact en einde race, nja...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Hahah, lol >:) Mooiste vind ik dat ze dachten dat Nick een echte oval rijder is...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Komt omdat ze de JSF gedaan hebben waar Nick aan meedeed

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ja daar deed ik het ook al zo goed :')

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ondertussen heb ik wat gewerkt aan wat nieuwe graphics voor mijn stream.

Afbeeldingslocatie: https://copy.com/8wUJNBP9svECVWdq
Als ik zelf rijd, zie je het de hoeveelheid benzine natuurlijk wel.

Het is nog WIP, maar ben al redelijk tevreden tot nu toe. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Niellie41 op 07-02-2015 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 23:41:

[afbeelding]

Mooi hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Is dat met http://ir-apps.kutu.ru/#/ of gebruik je wat anders Niel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 00:07
Wolfgang Reip heeft de 12 uur van Bathurst gewonnen. Was/is hij ook geen iRacer? Kan me herinneren ooit wel eens tegen iemand met zo'n naam geracet te hebben (en verslagen te hebben ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 09:20:
Wolfgang Reip heeft de 12 uur van Bathurst gewonnen. Was/is hij ook geen iRacer? Kan me herinneren ooit wel eens tegen iemand met zo'n naam geracet te hebben (en verslagen te hebben ;)).
Dat was/is een alien in de skip dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dat is die text overlay, van dezelfde maker. Het werkt een stuk simpeler en heeft voor mij alle info die ik nodig heb, tot nu toe.

Ik wil eigenlijk nog dat die mijn startnummer naast mijn naam zet, maar ben bang dat ik daarvoor de browser app nodig heb.

Zelf heb ik geen ervaring met Python, maar in de toekomst wil ik wel zelf een overlay maken voor Browser Apps.

[ Voor 11% gewijzigd door Niellie41 op 08-02-2015 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Hij is de winnaar geweest van de Nissan Academy een paar jaar terug, dus wel een gamer, maar ik weet niet of hij ook iRacing doet/deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:27

Phydomir

Dennis

Niellie41 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 09:58:
[...]

Dat is die text overlay, van dezelfde maker. Het werkt een stuk simpeler en heeft voor mij alle info die ik nodig heb, tot nu toe.
Heb je daar een linkje van. Kan het zo niet vinden op de website of iRacing forum.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2015 @ 09:39:
[...]
Dat was/is een alien in de skip dacht ik.
Fuelke schreef op zondag 08 februari 2015 @ 10:09:
[...]
Hij is de winnaar geweest van de Nissan Academy een paar jaar terug, dus wel een gamer, maar ik weet niet of hij ook iRacing doet/deed.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2015/wolfgangreip.png
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Niellie41 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 23:41:

[afbeelding]

Nice Niel, echt gave Overlay.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Phydomir schreef op zondag 08 februari 2015 @ 10:16:
[...]

Heb je daar een linkje van. Kan het zo niet vinden op de website of iRacing forum.
Dat is deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:27

Phydomir

Dennis

Thnx. Straks eens mee spelen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Jongens, die moet je echt niet meer gebruiken hoor.
Alles wat daaruit komt kan ook met de browser apps.

Browser apps is gewoon een web(socket) server als interface op de iRacing API.
Met een klein beetje html (en evt javascript) kennis kan je die verder helemaal customizen naar je eigen smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Red Baron schreef op zondag 08 februari 2015 @ 13:40:
[...]

Jongens, die moet je echt niet meer gebruiken hoor.
Alles wat daaruit komt kan ook met de browser apps.

Browser apps is gewoon een web(socket) server als interface op de iRacing API.
Met een klein beetje html (en evt javascript) kennis kan je die verder helemaal customizen naar je eigen smaak.
Hoe maak je dan een heel eigen overlay? Ik hoef al die lelijke tabellen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Volgens mij kun je gewoon met css dingen verbergen. Of zelfs je hele eigen interface maken met html / css.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Zo ver ben ik ook nog. Ik heb ook andere data nodig. :)
Mihail zijn manier van uitleggen is niet heel duidelijk IMO.

[ Voor 36% gewijzigd door Niellie41 op 08-02-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
In principe staan die overlays in het overlay.coffee wat dus in coffeescript geschreven is.
Daar was ik verder ook niet heel bekend mee, maar het is niet zo lastig uit te dokteren hoe dat in elkaar steekt.

Verder is de css met LESS gemaakt dus dat is ook rete simpel aan te passen.

Vooral die coffee script code is nogal lang, maar dat komt omdat al die controllers er los instaan.
Als je dat gewoon stript tot het gebruik van eentje (bijvoorbeeld die sessie data) dan zie je dat het allemaal wel mee valt.

Verder gebruikt hij angularjs om die data te tonen in het html template.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
18 februari doen we weer wat nieuws!

Afbeeldingslocatie: http://iracing.invisio.nl/_/ts/school/RiS.png

Schrijf je in als je mee wilt doen:

KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:25
Mag ik meedoen?
Klopt. Helaas niet meer actief :(

[ Voor 89% gewijzigd door glnk op 08-02-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Vanmiddag 42 rondjes achter elkaar gereden zonder te crashen. :)

Wat is bij jullie het verschil in tijd van je optimal lap, best lap en je gemiddelde ronde in een langdurige sessie?

Ik zie bij mij dat mijn optimal vaak een seconde sneller is dan mijn best lap en mijn gemiddelde ronde in een sessie ligt ongeveer een seconde boven mijn best lap. Zodra ik constant ronden rond mijn best lap probeer te rijden crash ik om de 2 ronden.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Wes46 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 17:20:
Vanmiddag 42 rondjes achter elkaar gereden zonder te crashen. :)

Wat is bij jullie het verschil in tijd van je optimal lap, best lap en je gemiddelde ronde in een langdurige sessie?

Ik zie bij mij dat mijn optimal vaak een seconde sneller is dan mijn best lap en mijn gemiddelde ronde in een sessie ligt ongeveer een seconde boven mijn best lap. Zodra ik constant ronden rond mijn best lap probeer te rijden crash ik om de 2 ronden.
Kan mij daar zeker in vinden. Zodra ik snel probeer te rijden, crash ik ook sneller. Dat doe ik tijdens een race nauwelijks, omdat het uiteindelijk tot een crash lijdt. Heb ik eerder van geleerd. Snel rijden doe ik tijdens trainingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op zondag 08 februari 2015 @ 15:57:

[afbeelding]

Schrijf je in als je mee wilt doen:

KLIK
Ik heb me ingeschreven! Alleen als Rookie heb je nog geen safety- of iRating, dus ik heb maar wat leuks ingevuld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-10 03:24
@Ecue: Safetyrating heeft iedereen.

Ik moet nog even kijken of ik voor de 18e nog een beetje aan oefenen toekom, en of ik tijd heb, de 18e.
Komt tot nu toe niet veel van.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
http://youtu.be/Fc_CKjXauTI
Stream voor vanavond

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Had a clean race driving the Dallara DW12 at Sebring International Raceway. - 8‎/‎02‎/‎2015
23 Ronden zonder incidents, en net niet op een ronde gereden. Voor mijn kunnen betekent dit héél wat :)

http://members.iracing.co...nid=12996976&custid=56527

[ Voor 17% gewijzigd door Fuelke op 08-02-2015 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Red Baron schreef op zondag 08 februari 2015 @ 13:56:
In principe staan die overlays in het overlay.coffee wat dus in coffeescript geschreven is.
Daar was ik verder ook niet heel bekend mee, maar het is niet zo lastig uit te dokteren hoe dat in elkaar steekt.

Verder is de css met LESS gemaakt dus dat is ook rete simpel aan te passen.

Vooral die coffee script code is nogal lang, maar dat komt omdat al die controllers er los instaan.
Als je dat gewoon stript tot het gebruik van eentje (bijvoorbeeld die sessie data) dan zie je dat het allemaal wel mee valt.

Verder gebruikt hij angularjs om die data te tonen in het html template.
Inmiddels zit ik al vanaf 14 uur vanmiddag te kloten met zo'n overlay. Op de site staat ook heel fijn uitgelegd hoe je een eigen app kan maken:
If you want customize applications, create your own from existed, or just use it locally, then download applications and unzip it into server folder.
:? ;w
Ik heb inmiddels de standaard overlay kunnen beperken tot alleen de fuel. Er is ook een andere overlay, met snelheid en versnelling. Deze 2 dingen wil ik nu gaan combineren tot één overlay omdat elke layer best wat geheugen en CPU vraagt, maar ik krijg het met geen enkele mogelijkheid werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Pittige wagen, die Ruf RT 12R C-Spec. Voelt alsof ik erg voorzichtig/langzaam aan het rijden ben, t.o.v. de andere RUF modellen. Tijdens het remmen moet je stuur goed recht blijven, anders doe je een 360. Zal het aan de standaard afstelling kunnen liggen? Of zijn die andere modellen totaal verschillend i.v.m. AWD/RWD?

Begin er inmiddels wat aan te wennen, zodat ik 5/6 rondjes goede rondetijden kan rijden, maar rijdt het niet echt lekker.

[ Voor 56% gewijzigd door JPtjeeNL op 08-02-2015 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavourlicious
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-06-2023
JoepW schreef op zondag 08 februari 2015 @ 15:57:
Tof! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10 04:11
Ik wil alvast de eerste lading banen kopen om in de ruf te rijden volgens seizoen en dan in de klasse C alleen rijden we volgend seizoen in op de zelfde banen en in de zelfde volgorde?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzGreenway
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 20:15
SkullboyNL schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:05:
Ik wil alvast de eerste lading banen kopen om in de ruf te rijden volgens seizoen en dan in de klasse C alleen rijden we volgend seizoen in op de zelfde banen en in de zelfde volgorde?
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3275889.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
JPtjeeNL schreef op zondag 08 februari 2015 @ 20:31:
Pittige wagen, die Ruf RT 12R C-Spec. Voelt alsof ik erg voorzichtig/langzaam aan het rijden ben, t.o.v. de andere RUF modellen. Tijdens het remmen moet je stuur goed recht blijven, anders doe je een 360. Zal het aan de standaard afstelling kunnen liggen? Of zijn die andere modellen totaal verschillend i.v.m. AWD/RWD?

Begin er inmiddels wat aan te wennen, zodat ik 5/6 rondjes goede rondetijden kan rijden, maar rijdt het niet echt lekker.
Dat dus, lees de specs maar is van alle auto's. Hoe langzamer je voor je gevoel gaat in de C spec hoe harder je gaat. De makkelijkste is de Track variant ( GT3 )

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
De Track variant is gebaseerd op een Porsche GT3. De c-spec variant is gebaseerd op een Porsche Cup auto, geen GT3 in ieder geval, en is dus een stukje langzamer (vooral in de bochten (kleinere banden etc), op topsnelheid is hij ironisch net wat sneller) en vooral lastiger te rijden. Deze twee zijn dus geen Ruf maar echte Porsches, alleen het 3d model is een Ruf voor licentie redenen.

De RWD en AWD zijn volgens mij wel de 'echte' Ruf auto's, en rijden dan ook totaal anders (veel moeilijker). Deze rijden helaas niet in officiele series.

Maar je krijgt dus echt 4 totaal verschillende auto's voor de prijs van een, dat is dus altijd een goeie keuze.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
Misschien wel een noob vraagje maar ik zie Daytona Circa 2007 en Daytona international speedway wat is eigenlijk het verschil?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Circa 2007 is een oude versie, die is later vervangen door de nieuwe (opnieuw gescand). Die oude hoef je dus niet te kopen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

SkullboyNL schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:13:
Misschien wel een noob vraagje maar ik zie Daytona Circa 2007 en Daytona international speedway wat is eigenlijk het verschil?
De circa 2007 is de versie voor de repave. Deze versie heeft nog heel veel hobbels in het asfalt. Deze baan wordt bijna niet meer gebruikt. Alleen nog in hosted sessies af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
Bedankt Nick en Niel dan kopen we die duurdere.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
Dit is toch wel leuk om mee te beginnen? Gebasseert op S2 2015 ruf Cspec.

1) Daytona - Short Ja
2) Laguna Seca Heb ik al
3) Bathurst Ja
4) Indianapolis - Road Ja
5) Monza - Junior Is nog niet uit.
6) Phillip Island Ja
7) Road America - Full Ja
8 ) Sebring - International Ja
9) Suzuka - East Ja
10) VIR - North Ja
11) Twin Ring Motegi - GP Ja
12) Sonoma - layout tbd Ja
Ruf RT 12R Ja

Omdat dit mijn eerste aankoop is en gelijk ook 130 dollar bedraagt zal ik graag van jullie horen of het was is om mee te beginnen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
De CSpec is een leuke wagen als je hem een beetje begrijpt :) Geen ABS, TC, downforce (behalve een giga achtervleugel). Rij dat ondersturende ding bijna iedere dag, maar met veel plezier.

Dan de banen.

daytona: komt vaak voor in allerlei series. En is best leuk voor een road oval
Bathurst: Gave baan, maar ooooooooow zo moeilijk. Wel een aanrader.
Indy: heb ik zelf niet, ben deze baan persoonlijk nooit tegengekomen in de serie die ik op dat moment rij
monza: ga ik zeker kopen, alleen al omdat het zo''n histories circuit is, en ik verwacht veel races in officele series.
Philip island: gehaat door sommige, geliefd door andere. Snelle, maar technische moeilijke baan. Niet al te populair, maar komt toch regelmatig terug op de kalender
Road america: Komt altijd wel ergens voor, is saai als je alleen rijd, maar is totaal anders met andere om je heen. Aanrader
Sebring: KOPEN! Gewoon kopen :p Erg moeilijk, maar erg gaaf. Populair en komt vaak voor in series. Zeker een aanrader.
Suzuka: Erg moeilijke baan, maar komt vaak terug op de kalender in welke config dan ook. Is redelijk populair
VIR: komt niet al te vaak voor, en is niet al te populair, maar wel erg leuk..
Twin ring: niet echt populair, en komt niet al te vaak voor. Wel een erg leuke baan, zeker in de nacht.
Sonoma: baan die een beetje onderschat word hoe leuk deze eigenlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
ZAC9 Montreal verslag :

mijn race zoals in de stream te zien is :

Q: ni veel soeps kon geen draft vinden iedereen ging aan de kant zo snel ik dichtbij kwam maar voor geen draft toch een 1.35.6 eruit gehaald opt zat wel op 1.35.1 dus tja met draft had ik die tijd wel kunnen rijden denk ik dan.

R: was zoals Q aangaf, rest was gewoon sneller kon Jarno goed volgen maar daar stopt het bij. na pitstops kom ik uit pit met een auto tussen ons die ik pas na 2 chicane voorbij kan. hierna stilletjes terug naar Jarno gereden. Om dan achterkant te verliezen bij chicane 3 door gras te raken.

Achja P4 niet slecht was 2de keer dat ik op dit circuit reed na een GOT funrace met KIA (zal niet mijn top circuit worden, mogen van mij die bumps eraf halen)

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Gisteren nog een WSCS race gedaan en eruit getikt door een HPD, hoewel ik mijn lijn hield :)

Nu, om eerlijk te zijn was dat niet het moment dat mijn race om zeep was. Dat gebeurde 4 rondjes voor het einde toen ik de pitmuur aantikte richting Eau Rouge. Stuur uit de haak en onmiddellijk 1.5s per rondje trager waardoor nr2 nog op me kon inlopen en me voorbijging in de laatste ronde. Stomme fout, maarja :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
ThiJor schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:50:
Gisteren nog een WSCS race gedaan en eruit getikt door een HPD, hoewel ik mijn lijn hield :)
Huh??????? Maar je lijn houden is toch de oplossing voor ALLE problemen? :o

Wel grappig die discussie van 3 pagina's over mijn incident. Als je alles frame per frame gaat bekijken kun je in elk incident wel een foutje bij elke auto aanwijzen maar uiteindelijk is het gewoon de schuld van de veel te ongeduldige HPDs die niet een halve seconde kunnen liften maar liever in een gaatje duiken om het 4 wide te maken.

Mijn ZAC race ging een stuk beter dan alle vorige door de overstap naar de Ford... 0 incjes en een P5 :) Die Ford is toch wel een handvol, geen grip en overal glijden, en in de McLaren was ik denk ik op pure snelheid ongeveer net zo snel, maar het belangrijke verschil is dat de Ford op te vangen is. Bij de McLaren is elk klein foutje fataal, of omdat je meteen rond gaat en niet kan vangen, of omdat je banden te heet worden en je in de volgende bocht onverklaarbaar weg glijdt. Ik heb zitten tellen hoe vaak ik de Ford heb kunnen 'vangen' (lees: beetje te veel over de curb en ff tegensturen om niet te spinnen, iets wat in de McLaren einde race zou zijn) en het was maar liefst 18 keer. 8)

[ Voor 36% gewijzigd door NickThissen op 09-02-2015 10:00 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
trouwens redbaron

jullie radicals overlay is die volledig CSS less geschreven ? of apart ?

Zoals niel ook al opmerkt en ik pas gisteren gezien heb geeft die layer structuur in OBS enorme lag.

zakte tijdens ZAC race van 230fps naar 90. gaan dus alles rechtstreeks in de CSS html steken wat toch serieuze performance winst gaat moeten geven.

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:57:
[...]
Mijn ZAC race ging een stuk beter dan alle vorige door de overstap naar de Ford... 0 incjes en een P5 :) Die Ford is toch wel een handvol, geen grip en overal glijden, en in de McLaren was ik denk ik op pure snelheid ongeveer net zo snel, maar het belangrijke verschil is dat de Ford op te vangen is. Bij de McLaren is elk klein foutje fataal, of omdat je meteen rond gaat en niet kan vangen, of omdat je banden te heet worden en je in de volgende bocht onverklaarbaar weg glijdt. Ik heb zitten tellen hoe vaak ik de Ford heb kunnen 'vangen' (lees: beetje te veel over de curb en ff tegensturen om niet te spinnen, iets wat in de McLaren einde race zou zijn) en het was maar liefst 18 keer. 8)
Die gaat inderdaad niet vanzelf hard en te hard pushen kost veel tijd! Wel een leuke auto om mee te rijden.

===

Jammer dat de MX5 races volgende week woensdag zijn, laat ik dan net weer een Oval race hebben :( .

===

Als veel nieuwelingen volgend seizoen een RUF hebben, kan ik wel weer een RWD school organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
:'( pc=dood :'(

Iemand nog een AMD AM3+ mobo liggen welke ik voor niets op kan halen? :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ehm... wellicht wel. In ieder geval een AMD mobo maar werkelijk geen idee welk type. Kan het vanavond thuis wel even nakijken anders. Overigens ligt die al een jaar of twee (of meer??) stof te happen in de open lucht dus of die nog goed werkt geen idee :p

[ Voor 31% gewijzigd door NickThissen op 09-02-2015 12:58 ]

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 23 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.