reversed grid?Red Baron schreef op maandag 19 januari 2015 @ 18:09:
Volgens mij moet de finish dan ergens tussen 21:05 - 21:10 zijn lijkt me.
Als ik opschiet kan ik nog net achteraan starten, anders sluit ik wel aan bij heat 2
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Op dat moment was ik natuurlijk pissig, want daar ging 5:50 uur racen naar de pleuris, maar het was gewoon een race incident. Als ik in plaats van Koen daar gereden had had ik het zelf niet anders gedaan.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Eerste race even vergeten koude bandjes, maak de zelfde fout als in het Team Tournament. Zelfde bocht, zelfde curbs
Terug gereden naar P10, Pole voor race 2 dus
En het was niet eens nodig. Had gewoon moeten wachten tot Dave de pits in moest voor brandstof
P10 & P3, en ik ben er eigenlijk niet blij mee
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Je kan denk veel meer naar rechts zitten. je raakt de curbs pas als je rudy raakt. Er is wel ruimte om er rechts naast te gaan, maar ik denk dat de inhaal actie niet geslaagd zou zijn omdat rudy veel meer momentum mee neemt uit de bocht. Ik zou denk ik aansluiten en het de volgende bocht proberen.
Verwijderd
gewoon een senna/schumacher tikje in een verdwijnend gat as usual
terwijl je er nog verre van naast zit en dan beweren dat jij er naast zit Trololo
(en natuurlijk ook nog beweren dat hij op jouw instuurt)
[ Voor 7% gewijzigd door BruceLee op 20-01-2015 03:07 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Ik vind het geen divebomb omdat ik naast hem zit voordat hij instuurt naar rechts. Vanaf het moment dat hij instuurt loopt hij zelfs uit op mij ipv dat ik inloop op hem. Dus is het tegenovergestelde van een typische divebomb. Ik houd simpelweg mijn lijn vast en ik word 'gepinched'.Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 01:55:
Ik denk dat dit toch wel redelijk een klassieke divebomb is. Het is jammer dat je het van achter om YT gezet hebt maar volgens mij zit je er nooit meer naast. Nogmaals ik kan het fout hebben door dat het niet echt een fijn shot is maar ik zou dit toch wel een divebomb vinden denk ik. Je raakt Rudy ook op het achterwiel dus ja...
Persoonlijk vind ik dat je van tever moet komen om de actie te maken. Je actie gaat 100% uit van dat de ander genoeg ruimte laat. Je wagen staat er imho niet ver genoeg naast in de remzone om de actie te verantwoorden. Je lijkt de neus er een fractie tussen te zetten zo van 'je wijkt maar', redelijk divebomb-achtig (ik vind het geen 100% divebomb, maar het zit er niet ver vanaf).
Verwijderd
Zinloze actie, in mijn ogen dan, want zelf geef je altijd aan geen inhaalactie te waarderen als het zinloos is, en als je me niet geraakt had, had je nooit het momentum gehad de wagen ernaast te houden.
Dit is ook zeker niet de eerste keer dat dit gebeurd en 9 van de 10 keer lijkt een close gevecht in tranen te eindigen.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Bij Jos liet ik mijn rem los en zag iemand vol op me inkomen en wou eigenlijk uit de voeten precies in die (blinde) bocht en op de apex.
(Gebeurd me teveel, volgende keer tow ik wel gelijk....)
Eerste race had ik het erg naar mijn zin en had ik een redelijk tempo, dit kwam in de tweede race niet en was eigenlijk heel erg een struggle.
@actie Rudy/Dave: ik laat me hier niet over uit want volgens mij deed ik zoiets zaterdag......
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=CylHHTtzspY]
Persoonlijk zou ik niet diegene afsnijden die er naast zit ook al is het alleen met zn bumper of voorwiel. Je weet vooraf wie er in zo'n situatie aan het kortste eind trekt
[ Voor 9% gewijzigd door glnk op 20-01-2015 08:16 ]
Echter in de bocht met de aanrijding is je vorige actie al mislukt, en die bocht en de sectie erna zijn niet echt de plek om het meteen nogmaals te proberen imho. Zeker niet op deze manier, omdat je nooit genoeg snelheid kan meenemen om daar buitenom te gaan in de komende paar bochten. Ik snap dat inhalen moeilijk is op Donington, echter met wat meer geduld moet het toch wel een keer lukken
Ik race ook behoorlijk hard, maar wel altijd fair, en excuus, maar dit valt niet helemaal meer onder mijn definitie van 'fair'.
[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-01-2015 08:19 ]
Verwijderd
op zich niets mis... duidelijk actie naar iemand toe die zijn SR niet wil verkrachten door in te sturen aangezien de spotter op instuur moment car right gaat roepen ... nu op zich verdedigt die ook niet echt dus ik vind hem kunnenglnk schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:15:
Ja, Hoogie heeft gelijk. Het is niet de meest vriendschappelijke manier maar het hoort bij het racen. Ik deed een vergelijkbare move in de sof race van gister op Zandvoort
[video]
Persoonlijk zou ik niet diegene afsnijden die er naast zit ook al is het alleen met zn bumper of voorwiel. Je weet vooraf wie er in zo'n situatie aan het kortste eind trekt
Persoonlijk vind ik dit een nogal aggressieve manier om druk te zetten. Op het laatste moment je neus er tussen duwen geeft de ander weinig tijd/ruimte om zich nog aan te passen.
De enige reden dat dit vaak lukt is waarschijnlijk dankzij de spotter in iracing. Als je in het echt zo'n actie uitvoert eindigt dit meestal met een heleboel brokstukken, scheldwoorden en rondvliegende helmpjes.
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Het valt me op dat de meeste van de inhaalacties die je doet juist op deze manier zijn, op de oval kant ken ik ook mensen die zo inhalen, die worden regelmatig van de baan af gereden omdat een lijn opeisen daar nog zwaarder weegt dan op road.
Oftwel, voor een "fun" league wat Got is, vind ik dit inderdaad te agressief. In Official races, moet je het zelf weten, maar je maakt er zeker geen vrienden mee.
Je ziet het verkeerd. Hij krijgt een ghost-contact 0x omdat hij gewoon instuurt terwijl ik er naast zit. Daarna moet hij een kleine correctie doen wat mij voldoende tijd geeft om er voorbij te gaan.themac1983 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:02:
ZELF vind ik dat als je er niet naast zit op het rechte stuk je ook niet moet proberen in een brakingzone opeens WEL er naast te komen en zo de ander gewoon te dwingen de bocht te verkloten zodat je daarna er langs kan. Technisch misschien niets mis mee, ik bedoel, je rijd er niemand af. Maar je geeft ze een keuze, of ze geven jouw de lijn die je op het laatste moment opeist, of zij zijn de lul. want een tikkie op je binnenste achterwiel zal altijd eindigen in hun spin, en jouw plek winst. Aangezien je hem pas in de brakingzone er naartoe laad lopen moeten mensen echt een "Bail out" doen (je ziet op die Zandvoort pass dat die gast echt moet bij remmen om de bocht nog te halen want opeens is zijn lijn weg)
Lees de laatste regel nou maar ipv feedback vragen en dan iedereen uitleggen hoe ze het verkeerd zien.glnk schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:06:
[...]
Je ziet het verkeerd. Hij krijgt een ghost-contact 0x omdat hij gewoon instuurt terwijl ik er naast zit. Daarna moet hij een kleine correctie doen wat mij voldoende tijd geeft om er voorbij te gaan.

Goh, jij wijst mij op iets nieuws. Is GoT een fun league?themac1983 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:10:
[...]
Lees de laatste regel nou maar ipv feedback vragen en dan iedereen uitleggen hoe ze het verkeerd zien.

Zover ik weet horen dit soort acties niet thuis in een league waar het motto is: "Serious racing with a smile"
Cube Nuroad Race (2022)
Van de TS.
"Tijdens de door ons georganiseerde races is het de bedoeling dat je aan de start verschijnt om leuk te racen samen met andere GoT-community rijders. Winnen ten koste van alles is niet de instelling. Racen en battlen met wederzijds respect en vooral Serious, maar altijd met een Smile."
Ruim voordat er uberhaupt ingestuurd wordt zit ik naast hem:derx666 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:27:
Ik ben het in deze volledig met themac1983 eens. Je laat 2x net op het instuurpunt je rem los en laat je neus ertussen lopen. De 1e keer laat rudy je de ruimte omdat hij volgens mij een halve divebomb daar verwacht. De 2e keer xit je er verder achter, Rudy is al commited tijdens het insturen, en op het allerlaatste moment steek je je neus ertussen en beroept je dan op het feit dat je "er naast zat". Je durft de actie zo uit te voeren omdat je weet (uit ervaring) dat dit voor jou alleen maar goed kan aflopen. Of Rudy schrikt zich lam, maakt een gigantische correctie, en verliest hierdoor veel snelheid. De 2e mogelijkheid is wat er gebeurde: Rudy is commited, je tikt hem op z'n achterwiel, jij hebt geen schade, en Rudy z'n race is voorbij. Bij live stewards had je dit een S&G opgeleverd.
Zover ik weet horen dit soort acties niet thuis in een league waar het motto is: "Serious racing with a smile"

Vanaf dat punt loop ik niet in op hem maar loopt hij uit op mij. Dus er is dus helemaal geen sprake van de neus ertussen laten lopen of divebomb. Dit is voor de bocht... Vanaf dit punt stuurt hij echter in en komt in mijn vaarwater, hij snijd mij de pas af. Ik snap niet hoe dit dan wel wel als eerlijk racen wordt gezien. Technisch gezien raak ik niet zijn rechtsacher maar raakt hij mijn linksvoor. Hij spint zichzelf.
Had ik dit kunnen voorkomen? Ja, door mij terug te trekken maar dat is geen racen. Als het aan mij lag waren wij gewoon 2 wide de bocht door gegaan zonder drama.
[ Voor 3% gewijzigd door glnk op 20-01-2015 10:51 ]
5:07

Auto was door de clash in Bus Stop onbestuurbaar naar links. Dat ik nog 2 x de muur raakte onderweg naar de pits maakte het alleen maar erger, zo erg dat ik letterlijk de bocht naar de pits niet meer kon maken.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
En ernaast is ook maar relatief, je hebt overlap met je neus, dat maakt niet ineens dat jij recht hebt op die bocht. Je zou door iedere andere coureur zijn "afgesneden", waarin zij in het volste recht staan.
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Als jij dat "naast hem zitten" vind dan snap ik ineens waar het mis gaat. Dit is absoluut er niet naast zitten. Jouw voorbumper zit denk ik net naast zijn achterwiel. Jij verwacht dan van de ander wel dat hij de ruimte laat omdat jij voor jezelf ruimte opeist die er eigenlijk gewoon niet is.glnk schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:45:
[...]
Ruim voordat er uberhaupt ingestuurd wordt zit ik naast hem:
Dit is ook niet de eerste keer dat je zoiets doet, het is gewoon structureel. Je bent hartstikke snel, maar racen kun je imho niet.
[ Voor 12% gewijzigd door Phydomir op 20-01-2015 11:04 ]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik zie 8-9 man die je allemaal proberen uit te leggen waarom dit te agressief is, maar je wilt het gewoon niet horen. Vraag dan a.u.b. ook niet om feedback want dit soort shit word ik gewoon nijdig om.glnk schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:03:
Welke regel baseer jij je op Dirk? Voor mij is ernaast wanneer de spotter zegt dat er iemand naast zit. Dan weet je toch als je instuurt dat je iemand gaat raken?
Race lekker door zoals je doet. Het enige dat je voor elkaar gaat krijgen is dat mensen jouw er op een gegeven moment preventief vanaf gaan rijden. Ik ben allang blij dat ik gewoon lekker achterin rijd waar we wel proberen leuk met elkaar te racen i.p.v. elkaar elke bocht proberen te naaien.
Verder ga ik me er niet meer mee bemoeien, het is de verhoogde bloeddruk niet waard
+1Phydomir schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:03:
[...]
Als jij dat "naast hem zitten" vind dan snap ik ineens waar het mis gaat. Dit is absoluut er niet naast zitten. Jouw voorbumper zit denk ik net naast zijn achterwiel. Jij verwacht dan van de ander wel dat hij de ruimte laat omdat jij voor jezelf ruimte opeist die er eigenlijk gewoon niet is.
Op elke real-life racetrack ga je hier niet mee wegkomen, dus waarom hier wel? De internationaal geaccepteerde regel is dat je er genoeg naast zit als jouw voorwiel / as voorbij de cockpit is van diegene die je probeert in te halen, dat is hier niet het geval.
glnk schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:03:
Welke regel baseer jij je op Dirk? Voor mij is ernaast wanneer de spotter zegt dat er iemand naast zit. Dan weet je toch als je instuurt dat je iemand gaat raken?
kijken vanaf 0:38 einde discussie. Rudy, stuur die protest maar op!
Duidelijker als dat wordt het nietLinc schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:37:
[...]
[video]
kijken vanaf 0:38 einde discussie. Rudy, stuur die protest maar op!
Dat is op de oval, niet op de road. Op de road is er naast: Je voorbumper tenminste bij de deur hebben, of het liefst verder.glnk schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:03:
Ik ben het wel met andere eens dat je wel enthousiast bent met inhalen vaak.
Ik denk dat je ook rekening moet houden dat niet iedereen een irating van 4000+ heeft of de auto niet vaak rijd.
Zelf durfde ik gister wel een risico te nemen omdat ik de CSpec dagelijks rij, maar ik denk dat andere liever iets rustiger voor een plek willen vechten hierom. In de eerste race ging ik ook redelijk rustig mensen voorbij (meeste gingen van de baan voor ik er dicht op zat) om vervolgens weer vol gas naar de volgende te rijden.
Maar zoals ik eerder al gezegd heb en anderen ondertussen ook al: in iracing zal je hier wel vaak mee wegkomen maar dat is nou niet bepaald fair racen. En in't echt al helemaal niet.
S&H 60 voor avoidable contact.BobvK schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:57:
Laat ik het zo zeggen Dave, in de NES had het je waarschijnlijk een stop and go opgeleverd
Hier is ook meteen je probleem. Je steekt hem er miniem tussen en zegt dan "jouw probleem" want jouw auto blijft toch wel heel....glnk schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:02:
Leuk maar heb je niet liever dat er helemaal geen incident is? En als ik toch moet kiezen heb ik liever die stop and go dan een scheve auto voor de rest van de race...

Er is maar een manier waarop je een close battle kan hebben zonder incidenten en dat is als je elkaar respecteert en elkaar de ruimte geeft.
[ Voor 24% gewijzigd door glnk op 20-01-2015 12:13 ]
Dat zeg je dus wel....glnk schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:10:
Nee dat zeg ik niet. Ik heb nooit gevraagd om een incident. Als een rijder simpelweg zijn spotter en spiegels negeert en daardoor op mij instuurt vind ik het niet erg dat hij zijn auto kapot rijdt of spint of wat dan ook.
Maar je wilt het toch niet horen, dus laat maar
Je zegt dus precies wat Hoogie aangeeft "ik zit hier, zoek het verder maar uit"glnk schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:10:
Nee dat zeg ik niet. Ik heb nooit gevraagd om een incident. Als een rijder simpelweg zijn spotter en spiegels negeert en daardoor op mij instuurt vind ik het niet erg dat hij zijn auto kapot rijdt of spint of wat dan ook.
Dat is LETTERLIJK wat je hierboven zegt. Alleen in jouw hoofd, is hij degene die fout zit ipv de waarheid.
Dit is hetzelfde als mensen die willen invoegen en dan bewust geen gaatje laten want "zij zijn toch fout als ze me aanrijden" Of remmen op de snelweg omdat degene die achterop knalt toch fout zit. Of een complete kruising blokkeren, want als ze een stilstaande auto aanrijden, zijn ZIJ fout.
Jij creëert de situatie en schuift vervolgens de schuld lekker af op de ander.
(heb ik gvd toch weer gereageerd
We gaan hier niet uitkomen ;P
[ Voor 11% gewijzigd door glnk op 20-01-2015 12:21 ]
Ben je nu echt serieus of zit je te trollen?glnk schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:21:
Maar ik creëer geen situatie. Als je het mij vraagt is het Rudy die het creëert doordat hij geen gas terug neemt en zijn solo hotlap afspeelt inclusief de lijnen terwijl ik daar ook nog ergens rijd
Net als die gast die wil invoegen inderdaad. Allemaal zijn schuld. Hij ziet toch dat ik hier rij!glnk schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:21:
Maar ik creëer geen situatie. Als je het mij vraagt is het Rudy die het creëert doordat hij geen gas terug neemt en zijn solo hotlap afspeelt inclusief de lijnen terwijl ik daar ook nog ergens rijd
We gaan hier niet uitkomen ;P
Verder vind ik het wel leuk.

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 20-01-2015 12:27 ]
Verwijderd
Ik zal je mijn denkpatroon geven van voor T1 die lap. (zie het aub niet als verwijt)glnk schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:45:
[...]
Ruim voordat er uberhaupt ingestuurd wordt zit ik naast hem:
[afbeelding]
Vanaf dat punt loop ik niet in op hem maar loopt hij uit op mij. Dus er is dus helemaal geen sprake van de neus ertussen laten lopen of divebomb. Dit is voor de bocht... Vanaf dit punt stuurt hij echter in en komt in mijn vaarwater, hij snijd mij de pas af. Ik snap niet hoe dit dan wel wel als eerlijk racen wordt gezien. Technisch gezien raak ik niet zijn rechtsacher maar raakt hij mijn linksvoor. Hij spint zichzelf.
Had ik dit kunnen voorkomen? Ja, door mij terug te trekken maar dat is geen racen. Als het aan mij lag waren wij gewoon 2 wide de bocht door gegaan zonder drama.
- glink zit er kort op, zou die hem er tussen proppen? Lijk er ver genoeg voor te zitten en ik rem waarschijnlijk later dan hem. (ik remde inderdaad later)
- Jahoor, hij laat hem er tussen lopen...
- Mijn god wat krijg ik weinig ruimte op de exit, als ik niet over de curbs had gereden was ik het gras op geduwd. Als het zo moet...
De bocht laar links. (gevolg bovenstaande)
- Ik ga echt niet liften om je erlangs te laten. Knal hem over de curb om mezelf wat meer ruimte te gunnen.
Bocht naar rechts. (gevolg bovenstaande)
- Laat die hem er weer tussen rollen??? Je krijgt netzoveel ruimte als ik op de exit van T1. Precies de breedte van je wagen. (je kent mijn lijnen, want je reed al vele ronden achter me).
- Jahoor, het is weer zover typisch glink... Kijken of ik hem nog mee kan nemen in m’n wreck.
In mijn ogen mis je de apex van de bocht waar je me raakt een klein beetje waardoor we contact hebben. Dat komt in mijn ogen omdat we beiden elkaar geen millimeter gunnen. Ik geef liever meer ruimte, maar als mijn tegenstander dit niet doet doe vertik ik dat ook en het resultaat is 9 van de 10 keer wagencontact ergens in die race.
Dat jij dit ziet als dat ik mijzelf spin omdat ik je niet genoeg ruimte gun is een is zowel de oorzaak als gevolg van het bovenstaande. Schuldvraag daargelaten ben ik van mening dat alleen jij deze incidenten kan voorkomen. Je bent getalenteerd en snel genoeg om veel nettere passes in te zetten en af te ronden zonder contact.
Cube Nuroad Race (2022)
Ten eerste: Serieus?glnk schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:21:
Ten tweede: Volgens mij laat Rudy in die linker knik naar beneden meer dan genoeg ruimte aan de rechterkant van de baan en houd hij hem zelfs krapper dan normaal.
Ten derde: Dit is het laatste wat ik er over zal zeggen aangezien ik de indruk krijg dat er toch niet door komt. Zolang je al het commentaar negeert en alleen je eigen waarheid wilt geloven zal er nooit iets veranderen. Wellicht volgende keren toch maar die protesten indienen, wellicht dat dat zal helpen.
[ Voor 23% gewijzigd door Phydomir op 20-01-2015 12:37 ]
Phydomir schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:34:
[...]
Ten eerste: Serieus?
Ten tweede: Volgens mij laat Rudy in die linker knik naar beneden meer dan genoeg ruimte aan de linkerkant van de baan en houd hij hem zelfs krapper dan normaal.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:28:
[...]
De bocht laar links. (gevolg bovenstaande)
- Ik ga echt niet liften om je erlangs te laten. Knal hem over de curb om mezelf wat meer ruimte te gunnen.
Ik bedoelde de rechtkant van de baan, waar jij op dat moment zit.
[ Voor 11% gewijzigd door glnk op 20-01-2015 12:39 ]
Verwijderd
Ik hou me ongeveer 5mph in in zowel de knik naar links als rechts waarbij ik ook eerder rem en later op het gas ga, en de bocht naar rechts stuur ik ook later in. Niet echt hotlap/kamikaze. Max attack dat klopt dan weer wel.glnk schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:38:
Die gok wou ik dus niet nemen omdat hij max attack zonder liften op die bocht af ging (althans zo leek het)
check 3m42
https://www.youtube.com/watch?v=oReVECf16W0
[ Voor 85% gewijzigd door glnk op 20-01-2015 13:15 ]
join the clubPhydomir schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:11:
Ik heb trouwens eens en goed gesprek gevoerd met mijn spaarrekening en we zijn tot de conclusie gekomen dat het het beste is dat ik morgen maar gewoon een AccuForce stuur bestel zodra deze beschikbaar is.
ik ben het eens dat je niet met heel je auto naast hem hoef te zitten, maar alleen je bumper naast zijn bumper geeft je geen recht op de bocht. Coureurs hebben de ongeschreven regel dat je minstens met jou voorwiel bij zijn achterwiel moet zitten en dat was nog lang niet zo.glnk schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:43:
Mooie rookie driving school. Hoeveel coureurs zullen zich daaraan houden? Het is best simpel. Als iemand naast je zit stuur je gewoon niet op diegene in. Als je dat wel doet dan heb je contact.
Als ik jou achter me heb en ik zie dat je een move maakt laat ik je altijd maar voorbij, ten eerste omdat je toch sneller bent en het vroeg of laat toch wel zal gebeuren en ten tweede omdat ik weet dat je dit soort dingen uithaalt en waarschijnlijk toch wel een crash veroorzaakt kan ik er daarna weer voorbij
Al liet ik wel ruimte aan de binnenkant op T1. Bij andere zou ik knetterhard ingestuurd hebben en de apex pakken, maar je hebt toch wel een beetje een reputatie Dave, dus toch ietsjes ruimte gelaten omdat ik je eigenlijk wel verwachte aan de binnenkant.
Ik denk ook dat de actie van hierboven net kan (mits goed uitgevoerd), maar het is wel weer een actie net op het randje welke weer mis gaat. En die heb je toch best vaak als ik eerlijk ben.
Ik weet vrij zeker dat als je iets rustiger en meer je tijd neemt (was om de leiding, dus tijd zat, je hoefde niemand meer bij te halen), je reputatie een stuk beter gaat worden, en je wellicht ook minder vaak terug hoeft te knokken door het veld.
Linc schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:34:
[...]
ik ben het eens dat je niet met heel je auto naast hem hoef te zitten, maar alleen je bumper naast zijn bumper geeft je geen recht op de bocht. Coureurs hebben de ongeschreven regel dat je minstens met jou voorwiel bij zijn achterwiel moet zitten en dat was nog lang niet zo.

Tgoh ja, daar dat 2de incident was eigelijk wel mijn fout. Ik had nie gezien dat er iemand aan de binnenkant zatglnk schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:02:
Dat ziet er meer uit als destruction derby
Op zichzelf is er niet zo heel veel mis met de actie, maar ik denk dat de uitkomst van de situatie niet een hele grote verassing kan zijn aangezien Rudy erg weinig opties heeft daar.
Ik denk dat er meer plezier te behalen is als je zo'n actie nog even uitstelt tot een laatste ronde bijvoorbeeld. Nu wordt de race daar beslist, maar er waren ook nog wel een aantal rondes te gaan waar vast nog wel wat kansen waren gekomen om een move te kunnen maken zonder dat het meteen voor voor 1 van de auto's klaar is.
Enfin om maar eens on-topic te gaan:
Zijn er nog mensen die van plan zijn die 24h van Daytona te doen?
Ik was zelf bij het idee eerst nog niet heel erg enthousiast, maar nu begint het toch wel iets te kriebelen.
Voor de mensen die erover denken om het in de HPD te doen is het misschien wel handig om te weten dat de WSCS deze week al Daytona aandoet.
Over het algemeen is dat al een redelijk populaire combinatie, maar het zal nu wel extra druk worden vermoed ik.
Dus de ideale kans om alvast wat multiclass te oefenen daar
Zelfs als ik single was zonder kids dan nog niet. 6H van NEO is toch echt wel het maximum voor mij.
Overigens iemand hier hands on ervaring met de Fanatec ClubSport SQ shifter? Zit erover te denken* om deze te kopen.
*lees: dat ga ik gewoon doen tenzij er nu 20 replies komen met NEEEE waardeloos ding
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Hier heb ik al meer over gelezen bij andere mensen, er zijn mensen die zeggen dat dit probleem bekend is bij Fanatec. Sommige hebben hem daarvoor terug gestuurd, het laten repareren, en dan zeggen dat ze het niet meer hebben.
De SQ mode heb ik nog nooit problemen mee gehad verder.
Deze is ook leukArfman schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:02:
Haha Paul, de 24H .. goeie grap, m'n vrouw ziet me aankomen
Zelfs als ik single was zonder kids dan nog niet. 6H van NEO is toch echt wel het maximum voor mij.
Overigens iemand hier hands on ervaring met de Fanatec ClubSport SQ shifter? Zit erover te denken* om deze te kopen.
*lees: dat ga ik gewoon doen tenzij er nu 20 replies komen met NEEEE waardeloos ding

http://www.bsimracing.com...ssh14-sequencial-shifter/
Tijdens een 4 uurs testsessie draaiden er mensen 100 rondjes - 63 rondjes - dik 40 rondjes.
http://members.iracing.co...do?&subsessionid=12820109
[ Voor 3% gewijzigd door Fuelke op 20-01-2015 15:31 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Benne gij van de stichting open deur ofzo?Fuelke schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:29:
Ik begin te begrijpen waarom sommige mensen zo bloedsnel zijn ... practice practice.
Tijdens een 4 uurs testsessie draaiden er mensen 100 rondjes - 63 rondjes ...
En over de 24H. Als het goed is doe ik mee met een team. Ik kan alleen niet zoveel rijden helaas, zal waarschijnlijk de start doen, en dan zondag nog een stint of twee. In de HPD.. dus behalve die start zal er niet veel te doen zijn
Ja, maar die is alleen sequentieel. Op zich beviel de TH8RS goed, alleen het ombouwen van H naar SEQ was een dergelijke pain in the ass dat ik het in de praktjik nauwelijks deed.Schuey schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:29:
[...]
Deze is ook leuk![]()
[afbeelding]
http://www.bsimracing.com...ssh14-sequencial-shifter/
DirkT: ik zal dat eens nazoeken, bedankt. Heb jij hem rechtstreeks aan je CSW gekoppeld en zo ja, heb je een V1 of V2?
Overigens kan ik nog toevoegen dat toen het een keer heel erg werd, ik het ding uit elkaar gehaald heb. Vervolgens goed schoongemaakt (zit een soort potmeter in), en toen had ik eigenlijk geen issues meer.
Maar zoals een paar pagina's terug, ik gebruik de H mode al even niet meer, want dan maak ik teveel herrie voor de buuv
3x raden waarom ik woensdag, donderdag, vrijdag en en halve zaterdag in practice zit voor 1 a 2 races op zondagFuelke schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:29:
Ik begin te begrijpen waarom sommige mensen zo bloedsnel zijn ... practice practice.
Tijdens een 4 uurs testsessie draaiden er mensen 100 rondjes - 63 rondjes - dik 40 rondjes.
Woensdag: Lijnen en rempunten vinden.
Donderdag: Setup die makkelijke te rijden is en lange runs
Vrijdag: Setup zodat de banden niet te hard gaan en lange runs
Zaterdag: Q & TT setup en een Q & TT rijden
Zondag: opwarmen, en racen
De hele week: HPD's ontwijken, en uitvinden waar de Ford GT wilt/kan inhalen. De DP's zijn met weinig, en heb ik nooit last van
Mijn naam is Iwan (46 jaar) en ik hang hier al wat langer rond op tweakers (in de luwte).
Ik wil graag aan het iracing deel gaan nemen.
Nu kwam ik het volgende stukje tegen in de starterspost hier.
"Als je voor een abonnement van 3 maanden of langer gaat denk er dan aan om [email=yuppers dingetjeinvisio.nl] als referral op te geven tijdens het afsluiten van de overeenkomst! Ik ontvang dan $10 in iRacing die ik gebruik voor het hosten van sessie in iRacing voor de GoT-iRacing community! "
Ik zou dit graag aan jullie willen doneren maar snap niet welke e-mail ik dan op moet geven, [email=yuppersdingetjenvisio.nl] is geen email adres... toch ?
Dus help deze iracing newbie even alstublieft.
Ach laat maar hahaha, ik zit weer eens dom te doen
[ Voor 4% gewijzigd door iew op 21-01-2015 18:06 . Reden: ben een beetje dom... ]
To do or not to do...
Set-up pluk ik meestal van het DW12 forum, ervaring leert me dat Jussi Nieminen setups maakt waar ik best mee overweg kan. Ten laatste op donderdag doe ik een 45m practice ongeveer zodat ik vanaf vrijdag kan racen. Rempunten zoeken en inderdaad lijnen, zeker op circuits die ik niet zo goed ken. En dan neem ik zoveel mogelijk races mee op vrijdag, zaterdag en zondag. En daar vind ik plots zomaar een seconde die ik in practice vruchteloos zocht ...-PassY- schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:28:
[...]
3x raden waarom ik woensdag, donderdag, vrijdag en en halve zaterdag in practice zit voor 1 a 2 races op zondag
Woensdag: Lijnen en rempunten vinden.
Donderdag: Setup die makkelijke te rijden is en lange runs
Vrijdag: Setup zodat de banden niet te hard gaan en lange runs
Zaterdag: Q & TT setup en een Q & TT rijden
Zondag: opwarmen, en racen
De hele week: HPD's ontwijken, en uitvinden waar de Ford GT wilt/kan inhalen. De DP's zijn met weinig, en heb ik nooit last van
Verkeer heb ik niet zo'n last van, het DW12 veld kan wel eens vlug uit elkaar liggen, Mid-Ohio vorige week was wel een uitzondering met het vele verkeer.
Oval practice is al helemaal een ramp, ben wel al vaker een race gestart waarbij ik de eerste rondjes pas in warm-up deed

Ben ook nog geen uitdagende oval tegengekomen met de DW12.
Niet handig, dat ongeschreven aspect... Is het nou voorwiel voorbij cockpit of voorwiel naast achterwiel?Linc schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:34:
Coureurs hebben de ongeschreven regel dat je minstens met jou voorwiel bij zijn achterwiel moet zitten en dat was nog lang niet zo.
Ik dacht dat het sowieso de verantwoordelijkheid van de inhaler was om te zorgen dat alles soepel verloopt.
[ Voor 13% gewijzigd door Olaf van der Spek op 20-01-2015 19:14 ]
Als je de starterspost even terug leest van dit topic begrijp je misschien waarom ik die fout maakte, het email adres staat er namelijk anders in.
To do or not to do...
Verwijderd
Dat verschilt per classe en vorm van racen. Dit gebied ligt tussen de bumper en de halve auto.Olaf van der Spek schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 18:51:
[...]
Niet handig, dat ongeschreven aspect... Is het nou voorwiel voorbij cockpit of voorwiel naast achterwiel?
Welkome Iwan

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2015 19:09 ]
Ja, maar ik was al bezig met een reply voor jouw editiew schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 18:52:
Ik zei ook al laat maar, ik maakte een vergissing.
Als je de starterspost even terug leest van dit topic begrijp je misschien waarom ik die fout maakte, het email adres staat er namelijk anders in.
Maar ik zie nu ook de verwarring. Joep, ergens in je uitgebreide startpost staat er
1
| [email=yuppers,invisio.nl] |
[ Voor 5% gewijzigd door Fuelke op 20-01-2015 19:13 ]
Zo en nu eerst m'n leesbril !
To do or not to do...
Neuh, dat is niet het probleem. Doordat er zo ontzettend veel codes in de TS staan met tables en kleuren is de ubb code interpreter niet in staat om alles goed te verwerken. Ik zie nu dat deze code (gewoon juist gepost hoor in de de TS!) niet werkt. Ik zal dat een keer aanpassen.Fuelke schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 19:11:
[...]
Ja, maar ik was al bezig met een reply voor jouw edit
Maar ik zie nu ook de verwarring. Joep, ergens in je uitgebreide startpost staat ercode:geschreven. Pas als je het plakt zoals Iwan komt het er goed te staan.
1 [email=yuppers,invisio.nl]
Hoi Iwan, welkom en bedankt voor de donatie!
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Graag gedaan, via jullie liep ik tegen deze sim racer aan dus niet meer dan logisch
Eerst maar eens flink gaan lezen en oefenen, wheelstand komt deze week ook binnen als het mee zit.
Zal nog wel even duren voordat ik mij in een race begeef.
Dit topic in ieder geval gebookmarked, thanks.
To do or not to do...

Cube Nuroad Race (2022)
Mochten er nog mensen een HPD setup voor daytona zoeken. Ik heb een zeer stabile (en redelijk snelle)
En sorry dat ik gister opeens weg was. Ik moest even 2 kids van het balkon af flikkeren.
[ Voor 28% gewijzigd door themac1983 op 21-01-2015 10:29 ]
Ja had nog een setup gedeeld, maar toen was je al weg.themac1983 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:57:
Welkom Iwan.
Mochten er nog mensen een HPD setup voor daytona zoeken. Ik heb een zeer stabile (en redelijk snelle)
En sorry dat ik gister opeens weg was. Ik moest even 2 kids van het balkon af flikkeren.
Maar gelukkig gaf je aan dat het niet aan de setup lag en dat je gewoon traag was.
Vond de sessie wel leerzaam eigenlijk, veel 2-wide met Frank gereden en veel inhalen en samen oprijden.
(hadden we al een beetje besproken vooraf)
Achter Pascal hangen en je soms toch verslikken in het snelheids verschil.
Hehehe, zonder slipstream begon ik best hard in te lopen op jullie. Toen ik de slipstream mee pakte was het gewoon het halve rechte stuk half gasIthric schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:02:
Vond de sessie wel leerzaam eigenlijk, veel 2-wide met Frank gereden en veel inhalen en samen oprijden.
(hadden we al een beetje besproken vooraf)
Achter Pascal hangen en je soms toch verslikken in het snelheids verschil.(C-Spec vs BMW)
Maar ik dacht dat ik je op het eind redelijk aan het ophouden was toen je op Frank aan het wachten was, maar het was in ene. BOEM, rechts, gas en er voorbij in T3 voor mijn gevoel
Ook de HPD loopt maar 2,5-3s uit op de CSpec vanaf de laatste bocht naar de eerste
Maar het word denk ik weer uitrijden voor ons
en Welkom Iwan
[ Voor 5% gewijzigd door -PassY- op 21-01-2015 14:15 ]
ja wij waren aan het klooien en toen zat jij ineens op onze staart, 2 wide is toch niet heel snel.-PassY- schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:58:
[...]
Hehehe, zonder slipstream begon ik best hard in te lopen op jullie. Toen ik de slipstream mee pakte was het gewoon het halve rechte stuk half gasMaar ik reed ook maar met een vleugel op 12 graden en geen flap. Laag-Medium dus
Infield is lastig inhalen, en als je hard genoeg over het rechte stuk raast komen ze je moeilijk voorbij
Al was dit mijn WSCS setup van een paar seizoenen terug toen het wat meer close racen was
Volgende week wil ik een medium-high setup gaan maken en kijken wat handig is. Ik weet vrij zeker dat Vekie gaat zeggen dat deze setup loose is
Maar ik dacht dat ik je op het eind redelijk aan het ophouden was toen je op Frank aan het wachten was, maar het was in ene. BOEM, rechts, gas en er voorbij in T3 voor mijn gevoelTerwijl ik die rondes best hard aan het pushen was (voorzover mogelijk in een cspec)
Ik was heel vaak aan het short shiften, van 3 naar 6, dus soms liep je ietsje weg.
Toen Frank kwam toen nam ik de bocht gewoon goed en kon direct vol op het gas en dan wordt het verschil in snelheid goed zichtbaar. (al bleef je tot T4 redelijk naast me, maar kon veel later remmen aan de binnenkant)
Was wel eens leuk om mee te maken, met de GT3 kom je niet echt vaak een C-spec tegen.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Als je in de topic kijkt zie je ook enkele filmpjes van Bas, in zijn official races.
Gedaan, en iedereen bedankt voor het hartelijke welkom.Speedy55 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 20:46:
Waarschijnlijk is dat te doen om geen spam te krijgen, vandaar dat ik zou aanraden het @ teken in je post weg te halen, om ellende te voorkomen.
(voorlopig nog hard aan het trainen/testen/lezen etc)
To do or not to do...
Dit topic is gesloten.