Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sidjoesz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:15
Ik zie dat de Nest V3 (per mail en telefonisch bevestigd gekregen dat het om een V3 ging, staat niet op de site nml) nu in de aanbieding is bij Energiewacht.com. Voor 199euro incl installatie.

Is dat een goede deal?

Zoja, zal ik het bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:50
V3 is bij Essent 25 euro, inclusief installatie op dit moment. Wel een drie jarig contract!

Online...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Beter 3x een jaardeal pakken met 150-250 bonus als je het mij vraagt en de Nest gewoon los kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ook ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben geinteresseerd in een Nest maar ik lees op verschillende plaatsen verschillende dingen.
Dus vandaar dat ik de vraag hier maar stel. Mijn Nefit Ecomline Excellent HR komt uit 2001, nu zie ik dat er een apart apparaat is om de Nest via opentherm met Nefit ketels te laten communiceren.
Alleen op verschillende sites lees ik nu dat dit dan weer niet zou werken.
Wat is het nu precies? Kan ik een Nest aanschaffen en laten installeren met een aparte module er tussen zodat mijn ketel kan communiceren met de Nest (en modulerend kan werken) of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Subz schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:43:
Ook ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben geinteresseerd in een Nest maar ik lees op verschillende plaatsen verschillende dingen.
Dus vandaar dat ik de vraag hier maar stel. Mijn Nefit Ecomline Excellent HR komt uit 2001, nu zie ik dat er een apart apparaat is om de Nest via opentherm met Nefit ketels te laten communiceren.
Alleen op verschillende sites lees ik nu dat dit dan weer niet zou werken.
Wat is het nu precies? Kan ik een Nest aanschaffen en laten installeren met een aparte module er tussen zodat mijn ketel kan communiceren met de Nest (en modulerend kan werken) of niet?
Dat kan inderdaad. Daar heeft Nefit een speciale module voor zodat je hier opentherm tegen aan kan babbelen.

Hier: https://www.warmteservice...herm-converter/p/37253001

[ Voor 6% gewijzigd door Fonta op 09-11-2016 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:12

Ethirty

Who...me?

Vanavond ontdekt dat de "nieuwe" eco functie niet goed doordacht is en meer is dan een nieuw labeltje.

Ik wist dat ik vanavond niet thuis zou zijn, dus wilde doen wat ik voorheen ook deed: de thermostaat van auto-afwezig op afwezig zetten zodat deze niet volgens schema aan zou springen.

Maar wat blijkt? De eco is gekoppeld aan afwezig en is niet nadrukkelijk in te schakelen. Nu maar gekozen voor "uit" bij gebrek aan de juiste optie. Voor mij geen ramp, want mijn huis koelt nauwelijks af. Maar voor mensen die in een ouder huis wonen kan het wel degelijk verschil maken, er hangen tenslotte 2 verschillende minimum temperaturen aan.

Goed gedaan Nest -O-

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Fonta schreef op woensdag 09 november 2016 @ 22:08:
[...]

Dat kan inderdaad. Daar heeft Nefit een speciale module voor zodat je hier opentherm tegen aan kan babbelen.

Hier: https://www.warmteservice...herm-converter/p/37253001
Maar bij compatibele ketels staat de Ecomline dan weer niet tussen.

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Subz schreef op donderdag 10 november 2016 @ 05:52:
[...]

Uhhhh.... Ja... dan weet ik het ook niet. :9

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Mijn Nest V3 draait nu zo'n 4 weken. Wat mij opvalt is dat de thermostaat zowel 's ochtends als 's middags een uur tot 1,25 uur voor het schema reeds op de ingestelde temperatuur staat. Dus in de ochtend moet hij 7 uur op 20 graden staan, dan staat hij om kwart voor 6 al op 20 graden. In de middag idem, 5 uur 20 graden, vandaag stond hij om half 4 al op 19.5 graden.

Iemand een idee hoe dit kan? Heb een Intergas CW4 Modulerende ketel, radiatorverwarming, gasgestookt.

Nest support gaf aan om True Radiant op 1 uur voorverwarmen te zetten in plaats van 5. Eigenlijk weten ze het niet en willen trial & error doen, zei de meneer aan de telefoon.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
Ik heb momenteel de v2 en deze draait alleen op 2.4 ghz. Als ik op mijn router zowel 5 als 2.4ghz op dezelfde ssid uitstuur valt soms de verbinding weg. Is er naast het Apart uitsturen van beide frequenties nog een andere oplossing?

Verwijderd

50Miles schreef op donderdag 10 november 2016 @ 17:33:
Nest support gaf aan om True Radiant op 1 uur voorverwarmen te zetten in plaats van 5. Eigenlijk weten ze het niet en willen trial & error doen, zei de meneer aan de telefoon.
Dat is uberhaupt mijn indruk van de hele Nest support, have you tried turning it off and on again? Een fatsoenlijke probleemanalyse kunnen ze niet, een vraag als waarom ging 'ie toen en toen al dan niet in de auto away zijn ze niet eens in staat om te beantwoorden. Als het niet werkt is het eerste dat ze vragen, reset de auto away functie of zet de rookmelders uit in de app (wait whut, ik heb toch niet voor niks 360 euro uitgegeven, come on).

Mooie producten maar de inhoudelijke support is niet best.

• mphoogeveen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-08 18:28
Hallo,

Ik ben van plan een Nest v3 aan te schaffen. ik twijfel nog een beetje of het de juiste keuze is....

Situatie:
- Cv-ketel: Nefit Topline Compact HRC 25W/CW4 (hierop zit een aan/uit aansluiting (2 draden) en een modulerende aansluiting (2 draden) handleiding
- Alles is aangesloten op een vloerverwarming systeem (begane grond) (ook 3 stuks radiatoren boven zijn hier op aangesloten), dus lage temperatuur verwarming.

volgensmij moet ik als ik de modulerende functie wil gebruiken een extra module kopen zodat de Nest (opentherm) correct communiceert met mijn Cv-ketel en ook modulerend werkt.

iemand ervaring met een dergelijke combinatie? of tips?

alvast dank....

[ Voor 5% gewijzigd door mphoogeveen op 10-11-2016 20:49 ]

Groet Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 12:45

murphsy

Product Monkey

mphoogeveen schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:47:
Hallo,

Ik ben van plan een Nest v3 aan te schaffen. ik twijfel nog een beetje of het de juiste keuze is....

Situatie:
- Cv-ketel: Nefit Topline Compact HRC 25W/CW4 (hierop zit een aan/uit aansluiting (2 draden) en een modulerende aansluiting (2 draden) handleiding
- Alles is aangesloten op een vloerverwarming systeem (begane grond) (ook 3 stuks radiatoren boven zijn hier op aangesloten), dus lage temperatuur verwarming.

volgensmij moet ik als ik de modulerende functie wil gebruiken een extra module kopen zodat de Nest (opentherm) correct communiceert met mijn Cv-ketel en ook modulerend werkt.

iemand ervaring met een dergelijke combinatie? of tips?

alvast dank....
Ik probeer ongeveer hetzelfde, module ingebouwd in een AWB Thermoelegance 4 a-1. Helaas werkt dit totaal niet. De Nest v3 werkt nu als een aan/uit thermosstaat. Waardeloos. Alles geinstalleerd door een Nest Pro van Feenstra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:24

mucuracat

YES

Subz schreef op donderdag 10 november 2016 @ 05:52:
[...]

Heb gok gewaagd en Essent actie met nest aangevraagd.
Dus wordt ook gratis aangesloten.
Heb ook een Nefit Ecomline rond het jaar 2000 :)

Gaat ff duren ivm 14 dagen opzeg. Pas daarna wordt er afspraak gemaakt om het te plaatsen.

Maar ik kom er op terug :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
mucuracat schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:42:
[...]

Gaat ff duren ivm 14 dagen opzeg. Pas daarna wordt er afspraak gemaakt om het te plaatsen.
Wat is dat voor iets raars? Die 14 dagen is toch om te kijken hoe t bevalt en gaan pas in na levering? :?

Of hebben we t niet over dezelfde 14 dagen? :P

[ Voor 7% gewijzigd door Osiris op 11-11-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Laatst online: 21:01
Osiris schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:31:
[...]

Wat is dat voor iets raars? Die 14 dagen is toch om te kijken hoe t bevalt en gaan pas in na levering? :?

Het is dezelfde energie als bij een andere leverancier, dus het zal wel bevallen. De 14 dagen is een afkoelingsperiode en de Nest een kado bij het energie contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Osiris schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:31:
[...]

Yep, zoals @laudor ook zegt.
Laudor schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:15:
[...]

Het is dezelfde energie als bij een andere leverancier, dus het zal wel bevallen. De 14 dagen is een afkoelingsperiode en de Nest een kado bij het energie contract.
Stroom is stroom.. Maar je hebt 14 dagen bedenktijd en tevens 1 maand opzeg termijn bij vorige leverancier :)
Na 14 dagen kun je niet meer opzeggen en dus maken ze afspraak om Nest te installeren. Of je hierna ook een bedenktijd hebt voor gebruik van Nest, weet ik niet zeker :)

[ Voor 19% gewijzigd door mucuracat op 11-11-2016 16:19 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
Zou iemand eens willen kijken hoe laat de Nest aan gaat als hij volgens schema gaat verwarmen. Bijvoorbeeld om 18.00 staat hij ingesteld om naar 20 graden te gaan, hoe laat gaat hij dan stoken bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-09 14:27
50Miles schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 18:19:
Zou iemand eens willen kijken hoe laat de Nest aan gaat als hij volgens schema gaat verwarmen. Bijvoorbeeld om 18.00 staat hij ingesteld om naar 20 graden te gaan, hoe laat gaat hij dan stoken bij jullie?
Je kan denk ik niet vergelijken.
Hangt toch echt per huis af, de ene is goed de andere is slecht geïsoleerd.
Mijn woning is matig geïsoleerd, De Nest is vandaag om 14:40 gaan verwarmen volgens auto schema om het om 16:15 op 20,5 graden te krijgen.
Start temp was 17,5 en om 16:30 is de temp bereikt om vervolgens rustig zo nu en dan wat bij te stoken op minder dan halve kracht om het behaaglijk te houden

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij ongeveer 45 - 60 minuten. Ingesteld dat het om 06:30 op 20 graden moet zijn in huis, begint te verwarmen rond 05:45.
50Miles schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 18:19:
Bijvoorbeeld om 18.00 staat hij ingesteld om naar 20 graden te gaan, hoe laat gaat hij dan stoken bij jullie?
Zo te lezen verwacht je dat de Nest als een 'klassieke' klokthermostaat werkt, dat als je instelt 18:00 uur 20 graden dattie dan pas op 20 graden springt. De Nest gaat er van uit dat jij wil dat het 20 graden is om 18:00 uur, en zal eerder beginnen met verwarmen om het op de juiste temp. te hebben op de ingestelde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 18:38:
Bij mij ongeveer 45 - 60 minuten. Ingesteld dat het om 06:30 op 20 graden moet zijn in huis, begint te verwarmen rond 05:45.

[...]

Zo te lezen verwacht je dat de Nest als een 'klassieke' klokthermostaat werkt, dat als je instelt 18:00 uur 20 graden dattie dan pas op 20 graden springt. De Nest gaat er van uit dat jij wil dat het 20 graden is om 18:00 uur, en zal eerder beginnen met verwarmen om het op de juiste temp. te hebben op de ingestelde tijd.
Ik verwacht niet dat de Nest als een klasieke kloktermostaat gaat werken, maar heb het idee dat True Radiant bij mij niet werkt. Mijn Nest moet om 17.00 op 20 graden zijn, maar gaat om circa 15.00 al aan waardoor het om 15.45 a 16.00 al 20 graden is.

Dit klopt niet volgens mij. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
50Miles schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 18:43:
[...]

Ik verwacht niet dat de Nest als een klasieke kloktermostaat gaat werken, maar heb het idee dat True Radiant bij mij niet werkt. Mijn Nest moet om 17.00 op 20 graden zijn, maar gaat om circa 15.00 al aan waardoor het om 15.45 a 16.00 al 20 graden is.

Lijkt verdacht veel op wat ik ook had in den beginne.
Duurde wel enkele weken voordat de Nest doorhad dat ie wat later kon beginnen.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
Siewert schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:09:
[...]

Lijkt verdacht veel op wat ik ook had in den beginne.
Duurde wel enkele weken voordat de Nest doorhad dat ie wat later kon beginnen.
Mijn Nest hangt nu circa 3 a 4 weken. Kan het daarna nog steeds voorkomen dat hij dit moet leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
50Miles schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:12:
[...]

Mijn Nest hangt nu circa 3 a 4 weken. Kan het daarna nog steeds voorkomen dat hij dit moet leren?
Voor zover ik week blijft hij leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
Siewert schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:14:
[...]

Voor zover ik week blijft hij leren
Maar dit gedrag kan hij na 3 a 4 weken ook nog vertonen? Ik vind dit wat raar. Nest support doet trial en error om erachter te komen. Heb al contact met ze. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[...]

In het begin start hij inderdaad te vroeg als hij nog niet goed weet hoe lang het opwarmen duurt. Dit is namelijk afhankelijk van de binnen- en buitentemperatuur en hoe snel je huis opwarmt en afkoelt. Bij -5 en snel afkoelen duurt het veel langer dan bij +15 en een goed geïsoleerd huis.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
[...]

Heeft bij mij ook nooit gewerkt. Nest is niet "smart" zoals verkocht maar behoorlijk dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
Gisteren weer 1,5 uur met Nest support gebeld. Voor het gevoel gaat het nu beter. Als ik meer weet post ik een update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ervaring na 2 weken.

Thermostaat V3 zelf aangesloten op een Intergas HRE 36/30. Opentherm aansluiting via Heat Link lijkt te werken. Volgens mij moduleert het ding ook.

Wel heeft het me twee weken gekost om de Auto-afwezigheidsfunctie van de thermostaat aan de praat te krijgen. Mijn Nest Cam ging wel vanzelf aan bij vertrek uit huis. Verder heb ik nog een Nest Protect rookmelder in de gang. App draait op een Nexus 6P. Volgens Nest kan daarmee soms de locatie fout worden weergegeven. Coming Home app met geofencing werkte ook niet. Een tweede telefoon (LG G3) gekoppeld via Familie-account. Ook geen succes. De camera ging toen zelfs niet meer aan bij weggaan met beide telefoons op zak. Tweede telefoon er weer af. Google Now gekoppeld. Werkte ook niet. Alles nagelopen op de telefoon. Wifi-scanning, Locatie volledig aan incl. GPS etc. Nog niets. Thermostaat ging nog steeds niet op Afwezig. Thuiskomen werkte overigens wel. Ding ging voorverwarmen wanneer ik vanaf het werk vertrok.

Gisteren thermostaat en Heat Link gereset. Opnieuw toegevoegd aan app. Automatisch bij het toevoegen van een nieuw apparaat worden de bewegingssensoren van de thermostaat (en Nest Protect) op Aan gezet om te helpen te bepalen of je Afwezig bent. In de app heb ik dat om te proberen eens uitgezet voor beide apparaten. Auto-afwezig wordt dan alleen bepaald door de locatie van de telefoon, Wifi-signaal en mobiele data. En dat bleek het voor mij te zijn. Minder dan een half uur vanochtend de deur uit geweest maar ik zag onderweg op de app (voor het eerst) dat alles netjes op Afwezig (Eco) stond. Hoewel er bij afwezigheid niemand in huis is (ook geen huisdieren) lijkt het erop dat de sensoren van Protect en/of thermostaat misschien een valse melding geeft waardoor get ding niet op Afwezig gaat. Dat terwijl de Cam daar geen last van schijnt te hebben. Die was overigens ook netjes aan. Hopelijk blijft het zo werken.

Het voorverwarmen is wel lekker. Je komt niet in een koud huis thuis. De temperatuur verzetten met spraak via Google Now (in het Engels) is erg buggy. Soms werkt het de eerste keer. Andere keren heeft ie het na 5 of meer keren nog niet goed. Ik hoop dat het Google Home apparaat dat beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 10:15
Ik heb de Nest v3 nu een tijdje in gebruik. Ben redelijk tevreden. De meerwaarde tov de klokthermostaat die we hadden is vooral de bediening op afstand. Ons schema met werktijden is redelijk voorspelbaar, maar ineens thuiswerken is niet te programmeren en dan is de Nest wel fijn.
Waar ik nu tegenaanloop is het eenmalig aanpassen van het schema.
Bijvoorbeeld: normaal gesproken schakelt de Nest vrijdagavond om 23 uur uit en koelt het huis langzaam af. Nu gaan we naar een feestje en wil ik dat de Nest tot 01 uur blijft verwarmen zodat de oppas niet in de kou zit. Ik
kan het schema aanpassen, maar dan moet ik het achteraf weer terugzetten. Is er een andere manier?
Of overrulen de aanwezigheidssensoren het schema?

Alvast bedankt voor jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

verboden te helpdesken

[ Voor 85% gewijzigd door teacher op 13-11-2016 19:42 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:41
.

[ Voor 99% gewijzigd door teacher op 13-11-2016 19:42 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

racoon schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:57:
[mbr]verboden te helpdesken[/mbr]
Maybe NOOB maar;
? Wat is verschil tussen helpen en helpdesken? Dat het niet mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spamsmurf
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:18
Tijd voor een nieuwe CV ketel...en dus meteen een mooie Nest erbij. Helaas bleek de installateur helemaal geen kaas gegeten te hebben van alles behalve CV ketels;-)

Nest Thermostaat
Agpo Ferroli
Vaillant ecotec plus

oude situatie:

thermostaat ----> (2 draden) ----> zonneboiler ----> (2 draden) ----> CV

opties zijn:

1 (zoals de installateur het acher liet)

thermostaat ----> (2 draden) ----> heat link ----> (2 draden) ----> CV

* probleem is dan dat er dus geen communicatie meer is tussen de zonneboiler en de cv. Dat gaf een foutmelding maar ik kan niet beoordelen hoe erg dit is.

2 (zoals hij het na de 2e poging achter liet)

thermostaat ----> (2 draden) ----> zonneboiler ----> (2 draden) -----> heat link ----> (2 draden) ----> CV

* probleem is dan dat de Nest dan maar 4 volt krijgt en dus 'leeg loopt'. Tevens vraag ik me dus af of er nog signalen over die 2 draden gaan. Of dat deze alleen voor voeding zijn.

3 (wat mij 'logisch' leek)

thermostaat ----> (2 draden) ----> heat link ----> (2 draden) -----> zonneboiler ----> (2 draden) ----> CV

* dan krijg ik een foutmelding dat de Nest geen opentherm verbinding kan maken met de CV

Wie heeft het verlossende antwoord?
En wie kan me vertellen of er bij de modulerende stand nog wel info over de 2 draden loopt of dat dit alleen voor de voeding van de Nest gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
spamsmurf schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:17:
Tijd voor een nieuwe CV ketel...en dus meteen een mooie Nest erbij. Helaas bleek de installateur helemaal geen kaas gegeten te hebben van alles behalve CV ketels;-)

Nest Thermostaat
Agpo Ferroli
Vaillant ecotec plus

oude situatie:

opties zijn:

* probleem is dan dat er dus geen communicatie meer is tussen de zonneboiler en de cv. Dat gaf een foutmelding maar ik kan niet beoordelen hoe erg dit is.

thermostaat ----> (2 draden) ----> zonneboiler ----> (2 draden) -----> heat link ----> (2 draden) ----> CV

* probleem is dan dat de Nest dan maar 4 volt krijgt en dus 'leeg loopt'. Tevens vraag ik me dus af of er nog signalen over die 2 draden gaan. Of dat deze alleen voor voeding zijn.

thermostaat ----> (2 draden) ----> heat link ----> (2 draden) -----> zonneboiler ----> (2 draden) ----> CV

* dan krijg ik een foutmelding dat de Nest geen opentherm verbinding kan maken met de CV

En wie kan me vertellen of er bij de modulerende stand nog wel info over de 2 draden loopt of dat dit alleen voor de voeding van de Nest gebruikt wordt.
Ik zou de Nest Heatlink via de OpenTherm draden verbinden met je CV ketel. Vervolgens je CV ketel met de zonneboiler. Als het goed is zou je CV ketel dan moeten babbelen met de zonneboiler. De Nest hoeft verder geen weet te hebben van de zonneboiler.

De thermostaat zelf hoort alleen te zijn verbonden met de Nest Heatlink voor stroom, de rest van de communicatie verloopt draadloos.

• racoon

racoon

mooowwww

Vraagje, ik krijg binnekort mijn Nest thermostat, nu hangt de oude thermostat op de volgende plek, als je de woning binnenkomt, kom je in de eetkamer binnen naast de gangdeur zit ind e woonkamer de trapkast daar aan de buitenkant, naar de eetkamer toe hangt de huidige thermostat.

Is dit een geode plek voor de Nest, of kan ik beter de stand kopen en hem ergens anders neerzetten, de plek waar de huidige thermostat hangt loop je namelijk niet echt direct langs.

• mucuracat

mucuracat

YES

racoon schreef op donderdag 17 november 2016 @ 08:21:
Vraagje, ik krijg binnekort mijn Nest thermostat, nu hangt de oude thermostat op de volgende plek, als je de woning binnenkomt, kom je in de eetkamer binnen naast de gangdeur zit ind e woonkamer de trapkast daar aan de buitenkant, naar de eetkamer toe hangt de huidige thermostat.

Is dit een geode plek voor de Nest, of kan ik beter de stand kopen en hem ergens anders neerzetten, de plek waar de huidige thermostat hangt loop je namelijk niet echt direct langs.
Als het goed is hangt je oude 'achter' een deur.. Dus niet richting opening.. Dit om eventuele luchtstroming te voorkomen. Zodat je thermostaat niet telkens aanspringt..

• racoon

racoon

mooowwww

mucuracat schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:42:
[...]

Als het goed is hangt je oude 'achter' een deur.. Dus niet richting opening.. Dit om eventuele luchtstroming te voorkomen. Zodat je thermostaat niet telkens aanspringt..
De huidige hangt om de hoek van de deur.

• mucuracat

mucuracat

YES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Laatst online: 19:20
Ethirty schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 21:22:
[...]

Vergeet het maar. Mensen vragen al sinds de v1 om de werkelijke en doel temperatuur om te draaien op het display. Als je daar al een reactie op krijgt is het iets als "ga maar stemmen op onze site". Wat uiteraard al talloze keren is gedaan, maar compleet genegeerd wordt.
Dit is sinds een half jaar toch in te stellen op de Nest V3 in het menu. Instellingen / Scherm / Wat moet het scherm weergeven? Je krijgt dan de keuze uit:
- gewenste temperatuur
- huidige temperatuur
- analoge klok
- digitale klok
- weer

Ik heb hem van gewenste temperatuur op huidige temperatuur gezet en hiermee is het volgens mij in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dat zal ik dan gemist hebben, maar ik ga geen nieuwe thermostaat kopen om een gewenste firmware update te kunnen krijgen. Ze moeten die feature ook gewoon voor de eerdere Nests beschikbaar maken.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 12:41:

Het voorverwarmen is wel lekker. Je komt niet in een koud huis thuis. De temperatuur verzetten met spraak via Google Now (in het Engels) is erg buggy. Soms werkt het de eerste keer. Andere keren heeft ie het na 5 of meer keren nog niet goed. Ik hoop dat het Google Home apparaat dat beter doet.
Ik gebruik voor spraak de Amazon Echo Dot. Dat werkt fantastisch.
Je zegt welke temperatuur je ingesteld wilt hebben en voila, Alexa zet de kachel wat hoger of lager al naar gelang je gesproken opdracht ( in het Engels )
Natuurlijk stuur ik met de Amazon Echo Dot dan ook mijn verlichting in huis aan ( Philips Hue ), mijn AV-installatie ( via de Harmony Hub ) en een paar slimme schakelaars ( TP-Link ).
Werkt als een tierelier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ethirty schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 10:31:
Dat zal ik dan gemist hebben, maar ik ga geen nieuwe thermostaat kopen om een gewenste firmware update te kunnen krijgen. Ze moeten die feature ook gewoon voor de eerdere Nests beschikbaar maken.
Ze moeten niks.... en er zijn wel meer bedrijven waar nieuwe producten komen en dan bepaalde nieuwe features niet meer worden uitgebracht voor de oudere versies (mobiel, tv's, computers). Het is jammer dat het niet kan met de vorige versies, maar je kunt natuurlijk ook gewoon een v3 kopen en de oude verkopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Je hebt gelijk, ze moeten niks. Daarom koop ik geen nieuwe voorlopig. ;)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Eerste topic post geupdate en extra informatie toegevoegd (oa homebridge en changelogs). Als iemand nog iets leuks weet om erbij te zetten horen we het graag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spamsmurf schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:17:

Nest Thermostaat
Agpo Ferroli
Vaillant ecotec plus

oude situatie:

opties zijn:

De thermostaatdraden naar de heat link zijn alleen voor de stroomvoorziening van de Nest. Immers de communicatie gebeurd via WiFi. Heb je een Nestthermostaat met een standaard en de bijgeleverde voeding dan gebruik je de thermostaatdraden in het geheel niet. Zoals het lijkt werkt het alleen direct naar de CV. Ik heb nog eens in het installatieboekje gekeken. Ik zie daar niets over zonneboilers. Mogelijk wordt het niet ondersteund op het moment. Als je situatie 2 zou gebruiken met de Nest thermostaat los met die voeding. Zou dat kunnen werken? Dan loopt de Nest niet leeg door de eigen voeding. Is maar een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edegroot1973 schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:05:
Ik heb de Nest v3 nu een tijdje in gebruik. Ben redelijk tevreden. De meerwaarde tov de klokthermostaat die we hadden is vooral de bediening op afstand. Ons schema met werktijden is redelijk voorspelbaar, maar ineens thuiswerken is niet te programmeren en dan is de Nest wel fijn.
Waar ik nu tegenaanloop is het eenmalig aanpassen van het schema.
Bijvoorbeeld: normaal gesproken schakelt de Nest vrijdagavond om 23 uur uit en koelt het huis langzaam af. Nu gaan we naar een feestje en wil ik dat de Nest tot 01 uur blijft verwarmen zodat de oppas niet in de kou zit. Ik
kan het schema aanpassen, maar dan moet ik het achteraf weer terugzetten. Is er een andere manier?
Of overrulen de aanwezigheidssensoren het schema?

Alvast bedankt voor jullie ervaringen.
Even over nagedacht: Schema van lager zetten in de avond is een harde limit. De aanwezigheidssensoren maken niet uit. Nest weet niet wie er thuis is. Alleen dat er iemand is. De temperatuur zal om 23 uur lager worden gezet tenzij je het zelf verandert naar 1 uur. Enige optie is de ECO (afwezig) temperatuur zetten op de hogere/gewenste temperatuur van voor 23 uur, en handmatig ECO inschakelen. Dan blijft ie op ECO met die temperatuur zelfs terwijl er iemand in huis is. Dat is een functie die een paar weken in de software is toegevoegd. Nadeel is dat je de ECO temp weer moet aanpassen en handmatig weer ECO moet gaan uitzetten. Het is dan makkelijker denk ik om eenmalig het schema even 2 uur te verzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

In de aanbieding bij CoolBlue (v3) voor 209 euro.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Iemand ervaring met het volledig verwijderen van de nest?
Heb een andere thermostaat en nu zit natuurlijk de heatsink aangesloten op de ketel. Kan ik deze gewoon loshalen?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Snappie88 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:12:
In de aanbieding bij CoolBlue (v3) voor 209 euro.
Net ook bij IBOOD hunt voor 209. alleen moet je verzendkosten betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Coolblue ook, geen verzendkosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sidjoesz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:15
Heb em zojuist van Energiewacht.nl binnen inclusief installatie voor 199euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:55
roel-online schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:19:
Hier wellicht een interessante uitdaging. Ik heb een appartement met vloerverwarming en vloerkoeling via stadsverwarming. De huidige WTH thermostaat is defect en dus mooi moment om er een Nest Thermostat van te maken. Maar verwarmen en koelen met een Nest in Europa - is dat vragen om problemen of is het misschien niet zo moeilijk als het lijkt?

De Europese Nest Thermostat kan natuurlijk alleen verwarmen. Doe ik er goed aan om een Amerikaanse Nest Thermostat te kopen? Als ik kijk naar de aansluitingen op de huidige thermostaat is er één draad voor koelen, één draad voor verwarmen, twee voor power en twee voor de condenssensor. Wat betreft de verwarmen en koelen draden - die schakelen op aan/uit - betekent dat dat dit op een Amerikaanse Nest prima moet werken?

Bij de huidige thermostaat werkt het dus zo:
[afbeelding]

Laat ik de fan aansluiting weg en verbind ik de rest netjes op deze manier:
[afbeelding]

Zie ik iets gigantisch over het hoofd of moet dit wel werken?

De condenssensor is een andere uitdaging, maar misschien kan ik ook wel zonder? Ik heb geen houten vloer die krom trekt bij teveel condens.
Even een korte update: de Amerikaanse Nest is binnen en gemonteerd! Draden aangesloten zoals hierboven. De Nest herkende alles prima en de Nederlandse tijd en locatie waren ook makkelijk ingesteld.

Tot nu toe alleen verwarmen geprobeerd en dat werkt! Alleen 's avonds vrij kort gebruikt en je voelt de vloer warm worden. Koelen moet ik later nog even testen.

Enige is dat de temperatuur die de Nest aangeeft gevoelsmatig te hoog lijkt. Ik zal eens met een thermometer checken of m'n vermoedens kloppen en dan uitzoeken of ik iets kan aanpassen.

Maar voor iedereen (of nouja, waarschijnlijk maar een paar) die een verwamen en koelen systeem hebben met 24V motoren - de Amerikaanse Nest is (so far) de way to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 23:19

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Die temperatuurafwijking is lang bekend, hierop heeft Nest naar mijn weten geantwoord dat ze meerdere sensoren gebruiken en kalibratie bla bla, punt blijft dat dit niet handmatig aan te passen is. Ik heb er mee leren leven dat ik mijn verwarming een graadje hoger heb moeten zetten voor hetzelfde effect.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 19:12
Ik lees er denk ik overheen, maar op dit moment in bezit van een Nest therm v3, kan ik deze zo omwisselen voor een nest uit Amerika? Vind namelijk de zwarte versie best wel wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compleet andere thermostaat, dus nee, dat gaat niet zomaar.
roel-online schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:21:
Maar voor iedereen (of nouja, waarschijnlijk maar een paar) die een verwamen en koelen systeem hebben met 24V motoren - de Amerikaanse Nest is (so far) de way to go.
Mits je rekening houdt met het 24V AC verhaal, zie hier mijn avontuur wat dat betreft :P

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2016 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
BCC Nest v3 nu 199 euro (t/m 28 november).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:57

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:31

TommyGun

Stik er maar in!

Afgelopen vrijdag een Nest gekocht en direct aangesloten, erg mooi spul :)

Ik snap dat 'ie voorlopig nog moet leren maar volgens de app ben ik op het moment thuis, terwijl ik toch echt al een dik uur afwezig ben. De Nest hangt wel in direct zonlicht, kan het zijn dat 'ie daardoor denkt dat er iemand thuis is? Sunblock heeft blijkbaar ook een aantal dagen nodig om te leren.

Afgelopen weekend zag 'ie wel netjes dat ik afwezig was ('s avonds / 's nachts) maar ik weet niet na hoeveel tijd dit was.

Rookmelders e.d. van Nest heb ik allemaal niet dus hij bepaalt enkel a.d.h.v. m'n telefoon.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
TommyGun schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:45:
Afgelopen vrijdag een Nest gekocht en direct aangesloten, erg mooi spul :)

Ik snap dat 'ie voorlopig nog moet leren maar volgens de app ben ik op het moment thuis, terwijl ik toch echt al een dik uur afwezig ben. De Nest hangt wel in direct zonlicht, kan het zijn dat 'ie daardoor denkt dat er iemand thuis is? Sunblock heeft blijkbaar ook een aantal dagen nodig om te leren.

Afgelopen weekend zag 'ie wel netjes dat ik afwezig was ('s avonds / 's nachts) maar ik weet niet na hoeveel tijd dit was.

Rookmelders e.d. van Nest heb ik allemaal niet dus hij bepaalt enkel a.d.h.v. m'n telefoon.
Dat afwezig / niet thuis zijn gaat normaal pas in na ca 1 1/2 - 2 uur ;) Anders als je een half uurtje - uurtje weg bent zou verwarming meteen uit gaan en dan weer gaan stoken, wat natuurlijk niet echt efficient is.
Dat ie in het zonlicht hangt zou niks uit mogen maken, dat hangt ie bij ons ook.

Je moet echt even wat dagen geduld hebben (zoals al vaker hier gepost), het ding heeft nu eenmaal een aantal dagen nodig om te 'leren' van je huis situatie. Komt allemaal vanzelf goed ;)

[ Voor 6% gewijzigd door tcviper op 28-11-2016 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

tcviper schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:52:
[...]

Dat afwezig / niet thuis zijn gaat normaal pas in na ca 1 1/2 - 2 uur ;) Anders als je een half uurtje - uurtje weg bent zou verwarming meteen uit gaan en dan weer gaan stoken, wat natuurlijk niet echt efficient is.
Dat ie in het zonlicht hangt zou niks uit mogen maken, dat hangt ie bij ons ook.

Je moet echt even wat dagen geduld hebben (zoals al vaker hier gepost), het ding heeft nu eenmaal een aantal dagen nodig om te 'leren' van je huis situatie. Komt allemaal vanzelf goed ;)
Ahh dom van me!

Bedankt voor de uitleg, ik zal idd wat geduldiger zijn ;)

EDIT; om een of andere reden werkt dit alleen als de Locatiemethode van mijn S7 op "GPS, Wi-Fi en mobiele netwerken" staat. Doorgaans gebruik ik dit alleen de auto, en staat 'ie anders op "Wi-Fi en mobiele netwerken" omdat dat veel energieverbruik scheelt...

[ Voor 15% gewijzigd door TommyGun op 28-11-2016 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekki
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 13:58
Net ook eentje gekocht, kan er iemand mij goede installateur aanbevelen region Vl Brabant (Diest)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

stekki schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:35:
Net ook eentje gekocht, kan er iemand mij goede installateur aanbevelen region Vl Brabant (Diest)?
Misschien installateurs die Essent ook gebruikt?
https://www.essent.nl/con...onze-servicepartners.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
TommyGun schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:53:
[...]

Ahh dom van me!

Bedankt voor de uitleg, ik zal idd wat geduldiger zijn ;)

EDIT; om een of andere reden werkt dit alleen als de Locatiemethode van mijn S7 op "GPS, Wi-Fi en mobiele netwerken" staat. Doorgaans gebruik ik dit alleen de auto, en staat 'ie anders op "Wi-Fi en mobiele netwerken" omdat dat veel energieverbruik scheelt...
GPS dient ook aan te staan, anders werkt het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

tcviper schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:25:
[...]

GPS dient ook aan te staan, anders werkt het niet ;)
I doubt...
1. Make sure cellular data (also called mobile data) and Wi-Fi are enabled.

Note: Home/Away Assist rarely needs to use GPS data. It only uses it to recalibrate your phone’s location if it has been out of touch for 2 days. It doesn’t continually track your location and is engineered to have a minimal impact on your phone’s battery charge.
https://nest.com/support/...shooting-Home-Away-Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ik heb GPS, WiFi, Data alles op mijn iPhone aanstaan, heb eind van de dag 70% batterij over, dus dat doet nauwelijks wat, weet wel dat die away functie werkt bij ons. En nogmaals, volgens mij werkt dat alleen juist met GPS aan, hoe wilt die telefoon anders je lokatie bepalen? En er is een Nest Support/helpdesk voor dat soort vragen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door tcviper op 28-11-2016 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Zie het deel dat ik quote. Doorgaans is mobile data ook nauwkeurig genoeg om een locatie bij benadering te bepalen. Maar het is dus wel iets genuanceerder dan jij zegt; GPS wordt maar zelden gebruikt in het geval dat mobile data / Wi-Fi niet toereikend is.

Dat verklaart echter nog niet het probleem, maar goed, daar kom ik wel in uit. :)

[ Voor 19% gewijzigd door TommyGun op 28-11-2016 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
TommyGun schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:31:
Zie het deel dat ik quote. Doorgaans is mobile data ook nauwkeurig genoeg om een locatie bij benadering te bepalen. Maar het is dus wel iets genuanceerder dan jij zegt; GPS wordt maar zelden gebruikt in het geval dat mobile data / Wi-Fi niet toereikend is.

Dat verklaart echter nog niet het probleem, maar goed, daar kom ik wel in uit. :)
Ja ik heb die tekst gelezen en ik weet wat daar staat,... maar bij dat soort dingen vraag ik me altijd af in hoever dat in Nederland goed werkt. Het is simpelweg een feit dat het met GPS aan wel werkt in ieder geval :)

Maar ja, er zijn meer mensen die problemen hebben met die functie, daar zou Nest wel wat meer werk in mogen steken. Het werkt bij ons goed, maar ik heb er ook genoeg gelezen hier waar het niet goed werkt. Het gros waar het niet juist werkt gebruikt volgens mij een alternatieve app: http://www.skylarkios.com/

[ Voor 17% gewijzigd door tcviper op 28-11-2016 14:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Kan iemand bevestigen dat het klopt wat ik hier gedaan heb? De Nest had ik dus al maar zonder OpenTherm converter voor mijn Nefit ketel. Die heb ik er nu dus tussen gezet. In feite heb ik enkel het kabeltje wat in 2 en 3 zat op de Heat Link verplaatst naar OT1 en OT2 en de andere kant aangesloten op de converter. Vanuit daar gaat 'ie naar de 'oranje' aansluiting op de CV.

Op de converter staan geen getalletjes dus in hoeverre is het belangrijk dat het groene blokje overeenkomt met OT1/2?

T1 en T2 gaan naar de thermostaat, daar is niets aan gewijzigd.

Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/2016-11-30%2021.41.42_thumb.jpg

EDIT; het lijkt te werken. In het begin deed de CV niets meer (sloeg aan en meteen weer af, repeat) maar ik moest natuurlijk nog even de setting op de Nest bijwerken (dus OpenTherm selecteren). Daarna begon de CV flink te werken en op een gegeven moment bouwde 'ie netjes af :)

[ Voor 17% gewijzigd door TommyGun op 30-11-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb sinds een paar weken een Nest v3. Ik heb een Remeha Quinta 35C ketel en gebruik OT. Als 's morgens de temperatuur van 19° maar 21° moet, dan heb ik een 'overshoot' tot zeker 22,5°. Overdag verwarmd de Zon onze woonkamer. als de zon is verdwenen, dan zakt de temperatuur tot zeker 20° voordat Nest ingrijpt (met wéér een overshoot). Iemand tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 16:56
Verwijderd schreef op zondag 4 december 2016 @ 10:05:
Ook ik heb sinds een paar weken een Nest v3. Ik heb een Remeha Quinta 35C ketel en gebruik OT. Als 's morgens de temperatuur van 19° maar 21° moet, dan heb ik een 'overshoot' tot zeker 22,5°. Overdag verwarmd de Zon onze woonkamer. als de zon is verdwenen, dan zakt de temperatuur tot zeker 20° voordat Nest ingrijpt (met wéér een overshoot). Iemand tips??
Bij ons precies hetzelfde. Hoge overshoots en hij begint pas weer met verwarmen wanneer het alweer te koud is in de woonkamer. Van invallende zon hebben wij geen last.
Gebruik de nest icm Intergas ketel.

Vorig jaar bij de introductie had ik de Nest besteld en binnen 2 weken retour gedaan.
Dit jaar sinds 2 november weer een Nest en hopende dat het nu beter zou zijn. Moduleren doet hij nu wel, maar echt lekker, comfortabel en zuinig als onze honeywell is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dat heeft bij mij echt weken geduurd voor hij dat had aan/afgeleerd. Nu heb ik er geen last meer van :X

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen werd het weer 22,5°C, terwijl de Ketel "aan" was (Nest was Oranje)... Dit heeft niets met leren te maken, maar met een Bug... :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tcviper schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:29:
Ik heb GPS, WiFi, Data alles op mijn iPhone aanstaan, heb eind van de dag 70% batterij over, dus dat doet nauwelijks wat, weet wel dat die away functie werkt bij ons. En nogmaals, volgens mij werkt dat alleen juist met GPS aan, hoe wilt die telefoon anders je lokatie bepalen? En er is een Nest Support/helpdesk voor dat soort vragen ;)
Nest kan op een andere manier bepalen of je thuis bent, nl. door te kijken of je iPhone nog is ingelogd op je eigen WiFi (=LAN) omgeving. Ik weet alleen niet of Nest daar gebruik van maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annoniem83
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-09 23:34
Verwijderd schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:32:
[...]

Vanmorgen werd het weer 22,5°C, terwijl de Ketel "aan" was (Nest was Oranje)... Dit heeft niets met leren te maken, maar met een Bug... :(
Ik heb precies hetzelfde. Nest staat bij mij op 20 ingesteld maar blijft voorverwarmen tot 21,5 graden. Scherm blijft oranje dus verwarmen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Vanmorgen mijn Nest laten installeren, hij doet het wel, alleen nog niet via de wifi, dit omdat vrijdag pas de wifi geinstalleerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37
tcviper schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:34:
[...]

Ja ik heb die tekst gelezen en ik weet wat daar staat,... maar bij dat soort dingen vraag ik me altijd af in hoever dat in Nederland goed werkt. Het is simpelweg een feit dat het met GPS aan wel werkt in ieder geval :)

Maar ja, er zijn meer mensen die problemen hebben met die functie, daar zou Nest wel wat meer werk in mogen steken. Het werkt bij ons goed, maar ik heb er ook genoeg gelezen hier waar het niet goed werkt. Het gros waar het niet juist werkt gebruikt volgens mij een alternatieve app: http://www.skylarkios.com/
Offtopic:

Het bepalen van je lokatie op basis van het mobiele netwerk is ook wel bekend gemaakt onder A-GPS(Assisted GPS). hierbij wordt door middel van meerdere netwerk masten een punts berekening gedaan. Zie A-GPS op Wikipedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Ik wilde vanmorgen voor het eerst de Nest gebruiken, ik kwam om 6:30 uur beneden, toen heb ik hem van 17,5 naar 20.5 graden gezet, hij gaf aan verwarmen 1:10 uur.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het om 6:30 al 20,5 graden is als ik beneden kom?

Ook duurde het erg lang voordat het water warm werd, heft zeker wel 10/15 minuten gebuurd voordat het water warmer werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik snap het schema ook niet helemaal.

Ik verwacht dat het 20 graden is om 18:00 als ik als schema "18:00 20 graden" heb. Niet dat 'ie dan pas aanspringt :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dat is precies wat de Nest doet, nádat hij uitgeleerd is. De clue bij racoon is denk ik "voor het eerst gebruiken".

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Ethirty schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:34:
Dat is precies wat de Nest doet, nádat hij uitgeleerd is. De clue bij racoon is denk ik "voor het eerst gebruiken".
Dus na verloop van tijd weet hij dat hij om 6:30 op 20.5 graden moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ethirty schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:34:
Oke, misschien schat ik 'm 'al' te slim in na 2 weken gebruik :P

Ander vraagje; wat is de beste manier om te voorkomen dat 'ie, volgens schema, aanslaat als je niet thuis bent? Ik heb volgens schema dus dat het rond 18u warm is (als ik thuis kom van het werk), maar bijv. vanavond ben ik pas veel later thuis dus dan is het onzin om warm te stoken. Natuurlijk kan ik 'm zelf op eco zetten na 18u, met het risico dat ie al even gebrand heeft, maar wat is handiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWitteveen
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:53
Als je hem op eco zet via de app dan blijft hij daar op staan tot je hem er weer vanaf haalt. Dus als je hem er nu op zet zal hij vanavond om 6 uur als het goed is niet aan gaan. Als je de away functie aan hebt staan en je nest heeft geregistreerd dat je weg bent dan zal hij als het goed is om 6 uur sowieso niet aan slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

AWitteveen schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:08:
Als je hem op eco zet via de app dan blijft hij daar op staan tot je hem er weer vanaf haalt. Dus als je hem er nu op zet zal hij vanavond om 6 uur als het goed is niet aan gaan. Als je de away functie aan hebt staan en je nest heeft geregistreerd dat je weg bent dan zal hij als het goed is om 6 uur sowieso niet aan slaan.
Hij springt inderdaad automatisch op Eco met behulp van Auto Away, maar dan slaat 'ie nog steeds volgens schema aan (dus terug naar Verwarmen). Dat lijkt me op zich ook wenselijk aangezien je het warm wil hebben als je thuis komt. Ik kan 'm via de app dus wel op Uit zetten, dan doe ik dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

racoon schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:57:
[...]

Dus na verloop van tijd weet hij dat hij om 6:30 op 20.5 graden moet zijn?
Korte antwoord is ja. Hij leert hoe lang het duurt om je huis te verwarmen en zal dus vooraf aanspringen om de temperatuur op tijd goed te hebben. Maar dit kan een aantal weken duren.

Sowieso moet je bepalen of je gedurende die weken elke ochtend je thermostaat aanpast en zo het schema inleert, of dat je een handmatig schema aanmaakt.
TommyGun schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:12:
[...]

Hij springt inderdaad automatisch op Eco met behulp van Auto Away, maar dan slaat 'ie nog steeds volgens schema aan (dus terug naar Verwarmen). Dat lijkt me op zich ook wenselijk aangezien je het warm wil hebben als je thuis komt. Ik kan 'm via de app dus wel op Uit zetten, dan doe ik dat wel.
Dat is dus 1 van de grootste nadelen aan Eco. }:| Voorheen had je Auto-away, Away en Uit. Kwam je een avondje later thuis, dan zette je hem gewoon op away. Maar je kan niet switchen van Eco naar Eco, want dat is nu 1 setting. Alleen de ene keer is het op basis van auto-away en de andere keer op basis van away. Uit is nu het enige werkende alternatief.

En dan "verkopen" ze de nieuwe Eco mode als "optische aanpassing en nog meer energie besparen". Niet dus, het werkt prut. :')

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

[quote]Ethirty schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:43:
[...]

Korte antwoord is ja. Hij leert hoe lang het duurt om je huis te verwarmen en zal dus vooraf aanspringen om de temperatuur op tijd goed te hebben. Maar dit kan een aantal weken duren.

Sowieso moet je bepalen of je gedurende die weken elke ochtend je thermostaat aanpast en zo het schema inleert, of dat je een handmatig schema aanmaakt.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Vandaag de Nest op WiFi aangesloten, nu maar laten leren zodat alles straks automatisch gaat.

[ Voor 68% gewijzigd door racoon op 09-12-2016 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:27
Hoe schakel ik de nest uit ?
K heb hem nu in afwezig modus staan, maar het schema activeert de thermostaat weer.
Niet echt eco als je weg bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dat zit gewoon in de Nest en in de app en heet ... tromgeroffel ... uit (off als je engels hebt ingesteld). ;)

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kennelijk heb ik een speciale versie van de Nest. Ik heb nl. de Nest versieD. De D van Dom. Ik sta dan ook op het punt de thermostaat terug te sturen. Ik woon in een groot huis uit '38. Heb een Remeha Quinta 35C Ketel (met OT) die er best aan moet trekken om het huis te verwarmen. Het duurt dus even voor de Radiatoren warm worden. Ik heb 2 temperaturen gedefinieerd, 19°C als ECO en 21°C als "behaaglijk". Als de temp. van 19 naar 21 moet, dan blijft hij verwarmen, zelfs als het 21 is. Daardoor loopt de temperatuur op tot 22,5°C ipv de ingestelde 21... Idem bij zon. De Ketel hoeft dan niets te doen, de temperatuur loopt op tot boven de 22°C. Maar gaat de Zon onder, dan pakt de Nest dit véél te laat op, waardoor de temperatuur zak tot onder de 20, om vervolgens weer door te schieten naar 22,5. Nest een 'Smart' thermostaat?? echt niet! een 50-jaar oude Honeywell van een paar tientjes regelt een stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

En hoe lang heb je de Nest de tijd gegeven om te leren?

Begrijp me goed, ik ben ook niet altijd happy met Nest, maar zo'n lap met negatieve tekst heeft natuurlijk niet zoveel toegevoegde waarde voor de rest hier. Je schrijft sowieso al dat je ketel het nauwelijks trekt, dus dat kan ervoor zorgen dat het langer duurt voor de thermostaat geleerd heeft hoe snel je huis opwarmt en afkoelt.

Wat zegt Nest support over je problemen?

[ Voor 5% gewijzigd door Ethirty op 10-12-2016 19:02 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
Ethirty schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 17:50:
Dat zit gewoon in de Nest en in de app en heet ... tromgeroffel ... uit (off als je engels hebt ingesteld). ;)
Verrek na pearle controlle heb K de knop gevonden.

Toch nog kleine aanvulling.
Zit er geen vakantie modus op?
Ondanks dat de thermostaat op afwezig en in de eco modus staat,werkt het schema nog steeds.

Ps. Heb te weinig (priori) tijd om zelf goed te zoeken

[ Voor 28% gewijzigd door Tumb op 11-12-2016 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nee, geen vakantiemodus. Voorheen gebruikte ik altijd afwezig en dat was voldoende. Nu hebben ze dat vervangen door de nieuwe Eco modus en ik heb nog geen ervaring met langere afwezigheid.

Wil je zekerheid, zet hem dan uit. Ergens in je instellingen kan je bepalen wat de minimumtemperatuur in huis moet zijn indien hij uit staat (vorstbeveiliging oid heet dat).

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethirty schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 18:54:
En hoe lang heb je de Nest de tijd gegeven om te leren?

Begrijp me goed, ik ben ook niet altijd happy met Nest, maar zo'n lap met negatieve tekst heeft natuurlijk niet zoveel toegevoegde waarde voor de rest hier. Je schrijft sowieso al dat je ketel het nauwelijks trekt, dus dat kan ervoor zorgen dat het langer duurt voor de thermostaat geleerd heeft hoe snel je huis opwarmt en afkoelt.

Wat zegt Nest support over je problemen?
Nest is nu ongeveer een maand actief. Nest support komt niet verder dan leren, leren, leren... Over een thermostaat die moet opwarmen tot 21°C, maar bij 21°C nog steeds 'oranje' is (na een maand) kan ik bepaaldelijk niet positief zijn!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 16:56
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2016 @ 12:07:
[...]

Nest is nu ongeveer een maand actief. Nest support komt niet verder dan leren, leren, leren... Over een thermostaat die moet opwarmen tot 21°C, maar bij 21°C nog steeds 'oranje' is (na een maand) kan ik bepaaldelijk niet positief zijn!!!
Bij mij na 5 weken is het nog steeds niks beter geworden.
Max aanwarmtijd staat op 1 uur. Vanmorgen zou het om 9.30 19 graden moeten zijn. Hij begon al om 8.20 mrt verwarmen en om 9 uur was het al 20 graden. Waardeloos dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Ten eerste als je het waardeloos vind, ik zou zeggen breng em terug en ga voor een andere thermostaat :) Ten tweede komt me dat totaal niet bekend voor wat je nu zegt, heb zelf ook de V3 hier hangen op 2 plekken en in beide gevallen duurde het ca een weekje voor dat ie aangepast is. Staan alle functies wel aan? True Radiant enzo? En dat ie bij 21 nog steeds een tijd oranje brand is vrij logisch, als ie via opentherm werkt, blijft ie 'laag' bij verwarmen, anders zakt de temperatuur te snel terug. (ervanuit gaande dat ie via opentherm is aangesloten). Je kunt verder eens een totale reset proberen van het ding en kijken of ie het dan beter doet. Normaal gesproken moet dat binnen 1 en MAX 2 weken klaar zijn met basis leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tumb
Ethirty schreef op zondag 11 december 2016 @ 12:06:
Nee, geen vakantiemodus. Voorheen gebruikte ik altijd afwezig en dat was voldoende. Nu hebben ze dat vervangen door de nieuwe Eco modus en ik heb nog geen ervaring met langere afwezigheid.

Wil je zekerheid, zet hem dan uit. Ergens in je instellingen kan je bepalen wat de minimumtemperatuur in huis moet zijn indien hij uit staat (vorstbeveiliging oid heet dat).
Het schema blijft hier actief, ondanks afwezig en eco modus aan.
Op deze manier vind ik de afwezigheid functie bijna overbodig. De nest gaat al uit als je weg bent(auto afwezig) mocht je toch vergeten zijn hem uit te zetten gebruik je de app.
Jouw oplossing thermostaat uit zetten en anti vorst op de gewenste temperatuur zetten is nu de enige optie voor lang afwezig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond heb een Nest - MQTT bridge gebouwd (wat heet, 30 regels code..) waardoor de data vanuit Nest op een MQTT broker wordt gepushed en de bridge ook weer luistert naar inkomende berichten waarmee je het setpoint van de Nest kun aanpassen. Non-techno-babble: ik kan nu vanuit mijn domoticasoftware (Pimatic, maar alles dat via MQTT werkt kan hiermee aan de gang) via MQTT de Nest bedienen.

Resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://download.neofoto.nl/open/dump/nestmqtt.jpeg

Ik zal het stukje code van het weekend op Github zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus

https://drive.google.com/...aeEJBeVU/view?usp=sharing

dit zijn mijn kabels 2 die van muur komen en 2 uit Brander

N & L
ik heb N en L Bepaald uit brander
en via het muur

Dit is mijn brander:
http://www.riello.com/ger...5azzelu18qlfch-bhnuvv.b5v

zie pagina 47 voor schema

Ik wou even weten waar ik de kabels zou moeten verbinden in heatlink om Nest aan te zetten!

ik heb namelijk verschillende namen gegeven aan kabels

mvg
Pagina: 1 ... 29 ... 72 Laatste