Nvidia heeft hier een gok gedaan (gedacht consumenten zijn lomp) maar heeft gebackfired.
[ Voor 43% gewijzigd door dabelg op 28-01-2015 14:10 ]
Vraag me trouwens af hoe een 980 het in diezelfde tests zou doen glnk.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Zoveel is er niet aan de hand toch? Maar 3.5GB lijkt me geen ramp.glnk schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:04:
@ThiJor: jij bent van plan de kaart te houden na alles wat er de afgelopen dagen is gepost?
Waarom zou je de kaart wegdoen als het toch de beste prijs/performance is?
[ Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-01-2015 14:10 ]
Nou vanwege dat gestotter dus. Uitschieters in zowel fps als frametimes waardoor het niet vloeiend is.Olaf van der Spek schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:09:
[...]
Zoveel is er niet aan de hand toch? Maar 3.5GB lijkt me geen ramp.
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar.derx666 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:08:
Vraag me trouwens af hoe een 980 het in diezelfde tests zou doen glnk.
[ Voor 45% gewijzigd door glnk op 28-01-2015 14:16 ]
gestotter kunnen ze oplossen maarja dan heb je geen 4GB kaart meerglnk schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:13:
[...]
Nou vanwege dat gestotter dus. Uitschieters in zowel fps als frametimes waardoor het niet vloeiend is.
Ik ga er vanuit dat dat in software simpel op te lossen is.glnk schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:13:
Nou vanwege dat gestotter dus. Uitschieters in zowel fps als frametimes waardoor het niet vloeiend is.
nja, zo goed vind ik de prijs/performance niet als ik na de grafieken van glnk kijk. Uiteindelijk gaat het om de min. fps. Die wil je zo hoog mogelijk hebben. Al kan de kaart af en toe 500fps renderen, als ie daarna inzakt naar 17fps heb je er geen zak aan. Zeker als een 770gtx 30fps meer doet als min fps...Olaf van der Spek schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:09:
[...]
Zoveel is er niet aan de hand toch? Maar 3.5GB lijkt me geen ramp.
Het is dat ik echt een aversie tegen ati/amd gpu's (en vooral de drivers) heb, anders had ik me al lang een 290x gehaald, maar ik heb echt een gruwelijke hekel aan CCC
We wachten dus nog maar even af wat de toekomst gaat brengen.
Cube Nuroad Race (2022)
Heb me settings met 3 schermen op medium staan.. en draai ongeveer 160 Fps.
Moet alleen nog wat met de geheugen settings gaan spelen want gebruik nu standaard nog maar 900 MB...
Ondaks alle verhalen geen slechte kaart denk ik... en over een maandje of 3 koop ik er waarschijnlijk nog eentje zodat ik op high settings kan spelen...
in de 980 is deze beperking niet, en daardoor word de laatste 0,5gb op een normale manier aangesproken. Op de 970 gebeurd dit via via via via via ... langzaam dus.
Wat mij betreft heeft NVidia hier een mega fuckup gemaakt, en door het ontkennen van het probleem er een nog grotere fuckup achteraan komt + repuratie schade. Ze hadden beter de kloksnelheid ofzo kunnen limieteren ipv bussen in de chip zelf.
Maar als ik in de zelfde situatie zou zitten, dan zou ik een 980 aanschaffen. Ben niet zo'n fan van AMD/ATI meer, dus voor mij geen optie.
Als je niet persee meer als 2gb nodig hebt, dan is heel misschien 2x een 960 in SLI een optie. Deze combi zit kwa prijs tussen een 970 en 980 en performed bijna net zo goed en soms beter dan een enkele 980. Al krijg je dan wel de mogelijke SLI problemen erbij, en je zit nog altijd met een VRAM van 2GB (SLI VRAM mag je niet bij elkaar optellen).
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Wat voor problemen loop je tegenaan dan met CCC? Werkt al jaren super soepel hier. Wat mij betreft een argument wat jaren geleden steekhoudend was maar tegenwoordig niet echt meer.derx666 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:16:
[...]
nja, zo goed vind ik de prijs/performance niet als ik na de grafieken van glnk kijk. Uiteindelijk gaat het om de min. fps. Die wil je zo hoog mogelijk hebben. Al kan de kaart af en toe 500fps renderen, als ie daarna inzakt naar 17fps heb je er geen zak aan. Zeker als een 770gtx 30fps meer doet als min fps...
Het is dat ik echt een aversie tegen ati/amd gpu's (en vooral de drivers) heb, anders had ik me al lang een 290x gehaald, maar ik heb echt een gruwelijke hekel aan CCC
We wachten dus nog maar even af wat de toekomst gaat brengen.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
Dan wordt het wat lastiger omdat de lag iets groter is. Het aantal FPS wat je zou willen hebben (anders dan 9000!!@#!) is ook afhankelijk van de ververssnelheid van je monitor.Streskip schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:44:
Stel dat je gemiddeld 40 fps hebt, kom je dan iets tekort tijdens het racen tegen over iemand die 100 fps heeft?
Verwijderd
ik krijg 2 blauwe schermen (links en rechts) als ik CCC wil update. Het middelste scherm wordt zwart.Phydomir schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 17:04:
[...]
Wat voor problemen loop je tegenaan dan met CCC? Werkt al jaren super soepel hier. Wat mij betreft een argument wat jaren geleden steekhoudend was maar tegenwoordig niet echt meer.
Met 60 Hz monitor wil je toch minimaal 100 hebben denk ik, alles daar boven is mooi meegenomen maar voegt niet heel veel meer toe, alles daar onder wordt merkbaar (voor mij dan). Met 120-144 Hz monitoren weet ik niet precies (nooit geprobeerd) maar ik denk dat je daar nog wel wat meer wil. Je hoeft niet perse veel meer dan de refresh rate te hebben ofzo, dat voegt ook niet veel meer toe, maar minder dan de refresh rate is een beetje zonde van de dure monitor.
Ten slotte wil je voorkomen dat je tearing ziet. Simpel gezegd wordt je monitor vrijwel meteen geupdate als de game update (een nieuwe frame klaar heeft), maar de monitor kan dan nog bezig zijn met het vorige frame te tekenen. Hij begint dan niet opnieuw maar switched gewoon midden op het beeld naar de volgende frame. Als je de tijd daar even stil zou zetten zou je dus twee frames zien, boven een oude frame en onder een nieuwe. De grens daar tussen (de "tear") kan erg zichtbaar zijn als de frames veel van elkaar verschillen (= als je lage fps hebt) of als hij steeds op dezelfde plek ligt. Dat laatste komt voor als je fps ongeveer gelijk is aan je refresh rate (bijvoorbeeld), de update komt dus steeds op dezelfde plek en de tear blijft stil staan en kun je gewoon zien zitten. Hoe meer fps = hoe meer kans dat de tear snel over de monitor springt (dan ineens boven, een frame later ineens beneden, etc) plus hoe minder de frames veranderd zijn (dus hoe minder zichtbaar de tear).
Tearing kun je voorkomen met vsync, dat wil zeggen dat de monitor niet meer midden in een refresh een andere frame gaat tekenen maar wacht tot de refresh klaar is en dan pas een nieuwe frame pakt. Het nadeel is dan dat hij dus altijd een heel frame moet wachten en je altijd minimaal 16 ms input lag hebt (plus wat er altijd bovenop komt) en dat is goed merkbaar. Je kijkt dus altijd een beetje terug in de tijd en dat is voor snelle reactie games (zoals racen of shooters) killing.
Of speelt iedereen hier op Windows?
Zal ook het hdmi scherm in het midden zetten, misschien helpt dat ook iets. Die heeft 2ms reactietijd en de andere twee 5ms.
In mn zakelijke laptop zit een amd kaart, en zit ik dus met CCC... pffff. 2 tot 3x per week crasht CCC ineens, en overswitchen naar een externe monitor is altijd ellende. Als ik dat vergelijk met mn prive laptop waar een nvidia 750m in zit.... Nooit issues. Ook mijn 670gtx in mn game pc doet het altijd zonder problemen. In het verleden ook altijd al gedoe met CCC gehad, en dat is nog steeds hetzelfde in mijn ogen. Dus ik blijf lekker in het groene kampPhydomir schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 17:04:
[...]
Wat voor problemen loop je tegenaan dan met CCC? Werkt al jaren super soepel hier. Wat mij betreft een argument wat jaren geleden steekhoudend was maar tegenwoordig niet echt meer.
Volgens mij speelt iedereen hier op windows. Je kunt het beste even in hetiRacing forum kijken in het linux gedeelte. Er staan daar een hoop tips om het aan de praat te krijgen, en anders kun je daar altijd een nieuw topic openen. Ik denk dat er daar meer kennis van hebben dan hier.emnich schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 17:25:
Zijn er ook mensen die iRacing op Linux spelen? En if so, hoe zit het dan met FFB? Tot op heden krijg ik FFB op linux niet goed aan de praat (geen effects en alleen maar constant force).
Of speelt iedereen hier op Windows?
wow 42 fps... Dat is echt waaaaay te laag. Begin eens met wat meer dingen op laag zetten, crowds enzo uit. Wat bij mij ook helpt is de pixel of de vertex shader uitzetten. Probeer te schieten op minimaal 80 - 90 fps.Streskip schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 17:38:
Thanks Nick. Als ik alle settings op max zet over 3 schermen dan zit ik gemiddeld op 42 fps. Ik heb vsync uit en bij de hekken/vangrails zie ik volgens mij regelmatig tearing. Eigenlijk staat iRacing altijd op deze settings, zal ze eens wat lager zetten. Laagste drop is 26fps dus ik zou soms gestotter moeten zien.
[ Voor 49% gewijzigd door derx666 op 28-01-2015 18:22 ]
Cube Nuroad Race (2022)
ja en nee dacht ik.Arfman schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:43:
Plus het feit dat iRacing SLI niet echt ondersteunt, toch?
Het word ondersteund, maar je krijgt dan last van micro stuttering. Of was dat met AMD? Anyway, als je het met 1 kaart ook kan, dan zou ik persoonlijk altijd voor en single card setup gaan.
Over linux, ik ga het niet eens proberen, al tikt ik nu lekker op mijn linux laptop
En over de fps
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Cube Nuroad Race (2022)
Prima uitleg. Ik gebruik zelf een 144Hz monitor en heb een tijd mijn fps-rate op 145 gecapped. Op zich is dat prima. Je wil sowieso voorkomen dat je fps-rate onder de monitor refresh-rate duikt. Echter als je de fps cap eraf haalt merk je dat je minder overall lag hebt. 1/144 = 6.9ms vertraging in het ergste geval. Met een hogere fps-rate kun je de minimale en dus de gemiddelde vertraging verbeteren. Ik heb overigens geen last van tearing.NickThissen schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 17:16:
40 is te laag voor twee redenen: je gaat gewoon zien dat het beeld 'stottert' omdat het niet meer vloeiend genoeg is (te weinig updates dus het lijkt een diashow), en daarnaast wordt de input lag ook groter. Als jij aan je stuur trekt dan zie je dat pas minimaal 25 ms later. Als je pech hebt moet je monitor ook nog even refreshen en dan zie je het nog veel later. Dat lijkt niet veel maar onbewust merk je dat toch wel.
Met 60 Hz monitor wil je toch minimaal 100 hebben denk ik, alles daar boven is mooi meegenomen maar voegt niet heel veel meer toe, alles daar onder wordt merkbaar (voor mij dan). Met 120-144 Hz monitoren weet ik niet precies (nooit geprobeerd) maar ik denk dat je daar nog wel wat meer wil. Je hoeft niet perse veel meer dan de refresh rate te hebben ofzo, dat voegt ook niet veel meer toe, maar minder dan de refresh rate is een beetje zonde van de dure monitor.
Ten slotte wil je voorkomen dat je tearing ziet. Simpel gezegd wordt je monitor vrijwel meteen geupdate als de game update (een nieuwe frame klaar heeft), maar de monitor kan dan nog bezig zijn met het vorige frame te tekenen. Hij begint dan niet opnieuw maar switched gewoon midden op het beeld naar de volgende frame. Als je de tijd daar even stil zou zetten zou je dus twee frames zien, boven een oude frame en onder een nieuwe. De grens daar tussen (de "tear") kan erg zichtbaar zijn als de frames veel van elkaar verschillen (= als je lage fps hebt) of als hij steeds op dezelfde plek ligt. Dat laatste komt voor als je fps ongeveer gelijk is aan je refresh rate (bijvoorbeeld), de update komt dus steeds op dezelfde plek en de tear blijft stil staan en kun je gewoon zien zitten. Hoe meer fps = hoe meer kans dat de tear snel over de monitor springt (dan ineens boven, een frame later ineens beneden, etc) plus hoe minder de frames veranderd zijn (dus hoe minder zichtbaar de tear).
Tearing kun je voorkomen met vsync, dat wil zeggen dat de monitor niet meer midden in een refresh een andere frame gaat tekenen maar wacht tot de refresh klaar is en dan pas een nieuwe frame pakt. Het nadeel is dan dat hij dus altijd een heel frame moet wachten en je altijd minimaal 16 ms input lag hebt (plus wat er altijd bovenop komt) en dat is goed merkbaar. Je kijkt dus altijd een beetje terug in de tijd en dat is voor snelle reactie games (zoals racen of shooters) killing.
Win-P toch? Heb nooit problemen met wisselen tussen TV en monitor met een R6570.derx666 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 18:10:
en overswitchen naar een externe monitor is altijd ellende.
Cube Nuroad Race (2022)
Hoe dan ook, ik blijf lekker in het groene kamp
[ Voor 48% gewijzigd door derx666 op 28-01-2015 19:01 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Was ook tegelijk ingeschreven voor een race, dus ik sloot torrent-client af en startte iRacing, tenminste ik dacht dat ik hem had afgesloten, maar helaas.
Het vertrouwen was meteen weg, het ging gewoon niet vlot omdat de framerate niet stabiel was, en ik had zelfs schrik om achter iemand aan te rijden of bij het aanremmen.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ik heb hier voor een PC gehad met 2x een nvidia kaart in sli (was wel een van de eerste versies van sli die moest je nog aan zetten op het moederbord met een switchje.) en dat liep ook wel is vast. Maar draai nu al 4 jaar op AMD en ik vind ccc veel mooier eigenlijk. Het enige wat ik nu jammer vind dat ze bij de drivers zo'n game programma installeren. En ik heb ook nog een laptop met een GTX860M en daar draait alles wel goed op ook geen problemen met de nvidia software. Dus heb geen problemen met alle 2 de merkenderx666 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 18:10:
[...]
In mn zakelijke laptop zit een amd kaart, en zit ik dus met CCC... pffff. 2 tot 3x per week crasht CCC ineens, en overswitchen naar een externe monitor is altijd ellende. Als ik dat vergelijk met mn prive laptop waar een nvidia 750m in zit.... Nooit issues. Ook mijn 670gtx in mn game pc doet het altijd zonder problemen. In het verleden ook altijd al gedoe met CCC gehad, en dat is nog steeds hetzelfde in mijn ogen. Dus ik blijf lekker in het groene kamp
Verwijderd
kan er iemand mij zeggen of ik met deze setup in mijn pc iracing kan spelen ?
ik heb de computer laten samenstellen , en ik ken er namelijk niks van
thx
Verwijderd
Scythe Samurai ZZ SCSMZ-2000
JCXUVA
Club1GB D5 X HD5770 R
HT1I15
Int Core i7-930 2800 1366 BOX
TN7O13
OCZ ModXStream Pro 700W ATX2
TQXA62
Antec Three Hundred Black ATX
CEBN47
SonyNEC 24X SA LS 7241S BlB
GTER03
Asro X58 Extreme F RG SA
AEBU11
Samsung 1 TB SAT2 HD103SJ
ICIF87
D3 4GB 1333-999 K2 GEI
Hoe oud is die PC?
Zeker weten? Is equivalent aan een 4870..maar die videokaart heb ik ook een tijd gehad en tenzij ik het echt verkeerd herinner kon ik daar ook prima mee weg.
http://www.iracing.com/nurburgring1000/NickThissen schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:02:
Je kunt het op z'n minst proberen. Als het echt niet wil ben je 8 euro kwijt. Beter dan dat je nu een nieuwe pc koopt en het na een maand niet meer leuk vind.
Proberen kost niets.
[ Voor 101% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-01-2015 21:37 ]
Je kunt het op z'n minst proberen. Als het echt niet wil ben je 8 euro kwijt. Beter dan dat je nu een nieuwe pc koopt en het na een maand niet meer leuk vind.
[ Voor 12% gewijzigd door NickThissen op 28-01-2015 21:05 ]
Bij voorbaat dank als iemand mij hier mee kan helpen.
Die code doet het al een tijd niet meer. Je kan beter deze proberen.Olaf van der Spek schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:59:
Ik zou er minimaal extra geheugen en een nieuwe videokaart in stoppen. Heb je al een stuur?
[...]
Zeker weten? Is equivalent aan een 4870..
[...]
http://www.iracing.com/nurburgring1000/
Proberen kost niets.
Is allemaal te vinden in de TSPatrickPost1972 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:23:
Een vraag, ik ben in het bezit van CSW V1 + F1 / BMW wheel en clubsport pedals nu zoek ik met name voor de CSW de juiste instellingen, driver settings, het tuning gedeelte van het stuur, en van Iracing zelf. Ik weet het, het is een persoonlijke smaak maar er moet toch een standaard setting zijn, die je naar persoonlijke smaak kan finetunen.
Bij voorbaat dank als iemand mij hier mee kan helpen.
Verwijderd
ik heb een gt force stuurwiel van gran turismo en een playseat
bedankt voor de reactie
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Nice! Maar de replay UI is niet zo interessant.
Juist wel want nu zie je zijn input.Olaf van der Spek schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 23:23:
[...]
Nice! Maar de replay UI is niet zo interessant.
Klopt heb ik naar gekeken, maar vooral dit gedeelte snap ik even niet "Op het stuur staan alle Force gerelateerde zaken en graden ook voluit en alle andere zaken uit". Kan iemand dit uitleggen aub dan met name de force gerelateerde zaken.
Dat zal Fanatec specifiek zijn. Ik heb zelf geen Fanatec hardware maar volgens mij zijn dat de feedback effecten zoals damper-effect en spring-effect die op het stuur zelf in te stellen zijn bij een dergelijk stuur.PatrickPost1972 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 23:31:
[...]
Klopt heb ik naar gekeken, maar vooral dit gedeelte snap ik even niet "Op het stuur staan alle Force gerelateerde zaken en graden ook voluit en alle andere zaken uit". Kan iemand dit uitleggen aub dan met name de force gerelateerde zaken.
Misschien heb je hier wat aan.PatrickPost1972 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 23:31:
[...]
Ik wil zes a zeven stuks(cars en tracks) content aanschaffen, wat raden jullie aan?
auto's RUF , Mclaren MP4-12c en de BMW Z4 GT3, Star Mazda, F1 (als het je ding is)tomolino schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 02:09:
Vanmiddag de D-license binnengesleept en ik zit bijna op een irating van 1500, nu wil ik graag wat content aanschaffen waar ik hier in de community wat aan heb.
Ik wil zes a zeven stuks(cars en tracks) content aanschaffen, wat raden jullie aan?
Tracks, Spa, Zandvoort, Road Atlanta, Brands Hatch, Autodromo Jose Carlos Pase(interlagos), Mount Panorama(bathurst) en Suzuka.
Dat zijn de beste 7 als je er 7 wilt kopen.
(zandvoort niet omdat het nederlands is, het is ook gewoon echt een goede baan)
Waar je misschien ook op moet letten is als je, aan je license en iRating wilt gaan werken is welke series je wilt gaan racen! en welke tracks er daar voornamelijk gereden worden!
Ik zou nooit 3 GT3 auto's aankopen als het je eerste pakket is. Hou het bij de RUF waardoor je GT3, WSCS en Ruf Cup kunt rijden, de Skip Barber als leerauto en dan eventueel nog een auto die je echt interesseert. Hou wel rekening met je licentie omdat niet alle auto's in de D klasses kunt rijden.BruceLee schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 04:29:
[...]
auto's RUF , Mclaren MP4-12c en de BMW Z4 GT3, Star Mazda, F1 (als het je ding is)
Tracks, Spa, Zandvoort, Road Atlanta, Brands Hatch, Autodromo Jose Carlos Pase(interlagos), Mount Panorama(bathurst) en Suzuka.
Waar je misschien ook op moet letten is als je, aan je license en iRating wilt gaan werken is welke series je wilt gaan racen! en welke tracks er daar voornamelijk gereden worden!
Bij circuits moet je kijken welke serie je wilt rijden. Als je bijvoorbeeld voor de Skip gaat, zien welke circuits er op het programma staan en daar uitkiezen welke je het meeste warm maken. Van de huidige kalender zijn Road America (heel populair) en Donington (nieuw, wordt dus nog veel gebruikt) zeker aanraders. Carlos Pace, ofte Interlagos, wordt ook relatief veel gebruikt.
Aan te raden circuits zijn Spa, Sebring, Suzuka, Daytona, COTA (eigenlijk stomme baan, maar ook heel nieuw, dus veel gebruikt), Mount Panorama en Watkins Glen. Deze worden allemaal veel gebruikt.
Uit mijn hoofd kun je met alleen de RUF al tot de A klasse komen, samen met de basis content.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
THiJor zegt ongeveer het zelfde als mij alleen in omgekeerde volgorde....Phydomir schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 06:54:
Wat ThiJor zegt. Koop geen random banen en auto's omdat ze goed zijn maar kijk hoe je verder wil komen in de iRacing structuur en welke banen er worden gereden door de serie die je wil rijden.
Uit mijn hoofd kun je met alleen de RUF al tot de A klasse komen, samen met de basis content.
Ik smeer hem geen random banen aan. ik zeg welke tracks het mooist zijn, en geef hem ook duidelijk de tip mee dat:
Verder zijn dit gewoon de mooiste banen: Spa, Zandvoort, Road Atlanta, Brands Hatch, Autodromo Jose Carlos Pase(interlagos), Mount Panorama(bathurst) en Suzuka.
Verder zijn er in iRacing niet zo heel veel interresante auto's.
iRacing is nog steeds heel erg beperkt kwa auto's merken en type's. en gt3 is een hele populaire serie en in mijn ogen ook de beste op het moment. En het is het zeker waard om alle 3 de gt3 auto's te hebben want ze rijden elk compleet anders. motor voorin ,midden motor en een rear engined auto.
En dat zijn ook de beste auto's die in iracing zitten. met de star mazda er dan nog bij.
Verder koop gewoon zelf wat je het leukst vindt en wat je het beste ligt.
*Tip sla de skip barber lekker over
Spring en damper uit op je stuur ook in de driver. de settings op het stuur overrulen zoiezo altijd je driver settings. maar je wilt zoiezo nooit spring en damper effect gebruiken. verder gewoon altijd 900 graden en 100% ffb.PatrickPost1972 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 23:31:
[...]
en altijd ingame de ffb aanpassen en in iracing gebruik je zon 10% FFB met de csw v1 met een formula stuur er op. de ffb kan iets meer of minder moetten. dit verschilt per auto gewoon kijken wat goed voelt. het bmw stuur is te zwaar voor de csw base en maakt hem alleen maar nog trager!
ook raad ik aan om met minforce te expirimenteren, omdat het stuur een deadzone heeft in de lichtere ffb effecten ( die missen gewoon) . je lost de deadzone er wel niet mee op maar hij reageert wel sneller als je overstuur hebt dan. probeer een waarde van 15 tot 25 minforce afhankelijk van de auto.
ik raad zon 15tot25 minforce aan verschillend per auto.
[ Voor 68% gewijzigd door BruceLee op 29-01-2015 07:34 ]
Verwijderd
Mooi dat meningen zo verschillend zijn. Ieder zijn eigen mening, prima BruceLee schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 07:03:
[...]
...
Verder zijn dit gewoon de mooiste banen: Spa, Zandvoort, Road Atlanta, Brands Hatch, Autodromo Jose Carlos Pase(interlagos), Mount Panorama(bathurst) en Suzuka.
...
En dat zijn ook de beste auto's die in iracing zitten. met de star mazda er dan nog bij.
Verder koop gewoon zelf wat je het leukst vindt en wat je het beste ligt.
...
Spa, Brands Hatch Interlagos en Suzuka zijn zeker niet mijn favoriete banen. De downforce wagens, Star Mazda, F1, HPD en Indycars zal ik nooit uit mezelf gaan rijden en zeker geen rookie adviseren. Welke route en wagens is denk ik per persoon verschillend, wil je downforce rijden, of zijn GT wagens je ding.
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom je de Skip expliciet afraad. Bijna alle races gaan officieel en het is al sinds het begin de perfecte leer wagen. Voor rijden en racen.
De RUF is met z’n 4 behoorlijk verschillende uitvoeringen misschien wel de beste aanrader
Leuk dat je jouw mening wil door drukken maar dadelijk zijn zijn interesses anders en zit die met 3 GT3 auto's opgescheept die die nooit gebruikt. Ik zou zeker niet meteen 3 GT3 auto's aanschaffen en al zeker niet op begin want je hebt niet meteen een b licentie. De serie staat daarnaast ook niet bekend om het geweldige rijgedrag van de mensen erin.BruceLee schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 07:03:
[...]
Heel verhaal........
De Skip word algemeen door veel man als goede beginner auto gezien en ook rijden er enorm veel man mee. En mijn ervaring is dat er beter in gereden word dan in de GT3. Volgens mij zijn jij en Dave de enige die elke keer de skip sterk afraden.
Daarnaast zou ik zeker kijken welke serie je van plan bent te rijden en met het schema van de serie kijken welke banen je aanschaft. Naarmate je meer seizoenen rijd collect je zo wel alle banen. Mooie banen zijn leuk maar je moet ze wel kunnen rijden!
Dat klopt, je smeert hem geen banen aan. Echter heeft hij met zijn D licentie heel weinig aan drie verschillende GT3's (waar hij niet in mag rijden) en de "mooiste" circuits als ze daar de komende 6 weken niet één keer op zouden rijden (weet niet alle schema's uit mijn hoofd, maar bij wijze van spreken). Die volgorde is dan ook zeer essentieel wat mij betreft. Daarnaast is mooiste natuurlijk ook nogal relatief.BruceLee schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 07:03:
Ik smeer hem geen random banen aan. ik zeg welke tracks het mooist zijn, en geef hem ook duidelijk de tip mee dat:
In het begin zou ik vooral kijken hoe je zo efficiënt mogelijk naar B (of A als je per se F1 wilt rijden) kunt komen waarbij je onderweg ook nog het één en ander leert. Als je dan eenmaal alle content hebt vrij gespeeld kun je gaan bedenken wat je echt leuk vind en daar per seizoen je aankopen op afstemmen.
Ik heb hem zelf ook pas heel laat gekocht toen ik al bijna alles had, gewoon om alles te hebben en eens te kunnen proberen. Je kan veel beter star mazda rijden dan die skip barber. De star mazda rijdt veel leuker.Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 07:35:
[...]
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom je de Skip expliciet afraad. Bijna alle races gaan officieel en het is al sinds het begin de perfecte leer wagen. Voor rijden en racen.
De meeste mensen die met iracing beginnen hebben al een "sim" carriere achter de rug en kunnen wel een beetje rijden. Ik heb die skip barber nooit nodig gehad om te "leren rijden" en fun vindt ik hem ook niet.
En gelukkig heeft ieder een eigen mening. en die moet iedereen ook gewoon keihard posten
En ik ga er van uit dat die kerel zelf ook kan denken;) dus hoop ik dat hij er zelf een goede conclusie uit kan trekken wat hij wilt gaan rijden!
Cube Nuroad Race (2022)
De meeste pro's zullen altijd wel snel zijn in elke wagen. maar iedereen heeft zijn favoriet en voorkeur.
[ Voor 3% gewijzigd door BruceLee op 29-01-2015 08:18 ]
Oftewijl kijk wat je leuk vind om te rijden in de classe die je hebt en bepaal daar welke banen je koopt en eventueel andere auto's om buiten officieel mee te rijden.
Iedereen heeft zijn Eigen idee en visie op IRacing en welke auto's banen goed zijn. (Dit gebeurd namelijk meerdere malen deze discussie :-p)
Kom anders ook eens op TeamSpeak, genoeg mensen in de avond misschien willen ze je wel beetje helpen.
[ Voor 12% gewijzigd door Ithric op 29-01-2015 08:40 ]
http://members.iracing.com/membersite/member/GetSeasonSchedulePDF
Zo kan je dan beter een keuze maken en eens vergelijken welke series op welke tracks je zou kunnen rijden.
Qua banen lijkt me Road Atlanta, Watkins Glen en Bathurst een goeie keuze.
Banen zijn heel populair.
Andere tracks die ik heel leuk vind om te rijden en ook vrij vaak voorkomen : Mid-Ohio en Mosport.
Oulton park is ook een heel leuk circuit maar wordt dit seizoen minder gebruikt.
Interlagos vind ik helemaal geen leuk circuit... maar da's mijn persoonlijke mening.
Qua auto's moet je zelf kijken waar je liefst naartoe wil. GT of Formule
Maar de skip kan ik je zeker aanbevelen. Daar leer je vrij veel van en heb er nog vaak hele leuke races mee.
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Nope. Als je de UI weg haalt (spatiebalk), zie je de input van zijn stuur en pedalen niet meer.Olaf van der Spek schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:55:
[...]
Dat kan zonder replay UI ook.. Toch?
Ziet er goed uit Niellie41 ga dit vanavond even goed uitpluizen, dank voor de link
Ik had bewust de meeste info weggehaald in de TS over stuur-specifieke instellingen, omdat de TS wat lang aan het worden is.PatrickPost1972 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:11:
[...]
Ziet er goed uit Niellie41 ga dit vanavond even goed uitpluizen, dank voor de link![]()
![]()
Maar we zijn (nog steeds) bezig met een wiki en daar krijgen dit soort zaken een plekje per merk en soort
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Samen met de NiS wil ik het streamen weer gaan oppakken en ik wil het deze iets anders aanpakken. Bij YouTube kan je een stream opzetten en daar meerdere camera's (bronnen) toevoegen. Nu wil ik graag een gezamenlijke stream doen bij de Daytona 500. Zo kunnen we met een groep dezelfde race streamen en dan kunnen kijkers heel makkelijk wisselen tussen de verschillende auto's met één muisklik. Phydomir had al interesse.
Zijn er nog meer mensen van plan om mee te doen met de Daytona 500 en/of mee te doen met de gezamenlijke NiS stream? Bij interesse, DM mij maar.
Heb (nog) geen stream, dus voor dat punt heb je nog niks aan mij.
Laat eventueel maar even weten wat de plannen zijn, dan ga ik proberen bij te voegen (al kom ik waarschijnlijk in een lagere split met +-2000 Irating)
Op dit moment rijd ik eigenlijk alleen rond met de Mazda op Okayama. Heb verder nog geen auto's of wat dan ook.
All-Round nerd | iRacing Profiel
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Ik kom vanavond vermoed ik wel op TeamSpeak dan kijk ik even of ik in de Mazda wil rijden. (denk het wel en anders heb je iemand om tegen te praten)w4rguy schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:37:
Zijn er mensen die vanavond wat willen rijden? Ik heb me nog niet aangemeld als lid, maar ben de laatste dagen aan het stoeien met de rookie Mazda. Een beetje kijken of het wil. Sowieso is het denk ik gezelliger als je iets hebt om tegenaan te ouwehoeren tijdens het rijden? Vooral practice sessies zijn niet super spannend ofzo...
Op dit moment rijd ik eigenlijk alleen rond met de Mazda op Okayama. Heb verder nog geen auto's of wat dan ook.
Dat is geen probleem. De tijden van de races kan je hier vinden.Ithric schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:35:
Misschien ga ik ook wel mee rijden, als de tijden mij uitkomen.
Heb (nog) geen stream, dus voor dat punt heb je nog niks aan mij.
Laat eventueel maar even weten wat de plannen zijn, dan ga ik proberen bij te voegen (al kom ik waarschijnlijk in een lagere split met +-2000 Irating)
Heads up, voordat iedereen begint te zeiken dat iRacing offline is en zijn geld terug wilt.
Niet vergeten dat iRacing vanaf 15 uur offline is.
Daytona 500 doe ik wel mee inderdaad. Maar dat lijkt me niet de race om te testen of mijn PC het trekt om te streamen + racen tegelijk.
BTW, Bas en Wim, ik zag dat jullie kwali tijden voor de HPD hadden gereden, als je een setup wilt, geef dan een gil
Wel heel toevallig trouwens dat we allebei net zo snelle qualify tijd hebben staan als dennis in de GT3 en dat we eigenlijk in de GT3 gaan rijden dit weekend in 1 team. Ach ja, zal wel toeval zijn
stelletje cheaters ;P
Sebastian is ondertussen 17 of 18 dacht ik.
En ik hoef ook niet zo snel te worden als Seb, want dat red ik gewoon niet, maar zo rond de 0.5-0.7s moet ik kunnen redden. Aan het eind van 2014 S3 zat ik op ongeveer 1s, daarna ben ik me meer gaan richten op de Ford GT vanwege de NES. Ik heb zelf veel moeite met verschillende auto/klasses door elkaar te rijden, dus vandaar dat ik nu eigenlijk (op maandagavond na) exclusief in de FGT rij. Na de NES stap ik weer lekker terug in de Skip.
Afgelopen week wel voor de gein ff een practice in de Skip gereden op Sebring, en binnen 10 rondes zat ik op 1.3s van de poletijd van Sebastian van die week. Dus helemaal verleerd ben ik het nog niet
Cube Nuroad Race (2022)
Volgens z'n bio / geboortedatum is hij 14derx666 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:54:
[...]
Sebastian is ondertussen 17 of 18 dacht ik.

Heb laatst op Sebring ook nog een raceje gedaan, zonder te oefenen. Was wel erg leuk maar het was toevallig zo'n race waar een groep finnen ineens mee deden. Dus ik heb de hele race lopen vechten alsof het voor de leiding was maar eigenlijk was het voor P14 ofzoiets
je beschrijft mijn gemiddelde race op IracingNickThissen schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:11:
[...]
Volgens z'n bio / geboortedatum is hij 14![]()
Heb laatst op Sebring ook nog een raceje gedaan, zonder te oefenen. Was wel erg leuk maar het was toevallig zo'n race waar een groep finnen ineens mee deden. Dus ik heb de hele race lopen vechten alsof het voor de leiding was maar eigenlijk was het voor P14 ofzoiets
Goed nieuws voor de NES!We are deploying a small simulation update today to support the Daytona 24 hour race this weekend.
General Simulation
- Improved the synchronization between the session time maintained on the server and the equivalent time maintained on the client. This is likely to greatly reduce the occurrence of missing split times.
- Fixed a bug in practice and testing sessions where your first timed lap after leaving the pits after resetting the car would not be scored when it should have been.
- Removed a blocking point between the game's simulation component and its drawing component. This might have a minor impact on either the overall frame rate, or the consistency of the frame rate.
Team Endurance Races
- Fixed a bug that was causing the graphical driver models that appear in cars that are on track to (mostly) disappear after about 23:18 into a session.
- Fixed a bug that caused incorrect determination of which drivers on a team met the requirements under the "drive fair share" rule if the race session had only a time limit, and not also a lap limit.
- Fixed a bug that could cause a team to be limited to having only 5 members concurrently connected to a session, instead of the proper limit of 6 members.
- Made a couple of changes to the race server code that will improve the performance of the server when large numbers of people are in the session, and might reduce the big time-skew/wink-out/clock-smash that occurs once the final competitor finishes the race.
Towing
- During a race if you call for a tow while in your pit lane and near to your stall (such as if you get out of your car without quite having parked correctly in your pit stall), we now allow the pit crew to "push your car" into the pit stall if you're not too far away, more quickly than a regular tow. It will still appear to be a tow, you don't actually see the pitcrew doing anything, but the tow timing is much quicker.
BMW Z4 GT3
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged. Replacing a part will generally take a fairly long amount of time (particularly if multiple parts are badly damaged), so in short races you may not be able to get your car fixed before the race is over. For instance, swapping in a fresh engine can take just over 30 minutes, and replacing the suspension on a corner of the car will take just over 8 minutes.
- Fixed bugs that could cause the pit stop to continue indefinitely. One pitstop stall would occur by turning the tire change requests off while the fuel guy was adding fuel but before the tire guys began to replace the tires. The other pitstop stall would occur if you had a fuel leak.
Chevrolet Corvette C6.R GT1, Ford GT, Riley MkXX Daytona Prototype & Ruf RT 12R C-Spec
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged. Replacing a part will generally take a fairly long amount of time (particularly if multiple parts are badly damaged), so in short races you may not be able to get your car fixed before the race is over. For instance, swapping in a fresh engine can take just over 30 minutes, and replacing the suspension on a corner of the car will take just over 8 minutes.
Ford GT GT3
- Fixed bugs that could cause the pit stop to continue indefinitely. One pitstop stall would occur by turning the tire change requests off while the fuel guy was adding fuel but before the tire guys began to replace the tires. The other pitstop stall would occur if you had a fuel leak.
HPD ARX-01c
- Added an additional three final drive ratios to choose from.
McLaren MP4-12C GT3
- Added an additional taller final drive ratio.
Ruf RT 12R Track
- Updated fuel use to better equalize green flag ranges amongst the four GT3 cars. This car has increased fuel consumption by 1.3%.
Ik was eerst bang dat alleen de HPD het nieuwe repair model zou krijgen, maar gelukkig krijgen de FGT en RUF C-Spec dat ook.
[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 29-01-2015 14:57 ]
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Maar jezus wie schrijft die release notes... waarom niet dat hele stuk tekst een keer en dan een lijstje eronder met welke auto's het omvat?
Deze komt iets te laat voor Jos.Towing
- During a race if you call for a tow while in your pit lane and near to your stall (such as if you get out of your car without quite having parked correctly in your pit stall), we now allow the pit crew to "push your car" into the pit stall if you're not too far away, more quickly than a regular tow. It will still appear to be a tow, you don't actually see the pitcrew doing anything, but the tow timing is much quicker.
Trouwens toch geen fuel update voor de Ford dus?
Hoezo? Nu hebben we geen fast repairs meer nodig.NickThissen schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:53:
Mooi dat de Ford en C-spec er ook bij zijn jamaar inderdaad jammer dat ze nog steeds stilzwijgen over die fast repairs kiezen...
Ik zal het lijstje korter maken.
[ Voor 24% gewijzigd door Niellie41 op 29-01-2015 14:56 ]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2015 15:03 ]
Ik snap nogsteeds niet waarom ze auto's 2 dagen voor de race aanpassen.... Als het een beetje meezit, kan ik niet eens meer de race setup erop gooien en moet ik hem opnieuw gaan verzinnenVerwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:01:
mss dat een 'final' drive ratio change ook al fuel saving kan opbrengen.. ik lees maar even tussen de vele lijnen door
Edit: Nick was me ruim voor
[ Voor 14% gewijzigd door ThiJor op 29-01-2015 15:53 ]
Beter! Dacht inderdaad ergens gelezen te hebben dat in eerste instantie enkel de HPD en de GT3's deze update zouden krijgen.Niellie41 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:38:
De release notes:
Goed nieuws voor de NES!
Ik was eerst bang dat alleen de HPD het nieuwe repair model zou krijgen, maar gelukkig krijgen de FGT en RUF C-Spec dat ook.
Nu maar hopen dat er geen andere bugs voor terug komen nu ze het "schade model" hebben aangepast
Maar inderdaad, waar blijft de "no repair" optie?!
En ik wil best even op TS komen, maar verwacht niet dat ik de MX5 ga rijden vandaag
Dat is toch gewoon weg rijden als de sim optional repairs aan geeft. Deze nieuwe repairs zijn sowieso bij een meatball.-PassY- schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 16:49:
Mooi eindelijk minder lag hopelijk(kortere frame render tijd). dan voelt iracing misschien ook eens fatsoenlijk aan bij 100 fps. want iets loopte nooit lekker in die iracing engine. andere spellen voelen beter bij dezelfde fps
[ Voor 13% gewijzigd door BruceLee op 29-01-2015 17:21 ]
Met die tijden zit je gewoon dik vooraan hoor. Eerste drie rondjes kun je even vrij rijden maar vanaf dat moment heb je elke ronde verkeer en is het nagenoeg onmogelijk om nog 1:25's te rijden. HPD rijders zijn op dit circuit ook nog eens een stuk agressiever dan normaal. Tot nu toe had ik weinig last van de HPD's maar op Mid Ohio dwingen ze je gewoon om van lijn te veranderen.-PassY- schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 16:49:
ik ga nog altijd voor geen schade rijden tijdens de raceOok al moet ik uitwijken voor een HPD
En sommige namen kan ik al aardig onthouden
Is eigenlijk niet goed, maar wel handig in de WSCS
Nu maar hopen dat er geen andere bugs voor terug komen nu ze het "schade model" hebben aangepastAl zou het wel leuk zijn, dat in de toekomst de pitcrew in paniek door de pit straat rent om een auto te duwen
Zou dan ook wel een moment zijn om een fast/slow lane in te bouwen
Te lang in de slow lane ... S&G
En ik wil best even op TS komen, maar verwacht niet dat ik de MX5 ga rijden vandaagGister niet echt productief geweest op Mid-Ohio in de C-Spec. Af en toe een 1:25, veel 1:26, en soms een 1:27 en veel fouten nog :\ Heb denk ik nog veel werk voor de boeg, en dan moet ik nog snelheid zien te vinden
Ik blijf hoe dan ook in de GT auto's rijden, ik heb vrij weinig met de open wheelers.BruceLee schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 04:29:
[...]
auto's RUF , Mclaren MP4-12c en de BMW Z4 GT3, Star Mazda, F1 (als het je ding is)
De RUF stond sowieso al hoog op het lijstje na het bekijken van enkele filmpjes en eventueel nog een andere dichte auto dus.
Wat tracks betreft zal ik eens goed kijken wat er de komende tijd er komende tijd zoal voorbij komt.
Ik ga niet alles quoten, heb alle reacties gelezen en neem het mee in m'n keuze.
Het is toch allemaal even wennen en er zullen vast meer vragen bovenkomen, ik ga proberen de komende tijd aanwezig te zijn op teamspeak om daar misschien het eea op te steken.
Allen bedankt voor de reacties, fijn dat iedereen zo behulpzaam is!
V&A aangeboden: Fanatec Clubsport Flat1 rim + Universele Hub voor de CSWv1 / CSWv2
Restart met 2 ronden te gaan, auto te snel op het gas, spint naar het gras toe, de kerel overcorrigeert en gaat terug richting muur en schakelt vier andere auto's uit.
Heb maar eens gezwaaid en de vijf plaatsen cadeau genomen
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Er is lekker veel leesvoer, gelukkig is de rookies nog fixed setup, dat is voorlopig een zorg minder

Ik heb nog niet alles over de ffb settings doorgespit, maar misschien kan iemand mij ermee helpen: ik heb de settings overgenomen uit http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2023748.page, maar het lijkt nog niet helemaal goed te werken, er worden amper trillingen doorgegeven bij de kerbs. De mazda zal wel een comfortabele auto zijn. Strength staat nu op 40, damping en min. force op 0, driver settings zoals ze in dat topic staan.
Doen hier mensen regelmatig oval? Ik heb gelezen dat oval in de rookies complete chaos is, dus richt ik me voorlopig op road, hoewel daar ook al wat grappige momentjes voorbij zijn gekomen.
Oh, en een kleine tip voor andere beginners: als je de coureur armen in de cockpit weglaat (show wheel only) draait het stuur wel gewoon helemaal mee, had dat zelf uitgevonden
Kijk hier eens Martinoes
Martinoes schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 20:12:
Hallo mensen, ik ben ook pas begonnen met iRacing! Ik was het al een hele tijd van plan, maar de auto's die er voor de road kant beschikbaar waren vond ik altijd wat karig. Nu ik wat meer vrije tijd heb, en het blijkt dat er hier een leuke community voor is, is dit een mooi moment om ermee te beginnen. Het lijkt me leuk om ook met jullie race school mee te doen als daar nog plek voor is.
Er is lekker veel leesvoer, gelukkig is de rookies nog fixed setup, dat is voorlopig een zorg minder![]()
Ik heb nog niet alles over de ffb settings doorgespit, maar misschien kan iemand mij ermee helpen: ik heb de settings overgenomen uit http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2023748.page, maar het lijkt nog niet helemaal goed te werken, er worden amper trillingen doorgegeven bij de kerbs. De mazda zal wel een comfortabele auto zijn. Strength staat nu op 40, damping en min. force op 0, driver settings zoals ze in dat topic staan.
Doen hier mensen regelmatig oval? Ik heb gelezen dat oval in de rookies complete chaos is, dus richt ik me voorlopig op road, hoewel daar ook al wat grappige momentjes voorbij zijn gekomen.
Oh, en een kleine tip voor andere beginners: als je de coureur armen in de cockpit weglaat (show wheel only) draait het stuur wel gewoon helemaal mee, had dat zelf uitgevonden
Dit topic is gesloten.