iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 122 Laatste
Acties:
  • 313.806 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Binnenkort maar eens wat experimenteren dan, bedankt voor de tips.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Is er nog animo om zometeen voor NES (of evt GES) te oefenen?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 19:46

BM

Moderator Spielerij
Ik was wel van plan vanavond nog wat rondjes mee te pakken, is er geen officiele NES server op vrijdag?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:05

derx666

mecker ende blaet

ik moet zo ook nog meters maken...

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ja wel maar is een team sessie dus als we met veel man zijn werkt dat niet echt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Grrr, kies ik de HPD als wagen.

Was even aan het klooien, F5-en, andere dingen dubbel checken. ww opzoeken.

Join, password invullen, join and register .... uh .... HPD? KUT!!!!!!

Dan maar met het GoT3 team van Kevin oefenen ;) Zal er extra zeker op zijn dat ik morgen en overmorgen deze fout NIET maak :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:53

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ze starten binnenkort met de series 'Gathering of the Tweakers'.
Als het goed is komt iRacing dan ook goed in beeld ;)
https://twitter.com/tweakers/status/556101073208115200
Zo het drukke Endurance Race weekend is begonnen!
Vandaag / zaterdag
- NES kwalificatie
- GES kwalificatie en 3 uurs race
Morgen / zondag
- NES 6 uurs race

Dat het een mooi race weekend mag worden!

[ Voor 38% gewijzigd door JoepW op 17-01-2015 08:52 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 20:27:
Vandaag / zaterdag
- NES kwalificatie
Morgen / zondag
- NES 6 uurs race

Nog geen meter gereden deze week. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
JoepW schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 20:27:
Vandaag / zaterdag
- NES kwalificatie
Morgen / zondag
- NES 6 uurs race

Komt er voor mij ook nog 70m Philips Islands bij die ik ergens vandaag nog wil rijden :P En ik moet ook nog kwalificeren daarvoor :+ En ook nog een goede TT neerzetten :+

Inderdaad een mooi, maar ook druk race weekend :D En dan maandag vrolijk verder in het Maandag Tournament 8)7

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2015/ges_spa_overlay.png

Wegens het uitvallen van een van onze marshalls zoeken we een 'inval' marshall voor vanavond.
Het kost je totaal ca. 3,5 tuur tijd. En af en toe een pauze is natuurlijk geen enkel probleem ;)
De race start om 19:30 (CET) en duurt 3 uur. Het is gewenst om minstens een kwartier voor tijd op TS te zijn om even de laatste zaken door te spreken.

Indien je ons uit de brand wilt helpen stuur dan even een DM naar mij om je aan te melden.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel zin in de GES race ondanks dat Spa niet mijn favoriete circuit is. Paar rondjes getest en tevreden met de setup. Laat Marcel kiezen welke set het uiteindelijk wordt. Verwacht een seconde off pace te zijn en hoop op niet al te veel fps issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
24h race voorbij. uitwijken van iemand voor ons, iets aangetikt door de gast achter ons... schade nauwlijks zichtbaar.... zucht.

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben heel benieuwd hoe het met de inc's zal gaan. In de paar practice sessies die ik gezien heb hebben de meeste meer incjes dan laps. Het is wel mogelijk om met weinig incjes te rijden, maar dat gaat op de limiet denk ik niet lukken.

2 jaar terug is het me wel gelukt een race van ruim 2,5 uur uit te rijden op spa met 9 incjes waar in dezelfde race iemand er 259 wist te registreren. :)

http://members.iracing.co...onid=7264861&custid=16691

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ze liggen op Spa knap dichtbij ja. Heb ook de grootste moeite om er niet teveel te pakken. Wellicht dat het in de race makkelijker gaat om niet op de limiet te rijden.

Overigens wel mooi om te zien dat ie die 259 incs ook netjes uitsmeert over alle rondjes, geen enkele zonder offtrack :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
In de HPD heb ik er in de eerste rondjes totaal geen last van om ze te ontwijken, maar als de banden op zijn dan wordt het echt lastig inderdaad.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Volg vanaf ca. 19:30 de GES race op spa hier: http://livetiming.nickthissen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Quali geeindigd op P9 met 2.17.91 , .2s langzamer dan P7... Kreeg het net niet voor elkaar. Optimal was een 17.2, maar kreeg het niet aan elkaar gereden helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door derx666 op 17-01-2015 18:06 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Netjes!
We zien elkaar zo, weeeeer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

derx666 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 18:06:
Quali geeindigd op P9 met 2.17.91 , .2s langzamer dan P7... Kreeg het net niet voor elkaar. Optimal was een 17.2, maar kreeg het niet aan elkaar gereden helaas.
Ja Mike kreeg het ook niet voor elkaar om sneller te gaan. Hij had een optimal van 16.9 maar hij wou te graag maar misschien hadden we vandaag beter wat kwalificatie trims kunnen oefenen ipv racetrim. Racetrim ziet er wel goed uit en ik ben er van overtuigd dat Mike en Kevin de auto op de baan kunnen houden. Morgen kunnen we hopelijk met een goede strategie en goede pace wat plaatsen winnen. En in ieder geval uit de problemen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Toch netjes hoor Marco.

Hoop voor morgen op wat 'normaler' weer. Met het weer van Q was ik wel heeeeel erg off-pace.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Goeie Q gehad, 2:03.1 eruit geperst, een keer voor Andre Martins (tot nu toe iig) waar ik in Cota wel gelijke pace mee had ongeveer :) 5e voor nu maar zal niet zo blijven denk ik.

Heerlijk weer trouwens, hoop wel dat dit het race weer wordt (sorry Maykel :p), een keer geen onderstuur is ook wel eens leuk.

[ Voor 26% gewijzigd door NickThissen op 17-01-2015 18:45 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
P5 voor ons in de GT. Een 2:17.0 had er in moeten zitten, maar ik kreeg hem er ook niet uit. Een 2:17.380 is zo slecht nog niet en P5 is al een betere startplaats dan vorige race op COTA.

Ik hou wel van het weer, meer van dat morgen aub!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
haha 24h roar before is fiasco veel auto's kunnen niet meer uit de pits rijden. Parked and done :+

jammer dak geen Q kon doen marco had strijd wel willen aangaan zat gisteren nog 0.5 onder je tijd.

[ Voor 44% gewijzigd door dabelg op 17-01-2015 19:48 ]

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Fantastisch! _O_

Dat is sneller dan mijn snelste tijd ooit, 1 seconde om precies te zijn :X Morgen zal voor mij echt zonder schade uitrijden worden, Spa en ik zullen wel geen vriendjes worden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 14:25:
Verwacht een seconde off pace te zijn en hoop op niet al te veel fps issues.
Je bedoelt zeker de rest :p

Als of de duivel meelift op je achtervleugel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
peper in zijn kont zekers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12 incjes en 2 lead laps! :P . Leuke 1e stint gehad, van P13 naar P5 gereden en toen werd de wagen even heeeel evil en heb ik de stint maar rustig uitgereden. Op versleten bandjes was 't glibberen en daar maakte ik de meeste tijd. 2e stint was ook wel ok, paar kleine foutjes maar zoals gezegd op P1 overgegeven aan Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Netjes Rudy :) Je bent een van de weinigen... (rood = > 20 offtracks volgens mijn telling)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was ook zeker niet gemakkelijk. Als je kort achter iemand rijd verloor je behoorlijk wat downforce. Was echt een verademing om even vrij baan te hebben.

Vond de 12 inc eigenlijk te veel. Maar zo te zien gaan een hoop mensen punten verliezen. Wij hopen uit de problemen de blijven en een top 10 positie te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Mijn telling klopt lang niet met de officiele telling (door lag / netcode en ook omdat je in iRacing 'gratis' incs mag pakken na een initiele inc, en bij mij (bijna) niet), dus misschien valt het mee. Maar we hebben het druk genoeg om mensen in de gaten te houden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De uitslag van de GES gaat nog aardig op z'n kop door strafpunten voor Incidents. Van de 14 teams met punten houden er maar 8 punten over. Maar we moeten eerst de eventuele 'INC'-protesten nog afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Poeh, wat een race!

Wij (Racing Geckos) kwam al vroeg in de problemen nadat Spirit of Lemans 2 wide door Eau Rouge ging en daarbij in aanraking kwam met een andere auto. In een uitwijk actie verloor Michel de controle waarna we ge T-boned werden.

Na een tow van 3 minuten en een fast repair kon Michel weer verder. Die kon daarna lekker doorrijden. Daarna kon ik instappen voor de tweede stint. Ik kwam op een rustig stuk terug op de baan en kon dus bijna de hele stint mijn eigen tempo rijden. Wel wat last gehad van mensen die een rondje voorliggen maar toch besluiten om met je te racen :F Ik heb een goede stint gehad ondanks toch 2 offtracks met een goed gevoel de auto weer terug aan Michel gegeven.

Michel kwam terug in een wat drukker groepje met een mix van leadlap cars en voor ons een gevecht om positie. Helaas waren de leadlap cars langzamer maar hadden niet het idee om je er voorbij te laten.

Bij een inhaal poging voor positiebij Rivage is er contact. De verdedigende partij spint en wij krijgen later een Stop and Go.
[YouTube: http://youtu.be/oSrnW0c__Qc]
Terwijl we in de remzone zitten van lijn veranderen. Het enige wat je dan nog kunt doen is je ogen dicht doe en hopen dat de schade gaat meevallen. Er is geen mogelijkheid om dat nog te ontwijken.
Erg jammer moment wat een zwaar is gestraft (voor beiden). Laten we hopen dat we op Interlagos eens niet in aanraking komen met 4x Racing ;)

Trouwens Spirit of Lemans heeft wel vrienden gemaakt, eerst een ongeluk veroorzaken in Eau Rouge om vervolgens een paar minuten later 3-wide te maken bij Rivage om daar de race van nog meer mensen te verpesten :/

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Sorry Frank maar dat incident van de video is een schoolvoorbeeld van een divebomb en dat kunnen we niet zonder straf laten. Jullie zitten er een auto lengte achter, hij stuurt op een normaal punt in (hij verandert niet van lijn, hij neemt de bocht...) en dan tikken jullie hem op het achterwiel. Hij had alle recht op die lijn en jullie pakken hem af. Jullie laten hem geen keuzen dan alleen wegsturen en hopen dat hij niet crasht, dat is geen racen.
The_FrankO schreef op zondag 18 januari 2015 @ 00:12:
Het enige wat je dan nog kunt doen is je ogen dicht doe en hopen dat de schade gaat meevallen. Er is geen mogelijkheid om dat nog te ontwijken.
Klopt, maar je moet dat moment gewoon niet creëren. Je zit er zo ver achter dat je niks te zoeken hebt aan de binnenkant, en als hij dan instuurt dan kun jij nergens meer naartoe nee.

Verder wel heel jammer van het ongeluk in het begin ja, ik weet niet waar die Randolph mee bezig was...

[ Voor 28% gewijzigd door NickThissen op 18-01-2015 00:27 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Ehj, op Sebring hebben we elkaar niet aangeraakt toch? we moeten gewoon zorgen dat ik tegen Michel rij, en jij tegen andy, want andersom is inderdaad niet echt een goeie combi gebleken :P

Ik zag dit wel aankomen ook overigens.Jullie waren gewoon echt sneller dan het hele groepje, maar ik ga niet zeggen, "geef die plek maar" als het een team is waarmee we in de stand dichtbij elkaar staan. Andy maakte zo lang mogelijk gebruik van die lead lap cars en ik zag Michel al enkel keren proberen in te halen maar Andy verdedigt gewoon erg goed.

Over het incident:
Als teamcaptain van 4X zie ik een auto die niet naast ons rijd en ons van achter aanrijd.
Dan kan ik gewoon niets anders dan een protest indienen, of ik moet geen teamcaptain meer zijn in races waar ik bevriend ben met andere teams want dan neem ik die taak niet serieus.

Ik dacht serieus dat er gewoon niet hard genoeg geremd werd overigens maar In de replay zie ik wel dat Michel er alles aan deed om toch nog af te remmen, maar hij had daar gewoon niet moeten zitten imo.

Later in de race nog mooie battle gehad met de Gecko's en dit keer had Andy geen schijn van kans in de laatste ronde. Ik hoopte nog dat Michel zijn banden aan het oproken was, maar die van ons waren opeens ook naar de klote door al dat verdedigen :P

En inderdaad.. WTF was er met Randolph... Die gast heeft in zijn uppie van 6 teams hun races verkloot geloof ik. Zowiezo vond ik dat het "geduld" niet echt duidelijk aanwezig in de 1e 20 minuten. Wij waren T1 L1 al 3 wide bijvoorbeeld,

2 races zonder reports.. nu 3 in 1 race gemaakt. Op de paar incidentjes na verder wel een leuke race gehad overigens.

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Voor een schoolvoorbeeld divebomb zie ik meer het op laatste moment de binnenkant in duiken. In dit geval word ruim van te voren de intentie aangegeven door er rechts achter te rijden. Als de bocht niet zo scherp was aangesneden had het incident voorkomen kunnen worden. Vergelijk het maar eens met dr autos die ervoor rijden.

Maargoed het maakt ook verder niet uit :) Overigens Marc, volledig jouw recht om een protest in te dienen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Met andere woorden: hij had niet in moeten sturen en jullie de positie moeten geven. Ik zie hier twee mogelijke uitkomsten: of hij stuurt niet in en laat jullie de plek afpakken, of hij stuurt in en crasht. Welke uitkomst maakt niet uit, in beide gevallen is het gewoon een divebomb, ook als je voor de remzone al aan de binnenkant gaat zitten. Dat geeft je echt niet meer recht op de bocht ofzo.

De reden dat hij net wat eerder instuurt is waarschijnlijk juist om tegen jullie te verdedigen, anders komt hij vast te zitten achter de auto's voor hem. Hij wil precies voorkomen wat er nu gebeurt en had daar alle recht toe omdat jullie nog lang niet naast hem zaten.

Het is verder geen ramp van een incident en kan iedereen gebeuren, maar je moet hier gewoon toegeven dat dit niet een nette actie was en eigenlijk gewoon niet kan.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Ik ben het eens met nick. Van veel te ver. Het is niet van ik wil ernaast dat de anders ruimte moet geven. Zie dit eigenlijk teveel in sim racing. Leer van deze situatie, als je zoveel sneller was kom je er wel naast, leer draft gebruiken van leadcars gebruik hun lijnen om het gat dat zij creeren te gebruiken. Als ze dit bij mij doen protest ik ook je zit 2 lengtes erachter en rechts (je ziet dus dat ervoor ook geen ruimte is) gelukkig bleef het bij deze auto en niet het hele groepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie de fout meer bij Michel. De 4x gaat ook niet geheel vrijuit, want die remt vroeg. Na de dive had de 4x iets de rem kunnen liften en alsnog voor Michel kunnen insturen ondanks de apex een beetje te missen.

Als gelapte jezelf unlappen is heel lastig, zeker als ze voor je in gevecht zijn. Ertussen remmen is dan is dan vragen om problemen. Wat een betere oplossing is, is keer op keer een run op de bumper bij de exits. En bij een goede run er op het rechte stuk ernaast en er voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:37
Ik ben natuurlijk niet geheel onpartijdig in deze, maar als de mening zoals dit zijn bied ik bij deze mijn excuses aan.

Voor het gevoel reed ik enkele Km/h sneller en zat ik er verder naast, ik schrok dan ook dat hij veel eerder instuurde dan de gene daarvoor.
(Te zien is dat ik al erg vroeg begon met vol remmen, om juist geen divebomb te maken)

Buiten deze reactie wil ik het hierbij laten en zal volgende keer mijn frustraties op een andere manier uiten.
(Goed voorbeeld de tweede poging, hier ging het hard maar fair (naar mijn mening))

Race was rijk met incidenten en frustraties (Voornamelijk mensen die rondje voor liggen en dan je pace niet halen, maar goed dat is part of the game)
Door Eau Rouge het al zien gebeuren en al liften maar mocht niet baten, vervolgens op Marc meer dan 30 seconden goed rijden.

EDIT: Even lichtelijk aangepast.

[ Voor 3% gewijzigd door Ithric op 18-01-2015 10:45 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ithric schreef op zondag 18 januari 2015 @ 07:32:
......Race was rijk met incidenten en frustraties (Voornamelijk mensen die rondje voor liggen en dan je pace niet halen, maar goed dat is part of the game).....
Als je (rijdend op positie 26) daarmee bedoelt dat je Auto 10 (op positie 12) voorbij probeerde te komen na jouw S&G, dan moet je zelf de replay daarvan nog maar eens goed bekijken.
Je verremt je bij de Busstop echt 2x gigantisch.
Je bent misschien wel sneller, maar je creëerde geen mooie kans om er langs te komen en hij stond vol in zijn recht om zijn pace en lijnen vast te houden.
En even later rem je overigens buitenom Les Combes aan met Andy rechts van je en #1 voor je en verrem je je weer en daarbij zal de auto op positie 1 wel even geschrokken zijn.

Mijn conclusie dit bekijkend is dat je wel in staat bent een redelijk snel rondje te zetten, maar als het op uitremmen aankomt en kansen creëren dat je nog kan verbeteren.

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 18-01-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
leuke race gezien naast alle rare acties van sommige. 2-3wide door eau rouge enzo :p

Al weet ik echt niet waar Spirit of le mans mee bezig was? leek wel of iemand anders reed met de naam van Randy.

Over het ongeluk in het fimpje hierboven, ik denk dat dit een voorbeeld van geduld hebben is. als je sneller bent, dan komt er wel een moment waarop je makkelijker kan inhalen. En in een endurance race win je die tijd vast wel terug in een ander moment waarin je voorligger weer tijd verliest.
In dit geval, had ik er bv voor gezorgt hebben dat ik pouhon perfect zou nemen, en dan misschien kan inhalen in de snelle chicane hierna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
-PassY- schreef op zondag 18 januari 2015 @ 09:09:
......Al weet ik echt niet waar Spirit of le mans mee bezig was? leek wel of iemand anders reed met de naam van Randy........
Hij noemt het in een persoonlijk excuus aan mij 'atrocious'. Was idd heel erg en zo slecht heb ik hem nog nooit zien rijden.
Maar goed dat vond hij zelf ook achteraf, maar daar repareer je al die schade niet mee...

[ Voor 41% gewijzigd door JoepW op 18-01-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Wel netjes dat hij er in ieder geval nog op terug komt en z'n excuses aanbiedt.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
JoepW schreef op zondag 18 januari 2015 @ 09:58:
Hij noemt het in een persoonlijk excuus aan mij 'atrocious'. Was idd heel erg en zo slecht heb ik hem nog nooit zien rijden.
Maar goed dat vond hij zelf ook achteraf, maar daar repareer je al die schade niet mee...
Hoop niet dat dit op mij bedoelt was.... :X
(Voor beide partijnen viel de schade relatief mee, ik kreeg een S&G en zat gewoon weer achter hem)

Vandaag ga ik al mijn acties goed analyseren, als ik de punten hierboven lees.
Zal verder niet meer reageren hierop, totdat ik dit gedaan heb.
(Soms heb ik het gevoel dat dingen heel anders gebeuren dan een reply uitwijst.)

Nogmaals als ik echt zo erg was bied ik daarvoor mijn excuses aan.
(*Over de 2x Busstop wil ik niet eens beginnen, die ver*****te ik totaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Ithric op 18-01-2015 10:43 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ithric schreef op zondag 18 januari 2015 @ 10:42:
[...]
Hoop niet dat dit op mij bedoelt was.... :X
(Voor beide partijnen viel de schade relatief mee, ik kreeg een S&G en zat gewoon weer achter hem)
........
Niet alles gaat over jou in de recente posts. :9 KLIK

[ Voor 10% gewijzigd door JoepW op 18-01-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
JoepW schreef op zondag 18 januari 2015 @ 10:54:
[...]
Niet alles gaat over jou in de recente posts. :9 KLIK
Ik miste de Quote net, dus ik schrok een beetje.
Tuurlijk maakte ik fouten, maar ga daar weer van leren en dan kom ik terug beter dan ooit. 8)7

Blijft nog een leer proces en ben nu op de stap dat ik redelijk snel ben maar geduld is niet mijn sterkste punt denk ik... :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Ik ben het trouwens eens met dabelg, in zo'n groepje had deze actie veel grotere gevolgen kunnen hebben. Ik was ook meer in de veronderstelling dat dat zwaar zou mee telde in de beslissing van de marshels.

Iemand uitremmen terwijl er mensen ook nog voorrijden probeer ik persoonlijk altijd te voorkomen. Tijdens een inhaal actie slaat je hart toch even wat harder en een blokkerend wieltje heb je zo. Dan neem je heel snel de persoon die daarvoor rijdt mee.

Daarnaast is Rivage niet een verstandige plek om in te halen, er zijn daar te veel verschillende lijnen voor insturen. Sommige nemen hem in het begin ruim en sommige in het begin krap. Ik heb in het echt ook een aantal keer gezien dat de neus er tussen word gezet in de gedacht dat hij ervoorbij gelaten werd, resultaat is bijna altijd contact. Ook in Poehon overigens, maar die kon met de ambulance naar het ziekenhuis :(

Joep maakt ook nog een goed punt, het creeeren van een inhaalactie. Bij Blancemont er dus niet vlak achter zitten maar er juist in de bocht naartoe rijden. Dan is het bij busstop er naast en op je normale plek remmen. Het eerste deel ging bij Michel af en toe goed alleen op het juiste moment remmen was daar even niet.

Ik denk dat dit trouwens ook een mooie oefening is voor 4 februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Ok, laatste opmerking over hierboven.

Niet over de actie zelf, maar "De geschiedenis" zeg maar zodat Michel zich ook weer wat beter voelt, en mischien wat aan heeft :P

Als 1e had hij al die erge crash in Au-rouge waar hij compleet buiten zijn schuld getorpedeerd wordt. vervolgens rijden ze een 3 minuten TOW goed op ons (1,50 als je onze crash eraf haalt). Dus ze waren echt meer dan een seconde sneller per rondje. vaak zelfs 2. (er waren nog 2 teams die echt op ons inliepen)

Ik had dit al door toen ik in de auto zat, en besloot bewust Andy weer in de auto te laten. Niet omdat hij sneller is, maar echt fucking irritant is als hij verdedigd, veel meer ervaring heeft dan ik, en veel minder snel een foutje maakt onder druk :P Daarnaast weet ik dat Michel juist net als ik, redelijk snel gefrustreerd raakt als we sneller zijn maar er niet voorbij komen, en dat regelmatig negatief uitpakt voor ons.

Michel zat al enkele ronden achter ons, of achter lead lap auto's die ons niet voorbij kwamen en michel er niet voorbij lieten. Ik zei toen al tegen Andy, "just keep it up. I know the guy, he's getting frustrated, using up his tires and WILL make a move he can't make stick if we keep it up long enough"

Dit incident is geloof ik 3-4 ronden later pas. Dus hij zat echt al een tijd achter ons, Had al enkele acties geprobeerd, 1x bij Au-Rouge een goede run, maar Andy gaf de binnenlijn in les Combes niet waardoor je er niet langs kwam.
De voorste auto was ook om positie, en we waren allebei sneller dan hun geloof ik. daartussen zat "Team Turkey" die het tempo volgde, en ons er niet voorbij lieten omdat een stukje verderop weer een team reed waar zij op positite mee reden. Het was dus een redelijke clusterfuck van auto's die elkaar allemaal in de weg reden.

Lang verhaal kort, Andy zat in de auto, omdat ik weet dat hij beter verdedigd dan ik, en ik weet dat Michel na een tijdje steeds moeilijkere moves gaat proberen en zichzelf daarmee vaak in de vingers snijd. Het plan werkte perfect eigenlijk, maar je sneed ons in de vingers in plaats van jezelf :P

Niemand van 4X was boos ofzo, het was namelijk zeker gezien de geschiedenis ook gedeeltelijk onze schuld en een beetje uitgelokt. En inderdaad was de battle daarna echt leuk om te zien!

Zoals Frank aangeeft, misschien een leuke oefening voor de CRS, het creeren van een inhaalactie? kan ik zelf ook wel gebruiken :D

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Goeie eerste stint gehad in de NES :D Paar off-trackjes maar, geluk gehad bij de start crash in lap 1 en met een minimale tik uit gekomen, en verder weinig fouten gemaakt en lekker kunnen rijden. Een keer nog een klein momentje met Robbert die volgens mij schrok dat ik er toch nog in dook in T1, sorry... maar volgens mij ging het nog wel ok toch?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Onze race zit er zo goed als op. P13 (laatste) op dit moment. Ik begon aan de race, maar had een ontzettend slecht 1ste rondje. Daarbij ook contact gemaakt in Malmedy. Toen ik dan toch in mijn ritme geraakte, een Stop & Hold gekregen voor dat contact waardoor we terugvielen naar P12. Nog wat tijd kunnen winnen op Robbert, maar toen was mijn tank leeg en nam mijn teammaat over.

Wat die aan de hand had weet ik niet, maar hij was gewoon 2 tot 4s off pace gedurende zijn hele stint. We hebben dan besloten om hem vroegtijdig uit de auto te nemen en nu zullen Richard en ik de rest doen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Spannend Team GoT 1 ligt 3de! Misschien Podium!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 12:16

DutchDevil79

I race, therfore I am

GoT2 en Racing Lions in de Ford GT zijn nu om positie aan het vechten op de baan.

Go Koen!!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De Ruf is van de baan gedrukt :( en terminaal...
En de FGT ook terminaal :(

Maar GoT #1 met de HPD 4de! Top!!!

[ Voor 45% gewijzigd door JoepW op 18-01-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Tot het einde volop gevechten gezien en erg genoten van de race.
WIj hadden mazzel dat onze tegenstander zonder benzine kwam te staan, met een kapotte auto van ongeveer 1 uur terug al. (3-4s per ronde verschil 10-15 km/h op top)

GoT1 mooi resultaat toch nog gefeliciteerd, maar wat was het podium dichtbij.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
*O* Heel gaaf, 4e! *O* Erg mooie race, stint van Bob gedeeltelijk gemist maar alles wat ik heb gezien was helemaal top. Jammer dat het geen podium werd maar NWSS was net te snel helaas.

Zo jammer van de andere twee teams, laatste 20 min uitvallen is altijd pijnlijk :-( Jammer!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
We hebben toch nog P4 gehaald ondanks onze rampzalige eerste 2u. Frustrerend achteraf gezien omdat we de snelheid hadden om voor P1 te strijden, maar de (terechte) S&H en de rampzalige 2de stint hebben onze kansen de nek om gewrongen.

Meer geluk volgende race, op Interlagos -O-

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
En we horen net dat meneer Chin ~ 20 minuten te lang gereden heeft, dus volgens mij krijgen wij 3?? :D

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
NickThissen schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:29:
En we horen net dat meneer Chin ~ 20 minuten te lang gereden heeft, dus volgens mij krijgen wij 3?? :D
Was dat de eerste race ook niet en toen bleven de plaatsen zoals ze waren meende ik.
Of was dat GeS?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 08-10 20:25
Tja jammer, voor de 3e keer op rij weer de pace om voor de overwinning te gaan.
Helaas deze keer echt een 100% fout van ons zelf.
Schade aan de auto en de 30s stop & go en alsnog binnen de minuut 2e worden, dat is in ieder geval al beter dan de vorige keer op COTA.

Qua kampioenschap zal het wel lastig worden, maar we moeten toch wel ff die laatste 2 races gaan winnen grrrr :P

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Volgens mij bleven de plaatsen initieel wel, maar hebben ze dat later wel opgeschoven, toch?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
NickThissen schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:31:
Volgens mij bleven de plaatsen initieel wel, maar hebben ze dat later wel opgeschoven, toch?
Dat weet ik dan niet, ik dacht dat ik toen hoorde dat het bleef zoals het was en dat ik verbaasd was hierover.
(maar ik duim voor jullie)

Gefeliciteerd Paul.

[ Voor 3% gewijzigd door Ithric op 18-01-2015 21:33 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Jup, de plaatsen zijn achteraf toch nog opgeschoven. Wij hebben in ieder geval de punten van P3 gekregen terwijl we P4 geëindigd waren, achter Glacier.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ach, maakt ook niet uit, qua pace was het eerlijk 4e en dat is al super, wat extra puntjes zijn altijd meegenomen :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik baal op dit moment vooral erg hard.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Gefeliciteerd met P4 *O*

Helaas ging het met GoT99 een stuk minder. Met nog 5 ronde te gaan tot mijn 2de en 4de stop totaal, van de baan gereden door een HPD bij het uitkomen van les combes. Met schade doorgereden en een stuur ietsjes naar rechts.

vervolgens word Kevin gedivebombed in Rivage met nog 30m te gaan, auto bijna over de kop en hard in de vangrail :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik ga morgen pas reageren :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net in 2 uur en 50 minuten de race met de Ford GT3 op Daytona afgerond. Al snel was duidelijk dat het net een oval race was. Door de draft kom je niet weg!

De hele eerste stint P3 gereden en zo 3 rondjes brandstof gespaard. Niet om langer door te rijden, maar hopen met een goede en kortere stop mezelf los van de draft te krijgen op kop. Dat lukte ook waardoor de heren achter me aan de bak moesten. Die bleken helaas iets harder te gaan, maar pushte zo hard dat ze foutjes gingen maken.

Daardoor weer door gereden tot de eerst mogelijke pitstop mogelijkheid waarmee de finish te halen was. Vrij van fuel saven kon ik er vol voor gaan de laatste stint en het gat met P2 schommelde tussen de 6 en 8 seconden. Uiteindelijk ook de race gewonnen voor het derde jaar op rij :) .

Prima race weekendje zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 23:24:
.....Uiteindelijk ook de race gewonnen voor het derde jaar op rij :) .

Prima race weekendje zo.
Nice one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja de NEO. Kort maar krachtig: Mike deed het voortreffend totdat Kevin Cox het stuur overnam lagen we op p5 en Kevin gooit alles in een uur tijd weg. Daardoor met 2 ronde achterstand komen te liggen met een kromme auto. Tja balen. Volgende race zal ik zelf ook gaan rijden met in iedergeval Mike en dan gaan we maar kijken hoe ver we komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke NEO gezien gisteren ... mooi battles in de 3 klasses. Wel vrij hectisch mid race met een aantal absurde acties van een aantal teams. Friction spande de kroon naar mijn gevoel en al snel bleken zij daar ook nog een keer gevolg aan willen geven in hun P wagen ... Mancusi zijn actie was eentje die totaal niet kon en wordt terug reviewed .... Verder was ik wel verrast door de pace die de GoT P wagen had ... knappe wedstrijd van jullie ... verder had kevin dikke pech door een domme actie van Timo dacht ik ... en dan iets later het incident van Koen en Arjan ... beetje spijtig van het contact (netcode) ... maar fair en vooral hard racen heb ik gisteren gezien met momenten, dat maakte de mindere momenten weer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
@Rudy gefeliciteerd, top prestatie. (we verwachten ook niet anders he :+ )

Heb me gisteren avond goed vermaakt, veel switchen tussen HPD en Ford GT met de vele gevechten (om in te lopen of In the halen).
Voor sommige liep dit goed af andere soms iets minder (HPD en FGT mag ik wel zeggen dat het aan het einde redelijk goed viel op wat foutjes soms na)
Erg veel mazzel dat onze directe tegenstander zonder brandstof kwam, we hadden ons er eigenlijk beetje bij neergelegd totdat Deni hem weer inhaalde en wij echt zowat in Shock waren op TS (na Eau Rouge), 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik vond het al vreemd dat Koen me aantikte, maar nu heb ik op de stream gezien dat het zelfs lagcontact was. Heel erg zuur.

NEO. Tja. Mixed feelings.

Ik reed de eerste stint en had wat moeite om in het ritme te komen, wat resulteerde in 2 slowdowns na Eau Rouge/Raidillon. Kostte ons wat posities. Toch na ~20 minuten in mijn ritme gekomen en een verder redelijk goede stint neergezet.

De stints van mijn teammaten daarna ging prima, tot op een gegeven moment ik weer even checkte hoe het ging en ik te horen kreeg dat we een keer gespind waren en contact hadden gemaakt. Aangezien er een kras op het plaatwerk zat waren we de fast repairs op dat moment ook kwijt.

De laatste stint nam ik het stuur weer over. Koen zat op dat moment een paar seconden achter ons en die is normaal sneller dan ik, maar ik zette m'n tanden in het stuur en verbeterde m'n persoonlijke ronderecord een aantal ronden achter elkaar. Door wat goede acties in het verkeer kon ik Koen achter me houden. De FGT voor ons had schade en Koen en ik liepen hard in. Toch had ik wat moeite (ook ivm verkeer) om er echt langs te komen, tot ik hem in Bus Stop uitremde. Helaas deed hij een soort reverse divebomb waardoor ik uit moest wijken en weer achter hem zat, met Koen nog steeds op mijn bumper.

De volgende ronde moest het dan gebeuren. Ik had mezelf goed gepositioneerd voor nog een uitremactie bij Bus Stop. Helaas was er enorm veel verkeer waardoor het allemaal erg krap was. Ik merkte ook dat Koen z'n geduld met ons aan het verliezen was en steeds meer risico ging nemen. Ik remde de FGT voor ons uit terwijl Koen mij weer probeerde uit te remmen. Bij de entry van Bus Stop werd de auto onstabiel door met het achterwiel over de kerbs te gaan en ik moest corrigeren. Koen zat op dat moment erg ongelukkig naast me maar omdat mijn auto erg instabiel aanvoelde kon (en wilde) ik niet verder naar rechts, ook omdat ik dacht dat het net zou passen. Helaas dacht de netcode daar anders over en tikte Koen me rond. Hele stuurinrichting naar z'n grootje. Nog wel de auto naar de pits gebracht met veel moeite maar het mocht niet baten.

Heel erg teleurgesteld, vooral door de manier waarop. Als ik het op de stream (en in mijn eigen replay) terugkijk is het een racing incident, maar wel 1 die makkelijk te voorkomen was geweest. Als de auto niet zo onstabiel had aangevoeld had ik misschien nog wel wat verder weggestuurd maar ik weet vrij zeker dat als ik dat nu had gedaan, ik rond gegaan was. Ik vind dat degene die inhaalt moet zorgen dat het veilig gebeurd, daar zorgde ik voor bij het inhalen van de beschadigde FGT maar ik kan niet ook voor de veiligheid van andermans inhaalacties zorgen.

Volgende keer beter, laten we meenemen dat we zeer waarschijnlijk voor P7 hadden kunnen strijden/finishen wat in zo'n sterk veld gewoon erg goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Weinig aan toe te voegen.

Heb zelf 3 stints gereden. In de 1e stint werd ik na 2 rondes al aangereden op m'n achterwiel. Hierdoor was de auto vrij onstabiel bij het aanremmen, en had ik ook veel meer onderstuur. Dit resulteerde nog in een 2 spins. Tijdens de pit stop 30s. repairs waarna de auto perfect liep. Kon vrij gemakkelijk in de 2:20 blijven rijden. In mijn laatste stint kon ik dat tempo blijven volhouden en kon zo uitlopen op de Racing lions. Hoe goed de setup was bleek wel uit het feit dat ik mijn snelste ronde van 2:20.3 in lap 19 van mijn laatste stint neerzette.

We kunnen ons zelf weinig verwijten.We hebben er alles aan gedaan en tot 5 rondes voor het einde hadden we kans op p7. Volgende race zullen we ze laten zien dat ze rekening met ons moeten houden... Ben trots op m'n teamgenoten.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 12:16

DutchDevil79

I race, therfore I am

Arfman schreef op maandag 19 januari 2015 @ 08:57:
Heel erg teleurgesteld, vooral door de manier waarop. Als ik het op de stream (en in mijn eigen replay) terugkijk is het een racing incident, maar wel 1 die makkelijk te voorkomen was geweest. Als de auto niet zo onstabiel had aangevoeld had ik misschien nog wel wat verder weggestuurd maar ik weet vrij zeker dat als ik dat nu had gedaan, ik rond gegaan was. Ik vind dat degene die inhaalt moet zorgen dat het veilig gebeurd, daar zorgde ik voor bij het inhalen van de beschadigde FGT maar ik kan niet ook voor de veiligheid van andermans inhaalacties zorgen.
Voorkomen was? Ja als Koen gewoon heel de race netjes achter je blijft rijden zeker. Dan kan je net zo goed niet racen vind ik.
Busstop is een plek waar je normaal gesproken het meest kans maakt om iemand uit te remmen. Buitenom en binnen door. Koen had ook alle recht om daar een poging te wagen vind ik. Dat er daarna contact is ja dat kan. Bij een inhaal actie zit altijd risico en om nu dan maar geen acties te maken dan kan je net zo goed in een treintje gaan rijden.
En dat het ook goed kan gaan kan je in de laatste ronde van ons zien. Daar word Koen op precies dezelfde wijze ingehaald en is er niks aan de hand.

Voor de rest was het een leuke race en heb ik me 6 uur vermaakt. Had zelf erg veel last van verkeer in mijn 2 stinds. Kwam elke keer niet echt lekker uit. Maar toch redelijk kunnen rijden zonder al teveel foutjes. Jammer alleen dat ik toen ik achter Michael ree en ik redelijk bij hem in de buurt kwam ik een foutje maakte in turn 1. Daardoor was ik meteen weer 5 seconde kwijt en kon ik niet meer aanhaken.
Frank ree zijn dubbele stind na mij en die ree zeer contant (en snel). Hebben we nog redelijk wat plekjes kunnen goed maken die Koen daarna dus thuis bracht met een mooie p8.

[ Voor 18% gewijzigd door DutchDevil79 op 19-01-2015 10:10 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:06

Phydomir

Dennis

Dat was me het race weekendje wel zeg.

Zaterdagavond begonnen met de GES. Dit keer Jarno die startte waarna Nick zijn stint deed en ik het af mocht maken. De hele race reden we zo rond P10 en doordat er toch nog wat uitvallers waren in de laatste paar rondes opgewerkt naar P6.
Dan zondag de NES. Ik startte deze race en kon verbazingwekkend goed mee komen. Rond de pitstops lagen we zo'n 5s achter P3 en hebben we zelfs een ronde aan kop gelegen doordat wij een ronde langer door konden. Hierna de stints van Roy en Marcel. Het idee was dat ik daarna weer zou rijden en Roy de laatste twee stints zou doen. Roy zat echter niet echt lekker in zijn vel en zijn 1e stint ging heel beroerd. Daardoor besloten dat ik stint 4 en 5 zou rijden. Heb die stints heel constant en behoorlijk snel gereden, geen fouten gemaakt waardoor ik de auto op P6 weer aan Roy gaf die eigenlijk als enige taak had de auto heel terug te brengen aangezien we in niemandsland reden. Nog wel even spannend qua fuel maar met 0,3L over het zwart/wit geblokt gekregen en volgens mij als enige GTC team het op 5 stops hebben gered.
Na mijn 3e stint snel de server uit en de ZAC server in waar ze op dat moment al bezig waren met de kwalificatie. Auto naar P6 op de grid gereden en uiteindelijk ook op P6 gefinshed nadat ik zo'n beetje de hele race met Fabian in gevecht ben geweest.

Was wel echt kapot na wat eigenlijk 3,5uur achter elkaar racen was. De ZAC race was op Zolder en daar heb je niet echt punten om even te rusten. Maar wel mooi 3x P6. Dus het was niet voor niets.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

NickThissen schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:17:
*O* Heel gaaf, 4e! *O* Erg mooie race, stint van Bob gedeeltelijk gemist maar alles wat ik heb gezien was helemaal top. Jammer dat het geen podium werd maar NWSS was net te snel helaas.

Zo jammer van de andere twee teams, laatste 20 min uitvallen is altijd pijnlijk :-( Jammer!
Toch 3e als ik naar de standings kijk. 33 punten gekregen op spa, we staan zelfs 4e in het klassement nu :D

Mijn 2 stints gingen ook lekker, ik kon zelfs Paul bijhouden :+ Was af en toe wel spannend met inhalen, een aantal hart verzakkingen gehad van auto's die ineens van lijn veranderen of voor je neus spinnen of crashen.

Nick en Bob ook heel netjes gereden! en Joep en Remco bedankt voor de hulp vanuit de pits!

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Phydomir schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:41:
Nog wel even spannend qua fuel maar met 0,3L over het zwart/wit geblokt gekregen en volgens mij als enige GTC team het op 5 stops hebben gered.
Hehe, we waren dus niet de enigste op een 5stop strategie :)

Op snelheid gaan we het niet redden, dus dan maar hopen dat we met 1 stop minder nog konden opschuiven aan het eind ... maar zoveer kwam het helaas niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Linc schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:05:
[...]
Mijn 2 stints gingen ook lekker, ik kon zelfs Paul bijhouden :+
Ja, hoe irritant was dat :P
Ik kwam wel iets snelheid te kort door de aanvaring van Joonas eerder, maar dan nog. Je bijhalen ging nog wel maar wegrijden was lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

DutchDevil79 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:05:
[...]

Voorkomen was? Ja als Koen gewoon heel de race netjes achter je blijft rijden zeker. Dan kan je net zo goed niet racen vind ik.
Dat heb ik nergens gezegd ;)
Busstop is een plek waar je normaal gesproken het meest kans maakt om iemand uit te remmen. Buitenom en binnen door. Koen had ook alle recht om daar een poging te wagen vind ik. Dat er daarna contact is ja dat kan. Bij een inhaal actie zit altijd risico en om nu dan maar geen acties te maken dan kan je net zo goed in een treintje gaan rijden.
Dat is inderdaad dé plek, dat is ook waarom zowel Koen als ik ervoor gingen. Laat ik het zo zeggen: als het andersom was geweest en Koen had voor me gereden én bezig was om de persoon voor hem in te halen, had ik hem denk ik er ook niet nog eens naast gezet.
En dat het ook goed kan gaan kan je in de laatste ronde van ons zien. Daar word Koen op precies dezelfde wijze ingehaald en is er niks aan de hand.
Met als verschil dat Koen's auto niet door ruimtegebrek op de kerb werd gedwongen en daardoor onstabiel werd. Door er een driedubbele inhaalactie van te maken nam Koen alle marge weg, precies de marge die ik nodig had om de auto te corrigeren en degene voor ons niet te raken.

No hard feelings verder hoor, raceincident. Ik snap alleen niet waarom Koen niet 1 rondje langer wachtte, hij had me toch wel ingehaald want hij was simpelweg gewoon iets sneller. Voor hetzelfde geld was zijn ophanging ook krom geweest en eindig je de race van 2 personen. Maar misschien ben ik wel te voorzichtig in dergelijke events.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Laatst online: 08-10 13:31
Vond het een hele leuke ervaring. Wel in het begin van m'n stint een foutje omdat 2 hpd's even met 3 tegelijk Les Combes willen ingaan en ik wel verwacht had dat ze die bocht wat sneller gingen nemen. Had me maar iets harder moeten laten afzakken.

Over dat incident aan het einde vind ik het ook ontzettend jammer dat het gebeurd is en normaal had ik er zelfs niet op willen reageren maar bij hetgeen ik hierboven lees heb ik zo wel mijn bedenkingen...

dus bij deze :
Arfman schreef op maandag 19 januari 2015 @ 08:57:
Ik had mezelf goed gepositioneerd voor nog een uitremactie bij Bus Stop. Helaas was er enorm veel verkeer waardoor het allemaal erg krap was. Ik merkte ook dat Koen z'n geduld met ons aan het verliezen was en steeds meer risico ging nemen. Ik remde de FGT voor ons uit terwijl Koen mij weer probeerde uit te remmen.
Dat ik m'n geduld aan het verliezen was klopt niet maar ik begrijp dat je die indruk had ;) Ik was gewoon druk aan het uitoefenen om je sneller een foutje te laten maken. Had het prima naar m'n zin op die plek en ik heb liever een goed gevecht dan een betere plek in de standings.
Meer risico nemen? Toen je vlak achter je voorligger hing heb ik me vaak wat afgehouden, en niet alleen vanwege de aggressieve rijstijl van je voorligger. Het moment dat hij weer wat op je uitliep heb ik de druk gewoon opgevoerd.

Bij het uitkomen van Blanchimont ging je wat wijd en lift je even (en je voorligger ook) waardoor ik vrij hard op je inloop. En aangezien je daar in het midden van de baan blijft met een vrij defensieve lijn ga ik aan de buitenkant. Kan prima.
Je zegt wel dat je met een inhaalactie bezig was maar je voorganger uitremmen had daar niet meer gelukt want die afstand was te groot.
Arfman schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:40:

Met als verschil dat Koen's auto niet door ruimtegebrek op de kerb werd gedwongen en daardoor onstabiel werd. Door er een driedubbele inhaalactie van te maken nam Koen alle marge weg, precies de marge die ik nodig had om de auto te corrigeren en degene voor ons niet te raken.
Ik neem zelfs opzettelijk een hele wijde lijn bij het ingaan van de busstop om je voldoende plaats te geven. Ik dwing je helemaal niet op de kerb. Ik blijf aan de buitenkant net naast de curbs en op dat moment ben ik al aan het remmen zodat ik aan de binnenkant kan blijven bij het uitkomen van de busstop zodat je genoeg plaats hebt en ik je niet naar de buitenkant van de bocht duw maar je komt gewoon naar binnen toe. Zelfs al was die netcode tik er niet geweest dan had ik er nog niet tussen gepast en was ofwel net hetzelfde gebeurd ofwel had ik 'm over die rode ophangingsknakworst moeten gooien en was ik waarschijnlijk naar buiten gestuiterd met net hetzelfde resultaat.

Die driedubbele inhaalactie waar jij het over hebt kan ik dus nergens bespeuren. Als jij van die afstand daar een inhaalactie uithaalt schrijf je daar 3 ford GT's af.
Wat je wel doet is de afstand tot je voorligger proberen te reduceren door voor de busstop later en harder te remmen en zo eventueel het 2e deel van de busstop een goeie exit te hebben om een inhaalactie uit te voeren aan het einde van de busstop of als voorbereiding voor T1.

Maar ik kan ook opmaken uit je reactie dat je niet had verwacht dat ik een aanval zou plaatsen. Je bevind je op dat ogenblik tussen 2 auto's dus je kan je voorligger aanvallen maar je kan zelf ook een aanval verwachten. Maar op het moment dat je zelf aangevallen wordt schakel je de knop niet om en blijf je maar bij je initiële plan om je voorligger in te halen in plaats van de actie op te geven en defensief te rijden.
Bij het uitgaan van de busstop had je toch de snellere lijn gehad dus bij T1 had je toch nog aan de binnenkant gezeten of er zelfs voor gehangen.

De laatste ronde gebeurd trouwens net hetzelfde met mij en zit ik aan de binnenkant bij het ingaan van de busstop. spijtig genoeg had ik ook schade door die eerdere tik waardoor ik niet snel genoeg op het gas kon op de exit van de busstop om dat plekje te behouden maar dat is racen...

En dat is waarom we hier allemaal zitten : RACEN!

Shit happens, Race-incident!

Allright people move along, nothing to see he... oh wacht, toch wel:

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Jup, gewoon een raceincident. Nogmaals, geen hard feelings verder, vind het alleen erg erg erg zonde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Wordt gezellig vanavond... gaan we nou een avondje NIET elkaar aanrijden dan maar voor de verrandering?

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
themac1983 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:09:
Wordt gezellig vanavond... gaan we nou een avondje NIET elkaar aanrijden dan maar voor de verrandering?
Dus iedereen gaat nu voor de Pole/wegrijden en een Vetteltje doen :p

Word nog leuk met de CSpec :D Onderstuur van hier tot aan donington, en niet veel inhaal mogelijkheden (chicane en de 2 hairpins aan het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
OMG nou heeft ie 10K Griphax.... moesten ze nog schrijven voor hem denk ik!

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Het is maar een getal.
Hij zal best wat kunnen, maar is ongetwijfeld niet de beste oval rijder ofzo.
Of misschien is ie dat wel, maar hij heeft zo te zien niet echt de competitie opgezocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Denk niet dat ik het vanavond ga redden. Om 17:00 vergadering in Capelle ad IJssel tot minimaal 18:00, daarna moet ik nog een uurtje of 2 naar huis rijden en nog eten... pfff

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Red Baron schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:07:
Of misschien is ie dat wel, maar hij heeft zo te zien niet echt de competitie opgezocht ;)
Hij is laatst in het echt kampioen geworden in een late model. Daarom zal hij wel alleen in die auto rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Dat zou kunnen ja.
En natuurlijk is de 10k halen echt wel knap omdat je rete consistent moet zijn, maar ik denk dat er best nog wel meer zijn die dat ook zouden kunnen.
Alleen moet je je daarvoor wel specialiseren in 1 serie waar je dus eigenlijk alleen maar moet winnen.

Op termijn wordt dat ook wel behoorlijk saai natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Red Baron schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:33:
Dat zou kunnen ja.
En natuurlijk is de 10k halen echt wel knap omdat je rete consistent moet zijn, maar ik denk dat er best nog wel meer zijn die dat ook zouden kunnen.
Alleen moet je je daarvoor wel specialiseren in 1 serie waar je dus eigenlijk alleen maar moet winnen.

Op termijn wordt dat ook wel behoorlijk saai natuurlijk :P
Moet die zijn race history zien wow .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Laatst online: 08-10 13:31
ach, het blijft gewoon een Rookie... aan de road kant dan toch :+

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:11

Fuelke

Forza Ferrari

Wheel to wheel racing

Wheel 2 wheel

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Arfman schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:01:
Jup, gewoon een raceincident. Nogmaals, geen hard feelings verder, vind het alleen erg erg erg zonde :)
Nu ik er wat nuchterder naar kan kijken kan ik het alleen maar hier mee eens zijn. Op het moment zelf was ik wat stelliger in m'n mening, maar ik snap dat het gebeurde, en waarom. Zeker omdat het deels ook nog een lagcontact was een gevalletje van 'shit happens'.

Verder eigenlijk dik tevreden met de race die we gereden hebben. Jammer dat zowel ik (zonder schade) als Marco (met schade) nog een contact hadden. Zonder die extra repairs van Marco was Koen nieteens in de buuuuurt gekomen ;) Anyway, pace was imho prima in een sterk veld. Vooral complimenten aan Arjan die aan het einde van de race, met de druk er vol op z'n tijden maar bleef verbeteren _/-\o_

Volgende race weer een kans, al zal ik dan zelf niet meerijden, maar heb meer dan genoeg vertrouwen in Marco, Arjan en Dirk dat dat helemaal goed komt :)

We staan er iig met z'n allen goed op! http://youtu.be/yv3vx9-tgi0?t=5h48m11s

[ Voor 3% gewijzigd door BM op 19-01-2015 17:35 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
C-spec vanavond op Donnington?
Eens kijken of ik dat nog red, wil eigenlijk ook even de 70 min HPD race doen op Phillip Island van 19:45, moet net wel/niet kunnen voor de Q :p

[ Voor 11% gewijzigd door Red Baron op 19-01-2015 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Met de warm-up van 10m niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Volgens mij moet de finish dan ergens tussen 21:05 - 21:10 zijn lijkt me.
Als ik opschiet kan ik nog net achteraan starten, anders sluit ik wel aan bij heat 2 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
Zal je plekje warm houden <3

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Baron schreef op maandag 19 januari 2015 @ 18:09:
Volgens mij moet de finish dan ergens tussen 21:05 - 21:10 zijn lijkt me.
Als ik opschiet kan ik nog net achteraan starten, anders sluit ik wel aan bij heat 2 :p
Als je nou een beetje doorrijdt en iederen op een rondje of 5 zet, dan kun je de wagen eerder aan de kant zetten en toch winnen. Als DWC rijder moet dat toch een eitje zijn :+ .
Pagina: 1 ... 12 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.