Niellie41 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:02:
[...]
Charlotte is gewoon vol gas met de Street Stock. Banen als Daytona en Talladega zijn hetzelfde met de NASCAR auto's, maar dit is maar een heel klein gedeelte van oval racing.
Meld je maar weer als je op USA Speedway gaat rijden deze week.

Ja klopt idd, gewoon vol gas.
NickThissen schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:05:
[...]
Wat je wint per race is niet te voorspellen omdat het afhangt van een groot aantal bochten daar voor. SR is een soort lopend gemiddelde van je vorige paar duizend bochten, als je dus een keer flink wat incidents hebt, dan zul je die ineens uit je gemiddelde droppen een aantal races later, en dan stijg je ineens heel veel. De race daarna heb je misschien weer weinig incs maar stijg je bijna niks omdat je gemiddelde al heel goed was.
Time trials en qualificaties tellen minder mee, een factor 0.3 voor TT en 0.5 voor qualificatie dacht ik, dus dat gaat inderdaad langzamer.
En oval in je eentje is wel wat saai ja, met meer man (zeker rookies) op de baan is het toch wel anders

Dank voor de SR uitleg!

Weten we dat ook weer.
Nee dat bedacht ik mij net ook tijdens m'n TT. Kwam iemand de pits uitzetten en meteen midden de baan op.

Zat tijdens de lange rechte stukken te bedenken wat hier nou zo spannend aan kan zijn.
- Practice, TT en qualy: ben ik nog niet achter. Wellicht het feit dat je pas snelle ronden gaat rijden na X aantal rondes?
- Iedere ronden dat je rijdt ga je harder. Waarschijnlijk vanwege je leeglopende tank en niet vanwege je bandentemperatuur. Die is volgens mij tijdens het rijden nog lager dan dat je uit de pits komt.
- Iedereen wil vol gas door iedere bocht. Ik gebruik vrij veel asfalt zodat ik bijna niet hoef te sturen en dus snel ben. Dat wordt lastig als je met z'n 3e naast elkaar rijdt..

- Bochten zullen vrij pittig zijn met zo'n wagen.
- Mis ik nog iets?
iRacing crasht helaas nog steeds, ook met Windows 8.1. PC staat dan (gelukkig voor het starten van een sessie

) compleet vast. Verschillende toetsencombinaties en zelfs de reset button op m'n PC werkt niet meer. Viel wel op dat als ik niets aanraak tijdens het starten (stuur/muis niet beweeg) dat hij dan nog niet is vastgelopen.
OT: Deze Playseat van Tom is ook te gek hoor!
http://www.playseatstore.com/evolution-tom-coronel.html
Of deze met vibration feedback en speakers in de hoodsteun:
http://www.playseatstore.com/sv.html#customer-reviews
[
Voor 13% gewijzigd door
JPtjeeNL op 02-02-2015 20:46
]