Ik heb iig genoten dit weekend. Eerste 24hrs race en die smaakt naar meer. Uit eindelijk viel de aanslag op mijn lichaam ook wel mee. Alhoewel ik wel moeite had te slapen in de nacht van Zaterdag op Zondag. Race spookte nog door mijn hoofd en ook hoe het met het team ging in de rest van de ochtend (ging pas om 5 uur te bed lol)
Race verslag:
Ik mocht de spits afbijten en starten op p12 in split 2 dus. Klein beetje extra spanning omdat er toch 5 man in je team zitten en je niet wil dat je na de eerste stind al moet zeggen sorry maar we missen wat onderdelen van de auto. Gelukkig verliep de start vrij goed en waren er geen incidenten. Wel heb ik mij ingehouden in de eerste bocht toen we 3 wide erin doken. Waardoor ik een plekje of 2 verloor. Echter in het verloop van de eerste rondes toch weer door wat uitvallers terug op p12 gekomen. Had aardig wat snelle gasten om me heen maar kon vrij makkelijk bij blijven en was ook blij dat ik Maxim achter me had die netjes achter bleef hangen en geen gekke dingen deed. Tempo lag hoog en ik kon zelfs paar keer in de 1.45 rijden.
Na de eerste pitstop zat ik nog steeds in de grote groep achter de P5 volgens mij. Het gat van de P5 naar de p14 lag volgens mij op 5 of 6 seconde. Weer een heel stind netjes in een groepje gereden en bij volgende pitstop mocht ik mijn auto af staan aan Dennis. Die zat ook meteen lekker in de race en ree mooie tijden. Alleen het noodlot sloeg toe na 20 minuten in zijn stind. Bij het uitkomen van bocht 1 spint de GT3 auto voor hem en boort hem in de zijkant bij Dennis en er knalt er ook nog een achterop. Met tow terug naar de pit en enorm balen dus. hadden volgens mij allemaal zoiets van fuck en nu moeten we dus nog 22 uur rijden met een kapotte auto (niet goed voor de motivatie iig). Schade viel gelukkig mee en met 3 rondjes achterstand konden op p24 verder gaan. Jammer genoeg miste we wel iets snelheid waardoor we zo'n 6 tiende per rondje langzamer waren. Maar toch kon Dennis nog een goed tempo houden en als we een towjte hadden konden we gewoon dezelfde tijden rijden als de top.
Na Dennis volgde Bob, Bas en daarna Wim met hun dubbele stinds en allemaal eigenlijk foutloze stinds met goede tijden als je je bedenkt dat de auto niet oksel fris was. Ondertussen was de nacht aangebroken en zou ik 3 stind rijden. Deze was van half 1 tot half 4.
Ik had zelf nog niet gereden met de schade aan de auto en moest zeker de eerste rondjes even wennen. Daarna wel weer in een ritme gekomen maar had wel de pech dat ik niemand om me heen had om een towjte te krijgen. Ook in mijn 2de stind ree ik vrij alleen wat het ook wel lastig maakte om geconcentreerd te blijven. Gelukkig waren er nog paar man op teamspeak om nog af en toe wat mee uit te wisselen over tactiek en hoe het ging. Ook de 3de stind leek het erop dat ik alleen kwam te rijden maar na halve stind kwam de nummer 3 mij voorbij en kon ik daar achter aan hangen. Jammer alleen dat er al snel een HPD kwam met enorme schade die de snelheid niet meer had. Doordat die mij dus een heel rondje zat te vervelen voor die inhaalde was ik mijn tow kwijt. Maar gelukkig was het toen nog maar paar rondes voordat ik mijn stuur moest afgeven aan Dennis.
Auto weer netjes afgegeven en Dennis kon zijn 3-dubbele stind rijden. Hij had paar uurtjes geslapen van te voren dus zat met frisse moed in de auto.

. Hij ging ook meteen weer als een trein, Daarna sloot Wim aan en kon ik tegen 5 uur mijn bed opzoeken. Stuk daarna heb ik niet echt meer gevolgd omdat ik dus sliep (nou ja poging deed om te slapen). Maar Wim en Bob reden in de ochtend en hebben ook weer zonder al teveel problemen mooie stinds afgewerkt. Ik kwam weer achter de computer toen Bob met zijn stinds bezig waren. En daarna nog gezien hoe Bas het stuur over nam. Jammer genoeg had ik een afspraak staan en kon ik de finnish niet zien maar Bas heeft hem mooi naar een 3de plek weten te sturen doordat er nog paar man uitvielen in de laatste uurtjes. Kon dat mooi nog volgen op mijn telefoon.
Vandaag op het werk nog aan wat collega's mogen uitleggen waarom ik zo gek was (hadden wat gezien op facebook) maar het was zeker de moeite waard. Ik zeg op naar Sebring!