iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 122 Laatste
Acties:
  • 313.813 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
JoepW schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:13:
Leuk weetje: Als ik alle GoT-League leden en alle geregistreerde GoT iRacers optel kom ik op een totaal van 304 rijders! Super cool.
Als DE RING uit is ... 1 lange slinger maken van alle rijders :p Als het past :+

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
-PassY- schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:16:
[...]

Als DE RING uit is ... 1 lange slinger maken van alle rijders :p Als het past :+
En wat wilde je doen met de overige 20 kilometer? :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:27

Phydomir

Dennis

Ik betwijfel of de ring 304 pit boxen zal hebben ;)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
BM schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:22:
[...]

En wat wilde je doen met de overige 20 kilometer? :p
zover komen we niet op de eerste dag :p

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Krijg net een mail dat me iracing abbo is afgelopen :( word 1 maand uitzitten want 100 dollar uitgeven nu zit er ff niet in helaas....

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Je kan toch ook minder dan een jaar verlengen?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Ik verleng ook altijd per drie maanden als er geen actie is ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijmennabuurs schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 17:01:
Krijg net een mail dat me iracing abbo is afgelopen :( word 1 maand uitzitten want 100 dollar uitgeven nu zit er ff niet in helaas....
Is er geen returning member promotie code? Misschien werkt dat omdat je abbo officieel verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Ik gaa denk ik voor een 3 maanden abbo want na deze maand kan het well weer!

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hebben jullie ook een Android app in gebruik? Zag deze voorbij komen, maar lijkt mij slecht af te lezen: Google Play: Fast Dash for iRacing

Deze lijkt mij wel tof: Google Play: DashMeterPro for iRacers
Heb nog een oude Nexus 7 32GB met originele docking liggen die ik hier mooi voor kan gebruiken.

Deze lijkt mij ook ideaal: https://play.google.com/s...id.irace.planner.donation
Fuelke schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 20:52:
De V8SC is geen makkelijke wagen vind ik persoonlijk.

Gisteren met de Star Mazda vond ik het geluid geweldig als je van het gas afgaat, als je echter volgas gaat vind ik het maar een vreemd geluid.
V8 ook eens naar kijken. Zien er tof uit. Heb inmiddels een rondje of 20 met de Star Mazda gereden en rijdt echt super! :) Bijna iedere ronde een snellere tijd gereden en nog niet gespind of gecrasht. Laatste ronde nog even via de replay teruggekeken en zie aardig wat verbeterpunten.
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:03:
[...]

Als je 6+ tracks/cars tegelijk koopt krijg je 20% korting. Drie keer per jaar is er ook een actie om 100 in-game $ te kopen voor $75, dus dat is nog eens 25% korting.
Heb nu 3 items gekocht met 10% korting. Vond 6+ items teveel. Moet eerst eens kijken wat ik leuk vind en of ik dit ook veel blijf spelen. Als ik 6+ items koop, heb ik er naar mijn idee minder plezier van omdat ik vaak maar 1 klasse per keer speel en niet iedere week tijd heb om te spelen. Er wordt volgens mij ieder seizoen best veel van banen gewisseld.
NickThissen schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:33:
Zo klinkt hij ook totaal niet in het echt, veel leuker geluid...

[video]
Geluid is inderdaad totaal anders. Da's wel jammer. Je zou toch zeggen dat ze daar bij iRacing goed op letten. Misschien eens een balletje opgooien bij ze? Heeft dat zin?
Fragbeestje schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:47:
[...]

Ik vind de V8 Supercar series ontzettend gaaf, maar die serie is in europa zo goed als onbestaande. wordt heel weinig in gereden jammer genoeg. Enkel zondag ochtend en maandag voormiddag gaan die meestal officieel.

Weet niet of hij nog C is maar ik heb de Radical ook altijd vrij leuk gevonden. Maar da's al een paar jaar geleden dat ik daar wat seizoenen in heb gereden.

Als je ook graag formule klasse rijdt kan je best gaan voor de Star Mazda denk ik.
Radical is idd nog C-klasse. Da's balen van die V8. Ik ga mij dan eerst eens vermaken met de Star Mazda en de RUF. Zie daarna wel verder. Thanks voor de tips!
JoepW schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:13:
Leuk weetje: Als ik alle GoT-League leden en alle geregistreerde GoT iRacers optel kom ik op een totaal van 304 rijders! Super cool.
Gaat hard zeg, tof! :)

[ Voor 9% gewijzigd door JPtjeeNL op 04-02-2015 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Dat was weer een zeer leerzame en leuke avond :) Ontzetend bedankt Joep & Nick

En ook Frank en Brain :) Was lekker rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Laatst online: 09-10 21:59
JPtjeeNL schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:43:
Hebben jullie ook een Android app in gebruik?
Ik gebruik deze op m'n oude HTC.
http://www.iracedash.com/

Ziet er redelijk realistisch uit, draait lekker soepel, bevalt prima.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavourlicious
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-06-2023
Was inderdaad leerzaam en leuk vanavond! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ligt het aan mij, of is de spec racer ford echt súper twitchy en gevoelig voor blokkerende wielen bij het remmen? Deze week zit hij in de seizoensrace op Laguna Seca. Vlak voor het aanremmen van bocht 4, de corscrew en de voorlaatste bocht voor het rechte stuk blokkeer ik vrijwel áltijd. Bocht 4 en 3 zijn nog te houden maar de voorlaatste bocht voor het rechte stuk resulteert 9/10 keer in een instant 180-degree turn...

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vekie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 07:48
.

[ Voor 98% gewijzigd door vekie op 05-02-2015 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
w4rguy schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 23:48:
maar de voorlaatste bocht voor het rechte stuk resulteert 9/10 keer in een instant 180-degree turn...
Is dat de laatste rechter? Of de 1e linker na de corkscrew die je bedoeld? De laatste rechterbocht van het rondje hoef je niet/amper voor te remmen als ik het me goed herinner. Bocht na de corkscrew is gewoon lastig, met bijna alle autos.

Verder kan ik me niet echt herinneren veel problemen gehad te hebben met de remmen van die auto eigenlijk, en heb er toch genoeg kilometers mee gemaakt. Misschien binnenkort nog eens proberen, wellicht is ie na de laatste update weer wat leuker geworden. Sinds ie op NTM5 staat kan ik er niet zo heel goed meer mee uit de voeten.

[ Voor 4% gewijzigd door BM op 05-02-2015 07:52 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:50
Was leerzam Joep en Nick, als ik tijd heb zal ik de instructies proberen samen te vatten in 1 filmpje.
Kan misschien handig zijn voor andere.

Race verliep niet echt lekker helaas, maar wel veel plezier gehad. :-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:49

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Thnx
Ithric schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 08:25:
....Race verliep niet echt lekker helaas, maar wel veel plezier gehad. :-)
Simpel advies: Minder babbelen & lachen = Betere concentratie
Voor multitasking zoals rijden en bellen is het menselijk brein niet gemaakt, zo stellen onderzoekers. Wanneer binnen 300 milliseconden na een eerste taak een tweede opdracht moet worden uitgevoerd, treedt er vertraging op.

De onderzoekers vroegen proefpersonen om twee taken uit te voeren: de juiste knop indrukken als respons op acht mogelijke geluidjes, en het correcte woord te noemen voor acht verschillende plaatjes. Via mri-scans werden verschillende hersengebieden in de gaten gehouden. Er werd ontdekt dat diverse regio's in de cortex een bottleneck zijn als het om multitasking gaat. De onderzoekers spreken van 'filevorming' in de hersenen: signalen worden in de wacht gezet, wat een seconde vertraging op kan leveren. 'Dat is lang als je honderd kilometer per uur rijdt', zegt onderzoeksleider Paul Dux van Vanderbilt University. Hij benadrukt dat handsfree bellen niet veiliger is, omdat het niet zozeer om het vrij hebben van handen gaat maar van de aandacht. De Royal Society for the Prevention of Accidents verwelkomt het onderzoek en zegt dat het overeenkomt met bevindingen uit andere studies. 'Of je nou handsfree belt of de telefoon aan je oor houdt, een ongeluk is viermaal zo waarschijnlijk', aldus een woordvoerder.
Bron: heel oud nieuws: 'Rijden en bellen veroorzaakt neurale verkeersopstopping'
Even in perspectief: 300 milliseconden is bij 100 km/u ca. 27 meter ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
BM schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 07:52:
[...]

Is dat de laatste rechter? Of de 1e linker na de corkscrew die je bedoeld? De laatste rechterbocht van het rondje hoef je niet/amper voor te remmen als ik het me goed herinner. Bocht na de corkscrew is gewoon lastig, met bijna alle autos.

Verder kan ik me niet echt herinneren veel problemen gehad te hebben met de remmen van die auto eigenlijk, en heb er toch genoeg kilometers mee gemaakt. Misschien binnenkort nog eens proberen, wellicht is ie na de laatste update weer wat leuker geworden. Sinds ie op NTM5 staat kan ik er niet zo heel goed meer mee uit de voeten.
Die laatste rechter kan ook een beetje tricky zijn. je komt nog uit de linker, moet al remmen voor de rechter, die erg veel camber heeft en dus is de balans een beetje weg als je niet goed aan komt rijden.

Ik neem die linker ervoor iets rustiger, waardoor ik rechter uitkom en makkelijker kan remmen voor de rechter als ik een nieuwe auto aan het oefenen ben daar. Misschien helpt dat een beetje. En die bocht moet je echt goed nemen btw. Zat camber als je de apex pakt, maar als je hem mist, ben je de sjaak :P

Gister leuk klasje gehad weer.de oefeningen gingen eigenlijk ook een stuk makkelijker dan de vorige keer, dus nut heeft het zeker!

Bedankt Joep en Nick voor het organiseren en begeleiden!

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
JoepW schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:12:
[...]
Thnx

[...]
Simpel advies: Minder babbelen & lachen = Betere concentratie

[...]
Bron: heel oud nieuws: 'Rijden en bellen veroorzaakt neurale verkeersopstopping'
Even in perspectief: 300 milliseconden is bij 100 km/u ca. 27 meter ;)
Yup klopt, geef ik toe.
Probeer al steeds minder te praten en heb vaker TS op Mute tijdens starts en hevige gevechten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinoes
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-04-2020
Ik moest juist met de spec racer wennen aan het fenomeen trailing throttle oversteer...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Ithric schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:36:
[...]

Yup klopt, geef ik toe.
Probeer al steeds minder te praten en heb vaker TS op Mute tijdens starts en hevige gevechten.
Is ook de enige reden dat ik niet vooraan met Ruud/Paul/Dave in gevecht ben elke race. wordt gewoon afgeleid.

Maarja, zonder TS wordt het zo saai, dus rijd ik vrolijk achteraan mee :D

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
themac1983 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:21:
[...]

Is ook de enige reden dat ik niet vooraan met Ruud/Paul/Dave in gevecht ben elke race. wordt gewoon afgeleid.

Maarja, zonder TS wordt het zo saai, dus rijd ik vrolijk achteraan mee :D
Ik probeer een geode mix te vinden, met de Zac zit ik met wat andere van GOT en RL op de TS van GOT en niet DNRL. (Meestal 5-6 man)
Hier bespreken we ook wel eens het verloop en wie gaat pitten etc.

Dan merk je wel een groot verschil met Maandag avond bijvoorbeeld. (niet direct voor of nadeel, maar mindset is toch anders)

[ Voor 4% gewijzigd door Ithric op 05-02-2015 11:32 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:16

derx666

mecker ende blaet

Dit soort onderzoeken kloppen nooit geheel met de werkelijkheid. Iemand die jaar in jaar uit dik 300km per dag rijdt is erg ervaren met autorijden. Autorijden wordt dan een soort instinct. Als je daarbij gaat bellen heeft dat volgen mij minder invloed dan iemand die net z'n 1e rijles heeft. En dat laatste is precies hetgeen wat ze simuleren met deze proeven. Niemand gaat oefenen op een knop indrukken als je een geluid hoort, en dan een plaatje herkennen.
Ze hadden beter in dit geval een handsfree set neer kunnen zetten, een gesprek beginnen, en dan iemand op een simulator laten rijden en dingen ontwijken ofzo. Dat had meer relevante data opgeleverd. Wat er nu getest is heeft totaal geen enkel nut.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Hoewel het lichtelijk offtopic gaat is het effect van een telefoongesprek op een ervaren rijder nog steeds erg groot hoor. Dat is vaak genoeg getest, en de beelden daarvan zijn aardig schokkend eigenlijk.

dat het effect op een onervaren rijder nóg groter is geloof ik overigens direct
Martinoes schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:21:
Ik moest juist met de spec racer wennen aan het fenomeen trailing throttle oversteer...
Vind het wel fijn/leuk als ik een auto kan sturen door het gas los te laten :)

[ Voor 10% gewijzigd door BM op 05-02-2015 11:57 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Om toch nog even offtopic door te gaan :P, ik zou wel eens willen weten hoe mij reactie verschilt met autorijden tussen wel of niet bellen. Ik doe nl. normaalgesproken de hele dag niks anders dan autorijden en bellen tegelijk. Mijn laatste ongeluk was ongeveer anderhalf jaar geleden, daarbij werd ik aangereden door een notaris in een mercedes, hij had me niet gezien... Eigen schuld is denk ik zo'n 6-7 jaar geleden, en ik rij zo'n 80000 tot 100000km per jaar. Als handsfree bellen echt zo'n mega invloed zou hebben dan zouden de statistieken er anders uit moeten zien.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:42

Arfman

Drome!

BM schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:56:
Vind het wel fijn/leuk als ik een auto kan sturen door het gas los te laten :)
Eens. De Radical kun je, als je iets te enthousiast de bocht ingaat, nog een beetje meehelpen door wat lift-off oversteer te genereren. Lekker gooien en smijten met dat hok, dat kan sinds NTMv5 en de damper updates weer.

Of het ligt aan de CSWv2, wat een fenomenaal stuur blijft dat toch. Gisteravond weer een uurtje of 2 kunnen rijden met de Radical op Interlagos, RUF op Bathurst en tenslotte nog even met de Skip op Montreal. Super feedback, je voelt wanneer de wielen grip krijgen, je voelt wanneer de tank leger wordt, perfect. Enige wat ik graag zou willen is de schakelflippers op het F1 stuur een centimeter hoger monteren maar volgens mij kan dat niet zomaar.

EDIT: moet wel zeggen dat dit gevoel voornamelijk komt nadat ik DRI op 3 had gezet, wat betekent dat alle damping uit het stuur wordt gehaald.

[ Voor 7% gewijzigd door Arfman op 05-02-2015 12:20 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
derx666 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 12:08:
Mijn laatste ongeluk was ongeveer anderhalf jaar geleden,
Dat is fijn maar betekent niet dat bellen je rijgedrag niet beinvloed. Regelmatig zie ik mensen die met hun telefoon bezig zijn 'raar' gedrag vertonen zoals vaag remgedrag als het wat drukker is of in de file, (te) lang links blijven rijden en geen richting aangeven. Het is wel zo dat mensen die (volgens mij) er niet mee bezig zijn dat gedrag ook wel wat vertonen.

[ Voor 10% gewijzigd door Olaf van der Spek op 05-02-2015 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik heb het over handsfree bellen he :) Niet over whatsappen, facebooken enz. Ik hoef niet naar m'n telefoon te kijken als ik aan het bellen ben :P

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Maar laten we nou door het testje wat genoemd wordt in het artikel niet geheel weg-'driften' van het onderwerp!

Goed multitasken is nou niet iets wat we als mensheid goed onder controle hebben. Als je met > 25 meter / seconde aan het rijden bent in een Sim waar het aan komt op goede timing op basis van een beperkt aantal zintuigen is concentratie en een 'vrij brein' essentieel. Praten, lachen en luisteren consumeert nou eenmaal een deel van onze hersencapaciteit en leidt onherroepelijk tot vertraagde reacties.

Dat autorijden voor een kilometervreter goed gaat met een intensief telefoongesprek komt enkel doordat je op de automatische piloot rijdt.

En wie probeert nou tijdens een zakelijke rit iemand anders uit te remmen of zo dicht mogelijk op zijn bumper te rijden met > 100 km/u. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

ik zeg niks :P hihihi

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Uitremmen en inhalen moet ook op de automatische piloot gaan anders wordt je nooit een alien :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Puur persoonlijk, maar als ik aan het rijden ben heb ik liever geen afleiding :)

Heb sinds zondag ook een mute knop ingesteld, want er gingen er een paar los op de iracing speech tijdens de race wie nou schuldig was aan iets. Toch maar shutup! getikt, offtrack gepakt daardoor en gelukkig stil :)

Ander voorbeeld :p De Q sessie laatst op donington in de CSpec. P9, alleen maar omdat ik constant werd afgeleid door een gesprek op TS :) Had op een top5 Q gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 12:34:
Uitremmen en inhalen moet ook op de automatische piloot gaan anders wordt je nooit een alien :+
Zeer behulpzaam. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Ithric schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:32:
[...]

Ik probeer een geode mix te vinden, met de Zac zit ik met wat andere van GOT en RL op de TS van GOT en niet DNRL. (Meestal 5-6 man)
Hier bespreken we ook wel eens het verloop en wie gaat pitten etc.

Dan merk je wel een groot verschil met Maandag avond bijvoorbeeld. (niet direct voor of nadeel, maar mindset is toch anders)
Is bij mij hetzelfde. GES zit ik op mijn eigen TS server, met 2 teams (dus max 6 man) en gaat het inderdaad enkel over de race etc.
Bij de 24H afgelopen week hadden we zelfs aparte kanalen voor drivers/spotters. dus dan zit je maar met zijn tweeën. Dat was in het begin zeker geen overbodige luxe :P

Maandag is gewoon een soort fun event voor mij, en interesseert de uitslag me echt geen bal, als we maar leuk rijden. :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

van het weekend masters of endurence !
JoepW schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 12:24:
Maar laten we nou door het testje wat genoemd wordt in het artikel niet geheel weg-'driften' van het onderwerp!

Goed multitasken is nou niet iets wat we als mensheid goed onder controle hebben. Als je met > 25 meter / seconde aan het rijden bent in een Sim waar het aan komt op goede timing op basis van een beperkt aantal zintuigen is concentratie en een 'vrij brein' essentieel. Praten, lachen en luisteren consumeert nou eenmaal een deel van onze hersencapaciteit en leidt onherroepelijk tot vertraagde reacties.

Dat autorijden voor een kilometervreter goed gaat met een intensief telefoongesprek komt enkel doordat je op de automatische piloot rijdt.

En wie probeert nou tijdens een zakelijke rit iemand anders uit te remmen of zo dicht mogelijk op zijn bumper te rijden met > 100 km/u. :9
Alles behalve een f1 auto is slowmotion. en zelfs daarin multitasken de rijders als een gek.
Snel rijden is voor de top racers in reallife en in simracen gewoon verre van 100% van hun kunnen. voor de goede racers gaat dit vanzelf eigenlijk, ze zijn ook bezig met andere dingen en kunnen makkelijk een hele lap doorpraten. en doordat ze aan andere dingen denken kunnen ze juist beter zijn dan de rest en winnen.

Gewoon meer simracen en lekker babbelen op teamspeak terwijl je je hotlap doet. en als het goed is ga je je steeds minder ergeren een het praten, en schreeuwende kinderen op de achtergrond van andere sim collega's. het moet allemaal automatisme worden zoals nick thissen zegt.

[ Voor 100% gewijzigd door BruceLee op 05-02-2015 15:32 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Bij ons is er de regel dat de spotter alleen maar vragen mag stellen/antwoorden als de rijder op een recht stuk zit. Dringende informatie, zoals een auto die stilstaat achter de volgende bocht, moet wel onmiddellijk gezegd worden.

Voor de rest heb ik 2 dikke mute knoppen klaar staan: 1 voor TS, de andere voor de iRacing chat zelf.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:42

Arfman

Drome!

JoepW schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 12:24:

Klopt. Ik stream wel eens races (of nouja, ik neem ze op en als ze leuk zijn post ik ze op YouTube) die ik dan voorzie van "live" commentaar maar ik merk dat dat gewoon niet lukt als ik echt aan het pushen ben. Nu ben ik ook geen alien (verre van zelfs) dus als ik 100% ga in iRacing kan ik er gewoon weinig tot niets bijhebben.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
In real life racen is een heel andere beleving dan in een sim......in een echte raceauto voel je veel meer in de bips wat je in een sim in je stuur moet voelen en vooral moet horen; ik had altijd gewoon de hele ronde tijd om iets te zeggen. Luisteren was met storing achterop het circuit gewoon minder prettig vandaar de afspraak dat de pits alleen roept als je in het zicht bent!

Maar in het echhie heb je alleen contact met je eigen team en hoor je niet alle coureurs.....dus heeeeel anders ;)

Denk persoonlijk dat de Teamspeak absoluut iets toevoegt aan de beleving maar dat een muteknop op sommige momenten enorm veel rust kan geven.....

[ Voor 10% gewijzigd door Ericjooo op 05-02-2015 13:39 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet zeggen dat mijn ervaring is dat ik niets mute op TS, eens je in een bepaald stadia aan het pushen bent is dat bijkomstig ... wat niet bijkomstig is is dat er dan ook nog kids naast je staan springen en tieren .... dat is te veel afleiding voor mij helaas. Dus zolang men gezapige ligt te vertellen en ik kan luisteren deert mij het eigenlijk niet ...maar dat is dus puur persoonlijk en van mens tot mens anders :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shademaster
  • Laatst online: 09-07 12:17
Ericjooo schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:37:
In real life racen is een heel andere beleving dan in een sim......in een echte raceauto voel je veel meer in de bips wat je in een sim in je stuur moet voelen en vooral moet horen; ik had altijd gewoon de hele ronde tijd om iets te zeggen. Luisteren was met storing achterop het circuit gewoon minder prettig vandaar de afspraak dat de pits alleen roept als je in het zicht bent!

Maar in het echhie heb je alleen contact met je eigen team en hoor je niet alle coureurs.....dus heeeeel anders ;)

Denk persoonlijk dat de Teamspeak absoluut iets toevoegt aan de beleving maar dat een muteknop op sommige momenten enorm veel rust kan geven.....
Ja daar ben ik het helemaal mee eens. Ik rijd sinds 2 jaar met een Oculus Rift op (sinds de launch met de DK2) en het racen in iRacing is daar een compleet andere ervaring door geworden. Het voelt veel meer als Real Life.

Voorheen kon ik me prima bezighouden met allerlei andere dingen als ik op een gewoon scherm speelde. Met de Rift op voelt het te echt om andere dingen te gaan doen. Ik heb chat en speech compleet gedisabled. Zelfs de spotter heb ik zo stil mogelijk gemaakt. De enige in race informatie die ik toelaat zijn de vlagwaarschuwingen. Zelfs de laptimes zijn te afleidend en voelen 'gevaarlijk' aan om in een race te gaan zitten bestuderen. Ik gebruik enkel de lapdifference timer bovenin beeld omdat dit de directe indicator is dat ik off-pace ben en weer moet gaan opletten.

Na een jaar iRacing op de rift te hebben gedaan besloot ik laatst eens weer een sessie op 'gewoon' 3 beeldschermen te doen. Het komt in de verste verte niet in de buurt van de ervaring met de rift. Mij viel op dat als ik achter mijn eigen rift-ghost aanreed in time trials, deze veel minder risicos nam en veel consistenter was dan mijn 'beeldscherm-variant'. Met name de rempunten lagen veel vroeger bij de rift ghost.

Met name oval racing is zo enorm intens dat ik 2 ventilatoren op me moet richten omdat ik anders door de spanning mijn stoel uit drijf.

Wat ook erg gaaf werkt in de Rift is binaural audio toevoegen. Dit kun je vrij gemakkelijk met een koptelefoon emuleren door de Razer Surround Audio geluids-omvormer te gebruiken. Met name in een oval race hoor je precies waar bepaalde geluiden vandaan komen. Daarvoor moet je in iRacing wel het geluid op 5.1 forceren. Heel erg handig omdat dit het beeld van wat er op de track gebeurd buiten je gezichtsveld om intekent. Ik heb nu bijna de spotter niet meer nodig om te achterhalen wat er om me heen gebeurd!

Ik moet zeggen dat de Rift echt een enorme aanrader is voor met name iRacers. De ondersteuning is subliem en de ervaring is voor mij in ieder geval de meest verslavende van alle RiftVR games en demos die er zijn.

Excuses voor de langdradige post!

http://www.ortega-submersibles.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

derx666 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 12:08:
Om toch nog even offtopic door te gaan :P, ik zou wel eens willen weten hoe mij reactie verschilt met autorijden tussen wel of niet bellen. Ik doe nl. normaalgesproken de hele dag niks anders dan autorijden en bellen tegelijk. Mijn laatste ongeluk was ongeveer anderhalf jaar geleden, daarbij werd ik aangereden door een notaris in een mercedes, hij had me niet gezien... Eigen schuld is denk ik zo'n 6-7 jaar geleden, en ik rij zo'n 80000 tot 100000km per jaar. Als handsfree bellen echt zo'n mega invloed zou hebben dan zouden de statistieken er anders uit moeten zien.
Misschien had je hem nog kunnen ontwijken als je niet aan het bellen was geweest, je concentratie is een sloot minder namelijk. Ik denk dat het vaak ook bijna mis gaat en dat moet je eigenlijk ook meenemen in de statistieken. Als ik bel merk ik dat de beller heel weinig aandacht krijgt, moet regelmatig vragen wat hij nu eigenlijk zei, leg zelf dus mijn aandacht totaal niet bij het gesprek. Omdat ik gewoon weet dat het behoorlijk afleid.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Nee, hij kwam uit m'n dooie hoek (ik reed rechtdoor, en hij besloot van rijbaan te wisselen). Ook zat ik op dat moment nieteens te bellen :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Speedy55 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:07:
[...]

Misschien had je hem nog kunnen ontwijken als je niet aan het bellen was geweest, je concentratie is een sloot minder namelijk. Ik denk dat het vaak ook bijna mis gaat en dat moet je eigenlijk ook meenemen in de statistieken. Als ik bel merk ik dat de beller heel weinig aandacht krijgt, moet regelmatig vragen wat hij nu eigenlijk zei, leg zelf dus mijn aandacht totaal niet bij het gesprek. Omdat ik gewoon weet dat het behoorlijk afleid.
En dat allemaal omdat ik Ithric op een nette manier probeerde vertellen dat goed concentreren helpt als je serieus wilt (i)racen en zeker als je een iRacing School volgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:45:
ik moet zeggen dat mijn ervaring is dat ik niets mute op TS, eens je in een bepaald stadia aan het pushen bent is dat bijkomstig ... wat niet bijkomstig is is dat er dan ook nog kids naast je staan springen en tieren .... dat is te veel afleiding voor mij helaas. Dus zolang men gezapige ligt te vertellen en ik kan luisteren deert mij het eigenlijk niet ...maar dat is dus puur persoonlijk en van mens tot mens anders :D
ik hoor ze zelfs tijdens mijn qualify laps 8) ^^

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BruceLee schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:39:
[...]

ik hoor ze zelfs tijdens mijn qualify laps 8) ^^
en dat stoort ook u niet heb ik gisteren gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren tijdens de uitleg van joep en nick nog een Pole behaald Daytona met fixed setup :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
JoepW schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:36:
[...]

En dat allemaal omdat ik Ithric op een nette manier probeerde vertellen dat goed concentreren helpt als je serieus wilt (i)racen en zeker als je een iRacing School volgt. ;)
Ja echt hé, verbaasde ik me ook al aan. :+
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:35:
Gisteren tijdens de uitleg van joep en nick nog een Pole behaald Daytona met fixed setup :) .
had je wel genoeg brandstof mee? >:)

[ Voor 43% gewijzigd door Ithric op 05-02-2015 15:45 . Reden: Volgorde aangepast ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dit is wel super cool / sub zero ;)
Klik op het plaatje voor het bezoeken van de pagina's.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2015/simracen_op_motorsports_com.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCT12
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-07 20:18
Hallo,rik hier,ik had verdomd spijt dat ik woensdag de scholing miste ,door de problemen met
Teamspeak2 ,wat ik ondertussen opgelost heb door TS3 te instaleren,waar de conectie wel lukt.
Hopelijk snel weer een scholing,tot dan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
doen we mee :

IRacing.com and RaceSpot TV present: The 2015 24 Hours of Spa

August 1st - 2nd 2015: All 24 hours. LIVE.

There is also a series within this series – the iRacing Endurance Championship – which consists of the six endurance races that are part of the Road Warrior series (more info below).

[ Voor 44% gewijzigd door dabelg op 05-02-2015 22:14 ]

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dabelg schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:09:
doen we mee :

Racing for Europe doet weer mee. Maar dat duurt nog wel ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

doen we mee :

There is also a series within this series – the iRacing Endurance Championship – which consists of the six endurance races that are part of the Road Warrior series (more info below).
I'm in :D

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Juist een race in de WSCS gedaan, en ik vermoed dat ik de verkeerde race gekozen heb. Ik heb echt de hele race achter een trage DP gehangen, wel op P1, maar met Erik Veidorf en Stefan Seitweger binnen een seconde achter me. Na 10 rondjes werd die DP gedubbeld door een HPD aan de binnenkant van Bruxelles, dus ik glipte mee. 2 rondjes later probeert hij me echter in te halen bij het aanremmen van Les Combes, daar raakte hij me lichtjes. Bij het aanremmen van Bruxelles doet hij het echter opnieuw, ik laat ruimte, maar hij glijdt naar buiten recht op mijn achterwiel waardoor ik half rondga.

Verder kunnen gaan op P3, 3s achter de 2 anderen. Door die 2 contacten had ik echter al 8x, nog een paar off-trackjes, dus ik zat op 10x. Iets later heb ik Stefan aangetikt in Eau Rouge omdat hij op zijn rem moest gaan staan door een (heel) trage andere Ford, ik had dit te laat gezien en dus weer contact. Stefan is iets later geDQ'd geweest door nog een ander contact.

Ik zat toen al op 10s van Erik, dus besloot ik rustig uit te rijden, met mijn 16x. In de laatste ronde kom ik echter achter een duo vechtende RUF's te zitten, waaronder Dennis. Ik had toch niets meer te verliezen, dus ik besloot erachter te blijven voor de rest van het rondjes. Dennis had achter een momentje in Fagnes, ik het gras op om hem te ontwijken, 17x -> DQ. Mijn eerste uit mijn iRacing carrière.

Heel tof gevecht met Erik en Stefan, maar een veel te trage DP heeft het wat om zeep geholpen voor mij.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
vermoed dat meerdere de verkeerde race hadden gekozen. Gestart vanaf P2 in de C-Spec maar door iets te veel kerbs te pakken in de busstop in de rondte gegaan. Gelukkig geen schade maar moest me vanaf p10 naar voren werken. Ging opzich prima al dan niet dat ik steeds een vervelende Ford GT tegen kwam die langzamer was dan nagenoeg iedereen in de C-Spec en ook nog eens ging racen met alles wat hij tegenkwam.. Geloof dat hij toch een mannetje of 3 a 4 uit de race heeft gekegeld.

Meer dan P5 zat er naar mijn spin niet in maar hij haalde echt het bloed onder mijn nagels vandaan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

ThiJor schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:02:
Ik zat toen al op 10s van Erik, dus besloot ik rustig uit te rijden, met mijn 16x. In de laatste ronde kom ik echter achter een duo vechtende RUF's te zitten, waaronder Dennis. Ik had toch niets meer te verliezen, dus ik besloot erachter te blijven voor de rest van het rondjes. Dennis had achter een momentje in Fagnes, ik het gras op om hem te ontwijken, 17x -> DQ. Mijn eerste uit mijn iRacing carrière.
Oh damn, dat is nasty. Ik was nog zo blij dat je er achter bleef maar in mijn haast remde ik veel te laat. Was wel een leuke race alleen zie je toch wel dat als hij niet split, je al snel problemen hebt met rijders in snellere klasse die gewoon te langzaam zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
alarma2nd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:10:
vermoed dat meerdere de verkeerde race hadden gekozen. Gestart vanaf P2 in de C-Spec maar door iets te veel kerbs te pakken in de busstop in de rondte gegaan. Gelukkig geen schade maar moest me vanaf p10 naar voren werken. Ging opzich prima al dan niet dat ik steeds een vervelende Ford GT tegen kwam die langzamer was dan nagenoeg iedereen in de C-Spec en ook nog eens ging racen met alles wat hij tegenkwam.. Geloof dat hij toch een mannetje of 3 a 4 uit de race heeft gekegeld.

Meer dan P5 zat er naar mijn spin niet in maar hij haalde echt het bloed onder mijn nagels vandaan. :(
Ik had dus hetzelfde voor met een trage DP.

Tja Dennis, niks aan te doen. Ik had die vorige 16x maar niet moeten pakken. Stefan heeft blijkbaar ook een DQ gehaald door dezelfde DP.

De eerste keer dat ik dezelfde pace had als Erik, zelfs een tikje sneller. :)

Ik ben ook supertevreden over mij Q rondje, een sub 17. En als ik dan naar de replay kijk, zie ik nog dat ik bij het aanremmen bij veel bochten niet de hele breedte van het circuit gebruik.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Crap ThiJor, dat is een serieus lekker rondje... Wou dat ik ze zou aan elkaar gereden kon krijgen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
ik had gisteren de eerste keer dat mijn stuur disconnecte in iracing pats gedaan.

ik ga uit server en er terug in niets aan de hand. maar wel -99 IR :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Zo komen we nooit in de top split natuurlijk. Ik heb wel stappen gezet. 4 hele punten erbij. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
doen we mee :

Ik heb het vermoeden dat Racing Lions hier ook aan mee gaat doen, indien niet heb ik zeker intresse.
Spa vind ik een erg leuke baan nu ik hem door heb, maar deel me dan maar bij die niet GOT aliens in. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Phydomir schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 07:12:
Zo komen we nooit in de top split natuurlijk. Ik heb wel stappen gezet. 4 hele punten erbij. :p
aaah ik wou me laten zakken zodat we in laatste split 50$ konden pakken :p

nee denk dat iracing endurance wel ziet zitten. ze gaan repair/damage model zeker dit jaar nog finetunen wat een dikke + is. en ja misschien heeft daytona er voor gezorgd dat ze toch eens serieus kijken naar Day/night

@niel/Neo misschien kan niel vragen aan iracing dat ze topsplit marshall spelen ? is maar idee om Neo in de kijker te zetten.

edit: Dennis ze lopen iets voor op schema hihi :+

I expect to see units shipping next week but if you plan on the timeframes posted on the product web page you won't be disappointed.

[ Voor 23% gewijzigd door dabelg op 06-02-2015 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:12

Niellie41

[object Object]

dabelg schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:13:
[...]
@niel/Neo misschien kan niel vragen aan iracing dat ze topsplit marshall spelen ? is maar idee om Neo in de kijker te zetten.
Alleen als jij mee doet, heel de race lang. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Niellie41 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:41:
[...]

Alleen als jij mee doet, heel de race lang. ;)
bwa de 6h of glen ?

hehe watch the show @ 19min

[ Voor 40% gewijzigd door dabelg op 06-02-2015 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als dat nog eens geen reclame is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

doen we mee :

Dat klinkt mij serieus wel heel erg fijn in de oren. Alleen 1 nadeel. Dan zit ik op CampZone. Ik heb wel een pc bij maar zit in de hoofdorganisatie en ben verantwoordelijk voor de activiteiten op het terrein. Dussehm... ik weet niet of ik er bij kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10 04:11
doen we mee :

Wat zijn de eisen waar aan je moet voldoen om te mogen deelnemen aan de 24 uur?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
denk D-license en SR 4.0

confirm :

All members in good standing with at least a Road D 4.0 (Oval D 4.0 will be required for Indy 500 event) are eligible to participate in this series. You do not have to compete in all races.

[ Voor 81% gewijzigd door dabelg op 06-02-2015 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Laatst online: 10-10 16:10
en een paar uurtjes beschikbaar zijn op 1 en 2 augustus :+

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
doen we mee :

HPD & GT3? Of dit keer ook iets anders? :)

Zat gister ook even de eerste 5-10m te kijken van die WSCS race. Was inderdaad vol, maar ook vol met wazige acties. Maar ik weet nu tenminste wel dat de groene vlag voor of in de busstop valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

-PassY- schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:52:
[...]

HPD & GT3? Of dit keer ook iets anders? :)

Zat gister ook even de eerste 5-10m te kijken van die WSCS race. Was inderdaad vol, maar ook vol met wazige acties. Maar ik weet nu tenminste wel dat de groene vlag voor of in de busstop valt :)
Volgens de PDF wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Fragbeestje schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:35:
en een paar uurtjes beschikbaar zijn op 1 en 2 augustus :+
Vergeet een actieve subscription niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 16:08

DutchDevil79

I race, therfore I am

Hmmm waarom de HPD erbij? De Spa 24H is normaal gesproken alleen GT auto's. 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

DutchDevil79 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:05:
[...]

Hmmm waarom de HPD erbij? De Spa 24H is normaal gesproken alleen GT auto's. 8)7
Klopt, maar de 24H van Spa is nu een onderdeel van de Endurance Series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Ik moet zeggen. erg cool dat ze een endurance series erbij hebben gepropt. Leuke tracks en goede spreiding van de events ook. Heb er zin an :D

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
kriebels kriebels, maar ik ga nu toch denk ik nee zeggen :)

Wellicht dat ik tegen die tijd wel anders denk over HPDs en GT3's. Maar op dit moment heb ik geen gevoel bij beide klasses, en is de kans groot dat ik ergens in de 2-3uurs stints wel 1 auto afschrijf :+ En het is een team event, dus laat ik het maar niet verpesten voor andere dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesB
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-10 11:57
doen we mee :

Weet dat het nog heel vroeg is, maar zou toch alvast willen melden dat ik hier super graag aan mee zou doen oOo
Waarschijnlijk zal ik dan nog niet de pace hebben om bij een (semi) top team mee te doen, maar dat zien we allemaal dan wel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Grafisch ziet het spel er natuurlijk niet uit, maar voor de simulator is het wel goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

0108daniel schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:47:
Grafisch ziet het spel er natuurlijk niet uit, maar voor de simulator is het wel goed te doen.
Dit hoor ik wel vaker over iRacing maar ik ben het daar eigenlijk niet meer eens. Qua belichting is het wel hopeloos verouderd maar ik vind het er persoonlijk beter uit zien dan bijvoorbeeld AC. Komt denk ik vooral dat het allemaal heel natuurlijk oogt. Bij AC heb ik veel meer het idee dat ik naar een game kijken dan bij iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Phydomir schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:05:
[...]

Dit hoor ik wel vaker over iRacing maar ik ben het daar eigenlijk niet meer eens. Qua belichting is het wel hopeloos verouderd maar ik vind het er persoonlijk beter uit zien dan bijvoorbeeld AC. Komt denk ik vooral dat het allemaal heel natuurlijk oogt. Bij AC heb ik veel meer het idee dat ik naar een game kijken dan bij iRacing.
+1 het is allemaal heel statisch maar grafisch is het niet slecht.

maar idd veeeeeel te statisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
'Er niet uit zien' vind ik wat overdreven, er zijn idd spelletjes die er veel onnatuurlijker uitzien die geroemd worden om de gave effecten. Die ik overigens in een echte auto zittend nog nooit heb gezien, zoals bv lens flares! ;)
Maar who cares als je zwetend bezig (met (bocht)snelheden die ver boven de Nederlandse limiet liggen) om met anderen gaaf te racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Zal ik toch eens gaan kijken bij de sectie Tips en met name Grafische instellingen om het een en ander te finetunen.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:25
iRacing probeert efficient om te gaan met polygonen en textures om de simulator goed speelbaar te maken voor een grote doelgroep. Dat doen ze ondanks een oude grafische engine behoorlijk goed en het ziet er nog steeds meer dan prima uit:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14361078/screenshots/iRacingSim64%202015-01-24%2012-23-24-82.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
De auto's en track surface zien er echt super uit vind ik. Alles naast de baan is meestal wel hopeloos verouderd, maar dat stoort me totaal niet.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Bomen en vangrails zijn niet al te best maar als dat performance ten goede komt dan heb ik daar geen moeite mee. Je merkt er niets van als je aan het rijden bent en ik heb liever 200fps dan 80fps met 3d bomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Phydomir schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:05:
[...]

Als ik de reviews erop nalees en de spellen vergelijk vind ik Assetto Corsa standaard grafisch op de hoogste settings een stuk mooier eruit zien.
Maar ieder zijn mening natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
glnk schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:21:
[...]

iRacing probeert efficient om te gaan met polygonen en textures om de simulator goed speelbaar te maken voor een grote doelgroep. Dat doen ze ondanks een oude grafische engine behoorlijk goed en het ziet er nog steeds meer dan prima uit:

[afbeelding]
Efficient zullen ze inderdaad wel zijn, maar echt ten goede komt dat niet.
Geef mij maar onderstaande screenshot :*)
Afbeeldingslocatie: http://www.teamvvv.com/assets/js/ckeditor/kcfinder/upload/images/Assetto%20Corsa%20McLaren%20MP4-12C(1).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Het klinkt alsof je beide spellen niet eens hebt. Ik kan in ieder geval zeggen dat je niet naar statische foto's moet kijken, dat vertekend behoorlijk. AC is zeker mooi grafisch maar tijdens het rijden valt het (naar mijn mening) vies tegen en ziet alles er zoals Phydomir zegt heel 'gamey' uit. In iRacing heb ik dat totaal niet.

Een beetje mooie glimmende auto's op een circuit neerzetten kan iedereen, maar als je daar van houdt kun je beter foto's zoeken ipv een spel ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Bij mij ziet Assetto Corsa er zo uit :+

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14361078/acs%202013-12-30%2017-57-46-52.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow ik heb nu 3 races gereden met de Mazda MX-5 op Lime Rock Park circuit, maar vind het al lastig zat om überhaupt te finishen haha! Maar de rijervaring is weer totaal anders dan rFactor, dus is weer even wennen!

Ik zit (vanaf) nu als SimonQ in de TeamSpeak, wie weet kan ik m'n niveau zodanig opkrikken dat ik in de toekomst deel kan nemen aan de Tweakers toernooien! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 16:08

DutchDevil79

I race, therfore I am

Pffffffffffffff gaan we nu hier ook al beginnen. Jonges speel nu gewoon wat je leuk vind en hou op met dat eindeloos vergelijk en elkaar proberen te overtuigen. In AC topic was er ook al zo'n VS discussie. Waarom altijd dat gezanik op elkaars voorkeur kwa games. Dit is een Iracing topic geen Iracing VS AC topic.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Appels met peren als je het mij vraagd. iRacing is nog DX9, al het andere is DX10/11.

En het is ook zo dat iRacing behoorlijk anders eruit kan zien aan de hand va nde setup die je hebt. Voorheen had ik een GForce660, tegenwoordig een GForce780. Dit is kwa uiterlijk al een wereld van verschi naast de enorme performance boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
DutchDevil79 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:41:
Pffffffffffffff gaan we nu hier ook al beginnen. Jonges speel nu gewoon wat je leuk vind en hou op met dat eindeloos vergelijk en elkaar proberen te overtuigen. In AC topic was er ook al zo'n VS discussie. Ik zeggen waarom altijd dat gezanik op elkaars voorkeur kwa games. Dit is een Iracing topic geen Iracing VS AC topic.
Afbeeldingslocatie: http://makeameme.org/media/created/Hallelujah-Praise-the.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:35:

Ik zit (vanaf) nu als SimonQ in de TeamSpeak, wie weet kan ik m'n niveau zodanig opkrikken dat ik in de toekomst deel kan nemen aan de Tweakers toernooien! :D
Welkom, het is echter op de TS van GoT verplicht om je echte naam te gebruiken (eventueel aangevuld met nickname).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:35:
Wow ik heb nu 3 races gereden met de Mazda MX-5 op Lime Rock Park circuit, maar vind het al lastig zat om überhaupt te finishen haha! Maar de rijervaring is weer totaal anders dan rFactor, dus is weer even wennen!

Zeker een lastige baan. Bij de chicane probeer ik vooral aan de binnenkantr van de chicane te blijven. Dat scheelt vaak iets. De laatste bocht voor het rechte stuk houdt ik eerlijk gezegd ietsje in. Vanwege de hobbels in de bocht kan je nog wel eens zacht naar buiten het gras op glijden. Wat Er bij mij ook nog wel eens fout gaat is de eerste bocht rechtsaf. Daar kan je redelijk laat remmen mits je hem gelijk rechts insnijdt en terug schakelt naar zijn vierde versnelling.. Dan laat je hem naar links uitlopen, terugschakelen naar de derde versnelling en rechtsaf de tweede bocht door.

Ik gebruik de driving line om een baan te leren kennen. Vaak zie je dat de rempunten niet helemaal kloppen met waar je daadwerkelijk kunt remmen. Soms moet je iets eerder, soms iets later. De chicane kan je bijvoorbeeld eng laat inremmen omdat je best veel snelheid de bocht mee in kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:09:
[...]

Welkom, het is echter op de TS van GoT verplicht om je echte naam te gebruiken (eventueel aangevuld met nickname).
Ah gefixt! :)
w4rguy schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:30:
[...]

Zeker een lastige baan. Bij de chicane probeer ik vooral aan de binnenkantr van de chicane te blijven. Dat scheelt vaak iets. De laatste bocht voor het rechte stuk houdt ik eerlijk gezegd ietsje in. Vanwege de hobbels in de bocht kan je nog wel eens zacht naar buiten het gras op glijden. Wat Er bij mij ook nog wel eens fout gaat is de eerste bocht rechtsaf. Daar kan je redelijk laat remmen mits je hem gelijk rechts insnijdt en terug schakelt naar zijn vierde versnelling.. Dan laat je hem naar links uitlopen, terugschakelen naar de derde versnelling en rechtsaf de tweede bocht door.

Ik gebruik de driving line om een baan te leren kennen. Vaak zie je dat de rempunten niet helemaal kloppen met waar je daadwerkelijk kunt remmen. Soms moet je iets eerder, soms iets later. De chicane kan je bijvoorbeeld eng laat inremmen omdat je best veel snelheid de bocht mee in kan nemen.
Ja die chicane is vervelend :) Ik merk dat ik daar constant tijd inlever, maar dat doe ik liever dan elke keer links in de muur te knallen :P Die laatste bocht houd ik inderdaad een beetje in, anders red ik 't echt niet!
Ik schakel in de eerste bocht al meteen terug naar z'n 3e, maar heb soms ook het gevoel dat ik door het terugschakelen controle verlies, dat heb ik met name bij de bocht voor de chicane.. :D maar ik ga nou proberen nog met wat meer snelheid de bocht in te gaan dan! Bedankt voor de tips ik ga het meteen uitproberen! :+ Snelste ronde ligt nu op 1:04,9*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:35:
Ja die chicane is vervelend :) Ik merk dat ik daar constant tijd inlever, maar dat doe ik liever dan elke keer links in de muur te knallen :P Die laatste bocht houd ik inderdaad een beetje in, anders red ik 't echt niet!
Ik schakel in de eerste bocht al meteen terug naar z'n 3e, maar heb soms ook het gevoel dat ik door het terugschakelen controle verlies, dat heb ik met name bij de bocht voor de chicane.. :D maar ik ga nou proberen nog met wat meer snelheid de bocht in te gaan dan! Bedankt voor de tips ik ga het meteen uitproberen! :+ Snelste ronde ligt nu op 1:04,9*
Bij het ingaan van de bocht dus rechts houden. Naar de 4 terug schakelen, iets laten rollen en als je ruimte heb kun je zelfs iets gas bij geven, vervolgens iets bij remmen en naar de 3 terugschakelen voor het insturen in de tweede bocht en als je het gevoel hebt dat je de bocht door kan sturen vol op het gas. Als het goed is kun je dan bij het uitkomen van de 2e bocht naar rechts opschalelen naar zijn 4e versnelling, om weer terug te schakelen naar zijn drie voor de eerste linker. Ik geloop dat mijn snelste rondetijd laag in de 1.03 zit. Stabiel kan ik rond de 1.03-hoog of 1.04-laag rijden. Maar ook ik maak nog wel eens foutjes. Denk toch dat ik best wat risico neem in de eerste bocht en in de chicane.

Vanavond ga ik sowieso weer rijden. Als je op TS bent kunnen we misschien wel even een training rijden ofzo. Ik ben ook nog best nieuw in iRacing maar lijkt me gezellig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w4rguy schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:40:
[...]

Bij het ingaan van de bocht dus rechts houden. Naar de 4 terug schakelen, iets laten rollen en als je ruimte heb kun je zelfs iets gas bij geven, vervolgens iets bij remmen en naar de 3 terugschakelen voor het insturen in de tweede bocht en als je het gevoel hebt dat je de bocht door kan sturen vol op het gas. Als het goed is kun je dan bij het uitkomen van de 2e bocht naar rechts opschalelen naar zijn 4e versnelling, om weer terug te schakelen naar zijn drie voor de eerste linker. Ik geloop dat mijn snelste rondetijd laag in de 1.03 zit. Stabiel kan ik rond de 1.03-hoog of 1.04-laag rijden. Maar ook ik maak nog wel eens foutjes. Denk toch dat ik best wat risico neem in de eerste bocht en in de chicane.

Vanavond ga ik sowieso weer rijden. Als je op TS bent kunnen we misschien wel even een training rijden ofzo. Ik ben ook nog best nieuw in iRacing maar lijkt me gezellig :)
Ja met oefenen is dat niet erg natuurlijk, dus ik ga het nu risicovol proberen, dan gaat 't vanzelf natuurlijker :) Ik ga het op die manier proberen in de vrije training!! :D

Vanavond ben ik er niet helaas, ik denk zondagavond pas weer.. Lijkt me inderdaad gezellig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

dabelg schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:43:
[...]

hehe watch the show @ 19min

[video]
Haha, mooi man!

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Darin kan dus toch complimenten geven :+

Xbox

Pagina: 1 ... 22 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.