Logitech G430 heb ik, werkt prima, niet duur, is zowat exact de G930 maar met kabel. Tenzij je audiofiel bent dan moet je een paar prijs ranges omhoog zoeken
(maar ook voor muziek is hij prima hoor)
ik heb zelf de Logitec G430 Surround sound. Geluid is prima, zolang je het volume maar niet max zet. Anders zit er een soort ruis in. maar het geluid zet ik sowieso nooit op max als ik aan het racen ben. Het is niet hard, maar wel hard genoeg om na een tijdje irritant te worden.dabelg schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:12:
Mijn headset is kaduk kabelbreuk welke raden jullie aan ?
Hoe het geluid van de mic is, geen idee
maar voor 70 euro, een prima headset.
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Met geluid op max bedoel je daar het control dingetje op de kabel mee, of in de software? Dat ding op de kabel kan ik ook niet op max zetten want dan valt ineens de linkerkant uit (maar krijg geen ruis). Vreemd
Maar een millimeter onder max is prima.
Ja, ik bedoel dat kabel ding.
In de software gewoon alles op max, en inderdaad de knop in de kabel even helemaal max, en dan ietjes terug.
In de software gewoon alles op max, en inderdaad de knop in de kabel even helemaal max, en dan ietjes terug.
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Weet dat ik het een hele tijd terug ook al eens gevraagd heb, maar heeft iemand zijn Fanaleds settings voor een CSW toevallig ergens liggen?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik heb deze.dabelg schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:12:
pricewatch: Tritton Headset Pro+ True 5.1 (PS4/PS3/XBOX360) Wit
Duur erg goed qua geluid en onafhankelijk regelen van spraak en geluid van de sim, maar...... erg kwetsbaar en nogmaals (te) duur.
Als ie ooit kapot gaat wordt het echt iets goedkopers zoals de Logitech bedraad.
Hiero: http://iracing.invisio.nl/_/ts/fanaleds/iracing.zipBM schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:42:
Weet dat ik het een hele tijd terug ook al eens gevraagd heb, maar heeft iemand zijn Fanaleds settings voor een CSW toevallig ergens liggen?
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik heb die logitech G930... Ik had beter de 430 gekocht.
Als hij lang aanstaat (een uurtje of 5) begint hij plots te zoemen. Heel irritant geluid en moet ik heel de boel opnieuw opstarten om het weg te krijgen.
Als hij lang aanstaat (een uurtje of 5) begint hij plots te zoemen. Heel irritant geluid en moet ik heel de boel opnieuw opstarten om het weg te krijgen.
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
De G35 is hetzelfde als de G930, maar dan met draad. Ik heb al heel lang de G35 en ben er zeer tevreden over.
De 930 heb ik na lange tijd ingeruild voor de 430 omdat die 930 interfereert met wifi (denk ik) en soms uitviel en dan zijn settings kwijt was.
Niel: de G430 is volgens mij een doorontwikkeling van de G35 (maar dat weet ik niet zeker). De features zijn niet exact gelijk aan de 930 maar wel nagenoeg en kwa geluidskwaliteit merk ik niks anders (en mic kunnen jullie beter beoordelen).
Niel: de G430 is volgens mij een doorontwikkeling van de G35 (maar dat weet ik niet zeker). De features zijn niet exact gelijk aan de 930 maar wel nagenoeg en kwa geluidskwaliteit merk ik niks anders (en mic kunnen jullie beter beoordelen).
Ik heb de G35 ook al 3 jaar maar heb nu de laatste maand 2 maanden dat er af en toe uit het niks onder het racen een kijkharde ruis uit komt. Zo hard dat ik meestal uit schrik de headset af gooi. De oplossing is dan om hem even er uit te halen en dan weer inpluggen.Niellie41 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:57:
De G35 is hetzelfde als de G930, maar dan met draad. Ik heb al heel lang de G35 en ben er zeer tevreden over.
De G430 is een goedkopere versie van de G35/930.
Ik moest nog 50% race distance halen op Phoenix ... wat een verschrikking.
Laps Completed - 60
Cautions - 9
Caution Laps - 34
Laps Completed - 60
Cautions - 9
Caution Laps - 34

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Zojuist m'n eerste overwinning in de Mazda Cup gehaald, de weg omhoog is ingeslagen!
Verwijderd
Ik heb mn eerste tijdsessie en race erop zitten.. Valt echt vies tegen nog!! Als ik als een oud omaatje rijd dan kan ik wel 'clean' rijden maar zodra ik een beetje gas wil geven / racegevoel wil krijgen sta ik dwars en midden in het gras.
Zal wel horen bij het begin ?
Zal wel horen bij het begin ?
Ik heb een Sennheiser PC320 GAME en ook ontzettend tevreden. Vind dat ie ook best een redelijk goede audio kwaliteit heeft voor muziek.dabelg schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:12:
Volume controle met een draaiknop aan de rechterkant, en microfoon mute als je de microfoon omhoog zet.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Die vond ik te duur voor de geluidskwaliteit die hij biedt. Ik heb hem gehoord in de winkel, maar vond hem wat vlakjes tov de Sennheiser, maar dat is wellicht ook persoonlijke smaak.
[ Voor 86% gewijzigd door derx666 op 26-01-2015 22:26 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Zo close kan het gaan om op het podium te staan. Kwam net 0.003 seconde tekort voor p3. Nick pakt hem echt net onder mijn neus weg.
Volgende week maar revanche nemen!
[ Voor 6% gewijzigd door DutchDevil79 op 26-01-2015 22:50 ]
De G930 interfereert met alles. Heb er een gehad en als ik of m'n buurman de magnetron aanzetten viel de verbinding tussen headset en dockingstick gewoon weg.NickThissen schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:58:
De 930 heb ik na lange tijd ingeruild voor de 430 omdat die 930 interfereert met wifi (denk ik) en soms uitviel en dan zijn settings kwijt was.
En na een jaar begonnen de oorschelpen te breken en na een tijdje de mic omhoog drukken voor mute bestond die ook uit 2 delen. Heb nu de plantronics 780 gamecom en behalve dat die bij mij een probleem met USB heeft bevalt hij prima.
Ik moet hem een aantal keer inpluggen voor dat hij herkent word maar dat kan zowel win8 als de brakke drivers of zelfs m'n moederbord zijn. Ga er volgende maand wel een Asus maximus hero VII inhangen.
Heb laatst deze mic voor zo'n 9 euro gekocht.
Weet niet hoe goed ik verstaanbaar was, maar vond het wel een mooie cheape oplossing i.c.m. een oude koptelefoon.
Weet niet hoe goed ik verstaanbaar was, maar vond het wel een mooie cheape oplossing i.c.m. een oude koptelefoon.
Gewoon een paar goede headphones (bijv. AKG K702, Beyerdynamic DT880) en een aparte microfoon. Headsets zijn niet van dezelfde kwaliteit is mijn ervaring.
http://www.bax-shop.nl/st...foon/product-details.html
http://www.bax-shop.nl/st...m-semi-open-hoofdtelefoon
ModMic microfoon: http://www.modmic.com/
http://www.bax-shop.nl/st...foon/product-details.html
http://www.bax-shop.nl/st...m-semi-open-hoofdtelefoon
ModMic microfoon: http://www.modmic.com/
[ Voor 47% gewijzigd door glnk op 26-01-2015 23:19 ]
Dave,
dan moet je ook nog een AMP hebben voor surround wordt wel duur dan
dan moet je ook nog een AMP hebben voor surround wordt wel duur dan
Is inderdaad een mooie oplossing en voor mij persoonlijk ook zeker iets om naar te kijken als mijn huidige headset zou overlijden, maar je hebt het wel over een compleet andere prijsklasse natuurlijk.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik wordt onderhand wel gek van dat mijn Relative (F3) steeds gedurende de race verspringt naar Fuel (F4) of Standings (F2), dit gebeurd random maar ook precies als ik een curb raak. (Tijd voor een buttonbox)
Nu zwom ik dus aan de binnenkant van de bocht en was daarmee aan het stoeien (En zag dus niet of er iemand aankwam, want in de spiegels zag ik niks op dat punt).
*Helaas stond/rolde ik dus de baan weer op precies toen Eric langskwam, sorry hiervoor.
Had echt een slechte pitstop, want had dat niet echt geoefend en reed dus complete voorbij de streep en kreeg zo 20s straf.
Kwam niet echt in een ritme en toen dat wel gebeurde ging de auto steeds onder me vandaan een paar bochten later.
Vond het opzich wel een leuke combo, maar denk dat deze auto mij beter ligt op de wat vloeiendere banen en niet allemaal krappe bochten en chicanes. (Utopie ik weet het)
Nu zwom ik dus aan de binnenkant van de bocht en was daarmee aan het stoeien (En zag dus niet of er iemand aankwam, want in de spiegels zag ik niks op dat punt).
*Helaas stond/rolde ik dus de baan weer op precies toen Eric langskwam, sorry hiervoor.
Had echt een slechte pitstop, want had dat niet echt geoefend en reed dus complete voorbij de streep en kreeg zo 20s straf.
Kwam niet echt in een ritme en toen dat wel gebeurde ging de auto steeds onder me vandaan een paar bochten later.
Vond het opzich wel een leuke combo, maar denk dat deze auto mij beter ligt op de wat vloeiendere banen en niet allemaal krappe bochten en chicanes. (Utopie ik weet het)
Raakt een kabel van je stuur misschien het toetsenbord?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Toch leuke race ondanks de baan
Meteen eerste rondje two wide met robbert wat verrassend goed ging, toch wel genoeg ruimte op het infield. Daarna lang op p3 gereden maar kon niet wegrijden. Toen gingen de banden lastig doen en ging ik fouten maken, twijfelen of ik misschien toch banden wilden pakken in de pits... Uiteindelijk kwam ik achter Paul die foutjes aan het maken was en nogal eens de muur raakte op de oval, toen maar besloten om wat eerder te pitten en hopen dat de banden wat konden afkoelen in de pit en dat hielp al een beetje.
Na de stop van Robbert zat ik weer vlak achter hem en het laatste rondje veel risico genomen om op de oval dichtbij genoeg te zitten en dat was net 0.003 genoeg
Na de stop van Robbert zat ik weer vlak achter hem en het laatste rondje veel risico genomen om op de oval dichtbij genoeg te zitten en dat was net 0.003 genoeg
hey!!! bedankt voor deze tip!derx666 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:22:
[...]
Ik heb een Sennheiser PC320 GAME en ook ontzettend tevreden. Vind dat ie ook best een redelijk goede audio kwaliteit heeft voor muziek.
Volume controle met een draaiknop aan de rechterkant, en microfoon mute als je de microfoon omhoog zet.
Ben altijd heel tevreden geweest over Sennheiser, dus als ik m'n G930 buiten werk zal ik deze maar eens wat beter bekijken!
Zeker dat je buttkicker niet gewoon zo hard staat dat je toetsen beginnen te trillen?Ithric schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 07:58:
Ik wordt onderhand wel gek van dat mijn Relative (F3) steeds gedurende de race verspringt naar Fuel (F4) of Standings (F2), dit gebeurd random maar ook precies als ik een curb raak. (Tijd voor een buttonbox)
[ Voor 25% gewijzigd door Fragbeestje op 27-01-2015 09:18 ]
is wel goede headset maar enkel stereoderx666 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:22:
[...]
Ik heb een Sennheiser PC320 GAME en ook ontzettend tevreden. Vind dat ie ook best een redelijk goede audio kwaliteit heeft voor muziek.
@Arfman/Fragbeest:
De toets zit op de draaiknoppen van mijn T500 stuur, dus raak niet mijn toetsenbord met iets.
Het kan misschien de trilling zijn, ik zal de toetsen eens omdraaien. (Scherm wissel en naar boven en beneden scrollen.)
Voorheen had ik ook al last met mijn Pitlimiter die steeds spontaan aan ging, (rechts onderin op de base had ik hem) en na het veranderen niet meer.
Maar een Buttonbox is veel prettiger denk ik, want het TS knopje blijft ook al regelmatig hangen.
Het is allemaal alleen maar afleiding, constant (overdrijven is een vak
) schermen die verspringen of Limiters die aangaan.
Ik heb er mee leren leven, maar dan gaat het soms wel mis....
De toets zit op de draaiknoppen van mijn T500 stuur, dus raak niet mijn toetsenbord met iets.
Het kan misschien de trilling zijn, ik zal de toetsen eens omdraaien. (Scherm wissel en naar boven en beneden scrollen.)
Voorheen had ik ook al last met mijn Pitlimiter die steeds spontaan aan ging, (rechts onderin op de base had ik hem) en na het veranderen niet meer.
Maar een Buttonbox is veel prettiger denk ik, want het TS knopje blijft ook al regelmatig hangen.
Het is allemaal alleen maar afleiding, constant (overdrijven is een vak
Ik heb er mee leren leven, maar dan gaat het soms wel mis....
Nog nooit zo vaak van setup veranderd tijdens de practice, uiteindelijk zelfs nog grootste gedeelte van de qualify aan de setup lopen sleutelen. Was dus een interessante race! Weer een video gemaakt hier een korte samenvatting:
1:45 Met 3 man naast elkaar op turn 1 af
3:25 Ik ga wijd bij turn 1 mis net het hek, kan weer vanaf achteraan beginnen.
6:30 spinnende Riley's voor me, kan Eric op een haar na missen.
16:00 - 26:30 Deni is duidelijk sneller, maar kan hem achter mij houden
28:00 - 37:30 Van Deni af maar nu zit Wim achter me
37:35 Joep maakt een foutje en het wordt opeens heel spannend om turn 1 door te komen
38:55 pitstop
40:25 Ik maak een foutje bij de busstop, verlies een plek aan Jos. Rest van de race geprobeerd er weer terug voorbij te komen.
37:35 Joep maakt een foutje en het wordt opeens heel spannend om turn 1 door te komen
40:25 Ik maak een foutje bij de busstop, verlies een plek aan Jos. Rest van de race geprobeerd er weer terug voorbij te komen.
Ik heb ook de PC320 G4ME, maar lage tonen ontbreken _volledig_.Fragbeestje schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:16:
[...]
hey!!! bedankt voor deze tip!
Ben altijd heel tevreden geweest over Sennheiser, dus als ik m'n G930 buiten werk zal ik deze maar eens wat beter bekijken!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Het was inderdaad een spannend momentje.Linc schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:35:
Nog nooit zo vaak van setup veranderd tijdens de practice, uiteindelijk zelfs nog grootste gedeelte van de qualify aan de setup lopen sleutelen. Was dus een interessante race! Weer een video gemaakt hier een korte samenvatting:
[video]
Ik moet zeggen dat ik de meeste moeite had met remmen met de auto. Ik had vaak last van blokkeren en soms instabiliteit. Tijdens race wel wat zitten pielen met de bb, maar echt het optimum niet gevonden.
Remfoutjes en een veel te lange pitstop (gaaaap) waren dan ook de reden dat ik van de 8st plek uiteindelijk op de 14de plek eindigde.
Ik ben het overigens wel eens met Michel. Deze auto leent zich echt meer voor wat vloeiende banen.
Hmmm daar heb ik dan totaal weer geen last van, maar dat kan ook aan mij liggen. Ik zal ze eens vergelijken met m'n beyerdynamic in-ears. Anders heb ik ook nog wel een andere Sennheiser liggen, en evt. nog een Beyerdynamic 770 van m'n pa bietsen om ff te testen.Arfman schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:50:
[...]
Ik heb ook de PC320 G4ME, maar lage tonen ontbreken _volledig_.
Kan misschien ook komen dat ik eigenlijk nauwelijks muziek luister op deze headset, en als ik al muziek luister dan mis ik geen basgeluid eerlijk gezegd. Moet ook zeggen dat ik persoonlijk meer van een helder geluid hou dan een mega bas.
Cube Nuroad Race (2022)
Oeps.... Krijg net door dat de video inmiddels 38.000 keer is bekeken

Muziek luister ik ook niet vaak daarop, maar in bijvoorbeeld Battlefield 4 missen de explosies de zware tonen.derx666 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:55:
Kan misschien ook komen dat ik eigenlijk nauwelijks muziek luister op deze headset, en als ik al muziek luister dan mis ik geen basgeluid eerlijk gezegd. Moet ook zeggen dat ik persoonlijk meer van een helder geluid hou dan een mega bas.
JoepW, de nieuwste Bekende NederlanderJoepW schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:56:
[...]
Oeps.... Krijg net door dat de video inmiddels 38.000 keer is bekeken![]()
![]()
![]()
Grin, ik speel eigenlijk alleen iRacing, en ga heeeeeel af en toe vreemd met AC en GSC
Daar heb ik de lage tonen iig nog niet gemist.
Vraag me af hoeveel mensen hierdoor iRacing zullen proberen.
Joep for presidentJoepW schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:56:
[...]
![]()
![]()
Vraag me af hoeveel mensen hierdoor iRacing zullen proberen.
Cube Nuroad Race (2022)
Tot nu toe een stuk of 8-9 waarvan ik weet.
Ik denk niet dat ik nog vriendjes word met dat DP hok, ook al heb ik er nog een volledig seizoen mee afgewerkt in 2011 
Vond het infield op Pocono aan de smalle kant en het gelapt worden ging niet altijd even vlot, een paar keer moesten de snellere jongens zelfs buitenom.
Blij om uit te rijden en om jullie nog eens te zien langskomen.
Gelukkig maar een keer of 2-3 teruggeschakeld tot in neutraal tijdens de race
Vond het infield op Pocono aan de smalle kant en het gelapt worden ging niet altijd even vlot, een paar keer moesten de snellere jongens zelfs buitenom.

[ Voor 9% gewijzigd door Fuelke op 27-01-2015 14:01 ]
Net goed, met je rare combinatiesDutchDevil79 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:49:
Zo close kan het gaan om op het podium te staan. Kwam net 0.003 seconde tekort voor p3. Nick pakt hem echt net onder mijn neus weg.
[video]
Uiteindelijk wel aardige race, al was er van echt racen weinig sprake. Daar was het allemaal wat te tricky voor
Ook eens, dit baantje was iets te traag/stop-and-go achtig voor deze auto.JoepW schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:14:
[...]
Ik ben het overigens wel eens met Michel. Deze auto leent zich echt meer voor wat vloeiende banen.
Wat mij vooral opviel toen ik je op een ronde zetten is dat je niet echt duidelijk maakt wat je van plan bent. In mijn geval liep ik voor de busstop hard op je in, waarbij jij vervolgens onverwacht besluit de busstop maar over te slaan om me voorbij te laten. Dat is leuk bedoeld, maar gevolg daarvan was wel dat we elkaar weer tegen komen als ik de busstop uit kom. Handiger was geweest om óf de busstop gewoon te nemen, dan ga ik je daarna wel voorbij, óf om voor de busstop even te liften en me op die manier voorbij te laten. Geloof direct dat je de beste bedoelingen had, maar het pakte nu wel erg onhandig uitFuelke schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:57:
Ik denk niet dat ik nog vriendjes word met dat DP hok, ook al heb ik er nog een volledig seizoen mee afgewerkt in 2011
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Eens met BM op alle punten 
Ik heb een nieuwe 'hoofdstukje' Videos in de Topic Start aangemaakt. Eigenlijk was het er vroeger al, maar in vergetelheid geraakt. Of eigenlijk heb ik zitten wachten op een mooie JoepW promotiefilm (hehe
).
Maar goed. Als jullie leuke videos hebben van onze community of verrichtingen van jezelf die je daar geplaatst wilt hebben, stuur me dan ff een DM met een linkje naar de video.

Maar goed. Als jullie leuke videos hebben van onze community of verrichtingen van jezelf die je daar geplaatst wilt hebben, stuur me dan ff een DM met een linkje naar de video.
Ja Paul wees me er ook op onlangs, dus ik probeerde er wel iets meer op te letten om te liften op de rechte stukken.
Arfman schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:50:
[...]
Ik heb ook de PC320 G4ME, maar lage tonen ontbreken _volledig_.
Hmmmzzz ... dat zal'm dan al zeker niet worden.Arfman schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:59:
[...]
Muziek luister ik ook niet vaak daarop, maar in bijvoorbeeld Battlefield 4 missen de explosies de zware tonen.
Vind de G930 al maar een matig geluid hebben maar kan er voor mij mee door om te gamen...
Maar ik heb een keertje m'n Allen & Heath XD 53 ingestoken en dan merk je gelijk dat die Logitech al serieus wat geluid laat wegvallen.
Joep wordt nog een echte filmster
[ Voor 18% gewijzigd door Fragbeestje op 27-01-2015 14:49 ]
Ik heb bijvoorbeeld ook een Creative Fatal1ty headset van ik geloof 3 tientjes en die klinkt eigenlijk een stuk beter dan die Sennheiser

Lamme hand van al dat F5 inrammen de hele dag.... Mag ik nou stoppen joep?JoepW schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:56:
[...]
![]()
![]()
Race van gister was wel tof. Helaas ging het mij in practice beter af dan in de race (moet je maar niet een andere setup pakken tijdens quali)
De baan was wel ERUG tricky voor deze auto inderdaad. volgende keer maar de F1 pakken denk ik.
Ik heb een turtle beach ear force 11, erg fijn apparaat en voor een redelijke prijs volgens mij, €40,-
Dear Valued Customer,
We are so sorry to inform you that the estimated shipping date of the ordered ClubSport Wheel Base V2 has been delayed.
The vessel including our goods will arrive at the port later than originally planned. Of course, your order will be shipped immediately – after the goods have arrived in stock at our warehouse. The new estimated shipping date is about mid of February 2015. Further information about the dispatch of your order will follow as soon as available and in a timely manner.
We sincerely apologize for any inconveniences arising by this shipping delay.
Mit freundlichen Grüßen / Best regards
Fanatec Gameshop Europe
We are so sorry to inform you that the estimated shipping date of the ordered ClubSport Wheel Base V2 has been delayed.
The vessel including our goods will arrive at the port later than originally planned. Of course, your order will be shipped immediately – after the goods have arrived in stock at our warehouse. The new estimated shipping date is about mid of February 2015. Further information about the dispatch of your order will follow as soon as available and in a timely manner.
We sincerely apologize for any inconveniences arising by this shipping delay.
Mit freundlichen Grüßen / Best regards
Fanatec Gameshop Europe
Ik hoor het wel he passy wanneer ik m'n leenstuurtje weer terugkrijg
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Duurt nog wel even denk ik. Eerst moet ie nog 3 keer terug voor repairs etc... Fanatec tochDirkT schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:51:
(sorry, mag ik ook een keertje)
Sorry ik had hem even laten zien over het hele werk hier, aardig wat mensen dan inderdaad.JoepW schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:56:
[...]
![]()
![]()
Ik heb er nog wel eentje liggen voor weinig ;-)Ithric schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 07:58:
ik had gehoopt volgende week de jouwe terug te brengen, maar het word dus ietsjes langer helaasDirkT schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:51:
Ghehe, helemaal prima hoor, ik heb er geen haast bij
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Ik heb Iracing ook weer opgepakt. Niet door het fimpje, want een account heb ik al sinds 2012. Ik had er alleen nooit echt wat mee gedaan, was er gewoon niet van gekomen. De komende tijd ga ik met de Mazda mx5 aan de gang (de eerste 100 testrondes zitten er alweer op
). Als de snelheid en constantheid er een beetje is zal ik me ook hier aanmelden.
Nu pas tijd gehad om volledig te kijken. Zag ook heel even mezelf rijdenJoepW schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:56:
[...]
![]()
![]()
Heeft er vanavond iemand tijd om eventjes kort in een team server te stappen en met mij een of twee driver swaps te doen zodat ik wat software kan testen?
Kan voor, na of tijdens de GES/NES practice maakt me allemaal niks uit.
Kan helaas niet mee doen dit weekend met ons Endurance team in de Daytona 24, maar gelukkig wel de auto in de juiste kleurtjes spuiten.

---
Hele andere vraag. Hebben wij nog fanatiek Twitteraars onder ons?
Komend weekend misschien wel leuk om vanuit @GoT_Endurance te tweeten over de boys in de Daytona 24, en volgend weekend over de GES en NES.
Ben zelf helaas beide weekenden afwezig en momenteel ook de enige met access tot de account.
Laat onze vele followers niet in de steek mensen!!!
(serieus, we hebben best veel volgers al)

---
Hele andere vraag. Hebben wij nog fanatiek Twitteraars onder ons?
Komend weekend misschien wel leuk om vanuit @GoT_Endurance te tweeten over de boys in de Daytona 24, en volgend weekend over de GES en NES.
Ben zelf helaas beide weekenden afwezig en momenteel ook de enige met access tot de account.
Laat onze vele followers niet in de steek mensen!!!
@Nick: ben net thuis uit Tilburg na 2,15 uur in de file. Even bijkomen en eten daarna. Ben denk ik rond 20;45-21;00 online. Als ik tevreden ben met de setup dan kan het wel tijdens de sessie. Moet alleen nog lange runs proberen om te kijken of de setup geen banden eet. Anders kan ik wel na de sessie 
@Gtrnl: Damm, ziet er wel weer strak uit
Al ga ik na de Neo denk ik de Belgische kant Nederlands maken voor de WSCS 
Ik heb overigens nog de replay van Spa, Zal daarvoor ook eens wat foto's maken en op twitter dumpen
De 3de plek van GoT1 moet ook nog even onder de aandacht gebracht worden
En de last minute problemen voor GoT2 & 3
@Gtrnl: Damm, ziet er wel weer strak uit
Ik heb overigens nog de replay van Spa, Zal daarvoor ook eens wat foto's maken en op twitter dumpen

Mensen die gaming headsets zoeken..., deze ook al overwogen ? pricewatch: Steelseries Siberia V2 USB Frost Blue Illuminated
Komt hier bij tweakers zelf als beste budget headset uit de bus, ik ben zelf van plan om deze aan te schaffen.
Vijf goedkope gameheadsets getest - Op zoek naar de beste set onder de 100 euro reviews: Vijf goedkope gameheadsets getest
Ben net een paar dagen bezig met iracing en heb nu m'n Mazda mx5 eindelijk onder controle op lime rock park.
Eerst begonnen met alle driving aids aan totdat ik 40 laps kon maken zonder off track te raken of in de slip en 5x in de rondte hahah
Hierna alle driving aids uit gezet, heb nu eindelijk een beetje vertrouwen en de auto onder controle daar.
Ik zit het hier de laatste dagen te volgen maar dan zie ik dingen voorbij komen dat ik denk nou nou, voordat ik mij in een race begeef zijn we wel een tijdje verder.
Ik weet nog niet echt veel betreft de regels en een pit stop maken en dan ook nog aangeven wat ik gedaan wil hebben tijdens die stop, nog een hoop te leren.
Ben bang dat als ik nu een race in zou gaan ik van alle kanten uitgefoeterd ga worden hahaha.
Intussen toch ook maar een G27 gekocht, mijn oude logitech wingman formula force gp wilde niet echt meer en is toch ook wat minder geschikt heb ik gemerkt.
Heb het in ieder geval errug naar m'n zin.
Komt hier bij tweakers zelf als beste budget headset uit de bus, ik ben zelf van plan om deze aan te schaffen.
Vijf goedkope gameheadsets getest - Op zoek naar de beste set onder de 100 euro reviews: Vijf goedkope gameheadsets getest
Ben net een paar dagen bezig met iracing en heb nu m'n Mazda mx5 eindelijk onder controle op lime rock park.
Eerst begonnen met alle driving aids aan totdat ik 40 laps kon maken zonder off track te raken of in de slip en 5x in de rondte hahah
Hierna alle driving aids uit gezet, heb nu eindelijk een beetje vertrouwen en de auto onder controle daar.
Ik zit het hier de laatste dagen te volgen maar dan zie ik dingen voorbij komen dat ik denk nou nou, voordat ik mij in een race begeef zijn we wel een tijdje verder.
Ik weet nog niet echt veel betreft de regels en een pit stop maken en dan ook nog aangeven wat ik gedaan wil hebben tijdens die stop, nog een hoop te leren.
Ben bang dat als ik nu een race in zou gaan ik van alle kanten uitgefoeterd ga worden hahaha.
Intussen toch ook maar een G27 gekocht, mijn oude logitech wingman formula force gp wilde niet echt meer en is toch ook wat minder geschikt heb ik gemerkt.
To do or not to do...
Ten eerste laat je niet van de wijs brengen door alle verhalen en filmpjes hier.iew schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:42:
Mensen die gaming headsets zoeken..., deze ook al overwogen ? pricewatch: Steelseries Siberia V2 USB Frost Blue Illuminated
In de races in de rookie klasse met de MX5 heb je niets te doen met pit stops etc.
Gewoon lekker rijden en racen dan komt al die kennis wel op termijn.
Diegenen die hier al die wijze posts plaatsen (incl. ondergetekende) rijden al een flink aantal jaar rond en kennen de software wel redelijk
Ennuh welkom!
Welkom!
In de rookie class hoef je je maar om twee dingen druk te maken: de auto op de grid krijgen, en daarna de auto op de baan houden zonder anderen te raken
De eerste stap gaat als vanzelf, als je de server joint is er 5 minuten warmup (na laden hou je daar meestal 3-4 min van over). Na de warmup wordt je de garage in gegooid en krijg je een grote groene knop "GRID". Klik daarop om op de grid te komen, wacht tot de lampen groen worden (volgorde: grijs - rood - groen) en gaan 
Setups en pitstops heb je nog allemaal niet nodig. Setups komen pas vanaf D licentie (maar zelfs daar kun je prima uit de voet met de baseline, default setup), en pitstops meestal pas veel later. Tegen die tijd ben je al vaak genoeg in de pits geweest om een nieuwe auto te halen en heb je vast ook al door hoe dat moet
In de rookie class hoef je je maar om twee dingen druk te maken: de auto op de grid krijgen, en daarna de auto op de baan houden zonder anderen te raken
Setups en pitstops heb je nog allemaal niet nodig. Setups komen pas vanaf D licentie (maar zelfs daar kun je prima uit de voet met de baseline, default setup), en pitstops meestal pas veel later. Tegen die tijd ben je al vaak genoeg in de pits geweest om een nieuwe auto te halen en heb je vast ook al door hoe dat moet
Fuel consumption GT3 weer beter dus hopelijk. HPD klinkt interessant voor de NES... Maar wat is differential ratio? Diff/accel of juist preload / clutch of weer wat anders? Ik zou niet weten wat er nog 'meer opties' moet krijgen aangezien alles al onafhankelijk aangepast kan worden.quote: Tony Gardner• We are making an update to the fuel economies on the Ford GT GT3 and the Ruf Track Cars. We increased fuel usage (reduced mpg) 4.5% on the Ford GT GT3 and 1.4% on the Ruf. We based calculations on testing that was done by Alpha Testers. Our goal was to have all the cars make around 31 laps per tank of fuel.
• The HPD getting more rear differential ratio options
• Fixed several bugs
• We are working on having the pit crew replace parts that are too damaged to repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged. Replacing a part will generally take a fairly long amount of time (particularly if multiple parts are badly damaged), so in short races you may not be able to get your car fixed before the race is over. For instance, swapping in a fresh engine can take just over 30 minutes, and replacing the suspension on a corner of the car will take just over 8 minutes. We only will be focused on cars that will be in the Daytona 24 hour race for this build as we do not have enough time to test every car but in the future we will include all cars.
• Our plan is for a Thursday Build. Release notes will be coming with build but we wanted to give a heads up on a few things.
En de nieuwe repairs helaas alleen voor de 24h auto's. Lekker eerlijk dus in de NES waar de HPDs die repairs krijgen en de andere auto's niet (of de Ford misschien wel, omdat de GT3 dat wel krijgt..?)
Joep en Nick,
Hartelijk dank, voor de tips/info.
Ik ga zo na de koffie eerst maar eens als ghost de baan op.
Begrijp ik het goed dat je in de rookie series geen andere setup kunt gebruiken ? of is het wel mogelijk ?
Hartelijk dank, voor de tips/info.
Ik ga zo na de koffie eerst maar eens als ghost de baan op.
Begrijp ik het goed dat je in de rookie series geen andere setup kunt gebruiken ? of is het wel mogelijk ?
To do or not to do...
Nee, de rookie series zijn 'fixed setup', dat wil zeggen er is een setup (die kan van seizoen tot seizoen wel eens veranderen maar dat doet iRacing dan) en die kun je nergens aanpassen (behalve in private test sessies). De meeste hogere series kun je de setup wel aanpassen (maar soms hebben ze een serie die weer fixed setup is omdat veel mensen dat fijn vinden).
In de rookie series is het een fixed setup dus kan je zelfs niks wijzigen. Elke klasse daarboven heb je elke keer wat meer setup mogelijkheden. Zo leer je elke keer een beetje meer van setups...
Of zoals ik helemaal niks tot ik in de b-klasse met de Ford GT ging rijden en ik wel wat wijze lessen van Joep heb gekregen! (En dat was nodig)
Of zoals ik helemaal niks tot ik in de b-klasse met de Ford GT ging rijden en ik wel wat wijze lessen van Joep heb gekregen! (En dat was nodig)
Okee ik snap het.
Ik had in de test al even met wat setups van anderen zitten spelen namelijk en er 1 gevonden die beter reed.
Ik had in de test al even met wat setups van anderen zitten spelen namelijk en er 1 gevonden die beter reed.
To do or not to do...
Niet doen dus, daar maak je jezelf alleen maar gek meeiew schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:06:
Okee ik snap het.
Voor nu is dat ook helemaal niet belangrijk, de baseline setups zijn prima. Zie eerst daar eens mee rond te komen, de rest komt later
[ Voor 18% gewijzigd door BM op 27-01-2015 20:09 ]
Xbox
Niet te veel mee rijden dan want tijdens de rookie races zit je dus automatisch met de slechte setup.
De setups van iracing zelf zijn vaak bewust iets slechter zodat je meer gedwongen wordt om cleaner te rijden en meer slow in fast out te rijden.
De setups van iracing zelf zijn vaak bewust iets slechter zodat je meer gedwongen wordt om cleaner te rijden en meer slow in fast out te rijden.
Nog gekker ? okee dan laat ik die setups wel even voor wat ze zijnBM schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:08:
[...]
Niet doen dus, daar maak je jezelf alleen maar gek mee
Voor nu is dat ook helemaal niet belangrijk, de baseline setups zijn prima. Zie eerst daar eens mee rond te komen, de rest komt later
Mijn nieuwsgierigheid nam even de overhand maar ik heb vooral met de standaard setup gereden tot nu toe.
Thanks.
To do or not to do...
Verwijderd
Hallo
Bij deze stel ik mij even voor,
Mijn naam is michael ben 33 jaar en ben een echte race fanaat.
Sinds lange tijd ben ik actief in de ps3 wereld met gran turismo.
Sinds enkele weken heb ik iracing ontdekt en was onmiddelijk verkocht ...
Graag zou ik over wat meer info beschikken waar ik dergelijk materiaal kan kopen enz..
Zijn er soms leden van omgeving vlaams brabant antwerpen mechelen ?
Ikzelf ben van wolvertem-meise
grtz
michael
excuses als dit niet de juist plaats is om dit te posten !!
Graag zou ik over wat meer info beschikken waar ik dergelijk materiaal kan kopen enz..
grtz
michael
Verwijderd
Vraag me af hoe ze dat testen. Zet een Dennis in de auto en vergelijk zijn data met de mijne en dan is zijn wagen altijd zuiniger. Dat de Ford verder kwam is me duidelijk, maar de Ruf??? In de Ruf had ik dan op Sebring misschien net niet 28 rondjes gehaald.NickThissen schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:00:
[...]
Fuel consumption GT3 weer beter dus...
Voor de GES waarschijnlijk irrelevant, in ieder geval op Interlagos.
Ja, ik zie inmiddels dat ze het alleen op Daytona afgestemd hebben. Dat is dus op elke andere baan nog steeds niks... Ze snappen het gewoon niet.
Verwijderd
Welkom!Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 22:34:
Hallo
grtz
michael
Er staat heel veel info in de eerste post. Als je daar iets vind dat ontbreekt zou ik dat knap vinden
Welkom Michael!Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 22:34:
Hallo
grtz
michael
Je zou wat meer precies moeten zijn over wat je bedoelt met 'dergelijke materialen', want dat is toch even te algemeen.
Er zijn diverse 'smaken' zuiderlingen hier: belgen, zeeuwen, brabanders, limburgers dus keuze zat.
En qua plek zit je goed voor iRacing en aanverwante (hardware) zaken. En door de brede interesse gaan we soms wat off topic, maar binnen grenzen kan je hier veel vragen kwijt
Of het ook zo verstandig is om een paar dagen voor de 24H nog wijzigingen aan te brengen is ook nog maar de vraag.NickThissen schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 22:37:
Ja, ik zie inmiddels dat ze het alleen op Daytona afgestemd hebben. Dat is dus op elke andere baan nog steeds niks... Ze snappen het gewoon niet.
Soms wil iRacing zo snel gaan, en soms moeten dingen maanden duren eer ze in orde zijn.
Verwijderd
Dank u voor de reactie's
Ben niet zo goed in ontdekken en uitzoeken wil gewoon rijden ☺
Had graag eerst eens zelf ontdekt hoe het spelt speelt voor ik die kosten doe ..
Want denk dat je voor een volledige setup zoals op de you tube filmpjes ziet toch snel enkele 1000den euro kwijt bent .
Daarom de vraag of iemand zo gast vrij wil zijn om mij eens te ontmoeten en mij alles eens te laten zien ..in real time ☺desnoods tegen betaling !!
of als iemand weet waar ik iracing kan testen , hoor ik het graag .
grtz
Ben niet zo goed in ontdekken en uitzoeken wil gewoon rijden ☺
Had graag eerst eens zelf ontdekt hoe het spelt speelt voor ik die kosten doe ..
Want denk dat je voor een volledige setup zoals op de you tube filmpjes ziet toch snel enkele 1000den euro kwijt bent .
Daarom de vraag of iemand zo gast vrij wil zijn om mij eens te ontmoeten en mij alles eens te laten zien ..in real time ☺desnoods tegen betaling !!
of als iemand weet waar ik iracing kan testen , hoor ik het graag .
grtz
Tja nogal vaag die wijzigingen inderdaad.
Wat er nou zo nodig anders moet aan die diff settings voor de HPD is me ook compleet onduidelijk.
Met die preload, clutch disks en de accel+diff settings die allemaal apart in te stellen zijn kom je toch heel ver, ik heb nooit iets van, goh, kon ik er maar een half klikje meer of minder doen ipv een hele iig.
Wat er nou zo nodig anders moet aan die diff settings voor de HPD is me ook compleet onduidelijk.
Met die preload, clutch disks en de accel+diff settings die allemaal apart in te stellen zijn kom je toch heel ver, ik heb nooit iets van, goh, kon ik er maar een half klikje meer of minder doen ipv een hele iig.
Volgens mij veranderen ze iets asn de eindreductie in het diff. Verder niks.
Met het oog op meer top snelheid?
Waarom is dat dan nooit een probleem geweest en moet het nu 2 dagen voor een race nog even helemaal aangepast worden? Redelijk idioot als je het mij vraagt.
Waarom is dat dan nooit een probleem geweest en moet het nu 2 dagen voor een race nog even helemaal aangepast worden? Redelijk idioot als je het mij vraagt.
Hoi migske! Welkom!
Wat voor setup heb je nu zelf al?
Ik ben zelf begonnen met een pc van 4 jaar oud, een 21 inch scherm en een logitech DFGT op een oude houten stoel.
Daarna is het een beetje uit de hand gelopen
Ik ben zelf begonnen met een pc van 4 jaar oud, een 21 inch scherm en een logitech DFGT op een oude houten stoel.
Verwijderd
heyFragbeestje schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 00:01:
Hoi migske! Welkom!
heb een 5 jaar oude pc , geen game pc
Dus zonder geluidskaart enzo .. een 20inch scherm en een gt force stuurwiel (da van granturismo met zo een rood wieltje int midden )
Zou graag zo een fanatec stuurwiel en pedalen hebben met een stuur van bmw en dan 3 schermen ..en nen deftige pc want wachten vo te laden vind ik hatelijk als het te lang duurt.
Grtz
Eens.Red Baron schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 23:45:
Dat ze nu die eindreductie nog even gaan aanpassen is wel vrij absurd.
Misschien is het wel gewoon een excuus om hem even plat te leggen en er nog snel een day / night transition systeem in te steken
@migske : m'n huidige pc is qua hardware eigenlijk ook al een jaar of 5 oud maar er zit nog wel een redelijk goede grafische kaart in. (ATI 6970) Hierdoor kan ie nog net 3 schermen af al wordt het op Spa en soms op Suzuka wel een heel low framerate feestje, zeker met een heleboel auto's op het circuit.
Maar voorlopig lukt het en aangezien de skylake processors pas eind dit jaar uitkomen koop ik pas een nieuwe in Q2 2016, want dan zijn de nieuwe gfx kaartjes er waarschijnlijk ook net
Als ik een tip mag geven zou het eerste dat ik koop een pedalensetje van Fanatec zijn. Heb zelf een CSPv2 maar ik weet dat er hier ook heel wat zijn die heel tevreden zijn met de iets goedkopere CSR Elite pedalen.
Het Driving Force GT wieltje is best ok. Het zijn enkel de pedalen die volkomen ruk zijn.
Misschien is het wel gewoon een excuus om hem even plat te leggen en er nog snel een day / night transition systeem in te steken
@migske : m'n huidige pc is qua hardware eigenlijk ook al een jaar of 5 oud maar er zit nog wel een redelijk goede grafische kaart in. (ATI 6970) Hierdoor kan ie nog net 3 schermen af al wordt het op Spa en soms op Suzuka wel een heel low framerate feestje, zeker met een heleboel auto's op het circuit.
Maar voorlopig lukt het en aangezien de skylake processors pas eind dit jaar uitkomen koop ik pas een nieuwe in Q2 2016, want dan zijn de nieuwe gfx kaartjes er waarschijnlijk ook net
Als ik een tip mag geven zou het eerste dat ik koop een pedalensetje van Fanatec zijn. Heb zelf een CSPv2 maar ik weet dat er hier ook heel wat zijn die heel tevreden zijn met de iets goedkopere CSR Elite pedalen.
Het Driving Force GT wieltje is best ok. Het zijn enkel de pedalen die volkomen ruk zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Fragbeestje op 28-01-2015 08:32 ]
Verwijderd
Frag beestje thx,
Ga is navragen wat er juist in de computer zit ..
Want dat is allemaal wartaal voor mij...
Kan ik je geen prive bericht sturen ?
Ga is navragen wat er juist in de computer zit ..
Want dat is allemaal wartaal voor mij...
Kan ik je geen prive bericht sturen ?
tuurlijk
Beetje vroeg, maar ik vermoed dat ik volgende week woensdag iets later ben met de cursus sessie.
Vandaag weer in Tilburg, en volgende week woensdag ook weer. En vanochtend dit keer er 2 uur over gedaan, gister 2,5 uur heen en 2 uur terug. Dus 19:00 gaat heel krap worden voor mij als ik tot 17:00 in Tilburg moet zijn
Vandaag weer in Tilburg, en volgende week woensdag ook weer. En vanochtend dit keer er 2 uur over gedaan, gister 2,5 uur heen en 2 uur terug. Dus 19:00 gaat heel krap worden voor mij als ik tot 17:00 in Tilburg moet zijn
ik denk dat er wat HPD/GT3 mensen geklaagd hebben dat die GT3 (andere auto's ook) best hard lopen op Daytona. Vooral richting T1. Wellicht dat ze gewoon een groter verschil willen maken.Red Baron schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 23:45:
Maar doe dat dan in W13
Het officiele programma start pas om 20:00 uur. Het eerste uur is vrij rijden en wat rij instructie.-PassY- schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:55:
Beetje vroeg, maar ik vermoed dat ik volgende week woensdag iets later ben met de cursus sessie.
Aaah, dat scheeltJoepW schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:48:
[...]
Het officiele programma start pas om 20:00 uur. Het eerste uur is vrij rijden en wat rij instructie.
Sorry maar een beetje alle auto's aanpassen die Daytona rijden, 2 dagen voor de race.... dat is gewoon lomp en ondoordacht. Mensen zijn al aan het kwalificeren ffs.
de GT3 mensen hebben misschien auto's uitgezocht op fuel, misschien juist op topsnelheid of wat anders. voor de HPD ben ik 3 weken bezig geweest met een setup maken waar iedereen 100% happy mee is. Als ze nou de diff gaan aanpassen.... GRRRR
Als het enkel topspeed is dan is het natuurlijk niet zo boeiend maar dat veranderd wel weer hoe ik T1 moet aannemen...
de GT3 mensen hebben misschien auto's uitgezocht op fuel, misschien juist op topsnelheid of wat anders. voor de HPD ben ik 3 weken bezig geweest met een setup maken waar iedereen 100% happy mee is. Als ze nou de diff gaan aanpassen.... GRRRR
ze hebben ooit op vrijdag heel de DP op (NTM, gearbox + Aero) gezet om zaterdag te racen
blijft een road race he daarmee zeg ik genoeg. en trouwens geloof nooit dat ze al plannen hadden in W13 dit is echt rap rap gegaan omdat iracers aan het klagen waren. ook road warrior shedule was nog niets bekend
blijft een road race he daarmee zeg ik genoeg. en trouwens geloof nooit dat ze al plannen hadden in W13 dit is echt rap rap gegaan omdat iracers aan het klagen waren. ook road warrior shedule was nog niets bekend
[ Voor 3% gewijzigd door dabelg op 28-01-2015 11:57 ]
Klik op de foto om het verslag van de afgelopen NES race te lezen.

http://www.neo-endurance.com/6-hours-of-spa-race-report

http://www.neo-endurance.com/6-hours-of-spa-race-report
[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 28-01-2015 12:11 ]
Zijn er hier meer met een Nvidia GTX 970? Ik twijfel om de kaart na 5 maand gebruik terug te sturen en mijn geld terug te eisen ivm foute vermelding van specificaties door Nvidia.
Toen ik de kaart net had heb ik benchmarks gedraaid om het te testen tegen een GTX 770 en kwam er toen al achter dat de GTX 970 af en toe behoorlijke fps drops had. Zelfs in iRacing.
Onderstaande grafiek geeft de fps weer van beide kaarten over een tijdsduur van 90 seconden:

Hetzelfde alleen nu met frametimes:

Vooral bij frametimes zie je dat de GTX 970 regelmatig uitschieters heeft naar 30ms of zelfs 60ms (!)
Als je naar gemiddelden kijkt (Nvidia's truc om het probleem te verdoezelen) dan valt dit probleem niet eens op:
GTX 770:
Min: 45 fps
Max: 102 fps
Average: 76.3 fps
GTX 970:
Min: 17 fps
Max: 130 fps
Average: 82.8 fps
Het viel mij toen al op dat de GTX 970 veel meer uitschieters naar boven en beneden had dan de oudere GTX 770. Ik dacht toen dat het aan de optimalisatie in de drivers lag maar het zou heel goed kunnen dat het te maken heeft met hetgeen dat de laatste dagen in het nieuws omtrent Nvidia is verschenen.
Toen ik de kaart net had heb ik benchmarks gedraaid om het te testen tegen een GTX 770 en kwam er toen al achter dat de GTX 970 af en toe behoorlijke fps drops had. Zelfs in iRacing.
Onderstaande grafiek geeft de fps weer van beide kaarten over een tijdsduur van 90 seconden:

Hetzelfde alleen nu met frametimes:

Vooral bij frametimes zie je dat de GTX 970 regelmatig uitschieters heeft naar 30ms of zelfs 60ms (!)
Als je naar gemiddelden kijkt (Nvidia's truc om het probleem te verdoezelen) dan valt dit probleem niet eens op:
GTX 770:
Min: 45 fps
Max: 102 fps
Average: 76.3 fps
GTX 970:
Min: 17 fps
Max: 130 fps
Average: 82.8 fps
Het viel mij toen al op dat de GTX 970 veel meer uitschieters naar boven en beneden had dan de oudere GTX 770. Ik dacht toen dat het aan de optimalisatie in de drivers lag maar het zou heel goed kunnen dat het te maken heeft met hetgeen dat de laatste dagen in het nieuws omtrent Nvidia is verschenen.
[ Voor 16% gewijzigd door glnk op 28-01-2015 17:58 ]
Jup, ik heb ook een GTX970. Heb een paar weken geleden wat gespeeld met instellingen in de renderer.ini (? ben niet 100% zeker van de naam) file en de maximum beschikbare vram op 3700 gezet. Ik merkte toen dat ik stutters had.
Sinds kort heb ik die waarde beperkt tot 3000 en heb ik die haperingen niet meer. Misschien een idee om mee te spelen? Ik weet in ieder geval dat als ik ooit overschakel op 3 schermen, ik toch ook 1 of 2 nieuwe gfx kaarten ga aankopen. Ik wacht nu gewoon af hoe nvidia gaat reageren aangezien ik er op dit moment, en de komende paar jaar, geen last van heb.
Sinds kort heb ik die waarde beperkt tot 3000 en heb ik die haperingen niet meer. Misschien een idee om mee te spelen? Ik weet in ieder geval dat als ik ooit overschakel op 3 schermen, ik toch ook 1 of 2 nieuwe gfx kaarten ga aankopen. Ik wacht nu gewoon af hoe nvidia gaat reageren aangezien ik er op dit moment, en de komende paar jaar, geen last van heb.
3400 of 3500 zou ook goed moeten werken toch?ThiJor schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:43:
Sinds kort heb ik die waarde beperkt tot 3000 en heb ik die haperingen niet meer.
Als een game zich beperkt tot 'slechts' 3.5GB videogeheugen zou er niks aan de hand mogen zijn.glnk schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:32:
Zijn er hier meer met een Nvidia GTX 970? Ik twijfel om de kaart na 5 maand gebruik terug te sturen en mijn geld terug te eisen ivm foute vermelding van specificaties door Nvidia.
[ Voor 44% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-01-2015 13:49 ]
Je moet altijd vrij geheugen overhouden!
iRacing raadt aan om de slider altijd minimaal ca. 500 mb lager te zetten dan dat er geheugen op de kaart zit.
iRacing raadt aan om de slider altijd minimaal ca. 500 mb lager te zetten dan dat er geheugen op de kaart zit.
Olaf van der Spek schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:44:
[...]
3400 of 3500 zou ook goed moeten werken toch?
[...]
Als een game zich beperkt tot 'slechts' 3.5GB videogeheugen zou er niks aan de hand mogen zijn.
Dit dus, mijn eerste waarde van 3700 was achteraf gezien ook te hoog, maar ik had gezien dat bij idle draaien (desktop en MSI afterburner open), ik maximaal 250mb vram gebruikte. Vandaar dat ik 3700 ingesteld had.JoepW schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:51:
Je moet altijd vrij geheugen overhouden!
Nu met 3000 heb ik nog altijd een buffer van 500 totdat ik aan het "slechte" geheugen kom.
@ThiJor: jij bent van plan de kaart te houden na alles wat er de afgelopen dagen is gepost?
Ik wil nu sowieso van die kaart af ook al is het nog steeds de beste prijs/kwaliteits kaart op dit moment. Ik heb geen zin om te dealen met alle issues die er zijn door de vreemde ontwerpkeuze van Nvidia.
Ik twijfel nog wat ik ga doen:
Upgraden naar een GTX 980 (200 euro duurder)
AMD 290 of 290x (hitte, koeling, lawaai)
Een oudere kaart voor weinig geld en straks een AMD 300 series?
Ik wil nu sowieso van die kaart af ook al is het nog steeds de beste prijs/kwaliteits kaart op dit moment. Ik heb geen zin om te dealen met alle issues die er zijn door de vreemde ontwerpkeuze van Nvidia.
Ik twijfel nog wat ik ga doen:
Upgraden naar een GTX 980 (200 euro duurder)
AMD 290 of 290x (hitte, koeling, lawaai)
Een oudere kaart voor weinig geld en straks een AMD 300 series?
[ Voor 23% gewijzigd door glnk op 28-01-2015 14:07 ]
Dit topic is gesloten.