Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:32
Ik weet toch wel dat integratie zoals met domotica systemen (Fibaro, Domoticz, Home Assistant etc) prima werkt met Nest, ook koppeling met bijv Hue lampen en natuurlijk de koppeling met Nest Protect rook- en koolmonoxide melders. Geen idee of dat Honeywell ding dat ook kan.

Dat waren voor mij destijds de redenen om voor de Nest te gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door tcviper op 27-12-2016 18:38 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:24
ANdrode schreef op maandag 26 december 2016 @ 12:08:
[...]

In sommige gevallen is de derde draad van de klep de aarde. Dan klopt het dat daar nooit spanning op staat ;) waartussen meet je trouwens?. Staan er kleuren op de draden?

Je kan met een Nest V2 de stadsverwarmingsklep aan/uit met het relais in de heatlink schakelen. Dat werkt bij mij goed.
Wel veel overshoot in het begin, maar dat is ook logisch bij weersafhankelijke regeling van de temperatuur van de stads/blokverwarming
Wordt die overshoot wel minder naar mate de nest leert ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Mijn ervaring na een tijdje is een overshoot van een halve graad, nest3

[ Voor 5% gewijzigd door [RNMC] Viper op 28-12-2016 22:15 ]

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:58

Ves

A gadget addicted Bounty

SilentF0rce schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:33:
Goede morgen!

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen tussen de NEST en Lyric T6. Ik ben er nog steeds niet helemaal 100% over uit, maar had het plan om aankomend weekend één van de twee thermostaten aan te schaffen.

Maar ik bedacht zojuist dat begin januari CES 2017 weer is, waar vaak allemaal nieuwe technologie wordt aangekondigd. Zowel de Lyric T6 als de NEST (3rd gen) zijn NIET aangekondigd op CES, maar smart homes zijn wel altijd een dingetje.

Dus nu is de vraag.. toch even wachten om te zien of er nog iets nieuws aangekondigd wordt op CES, of gewoon maar kopen. Aan de ene kant denk ik, je kunt zo wel blijven wachten want er komt altijd weer iets nieuws.. Aan de andere kant zou ik het toch best jammer vinden als er straks een geweldig revolutionair product wordt aangekondigd die deze twee thermostaten direct oud laat voelen.

Wat denken jullie? Wachten of toch maar aanschaffen?
De Lyric T6 niet nemen. De app werkt niet perfect en er zijn momenteel problemen met geofencing. De app zelf ziet er redelijk uit. En er is geen manier om het te linken met IFFT of Google, alleen Apple Homekit.
Het kan zelfs niet verbonden worden met Honeywell's eigen evohome (Nest/Homekit variant).

Gezien CES om de hoek is zou ik wachten maar niet alles wat er getoond wordt is binnen 3 maanden beschikbaar.

Kijk ook naar merken als Tado, Netatmo, van de CV fabrikant (Nefit, Valliant) of andere producten van Honeywell.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Heb sinds twee weken een Nest V3.

Deze staat aangesloten op een vloerverwarming met stadsverwarmingsklep. Aan/uit.

Hiervoor had ik een Honeywell touch welke ook een opwarm aanleert functie had.
Deze schakelde tijdens het verwarmen een paar keer aan en uit. Waarbij ik het idee had dat hij zuinig met energie omging.

De Nest blijft constant openstaan. Is dit normaal?

.

Verwijderd

Ja tot iets onder het setpoint en dan gaat 'ie uit als het goed is, de vloer hobbelt nog even door zodat je tot iets over het setpoint heen gaat. Werkt hier feilloos met een warmtepomp :)

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Ik kan nergens vinden of de Nest ook foutcodes van de ketel laat zien. Zoals wanneer de waterdruk te laag is, of als er andere dingen aan de hand zijn. Wie weet hier meer over?

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:18
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 15:18:
[...]

Jojo, Ik verwacht op dit forum ook geen antwoorden. Ik verwacht een fatsoenlijk regelende thermostaat! En ik begrijp dat deze enige leertijd behoeft, maar niet om een temperatuur constant te houden, dat is een koud kunstje. Daarnaast verwacht ik professionele hulp van de Nest HelpDesk, en niet het studentjes gepruts wat ik tot op heden heb meegemaakt. Waarvan akte. en inderdaad, dit account heb ik speciaal voor dit onderwerp aangemaakt, is daar iets mis mee...?
Je verwacht geen antwoorden maar wel een fatsoenlijk werkende Thermostaat en daarnaast verwacht je professionele hulp van de Nest Helpdesk... waarom rant je dan hier?
Hoe ver lag die "nauwkeurige" thermometer van je Nest? Hoe heb je geconcludeerd dat die thermometer nauwkeurig is?
Ik neem jouw rant in ieder geval met een korreltje zout want mijn Nest doet het prima en ook in mijn omgeving hoor ik goede berichten. Waarom claim je geen garantie als je Nest echt niet doet wat hij doen moet? Kan het verder niet zijn dat de Nest niet goed is aangesloten?

• ruudvee
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 00:58
Fonta schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:44:
Ik kan nergens vinden of de Nest ook foutcodes van de ketel laat zien. Zoals wanneer de waterdruk te laag is, of als er andere dingen aan de hand zijn. Wie weet hier meer over?
Nee, doet ie ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-10 11:50
Gister de Nest laten installeren, tot zover een erg leuk ding. Moet nog wel alle mogelijkheden goed uitzoeken en vooral ervaren :)

Vroeg mij even af of jullie de anti-bacterie stand aan hebben staan. Ik heb zelf geen boiler, en dan zou het volgens Nest niet nodig zijn, maar betwijfel of het water regelmatig heet genoeg (60c>) wordt om de bacterien in de leidingen te doden.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:51

TommyGun

Stik er maar in!

OmeJoyo schreef op donderdag 22 december 2016 @ 16:01:
[...]

Nee, als je hem handmatig op eco zet dan hoort ie constant de eco temperatuur aan te houden, wat de Nest hier keurig doet.

Van de Nest website :
https://nest.com/be%2Fnl/...rk-on-the-Nest-Thermostat

Wanneer je de Nest Thermostat handmatig op de energiezuinige Ecotemperatuur instelt, schakelt hij onmiddellijk over. Er is dus geen vertraging, net als toen je de thermostaat handmatig op Afwezig zette.

De thermostaat schakelt pas weer terug naar het normale temperatuurschema als je hem handmatig in een verwarmingsmodus zet. Dit is handig als je langere tijd weg bent, bijvoorbeeld tijdens je vakantie. Als de buurman dan even langskomt om de kat eten te geven, slaat het systeem niet automatisch aan om je huis te verwarmen
Apart inderdaad, als ik 'm handmatig op ECO zet gaat 'ie niet volgens schema werken. Daarentegen gebeurt dat wel als 'ie via de afwezigheidsfunctie op ECO gaat.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:54

OmeJoyo

This is me

TommyGun schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:52:
[...]

Apart inderdaad, als ik 'm handmatig op ECO zet gaat 'ie niet volgens schema werken. Daarentegen gebeurt dat wel als 'ie via de afwezigheidsfunctie op ECO gaat.
Ja maar dat lijkt mij eigenlijk logisch. Want als je weggaat wil je graag dat hij ziet dat weer thuiskomt, of op je vastye tijd toch je huis warm maakt. Als je op vakantie gaat wil je hem graag vast kunnen zetten, dus op ECO. Die uit stand is echt een beetje onzin, want in een wat ouder huis loopt de temperatuur dan veel te ver terug en dat vinden je planten en/of huisdieren echt niet leuk ;)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:57

Ethirty

Who...me?

Ik gebruik de uit stand alleen in de zomer. Maakt overigens niks uit met aan laten staan hier, is meer psychologisch.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 18:20
Meauses schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:32:
Vroeg mij even af of jullie de anti-bacterie stand aan hebben staan.
De wattes? Die kan ik nergens vinden hoor! Ik heb mijn voorloop btw op 80 staan en mijn warm water op 60, waar staat het bij jou op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Robin198 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:16:
[...]

De wattes? Die kan ik nergens vinden hoor! Ik heb mijn voorloop btw op 80 staan en mijn warm water op 60, waar staat het bij jou op?
Deze regeling zorgt ervoor dat het water eens per x tijd wordt verhit tot minimaal 60c zodat de bacterieen dood gaan. Dit is vooral van belang bij stilstaand water, daarom moet je na je vakantie ook altijd het water even door laten lopen voordat je er van gaat drinken.

Bij mij doet de Nest op dit moment niks met warm water, althans hij staat op ketel ingesteld en warm water voorziening regeling staat uit. Dit kan je wel aanzetten zodra je de Nest configureert voor je ketel.
Je kan het overigens vinden onder Instellingen - Apparaat (als je dus warm water hebt geconfigureerd/aangezet).

[ Voor 20% gewijzigd door Meauses op 30-12-2016 23:03 ]

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Da's voor boilers, bij combiketels is t niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
spone schreef op woensdag 21 december 2016 @ 21:32:
Enige puntje wat ik ongeveer een week terug had was dat de thermostaat de connectie met de Heat Link compleet kwijt was, en ook niet meer terug wou krijgen. Meldingen op scherm met een steeksleutel etc. Na het herstarten van de thermostaat, het powercyclen van de heat link en het factory resetten van laatstgenoemde kon ik de koppeling weer opnieuw instellen. Iets wat ik toch lichtelijk irritant vind, dus laten we hopen dat dit een one-off was.
Zo te zien niet helaas. Sinds bovenstaande ervaar ik ongeveer iedere paar dagen dat mijn V3 de verbinding met de Heat Link kwijt is. Intussen de 2.4 GHz van een nabijgelegen access point uitgeschakeld en de Nest zelf ook aan de 5 GHz gehangen, mogelijk dat dit effect heeft, maar daar lijkt het niet op. Binnenkort maar eens schakelen met Nest support (mocht Nest support meelezen, referentienummer 02807043), want als dit zo doorgaat komt er wat anders voor in de plaats.

[ Voor 4% gewijzigd door spone op 31-12-2016 13:54 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Hier sinds 2 dagen nu ook een Nest aan de muur hangen. Ben tot zover erg tevreden over het apparaat op 1 minpuntje na dat hij gisteren niet vanzelf op away ging toen ik al zo'n 40km van huis vandaan was.
Iemand een idee of dit nog beter gaat worden?
Het verwarmen van het huis gaat redelijk rustig aan, hij zet niet de ketel opeens flink aan de kook.
En ook echt overshoots heb ik nog niet gezien.
Omdat mijn ketel voor het warm water een comfort stand heeft moest ik de ketel op anders zetten ipv op combiketel.
Nu kan ik dus een schema hebben voor wanneer er water voorverwarmd moet worden.

Daarnaast ook even een raspberry pi met domoticz en homebridge geïnstalleerd.
Hierdoor kan ik de nest nu ook via homekit aansturen en ook tegen siri ouwehoeren dat de verwarming hoger of lager moet.

Ik ben alleen nog even aan het twijfelen of ik zelf een stukje automatisering bouw om de nest op away te zetten als ik van huis weg ga.

Hiervoor had ik trouwens van de week een Honeywell T6 opgehangen. Deze dacht echter de hele tijd dat het het een graad koeler was dan dat het daadwerkelijk was (vergeleken met een andere niet aangesloten Honeywell thermostaat op batterijen en nog een andere klok temperatuur meter.
Daarnaast waren er voor zover ik zag geen mogelijkheden om de thermostaat met andere zaken dan met homekit te laten samenwerken. De T6 gaat dan ook retour afzender.

[ Voor 19% gewijzigd door Fonta op 31-12-2016 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:09

DarkSide

theres no place like ::1

Auto away en geofencing is ook iets waar ik me "zorgen" over maak. Hoor te vaak dat hij te lang blijft branden en dat is zonde.

Mijne komt volgende week. Maar heb al wel vast een ifttt menu gemaakt met een relatief kleine circle. Dus boodschappen etc blijft ie branden. Maar naar werk of dagje uit moet hij uit gaan (als het goed is)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
DarkSide schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:02:
Auto away en geofencing is ook iets waar ik me "zorgen" over maak. Hoor te vaak dat hij te lang blijft branden en dat is zonde.

Mijne komt volgende week. Maar heb al wel vast een ifttt menu gemaakt met een relatief kleine circle. Dus boodschappen etc blijft ie branden. Maar naar werk of dagje uit moet hij uit gaan (als het goed is)
Ik vond bij ifttt alleen niet de optie om de thermostaat op away of home zetten.
Alleen de mogelijkheid om de temperatuur aan te passen.
Hoe heb jij dat nu gedaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Nachtapotheker schreef op woensdag 28 december 2016 @ 09:33:
[...]

Wordt die overshoot wel minder naar mate de nest leert ?
De overshoot komt niet altijd voor en is voor mij geen probleem (<1 graad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Vraagje, ik zag een aantal keer dat mensen hele rijen met stats hadden uitgelezen van hun Nest, bijv vochtigheidsgraad ed, kan je dat allemaal via de pc uitlezen, en zoja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Fonta schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:20:
[...]

Ik vond bij ifttt alleen niet de optie om de thermostaat op away of home zetten.
Alleen de mogelijkheid om de temperatuur aan te passen.
Hoe heb jij dat nu gedaan dan?
https://ifttt.com/connect/nest_thermostat/google_calendar

Deze als het goed is

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Robin198 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 17:49:
Vraagje, ik zag een aantal keer dat mensen hele rijen met stats hadden uitgelezen van hun Nest, bijv vochtigheidsgraad ed, kan je dat allemaal via de pc uitlezen, en zoja hoe?
Kan onder andere met Domoticz.
En zie https://hrubingh.wordpress.com/nest-thermostaat/ vanaf "Next steps…"
Thanks.

[ Voor 32% gewijzigd door Fonta op 01-01-2017 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:51
spone schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:21:
[...]

Zo te zien niet helaas. Sinds bovenstaande ervaar ik ongeveer iedere paar dagen dat mijn V3 de verbinding met de Heat Link kwijt is. Intussen de 2.4 GHz van een nabijgelegen access point uitgeschakeld en de Nest zelf ook aan de 5 GHz gehangen, mogelijk dat dit effect heeft, maar daar lijkt het niet op. Binnenkort maar eens schakelen met Nest support (mocht Nest support meelezen, referentienummer 02807043), want als dit zo doorgaat komt er wat anders voor in de plaats.
Ik ben geen nest support, maar ik had de zelfde problemen die je beschrijft. De heat link is waarschijnlijk op een verkeerde plaats geïnstalleerd. de Nest en de heat link moeten direct zichtbaar zijn (muur en plafond geen probleem) zonder dat er bv een cv, oven , router, AP, Micro wave oven, dect ect tussen de nest en heat link zit. ook al werkt je nest op 5Ghz de heat link kan maar 2.4Ghz aan.

Je moet een denk beeldige lijn trekken tussen je nest en heat link in, en kijk wat er allemaal tussen staat.

ik heb de heatlink een have meter verder (80cm) van de cv moeten installeren. anders had ik geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Master_duck schreef op zondag 1 januari 2017 @ 09:49:
[...]
Je moet een denk beeldige lijn trekken tussen je nest en heat link in, en kijk wat er allemaal tussen staat.

ik heb de heatlink een have meter verder (80cm) van de cv moeten installeren. anders had ik geen verbinding.
In mijn geval zit daar niks noemenswaardigs tussen voor een 2.4GHz verbinding. In een directe lijn zit een kalkstenen muurtje en 2 plafonds over een afstand van een meter of 6. De Heat Link zit een centimeter of 30-40 van de CV af tegen de muur, al blokkeert de CV de line of sight tussen de Nest en de Heat Link niet. Misschien de moeite waard de laatste iets te verplaatsen.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Ik heb mijn heat link tegen de ketel aan geplakt, en de verbinding is al 2x kwijt geweest in 2 weken. Binnenkort maar eens verplaatsen. Alleen dan had ik eigenlijk iets langere draden moeten hebben. Grrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Nu online
Ben altijd benieuwd hoe dit in een huishouden met meerdere mensen gaat. Wat gebeurt er nu als IFTTT de thermostaat op Away wilt zetten aan de hand van mijn agenda, en mijn vriendin nog thuis is en pas paar uur later van huis gaat voor avonddienst bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robin198 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 17:49:
Ik heb hem zelf nog niet maar via Domoticz moet dat volgens mij lukken. Ik overweeg een Nest omdat hij opgenomen kan worden in mijn bestaande Domoticz applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fonta schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:56:
Hier sinds 2 dagen nu ook een Nest aan de muur hangen. Ben tot zover erg tevreden over het apparaat op 1 minpuntje na dat hij gisteren niet vanzelf op away ging toen ik al zo'n 40km van huis vandaan was.
Iemand een idee of dit nog beter gaat worden?
Het verwarmen van het huis gaat redelijk rustig aan, hij zet niet de ketel opeens flink aan de kook.
En ook echt overshoots heb ik nog niet gezien.
Omdat mijn ketel voor het warm water een comfort stand heeft moest ik de ketel op anders zetten ipv op combiketel.
Nu kan ik dus een schema hebben voor wanneer er water voorverwarmd moet worden.

Daarnaast ook even een raspberry pi met domoticz en homebridge geïnstalleerd.
Hierdoor kan ik de nest nu ook via homekit aansturen en ook tegen siri ouwehoeren dat de verwarming hoger of lager moet.

Ik ben alleen nog even aan het twijfelen of ik zelf een stukje automatisering bouw om de nest op away te zetten als ik van huis weg ga.

Hiervoor had ik trouwens van de week een Honeywell T6 opgehangen. Deze dacht echter de hele tijd dat het het een graad koeler was dan dat het daadwerkelijk was (vergeleken met een andere niet aangesloten Honeywell thermostaat op batterijen en nog een andere klok temperatuur meter.
Daarnaast waren er voor zover ik zag geen mogelijkheden om de thermostaat met andere zaken dan met homekit te laten samenwerken. De T6 gaat dan ook retour afzender.
Tnkx. Dat weet ik nu dat de T6 het niet gaat worden. Keep me posted please! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xMuchux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-10-2024
Razer schreef op zondag 1 januari 2017 @ 12:08:
[...]

Ben altijd benieuwd hoe dit in een huishouden met meerdere mensen gaat. Wat gebeurt er nu als IFTTT de thermostaat op Away wilt zetten aan de hand van mijn agenda, en mijn vriendin nog thuis is en pas paar uur later van huis gaat voor avonddienst bijvoorbeeld.
Tot dusver is dat bijna niet mogelijk. (of heb ik deze tot dusver niet gevonden) IFTTT heeft maar 2 condities wat je kan invoeren dus dan houdt het al snel op. Voorbeeld wat jij vraag (3 condities) 1. Wanneer weg van huis. 2 Zet Nest op "Away". 3 Doe dit niet wanneer toestel B nog thuis is.

Als je kijkt hoe de Nest app zelf, die heeft ook geen 3+ conditie mogelijkheden. In mijn situatie gaat de Nest gewoon op "Away" wanneer ik van huis ben (toestel A) en mijn vrouw thuis (toestel B ). (wat Nest Support gek genoeg niet benoemd)

Ook wel een leuke tip om eens te kijken: hier

Om deze discussie voor te zetten kunnen we hier natuurlijk door gaan met brainstormen.

[ Voor 6% gewijzigd door xMuchux op 02-01-2017 14:22 . Reden: Link naar Home Automation Services forum topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Is er iemand die de Nest Protect heeft (variant maakt niet uit volgens mij) en die een voorbeeld kan geven hoe helder de Pathlight is in het donker? Ik wil evt de Nest protect kopen en gebruik maken hiervan door onze gang te laten verlichten met PathLight (zodat mijn vriendin het allemaal wat beter ziet in het donker, even geleden van de trap gevallen namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stevige nachtlamp, je kunt hem ook wat zachter laten schijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

xMuchux schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:18:
[...]

Tot dusver is dat bijna niet mogelijk. (of heb ik deze tot dusver niet gevonden) IFTTT heeft maar 2 condities wat je kan invoeren dus dan houdt het al snel op. Voorbeeld wat jij vraag (3 condities) 1. Wanneer weg van huis. 2 Zet Nest op "Away". 3 Doe dit niet wanneer toestel B nog thuis is.

Als je kijkt hoe de Nest app zelf, die heeft ook geen 3+ conditie mogelijkheden. In mijn situatie gaat de Nest gewoon op "Away" wanneer ik van huis ben (toestel A) en mijn vrouw thuis (toestel B ). (wat Nest Support gek genoeg niet benoemd)

Ook wel een leuke tip om eens te kijken: hier

Om deze discussie voor te zetten kunnen we hier natuurlijk door gaan met brainstormen.
Klopt. Maar je kan wel meerdere accounts koppelen aan je nest.
Dus dan zou hij moeten zien dan persoon A niet thuis is. Dus uit.
Maar tevens zien dat persoon B nog wel thuis is dus niet uit????

Geen idee hoe dit in de praktijk werkt.
Maar standaard zou Nest met meerdere accounts overweg moeten kunnen en hun geofencing.
Kans is wel groot dat als je iets met IFTTT gaat doen dat die een hogere prio heeft.

Heb nog geen nest. Komt pas eide van de week. En zal dan een x kijken hoe e.e.a werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
DarkSide schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:52:
[...]

Klopt. Maar je kan wel meerdere accounts koppelen aan je nest.
Dus dan zou hij moeten zien dan persoon A niet thuis is. Dus uit.
Maar tevens zien dat persoon B nog wel thuis is dus niet uit????

Geen idee hoe dit in de praktijk werkt.
Maar standaard zou Nest met meerdere accounts overweg moeten kunnen en hun geofencing.
Kans is wel groot dat als je iets met IFTTT gaat doen dat die een hogere prio heeft.

Heb nog geen nest. Komt pas eide van de week. En zal dan een x kijken hoe e.e.a werkt
Bij mij gaat de Nest op auto-away zodra mijn vriendin en ik beide van huis zijn. Als zij nog thuis is blijft de Nest aan/stoken.
Is wel een kwestie van een family account maken, en dan andere mensen vanuit daar uitnodigen en uiteraard in de app configureren dat van beide devices de locatie gebruikt moet worden voor Home/Away Assist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Meauses schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:57:
[...]

Bij mij gaat de Nest op auto-away zodra mijn vriendin en ik beide van huis zijn. Als zij nog thuis is blijft de Nest aan/stoken.
Is wel een kwestie van een family account maken, en dan andere mensen vanuit daar uitnodigen en uiteraard in de app configureren dat van beide devices de locatie gebruikt moet worden voor Home/Away Assist.
Klopt. Dat is wat ik bedoelde.
Echter hoor ik dat de nest soms erg laat op auto away gaat. Soms langer dan 2 uur.
en dat is zonde vind ik. Vandaar dat ik even keek of dat aan te passen was door bv gebruik te maken van IFTTT. (of misschien buitenhuis van Hue. Maar die werkt momenteel slecht en ondersteund sowieso geen family account).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
DarkSide schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:06:
[...]

Echter hoor ik dat de nest soms erg laat op auto away gaat. Soms langer dan 2 uur.
en dat is zonde vind ik. Vandaar dat ik even keek of dat aan te passen was door bv gebruik te maken van IFTTT. (of misschien buitenhuis van Hue. Maar die werkt momenteel slecht en ondersteund sowieso geen family account).
Dat klopt inderdaad. Het duurde bij mij gister ong 3-4 uur ofzo. Vandaag ben ik niet thuis, en mijn vriendin sochtends, geen idee hoe laat ze wegging van huis, maar de Nest ging wel weer op auto-away.
Het schijnt dat de Nest dat ook moet leren.

Hij ging gister overigens wel ontzettend rap op Home, toen ik alleen nog maar in de buurt was van mijn huis.

Zit er over na te denken om Nest Protects te kopen, die kunnen daar, zo schijnt, een positieve bijdrage leveren aan Home/Away Assist. En uiteraard is de combi van vuur/rook en koolmonoxide een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09 21:32
DarkSide schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:06:
[...]

Dat probleem heb ik dus ook, had het hier al eens eerder neergezet, Nest Support vertelde mij dat het niet langer dan 2 uur mocht duren, wat ik veel te lang vind. Het is overigens ook wel eens goed gegaan hoor, nadat ik op de snelweg zat ging hij op afwezig, maar 7/10 keer ging het dus niet goed.

Wij gebruiken hier thuis nu ook Skylark ik heb hem net ingesteld dat het winkelcentrum in de ring valt (zit om de hoek) met andere woorden, als ik daar buiten ga mag de verwarming uit.
Ik wil ook wel eens weten hoe dat werkt die geofencing van Nest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Volgens mij alleen voor de home detectie.
Je detecteren beweging. Wat handig kan zijn als je een tijdje boven bent of zo.

Maar 4 uur onnodig stoken zit ik niet op te wachten. Je telefoon zou gewoon als hij buiten een straal komt gewoon een seintje moeten geven. Afhankelijk van de straal gaat hij dan. Tussen de 5 a 30 minuten uit.

Mijn huidige doet dat pas na 45 geen beweging detecteren. Korter is niet aangenaam thuis en langer vind ik zonde.

De nest (slim als ie is) moet daar gewoon beter me om kunnen gaan.
Je zou de straal groot genoeg kunnen maken zodat bv bij boodschappen doen of even weg in de buurt hij aan blijft. Maar daar buiten dus gewoon zsm uit

Idd skylark kan dat goed schijnt. Maar is voorlopig iOS only en ik gebruik Android.

[ Voor 6% gewijzigd door DarkSide op 02-01-2017 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
DarkSide schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:19:
Volgens mij alleen voor de home detectie.
Je detecteren beweging. Wat handig kan zijn als je een tijdje boven bent of zo.

Maar 4 uur onnodig stoken zit ik niet op te wachten. Je telefoon zou gewoon als hij buiten een straal komt gewoon een seintje moeten geven. Afhankelijk van de straal gaat hij dan. Tussen de 5 a 30 minuten uit.

Mijn huidige doet dat pas na 45 geen beweging detecteren. Korter is niet aangenaam thuis en langer vind ik zonde.

De nest (slim als ie is) moet daar gewoon beter me om kunnen gaan.
Je zou de straal groot genoeg kunnen maken zodat bv bij boodschappen doen of even weg in de buurt hij aan blijft. Maar daar buiten dus gewoon zsm uit

Idd skylark kan dat goed schijnt. Maar is voorlopig iOS only en ik gebruik Android.
Helemaal mee eens, zou zeker sneller moeten kunnen en instelbaar zijn. Hoop dat ze dat nog gaan verbeteren.
Heb mijzelf in ieder geval aangemeld voor notificaties voor Skylark for Android. Hoe meer mensen dat doen hoe sneller het hopelijk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Viel mij ook al op dat hij er best lang over doet om uit zichzelf naar away te gaan.
Dat doe ik dan ook maar handmatig.
Daarentegen toen ik gisteren thuis kwam en de sleutel in de deur stak, ging hij precies op dat moment op Home.
Met Domoticz heb ik een notificatie ingesteld naar me telefoon als de home/away status veranderd, zodoende heb ik het meteen in de gaten als hij van status wijzigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor klanten van Essent is de Nest €199,- inclusief installatie. Wordt nu toch wel verleidelijk. Eerst maar eens informeren of ik hem kan retourneren als hij niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Had dezelfde aanbieding via Lampiris. Kon met ecocheques betaald worden, dus in december ook maar laten doen :)

Ondertussen hangt hij hier twee weken. Zelf een schema ingesteld, aangezien dat voor mij veel gemakkelijker lijkt dan de nest te proberen laten aanleren dat ik van 7 tot half 12 een verwarmd huis wil hebben. Zowel bij mij als mijn vrouw de nest app op de telefoon geinstalleerd, en hij gaat netjes in "eco" mode wanneer we beiden afwezig zijn.

Wat me wel opvalt is dat de gemeten temperatuur hoger lijkt te zijn dan mijn eenvoudige honeywell termostaat. 21 graden was prima op mijn honeywell, maar op mijn nest moet ik hem op 22.5 graden zetten. Kan je die temperatuursensor toevallig calibreren? Verder niet echt onoverkomelijk, zet ik hem gewoon een paar graden hoger.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Ik heb hier de temperatuur vergeleken met 2 andere temperatuur meters waarvan 1 een simpele klok met een temperatuur metertje is en de andere een Honeywell Chronoterm 4.
Mijn conclusie is dat de temperatuur die de Nest aangeeft behoorlijk klopt.
Alle 3 zitten ze vrijwel continue op dezelfde temperatuur.
Met de Honeywell T6 was dit wel anders, die gaf constant een 1 graad lagere temperatuur aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat de Nest dan juist de goede temperatuur aangeeft want ik heb mijn huidige Honeywell met 1 graad moeten corrigeren na meting met 2 verschillende thermometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boe2 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:54:
Had dezelfde aanbieding via Lampiris. Kon met ecocheques betaald worden, dus in december ook maar laten doen :)

Ondertussen hangt hij hier twee weken. Zelf een schema ingesteld, aangezien dat voor mij veel gemakkelijker lijkt dan de nest te proberen laten aanleren dat ik van 7 tot half 12 een verwarmd huis wil hebben. Zowel bij mij als mijn vrouw de nest app op de telefoon geinstalleerd, en hij gaat netjes in "eco" mode wanneer we beiden afwezig zijn.

Wat me wel opvalt is dat de gemeten temperatuur hoger lijkt te zijn dan mijn eenvoudige honeywell termostaat. 21 graden was prima op mijn honeywell, maar op mijn nest moet ik hem op 22.5 graden zetten. Kan je die temperatuursensor toevallig calibreren? Verder niet echt onoverkomelijk, zet ik hem gewoon een paar graden hoger.
Hoe snel en hoe ver weg van huis ben je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Exacte data heb ik niet, een paar familiefeestjes tijdens de feestdagen waar ik mijn telefoon dan bovenhaal en eens check hoe de nest het doet. Dichtstbijzijnde was zo'n 3 kilometer, en dat ging prima. Zaten toen wel al een uurtje binnen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:51
veel temperatuur censoren hebben een afwijking van +/- 1 graden

kan dus voorkomen dat 2 thermostaten 2 graden kunnen afwijken is heel normaal. (1 gaat plus en de andere min in afwijking)
minder dan 1 graden afwijken kan, maar dan zal de censor duurder zijn dan de nest zelf.

de nest heeft zijn afwijking waarschijnlijk kunnen verkleinen door meerdere censoren te gebruiken.
1/(1/A+1/A+1/A/1+1/A+1/A+1/A+1/A+1/A+1/A+1/A)=AT 1/10=0.1 graden afwijking

A= afwijking censor
AT=totale afwijking

Maar de valkuil van deze methode is dat er geen selectie is geweest van de censoren bij het produceren.
als dat wel is geweest kan het zelfs grotere afwijkingen vertonen dan met 1 censor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boe2 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:08:
Exacte data heb ik niet, een paar familiefeestjes tijdens de feestdagen waar ik mijn telefoon dan bovenhaal en eens check hoe de nest het doet. Dichtstbijzijnde was zo'n 3 kilometer, en dat ging prima. Zaten toen wel al een uurtje binnen.
Eigenlijk zou je afstand en snelheid zelf moeten kunnen instellen. Een goed geisoleerd huis (de mijne) mag hij van mij wel onmiddellijk uit als ik weg ga. Dit is dus niet mogelijk heb ik begrepen? (heb er nog geen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:03:
[...]

Eigenlijk zou je afstand en snelheid zelf moeten kunnen instellen. Een goed geisoleerd huis (de mijne) mag hij van mij wel onmiddellijk uit als ik weg ga. Dit is dus niet mogelijk heb ik begrepen? (heb er nog geen)
Dit is inderdaad niet mogelijk. Ik zou dit ook graag zelf willen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mattdice schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:05:
[...]

Dit is inderdaad niet mogelijk. Ik zou dit ook graag zelf willen instellen.
Zijn dit soort vragen niet bij een helpdesk weg te leggen? Tado heeft als het hier omgaat een behoorlijke fanatiek support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zathlap
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-10 20:18
Ik heb op de V3 thermostaat handmatig een schema ingeregeld (elke ochtend 18 graden), en draai daarnaast Skylark voor geofencing. Wanneer ik het aangegeven gebied verlaat, krijg ik netjes een berichtje dat de Nest op Away springt. Echter zie ik in de app dat de Nest toch de temperatuur aangeeft die in heb ingeregeld (de 18 graden), in plaats van de de Eco modus (15 graden) die ik wil als ik van huis ben.

Weet iemand of een schema de away functie overruled, of zie ik ergens een functie over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Zo nu ook Nest eigenaar. En ben benieuwd hoe die gaat bevallen.
Ik mis wel een optie in mijn app (en op de website). Ik kan de Nest op verwarmen of op uit zetten.
Ik zie niet de optie om hem op eco te zetten.
Wel op de nest zelf. Maar zou graag ook via de app willen doen, voorals geofencing etc niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:10

Rhapsody

In Metal We Trust

Dat kan wel via de app.

1. Open de app (duh)
2. Tik op de temperatuur (onderste bolletje)
3. Tik linksonderin op Heat (er kan ook Eco of Off staan)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Rhapsody schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:52:
Dat kan wel via de app.

1. Open de app (duh)
2. Tik op de temperatuur (onderste bolletje)
3. Tik linksonderin op Heat (er kan ook Eco of Off staan)
1) ja duh ;)
2) ik zie links optie verwarmen
3) ik krijg de optie: thermostaat instellen op. Verwarmen of Uit.

Op screenshots zie ik dat er ook Eco tussen moet staan. Maar die heb ik dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:10

Rhapsody

In Metal We Trust

hmm, dan euhm tja "works on my machine"...

Heb je wel een eco-temperatuur ingesteld?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ja. Eco temp staat op 15graden.
Zie wel dat ik software 5.5.1-6 draai en niet de laatste versie waarin eco vermeld wordt.

Nu nog kijken hoe ik hem kan forceren te updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

DarkSide schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:24:
Zie wel dat ik software 5.5.1-6 draai en niet de laatste versie waarin eco vermeld wordt.

Dat kan een week duren, of je moet 'm eraf halen en met een USB kabel updaten. Dat is dermate omslachtig dat ik zelf puur voor die ECO optie wel een een paar dagen zou wachten denk ik :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
DexterDee schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:27:
[...]

Dat kan een week duren, of je moet 'm eraf halen en met een USB kabel updaten. Dat is dermate omslachtig dat ik zelf puur voor die ECO optie wel een een paar dagen zou wachten denk ik :)
Wachten? mijn Nest ging na online gaan direct checken op meest recente update's. een week is ook wel lang, vaak binnen een week. maar dat is meer bij een nieuwe update, dit zou niet mogen zijn bij installatie.

[ Voor 12% gewijzigd door Peaky op 06-01-2017 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

hij gaat idd meteen checken volgens de handleiding.
alleen als hij op dat moment "niets" aan het doen is.
Dus heb hem zelf even op 15 graden gezet. Dan hoeft hij niet te verwarmen
en binnen 15 min had ik de update. en nu heb ik ook eco in de app staan.

Ook even een gekoppeld aan google docs voor een mooi spreadsheat.

PS nu nog kijken hoe de "Auto-away" mode gaat werken.
Geen zin om 2 uur onnodig te stoken. Gebruik android dus skylark is geen optie.
Maar heb een ifttt functie gevonden dat als ik buiten een bepaalde straal kom, ik de temp in kan stellen. Deze heb ik op 15gr gezet.
Denk dat de nest dan wel zal denken dat ik Thuis ben. En het overzicht van wanneer ik weg ben zal dan niet kloppen. Maar als het goed werkt. Dan heb ik iig geen onnodige stook kosten.

[ Voor 41% gewijzigd door DarkSide op 06-01-2017 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Nu online
DarkSide schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:24:

In de nacht opvolgend aan de installatie is mijn ervaring dat je de update krijgt. Dit was bij mij zelf zo, bij mijn ouders waar ik hem opgehangen heb en bij vrienden waar ik de Nest geplaatst heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Peaky schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:59:
Wachten? mijn Nest ging na online gaan direct checken op meest recente update's. een week is ook wel lang, vaak binnen een week. maar dat is meer bij een nieuwe update, dit zou niet mogen zijn bij installatie.
Ik heb wel eens dagen moeten wachten op een nieuwe update. Maar die waren ze dan waarschijnlijk gefaseerd aan het uitrollen

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Razer schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:49:
[...]

In de nacht opvolgend aan de installatie is mijn ervaring dat je de update krijgt. Dit was bij mij zelf zo, bij mijn ouders waar ik hem opgehangen heb en bij vrienden waar ik de Nest geplaatst heb.
Ik heb hem al. Heb de temp zelf even op 15 gezet. dan doet hij niets.
En binnen 15 a 20 min had ik de update.

Nu aan het stoeien met google docs.
Inmiddels al mooi grafiekje. Maar ik kan wel auto away uitlezen maar als ik hem op eco zet. Blijft de status 0.
Ik heb nog geen optie gevonden om echt de eco status uit te lezen.
Of om de verwaming status van TRUE/FALSE naar 1/0 te zetten. Dat maakt een grafiek wat makkelijker.

anyway leuk spul om mee te stoeien.
Vanavond maar stukje rijden om te kijken of mijn IFTTT hem goed aanstuurt.

Vraagje: Is het iemand gelukt om de verwarming status in een grafiek te zetten?
Google sheet kan hem prima uitlezen. En er komt netjes TRUE of FALSE staan als hij aan het verwarmen is of niet.
Ik krijg er alleen geen grafiek uit. Zou graag willen zien in de tijd wanneer hij aan het verwarmen is en wanneer niet.Zodat ik netjes huidige temp, gevraade temp én verwarmen Ja/Nee zie. Maar wat ik ook doe ik krijg er niets uit. Dacht zelf maak ik een extra column om een waarde 10 en 0 te geven aan True en False met
=IF(E:E = "TRUE"; "10"; "2"). Maar dat werkt niet.

Dit werkt wel als ik de celeigenschappen naar tekst zet. en dan zelf opnieuw false in typ.
Maar de volgende regel die het script er zelf inzet is dan weer verkeerd.

Zelf geen excel (of sheet) guru. Maar over het algemeen lukt het me wel om e.e.a. voor elkaar te boksen.
Maar loop nu dus vast.

[ Voor 33% gewijzigd door DarkSide op 06-01-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Voor zover ik gezien heb is het voornamelijk als ze nieuwe versies naar bestaande gebruikers uitrollen, ze dit verspreid over een week doen.
Dan kan het inderdaad soms wel even duren voordat je hem hebt.
Als je hem in de winkel haalt en ophangt, dan zal hij op dat moment gaan updaten naar de laatste versie die grootschalig beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Vinden jullie het ook niet irritant dat er altijd "tot 00:00" staat (of iets vergelijkbaars) als je elke avond dezelfde slaap-verlaag-temp-tijd hebt ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 21:23
Ik ga binnenkort bouwen en zou daar graag een Nest inzetten. Is het makkelijk om dat zelf te installeren? Dan denk ik vooral aan de heatlink.
De ketel zal waarschijnlijk op de zolder staan, is Nest Weave sterk genoeg om tot daar draadloos te communiceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Installatie is erg simpel en prima zelf te doen. Of het signaal goed genoeg is hangt van teveel dingen af om daar ja of nee op te zeggen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Bij mij communiceert hij prima. Ketel staat ook op zolder.
En dat terwijl ik op zolder met de laptop soms slecht bereik heb.
Al is het nu maar een dag in gebruik. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
Heerlijk, sinds gisteren het gemekker dat app aan geeft offline te zijn, druk ik op de nest(die het gewoon deed) *pop* app online. Of vanmorgen gaf ik in de app aan verwarmen. Kom ik beneden staat hij daar nog op eco, moest ik hem handmatig instellen. Even alles gereset 5 min online daarna weer offline gebeuren. of wel 'online' maar niets doorgeven naar nest. Iemand idee? 2maandjes goed werken en uit het niets opeens moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 12:20
ik heb precies dezelfde "problemen" sinds gisteren, de app heeft geen verbinding maar de thermostaat werkt wel gewoon en heeft dus wel verbinding. lijkt er dus op dat het probleem bij nest.com ligt. Tenslotte maak je geen rechtstreeks contact met je Nest thermostaat maar gebeurt dit via de internet-server van Nest

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Nog niet gezien. Status in app gelijk aan die op de nest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Maatje schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:55:
ik heb precies dezelfde "problemen" sinds gisteren, de app heeft geen verbinding maar de thermostaat werkt wel gewoon en heeft dus wel verbinding. lijkt er dus op dat het probleem bij nest.com ligt. Tenslotte maak je geen rechtstreeks contact met je Nest thermostaat maar gebeurt dit via de internet-server van Nest
Gisteren mijn nieuwe nest geïnstalleerd en dacht dat mijn netwerk oid de oorzaak was. Begrijp ik nou goed dat het een breder probleem is wat dus bij meerdere mensen speelt?
Sowieso lees ik nogal wat onstabiliteit, NLT wel verbonden met WiFi maar de mobiele en web app geven offline aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-10 15:42
Ik heb zelf nergens last van, dus mocht er iets centraals zijn, dan geldt dat niet voor iedereen.

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Heb nog wat lopen stoeien met de auto away (Eco functie) Deze werkt voor mij voor geen meter.
Had eerst een IFTTT applet die de thermostaat op 16gr moest zetten als ik buiten een zone reed. Maar na een paar x getest te hebben dit weekend werkt die niet.
Schijnt dat IFTTT een wat moeilijke location policy heeft die vaker wel dan niet werkt.

Heb gisteren een Triggi gemaakt (welke ook meerdere voorwaarden dus IFATTT kent)
En reeds vanochten om 7:15 weg. En nog geen 10km werdt de Nest op 16 graden gezet.

Ik ben vandaag mij sheet aan het bekijken en sinds 7:15 staat de nest nog niet op AutoAway.
Dit komt waarschijnlijk door mijn hond die nog vrolijk rond loopt.
Kan de beweginssensor van de nest nog niet uitlezen. Maar kwam net wel iets tegen van mijn Philips Hue motion sensor dat de hond 11 min geleden in de keuken was.

Maar tot nu toe gaat de nest dus niet op AutoAway of Eco. Ook niet naar 2 uur. En zonder triggy was hij dus lekker de hele dag aan het stoken.

Ik hou triggy deze week even in de gaten of hij keurig netjes elke dag werkt. Of dat vandaag puur toeval was. Maar dit is misschien dan een oplossing voor android bezitters aangezien zij geen skylark kunnen gebruiken.

Edit. Net is ie op Away gegaan.heeft ie 5 uur over gedaan.
eens kijken of de hond hem kan activeren.

[ Voor 4% gewijzigd door DarkSide op 09-01-2017 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Thermostaat voor test even in het DMZ gehangen... blijkbaar gaat dat beter, afgelopen 2 uur geen offline gedrag meer gehad.

UPDATE: na een uur of 4 was de thermostaat helaas weer offline in de app. Toch ook maar eens kijken of er een verschil is tussen de smartphone app en de web pagina. Ik heb het gevoel dat de smartphone app vaker de offline status genereert.

[ Voor 49% gewijzigd door Smarty77 op 09-01-2017 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
Smarty77 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:20:
Thermostaat voor test even in het DMZ gehangen... blijkbaar gaat dat beter, afgelopen 2 uur geen offline gedrag meer gehad.

UPDATE: na een uur of 4 was de thermostaat helaas weer offline in de app. Toch ook maar eens kijken of er een verschil is tussen de smartphone app en de web pagina. Ik heb het gevoel dat de smartphone app vaker de offline status genereert.
Bij mij was het wel, wanneer ik via de app naar 25 graden ging, gaf hij dat ook netjes in de webpagina, maar de thermostaat kreeg geen seintje.
Ik heb hem een lange tijd via hotspot aangesloten gehad, en dus in mijn geval even niet via de modem/router van Ziggo, en gekeken hoe het dan was. Resultaat was dat hij niet een keer offline is geweest en ik via de web/app kon bedienen en de thermostaat er direct op reageerde.
Na weer terug te zijn gegaan via de wifi gelijk weer offline, heb al zitten kijk in de router, maar daar is verder nooit wat mee gebeurt, na hard reset en alles op ''standaard' bleef het terug komen. :'(

Heb ook nog even met Nest gebeld, zoals het nu lijkt, wanneer ik mijn instelling doe via de app, deze binnen komt op de Nest server, de server hem naar mijn thermostaat drukt, maar daar niet aan komt. zou het met Ziggo te maken kunnen hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door Peaky op 09-01-2017 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik weet niet hoe de communicatie exact verloopt.
In de korte tijd dat ik een nest heb, is de app altijd beschikbaar en reageert de nest meteen.

Ik zie alleen vannacht en vandaag dat mijn script soms een stap overgeslagen heeft.
Een x 1 stap. En 1x 4 stappen. Elke 30 minuten wordt mijn excel aangevuld.
Dus mis 1x 30 min. En 4x 30 min. Geen idee waar dat vandaan komt. Is pas sinds gisternacht.

Misschien dat er af en toe toch connectie issues zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaanBitch
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:38
Peaky schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:42:
[...]

Heb ook nog even met Nest gebeld, zoals het nu lijkt, wanneer ik mijn instelling doe via de app, deze binnen komt op de Nest server, de server hem naar mijn thermostaat drukt, maar daar niet aan komt. zou het met Ziggo te maken kunnen hebben?
Heb hier ook Ziggo en een Nest maar geen problemen zoals jij hier boven beschrijft..... dus nee heeft niets met Ziggo temaken ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentF0rce
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-08 09:24
Okay.. ik volg dit topic nu al een tijdje en realiseer me dat je juist naar een forum gaat als iets niet goed werkt, maar ik lees toch echt veel dingetjes die niet echt lekker werken bij de Nest.

Ik wil vooral voor Geofencing een slimme thermostaat, en juist dat, iets wat mij betreft één van de belangrijkste basisfunctionaliteiten is, lijkt bij Nest regelmatig niet goed te functioneren.

Nu vraag ik me af (vooral omdat ik nog altijd twijfel tussen Nest en Lyric T6); zouden jullie, Nest-eigenaren, nog steeds voor Nest kiezen? En zo ja.. wat zijn eventueel nog wel verbeterpuntjes?

[ Voor 5% gewijzigd door SilentF0rce op 09-01-2017 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-10 21:56
Inmiddels ook een Nest thermostaat hangen in combinatie met een Vaillant Ecotec Classic combie en V-33 opentherm module. Het installeren was echt een fluitje van een cent, enige minpuntje tot nu toe is dat de Nest 1 graad lager aangeeft dan het werkelijk is, maar goed gewoon graadje hoger zetten dus.

1 ding krijg ik niet werkend, de warm water regeling via de Nest, denk niet dat mn ketel het ondersteund, iemand van jullie toevallog een Vaillant ecotec hangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smarty77
SilentF0rce schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:52:
Ik wil vooral voor Geofencing een slimme thermostaat, en juist dat, iets wat mij betreft één van de belangrijkste basisfunctionaliteiten is, lijkt bij Nest regelmatig niet goed te functioneren.

Nu vraag ik me af (vooral omdat ik nog altijd twijfel tussen Nest en Lyric T6); zouden jullie, Nest-eigenaren, nog steeds voor Nest kiezen? En zo ja.. wat zijn eventueel nog wel verbeterpuntjes?
Geofencing is een feature die ik nog niet stabiel heb zien werken, bij Nest werkt het tot nu toe het meest stabiel... Maar IFTTT en Homey van Athom maken beiden gebruik van de Location Services van iOS, een techniek die gebruikt maakt van WiFi, 3g, beetje gps etc etc. Een oplossing die alleen GPS zou gebruiken is onwenselijk ivm het hoge stroomverbruik op de telefoon. Ik merk dat bij Homey dat de betrouwbaarheid in de laatste app enorm toe is genomen. Helaas is dit voor IFTTT op een iPhone 6 nog niet het geval (de iPhone 6s kent betere prestaties). Met dat laatste wil ik aangeven dat het niet alleen de service of het apparaat invloed heeft op de betrouwbaarheid de telefoon speelt ook zeker een belangrijke rol en zal ook soms voor instabiliteit zorgen.

Geofencing bij Nest werkt bij mij meestal goed maar ook daar hoor je veel verschillende verhalen over zowel positief maar ook negatief.

Lyric T6 is een grappig ding, ik heb gekozen voor Nest omdat ik reeds 3 Nest Protects in huis had en naast een thermostaat op zoek was naar een binnen en buiten camera. Bij Nest (ook al verkoop je met deze apparaten je "ziel" en daarbij alle informatie aan Google }) ;) ) past het allemaal mooi in een enkele app en vullen ze elkaar aan in functionaliteit.

Ik heb de Nest nu nog maar 1 dag en ondanks dat de instabiliteit tussen apps en apparaat zou ik de Nest opnieuw kopen. Ik heb op dit moment nog geen spijt van de aankoop.

edited: typo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

SilentF0rce schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:52:
Okay.. ik volg dit topic nu al een tijdje en realiseer me dat je juist naar een forum gaat als iets niet goed werkt, maar ik lees toch echt veel dingetjes die niet echt lekker werken bij de Nest.

Geofencing is volgens mij niet eens echt ondersteund in de nest.
De auto-away functie werkt meer op basis van schema en "intelligentie" volgens mij.

Als je iOS hebt kan je skylark gebruiken waar ik goede dingen over hoor.
Zelf heb ik android. En heb nu triggi geinstalleerd (omdat IFTTT niet goed triggerde).
Vanochtend werkte triggi in 1x goed. In 15 minuten na verlaten van mijn huis. Was ik mijn zone uit.
En ging hij van 19,5 naar 16 graden.
Als hij het deze week elke dag goed doet, Ben ik blij.

zelf voor de nest gekozen omdat ik hem toch de mooiste vind.
En omdat OT nu bij de meeste goed schijnt te werken. En mijn eerste indruk is dat dat in mijn geval ook zo is. Ook heb ik nog geen afwijking kunnen vinden tussen hoeveel graden de nest aangeeft en mijn oude ICY die ik een paar dagen ernaast had hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
SaanBitch schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:17:
[...]

Heb hier ook Ziggo en een Nest maar geen problemen zoals jij hier boven beschrijft..... dus nee heeft niets met Ziggo temaken ;) ;)
Ziggo heeft heel veel modems en twee gebieden met sterk verschillende techniek.

@Peaky: Dit hoort absoluut niet te gebeuren maar kan aan een router liggen. Dit past waarschijnlijk beter in het Ziggo topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Voor wie mooie grafieken wil, dit werkt inmiddels aardig:

https://github.com/gchenuet/nest-datagraph

Afbeeldingslocatie: https://github.com/gchenuet/nest-datagraph/raw/master/README/nest-datagraph.jpg

Draai t zelf in een docker container op m'n nas :P

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

itsme schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:38:
Voor wie mooie grafieken wil, dit werkt inmiddels aardig:

https://github.com/gchenuet/nest-datagraph

[afbeelding]

Draai t zelf in een docker container op m'n nas :P
Ziet er goed uit. Beter dan mijn google sheets graph. Helaas geen docker op mijn ds215j.
Eens kijken naar andere oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DarkSide schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:51:
[...]

Ziet er goed uit. Beter dan mijn google sheets graph. Helaas geen docker op mijn ds215j.
Eens kijken naar andere oplossing.
Docker is optioneel natuurlijk, zou t ook native op je nas kunnen draaien. Alleen maakt docker experimenteren wat makkelijker :)

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Zo goed ben ik niet in linux etc.
Zal eens kijken of ik een vm in azure kan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

mucuracat

YES

itsme schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:45:
[...]

Docker is optioneel natuurlijk, zou t ook native op je nas kunnen draaien. Alleen maakt docker experimenteren wat makkelijker :)
kan het ook zonder nas? :(
Waarom maken ze geen app of zo.. ziet er mooi uit

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Je kan ook prima Docker draaien op een Raspberry Pi 2/3. Een Pi 1 kan ook nog wel, maar is mogelijk te zwak.

Sinds gister houdt ik mijn Nest stats ook bij middels een Google sheet, maar zie dat hij om half 5 al begint te stoken, vanaf 17 graden (Nest stond op 15c ingesteld overigens). Waarbij het om 5:05 al 19 graden is.
Schema heb ik ingesteld dat het om zes uur 19 graden moet zijn, dus dit vind ik wel apart want hij stookt door tot 5 over 6.
Ik zou dan zelf denken, begin dan rond 5 uur met stoken als Nest heeft geleerd hoe snel het huis opwarmt of afkoelt....

In ieder geval erg leuk en interessant om bij te houden naast het gasverbruik in Domoticz en mindergas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Hoe lang heb je de nest al?
De eerste keer was hij ook erg vroeg met beginnen met verwarmen. Maar hij start nu wel later.
Overigens heb ik op de nest zelf het maximaal aantal uren dat hij snachts mag voorverwarmen van 5 uur naar 3 uur gezet (en ga hem nog wel lager zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
DarkSide schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:00:
Hoe lang heb je de nest al?
De eerste keer was hij ook erg vroeg met beginnen met verwarmen. Maar hij start nu wel later.
Overigens heb ik op de nest zelf het maximaal aantal uren dat hij snachts mag voorverwarmen van 5 uur naar 3 uur gezet (en ga hem nog wel lager zetten).
Sinds de 29e (December 2016), maar ik heb toen geen stats bijgehouden dus geen idee of de tijden zijn veranderd sindsdien.
Ik heb zelf nog niet naar de voorverwarmtijden gekeken. Zal ik ook eens doen.

Ik laat morgen overigens een bedrijf langskomen om een offerte uit te brengen voor het waterzijdig inregelen van mijn cv. Dus misschien dat dat ook nog helpt in de efficientie. Ik verstook nu ong 6m3 per dag in de afgelopen week. Bij koudere dagen loopt dat op naar rond de 7 a 8 en bij nog kouder naar 9/10.

[ Voor 20% gewijzigd door Meauses op 10-01-2017 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

mucuracat

YES

Om te beginnen, ziet het er wel leuk uit

https://www.microsoft.com...est-manager/9nblggh10dxl#

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Grappig dit, ik kreeg om 13u een melding dat mijn camera beweging zag, en dat was mijn vriendin die van huis ging. Nu zag ik zojuist in mijn sheet dat mijn thermostaat om 14:10 op auto-away is gegaan.
In de eerste week duurde dat nog zo'n 3 a 4 uur. Dus het lijkt sneller te gaan.

Alleen in de app staat hij nog op Home en te stoken. Even kijken of dat nog veranderd, zou naar Eco moeten gaan in principe.

14:27: helaas, vriendin is alweer thuisgekomen..

[ Voor 23% gewijzigd door Meauses op 10-01-2017 14:27 . Reden: 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Heb jij een nest cam? of andere cam?
Gisteren deed het ruim 5 uur voor hij op Eco ging.
Vandaag 4 uur. Gelukkig stuurt triggy hem al na 15 min aan dat hij naar 16graden moet.

Dacht eerst nog dat de hond gedetecteerd werd en dat Nest daarom dacht dat er nog iemand thuis was.
Maar heb lopen testen. Als de hond langs loopt dan licht de Nest niet op. Dus ik ga er vanuit dat hij dan niets detecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
DarkSide schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:28:
Heb jij een nest cam? of andere cam?
Gisteren deed het ruim 5 uur voor hij op Eco ging.
Vandaag 4 uur. Gelukkig stuurt triggy hem al na 15 min aan dat hij naar 16graden moet.

Dacht eerst nog dat de hond gedetecteerd werd en dat Nest daarom dacht dat er nog iemand thuis was.
Maar heb lopen testen. Als de hond langs loopt dan licht de Nest niet op. Dus ik ga er vanuit dat hij dan niets detecteert.
Nee, een cam van Dahua gekoppeld aan mijn Synology NAS. Zodra deze beweging ziet krijg ik een notification met pushover. En tegelijkertijd zat ik naar mijn google sheet te kijken, dus 1+1=2.
Maar het lijkt erop dat zodra Auto-Away "engaged" het nog even duurt voor hij hem op Eco zet. Of dat bewust is of niet is denk ik de vraag. Misschien dat Nest de wachttijd daarvan moet gaan verkorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:18
Smarty77 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 09:49:
[...]

Gisteren mijn nieuwe nest geïnstalleerd en dacht dat mijn netwerk oid de oorzaak was. Begrijp ik nou goed dat het een breder probleem is wat dus bij meerdere mensen speelt?
Sowieso lees ik nogal wat onstabiliteit, NLT wel verbonden met WiFi maar de mobiele en web app geven offline aan.
Ik weet niet waar je van die onstabiliteit leest maar mijn v3 draait eigenlijk erg stabiel. Ik heb welgeteld 1 keer een issue gehad waardoor ik mijn thermostaat moest resetten, dat was ergens in de eerste weken. Hij draait nu inmiddels een jaar ongeveer.

Als ik buiten de deur ben zie ik altijd mijn Nest online. De autoaway functie lijkt ook te werken maar is in mijn situatie niet altijd even nauwkeurig maar daar ben ik eigenlijk nooit echt mee bezig geweest om het uit te zoeken.

Ik zal eerdaags eens koppelen aan mijn google docs om te zien wat er zoal gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Ik heb in Domoticz ingesteld dat ik een notification krijg zodra de Nest in (Auto) Away gaat. Maakt het monitoren wat makkelijker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik krijg een melding van IFTTT en die zet het ook in mijn agenda. Alleen tijd klopt niet.
Zal wel met UTC + te maken hebben.
Wel leuk om te monitoren allemaal. En straks de data te vergelijken met volgend jaar etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Sinds 4 weken hangt Nest generatie 3. Ik heb t gevoel dat eea niet goed is ingesteld.

Zo start mijn schema op 7 uur (20 graden). Ik constateer dat de cv dan aanspringt om +/- 5.30. 15 minuten op voorhand is meer dan zat. Idem geldt voor t avond schema (17.00 uur 20C) wanneer mn vrouw toevallig rond 4 thuiskomt staat ie al te blazen.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:43:
Hallo

Sinds 4 weken hangt Nest generatie 3. Ik heb t gevoel dat eea niet goed is ingesteld.

Zo start mijn schema op 7 uur (20 graden). Ik constateer dat de cv dan aanspringt om +/- 5.30. 15 minuten op voorhand is meer dan zat. Idem geldt voor t avond schema (17.00 uur 20C) wanneer mn vrouw toevallig rond 4 thuiskomt staat ie al te blazen.

Wat doe ik fout?
Modulerende ketel?
Pagina: 1 ... 31 ... 72 Laatste